• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 18, 2025, 02:05:10 am

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 18, 2025, 02:05:10 am

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by chris_p30
[Today at 00:45:33]

[Μεταφορά και Διανομή ΗΕ]...
by Nikos_313
[Today at 00:10:29]

Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Katarameno
[June 17, 2025, 21:32:50 pm]

[Ψηφιακά Ολοκληρωμένα Κυκ...
by tzortzis
[June 17, 2025, 21:25:42 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by PAPARI69
[June 17, 2025, 20:59:13 pm]

[Γραφική] Λυμένα θέματα
by okanpala
[June 17, 2025, 18:56:22 pm]

Τι ακούτε αυτήν τη στιγμή...
by Katarameno
[June 17, 2025, 14:25:00 pm]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by george14
[June 17, 2025, 13:58:20 pm]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by tzortzis
[June 17, 2025, 13:19:53 pm]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by george14
[June 17, 2025, 12:08:25 pm]

[ΨEE] Γενικές απορίες και...
by Juror8
[June 17, 2025, 12:06:57 pm]

[Οργάνωση Υπολογιστών] Γε...
by RAFI
[June 16, 2025, 22:46:54 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 19:49:00 pm]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 16:56:56 pm]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[June 16, 2025, 13:28:21 pm]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[June 16, 2025, 12:13:45 pm]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[June 16, 2025, 01:56:37 am]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9961
Latest: Poli
Stats
Total Posts: 1426704
Total Topics: 31710
Online Today: 215
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 25
Guests: 151
Total: 176
melisste22
ioannisdamantis
Tsomp
aafroditi
Joannapet
Anton Pozov
teosimeon
Kazi
thomasdt
elias_farhood
Theislander
mimaki
Bit4Thought
tasos gourd
PolarBear
mitsos753905
Sanaia
Yamal
despinat
tinidou
Lykaonia
el1
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Η γραμματεία είναι ανοιχτή καθημερινά 12:00-13:30 Tongue
THMMY.gr > Forum > Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και Τεχνικά Θέματα > Περί Υπολογιστών... > Software > Προγραμματισμός (C, VB, Delphi, PHP, ASP...) (Moderators: chatzikys, PolarBear) > Απορίες σε OpenGL
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: 1 [2] 3 Go Down Print
Author Topic: Απορίες σε OpenGL  (Read 6656 times)
poumpa
Ανερχόμενος/Ανερχόμενη
**
Gender: Male
Posts: 92


Download NOW from users.auth.gr/avogiann


View Profile
Re: Απορίες σε OpenGL
« Reply #15 on: February 22, 2007, 22:14:41 pm »

Quote from: Καμένος on February 22, 2007, 19:41:02 pm
Εντάξει τώρα... Έφτιαξα win32 και δήλωσα τις βιβλιοθήκες στο cpp που δημιουργήθηκε.. Βασικά τώρα δεν ξερω τι παίζει για να ζωγραφίσω...

Βάζω κατευθείαν τις εντολές για σημεία κτλ ή πρέπει να κάνω κάτι αλλο? Έβαλα την auxInitWindow, την auxInitDisplay και μία άλλη που δεν θυμάμαι και αμέσως μετά έβαλα να ζωγραφίσει κάτι τελείες... αλλά ενώ άνοιγε την φόρμα δεν είχε ζωγραφισμένο τίποτα. Πρέπει να κάνω κάτι συγκεκριμένο πρώτα?

Δοκίμασε καλύτερα με πολύγωνα. Τα σημεία μπορεί να είναι πολύ μικρά ανάλογα κ με την ανάλυση που έχεις.
Ψάξε λίγο τι παίζει κ με τη θέση της κάμερας κ του συστήματος συντεταγμένων για να καταλαβαίνεις που είναι τα αντικείμενα που ζωγραφίζεις κ ποια η θέση από την οποία τα βλέπεις.
Μέχρι να εξοικειοθείς λίγο είναι αρκετά πιθανό να "ζωγραφίζεις" έξω από το οπτικό πεδίο της κάμερας κ για αυτό να μη βλέπεις τίποτα...
Logged

www.nhsteiagroup.co.nr
http://users.auth.gr/avogiann
Καμένος
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2322


View Profile
Re: Απορίες σε OpenGL
« Reply #16 on: February 22, 2007, 23:51:30 pm »

Quote from: Stalin on February 22, 2007, 22:14:41 pm
Quote from: Καμένος on February 22, 2007, 19:41:02 pm
Εντάξει τώρα... Έφτιαξα win32 και δήλωσα τις βιβλιοθήκες στο cpp που δημιουργήθηκε.. Βασικά τώρα δεν ξερω τι παίζει για να ζωγραφίσω...

