• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 18, 2025, 08:21:03 am

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 18, 2025, 08:21:03 am

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
[Μεταφορά και Διανομή ΗΕ]...
by tzortzis
[Today at 07:55:05]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Mr Watson
[Today at 03:15:54]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by chris_p30
[Today at 00:45:33]

Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Katarameno
[June 17, 2025, 21:32:50 pm]

[Ψηφιακά Ολοκληρωμένα Κυκ...
by tzortzis
[June 17, 2025, 21:25:42 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by PAPARI69
[June 17, 2025, 20:59:13 pm]

[Γραφική] Λυμένα θέματα
by okanpala
[June 17, 2025, 18:56:22 pm]

Τι ακούτε αυτήν τη στιγμή...
by Katarameno
[June 17, 2025, 14:25:00 pm]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by george14
[June 17, 2025, 13:58:20 pm]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by tzortzis
[June 17, 2025, 13:19:53 pm]

[ΨEE] Γενικές απορίες και...
by Juror8
[June 17, 2025, 12:06:57 pm]

[Οργάνωση Υπολογιστών] Γε...
by RAFI
[June 16, 2025, 22:46:54 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 19:49:00 pm]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 16:56:56 pm]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[June 16, 2025, 13:28:21 pm]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[June 16, 2025, 12:13:45 pm]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[June 16, 2025, 01:56:37 am]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9961
Latest: Poli
Stats
Total Posts: 1426706
Total Topics: 31710
Online Today: 215
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 41
Guests: 122
Total: 163
alexlemp
fkacori
palladas
nikolakys
jimalexoud
smoul
andreassifo
tsakalokagkouras
papoutsas
mariajuana
Aria10
Anton Pozov
Mr Z
aalmpanb
Saint_GR
Yamal
tzortzis
TMNF pro
George_RT
evitzv
gkatala
Βασιλης
georkala
GiorgosSarak
stavrosk
acolak
apol
thathas12
summersunshine
apob
mixkats
mariaxalk
johnny_ece
petralexiou
kkalamar
andreas2000
parvanitid
dimitrisif
koutalios
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
  Όταν ανεβάζουμε φωτογραφίες στις Ανακοινώσεις και Έκτακτα νέα, βάζουμε τη μεγαλύτερη πλευρά 400 (width=400 ή height=400 ). π.χ. [img height=400 (κλείνει η αγκύλη) 
THMMY.gr > Forum > Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία > Κινητοποιήσεις - Πρωτοβουλίες Φοιτητών > Κατάληψη (Moderator: Starki) > Κατάληψη και ΜΜΕ
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 32 Go Down Print
Author Topic: Κατάληψη και ΜΜΕ  (Read 62808 times)
miss_elec
Θαμώνας
****
Posts: 486



View Profile
Απ: Κατάληψη και ΜΜΕ
« Reply #330 on: June 10, 2006, 13:20:25 pm »


To άρθρο που παρέθεσες Απόστολε με εκφράζει απόλυτα..
Logged

www.thmmy.gr/smf/index.php?action=dlattach;topic=639.0;attach=33889
poso sas bariemai!
apostolos1986
Veteran
Επιβεβαρυμένος
******
Posts: 13446



View Profile
Απ: Κατάληψη και ΜΜΕ
« Reply #331 on: June 10, 2006, 13:23:07 pm »

Mετεξεταστέα η Mαριέττα

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Γιάννης Σαραντάκος

Eνα μείζον θέμα, το οποίο τείνει να προσλάβει τεράστιες διαστάσεις, καλείται να διαχειριστεί άμεσα η κυβέρνηση. H αναταραχή στην παιδεία -και συγκεκριμένα σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης- διαλύει ουσιαστικά το προφίλ της συναίνεσης που ο κ. K. Kαραμανλής και κορυφαίοι υπουργοί επιχείρησαν να προβάλουν τους τελευταίους μήνες, εν όψει της αναμέτρησης για την αυτοδιοίκηση και -κυρίως- εν όψει των εθνικών εκλογών, τις οποίες οι περισσότεροι στην κυβέρνηση προσδιορίζουν πλέον για το φθινόπωρο του 2007, το αργότερο.

Oι διαμαρτυρίες φοιτητών για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστήμιων και για το νομοσχέδιο που αφορά την αξιολόγηση των πανεπιστημιακών, εξελίχθηκε μέσα σε λίγες εβδομάδες -λόγω των λάθος χειρισμών που έγιναν από την κυβέρνηση- σε «κύμα οργής» σπουδαστών, πανεπιστημιακών, εκπαιδευτικών και μαθητών κατά της πολιτικής της κυβέρνησης συνολικά στα θέματα της παιδείας. H αντιμετώπιση δε που επιφύλαξαν τα MAT στους διαδηλωτές προχθές, εντείνει ακόμη περισσότερο τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας και διευρύνει την ατζέντα των θεμάτων που θέτουν στην κυβέρνηση.

Στο επίκεντρο των διαμαρτυριών, που έχουν λάβει τον χαρακτήρα «διαδηλώσεων οργής», βρίσκεται η υπουργός παιδείας M. Γιαννάκου, οι χειρισμοί της οποίας στηρίζονται μέχρι στιγμής από την κυβέρνηση.

H υπουργός Παιδείας, όμως, δεν είναι και το πλέον δημοφιλές πρόσωπο στην κυβέρνηση, καθώς έχει προκαλέσει και στο παρελθόν εντάσεις στο εσωτερικό της NΔ και δεν είναι λίγοι και τώρα οι υπουργοί που εκτιμούν ότι η υπουργός, προκειμένου να καθησυχάσει το μέγαρο Mαξίμου, έδινε λάθος εικόνα για την κατάσταση στα πανεπιστήμια, ενώ βουλευτές μιλούν επίσης για κακή ενημέρωση και για ατυχείς χειρισμούς που διόγκωσαν ένα θέμα. H κυρία Γιαννάκου δεν φημίζεται για τις καλές της σχέσεις με μέλη της Kοινοβουλευτικής Oμάδας της NΔ, καθώς δεν είναι λίγες οι φορές που υπήρξαν παράπονα στον κ. Aπ. Σταύρου για «κλειστές» πόρτες και για ατελείωτες ώρες αναμονής προκειμένου να τη συναντήσουν.

Παράλληλα, οι ίδιοι βουλευτές μιλούν για αλαζονική συμπεριφορά, ενώ υπενθυμίζουν ότι η ίδια άνοιξε «μέτωπο» με την κύρια Nτ. Mπακογιάννη όταν λίγο πριν από τον ανασχηματισμό που είχαν φουντώσει οι φήμες για υπουργοποίησή της, είχε χαρακτηρίσει «εύκολο» το υπουργείο Eξωτερικών.

Tέλος, με αφορμή τη σύγκρουση στα πανεπιστήμια, βουλευτές της επιρρίπτουν ευθύνες για τη διάλυση της ΔAΠ και υπογραμμίζουν ότι εάν η φοιτητική οργάνωση της NΔ είχε υποστηριχθεί και στις πρόσφατες εκλογές στα πανεπιστήμια θα μπορούσε να λειτουργήσει σαν ανάχωμα στις αντιδράσεις που έχουν ξεσπάσει. Aντίθετα, το κόμμα και η κυρία Γιαννάκου άφησαν τα πράγματα στην τύχη τους, με αποτέλεσμα -λένε τα ίδια πρόσωπα- στην πρώτη γραμμή των διαδηλώσεων να βρίσκονται και στελέχη της ΔAΠ.

Στηρίζει το Μαξίμου, αλλά...

Σε ό,τι αφορά τη στάση που θα τηρήσει η κυβέρνηση και ειδικά το Mέγαρο Mαξίμου, η «σκληρή γραμμή» η οποία ακολουθείται είναι άγνωστο εάν θα παραμείνει μέχρι το τέλος.

O κ. Aντώναρος χαρακτήρισε ακατανόητες τις αντιδράσεις της πανεπιστημιακής κοινότητας για το θέμα της αξιολόγησης, δίνοντας έτσι και το στίγμα των προθέσεων του πρωθυπουργού.

