• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 16, 2025, 19:31:45 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 16, 2025, 19:31:45 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by georkala
[Today at 19:26:44]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[Today at 16:56:56]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by Λαμπτήρας
[Today at 15:55:08]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[Today at 13:28:21]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[Today at 12:13:45]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Nikos_313
[Today at 12:01:53]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by George_RT
[Today at 10:22:18]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[Today at 01:56:37]

Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Katarameno
[June 15, 2025, 20:08:49 pm]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by nmpampal
[June 15, 2025, 16:25:56 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ανέβασμα θεμά...
by tzortzis
[June 14, 2025, 16:54:08 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by el mariachi
[June 14, 2025, 11:56:45 am]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:55 am]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 09:58:14 am]

Αλέξης Τσίπρας, η επιστρο...
by Yamal
[June 14, 2025, 04:42:23 am]

Έναρξη Δηλώσεων Συμμετοχή...
by IEEE SB
[June 14, 2025, 00:10:19 am]

[Δυναμική Συμπεριφορά ΣΗΕ...
by soko_freta
[June 13, 2025, 01:05:36 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9959
Latest: valco08
Stats
Total Posts: 1426675
Total Topics: 31711
Online Today: 221
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 92
Guests: 117
Total: 209
christina02
illupo_kd
mmikelo
Balourdos
kakousios
kstavroulis
papaane
chryssana
akiousia
papajohnn06
pave
natavhoo
Petros Ts
moutdimi
Chrisvb17
cealexop
karadimitras
msandr
AlexKyr
fivosfivos1
papatmaria
lelenia
georkala
Papadopoulosthanos
maranageo
Χρήστος Κίτσος
PurpleWitch
folas
kostas.de
nikos123321
tasos_ntv
chrisdardas
PolarBear
mgrivab
Pcsc
aachmet
George15
abunchofcells
kokkinosgior
itsikou
elias_farhood
Farmakis Aggelos
karaths.d
VaiosG
George_RT
AgaG
kourkou
mavropan
stefpapa21
ANDVRONTZOS
tzortzis
gkaramp
Η ΤΡΑΠΟΥΛΑ ΤΟΥ ΠΑΠΠΟΥ ΜΟΥ
alice
gcheristanidhs
gkyrodi
tasakis
thegreekbaron
mkakale
ftheo11
3rdDegreeBurn
george14
annaparask
akoil
thathas12
noimaginationforthis
WeirdAlex
sofoklhs_pizza
akontel
Sanaia
BCosT
Κaraflodaimonas
Spyros.kleanthous
marwt
Kaniki
Arakapas
evtrents
vasilis saitis
Kenedy
alexlemp
acapulco
adamchatz
elischat
georgepana9
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Συμβουλές καλής χρήσης του φόρουμ: Youtube embed code and links, Shoutbox, Notify, ...
Δείτε περισσότερα εδώ...
THMMY.gr > Forum > Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία > Πανεπιστήμιο και Παιδεία > Η πολιτική για το Πανεπιστήμιο (Moderators: Tasos Bot, PolarBear) > Μεταρρύθμιση Διαμαντοπούλου(ωωωω ναι)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: 1 ... 9 10 [11] 12 13 14 Go Down Print
Author Topic: Μεταρρύθμιση Διαμαντοπούλου(ωωωω ναι)  (Read 29693 times)
rookie
Ανερχόμενος/Ανερχόμενη
**
Posts: 54


View Profile
Re: Μεταρρύθμιση Διαμαντοπούλου(ωωωω ναι)
« Reply #150 on: December 26, 2010, 20:12:14 pm »

Quote from: Social_waste on December 26, 2010, 18:32:46 pm
Quote from: rookie on December 26, 2010, 17:47:59 pm
...
τι ειναι ομως η ουσιαστικη παιδεια? η και η παιδεια γενικα? και τι σχεση εχει με το πανεπιστημιο?
μηπως τη μπερδευουμε με τη γνωση? η την επιστημη? η γνωση ανοιγει τους οριζοντες? φερνει την ομονοια?

http://en.wikipedia.org/wiki/Paideia  Εξαιρώντας τα προφανή κουλά, συμφωνώ με wiki.

Το πανεπιστήμιο σου προσφέρει παιδεία. Να σκέφτεσαι ως μηχανικός, να αναπτύξεις κριτική σκέψη σε πολλά ζητήματα, να δρας αυτόνομα πάνω στη δουλειά σου, να συνεργάζεσαι, ακόμα και με τα χόμπυ που προσφέρει όπως χοροί, χορωδία, πολεμικές τέχνες κτλ. καλλιεργείσαι ως ανθρωπος.
Η γνώση είναι προϋπόθεση της παιδείας αλλά δεν επαρκεί. Απαιτείται και ήθος (περισσότερο με την αρχαιοελληνική σημασία). Οπωσδήποτε η γνώση ανοίγει τους ορίζοντες διότι σου επιτρέπει να προσεγγίζεις περισσότερο την αληθινή διάσταση των πραγμάτων (π.χ. Πεδίο. Τι άνθρωπος θα ήσουν χωρίς να ξέρεις τι πραγματικά εστί ηλεκτρομαγνητικό πεδίο).
Επιστήμη και παιδεία πιστεύω πως σχηματίζουν ένα βρόγχο με ανάδραση. Στο χέρι των εμπλεκομένων αν αυτή θα είναι θετική ή αρνητική.
Τώρα, το αν η σωστή παιδεία φέρνει την ομόνοια δε μπορώ να στο απαντήσω με το χέρι στην καρδιά. Αλλά σε διαβεβαιώνω από πρώτο χέρι ότι η έλλειψη αυτής φέρνει ΠΑΝΤΑ διχόνοια και σπαραγμό.

