• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 16, 2025, 19:41:15 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 16, 2025, 19:41:15 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by georkala
[Today at 19:26:44]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[Today at 16:56:56]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by Λαμπτήρας
[Today at 15:55:08]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[Today at 13:28:21]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[Today at 12:13:45]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Nikos_313
[Today at 12:01:53]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by George_RT
[Today at 10:22:18]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[Today at 01:56:37]

Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Katarameno
[June 15, 2025, 20:08:49 pm]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by nmpampal
[June 15, 2025, 16:25:56 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ανέβασμα θεμά...
by tzortzis
[June 14, 2025, 16:54:08 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by el mariachi
[June 14, 2025, 11:56:45 am]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:55 am]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 09:58:14 am]

Αλέξης Τσίπρας, η επιστρο...
by Yamal
[June 14, 2025, 04:42:23 am]

Έναρξη Δηλώσεων Συμμετοχή...
by IEEE SB
[June 14, 2025, 00:10:19 am]

[Δυναμική Συμπεριφορά ΣΗΕ...
by soko_freta
[June 13, 2025, 01:05:36 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9959
Latest: valco08
Stats
Total Posts: 1426675
Total Topics: 31711
Online Today: 221
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 78
Guests: 125
Total: 203
George_RT
geoarg
giorgosss03
dimitrisblioumis
Saint_GR
Chrisapostol
vevi
tecnoteki
akontel
Guts
unreasonable
krith
Baggelis
georgy
Nicotre
JoHn!
Petros Ts
GrillOG
christina02
gcheristanidhs
kosovi
athena_apo
georgepana9
IBOURAS
themis01
tzortzis
mmikelo
tinidou
illupo_kd
Balourdos
teosimeon
gmpatsol
Mr Watson
cealexop
Chrisvb17
serafeim
kakousios
kstavroulis
papaane
chryssana
akiousia
papajohnn06
pave
natavhoo
moutdimi
karadimitras
msandr
AlexKyr
fivosfivos1
papatmaria
lelenia
georkala
Papadopoulosthanos
maranageo
Χρήστος Κίτσος
PurpleWitch
folas
kostas.de
nikos123321
tasos_ntv
chrisdardas
PolarBear
mgrivab
Pcsc
aachmet
George15
abunchofcells
kokkinosgior
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
  Όταν ανεβάζουμε φωτογραφίες στις Ανακοινώσεις και Έκτακτα νέα, βάζουμε τη μεγαλύτερη πλευρά 400 (width=400 ή height=400 ). π.χ. [img height=400 (κλείνει η αγκύλη) 
THMMY.gr > Forum > Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία > Κινητοποιήσεις - Πρωτοβουλίες Φοιτητών > Κατάληψη (Moderator: Starki) > Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 05/02
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 56 Go Down Print
Author Topic: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 05/02  (Read 125657 times)
aliakmwn
Guest
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 12/01 και 15/01 - 22/
« Reply #600 on: January 21, 2007, 17:40:28 pm »

Quote from: marauber on January 21, 2007, 16:50:52 pm
Σοβαρά τώρα, σε ένα τόσο αριστερό φόρουμ, με τόσο προκλητικές φωνές υπέρ της επικρατούσας άποψης, πιστεύεις ότι υπάρχει λόγος για κάποιον να επιχειρήσει να κάνει τον αντίλογο; Στην καλύτερη περίπτωση θα πρέπει να είναι όλη τη μέρα στο φόρουμ και να απαντάει στον καθένα. Διάλογος με αναλογία 20:1 δε γίνεται. Ούτε διάλογος με τον άλλο να τα χώνει προκαταβολικά σε όσους υποστηρίζουν την αντίθετη άποψη. Εγώ όποτε το επιχείρησα το μετάνιωσα, ποιος ο λόγος να το ξανακάνω;;

Αλλη μια πρωτοπορα φιλελευθερη αποψη... Να σκοτωσουμε λοιπον τους 20 προκλητικους "αριστερους" ωστε να μη δυσκολευεται να λεει τις αποψεις του ο ενας δεξιος Grin
Logged
nikosm
Νεούλης/Νεούλα
*
Gender: Male
Posts: 36



