• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 17, 2025, 00:08:27 am

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 17, 2025, 00:08:27 am

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Yamal
[June 16, 2025, 23:46:31 pm]

[Οργάνωση Υπολογιστών] Γε...
by RAFI
[June 16, 2025, 22:46:54 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 19:49:00 pm]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 16:56:56 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by Λαμπτήρας
[June 16, 2025, 15:55:08 pm]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[June 16, 2025, 13:28:21 pm]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[June 16, 2025, 12:13:45 pm]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 12:01:53 pm]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by George_RT
[June 16, 2025, 10:22:18 am]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[June 16, 2025, 01:56:37 am]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by nmpampal
[June 15, 2025, 16:25:56 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ανέβασμα θεμά...
by tzortzis
[June 14, 2025, 16:54:08 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by el mariachi
[June 14, 2025, 11:56:45 am]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:55 am]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 09:58:14 am]

Αλέξης Τσίπρας, η επιστρο...
by Yamal
[June 14, 2025, 04:42:23 am]

Έναρξη Δηλώσεων Συμμετοχή...
by IEEE SB
[June 14, 2025, 00:10:19 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9960
Latest: valco08
Stats
Total Posts: 1426678
Total Topics: 31711
Online Today: 164
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 48
Guests: 109
Total: 157
thaliatsk
Liamos
Zoe06
boulionis
Η ΤΡΑΠΟΥΛΑ ΤΟΥ ΠΑΠΠΟΥ ΜΟΥ
apal
Το παγώνι
Yamal
Summand
theofr
dinoschalv
mprova
kostas1507
chaniotism
chrisg
lasef
Elenit
Saint_GR
Pakapis5
AlexKyr
Athinaaz
sassi
kpap17
George15
nikd
george14
parvanitid
ArchieHadCells
mavropan
evax
kouf
alex_samaras_
dimitrisblioumis
taniakrg
agapi
LambisTr
abiki
Tsomp
Giorgos2222
alababamas4444
Mr Watson
maestros
Mr Z
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Για αλλαγή του public name σας, επικοινωνήστε με έναν από τους Admins.
THMMY.gr > Forum > Χαλαρή συζήτηση - κουβεντούλα > Φιλόσοφοι Μηχανικοί - Μηχανικοί Φιλόσοφοι > Πολιτικά (Moderators: Mr Watson, Tasos Bot) > Οδηγός του καλού Φασίστα για το Internet
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: 1 ... 4 5 [6] 7 8 Go Down Print
Author Topic: Οδηγός του καλού Φασίστα για το Internet  (Read 19916 times)
Fenix
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Gender: Male
Posts: 581


Α μπλου


View Profile
Re: Οδηγός του καλού Φασίστα για το Internet
« Reply #75 on: August 10, 2006, 20:49:20 pm »

Quote from: JAE on August 10, 2006, 20:06:31 pm
Δεν διαφωνω μαζι σου.Μια εξηγηση γιατι ειναι αυτο που ειναι εδωσα.

Η εξήγησή σου μου φάνηκε ψιλοαπολογητική για την Χούντα.Τι να σκεφτεί ο αγρότης που ο Παπαδόπουλος έδωσε πνοή στην ύπαιθρο, καλός ο χουντάκλας διευθυντής των λιμενεργατών που βοήθησε τόσο κόσμο καλοί οι αξιωματικοί που μετατέθηκαν κ.λ.π, πολλά διαμάντια μαζεύτηκαν μέσα στον κουβά με τα σκατά και πρέπει να σπεύσουμε να τα διαχωρίσουμε για να προλάβουμε την ιστορική αδικία που βάζει και καλούς και κακούς στο ίδιο καζάνι.Αν δεν κατάλαβα καλά και απορρίπτεις εντελώς την περίοδο της χούντας και όλα τα παράγωγά της σου ζητώ συγνώμη. 
Logged

TΕΜΠΕΛΑΡΙΑ-ΚΟΠΡΙΤΕΙΣΙΟΝ
Κατάληψη για πάντα!Κατάληψη στα πάνταGood evening London, i would introduse myself but truth to tell, i do not have a  name , you can call me "V". Since mankind's dawn, a handfull of opressors have accepted responsibility over our lives that we should have accepted for ourselves.By doing so they took our power, by doing nothing, we gave it away.We've seen where their way leads, through camps and wars, towards the slaughterhouse.In anarchy there is another way.With anarchy,from rubble comes new life, hope reinstated.They say anarchy's dead, but you see...reports of my death were...exaggerated.Tomorrow Downing Street will be destroyed, tonight you must choose what comes next,lives of our own, or return to chains, choose carefully, and so adieu.
JAE
Guest
Re: Οδηγός του καλού Φασίστα για το Internet
« Reply #76 on: August 10, 2006, 20:58:35 pm »

Ρε Φενιξ γραφω τι εχω ακουσει και δεν εχω κανενα κομπλεξ να μιλαω και με τον αναρχικο και με τον χουντικο και με οποιον ανθρωπο βρεθει απεναντι μου.Εχω μεγαλωσει σε μια οικογενεια με μανα βασιλικια και πατερα αριστερο.Αυτο δεν σημαινει οτι πρεπει να υιοθετησω την μια η την αλλη πλευρα.Ο καθενας διαμορφωνει τα πιστευω του αναλογα με τα βιωματα του.

Ειναι φυσικο να απορριπτω εντελως την περιοδο της χουντας εφοσον ελευθεριες και δικαιωματα καταπατηθηκαν ασυστολα.Ακομα και καλο να εκανε σε ολους πλην ενος - αν ενας ανθρωπος υπεφερε παλι για κραξιμο θα ηταν.

Και δεν θελω συγγνωμες απλα μην τα παιρνετε ολα κατευθειαν στραβα.
Logged
Vulcan
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Posts: 245



View Profile
Re: Οδηγός του καλού Φασίστα για το Internet
« Reply #77 on: August 10, 2006, 21:12:59 pm »

Quote from: Cyberkat on August 10, 2006, 13:47:44 pm
..............Αυτό που εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω, και δεν ξεκαθαρίζεται ούτε στο άρθρο του Γρίβα, είναι το γιατί η Θεσσαλονίκη αποτελεί το προπύργιο του νεοφασισμού. Λογικά η σχετική διείσδυση των απολιθωμάτων της χούντας στις τοπικές κοινωνίες είναι η ίδια σε όλες τις ελληνικές πόλεις, τουλάχιστον στις 4-5 μεγαλύτερες. Γιατί το παρακράτος και ο υπόκοσμος που το στήριξε, ήταν ισχυρότερο εδώ? Και το κυριότερο, γιατί παραμένει? Δεν νομίζω ότι η Θεσσαλονίκη σήμερα έχει καθαρότερη ταξική διαστρωμάτωση από την Αθήνα για παράδειγμα. Γιατί εξακολουθούν αυτά τα φαινόμενα να ευδοκιμούν εδώ? Και δεν είναι μόνο ο Λιακόπουλος και ο Καρατζαφέρης, είναι και ο Ψωμιάδης.

Εδώ είναι το πρόβλημα και εδώ εντοπίζεται το αρχικό μου ερώτημα αγαπητή Cybercat. Το άρθρο του Γρίβα, αλλά και ο Τσουκαλάς στον πρόλογό του, δίνουν εξηγήσεις που ο ορίζοντάς τους φτάνει μέχρι την μεταπολίτευση.

Μπορούν εξηγηθούν αρκετά πράγματα μέχρι τότε:
Η Θεσσαλονίκη είναι η πόλη του πολιτικού εγκλήματος. Με την κατάληψή της από το Ελληνικό βασίλειο, με το 'τζα!' δηλαδή, δολοφονείται εδώ ο ... βασιλιάς Γεώργιος. Μέχρι το '70 έχουμε πέντε τουλάχιστον από τις ειδεχθέστερες πολιτικές δολοφονίες της χώρας, όλες διαπραγμένες από την ακροδεξιά
1) Ζέβγος, 1947.
2) Πόλκ, 1948.
3) Λαμπράκης, 1963.
4) Χαλκίδης, 1967
5) Τσαρουχάς, 1968. 
Τα τέσσερα θύματα  ήταν στελέχη της αριστεράς (οι τρεις βουλευτές) και ο ένα φιλελεύθερος αμερικάνος.

Είχαμε επίσης δυο στρατιωτικά κινήματα  (Εθνική Άμυνα 1916, και κίνημα του 35).
Είχαμε μια μαζική δολοφονία (11) διαδηλωτών 1936 (Μάης του 36).
Εδώ έχουμε τις πρώτες δυο εκτελέσεις πολιτικών κρατουμένων της αριστεράς πριν την επίσημη  έναρξη του εμφυλίου (Επταπύργιο 1946).
Τέλος, εδώ έγινε (συμβολικά; ) και η τελευταία εκτέλεση θανατικής ποινής (1972).

