• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 18, 2025, 00:12:20 am

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 18, 2025, 00:12:20 am

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
[Μεταφορά και Διανομή ΗΕ]...
by Nikos_313
[Today at 00:10:29]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by Διάλεξις
[Today at 00:06:21]

Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Katarameno
[June 17, 2025, 21:32:50 pm]

[Ψηφιακά Ολοκληρωμένα Κυκ...
by tzortzis
[June 17, 2025, 21:25:42 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by PAPARI69
[June 17, 2025, 20:59:13 pm]

[Γραφική] Λυμένα θέματα
by okanpala
[June 17, 2025, 18:56:22 pm]

Τι ακούτε αυτήν τη στιγμή...
by Katarameno
[June 17, 2025, 14:25:00 pm]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by george14
[June 17, 2025, 13:58:20 pm]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by tzortzis
[June 17, 2025, 13:19:53 pm]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by george14
[June 17, 2025, 12:08:25 pm]

[ΨEE] Γενικές απορίες και...
by Juror8
[June 17, 2025, 12:06:57 pm]

[Οργάνωση Υπολογιστών] Γε...
by RAFI
[June 16, 2025, 22:46:54 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 19:49:00 pm]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 16:56:56 pm]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[June 16, 2025, 13:28:21 pm]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[June 16, 2025, 12:13:45 pm]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[June 16, 2025, 01:56:37 am]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9961
Latest: Poli
Stats
Total Posts: 1426700
Total Topics: 31710
Online Today: 205
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 50
Guests: 153
Total: 203
maestros
soktas
gkarapip
alexlabis
ThanosV
Nikos_313
mitsos753905
chaniotism
Aftzidou
gcheristanidhs
mpaltzak
ANDVRONTZOS
IBOURAS
Διάλεξις
spetrakis
st3.kt
lasef
natavhoo
BB
sigklitiki
Karkarias
odkoutrolikos
elischat
giannisdomu
acolak
Elenit
Nikikouss
kpapama
fafafa
Petros Ts
stephystam
mmamougiorgi
acapulco
Gray139
Saint_GR
chriskazakos
Polychronia K
ZontanosThrylos
dimopoul
fopapadopoulos
Mr Watson
Born_Confused
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads
με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!
THMMY.gr > Forum > Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και Τεχνικά Θέματα > Περί Υπολογιστών... > Software > Προγραμματισμός (C, VB, Delphi, PHP, ASP...) (Moderators: chatzikys, PolarBear) > Απορίες σε OpenGL
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: [1] 2 3 Go Down Print
Author Topic: Απορίες σε OpenGL  (Read 6642 times)
Καμένος
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2322


View Profile
Απορίες σε OpenGL
« on: February 18, 2007, 23:22:19 pm »

Προσπαθώ να ξεκινήσω με την openGL αλλά έχω φάει ένα κόλλημα.. Έχω γράψει το εξής:

Code:
#include "iostream"
#include <stdlib.h>

#include <GL/glaux.h>
#include <GL/glu.h>
#include <GL/gl.h>

int main (int argc, char** argv)
{
auxInitDisplayMode (AUX_SINGLE | AUX_RGBA);
auxInitPosition (0, 0, 400, 400);
auxInitWindow(argv[0]);
}

Όπως εχω δει να γράφεται σε πολλές πηγές. Παρόλα αυτά μου βγάζει το εξής λάθος:

Code:
------ Build started: Project: manos1, Configuration: Debug Win32 ------

Compiling...
test1.cpp
Linking...
test1.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _auxInitWindowA@4 referenced in function _main
test1.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _auxInitPosition@16 referenced in function _main
test1.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _auxInitDisplayMode@4 referenced in function _main
Debug/manos1.exe : fatal error LNK1120: 3 unresolved externals

Build log was saved at "file://c:\Documents and Settings\manos\My Documents\Visual Studio Projects\manos1\manos1\Debug\BuildLog.htm"
manos1 - 4 error(s), 0 warning(s)


---------------------- Done ----------------------

    Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 skipped


Δεν μπορώ να καταλάβω τι ακριβώς παίρνει ως όρισμα η auxInitWindow... όταν δηλώνω void main(void) μου βγάζει μόνο ότι είναι λάθος το όρισμα της auxInitWindow ότι όρισμα και να δοκίμασα..

