• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 15, 2025, 20:20:20 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 15, 2025, 20:20:20 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Katarameno
[Today at 20:08:49]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[Today at 18:42:40]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by nmpampal
[Today at 16:25:56]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[Today at 06:43:15]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[Today at 00:50:23]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ανέβασμα θεμά...
by tzortzis
[June 14, 2025, 16:54:08 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by el mariachi
[June 14, 2025, 11:56:45 am]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:55 am]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:18 am]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 09:58:14 am]

Αλέξης Τσίπρας, η επιστρο...
by Yamal
[June 14, 2025, 04:42:23 am]

Έναρξη Δηλώσεων Συμμετοχή...
by IEEE SB
[June 14, 2025, 00:10:19 am]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[June 13, 2025, 14:43:58 pm]

[Δυναμική Συμπεριφορά ΣΗΕ...
by soko_freta
[June 13, 2025, 01:05:36 am]

[Εφ.Θερμοδυναμική]Παλιά θ...
by Giannis Masterio
[June 12, 2025, 22:30:38 pm]

Paid Internships in a Eur...
by okan
[June 12, 2025, 22:30:02 pm]

[ΔΣΗΕ] Γενικές απορίες, α...
by tasos_ntv
[June 12, 2025, 21:38:52 pm]

[Ηλεκτρονική Ι] Απορίες σ...
by RogueSoftware
[June 12, 2025, 12:19:21 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by chris_krkls
[June 12, 2025, 11:20:29 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9957
Latest: valco08
Stats
Total Posts: 1426660
Total Topics: 31711
Online Today: 213
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 66
Guests: 124
Total: 190
DarkMagiK06
aafroditi
mmikelo
johnnypap
chrisbetas
christina02
Katarameno
Thanasis_pap
AcDimitri
elizabeth
kris
kapas
asimomyti
LelisNiko
theodorevic
anthi kotsani
gmpakirtz
Demits
evitzv
mamalakis
Nikos_313
apos34
thathas12
Pakapis5
mihanologos
jh13
abunchofcells
kostas1507
Andreas K
iJasonOP
alexandra_
meni
vasilis saitis
distillery
iliaspapam
MarakiT
astakos1
evgns
Τρου Ντετεκτιβ
DimKaratzas
Denisivo
chaniotism
BossiTsif
charalampos
Evripidis
parzival
karadimitras
aimgk
Pumpakos
elischat
ThanosKoutsoump
xristodoulou
filkilkis
george polymeros
giannisd
ggalamat
AristeidisM
George A.
arkou
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Πληροφορίες Καθηγητών
THMMY.gr > Forum > Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία > Κινητοποιήσεις - Πρωτοβουλίες Φοιτητών > Κατάληψη (Moderator: Starki) > Κατάληψη και ΜΜΕ
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: 1 ... 30 31 [32] Go Down Print
Author Topic: Κατάληψη και ΜΜΕ  (Read 62427 times)
Καμένος
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2322


View Profile
Re: Κατάληψη και ΜΜΕ
« Reply #465 on: July 20, 2006, 08:45:44 am »

Quote from: electroSOK on July 19, 2006, 21:29:06 pm
Ας τον ενημερώσει κάποιος επιτέλους ότι η πλειοψηφία των φοιτητών που συμμετείχε στις καταλήψεις και μάλιστα έδιναν και τον παλμό ήταν φοιτητές που δεν ανήκουν σε κάποια παράταξη.

Αν και είναι έτσι, πολλοί έξω από τον χώρο του πανεπιστημίου, και κυρίως ηλικίας 40+ πιστεύουν ακράδαντα ότι οι κινητοποιήσεις ήταν υποκινημένες από τον χώρο της αριστεράς.
Μπορεί και να είναι έτσι, αλλά δόξα το Θεό μυαλό έχουμε και σκεφτόμαστε ποιό είναι το καλό μας. Υποκινούμενη ή όχι αυτή η κίνηση, γίνεται γι ακαλό σκοπό και πρέπει να στηριχθεί.
Logged
emmanuel
Veteran
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 3830


πλάκα με κανεις?


View Profile WWW
Απ: Κατάληψη και ΜΜΕ
« Reply #466 on: July 25, 2006, 20:03:26 pm »


αν δεν μπορεις να πολεμήσεις κάποιον,γίνε φίλος του...

Kωδικός «σαλάμι» στην παιδεία

Στόχος να αποδυναμωθούν οι αντιδράσεις και να απομονωθούν οι ακραίοι

ΠΑΝΑΓΗΣ ΓΑΛΙΑΤΣΑΤΟΣ

Την τακτική του σαλαμιού επιχειρεί τώρα να εφαρμόσει η κυβέρνηση στο μέτωπο της παιδείας. Προσπαθεί λοιπόν με υποσχέσεις και επίδειξη καλής θέλησης να ικανοποιήσει τα αιτήματα συγκεκριμένων ομάδων, ώστε να αποδυναμώσει τις αντιδράσεις εν όψει του Σεπτεμβρίου και να απομονώσει τους ακραίους που ζητούν να πάρει πίσω το νομοσχέδιο για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.

