• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 18, 2025, 04:58:12 am

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 18, 2025, 04:58:12 am

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Mr Watson
[Today at 03:15:54]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by chris_p30
[Today at 00:45:33]

[Μεταφορά και Διανομή ΗΕ]...
by Nikos_313
[Today at 00:10:29]

Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Katarameno
[June 17, 2025, 21:32:50 pm]

[Ψηφιακά Ολοκληρωμένα Κυκ...
by tzortzis
[June 17, 2025, 21:25:42 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by PAPARI69
[June 17, 2025, 20:59:13 pm]

[Γραφική] Λυμένα θέματα
by okanpala
[June 17, 2025, 18:56:22 pm]

Τι ακούτε αυτήν τη στιγμή...
by Katarameno
[June 17, 2025, 14:25:00 pm]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by george14
[June 17, 2025, 13:58:20 pm]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by tzortzis
[June 17, 2025, 13:19:53 pm]

[ΨEE] Γενικές απορίες και...
by Juror8
[June 17, 2025, 12:06:57 pm]

[Οργάνωση Υπολογιστών] Γε...
by RAFI
[June 16, 2025, 22:46:54 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 19:49:00 pm]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 16:56:56 pm]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[June 16, 2025, 13:28:21 pm]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[June 16, 2025, 12:13:45 pm]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[June 16, 2025, 01:56:37 am]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9961
Latest: Poli
Stats
Total Posts: 1426705
Total Topics: 31710
Online Today: 215
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 9
Guests: 122
Total: 131
georgy
PANKRAV
Jimlam
chris_krkls
picklebeanburger
Lykaonia
DarkMagiK06
BCosT
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Για ανανέωση (ή προσθήκη νέου) avatar, πρέπει η μεγαλύτερη διάσταση της εικόνας να είναι 110 pixels.
THMMY.gr > Forum > Μαθήματα Ενεργειακού Κύκλου > 8ο Εξάμηνο > Σύγχρονες Μηχανές (Moderators: Mr Watson, Nikos_313) > [Σύγχρονες Μηχανές] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 42 Go Down Print
Author Topic: [Σύγχρονες Μηχανές] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες  (Read 88952 times)
whitesnake_92
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 193


Why so serious?


View Profile
Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
« Reply #285 on: February 07, 2015, 17:13:50 pm »

Quote from: Ναταλία on February 07, 2015, 14:12:04 pm
Quote from: whitesnake_92 on February 07, 2015, 00:45:44 am
Εννοεις δηλαδη οτι ο S πολος του δρομεα ελκεται απο τον Ν πολο του στατη και ετσι θα φαινεται σαν ο δρομεας να "κυνηγαει"το στατη και οχι το αντιθετο?
Δεν ξερω, δεν το ειχα σκεφτει, πιθανον να εχεις δικιο. Eγω το σκεφτηκα με βαση οτι συγκρινοντας τους αντιστοιχους πολους μεταξυ τους ειναι σαν να συγκρινεις τα κυματα των ΜΕΔ που παραγονται απο το στατη και το δρομεα στο χωρο. Στη σκεψη μου με επηρεασε το σχημα που εχει στη σελ.74, βεβαια δεν ξερω αν αυτα που λεω ειναι σωστα.  Tongue

Για το 3ο ερωτημα ειχε δοθει μια απαντηση σε προηγουμενο thread:
Σε μια σύγχρονη μηχανή το τύλιγμα οπλισμού είναι τοποθετημένο στο δρομέα ενώ το τύλιγμα διέγερσης στο στάτη. Τι συμβαίνει σε αυτήν την περίπτωση και να περιγραφεί πως φαίνονται τα πεδία που δημιουργούνται από κάποιον παρατηρητή που βρίσκεται στο στάτη.

Στάτης: dc τύλιγμα: μαγνητοστατικό πεδίο,
Δρομέας: περιστρέφεται,άρα βλέπει πεδίο στρεφόμενο με -ω γωνιακή ταχύτητα,όπου +ω η μηχανική ταχύτητα του δρομέα.Πάνω στο τριφασικό του τύλιγμα λοιπόν θα επάγεται πεδίο με φορά περιστροφής αντίθετη της μηχανικής του δρομέα και το τελικό πεδίο του θα είναι dc.Η γωνία(και σειρά προπορείας) των αξόνων των δυο πεδίων θα είναι τέτοια ώστε ώστε η ροπή που ασκείται στο δρομέα να συμπίπτει με τη φορά ισχύος : ο δρομέας θα τείνει να επιταχυνθεί υπο την επίδραση των πεδίων σε κινητήρα και θα τείνει να επιβραδυνθεί σε γεννήτρια.