Μπορεί να βοηθήσει κανένας??
Logged
Verminoz
Veteran
Καταστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 8236


I smoke my friends down to the filter


View Profile WWW
Re: Απορίες σε OpenGL
« Reply #1 on: February 19, 2007, 19:13:40 pm »

Πωπω, είσαι Καμένος όνομα και πράγμα. Το OpenGL είναι εκπληκτικό όσο είναι και δύσκολο.

Από ότι βλέπω το πρόγραμμα σου είναι συντακτικά σωστό αφού κάνει σωστά compile. Έδωσες στον linker να κάνει link τα απαραίτητα αρχεία? Ποιο IDE χρησιμοποιείς? Συνήθως αυτό πρέπει να το κάνεις χειροκίνητα σε όλα τα IDE. Πρέπει να πας στα Linker Settings και να προσθέσεις τις απαραίτητες Object Libraries για να τις κάνει λινκ όταν θα πάει να χτίσει το executable αρχείο.
Logged



Englab - Open source scientific/engineering platform
Rebetologion - Contemporary/Experimental


Κακούργα ύπαρξις!
Καμένος
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2322


View Profile
Re: Απορίες σε OpenGL
« Reply #2 on: February 19, 2007, 22:09:00 pm »

Quote from: Kenny on February 19, 2007, 19:13:40 pm
Πωπω, είσαι Καμένος όνομα και πράγμα. Το OpenGL είναι εκπληκτικό όσο είναι και δύσκολο.

Από ότι βλέπω το πρόγραμμα σου είναι συντακτικά σωστό αφού κάνει σωστά compile. Έδωσες στον linker να κάνει link τα απαραίτητα αρχεία? Ποιο IDE χρησιμοποιείς? Συνήθως αυτό πρέπει να το κάνεις χειροκίνητα σε όλα τα IDE. Πρέπει να πας στα Linker Settings και να προσθέσεις τις απαραίτητες Object Libraries για να τις κάνει λινκ όταν θα πάει να χτίσει το executable αρχείο.

Βασικά το δοκίμασα και με το borland developer Studio και με το microsoft visual studio 2003  καιμου βγάζει παρόμοια πράγματα...

Τις έβαλα τις βιβλιοθήκες ρε συ... Έβαλα τα

C:\Program Files\Microsoft Visual Studio .NET 2003\Vc7\PlatformSDK\Lib

και

C:\Program Files\Microsoft Visual Studio .NET 2003\Vc7\lib

ως φακέλους που περιέχονται τα lib files.

Επίσης έδωσα και τις συγκεκριμένες βιβλιοθήκες

"C:\Program Files\Microsoft Visual Studio .NET 2003\Vc7\PlatformSDK\Lib"
"C:\Program Files\Microsoft Visual Studio .NET 2003\Vc7\lib"

στον linker.

πάντως βρήκα ότι πρέπει να δηλώσεις και την windows.h αφού εκεί βρίσκεται δηλωμένος ο τύπος μεταβλητής LPCSTR που παίρνει ως όρισμα η auxInitWindow... Τώρα το θέμα είναι να βρώ τι είναι αυτό το LPCSTR  ακριβώς...!
Logged
Verminoz
Veteran
Καταστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 8236


I smoke my friends down to the filter


View Profile WWW
Re: Απορίες σε OpenGL
« Reply #3 on: February 19, 2007, 22:21:40 pm »

PlatformSDK είναι ο φάκελος όπου υπάρχουν οι βιβλιοθήκες του OpenGL? Πάντως έχω την εντύπωση ότι πρέπει να δώσεις τα αρχεία που πρέπει συγκεκριμένα, όχι γενικώς τον φάκελο.
Είχα ασχοληθεί παλιότερα αρκετά με το OpenGL αλλά για να είμαι ειλικρινής τα έφτυσα μέσα σε κάποιες βδομάδες και δεν θυμάμαι σχεδόν τίποτα...είναι αρκετά φευγάτο...