View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 12/01 και 15/01 - 22/01
« Reply #601 on: January 21, 2007, 17:43:18 pm »

Φίλε napoli2004,
   Προφανώς θεωρείς ότι η μόνη εξυγίανση των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί από λανθασμένες  πολιτικές κυβερνήσεων μπορεί  να τις καλύψει η ιδιωτική πρωτοβουλία, εφόσον τάσσεσαι υπέρ της ίδρυσης των ιδιωτικών πανεπιστημίων.(Πρόσφατα παραδείγματα το ξεπούλημα του ΟΤΕ και της ΔΕΗ, ακολουθεί και το ξεπούλημα της παιδείας ). Αναγνωρίζω ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει έντονο πρόβλημα στο χώρο της παιδείας και πρέπει να ληφθούν κάποια μέτρα αλλά στην κατεύθυνση που θέλουμε εμείς και όχι απ?αυτούς (ΝΔ και ΠΑΣΟΚ) που οδήγησαν τα πανεπιστήμια στο σημερινό τους χάλι.
          Όλοι ξέρουμε τον μεγάλο πόθο που έχουν οι Έλληνες ,τα παιδιά τους  να αποκτήσουν ένα πτυχίο μήπως αυτά ζήσουν καλύτερες μέρες απ?τους ίδιους. Τα  ιδιωτικά πανεπιστήμια αποτελούν το καλύτερο σούπερ μάρκετ για τέτοιου είδους αγορές και με την ευλογία του κράτους. Οι επιχειρηματίες που θα βρουν ξανά τέτοιο λαβράκι(εδώ αγοράζουν ΔΕΗ, ΟΤΕ ,Ολυμπιακή που νοσούν οικονομικά σύμφωνα με τα κυβερνητικά στελέχη). Η παιδεία ήταν Δικαίωμα  και τώρα μετατρέπεται σε πρώτης τάξης εμπόρευμα ,ευκαιρία λοιπόν να επενδύσουν, να αυξήσουν τα κέρδη τους και να μεγαλώσουν το σούπερ μάρκετ (πανεπιστήμιο) , να ανοίξουν και κανένα μπακάλικο (παραρτήματα).Να υποταχθούμε όλοι στον βωμό του κεφαλαίου και των κερδών?
           Θα ήθελα να φέρω κι ένα παράδειγμα μη κερδοσκοπικού πανεπιστημίου όπως γράφει στην σελίδα του. το ALBA είναι μια μη κερδοσκοπική εκπαιδευτική ένωση περισσότερων από 60 ελληνικών εταιρειών.. Ανάμεσα στις εταιρείες που συγκροτούν τη «μη κερδοσκοπική εκπαιδευτική ένωση» είναι και τράπεζες, κανάλια, πετρελαϊκές εταιρίες? (Δηλαδή έχει 60 μεγαλομετόχους που σημαίνει ότι σε λίγο καιρό μπορεί να δούμε καμία μετοχή στο χρηματιστήριο αξιών αν δεν έχει ήδη γίνει) Για την παρακολούθηση ενός μεταπτυχιακού προγράμματος ο φοιτητής μπορεί να πληρώσει μέχρι και 18.400 ευρώ!
            Σ?αυτό το σημείο κρίνω αναγκαίο να επισημάνω την διαφορά του «μη κερδοσκοπικού» απ?το «ιδιωτικό».Για να μην λες πως καταλαβαίνω επιλεκτικά αυτά που θέλω σου αναφέρω κατά λέξη τις δηλώσεις του υφυπουργού παιδείας για την τόσο ξεχωριστή διαφορά : «ο μη κερδοσκοπικός χαρακτήρας των ιδρυμάτων σημαίνει ότι αυτά θα έχουν τη μορφή του ιδρύματος ή του σωματείου και θα διευκολύνονται έτσι τυχόν δωρεές, κληροδοτήματα και παροχές διαφόρων φορέων προς αυτά τα ιδρύματα».
Απ?αυτή την δήλωση δεν κατάλαβα ότι οι φοιτητές δε θα πληρώνουν δίδακτρα, ούτε ότι οι επιχειρήσεις δε θα χρηματοδοτούν τα ιδρύματα. Όσο για το θεσμικό πλαίσιο που λες το άρθρο 16 απαγορεύει ρητά την ίδρυση των ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα και τα παραρτήματα των ιδιωτικών που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή υπάγονται στο Υπουργείο Εμπορίου (οπότε αν θες κάνεις και κανένα παζάρι με τον πρύτανη  για την τιμή ).Οπότε δεν υπάρχει κανένα θεσμικό πλαίσιο εκ μέρους της πολιτείας   για τα ιδιωτικά και αν καταργηθεί τελείως το άρθρο 16 θα γίνει «μπάτε σκύλοι αλέστε».Θα επικαλούνται το αυτοδιοίκητο του πανεπιστημίου και καθένα πανεπιστήμιο θα θεσπίζει τον τρόπο εισαγωγής, τα δίδακτρα και όλα τα εσωτερικά ζητήματα του πανεπιστημίου. Συμπέρασμα  μη κερδοσκοπικό = ιδιωτικό +επιχορηγήσεις? με ότι αυτό συνεπάγεται??.  
Logged