Quote from: Social_waste on December 26, 2010, 18:32:46 pm
Quote from: rookie on December 26, 2010, 17:47:59 pm
...
αν ειμαστε ολοι στο ιδιο στρατοπεδο τοτε ποιος ειναι το υποκειμενο της αντιδρασης?
αν ειμαστε ολοι στο ιδιο στρατοπεδο, γιατι ειμαστε στρατοπεδο? ποιον αντιστρατευομαστε?

Αυτόν που τοποθετήσαμε εμείς στην άλλη μεριά είτε γιατί δεν τον σεβαστήκαμε, είτε γιατί ήμασταν προκατειλλημένοι απέναντι του, είτε γιατί μας έβγαλε ένα κόμπλεξ και απλά τον απαξιώσαμε, χωρίς διάθεση για διάλογο ή αυτοανάλυση. Και αντίστοιχα ο άλλος έκανε το ίδιο και πάει λέγοντας.
Γι'αυτό υποστηρίζω πως ο προσανατολισμός της παιδείας, της επικοινωνίας, της δράσης, της προσέγγισης της πραγματικότητας πρέπει να είναι στην ανάδειξη όσων μας συνδέουν και μας ενώνουν με τους άλλους. Έτσι, βασιζόμενος στην πίστη ότι όντως ανήκεις στην ίδια ομάδα, επαναπροσδιορίζεις τις σκέψεις, τα λόγια, τις πράξεις για το καλό της ομάδας.
http://www.youtube.com/watch?v=gOMc4d8rIew
Logged
Social_waste
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1917



View Profile
Re: Μεταρρύθμιση Διαμαντοπούλου(ωωωω ναι)
« Reply #151 on: December 26, 2010, 21:00:10 pm »

αυτο που ποσταρες απο την wiki δεν θετει καν θεμα συμφωνιας.
περιγραφει μια εννοια η οποια εχει κυριως ιστορικο ενδιαφερον.
αναφερεται στην αρχαια αθηνα, οπου η εκπαιδευση εχει ενα εντελως
διαφορετικο χαρακτηρα, σε μια εποχη η οποια βρισκεται αρκετα
πριν τη δημιουργια των πρωτων πανεπιστημιων.

το ζητημα ειναι γιατι εσυ εκτιμας οτι η επιστημη, η οποια ειναι το βασικο
αντικειμενο του πανεπιστημιου, με ενα τροπο μετουσιωνεται σε παιδεια.
με ποιο τροπο η γνωση κυκλωματων σε βοηθαει να κατανοεις καλυτερα τα
κοινωνικα δρωμενα. και μαλιστα οταν το ιδιο το πανεπιστημιο σαν θεσμος εχει
αναπτυχθει μεσα στο καπιταλιστικο συστημα. και μαλιστα οταν τα δειγματα
περι το αντιθετο δεν ειναι σπανια(το τραγουδακι το ακουσες?)

απο κει και περα η εκτιμηση σου ειναι οτι εκεινοι που στηριζουν την εκμεταλλευση
και τους θεσμους της το κανουν γιατι δεν καταλαβαινουν καλα? η επειδη στο παρελθον
τους απομονωσαμε?

http://bit.ly/fVq4ao
http://bit.ly/775lX7

http://bit.ly/hZhq5V
http://bit.ly/dXhbQm

(αλλωστε και ο ριτσος κομμουνιστης ηταν.)
Logged

Vive le son
D'l'explosion!
rookie
Ανερχόμενος/Ανερχόμενη
**
Posts: 54


View Profile
Re: Μεταρρύθμιση Διαμαντοπούλου(ωωωω ναι)
« Reply #152 on: December 26, 2010, 22:00:00 pm »

[offtopic]
Εσύ και ο Κεχαγιάς με φέρατε στα όρια να διαγράψω το λογαριασμό μου στο forum (καλά όχι ότι θα προκαλούσα ανεπανόρθωτο πλήγμα στην κοινότητα αλλά τέσπα).
Αποδέχομαι πως δεν μπορώ να εκφράσω στους 2 σας τις απόψεις μου με την απαιτούμενη σαφήνεια και τεκμηρίωση, ούτε και να καταλάβω πλήρως τους συλλογισμούς σας, ώστε να έχουμε μια εποικοδομητική συζήτηση (μπορεί να έχω άγνοια επί κάποιων θεμάτων, μπορεί να μειώθηκε η νοημοσύνη μου, μπορεί να ανέπτυξα δυσλεξία, μπορεί απλά να είμαι άυπνος όταν ποστάρω).
Γι'αυτό και δεν προσπαθώ άλλο. Ας συνδράμει ο καθένας στην εκάστοτε συζήτηση/topic, όντας μακρυά από τα χωράφια του άλλου. Και είμαστε όλοι χαρούμενοι. Ευχαριστώ για την κατανόηση.
[/offtopic]
Logged
fourier
Guest
Re: Μεταρρύθμιση Διαμαντοπούλου(ωωωω ναι)
« Reply #153 on: December 26, 2010, 22:52:53 pm »

-Ένα και ένα κάνουν δυο, είπε ο δάσκαλος
και τότε σήκωσε αποφασιστικά το χέρι του ο νεαρός τότε Kim il Sung και είπε:
-Όχι, γιατί μια σταγόνα νερό και άλλη μια σταγόνα νερό μας κάνουν πάλι μια σταγόνα νερό.
Logged
Karaμazoβ
Veteran
Επιβεβαρυμένος
******
Gender: Male
Posts: 13335


ad astra, per aspera


View Profile
Re: Μεταρρύθμιση Διαμαντοπούλου(ωωωω ναι)
« Reply #154 on: December 27, 2010, 03:06:22 am »

Quote from: fourier on December 26, 2010, 22:52:53 pm
-Ένα και ένα κάνουν δυο, είπε ο δάσκαλος
και τότε σήκωσε αποφασιστικά το χέρι του ο νεαρός τότε Kim il Sung και είπε:
-Όχι, γιατί μια σταγόνα νερό και άλλη μια σταγόνα νερό μας κάνουν πάλι μια σταγόνα νερό.