Καταπληκτική δουλειά με το OpenGL έχει κάνει ο τύπος με το παρατσούκλι Nehe. Τσέκαρε το site του:
http://nehe.gamedev.net/

Έχει και καλά tutorials...
Logged



Englab - Open source scientific/engineering platform
Rebetologion - Contemporary/Experimental


Κακούργα ύπαρξις!
Καμένος
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2322


View Profile
Re: Απορίες σε OpenGL
« Reply #4 on: February 19, 2007, 22:26:37 pm »

θα το δώ!! thanx!!
Logged
Καμένος
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2322


View Profile
Re: Απορίες σε OpenGL
« Reply #5 on: February 20, 2007, 12:08:26 pm »

Νέα ενημέρωση... Τελικά δεν φταίει το όρισμα της auxInitWindow... Με αυτόν τον κώδικα:

Code:
#include "iostream"
#include <stdlib.h>
#include <windows.h>
#include <GL/glaux.h>
#include <GL/glu.h>
#include <GL/gl.h>

int main (void)
{
auxInitDisplayMode (AUX_SINGLE | AUX_RGBA);
auxInitPosition (0, 0, 400, 400);
auxInitWindow("window1");
return 0;
}

παίρνω τα εξής λάθη:

Code:
------ Build started: Project: manos1, Configuration: Debug Win32 ------

Compiling...
test1.cpp
Linking...
test1.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _auxInitWindowA@4 referenced in function _main
test1.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _auxInitPosition@16 referenced in function _main
test1.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _auxInitDisplayMode@4 referenced in function _main
Debug/manos1.exe : fatal error LNK1120: 3 unresolved externals

Build log was saved at "file://c:\Documents and Settings\manos\My Documents\Visual Studio Projects\manos1\manos1\Debug\BuildLog.htm"
manos1 - 4 error(s), 0 warning(s)


---------------------- Done ----------------------

    Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 skipped


Από την άλλη αν γράψω στην κονσόλα του linker την εντολή

Code:
/DEFAULTLIB:"GlAux.lib"

μήπως και δεν κάνει link με αυτήν και μου βγάζει τα εξής λάθη:

Code:
------ Build started: Project: manos1, Configuration: Debug Win32 ------

Linking...
GlAux.lib(glaux.obj) : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__glOrtho@48 referenced in function _DefaultHandleReshape@8
GlAux.lib(glaux.obj) : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__glLoadIdentity@0 referenced in function _DefaultHandleReshape@8
GlAux.lib(glaux.obj) : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__glMatrixMode@4 referenced in function _DefaultHandleReshape@8
GlAux.lib(glaux.obj) : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__glViewport@16 referenced in function _DefaultHandleReshape@8
GlAux.lib(glaux.obj) : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__glDrawBuffer@4 referenced in function _auxInitWindowAW@8
GlAux.lib(glaux.obj) : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__glClearIndex@4 referenced in function _auxInitWindowAW@8
GlAux.lib(glaux.obj) : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__glClearColor@16 referenced in function _auxInitWindowAW@8
GlAux.lib(tk.obj) : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__wglDeleteContext@4 referenced in function _CleanUp@0
GlAux.lib(tk.obj) : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__wglMakeCurrent@8 referenced in function _CleanUp@0
GlAux.lib(tk.obj) : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__wglCreateContext@4 referenced in function _tkInitWindowAW@8
Debug/manos1.exe : fatal error LNK1120: 10 unresolved externals

Build log was saved at "file://c:\Documents and Settings\manos\My Documents\Visual Studio Projects\manos1\manos1\Debug\BuildLog.htm"
manos1 - 11 error(s), 0 warning(s)


---------------------- Done ----------------------

    Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 skipped

Τι διάολο γίνεται οεο???
Logged
TheDoctor
Νεούλης/Νεούλα
*
Posts: 39


View Profile
Re: Απορίες σε OpenGL
« Reply #6 on: February 20, 2007, 14:45:50 pm »

