• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 16, 2025, 04:55:54 am

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 16, 2025, 04:55:54 am

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[Today at 01:56:37]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by nmpampal
[Today at 00:16:23]

Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Katarameno
[June 15, 2025, 20:08:49 pm]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by nmpampal
[June 15, 2025, 16:25:56 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ανέβασμα θεμά...
by tzortzis
[June 14, 2025, 16:54:08 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by el mariachi
[June 14, 2025, 11:56:45 am]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:55 am]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:18 am]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 09:58:14 am]

Αλέξης Τσίπρας, η επιστρο...
by Yamal
[June 14, 2025, 04:42:23 am]

Έναρξη Δηλώσεων Συμμετοχή...
by IEEE SB
[June 14, 2025, 00:10:19 am]

[Δυναμική Συμπεριφορά ΣΗΕ...
by soko_freta
[June 13, 2025, 01:05:36 am]

[Εφ.Θερμοδυναμική]Παλιά θ...
by Giannis Masterio
[June 12, 2025, 22:30:38 pm]

Paid Internships in a Eur...
by okan
[June 12, 2025, 22:30:02 pm]

[ΔΣΗΕ] Γενικές απορίες, α...
by tasos_ntv
[June 12, 2025, 21:38:52 pm]

[Ηλεκτρονική Ι] Απορίες σ...
by RogueSoftware
[June 12, 2025, 12:19:21 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by chris_krkls
[June 12, 2025, 11:20:29 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9958
Latest: valco08
Stats
Total Posts: 1426662
Total Topics: 31711
Online Today: 201
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 4
Guests: 89
Total: 93
Yamal
iasonasl
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
  Όταν ανεβάζουμε φωτογραφίες στις Ανακοινώσεις και Έκτακτα νέα, βάζουμε τη μεγαλύτερη πλευρά 400 (width=400 ή height=400 ). π.χ. [img height=400 (κλείνει η αγκύλη) 
THMMY.gr > Forum > Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία > Πανεπιστήμιο και Παιδεία > Τι παιδεία θέλουμε: Προτάσεις (Moderators: Tasos Bot, PolarBear) > Πρόταση για την Διδασκαλία
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: 1 [2] 3 4 ... 9 Go Down Print
Author Topic: Πρόταση για την Διδασκαλία  (Read 21938 times)
Καμένος
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2322


View Profile
Re: Πρόταση για την Διδασκαλία
« Reply #15 on: January 23, 2009, 12:01:27 pm »

Σε επίπεδο συζήτησης πάντα...

Γιατί να γίνουν από πλευράς σας σε δέκα χρόνια? Πιστεύετε ότι δεν είμαστε ώριμοι ακόμα να τις υιοθετήσουμε?

Ή νομίζετε ότι οι προτάσεις είναι ανωριμες?

Επίσης πώς οι φοιτητές θα κάνουν αυτές τις αλλαγές άμεσα? Αυτό είχαμε προσπαθήσει να κάνουμε με τις ομάδες εργασίας αλλά οι καθηγητές θέλησαν να υπάρξει ζύμωση μεσω ημερίδων κτλ κτλ.. ώσπου μετά τη ζύμωση ήρθε η αποσύνθεση..

Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι το εξής: Έστω ότι συμφωνείτε με μία πρόταση η οποία είναι υλοποιήσιμη και κατά τη γνώμη σας θα καλυτερεύσει το επίπεδο παιδείας στη σχολή. Γιατί δεν το προτείνετε προς ψήφιση στη γενική συνέλευση (εσείς και οποιοσδήποτε άλλος)?

Οι δύο απαντήσεις που μπορώ να δώσω είναι ότι Α)δεν θεωρείτε ότι οι προτάσειςπου τέθηκαν είναι σοβαρές ή υλοποιήσιμες και Β) δεν θέλετε να "ξεβολευτείτε" από το παρόν σύστημα διδασκαλίας.

Το θέμα είναι (και επανέρχομαι στην αρχή του πόστ μου) ότι αν αποφασίσετε σε 10 χρόνια να αλλάξετε κάτι, το σύστημα στο οποίο θα περάσουμε (το πολυζυμωμένο) θα είναι ήδη ξεπερασμένο...
Logged
Aurelius
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Posts: 4056


Τρια πουλακια καθονταν, στον κηπο και λαλούσαν...


View Profile
Re: Πρόταση για την Διδασκαλία
« Reply #16 on: January 23, 2009, 12:07:20 pm »

Δεν νομιζω οτι δεν υπαρχουν φοιτητες που να ενδιαφερονται παντως. Με την καταλληλες αρχικες συνθηκες, το πραγμα μπορει να ξαναζεσταθει.
Logged

My website: http://staff.science.uva.nl/~gavves/
My blog: http://stratisgavves.blogspot.com/

Και τελος, το νεο site που φτιαχνω, www.antoniagavve.com. Αν υπαρχουν τιποτα ιδεες, ή προτασεις ειναι ιδιαιτερως ευπροσδεκτες. Αν καποιος ξερει και νορβηγικα, ακομα καλυτερα Tongue
thanasiskehagias
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 293

Matlab Rules!!!