xristoforos_
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3049


αλλάζοντας...


View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 12/01 και 15/01 - 22/
« Reply #602 on: January 21, 2007, 17:49:00 pm »

Quote from: marauber on January 21, 2007, 16:50:52 pm
Quote from: chggr005 on January 21, 2007, 11:10:35 am
Quote from: Turambar on January 21, 2007, 04:37:33 am
Και ήταν όντως εντυπωσιακό που κανείς δεν βγήκε να πει οτιδήποτε για να αντικρούσει τις προκλήσεις σου (ένας λόγος παραπάνω για μένα να τις αντικρούσω - χάρη διαλόγου). Ίσως οι Δαπίτες να έχουν πάει για σκι, ή να φοβούνται πια να μιλήσουν. Αλλά ίσως δεν υπάρχει κάτι άλλο στο μυαλό τους από ελεύθερη αγορά, λεφτά δάνια, και τέτοια. Δεν ξέρω να σου πω για αυτούς.
Δεν υπάρχει συντεταγμένος λόγος και επιχειρήματα από την πλευρά των ιδεολογικών μας αντιπάλων. Αυτό είναι γεγονός! Ίσως έχουν αντιληφθεί ότι οι θέσεις τους είναι σαθρές, οπότε δεν μπαίνουν τον κόπο ούτε καν να τις υποστηρίξουν.

Το μόνο που κάνουν είναι να πετάνε ένα άσχετο ποστ σχετικά με χάσιμο του εξαμήνου, να σας ψαρώνουν και να βαλτώνουν την κουβέντα.

Ε ναι βρε, μόνοι σας τα λέτε και χαίρεστε Smiley

Σοβαρά τώρα, σε ένα τόσο αριστερό φόρουμ, με τόσο προκλητικές φωνές υπέρ της επικρατούσας άποψης, πιστεύεις ότι υπάρχει λόγος για κάποιον να επιχειρήσει να κάνει τον αντίλογο; Στην καλύτερη περίπτωση θα πρέπει να είναι όλη τη μέρα στο φόρουμ και να απαντάει στον καθένα. Διάλογος με αναλογία 20:1 δε γίνεται. Ούτε διάλογος με τον άλλο να τα χώνει προκαταβολικά σε όσους υποστηρίζουν την αντίθετη άποψη. Εγώ όποτε το επιχείρησα το μετάνιωσα, ποιος ο λόγος να το ξανακάνω;;

Η εικόνα αυτή λοιπόν, αντί να σας οδηγεί σε εσφαλμένα συμπεράσματα του τύπου "ε ναι μωρέ τι να γράψουν, σάμπως έχουν και τίποτα να πουν;", θα έπρεπε να σας προβληματίσει. Το να μην ακούγεται σχεδόν καθόλου η αντίθετη απόψη είναι ένδειξη ότι η συζήτηση "ασθενεί". Προσθέστε σε αυτά ότι συνήθως οι υπερασπιστές της αντίθετης άποψης δεν πρόκειται να την υποστηρίξουν με πάθος και έχετε μια εικόνα του τι συμβαίνει.