Ο σχεδιασμός αυτός μπήκε για πρώτη φορά σε εφαρμογή χθες στη συνάντηση του Πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή και της υπουργού Παιδείας Μαριέττας Γιαννάκου με τους προέδρους των TEI. Στη συνάντηση, τόσο ο κ. Καραμανλής όσο και η κ. Γιαννάκου τόνισαν στους πρυτάνεις ότι δεν πρόκειται να κλείσει κανένα TEI ούτε να συγχωνευτούν Τμήματα. Σύμφωνα μάλιστα με όσα δήλωσαν οι ίδιοι οι πρόεδροι των Ιδρυμάτων εξερχόμενοι από το Μέγαρο Μαξίμου, ο κ. Καραμανλής τους άκουσε προσεκτικά και υποσχέθηκε αναβάθμιση του θεσμικού πλαισίου των TEI, κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων, ενώ συμφώνησε πως τα TEI θα πρέπει να παρέχουν αυτόνομα μεταπτυχιακά. Οι πρόεδροι ζήτησαν γενναία αύξηση της χρηματοδότησης και ο κ. Καραμανλής συμφώνησε μαζί τους, πρόσθεσε όμως ότι θα κινηθεί στα πλαίσια που επιτρέπει η δημοσιονομική κατάσταση της χώρας.

Οι πρόεδροι των TEI αποχώρησαν από το Μαξίμου πολύ ικανοποιημένοι ενώ κάποιοι μάλιστα κατέστησαν σαφές ότι σε αντίθεση με τους καθηγητές των πανεπιστημίων δεν προτίθενται να συμμετάσχουν σε κινητοποιήσεις από τη στιγμή που ικανοποιούνται τα αιτήματά τους. Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, ο Πρωθυπουργός και η υπουργός Παιδείας Μαριέττα Γιαννάκου θα προσεγγίσουν με τον ίδιο τρόπο και άλλες ομάδες στον χώρο της παιδείας, ώστε να σπάσουν το ενιαίο μέτωπο που είχε διαμορφωθεί απέναντι στο νομοσχέδιο για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.

Στο υπουργείο Παιδείας εκτιμούν πως η τακτική αυτή θα αποδώσει καρπούς και ότι θα συμβάλει στον περιορισμό των αντιδράσεων που αναμένονται τον Σεπτέμβριο από όλες τις βαθμίδες της παιδείας. Στελέχη του υπουργείου μάλιστα λένε πως η κυβέρνηση μπορεί να συμφωνήσει και να τους κατευνάσει όλους, εκτός από τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ Γρηγόρη Καλομοίρη, ο οποίος όπως λένε βρίσκεται σε γραμμή σκληρής αντιπολίτευσης και το συνδικαλιστικό όργανο των καθηγητών των AEI, την ΠΟΣΔΕΠ, το οποίο ζητεί από την κυβέρνηση να πάρει πίσω το νομοσχέδιο.

Προσπαθούν να πείσουν ότι θέλουν διάλογο

TO ΔΕΥΤΕΡΟ σκέλος της κυβερνητικής στρατηγικής απευθύνεται πάντως στην κοινή γνώμη. H κυβέρνηση προσπαθεί να απαλλαγεί τώρα από την εικόνα αυταρχισμού που οδήγησε στις καταλήψεις και τις κινητοποιήσεις στις αρχές του καλοκαιριού και έχει ως πρώτο στόχο να πείσει την κοινή γνώμη ότι θέλει να κάνει διάλογο. Σύμφωνα με σύμβουλο του Πρωθυπουργού, η κατάθεση του νομοσχεδίου για τα AEI θα αναβληθεί για τόσο χρονικό διάστημα, ώσπου να πεισθεί γι' αυτό η κοινή γνώμη και δεν αποκλείει η κατάθεση του επίμαχου νομοσχεδίου στη Βουλή να ανασταλεί έως τον Ιανουάριο του 2007. Στο επικοινωνιακό επιτελείο του κ. Καραμανλή τονίζουν πάντως ότι σε καμία περίπτωση η κυβέρνηση δεν πρόκειται να πάρει πίσω το νομοσχέδιο, γιατί αυτό θα έπληττε την εικόνα του ίδιου του Πρωθυπουργού. Στελέχη του επικοινωνιακού επιτελείου λένε, πως οι ποιοτικές μετρήσεις έχουν δείξει ότι η πλειοψηφία της κοινής γνώμης όταν ερωτάται συγκεκριμένα συμφωνεί με τις αλλαγές που προτείνονται (αλλαγή του νόμου για το άσυλο, αιώνιοι φοιτητές), δεν συνδέει όμως αυτές τις αλλαγές με το νομοσχέδιο για τα AEI, το οποίο απορρίπτει επειδή πιστεύει ότι η κυβέρνηση έκανε λάθος χειρισμούς. Γι' αυτό στη Μητροπόλεως σχεδιάζουν εκστρατεία ενημέρωσης της κοινής γνώμης για τις αλλαγές που θα περιέχει το νομοσχέδιο.


ΤΑ ΝΕΑ , 25/07/2006 ,
Logged

tu/e
sakaflias7
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3506


Μήπως κανένας καλός είμαι?