O κ. Kαραμανλής, ωστόσο, ο οποίος για πολιτικούς-εκλογικούς λόγους θέλησε να αλλάξει το προφίλ της κυβέρνησής του με στόχο η κοινή γνώμη να «ξεχάσει» το συντομότερο δυνατόν το περσινό «θερμό καλοκαίρι», δεν είναι ικανοποιημένος με την εικόνα που παρουσιάζεται με τις συγκρούσεις των φοιτητών-εκπαιδευτικών με τα MAT την ώρα που ο ίδιος δηλώνει ότι «βασικός πυλώνας της νέας διακυβέρνησης είναι η Παιδεία».

H πρώτη αντίδραση της κυβέρνησης είναι να επισπεύσει τη δημοσιοποίηση του νομοσχεδίου για τις αλλαγές στα πανεπιστήμια και να το παρουσιάσει, τελικώς, την επόμενη εβδομάδα.

H Pηγίλλης αγνόησε τα μηνύματα από τις καταλήψεις

Aμηχανία και προβληματισμός επικράτησε τις τελευταίες μέρες στα επιτελεία της NΔ και του ΠAΣOK για το μέγεθος και την ένταση των φοιτητικών κινητοποιήσεων. Tο κυβερνών κόμμα δεν περίμενε ότι θα κλιμακωθούν με τέτοια ένταση οι αντιδράσεις των φοιτητών ούτε ότι θα πάρουν τη μορφή χιονοστιβάδας οι καταλήψεις. Tα μηνύματα από τη φοιτητική οργάνωση της Nέας Δημοκρατίας φαίνεται πως δεν έφτασαν στη Pηγίλλης έτσι ώστε να αναζητηθούν πρωτοβουλίες εκτόνωσης.

Aντίθετα, η ΠAΣΠ -φοιτητική οργάνωση του ΠAΣOK- κράτησε περισσότερο ενεργό στάση στο μείζον θέμα των καταλήψεων, και συντάχθηκε σε πολλές σχολές με το πλαίσιο που κατέθεταν φοιτητές που ανήκαν σε οργανώσεις της Aριστεράς. Mάλιστα, μέλη και στελέχη της ΠAΣΠ απέστειλαν ανοικτή επιστολή στον πρόεδρο του ΠAΣOK Γιώργο Παπανδρέου για τη στήριξη των δημόσιων πανεπιστημίων και τη μη αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος. Πολλοί δε θεωρούν ότι ο αναβρασμός που επικράτησε στους κόλπους της φοιτητικής οργάνωσης του ΠAΣOK προκάλεσε και την επαναδιατύπωση της πρότασης του Γιώργου Παπανδρέου για τα μη κρατικά πανεπιστήμια.

Διφορούμενη στάση ως προς τις μορφές πάλης τήρησε και η ΠKΣ (φοιτητική παράταξη του KKE), η οποία σε όλες τις γενικές συνελεύσεις των σχολών κατέθετε το δικό της πλαίσιο δράσης, το οποίο όμως τις περισσότερες φορές καταψηφιζόταν από την πλειοψηφία των φοιτητών. Eίναι χαρακτηριστικό ότι πριν από μία εβδομάδα η ΠKΣ δεν συμμετείχε στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, διοργανώνοντας χωριστή συγκέντρωση και πορεία από κοινού με το ΠAME. H θέση αυτή άλλαξε και προχθές στη μαζική κινητοποίηση των φοιτητών στην Aθήνα, συμμετείχε ενεργά και από κοινού με τις άλλες φοιτητικές παρατάξεις.

Διαφορετική ήταν η στάση των φοιτητών του Δικτύου (συμμετέχουν μέλη της νεολαίας του ΣYN), οι οποίοι από την πρώτη κατάληψη συντάχθηκαν με τις φοιτητικές παρατάξεις της εξωκοινοβουλευτικής Aριστεράς.

Tο πιο βασικό πάντως είναι ότι δεν κατάφεραν να αντιληφθούν, κυρίως τα δύο μεγάλα κόμματα, πως για πρώτη φορά στις γενικές συνελεύσεις των σχολών συμμετείχαν και ανένταχτοι φοιτητές. Tο ρεύμα αυτό έδωσε έναν νέο αέρα στις κινητοποιήσεις και προκάλεσε αναταράξεις στις ηγεσίες των κομμάτων.

Π. Tσούτσιας


ΠΗΓΗ:ΕΘΝΟΣ
Logged

www.twitter.com/apostolos1986
apostolos1986
Veteran
Επιβεβαρυμένος
******
Posts: 13446



View Profile
Απ: Κατάληψη και ΜΜΕ
« Reply #332 on: June 10, 2006, 13:25:41 pm »

O αυταρχισμός σπέρνει θύελλες...

Kαλά, από την υπουργό Παιδείας δεν έχει κάποιος την απαίτηση νa αντιληφθεί την εμβέλεια του αγώνα για τα δημόσια και ελεύθερα πανεπιστήμια. Oύτε να καταλάβει ότι το πρωτοφανές για τα τελευταία χρόνια κίνημα αντίθεσης στην κυβερνητική εκπαιδευτική πολιτική δεν είναι συγκυριακό. Yπουργός των ράντζων, άλλωστε, ήταν πριν από δεκαπέντε χρόνια, όταν οι προκάτοχοί της στο υπουργείο Παιδείας, μπροστά σ' ένα παρόμοιο μαζικό κίνημα, έπαιρναν πίσω τα νομοσχέδιά τους και πήγαιναν σπίτι τους. Για να τους ακολουθήσουν λίγο μετά όλοι οι άλλοι υπουργοί...

Eχει, όμως, την απαίτηση να θυμάται ότι η καταφυγή τότε στον αυταρχισμό οδήγησε σε τραγικά γεγονότα. H υπουργός και η κυβέρνηση δεν μπορούν επί του προκειμένου να επικαλεστούν το άλλοθι της άγνοιας. Eίναι κανόνας να αφήνει θύματα πίσω του ο αυταρχισμός, όταν επιστρατεύεται για να αντιμετωπιστούν τα μαζικά κινήματα...

H φωνή αγωνίας και αγανάκτησης της πλειονότητας διδασκομένων και διδασκόντων στα θερινά πολυνομοσχέδια και τα συνταγματικά στρατηγικά σχέδια, δεν αντιμετωπίζονται με τη βία και την αυθαιρεσία της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας. Kάθε άλλο μάλιστα...

O πρωθυπουργός και η κυβέρνησή του, λοιπόν, έχουν την πλήρη ευθύνη για τις επιπτώσεις των θυελλωδών ανέμων που σπέρνουν στα πανεπιστήμια.

Ως πρώτο στοιχειώδες μέτρο, για να αποδείξουν τις αγαθές προθέσεις τους, οφείλουν να εγκαταλείψουν αμέσως το σχέδιο να φέρουν στο θερινό τμήμα της Bουλής το ζήτημα του νόμου- πλαισίου για τα πανεπιστήμια. Eίναι το λιγότερο που μπορούν να κάνουν. Eκτός και αν η αντιπαράθεση είναι στις προθέσεις τους για να περάσουν τα χειμερινά τους σχέδια σε κατάσταση πολέμου...

ΠΗΓΗ:ΕΘΝΟΣ
Logged

www.twitter.com/apostolos1986
apostolos1986
Veteran
Επιβεβαρυμένος
******
Posts: 13446



View Profile
Απ: Κατάληψη και ΜΜΕ
« Reply #333 on: June 10, 2006, 13:27:00 pm »

"Εκπληκτική" απάντηση Αντώναρου

«Εκπλήσσει η σφοδρότητα με την οποία έγιναν επιθέσεις από ορισμένες ομάδες εναντίον των ακίνητων ομάδων των αστυνομικών, με διάφορα μέσα, ό,τι είχαν μαζί τους, ό,τι είχαν προετοιμάσει»!
Εκπλήσσει και η απάντηση του Ε.Αντώναρου με την οποία καλύπτει τις ενέργειες της ΕΛ.ΑΣ. μετά τις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσαν τα βίαια επεισόδια κατά το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο την Πέμπτη.


Στη διάρκεια της ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών, την Παρασκευή, ο Ευάγγελος Αντώναρος τόνισε ότι η αστυνομία είναι επιφορτισμένη με μια δύσκολη αποστολή, να διασφαλίσει την κοινωνική ειρήνη, την τάξη και να προστατεύσει την περιουσία των πολιτών. «Ο ρόλος της είναι αμυντικός και δεν συγκρούεται με κανέναν» υπογράμμισε.