View Profile WWW
Re: Πρόταση για την Διδασκαλία
« Reply #17 on: January 23, 2009, 12:17:44 pm »

Tο Post του ngine13 το θεωρώ από τα πιο ενδιαφέροντα που είδα σε αυτό το forum  εδώ και τρία χρόνια που διαβάζω ΤΗΜΜΥ. Ελπίζω η συζήτηση να παραμείνει εστιασμένη. Να μερικα σχόλια από μένα.

Quote from: ngine13 on January 23, 2009, 03:59:59 am
Μετά από 5 χρόνια στο πανεπιστήμιο έχω καταλήξει στην εξής πρόταση :

1. Κατάργηση των μαθημάτων και των φροντιστηριακών ασκήσεων : Αντί αυτών θα γίνονται το πολύ 10 διαλέξεις ανά μάθημα οι οποίες θα επικεντρώνονται στα 10 πράγματα που πρέπει να μας μείνουν από το εκάστοτε μάθημα.

2. Για κάθε μάθημα θα δίνονται σειρές ασκήσεων που θα καλούνται να λύσουν οι φοιτητές (θα είναι προαιρετικές - δεν θα διορθώνονται από τον καθηγητή), οι οποίες θα καλύπτουν την ύλη του μαθήματος (το μαθηματικό υπόβαθρο) και θα προετοιμάζουν τον φοιτητή για τις εξετάσεις. Ο εκάστοτε καθηγητής θα έχει ώρες γραφείου για να δέχεται απορίες πάνω στις σειρές ασκήσεων (συγκεκριμένες ώρες και μέρες της εβδομάδας).
Αυτό είναι το κομμάτι της πρότασης που μου φαίνεται πιο ενδιαφέρον απόλα. Στη βασική φιλοσοφία συμφωνώ. Αλλά ...

Οι ώρες γραφείου για να εξυπηρετήσουν 300+ φοιτητές ανά μάθημα θα είναι υπέρπολλές. Δεν είναι περίπου ισοδύναμο αν οι φοιτητές έχοντας λύσει / αρχισει να λύνουν / διαβάσει τις ασκήσεις έρχονται στο μάθημα όχι για να ακούσουν διάλεξη αλλά για να συζητήσουν τις λύσεις που ήδη έχουν δουλέψει?

Δηλ., με άλλα λόγια:
1. οι φοιτητές να έρχονται διαβασμένοι στο μάθημα και να είναι πιο ενεργοί,
2. οι καθηγητές να λειτουργούν πιο interactively και όχι από καθέδρας.


Νομίζω ότι αν γινόταν τα παραπάνω ο ρυθμός μετάδοσης   της γνώσης θα αυξανόταν δραματικά.

Επίσης νομίζω ότι αυτά (τα 1 και 2) μπορούν να γίνουν και στο υπάρχον διδακτικό πλαίσιο αρκεί να αλλάζαμε όλοι (διδάσκοντες και διδασκόμενοι) ακαδημαική συμπεριφορά.

Πράγμα που φυσικά δεν είναι καθόλου εύκολο.

Για τις πρακτικές δυσκολίες της πρότασης αλλά και για πιθανές βελτιώσεις της θα μιλήσω σε ξεχωριστό ποστ. Κλείνω το παρόν λέγοντας ότι για μένα η πρόταση είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και αξίζει να συζητηθεί (και όχι μόνο).

Θ
Logged

pmousoul
Guest
Re: Πρόταση για την Διδασκαλία
« Reply #18 on: January 23, 2009, 19:08:34 pm »

Quote from: gpap on January 23, 2009, 10:17:37 am

Οι απόψεις του Παναγιώτη είναι πολύ κοντά στις δικές μου. Θα πρόσθετα μόνο σαν απαραίτητη προϋπόθεση να μην υπάρχουν πάνω από 3 (ή το πολύ 4 σε εξαιρετικές περιπτώσεις) μαθήματα στο εξάμηνο.


Και 'γω το πιστεύω αυτό, αλλά δεν το πρότεινα γιατί πιστεύω πως στην παρούσα κατάσταση (πρόσφατη αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών), δεν είναι κάτι εφικτό!

Quote from: gpap on January 23, 2009, 10:17:37 am

Και φυσικά όχι στην κατάργηση των "φυσικών" εργαστηρίων και στην πλήρη αντικατάστασή τους από εικονικά. Τα δεύτερα μπορούν να λειτουργούν συμπληρωματικά στα πρώτα. Ο Μηχανικός όμως πρέπει να 'πιάσει' ρεύμα.


Εννοείται! Αν είναι δυνατή η ενίσχυση των "φυσικών" εργαστηρίων, ακόμα καλύτερα!

Quote from: Καμένος on January 23, 2009, 11:11:09 am

Επίσης να προσθέσω ότι σε όσα μαθήματα γίνεται, να υπάρχουν projects που να ωθούν τον φοιτητή να ασχοληθεί μαζί τους (όχι λύσε μου 30 ασκήσεις), τα οποία θα είναι αρκετά μεγάλα και μακροχρόνια (1-2 εξάμηνα). Με αυτόν τον τρόπο θα μάθει πως να είναι ένα μέρος μία ομάδας η οποία στοχεύει σε κάτι. Επίσης θα καταλάβει την δυσκολία και τους κινδύνους ενός μεγάλου project αφού πρέπει να ληφθούν πολλά υπ' όψην και πάνω απ' όλα θα βάλει τη φαντασία και τις γνώσεις του να δουλέψουν για να πετύχει τον σκοπο του και τον σκοπό της ομάδας...