View Profile WWW
Re: Κατάληψη και ΜΜΕ
« Reply #467 on: July 25, 2006, 22:10:41 pm »

Ακολουθει το "διαιρει κ βασιλευε" η κυβερνηση.αναμενομενο.αλλα ποσο καλη στη διαιρεση ειναι?γιατι πολλες διαιρεσεις ειναι ατελεις...για να δουμε...
Logged
apostolos1986
Veteran
Επιβεβαρυμένος
******
Posts: 13446



View Profile
Απ: Κατάληψη και ΜΜΕ
« Reply #468 on: July 25, 2006, 22:33:08 pm »

Πρόεδρος ΤΕΙ: Δεν θα συμμετέχουμε στις κινητοποιήσεις

Συζήτηση εφ' όλης της ύλης για το παρόν και το μέλλον των ΤΕΙ μετά την επιβολή της βαθμολογικής βάσης που θα μειώσει τον αριθμό των εισακτέων στα ιδρύματα της περιφέρειας, είχε χθες ο πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής με τους προέδρους των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων της χώρας.

Στη διάρκεια της συνάντησης στην οποία μετείχαν η υπουργός Παιδείας Μαριέττα Γιαννάκου και ο υφυπουργός Σπ. Ταλιαδούρος και κράτησε 2,5 ώρες τέθηκαν θέματα όπως η αξιολόγηση των Ιδρυμάτων, οι συνέπειες της βαθμολογικής βάσης, η ακαδημαϊκή ολοκλήρωση των Ιδρυμάτων, το πλαίσιο των γνωστικών αντικειμένων και της χωροταξικής τους κατανομής, τα επαγγελματικά δικαιώματα και ο προϋπολογισμός.

Οι πρόεδροι των ΤΕΙ είπαν ότι στην πλειονότητά τους είναι υπέρ της βάσης του 10 που έχει τεθεί, παραδέχτηκαν ότι ο αριθμός των φετινών εισακτέων θα είναι μικρότερος, αλλά βεβαίωσαν ότι δεν κινδυνεύει με κλείσιμο κανένα τμήμα.


Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο θέμα της ακαδημαϊκής ολοκλήρωσης των ΤΕΙ, δηλαδή το να έχουν τη δυνατότητα τα Ιδρύματα να έχουν αυτόνομα μεταπτυχιακά. Στο οικονομικό θέμα, οι πρόεδροι των ΤΕΙ ζήτησαν γενναία οικονομική ενίσχυση, ανάλογη με τις ανάγκες των ιδρυμάτων ώστε να κλείσει η ψαλίδα με τα πανεπιστήμια.

Για τα επαγγελματικά δικαιώματα, όπως ενημέρωσε τους δημοσιογράφους ο πρόεδρος του ΤΕΙ Πειραιά, Παν. Κικίλιας, το ζήτημα αυτό πάει πολύ καλά, αφού ήδη δύο προεδρικά διατάγματα έχουν πάρει ΦΕΚ (του ξύλου-επίπλου και των ενδυμάτων), ενώ άλλα εννέα των οικονομικών τμημάτων βρίσκονται στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Για τα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών, αυτά θα μπούνε για συζήτηση στο ΣΑΤΕ στα τέλη Αυγούστου.

Σε ερώτηση δημοσιογράφου, εάν θα συμμετάσχουν στις προγραμματισμένες κινητοποιήσεις των πρυτάνεων των ΑΕΙ, ο κ. Κικίλιας απάντησε αρνητικά διαχωρίζοντας τις δικές τους θέσεις και λέγοντας ότι «έχουμε προβάλει τα αιτήματά μας στην κυβέρνηση και βάζουμε χρονικό προγραμματισμό για την επίτευξή τους».

Για «γενικόλογες και αόριστες εξαγγελίες» σχετικά με το μέλλον των ΤΕΙ έκανε λόγο η υπεύθυνη του τομέα Παιδείας και Πολιτισμού του ΠΑΣΟΚ Μιλένα Αποστολάκη. «Δεν τους δόθηκε καμία συγκεκριμένη απάντηση για τα μεγάλα προβλήματα που τα απασχολούν» δήλωσε, ενώ «είναι προφανές ότι η κυβέρνηση αντιμετωπίζει τα ΤΕΙ σαν στρατιωτικές μονάδες, γι' αυτό σπεύδει να εξαγγείλει τις συγχωνεύσεις τους προκειμένου να αντιμετωπίσει την κρίση που η ίδια προκάλεσε».