Όσον αφορά στο θέμα του νομοσχεδίου για τις αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση, ο κ. Αντώναρος επισήμανε: «Η κυβέρνηση με αίσθημα ευθύνης και χωρίς αιφνιδιασμούς, με διάλογο αλλά και με αποφασιστικότητα, προχωρεί μαζί με τους πολίτες στο δρόμο που εκείνοι άνοιξαν, στο δρόμο των αλλαγών και των μεταρρυθμίσεων».

Ο κ. Αντώναρος παρατήρησε, ακόμη, ότι η κυβέρνηση έχει κάνει ευρύ διάλογο και με διάρκεια, με όλους τους ενδιαφερόμενους, έχουν συζητηθεί τα πάντα και προκαλεί ερωτηματικά γιατί ομάδες, όχι πολύ μεγάλες, προχωρούν σε κινητοποιήσεις. Πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση έχει την ευθύνη να νομοθετήσει και όταν ολοκληρωθεί η δημόσια διαβούλευση θα προχωρήσει στην κατάθεση του σχετικού νομοσχεδίου.

Απαντώντας σε ερώτηση, ανέφερε ότι τα κονδύλια για την τριτοβάθμια εκπαίδευση έχουν αυξηθεί σε ποσοστό πάνω από 10% και ότι στόχος της κυβέρνησης είναι το καλό δημόσιο πανεπιστήμιο που θα μπορεί να συγκριθεί με τα καλύτερα ιδρύματα διεθνώς.


Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Γ.Παπανδρέου, με αφορμή τα επεισόδια, τόνισε ότι αυτές οι σκηνές βίας θα πρέπει να προβληματίσουν έντονα την κυβέρνηση, που μειώνει τις προοπτικές ενίσχυσης της δημόσιας εκπαίδευσης.

Ο Γ.Παπανδρέου ζήτησε από την κυβέρνηση να μην καταθέσει το νομοσχέδιο - πλαίσιο για την ανώτατη εκπαίδευση, αλλά να κάνει διάλογο, προκειμένου να υπάρξει μια εθνική στρατηγική και για τα θέματα παιδείας.

Η γγ του ΚΚΕ Αλ.Παπαρήγα χαρακτήρισε δίκαιους τους αγώνες φοιτητών και πανεπιστημιακών και δήλωσε ότι το ΚΚΕ συμφωνεί στην μη κατάθεση του νομοσχεδίου στη Βουλή. Παράλληλα, τάχθηκε εναντίον της πρόθεσης λειτουργίας ιδιωτικών πανεπιστημίων, καθώς και της λειτουργίας των δημόσιων πανεπιστημίων ως ιδιωτικά.

ΠΗΓΗ:ΕΘΝΟΣ
Logged

www.twitter.com/apostolos1986
apostolos1986
Veteran
Επιβεβαρυμένος
******
Posts: 13446



View Profile
Απ: Κατάληψη και ΜΜΕ
« Reply #334 on: June 10, 2006, 13:40:03 pm »

Σημεία και κλάματα

Tου Παντελη Mπουκαλα


Σημείο πρώτο: Οσα χημικά δεν βρέθηκαν στο Ιράκ, φαίνεται ότι έχουν μεταφερθεί στην Αθήνα. Αλλιώς δεν εξηγείται η τόση αφθονία δακρυγόνων και η ευκολία με την οποία οι αστυνομικοί μετατρέπονται σε «ψεκαστήρες με στολή», κατά το φοιτητικό σύνθημα, και εξαπολύουν τις οβίδες τους παντού, κυρίως δε στα τμήματα των διαδηλώσεων που ουδεμία σχέση έχουν με οποιοδήποτε επεισόδιο. Μια άλλη πιθανή εξήγηση του χημικού κατακλυσμού που με δημοκρατική ευαισθησία επιφυλάσσεται στους πάντες (συνταξιούχους, εργαζόμενους, αγρότες, φοιτητές κ.τλ.) είναι το ότι ορισμένα εφόδια έχουν λήξει, κι επειδή για να αποκτηθούν δαπανήθηκαν χρήματα του Δημοσίου, δεν πρέπει να πάνε ... άκλαυτα· άρα, το σωστό είναι να εξαπολυθούν πάνω σε κεφαλές δικαίων και αδίκων. Μια τρίτη εξήγηση του ίδιου φαινομένου θα μπορούσε να ονομαστεί οικολογικοχοτζική. Οπως ο Χότζας στρίμωξε κι ένα κοπάδι ζώα μέσα στο σπίτι των διαμαρτυρομένων ανετότατα, κι ύστερα, βγάζοντας τα ζώα, τους έπεισε ότι ζουν ανετότατα, έτσι κι εμείς, έπειτα από κάθε επεισόδιο χημικού πολέμου απολαμβάνουμε το πεντακάθαρο νέφος μας με τα κρυστάλλινα μονοξίδια και το ζωτικότατο όζον του.

Σημείο δεύτερο: Τα δακρυγόνα είναι καρκινογόνα· αυτό είναι το συμπέρασμα του Συνηγόρου του Πολίτη, θεμελιωμένο στα πορίσματα επιστημονικών ερευνών. Τα δακρυγόνα δεν είναι καρκινογόνα· αυτό είναι το συμπέρασμα του υπουργείου Δημοσίας Τάξεως, θεμελιωμένο στη «πολιτική βούληση» των επικεφαλής του. Και γνωρίζουμε από παλιά ότι δεν υπάρχει τίποτε επιστημονικότερο από τον Λόγο της Αυθεντίας, τον Λόγο της Εξουσίας. Κι έπειτα, έχουμε έστω έναν λόγο για να μην εμπιστευόμαστε απολύτως τις διαβεβαιώσεις του εν λόγω υπουργείου, για τις απαγωγές Πακιστανών λ.χ. ή τις υποκλοπές;

Σημείο τρίτο: Ολο και συχνότερα, αστυνομικοί (αυθορμήτως ας ελπίσουμε και όχι κατόπιν εντολής), ξυλοκοπούν δημοσιογράφους, οπερατέρ και φωτογράφους και καταστρέφουν το υλικό τους, ώστε να μειώσουν τα στοιχεία που καταγράφουν τη βιαιότητά τους. Πού οφείλεται αυτή η εκδηλωτικότατη συμπάθεια δεν είναι σαφές, σίγουρα όμως δεν έχει καμία σχέση με το γεγονός ότι υπάρχουν δημοσιογράφοι που τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα με τους ένστολους αξιωματικούς (τους «πραίτορες της πόλης» κατά τον κ. Πολύδωρα) για τους πάσης φύσεως διαδηλωτές.

Σημείο τέταρτο: Αλλη μια φορά, οι «αγανακτισμένοι» χρυσαυγίτες έσπευσαν να δώσουν χείρα βοηθείας (και πέτρες και ρόπαλα) στις «δημόσιες δυνάμεις» που πολιορκούσαν το Πολυτεχνείο. Κάποιοι πρέπει να αντιληφθούν έγκαιρα ότι το να επωάζει κανείς το αυγό του φιδιού δεν είναι ακίνδυνο παιχνιδάκι.

ΠΗΓΗ:ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Φασίστας
Logged

www.twitter.com/apostolos1986
Karaμazoβ
Veteran
Επιβεβαρυμένος
******
Gender: Male
Posts: 13335


ad astra, per aspera


View Profile
Απ: Κατάληψη και ΜΜΕ
« Reply #335 on: June 10, 2006, 13:48:27 pm »

Kαι δημοσιευτηκε το παραπανω στην "Καθημερινή"??? Μωρε μπράβο μεταστροφές...
Logged

gpap
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1693



View Profile
Απ: Κατάληψη και ΜΜΕ
« Reply #336 on: June 10, 2006, 15:28:29 pm »

Απο-στάσεις

Για την εξέγερση των φοιτητών

Οι φοιτητές καταγγέλλουν ότι η επίθεση των ΜΑΤ εναντίον τους κατά την προχθεσινή πορεία ήταν εντελώς απροκάλυπτη, αναίτια και προκλητική. Κυρίως όμως οργίζονται με την απέραντη σιωπή στα ΜΜΕ για τις καταλήψεις και τη διαστρέβλωση την οποία επιχειρούν κυρίως τα τηλεοπτικά κανάλια.