Και αυτό είναι πολύ καλό!

Quote from: gpap on January 23, 2009, 11:54:09 am

Και να αναφέρω βέβαια ότι όλη αυτή η κουβέντα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για μένα, ως μέλος και της επιτροπής προγράμματος σπουδών του Τμήματος, αλλά και της επιτροπής για την καταγραφή των προβλημάτων των φοιτητών στο Τμήμα.

ΓΠ

Είναι ένας από τους λόγους που το άνοιξα στο φόρουμ..

Quote from: thanasiskehagias on January 23, 2009, 12:17:44 pm
Tο Post του ngine13 το θεωρώ από τα πιο ενδιαφέροντα που είδα σε αυτό το forum  εδώ και τρία χρόνια που διαβάζω ΤΗΜΜΥ. Ελπίζω η συζήτηση να παραμείνει εστιασμένη. Να μερικα σχόλια από μένα.

Quote from: ngine13 on January 23, 2009, 03:59:59 am
Μετά από 5 χρόνια στο πανεπιστήμιο έχω καταλήξει στην εξής πρόταση :

1. Κατάργηση των μαθημάτων και των φροντιστηριακών ασκήσεων : Αντί αυτών θα γίνονται το πολύ 10 διαλέξεις ανά μάθημα οι οποίες θα επικεντρώνονται στα 10 πράγματα που πρέπει να μας μείνουν από το εκάστοτε μάθημα.

2. Για κάθε μάθημα θα δίνονται σειρές ασκήσεων που θα καλούνται να λύσουν οι φοιτητές (θα είναι προαιρετικές - δεν θα διορθώνονται από τον καθηγητή), οι οποίες θα καλύπτουν την ύλη του μαθήματος (το μαθηματικό υπόβαθρο) και θα προετοιμάζουν τον φοιτητή για τις εξετάσεις. Ο εκάστοτε καθηγητής θα έχει ώρες γραφείου για να δέχεται απορίες πάνω στις σειρές ασκήσεων (συγκεκριμένες ώρες και μέρες της εβδομάδας).
Αυτό είναι το κομμάτι της πρότασης που μου φαίνεται πιο ενδιαφέρον απόλα. Στη βασική φιλοσοφία συμφωνώ. Αλλά ...

Οι ώρες γραφείου για να εξυπηρετήσουν 300+ φοιτητές ανά μάθημα θα είναι υπέρπολλές. Δεν είναι περίπου ισοδύναμο αν οι φοιτητές έχοντας λύσει / αρχισει να λύνουν / διαβάσει τις ασκήσεις έρχονται στο μάθημα όχι για να ακούσουν διάλεξη αλλά για να συζητήσουν τις λύσεις που ήδη έχουν δουλέψει?

Δηλ., με άλλα λόγια:
1. οι φοιτητές να έρχονται διαβασμένοι στο μάθημα και να είναι πιο ενεργοί,
2. οι καθηγητές να λειτουργούν πιο interactively και όχι από καθέδρας.


Νομίζω ότι αν γινόταν τα παραπάνω ο ρυθμός μετάδοσης   της γνώσης θα αυξανόταν δραματικά.

Επίσης νομίζω ότι αυτά (τα 1 και 2) μπορούν να γίνουν και στο υπάρχον διδακτικό πλαίσιο αρκεί να αλλάζαμε όλοι (διδάσκοντες και διδασκόμενοι) ακαδημαική συμπεριφορά.

Πράγμα που φυσικά δεν είναι καθόλου εύκολο.

Για τις πρακτικές δυσκολίες της πρότασης αλλά και για πιθανές βελτιώσεις της θα μιλήσω σε ξεχωριστό ποστ. Κλείνω το παρόν λέγοντας ότι για μένα η πρόταση είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και αξίζει να συζητηθεί (και όχι μόνο).

Θ

Και 'γω σκεφτόμουν τις πρακτικές δυσκολίες της λύσης αποριών στο γραφείο.. Και κατέληξα ότι θα μπορούσε να γίνεται σε μία αίθουσα.. κάτι σαν αντι-φροντιστηριακές ασκήσεις! Δηλ. να λύνονται οι απορίες του κάθε φοιτητή και ταυτόχρονα να τις ακούν και οι υπόλοιποι! Αυτό βέβαια προϋποθέτει ότι οι φοιτητές θα είναι σε θέση να έχουν απορίες.. (το θέμα της προετοιμασίας)! Σε καμία περίπτωση δεν θα λύνονται ασκήσεις στον πίνακα - αυτό θα γίνεται από τους φοιτητές! Στην αίθουσα θα συζητούνται τα σημεία των ασκήσεων όπου υπάρχουν δυσκολίες.

