• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
October 21, 2025, 21:24:36 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
October 21, 2025, 21:24:36 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
[Λειτουργικά Συστήματα] Ν...
by _Trob
[Today at 13:08:49]

[Τεχνικές Βελτιστοποίησης...
by _Trob
[Today at 12:58:37]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by botrinis
[Today at 12:21:16]

[Δομές Δεδομένων] Γενικές...
by RivenT
[Today at 11:02:03]

[Αρχιτεκτονική Υπολογιστώ...
by RivenT
[Today at 10:58:37]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by supersonic pepega
[Today at 10:36:33]

[ΥΜΕΣ] Γενικές απορίες,ασ...
by Nikos_313
[Today at 00:28:52]

[Τομέας Ηλεκτρονικής] Μαθ...
by Nikos_313
[Today at 00:26:51]

[ΣΗΕ Ι] Γενικές απορίες κ...
by Διάλεξις
[October 20, 2025, 21:41:40 pm]

[Συντονισμός Μονώσεων] Γε...
by nmpampal
[October 20, 2025, 21:19:39 pm]

Τι ακούτε αυτήν τη στιγμή...
by Katarameno
[October 20, 2025, 19:53:12 pm]

[Συστήματα Μετρήσεων] Γεν...
by kordisvi
[October 20, 2025, 17:19:03 pm]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Evenina
[October 20, 2025, 16:16:34 pm]

[Πολυμέσα] Ανακοινώσεις -...
by vaiatyr
[October 20, 2025, 15:49:48 pm]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by Διάλεξις
[October 20, 2025, 12:06:33 pm]

Παράταση Δηλώσεων Συμμετο...
by Nikos_313
[October 19, 2025, 19:21:37 pm]

ΟΜΑΔΑ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΗΜΜΥ 1
by Nikos_313
[October 19, 2025, 19:12:26 pm]

Επιλογή βιβλίου για Στοχα...
by Nikos_313
[October 19, 2025, 19:11:19 pm]

[Μετάδοση Θερμότητας] Γεν...
by Nikos_313
[October 19, 2025, 19:05:29 pm]

[Τηλεπ. Συστήματα ΙΙΙ] Γε...
by _Trob
[October 19, 2025, 11:56:27 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 10133
Latest: Nikos tsilis
Stats
Total Posts: 1428702
Total Topics: 31838
Online Today: 999
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 23
Guests: 133
Total: 156
RogueSoftware
ttsengel
kakousios
kostaspap
ansia
femanak
kouf
karadimitras
mimaki
thaliatsk
Billyskotsikas
pipitsenko
aris123321
Ragnar Lothbrok
vaggelisx
cealexop
Dimos Bachlas
marf10
Randomuser762
Lykaonia
Bit4Thought
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Για ανανέωση (ή προσθήκη νέου) avatar, πρέπει η μεγαλύτερη διάσταση της εικόνας να είναι 110 pixels.
THMMY.gr > Forum > Μαθήματα Ενεργειακού Κύκλου > 8ο Εξάμηνο > Σύγχρονες Μηχανές (Moderators: Mr Watson, Nikos_313) > [Σύγχρονες Μηχανές] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 42 Go Down Print
Author Topic: [Σύγχρονες Μηχανές] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες  (Read 97596 times)
nasia!!
Veteran
Καταστραμμένος
******
Gender: Female
Posts: 6224


I lost control again..


View Profile
Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
« Reply #270 on: September 30, 2013, 13:05:27 pm »

Παιδιά συγγνώμη που επεμβαίνω, αλλά αν δεν συντρέχει κάποιος σοβαρός λόγος (πχ. να μην έχει ελληνικά ο υπολογιστής), να μην χρησιμοποιείτε greeklish, γιατί δυσχεραίνουν την ανάγνωση.
Logged

"It's hot in Topeka και εδώ ο καιρός επιτέλους έγινε καλύτερος.."
chrys
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Posts: 105


View Profile
Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
« Reply #271 on: September 30, 2013, 13:11:17 pm »

nasia m apologume to eiha grapsei k pio panw alla eimai ston palio ypologisth pou ehun problhma basika plhktra opws to w k ama ta grapsw ellinika den bgazun nohma.
Logged
nasia!!
Veteran
Καταστραμμένος
******
Gender: Female
Posts: 6224


I lost control again..


View Profile
Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
« Reply #272 on: September 30, 2013, 13:12:48 pm »

Ok ok, κανένα θέμα τότε, απλά κυρίως σε περίπτωση που κάποιος δεν μπορεί να διαβάσει τόσο καλά τα posts το είπα.