και τότε ο δάσκαλος αναγκάστηκε να τους εξηγήσει τα ποιοτικά και τα ποσοτικά χαρακτηριστικα ?
Logged

Grecs
Καταστραμμένος
********
Gender: Male
Posts: 6379


Lived in the air died on asphalt


View Profile
Re: Μεταρρύθμιση Διαμαντοπούλου(ωωωω ναι)
« Reply #155 on: December 27, 2010, 03:30:44 am »

Τοσα πραμματα  γραψατε κ. Κεχαγια εγω δε  βρηκα απαντηση σε ενα πραμμα που ναι και το ζουμι.

Τελικα πιστευετε οι αλλαγες που ειναι να ρθουν θα ικανοποιησουν τις βλεψεις σας για βελτιωση του πανεπιστημιου?
Logged

"I wish punk, pizza, coke, and skateboarding could be combined into one thing that I could taste, look at or play with."
thanasiskehagias
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 293

Matlab Rules!!!


View Profile WWW
Re: Μεταρρύθμιση Διαμαντοπούλου(ωωωω ναι)
« Reply #156 on: December 28, 2010, 14:27:03 pm »

Quote from: Grecs on December 27, 2010, 03:30:44 am
Τοσα πραμματα  γραψατε κ. Κεχαγια εγω δε  βρηκα απαντηση σε ενα πραμμα που ναι και το ζουμι.

Τελικα πιστευετε οι αλλαγες που ειναι να ρθουν θα ικανοποιησουν τις βλεψεις σας για βελτιωση του πανεπιστημιου?
Έχεις αρκετό δίκιο, αυτό είμαι μεγάλο μέρος του ζουμιού. Ακόμα μεγαλύτερο μέρος είναι αυτό που ρώτησε κάποιος σε προηγούμενο ποστ, τι (πρέπει να) κάνουμε για αυτή την βελτίωση.

Θα απαντήσω και στα δύο, προς το παρόν, σύντομα. Αν έχω τον χρόνο και το κουράγιο, θα στείλω ένα πιο εκτενές ποστ μέσα στις προσεχείς μέρες.

Για το πρώτο: όσον αφορά λοιπόν τις δικές μου βλέψεις / στόχους κτλ., όχι, δεν πιστεύω ότι ο επερχόμενος νόμος θα κάνει μεγάλη διαφορά, είτε θετική είτε αρνητική.

Για το δεύτερο: πιστεύω ότι το πρώτο βήμα για βελτίωση πρέπει να είναι η ακαδημαϊκή εντατικοποίηση, από μέρους και των ΔΕΠ και των φοιτητών. Και αυτή η εντατικοποίηση (θα / πρέπει να) είναι ανεξάρτητη του οποιουδήποτε  νόμου. Αλλά αναγνωρίζω ότι ένας τέτοιος στόχος είναι μάλλον εξωπραγματικός και γι' αυτό είμαι απαισιόδοξος για το μελλοντικό επίπεδο του Παν/μιου. Ωστόσο επ' αυτού έχω αρκετά ακόμη να πω ... ίσως να επανέλθω σχετικά σύντομα.

Καλή χρονιά

Θ
Logged

pandora
Καταστραμμένος
********
Gender: Female
Posts: 6443


madness


View Profile
Re: Μεταρρύθμιση Διαμαντοπούλου(ωωωω ναι)
« Reply #157 on: December 28, 2010, 14:46:26 pm »

Πέρα από την εντατικοποίηση, για τη διοίκηση του πανεπιστημίου και για την έρευνα θα μπορούσατε επίσης να μας δώσετε την άποψή σας?

Είναι δύο καίρια ζητήματα στα οποία επιχειρούνται αλλαγές αυτή τη στιγμή... αν και από ό,τι κατάλαβα εσείς πιστεύετε ότι οι επερχόμενες αλλαγές δε θα πάνε το πανεπιστήμιο ούτε προς το καλύτερο ούτε προς το χειρότερο.
Logged
thanasiskehagias
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 293

Matlab Rules!!!


View Profile WWW
Re: Μεταρρύθμιση Διαμαντοπούλου(ωωωω ναι)
« Reply #158 on: December 28, 2010, 14:47:48 pm »

Quote from: pandora on December 28, 2010, 14:46:26 pm
Πέρα από την εντατικοποίηση, για τη διοίκηση του πανεπιστημίου και για την έρευνα θα μπορούσατε επίσης να μας δώσετε την άποψή σας?

Είναι δύο καίρια ζητήματα στα οποία επιχειρούνται αλλαγές αυτή τη στιγμή... αν και από ό,τι κατάλαβα εσείς πιστεύετε ότι οι επερχόμενες αλλαγές δε θα πάνε το πανεπιστήμιο ούτε προς το καλύτερο ούτε προς το χειρότερο.

ναι μπορώ, αλλά όχι άμεσα ... σε λίγες μέρες? μάλλον ναι

Θ
Logged

pandora
Καταστραμμένος
********
Gender: Female
Posts: 6443


madness


View Profile
Re: Μεταρρύθμιση Διαμαντοπούλου(ωωωω ναι)
« Reply #159 on: December 28, 2010, 15:45:08 pm »

Quote from: thanasiskehagias on December 28, 2010, 14:47:48 pm
Quote from: pandora on December 28, 2010, 14:46:26 pm
Πέρα από την εντατικοποίηση, για τη διοίκηση του πανεπιστημίου και για την έρευνα θα μπορούσατε επίσης να μας δώσετε την άποψή σας?