Συγνώμη για την απόπειρα εκτροχιασμού της συζήτησης...

εγώ έχω προσέξει τουλάχιστον 30 χρηστίδια του ενός ποστ όπως μου αρέσει να τα αποκαλώ που εμφανίζονται κάθε φορά που γίνεται κατάληψη ή κάτι γενικώς...

αυτά τα 30 χρηστίδια (αν πολλά από αυτά δεν είναι κλώνοι)...το μόνο που κάνουν είναι να προβοκάρουν και να πετάνε ατάκες της μιας σειράς...

αν ήθελαν ή αν είχαν αντίλογο σοβαρό...πιστεύω θα κάθόντουσαν να γράψουν κάτι παραπάνω ...και σίγουρα θα ήταν αντάξιοι των 20 αριστεροχαρούμενων που βόσκουν εδώ μέσα...

δεν το κάνουν όμως...οπότε καλά κάνει το φόρουμ και αριστεροχαίρεται....

αν είχαν άποψη και τους την καταπίεζαν...θα έπαιρνα το μέρος σου...
δεν έχουν όμως...ούτε προσπαθούν να την εκφράσουν όποια έχουν...

δεν είναι το φόρουμ που τους καταπιέζει...αυτοί δεν σέβονται το χώρο...οπότε δεν μπορούν να έχουν αξιώσεις από αυτόν...ούτε και να τον κατηγορούν για τη προσέγγιση που έχει η πλειοψηφία των μελών του σε διάφορα πολιτικά θέματα..

ixic_
« Last Edit: January 21, 2007, 18:11:13 pm by xristoforos_ » Logged

βαθειά...
Johnny English
Veteran
Καταστραμμένος
******
Posts: 5981


i know nothing


View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 12/01 και 15/01 - 22/
« Reply #603 on: January 21, 2007, 18:14:19 pm »

Λίγα λόγια για τον ανταγωνισμό:

Αυτό που επικαλούνται οι κυβερνήσεις μας τόσα χρόνια, η ενίσχυση δλδ του ανταγωνισμού για την ανάπτυξη της οικονομίας έχει την εξής βάση:

Όταν η μία επιχείρηση πιέζει (ανταγωνίζεται) την άλλη, τότε μπροστά στο φόβο απώλειας κερδών, αυξάνουν την παραγωγικότητα και αυξάνουν τις επενδύσεις (κέρδη τα οποία τοποθετούνται στην επιχείρηση για την ανάπτυξη - γνωστό και ως αύξηση μετοχικού κεφαλάιου). Οι επενδύσεις αυτές, ανοίγουν θέσεις εργασίας και άρα υπάρχει όφελος και για τους υπόλοιπους εργαζόμενους.

Γιατί δε λειτουργεί σωστά:

1) Οι επιχειρήσεις, αντί να προσπαθήσουν να μεγαλώσουν με τον τρόπο της επένδυσης-επιχερήν-δημιουργηκότητας, βρίσκουν την εύκολη λύση που λέγεται περικοπες σε υπαλλήλους, ξεζούμισμα όσων έχουν κτλ. Μετά τρώνε τα λεφτά, ή τα επενδύουν σε υπανάπτυκτες χώρες. Η αγοραστική δύναμη του κόσμου πέφτει και η οικονομία περνάει ύφεση το οποίο οδηγεί σε φαύλο κύκλο.

2) Οι κυβερνήσεις μας, ελλατώνουν σταδιακά τα δικαιώματα των εργαζομένων (βλ ελαστικά ωράρια κτλ), ώστε να διευκολύνουν το (1). Άλλωστε οι επιχειρήσεις έπειτα στηρίζουν τις κυβερνήσεις...

3) Μεγαθήρια του εξωτερικού, μπαίνουν στο χορό, εισβάλοντας ολοένα και περισσότερο σε διάφορους τομείς της οικονομίας με τη μέθοδο της επιθετικής εξαγοράς (σου λένε: "Ή θα σε αγοράσω, ή θα ανοίξω δίπλα σου και θα σβήσεις (θα χάσεις και τα λεφτά που θα σου έδινα)). Στο τέλος δημιουργείται ολογιπώλιο και παύει ο ανταγωνισμός.