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Logged

www.twitter.com/apostolos1986
apostolos1986
Veteran
Επιβεβαρυμένος
******
Posts: 13446



View Profile
Απ: Κατάληψη και ΜΜΕ
« Reply #469 on: August 06, 2006, 17:13:24 pm »

Οι ελλείψεις στο διδακτικό ερευνητικό προσωπικό των ΑΕΙ
Οι θέσεις μειώθηκαν, ενώ ο αριθμός των φοιτητών μεγάλωσε

Του Μανολη Γ. Δρεττακη*

Στη μέχρι σήμερα συζήτηση για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ΑΕΙ της χώρας και τις αναγκαίες αλλαγές που πρέπει να γίνουν σε αυτά, δεν δόθηκαν στοιχεία για τους δύο βασικούς ανθρώπινους «πυλώνες» τους, δηλαδή τους φοιτητές και το διδακτικό ερευνητικό προσωπικό (ΔΕΠ) και τη μεταξύ τους σχέση, δηλαδή την αναλογία φοιτητών/μελών ΔΕΠ, μια αναλογία που στη χώρα μας, εδώ και δεκαετίες, πολύ απέχει από εκείνη που ισχύει σε χώρες με υψηλό επίπεδο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Στο άρθρο αυτό εξετάζουμε ακριβώς τη σχέση, το ακαδημαϊκό έτος 2005/2006 (τα στοιχεία για το οποίο δόθηκαν στη δημοσιότητα από την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία της Ελλάδος, την ΕΣΥΕ, στις 22-6-2006) σε σχέση με το ακαδημαϊκό έτος 1982/83. Η σύγκριση γίνεται με το 1982/83 διότι από το έτος αυτό άρχισε η εφαρμογή του νόμου 1268/82, του γνωστού ως Νόμου-Πλαισίου, με βάση τον οποίο έγινε αναδιάταξη και κατάταξη του διδακτικού προσωπικού των ΑΕΙ της χώρας.

Ιδρυση νέων ΑΕΙ

Στο διάστημα της περιόδου που εξετάζουμε ιδρύθηκαν 8 νέα ΑΕΙ, τα οποία προστέθηκαν στα 13 που λειτουργούσαν το 1982/83 και η ΑΣΟΕΕ μετονομάστηκε σε Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, η Πάντειος σε Πάντειο Πανεπιστήμιο, η Ανωτάτη Βιομηχανική Πειραιά σε Πανεπιστήμιο Πειραιώς, η Ανωτάτη Βιομηχανική Θεσσαλονίκης σε Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και η Ανωτάτη Γεωπονική σε Γεωπονικό Πανεπιστήμιο.

Στις 2 πρώτες στήλες του πίνακα που ακολουθεί δίνουμε τον αριθμό των φοιτητών, στις δύο επόμενες τον αριθμό των μελών ΔΕΠ και στις δύο τελευταίες την αναλογία φοιτητών/μελών ΔΕΠ στα ΑΕΙ της χώρας που λειτουργούσαν τα ακαδημαϊκά έτη 1982/83 και 2005/06 (επειδή για το ακαδημαϊκό έτος 2005/06 δεν υπάρχουν στοιχεία για το Τμήμα Ιατρικής του Πανεπιστημίου Αθηνών –για λόγους σύγκρισης– αφαιρέσαμε από τα στοιχεία του ακαδημαϊκού έτους 1982/83 τους φοιτητές (5.092) και τα μέλη ΔΕΠ (987) της Σχολής Επιστημών Υγείας). Στην 3η από το τέλος γραμμή του πίνακα δίνονται τα σύνολα για τα παλαιά ΑΕΙ (δηλαδή εκείνα που λειτουργούσαν το ακαδημαϊκό έτος 1982/83) και στην προτελευταία γραμμή τα σύνολα για τα 8 νέα ΑΕΙ. Στην τελευταία γραμμή του πίνακα δίνονται τα σύνολα για όλα τα ΑΕΙ.

Από τη σύγκριση των στηλών του ακαδημαϊκού έτους 2005/06 με τις στήλες του ακαδημαϊκού έτους 1982/83 φαίνεται ότι:

— Ο αριθμός των φοιτητών τω 13 παλαιών ΑΕΙ αυξήθηκε περισσότερο από εκείνο των μελών ΔΕΠ, με αποτέλεσμα να χειροτερεύσει η ήδη μεγάλη αναλογία φοιτητών / μελών ΔΕΠ (από 13,4 προς 1 το 1982/83 σε 16,1 προς 1 το 2005/06).

— Στα νέα ΑΕΙ εργάζεται μεγάλος αριθμός μη μόνιμων διδασκόντων (ειδικών επιστημόνων) και γιʼ αυτό η αναλογία ήταν 9 προς 1. Η αναλογία, όμως, αυτή δεν είναι συγκρίσιμη με εκείνη των παλαιών ΑΕΙ στα οποία η μεγάλη πλειονότητα των μελών ΔΕΠ έχουν εκλεγεί σε όλες τις βαθμίδες και ένα σημαντικό ποσοστό τους είναι μόνιμα (στις δύο πρώτες βαθμίδες καθηγητή και αναπληρωτή καθηγητή).

— Στο σύνολο των 21 ΑΕΙ –και παρά τη μικρότερη και μη συγκρίσιμη αναλογία στα νέα ΑΕΙ– η αναλογία το 2005/06 (14,9 προς 1) είναι μεγαλύτερη από εκείνη που υπήρχε στα 13 παλαιά ΑΕΙ το 1982/83.

— Το 2005/06 σε σχέση με το 1982/83 η αναλογία φοιτητών/μελών ΔΕΠ χειροτέρευσε σε 8 και βελτιώθηκε σε 5 παλαιά ΑΕΙ. Η μεγαλύτερη βελτίωση σημειώθηκε στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και ακολουθεί το Πανεπιστήμιο Πειραιά και η μεγαλύτερη χειροτέρευση στο Πανεπιστήμιο Θράκης και ακολουθεί το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.