Βάζω κατευθείαν τις εντολές για σημεία κτλ ή πρέπει να κάνω κάτι αλλο? Έβαλα την auxInitWindow, την auxInitDisplay και μία άλλη που δεν θυμάμαι και αμέσως μετά έβαλα να ζωγραφίσει κάτι τελείες... αλλά ενώ άνοιγε την φόρμα δεν είχε ζωγραφισμένο τίποτα. Πρέπει να κάνω κάτι συγκεκριμένο πρώτα?

Δοκίμασε καλύτερα με πολύγωνα. Τα σημεία μπορεί να είναι πολύ μικρά ανάλογα κ με την ανάλυση που έχεις.
Ψάξε λίγο τι παίζει κ με τη θέση της κάμερας κ του συστήματος συντεταγμένων για να καταλαβαίνεις που είναι τα αντικείμενα που ζωγραφίζεις κ ποια η θέση από την οποία τα βλέπεις.
Μέχρι να εξοικειοθείς λίγο είναι αρκετά πιθανό να "ζωγραφίζεις" έξω από το οπτικό πεδίο της κάμερας κ για αυτό να μη βλέπεις τίποτα...

παλιοκατάσταση... μήπως μπορείς να παραθέσεις ένα απλό προγραμματάκι να καταλάβω τι γίνεται?? (αν δεν είναι κόπος φυσικά...)
Logged
poumpa
Ανερχόμενος/Ανερχόμενη
**
Gender: Male
Posts: 92


Download NOW from users.auth.gr/avogiann


View Profile
Re: Απορίες σε OpenGL
« Reply #17 on: February 23, 2007, 16:52:51 pm »

Quote from: Καμένος on February 22, 2007, 23:51:30 pm
παλιοκατάσταση... μήπως μπορείς να παραθέσεις ένα απλό προγραμματάκι να καταλάβω τι γίνεται?? (αν δεν είναι κόπος φυσικά...)

Α ρε καμμένε...
Τόσα tuts κ βαριέσαι να τα δεις!

Code:
// μετατόπιση προς τον άξονα -z
glTranslatef(0.0f,0.0f,-2.0f);

// ζωγράφισε ένα κόκκινο τρίγωνο (έτσι ώστε το κάθετο διάνυσμα κατα την δεξιόστροφη φορά να κοιτάει "έξω από την οθόνη")
glBegin(GL_TRIANGLES);
     glColor3f(1.0f,0.0f,0.0f);
     glVertex3f(1.0f,0.0f,0.0f);
     glVertex3f(0.0f,1.0f,0.0f);
     glVertex3f(-1.0f,0.0f,0.0f);
glEnd();

// άμεση εκτέλεση των παραπάνω εντολών
glFlush();

Λογικά θα πρέπει να δεις ένα κόκκινο τρίγωνο στην οθόνη
Υπάρχουν αρκετές λεπτομέρειες που δεν τις αναφέρω για αυτό ψάξε τι κάνει κάθε συνάρτηση για να καταλάβεις καλύτερα τι παίζει.
Υπόψιν: Δεν το έχω τρέξει!
Logged

www.nhsteiagroup.co.nr
http://users.auth.gr/avogiann
Καμένος
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2322


View Profile
Re: Απορίες σε OpenGL
« Reply #18 on: February 23, 2007, 16:57:46 pm »

Quote from: Stalin on February 23, 2007, 16:52:51 pm
Quote from: Καμένος on February 22, 2007, 23:51:30 pm
παλιοκατάσταση... μήπως μπορείς να παραθέσεις ένα απλό προγραμματάκι να καταλάβω τι γίνεται?? (αν δεν είναι κόπος φυσικά...)