Λοιπόν φίλε μου απλά, δεν κάνεις reference συγκεκριμένα την βιβλιοθήκη Opengl32.lib στον linker σου. Εσύ μπορεί να του λες οτι οι βιβλιοθήκες είναι στο c:\μπλα μπλα\PlatformSDK\lib, αλλά αυτό δεν φτάνει. Πρέπει να του πείς από τα project properties να κάνει λινκ στην opeggl32.lib (Αν χρησιμοποιείς Visual Studio δεξί κλίκ στο όνομα του project (όχι του solution), properties, linker από αριστερα, Input και στο πεδίο Additional Dependencies θα γράψεις απλά opengl32.lib . Μετά ο linker θα πάψει να γκρινιάζει.

Κώστας Πανούλας
Logged
Verminoz
Veteran
Καταστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 8236


I smoke my friends down to the filter


View Profile WWW
Re: Απορίες σε OpenGL
« Reply #7 on: February 20, 2007, 15:17:51 pm »

Quote from: TheDoctor on February 20, 2007, 14:45:50 pm
Λοιπόν φίλε μου απλά, δεν κάνεις reference συγκεκριμένα την βιβλιοθήκη Opengl32.lib στον linker σου. Εσύ μπορεί να του λες οτι οι βιβλιοθήκες είναι στο c:\μπλα μπλα\PlatformSDK\lib, αλλά αυτό δεν φτάνει. Πρέπει να του πείς από τα project properties να κάνει λινκ στην opeggl32.lib (Αν χρησιμοποιείς Visual Studio δεξί κλίκ στο όνομα του project (όχι του solution), properties, linker από αριστερα, Input και στο πεδίο Additional Dependencies θα γράψεις απλά opengl32.lib . Μετά ο linker θα πάψει να γκρινιάζει.

Κώστας Πανούλας

Αυτό που εννοούσα κι εγώ δηλαδή! Wink
Logged



Englab - Open source scientific/engineering platform
Rebetologion - Contemporary/Experimental


Κακούργα ύπαρξις!
jiraiya
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 164


Helpful, loyal, perverted....


View Profile
Re: Απορίες σε OpenGL
« Reply #8 on: February 20, 2007, 21:57:42 pm »

kamene, να σε ρωτήσω κάτι?
Για ποιο λόγο ασχολείσαι με Open Gl Κι όχι με DirectX?

Είναι καθαρά ερώτηση περιέργειας...
Έχω την εντύπωση ότι η ανάπτυξη εφαρμογής στο DirectX σου δίνει διάφορες δυνατότητες.
Άσε που χρησιμοποιώντας και το .ΝΕΤ framework, μπορείς να μπεις και σε linux τώρα πια.
Logged

poumpa
Ανερχόμενος/Ανερχόμενη
**
Gender: Male
Posts: 92


Download NOW from users.auth.gr/avogiann


View Profile
Re: Απορίες σε OpenGL
« Reply #9 on: February 21, 2007, 04:27:14 am »

Quote from: TheDoctor on February 20, 2007, 14:45:50 pm
Λοιπόν φίλε μου απλά, δεν κάνεις reference συγκεκριμένα την βιβλιοθήκη Opengl32.lib στον linker σου. Εσύ μπορεί να του λες οτι οι βιβλιοθήκες είναι στο c:\μπλα μπλα\PlatformSDK\lib, αλλά αυτό δεν φτάνει. Πρέπει να του πείς από τα project properties να κάνει λινκ στην opeggl32.lib (Αν χρησιμοποιείς Visual Studio δεξί κλίκ στο όνομα του project (όχι του solution), properties, linker από αριστερα, Input και στο πεδίο Additional Dependencies θα γράψεις απλά opengl32.lib . Μετά ο linker θα πάψει να γκρινιάζει.

Κώστας Πανούλας

Εκτός από τα παραπάνω χρειάζεται να κάνεις link και με τις βιβλιοθήκες GLu32.lib και GLaux.lib
και να μην ξεχάσεις το Project που έχεις δημιουργήσει να είναι Win32 Application και ΟΧΙ Win32 Console Application.