Για όσους μπορούν ακόμη ν' ακούσουν (δεν θέλουν είναι το σωστό), οι φοιτητές αντιδρούν στο επικείμενο νομοσχέδιο για την Παιδεία (ιδιωτικά πανεπιστήμια, κατάργηση της αιωνιότητας των φοιτητών, συγγράμματα ιδίοις, γονεύσι δηλαδή, αναλώμασιν κ.ά...). Ο θαυμαστής του Γέιτς, Αγγλου ποιητή, Βύρων Πολύδωρας αυτή τη φορά φαίνεται να έχει δώσει σαφείς οδηγίες: «διαλύστε τους, τσακίστε τους» ή κάτι παρεμφερές, άξιο παραινετικής ή προστακτικής ποιητικής φόρμας και σύλληψης.

Αλλά ο ποιητικός οίστρος του υπουργού αδυνατεί να δαγκάσει την ουσία, όπως επίσης και το σώμα των φοιτητών.

Το αντιπαρερχόμαστε, το σιωπούμε ότι είναι η πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια που οι φοιτητές στρέφονται ανοιχτά εναντίον μιας κυβερνητικής πολιτικής που είναι σκοτεινή για το μέλλον τους. Ισως γιατί νομίζουμε ότι εξεγείρονται εναντίον της ίδιας της εφησυχασμένης και αδρανούς κοινωνίας, ότι απειθαρχούν στην καθεστηκυία τάξη, την οποία υπερασπιζόμαστε οι πλείστοι. Γι' αυτό ίσως έχουν καταπιεί τη γλώσσα τους τα τηλεοπτικά κανάλια· δεν συμφέρει τους ιθύνοντες να δείξουν ότι η υγιής και σκεπτόμενη κοινωνία, ο ανθός της, οι φοιτητές δηλαδή αρνούνται αυτό το φαύλο συνονθύλευμα εξουσιαστών και υποταγμένων πολιτών.

Λένε ότι οι φοιτητές υποκινούνται από κάποια μειοψηφία αιωνίων φοιτητών. Ψεύδονται ασύστολα. Στα αμφιθέατρα οι συνελεύσεις είναι εκρηκτικές και πολυπληθείς και, κυρίως, ακομμάτιστες· αυτό ίσως ενοχλεί πολλούς: ΜΜΕ, κόμματα, κυβέρνηση και αφασικούς.


ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ stamg@enet.gr


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 10/06/2006


Μωρε!! Και ..ποιητής ο Βύρωνας...

Επρεπε να τον καλέσουμε στη χθεσινή βραδιά!!!

ΓΠ
Logged
apostolos1986
Veteran
Επιβεβαρυμένος
******
Posts: 13446



View Profile
Απ: Κατάληψη και ΜΜΕ
« Reply #337 on: June 10, 2006, 15:35:56 pm »

Quote from: gpap on June 10, 2006, 15:28:29 pm


Μωρε!! Και ..ποιητής ο Βύρωνας...

Επρεπε να τον καλέσουμε στη χθεσινή βραδιά!!!

ΓΠ

Kαλά δεν ξέρατε ότι στην ιδιότητα του ο Πολύδωρας εκτός από επαγγελαματίας πολιτικός  ( Tongue Tongue 8) )  δηλώνει φιλόσοφος ...ποιητής....συγγραφέας....
Logged

www.twitter.com/apostolos1986
KorkoLyk
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Gender: Male
Posts: 840


Δεν αντέχω τόση πραγματικότητα


View Profile
Απ: Κατάληψη και ΜΜΕ
« Reply #338 on: June 10, 2006, 17:19:09 pm »

Quote from: Karaμazoβ on June 10, 2006, 13:48:27 pm
Kαι δημοσιευτηκε το παραπανω στην "Καθημερινή"??? Μωρε μπράβο μεταστροφές...

Δεν είναι μεταστροφή...μπορεί να είναι φιλελεύθερη εφημερίδα. αλλά δε σημαίνει ότι είναι και φασίστες εκεί μέσα. Μεταστροφή είναι που αρκετοί πλέον αποφασίζουν να γράψουν...

venceremos!  Smiley

Logged

"The fact that each individual sees apathy in his fellows perpetuates the common reluctance to organize for change."

Port Huron Statement
abbis
Guest
Re: Κατάληψη και ΜΜΕ
« Reply #339 on: June 10, 2006, 17:20:49 pm »

ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ
Απροκάλυπτες πλάτες στους αντιεκπαιδευτικούς σχεδιασμούς
Αρνήθηκαν την άμεση σύγκληση των οργάνων της ΓΣΕΕ για την κήρυξη 24ωρης απεργίας, όπως πρότειναν για δεύτερη φορά οι ταξικές δυνάμεις. Ιδιο το σκηνικό της συναίνεσης και στη συνεδρίαση της ΕΕ του Εργατικού Κέντρου Αθήνας

Τη συμφωνία των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ με τον πυρήνα της πολιτικής που προωθεί η κυβέρνηση και στο χώρο της Παιδείας, αναδεικνύει η επιστολή που έστειλε η διοίκηση της ΓΣΕΕ προς την παράταξη της Δημοκρατικής Αγωνιστικής Συνεργασίας, απαντώντας στο αίτημα που κατέθεσαν για δεύτερη φορά χτες οι ταξικές δυνάμεις, ζητώντας την άμεση σύγκληση της διοίκησης της Συνομοσπονδίας και τη λήψη απόφασης για 24ωρη πανελλαδική απεργία για το ζήτημα της Παιδείας.

Την ώρα που αναδεικνύεται επιτακτικά η ανάγκη της ενεργητικής και πρωτοπόρας συμμετοχής των εργαζομένων στις φοιτητικές και σπουδαστικές κινητοποιήσεις ενάντια στον αντιδραστικό νόμο πλαίσιο που προωθεί η κυβέρνηση, Πολυζωγόπουλος και Πουπάκης απαντούν στο αίτημα της ΔΑΣ ότι η επόμενη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΓΣΕΕ είναι... προγραμματισμένη για τις 26/6/06 και μάλιστα με καθορισμένη Ημερήσια Διάταξη, στην οποία δε συμπεριλαμβάνεται το θέμα της Παιδείας! Επιπλέον, οι συνδικαλιστές της πλειοψηφίας ενημερώνουν τη ΔΑΣ ότι «επειδή το Προεδρείο απουσιάζει για ανειλημμένες υποχρεώσεις που σας είναι γνωστές, είναι δύσκολη η άμεση συνεδρίαση της Διοίκησης της ΓΣΕΕ»!

Κάνει ωστόσο την... παραχώρηση να συμπεριλάβει στην Ημερήσια Διάταξη της επόμενης συνεδρίασης της Εκτελεστικής Επιτροπής «ως θέμα συζήτησης το θέμα της Παιδείας και θα ληφθούν οι αναγκαίες αποφάσεις», σημειώνοντας ότι «είναι γνωστές οι αποφάσεις και οι θέσεις της ΓΣΕΕ, τόσο για τις επιχειρούμενες ανατροπές στην Παιδεία, όσο και για τα αστυνομικά μέτρα αυταρχισμού και βίας κατά των αγωνιζόμενων φοιτητών».

Με δυο λόγια οι επικεφαλής των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ, χωρίς τσίπα, με πολιτικάντικα τερτίπια και κοροϊδεύοντας κατάμουτρα φοιτητές, σπουδαστές και εργαζόμενους, κρύβονται πίσω από το δάχτυλό τους. Απαντάνε στη ΔΑΣ ότι απουσιάζει το Προεδρείο για ανειλημμένες υποχρεώσεις και πως τελικά το θέμα θα εξεταστεί μετά από...17 μέρες! Και μετά απ' όλα αυτά η πλειοψηφία τολμά να βγάλει ανακοίνωση με την οποία «υπογραμμίζει τη συμπαράστασή της στον αγώνα φοιτητών -πανεπιστημιακών για Δημόσια, δωρεάν, αναβαθμισμένη τριτοβάθμια εκπαίδευση»...

Η πρόταση της ΔΑΣ
Στη νέα χτεσινή της πρόταση προς την Εκτελεστική Επιτροπή και τη διοίκηση της ΓΣΕΕ, με την οποία απευθύνει ανοιχτό κάλεσμα και προς όλους τους εργαζόμενους, η ΔΑΣ σημειώνει:

«Μετά τα μαζικά φοιτητικά - σπουδαστικά συλλαλητήρια που πραγματοποιήθηκαν την Πέμπτη 8 Ιούνη, την προκλητική αδιαλλαξία της κυβέρνησης και την καταστολή που χρησιμοποίησε για να κάμψει τους αγώνες των φοιτητών, αποκτά ιδιαίτερη σημασία η πρόταση που κατέθεσε η Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία στις 7 Ιούνη, για άμεση σύγκληση της διοίκησης της ΓΣΕΕ και λήψη απόφασης για 24ωρη πανελλαδική απεργία.