Α ρε καμμένε...
Τόσα tuts κ βαριέσαι να τα δεις!

Code:
// μετατόπιση προς τον άξονα -z
glTranslatef(0.0f,0.0f,-2.0f);

// ζωγράφισε ένα κόκκινο τρίγωνο (έτσι ώστε το κάθετο διάνυσμα κατα την δεξιόστροφη φορά να κοιτάει "έξω από την οθόνη")
glBegin(GL_TRIANGLES);
     glColor3f(1.0f,0.0f,0.0f);
     glVertex3f(1.0f,0.0f,0.0f);
     glVertex3f(0.0f,1.0f,0.0f);
     glVertex3f(-1.0f,0.0f,0.0f);
glEnd();

// άμεση εκτέλεση των παραπάνω εντολών
glFlush();

Λογικά θα πρέπει να δεις ένα κόκκινο τρίγωνο στην οθόνη
Υπάρχουν αρκετές λεπτομέρειες που δεν τις αναφέρω για αυτό ψάξε τι κάνει κάθε συνάρτηση για να καταλάβεις καλύτερα τι παίζει.
Υπόψιν: Δεν το έχω τρέξει!

Ευχαριστώ ρε άχρηστε.. Κοίτα ποιος μιλάει για βαρεμάρα!! Τώρα τα κατέβασα τα tutorials, ηρέμησε!!
Logged
Καμένος
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2322


View Profile
Re: Απορίες σε OpenGL
« Reply #19 on: February 24, 2007, 11:44:32 am »

Ρε γαμώτο το δοκίμασα το δικό σου και κάποιο άλλο από τον neHe αλλά τίποτα.. Μάλλον φταίει που δεν δημιούργησα κενό project. Ο κώδικας που προκύπτει είναι ο εξής:

Code:
int DrawGLScene(GLvoid)							// Here's Where We Do All The Drawing
{
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT); // Clear The Screen And The Depth Buffer
glLoadIdentity(); // Reset The View

glTranslatef(-1.5f,0.0f,-6.0f);
glBegin(GL_TRIANGLES); // Drawing Using Triangles
glVertex3f( 0.0f, 1.0f, 0.0f); // Top
glVertex3f(-1.0f,-1.0f, 0.0f); // Bottom Left
glVertex3f( 1.0f,-1.0f, 0.0f); // Bottom Right
glEnd();
glTranslatef(3.0f,0.0f,0.0f);
glBegin(GL_QUADS); // Draw A Quad
glVertex3f(-1.0f, 1.0f, 0.0f); // Top Left
glVertex3f( 1.0f, 1.0f, 0.0f); // Top Right
glVertex3f( 1.0f,-1.0f, 0.0f); // Bottom Right
glVertex3f(-1.0f,-1.0f, 0.0f); // Bottom Left
glEnd(); // Done Drawing The Quad
return TRUE; // Keep Going
}

To παράθυρο του win32 ανοίγει κανονικά αλλά δεν είναι ζωγραφισμένο τίποτα...

Επίσης όταν έφτιαξα ένα κενό project win32 και έβαλα τον κώδικα του nehe στο 1ο μάθημα μου έβγαζε λάθος ότι δεν έβρισκε precompiled header ή κατί τέτοιο... Έλεος!! Ένα ---------ο τρίγωνο θέλω να ζωγραφίσω!! Πολλά ζητάω???
Logged
Aurelius
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Posts: 4056


Τρια πουλακια καθονταν, στον κηπο και λαλούσαν...


View Profile
Re: Απορίες σε OpenGL
« Reply #20 on: February 26, 2007, 14:35:57 pm »

Να ρωτησω και γω το μακρυ μου.

