• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 17, 2025, 01:38:25 am

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 17, 2025, 01:38:25 am

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Yamal
[June 16, 2025, 23:46:31 pm]

[Οργάνωση Υπολογιστών] Γε...
by RAFI
[June 16, 2025, 22:46:54 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 19:49:00 pm]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 16:56:56 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by Λαμπτήρας
[June 16, 2025, 15:55:08 pm]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[June 16, 2025, 13:28:21 pm]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[June 16, 2025, 12:13:45 pm]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 12:01:53 pm]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by George_RT
[June 16, 2025, 10:22:18 am]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[June 16, 2025, 01:56:37 am]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by nmpampal
[June 15, 2025, 16:25:56 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ανέβασμα θεμά...
by tzortzis
[June 14, 2025, 16:54:08 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by el mariachi
[June 14, 2025, 11:56:45 am]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:55 am]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 09:58:14 am]

Αλέξης Τσίπρας, η επιστρο...
by Yamal
[June 14, 2025, 04:42:23 am]

Έναρξη Δηλώσεων Συμμετοχή...
by IEEE SB
[June 14, 2025, 00:10:19 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9960
Latest: valco08
Stats
Total Posts: 1426678
Total Topics: 31710
Online Today: 167
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 35
Guests: 133
Total: 168
ZontanosThrylos
fopapadopoulos
nchatzo
thomasdt
κοτζακ
kokkinosgior
andyy
Yamal
chaniotism
athena_apo
Mr Watson
akoil
stloukas
gpapadimi
Athinaaz
vaggelisx
stavrosk
lasef
nasos
Saint_GR
Loudis1
eed
thegreekbaron
thathas12
iliaspapam
ArchieHadCells
ValKar
vagelismo
ilias123
dimitris585
μιλτοςμ
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
  Όταν ανεβάζουμε φωτογραφίες στις Ανακοινώσεις και Έκτακτα νέα, βάζουμε τη μεγαλύτερη πλευρά 400 (width=400 ή height=400 ). π.χ. [img height=400 (κλείνει η αγκύλη) 
THMMY.gr > Forum > Χαλαρή συζήτηση - κουβεντούλα > Διάφορα > Η γωνιά του παιδιού > Quiz (Moderators: Don, Nikos_313, chatzikys, Tasos Bot) > Αίνιγμα έξυπνο αλλά όχι άλυτο...
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 ... 26 Go Down Print
Author Topic: Αίνιγμα έξυπνο αλλά όχι άλυτο...  (Read 39417 times)
Junior
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1349


View Profile
Απ: Αίνιγμα έξυπνο αλλά όχι άλυτο...
« Reply #45 on: December 05, 2005, 03:27:43 am »

...... Νόμιζα ότι είχε μόνο 10 μπάλες το κάθε κουτί
Τώρα δε βοήθησες απλά...είπες τη λύση!
Logged
TT_PTOLEMAIDA
Guest
Re: Αίνιγμα έξυπνο αλλά όχι άλυτο...
« Reply #46 on: December 05, 2005, 03:31:28 am »

Πως την έδωσα την λύση για πες!...Ρε Junior δεν πρόσεξα ότι έλυσες ολόκληρο αίνιγμα! Well Done! Έφτασες να προπορεύεσαι με 4 αγαλματίδια..έκανες και το σχέδιο! roll_over
Δεν ξέρω πόση ώρα χρειάστηκες αλλά δεν έχει σημασία.
Πάντως μέχρι να ΄λυθεί το αίνιγμα#11 , παίξτε λίγο με το παρακάτω....
Αίνιγμα #13:  (Πασίγνωστο) Ένας πατέρας αφήνει πεθαίνοντας κληρονομιά στα 3 του παιδιά 17 άλογα με την εντολή να τα μοιραστούν ως εξής: Ο μεγαλύτερος θα παίρνει το ½ από αυτά, ο μεσαίος το 1/3 και ο μικρότερος το 1/9. Μπορείτε να βρείτε πως θα γίνει η μοιρασιά? Εννοείται ότι τα άλογα αντιπροσωπεύουν ακέραιες οντότητες.
Logged
Καλλισθένης
Veteran
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2479

I'm not insane! My mother had me tested


View Profile WWW
Απ: Re: Αίνιγμα έξυπνο αλλά όχι άλυτο...
« Reply #47 on: December 05, 2005, 03:35:16 am »

Quote from: Megawatt on December 05, 2005, 03:23:01 am
Το αίνιγμα λύνεται.....
Για να βοηθήσω λέω μόνο γιατί δεν δοκιμάζετε να πέρετε 1 μπάλα από το πρώτο κουτί, 10 από το δεύτερο, 100 από το τρίτο κ.ο.κ....Είναι δύσκολο αλλά λύνεται. 