Φυσικά το μέγιστο των εγκλημάτων είναι η 'εξαφάνιση'  44.000 Εβραίων στη διάρκεια της κατοχής από τους Γερμανούς και τους ντόπιους συνεργάτες τους.

Όλα αυτά έχουν εξηγηθεί λίγο ή πολύ.

Το ζήτημα είναι ότι 30 χρόνια μετά την μεταπολίτευση, έχουμε φαινόμενα ανάκαμψης του φασισμού -πιθανόν και του παρακράτους- καθώς και του λόγου που τον συνοδεύει, σε ένα άλλο επίπεδο οικονομικό, πολιτικό, πολιτιστικό, με μιαν άλλη κοινωνική διαστρωμάτωση. Μπορoύν οι συζητητές να δώσουν απάντηση στο γιατί και το πώς, με κείμενα ή με δικές τους απόψεις;

Εκεί είναι το ζήτημα κι εκεί η ικανότητα εκφοράς πολιτικού λόγου, όχι στις διάφορες ψιλοπαπαριές για άκρους, μέσους, νταμπέλες και δεν συμμαζεύεται...
Είστε ενήλικες και φοιτητές ενός τμήματος όπου θα έπρεπε κατ' εξοχήν να κυριαρχεί ο ορθός λόγος και όχι οι μεταφυσικές προσεγγίσεις.

Πάντως, έχει πλάκα να προσπαθείς να μιλήσεις εν μέσω βομβαρδισμού από άρες-μάρες κουκουνάρες!!!
 
Μεταφέρω εδώ ως έναυσμα για συζήτηση μια συνέντευξη από την εφημερίδα 'Εποχή', απάντηση που όπως δίνεται, λίγο μεταφυσική μου φαίνεται (γαμώτο, αριστερή είναι κι αυτή).

Και περιμένω απαντήσεις άξιες ... λόγου.

--------------------------------------------------------------------------------

«Η (κάθε) πόλη είναι θεμελιωμένη πάνω σε ένα έγκλημα»
Νίκος Γενημάκης

Ο Μιχάλης Μπαρτσίδης, μέλος του «Κοινωνικού Εργαστηρίου» του Κοινωνικού Φόρουμ Θεσσαλονίκης και της ομάδας του περιοδικού «Θέσεις» μιλά στο Δημήτρη Γκιβίση της εφημερίδας «Εποχή», και μοιράζεται τους προβληματισμούς του με αφορμή την υποψηφιότητα Καρατζαφέρη για τη δημαρχία της Θεσσαλονίκης.

Στη συνέντευξη θίγονται «ευαίσθητα» για την πόλη θέματα, όπως η εξόντωση της Εβραϊκης κοινότητάς της στο παρελθόν, και η εξόντωση της μνήμης της σήμερα. Επίσης, αμφισβητείται ο παραδοσιακός ορισμός της «ακροδεξιάς», και διατυπώνονται ριζοσπαστικές προτάσεις για την τοπική αυτοδιοίκηση.

Τα τελευταία χρόνια έχει ανοίξει μια κουβέντα στο χώρο μας, σχετικά με την εθνικο-ρατσιστική «ιδιομορφία» της Θεσσαλονίκης. Εσύ τι πιστεύεις ότι κρύβεται κάτω από αυτή την πόλη;
Να απαντήσουμε ποιο είναι το θεμελιακό γεγονός σε αυτή την ιστορία. Όπως λέει και η κομμουνίστρια συγγραφέας Κρίστα Βολφ, «Η (κάθε) πόλη είναι θεμελιωμένη πάνω σε ένα έγκλημα» (Μήδεια – Φωνές), το οποίο βεβαίως είναι η βία και οι αποκλεισμοί που προϋποθέτει κάθε πολιτική κρατική θέσμιση. Και το έγκλημα πάνω στο οποίο θεμελιώθηκε η εθνικά ομογενοποιημένη Θεσσαλονίκη, είναι η εξόντωση της εβραϊκής κοινότητας από τους Ναζί αλλά με την παθητική ή ενεργητική συμμετοχή του ελληνικού στοιχείου της πόλης.

Κυριολεκτική αναπαράσταση αυτού του θεμελιακού γεγονότος, αποτελεί η θεμελίωση του πανεπιστήμιου πάνω στα εβραϊκά νεκροταφεία. Η αποσιώπηση αυτού του γεγονότος σε όλη την μεταπολεμική περίοδο μέχρι και σήμερα, συνιστά ενεργητική καταστροφή της μνήμης της πόλης. Εκεί που άλλες πόλεις χτίζουν κενοτάφια χωρίς νεκρούς (Βερολίνο), η Θεσσαλονίκη κρύβει στα θεμέλιά της νεκρούς χωρίς μνημεία.

Πως συνδέονται τα σημερινά γεγονότα και φαινόμενα με το παρελθόν της πόλης;
Για τη σημερινή κατάσταση πρέπει να θέσουμε δύο παραδοχές. Πρώτον, πιστεύω ότι πρόκειται για νέα φαινόμενα που προσομοιάζουν με τα λεπενικού τύπου. Θα μπορούσαμε να τα χαρακτηρίσουμε ως ρεύματα διεκδίκησης της «εθνικής προτίμησης». Επίσης, όπως υποδηλώνει ο όρος «διεκδίκηση», πρόκειται για κινήματα τα οποία συγκροτούνται «από τα κάτω» γύρω από ένα κεντρικό αίτημα το οποίο έχει ως αποτέλεσμα κοινωνικούς και πολιτικούς αποκλεισμούς.

Δεύτερον, υπάρχει όντως σχέση με το παρελθόν της πόλης, με την έννοια ότι τα νέα φαινόμενα για να εκδηλωθούν, αναζητούν να συνδεθούν και στηρίζονται σε προϋπάρχουσες παραδόσεις ιδεολογίας, πολιτικής, και κουλτούρας. Υπάρχει και αναπτύσσεται διαρκώς μια αντίστοιχη ιστορική σκέψη και μια «σκέψη των μαζών» μέσω των πεποιθήσεων τους. Η σημερινή κρίση ταυτότητας και ανασφάλειας δίνει το βάρος στο παρελθόν της περιοχής και επιτρέπει να γίνει δοκιμαστήριο νεοφασιστικών προτάσεων.

Τι άλλο συνέβαλε στην εκδήλωση τέτοιων φαινομένων;
Την τελευταία δεκαπενταετία μεσολάβησε μια τριπλή αλλαγή: η αποδυνάμωση του κοινωνικού κράτους, η κρίση και έλλειψη των συλλογικών ιδεωδών και η σύγχρονη μετανάστευση. Η «εσωτερική αποδυνάμωση του κράτους» επιφέρει την κρίση της λαϊκής κυριαρχίας, με την έννοια ότι οι κυριαρχούμενοι δεν μπορούν να ελέγχουν πλέον τους εκπροσώπους τους διαμορφώνοντας την πεποίθηση ότι οι εκπρόσωποί τους ελέγχονται από άλλα κέντρα αδιαφανή και υπερκείμενα. Και εδώ δεν αρκεί να αντιτείνουμε απλώς την σωστή μαρξιστική θέση που λέει ότι το κράτος δεν αποδυναμώνεται από εξωγενείς παράγοντες (παγκοσμιοποίηση).

Το φαντασιακό των κυριαρχούμενων έχει την ανάγκη να το θεωρεί είτε παντοδύναμο είτε αδύναμο και σήμερα διαμορφώθηκε η δεύτερη πεποίθηση η οποία έχει υλικά αποτελέσματα (ιδεολογία). Η διαδικασία αυτή, αποτελεί όπως γνωρίζουμε, την κύρια πλευρά των φαινομένων που ονομάζουμε «κρίση της δημοκρατίας και της πολιτικής», και αυτό είναι η βάση των φαινομένων. Εστιάζοντας το βλέμμα μας στο τι κάνουν και τι λένε με την πρακτική τους οι «από κάτω» συμπεραίνουμε ότι νοιώθουν πρόβλημα ασφάλειας και κοινωνικών δικαιωμάτων (εργασίας, περίθαλψης, εκπαίδευσης) και ταυτόχρονα βιώνουν έναν πανικό ταυτοτήτων ως γενικότερο φαινόμενο αυτοπροσδιορισμού. Ο συντονισμός αυτών των δυο παραγόντων, βρίσκεται στη βάση του νεοφασισμού γενικότερα στην Ευρώπη.