Στα linux χρειαζεται κατι ιδιαιτερο σε σχεση με τα windows; Κατεβασα και εγκατεστησα την Mesa implementation.  Εχω Kdevelop. Επειδη δεν εχω παιξει αρκετα με αυτο, δεν ξερω που ειναι ακριβως τα linkers, αλλα συνεχιζω το ψαξιμο. Αυτο που εχω να ρωτησω ειναι, αν υπαρχει καποια αντιστοιχη της glaux στο linux...
Και αν καποιος ασχολειται με linux και μπορει να βοηθησει με τις επιλογες του kdevelop, ας στειλει ενα πμ.
Logged

My website: http://staff.science.uva.nl/~gavves/
My blog: http://stratisgavves.blogspot.com/

Και τελος, το νεο site που φτιαχνω, www.antoniagavve.com. Αν υπαρχουν τιποτα ιδεες, ή προτασεις ειναι ιδιαιτερως ευπροσδεκτες. Αν καποιος ξερει και νορβηγικα, ακομα καλυτερα Tongue
poumpa
Ανερχόμενος/Ανερχόμενη
**
Gender: Male
Posts: 92


Download NOW from users.auth.gr/avogiann


View Profile
Re: Απορίες σε OpenGL
« Reply #21 on: February 27, 2007, 15:37:38 pm »

Quote from: Καμένος on February 24, 2007, 11:44:32 am
Ρε γαμώτο το δοκίμασα το δικό σου και κάποιο άλλο από τον neHe αλλά τίποτα.. Μάλλον φταίει που δεν δημιούργησα κενό project. Ο κώδικας που προκύπτει είναι ο εξής:

Code:
int DrawGLScene(GLvoid)							// Here's Where We Do All The Drawing
{
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT); // Clear The Screen And The Depth Buffer
glLoadIdentity(); // Reset The View

glTranslatef(-1.5f,0.0f,-6.0f);
glBegin(GL_TRIANGLES); // Drawing Using Triangles
glVertex3f( 0.0f, 1.0f, 0.0f); // Top
glVertex3f(-1.0f,-1.0f, 0.0f); // Bottom Left
glVertex3f( 1.0f,-1.0f, 0.0f); // Bottom Right
glEnd();
glTranslatef(3.0f,0.0f,0.0f);
glBegin(GL_QUADS); // Draw A Quad
glVertex3f(-1.0f, 1.0f, 0.0f); // Top Left
glVertex3f( 1.0f, 1.0f, 0.0f); // Top Right
glVertex3f( 1.0f,-1.0f, 0.0f); // Bottom Right
glVertex3f(-1.0f,-1.0f, 0.0f); // Bottom Left
glEnd(); // Done Drawing The Quad
return TRUE; // Keep Going
}

To παράθυρο του win32 ανοίγει κανονικά αλλά δεν είναι ζωγραφισμένο τίποτα...

Επίσης όταν έφτιαξα ένα κενό project win32 και έβαλα τον κώδικα του nehe στο 1ο μάθημα μου έβγαζε λάθος ότι δεν έβρισκε precompiled header ή κατί τέτοιο... Έλεος!! Ένα ---------ο τρίγωνο θέλω να ζωγραφίσω!! Πολλά ζητάω???

Είναι περίεργο γιατί με copy-paste τον κώδικα εγώ τα βλέπω...

MSVS2003 έχεις;
Με το 2005 παίζει να έχει πρόβλημα.
Το precompiled header είναι μια μλκια του VS...

Τεσπα δες αν ζωγραφίζεις με μαύρο χρώμα (καλού κακού βάλε μια glColor3f(1.0f1.0f,1.0f) πριν τα glBegin)
Ή αν έχεις ενεργοποιημένο τον φωτισμό (δεν πρέπει να είναι όταν ζωγραφίζεις έτσι κ πάλι καλού κακού στην InitGL κάλεσε glDisable(GL_LIGHTING) )
Συνήθως τέτοια είναι...

Μόλις έριξα μια ματιά στον κώδικα που δημιουργεί αυτόματα το VS2003 σε ένα Win32 Application κ δεν σου δίνει Rendering Context που χρειάζεται η OpenGL για να ζωγραφίσει. Δλδ δημιουργεί ένα παράθυρο στο οποίο δεν είναι δυνατό να χρησιμοποιήσεις OpenGL...

