• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 17, 2025, 09:25:24 am

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 17, 2025, 09:25:24 am

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by okan
[Today at 02:33:21]

Τι ακούτε αυτήν τη στιγμή...
by Katarameno
[Today at 02:29:21]

[Οργάνωση Υπολογιστών] Γε...
by RAFI
[June 16, 2025, 22:46:54 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 19:49:00 pm]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 16:56:56 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by Λαμπτήρας
[June 16, 2025, 15:55:08 pm]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[June 16, 2025, 13:28:21 pm]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[June 16, 2025, 12:13:45 pm]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 12:01:53 pm]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by George_RT
[June 16, 2025, 10:22:18 am]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[June 16, 2025, 01:56:37 am]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by nmpampal
[June 15, 2025, 16:25:56 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ανέβασμα θεμά...
by tzortzis
[June 14, 2025, 16:54:08 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by el mariachi
[June 14, 2025, 11:56:45 am]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:55 am]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 09:58:14 am]

Αλέξης Τσίπρας, η επιστρο...
by Yamal
[June 14, 2025, 04:42:23 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9960
Latest: valco08
Stats
Total Posts: 1426680
Total Topics: 31710
Online Today: 169
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 13
Guests: 100
Total: 113
GeorgeGk
Sotirisbikos
acolak
grepanis
tsaliki
hacky
tzortzis
Geoth
Saint_GR
rafail zisiadis
noys
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Συμβουλές καλής χρήσης του φόρουμ: Youtube embed code and links, Shoutbox, Notify, ...
Δείτε περισσότερα εδώ...
THMMY.gr > Forum > Μαθήματα Κύκλου Ηλεκτρονικής & Υπολογιστών  > 8ο Εξάμηνο > Υπολογιστική Νοημοσύνη (πρώην Ασαφή Συστήματα) > [Aσαφή συστήματα] Εργασίες
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: 1 ... 36 37 [38] 39 40 ... 43 Go Down Print
Author Topic: [Aσαφή συστήματα] Εργασίες  (Read 88587 times)
mermaid
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Gender: Female
Posts: 842



View Profile
Re: [Aσαφή συστήματα] Εργασίες
« Reply #555 on: September 21, 2020, 11:38:18 am »

Quote from: Jim halpert on September 21, 2020, 11:19:49 am
Για την πρώτη εργασία μου έτυχε τραπέζι και έπρεπε ο defuzzier μου να είναι Center of Sum. Δοκίμασα να γράψω μια δική μου συνάρτηση για Center of Sum (μιας και δεν υπάρχει έτοιμη απο matlab) αλλά όταν προσπαθώ να την περάσω στο FIS μου βγάζει το εξής μήνυμα: Custom method is undefined. Ξέρει κανένας γιατί συμβαίνει αυτό;

ίσως θέλει αυτάκια το όνομα, γιατί έπαιζαν πολύ όταν προσπαθούσα και γω να περάσω τα μοντέλα ελεγκτών. Δοκίμασε 'cos' ή 'cos.m'

edit: άκυρο, εκεί που λες εσύ απλά επιλέγεις την συνάρτηση έτσι δεν είναι; δες αν έχεις τα αρχεία σου στον ίδιο φάκελο
« Last Edit: September 21, 2020, 11:48:40 am by mermaid » Logged
Prison Mike
Veteran
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 2151


Nevah got caught, neither


View Profile
Re: [Aσαφή συστήματα] Εργασίες
« Reply #556 on: September 21, 2020, 12:18:27 pm »

Quote from: mermaid on September 21, 2020, 11:38:18 am
edit: άκυρο, εκεί που λες εσύ απλά επιλέγεις την συνάρτηση έτσι δεν είναι; δες αν έχεις τα αρχεία σου στον ίδιο φάκελο

Είναι στον ίδιο φάκελο όλα τα αρχεία. Κάτι άλλο πρέπει να πηγαίνει λάθος  Undecided
Logged
joal
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Posts: 208