Αυτά τα νέα ρεύματα, έχουν σχέση με παλαιότερα ακροδεξιά μορφώματα;
Όχι ακριβώς. Η ακροδεξιάς προέλευσης συνιστώσα είναι μία από όλες καθόσον τα νέα φαινόμενα διαθέτουν πολλαπλά και ετερογενή χαρακτηριστικά. Πάνω στην αφήγηση της εθνικής ιστορίας της πόλης συνάπτεται μια νέα κοινωνική συμμαχία: αποσιωπούν ιστορικά προηγούμενα, υπερασπίζονται ένα κεκτημένο που δεν τους νοιάζει
με πιο τρόπο αποκτήθηκε και διεκδικούν ένα μέλλον υπερασπιζόμενοι τα «προνόμια» που συνοδεύουν την ιδιότητα του εθνικού πολίτη.

Κακώς τους λέμε ακροδεξιούς, γιατί δημιουργούμε σύγχυση. Δεν πρέπει να αποσπούν την προσοχή μας οι ακροδεξιές σέχτες αλλά οι «υπεράνω υποψίας» εθνικοί πολίτες. Ένας παραδοσιακός ακροδεξιός δεν θα είχε ποτέ διεισδυτικότητα στο ακροατήριο του ΚΚΕ, του πρώην λαϊκού ΠΑΣΟΚ ή ακόμα και στο λαϊκό ακροατήριο της δεξιάς.

Η αριστερά έχει ευθύνες για αυτά τα φαινόμενα;
Έχει, και κυρίως το ΚΚΕ, ο λόγος του οποίου απευθύνεται αμιγώς στην ταξική ταυτότητα. Αγνοεί, ή θεωρεί ότι μπορεί να εκμεταλλευθεί προς ίδιον όφελος, την αμφισημία του ταξικού συμφέροντος η οποία μπορεί να καλύπτεται από τον εθνικιστικό λόγο μια χαρά. Και εδώ βλέπουμε τα όρια της ταξικής πολιτικής, που προφανώς δεν εννοώ να εγκαταλειφθεί, αλλά πρέπει να συναρθρωθεί με την πολιτική των δικαιωμάτων των μεταναστών και των νέων κινημάτων.

Η «εθνική υπερηφάνεια» παίζει ρόλο στη διαμόρφωση συνειδήσεων;
Ναι, γιατί υποκρύπτει ταξικά συμφέροντα και υποδηλώνει την τραυματισμένη εργατική αξιοπρέπεια. Μέσα στο πλαίσιο των ανταγωνισμών στους κόλπους της εργατικής τάξης, ευρύτατα τμήματά της αμύνονται θέτοντας το αίτημα της «εθνικής προτίμησης». Διεκδικούν μια προνομιακή μεταχείριση (όπως οι «απόστρατοι» των εθνικών πολέμων) μέσα από τη διαπραγμάτευση του «να τι πρόσφερα για σένα πατρίδα». Οι αγώνες της εργατικής τάξης που διεκδίκησαν και πέτυχαν αρκετά από τα εργασιακά δικαιώματα, στη φάση ανάπτυξης και ενίσχυσης του κοινωνικού κράτους πρόνοιας, είχαν και τέτοιες παράδοξες πλευρές. Η «εθνική προτίμηση» ήταν πάντοτε εγγεγραμμένη στη δομή του εθνο-κοινωνικού κράτους.

Τα κοινωνικά δικαιώματα εξαρτώνται πάντοτε από την εθνικότητα παρότι ο λόγος ήταν οικουμενικός-καθολικός. Πρέπει να δεχτούμε ότι η ιδιότητα του εθνικού πολίτη και η ιδιότητα του πολίτη δεν ταυτίζονται πάντοτε και η ταύτιση αυτή κινδυνεύει σε πολλές περιπτώσεις, άλλοτε εξασθενεί και άλλοτε ενδυναμώνεται. Με αυτή την έννοια, τέτοια κρίση και αναδημιουργία πρέπει να θεωρήσουμε ότι συνέβη αμέσως μετά την κατοχή και τον εμφύλιο, και συμβαίνει και τώρα πάλι με την είσοδο των μεταναστών, την παραμονή και εγκατάστασή τους ως πολίτες αυτής της χώρας.

Το παράδειγμα της διαμάχης για τη σημαία είναι αποκαλυπτικό: πρόκειται για μια συμβολική προληπτική μάχη αφού οι ξένοι δεν πρόκειται να «τιμήσουν» τη σημαία «μας». Το νόημα του «Αλβανέ δεν θα γίνεις Έλληνας ποτέ» ή του ψωμιαδικού «Έλληνας δεν γίνεσαι, γεννιέσαι» είναι ότι δεν μπορείς και δεν θα γίνεις ποτέ «πολίτης με ίσα δικαιώματα» και το σύμβολο της σημαίας είναι το καθεστώς του πολίτη ως «εθνικού πολίτη». Βλέπουμε ότι στους «από κάτω» δεν έχει και πολλή επιτυχία η προεδρική ρήση «περί μετεχόντων της ελληνικής παιδείας». Λένε αυτά που μάθανε στο σχολείο και επιπλέον το επεξεργάζονται κάθε φορά. Είναι φανερό, λοιπόν, ότι εδώ έχουμε τη ρίζα των αποκλεισμών δηλαδή του ρατσισμού που, βαθύτερα, είναι συνδεδεμένος με την Eυρωπαϊκή έννοια του έθνους.

Ποια είναι η γνώμη σου για τη σχέση εθνικισμού και πατριωτισμού;
Όταν ακούμε τις φράσεις «Οι πολιτικοί είναι διεφθαρμένοι», ή «Ο Καρατζαφέρης τα λέει καλά, είναι πατριώτης», το μοναδικό τους νόημα είναι ότι μόνο ο πατριώτης ενδιαφέρεται για τον εθνικό λαό εναντίον των ξένων μεταναστών. Και δεν διατείνεται μόνο ο Καρατζαφέρης ότι είναι «κοντά στο λαό» με αυτή τη σημασία, είναι και το ΚΚΕ. Ο λαός όμως δεν είναι ένας αλλά δύο. Σίγουρα πάντως, δεν θα καταλάβουμε τίποτε με τη διάκριση κακός εθνικισμός (Καρατζαφέρης και λοιποί) και καλός πατριωτισμός (της αριστεράς και λοιπών). Ποιος αντιγράφει ποιόν; Το σύνθημα «της αδελφοσύνης των Ελλήνων και ξένων εργατών» παραμένει ρητορικό.

Πως θα σχολίαζες την έκφραση του Άνθιμου «Ο εχθρός εκ των ένδον», η οποία εκφράστηκε δημοσίως στα εγκαίνια της ΔΕΘ;
Γνωστός Θεσσαλονικιός ποιητής μου έλεγε ότι «η Θεσσαλονίκη πολιορκείται πάντοτε εκ των έσω». Ο Άνθιμος με το προγραμματικό αυτό σύνθημα, όταν αναφέρεται σε «εσωτερικό εχθρό» προφανώς δεν εννοεί τους συνήθεις, δηλαδή τους «κομμουνιστοσυμμορίτες» και τις παραφυάδες τους. Κατά τη γνώμη μου, συμβαίνει μια μετατόπιση του λόγου και των στόχων του εθνικιστικού κινήματος όπως το γνωρίσαμε την προηγούμενη δεκαετία. Τώρα ο εχθρός εντός των πυλών είναι οι μετανάστες που διάβηκαν τα εδαφικά σύνορα, οι νέες μειονοτικές ομάδες, και οι υπερασπιστές τους, και που με την παρουσία τους «αλλάζει η σχέση μας με τον εαυτό μας», δηλαδή διαβαίνουν και «το μέσα μας όριο». Έτσι, δεν θα τους επιτρέψουμε να ψηφίσουν γιατί αποτελούν κίνδυνο για το έθνος με βάση τα σχέδια της παγκοσμιοποίησης.

Πως πρέπει να απαντήσουμε σε αυτά τα φαινόμενα;
Δεν πρόκειται να κατοχυρώσουμε τα κοινωνικά δικαιώματα χωρίς να τα διευρύνουμε με την σύζευξη πολιτειότητας και των νέων μορφών αλληλεγγύης-σιγουριάς. Η κατεύθυνση των δράσεων πρέπει να είναι η δημιουργία χώρων ανταλλαγής και επικοινωνίας. Όμως η επικοινωνία αποτελεί πάντοτε ζήτημα μετακίνησης των ορίων-συνόρων, η οποία γίνεται μέσα από διάλογο, αλλά συχνότερα μέσα από τη ρήξη, για αυτό πρέπει να ρισκάρουμε να πηγαίνουμε και «κόντρα στο ρεύμα» το οποίο αναμφισβήτητα είναι υπέρ του νεοφασισμού. Και οφείλουμε να επανεξετάσουμε άλλες σημασίες της αλληλεγγύης – εκτός από τον χριστιανοκοινωνικό εθελοντισμό – που μας έδειξε η εμπειρία των νέων κινημάτων τα οποία μας βοηθούν να ξαναμιλήσουμε την γλώσσα της εξέγερσης την οποία «σφετερίζεται» ο νεοφασισμός.