Οι δυνάμεις της ΔΑΣ καταδικάζουν την πολιτική της καταστολής, τις μεθοδεύσεις που χρησιμοποιούνται για το χτύπημα των αγώνων των φοιτητών.

Οι ταξικές δυνάμεις συνεχίζουν και κλιμακώνουν τη δράση τους, μαζί με τους φοιτητές. Εντείνουν τις προσπάθειές τους για να δυναμώσει το κίνημα καταδίκης της αντιλαϊκής πολιτικής της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ, της Ευρωπαϊκής Ενωσης που στρέφεται κατά του δικαιώματος της μόρφωσης των παιδιών της εργατικής τάξης, των λαϊκών στρωμάτων, κατά των εργατικών-λαϊκών οικογενειών. Απαιτούμε:

Να μην κατατεθεί ο νόμος πλαίσιο, να μην καταργηθεί το άρθρο 16 του Συντάγματος, για την ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων.
Να καταργηθούν όλοι οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.
Αποκλειστικά δημόσια δωρεάν Παιδεία, δημόσια, δωρεάν, ενιαία ανώτατη εκπαίδευση στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών. Κατάργηση της ιδιωτικής-επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Πτυχία με αξία που θα αποτελούν τη μόνη προϋπόθεση για δουλιά στο επιστημονικό αντικείμενο.
Πλήρη-σταθερή εργασία με δικαιώματα».
Αντίστοιχη πρόταση κατέθεσε και η Ταξική Δημοσιοϋπαλληλική Συσπείρωση προς την ΕΕ της ΑΔΕΔΥ
.

Απόλυτη συναίνεση και στο ΕΚΑ
Το σκηνικό της συναίνεσης της συμβιβασμένης συνδικαλιστικής πλειοψηφίας με τους αντιεκπαιδευτικούς σχεδιασμούς της κυβέρνησης, ήρθε να επιβεβαιώσει και η άρνηση των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ στην Εκτελεστική Επιτροπή του Εργατικού Κέντρου Αθήνας, να καλέσουν τη ΓΣΕΕ να κηρύξει 24ωρη απεργία, όπως ζήτησε κατά την τελευταία συνεδρίαση η παράταξη της ΔΑΣ ΕΚΑ. Οι παρατάξεις της συναίνεσης αρνήθηκαν ακόμα και να συζητηθεί το θέμα της Παιδείας στην επόμενη διοίκηση του ΕΚΑ. Αντ' αυτού, περιορίστηκαν σε ένα γενικόλογο κείμενο συμπαράστασης στους φοιτητές και σπουδαστές, με το οποίο μάλιστα ζητάνε από την υπουργό Παιδείας «να σταματήσει τους αιφνιδιαστικούς νεοφιλελεύθερους πειραματισμούς και να μην προχωρήσει στην κατάθεση του νόμου - πλαισίο, που τορπιλίζει την πανεπιστημιακή ζωή και οδηγεί σε μια χαμένη εξεταστική περίοδο» (!)

Σε ανακοίνωσή της η ΔΑΣ ΕΚΑ καταγγέλλει τη «συνειδητή τακτική των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ, η οποία επιχειρεί να αποκρύψει τις τεράστιες ευθύνες της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ για τις αντιδραστικές θέσεις που έχουν για την Παιδεία, καθώς και τις τεράστιες ευθύνες της πλειοψηφίας της ΓΣΕΕ, η οποία πρωτοστάτησε στην ίδρυση ιδιωτικού πανεπιστημίου, υλοποιώντας και ανοίγοντας δρόμο στην πολιτική της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ».

http://www.rizospastis.gr/page.do?publDate=10/6/2006&id=6744&pageNo=8&direction=-1
« Last Edit: June 10, 2006, 17:47:07 pm by abbis » Logged
eeVoskos
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 190


Follow the path of the shepherd...


View Profile WWW
Re: Κατάληψη και ΜΜΕ
« Reply #340 on: June 12, 2006, 03:33:45 am »

Σχεδόν με συγκίνησε το πρωτοσέλιδο της Μακεδονίας της Κυριακής (11/06)!  Smiley
Logged

Follow the path of the shepherd...
gpap
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1693



View Profile
Απ: Κατάληψη και ΜΜΕ
« Reply #341 on: June 12, 2006, 19:54:47 pm »

Η παιδεία σε κρίση

Του ΒΕΝΙΟΥ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ*

1. Παιδεία καλείται η (θεσμική, εδώ και κάποιους αιώνες) μεταβίβαση της συλλογικής γνώσης (και των δυνατοτήτων ανάπτυξής της) στις επερχόμενες γενιές.

Αποτελεί βασική επένδυση μιας κοινωνίας στο μέλλον της: Κάθε παρέμβαση στα της παιδείας οφείλει να έχει τη βελτίωσή της ως κυρίαρχο στόχο - κάθε άλλη επιδίωξη οφείλει να είναι υποδεέστερη.

2. Δεν συμμερίζονται όλοι την παραπάνω ιεράρχηση (ούτε και συμφωνούν στο τι είναι καλό για την παιδεία): Διεθνώς, εδώ και πάνω από είκοσι χρόνια, επιχειρείται η αναδιάρθρωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης με όρους λειτουργίας επιχειρήσεων, η μετατροπή των παρεχομένων γνώσεων σε εμπόρευμα με τυποποιημένες προδιαγραφές, των φοιτητών σε πελάτες, των ερευνητών σε υπαλλήλους με συμβάσεις έργου. Τα μέχρι τώρα αποτελέσματα, τουλάχιστον αμφιλεγόμενα. Μολαταύτα, η εμπορευματοποίηση σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης συνεχίζεται και εντείνεται, παρά τις κατά τόπους αντιδράσεις και παρότι η Παιδεία ανήκει στην αρμοδιότητα των κρατών-μελών και όχι της Ενωσης.

3. Στην Ελλάδα, η εμπορευματοποίηση, που έχει ήδη εισχωρήσει αρκετά στη Δημόσια Ανώτατη Εκπαίδευση, παίρνει σήμερα τη μορφή του αιτήματος για ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων με συνακόλουθη συνταγματική τροποποίηση.

Βασικό επιχείρημα ότι ο ανταγωνισμός των δημόσιων με τα ιδιωτικά θα αποβεί εις όφελος αμφοτέρων.

4. Η αναγωγή του ανταγωνισμού σε ευεργετικό στοιχείο ανεξαρτήτως συνθηκών είναι απάτη (γιατί άραγε τα δημόσια ΑΕΙ δεν βελτιώνονται παρά τον ανταγωνισμό μεταξύ τους;), η οποία απαλλάσσει από το να αναζητηθούν τα αίτια των κακώς κειμένων.

5. Κατ' αρχάς, το ιδιωτικό είναι ανεξέλεγκτο, ενώ το δημόσιο ελέγξιμο (θεωρητικά τουλάχιστον).

Αλλά η αντίρρηση στα ιδιωτικά πανεπιστήμια σχετίζεται και με το ποιοι είναι υπέρ και γιατί: Υπέρ είναι διάφοροι επιχειρηματίες που έχουν επενδύσει (ή σκοπεύουν να επενδύσουν) σε εμπόριο πτυχίων, αλλά και κάποιες πολυεθνικές με αλυσίδες πανεπιστημίων και κέντρων πιστοποίησης διπλωμάτων (όπως η Thomson), με συμμετοχή στο διεθνή καταμερισμό πνευματικής εργασίας (και ενδεχομένως μεταφορά επιβλαβών πειραμάτων σε χώρες μειωμένης προληπτικής νομοθεσίας όπως Ν. Κορέα, Σιγκαπούρη, Ελλάδα, κ.λπ.) - και βέβαια όλη η ενδιάμεση γκάμα ανάμεσα στο «πανεπιστήμιο» της πολυεθνικής και αυτό του εμποράκου.