4) Καρτέλ και αθέμιτος ανταγωνισμός... δημιουργούνται κυρίως σε συνθήκες ολιγοπώλιου...

Για να τελειώσουμε το off-topic:

Τί λείπει για να επεκταθούν τα παραπάνω στις περιπτώσεις των Πανεπιστημίων?


ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ! Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΦΟΡΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΕΡΔΟΣ.

Ο ιδιοκτήτης των Κρατικών Πανεπιστημίων (το Κράτος) δεν έχει κανένα κέρδος με το να ανταγωνιστεί το ιδιωτικό.

Ίσα ίσα! Αν θεωρήσουμε ότι προσπαθεί να κερδίσει λεφτά, τότε θέλει να ΜΗ χρηματοδοτεί τα Πανεπιστήμια και να κλείσουν*. Εκτός και αν τα κάνει κρατικές επιχειρήσεις (δλδ με δίδακτρα).

*Το ότι η χρηματοδότηση έχει πέσει συνεχόμενα επί 3 συναπτά έτη Ν.Δ. το αποδεικνύει σε μεγάλο βαθμό αυτό.

Με λίγα λόγια... Για τα Πανεπιστήμια, ούτε κάν χρειάζεται να μιλήσουμε για τα προβλήματα του ανταγωνισμού. Ανταγωνισμός δεν ορίζεται!

@Turambar: Ιδέες για ανάπτυξη μπορείς να πάρεις και από τα υπόλοιπα αντίστοιχα τμήματα της χώρας ή του εξωτερικού...

Στ'αλήθεια δε θεωρείτε αυτονόητο ότι Παιδεία, Υγεία, Ενέργεια και Νερό τουλάχιστον πρέπει να είναι κοινωνικά αγαθά και όχι εμπορικά προϊόντα?

Υγεία και Ενέργεια ήδη μπήκαν σε τροχιά απαξίωσης ως κοινωνικά αγαθά... Η ΔΕΗ παρακμάζει και τα δημόσια νοσοκομεία τείνουν να γίνουν αποκλειστικά για συνταξιούχους και γύφτους (συγνώμη για τις ρατσιστικές προεκτάσεις, δε τις εννοώ, γενικότερα είναι μεταφορικό)

Η Παιδεία είναι αυτή τη στιγμή στο στόχαστρο.

Μήπως μετά θα πίνουν νερό όσοι έχουν να πληρώσουν?



υ.γ.: Θα επανέλθω με ποστ σχετικά με τη βελτίωση του Δημόσιου Πανεπιστημίου και την δικιά μας ευθύνη ως ακαδημαϊκή κοινότητα (φοιτητές και καθηγητές), που είναι τεράστια.
Logged
pandora
Καταστραμμένος
********
Gender: Female
Posts: 6443


madness


View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 12/01 και 15/01 - 22/
« Reply #604 on: January 21, 2007, 21:06:10 pm »

Quote from: gpap on January 21, 2007, 12:19:55 pm
Αν πιστέψουμε στην ακρίβεια κάποιων αριθμών που μας προμήθευσε ο συνάδελφος Θ. Χατζηπαντελής (postάρισα τη σχετική ανάλυση από τη λίστα του ΕΣΔΕΠ στην electroauth) δεν πρέπει να περιμένουμε ούτε cent, μιας και ήδη σε ευρωπαϊκό επίπεδο τα ελληνικά πανεπιστήμια παίρνουν ποσοστιαία μια από τις ψηλότερες επιχορηγήσεις.