Το ζήτημα της κοινωνικής αλληλεγγύης συνίσταται στο να μετατρέψουμε την παθητικά προσδοκώμενη από το κράτος ασφάλεια σε συλλογική σιγουριά, ως συνδημιουργία από τους πολίτες «από τα κάτω». Απαραίτητη προϋπόθεση για τη μετατροπή αυτή είναι η αναγνώριση των μη εθνικών πολιτών και όχι ο αποκλεισμός τους. Για αυτό, πρέπει να διεκδικηθεί, τώρα, το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι για όλους τους διαμένοντες στη πόλη, δηλαδή να μην επιτρέψουμε νέο έγκλημα.
« Last Edit: August 10, 2006, 21:51:17 pm by Vulcan » Logged
Cyberkat
Guest
Απ: Οδηγός του καλού Φασίστα για το Internet
« Reply #78 on: August 10, 2006, 21:46:04 pm »

Quote
Αν μου προσδιορίσεις τώρα και τη σχέση της πολιτικής του Πλάτωνα με τη πολιτική που έχει εφαρμοστεί στην ιστορία....

Πρώτα και πάνω απ' όλα θα πρέπει να τονίσουμε ότι ο τρόπος που ο Πλάτωνας αντιλαμβάνεται τη δίκαιη πολιτεία είναι ολιγαρχικός. Οραματίζεται μια ταξική κοινωνία στην οποία η λειτουργία της παραγωγής θα πρέπει αυστηρά να διαχωριστεί από τη λειτουργία της διοίκησης.
Δεύτερο, για να κάνει αυτή τη μορφή της πολιτείας αποδεκτή, χρειάζεται υπερφυσική επικύρωση. Μέχρι τότε οι Έλληνες βασίζονταν στους ομηρικούς και τους ησιόδιους μύθους. Το κακό μ' αυτούς τους μύθους, τα παραμύθια, τα ψέματα, δεν είναι, λέει ο Πλάτωνας, ότι είναι φαντασίες, αλλά ότι είναι κακές φαντασίες. Εδώ εισάγεται το 'γενναίον ψεύδος', το 'βασιλικό ψεύδος', το 'ευγενές ψεύδος', πάνω στο οποίο βασίζεται η σταθερότητα της πολιτείας.
Μια θεμελιώδης αρχή του πολιτεύματος θα πρέπει να είναι: ένας άνθρωπος-μια δουλειά. Κανένας δεν μπορεί να αποδώσει καλά σε πάνω από ένα πράγμα. Τα παιδιά των γεωργών και των τεχνιτών θα μάθουν τις δουλειές των πατεράδων τους. Η μόνη σημαντική εξαίρεση στον κανόνα και μάλιστα αδιάντροπη, είναι πως ο ηγέτης θεωρείται πάντοτε ικανός για στρατηγία. Ο αδιάκοπος σύνδεσμος της σοφίας με την πολεμική τέχνη φαίνεται να αντανακλά την διαρκή ετοιμότητα του αρχηγού της Ακαδημίας να δημιουργεί ολιγαρχικές συνωμοσίες.
Ο αποκλεισμός των εργατών από κάθε συμμετοχή στην διεύθυνση της πολιτείας φέρνει μαζί και μια βαθειά αλλαγή στην παιδεία. Η παιδεία περιιορίζεται στους Φύλακες και τους Επίκουρους (τις 2 πρώτες τάξεις) και είναι με εξαίρεση τα πολεμικά, καθαρά αφηρημένη.
Πριν αφήσουμε την Πολιτεία θα πρέπει να ζυγίσουμε αυτό που περικλείει ο Πλάτωνας στο εκπαιδευτικό του πρόγραμμα, με εκείνο που αφήνει έξω. Ο Όμηρος ήταν πάνω από δυο αιώνες το βασικό μάθημα στο αθηναϊκό και στο πανελλήνιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Η φωνή του Ομήρου πρέπει τώρα να σωπάσει. Τα κακά ψέματά του για τους θεούς και η πιθανότητα που  έχουν οι ήρωες να συμπεριφέρονται σαν δειλοί, τον κάνει ακατάλληλο σαν δάσκαλο των πολιτών της ιδανικής πόλης. Μαζί μ' αυτόν εξοβελίζεται και το αθηναϊκό θέατρο. Γιατί στο θέατρο το τραπέζι στρώνεται μπροστά σε μεγάλο κοινό, που περιλαμβάνει όχι μόνο γυναίκες, που είναι κατώτερο φύλο, αλλά και εργάτες.

Benjamin Farrington
Το πιστεύω του Επίκουρου

Όλα έχουν εφαρμοστεί με μια μικρή αναγωγή στην εκάστοτε εποχή, μερικές φορές δεν χρειάζεται ούτε καν η αναγωγή. Παρέλειψα το κομμάτι όπου περιγράφεται η ευγονική κατά Πλάτωνα, που επίσης έχει εφαρμοστεί, αλλά ας του την συγχωρήσουμε γιατί είναι και αρχαίος.
Logged
Turambar
Veteran
Διεστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 20652

μη νοιάζεσαι


View Profile
Re: Οδηγός του καλού Φασίστα για το Internet
« Reply #79 on: August 11, 2006, 06:30:26 am »

Ο φασίστας έχει την προπαγάνδα του.

Όλοι οι υπόλοιποι δε μπορούν να τα βγάλουν πέρα μαζί του.
Είναι μικροί και αδύναμοι μπροστά του.
Και έτσι καταφεύγουν στον φασισμό.

Ενδιαφέρον..
Logged

byeeee
BOBoMASTORAS
Veteran
Καταστραμμένος
******
Posts: 6082


It just doesn't get any easier! It gets worse...


View Profile
Απ: Οδηγός του καλού Φασίστα για το Internet
« Reply #80 on: August 11, 2006, 16:55:34 pm »

Quote from: Cyberkat on August 10, 2006, 21:46:04 pm
Quote
Αν μου προσδιορίσεις τώρα και τη σχέση της πολιτικής του Πλάτωνα με τη πολιτική που έχει εφαρμοστεί στην ιστορία....

Πρώτα και πάνω απ' όλα θα πρέπει να τονίσουμε ότι ο τρόπος που ο Πλάτωνας αντιλαμβάνεται τη δίκαιη πολιτεία είναι ολιγαρχικός. Οραματίζεται μια ταξική κοινωνία στην οποία η λειτουργία της παραγωγής θα πρέπει αυστηρά να διαχωριστεί από τη λειτουργία της διοίκησης.
Δεύτερο, για να κάνει αυτή τη μορφή της πολιτείας αποδεκτή, χρειάζεται υπερφυσική επικύρωση. Μέχρι τότε οι Έλληνες βασίζονταν στους ομηρικούς και τους ησιόδιους μύθους. Το κακό μ' αυτούς τους μύθους, τα παραμύθια, τα ψέματα, δεν είναι, λέει ο Πλάτωνας, ότι είναι φαντασίες, αλλά ότι είναι κακές φαντασίες. Εδώ εισάγεται το 'γενναίον ψεύδος', το 'βασιλικό ψεύδος', το 'ευγενές ψεύδος', πάνω στο οποίο βασίζεται η σταθερότητα της πολιτείας.
Μια θεμελιώδης αρχή του πολιτεύματος θα πρέπει να είναι: ένας άνθρωπος-μια δουλειά. Κανένας δεν μπορεί να αποδώσει καλά σε πάνω από ένα πράγμα. Τα παιδιά των γεωργών και των τεχνιτών θα μάθουν τις δουλειές των πατεράδων τους. Η μόνη σημαντική εξαίρεση στον κανόνα και μάλιστα αδιάντροπη, είναι πως ο ηγέτης θεωρείται πάντοτε ικανός για στρατηγία. Ο αδιάκοπος σύνδεσμος της σοφίας με την πολεμική τέχνη φαίνεται να αντανακλά την διαρκή ετοιμότητα του αρχηγού της Ακαδημίας να δημιουργεί ολιγαρχικές συνωμοσίες.
Ο αποκλεισμός των εργατών από κάθε συμμετοχή στην διεύθυνση της πολιτείας φέρνει μαζί και μια βαθειά αλλαγή στην παιδεία. Η παιδεία περιιορίζεται στους Φύλακες και τους Επίκουρους (τις 2 πρώτες τάξεις) και είναι με εξαίρεση τα πολεμικά, καθαρά αφηρημένη.
Πριν αφήσουμε την Πολιτεία θα πρέπει να ζυγίσουμε αυτό που περικλείει ο Πλάτωνας στο εκπαιδευτικό του πρόγραμμα, με εκείνο που αφήνει έξω. Ο Όμηρος ήταν πάνω από δυο αιώνες το βασικό μάθημα στο αθηναϊκό και στο πανελλήνιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Η φωνή του Ομήρου πρέπει τώρα να σωπάσει. Τα κακά ψέματά του για τους θεούς και η πιθανότητα που  έχουν οι ήρωες να συμπεριφέρονται σαν δειλοί, τον κάνει ακατάλληλο σαν δάσκαλο των πολιτών της ιδανικής πόλης. Μαζί μ' αυτόν εξοβελίζεται και το αθηναϊκό θέατρο. Γιατί στο θέατρο το τραπέζι στρώνεται μπροστά σε μεγάλο κοινό, που περιλαμβάνει όχι μόνο γυναίκες, που είναι κατώτερο φύλο, αλλά και εργάτες.

