• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 18, 2025, 20:54:08 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 18, 2025, 20:54:08 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
H Στοά των Off Topic
by Katarameno
[Today at 20:28:39]

Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Katarameno
[Today at 19:40:47]

[ΣΗΕ ΙΙ] Γενικές απορίες ...
by chatzikys
[Today at 19:26:00]

Σιδηροδρομικό Δυστύχημα σ...
by Katarameno
[Today at 18:22:39]

[Μεταφορά και Διανομή ΗΕ]...
by tzortzis
[Today at 07:55:05]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by chris_p30
[Today at 00:45:33]

[Ψηφιακά Ολοκληρωμένα Κυκ...
by tzortzis
[June 17, 2025, 21:25:42 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by PAPARI69
[June 17, 2025, 20:59:13 pm]

[Γραφική] Λυμένα θέματα
by okanpala
[June 17, 2025, 18:56:22 pm]

Τι ακούτε αυτήν τη στιγμή...
by Katarameno
[June 17, 2025, 14:25:00 pm]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by george14
[June 17, 2025, 13:58:20 pm]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by tzortzis
[June 17, 2025, 13:19:53 pm]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by george14
[June 17, 2025, 12:08:25 pm]

[ΨEE] Γενικές απορίες και...
by Juror8
[June 17, 2025, 12:06:57 pm]

[Οργάνωση Υπολογιστών] Γε...
by RAFI
[June 16, 2025, 22:46:54 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 19:49:00 pm]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 16:56:56 pm]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[June 16, 2025, 13:28:21 pm]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[June 16, 2025, 12:13:45 pm]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[June 16, 2025, 01:56:37 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9961
Latest: Poli
Stats
Total Posts: 1426722
Total Topics: 31711
Online Today: 262
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 75
Guests: 116
Total: 191
engineer2030
gianst
georgino
Laris
tzortzis
Nikos_313
papatmaria
harischris
rafail zisiadis
ΦΙδανης Αριστοτελης
stefanos hios
thomasdt
Captain
itsikou
simielen
zille
Alex Kosmas
ntsiakiri
Theislander
Διάλεξις
andreasbr
dr.giorgos
ThanosKoutsoump
mayia psarikoglou
papaloui
freskoulhs
konsntai
George_RT
stavros0201
gmpatsol
Tsomp
spoun
Tim
EvanTsir
glavdakis
Fotis Roukoutakis
Orfanidis Stelios
LelisNiko
aachmet
ThanosV
mous25
johnliko333388
mixkats
sotirispo2
secretcypriot
iakov
manos_diakakis
tmpadasn
Petross
kkuro123
tinidou
Balourdos
vasilikitsatsi
kostas.de
aggnwstos
AlexKyr
valco08
anna.f
Mtzara
Pakapis5
hevidis3524
gprousa
rafa98p
skoloni
fkacori
Katarameno
vagk
Dimos Bachlas
pantoulis
alexandros_and
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Για αλλαγή του public name σας, επικοινωνήστε με έναν από τους Admins.
THMMY.gr > Forum > Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία > Πανεπιστήμιο και Παιδεία > Τι παιδεία θέλουμε: Προτάσεις (Moderators: Tasos Bot, PolarBear) > Οι συνέπειες των μεταρρυθμίσεων στη μέση εκπαίδευση
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11 Go Down Print
Author Topic: Οι συνέπειες των μεταρρυθμίσεων στη μέση εκπαίδευση  (Read 35530 times)
MARIOS
Καταστραμμένος
********
Gender: Male
Posts: 5937


Ο ταραξίας !!!


View Profile
Re: οι συνέπειες των μεταρρυθμίσεων στη μέση εκπαίδ
« Reply #90 on: March 15, 2008, 14:32:08 pm »

Quote from: pandora on March 15, 2008, 14:26:47 pm
Quote from: MARIOS on March 15, 2008, 14:23:20 pm

Όχι όχι δεν λέω τους καθηγητές μπαμπούλες, απλώς προσπαθώ να τους  δείξω πως από μόνοι μας να αρχίσουμε να παίρνουμε βιβλία έτσι στο άσχετο για να δούμε εάν μας καλύπτουν είναι ολίγον μπακαλίστικο

άρα ερχόμαστε στο προκείμενο. Όχι μπαμπούλας, ούτε "μπαμπάς". Ο δάσκαλος μάλλον σου δείχνει τους "δρόμους" από τους οποίους πρέπει να περάσεις. ίσως αν μας πρότεινε ο καθένας 2-3 βιβλία σχετικά - ή και λιγότερο σχετικά - με το μάθημά του. Κάποιοι τα βάζουν ήδη στο eTHMMY.