Θα ήθελα να σας ρωτήσω, επειδή η ενημέρωσή μου γύρω από το θέμα είναι αρκετά ελλειπής, πώς συνδυάζεται
το ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια έχουν τις υψηλότερες κρατικές επιχορηγήσεις με το ότι το ποσοστό του Α.Ε.Π. που δίνεται για την παιδεία στην χώρα μας είναι πολύ χαμηλό? Δηλ. για τα δεδομένα της Ευρωπαϊκής ένωσης, πρέπει ή δεν πρέπει να δοθούν περισσότερα χρήματα στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση?Κι αν "δεν πρέπει" εν πάσει περιπτώσει, πώς τα πανεπιστήμια μπορούν να βρούν άλλους τρόπους χρηματοδότησης? Στο εξωτερικό γίνονται "δωρεές"? Κι από ποιούς? Δηλαδή - αν κατάλαβα καλά - για την Ευρωπαϊκή ένωση είναι "μονόδρομος" η εν μέρει εισαγωγή του ιδιωτικού τομέα ακόμα και στη Δημόσια Τριτοβάθμια εκπαίδευση?

Μπερδεύτηκα λιγάκι σε αυτό το σημείο... Huh

Ευχαριστώ
Logged
gpap
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1693



View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 12/01 και 15/01 - 22/
« Reply #605 on: January 21, 2007, 21:34:50 pm »

Ισως ήταν παράλειψή μου που δεν ανέβασα και το σχετικό άρθρο στο forum. Το κάνω λοιπόν τώρα. Ο συγγραφέας, ο συνάδελφος Θόδωρος Χατζηπαντελής είναι Καθηγητής στο Παιδαγωγικό και διδάσκει νομίζω στατιστική (γιατί ξέρω ότι είναι μαθηματικός στις βασικές σπουδές του). Χρόνια συνδικαλιστής και καλός φίλος. Δεν έχω λόγους να αμφισβητήσω τα δεδομένα του, αυτή είναι εξάλλου και η δουλειά του. Διαβάστε όμως όλο το άρθρο, έχει αρκετό ενδιαφέρον.

ΓΠ


Αγαπητοί συνάδελφοι,
 
χωρίς αμφιβολία η κατάσταση με τα ΚΕΣ και τα ΚΕΚ στην Ελλάδα είναι κάτι που πρέπει να προσεχτεί και να ελεγχθεί. Όμως δεν πρόκειται για τα ιδωτικά ή μη-κρατικά, μη-κερδοσκοπικά ή όπως αλλοιώς πανεπιστήμια. Είναι κάτι άλλο. Εκτός και αν νομίζετε ότι είμαστε σαν χώρα σε θέση να απαγορεύσουμε τη λειτουργία παραρτημάτων άλλων πανεπιστημίων. Τέτοια αρθρα (σαν αυτό που μας κοινοποίησε ο σ. Δασκαλογιάννης) προφανώς πρέπει να κάνουν το μητρικό πανεπιστήμιο να σκεφτεί τη συμφωνία που έκανε. Και αυτούς που πήγαν σε αυτό (με επιλογή τους!) να κλαίνε τα λεφτά τους

edit Εδώ αναφέρεται στο γνωστο άρθρο για το παράρτημα του πανεπιστημίου της Indiana στην Αθήνα, νομίζω ότι όλοι το γνωρίζουμε. - ΓΠ

 
Όλο το πρόβλημα βρίσκεται στην ιδέα της αναγνώρισης από το κράτος (δηλαδή της δυνατότητας συμμετοχής στο ΑΣΕΠ και του δημοφιλούς διορισμού) του πτυχίου ενός ιδρύματος. Μέχρι τώρα (κακώς!) δεν μας ενδιαφέρει αν ο τάδε σπουδάζει στο τάδε (του εξωτερικού), έχουμε και σύστημα αντιστοιχιών μέσω ΔΙΚΑΤΣΑ -ΔΟΑΤΑΠ- αρκεί να κάνει όπως φαίνεται από τις βεβαιώσεις τις σπουδές του εκεί.
 