Benjamin Farrington
Το πιστεύω του Επίκουρου

Όλα έχουν εφαρμοστεί με μια μικρή αναγωγή στην εκάστοτε εποχή, μερικές φορές δεν χρειάζεται ούτε καν η αναγωγή. Παρέλειψα το κομμάτι όπου περιγράφεται η ευγονική κατά Πλάτωνα, που επίσης έχει εφαρμοστεί, αλλά ας του την συγχωρήσουμε γιατί είναι και αρχαίος.

Η ανάλυση αυτή είναι σωστή, επικεντρώνεται όμως μόνο στο έργο Πολιτεία του Πλάτων. Στους Νόμους οι αντιλήψεις του για το πολίτευμα αποστασιοποιούνται από την ολιγαρχία. Συγκεκριμένα προτείνεται ένα σύνολο νομοθετημάτων, τα οποία δίνουν σημαντική εξουσία σε μέλη της κοινωνίας, ενώ αυτά έχουν πλήρη άγνοια για τη φιλοσοφία και τις «ιδέες» που θεωρεί ότι ερμηνεύουν τον κόσμο. Το έργου του αυτό είναι αρκετά αναλυτικό και μεγάλο σε έκταση. Εδώ ανακύπτει ένα σημαντικό ερώτημα. Έχει αλλάξει απόψεις? Πολλοί θεωρούν ότι δεν υπάρχει τέτοιο ζήτημα και αυτό διότι, τα έργα του Πλάτων καθότι διαλεκτικά, «ερμηνεύονται» από διαφορετικούς χαρακτήρες (Στη Πολιτεία είναι ο Σωκράτης ενώ στους Νόμους ένας αθηναίος πολίτης). Το γεγονός όμως ότι, παρά τη διαλεκτικότητα των έργων, είναι γραμμένα από το ίδιο πρόσωπο έρχεται σε αντίφαση με την παραπάνω πρόταση, έτσι δε μπορούμε να είμαστε καταφατικοί ως προς το τι έχει συμβεί. Σε κάθε περίπτωση όμως ο Πλάτων είτε αναθεώρησε τις απόψεις του για την ολιγαρχία, είτε οι αντιφατικές απόψεις του είναι εσκεμμένες.

Πηγή: http://plato.stanford.edu/entries/plato/
Logged

Της γενιάς μου βασιλιά,
μην κατέβεις τα σκαλιά.
Πιες αθάνατο νερό
να νικήσεις τον καιρό.

http://tools.ietf.org/html/rfc1149
The only reason we invent robots
Cyberkat
Guest
Απ: Οδηγός του καλού Φασίστα για το Internet
« Reply #81 on: August 11, 2006, 19:45:12 pm »

Ακόμη και στους Νόμους, που είναι "δημοκρατικότερο" έργο για τα δεδομένα του Πλάτωνα, η βάση της ιδανικής πολιτείας είναι το "δίκαιο", ένα σύστημα αξιών, επινοημένο από τον νομοθέτη είτε αυτός είναι ένας είτε μια ομάδα σοφών, το οποίο επιβάλλεται αναγκαστικά και η τήρησή του βασίζεται σε κυρώσεις στους παραβάτες. Αυτό είναι και το θεμέλιο όλων των σημερινών εθνικών κρατών, αλλά και των διεθνών οντοτήτων όπως η ΕΕ, όπως δημιουργήθηκαν μετά την Γαλλική Επανάσταση. Η συνοχή δηλαδή της κοινωνίας στηρίζεται σε εξωτερικούς και εξωεπιβαλλόμενους παράγοντες και όχι σε ιδιότητες της ίδιας της κοινωνίας, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε εσωτερική συμφωνία.
Λογικό είναι να μην μπορούμε να φανταστούμε μια κοινωνία χωρίς δικαιο, νομοθέτες, κυβέρνηση και ό,τι αυτά συνεπάγονται, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι εφικτή. Άλλωστε αν κάτι χαρακτηρίζει την με αίμα και αγώνες κατακτημένη και πολύτιμη δημοκρατία μας, είναι η διαρκής υποβάθμισή της σε πανευρωπαϊκό επίπεδο με αφετηρία τον Ναπολέοντα, που σκότωσε την επανάσταση για να κατασκευάσει το σύγχρονο αστικό κράτος. Είναι κι αυτό μια πρόοδος...από την φεουδαρχία...ή έτσι θέλουμε να πιστεύουμε.

Πολύ οφ τόπικ είμαστε Bob. Tongue
« Last Edit: August 11, 2006, 19:54:01 pm by Cyberkat » Logged
Cyberkat
Guest
Απ: Οδηγός του καλού Φασίστα για το Internet
« Reply #82 on: August 11, 2006, 20:45:15 pm »

Κυβέρνηση Καρατζαφέρη;

"Δεν αισθανόμαστε αμνοί και αχαμνοί"
     (Γ. Καρατζαφέρης, 18/2/2006)

Οπως συνέβη σε πολλές χώρες της Ευρώπης έτσι και στην Ελλάδα διαπιστώνουμε ότι τα πολιτικά κόμματα αντιδρούν με σπασμωδικό τρόπο απέναντι στην ανερχόμενη ακροδεξιά. Θορυβημένα από την άνοδο του κόμματος ΛΑΟΣ που καταγράφουν οι δημοσκοπήσεις, κυβέρνηση και αντιπολίτευση σπεύδουν να κάνουν τα ίδια λάθη μ' εκείνα που στοίχισαν στις ευρωπαϊκές χώρες τη γιγάντωση των ακροδεξιών ρευμάτων τα οποία ποντάρουν στην οικονομική ανασφάλεια, την ανεργία και το μεταναστευτικό ρεύμα για να εδραιώσουν τη ρατσιστική και ξενόφοβη προπαγάνδα τους.

Μετά την επιτυχία του στις Νομαρχιακές του 2002 και την εκλογή του στις Ευρωεκλογές του 2004 ο κ. Καρατζαφέρης κατόρθωσε να πείσει τις άλλες πολιτικές ομάδες και κυρίως τα περισσότερα μέσα ενημέρωσης να πάψουν να τον εντάσσουν στο χώρο της ακροδεξιάς. Αλλοτε με απειλές αγωγών και μηνύσεων (που πραγματοποίησε εναντίον του «Βήματος»), άλλοτε επιστρατεύοντας το ιδιότυπο χιούμορ και το πληθωρικό του προφίλ, αναδείχτηκε σε έναν από τους πιο προσφιλείς καλεσμένους των τηλεοπτικών παραθύρων.

Είναι αλήθεια ότι τα δύο μεγάλα κόμματα μέχρι πρόσφατα δεν έβλεπαν με κακό μάτι τη διεύρυνση της επιρροής του κ. Καρατζαφέρη, το καθένα φυσικά για τους δικούς του λόγους. Το ΠΑΣΟΚ είχε την προφανή σκοπιμότητα να μειωθεί η εκλογική βάση της κυβέρνησης. Από την άλλη μεριά, η Ν.Δ. πίστευε ότι είναι προτιμότερη η μεταφορά των ψήφων διαμαρτυρίας προς το «συγγενικό» ΛΑΟΣ παρά προς το ΠΑΣΟΚ. Και τώρα που διαπίστωσαν ότι κινδυνεύουν να χάσουν περισσότερα απ' όσα έλπιζαν να κερδίσουν από την εδραίωση ενός ακροδεξιού κόμματος, τρέχουν και δεν φτάνουν. Αλλά δυστυχώς τρέχουν προς τη λάθος κατεύθυνση.

Μικρό παράδειγμα: το μόνο που βρήκαν να προσάψουν στον κ. Καρατζαφέρη τα στελέχη της κυβερνητικής παράταξης στη Θεσσαλονίκη είναι η ...καταγωγή του από την Πελοπόννησο. Για να λάβουν την εύκολη απάντηση από το μετριόφρονα Λαάρχη ότι κι ο Παύλος Μελάς δεν ήταν Μακεδόνας.