Για αυτό:
Πάρε ένα ολόκληρο project από τα tuts του NeHe, κάντο σε VS2003 (είναι σε VS6 κανονικά), βάλτο να δεις αν τρέχει (που λογικά θα τρέχει ΟΚ) κ τουλάχιστον για να λίγο χρησιμοποιήσε αυτό...


Quote from: Aurelius on February 26, 2007, 14:35:57 pm
Να ρωτησω και γω το μακρυ μου.

Στα linux χρειαζεται κατι ιδιαιτερο σε σχεση με τα windows; Κατεβασα και εγκατεστησα την Mesa implementation.  Εχω Kdevelop. Επειδη δεν εχω παιξει αρκετα με αυτο, δεν ξερω που ειναι ακριβως τα linkers, αλλα συνεχιζω το ψαξιμο. Αυτο που εχω να ρωτησω ειναι, αν υπαρχει καποια αντιστοιχη της glaux στο linux...
Και αν καποιος ασχολειται με linux και μπορει να βοηθησει με τις επιλογες του kdevelop, ας στειλει ενα πμ.

glaux.lib δεν νομίζω να υπάρχει. Ούτε OpenGL32.lib, Glu32.lib κτλ
Αυτά είναι για windows Tongue
Για τα Linux υπάρχει καλή υποστήριξη στο official site www.opengl.org
Νομίζω πρέπει να ψάξεις για βιβλιοθήκες του X-Window system.
Πρέπει να υπάρχει XGL.lib ή κάτι τέτοιο αλλά καλύτερα πιάσε τα tuts από το site για να είσαι πιο σίγουρος
« Last Edit: February 27, 2007, 15:45:33 pm by Stalin » Logged

www.nhsteiagroup.co.nr
http://users.auth.gr/avogiann
Aurelius
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Posts: 4056


Τρια πουλακια καθονταν, στον κηπο και λαλούσαν...


View Profile
Re: Απορίες σε OpenGL
« Reply #22 on: February 27, 2007, 17:11:57 pm »

Τελικα βρηκα κατι αλλες, παλι με Mesa Implementation. Τωρα ειναι καθαρα θεμα προγραμματιστικου περιβαλλοντος. Τωρα βρηκα που βαζω τις βιβλιοθηκες, αλλα μου βγαζει αλλα errors
Logged

My website: http://staff.science.uva.nl/~gavves/
My blog: http://stratisgavves.blogspot.com/

Και τελος, το νεο site που φτιαχνω, www.antoniagavve.com. Αν υπαρχουν τιποτα ιδεες, ή προτασεις ειναι ιδιαιτερως ευπροσδεκτες. Αν καποιος ξερει και νορβηγικα, ακομα καλυτερα Tongue
Aurelius
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Posts: 4056


Τρια πουλακια καθονταν, στον κηπο και λαλούσαν...


View Profile
Re: Απορίες σε OpenGL
« Reply #23 on: November 27, 2007, 13:19:23 pm »

Νεος κυκλος Αποριων....

Ξεκινησα να δουλευω με OpenGL σε Ubuntu, με την πολυτιμη βοηθεια του συντροφου Kenny. Θα γραψω εδω τα γραφειοκρατικα βηματα, για να μπορεσει και κανεις αλλος να την δουλεψει, τουλαχιστον σε linux.

Κατ αρχην πρεπει να εχεις εγκατεστημενους 3D drivers.  Στα Ubuntu αυτο γινεται σχεδον αυτοματα. Στην τελικη βαζεις το compiz και τα εγκαθιστα παραλληλα.

Απο βιβλιοθηκες χρειαζεται:

- libgl1-mesa-dev
- libgl1-mesa-dri
- libgl1-mesa-glx
- libglu1-mesa
- libglu1-mesa-dev
- libwxgtk2.6-0
- libwxgtk2.8-0
- libwxgtk2.8-dev
- mesa-common-dev
- mesa-utils

Απλα γραψτε mesa στο search στο synaptic, και θα τα δειτε. Εγκαταστηστε τα. Δεν ξερω αν ολα ειναι απαραιτητα, αλλα και με την συνδρομη του Kenny, τα εβαλα αυτα και μου δουλεψε.