Βεβαίως αγαπητή μου.
Αν και εγώ θα πρότεινα αντικατάσταση των εξετάσεων σε όσα μαθήματα γίνετε από εργασίες.Όχι όπως τώρα ή απαλλακτική ή εξετάσεις...Μόνο εργασίες καθόλου εξετάσεις.Εξέταση της εργασίας μόνο.
Αλλά μιλάμε για εργασία η οποία κάθε τόσο θα συμπληρώνετε ώστε να καλυφθεί η ύλη του μαθήματος και όχι να τρέχει ο φοιτητής στο τέλος.
Logged

Only in my dreams I know you,
Ι wake up, I can't remember you.
Are you in my thoughts or wait for me?...
In your agonic existence.


Ελευθερία είναι
να έχεις ένα κομμάτι χαρτί κι ένα μολύβι
και να γράφεις, να γράφεις, να γράφεις
ο,τι σου κατεβαίνει στο κεφάλι
χωρίς να σκέφτεσαι τίποτα
χωρίς να νιώθεις καμιά ενοχή για τίποτα
χωρίς να λογοκρίνεις τον ίδιο τον εαυτό σου
χωρίς να νιώθεις τύψεις για όσα έκανες ή απέφυγες να κάνεις
emmanuel
Veteran
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 3830


πλάκα με κανεις?


View Profile WWW
Απ: οι συνέπειες των μεταρρυθμίσεων στη μέση εκπαίδ
« Reply #91 on: March 15, 2008, 15:58:40 pm »

εργασια σε 7 μαθηματα δε γινεται.το λεω μεχρι να ζαλισω...
Logged

tu/e
aliakmwn
Guest
Re: οι συνέπειες των μεταρρυθμίσεων στη μέση εκπαίδ
« Reply #92 on: March 15, 2008, 16:51:58 pm »

Quote from: Karaμazoβ on March 15, 2008, 14:01:26 pm
Το ζητημα είναι:  τι να κανουμε τωρα αφού ο,τι έγινε εγινε  στο Λυκειο και στο Γενικο Τμημα?

Quote from: pandora on March 15, 2008, 01:38:32 am
Από που να αρχίσουμε να διαβάζουμε και τί.  Ας πουμε από τα βασικά. Με ποιά βιβλια θα καταλάβουμε τις έννοιες? Μας βοηθάνε οι εφαρμογές της θεωρίας σε προβλήματα? Από που να πιαστούμε για να κάνουμε την περιφημη "σύνθεση"?  Τί ρόλο παίζουν οι ασκήσεις και τι οι παραδόσεις της θεωρίας? Τωρα, με το σύστημα - αθλιο, συμφωνώ - που μπήκαμε, τί κάνουμε?

Quote from: pandora on March 15, 2008, 14:26:47 pm
άρα ερχόμαστε στο προκείμενο. Όχι μπαμπούλας, ούτε "μπαμπάς". Ο δάσκαλος μάλλον σου δείχνει τους "δρόμους" από τους οποίους πρέπει να περάσεις. ίσως αν μας πρότεινε ο καθένας 2-3 βιβλία σχετικά - ή και λιγότερο σχετικά - με το μάθημά του. Κάποιοι τα βάζουν ήδη στο eTHMMY.

Δε συμφωνω. Ξαναδιαβασε πού ακριβως επικεντρωσε ο κ. Δημακης, και ο alexkasgr επεσημανε ξανα: Δεν μιλαμε για την ποσοτητα της γνωσης αλλα για την ποιοτητα. Γι' αυτο και η αναφορα στον ορισμο του οριου παρεξηγηθηκε. ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ πως η διαισθηση ειναι το Α και το Ω, και δεν εχει κανενα νοημα να μαθαινεις μαθηματικα εαν δεν διαισθανεσαι τι αντιπροσωπευουν. Τα μαθηματικα ειναι μονο μια γλωσσα ερμηνειας της φυσης. Στο Λυκειο μαθαμε, πιο σωστα καταληξαμε να διαισθανομαστε τι ειναι οριο, αλλα οχι να δουλευουμε με βαση τον ορισμο του, αντιληφθηκαμε το οριο μεσω 2-3 παραδειγματων σε πολυ συγκεκριμενες συναρτησεις (π.χ. ασυνεχης με ή χωρις ορισμενη τιμη στο σημειο ασυνεχειας, απειρο οριο) αλλα οχι τον ορισμο, το πώς οριζουμε.
Με κινδυνο να ξαναχαρακτηριστω κολλημενος (χεστηκα) ξαναπαραπεμπω στην κουβεντα περι ιμπεριαλισμου και θυμιζω τα λογια του marauber: Του ζητουσα επιμονα να μου δωσει εναν ορισμο του ιμπεριαλισμου, προκειμενου να βαλουμε την εννοια στη συζητηση, αλλα δεν βρηκα ανταποκριση. Μπορει να διαισθανεσαι οτι π.χ. η εισβολη των αμερικανων στο Ιρακ ηταν ιμπεριαλιστικη, να τους καταγγελεις γι' αυτο, αλλα αν δεν ξεκαθαρισεις μεσα σου ΤΙ ΕΙΝΑΙ ιμπεριαλισμος δεν θα μπορεσεις να συνεχισεις.
Πώς θα πας απο το οριο στην παραγωγο, εαν δεν ξερεις τι ειναι οριο, αφου η παραγωγος ειναι.. ενα οριο?