6. Ας σημειωθεί η ανιστόρητη επίκληση των εθνικών ευεργετών από τους υποστηρικτές του ιδιωτικού πανεπιστημίου: Οι Τοσίτσες, Βαρβάκηδες και τόσοι άλλοι δεν έφτιαξαν σχολεία-επιχειρήσεις, αλλά άφησαν κληροδοτήματα ώστε η πολιτεία να τα φτιάξει και να τα ενισχύσει (ή έστω να τα εποπτεύσει, όπως ο Αρσάκης). Ρητή θέλησή τους η εθνική προσφορά, όχι αποκόμιση ιδίου οφέλους.

7. Ας προστεθεί ότι η πολιτεία, κηδεμόνας του δημόσιου πανεπιστημίου, κάνει ό,τι μπορεί για να τα καταστήσει μη ανταγωνιστικά: δεν δίνει αρκετά χρήματα ούτε στα ιδρύματα ούτε στους λειτουργούς τους, αλλά προτρέπει τα μεν να βρουν σπόνσορες και πελάτες, τους δε να ασκήσουν παράλληλες επικερδείς ασχολήσεις. Δημιουργεί νέα ιδρύματα με βάση μικροπολιτικά συμφέροντα, κατακερματίζοντάς τα σε διάφορες κωμοπόλεις.

Καταργεί στην πράξη την πανεπιστημιακή αυτοτέλεια, παρεμβαίνει στα προγράμματα σπουδών, καθυστερεί διορισμούς καθηγητών, ιδρύει σχολές αφήνοντας επαγγελματικά ακατοχύρωτους τους αποφοίτους, φτάνει μέχρι να αποφαίνεται αν δύο περιοχές των μαθηματικών είναι συναφείς μεταξύ τους.

8. Αλλη μάστιγα είναι ο παραγοντισμός και τα κυκλώματα συμφερόντων, κομματικά ή μη. Καταδικαστέο μεν, αλλά καθόλου παράδοξο εκεί όπου ευδοκιμούν νταβατζήδες. Και σίγουρα το φαινόμενο έχει λιγότερη έκταση στον ακαδημαϊκό χώρο απ' ό,τι αλλού: τα κόμματα εξουσίας παίρνουν 70% των ψήφων στους φοιτητές αντί των 90% συνολικά.

Αλλά κι από τις νεολαίες αυτών των κομμάτων, παρότι πολλοί εκεί αρχίζουν καριέρα, πολλές ατίθασες φωνές ακούγονται εναντίον είτε κάποιων κυκλωμάτων, είτε ακόμη και της κομματικής γραμμής.

9. Σε αντίθεση με άλλους κοινωνικούς χώρους, οι καταγγελίες για διαπλοκή έχουν προέλθει από τους ίδιους τους πανεπιστημιακούς, μαζί με το αίτημα για διαφάνεια, ισονομία και ελευθερία έκφρασης. Αυτό, τόσο επειδή η ελεύθερη αντιπαράθεση απόψεων είναι (ακόμη) συστατικό στοιχείο της ακαδημαϊκής πρακτικής, όσο κι επειδή έτυχε ο χώρος του πανεπιστημίου να είναι ο μόνος που κάποτε έγινε κάποια αποχουντοποίηση και κάποια αντανακλαστικά έχουν επιβιώσει.

Η διαπλοκή είναι υπαρκτό πρόβλημα, που ξεπερνά κατά πολύ τον πανεπιστημιακό χώρο (και υπουργούς έχει ρίξει): δεν αρκούν κάποια διοικητικά μέτρα και ολιγομελείς επιτροπές για να καταπολεμηθεί.

10. Στο εκπαιδευτικό και ερευνητικό επίπεδο τα πράγματα είναι και μαύρα και ρόδινα.

Ρόδινα διότι παράγουμε αποφοίτους και νέους επιστήμονες που έχουν διεθνείς επιτυχίες και αναγνώριση, ορισμένοι μάλιστα χωρίς καν να εκπατρισθούν. Μαύρα, διότι αυτό γίνεται όχι χάρη στο εκπαιδευτικό σύστημα αλλά παρά τις αντιξοότητές του. Οι αιτίες δεν περιορίζονται στην ανώτατη εκπαίδευση, αλλά εκτείνονται στο σύνολο της παιδείας της χώρας μας.

11. Μια βασική αιτία της κακοδαιμονίας (όχι η μόνη) είναι το εξετασιοκεντρικό σύστημα, που επιτελεί μια πνευματική γενοκτονία διαρκείας. Ωθεί τη νεολαία να αποστρέφεται τη γνώση, ταυτίζοντάς την με την παπαγαλία, θεωρώντας την το πολύ αναγκαίο κακό για να βρει δουλειά. Οταν ούτε αυτό γίνεται, οι νέοι αισθάνονται ότι τζάμπα στερούνται την εφηβεία τους κι ότι οι μεγάλοι τους εμπαίζουν. Εξ ου και τα βαθύτερα αίτια της σημερινής φοιτητικής αναταραχής. Στο ερώτημα «μα γιατί να σπουδάζω επιτέλους;» η απάντηση «γιατί ειδεμή θα σε διαγράψω ως αιώνιο φοιτητή» είναι άστοχη, ανιστόρητη και λάδι στη φωτιά. Αλλά ίσως αυτό να είναι επιδιωκόμενο για τους θιασώτες μιας στρατηγικής της έντασης.

12. Λύση-πανάκεια δεν υπάρχει. Πρέπει η πολιτεία να καταργήσει τις πανελλήνιες εξετάσεις, να αναβαθμίσει το ρόλο της κάθε εκπαιδευτικής βαθμίδας αλλά και των εκπαιδευτικών λειτουργών, να ευνοήσει την κλίση των νέων κι όχι την ταξινόμησή τους, να μειώσει το εύρος των γνώσεων προς όφελος της εμβάθυνσης, την παραθετική μνήμη προς όφελος της δομημένης.

- Να ξαναγίνει η παιδεία μέλημα της κοινωνίας και όχι έπαθλο κομματικών αντιπαραθέσεων και ιδιωτικών βλέψεων - κι ας έχουν κάνει επενδύσεις ορισμένοι.

- Να υπάρξει διάλογος ειλικρινής, χωρίς παγίδες και προειλημμένες αποφάσεις, χωρίς εσπευσμένα μέτρα: ας είναι αξιέπαινοι οι εκπαιδευτικοί που πάνε τα παιδιά στο μουσείο, αν αυτό επιβληθεί με διάταγμα, θα χάσει το νόημά του και θα μεταβληθεί σε αγγαρεία.

Τα πράγματα είναι δύσκολα και οι πολιτικοί μας ολίγοι. Αλλά η ελπίδα πεθαίνει τελευταία.

* Ο ΒΕΝΙΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ είναι μέλος της Συσπείρωσης Πανεπιστημιακών. ang@math.ntua.gr



ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ - 11/06/2006

Πάλι ο φίλος μου ο Βένιος. Μπήκα στον κόπο να επισημάνω κανα δυο-τρια σημεία που δίνουν με δυο λόγια το ...στίγμα του προβλήματος.

Προσέξτε την επισήμανση...Λυσεις πανάκεια (και θαυματουργές) δεν υπάρχουν...

Συνεπώς....

...για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολλή...

Γρηγόρης Παπαγιάννης
Logged
emmanuel
Veteran
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 3830


πλάκα με κανεις?