Έλα ρε!!!! και μου πέρασε από το μυαλό τέτοιου είδους λύση, αλλά το μέγεθος των λήψεων έβγαινε τεράστιο και σκέφτηκα:  καλύτερα να μασάς παρά να μιλάς... (ή καλύτερα: Το σιγάν κρείττον εστι του λαλείν)

Quote from: Megawatt on December 05, 2005, 03:23:01 am
Ωραία τα σαλιγκάρια ρε Kallis. Τα μαγείρευε η γιαγιά μου.. ^ok^
Μπλιαχχχχ!!!!!!! Και μόνο που σκέφτομαι ότι τρώγονται κάτι τέτοια φαγητά, ανατριχιάζω... όπως τα frog legs που έγραφαν οι ταβέρνες στο νησάκι στα Γιάννενα

και πάλι μπλιαχ!!!!!




Κ.Ι.Σ.
Logged

Σούλααααα!!! Τα λέμε!!!
TT_PTOLEMAIDA
Guest
Re: Αίνιγμα έξυπνο αλλά όχι άλυτο...
« Reply #48 on: December 05, 2005, 03:53:40 am »

Quote from: Kallis99 on December 05, 2005, 03:35:16 am
Έλα ρε!!!! και μου πέρασε από το μυαλό τέτοιου είδους λύση, αλλά το μέγεθος των λήψεων έβγαινε τεράστιο και σκέφτηκα:  καλύτερα να μασάς παρά να μιλάς... (ή καλύτερα: Το σιγάν κρείττον εστι του λαλείν)

Και αυτό το πρόβλημα λύνεται με το να μην χρησιμοποιήσεις βάση 10 (10^0 από το πρώτο κουτί, 10^1 από το δεύτερο κουτί, 10^2 από το τρίτο κουτί κ.ο.κ.) αλλά βάση 2. Δυαδικό σύστημα. Έτσι θα έχεις μικρότερους αριθμούς. Αυτό είναι ακόμη ένα υπέρ του δυαδικού συστήματος έναντι του δεκαδικού. Χωρίς πλάκα το μέλέτησα αυτό το αίνιγμα και βρήκα ότι σχετίζεται με τον τρόπο διευθυνσιοδότησης κατά την προσπέλαση της μνήμης!!! 8)
Βάλε όπου κουτιά τα Block της μνήμης και όπου μπάλα την θέση μνήμης! lips_sealed
Το ζύγισμα των 10 ή 11 γραμμαρίων έχει να κάνει με την λειτουργία της ανάγνωσης ή της εγγραφής σε κάποιο block της μνήμης. ^1shocked^
Δεν είμαι 100% σίγουρος γιαυτό, αλλά όταν δώσω την λύση ας με διαψεύσει κάποιος που παρακολούθησε Ψηφιακά ΙΙ ή Αρχιτεκτονική Η/Υ.
Προς το παρών αντιμετωπίστε το αίνιγμα από την φυσική του πλευρά..
Logged
Turambar
Veteran
Διεστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 20652

μη νοιάζεσαι


View Profile
Re: Αίνιγμα έξυπνο αλλά όχι άλυτο...
« Reply #49 on: December 05, 2005, 04:43:23 am »

Quote from: Junior on December 04, 2005, 23:25:30 pm
Quote from: Turambar on December 04, 2005, 02:24:57 am
Είναι ένα κρύο βράδυ στη μονή των μοναχών Μποντζ. Ο Ηγούμενος βλέπει τρομερούς εφιάλτες και στο τέλος του παρουσιάζεται ο ίδιος ο Μέγας Θεός και του λέει ότι κάποιοι μοναχοί του έχουν δαιμονιστεί από αρχαίο Κακό Πνεύμα και θέτουν σε κίνδυνο τη μονή..
Το πρωί ανακοινώνει στους μοναχούς του το όνειρο του χωρίς να αποκαλύπτει ποιοι είναι οι δαιμονισμένοι. Τους λέει ότι το βράδυ, όταν όλοι κοιμούνται θα βάλει ένα σημάδι σε κάθε έναν από αυτούς. Αυτοί που θα έχουν το σημάδι, θα πρέπει να αυτοκτονήσουν μόλις το καταλάβουν.


Εάν τώρα η ζωή των μοναχών Μποντζ έχει ως εξής:
Δεν έχουν καθρέπτη μέσα στη μονή (γενικά δεν παίζουν αντανακλάσεις)
Δεν μιλάνε ποτέ ο ένας με τον άλλον.
Κάθε μέρα ο κάθε μοναχός βλέπει κάθε έναν άλλο μοναχό μια φορά.
Και οι μοναχοί Μποντζ σκέφτονται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που τυγχάνει και απόλυτα λογικός, και αυτοί το ξέρουν αυτό.