Τετοιες μηχανες χρησιμοποιυνται σαν κυριες διεγερτριες σε στρεφομενη διεγερση. Συμφωνα με την απαντηση, το τελικό πεδίο του δρομεα θα είναι dc, αλλα στο σχημα σελ.224 μετα το δρομεα υπαρχει τριφασικη γεφυρα ανορθωσης με διοδους. Οταν εχουμε ενα τριφασικο τυλιγμα στον ακινητο στατη, αυτο δημιουργει ενα στρεφομενο πεδιο σταθερου μετρου και ταχυτητας ω. Εδω το τριφασικο τυλιγμα ειναι στον κινουμενο δρομεα που στρεφεται με ταχυτητα ω, οποτε νομιζω πως το πεδιο του δρομεα θα περιστρεφεται τελικα με ταχυτητα 2ω. Το συνισταμενο θα εχει ταχυτητα 2ω-ω=ω (αφαιρουμε το πεδιο που επαγεται απο το στατη με αντιθετη φορα περιστροφης).

Πιο λογικο το δικο σου μαλλον για την ερωτηση 4 Tongue

Για το τριτο ερωτημα, αυτο που με παραξενεψε ειναι που λενε οτι το πεδιο του δρομεα φαινεται σα dc απο τον στατη (στρεφεται με ω ο δρομεας και το πεδιο του με -ω αρα συνολικα 0).
Εσυ δηλαδη λες οτι ο δρομεας εχει ενα πεδιο που στρεφεται με 2ω (απο το τριφασικο τυλιγμα και επειδη στρεφεται) και ενα που επαγεται απο τον στατη με ταχυτητα -ω οποτε συνολικα ω. Αρα δεν συμφωνεις με αυτο που ειχαν πει?

εγω παλι ελεγα μηπως απο τον στατη βλεπουμε το πεδιο του δρομεα να στρεφεται με 2ω (ω απο την μηχανικη περιστροφη του δρομεα και ω απο το τριφασικο τυλιγμα του δρομεα). Δηλαδη θεωρω οτι επαγεται ac ταση στον δρομεα απο τον στατη η οποια δημιουργει το το στρεφομενο μαγνητικο πεδιο στο δρομεα (που στρεφεται με ω).
Oχι δε συμφωνω οτι το πεδιο του δρομεα θα ειναι dc. Αν ηταν dc τοτε γιατι χρειαζομαστε την ανορθωτικη γεφυρα?
Σκεψου οτι η μηχανη ειναι αρχικα αφορτιστη, δηλαδη το τριφασικο τυλιγμα του δρομεα δεν διαρρεται απο ρευμα και το μονο πεδιο που υπαρχει οφειλεται στο τυλιγμα διεγερσης του στατη, το οποιο ειναι ενα πηνιο που διαρρεεται απο συνεχες ρευμα (μαγνητοστατικο πεδιο). Ο δρομεας στρεφεται με μηχανικη ταχυτητα ω. Για ενα παρατηρητη που βρισκεται πανω στο δρομεα, ειναι σαν να βλεπει το ακινητο (μη μεταβαλλομενο) πεδιο του στατη να στρεφεται προς την αντιθετη κατευθυνση με -ω. Αν τωρα ο δρομεας διαρρεεται απο ρευμα, το τριφασικο του τυλιγμα θα δημιουργησει ενα οδευων κυμα με ταχυτητα ω. Για ενα παρατηρητη που βρισκεται στον ακινητο στατη, το πεδιο του δρομεα θα εχει ταχυτητα 2ω, λογω του οτι και ο δρομεας στρεφεται κι αυτος με ταχυτητα ω.Ετσι το συνισταμενο πεδιο στο διακενο θα προκυψει απο την αλληλεπιδραση των πεδιων του δρομεα και του στατη και θα εχει τελικη ταχυτητα ιση με 2ω-ω=ω.
Logged

Don't tell me there's no hope at all together we stand divided we fall...
whitesnake_92
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 193


Why so serious?