Μετα, πατε στο Kdevelop, ανοιγεται ενα Simple Hello Project.

Προσθετετε
#include <GL/glut.h>

Μετα πατε στο Automake Manager, που ειναι ενα συρταρωτο παραθυρο στο δεξι μερος του Kdevelop.
Πατε στο κατω παραθυρακι του, που λεει τα header και source files, πατατε στο εικονιδιο με το γαλλικο κλειδακι, που ειναι το options. Αφου ανοιξει πατε στο Tab <Libraries> και στο παραθυρο που λεει για link libraries outside project πατατε <Add> και γραφετε -lglut.

Θεωρητικα αυτα ειναι αρκετα για να σας δουλευει η OpenGL.

Συμβουλες:

Τα πιο πολλα βιβλια που θα ανοιξετε θα λενε πως να προγραμματισεις σε OpenGL. Δεν λενε πως να κανεις το παραθυρο να εμφανιστει, να δειξει κατι βασικο και να μενει ανοικτο. Για αυτο θα το γραψω εδω, για να μην φατε τζαμπα ταλαιπώρια, ξοδεψετε τζαμπα χρονο και ξενερωσετε επειδη δεν θα δειχνει τιποτα.

1) Γραφετε μια main οπως η παρακατω:

int main(int argc, char *argv[])
{
// Εδω θετουμε κατι σαν αρχικες συνθηκες για την αρχικοποιηση του παραθυρου
// Κοινως, στα αρχιδια μας, αφου δουλευει δεν μας ενδιαφερει. Για αργοτερα το ψαχνουμε τι κανει
// ακριβως

   glutInit(&argc, argv);
// Εδω οριζουμε καποια δεδομενα για το παραθυρο. Το πρωτο θετει την default τιμη στο depth, το δευτερο οριζει single
// buffering(ή κατι τετοιο) που ειναι για εικονες χωρις animation και το τριτο οριζει την εικονα ως RGB.

   glutInitDisplayMode(GLUT_DEPTH | GLUT_SINGLE | GLUT_RGBA);
// Εδω καθοριζουμε την θεση του παραθυρου μας σε pixel απο την πανω αριστερα γωνια
   glutInitWindowPosition(100,100);
// Εδω οριζουμε το μεγεθος του παραθυρου
   glutInitWindowSize(600,600);
// Και εδω το φτιαχνουμε, οριζοντας το ονομα που θα εχει πανω το παραθυρο
   glutCreateWindow("3D Cube - GLUT Tutorial");

// SOS : Αυτη εδω η συναρτηση μας ειναι απαραιτητη και ειναι βασικη για εμας. Ειναι η συναρτηση που θα καλει την οποια
// συναρτηση εχουμε φτιαξει για να κανει render τα γραφικα που εχουμε προγραμματισει.

   glutDisplayFunc(renderScene);
   glEnable(GL_DEPTH_TEST);
// Αυτη ειναι η συναρτηση που θετει το προγραμμα σε εναν αεναο βρογχο, για να μενει το παραθυρο ανοικτο.
   glutMainLoop();
   return EXIT_SUCCESS;
}

2) Παραδειγμα της συναρτηση renderScene

void renderScene(void) {
   glClearColor(0.0, 0.0, 0.0, 0.0);   
   glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
   float colorVector[3];
   colorVector[0]=0.65;colorVector[1]=0.65;colorVector[2]=0.65;
   
   glBegin(GL_TRIANGLES);               // Start Drawing A Triangle
   glColor3f(1.0f,0.0f,0.0f);         // Set Top Point Of Triangle To Red
   glVertex3f( 0.0f, 1.0f, 0.0f);         // First Point Of The Triangle
   glColor3f(0.0f,1.0f,0.0f);         // Set Left Point Of Triangle To Green
   glVertex3f(-1.0f,-1.0f, 0.0f);         // Second Point Of The Triangle
   glColor3f(0.0f,0.0f,1.0f);         // Set Right Point Of Triangle To Blue
   glVertex3f( 1.0f,-1.0f, 0.0f);         // Third Point Of The Triangle
   glEnd();   
   
   glFlush();
}

Αυτη ειναι η συναρτηση, η οποια χρησιμοποιει-καλει η glutDisplayFunc(renderScene). Μεσα εδω κανουμε οτι θελουμε. Στην περιπτωση μας ζωγραφιζουμε ενα τριγωνο