Είναι δύο καίρια ζητήματα στα οποία επιχειρούνται αλλαγές αυτή τη στιγμή... αν και από ό,τι κατάλαβα εσείς πιστεύετε ότι οι επερχόμενες αλλαγές δε θα πάνε το πανεπιστήμιο ούτε προς το καλύτερο ούτε προς το χειρότερο.

ναι μπορώ, αλλά όχι άμεσα ... σε λίγες μέρες? μάλλον ναι

Θ

ναι προφανώς όποτε μπορείτε  Wink
Logged
thanasiskehagias
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 293

Matlab Rules!!!


View Profile WWW
Re: Μεταρρύθμιση Διαμαντοπούλου(ωωωω ναι)
« Reply #160 on: January 02, 2011, 15:01:50 pm »

Καλη Χρονιά!

Ι. Σας χρωστούσα μια απάντηση στα δύο ερωτήματα:

1. Oι αλλαγες που ειναι να ρθουν θα ικανοποιησουν τις βλεψεις (μου) για βελτιωση του πανεπιστημιου?
2. Τι (πρέπει να) κάνουμε για αυτή την βελτίωση?

Με δυό λόγια, απαντώ ως εξής:

1. ΟΧΙ (ακριβέστερα: πολύ λίγο).
2α. Να βάλουμε το κεφάλι μέσα και να δουλεύουμε πιο σκληρά (φοιτητές ΚΑΙ καθηγητές).
2β. Να βρούμε τρόπους διαμαρτυρίας / διεκδίκησης οι οποίοι δεν παρακωλύουν την εκπαιδευτική / ερυνητική διαδικασία (σίγουρα ΟΧΙ καταλήψεις).

ΙΙ. Προφανώς θα πρέπει να δώσω κάποια επιχειρηματολογία υπέρ των παραπαπάνω. Προσπάθησα να είμαι σύντομος αλλά δεν τα κατάφερα.

Το πρόβλημα του Ελληνικού Δημόσιου Παν/μιου δεν είναι πρόβλημα νομοθεσίας αλλά, με αυτή τη σειρά προτεραιότητας,
(α) κουλτούρας
(β) πόρων (δηλ. χρηματοδότησης).
Αν ο νόμος του 1982 εφαρμοζόταν σωστά δεν θα χρειαζόμασταν αυτόν του 2007. Αν ο νόμος του 2007 εφαρμοζόταν σωστά δεν θα χρειαζόμασταν αυτόν του 2011. Κ.ο.κ.

Όσον αφορά την κουλτούρα (ή, αν θέλετε, την νοοτροπία): όλη η Ελληνική κοινωνία είναι άρρωστη και γι' αυτό είναι άρρωστο και το Πανεπιστημιο. Όταν μαθαίνετε την κατάληψη από το Λύκειο (ως μέσο χαβαλέ και όχι αγώνα) γιατί να γίνουν σοβαρότερες καταλήψεις στο Παν/μιο? Όταν αντιγράφεις στο Λύκειο γιατί να σταματήσεις να αντιγράφεις στο Παν/μιο? Όταν η αντιγραφή, η λούφα και η διαπλοκή γίνονται ο κανόνας (και γνωρίζω ότι υπάρχουν και εξαιρέσεις) πως περιμένετε το Πανεπιστήμιο να παράγει και να μεταδίδει γνώση?

Και δεν μου διαφεύγει ότι η έννοια της κουλτούρας, την οποία επικαλέστηκα, τελικά ανάγεται σε αντικειμενικές συνθήκες (υλικές, οικνομικές, ιστορικές ... ). Το ζητούμενο όμως είναι πως διορθώνεται η κουλτούρα και σε τι μπορεί να βοηθήσει ένας νόμος.

Το λέω για άλλη μια φορά: και εμείς οι ΔΕΠ έχουμε πολλές αμαρτίες και μεγάλα περιθώρια για βελτίωση. Ωστόσο ισχυρίζομαι ότι εμείς ως μέσος όρος είμαστε καλύτεροι από εσάς. Αλλά ούτε αυτό είναι περίεργο, οφείλεται απλά στο ότι για να γίνεις ΔΕΠ περνάς πολύ περισσότερες κρίσεις και εξετάσεις απότι για να γίνεις φοιτητής (το φίλτρο εξακολουθεί να δουλεύει έστω κατά καποιο ατελή τρόπο).

ΙΙΙ. Όσο λοιπόν αφορά το κομμάτι παραγωγής γνώσης  (έρευνα) πιστεύω ότι είμαστε (στον μέσο όρο) αξιοπρεπείς (αυτό μπορώ να το τεκμηριώσω με στατιστικές και τέτοια, αλλά ειλικρινά βαριέμαι να μπω στην διαδικασία). Όσο αφορά την μετάδοση της γνώσης όμως (διδασκαλία, εκπαιδευση των φοιτητών) πιστεύω ότι είμαστε κάτω από την βάση. Για την ακρίβεια αυτο που πιστεύω ότι συμβαίνει είναι ότι 10-15% των φοιτητών (τώρα μιλάω για την Πολυτεχνική, για την οποία έχω άμεση αντίληψη) παίρνει πολύ καλή εκπαίδευση (δουλεύοντας ΕΝΑΝΤΊΟΝ του συστήματος) και οι υπόλοιποι φοιτητές δεν φτάνουν σε επίπεδο σοβαρού, επιστήμονα μηχανικού. Η ευθύνη γι' αυτό είναι ΚΑΙ των ΔΕΠ ΚΑΙ των ίδιων των φοιτητών ΚΑΙ του συστήματος / κοινωνίας. Και πάλι: δεν επεκτείνομαι, γιατί στην πραγματικότητα όλοι καταλαβαίνουμε για τί πράγματα μιλάω. Και αυτά τα πράγματα δεν διορθώνονται με κανένα νόμο (εκτός ίσως από ένα νόμο που θα έλεγε ότι κάθε χρόνο στο ΑΠΘ εισάγονται 50 ΗΜΜΥ αντί για 250 ... αλλά τέτοιος νόμος δεν υπάρχει περίπτωση να περάσει).