View Profile
Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
« Reply #286 on: February 07, 2015, 17:23:16 pm »

Quote from: aimitheo on February 07, 2015, 16:13:12 pm
Ξέρει κανείς την ολοκληρωμένη απάντηση στην ερώτηση:

"Ένας σύγχρονος κινητήρας λειτουργεί στο 50% του ονομαστικού του φορτίου. Μια άυξηση του ρεύματος διέγερσης του προκαλεί αύξηση του ρεύματος του στάτη. Πριν την αύξηση του ρεύματος διέγερσης, ο κινητήρας απορροφούσε ή έδινε επαγωγική άεργο ισχύ; "
Η λυση πρεπει να βρισκεται στο διαγραμμα των καμπυλων V (σελ.170), οι οποιες ισχυουν τοσο για γεννητριες οσο και κινητηρες. Εφοσον η αύξηση του ρεύματος διέγερσης  προκαλεί αύξηση του ρεύματος του στάτη, βρισκόμαστε στην περιοχή λειτουργίας δεξιά της διακεκομένης για cosφ=1, η οποια αντιστοιχει σε υπερδιεγερση. Αρα ο κινητηρας εδινε επαγωγικη αεργο ισχυ.
Logged

Don't tell me there's no hope at all together we stand divided we fall...
Diaplekomenos
Ανερχόμενος/Ανερχόμενη
**
Posts: 91


View Profile
Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
« Reply #287 on: February 07, 2015, 18:17:53 pm »

Quote from: whitesnake_92 on February 07, 2015, 17:23:16 pm
Quote from: aimitheo on February 07, 2015, 16:13:12 pm
Ξέρει κανείς την ολοκληρωμένη απάντηση στην ερώτηση:

"Ένας σύγχρονος κινητήρας λειτουργεί στο 50% του ονομαστικού του φορτίου. Μια άυξηση του ρεύματος διέγερσης του προκαλεί αύξηση του ρεύματος του στάτη. Πριν την αύξηση του ρεύματος διέγερσης, ο κινητήρας απορροφούσε ή έδινε επαγωγική άεργο ισχύ; "
Η λυση πρεπει να βρισκεται στο διαγραμμα των καμπυλων V (σελ.170), οι οποιες ισχυουν τοσο για γεννητριες οσο και κινητηρες. Εφοσον η αύξηση του ρεύματος διέγερσης  προκαλεί αύξηση του ρεύματος του στάτη, βρισκόμαστε στην περιοχή λειτουργίας δεξιά της διακεκομένης για cosφ=1, η οποια αντιστοιχει σε υπερδιεγερση. Αρα ο κινητηρας εδινε επαγωγικη αεργο ισχυ.

Ναι πραγματι, συμφωνα με την καμπυλη αυτη ο κινητηρας βρισκεται σε υπερδιεγερση.
Αλλα, δεν ξερω αν μια τετοια απαντηση θα ηταν αποδεκτη, δηλαδη ισως θα επρεπε να του εξηγησεις ποιοτικα ή μεσω εξισωσεων πως προκυπτει αυτο...
Logged
Ναταλία
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Female
Posts: 1209



View Profile
Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
« Reply #288 on: February 07, 2015, 22:14:06 pm »

Quote from: Diaplekomenos on February 07, 2015, 18:17:53 pm
Quote from: whitesnake_92 on February 07, 2015, 17:23:16 pm
Quote from: aimitheo on February 07, 2015, 16:13:12 pm
Ξέρει κανείς την ολοκληρωμένη απάντηση στην ερώτηση:

"Ένας σύγχρονος κινητήρας λειτουργεί στο 50% του ονομαστικού του φορτίου. Μια άυξηση του ρεύματος διέγερσης του προκαλεί αύξηση του ρεύματος του στάτη. Πριν την αύξηση του ρεύματος διέγερσης, ο κινητήρας απορροφούσε ή έδινε επαγωγική άεργο ισχύ; "
Η λυση πρεπει να βρισκεται στο διαγραμμα των καμπυλων V (σελ.170), οι οποιες ισχυουν τοσο για γεννητριες οσο και κινητηρες. Εφοσον η αύξηση του ρεύματος διέγερσης  προκαλεί αύξηση του ρεύματος του στάτη, βρισκόμαστε στην περιοχή λειτουργίας δεξιά της διακεκομένης για cosφ=1, η οποια αντιστοιχει σε υπερδιεγερση. Αρα ο κινητηρας εδινε επαγωγικη αεργο ισχυ.

Ναι πραγματι, συμφωνα με την καμπυλη αυτη ο κινητηρας βρισκεται σε υπερδιεγερση.
Αλλα, δεν ξερω αν μια τετοια απαντηση θα ηταν αποδεκτη, δηλαδη ισως θα επρεπε να του εξηγησεις ποιοτικα ή μεσω εξισωσεων πως προκυπτει αυτο...