Καλό μεσημέρι!
Logged

"It's hot in Topeka και εδώ ο καιρός επιτέλους έγινε καλύτερος.."
frida
Ανερχόμενος/Ανερχόμενη
**
Posts: 80


View Profile
Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
« Reply #273 on: February 09, 2014, 23:54:54 pm »

Ξέρει κανείς να απαντήσει τις παρακάτω ερωτήσεις;
1) Έστω κινητήρας έκτυπων πόλων με χωρητικό συντελεστή συνδεδεμένος σε άπειρο ζυγό. Αν ξεκινήσω να μειώνω σταδιακά το ρεύμα διέγερσης τι θα συμβεί με την άεργο ισχύ; Μέχρι πιο όριο μπορώ να μειώσω το ρεύμα διέγερσης;
2) Έστω ΣΜ λειτουργεί εν κενώ. Εξηγείστε γιατί εμφανίζονται αρμονικές στην τάση εξόδου. Για ποιο λόγο οι αρμονικές στις πολικές είναι λιγότερες από αυτές στις φασικές τάσεις.
3) Έδινε ΣΜ με 3 φάσεις στον στάτη (ένα πηνίο ανα φάση) και τους μαγνητικούς άξονες των φάσεων. Είχε και τον δρομέα με τη διέγερση του και με ευθυγραμμισμένο τον άξονά του με τον μαγν. άξονα της φάσης Β αλλά από την αρνητική πλευρά. Ζητούσε να σχεδιαστούν οι τάσεις των τριών φάσεων του στάτη. (ίδια με την πτυχιακή ιουνίου 2013)
 
Logged
Fosa
Θαμώνας
****
Posts: 476



View Profile
Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
« Reply #274 on: September 20, 2014, 16:41:59 pm »

Στο 4ο θέμα Γενάρη 13 η μηχανή κινητήρας δν είναι; Το έβγαλα σχεδιάζοντας τη μαγνητική ροή και εν τέλει το συνιστάμενο πεδίο και είδα ότι προηγείται του άξονα του δρομέα. Ο μαγνητικός άξονα της φάσης α ποιος είναι;
Logged
Captain Mixos
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 254


V for......very nice μουστάκι!!!


View Profile WWW
Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
« Reply #275 on: January 30, 2015, 19:04:40 pm »

Εχει κανείς να ανεβασει τα περσινα θέματα;; Ή να θυμαται τι έβαλε;;;;
Logged

Oooοο ΠAOKAΡΑ έχω τρέλα μες το μυαλοοοό...όπου και να παίζεις πάντα θα σ'ακολουθώ.....για σένα θα πεθάνω και για σένα μόνο ζω.....Οοοοοοο ΠΑΟΚΑΡΑ....... 
http://www.youtube.com/watch?v=0URX03YXW-M&feature=player_embedded
aimitheo
Ανερχόμενος/Ανερχόμενη
**
Posts: 79


View Profile
Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
« Reply #276 on: February 01, 2015, 13:11:05 pm »

έχει κανείς τα θέματα του Φεβρουαρίου 2014?
Logged
Captain Mixos
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 254


V for......very nice μουστάκι!!!


View Profile WWW
Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
« Reply #277 on: February 02, 2015, 01:06:34 am »

Quote from: frida on February 09, 2014, 23:54:54 pm
Ξέρει κανείς να απαντήσει τις παρακάτω ερωτήσεις;
1) Έστω κινητήρας έκτυπων πόλων με χωρητικό συντελεστή συνδεδεμένος σε άπειρο ζυγό. Αν ξεκινήσω να μειώνω σταδιακά το ρεύμα διέγερσης τι θα συμβεί με την άεργο ισχύ; Μέχρι πιο όριο μπορώ να μειώσω το ρεύμα διέγερσης;
2) Έστω ΣΜ λειτουργεί εν κενώ. Εξηγείστε γιατί εμφανίζονται αρμονικές στην τάση εξόδου. Για ποιο λόγο οι αρμονικές στις πολικές είναι λιγότερες από αυτές στις φασικές τάσεις.
3) Έδινε ΣΜ με 3 φάσεις στον στάτη (ένα πηνίο ανα φάση) και τους μαγνητικούς άξονες των φάσεων. Είχε και τον δρομέα με τη διέγερση του και με ευθυγραμμισμένο τον άξονά του με τον μαγν. άξονα της φάσης Β αλλά από την αρνητική πλευρά. Ζητούσε να σχεδιαστούν οι τάσεις των τριών φάσεων του στάτη. (ίδια με την πτυχιακή ιουνίου 2013)
 