Βέβαια είναι λίγο αργά. Θυμίζουμε ότι στις προηγούμενες Νομαρχιακές εκλογές, ο κ. Καρατζαφέρης και η ακροδεξιά του είχε στηρίξει τους συνδυασμούς της Ν.Δ. στη Θεσσαλονίκη και τη Μακεδονία και είχε σταυροδοτήσει δικούς του υποψήφιους συμβούλους (βλ. «Ιός» 10/11/02). Ο κ. Ψωμιάδης και ο κ. Παπαγεωργόπουλος που τώρα προσπαθούν να αποστασιοποιηθούν από τους «ονειροπόλους» (κατά τον κ. νομάρχη) φασίστες, εγκωμίαζαν τότε την αγωνιστικότητα και τη δημοκρατικότητα του κ. Καρατζαφέρη. Αντί, λοιπόν, να αντιπαρατεθεί με τις θέσεις της ακροδεξιάς, η κυβέρνηση επιλέγει να τις υιοθετήσει, νομίζοντας ότι θα επασυνδεθεί έτσι με την εκλογική βάση του ΛΑΟΣ. Και ποιο είναι το αποτέλεσμα; Το περιγράφει με περισσή αυταρέσκεια ο ίδιος ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ, σε συνέντευξη που έδωσε στον Παύλο Βλάχο για το «Ιωάννινα TV» (21/2):

«Εμείς θέλουμε να έχουμε μια παρέμβαση για να φέρουμε τα πράγματα προς τα εδώ. Ηδη, χωρίς να είμαστε στο Κοινοβούλιο, βλέπετε ότι κυβερνάμε. Πολλοί εξ αυτών που επελέγησαν για υπουργοί, επελέγησαν για να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο Καρατζαφέρη. Ετσι δεν είναι; Αρα, ήδη χαράσσουμε κυβερνητική πολιτική. Οταν λοιπόν διά της παρουσίας μας και μόνο ο κ. Καραμανλής αναγκάζεται και βάζει ανθρώπους των δικών μας αντιλήψεων στα υπουργεία, σημαίνει ότι κυβερνάμε, έξω από τη Βουλή. Κυβερνάμε. Αρα υιοθετεί τις θέσεις μας. Οι επιλογές των προσώπων που κάνει τώρα, είναι κάτω από το πλέγμα "αμάν, μήπως πάει κόντρα ο Καρατζαφέρης". Οπως έχασαν με τον Τζαννετάκο. Γιατί αν είχε βάλει τον Πολύδωρα, θα είχε πάρει τη Νομαρχία. Αρα, λοιπόν, κυβερνάμε ούτως ή άλλως».

Οσο κι αν είναι υπερβολικές αυτές οι εκτιμήσεις του κ. Καρατζαφέρη, είναι αλήθεια ότι η κυβέρνηση επιλέγει να στραφεί προς τα δεξιά, επιδεικνύει «πυγμή» απέναντι στους απεργούς, κινδυνολογεί για τα ζητήματα ασφάλειας και απωθεί τις επιλογές στην εξωτερική πολιτική που μπορεί να στεναχωρήσουν τον κ. Καρατζαφέρη (Κυπριακό, ΠΓΔΜ, κ.λπ.). Αλλά αυτή η ιδιότυπη «συγκυβέρνηση» δεν μπορεί να έχει παρά μόνο έναν κερδισμένο: τον ίδιο τον κ. Καρατζαφέρη και την ακροδεξιά παρέα του.
 

Logged
jimi
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1273


Live Free or Die...


View Profile
Απ: Οδηγός του καλού Φασίστα για το Internet
« Reply #83 on: August 11, 2006, 20:59:20 pm »

Quote from: Cyberkat on August 10, 2006, 13:47:44 pm
Αυτό που εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω, και δεν ξεκαθαρίζεται ούτε στο άρθρο του Γρίβα, είναι το γιατί η Θεσσαλονίκη αποτελεί το προπύργιο του νεοφασισμού. Λογικά η σχετική διείσδυση των απολιθωμάτων της χούντας στις τοπικές κοινωνίες είναι η ίδια σε όλες τις ελληνικές πόλεις, τουλάχιστον στις 4-5 μεγαλύτερες. Γιατί το παρακράτος και ο υπόκοσμος που το στήριξε, ήταν ισχυρότερο εδώ? Και το κυριότερο, γιατί παραμένει? Δεν νομίζω ότι η Θεσσαλονίκη σήμερα έχει καθαρότερη ταξική διαστρωμάτωση από την Αθήνα για παράδειγμα. Γιατί εξακολουθούν αυτά τα φαινόμενα να ευδοκιμούν εδώ? Και δεν είναι μόνο ο Λιακόπουλος και ο Καρατζαφέρης, είναι και ο Ψωμιάδης.

Εγώ θα ρωτούσα γιατί η θεσσαλονίκη έχει τόσο μεγάλα ποσοστά αεργίας(και όχι ανεργίας)...Γιατί ο κλασσικός θεσσαΛΛΛονικιός κυκλοφορεί με ένα πανάκριβο αυτοκίνητο στο κέντρο της πόλης ,σκοτώνοντας την ώρα του???Γνωρίζω επίσης πάρα πολύ κόσμο εδώ ,που επί χούντας απέκτησε μεγάλες εκτάσεις γης και δάνεια που δεν έχουν επιστραφεί ακόμα(και ούτε πρόκειται)...Είναι πολύ λογικό να υποστηρίζουν την ακροδεξιά όλοι αυτοί ,αφού από εκεί έχουν καρπωθεί.Να μην αρχίσω να μιλάω για τον πολιτισμό αυτής της πόλης ,γιατί δεν έχω όρεξη για συγκρούσεις(και θα βγούμε πάλι εκτός θέματος).
Logged

Καιρός να  αφήσουμε τους εγωισμούς και να κοιτάξουμε λίγο τον εαυτό μας.....
Cyberkat
Guest
Απ: Οδηγός του καλού Φασίστα για το Internet
« Reply #84 on: August 11, 2006, 21:00:54 pm »

Η ακροδεξιά, ένα υπαρκτό κοινωνικό ρεύμα
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΥΡΗ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΤΗΣ V.PRC


"Οι δημοτικές και νομαρχιακές εκλογές δεν έφεραν τη νίκη που προσδοκούσε η ΝΔ,
έφεραν όμως ακροδεξιό πονοκέφαλο"

Τη συνέντευξη πήρε ο Πάνος Λάμπρου


Έχει γίνει μεγάλη συζήτηση γύρω από το ποσοστό που πήρε ο Γ. Καρατζαφέρης. Η εκτίμησή σου ποια είναι; Είναι ένα συγκυριακό φαινόμενο ή έγινε αρχή για τη δημιουργία του ακροδεξιού πόλου στην Ελλάδα;
Αυτό το οποίο προκύπτει από τα αποτελέσματα είναι ότι υπάρχει ένα διακριτό ρεύμα μέσα στη ΝΔ. Το 1/4 των ψηφοφόρων του κόμματος στο Λεκανοπέδιο εκφράζει όχι μόνο την πολιτική του αποδοκιμασία προς την επιλογή του προσώπου του κ. Τζαννετάκου αλλά ταυτόχρονα εκφράζει σαφέστατα μια προτίμηση προς τις ιδεολογικές αναφορές του κ. Καρατζαφέρη. Υπήρχαν και άλλοι τρόποι για να εκφράσει κανείς την πολιτική του αποδοκιμασία. Θα μπορούσε να ψηφίσει έναν άλλο υποψήφιο ή να μην πάει στην κάλπη... Βλέπουμε όμως ότι το 1/4 των ψηφοφόρων της ΝΔ το 2000, που αυτή τη στιγμή αποτελούν τα 2/3 του εκλογικού σώματος του Γ. Καρατζαφέρη επιλέγει θετικά το πρόσωπό του και ό,τι αυτό εκφράζει. Επομένως, έχουμε ιδεολογική προτίμηση που δεν είναι φυσικά ούτε φιλελεύθερη, ούτε κεντροδεξιά. Αν δει κανείς την εκλογική γεωγραφία και την κοινωνιολογία του συνδυασμού του Καρατζαφέρη, βλέπει ότι στην ουσία δεν πρόκειται για λαϊκά στρώματα της Δ. Αθήνας ή του Πειραιά. Δεν συγκεντρώνει τα υψηλότερα ποσοστά του εκεί που διαβιούν τα λαϊκότερα στρώματα του Λεκανοπεδίου. Αντιθέτως συγκεντρώνει υψηλά ποσοστά στις κατ' εξοχήν αστικές περιοχές του Λεκανοπεδίου, στα Βόρεια προάστια, στα Ανατολικά.