έχεις καποια ιδεα?
Logged
Ναταλία
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Female
Posts: 1209



View Profile
Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός κα
« Reply #289 on: February 07, 2015, 22:19:36 pm »

Quote from: whitesnake_92 on February 07, 2015, 17:13:50 pm
Quote from: Ναταλία on February 07, 2015, 14:12:04 pm
Quote from: whitesnake_92 on February 07, 2015, 00:45:44 am
Εννοεις δηλαδη οτι ο S πολος του δρομεα ελκεται απο τον Ν πολο του στατη και ετσι θα φαινεται σαν ο δρομεας να "κυνηγαει"το στατη και οχι το αντιθετο?
Δεν ξερω, δεν το ειχα σκεφτει, πιθανον να εχεις δικιο. Eγω το σκεφτηκα με βαση οτι συγκρινοντας τους αντιστοιχους πολους μεταξυ τους ειναι σαν να συγκρινεις τα κυματα των ΜΕΔ που παραγονται απο το στατη και το δρομεα στο χωρο. Στη σκεψη μου με επηρεασε το σχημα που εχει στη σελ.74, βεβαια δεν ξερω αν αυτα που λεω ειναι σωστα.  Tongue

Για το 3ο ερωτημα ειχε δοθει μια απαντηση σε προηγουμενο thread:
Σε μια σύγχρονη μηχανή το τύλιγμα οπλισμού είναι τοποθετημένο στο δρομέα ενώ το τύλιγμα διέγερσης στο στάτη. Τι συμβαίνει σε αυτήν την περίπτωση και να περιγραφεί πως φαίνονται τα πεδία που δημιουργούνται από κάποιον παρατηρητή που βρίσκεται στο στάτη.

Στάτης: dc τύλιγμα: μαγνητοστατικό πεδίο,
Δρομέας: περιστρέφεται,άρα βλέπει πεδίο στρεφόμενο με -ω γωνιακή ταχύτητα,όπου +ω η μηχανική ταχύτητα του δρομέα.Πάνω στο τριφασικό του τύλιγμα λοιπόν θα επάγεται πεδίο με φορά περιστροφής αντίθετη της μηχανικής του δρομέα και το τελικό πεδίο του θα είναι dc.Η γωνία(και σειρά προπορείας) των αξόνων των δυο πεδίων θα είναι τέτοια ώστε ώστε η ροπή που ασκείται στο δρομέα να συμπίπτει με τη φορά ισχύος : ο δρομέας θα τείνει να επιταχυνθεί υπο την επίδραση των πεδίων σε κινητήρα και θα τείνει να επιβραδυνθεί σε γεννήτρια.

Τετοιες μηχανες χρησιμοποιυνται σαν κυριες διεγερτριες σε στρεφομενη διεγερση. Συμφωνα με την απαντηση, το τελικό πεδίο του δρομεα θα είναι dc, αλλα στο σχημα σελ.224 μετα το δρομεα υπαρχει τριφασικη γεφυρα ανορθωσης με διοδους. Οταν εχουμε ενα τριφασικο τυλιγμα στον ακινητο στατη, αυτο δημιουργει ενα στρεφομενο πεδιο σταθερου μετρου και ταχυτητας ω. Εδω το τριφασικο τυλιγμα ειναι στον κινουμενο δρομεα που στρεφεται με ταχυτητα ω, οποτε νομιζω πως το πεδιο του δρομεα θα περιστρεφεται τελικα με ταχυτητα 2ω. Το συνισταμενο θα εχει ταχυτητα 2ω-ω=ω (αφαιρουμε το πεδιο που επαγεται απο το στατη με αντιθετη φορα περιστροφης).

Πιο λογικο το δικο σου μαλλον για την ερωτηση 4 Tongue

Για το τριτο ερωτημα, αυτο που με παραξενεψε ειναι που λενε οτι το πεδιο του δρομεα φαινεται σα dc απο τον στατη (στρεφεται με ω ο δρομεας και το πεδιο του με -ω αρα συνολικα 0).
Εσυ δηλαδη λες οτι ο δρομεας εχει ενα πεδιο που στρεφεται με 2ω (απο το τριφασικο τυλιγμα και επειδη στρεφεται) και ενα που επαγεται απο τον στατη με ταχυτητα -ω οποτε συνολικα ω. Αρα δεν συμφωνεις με αυτο που ειχαν πει?