anyone???
Logged

Oooοο ΠAOKAΡΑ έχω τρέλα μες το μυαλοοοό...όπου και να παίζεις πάντα θα σ'ακολουθώ.....για σένα θα πεθάνω και για σένα μόνο ζω.....Οοοοοοο ΠΑΟΚΑΡΑ....... 
http://www.youtube.com/watch?v=0URX03YXW-M&feature=player_embedded
whitesnake_92
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 193


Why so serious?


View Profile
Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
« Reply #278 on: February 04, 2015, 00:44:15 am »

Quote from: Captain Mixos on February 02, 2015, 01:06:34 am
Quote from: frida on February 09, 2014, 23:54:54 pm
Ξέρει κανείς να απαντήσει τις παρακάτω ερωτήσεις;
1) Έστω κινητήρας έκτυπων πόλων με χωρητικό συντελεστή συνδεδεμένος σε άπειρο ζυγό. Αν ξεκινήσω να μειώνω σταδιακά το ρεύμα διέγερσης τι θα συμβεί με την άεργο ισχύ; Μέχρι πιο όριο μπορώ να μειώσω το ρεύμα διέγερσης;
2) Έστω ΣΜ λειτουργεί εν κενώ. Εξηγείστε γιατί εμφανίζονται αρμονικές στην τάση εξόδου. Για ποιο λόγο οι αρμονικές στις πολικές είναι λιγότερες από αυτές στις φασικές τάσεις.
3) Έδινε ΣΜ με 3 φάσεις στον στάτη (ένα πηνίο ανα φάση) και τους μαγνητικούς άξονες των φάσεων. Είχε και τον δρομέα με τη διέγερση του και με ευθυγραμμισμένο τον άξονά του με τον μαγν. άξονα της φάσης Β αλλά από την αρνητική πλευρά. Ζητούσε να σχεδιαστούν οι τάσεις των τριών φάσεων του στάτη. (ίδια με την πτυχιακή ιουνίου 2013)
 

anyone???
Mε καθε επιφυλαξη για λαθη στον τροπο σκεψης μου:
1) Χωρητικος συντελεστης ισχυος σημαινει πως το ρευμα του στατη I προηγειται της τασης ακροδεκτων Vt κατα γωνια φ. Επομενως, αφου το φορτιο εχει συμπεριφορα πυκνωτη, ο κινητηρας εχει συμπεριφορα πηνιου και απορροφα επαγωγικη αεργη ισχυ. Συνεπως ισχυει Ef*cosδ<Vt και Q<0. Απειρος ζυγος συνεπαγεται σταθερη ταση και συχνοτητα. Επομενως, μειωνοντας το ρευμα διεγερσης If θα εχουμε μια αντιστοιχη μειωση της εσωτερικης τασης Ef. Η ενεργος ισχυς Ρ παραμενει σταθερη, επομενως και το γινομενο Ef*sinδ πρεπει να μεινει σταθερο, γεγονος που οδηγει σε αυξηση της γωνιας φορτισης δ (σελ.154-155). Η αεργος ισχυς που θα καταναλωνει ο κινητηρας θα αυξανεται με τη μειωση του ρευματος διεγερσης.Το ρευμα διεγερσης για λογους ευσταθειας δε μπορει να μειωθει κατω απο μια ελαχιστη τιμη (σελ.188). Φανταζομαι πως εχει να κανει με τον περιορισμο της αυξησης της γωνιας δ<70 μοιρες.