Με την τρέχουσα οικονομική κατάσταση της χώρας και της οικονομίας, το βρίσκω ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ να πάρουμε extra χρήμα ή και να μείνουμε στα ίδια επίπεδα χρηματοδότησης. Παρόλα αυτά πιστεύω ότι θα μπορούσαμε να διεκδικήσουμε ... αλλά γι' αυτό περισσότερα λίγο πιο ύστερα.

Πριν όμως διεκδικήσουμε το παραπάνω, μου φαίνεται εύλογο (να αρχίσουμε τουλάχιστον) να βελτιστοποιήσουμε την χρήση αυτών που έχουμε. Το οποίο σημαίνει πιο πολλές προόδους και σετ ασκήσεων ... αλλά και περισσότερη και τακτικότερη αξιολόγηση, προαπαιτούμενα, πειθαρχικές ποινές σε όσους αντιγράφουν, λιγότερο χρόνο σε εξεταστικές (ίσως και μόνο δύο εξεταστικές), καθόλου μεγγραφές, σύνδεση των μαθημάτων με τις εφαρμογές και την αγορά εργασίας. Ο στόχος όλων αυτών των μέτρων είναι: να μεγιστοποιήσουμε την ποσότητα (και ποιότητα) της γνώσης μηχανικού την οποία αποκτάτε στα 5 χρόνια των σπουδών σας (οι οποίες θα είναι μια περίδος σκληρής δουλειάς και όχι, γκομενιάσματος και φραπεδοποσίας).

Δεν μου διαφεύγει ότι είναι εξαιρετικά απίθανο να δημιουργηθεί consensus μεταξύ ημών και υμών για να κάνουμε όλα τα παραπάνω. Αλλά η ιδιότητα "κίνηση για βελτίωση του Παν/μιου" δεν ειίναι 0/1, είναι fuzzy ... πιστεύω ότι κάθε βήμα προς τα παραπάνω είναι ένα βήμα προς την σωστή κατεύθυνση. Και ΕΝΔΕΧΟΜΈΝΩΣ ο καινούριος νόμος να περιέχει στοιχεία προς τα εκεί. Π.χ.

Quote
Διεωρωτώμαι στο σημείο αυτό, πώς ένας καθηγητής του πανεπιστημίου ας πούμε της Γλασκόβης, ή του Berkeley ή της Σορβόννης θα είναι σε θέση να πάρει αποφάσεις συμμετέχοντας στο "συμβούλιο" ενός ιδρύματος, όπως το ΑΠΘ, το οποίο γνωρίζει ελάχιστα σαν ίδρυμα έως και καθόλου. Δηλαδή, θα πρέπει να ενημερωθεί μέσα σε ένα έτος το πολύ για τους οικονομικούς του πόρους, τις ιδιομορφίες του, το πώς αυτοί κατανέμονται, τις ανάγκες κάθε σχολής και κάθε τμήματος και ούτω καθεξής.  Το πιό δύσκολο από αυτά θα είναι ίσως να μπεί στην νοοτροπία και στην ιδιόμορφη κουλτούρα των Ελληνικών ΑΕΙ, και των χαρακτηριστικών τους που έχουν διαμορφωθεί και ριζώσει εδώ και πολλά χρόνια. Κατα την άποψή μου, μόνο ένας άνθρωπος που ζεί καθημερινά μέσα σε ένα ίδρυμα μπορεί να πάρει αποφάσεις για το ίδρυμα αυτό, όταν το ζεί και το ξέρει, για αρκετά χρόνια. Αλλιώς απλά δεν δικαιούται να αποφασίζει για κάτι στο οποίο δε συμμετέχει. Απλά συμβουλευτικό ρόλο θα μπορούσε να παίξει.

Η διερώτηση είναι (εθελοτύφλως?) αφελής. Ο εν λόγω του Berkeley θα πρέπει ας πούμε να μας θυμίσει το αυτονόητο: ότι στo Berkeley και στα άλλα σοβαρά Πανεπιστήμια το 6μηνο διαρκεί 13 εβδομάδες. ΔΕΝ θα πρέπει να "να μπεί στην νοοτροπία και στην ιδιόμορφη κουλτούρα των Ελληνικών ΑΕΙ", ίσα ίσα, θα πρέπει να κρατηθεί μακριά από αυτή. Και φυσικά θέλουμε έναν από τo Berkeley, δεν θέλουμε τον Ψωμιάδη.

Άλλο σημείο στο οποίο ο νόμος θα μπορούσε να είναι προς τη σωστή κατεύθυνση είναι η συγχώνευση τμημάτων / σχολών κτλ. όπως και η απαγόρευση μετεγγραφών. Αυτά σε άμεση συνάρτηση με την εξισορρόπηση της χρήσης του υπάρχοντος ΔΕΠ ως προς τους φοιτητές κάθε σχολής / παν/μιου.

Υπάρχουν και άλλα θετικά σημεία στο κείμενο διαβούλευσης (και φυσικά υπάρχουν και αρνητικά / ύποπτα). Αλλά ξαναλέω: το ζητούμενο δεν είναι νέος νόμος, είναι ΠΡΩΤΑ νέα νοοτροπία και ΜΕΤΑ περισσότερο χρήμα.