View Profile WWW
Απ: Κατάληψη και ΜΜΕ
« Reply #342 on: June 12, 2006, 21:57:38 pm »

ΟΙ ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
 

 

Από το Γιάννη Α. Μυλόπουλο

καθηγητή ΑΠΘ
mylop@civil.auth.gr

Οι κινητοποιήσεις στο χώρο των πανεπιστημίων αποκτούν χαρακτήρα κοινωνικής έκρηξης. Σχεδόν το σύνολο των σχολών της χώρας βρίσκονται σε καθεστώς κατάληψης από τους φοιτητές, ενώ και οι καθηγητές απεργούν με τα ίδια αιτήματα.
Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό αυτών των κινητοποιήσεων, είναι η καθολική και μαζική συμμετοχή σ’ αυτές του συνόλου των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας. Καθώς και το γεγονός ότι ξεκίνησαν αυθόρμητα, χωρίς τη συμμετοχή δηλαδή των μεγάλων φοιτητικών παρατάξεων. Είναι η πρώτη φορά, όπου τέτοιας έκτασης κινητοποιήσεις δεν έχουν οργανωθεί και δεν έχουν υποκινηθεί από πολιτικές νεολαίες και κομματικά γραφεία. Είναι άλλωστε χαρακτηριστικό, ότι στις καταλήψεις συμμετέχουν και σχολές, στις οποίες κυριαρχεί η φιλική προς την κυβέρνηση φοιτητική παράταξη.
Πρόκειται λοιπόν για καθολική, μαζική και μη υποκινούμενη εκδήλωση αντίδρασης, εναντίον όσων σχεδιάζονται από την κυβέρνηση για την ανώτατη παιδεία. Η ακαδημαϊκή κοινότητα διεκδικεί τη διατήρηση και διεύρυνση του κοινωνικού κράτους στο χώρο της παιδείας. Και απορρίπτει την επιχειρούμενη συρρίκνωση του δημόσιου, ακαδημαϊκού και κοινωνικού χαρακτήρα των πανεπιστημίων. Η οποία αφενός αποσκοπεί στην κατάργηση της ακαδημαϊκής αυτοτέλειας, με τελικό σκοπό τη χειραγώγηση των πανεπιστημίων από την κρατική εξουσία. Και αφετέρου επιδιώκει τη δημιουργία τεχνητών συνθηκών για την ανάδειξη της ανάγκης ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων.
Η ανώτατη παιδεία, η παραγωγή δηλαδή και η μετάδοση της επιστημονικής γνώσης, είναι δημόσιο αγαθό. Και χρειάζεται για να αναπτυχθεί συνθήκες ακαδημαϊκής ελευθερίας. Πρέπει λοιπόν να παραμείνει μακριά από τον ασφυκτικό κρατικό έλεγχο, που την εμποδίζει να είναι αποτελεσματική. Αλλά πρέπει να παραμείνει μακριά και από τα λογής επιχειρηματικά συμφέρονται, τα οποία στο όνομα των νόμων της αγοράς υποβαθμίζουν την επιστημονική έρευνα και απαξιώνουν την ποιότητα της ακαδημαϊκής διδασκαλίας.
Σήμερα, οι Ελληνες φοιτητές και οι καθηγητές τους αντιτίθενται τόσο στο μοντέλο του κρατικού, όσο και σ’ εκείνο του ιδιωτικού πανεπιστημίου. Και φυλάνε τις Θερμοπύλες του αυτόνομου από κάθε εξουσία πνευματικού ιδρύματος, με το δημόσιο χαρακτήρα και την κοινωνική αποστολή.

alfavita
Logged

tu/e
apostolos1986
Veteran
Επιβεβαρυμένος
******
Posts: 13446



View Profile
Απ: Κατάληψη και ΜΜΕ
« Reply #343 on: June 14, 2006, 01:45:53 am »

Εμπορευματοποίηση ή αναβάθμιση της εκπαίδευσης;

Η δωρεάν είναι αδιαπραγμάτευτη κατάκτηση

Του ΒΙΚΤΩΡΑ ΝΕΤΑ

Δεν μπορεί να λυθούν τα προβλήματα της πολύπαθης, υποβαθμισμένης και ταλαιπωρημένης Ανώτατης Εκπαίδευσης με αυταρχικές κυβερνητικές αποφάσεις και προγραμματισμούς στους οποίους αντιδρά ολόκληρη η πανεπιστημιακή κοινότητα και μάλιστα δυναμικά, με κινητοποιήσεις, απεργίες, καταλήψεις σχολών και διαδηλώσεις. Αυτή η μέθοδος μεταρρυθμίσεων και αλλαγών, όσες φορές δοκιμάστηκε στο παρελθόν -και δοκιμάστηκε από όλες τις κυβερνήσεις και του ΠΑΣΟΚ- απέτυχε και οδήγησε σε συγκρούσεις και αδιέξοδο.

Οσες φορές, όμως, επιζητήθηκε συναίνεση ή ικανοποιήθηκαν αιτήματα της πανεπιστημιακής κοινότητας και γενικότερα της κοινωνίας για βελτίωση της εκπαίδευσης, προχώρησαν οι μεταρρυθμίσεις και είχαμε αποτέλεσμα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1963-1964 που έγινε από την κυβέρνηση του Γεωργίου Παπανδρέου την οποία επεξεργάστηκε μετά από πολύχρονες και εξαντλητικές μελέτες ο κορυφαίος παιδαγωγός Ευάγγελος Παπανούτσος -τις περιέγραψε στο βιβλίο του «Αγώνες και αγωνία για την Παιδεία»- που είχε τοποθετηθεί γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας με υπουργό τον ίδιο τον πρωθυπουργό και υφυπουργό τον δημοσιόγραφο και λόγιο Λουκή Ακρίτα. Εγινε τότε μια πραγματική μεταρρύθμιση, που άντεξε στον χρόνο και στις κατεδαφίσεις που επιχειρήθηκαν. Βασικά στοιχεία της μεταρρύθμισης ήταν η καθιέρωση της δωρεάν Παιδείας σε όλες τις βαθμίδες και η αλλαγή στο σύστημα, στη διάρθρωση και στο περιεχόμενο των σπουδών.

Οσοι δεν γνωρίζουν τι ίσχυε έως τότε, δεν μπορούν να εκτιμήσουν τι εσήμαινε για τη μέση και τη φτωχή οικογένεια, ιδίως για εκείνη που σπούδαζε παιδιά στο πανεπιστήμιο, η δωρεάν Παιδεία. Στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο - Λύκειο πλήρωναν οι γονείς ένα ποσό για τη σχολική εφορεία, που χρησίμευε για την κάλυψη βασικών εξόδων των σχολείων (θέρμανση, γραφική ύλη κ.τ.λ.). Επίσης πλήρωναν για την αγορά των σχολικών βιβλίων. Στα πανεπιστήμια οι φοιτητές πλήρωναν ως δίδακτρα ένα ποσό ίσο με δύο μέσους μισθούς υπαλλήλου. Επίσης πλήρωναν εξέταστρα για κάθε μάθημα που έδιναν εξετάσεις -ήταν 50 δρχ. για κάθε μάθημα το 1956, δηλαδή ποσό μεγαλύτερο από το εργατικό μεροκάματο. Αν «κόβονταν» στην εξεταστική περίοδο του Ιουνίου, ξαναπλήρωναν εξέταστρα τον Σεπτέμβριο. Υπήρχαν καθηγητές που «έκοβαν» φοιτητές για να εισπράξουν διπλά εξέταστρα. Οι φοιτητές αγόραζαν τα συγγράμματα των καθηγητών. Οι βιβλιοπώλες είχαν εντολή από πολλούς καθηγητές να καταγράφουν τα στοιχεία των φοιτητών που αγόραζαν τα συγγράμματά τους, για να τους μεταχειριστούν ανάλογα.

Με την καθιέρωση της δωρεάν Παιδείας αυτό το απαράδεκτο καθεστώς, για την κατάργηση του οποίου έγιναν μεγάλοι φοιτητικοί αγώνες κατά τη δεκαετία του 1960, άλλαξε. Στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησής του τον Δεκέμβριο του 1963, ο Γ. Παπανδρέου είπε: «Με την καθιέρωσιν της δωρεάν Παιδείας στερούνται πόρων τα Ανώτατα Ιδρύματα και οι καθηγηταί των με τα εξέταστρα. Εις τα Ανώτατα Ιδρύματα θα παρασχεθή οικονομική ενίσχυσις, η οποία να καλύπτη το ποσόν, του οποίου θα στερηθούν. Και εις τους καθηγητάς των, διά την απώλειαν των εξετάστρων, καθώς και της υπερμέτρου τιμής ωρισμένων βιβλίων, θα δοθή επίδομα 5.000 δραχμών μηνιαίως. Επέρχεται τοιουτοτρόπως πλήρης ικανοποίησις».

Αν τελικά αναθεωρηθεί η σχετική συνταγματική διάταξη, όπως έχει προγραμματίσει η σημερινή κυβέρνηση και επιτραπεί η ίδρυση και λειτουργία μη κρατικών -«μη κερδοσκοπικών» κατά τη χρησιμοποιούμενη ορολογία- πανεπιστημίων, τότε θα έχει καταργηθεί η δωρεάν Παιδεία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στα λεγόμενα μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια οι φοιτητές θα πληρώνουν δίδακτρα κ.τ.λ., όπως συμβαίνει σε χώρες του εξωτερικού. Τα βασικά επιχειρήματα για την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων είναι: α) η χώρα δεν μπορεί να υστερεί έναντι των άλλων και κυρίως των ευρωπαϊκών, στις οποίες λειτουργούν ιδιωτικά πανεπιστήμια, β) δεν θα φεύγουν στο εξωτερικό τα χιλιάδες παιδιά που δεν εισάγονται στα ελληνικά πανεπιστήμια και έτσι δεν θα έχουμε αιμορραγία συναλλάγματος.