εγω παλι ελεγα μηπως απο τον στατη βλεπουμε το πεδιο του δρομεα να στρεφεται με 2ω (ω απο την μηχανικη περιστροφη του δρομεα και ω απο το τριφασικο τυλιγμα του δρομεα). Δηλαδη θεωρω οτι επαγεται ac ταση στον δρομεα απο τον στατη η οποια δημιουργει το το στρεφομενο μαγνητικο πεδιο στο δρομεα (που στρεφεται με ω).
Oχι δε συμφωνω οτι το πεδιο του δρομεα θα ειναι dc. Αν ηταν dc τοτε γιατι χρειαζομαστε την ανορθωτικη γεφυρα?
Σκεψου οτι η μηχανη ειναι αρχικα αφορτιστη, δηλαδη το τριφασικο τυλιγμα του δρομεα δεν διαρρεται απο ρευμα και το μονο πεδιο που υπαρχει οφειλεται στο τυλιγμα διεγερσης του στατη, το οποιο ειναι ενα πηνιο που διαρρεεται απο συνεχες ρευμα (μαγνητοστατικο πεδιο). Ο δρομεας στρεφεται με μηχανικη ταχυτητα ω. Για ενα παρατηρητη που βρισκεται πανω στο δρομεα, ειναι σαν να βλεπει το ακινητο (μη μεταβαλλομενο) πεδιο του στατη να στρεφεται προς την αντιθετη κατευθυνση με -ω. Αν τωρα ο δρομεας διαρρεεται απο ρευμα, το τριφασικο του τυλιγμα θα δημιουργησει ενα οδευων κυμα με ταχυτητα ω. Για ενα παρατηρητη που βρισκεται στον ακινητο στατη, το πεδιο του δρομεα θα εχει ταχυτητα 2ω, λογω του οτι και ο δρομεας στρεφεται κι αυτος με ταχυτητα ω.Ετσι το συνισταμενο πεδιο στο διακενο θα προκυψει απο την αλληλεπιδραση των πεδιων του δρομεα και του στατη και θα εχει τελικη ταχυτητα ιση με 2ω-ω=ω.

Ναι καταλαβα τη λογικη σου. Εχεις ενα point!
 Δεν ξερω ποιο ειναι σωστο ομως Tongue Στην ουσια εσυ λες οτι επαγεται και ενα επιπλεον πεδιο λογω του τριφασικου τυλιγματος στο δρομεα (σε σχεση με το παλιο ποστ).

Παντως το οτι εχει ανορθωτικη γεφυρα θα μπορουσε ισως να δουλεψει και σε στατικο πεδιο (απο τη σκοπια του στατη) γιατι στο δρομεα δε παυεις να εχεις τριφασικο τυλιγμα και ac ρευματα.
Logged
hetfield
Θαμώνας
****
Gender: Male
Posts: 447



View Profile
Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
« Reply #290 on: February 07, 2015, 22:23:50 pm »

εχει λυσει καποιος την 2 απο θεωρια σεπτεμβρίου 2011?αυτη που ζηταει να βρεθει η θεση των πολων του στατη
Logged
whitesnake_92
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 193


Why so serious?


View Profile
Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
« Reply #291 on: February 08, 2015, 00:27:05 am »

Quote from: Diaplekomenos on February 07, 2015, 18:17:53 pm
Quote from: whitesnake_92 on February 07, 2015, 17:23:16 pm
Quote from: aimitheo on February 07, 2015, 16:13:12 pm
Ξέρει κανείς την ολοκληρωμένη απάντηση στην ερώτηση:

"Ένας σύγχρονος κινητήρας λειτουργεί στο 50% του ονομαστικού του φορτίου. Μια άυξηση του ρεύματος διέγερσης του προκαλεί αύξηση του ρεύματος του στάτη. Πριν την αύξηση του ρεύματος διέγερσης, ο κινητήρας απορροφούσε ή έδινε επαγωγική άεργο ισχύ; "
Η λυση πρεπει να βρισκεται στο διαγραμμα των καμπυλων V (σελ.170), οι οποιες ισχυουν τοσο για γεννητριες οσο και κινητηρες. Εφοσον η αύξηση του ρεύματος διέγερσης  προκαλεί αύξηση του ρεύματος του στάτη, βρισκόμαστε στην περιοχή λειτουργίας δεξιά της διακεκομένης για cosφ=1, η οποια αντιστοιχει σε υπερδιεγερση. Αρα ο κινητηρας εδινε επαγωγικη αεργο ισχυ.