ΙV. ΑΝ αρχίσουμε να κινούμαστε προς αυτή την κατεύθυνση που σκιαγράφησα παραπάνω, τότε θεωρώ ότι νομιμοποιούμαστε να διεκδικήσουμε και παραπάνω πόρους. Αλλά πρέπει επίσης να συμφωνήσουμε πως θα κατανέμονται αυτοί οι πόροι. Π.χ. εμένα δεν με συγκινεί η δωρεάν σίτιση στην Λέσχη, πιστεύω ότι τα extra λεφτά θα πρέπει να πάνε στην πρόσληψη επιπλέον ΔΕΠ ή έμισθων υποψήφιων διδακτόρων. Κ.ο.κ. Αν τέλος πάντων συμφωνήσουμε στο που θα πάνε τα λεφτά, πρέπει κατόπιν να συμφωνήσουμε στις μορφές αγώνα. Που σίγουρα δεν θα είναι κατάληψη (είναι εντελώς οξύμωρο να δηλώνεις ότι θέλεις να βελτιώσεις  τις σπουδές και ταυτόχορονα να προχωράς σε κινήσεις που ρίχνουν το επίπεδο αυτών). Ίσως πορείες, ίσως αναστολή εγγραφών νέων φοιτητών, ή δεν ξέρω τι άλλο. Αυτό που ξέρω είναι σε οποιαδήποτε μορφή αγώνα υπάρχει πάντα ο κίνδυνος καπελώματος από δυνάμεις που ρητορικά διερωτώνται

Quote
πως μπορείς να δημιουργήσεις μια παιδεία "καλή"(όπως την νοεί ο καθένας) μέσα σε μια καπιταλιστική κοινωνία?

και στην ουσία απαντούν το ερώτημα αρνητικά. Και αν συμβεί ένα τέτοιο καπέλωμα το τελικό αποτέλεσμα μπορεί να είναι αρνητικό για το Πανεπιστήμιο (έτσι πιστεύω ότι έγινε στην περίδο Ιούνης 2006 -- Απρίλης 2007)

Επαναλαμβάνω ότι όλα τα παραπάνω φαίνονται (ακόμα και σε μένα που τα προτείνω) όνειρο θερινής νυκτός. Όσο για φοιτητές μαζί με ΔΕΠ να αγωνίζονται για εντατικοποίηση σπουδών, αυτό είναι κάτι παραπάνω από όνειρο. Αλλά αν έστω και ένα μικρό μέρος αυτών πραγματοποιηθεί, θα το θεωρήσω πρόοδο.

V. Ως επίλογος: και σε αυτό το ποστ και στα προηγούμενα μου δεν είχα σκοπό να ειρωνευτώ κανέναν (ακόμη και στο ποστ με τον λύκο και τον βοσκό ήθελα να πω κάτι συγκεκριμένο και όχι να κοροιδέψω). Προφανώς ο καθένας δικαιούται να έχει τις ιδέες του, και οι ιδέες του GHUA έχουν a priori την ίδια αξία με τις δικές μου (απλά έχουμε διαφορετικές εκτιμήσεις και διαφορετικές στοχο-συναρτήσεις). A psoteriori δε, φαίνεται ότι αυτός ούτε εγώ πείθουμε πολύ κόσμο.
Logged

gate4
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1996


View Profile
Re: Μεταρρύθμιση Διαμαντοπούλου(ωωωω ναι)
« Reply #161 on: January 02, 2011, 17:22:23 pm »

Quote
Πριν όμως διεκδικήσουμε το παραπάνω, μου φαίνεται εύλογο (να αρχίσουμε τουλάχιστον) να βελτιστοποιήσουμε την χρήση αυτών που έχουμε. Το οποίο σημαίνει πιο πολλές προόδους και σετ ασκήσεων ... αλλά και περισσότερη και τακτικότερη αξιολόγηση, προαπαιτούμενα, πειθαρχικές ποινές σε όσους αντιγράφουν, λιγότερο χρόνο σε εξεταστικές (ίσως και μόνο δύο εξεταστικές), καθόλου μεγγραφές, σύνδεση των μαθημάτων με τις εφαρμογές και την αγορά εργασίας. Ο στόχος όλων αυτών των μέτρων είναι: να μεγιστοποιήσουμε την ποσότητα (και ποιότητα) της γνώσης μηχανικού την οποία αποκτάτε στα 5 χρόνια των σπουδών σας (οι οποίες θα είναι μια περίδος σκληρής δουλειάς και όχι, γκομενιάσματος και φραπεδοποσίας).
καλη χρονια ωραια αυτα που ειπατε αλλα ξεχασατε να πειτε οτι πρεπει να ιδιωτικοποιηθουν τα ελληνικα πανεπιστημια  το ολοι φταιμε και πρεπει να αλλαξουμε νοοτροπια νομιζω εχει μπαγιατεψει και σημαινει δεν παιρνω θεση 
Logged

Διαμαντοπουλου: Οι καταλήψεις είναι μια μορφή πάλης και θα έλεγα ότι είναι η ανώτατη μορφή πάλης. Στην Ελλάδα ξεκίνησαν και αυτή τη φορά με την ανώτατη μορφή πάλης που είναι οι καταλήψεις, όμως όταν κάποιος επιλέγει να αγωνιστεί με τέτοιες μορφές έχει και ένα κόστος.



我學會并且講仅中文,因為沒人明白我,當我講希臘語時
abdel razek mahmut favala
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Gender: Male
Posts: 775



View Profile
Re: Μεταρρύθμιση Διαμαντοπούλου(ωωωω ναι)
« Reply #162 on: January 02, 2011, 18:21:50 pm »

Quote from: thanasiskehagias on January 02, 2011, 15:01:50 pm
...
και το προς-το-ζην-εισόδημα να ήταν ανεξάρτητο της εργασίας;
Logged

Δεν μπορούμε να πάμε για κάτι, παρά μόνο για μία ουτοπία, ξέροντας ότι δεν υπάρχει.
Godhatesusall
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3123



View Profile
Re: Μεταρρύθμιση Διαμαντοπούλου(ωωωω ναι)
« Reply #163 on: January 03, 2011, 01:00:04 am »

Επειδή πολιτικά απάντησα στα προηγούμενά μου ποστς, πιστεύω ότι δεν υπάρχει λόγος να ξαναπαντήσω λέγοντας τα ίδια(αν και κ κεχαγιά, εκτός από έναν αισώπειο μύθο, δεν μου απαντήσατε επί της ουσίας). Θα τονίσω 2-3 πράγματα που πραγματικά μου φαίνονται χτυπητά.