Απαραίτητη προϋπόθεση για συμμετοχή στις αντι-φροντιστηριακές ασκήσεις είναι να έχεις έστω και μία απορία!

Επίσης το θέμα της προετοιμασίας παρουσιάζεται και στα εργαστήρια. Πολύ καλύτερα αντιλαμβάνεσαι το εργαστήριο εάν σου πουν πριν έρθεις δες και αυτά τα δυο πράγματα από την θεωρία.. καθώς επίσης καλό θα ήταν στα εργαστήρια να υπάρχουν ζητούμενα και να παιδευόμαστε μόνοι μας.. παρά να μας δίνουν γραμμή - γραμμή το τι πρέπει να κάνουμε.

 Smiley
« Last Edit: January 23, 2009, 19:11:01 pm by ngine13 » Logged
pandora
Καταστραμμένος
********
Gender: Female
Posts: 6443


madness


View Profile
Re: Πρόταση για την Διδασκαλία
« Reply #19 on: January 23, 2009, 19:23:13 pm »

Quote from: ngine13 on January 23, 2009, 19:08:34 pm

Quote from: gpap on January 23, 2009, 10:17:37 am

Και φυσικά όχι στην κατάργηση των "φυσικών" εργαστηρίων και στην πλήρη αντικατάστασή τους από εικονικά. Τα δεύτερα μπορούν να λειτουργούν συμπληρωματικά στα πρώτα. Ο Μηχανικός όμως πρέπει να 'πιάσει' ρεύμα.


Εννοείται! Αν είναι δυνατή η ενίσχυση των "φυσικών" εργαστηρίων, ακόμα καλύτερα!


Σ' αυτό έχω μια απορία....
γιατί οι περισσότερες διπλωματικές εργασίες, σε όλους σχεδόν τους τομείς τελευταία, προσανατολίζονται στην προσομοίωση με κάποιο υπολογιστικό πρόγραμμα?
Και άντε οι τηλέπ οι αεριτζήδες  Grin, αλλά και σε μάς κάτι τέτοιο δε γίνεται κ. Παπαγιάννη ? Ή έχω καταλάβει λάθος?
Θα μου πείτε τί σχέση έχουν οι διπλωματικές με τα εργαστήρια... αν πρόκειται να επεκταθεί η διαδικασία των project και στα εξάμηνα εκτός από την τελική διπλωματική, αυτό υποτίθεται πως θα έχει άμεση σχέση και με μετρήσεις εργαστηριακές, όπως λχ γίνεται και τώρα (τουλάχιστον στον ενεργειακό τομέα για τον οποίο μπορώ να ξέρω).

Επίσης, για τί είδους πρότζεκτ και εργασίες μιλάμε?
Γιατί εργασίες υπάρχουν και τώρα... λογιών και λογιών.
Πχ οι εργασίες σε μερικά μαθήματα, είναι από 4 έως 10, σου καταναλώνουν άπειρες ώρες μέσα στο εξάμηνο, και αρκετή άεργο ισχύ, καθώς σε λίγες καλείσαι να κάνεις κάτι σημαντικό πέρα από το να αποδείξεις πόσο καλά έχεις "αποστηθίσει", και φυσικά πόσο καλά μπορείς να αντιγράφεις από τους περσινούς, ή να αντιγράφεις στο 50% της εργασίας τα όσα λέει το βιβλίο ή το φυλλάδιο των ασκήσεων (σαν το "αντιγράφω και μαθαίνω" του δημοτικού). Και τελικά αυτές οι εργασίες δεν μετράνε παραπάνω από το 20% του τελικού βαθμού, οπότε το σύστημα είναι πάλι εξετασιοκεντρικό.

Υπάρχουν και άλλου είδους εργασίες, πίό συνθετικές, όπως πχ αυτή που κάνουμε στα Ηλεκτρονικά Ισχύος, οι οποίες σίγουρα απαιτούν πολλή δουλειά και κατανόηση, και είναι απαλλακτικές, οπότε ξεφεύγουμε από το εξετασιοκεντρικό του πράγματος. Χωλαίνουν βέβαια κατά τη γνώμη μου στην προφορική εξέταση, που είναι πολύ λιγότερο αντικειμενική από μια γραπτή πχ επί της εργασίας.

Το θέμα είναι ότι και σε αυτά πρέπει να βρούμε τη χρυσή τομή, έτσι ώστε να μην καταναλώνουμε τσάμπα χρόνο παπαγαλίζοντας αντί να μαθαίνουμε αυτά που πρέπει.
Logged
smo
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1929


aoum


View Profile
Re: Πρόταση για την Διδασκαλία
« Reply #20 on: January 23, 2009, 19:31:25 pm »

Εφοσον συμφωνησω πρωτα με τα περισσοτερα που ειπωθηκαν θελω να τονισω-προσθεσω

1) δεν υπαρχει καμμια περιπτωση ο φοιτητης να εμβαθυνει σε 7 μαθηματα το εξαμηνο
2) να τονισω τα project που ανεφερε ο καμενος

ολοι ξερουμε το τραγικο των εξετασεων που 3 φορες το χρονο σταματαμε το διαβασμα μας για να αρχισουμε να διαβαζουμε μπας και περασουμε καποιο μαθημα καθως η επιτυχια στις εξετασεις στηριζεται κατα κυριο λογο στην τυποποιηση των ασκησεων και αυτο μονο, κακα τα ψεματα μπορει αυτο να ειναι φρικτο αλλα αφενος δεν εχουμε χρονο για κατι αλλο (για 7 μαθηματα παντα) αφετερου ΔΥΣΤΥΧΩΣ αρκει για να εχεις επιτυχια και απλα οσο πιο μεγαλη ειναι η υλη τοσο πιο δυσκολη ειναι τυποποιηση.