Αν είναι ν οι δαιμονισμένοι μοναχοί, πόσες μέρες θα κάνουν για να καταλάβουν οι δαιμονισμένοι ότι είναι δαιμονισμένοι;

Έχω μια απορία. Ίσως κάτι δεν κατάλαβα, γι' αυτό και δε μου έχει λυθεί, αλλά για παν ενδεχόμενο θα ρωτήσω:
Έχουν τρόπο οι μοναχοί να συνεννοηθούν; Δηλαδή υπάρχει περίπτωση δυο μοναχοί που συναντιούνται να ανταλλάξουν κάποια πληροφορία (πχ με νοήματα);

Και δύο διευκρινήσεις:
Ο ηγούμενος δεν είπε πόσοι είναι οι δαιμονισμένοι, έτσι;
Αν κάποιος μοναχός καταλάβει ότι είναι δαιμονισμένος αυτοκτονεί κατευθείαν, πριν δει άλλο μοναχό, έτσι;


Προφανώς δε μπορούν να συνεννοηθούν με κανέναν τρόπο και ο Ηγούμενος δεν είπε πόσοι είναι.

Αλλά αυτή η δεύτερη σκέψη είναι η αρχή της λύσης...

Για τυπικούς λόγους θα διευκρινήσω ότι θα αυτοκτονήσουν κάποιο βράδυ πριν την στιγμή που θα κοιμόντουσαν όλοι. Ψάχνουμε πιο βράδυ θα συμβεί αυτό θεωρώντας Βράδυ Νο1 το βράδυ της μέρας που θα ξυπνούσαν οι δαιμονισμένοι με ένα σημάδι στο μέτωπο.

Έλπιζω να αρκούν οι διευκρινήσεις.
« Last Edit: December 05, 2005, 04:46:24 am by Turambar » Logged

byeeee
Junior
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1349


View Profile
Απ: Re: Αίνιγμα έξυπνο αλλά όχι άλυτο...
« Reply #50 on: December 05, 2005, 11:58:39 am »

Quote from: Megawatt on December 05, 2005, 03:31:28 am
Πως την έδωσα την λύση για πες!..

Είναι πάρα πολύ απλό τώρα: Παίρνουμε 1 από το πρώτο κουτί, 2 από το δεύτερο, 4 από το τρίτο, ......... 2^9=256 από το δέκατο.
Αν όλες οι μπάλες είναι των 10 γραμμαρίων τότε θα ζυγίσουμε 1*10+2*10+4*10+...+256*10=511*10=5110 γραμμάρια
Το παρακάτω θα το πω με ένα παράδειγμα:
Έστω ότι βρίσκουμε ότι είναι 5200 γραμμάρια.
Σημαίνει ότι 5200-5110=90 μπάλες από αυτές που ζυγίσαμε είναι των 11 γραμμαρίων (το περίσσευμα, όπως και πριν)
Αναλύουμε το 90 σε δυνάμεις του 2: 90 = 64+16+8+2 = 2^6 + 2^4 + 2^3 + 2^1.
Επειδή ο τρόπος αυτός της ανάπτυξης είναι μοναδικός, πρέπει οι μπάλες που ζύγιζαν 11 γραμμάρια να ήταν από τα κουτιά από τα οποία πήραμε 64,16,8,2 μπάλες. Δηλαδή τα κουτιά με τις μπάλες των 11 γραμμαρίων είναι το 2ο, το 4ο, το 5ο και το 7ο.

Quote from: Megawatt on December 05, 2005, 03:31:28 am
Ρε Junior δεν πρόσεξα ότι έλυσες ολόκληρο αίνιγμα! Well Done! Έφτασες να προπορεύεσαι με 4 αγαλματίδια..έκανες και το σχέδιο! roll_over
Δεν ξέρω πόση ώρα χρειάστηκες αλλά δεν έχει σημασία.

Για τα δύο πρώτα ερωτήματα μαζί χρειάστηκα μισό λεπτό, για το 4ο χρειάστηκα μισό λεπτό, για το 3ο χρειάστηκα γύρω στα δύο λεπτά. Α, και για να γράψω την απάντηση άλλα 3 λεπτά. Βέβαια έχω δει αρκετά τέτοια παρόμοια και είμαι εξοικειωμένος  8)

Το αίνιγμα 13 όντως είναι πασίγνωστο. Υπάρχει και σε ένα σχολικό βιβλίο.

Quote from: Kallis99 on December 05, 2005, 03:35:16 am

Quote from: Megawatt on December 05, 2005, 03:23:01 am
Ωραία τα σαλιγκάρια ρε Kallis. Τα μαγείρευε η γιαγιά μου.. ^ok^
Μπλιαχχχχ!!!!!!! Και μόνο που σκέφτομαι ότι τρώγονται κάτι τέτοια φαγητά, ανατριχιάζω... όπως τα frog legs που έγραφαν οι ταβέρνες στο νησάκι στα Γιάννενα

και πάλι μπλιαχ!!!!!