Quote from: thanasiskehagias on January 02, 2011, 15:01:50 pm
Και αυτά τα πράγματα δεν διορθώνονται με κανένα νόμο (εκτός ίσως από ένα νόμο που θα έλεγε ότι κάθε χρόνο στο ΑΠΘ εισάγονται 50 ΗΜΜΥ αντί για 250 ... αλλά τέτοιος νόμος δεν υπάρχει περίπτωση να περάσει).

Στο πλαίσιο των προγραμματικών συμφωνιών του με την πολιτεία το κάθε ίδρυμα διαμορφώνει [...]  την εκπαιδευτική και ερευνητική του φυσιογνωμία,συμπεριλαμβανομένου και του αριθμού των εισακτέων φοιτητών.

Κείμενο διαβούλευσης, σελίδες 15-16.

Από την μία του υπουργείο θέτει συγκεκριμένα κριτήρια αξιολόγησης(και ένα πολύ "δυνατό" είναι η αναλογία ΔΕΠ/Φοιτητών), και με τα κριτήρια αυτά κατανέμει τα λεφτά. Και βέβαια, το τμήμα θα έχει στα χέρια του το εργαλείο να κόψει τον αριθμό των φοιτητών ώστε να ανέβει σε θέση. Ακόμα και να πούμε ότι εμείς στο ΑΠΘ είμαστε οι καλυτερότεροι όλων και δεν θέλουμε να αποκλείσουμε κόσμο από την παιδεία(και εδώ δεν υπονοώ ότι το τμήμα μπορεί να εκπαιδεύσει αποτελεσματικά 250 φοιτητές το έτος, ούτε λέω ότι 250 είναι ο κατάλληλος αριθμός. Απλά κάνω μια παρατήρηση),μεσοπρόθεσμα θα αναγκαστούμε να χορέψουμε τον χορό του υπουργείο γιατί αλλιώς λεφτά γιοκ.

Quote from: thanasiskehagias on January 02, 2011, 15:01:50 pm
Π.χ. εμένα δεν με συγκινεί η δωρεάν σίτιση στην Λέσχη, πιστεύω ότι τα extra λεφτά θα πρέπει να πάνε στην πρόσληψη επιπλέον ΔΕΠ ή έμισθων υποψήφιων διδακτόρων

Ξέρετε πόσοι συμφοιτητές μας(ειδικά τώρα με την κρίση) ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ λεφτά ώστε να μπορούν να τρώνε σπίτι τους? Ρωτήστε οποιονδήποτε φοιτητή που οι γονείς του δεν κατοικούν στην θεσσαλονίκη(και προφανώς δεν είναι πλούσιοι) πως τα βγάζει πέρα... Η λέσχη γι'αυτούς τους ανθρώπους μετράει πραγματικά πολύ και δεν καταλαβαίνω με πια λογική νομίζετε ότι 1-2-5 παραπάνω έμμισθοι ερευνητές βοηθάν την παιδεία περισσότερο απ' ότι η φοιτητική μέριμνα.

Quote from: thanasiskehagias on January 02, 2011, 15:01:50 pm
Αυτό που ξέρω είναι σε οποιαδήποτε μορφή αγώνα υπάρχει πάντα ο κίνδυνος καπελώματος από δυνάμεις που ρητορικά διερωτώνται

Quote
πως μπορείς να δημιουργήσεις μια παιδεία "καλή"(όπως την νοεί ο καθένας) μέσα σε μια καπιταλιστική κοινωνία?
και στην ουσία απαντούν το ερώτημα αρνητικά

Άμα δείτε 2 γραμμές πιο κάτω από την πρόταση που quotάρατε λέω,

Quote from: Godhatesusall on December 26, 2010, 14:12:47 pm
Προφανώς και πιστεύω ότι η παιδεία μπορεί να γίνει πολύ καλύτερη ακόμα και μέσα στον καπιταλισμό(δεν νομίζω να διαφωνεί κανείς ότι αν η εκπαίδευσή μας γίνει σαν την φινλανδική θα έχουμε κάνει ένα βήμα εμπρός).

Καλό θα ήταν να προσπαθείτε να μπείτε στην λογική του άλλου και σε αυτήν να απαντήσετε, και όχι να κάνετε κριτική σε απομονωμένες φράσεις που γράφω.

Quote from: thanasiskehagias on January 02, 2011, 15:01:50 pm
Πριν όμως διεκδικήσουμε το παραπάνω, μου φαίνεται εύλογο (να αρχίσουμε τουλάχιστον) να βελτιστοποιήσουμε την χρήση αυτών που έχουμε. Το οποίο σημαίνει πιο πολλές προόδους και σετ ασκήσεων ... αλλά και περισσότερη και τακτικότερη αξιολόγηση, προαπαιτούμενα, πειθαρχικές ποινές σε όσους αντιγράφουν, λιγότερο χρόνο σε εξεταστικές (ίσως και μόνο δύο εξεταστικές), καθόλου μεγγραφές, σύνδεση των μαθημάτων με τις εφαρμογές και την αγορά εργασίας


Αυτό που λέτε είναι το ζουμί του ΤΙ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΟΥΜΕ. 2 είναι οι ενστάσεις μου