Αυτό πως εξηγείται; Γιατί συνήθως οι ακροδεξιές δυνάμεις βρίσκουν "ανοιχτά αυτιά" στα χαμηλότερα οικονομικά στρώματα.
Συνήθως. Ωστόσο, η άκρα δεξιά παρότι αποτελεί πανευρωπαϊκό φαινόμενο δεν έχει, τα ίδια χαρακτηριστικά σε όλες τις χώρες. Στην περίπτωση που θα υπάρξει ελληνική άκρα δεξιά, αυτή θα έχει τα δικά της χαρακτηριστικά. Και επειδή αυτή τη στιγμή ο Γ. Καρατζαφέρης εκφράζει, προς το παρόν τουλάχιστον, διάσπαση της ΝΔ, είναι λογικό να αντλεί δυνάμεις και ψήφους από τις περιοχές και τα κοινωνικά στρώματα στα οποία έχει παραδοσιακά ισχύ η δεξιά. Και η δεξιά στην Ελλάδα δεν έχει -παρά τις αλλαγές που έγιναν στην τελευταία δεκαετία και αν εξαιρέσει κανείς την ύπαιθρο- επιρροή στα λαϊκά και εργατικά στρώματα. Άρα, μιλάμε για ρήξη στο σκληρό πυρήνα της δεξιάς. Ο Καρατζαφέρης πήρε το υψηλότερο ποσοστό του στου Παπάγου.
Σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις που έχουν γίνει, οι συγκεκριμένοι ψηφοφόροι θα ξαναγυρίσουν σχετικά εύκολα στο μητρικό τους κόμμα στην περίπτωση των βουλευτικών εκλογών;
Η σοβαρότατη ένδειξη που θα έχουμε θα είναι η συμπεριφορά όσων ψήφισαν τον Γ. Καρατζαφέρη στο δεύτερο γύρο. Εδώ θα φανεί τι από αυτό το κομμάτι αποτελεί σκληρό πυρήνα και σε πορεία αυτονόμησης από τη ΝΔ και τι όντως θα ψηφίσει παραταξιακά και Γ. Τζαννετάκο. Πάντως όσα έχουν μεσολαβήσει από την Κυριακή των εκλογών, διαγγέλματα, ομιλία του Γ. Καρατζαφέρη, συγκέντρωση στη Θεσσαλονίκη, εικόνα ρεύματος που δημιουργείται, δεν μας επιτρέπει να θεωρήσουμε αυτονόητο ότι αυτό το κομμάτι θα απορροφηθεί στη ΝΔ.
Αυτό που όλοι λένε ότι ο δικομματισμός κράτησε;
Θα έλεγα ότι ανεβαίνει. Και ανεβαίνει διότι αυτή η φορά και τα φαινόμενα των αντάρτικων ψηφοδελτίων περιορίστηκαν, αλλά και τα ψηφοδέλτια στην πλειονότητά τους ήταν αμιγώς μονοκομματικά, πολύ περισσότερο από ότι το 1998. Μην ξεχνάμε ότι και τα δύο κόμματα έκαναν εθνικές εκστρατείες με εμπλοκή των πολιτικών αρχηγών.
Πραγματική ή τεχνητή ανάπτυξη της ακροδεξιάς;
Έχει γίνει αρκετή συζήτηση για την μικροκομματική εκμετάλλευση που κάνει το ΠΑΣΟΚ στο ζήτημα της ακροδεξιάς.
Δεν νομίζω ότι μπορεί κανείς στα σοβαρά να ισχυριστεί ότι το ΠΑΣΟΚ δημιουργεί ή κατασκευάζει την ακροδεξιά για να χάσει τις εκλογές η ΝΔ. Είναι λάθος η εκτίμηση ότι είναι τεχνητή η δημιουργία της ακροδεξιάς. Είναι υπαρκτό κοινωνικό ρεύμα. Εξάλλου, η κοινωνική και πολιτική ατζέντα της εποχής που διανύουμε και της επόμενης δεκαετίας, ευνοεί την ανάπτυξη αυτού του ρεύματος. Το θέμα της μετανάστευσης, της ανεργίας, της τρομοκρατίας, είναι προνομιακά θέματα τα οποία εισπράττει η άκρα δεξιά.
Οι ψηφοφόροι Καρατζαφέρη προέρχονται σχεδόν αποκλειστικά από τη ΝΔ;
Τα 2/3 από τη ΝΔ Από εκεί και πέρα υπάρχει και το 1/3 που προέρχονται από άλλους χώρους^ από το ΔΗΚΚΙ, το ΠΑΣΟΚ, νέους ψηφοφόρους κ.λπ.
Δεν έχουμε δείγμα να φεύγει κομμάτι από τα αριστερά κόμματα και να ψηφίζει Καρατζαφέρη;
Όχι, προς το παρόν όχι.
Θεωρείς πιθανή μια μετάλλαξη της ΝΔ μετά τα εκλογικά αποτελέσματα και την ενίσχυση της ακροδεξιάς;
Τίθεται ένα θέμα στρατηγικής στη ΝΔ. Μέχρι τώρα η στρατηγική της θεωρούσε δεδομένη την ενσωμάτωση της ακροδεξιάς. Είχε επικεντρώσει λοιπόν το ενδιαφέρον της στον κεντρώο χώρο. Αυτό τίθεται τώρα σε αμφισβήτηση. Το σημαντικό ποσοστό που πήρε ο Καρατζαφέρης δεν αφήνει πολλά περιθώρια. Αυτό είναι ένα δεδομένο καινούργιο που περιορίζει αρκετά τις δυνατότητες ελιγμών της ΝΔ και θέτει το δίλημμα προς τα που θα πάει το συγκεκριμένο κόμμα. Εάν θα θεωρήσει μεγαλύτερο κίνδυνο την ακροδεξιά και την αυτονόμησή της, ενδεχομένως θα αναγκαστεί να μετατοπιστεί προς τα δεξιά. Νομίζω ότι είναι και το πιο πιθανό. Στην Ελλάδα, δεν έχουμε παράδοση κεντροδεξιάς για ιστορικούς λόγους, εμφυλίου κ.λπ. Η ιδεολογική φυσιογνωμία της ΝΔ είναι κάτι άλλο από αυτό που ενδεχομένως φανταζόντουσαν οι επιτελείς της.
Logged
Cyberkat
Guest
Απ: Οδηγός του καλού Φασίστα για το Internet
« Reply #85 on: August 11, 2006, 21:12:29 pm »

Quote from: jimi on August 11, 2006, 20:59:20 pm
Εγώ θα ρωτούσα γιατί η θεσσαλονίκη έχει τόσο μεγάλα ποσοστά αεργίας(και όχι ανεργίας)...Γιατί ο κλασσικός θεσσαΛΛΛονικιός κυκλοφορεί με ένα πανάκριβο αυτοκίνητο στο κέντρο της πόλης ,σκοτώνοντας την ώρα του???Γνωρίζω επίσης πάρα πολύ κόσμο εδώ ,που επί χούντας απέκτησε μεγάλες εκτάσεις γης και δάνεια που δεν έχουν επιστραφεί ακόμα(και ούτε πρόκειται)...Είναι πολύ λογικό να υποστηρίζουν την ακροδεξιά όλοι αυτοί ,αφού από εκεί έχουν καρπωθεί.Να μην αρχίσω να μιλάω για τον πολιτισμό αυτής της πόλης ,γιατί δεν έχω όρεξη για συγκρούσεις(και θα βγούμε πάλι εκτός θέματος).

Αυτά τα φαινόμενα είναι πάνω κάτω τα ίδια σε όλη την Ελλάδα. Παντού πλούτισε κόσμος επί χούντας. Το θέμα είναι γιατί όλοι αυτοί οι καραγκιόζηδες έχουν συσπειρωθεί εδώ στην Θεσσαλονίκη. Μια αιτία είναι σίγουρα ότι εδώ πιάνει πολύ περισσότερο το εθνικιστικό χαρτί, λόγω του Μακεδονικού ζητήματος, και του γεγονότος ότι η Βόρειος Ελλάδα νιώθει γενικότερα παραμελημένη και απομακρυσμένη από το κέντρο λήψης των αποφάσεων. Αλλά και πάλι, αυτό αρκεί?

Ακούς εκεί δεν είμαστε πολιτισμένοι οι Θεσσαλονικείς... Ο Αρναούτογλου μας έχει βγάλει τ' όνομα...
Ευτυχώς υπάρχει όμορος νομός, τον οποίο μπορούμε απροκάλυπτα να κατηγορούμε για την παραγωγή μιας εκ των δύο ελληνικών βασιλικών οικογενειών, του Καραμανλέικου. Grin Grin Grin
Logged
Fenix
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Gender: Male
Posts: 581


Α μπλου


View Profile
Re: Απ: Οδηγός του καλού Φασίστα για το Internet
« Reply #86 on: August 11, 2006, 21:27:06 pm »

Quote from: Cyberkat on August 11, 2006, 21:12:29 pm
Ακούς εκεί δεν είμαστε πολιτισμένοι οι Θεσσαλονικείς... Ο Αρναούτογλου μας έχει βγάλει τ' όνομα...