Το μαθαινεις αποσπασματικα: Μαθαινεις μια μεθοδο υπολογισμου καποιων οριων (βασιζομενη στη διαισθηση), μαθαινεις και μερικους τυπους παραγωγισης "plug and play", καπου στο ενδιαμεσο σου πετανε και εναν κανονα de l' Hospital που επισης μαθαινεις να χρησιμοποιεις μηχανικα μολις βλεπεις τις α,β,γ περιπτωσεις απροσδιοριστιας, αλλα δεν καταλαβαινεις γιατι εισαγεις ενα καινουργιο οριο (την παραγωγο) στο οριο που θες να υπολογισεις, τι ακριβως "σημαινει" αυτο, πώς "δουλευει" η "μηχανη" του del' Hospital.

Ως εκ τουτου, νομιζω πως η τελευταια ερωτηση σου κινειται σε λαθος βαση. Το να ζητησεις 1, 2, 3, 100 βιβλια παραπανω για το καθε μαθημα δεν λυνει το προβλημα. Θα μαθεις ενδεχομενως μερικες χιλιαδες σελιδες παραπανω, αλλα δεν θα λυσεις το προβλημα σου.
Η βλαβη αφορα σε ολοκληρη την προσωπικοτητα και τον τροπο σκεψης σου, και οχι στο οτι δεν καταλαβες εναν τυπο.
Η καλυψη των κενων στην ποσοτητα δεν θα οδηγησει πουθενα αν δεν καλυφθουν και τα κενα στην "ποιοτητα".

Τωρα εαν αφησουμε ολες τις παραπανω παπαρολογιες και περασουμε στο "δια ταυτα"........................... δεν εχω ιδεα.
Δεν εχω καμια λυση, και δυστυχως οσες φορες προσπαθω να πιαστω απο καπου για να συλλογιστω ενα μηχανισμο που θα μπορουσε να δωσει μια μορφη λυσης, παντα καταληγω σε τελμα (δεν ειμαι καλος μηχανικος Smiley) Αλλωστε ειμαι κι εγω μεσα στο προβλημα.
Logged
pandora
Καταστραμμένος
********
Gender: Female
Posts: 6443


madness


View Profile
Re: οι συνέπειες των μεταρρυθμίσεων στη μέση εκπαίδ
« Reply #93 on: March 15, 2008, 18:15:51 pm »

Τωρα τελευταία δεν μπορούμε να συννενοηθούμε εμείς.... Smiley
Από εμένα τουλάχιστον δεν παρεξηγήθηκε ούτε αυτο που είπε ο κ.Δημάκης ούτε αυτό που είπε ο Alexkasgr. Επικεντρώθηκα - και έθεσα ερωτήματα - για το δια ταύτα. Ούτε εγώ είμαι καλή μηχανικός και αμφιβάλλω αν θα γίνω ποτέ (τουλάχιστον τέτοιου είδους συζητήσεις όπως αυτή που κάνουμε με κάνουν να πιστέψω στο "ποτέ"). Εγώ δήλωσα, τα έχω χαμένα, δεν μπορώ να κρίνω καταστάσεις γιατί δεν τις έχω κατανοήσει ακόμα.

Δεν μίλησα για ποσότητα. Μίλησα γι'αυτό που λέει ο Μάριος. Εγώ ειδικά πολλές φορές το ένα ή τα δύο βιβλία του κάθε μαθήματος δεν μου φτάνει ούτε 1 μήνας για να τα διαβάσω - έχοντας κατανοήσει τί λένε μέσα, πόσο μάλλον αν είχα 100. Αυτό που  είπα είναι ότι μέσα σ' έναν ωκεανό βιβλίων, ο δάσκαλος μπορεί να διαλέξει 2-3 και να τα προτείνει, εάν νιώθει ότι αυτά τα 2-3 θα βοηθήσουν στην "ποιότητα' της κατανόησης που λές. Δηλ. αν το τάδε βιβλίο περιέχει καλύτερα διατυπωμένες τις ταδε και τάδε έννοιες, μου το προτείνουν ως συμπληρωματικό στο μάθημα. Αυτό είπα. Τίποτε παραπάνω και τίποτα λιγότερο.

Από κει και πέρα, μπορεί να είναι χαζό κ αυτό που λέω.