— Στα παλαιά ΑΕΙ το 1982/83 την καλύτερη αναλογία φοιτητών/μελών ΔΕΠ είχαν το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και τη χειρότερη το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και το Πανεπιστήμιο Πειραιώς, ενώ το 2005/06 την καλύτερη αναλογία είχαν η Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και τη χειρότερη το Πανεπιστήμιο Πειραιώς και το Πάντειο Πανεπιστήμιο.

Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος της επιδείνωσης της αναλογίας φοιτητών / μελών ΔΕΠ στα παλαιά ΑΕΙ αρκεί να σημειώσουμε ότι: αν το ακαδημαϊκό έτος 2005/06 υπήρχε η αναλογία φοιτητών / μελών ΔΕΠ που υπήρχε το 1982/83, δηλαδή 13,4 προς 1, τα παλαιά ΑΕΙ θα έπρεπε να έχουν 11.438 μέλη ΔΕΠ, δηλαδή 1.913 περισσότερα από αυτά που πράγματι υπηρετούσαν σε αυτά. Αν η αναλογία βελτιωνόταν στους 12 προς 1, θα έπρεπε να έχουν 12.773 μέλη ΔΕΠ, δηλαδή 3.248 περισσότερα από όσα πράγματι είχαν.

Κάλυψη των ελλείψεων

Για να προκηρυχθούν και να πληρωθούν –με αξιοκρατικές διαδικασίες– τόσο οι θέσεις μελών ΔΕΠ που λείπουν από τα παλαιά ΑΕΙ όσο και οι θέσεις που καλύπτονται εκ των ενόντων στα νέα, απαιτούνται πρόσθετες πιστώσεις. Πολύ μεγαλύτερες πρόσθετες πιστώσεις απαιτούνται και για την κάλυψη όλων των άλλων αναγκών των ΑΕΙ (ελλείψεις σε κτιριακές εγκαταστάσεις, ελλείψεις σε εργαστήρια, βιβλιοθήκες, υλικοτεχνική υποδομή, συντήρηση παλαιών εγκαταστάσεων, χρηματοδότηση ερευνητικών προγραμμάτων, παροχή ικανού αριθμού υποτροφιών σε φοιτητές που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα κ.λπ.).

Τα ποσά που απαιτούνται για την κάλυψη τόσο των ελλείψεων σε μέλη ΔΕΠ, καθώς και όλων των άλλων αναγκών των ΑΕΠ, είναι πολύ περισσότερα από εκείνα που διατίθενται. Το μέγεθος της ανεπάρκειας των ποσών που διατίθενται στα ΑΕΙ της χώρας φαίνεται καθαρά στα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Από τα στοιχεία αυτά φαίνεται ότι η ανά σπουδαστή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης δημόσια δαπάνη στη χώρα μας ήταν 5.197 ευρώ το 2003 (ενώ ο μέσος όρος της Ε.Ε. των 25 κρατών - μελών (Ε.Ε.-25) ήταν 8.474 ευρώ. Με το ποσό αυτό η χώρα μας βρισκόταν στη 16η θέση ανάμεσα στα 19 κράτη - μέλη για τα οποία υπήρχαν στοιχεία το 2003 (λιγότερα από τη χώρα μας δαπανούσαν μόνο η Εσθονία, η Λετονία και η Σλοβακία). Για να φτάσει η Ελλάδα τον μέσο όρο της Ε.Ε.-25, η δημόσια δαπάνη ανά σπουδαστή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θα πρέπει να αυξηθεί κατά 63%(!).

Αύξηση της χρηματοδότησης

Από τα όσα προαναφέρθηκαν φαίνεται καθαρά ότι είναι απόλυτα δικαιολογημένη η απαίτηση όλων των ΑΕΙ της χώρας για μια μεγάλη αύξηση της χρηματοδότησής τους από τον κρατικό προϋπολογισμό (τόσο τον τακτικό προϋπολογισμό όσο και από το πρόγραμμα δημόσιων επενδύσεων). Η αύξηση αυτή είναι αναγκαία τόσο για την κάλυψη των ελλείψεών τους σε μέλη ΔΕΠ και των άλλων αναγκών τους όσο και για την αύξηση των χαμηλών αποδοχών των μελών ΔΕΠ.

Μόνο όταν θα υλοποιηθεί η αύξηση των δημόσιων δαπανών ανά σπουδαστή –με αρχή τον προϋπολογισμό του έτους 2007– μια αύξηση η οποία θα πρέπει να λάβει υπόψη τις μεγάλες διαφορές που υπάρχουν στις ανάγκες των ΑΕΙ και των τμημάτων τους– θα καταστεί δυνατή η εφαρμογή πολλών από τις απόλυτα αναγκαίες αλλαγές που επιβάλλεται να γίνουν στα ΑΕΙ της χώρας, ανάμεσα στις οποίες είναι και η σωστή αξιολόγησή τους.