Ναι πραγματι, συμφωνα με την καμπυλη αυτη ο κινητηρας βρισκεται σε υπερδιεγερση.
Αλλα, δεν ξερω αν μια τετοια απαντηση θα ηταν αποδεκτη, δηλαδη ισως θα επρεπε να του εξηγησεις ποιοτικα ή μεσω εξισωσεων πως προκυπτει αυτο...
Kαταλαβα τι εννοεις.
Αυξανοντας το ρευμα διεγερσης If θα εχουμε μια αντιστοιχη αυξηση της εσωτερικης τασης Ef. Η ενεργος ισχυς Ρ παραμενει σταθερη, επομενως και το γινομενο Ef*sinδ πρεπει να μεινει σταθερο, γεγονος που οδηγει σε μειωση της γωνιας φορτισης δ. Αρα το cosδ θα αυξηθει, οπως και το γινομενο Ef*cosδ.
Υποθετουμε λοιπον τωρα οτι εχουμε υποδιεγερση,που σημαινει οτι ο κινητηρας καταναλωνει αεργο ισχυ Q<0 και ισχυει Ef*cosδ<Vt. Eφοσον το γινομενο Ef*cosδ αυξανεται, αυτο σημαινει οτι η αεργος ισχυς που καταναλωνει ο κινητηρας μειωνεται. Η ενεργος ειναι σταθερη, οποτε η συνολικη φαινομενη S ελαττωνεται. Η φαινομενη ισουται με το γινομενο της τασης ακροδεκτων επι το ρευμα του στατη, S=Vt*I. Επομενως και το ρευμα του στατη μειωνεται και εχουμε καταληξει σε ατοπο, καθως απο την εκφωνηση το ρευμα του στατη αυξανεται. Συνεπως ο κινητηρας ειναι σε υπερδιεγερση, το οποιο μπορει να αποδειχθει επαναλαμβανοντας τον αντιστοιχο συλλογισμο.
« Last Edit: February 08, 2015, 16:24:55 pm by whitesnake_92 » Logged

Don't tell me there's no hope at all together we stand divided we fall...
whitesnake_92
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 193


Why so serious?


View Profile
Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
« Reply #292 on: February 08, 2015, 00:53:07 am »

Quote from: hetfield on February 07, 2015, 22:23:50 pm
εχει λυσει καποιος την 2 απο θεωρια σεπτεμβρίου 2011?αυτη που ζηταει να βρεθει η θεση των πολων του στατη
2 βορειοι πολοι, ο ενας απο τα αυλακια -α' και c και ο αλλος απο τα αυλακια -α και c'.
2 νοτιοι πολοι, ο ενας απο τα αυλακια α και -c και ο αλλος απο τα αυλακια α' και -c'.
Oι πολοι δημιουργουνται απο τη ροη του ρευματος και καθοριζονται απο τη φορα του.
Logged

Don't tell me there's no hope at all together we stand divided we fall...
Ναταλία
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Female
Posts: 1209



View Profile
Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
« Reply #293 on: February 08, 2015, 11:49:09 am »

Στο παραδειγμα 6.2 σελιδα 163 για να βρει το μετρο του Ef χρησιμοποιει τον τυπο |Εf|=Vt*cosδ+Ιd*Xd.
Αν παω να βρω το Ef με τον τυπο (5.32) σελ 117 δε βγαινει το ιδιο!
Εχει κανεις καμια ιδεα γιατι?  Undecided
Logged
aimitheo
Ανερχόμενος/Ανερχόμενη
**
Posts: 79


View Profile
Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
« Reply #294 on: February 08, 2015, 15:29:00 pm »

Πάνω σε αυτό που λες μήπως κάνεις λάθος και το σχήμα της σελίδας 170 είναι για σύγχρονη γεννήτρια και όχι για κινητήρα? Επειδή στον Chapman το σχήμα για τον κινητήρα που δίνει για τις V καμπύλες είναι τελείως διαφορετικό!


Quote from: whitesnake_92 on February 07, 2015, 17:23:16 pm
Quote from: aimitheo on February 07, 2015, 16:13:12 pm
Ξέρει κανείς την ολοκληρωμένη απάντηση στην ερώτηση:

"Ένας σύγχρονος κινητήρας λειτουργεί στο 50% του ονομαστικού του φορτίου. Μια άυξηση του ρεύματος διέγερσης του προκαλεί αύξηση του ρεύματος του στάτη. Πριν την αύξηση του ρεύματος διέγερσης, ο κινητήρας απορροφούσε ή έδινε επαγωγική άεργο ισχύ; "
Η λυση πρεπει να βρισκεται στο διαγραμμα των καμπυλων V (σελ.170), οι οποιες ισχυουν τοσο για γεννητριες οσο και κινητηρες. Εφοσον η αύξηση του ρεύματος διέγερσης  προκαλεί αύξηση του ρεύματος του στάτη, βρισκόμαστε στην περιοχή λειτουργίας δεξιά της διακεκομένης για cosφ=1, η οποια αντιστοιχει σε υπερδιεγερση. Αρα ο κινητηρας εδινε επαγωγικη αεργο ισχυ.
Logged
whitesnake_92
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 193


Why so serious?