3) Προσοχη και SOS: Επειδη εφαγα μια πικρα μεχρι να καταλαβω τι γινεται, γραφω τα παρακατω τα οποια ειναι εμπειρικα και δεν ξερω αν ισχυουν π.χ. στα win, η αν αλλαζουν πολυ απλα με τιποτα εντολες.

Οταν ανοιγεις ενα παραθυρο σε OpenGL, το σημειο (0,0) θεωρειται το ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΗΜΕΙΟ της εικονας. Επισης οι αποστασεις ειναι κανονικοποιημενες. Αρα ολο το παραθυρο εχει μεγεθος [-1,1]. Αν γραψετε ενα σημειο
glVertex3(4.0, 3.0, 0.3) ή καποιο σχήμα που το περιεχει δεν θα σας το απεικονισει. Θα πρεπει να το κανονικοποιησετε.

4) Επισης SOS: στο τελος καθε μπλοκ εντολων που σχεδιαζουν κατι
π.χ.
glBEGIN(GL_TRIANGLES)
...
glEnd();
αμεσως μετα βαζεις την εντολη glFlush(). Αυτη η εντολη δινει σημα, οτι εχει σχεδιαστει αν εμφανιστει, ακομη και αν δεν ειανι ολοκληρωμενο. Απ οσο διαβασα ενναλακτικη ειναι η glFinalize(), που περιμενει πρωτα σημα οτι εχει ολοκληρωθει και μετα το εμφανιζει.
« Last Edit: November 27, 2007, 13:37:37 pm by Aurelius » Logged

My website: http://staff.science.uva.nl/~gavves/
My blog: http://stratisgavves.blogspot.com/

Και τελος, το νεο site που φτιαχνω, www.antoniagavve.com. Αν υπαρχουν τιποτα ιδεες, ή προτασεις ειναι ιδιαιτερως ευπροσδεκτες. Αν καποιος ξερει και νορβηγικα, ακομα καλυτερα Tongue
Aurelius
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Posts: 4056


Τρια πουλακια καθονταν, στον κηπο και λαλούσαν...


View Profile
Re: Απορίες σε OpenGL
« Reply #24 on: November 27, 2007, 13:22:33 pm »

Τωρα οι αποριες μου:

1) Αν δεν θελω το σημειο (0,0) να ειναι το κεντρικο σημειο του παραθυρου, αλλα το πανω αριστερα για παραδειγμα(ή οποιοδηποτε αλλο), αυτο αλλαζει? Μηπως αλλαζει με την glTranslateF(...) ή αυτη απλα μετακινει σχήματα???

2) Αν θελω να σχηματισω ένα τετραγωνο(ή οποιοδηποτε σχημα), που να εχει π.χ. κοκκινο περιγραμμα και πρασινο περιεχομενο πρεπει να κανω render 3 φορες τα γραφικα. Μια για να σχεδιασω το τετραγωνο με ορισμα GL_FILL και μια με GL_LINE ???
Logged

My website: http://staff.science.uva.nl/~gavves/
My blog: http://stratisgavves.blogspot.com/

Και τελος, το νεο site που φτιαχνω, www.antoniagavve.com. Αν υπαρχουν τιποτα ιδεες, ή προτασεις ειναι ιδιαιτερως ευπροσδεκτες. Αν καποιος ξερει και νορβηγικα, ακομα καλυτερα Tongue
Verminoz
Veteran
Καταστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 8236


I smoke my friends down to the filter


View Profile WWW
Re: Απορίες σε OpenGL
« Reply #25 on: November 27, 2007, 13:34:33 pm »

Λοιπόν, όποιος ασχοληθεί με OpenGL αυτό πρέπει να είναι μία από τις βίβλους του:
http://www.opengl.org/sdk/docs/man/