* Ο κ. Μανόλης Γ. Δρεττάκης είναι πρώην: αντιπρόεδρος της Βουλής, υπουργός και καθηγητής της
ΑΣΟΕΕ.


ΠΗΓΗ:ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Logged

www.twitter.com/apostolos1986
emmanuel
Veteran
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 3830


πλάκα με κανεις?


View Profile WWW
Απ: Κατάληψη και ΜΜΕ
« Reply #470 on: August 27, 2006, 11:27:53 am »



Θα είναι κι αυτοί εκεί

«Ραντεβού το Σεπτέμβριο» δίνουν δάσκαλοι, καθηγητές, φοιτητές και πανεπιστημιακοί με την κυβέρνηση και προσωπικά με την υπουργό Παιδείας Μαριέττα Γιαννάκου.

*Πρώτο τεστ για τις κινητοποιήσεις που θα ακολουθήσουν είναι το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, στη Θεσσαλονίκη στις 9 Σεπτεμβρίου, κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Εκθεσης.

Πρόκειται για εκδήλωση που είχαν αποφασίσει το συντονιστικό των καταλήψεων, η ομοσπονδία των πανεπιστημιακών, η ΔΟΕ αλλά και η ΟΛΜΕ προκειμένου να δοθεί συνέχεια στις μεγάλες διαδηλώσεις του καλοκαιριού και τις φοιτητικές καταλήψεις.

*Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) θα προχωρήσει σε πενθήμερη απεργία μία βδομάδα μετά το κτύπημα του πρώτου κουδουνιού. Από τις 18 έως και τις 22 Σεπτεμβρίου τα δημοτικά σχολεία όλης της χώρας θα βάλουν «λουκέτο».

«Είναι η πρώτη φορά στα χρονικά που αποφασίζεται απεργία με τόσο μεγάλη συμμετοχή», σημειώνει ο πρόεδρος της ομοσπονδίας Δ. Μπράτης.

*Απεργιακές κινητοποιήσεις ίσως αποφασίσουν και οι καθηγητές μέσης εκπαίδευσης, καθώς μεθαύριο συνεδριάζει το διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΜΕ: «Θα προτείνουμε ολοκληρωμένο πρόγραμμα όπου θα περιλαμβάνονται και απεργίες», τονίζει ο γ.γ. της ομοσπονδίας Γρ. Καλομοίρης.

Στα αιτήματα που προβάλλουν οι καθηγητές, τα τελευταία χρόνια, προστίθεται φέτος και η κατάσταση με τα επαγγελματικά λύκεια (ΕΠΑΛ) που αποτελούν μετεξέλιξη των ΤΕΕ.

«Υπάρχει μεγάλη ανασφάλεια τόσο στους καθηγητές όσο και στον μαθητικό πληθυσμό αφού καταργούνται 61 ΤΕΕ για λόγους, υποτίθεται, χωροταξικούς, και 25 από τις 42 συνολικά ειδικότητες» υπογραμμίζει ο Γρ. Καλομοίρης.

*Η πρόσφατη θέση του πρωθυπουργού, ότι «δεν θα αυξηθούν οι δαπάνες στα τριτοβάθμια ιδρύματα εάν δεν προηγηθούν αλλαγές στη λειτουργία τους», προκαλεί εγρήγορση σε φοιτητές και πανεπιστημιακούς. Βεβαίως, το διάστημα, αυτό προέχει η ολοκλήρωση της εξεταστικής περιόδου που θυσιάστηκε στο «βωμό» των καταλήψεων. Ωστόσο, θα συμμετάσχουν στα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια στη Θεσσαλονίκη στις 9 και στην Αθήνα στις 20 Σεπτεμβρίου.

Δ. ΝΑΝΟΥΡΗΣ
=======================================================
Μαστίγιο, καρότο και sms

Της ΜΑΡΙΝΑΣ ΜΑΝΗ


Διαλλακτική με τους φοιτητές, αλλά σκληρή με τους πανεπιστημιακούς ώστε να διασπαστεί το «μέτωπο» στα πανεπιστήμια θα εμφανιστεί η κυβέρνηση τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά.
 
Ταυτόχρονα, 8.000 προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομίσθιων καθηγητών θα χρησιμοποιηθούν ως «παυσίπονο» για την κατάσταση στα σχολεία.

Στόχος, να κερδηθεί χρόνος και -κυρίως- να αποτραπεί μια γενικευμένη αναταραχή στην παιδεία κατά το κρίσιμο προεκλογικό έτος 2007.

Φοιτητές στη Βουλή

* Το μεγαλύτερο αγκάθι είναι το προσχέδιο του «νόμου πλαισίου» που άναψε πυρκαγιές στα πανεπιστήμια την άνοιξη και βρίσκεται προς συζήτηση στη Βουλή.

*Στο πλαίσιο της νέας τακτικής του, ενώ μέχρι την άνοιξη το υπουργείο Παιδείας είχε αφήσει εκτός διαλόγου τους φοιτητές, με το επιχείρημα ότι δεν έχουν κεντρική εκπροσώπηση, τώρα βρήκε τρόπο να φανεί «καλό»: Η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, που συζητά επί του προσχεδίου, έκανε δεκτή την πρόταση της αντιπολίτευσης να καλέσει τους εκπροσώπους του Συντονιστικού των Καταλήψεων και των παρατάξεων του φοιτητικού κινήματος.