Τα σαλιγκάρια είναι απαίσια μέχρι να τα δοκιμάσεις. Μετά προσπαθείς να πείσεις τους άλλους ότι είναι πάρα πολύ ωραία!!


Να και ένα αίνιγμα δικής μου έμπνευσης:
Βλέπετε μια φωτογραφία ενός δωματίου που έχει τραβηχτεί από τη θέση που βρίσκεται το βελάκι με κατεύθυνση αυτή που δείχνει.
Στον απέναντι τοίχο υπάρχει ένα πλαίσιο με μια εικόνα. Το πλάγιο παραλληλόγραμμο που βλέπετε είναι ένας καθρέφτης κάθετος στον τοίχο με το πλαίσιο. Μες στον καθρέφτη φαίνεται το είδωλο του πλαισίου (κανονικά θα έπρεπε να το κάνω προοπτικό αλλά δεν είμαι τόσο καλός στη ζωγραφική...).
Η ερώτηση είναι: Το πλαίσιο αυτό είναι ένα κάδρο κρεμασμένο στον τοίχο ή ένα ανοιχτό παράθυρο και γιατί;

Η απονομή του αγαλματιδίου θα γίνει από μένα  Grin
Logged
Junior
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1349


View Profile
Απ: Re: Αίνιγμα έξυπνο αλλά όχι άλυτο...
« Reply #51 on: December 05, 2005, 12:30:37 pm »

Quote from: Turambar on December 05, 2005, 04:43:23 am
Quote from: Junior on December 04, 2005, 23:25:30 pm
Quote from: Turambar on December 04, 2005, 02:24:57 am
Είναι ένα κρύο βράδυ στη μονή των μοναχών Μποντζ. Ο Ηγούμενος βλέπει τρομερούς εφιάλτες και στο τέλος του παρουσιάζεται ο ίδιος ο Μέγας Θεός και του λέει ότι κάποιοι μοναχοί του έχουν δαιμονιστεί από αρχαίο Κακό Πνεύμα και θέτουν σε κίνδυνο τη μονή..
Το πρωί ανακοινώνει στους μοναχούς του το όνειρο του χωρίς να αποκαλύπτει ποιοι είναι οι δαιμονισμένοι. Τους λέει ότι το βράδυ, όταν όλοι κοιμούνται θα βάλει ένα σημάδι σε κάθε έναν από αυτούς. Αυτοί που θα έχουν το σημάδι, θα πρέπει να αυτοκτονήσουν μόλις το καταλάβουν.


Εάν τώρα η ζωή των μοναχών Μποντζ έχει ως εξής:
Δεν έχουν καθρέπτη μέσα στη μονή (γενικά δεν παίζουν αντανακλάσεις)
Δεν μιλάνε ποτέ ο ένας με τον άλλον.
Κάθε μέρα ο κάθε μοναχός βλέπει κάθε έναν άλλο μοναχό μια φορά.
Και οι μοναχοί Μποντζ σκέφτονται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που τυγχάνει και απόλυτα λογικός, και αυτοί το ξέρουν αυτό.

Αν είναι ν οι δαιμονισμένοι μοναχοί, πόσες μέρες θα κάνουν για να καταλάβουν οι δαιμονισμένοι ότι είναι δαιμονισμένοι;

Έχω μια απορία. Ίσως κάτι δεν κατάλαβα, γι' αυτό και δε μου έχει λυθεί, αλλά για παν ενδεχόμενο θα ρωτήσω:
Έχουν τρόπο οι μοναχοί να συνεννοηθούν; Δηλαδή υπάρχει περίπτωση δυο μοναχοί που συναντιούνται να ανταλλάξουν κάποια πληροφορία (πχ με νοήματα);

Και δύο διευκρινήσεις:
Ο ηγούμενος δεν είπε πόσοι είναι οι δαιμονισμένοι, έτσι;
Αν κάποιος μοναχός καταλάβει ότι είναι δαιμονισμένος αυτοκτονεί κατευθείαν, πριν δει άλλο μοναχό, έτσι;


Προφανώς δε μπορούν να συνεννοηθούν με κανέναν τρόπο και ο Ηγούμενος δεν είπε πόσοι είναι.

Αλλά αυτή η δεύτερη σκέψη είναι η αρχή της λύσης...

Για τυπικούς λόγους θα διευκρινήσω ότι θα αυτοκτονήσουν κάποιο βράδυ πριν την στιγμή που θα κοιμόντουσαν όλοι. Ψάχνουμε πιο βράδυ θα συμβεί αυτό θεωρώντας Βράδυ Νο1 το βράδυ της μέρας που θα ξυπνούσαν οι δαιμονισμένοι με ένα σημάδι στο μέτωπο.