View Profile
Re: [Aσαφή συστήματα] Εργασίες
« Reply #557 on: September 27, 2020, 14:33:37 pm »

Υπάρχουν κάπου οι αναθέσεις εργασιών ή τις έχει κανείς κρατημένες; Στο elearning δεν υπάρχει....
Logged

::
A Caster
Θαμώνας
****
Posts: 431



View Profile
Re: [Aσαφή συστήματα] Εργασίες
« Reply #558 on: September 27, 2020, 14:39:46 pm »

Quote from: joal on September 27, 2020, 14:33:37 pm
Υπάρχουν κάπου οι αναθέσεις εργασιών ή τις έχει κανείς κρατημένες; Στο elearning δεν υπάρχει....

τσεκαρε υπολογιστικη νοημοσυνη στους συμμετεχοντες
Logged
joal
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Posts: 208



View Profile
Re: [Aσαφή συστήματα] Εργασίες
« Reply #559 on: September 27, 2020, 15:53:03 pm »

Quote from: Enter+Prnt+R on September 27, 2020, 14:39:46 pm
τσεκαρε υπολογιστικη νοημοσυνη στους συμμετεχοντες

Εννοείς για τις ομάδες που γράφει δίπλα απο κάθε όνομα; Στα ασαφή που είχα κάνει εγγραφή εγώ δεν μας είχε πει κάτι τέτοιο για να προκύψει η κάθε μια απο τις πρώτες 2 εργασίες και τώρα που έκανα εγγραφή στην υπολογιστική νοημοσύνη με έχει χωρίς ομάδα. Μαλλον καλύτερα να στείλω ενα μειλ
Logged

::
A Caster
Θαμώνας
****
Posts: 431



View Profile
Re: [Aσαφή συστήματα] Εργασίες
« Reply #560 on: September 27, 2020, 16:25:19 pm »

ναι το καλυτερο θα ηταν να στειλεις. Γενικα ομως νομιζω ανανεωνονται οι αναθεσεις καθε μερικες μερες οποτε ισως να δεις αναθεση χωρις να κανεις κατι σε λιγο καιρο.
Logged
Asclepias tuberosa
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 771


View Profile
Re: [Aσαφή συστήματα] Εργασίες
« Reply #561 on: September 27, 2020, 20:43:17 pm »

Μια ερώτηση σε σχέση με το 2ο μέρος της 3ης εργασίας για το 5-fold cross validation.
Διαβάζοντας τη διαδικασία στο ίντερνετ κατάλαβα ότι πρέπει να χωρίσουμε το training set (όπως προέκυψε από τον αρχικό διαχωρισμό όλων των δεδομένων 60%-20%-20%) σε 5 σετ από τα οποία τα 4(80%) θα γίνουν training και το 1(20%) test (με αυτό να επαναλαμβάνεται 5 φορές για κάθε συνδυασμό ra και αριθμό χαρακτηριστικών).

Στην εκφώνηση γράφει  "Ο διαχωρισμός των δεδομένων να γίνει έτσι ώστε σε κάθε επανάληψη, το 80% των δεδομένων να χρησιμοποιείται για εκπαίδευση και το υπόλοιπο 20% για επικύρωση (ως είσοδοι στη συνάρτηση anfis του MATLAB)."

Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να χωρίσουμε το μικρότερο training set που προέκυψε κατά τον διαχωρισμό στο cross validation σε 80% για training και 20% για validation (+ το 20% το test set που έχουμε ήδη, όπως περιγράφηκε παραπάνω) ή το 20% για επικύρωση που αναφέρει στην εκφώνηση είναι το test σετ από τον διαχωρισμό που περιγράφηκε και απλά εμείς το χρησιμοποιούμε για validation και όχι για αξιολόγηση (testing)?
Ελπίζω να βγάζει νόημα η ερώτηση μου.  Tongue
Logged
tsipouros
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Posts: 204



View Profile
Re: [Aσαφή συστήματα] Εργασίες
« Reply #562 on: September 27, 2020, 21:10:08 pm »