Ο NeHe έχει πιθανόν τα καλύτερα tutorial πάνω σε OpenGL αλλα θα πρέπει να φας στη μάπα και λίγο Win32 API για να καταλάβεις τι παίζει. Δεν είναι αναγκαστικά κακό αυτό αλλά θα χρειαστείς κάποιο χρόνο παραπάνω αν θες να καταλάβεις πως ψιλοδουλεύουν τα πράματα...

Ένα άλλο καλό site σε ίδιο στυλ με του NeHe (hardcore Win32...) είναι το
http://www.gametutorials.com/gtstore/c-1-opengl-tutorials.aspx


Αν θές να αποφύγεις το Win32 API δες το επίσημο site της OpenGL
http://www.opengl.org/

Από αυτά που θυμάμαι χρησιμοποιούσε τη βιβλιοθήκη glut για να δημιουργήσει application, window κτλ

Ένα πολύ καλό forum υπάρχει κ στο
http://www.gamedev.net/


Quote from: jiraiya on February 20, 2007, 21:57:42 pm
kamene, να σε ρωτήσω κάτι?
Για ποιο λόγο ασχολείσαι με Open Gl Κι όχι με DirectX?

Είναι καθαρά ερώτηση περιέργειας...
Έχω την εντύπωση ότι η ανάπτυξη εφαρμογής στο DirectX σου δίνει διάφορες δυνατότητες.
Άσε που χρησιμοποιώντας και το .ΝΕΤ framework, μπορείς να μπεις και σε linux τώρα πια.

Στο internet υπάρχουν άπειρες κ ατέλειωτες συζητήσεις πάνω στη σύγκριση OpenGL/Direct3D (τα DirectX είναι γενικότερο API που εκτός απο τα 3D γραφικά περιέχουν κ χειρισμό εισόδου (DirectInput), ήχου(DirectSound,DirectMusic ή κάπως έτσι..) και άλλα για αυτό δεν μπορεί να γίνει ακριβής σύγκριση μεταξύ των δύο αφού η OpenGL είναι καθαρά για 3D γραφικά)

Κάποια σημεία που είναι κοινώς αποδεκτά είναι:
-Η OpenGL είναι απλούστερη κ πιο κατανοητή (σε αυτό ρόλο παίζει ότι είναι φτιαγμένη σε C-style αντίθετα με τα Direct3D που έχουν interface πάνω σε interface κ δεν συμμαζεύεται...)
-Η OpenGL είναι γενικά ταχύτερη από τα Direct3D (μη βαράτε! μπορείτε εύκολα να δείτε ότι στις περιπτώσεις που δεν ισχύει αυτό είναι γιατί τα Direct3D κ ιδιαίτερα μετά τα DirectX8 μπορούν κ υποστηρίζουν το hardware acceleration περισσότερων καρτών από η OpenGL)
-Η OpenGL έχει φτιαχτεί για να είναι portable (ενώ τα DirectX έχουν φτιαχτεί για τα windows...)

Για τους παραπάνω λόγους τουλάχιστον εγώ πιστεύω ότι είναι καλύτερο για κάποιον να ξεκινήσει από OpenGL.
Κ για να επανέλθω σε κάτι που ειπώθηκε στην αρχή ότι η OpenGL είναι δύσκολη.
Από προσωπική εμπειρία έχω δει ότι το δύσκολο στα 3D γραφικά είναι να καταλάβεις την μαθηματική θεμελίωση κ τον μαθηματικό χειρισμό των πραγμάτων (κάμερα, affine χώρους, γραμμικοί μετασχηματισμοί, projections, clipping, culling, quadrics, curves, Phong lighting model, κ πάει λέγοντας....).
Από εκεί κ πέρα η OpenGL είναι σε γενικές γραμμές μια απλή FSM (Finite State Machine) που υλοποιεί διάφορους αλγόριθμους των 3D γραφικών κ σου επιτρέπει τον χειρισμό τους σύμφωνα με ένα σχετικά απλό API.