« Last Edit: March 15, 2008, 18:26:15 pm by pandora » Logged
Guybrush
Veteran
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 3527



View Profile
Re: οι συνέπειες των μεταρρυθμίσεων στη μέση εκπαίδ
« Reply #94 on: March 15, 2008, 18:36:15 pm »

Εμένα ο τίτλος δε μου κάνει.
Θα προσέθετα "οι συνέπειας της αδράνειας των πανεπιστημίων". Δεν μπορω να δεχτώ πως για όλα φταίει το λύκειο.
Δεν μπορώ να δεχτώ ότι η λογική των μεταρρυθμισεων στο λύκειο ήταν απλουστευτικά λάθος.
Είναι ένα άλλοθι που το χρησιμοποιούμε κατά κόρον για να αντέξουμε τις τύψεις.

Εγώ όταν μπήκα στη σχολή δεν αισθάνθηκα ότι είχα έλλειψη γνώσεων. Δεν ένιωσα κενό ή ημιμαθής. Αντίθετα μετά από 2 εξάμηνα μη υποχρεωτικών μαθημάτων, αφέθηκα. Αφέθηκα γιατί κανείς καθηγητής δεν απαίτησε (γνωρίζοντας τις απαιτήσεις του μαθήματός του) να ξέρω λογισμό 2 για να πάρω το πεδίο. Γιατί κανείς καθηγητής μαθηματικών δε μου εξήγησε ότι η θεωρία πινάκων θα μου χρειαστεί όταν θα κάνω γραφική υπολογιστών.(ψέματα, αυτό μου το είπε, αλλά κανείς δε το θυμόταν στο 8ο εξάμηνο)

Γιατί κανείς καθηγητής δεν μπήκε μέσα στην αιθουσα να πει: Σε αυτό το μάθημα θα παίρνετε απουσίες και εγώ θα σας μάθω τι παίζει με τα τριφασικά οπωσδήποτε και όποιος στην αντίστοιχη πρόοδο δεν έχει καταλάβει ας περάσει του χρόνου.
Παρά μόνο πάμε στις εξετάσεις για να πιάσουμε μισό θέμα από κει, μισό από αλλού και να περάσουμε κακήν ΚΑΚΩΣ το μάθημα.

Γιατί κανείς φοιτητής δεν έχει πει στον καθηγητή του: θέλω να μου εξηγήσεις κι αυτό. Θέλω να μου δείξεις τι έρευνα κάνεις στο γραφείο σου, που δουλεύει ο συνάδελφός σου έξω. Τι διάολο φτιάχνει. Για όλα αυτά δε χρειάζονται γνώσεις λυκείου, χρειάζεται μεράκι, σχέδιο και σκοπός. Και από αυτά πάσχουν οι πανεπιστημιακοί. Οι φοιτητές περιμένουν από αυτους και όσο δεν τους συνεπαίρνει αυτό που κάνουν, τόσο πίσω θα μένουν.

Γερασμένοι, όπως όλοι σε αυτόν τον τόπο.

*Το "κανείς" δραματοποιεί την κατάσταση

Logged
vasso
Καταστραμμένος
********
Gender: Female
Posts: 6672


Overambitious doer


View Profile WWW
Re: οι συνέπειες των μεταρρυθμίσεων στη μέση εκπαίδ
« Reply #95 on: March 15, 2008, 18:41:54 pm »

+1 στον guybrush
Logged

Είναι τα βλέφαρά μου
διάφανες αυλαίες.
Όταν τα ανοίγω βλέπω
μπρος μου ό,τι κι αν τύχει.
Όταν τα κλείνω βλέπω
μπρος μου ό,τι ποθώ.
MARIOS
Καταστραμμένος
********
Gender: Male
Posts: 5937


Ο ταραξίας !!!


View Profile
Re: Απ: οι συνέπειες των μεταρρυθμίσεων στη μέση εκπαίδ
« Reply #96 on: March 15, 2008, 19:52:46 pm »

Quote from: emmanuel on March 15, 2008, 15:58:40 pm
εργασια σε 7 μαθηματα δε γινεται.το λεω μεχρι να ζαλισω...


Γιατί να έχεις 7 μαθήματα????Αλλά τώρα μιλάμε για αλλαγή του προγράμματος σπουδών.Τέλος πάντων...
Logged

Only in my dreams I know you,
Ι wake up, I can't remember you.
Are you in my thoughts or wait for me?...
In your agonic existence.


Ελευθερία είναι
να έχεις ένα κομμάτι χαρτί κι ένα μολύβι
και να γράφεις, να γράφεις, να γράφεις
ο,τι σου κατεβαίνει στο κεφάλι
χωρίς να σκέφτεσαι τίποτα
χωρίς να νιώθεις καμιά ενοχή για τίποτα
χωρίς να λογοκρίνεις τον ίδιο τον εαυτό σου
χωρίς να νιώθεις τύψεις για όσα έκανες ή απέφυγες να κάνεις
apostolos1986
Veteran
Επιβεβαρυμένος
******
Posts: 13446



View Profile
Re: οι συνέπειες των μεταρρυθμίσεων στη μέση εκπαίδ
« Reply #97 on: March 15, 2008, 20:00:13 pm »