Εγώ από αυτό που καταλαβαίνω από την εκφώνηση είναι ότι χωρίζουμε τα δεδομένα σε τρία υποσύνολα:
  • train 60%
  • validation 20%
  • check 20%

Και μετά για το 5-fold cross validation χωρίζουμε το train σε δύο νέα υποσύνολα
  • train_new που είναι το 80% του αρχικού train
  • validation_new που είναι το 20% του αρχικού train
Logged
A Caster
Θαμώνας
****
Posts: 431



View Profile
Re: [Aσαφή συστήματα] Εργασίες
« Reply #563 on: September 27, 2020, 22:14:25 pm »

Quote from: tsipouros on September 27, 2020, 21:10:08 pm

Και μετά για το 5-fold cross validation χωρίζουμε το train σε δύο νέα υποσύνολα
  • train_new που είναι το 80% του αρχικού train
  • validation_new που είναι το 20% του αρχικού train

Αυτο δεν μου ακουγεται πολυ σωστο. Γενικα η διαφορα του validation και του test ειναι οτι στο validation συγκρινεις μεταξυ τους μοντελα, και μετα στο test ελεγχεις την τελικη ακριβεια του μοντελου που επελεξες βασει των αποτελεσματων στο validation.

Επομενως το πιο λογικο θα ηταν το 5-fold να ειναι στο 80% του αρχικου, και αφου βγαλεις ενα αποτελεσμα απο το 5-fold, κανεις test στο υπολοιπο 20%

edit: εκτος αν εχει ζητηθει κατι συγκεκριμενο
Logged
Judas Priest saved me
Θαμώνας
****
Gender: Male
Posts: 396



View Profile
Re: [Aσαφή συστήματα] Εργασίες
« Reply #564 on: September 28, 2020, 01:05:24 am »

Λοιπόν, χωρίζεις το dataset σε 5 υποσύνολα. Σε κάθε επανάληψη διαλέγεις διαφορετικό ως test set και τα υπόλοιπα 4 ειναι τα train set και validation set. Τώρα παίρνεις αυτά τα 4 υποσύλα, που είναι το 80% του αρχικού συνόλου και τα σπας 60%-20% σε train set και validation set. Αρα τελικά έχεις 60%-20%-20%.

Αυτό είναι το 5-fold cross validation. Το πλεονέκτημα είναι ότι χρησιμοποιώντας ξανά τα ίδα δεδομένα, αλλά με διαφορετική μοιρασιά σε σετ, πετυχαίνεις πιο καλή αξιολόγηση του μοντέλου. Αυτο συμβαίνει γιατί μπορεί πχ η μοιρασιά της πρώτη επανάληψης να κολλάει γάντι στο μοντέλο και να στο βγάλει γαμάτο, ενώ η μοιρασιά της δεύτερης να στο βγάλει γτπ. Με το cross validation παίρνοντας τον μέσο όρο έχεις πιο ακριβή αξιολόγηση του μοντέλου.

tsipouros αυτό που λες δεν είναι cross validation. Χρησιμοποιείς σε κάθε επανάληψη τα ίδια δεδομένα για test και train, που είναι ακριβώς αυτό που θέλουμε να αποφύγουμε με cross validation.
Logged

Παίξε πανκ priest ρεε
savvaska
Ανερχόμενος/Ανερχόμενη
**
Gender: Male
Posts: 68


View Profile
Re: [Aσαφή συστήματα] Εργασίες
« Reply #565 on: September 29, 2020, 16:07:24 pm »

 Καλησπέρα παιδιά, στο πρώτο μέρος της 4ης εργασίας τι overall accuracy σας βγαίνει ;
Logged
Numb3rs
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 175


View Profile
Re: [Aσαφή συστήματα] Εργασίες
« Reply #566 on: September 29, 2020, 16:11:05 pm »

70% class independent και 50-70% class dependent
Logged
Deadhead
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Posts: 177



View Profile
Re: [Aσαφή συστήματα] Εργασίες
« Reply #567 on: September 30, 2020, 19:30:29 pm »