Έλπιζω να αρκούν οι διευκρινήσεις.

Έχω μια ιδέα αλλά δεν είμαι πολύ αισιόδοξος ότι είναι σωστή:
Ο κάθε μοναχός πρέπει να αυτοκτονήσει αν περάσουν τόσες μέρες όσοι είναι οι δαιμονισμένοι που βλέπει εκτός και αν οι δαιμονισμένοι που βλέπει έχουν αυτοκτονήσει από την προηγούμενη μέρα.
Για παράδειγμα: Αν είναι 10 οι δαιμονισμένοι, τότε αυτοί που δεν είναι δαιμονισμένοι βλέπουν 10 δαιμονισμένους, ενώ οι δαιμονισμένοι βλέπουν 9 δαιμονσμένους. Αν ακολουθήσουν όλοι τον κανόνα που λέω, τότε στο τέλος της 9ης μέρας οι δαιμονισμένοι θα πρέπει να αυτοκτονήσουν. Έτσι, οι υπόλοιποι μοναχοί που σκόπευαν να αυτοκτονήσουν τη 10η μέρα, θα παρατηρήσουν το πρωί της 10ης μέρας ότι οι δαιμονισμένοι λείπουν. Άρα θα ξέρουν ότι έβλεπαν έναν παραπάνω δαιμονισμένο από αυτό που έβλεπαν οι δαιμονισμένοι, άρα οι ίδιοι δεν είναι δαιμονισμένοι.
Το θέμα είναι όμως πως θα είναι συνεννοημένοι ώστε να ξέρουν όλοι πότε πρέπει να αυτοκτονήσουν; Εγώ στηρίζομαι στο ότι όλοι σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο, αλλά και πάλι όπως είπα δεν είμαι πολύ αισιόδοξος... Περιμένω να ακούσω Turambar...
Logged
apostolos1986
Veteran
Επιβεβαρυμένος
******
Posts: 13446



View Profile
Απ: Αίνιγμα έξυπνο αλλά όχι άλυτο...
« Reply #52 on: December 05, 2005, 13:17:41 pm »

Quote from: Megawatt on December 05, 2005, 03:31:28 am
Αίνιγμα #13:  (Πασίγνωστο) Ένας πατέρας αφήνει πεθαίνοντας κληρονομιά στα 3 του παιδιά 17 άλογα με την εντολή να τα μοιραστούν ως εξής: Ο μεγαλύτερος θα παίρνει το ½ από αυτά, ο μεσαίος το 1/3 και ο μικρότερος το 1/9. Μπορείτε να βρείτε πως θα γίνει η μοιρασιά? Εννοείται ότι τα άλογα αντιπροσωπεύουν ακέραιες οντότητες.

Αν προσθέσουμε ένα άλογο ακόμη και τα κάνουμε 18 τότε έχουμε τα εξής  άλογα για το κάθε παιδί:
1/2*18=9
1/3*18=6
1/9*18=2
9+6+2=17
Έτσι επιστρέφουμε πίσω και το άλογο που δώσαμε!!!!
Logged

www.twitter.com/apostolos1986
bakeneko
Veteran
Καταστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 7702


?


View Profile WWW
Απ: Αίνιγμα έξυπνο αλλά όχι άλυτο...
« Reply #53 on: December 05, 2005, 13:23:04 pm »

Quote from: Junior on December 05, 2005, 11:58:39 am
Βλέπετε μια φωτογραφία ενός δωματίου που έχει τραβηχτεί από τη θέση που βρίσκεται το βελάκι με κατεύθυνση αυτή που δείχνει.
Στον απέναντι τοίχο υπάρχει ένα πλαίσιο με μια εικόνα. Το πλάγιο παραλληλόγραμμο που βλέπετε είναι ένας καθρέφτης κάθετος στον τοίχο με το πλαίσιο. Μες στον καθρέφτη φαίνεται το είδωλο του πλαισίου (κανονικά θα έπρεπε να το κάνω προοπτικό αλλά δεν είμαι τόσο καλός στη ζωγραφική...).
Η ερώτηση είναι: Το πλαίσιο αυτό είναι ένα κάδρο κρεμασμένο στον τοίχο ή ένα ανοιχτό παράθυρο και γιατί;
Είναι κάδρο γιατί αν ήταν ανοικτό παράθυρο δε θα φαινόταν η ίδια εικόνα μέσα στον καθρέφτη!
Logged

Junior
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1349


View Profile
Απ: Αίνιγμα έξυπνο αλλά όχι άλυτο...
« Reply #54 on: December 05, 2005, 15:23:25 pm »