μαλλον πρεπει να περασουμε σε πραξεις οχι μετα απο 10 χρονια και πρεπει να επιμεινουμε σε κατι που ειχε πει ο κ μαργαρης σε μια ημεριδα οτι το προγραμμα σπουδων πρεπει να ειναι το επομενο μεγαλο θεμα που θα απασχολησει αμεσα το συλλογο μας.

εδιτ
Quote
Υπάρχουν και άλλου είδους εργασίες, πίό συνθετικές, όπως πχ αυτή που κάνουμε στα Ηλεκτρονικά Ισχύος, οι οποίες σίγουρα απαιτούν πολλή δουλειά και κατανόηση, και είναι απαλλακτικές, οπότε ξεφεύγουμε από το εξετασιοκεντρικό του πράγματος.
νομιζω πως η ουσια του πραγματος δεν ειναι η εξεταση αλλα η γνωση και μια ομαδικη εργασια την οποια ακολουθει μια ατομικη εξεταση προφορικη η γραπτη δεν νομιζω οτι εχει ιδιαιτερη σημασια αν υπαρχει σοβαροτητα ειναι αρκετα για να πιστοποιησουν τις γνωσεις του φοιτητη
« Last Edit: January 23, 2009, 19:35:04 pm by smo » Logged

oblivion
Aurelius
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Posts: 4056


Τρια πουλακια καθονταν, στον κηπο και λαλούσαν...


View Profile
Re: Πρόταση για την Διδασκαλία
« Reply #21 on: January 23, 2009, 20:15:16 pm »

Ρε παιδες, οπως ανεφερε και ο καμενος, τα περισσοτερα απο αυτα πανω κατω υπαρχουν ηδη σαν προτασεις, κληρονομια των ομαδων εργασιας που ειχαμε κανει. Ας τα παρει καποιος αυτα, να τα ξαναπαρουσιασει, να τα επεκτεινει, να τα διαγραψει.

ΑΛΛΑ:

Μην ξανασυζηταμε τα ιδια πραγματα, γιατι νομιζω οτι ολοι γουσταρουμε να συζηταμε, αλλα κανεις δεν γουσταρει να κανει.
Logged

My website: http://staff.science.uva.nl/~gavves/
My blog: http://stratisgavves.blogspot.com/

Και τελος, το νεο site που φτιαχνω, www.antoniagavve.com. Αν υπαρχουν τιποτα ιδεες, ή προτασεις ειναι ιδιαιτερως ευπροσδεκτες. Αν καποιος ξερει και νορβηγικα, ακομα καλυτερα Tongue
2bleDooR
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1014


Α Α Α Α ΜΟΥ ΛΕΙΠΕΙΣ ΕΣΥ


View Profile
Re: Πρόταση για την Διδασκαλία
« Reply #22 on: January 23, 2009, 20:18:20 pm »

α ρε Aurelius διαφορετικα topics ιδιο το συμπερασμα...  Wink
Logged


είσαι σαν ποιήμα σουρεάλ
και σαν χινάρι της ρεάλ μεσά στο μπέρναμπέου!
pmousoul
Guest
Re: Πρόταση για την Διδασκαλία
« Reply #23 on: January 23, 2009, 20:31:24 pm »


Το σημαντικό δεν είναι να κάνεις προτάσεις.. αλλά να δουλέψεις για αυτές που είναι πρακτικά υλοποιήσιμες μιλώντας με τα σημερινά δεδομένα (αριθμός φοιτητών, αριθμός μελών ΔΕΠ, παρόν πρόγραμμα σπουδών κ.λπ.).

Πιστεύω πως η διαφορετική προσέγγιση της διδασκαλίας σύμφωνα με το αρχικό μου ποστ είναι ένα αρκετά μεγάλο βήμα... τώρα για τα επιπλέον που είναι ωραία αλλά ίσως όχι και τόσο πρακτικά.. το βλέπεις, αφού κάνεις ένα βήμα..

Το βήμα δεν γίνεται να καλύψει απόσταση 10 km.. ας είναι και 30cm.. θα είναι μία αρχή, μία πρόοδος, ο ορισμός μιας κατεύθυνσης προς κάτι καλύτερο.
Logged
ion
Θαμώνας
****
Gender: Female
Posts: 435



View Profile
Re: Πρόταση για την Διδασκαλία
« Reply #24 on: January 24, 2009, 15:41:17 pm »

Βασικά δεν είμαι σίγουρη ως προς αυτό που λες.