2) Η ΣΜ λειτουργει εν κενω, αρα ο στατης δεν διαρρεεται απο ρευματα και το μονο πεδιο που υπαρχει στη μηχανη ειναι αυτο που οφειλεται στο dc τυλιγμα διεγερσης του δρομεα. Οι αρμονικες περιττης ταξης που εμφανιζονται στην ταση εξοδου οφειλονται στο οτι το διανεμημενο τυλιγμα μειωνει μεν σημαντικα τις αρμονικες χωρου αλλα δεν τις εξαλειφει τελειως, με αποτελεσμα να εχουμε μια ΜΕΔ με σχεδον ημιτονοειδη κατανομη και μια ολικη αρμονικη παραμορφωση  μεσα σε καποια ορια (σελ.76). Επισης, αλλοιωσεις στην ομοιομορφη κατανομη της μαγνητικης ροης προκαλουνται και απο τα αυλακια του στατη (αρμονικες εγκοπων, σελ.121). Τελος, σε μια ΣΜ με εκτυπους πολους εχουμε επισης εμφανιση αρμονικων χωρου, λογω της ανομοιομορφιας του διακενου και της πυκνοτητας μαγν.ροης (σελ.120). Οι αρμονικες 3ης ταξης και τα πολλαπλασια τους που επαγονται σε καθε φαση του στατη ειναι ισες σε μετρο και φαση (σελ.115). Επομενως, σε συνδεση των τυλιγματων των 3 φασεων του στατη σε αστερα, αυτες οι αρμονικες δεν εμφανιζονται στις πολικες τασεις.

3)Εχουμε ενα πηνιο ανα φαση, αρα διπολικη μηχανη, συνεπως οι ηλεκτρικες γωνιες ταυτιζονται με τις μηχανικες. H επαγομενη ταση στο τυλιγμα καθε φασης επεται χρονικα κατα 90 μοιρες του πεδιου που την προκαλει (σελ.97). Εφοσον ο μαγνητικος αξονας του δρομεα ηταν στην αρνητικη πλευρα του αξονα b, τη χρονικη στιγμη t=0 η ταση της φασης b ειναι 0 και ειναι ενα ημιτονο με αρχη στο 0 και κατευθυνση προς τα αρνητικα. Οι φασεις α και c βρισκονται λιγο μετα το αρνητικο μεγιστο και λιγο πριν το θετικο μεγιστο αντιστοιχα,τη χρονικη στιγμη t=0.
Logged

Don't tell me there's no hope at all together we stand divided we fall...
Ναταλία
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Female
Posts: 1209



View Profile
Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
« Reply #279 on: February 05, 2015, 20:47:13 pm »

Έχει κανεις καμια ιδεα για το β) της ερωτησης 4 της θεωριας του Ιαν.13?
Logged
whitesnake_92
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 193


Why so serious?


View Profile
Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
« Reply #280 on: February 06, 2015, 17:09:23 pm »

Quote from: Ναταλία on February 05, 2015, 20:47:13 pm
Έχει κανεις καμια ιδεα για το β) της ερωτησης 4 της θεωριας του Ιαν.13?
Έχουμε ανθωρολογιακή φορά περιστροφής. Βλέποντας τους πόλους του στάτη και συγκρίνοντάς τους με τα αντίστοιχους του δρομέα (βόρειους με βόρειους και νότιους με νότιους) παρατηρούμε οτι με βάση τη φορά περιστροφής, οι πόλοι του δρομέα βρίσκονται πιο μπροστά (προηγούνται) από τους αντίστοιχους του στάτη. Επομένως και το πεδίο του δρομέα προηγείται απο το αντίστοιχο του στάτη, και συνεπώς και από το συνιστάμενο. Επομένως η μηχανή λειτουργεί σαν γεννήτρια.
Logged

Don't tell me there's no hope at all together we stand divided we fall...
Ναταλία
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Female
Posts: 1209



View Profile
Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
« Reply #281 on: February 06, 2015, 18:17:39 pm »

Quote from: whitesnake_92 on February 06, 2015, 17:09:23 pm
Quote from: Ναταλία on February 05, 2015, 20:47:13 pm
Έχει κανεις καμια ιδεα για το β) της ερωτησης 4 της θεωριας του Ιαν.13?
Έχουμε ανθωρολογιακή φορά περιστροφής. Βλέποντας τους πόλους του στάτη και συγκρίνοντάς τους με τα αντίστοιχους του δρομέα (βόρειους με βόρειους και νότιους με νότιους) παρατηρούμε οτι με βάση τη φορά περιστροφής, οι πόλοι του δρομέα βρίσκονται πιο μπροστά (προηγούνται) από τους αντίστοιχους του στάτη. Επομένως και το πεδίο του δρομέα προηγείται απο το αντίστοιχο του στάτη, και συνεπώς και από το συνιστάμενο. Επομένως η μηχανή λειτουργεί σαν γεννήτρια.

Σε ευχαριστω πολυ!
Γενικα δηλαδη ισχυει οτι αν Ν δρομεα πιο πισω απο Νστατη ο στατης προηγειται (και το αναποδο) ?
Δεν παιζει τιποτα με το οτι ο Ν πολος ελκεται απο τον S?