Επιπλέον, θα κληθεί το σύνολο των φοιτητών να πάρει μέρος σε... ηλεκτρονικό διάλογο, μέσω ειδικής ιστοσελίδας του υπουργείου...

*Παράλληλα, προκειμένου να σταλεί το μήνυμα ότι θα υπάρξουν κάποιες υποχωρήσεις, επελέγη ως «λαγός» ο πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας Θ. Βερέμης: σε συνεννόηση με την υπουργό Παιδείας συναντήθηκε με τον Κ. Καραμανλή και ιεράρχησε τις αλλαγές που μπορούν να γίνουν, όπως η εκλογή πρυτανικών αρχών με καθολική ψηφοφορία των σπουδαστών, η κατάργηση των «αιώνιων φοιτητών» (αλλά με αύξηση των χρόνων φοίτησης, σε σχέση με τις αρχικές εξαγγελίες) και τα πολλαπλά συγγράμματα. Αντίθετα, δεν έγινε καμία νύξη για την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου και της δωρεάν παροχής συγγραμμάτων.

«Ο διάλογος διεξάγεται για 19ο μήνα και θα συνεχισθεί όσο χρειασθεί πριν καταθέσουμε το τελικό νομοσχέδιο», τονίζουν η Μαριέττα Γιαννάκου και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος. Ουδείς όμως προσδιορίζει το πότε ακριβώς θα γίνει αυτό.

Προσλήψεις ωρομισθίων

Αυτό που ξεκόβει, πάντως, η κυβέρνηση είναι το θέμα των ιδιωτικών ΑΕΙ: «Πρόκειται για κεντρική μας πρόταση στη Συνταγματική Αναθεώρηση και δεν υποχωρούμε», απαντούν όλοι οι κορυφαίοι υπουργοί.

*Οσο για τους καθηγητές Μέσης Εκπαίδευσης και τους δασκάλους; Κυβερνητικά στελέχη ανησυχούν με τις εξαγγελίες απεργιών την επομένη του σχολικού αγιασμού, καθώς θα συμπέσουν με την τελική ευθεία προς τις δημοτικές κάλπες του Οκτωβρίου. Ετσι το οικονομικό επιτελείο άκουσε ευνοϊκά το αίτημα της κ. Γιαννάκου για έξτρα κονδύλια και μέσα στο πρώτο τετραήμερο του Σεπτεμβρίου θα προσληφθούν περίπου 8.000 αναπληρωτές και ωρομίσθιοι.

*Το μεγάλο πρόβλημα, πάντως, προέρχεται από τον πολυδιαφημισμένο τομέα της επιμόρφωσης και της έγκαιρης προετοιμασίας: αν και πρώτη φορά δόθηκαν νέα βιβλία σε μεγάλη έκταση, διαπιστώθηκαν καθυστερήσεις στη διανομή, λάθη στο περιεχόμενο και προβλήματα συμβατότητας με τα παλιά βιβλία, με αποτέλεσμα οι διδάσκοντες να μην είναι σε θέση να προετοιμασθούν εγκαίρως. Οπότε...

Logged

tu/e
abbis
Guest
Re: Κατάληψη και ΜΜΕ
« Reply #471 on: September 18, 2006, 18:35:20 pm »

ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Επιμένουν παρά τις αντιδράσεις για τα ΑΕΙ

Την πρόθεση να πραγματοποιήσει τις αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση επανέλαβε για μία ακόμη φορά ο πρωθυπουργός, χθες, κατά τη συνεδρίαση της Κ.Ε. της Ν.Δ., προσδιορίζοντας μάλιστα τις «μεταρρυθμίσεις» ως «πρώτο στόχο στο διάστημα που ακολουθεί».

«Τα πανεπιστήμια χρειάζονται αλλαγές. Είναι ανάγκη να αποκτήσουν νέες δυνατότητες», επισήμανε ο κύριος Καραμανλής κατά την αναφορά του στα ζητήματα της Παιδείας, ενώ θέλοντας να απαντήσει στους αντιδρώντες -κόμματα και πανεπιστημιακή κοινότητα- τόνισε πως «τα μισόλογα δεν ωφελούν κανέναν. Οι λαϊκίστικες παλινδρομήσεις ζημιώνουν ολόκληρη την κοινωνία». Σε ανάλογο ύφος, η αναφορά στο διάλογο, ο οποίος «συνεχίζεται» και η άρνηση στον οποίον προδίδει -όπως δήλωσε χαρακτηριστικά- «νοοτροπία βαθιά αντιδημοκρατική, αντίληψη παρωχημένη και αντιδραστική, πρακτική που δεν χωρά στον τομέα της Παιδείας».

Κατά τ' άλλα, χαρακτήρισε για μία ακόμη φορά εθνική την «υπόθεση Παιδεία» και συνολικής ευθύνης, επικαλούμενος ανάμεσα σε άλλα την «άδικη και αντιλαϊκή» Παιδεία του παρελθόντος, τη «δήθεν δωρεάν Παιδεία που κάτω από τις στρεβλώσεις του παρελθόντος κατέληξε να είναι το πιο βαρύ φορτίο, για κάθε οικογένεια».