Quote from: Rattlehead on December 05, 2005, 13:23:04 pm
Quote from: Junior on December 05, 2005, 11:58:39 am
Βλέπετε μια φωτογραφία ενός δωματίου που έχει τραβηχτεί από τη θέση που βρίσκεται το βελάκι με κατεύθυνση αυτή που δείχνει.
Στον απέναντι τοίχο υπάρχει ένα πλαίσιο με μια εικόνα. Το πλάγιο παραλληλόγραμμο που βλέπετε είναι ένας καθρέφτης κάθετος στον τοίχο με το πλαίσιο. Μες στον καθρέφτη φαίνεται το είδωλο του πλαισίου (κανονικά θα έπρεπε να το κάνω προοπτικό αλλά δεν είμαι τόσο καλός στη ζωγραφική...).
Η ερώτηση είναι: Το πλαίσιο αυτό είναι ένα κάδρο κρεμασμένο στον τοίχο ή ένα ανοιχτό παράθυρο και γιατί;
Είναι κάδρο γιατί αν ήταν ανοικτό παράθυρο δε θα φαινόταν η ίδια εικόνα μέσα στον καθρέφτη!

Σωστός! Ένα αγαλματίδιο για τον Rattlehead! (Εντάξει, ήταν εύκολο, αλλά δεν είναι το μοναδικό εύκολο, άρα το αξίζεις)

Τώρα κάτι δυσκολότερο:

Αίνιγμα #15

Προσπαθήστε να θυμηθείτε τον καιρό που είχατε δώσει πανελλαδικές, βγήκαν οι βαθμοί σας και περιμένατε με ανυπομονησία να βγουν οι βάσεις για να δείτε που περάσατε (λίγο πριν ξετρελαθείτε που περάσατε στο ΤΗΜΜΥ στη Θεσσαλονίκη!!). Κάποιοι άνθρωποι (ή μάλλον κάποιοι υπολογιστές) δούλευαν σκληρά για να υπολογίσουν τη βάση της κάθε σχολής, έτσι ώστε να συμβαίνουν δύο πράγματα:
1) Κάθε σχολή έχει ακριβώς τόσους εισακτέους όσους προβλέπεται (εκτός αν δε βρέθηκαν αρκετοί μαθητές που να την προτιμούν)
2) Κάθε μαθητής εισάγεται στη σχολή που δήλωσε με προγενέστερη προτίμηση από αυτές για τις οποίες έχει συγκεντρώσει αρκετά μόρια (δηλαδή περνάει τη βάση)

Εσείς έχετε στη διάθεσή σας τις βαθμολογίες όλων των μαθητών, τα μηχανογραφικά τους δελτία, καθώς και τους αριθμούς των εισακτέων για κάθε σχολή. Πως θα καθορίζατε τις βάσεις των σχολών;
Ζητείται να πείτε τα βήματα που θα ακολουθούσατε (έστω και αν σας έπαιρνε δυο χρόνια να τελειώσετε!)

Για λόγους απλούστευσης, μη λάβετε υπόψιν το ότι για διαφορετικές σχολές κάποιος μπορεί να έχει διαφορετικό αριθμό μορίων (πχ, 3ο και 4ο πεδίο) και μη λάβετε υπόψιν τις περιπτώσεις ισοβαθμίας.

Αν κάποιος δε γνωρίζει για το σύστημα εισαγωγής να το πει για να εξηγήσω.
« Last Edit: December 05, 2005, 15:26:01 pm by Junior » Logged
Καλλισθένης
Veteran
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2479

I'm not insane! My mother had me tested


View Profile WWW
Απ: Αίνιγμα έξυπνο αλλά όχι άλυτο...
« Reply #55 on: December 05, 2005, 15:45:31 pm »

Quote from: Junior on December 05, 2005, 15:23:25 pm
Τώρα κάτι δυσκολότερο:

Αίνιγμα #15

Προσπαθήστε να θυμηθείτε τον καιρό που είχατε δώσει πανελλαδικές, βγήκαν οι βαθμοί σας και περιμένατε με ανυπομονησία να βγουν οι βάσεις για να δείτε που περάσατε (λίγο πριν ξετρελαθείτε που περάσατε στο ΤΗΜΜΥ στη Θεσσαλονίκη!!). Κάποιοι άνθρωποι (ή μάλλον κάποιοι υπολογιστές) δούλευαν σκληρά για να υπολογίσουν τη βάση της κάθε σχολής, έτσι ώστε να συμβαίνουν δύο πράγματα:
1) Κάθε σχολή έχει ακριβώς τόσους εισακτέους όσους προβλέπεται (εκτός αν δε βρέθηκαν αρκετοί μαθητές που να την προτιμούν)
2) Κάθε μαθητής εισάγεται στη σχολή που δήλωσε με προγενέστερη προτίμηση από αυτές για τις οποίες έχει συγκεντρώσει αρκετά μόρια (δηλαδή περνάει τη βάση)

Εσείς έχετε στη διάθεσή σας τις βαθμολογίες όλων των μαθητών, τα μηχανογραφικά τους δελτία, καθώς και τους αριθμούς των εισακτέων για κάθε σχολή. Πως θα καθορίζατε τις βάσεις των σχολών;
Ζητείται να πείτε τα βήματα που θα ακολουθούσατε (έστω και αν σας έπαιρνε δυο χρόνια να τελειώσετε!)