Το θέμα είναι ότι επιδιώκουμε μια κατάσταση τελείως διαφορετική: λιγότερα μαθήματα, περισσότερη εμβάθυνση, ενεργούς φοιτητές κ όσα αναφέρθηκαν ή πρόκειται να αναφερθούν.

Πως αυτό μπορεί να χτιστεί πάνω στην-τελείως διαφορετική- τωρινή κατάσταση;

Θα πρότεινα εφόσον μαζευτούν εκ νέου προτάσεις, αξιολογηθεί το υλικό των ομάδων εργασίας κλπ, εφόσον έχουμε μια πρόταση ολοκληρωμένη, να εφαρμοστεί σε 1 μάθημα κάθε εξαμήνου(θα βρεθούν καθηγητές-εθελοντές;)

Κι ύστερα τα αποτελέσματα της έρευνας να αξιολογηθούν και να προχωρήσουμε στη μετουσίωση του ΠΣ ή στην αλλαγή της πρότασης.

Πάντως με μικρές αλλαγές, "υλοποιήσιμες" κλπ δν νομίζω ότι θα χτιστεί σύντομα κτ ουσιαστικό. Θέλει ολική ρήξη. Όσος χρόνος χρειαστεί ώστε να εξασφαλίσουμε ικανοποιητική προεργασία κ ύστερα προχωράμε στην καθολική εφαρμογή. Αν η έρευνα έχει ουσιαστικά στοιχεία-εντυπώσεις φοιτητών/καθηγητών- όποιος αρνείται την αλλαγή θα έιναι μάλλον σαδιστικά συντηρητικός.
Logged

Αυτόνομη Παρέμβαση στους Ηλ-Μηχ

http://aphm.espivblogs.net/
mAn-_0lis
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 259



View Profile
Re: Πρόταση για την Διδασκαλία
« Reply #25 on: January 24, 2009, 15:58:47 pm »

Quote from: ion on January 24, 2009, 15:41:17 pm
Βασικά δεν είμαι σίγουρη ως προς αυτό που λες.

Το θέμα είναι ότι επιδιώκουμε μια κατάσταση τελείως διαφορετική: λιγότερα μαθήματα, περισσότερη εμβάθυνση, ενεργούς φοιτητές κ όσα αναφέρθηκαν ή πρόκειται να αναφερθούν.

Πως αυτό μπορεί να χτιστεί πάνω στην-τελείως διαφορετική- τωρινή κατάσταση;

Θα πρότεινα εφόσον μαζευτούν εκ νέου προτάσεις, αξιολογηθεί το υλικό των ομάδων εργασίας κλπ, εφόσον έχουμε μια πρόταση ολοκληρωμένη, να εφαρμοστεί σε 1 μάθημα κάθε εξαμήνου(θα βρεθούν καθηγητές-εθελοντές;)

Κι ύστερα τα αποτελέσματα της έρευνας να αξιολογηθούν και να προχωρήσουμε στη μετουσίωση του ΠΣ ή στην αλλαγή της πρότασης.

Πάντως με μικρές αλλαγές, "υλοποιήσιμες" κλπ δν νομίζω ότι θα χτιστεί σύντομα κτ ουσιαστικό. Θέλει ολική ρήξη. Όσος χρόνος χρειαστεί ώστε να εξασφαλίσουμε ικανοποιητική προεργασία κ ύστερα προχωράμε στην καθολική εφαρμογή. Αν η έρευνα έχει ουσιαστικά στοιχεία-εντυπώσεις φοιτητών/καθηγητών- όποιος αρνείται την αλλαγή θα έιναι μάλλον σαδιστικά συντηρητικός.

Δε χρειάζεται πολύ συζήτηση νομίζω. Ο μόνος τρόπος να κάνεις κάτι, είναι απλά να το κάνεις, ας μη χάνουμε το χρόνο μας φιλολογώνταςε.

Η αρχή της συνέχειας είναι φοβερά σημαντική και γι' αυτό πρέπει να πατήσουμε στις θέσεις που ανέφερε ο κος Παπαγιάννης (οι οποίες αρχειοθετήθηκαν) και να πάμε ενα βήμα πιο μπροστά.

Δε πιστεύω οτι υπάρχουν μπαμπούλες στο τμήμα. Αυτό το λεω γιατί μπροστά σε πολλές δράσεις εμφανίζεται το δίλλημα: "θα το δεχτούν; θα το πολεμήσουν;", χωρίς να έχουμε κάτι παραπάνω στο μυαλό μας απ' τη σκια της Μόρντορ. Άποψή μου είναι πως μπροστά σε σοβαρές δράσεις-προτάσεις δε χωράνε μπαμπούλες. Απο εμάς εξαρτάται.