ωραία αυτά που λέει ο guybrush...αλλά το θέμα είναι ότι.... το πανεπιστήμιο στα χρόνια που πέρασαν δεν άλλαξε...λειτουργεί με τους ίδιους ρυθμούς...
αυτό που άλλαξε είναι το λύκειο....για αυτό μάλλον η επίδραση της μεταρρύθμισης είναι που υπερισχύει...
Logged

www.twitter.com/apostolos1986
pandora
Καταστραμμένος
********
Gender: Female
Posts: 6443


madness


View Profile
Re: Οι συνέπειες των μεταρρυθμίσεων στη μέση εκπαίδευση
« Reply #98 on: March 16, 2008, 11:22:27 am »

Άσχετο μεν, σχετικό δε. Για να δούμε τί λέει ένας φιλόσοφος για το πρόβλημα μας :

ΕΡ : Διδάσκετε σε ένα από τα καλύτερα πανεπιστήμια της Αγγλίας. Συμφωνείτε με την άποψη ότι η ανώτατη εκπαίδευση βρίσκεται σε βαθιά κρίση σήμερα και ότι αυτό αντικατοπτρίζει την κρίση των αξιών και της ίδιας της δημοκρατίας;

ΑΠ : Ναι, συμφωνώ απόλυτα. Υπάρχει πράγματι τεράστιο θέμα για την πορεία της ανώτατης εκπαίδευσης. Κατά ένα μέρος, η κρίση στην ανώτατη εκπαίδευση οφείλεται στην αλλαγή προτεραιοτήτων από τους "ταμίες" των πανεπιστημίων προς μία κατεύθυνση περισσότερο τεχνικών και λειτουργικών απαιτήσεων (βάναυσες δραστηριότητες και επαγγέλματα, που έλεγε ο Τ.S. Elliot), οπότε η πνευματική ποιότητα - τουλάχιστον σε πολλά ιδρύματα - δεν έχει πλέον σχεδόν καμία σημασία, μπροστά στην προσπάθεια να στριμώξουν όσο το δυνατόν περισσότερους αποφοίτους λυκείου χαμηλού επιπέδου, με όσο το δυνατόν λιγότερο κόστος σε μαθήματα σχεδιασμένα γι'αυτούς. Στα βρετανικά πανεπιστήμια αυτό το πρόβλημα της εμπορευματοποίησης της παιδείας είναι ιδιαίτερα έντονο. Από την άλλη μεριά, υπάρχει το κατρακύλισμα των ανθρωπιστικών σπουδών σε προσωπικές αναζητήσεις που πολύ συχνά είναι άσχετες, επιτηδευμένες και κενές - όπως φαίνεται και από τα σκουπίδια που δημοσιεύονται στις επιθεωρήσεις. Όπως σωστά τονίζεις, η κρίση στην ανώτατη εκπαίδευση αντικατοπτρίζει μια κρίση στις αξίες και στην ίδια τη δημοκρατία και θα έπρεπε να ανησυχούμε όλοι γι'αυτό και να προσπαθούμε να βρούμε τρόπους να τη λύσουμε.


Anthony Grayling, καθηγητής φιλοσοφίας στο Birkbeck College του Πανεπιστημίου του Λονδίνου.
(από συνέντευξή του στο Ε της Κυριακάτικης, 9/3/08)

Μιλάει βέβαια κυρίως για φαινόμενα που εμείς προς το παρόν αντιμετωπίζουμε σε μικρότερο βαθμό.



ΥΣ Για μάς που μπήκαμε και βγηκαμε από το λύκειο του Αρσένη και που είμαστε εδώ μέσα, ισχύουν οι στίχοι του Αλκίνοου :

"Μέσ' σε σχολεία, μέσα σε πανεπιστήμια
μέσα σε ωδεία, σε στρατούς και γυμναστήρια
πέρασαν χρόνια, άλλος μπήκα κι άλλος βγήκα
κι έχω τη μόρφωση για όπλο και για προίκα
- κι ένσημα για το ΙΚΑ"

(οι δύο τελευταίοι στίχοι μπορούν να εκληφθούν ως απόλυτα ειρωνικοί)

Να γιατί τα έχουμε χαμένα... τί λύσεις να δώσουμε... ούτε για τον εαυτό μας δεν είμαστε αρκετοί. Τα συστήματα και οι μεταρρυθμίσεις φτιάχτηκαν για μάς, κι εμείς τα ζήσαμε - και τα ζούμε ακόμα, αντιδρώντας όσο μας επιτρέπει η καθημερινότητα που τρέχει μπροστά κι εμείς πίσω της - κάνοντας μερικές πορείες για τον Αρσένη ως μαθητές και μερικές καταλήψεις ως φοιτητές.....

« Last Edit: March 16, 2008, 11:40:23 am by pandora » Logged
gpap
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1693



View Profile
Re: Οι συνέπειες των μεταρρυθμίσεων στη μέση εκπαίδευση
« Reply #99 on: March 16, 2008, 12:09:32 pm »

Καλημέρα,

Σχετικότατο θα έλεγα....