Αφού σαν ηλεκτρολόγοι είμαστε καλοί κ στα μαθηματικά ( Cheesy) κ στον προγραμματισμό ( Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy) δεν βλέπω να υπάρχει λόγος καποιος να την "φοβάται" Wink
Logged

www.nhsteiagroup.co.nr
http://users.auth.gr/avogiann
jiraiya
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 164


Helpful, loyal, perverted....


View Profile
Re: Απορίες σε OpenGL
« Reply #10 on: February 21, 2007, 04:36:17 am »

Stalin, νομίζω πια πως το ζήτημα του portability είναι μύθος...
Είναι γεγονός ότι όταν ξεκίνησε το OpenGl ήταν χρόνια μπροστά και το DirectX κατηγορήθηκε ότι όλες οι μετέπειτά του εκδόσεις έτειναν να μοιάσουν στο OpenGl, αλλά η ύπαρξη του .NET framework Λύνει νομίζω το ζήτημα του portability.
Τώρα έχεις DirectX που παίζει σε Linux.
Γράφεις και το προγραμματάκι σου σε Managed code και είσαι τζιτζί!

Για όποιον συνάδελφο ενδιαφέρεται να δει το DirectX, μπορεί να βρει Άπειρη βιβλιογραφία σε torrent ή στο μουλάρι!
Υπάρχουν επίσης πολύ όμορφα παραδειγματάκια και μέσα στο DirectX SDK όπως επίσης και στην σελίδα του MSDN.

Όπως και να'χει, είναι ενδιαφέρουσα ενασχόληση!
Καλή συνέχεια!
« Last Edit: February 21, 2007, 04:49:09 am by jiraiya » Logged

Zarathoustra
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1436



View Profile
Re: Απορίες σε OpenGL
« Reply #11 on: February 21, 2007, 05:24:50 am »

Quote from: Jiraira
Stalin, νομίζω πια πως το ζήτημα του portability είναι μύθος...
Είναι γεγονός ότι όταν ξεκίνησε το OpenGl ήταν χρόνια μπροστά και το DirectX κατηγορήθηκε ότι όλες οι μετέπειτά του εκδόσεις έτειναν να μοιάσουν στο OpenGl, αλλά η ύπαρξη του .NET framework Λύνει νομίζω το ζήτημα του portability.
Τώρα έχεις DirectX που παίζει σε Linux.
Γράφεις και το προγραμματάκι σου σε Managed code και είσαι τζιτζί!

Η NASA είχε δημιουργήσει ένα open-source project αντίστοιχο του google-erarth με την ονομασία "World Wind".Ήταν γραμμένο εξ´ολοκλήρου σε managed C# και χρησιμοποιούσε το direct3D.ΝΕΤ για απεικόνιση τριδιάστατων γραφικών.H εφαρμογή είχε μεγάλη επιτυχία(μπορείτε να την δοκιμάσετε όσοι έχετε εγκατεστημένο .ΝΕΤ framework ) αλλά υπήρχε ένα σημαντικό (και αξεπέραστο) πρόβλημα:Έτρεχε μόνο σε windows.Τέθηκε λοιπόν ως άμεση προτεραιότητα,η επόμενη λοιπόν έκδοση του World Wind να τρέχει σε όλες τις πλατφόρμες (linux-windows-mac) ,μια και όλοι οι χρήστες έχουν δικαίωμα στην πληροφορία,τα αστρονομικά δεδομένα και τις εντυπωσιακές δορυφορικές φωτογραφίες ενός δημόσιου οργανισμού και όχι μόνο οι πελάτες του Bill Gates,οπότε επιλέχθηκε ως API το openGL και συγκεκριμένα το JOGL(η "έκδοση" του για java).

Αυτά για τον "μύθο" του portability.