Όποιος ενδιαφέρεται να δράσει για το θέμα ας στείλει mail σε μένα ή στην ιον για να συντονιστούμε!

http://www.thmmy.gr/smf/index.php?topic=10686.0
http://www.thmmy.gr/smf/index.php?topic=13252.0


Παραθέτω μια απο τις προτάσεις της σχετικής ομάδας εργασίας:

"-Προτείνουμε τη θέσπιση ενός 6ωρου κάθε Τρίτη από 12:00 έως 18:00 όπου δε θα γίνονται μαθήματα, αλλά εκδηλώσεις του Συλλόγου Φοιτητών, όπως συζητήσεις, αντιμαθήματα, πολιτιστικά δρώμενα και συνελεύσεις. Έτσι η εκπαιδευτική διαδικασία δεν θα είναι μόνο οι παραδόσεις των μαθημάτων, αλλά θα αποκτήσει ευρύτερο νόημα και θα περιλαμβάνει και τις εκδηλώσεις του Συλλόγου. Ο Σύλλογος Φοιτητών θα λειτουργήσει και αυτός ως ένας «δάσκαλος-πομπός», όπως άλλωστε προβλέπει και το καταστατικό του, εμπλουτίζοντας με νέα στοιχεία την εκπαιδευτική διαδικασία. Επίσης, θα περιοριστεί η χρονική αλληλεπικάλυψη μεταξύ των γενικών συνελεύσεων και των παραδόσεων μαθημάτων."

Για να πω οτι στο τέλος του προηγούμενου έτους έγινε μια συνάντηση των ομάδων εργασίας και στη συνέχεια πήγαμε και ζητήσαμε απο τον κύριο Μικρόπουλο ο οποίος κάνει το πρόγραμμα να ελευθερώσει τις ώρες 12:00 - 18:00 σε κάποια μέρα ώστε να μπορούμε να διοργανώνουμε δράσεις. Εκείνος μας είπε οτι η Πέμπτη είναι η πλεον κατάλληλη μέρα γι' αυτό το σκοπό καθώς τότε είναι και η συνέλευση του τμήματος κι είναι έτσι κι αλλιώς αρκετά ελεύθερη μέρα. Κοιτώντας το πρόγραμμα διαπιστώνω οτι αυτό έγινε ως ενα βαθμό, οσο είναι δυνατόν δηλαδή με τόσες ώρες παρακολούθησης. Υπάρχει η σκέψη να καθιερώσουμε κάθε Πέμπτη κάποια συζήτηση ή κάποια αντίστοιχη δράση στο πνεύμα αυτών που έγιναν το τελευταίο καιρό. Να πω οτι ήδη προέκυψε μια ομάδα εργασίας για το θέμα του τίτλου σπουδών από τη τελευταία συζήτηση. Κατα πάσα πιθανότητα οι ομάδες εργασίας και οι δράσεις θα επανέλθουν μετά την εξεταστική ώστε να υπάρξει μαζικότητα.
« Last Edit: February 13, 2009, 18:27:06 pm by Tranquilius » Logged

o_0
Alexkasgr
Honoured Member - Veteran
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
**********
Gender: Male
Posts: 4577


Έτη φωτός μπροστά...


View Profile
Re: Πρόταση για την Διδασκαλία
« Reply #26 on: January 24, 2009, 16:17:59 pm »

Βασικά εγώ καταλαβαίνω αυτό που λέει ο gpap για την απουσία των φοιτητών... Όταν διαμορφώθηκε το νυν πρόγραμμα σπουδών. Αλλά και μετά, με τις ομάδες εργασίας και το πακέτο προτάσεων που προέκυψε, η δουλειά έμεινε στη μέση... γιατί προέκυψε και πάλι απουσία φοιτητών!

Το τμήμα είχε "αναθέσει" στις ομάδες εργασίας του συλλόγου φοιτητών να κάνει 3 ημερίδες, κατηγοριοποιώντας το πακέτο προτάσεων που είχε προκύψει στις θεματικές ενότητες "Εργαστήρια", "Συγγράμματα" και "Πρόγραμμα Σπουδών".

Η πρώτη από αυτές, έγινε τον Ιανουάριο του 2008 και από εκεί και πέρα... το χάος! Η αλήθεια είναι ότι το εξαγόμενο αυτής της πρώτης συζήτησης δεν ήταν ενθαρρυντικό. Οι φοιτητές που ήρθαν δεν ήταν καλά καλά διπλάσιοι από τους καθηγητές, οι προτάσεις σχεδόν 1 προς 1 καταρρίφθηκαν εύκολα από τα αιώνια επιχειρήματα "δεν έχουμε προσωπικό, δεν έχουμε χώρους, δεν έχουμε λεφτά, έχουμε υπερβολικά πολλούς εισακτέους" και έτσι μείναμε στον άσσο.

Για τα συγγράμματα έγινε μια συζήτηση κατόπιν εορτής και κατόπιν... εφαρμογής του νόμου.

Το μόνο που μας έχει μείνει, είναι το Πρόγραμμα σπουδών, το οποίο βασικά περιέχει σχεδόν τα πάντα για τη λειτουργία της σχολής. Μέχρι τώρα, το επιχείρημα είναι ότι πρέπει να περπατήσει για να το αξιολογήσουμε στην πράξη. Φέτος που κλείνει τον πρώτο κύκλο του, μπορούμε να βγάλουμε τα πρώτα συμπεράσματα, όπως ήδη έχει γίνει (υπερβολικός αριθμός μαθημάτων κυρίως).