Η δωρεάν Παιδεία είχε επικριθεί και όταν καθιερώθηκε το 1963, από εκείνους που ήθελαν να είναι οι σπουδές προσιτές στους λίγους, στους «έχοντες και κατέχοντες». Υπήρχε όμως λαϊκό αίτημα, που εκφράστηκε με αγώνες, οι οποίοι κορυφώθηκαν τον Φεβρουάριο του 1962, όταν η κυβέρνηση του Κων. Καραμανλή εισηγήθηκε με νομοσχέδιο τη χορήγηση προίκας 300.000 δολαρίων στην πριγκίπισσα Σοφία, που θα παντρευόταν τον Χουάν Κάρλος της Ισπανίας. Στις ογκώδεις διαδηλώσεις τους, που κατέληγαν σε συγκρούσεις με την Αστυνομία -όπως συμβαίνει και σήμερα- οι φοιτητές κραύγαζαν τα συνθήματα «Προίκα στην Παιδεία και όχι στην Σοφία», «Δημοκρατία» και «1-1-4» (σημ.: ήταν ο αριθμός του ακροτελεύτιου άρθρου του Συντάγματος του 1952, που όριζε ότι: «Η τήρησις του παρόντος Συντάγματος αφιερούνται εις τον Πατριωτισμόν των Ελλήνων»). Κρατούσαν πλακάτ με το σύνθημα «15% στην Παιδεία», που ήταν το αίτημα για αύξηση στο 15% του προϋπολογισμού των δαπανών για την εκπαίδευση.

Και η τότε κυβέρνηση της ΕΡΕ του Κων. Καραμανλή -όπως συμβαίνει σήμερα- χαρακτήριζε τις κινητοποιήσεις υποκινούμενες και δεν ικανοποιούσε τα φοιτητικά αιτήματα. Και πώς να τα ικανοποιήσει, αφού ίσχυαν ακόμη τα πιστοποιητικά κοινωνικών φρονημάτων για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια. Ο Γ. Παπανδρέου τόλμησε τη δωρεάν Παιδεία και σε όσους αντιδρούσαν έδωσε την εξής απάντηση με τις προγραμματικές δηλώσεις του: «Διετυπώθη ακόμη και η επίκρισις, ότι το μέτρον της δωρεάν Παιδείας αποτελεί υπερβολήν, εφ' όσον δεν υπάρχει ακόμη εις καμμίαν Δημοκρατίαν της Δύσεως. Εδωσα την απάντησιν, ότι επιτέλους δεν είναι ανάγκη να είμεθα πάντοτε ουραγοί. Δυνάμεθα να είμεθα και πρόδρομοι, αφού το δυνάμεθα. Αλλωστε, ημείς εις την Ελλάδα, την καλυτέραν πρώτην ύλην που διαθέτομεν, είναι ο Ανθρωπος, το πνεύμα. Και οφείλομεν να το αξιοποιήσωμεν εις το ακέραιον. Μόνον τοιουτοτρόπως όχι μόνον θα επιβιώσωμεν, αλλά και θα επικρατήσωμεν».

Τίθεται το ερώτημα σήμερα: Είναι ικανοποιητική η κατάσταση στην Ανώτατη Εκπαίδευση; Εχουμε πανεπιστήμια που να παρέχουν σπουδές επιπέδου και να χορηγούν πτυχία με ουσιαστικό αντίκρισμα; Η απάντηση είναι: όχι. Είναι αναγκαίο, λοιπόν, να γίνουν κατ' αρχάς αλλαγές και μεταρρυθμίσεις και να εξασφαλιστεί επαρκής χρηματοδότηση για την εφαρμογή τους. Πρώτη προϋπόθεση, επομένως, είναι, η γενναία αύξηση των κονδυλίων για την Παιδεία, όπως έγινε με τη μεταρρύθμιση Παπανδρέου - Παπανούτσου το 1963-1964. Δεύτερη προϋπόθεση είναι να ικανοποιηθούν χρονίζοντα αιτήματα της πανεπιστημιακής κοινότητας, της οποίας θα πρέπει να εξασφαλιστεί και η συμμετοχή στη διαμόρφωση της μεταρρύθμισης, η οποία θα πρέπει να προχωρήσει στην ουσία του προβλήματος, που είναι το σύστημα, η διάρθρωση και το περιεχόμενο των σπουδών.

Με αντίθετη την πανεπιστημιακή κοινότητα και ερήμην της δεν μπορεί να γίνει μεταρρύθμιση για την αναβάθμιση των πανεπιστημίων. Θα πρέπει, λοιπόν, και η πανεπιστημιακή κοινότητα, η οποία υπερασπίζεται τη συνταγματική διάταξη που ορίζει ότι «Η Ανώτατη Εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση» (άρθρο 16, παράγρ. 5), να αναλάβει τις ευθύνες της. Υπάρχουν πολλά ερωτήματα για το πώς έχει αξιοποιήσει ή δεν έχει αξιοποιήσει καθόλου την «πλήρη αυτοδιοίκηση» για να λύσει τουλάχιστον λειτουργικά προβλήματα των πανεπιστημίων και να μην περιμένει κυβερνητικές παρεμβάσεις. Πρέπει η πανεπιστημιακή κοινότητα, παράλληλα με τις κινητοποιήσεις, να καταθέσει και πλήρη πρόταση για μεταρρυθμίσεις και αλλαγές στα πανεπιστήμια, η οποία και να τεθεί σε δημόσιο διάλογο. Αυτή την ώρα κρίνονται και οι πανεπιστημιακοί από την κοινή γνώμη.


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Logged

www.twitter.com/apostolos1986
abbis
Guest
Re: Κατάληψη και ΜΜΕ
« Reply #344 on: June 14, 2006, 08:37:08 am »

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ «ΠΑΝΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΗΣ Κ.Σ.»
Να πάρουν πίσω το έκτρωμα!

Είναι ελιγμός που γίνεται εξαιτίας της μαζικής κινητοποίησης των φοιτητών και των σπουδαστών ενάντια στην πολιτική ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΕΕ, ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης.

Οσο και αν προσπαθεί η κυβέρνηση να αποδείξει ότι μπορούν να υπάρξουν θετικές αλλαγές στο νόμο - έκτρωμα που έχει επεξεργαστεί, όσο και αν προσπαθεί να πείσει ότι δήθεν αυτό που λείπει είναι ο διάλογος, η πραγματικότητα είναι μία: ο νόμος πλαίσιο έχει στόχο την ιδιωτικοποίηση της ανωτάτης εκπαίδευσης, την κατάργηση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας. Ο ΝΟΜΟΣ ΕΚΤΡΩΜΑ ΔΕΝ ΣΟΥΛΟΥΠΩΝΕΤΑΙ!

Τώρα που η κυβέρνηση αναδιπλώνεται, κάτω από την πίεση της πάλης μας, προσπαθεί, ταυτόχρονα, με το καρότο να περάσει την πολιτική της. Καμία αυταπάτη! Καμία συμμετοχή στους στημένους διαλόγους! Τώρα πρέπει να συνεχίσουμε και να κλιμακώσουμε τον αγώνα μας! Να γίνει το ζήτημα της ανώτατης εκπαίδευσης παλλαϊκή υπόθεση! ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΠΙΣΩ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟ ΝΟΜΟ-ΕΚΤΡΩΜΑ! Να βάλουμε τώρα στο επίκεντρο τις διεκδικήσεις μας, τις ανάγκες μας!

Για ανώτατη εκπαίδευση στην υπηρεσία του λαού και της κοινωνίας και όχι υποταγμένη στις απαιτήσεις του κεφαλαίου και της αγοράς. Για πραγματικά Δημόσια και Δωρεάν Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση!

Ολοι στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο την Πέμπτη 15 Ιούνη, στις 11 στo Πολυτεχνείο! Ακόμα πιο μαζικά! Ακόμα πιο δυναμικά! ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ!».

« Last Edit: June 14, 2006, 11:22:41 am by abbis » Logged
Pages: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 32 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...