Η glTranslate πολλαπλασιάζει τον "τρέχοντα" πίνακα με τους συντελεστές που του δίνεις! Τρέχοντας πίνακας είναι ο πίνακας που έχεις φορτώσει για επεξεργασία. Στο OpenGL υπάρχει ο Projection Matrix και ο Modelview Matrix. Ο ένας αφορά την προβολή του 3D σκηνικού και ο δεύτερος το ίδιο το σκηνικό. Αλλάζουν με αυτές τις εντολές:
----
glMatrixMode(GL_MODELVIEW);
glLoadIdentity();
-----
glMatrixMode(GL_PROJECTION);
glLoadIdentity();


Το σχήμα που λες πως το φτιάχνεις? Με τις εντολές?
Logged



Englab - Open source scientific/engineering platform
Rebetologion - Contemporary/Experimental


Κακούργα ύπαρξις!
Aurelius
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Posts: 4056


Τρια πουλακια καθονταν, στον κηπο και λαλούσαν...


View Profile
Re: Απορίες σε OpenGL
« Reply #26 on: November 27, 2007, 13:39:53 pm »

Ποιο σχημα εννοεις??? Το τετραγωνο?? Ναι με εντολες το κανω.

Αλλες ερωτησεις...

1)Αν θες να ειναι κανονικοποημενες οι αποστασεις γινεται κατι???

2) Και ακομη μια ερωτηση: Η εντολη glPolygonMode δουλευει για ολα τα πολυγωνα, δηλ και ας γραφουμε

glBegin(GL_TRIANGLES), glBegin(GL_QUAD_STRIP) ...

η μονο αν βαζουμε

glBegin(GL_POLYGON)???

« Last Edit: November 27, 2007, 13:48:06 pm by Aurelius » Logged

My website: http://staff.science.uva.nl/~gavves/
My blog: http://stratisgavves.blogspot.com/

Και τελος, το νεο site που φτιαχνω, www.antoniagavve.com. Αν υπαρχουν τιποτα ιδεες, ή προτασεις ειναι ιδιαιτερως ευπροσδεκτες. Αν καποιος ξερει και νορβηγικα, ακομα καλυτερα Tongue
Γιώργος
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3796



View Profile
Re: Απορίες σε OpenGL
« Reply #27 on: May 16, 2009, 21:01:02 pm »

Θα μπορούσε κάποιος που "το 'χει το αντικείμενο" να με δώσει κάποιο σοβαρό παράδειγμα πώς λειτουργεί η $#&$^&#$&#^#$^@#*$%#%$@($@#(*&!@#@&$#(*!$^@#!$# ortho2d; Undecided

Στο google δεν βρίσκω ΑΠΟΛΥΤΩΣ τίποτα χρήσιμο, εκτός από το "gluOrtho2D sets up a two-dimensional orthographic viewing region." το οποίο τι να πω... τώρα με φώτισε. Tongue

Προσπαθώ να αναπαραστήσω ένα χώρο με τετραγωνικά cells (ας πούμε να φτιάξω έναν maze) και κάπου πήρε το μάτι μου ότι αυτή είναι που θα μου κάνει τη δουλειά.

Ευχαριστώ. Smiley



ps: utter n00b here, so handle with care Tongue

ps2: εκλιπαρώ την όποια βοήθεια γιατί είμαι σε στάδιο απόγνωσης :'( Tongue
« Last Edit: May 16, 2009, 21:06:33 pm by Γιώργος » Logged

class Windows extends Throwable implements Failure
pmousoul
Guest
Re: Απορίες σε OpenGL
« Reply #28 on: May 16, 2009, 21:09:33 pm »


ε πάρε και 'συ κανένα βιβλίο από την βιβλιοθήκη του πανεπιστημίου να ξεστραβωθείς.. Smiley
Logged
Γιώργος
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3796



View Profile
Re: Απορίες σε OpenGL
« Reply #29 on: May 16, 2009, 21:10:57 pm »

Έχεις κάτι στα υπόψην; Smiley
Logged

class Windows extends Throwable implements Failure
Pages: 1 [2] 3 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...