View Profile
Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
« Reply #295 on: February 08, 2015, 16:23:04 pm »

Quote from: aimitheo on February 08, 2015, 15:29:00 pm
Πάνω σε αυτό που λες μήπως κάνεις λάθος και το σχήμα της σελίδας 170 είναι για σύγχρονη γεννήτρια και όχι για κινητήρα? Επειδή στον Chapman το σχήμα για τον κινητήρα που δίνει για τις V καμπύλες είναι τελείως διαφορετικό!


Quote from: whitesnake_92 on February 07, 2015, 17:23:16 pm
Quote from: aimitheo on February 07, 2015, 16:13:12 pm
Ξέρει κανείς την ολοκληρωμένη απάντηση στην ερώτηση:

"Ένας σύγχρονος κινητήρας λειτουργεί στο 50% του ονομαστικού του φορτίου. Μια άυξηση του ρεύματος διέγερσης του προκαλεί αύξηση του ρεύματος του στάτη. Πριν την αύξηση του ρεύματος διέγερσης, ο κινητήρας απορροφούσε ή έδινε επαγωγική άεργο ισχύ; "
Η λυση πρεπει να βρισκεται στο διαγραμμα των καμπυλων V (σελ.170), οι οποιες ισχυουν τοσο για γεννητριες οσο και κινητηρες. Εφοσον η αύξηση του ρεύματος διέγερσης  προκαλεί αύξηση του ρεύματος του στάτη, βρισκόμαστε στην περιοχή λειτουργίας δεξιά της διακεκομένης για cosφ=1, η οποια αντιστοιχει σε υπερδιεγερση. Αρα ο κινητηρας εδινε επαγωγικη αεργο ισχυ.
Σε ποιο σχημα στον Chapman αναφερεσαι? Εγω αυτο που βρηκα ειναι το σχημα 6-9 στη σελ.428 και μου φαινεται ιδιο...εξαλλου και ο Δημουλιας στη σελ.171 του βιβλιου του λεει οτι οι καμπυλες V ειναι ιδιες και για τους κινητηρες...
Logged

Don't tell me there's no hope at all together we stand divided we fall...
aimitheo
Ανερχόμενος/Ανερχόμενη
**
Posts: 79


View Profile
Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
« Reply #296 on: February 08, 2015, 16:46:26 pm »

Quote from: whitesnake_92 on February 08, 2015, 16:23:04 pm
Quote from: aimitheo on February 08, 2015, 15:29:00 pm
Πάνω σε αυτό που λες μήπως κάνεις λάθος και το σχήμα της σελίδας 170 είναι για σύγχρονη γεννήτρια και όχι για κινητήρα? Επειδή στον Chapman το σχήμα για τον κινητήρα που δίνει για τις V καμπύλες είναι τελείως διαφορετικό!


Quote from: whitesnake_92 on February 07, 2015, 17:23:16 pm
Quote from: aimitheo on February 07, 2015, 16:13:12 pm
Ξέρει κανείς την ολοκληρωμένη απάντηση στην ερώτηση:

"Ένας σύγχρονος κινητήρας λειτουργεί στο 50% του ονομαστικού του φορτίου. Μια άυξηση του ρεύματος διέγερσης του προκαλεί αύξηση του ρεύματος του στάτη. Πριν την αύξηση του ρεύματος διέγερσης, ο κινητήρας απορροφούσε ή έδινε επαγωγική άεργο ισχύ; "
Η λυση πρεπει να βρισκεται στο διαγραμμα των καμπυλων V (σελ.170), οι οποιες ισχυουν τοσο για γεννητριες οσο και κινητηρες. Εφοσον η αύξηση του ρεύματος διέγερσης  προκαλεί αύξηση του ρεύματος του στάτη, βρισκόμαστε στην περιοχή λειτουργίας δεξιά της διακεκομένης για cosφ=1, η οποια αντιστοιχει σε υπερδιεγερση. Αρα ο κινητηρας εδινε επαγωγικη αεργο ισχυ.
Σε ποιο σχημα στον Chapman αναφερεσαι? Εγω αυτο που βρηκα ειναι το σχημα 6-9 στη σελ.428 και μου φαινεται ιδιο...εξαλλου και ο Δημουλιας στη σελ.171 του βιβλιου του λεει οτι οι καμπυλες V ειναι ιδιες και για τους κινητηρες...