Να άλλη μία ενδιαφέρουσα άποψη, μήπως αυτοί που πάνε με τα νεογέννητα παιδιά τους ή με τα σώβρακα στον Αρναούτογλου με την ελπίδα να τον ακουμπήσουν ή να πάρουν 1000 ευρώ είναι ταυτόχρονα και οι καλύτεροι μελλοντικοί πελάτες του Καρατζαφέρη και των ομοίων του χωρίς να το ξέρουν;
Logged

TΕΜΠΕΛΑΡΙΑ-ΚΟΠΡΙΤΕΙΣΙΟΝ
Κατάληψη για πάντα!Κατάληψη στα πάνταGood evening London, i would introduse myself but truth to tell, i do not have a  name , you can call me "V". Since mankind's dawn, a handfull of opressors have accepted responsibility over our lives that we should have accepted for ourselves.By doing so they took our power, by doing nothing, we gave it away.We've seen where their way leads, through camps and wars, towards the slaughterhouse.In anarchy there is another way.With anarchy,from rubble comes new life, hope reinstated.They say anarchy's dead, but you see...reports of my death were...exaggerated.Tomorrow Downing Street will be destroyed, tonight you must choose what comes next,lives of our own, or return to chains, choose carefully, and so adieu.
jimi
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1273


Live Free or Die...


View Profile
Απ: Οδηγός του καλού Φασίστα για το Internet
« Reply #87 on: August 11, 2006, 21:58:36 pm »

Quote from: Cyberkat on August 11, 2006, 21:12:29 pm
Quote from: jimi on August 11, 2006, 20:59:20 pm
Εγώ θα ρωτούσα γιατί η θεσσαλονίκη έχει τόσο μεγάλα ποσοστά αεργίας(και όχι ανεργίας)...Γιατί ο κλασσικός θεσσαΛΛΛονικιός κυκλοφορεί με ένα πανάκριβο αυτοκίνητο στο κέντρο της πόλης ,σκοτώνοντας την ώρα του???Γνωρίζω επίσης πάρα πολύ κόσμο εδώ ,που επί χούντας απέκτησε μεγάλες εκτάσεις γης και δάνεια που δεν έχουν επιστραφεί ακόμα(και ούτε πρόκειται)...Είναι πολύ λογικό να υποστηρίζουν την ακροδεξιά όλοι αυτοί ,αφού από εκεί έχουν καρπωθεί.Να μην αρχίσω να μιλάω για τον πολιτισμό αυτής της πόλης ,γιατί δεν έχω όρεξη για συγκρούσεις(και θα βγούμε πάλι εκτός θέματος).

Αυτά τα φαινόμενα είναι πάνω κάτω τα ίδια σε όλη την Ελλάδα. Παντού πλούτισε κόσμος επί χούντας. Το θέμα είναι γιατί όλοι αυτοί οι καραγκιόζηδες έχουν συσπειρωθεί εδώ στην Θεσσαλονίκη. Μια αιτία είναι σίγουρα ότι εδώ πιάνει πολύ περισσότερο το εθνικιστικό χαρτί, λόγω του Μακεδονικού ζητήματος, και του γεγονότος ότι η Βόρειος Ελλάδα νιώθει γενικότερα παραμελημένη και απομακρυσμένη από το κέντρο λήψης των αποφάσεων. Αλλά και πάλι, αυτό αρκεί?

Ακούς εκεί δεν είμαστε πολιτισμένοι οι Θεσσαλονικείς... Ο Αρναούτογλου μας έχει βγάλει τ' όνομα...
Ευτυχώς υπάρχει όμορος νομός, τον οποίο μπορούμε απροκάλυπτα να κατηγορούμε για την παραγωγή μιας εκ των δύο ελληνικών βασιλικών οικογενειών, του Καραμανλέικου. Grin Grin Grin

Για το Μακεδονικό ζήτημα θα συμφωνήσω ,αλλά για την απόσταση της Βορείου Ελλάδας από τα κέντρα λήψης των αποφάσεων ,θα έλεγα πως στη Θράκη δεν παρουσιάζονται τέτοιου είδους φαινόμενα(ή τουλάχιστον είναι μηδαμινά).Οπότε εδώ κάτι άλλο συμβαίνει....Και εν τέλει πιστεύω ότι ευθύνη έχει η ευρύτερη γεωπολιτική θέση της πόλης ...

Όσο για τον πολιτισμό ...ο Αρναούτογλου σας πείραξε.... Grin Grin Grin

« Last Edit: August 11, 2006, 22:19:42 pm by jimi » Logged

Καιρός να  αφήσουμε τους εγωισμούς και να κοιτάξουμε λίγο τον εαυτό μας.....
BOBoMASTORAS
Veteran
Καταστραμμένος
******
Posts: 6082


It just doesn't get any easier! It gets worse...


View Profile
Απ: Οδηγός του καλού Φασίστα για το Internet
« Reply #88 on: August 11, 2006, 23:17:25 pm »

Quote from: Cyberkat on August 11, 2006, 21:12:29 pm
Αυτά τα φαινόμενα είναι πάνω κάτω τα ίδια σε όλη την Ελλάδα. Παντού πλούτισε κόσμος επί χούντας. Το θέμα είναι γιατί όλοι αυτοί οι καραγκιόζηδες έχουν συσπειρωθεί εδώ στην Θεσσαλονίκη. Μια αιτία είναι σίγουρα ότι εδώ πιάνει πολύ περισσότερο το εθνικιστικό χαρτί, λόγω του Μακεδονικού ζητήματος, και του γεγονότος ότι η Βόρειος Ελλάδα νιώθει γενικότερα παραμελημένη και απομακρυσμένη από το κέντρο λήψης των αποφάσεων. Αλλά και πάλι, αυτό αρκεί?

Προσωπικά θεωρώ ότι κάνουμε ένα λάθος στην ανάλυση. Από τη μία λέμε για τους παλιούς χουντικούς - φιλοβασιλικούς και από την άλλη σχετίζουμε την άνοδο του ρεύματος φασισμού με την οικονομική ανασφάλεια και την ανεργία. Γιατί το λέω αυτό? γιατί σε περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας όπου υπάρχουν περισσότεροι ακροδεξιοί το Λάος έχει μικρότερα ποσοστά από ότι στη Θεσσαλονίκη. Αυτό γίνεται γιατί οι ακροδεξιοί της Δυτικής Μακεδονίας είναι πολύ πιο "καθαροί" στις απόψεις τους. Είναι βασιλικοί - χουντικοί και το χαίρονται, δε διστάζουν να το παραδεχθούν. Οπότε δηλώσεις καρατζαφέρη του στυλ δεν είμαστε φιλοβασιλικό κόμμα και το αναρχο-φασιστικό στυλάκι, δε ξέρω και γω πως το προσδιορίζει ο ίδιος, τους απομακρύνουν από αυτό το χώρο. Το ίδιο και τα παιδιά τους με έντονα βιώματα και ακροδεξιές καταβολές. Το νέο ρεύμα ακροδεξιάς στηρίζεται στη παλιά καλή συνταγή της χαλιναγώγησης και ποδηγέτησης της αντίδρασης των νέων. Οι νέο ακροδεξιοί διαφέρουν από τους παλιούς παραδοσιακούς δεξιούς που είχαν πολωθεί έντονα μέσα από τον εμφύλιο. Είναι απλά άτομα που μπορεί να μην είχαν μέχρι τώρα καμία σχέση με τέτοιες απόψεις, αλλά τους ελκύει αυτό το λαϊκίστικο στυλάκι και η ανάθεση ευθυνών για τη γενικότερη μιζέρια σε κοινωνικές ομάδες. Αυτό βέβαια δε εξηγεί γιατί η Θεσσαλονίκη έχει μεγαλύτερα ποσοστά από άλλες μεγαλουπόλεις
Logged

Της γενιάς μου βασιλιά,
μην κατέβεις τα σκαλιά.
Πιες αθάνατο νερό
να νικήσεις τον καιρό.

http://tools.ietf.org/html/rfc1149
The only reason we invent robots
aliakmwn
Guest
Απ: Οδηγός του καλού Φασίστα για το Internet
« Reply #89 on: August 11, 2006, 23:39:11 pm »

Βαλτε κι εναν ακομα παραγοντα: Η γειτονικη Βεροια εχει ακομα μεγαλυτερα ποσοστα, εκει το ΛΑΟΣ ηρθε τριτο...
Logged
Pages: 1 ... 4 5 [6] 7 8 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...