Επισης κανεις καμια ιδεα για το 3ο του ιδιου θεματος? Smiley
Logged
whitesnake_92
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 193


Why so serious?


View Profile
Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
« Reply #282 on: February 07, 2015, 00:45:44 am »

Εννοεις δηλαδη οτι ο S πολος του δρομεα ελκεται απο τον Ν πολο του στατη και ετσι θα φαινεται σαν ο δρομεας να "κυνηγαει"το στατη και οχι το αντιθετο?
Δεν ξερω, δεν το ειχα σκεφτει, πιθανον να εχεις δικιο. Eγω το σκεφτηκα με βαση οτι συγκρινοντας τους αντιστοιχους πολους μεταξυ τους ειναι σαν να συγκρινεις τα κυματα των ΜΕΔ που παραγονται απο το στατη και το δρομεα στο χωρο. Στη σκεψη μου με επηρεασε το σχημα που εχει στη σελ.74, βεβαια δεν ξερω αν αυτα που λεω ειναι σωστα.  Tongue

Για το 3ο ερωτημα ειχε δοθει μια απαντηση σε προηγουμενο thread:
Σε μια σύγχρονη μηχανή το τύλιγμα οπλισμού είναι τοποθετημένο στο δρομέα ενώ το τύλιγμα διέγερσης στο στάτη. Τι συμβαίνει σε αυτήν την περίπτωση και να περιγραφεί πως φαίνονται τα πεδία που δημιουργούνται από κάποιον παρατηρητή που βρίσκεται στο στάτη.

Στάτης: dc τύλιγμα: μαγνητοστατικό πεδίο,
Δρομέας: περιστρέφεται,άρα βλέπει πεδίο στρεφόμενο με -ω γωνιακή ταχύτητα,όπου +ω η μηχανική ταχύτητα του δρομέα.Πάνω στο τριφασικό του τύλιγμα λοιπόν θα επάγεται πεδίο με φορά περιστροφής αντίθετη της μηχανικής του δρομέα και το τελικό πεδίο του θα είναι dc.Η γωνία(και σειρά προπορείας) των αξόνων των δυο πεδίων θα είναι τέτοια ώστε ώστε η ροπή που ασκείται στο δρομέα να συμπίπτει με τη φορά ισχύος : ο δρομέας θα τείνει να επιταχυνθεί υπο την επίδραση των πεδίων σε κινητήρα και θα τείνει να επιβραδυνθεί σε γεννήτρια.

Τετοιες μηχανες χρησιμοποιυνται σαν κυριες διεγερτριες σε στρεφομενη διεγερση. Συμφωνα με την απαντηση, το τελικό πεδίο του δρομεα θα είναι dc, αλλα στο σχημα σελ.224 μετα το δρομεα υπαρχει τριφασικη γεφυρα ανορθωσης με διοδους. Οταν εχουμε ενα τριφασικο τυλιγμα στον ακινητο στατη, αυτο δημιουργει ενα στρεφομενο πεδιο σταθερου μετρου και ταχυτητας ω. Εδω το τριφασικο τυλιγμα ειναι στον κινουμενο δρομεα που στρεφεται με ταχυτητα ω, οποτε νομιζω πως το πεδιο του δρομεα θα περιστρεφεται τελικα με ταχυτητα 2ω. Το συνισταμενο θα εχει ταχυτητα 2ω-ω=ω (αφαιρουμε το πεδιο που επαγεται απο το στατη με αντιθετη φορα περιστροφης).
Logged

Don't tell me there's no hope at all together we stand divided we fall...
Ναταλία
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Female
Posts: 1209



View Profile
Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
« Reply #283 on: February 07, 2015, 14:12:04 pm »

Quote from: whitesnake_92 on February 07, 2015, 00:45:44 am
Εννοεις δηλαδη οτι ο S πολος του δρομεα ελκεται απο τον Ν πολο του στατη και ετσι θα φαινεται σαν ο δρομεας να "κυνηγαει"το στατη και οχι το αντιθετο?
Δεν ξερω, δεν το ειχα σκεφτει, πιθανον να εχεις δικιο. Eγω το σκεφτηκα με βαση οτι συγκρινοντας τους αντιστοιχους πολους μεταξυ τους ειναι σαν να συγκρινεις τα κυματα των ΜΕΔ που παραγονται απο το στατη και το δρομεα στο χωρο. Στη σκεψη μου με επηρεασε το σχημα που εχει στη σελ.74, βεβαια δεν ξερω αν αυτα που λεω ειναι σωστα.  Tongue

Για το 3ο ερωτημα ειχε δοθει μια απαντηση σε προηγουμενο thread:
Σε μια σύγχρονη μηχανή το τύλιγμα οπλισμού είναι τοποθετημένο στο δρομέα ενώ το τύλιγμα διέγερσης στο στάτη. Τι συμβαίνει σε αυτήν την περίπτωση και να περιγραφεί πως φαίνονται τα πεδία που δημιουργούνται από κάποιον παρατηρητή που βρίσκεται στο στάτη.