Σκέψου και την πιεστική απαίτηση των περισσοτέρων από εσάς για 'εφαρμοσμένες', 'πρακτικές', 'χρησιμες' γνώσεις, για 'τεχνικές επίλυσης' προβλημάτων, για συγκεκριμένη ύλη με προσδιορισμένα ακόμη και τα σημεία της στίξης, για θέματα εξετάσεων που να είναι ίδια και απαράλλαχτα με λυμένες ασκήσεις (που τις έχετε δίπλα σας όταν γράφετε), για θέματα που δεν θα έχουν ούτε πολλές πράξεις, αλλά και που ούτε θα απαιτούν και πολύ ..σκέψη (τότε τι διάολο θα έχουν?), για..., για...., για.....

και τότε θα καταλάβεις ότι εκεί που είμαστε σήμερα ούτε πανεπιστήμιο θα έχουμε, αλλά ούτε καν καλή σχολή μαθητείας δεν πρόκειται να αποκτήσουμε (γιατί θέλουμε να είμαστε και ...επιστήμονες).

Και φυσικά η ευθύνες είναι ολων μας, όσοι θεωρούμαστε μέρος της ..'πανεπιστημιακής κοινότητας'. Γιατί κάποιες καταστάσεις βολέυουν τους καθηγητές, αλλά πιο πολυ βολεύουν και τους φοιτητές (ή την πλειοψηφία τους για να μην ..αδικήσω κανέναν...)

Γρηγόρης Παπαγιάννης
Logged
Nessa NetMonster
Καταστραμμένος
********
Posts: 7044


Ιούνιος 1999 - 19/7/2009


View Profile
Re: Οι συνέπειες των μεταρρυθμίσεων στη μέση εκπαίδευση
« Reply #100 on: March 16, 2008, 14:43:42 pm »

Τώρα ανοίγετε άλλο μεγάλο ζήτημα, για τις εξετάσεις.

Δε νομίζω να είπε κανένας να μη μπαίνει και κάποιο δύσκολο θέμα, αλλά δεν είναι δυνατόν όλα τα θέματα να είναι "έμπνευσης" ή να απαιτούν βαθιά κατανόηση... στα Σήματα πχ (Αναλογικό, Στοχαστικό, Ψηφιακό) εγώ θυμάμαι όλα τα θέματα να ήταν έτσι, και μάλιστα στις προόδους δε μας έδιναν αρκετό χρόνο (είχαμε μόνο μια ώρα!) για τέτοιες απαιτήσεις. Ομοίως, οι ασκήσεις που έχουν πολλές πράξεις χρειάζονται χρόνο... όπως και ορθολογική βαθμολόγηση (όχι να κόβεσαι από αριθμητικό λάθος). Εδώ πχ στο Λογισμό 2 και στις Διαφορικές Εξισώσεις μας δίνουν 11-12 ασκήσεις για δύο ώρες, μας τρώει το άγχος, δεν ξέρουμε από πού να αρχίσουμε και δεν προλαβαίνουμε ούτε τα μισά.

Δεν είναι τόσο θέμα αντικειμενικής δυσκολίας του μαθήματος ή "επιπέδου". Νομίζω ότι τα Κυκλώματα πχ, αν και θεωρούνται δύσκολα μαθήματα, είναι αρκετά λογικά στον τρόπο εξέτασης (αν και στη βαθμολόγηση δεν είμαι σίγουρη για τη νοοτροπία των βαθμολογητών - πολλά ακούγονται).
Logged

Διεθνιστική Εργατική Αριστερά
Διεθνιστική Αριστερά
Εργατική Αριστερά
RedNet Θεσσαλονίκης
pandora
Καταστραμμένος
********
Gender: Female
Posts: 6443


madness


View Profile
Re: Οι συνέπειες των μεταρρυθμίσεων στη μέση εκπαίδευση
« Reply #101 on: March 16, 2008, 20:15:42 pm »

Quote from: gpap on March 16, 2008, 12:09:32 pm

Και φυσικά η ευθύνες είναι ολων μας, όσοι θεωρούμαστε μέρος της ..'πανεπιστημιακής κοινότητας'. Γιατί κάποιες καταστάσεις βολέυουν τους καθηγητές, αλλά πιο πολυ βολεύουν και τους φοιτητές (ή την πλειοψηφία τους για να μην ..αδικήσω κανέναν...)


 Smiley
Σύμφωνοι

απλά θα επισημάνω ένα πράγμα : η διαφορετική φιλοσοφία εξετάσεων απαιτεί και διαφορετική φιλοσοφία διδασκαλίας  Wink - οι εξετάσεις είναι, ας πούμε, το "τέρμα". Η "επιβεβαίωση" της λειτουργίας ενός συστήματος μάθησης, μιας διαδικασίας. Δεν ξέρω αν τα πράγματα μας βολεύουν έτσι ή όχι. Αργοτερα όταν θα δούμε την επιστημονική γύμνια μας στη δουλειά μας θα σκεφτόμαστε με πίκρα μάλλον την όλη κατάσταση που μας... βόλευε.