Για λόγους απλούστευσης, μη λάβετε υπόψιν το ότι για διαφορετικές σχολές κάποιος μπορεί να έχει διαφορετικό αριθμό μορίων (πχ, 3ο και 4ο πεδίο) και μη λάβετε υπόψιν τις περιπτώσεις ισοβαθμίας.

Αν κάποιος δε γνωρίζει για το σύστημα εισαγωγής να το πει για να εξηγήσω.

Λοιπόν:

Παίρνω αυτόν που έγραψε τον μεγαλύτερο βαθμό. Ελέγχω εάν υπάρχει θέση διαθέσιμη στην πρώτη του προτίμηση. Εάν ναι (σίγουρα ναι δηλαδή γι αυτόν) τον τοποθετώ εκεί.
Πάω στον Δεύτερο. Ελέγχω την πρώτη του προτίμηση. Εάν υπάρχει διαθέσιμη θέση τον τοποθετώ εκεί. Εάν όχι, ελέγχω εάν υπάρχει θέση στην δεύτερη του προτίμηση κοκ.

Με λίγα λόγια:
Αρχίζω με φθίνουσα πορεία από τον πρώτο προς τον τελευταίο μαθητή.
Ελέγχω με βάση την σειρά των προτιμήσεών του, ποια είναι η πλησιέστερη στην πρώτη του προτίμηση σχολή που υπάρχει θέση για να τον δεχτεί.
Ελέγχω τον επόμενο..
κοκ μέχρι να συμπληρωθούν οι θέσεις όλων των σχολών. (μετά δεν υπάρχει νόημα να γίνει έλεγχος για τους επόμενους)
Η βάσεις των σχολών λοιπόν, καθορίζονται από την βαθμολογία του τελευταίου εισαγόμενου μαθητή




Κ.Ι.Σ.
Logged

Σούλααααα!!! Τα λέμε!!!
bakeneko
Veteran
Καταστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 7702


?


View Profile WWW
Απ: Αίνιγμα έξυπνο αλλά όχι άλυτο...
« Reply #56 on: December 05, 2005, 18:22:37 pm »

Για αυτό τις καθορίζουν με υπολογιστές τη βάση ε Tongue Tongue
Logged

Καλλισθένης
Veteran
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2479

I'm not insane! My mother had me tested


View Profile WWW
Απ: Αίνιγμα έξυπνο αλλά όχι άλυτο...
« Reply #57 on: December 05, 2005, 19:00:18 pm »

Quote from: Rattlehead on December 05, 2005, 18:22:37 pm
Για αυτό τις καθορίζουν με υπολογιστές τη βάση ε Tongue Tongue

Ναι, αλλά ο χρόνος ανακοίνωσης των βάσεων μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων (2 μέρες θυμάμαι ήταν παλιότερα) δείχνει ότι κατά πάσα πιθανότητα, αν αυτή η δουλειά γίνεται με υπολογιστή (αποτέλεσμα σε μερικά δευτερόλεπτα), ελέγχεται τουλάχιστο μια φορά με το χέρι...




Κ.Ι.Σ.
Logged

Σούλααααα!!! Τα λέμε!!!
Junior
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1349


View Profile
Απ: Αίνιγμα έξυπνο αλλά όχι άλυτο...
« Reply #58 on: December 05, 2005, 19:10:59 pm »

Quote from: Kallis99 on December 05, 2005, 15:45:31 pm
Quote from: Junior on December 05, 2005, 15:23:25 pm
Τώρα κάτι δυσκολότερο:

Αίνιγμα #15

Προσπαθήστε να θυμηθείτε τον καιρό που είχατε δώσει πανελλαδικές, βγήκαν οι βαθμοί σας και περιμένατε με ανυπομονησία να βγουν οι βάσεις για να δείτε που περάσατε (λίγο πριν ξετρελαθείτε που περάσατε στο ΤΗΜΜΥ στη Θεσσαλονίκη!!). Κάποιοι άνθρωποι (ή μάλλον κάποιοι υπολογιστές) δούλευαν σκληρά για να υπολογίσουν τη βάση της κάθε σχολής, έτσι ώστε να συμβαίνουν δύο πράγματα:
1) Κάθε σχολή έχει ακριβώς τόσους εισακτέους όσους προβλέπεται (εκτός αν δε βρέθηκαν αρκετοί μαθητές που να την προτιμούν)
2) Κάθε μαθητής εισάγεται στη σχολή που δήλωσε με προγενέστερη προτίμηση από αυτές για τις οποίες έχει συγκεντρώσει αρκετά μόρια (δηλαδή περνάει τη βάση)