Με ακριβώς ίδιο τόνο και ύφος, η υπουργός Παιδείας, κατά τη δική της ομιλία, επανέλαβε τα περί «επένδυσης στην κοινωνία της γνώσης» και αναφέρθηκε στα «βήματα» που έχουν γίνει μέχρι τώρα. Για τη βάση του 10, μάλιστα, είπε πως έχει και έναν «ισχυρό συμβολισμό», ότι δηλαδή «οι άνθρωποι έχουν ίσες ευκαιρίες, αλλά μπορεί να έχει περισσότερες αυτός που προσπαθεί περισσότερο». Τέλος, για μία ακόμη φορά, χρησιμοποίησε ως επιχείρημα μεταρρύθμισης το γεγονός πως το δημόσιο πανεπιστήμιο «κατεξοχήν απευθύνεται στις ασθενέστερες τάξεις». Αυτοί που έχουν τα χρήματα μπορούν να στείλουν τα παιδιά τους όπου θέλουν, είπε και συνέχισε: «Το υπουργείο Παιδείας ασκεί πολιτικές για τις ασθενέστερες οικονομικά τάξεις».

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 18/09/2006
http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=85305940
Logged
BOBoMASTORAS
Veteran
Καταστραμμένος
******
Posts: 6082


It just doesn't get any easier! It gets worse...


View Profile
deleted
« Reply #472 on: September 18, 2006, 19:02:52 pm »

deleted
« Last Edit: June 14, 2015, 21:58:31 pm by BOBoMASTORAS » Logged

Της γενιάς μου βασιλιά,
μην κατέβεις τα σκαλιά.
Πιες αθάνατο νερό
να νικήσεις τον καιρό.

http://tools.ietf.org/html/rfc1149
The only reason we invent robots
nad
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Gender: Female
Posts: 764



View Profile
Re: Κατάληψη και ΜΜΕ
« Reply #473 on: September 28, 2006, 11:12:30 am »

 Έγραψε πάλι ο Βερέμης... Τον άκουσα σήμερα το πρωί στον 102. Είπε ότι οι νέοι φοβούνται πολύ την ανεργία και ο φόβος του αυτός τους ώθησε στις καταλήψεις.  Shocked (Καταλαβαίνει κανείς τι εννοεί ο ποιητής;;Wink. Στη αυνέχεια είπε ότι οι φοιτητές κάνουν αυτό που θέλει η ΠΟΣΔΕΠ(κλασικά...) και ότι οι καθηγητές που διαφωνούν με το πόρισμα είναι αυτοί που δεν πατάν στο Πανεπιστήμιο, γιατί είναι απασχολημένοι με τις ιδιωτικές του δουλειές. Μάλιστα...
 Ως σημαντικότερα μέτρα θεωρεί το σύγγραμμα, τον περιορισμό των ετών και τον τρόπο εκλογής των καθηγητών. Αυτά...
Logged

Γιατί να λέμε βίαια τα νερά ενός ποταμού και όχι τις όχθες που τα περιορίζουν;
Μπ. Μπρεχτ


Μπορεί και να 'χω τρελαθεί
ο ίσκιος σου μ' ακολουθεί
Κυλά στις στέγες το γέλιο σου
σαν πρωινή βροχή και λιώνει την ψυχή...

Τόσες χιλιάδες αστέρια εκεί πάνω
κι εγώ μοναχή μου στη γη
ούτε που ξέρω πού είμαι, τι κάνω
και τι με κρατάει στη ζωή.

Σ' έχασα και γύρω πια νυχτώνει
Σ' έχασα κι η πόλη είναι σκληρή
Αγάπη μου, χαρά μου μόνη κι αληθινή...
Katarameno
Διεστραμμένος
**********
Posts: 23573


Music@ ♫♪♯ https://mixupload.com/u/Katarameno/ ♫♪♯


View Profile WWW
Re: Κατάληψη και ΜΜΕ
« Reply #474 on: September 09, 2019, 21:10:55 pm »

Αυτό το τόπικ αν συμπληρωνόταν με ότι π@π@ρι@ έχει γραφτεί τον τελευταίο καιρό για τις καταλήψεις θα είχε φτάσει τις 500 σελίδες
Logged

©2008-2025, Καταραμένο Αροξόλ™ | Μουσικούλα για να (μην) διαβάζετε (καλύτερα) ♫♪♯ https://mixupload.com/u/Katarameno/creative ♫♪♯ & https://www.patreon.com/Katarameno ♫♪♯ ή από καλύτερους dj: https://www.bassdrive.com/ / https://mixing.dj/ / https://lifefm.tv/ / https://nubreaks.com/stream-links/nubreaks-podcast/ ♫♪♯
ΝΔ: Στα Εξάρχεια (στους πρόσφυγες, στους φοιτητές, στους φτωχούς) μαγκιές, στο Μαρινάκη πίπες
Pages: 1 ... 30 31 [32] Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...