Πάντως τη δική μου άποψη για τις "αμαρτίες" της γενιάς σας, που έφτασε τα πράγματα εκεί που τα έφτασε,χωρίς να σημαίνει ότι δεν φταίμε κι εμείς που "βολευόμαστε" όπως σωστά επισημαίνετε, την ξέρετε ήδη από άλλες συζητησεις    Wink

Το θέμα παραμένει εκκρεμές. Και τώρα? Τί κάνουμε?




Logged
dimakis
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 609


Είμαι μέλος ΔΕΠ....Δεν πειράζει!


View Profile
Re: Οι συνέπειες των μεταρρυθμίσεων στη μέση εκπαίδευση
« Reply #102 on: March 17, 2008, 12:22:00 pm »

Quote from: pandora on March 16, 2008, 20:15:42 pm
Το θέμα παραμένει εκκρεμές. Και τώρα? Τί κάνουμε?

Αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών:

α) Εισαγωγή προπαρασκευαστικού-προαιρετικού κύκλου μαθημάτων για όσους διαθέτουν αυτογνωσία και όσους εκ των υστέρων διαπιστώνουν ότι δεν τα ... καταφέρνουν.

β) Επανακαθορισμός της ύλης των μαθημάτων που διδάσκονται από το Γενικό Τμήμα με ποινή απαγχονισμού για όσους δεν συμμορφώνονται

γ) Κατάργηση των επικαλύψεων με ποινή ισοβίων για όσους δεν συμμορφώνονται.

δ) Αλλαγή του τρόπου διδασκαλίας-εξέτασης στους κύκλους σπουδών (εργαστήριο-πρότζεκτ-παρουσιάσεις).

ε) Ενοποίηση των μαθημάτων - ατελείωτων αλυσίδων σε μαθήματα ιδιαίτερης βαρύτητας δυο το πολύ εξαμήνων.

στ) Μείωση του αριθμού των μαθημάτων σε λιγότερα από 40. Μέγιστος αριθμός μαθημάτων ανά εξάμηνο 4.

Καμία έκπτωση στη βαθμολογία, καμία διευκόλυνση στην τεχνητή ‘αύξηση’ των βαθμών.

Η εφαρμογή των πιστωτικών μονάδων και του διαχωρισμού μπάτσελορ-μάστερ θα βοηθούσε τα μέγιστα στις αλλαγές αυτές.

Τα δυο τελευταία παραπάνω δεν σημαίνουν άκριτη αποδοχή της Μπολόνια, αλλά ξεπέρασμα της λογικής της με το μόνο μέσο που διαθέτουμε, το πρόγραμμα σπουδών.

Επειδή όμως είναι πολύ … δύσκολο να με καταλάβετε, τώρα πάω να κοιμηθώ και αύριο το πρωί περάστε να με εκτελέσετε.

Χρήστος Ε. Δημάκης
« Last Edit: March 17, 2008, 12:36:06 pm by dimakis » Logged
Nessa NetMonster
Καταστραμμένος
********
Posts: 7044


Ιούνιος 1999 - 19/7/2009


View Profile
Re: Οι συνέπειες των μεταρρυθμίσεων στη μέση εκπαίδευση
« Reply #103 on: March 17, 2008, 12:57:05 pm »

Ο διαχωρισμός μπάτσελορ-μάστερ σημαίνει ότι αν χρειάζομαι 20 μαθήματα για να αποκτήσω το μπάτσελορ και έχω περάσει τα 19, τότε δε μπορώ να πάρω κανένα μάθημα από τον κύκλο μάστερ μέχρι να περάσω το 1 στριφνό μάθημα που μου λείπει. Καθυστερεί τις σπουδές μου χωρίς λόγο. Εδώ λέμε να καταργήσουμε τα προαπαιτούμενα, όχι να βάλουμε κι άλλα εμπόδια.