(το linux υποστηρίζει μόνο ενα μικρό υποσύνολο από το API του .NET και το Direct3D.NET (ή όπως ονομάζεται) δεν αποτελεί φυσικά  μέρος του.Η κατάσταση δεν νομίζω να αλλάξει δραματικά στο μέλλον,αλλά ακόμα και αν διαψευσθώ είμαι σίγουρος πως η στρατιά δικηγόρων της MS θα αναλάβει την προστασία της πολύτιμης πνευματικής της ιδιοκτησίας και του πατενταρισμένου API.Σε αντιδιαστολή,το openGL δεν ανήκει σε κάποια εταιρεία,είναι ανοιχτό standard και μπορεί οποιοσδήποτε να το υλοποιήσει χωρίς να ανησυχεί για μηνύσεις και εμπλοκή σε (κατά πάσα πιθανότητα άνισους) δικαστικούς αγώνες)
« Last Edit: February 21, 2007, 06:00:06 am by Zarathoustra » Logged
Verminoz
Veteran
Καταστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 8236


I smoke my friends down to the filter


View Profile WWW
Re: Απορίες σε OpenGL
« Reply #12 on: February 21, 2007, 14:10:26 pm »

Και μόνο που είναι από την Microsoft δεν πρέπει καν να χρησιμοποιήσεις ένα πακέτο σαν το DirectX. Cheesy

Το OpenGL είναι ένα πανίσχυρο πακέτο, portable, για γραφικά! Όχι για τίποτα άλλο! Σου δίνει όλα τα εργαλεία για 2D και 3D γραφικά. Απο εκεί και πέρα αν χρειάζεσαι ήχο υπάρχει η πανίσχυρη OpenAL. Αν θες input υπάρχουν άλλα interfaces (SDL κ.α.) που μπορείς να αξιοποιήσεις.
Όσο πιο μακριά μπορεί να μείνει κανείς από το Win32 ΑPI που είναι ούτως ή άλλως δύστροπο και μη ευέλικτο τόσο το καλύτερο. Αν και όντως στα tuts του NeHe έχει μπλέξει αρκετά με Win32 API αλλά τι να κάνεις.

Όταν είπα ότι το OpenGL είναι δύσκολο δεν το είπα για κακό ούτε για αποτρεπτικό. Απλώς πιστεύω πως είναι κάτι που χρειάζεται σοβαρή ενασχόληση, δεν το μαθαίνεις για πλάκα! O Stalin έχει δίκιο, το μαθηματικό και θεωρητικό (λογικό) κομμάτι είναι το πιο δύσκολο. Από κει και πέρα και εφόσον γνωρίζει κάποιος προγραμματισμό δεν υπάρχει δυσκολία...
Logged



Englab - Open source scientific/engineering platform
Rebetologion - Contemporary/Experimental


Κακούργα ύπαρξις!
Καμένος
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2322


View Profile
Re: Απορίες σε OpenGL
« Reply #13 on: February 22, 2007, 19:41:02 pm »

Εντάξει τώρα... Έφτιαξα win32 και δήλωσα τις βιβλιοθήκες στο cpp που δημιουργήθηκε.. Βασικά τώρα δεν ξερω τι παίζει για να ζωγραφίσω...

Βάζω κατευθείαν τις εντολές για σημεία κτλ ή πρέπει να κάνω κάτι αλλο? Έβαλα την auxInitWindow, την auxInitDisplay και μία άλλη που δεν θυμάμαι και αμέσως μετά έβαλα να ζωγραφίσει κάτι τελείες... αλλά ενώ άνοιγε την φόρμα δεν είχε ζωγραφισμένο τίποτα. Πρέπει να κάνω κάτι συγκεκριμένο πρώτα?
Logged
Verminoz
Veteran
Καταστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 8236


I smoke my friends down to the filter


View Profile WWW
Re: Απορίες σε OpenGL
« Reply #14 on: February 22, 2007, 19:48:28 pm »

Για να ζωγραφίζεις υπάρχη η οικογένεια συναρτήσεων vertex και πρέπει να εξασφαλίσεις στο τέλος ότι όλα έχουν περάσει στο buffer. Γι αυτό κάνεις flush με την αντίστοιχη συνάρτηση...ίσως φταίει αυτό...
Logged



Englab - Open source scientific/engineering platform
Rebetologion - Contemporary/Experimental


Κακούργα ύπαρξις!
Pages: [1] 2 3 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...