1) Αυτή την στιγμή για να τα βγάλω πέρα(δεν είναι και τόσο δραματικό όσο ακούγεται βέβαια,δεν πεινάω κιόλας) χρειάζεται να δουλεύω περίπου 25 ώρες την βδομάδα. Αν γίνει όλο το παραπάνω σετάκι πραγμάτων που μου λέτε θα πρέπει είτε να χάσω όλη την προσωπική μου ζωή και να κόψω και λίγο από τον ύπνο για να τα βγάλω πέρα είτε να βρω μια άλλη πηγή εσόδων. Το "επιστημονικά ορθό" με το "κοινωνικά ορθό" δεν ταυτίζονται πάντα,ιδιαίτερα στο σύστημα που ζούμε. Βέβαια, αν κατεύθυνση της πάλης μας δεν ήταν "η καλύτερη διαχείρηση των χρημάτων που ήδη έχουμε" αλλά το "δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλους, σε όλες τις βαθμίδες", αν δηλαδή ένα παιδί από το δημοτικό μέχρι και το πανεπιστήμιο μπορούσε να σπουδάσει χωρίς ούτε ένα ευρώ, τότε θα μιλούσαμε με άλλη βάση και θα συμφωνούσα -μερικώς- μαζί σας.

2) Η εντατικοποίηση από μόνη της δεν φέρνει αποτελέσματα. Τον τελυταίο καιρό έχω ρωτήσει πολλούς συμφοιτητές μου(μεγάλη ιστορία γιατί το έκανα) την εξής πολύ απλή ερώτηση: " Ένας ενισχυτής με BJT έχει στην βάση ρεύμα 1μA και στον συλλέκτη 1mA. Που βρήκε τόση ενέργεια το BJT?" και ελάχιστοι ξέραν να μου απαντήσουν. Με την σημερινή οργάνωση των μαθημάτων, αν η σχολή γίνει 2 φορές πιο "εντατική" τότε απλά θα βγάζουμε 1) τρελούς 2) Μηχανικούς που ξέρουν να διαβάζουν 2 φορές περισσότερο, αλλά χωρίς -ουσιαστικά- περισσότερες γνώσεις.

Και δεν είμαστε μόνο στην ελλάδα που το κάνουμε αυτό. Ακόμα και στην αμερική, στην αγγλία κτλ υπάρχει μια κοινή διαπίστωση:" Βγάζουμε κόσμο που ξέρει να κάνει πολύ καλά πράξεις-πράξεις-πράξεις και δεν μπορεί να αναλύσει και να εξηγήσει το αποτέλεσμα που έβγαλε".

Logged

YARRRRRRRRRRRRRR
rookie
Ανερχόμενος/Ανερχόμενη
**
Posts: 54


View Profile
Re: Μεταρρύθμιση Διαμαντοπούλου(ωωωω ναι)
« Reply #164 on: January 03, 2011, 10:02:12 am »

@ThanasisKehagias: Συμφωνώ στα περισσότερα. Είναι καλό ο φοιτητής ασχολείται με τις σπουδές του όσο περισσότερο και όσο ποιοτικότερα γίνεται, ακόμα και αν χρεαστεί κάποιος να τον εξαναγκάσει να το κάνει.

Μια απορία όμως: Τι γίνεται αν παρακολουθώ στο μάθημα και δεν τα πιάνω? Αν ρωτάω τον καθηγητή στο διάλλειμμα και δεν βγάζω πάλι άκρη? Αν γυρνάω σπίτι, διαβάζω από το βιβλίο του για το συγκεκριμένο θέμα αλλά... δεν? Ψάχνω σε άλλα βιβλία ίδιου αντκειμένου αλλά αυτά είναι διαφορετικής φιλοσοφίας από αυτά που διδάσκει ο καθηγητής. Πάω στο γραφείο του για να μου το αναλύσει περισσότερο και λείπει? Σε e-mail δεν απαντάει.. Ρωτάω συμφοιτητές πως το αντιμετώπισαν. Και μου λένε να μάθω απ'εξω 13 ασκήσεις. Και από το βιβλίο να δω μόνο 7 τύπους...Γιατί αυτό κάνουν και οι 250 στο έτος μου και οι χιλιάδες πριν από εμένα. Και αυτό δεν γίνεται μόνο σ'ενα μάθημα...(όχι οτι γινεται σε όλα!!! ίσα ίσα σε ελάχιστα αλλά και σε ορισμένα ψιλοσημαντικά μαθήματα) Τι άποψη έχετε γι'αυτό?? Τι πρόταση έχετε για τη βελτίωση της γνώσης που αποκομίζουν οι φοιτητές από το συγκεκριμένο μάθημα? βασικά ίδιο με τη 2η ένσταση του GHUA αλλά ήθελα να πω τον πόνο μου!


2η απορία: Εντατικοποίηση των σπουδών των φοιτητών θα σήμαινε αντίστοιχα και περισσότερη, ουσιαστικότερη και πιο οργανωμένη δουλειά από πλευράς ΔΕΠ. Υπάρχει αυτή η δυνατότητα τώρα?? Αν ναι, υπάρχει αυτή η θέληση?

3η: Τι γίνεται με όσους ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ να ανταποκριθούν στην εντατικοποίηση? Τι προτείνετε ότι πρέπει να τους κάνουμε?

4: Αναφέρατε ένα 10-15% που λαμβάνει πολύ καλή εκπαίδευση δουλεύοντας ΕΝΑΝΤΙΑ στο σύστημα, τώρα που δεν ειναι εντατικό όπως το θέλετε. Υπάρχει κάποια άποψη - ιδέα - πρόταση για το πώς θα το πετύχει αυτό το υπόλοιπο 85-90%? Διότι είναι λίγο αφελές να πιστεύει κάποιος πως κάμποσες χιλιάδες άνθρωποι ΘΕΛΟΥΝ, ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΝ να γίνουν μη σοβαροί, χωρίς ουσιαστικές γνώσεις και αξιόλογες ικανότητες...
Logged
Pages: 1 ... 9 10 [11] 12 13 14 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...