Εργασία 1 σε αυτή με το τραπέζι. Ένα κέρδος Ka που υπάρχει στο σχ.1 για τον γραμμικό ελεγκτή θεωρώ ότι είναι στο K που ζητάει να βρώ;

Δηλαδή Κ = 25*Ka*Kp
Logged
twil
Νεούλης/Νεούλα
*
Posts: 46



View Profile
Re: [Aσαφή συστήματα] Εργασίες
« Reply #568 on: October 01, 2020, 18:59:44 pm »

Quote from: Solarian on July 27, 2020, 15:38:25 pm
Για το TSK_model_3 εγώ βγαζω R^2 περίπου 0.83 που ειναι και το μεγαλυτερο που έβγαλα απο τα 4 μοντελα, στο TSK_model_4 μαλλον γίνεται overfitting.
Quote from: allstarabey on August 21, 2020, 13:31:53 pm
εγω στο πρωτο μερος εβγαλα 0.99
και στο δευτερο μερος εβγαλα 0.98
Παιδιά  μόνο εμένα μου βγαίνουν πολύ χαμηλά τα R2? Παίζουν από αρνητικά έως 0.7, ανεξαρτήτως του τρόπου που επιλέγω να κάνω normalization (https://www.mathworks.com/help/matlab/ref/double.normalize.html).

Επίσης ένα άλλο παράδοξο είναι ότι όταν χρησιμοποιώ το Dtest βγάζω καλύτερες προβλέψεις από όταν χρησιμοποιώ το Dvalidation (που θεωρητικά δε θα έπρεπε να συμβαίνει).

Γενικά η διαδικασία που ακολουθώ (πχ για TSK1) είναι ως εξης:

1) normalize dataset (και τις 6 στήλες και όχι μόνο τις 5 πρώτες = input)
2) split σε Dtrn Dval Dtest
3) init_fis = genfis1(Dtrn, 2, 'gbellmf', 'constant');
4) [trn_fis, trainError, ~, valFIS, valError] = anfis(Dtrn, anfis_opt); όπου μέσα στο options έχω ορίσει το Dval να το χρησιμοποιήσει
5) output = evalfis(Dtest(:,1:end-1),valFIS);
6) error = output - Dchk(:,end);
7) metrics

Κάνω κάτι λάθος;  Tα δεδομένα τα πήρα από εδώ http://archive.ics.uci.edu/ml/datasets/Airfoil+Self-Noise#, ενώ οι μετρικές μου βγάζουν ίδιο ακριβώς νούμερο με αυτές του elearning (άρα δεν είναι θέμα υλοποίησής τους).

Το (1) το αναφέρω λόγω αυτού:
Quote from: Solarian on July 27, 2020, 16:14:32 pm
Έκανα στα δεδομένα εισόδου μόνο, όπως κάνει και στη συνάρτηση split_scale.m που ανέβασε στο elearning. Βέβαια δεν ξέρω κατά πόσο η όποια κανονικοποιήση ευθύνεται για το χαμηλό R2 που βγάζεις.
Logged
savvaska
Ανερχόμενος/Ανερχόμενη
**
Gender: Male
Posts: 68


View Profile
Re: [Aσαφή συστήματα] Εργασίες
« Reply #569 on: October 01, 2020, 20:19:16 pm »

Η γενική λογική φαίνεται σωστή. Παρατηρώ τα εξής :
Στο βήμα 6 μάλλον  εννοείς Dtest(:, end) αντί για Dchk(:,end) εφόσον έτσι ονόμασες το σύνολο δεδομένων για τον έλεγχο της απόδοσης του μοντέλου στο βήμα 2.
Επίσης, στο βήμα 6 αφαιρείς ανάποδα νομίζω. Θα έπρεπε να αφαιρείς από το Dtest(:, end) το output που έχεις μετά την εκπαίδευση και το οποίο υπολογίζεις στο βήμα 5.
Logged
Pages: 1 ... 36 37 [38] 39 40 ... 43 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...