Η πρόταση του ngine νομίζω αφορά σε κάτι πιο εφαρμόσιμο. Στην αλλαγή του τρόπου διδασκαλίας του κάθε μαθήματος. Δεν είναι τόσο δύσκολο, για αρχή τουλάχιστον, οι φροντιστηριακές ασκήσεις να αντικατασταθούν με ένα δίωρο επίλυσης αποριών για τις σειρές ασκήσεων που θα δίνονται σε κάθε μάθημα. Αν μη τι άλλο, θα πρέπει ο καθένας ν' ασχοληθεί μόνος του, χωρίς να αντιγράφει τον πίνακα. Στην τελική, ας πριμοδοτηθούν και λίγο αυτές οι εργασίες σαν ένα αρχικό κίνητρο ενασχόλησης.

Κ. Παπαγιάννη, μιας και είστε δηλωμένος ενάντια των ξοφλημένων εργαστηριακών ασκήσεων, θα το δοκιμάσετε στα μαθήματά σας?
Logged
gpap
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1693



View Profile
Re: Πρόταση για την Διδασκαλία
« Reply #27 on: January 24, 2009, 16:26:40 pm »

Διόρθωση

ξοφλημένων όχι 'εργαστηριακών' αλλά 'φροντιστηριακών' ασκήσεων

(απεχθέστατος όρος που οδηγεί σε ακόμη χειρότερους συνειρμούς).

Η απάντηση μου είναι 'ναι, όπου αυτό είναι δυνατό'. Και τα μεγάλα ακροατήρια δεν είναι καθόλου σχήμα λόγου, ή πρόφαση. Είναι ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.

Προσωπικά έχω πολλές φορές δηλώσει ότι είμαι έτοιμος, μόλις το δεχθούν οι φοιτητές να διανέμω λυμένες πάρα πολλές ασκήσεις, να βάλω 3-4 σύνθετα θέματα στο εξάμηνο (με ποινή αποκλεισμού μερικών εξεταστικών σε περίπτωση αντιγραφής) και να αναβαθμίσω αντίστοιχα το περιεχόμενο των εξετάσεων. Ο στόχος (στρατηγικός) θα είναι κάποτε η εξέταση να γίνεται την τελευταία μέρα του μαθήματος και να μετράει <25% (αμήν και πότε) με αντίστοιχη κατάργηση των εξεταστικών.

Εσείς είστε έτοιμοι να δουλέψετε έτσι? Γιατί τότε τα SOS δεν θα σας ...σώσουν!
(άσε που άρχισα να βγάζω όνομα σαν δύσκολος στις εξετάσεις της ΕΕΤ ΙΙ.....  Wink Wink)


Γρηγόρης Παπαγιάννης
Logged
Alexkasgr
Honoured Member - Veteran
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
**********
Gender: Male
Posts: 4577


Έτη φωτός μπροστά...


View Profile
Re: Πρόταση για την Διδασκαλία
« Reply #28 on: January 24, 2009, 16:37:20 pm »

Αυτό που ήθελα να προσθέσω, είναι ότι για την αδράνεια που παρουσιάζεται στο σύστημα, φταίει το βόλεμα εκατέρωθεν. Όσες φορές πήγε ν' αλλάξει κάτι, η αντίδραση ήταν ισχυρή (θα θυμάστε την περίπτωση με τις Μετρήσεις όπου δεν γίνονται μαθήματα και είχε τεθεί το θέμα σε συνέλευση τμήματος και θάφτηκε λόγω συναδελικής αλληλεγγύης, αλλά μόλις έγινε γνωστό υπήρξαν και φοιτητές οι οποίοι αντίδρασαν - πού να κάνουμε μάθημα, καλά είναι έτσι που περνάμε με τις έτοιμες ερωτήσεις. Αντίστοιχη περίπτωση και με τις εξετάσεις στα Κυκλώματα ΙΙ, μετά από το email του Junior στη λίστα, που θεωρήθηκε η εσχάτη προδοσία!).

Φυσικά, και τους καθηγητές που κάνουν τόσα χρόνια το ίδιο μάθημα βολεύει (δε χρειάζεται προετοιμασία, τα ξέρουν απέξω τι θα πουν τόσα χρόνια) και τους φοιτητές που προσαρμόζονται -άσχετα αν τους πάρει 1-2 χρόνια- στο εξεταστικόκεντρικό σύστημα, αφού κάποια στιγμή ανακαλύπτουν το Α4...
Logged
gpap
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1693



View Profile
Re: Πρόταση για την Διδασκαλία
« Reply #29 on: January 24, 2009, 17:12:33 pm »

Φίλε Αλέξανδρε αυτό εννοούσα με τον όρο αδράνεια του συστήματος.

Όλοι βολεμένοι είμαστε στην τελική.... Τι τις θέλουμε τις αλλαγές???? 

(έλα μου ντε??? Shocked Sad Grin Grin Grin)

Τελικά μου φαίνεται μόνο ο Γιωργάκης ...κυνηγά τη νέα τεχνολογία....Πάμε στοίχημα ότι στα νιάτα του θα ήταν τελείως nerd!

 Grin Grin Grin Grin Grin
Logged
Pages: 1 [2] 3 4 ... 9 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...