Και εγώ αυτό στην σελ.428 λέω απλά έχω μπερδευτεί γιατί αυτό δείχνει ότι αριστερά έχουμε επαγωγικό συντελεστή ισχύος ενώ δεξιά επαγωγικό. Στο βιβλίο του Δημουλιά όμως δεν είναι ακριβώς αντίθετο το σχήμα?? Δεν ξέρω έχω μπερδευτεί πολύ
Logged
Ναταλία
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Female
Posts: 1209



View Profile
Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
« Reply #297 on: February 08, 2015, 17:27:24 pm »

Quote from: aimitheo on February 08, 2015, 16:46:26 pm
Quote from: whitesnake_92 on February 08, 2015, 16:23:04 pm
Quote from: aimitheo on February 08, 2015, 15:29:00 pm
Πάνω σε αυτό που λες μήπως κάνεις λάθος και το σχήμα της σελίδας 170 είναι για σύγχρονη γεννήτρια και όχι για κινητήρα? Επειδή στον Chapman το σχήμα για τον κινητήρα που δίνει για τις V καμπύλες είναι τελείως διαφορετικό!


Quote from: whitesnake_92 on February 07, 2015, 17:23:16 pm
Quote from: aimitheo on February 07, 2015, 16:13:12 pm
Ξέρει κανείς την ολοκληρωμένη απάντηση στην ερώτηση:

"Ένας σύγχρονος κινητήρας λειτουργεί στο 50% του ονομαστικού του φορτίου. Μια άυξηση του ρεύματος διέγερσης του προκαλεί αύξηση του ρεύματος του στάτη. Πριν την αύξηση του ρεύματος διέγερσης, ο κινητήρας απορροφούσε ή έδινε επαγωγική άεργο ισχύ; "
Η λυση πρεπει να βρισκεται στο διαγραμμα των καμπυλων V (σελ.170), οι οποιες ισχυουν τοσο για γεννητριες οσο και κινητηρες. Εφοσον η αύξηση του ρεύματος διέγερσης  προκαλεί αύξηση του ρεύματος του στάτη, βρισκόμαστε στην περιοχή λειτουργίας δεξιά της διακεκομένης για cosφ=1, η οποια αντιστοιχει σε υπερδιεγερση. Αρα ο κινητηρας εδινε επαγωγικη αεργο ισχυ.
Σε ποιο σχημα στον Chapman αναφερεσαι? Εγω αυτο που βρηκα ειναι το σχημα 6-9 στη σελ.428 και μου φαινεται ιδιο...εξαλλου και ο Δημουλιας στη σελ.171 του βιβλιου του λεει οτι οι καμπυλες V ειναι ιδιες και για τους κινητηρες...

Και εγώ αυτό στην σελ.428 λέω απλά έχω μπερδευτεί γιατί αυτό δείχνει ότι αριστερά έχουμε επαγωγικό συντελεστή ισχύος ενώ δεξιά επαγωγικό. Στο βιβλίο του Δημουλιά όμως δεν είναι ακριβώς αντίθετο το σχήμα?? Δεν ξέρω έχω μπερδευτεί πολύ

Είναι τα ιδια απλα το ενα αναφερεται σε συντελεστη ισχυος του φορτιου ενω το αλλο σε συντελεστη ισχυος της γεννητριας!
Logged
Diaplekomenos
Ανερχόμενος/Ανερχόμενη
**
Posts: 91


View Profile
Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
« Reply #298 on: February 08, 2015, 21:14:50 pm »

Εχει λυσει κανεις τα θεματα του φεβρουαριου του 14?
Ασκησεις εννοω
Logged
billbarrett
Θαμώνας
****
Gender: Male
Posts: 493


labor omnia vincit improbus


View Profile WWW
Re: [Hλεκτρικές Μηχανές Γ] Παλιά θέματα - Σχολιασμός και απορίες
« Reply #299 on: February 08, 2015, 21:48:04 pm »

Quote from: Diaplekomenos on February 08, 2015, 21:14:50 pm
Εχει λυσει κανεις τα θεματα του φεβρουαριου του 14?
Ασκησεις εννοω
Γιατι, υπαρχουν καπου ?!
Logged

I am so happy that I am alive, in one piece and short. I\\\'m in a world of shit... yes. But I am alive. And I am not afraid.
Pages: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 42 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...