Εσείς έχετε στη διάθεσή σας τις βαθμολογίες όλων των μαθητών, τα μηχανογραφικά τους δελτία, καθώς και τους αριθμούς των εισακτέων για κάθε σχολή. Πως θα καθορίζατε τις βάσεις των σχολών;
Ζητείται να πείτε τα βήματα που θα ακολουθούσατε (έστω και αν σας έπαιρνε δυο χρόνια να τελειώσετε!)

Για λόγους απλούστευσης, μη λάβετε υπόψιν το ότι για διαφορετικές σχολές κάποιος μπορεί να έχει διαφορετικό αριθμό μορίων (πχ, 3ο και 4ο πεδίο) και μη λάβετε υπόψιν τις περιπτώσεις ισοβαθμίας.

Αν κάποιος δε γνωρίζει για το σύστημα εισαγωγής να το πει για να εξηγήσω.

Λοιπόν:

Παίρνω αυτόν που έγραψε τον μεγαλύτερο βαθμό. Ελέγχω εάν υπάρχει θέση διαθέσιμη στην πρώτη του προτίμηση. Εάν ναι (σίγουρα ναι δηλαδή γι αυτόν) τον τοποθετώ εκεί.
Πάω στον Δεύτερο. Ελέγχω την πρώτη του προτίμηση. Εάν υπάρχει διαθέσιμη θέση τον τοποθετώ εκεί. Εάν όχι, ελέγχω εάν υπάρχει θέση στην δεύτερη του προτίμηση κοκ.

Με λίγα λόγια:
Αρχίζω με φθίνουσα πορεία από τον πρώτο προς τον τελευταίο μαθητή.
Ελέγχω με βάση την σειρά των προτιμήσεών του, ποια είναι η πλησιέστερη στην πρώτη του προτίμηση σχολή που υπάρχει θέση για να τον δεχτεί.
Ελέγχω τον επόμενο..
κοκ μέχρι να συμπληρωθούν οι θέσεις όλων των σχολών. (μετά δεν υπάρχει νόημα να γίνει έλεγχος για τους επόμενους)
Η βάσεις των σχολών λοιπόν, καθορίζονται από την βαθμολογία του τελευταίου εισαγόμενου μαθητή




Κ.Ι.Σ.

 Huh Huh
Καλλισθένη ομολογώ ότι με έστειλες!
Άλλο είχα στο μυαλό μου. Και επειδή αυτό που έχω στο μυαλό μου δουλεύει και όταν έχουμε 5 πεδία και ο καθένας έχει διαφορετικά μόρια σε κάθε πεδίο και όταν έχουμε ειδικά μαθήματα κλπ, ενώ η δική σου πρόταση δε θα δούλευε (δε θα υπήρχε η έννοια πρώτος, δεύτερος, τελευταίος...) θα αλλάξω το γρίφο λίγο ώστε να γίνει δυσκολότερος.
Τα δεδομένα είναι ίδια και αυτό που ζητείται επίσης, αλλά πρέπει να λάβετε υπόψιν το ότι ο κάθε μαθητής έχει διαφορετικό αριθμό μορίων για διάφορες σχολές.

Αυτό είναι κάτι πιο γενικό, που θα δούλευε στην πραγματικότητα, γι' αυτό και αξίζει να το ψάξετε.
Σε περίπτωση που το λύσει κάποιος άλλος ειδική επιτροπή θα αποφασίσει σε ποιον θα πάει το αγαλματίδιο  Grin Grin


Υ.Γ. Στην Κύπρο νομίζω ότι οι βάσεις βγαίνουν κατευθείαν, σίγουρα από υπολογιστές
« Last Edit: December 05, 2005, 19:14:34 pm by Junior » Logged
Καλλισθένης
Veteran
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2479

I'm not insane! My mother had me tested


View Profile WWW
Απ: Αίνιγμα έξυπνο αλλά όχι άλυτο...
« Reply #59 on: December 05, 2005, 19:40:16 pm »

Η λύση μου, αναφέρεται στο παλαιό σύστημα των δεσμών.

Αγνοήστε την εσείς οι νέοι (βλέπε junior  Cheesy Cheesy Cheesy)




K.I.Σ.
Logged

Σούλααααα!!! Τα λέμε!!!
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 ... 26 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...