Στάτης: dc τύλιγμα: μαγνητοστατικό πεδίο,
Δρομέας: περιστρέφεται,άρα βλέπει πεδίο στρεφόμενο με -ω γωνιακή ταχύτητα,όπου +ω η μηχανική ταχύτητα του δρομέα.Πάνω στο τριφασικό του τύλιγμα λοιπόν θα επάγεται πεδίο με φορά περιστροφής αντίθετη της μηχανικής του δρομέα και το τελικό πεδίο του θα είναι dc.Η γωνία(και σειρά προπορείας) των αξόνων των δυο πεδίων θα είναι τέτοια ώστε ώστε η ροπή που ασκείται στο δρομέα να συμπίπτει με τη φορά ισχύος : ο δρομέας θα τείνει να επιταχυνθεί υπο την επίδραση των πεδίων σε κινητήρα και θα τείνει να επιβραδυνθεί σε γεννήτρια.

Τετοιες μηχανες χρησιμοποιυνται σαν κυριες διεγερτριες σε στρεφομενη διεγερση. Συμφωνα με την απαντηση, το τελικό πεδίο του δρομεα θα είναι dc, αλλα στο σχημα σελ.224 μετα το δρομεα υπαρχει τριφασικη γεφυρα ανορθωσης με διοδους. Οταν εχουμε ενα τριφασικο τυλιγμα στον ακινητο στατη, αυτο δημιουργει ενα στρεφομενο πεδιο σταθερου μετρου και ταχυτητας ω. Εδω το τριφασικο τυλιγμα ειναι στον κινουμενο δρομεα που στρεφεται με ταχυτητα ω, οποτε νομιζω πως το πεδιο του δρομεα θα περιστρεφεται τελικα με ταχυτητα 2ω. Το συνισταμενο θα εχει ταχυτητα 2ω-ω=ω (αφαιρουμε το πεδιο που επαγεται απο το στατη με αντιθετη φορα περιστροφης).

Πιο λογικο το δικο σου μαλλον για την ερωτηση 4 Tongue

Για το τριτο ερωτημα, αυτο που με παραξενεψε ειναι που λενε οτι το πεδιο του δρομεα φαινεται σα dc απο τον στατη (στρεφεται με ω ο δρομεας και το πεδιο του με -ω αρα συνολικα 0).
Εσυ δηλαδη λες οτι ο δρομεας εχει ενα πεδιο που στρεφεται με 2ω (απο το τριφασικο τυλιγμα και επειδη στρεφεται) και ενα που επαγεται απο τον στατη με ταχυτητα -ω οποτε συνολικα ω. Αρα δεν συμφωνεις με αυτο που ειχαν πει?

εγω παλι ελεγα μηπως απο τον στατη βλεπουμε το πεδιο του δρομεα να στρεφεται με 2ω (ω απο την μηχανικη περιστροφη του δρομεα και ω απο το τριφασικο τυλιγμα του δρομεα). Δηλαδη θεωρω οτι επαγεται ac ταση στον δρομεα απο τον στατη η οποια δημιουργει το το στρεφομενο μαγνητικο πεδιο στο δρομεα (που στρεφεται με ω).
Logged
aimitheo
Ανερχόμενος/Ανερχόμενη
**
Posts: 79


View Profile
Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
« Reply #284 on: February 07, 2015, 16:13:12 pm »

Ξέρει κανείς την ολοκληρωμένη απάντηση στην ερώτηση:

"Ένας σύγχρονος κινητήρας λειτουργεί στο 50% του ονομαστικού του φορτίου. Μια άυξηση του ρεύματος διέγερσης του προκαλεί αύξηση του ρεύματος του στάτη. Πριν την αύξηση του ρεύματος διέγερσης, ο κινητήρας απορροφούσε ή έδινε επαγωγική άεργο ισχύ; "
Logged
Pages: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 42 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...