Επίσης η ενοποίηση πολλών μαθημάτων σε ένα-δυο αποτελεί εντατικοποίηση και δε μπορώ να καταλάβω σε τι εξυπηρετεί από παιδαγωγικής άποψης. Απλά θα έχουμε λιγότερο χρόνο να αφιερώσουμε στην ίδια ύλη. Μάλλον κάτι αντίθετο πρέπει να γίνει, πχ στα πιο ζόρικα μαθήματα οι παραδόσεις να κρατάνε ένα χρόνο και όχι ένα εξάμηνο (να γίνουν ετήσια δηλαδή). Νομίζω ότι στην αρχιτεκτονική έχουν κάποια τέτοια μαθήματα, γιατί όχι κι εδώ; Αντί να αυξάνονται οι ώρες παράδοσης μέσα στο εξάμηνο (που δεν έχει και πολύ νόημα, καθώς θα τρέχουμε και δε θα φτάνουμε), κάτι τέτοιο θα είναι πιο χρήσιμο. Το πρώτο εξάμηνο δε θα χρειάζεται να δηλώνουμε το μάθημα, απλά θα το παρακολουθούμε, και το δεύτερο εξάμηνο θα το δηλώνουμε και θα το δίνουμε. Εννοείται ότι η ύλη θα πρέπει να μείνει η ίδια, γιατί αν διπλασιαστεί και η ύλη τι είχαμε τι χάσαμε. Αυτό θα μπορούσε να γίνει σε λίγα μόνο μαθήματα, τα πιο δυσνόητα, όπου 1) χρειάζεται να αποκτήσουμε μεγάλη εμπειρία στο λύσιμο ασκήσεων και 2) είναι απαραίτητη η παρακολούθηση και πολύ δύσκολο να υποκατασταθεί με τη ρουτίνα διάβασμα-ψάξιμο-περιστασιακές απορίες στον καθηγητή. Μου έρχεται στο μυαλό το Πεδίο 1.
Logged

Διεθνιστική Εργατική Αριστερά
Διεθνιστική Αριστερά
Εργατική Αριστερά
RedNet Θεσσαλονίκης
pandora
Καταστραμμένος
********
Gender: Female
Posts: 6443


madness


View Profile
Re: Οι συνέπειες των μεταρρυθμίσεων στη μέση εκπαίδευση
« Reply #104 on: March 17, 2008, 13:16:49 pm »

Quote from: Nessa NetMonster on March 17, 2008, 12:57:05 pm
Εδώ λέμε να καταργήσουμε τα προαπαιτούμενα, όχι να βάλουμε κι άλλα εμπόδια.


Προαπαιτήσεις υπάρχουν σε ουσιαστικό επίπεδο, είτε θα υπάρχουν σε τυπικό είτε όχι. Πώς θα διαβάσεις ΣΗΕ, Ηλεκτρονική, κτλ χωρίς Κυκλώματα? Ελπίζω ότι το καταλαβαίνεις αυτό. Η σχολή μας είναι όπως όλες οι θετικές επιστήμες. "Χτίσιμο" σε ορόρφους μέχρι να φτάσεις στον τελευταίο  Smiley

Quote from: dimakis on March 17, 2008, 12:22:00 pm
Quote from: pandora on March 16, 2008, 20:15:42 pm
Το θέμα παραμένει εκκρεμές. Και τώρα? Τί κάνουμε?

Αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών:

α) Εισαγωγή προπαρασκευαστικού-προαιρετικού κύκλου μαθημάτων για όσους διαθέτουν αυτογνωσία και όσους εκ των υστέρων διαπιστώνουν ότι δεν τα ... καταφέρνουν.

β) Επανακαθορισμός της ύλης των μαθημάτων που διδάσκονται από το Γενικό Τμήμα με ποινή απαγχονισμού για όσους δεν συμμορφώνονται

γ) Κατάργηση των επικαλύψεων με ποινή ισοβίων για όσους δεν συμμορφώνονται.

δ) Αλλαγή του τρόπου διδασκαλίας-εξέτασης στους κύκλους σπουδών (εργαστήριο-πρότζεκτ-παρουσιάσεις).

ε) Ενοποίηση των μαθημάτων - ατελείωτων αλυσίδων σε μαθήματα ιδιαίτερης βαρύτητας δυο το πολύ εξαμήνων.

στ) Μείωση του αριθμού των μαθημάτων σε λιγότερα από 40. Μέγιστος αριθμός μαθημάτων ανά εξάμηνο 4.

Καμία έκπτωση στη βαθμολογία, καμία διευκόλυνση στην τεχνητή ‘αύξηση’ των βαθμών.

Η εφαρμογή των πιστωτικών μονάδων και του διαχωρισμού μπάτσελορ-μάστερ θα βοηθούσε τα μέγιστα στις αλλαγές αυτές.

Τα δυο τελευταία παραπάνω δεν σημαίνουν άκριτη αποδοχή της Μπολόνια, αλλά ξεπέρασμα της λογικής της με το μόνο μέσο που διαθέτουμε, το πρόγραμμα σπουδών.

Επειδή όμως είναι πολύ … δύσκολο να με καταλάβετε, τώρα πάω να κοιμηθώ και αύριο το πρωί περάστε να με εκτελέσετε.

Χρήστος Ε. Δημάκης


Πολύ ενδιαφέρουσες. Μάλλον υπέρ μας είναι θα έλεγα. Γιατί να σας εκτελέσουμε?  Smiley

(ειδικά το β) είναι απαραίτητο νομίζω, και το κράζουμε όλοι εδώ και χρόνια)

Logged
Pages: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...