Ερώτημα πρώτο προς όλους (υπέρ και κατά της αναθεώρησης): σε τι μας εξυπηρετεί η ακαδημαϊκή ισοτιμία; Αν κάποιος σπουδάσει γιατρός ή δικηγόρος (ας μην κοροιδευόμαστε αυτά πάνε να σπουδάσουν στο εξωτερικό) και καταφέρει να γίνει γιατρός εκεί ή δικηγόρος μπορεί να ασκήσει το επάγγελμα στη Ελλάδα. Κόλπο πρώτο: υποβάλλεις στο ΔΟΑΤΑΠ, παίρνεις ακαδημαϊκή ισοτιμία και μετά από μερικά μαθήματα ισότιμο πτυχίο! Γιατί άραγε;
 
Ερώτημα δεύτερο: η μη αναθεώρηση του άρθρου θα αφήσει τα πράγματα όπως είναι. Σήμερα το ελληνικό κράτος ξοδεύει 1,22% του ΑΕΠ του για την τριτοβάθμια. Ξέρετε πόσο ξοδεύει η Ιρλανδία; 0,95% Πόσο είναι ο μέσος όρος των 15 (πρωην ΕΕ); 1,15% ʼρα; Όσοι νομίζετε ότι το ελληνικό κράτος θα διπλασιάζει τα κονδύλια σας είσαστε βαθιά, μα πολύ βαθιά νυχτωμένοι! Αν γίνει 5% θα πάει στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια και στην δια βίου που επειδή νομίσαμε ότι είναι κακό πράγμα, εμείς τα αγωνιστικά ΑΕΙ θα την κάνουν κάτι άλλοι.  Γιατί ενώ έχουμε πάνω από το μέσο όρο δαπάνη τριτοβάθμιας έχουμε χαμηλές δαπάνες ανά φοιτητή; Γιατί έχουμε πολλούς φοιτητές! 110% κάθε γενιάς. (70,000 απολυτήρια από το Λύκειο, 82,000 θέσεις) Ενώ οι χαζοί έχουν 25%, 40% μέχρι 65% (Φιλανδία).
 
Ερώτημα τρίτο: Είσαστε διατεθιμένοι να αυξηθεί κατά 5% ο φόρος που πληρώνετε για να μαζεύουμε τα 2,5δις εκατομμύρια που χρειαζόμαστε για να διπλασιάζουμε τις δαπάνες για την τριτοβάθμια; Και αφήστε τα εύκολα πχ να πληρώσουν οι επιχειρήσεις, οι τράπεζες και οι ελεύθεροι επαγγελματίες. Εσείς προσωπικά είστε διατεθιμένοι; Το κράτος έχει την ψευδαίσθηση ότι ο ιδιωτικός τομέας θα συνεισφέρει κατά αυτό (ή λιγότερο;) για να καλύψει μέρος της αύξησης. Γιατί ψευδαίσθηση; Γιατί ο ιδιωτικός τομέας διαθέτει μόνο 0,65% για έρευνα και ανάπτυξη (ακόμη και ο πρωτοπόρος Δήμος Θεσσαλονίκης και άλλοι μαζί του διαθέτουν 0,01% του προϋπολογισμού τους για κοινά προγράμματα με ΑΕΙ και ΤΕΙ). Σιγά να μην αποφασίσει να ξοδέψει. Σήμερα στη Μακεδονία έχει κείμενο του Γ. Μυλωνά του ΣΒΒΕ που συμφωνεί! Αλλά μια δέσμευση, μια κατεύθυνση τέλως πάντων αυτό το 0,65 να διπλασιαστεί; Κάποιος στόχος; Τίποτα τέτοιο. Απλώς γκρίνια ότι δεν γίνεται εφαρμοσμένη έρευνα. Λες και έχει κανείς το ζόρι να λύσει (με λίγα λεφτά) το πρόβλημα της τάδε ή της δείνα επιχείρησης. Ας πληρώσει και μάλιστα αν υπάρχει και κοινή χρηματοδότηση να μην γίνονται υπερ ή υπο τιμολογήσεις. Όπως την παλιά καλή εποχή που γράφονταν ο ίδιος σε 10-20 προγράμματα επιμόρφωσης για να παρει ΗΥ η τάδε επιχείρηση΄ή Δήμος.
 
Ερώτημα τέταρτο: γιατί παραμυθιάζουμε τους φοιτητές; Είναι βέβαιο ότι τουλάχιστο οι μισοί πτυχιούχοι δεν θα βρουν σχετική δουλειά. Γιατί είναι βέβαιο; Γιατί η ελληνική αγορά εργασίας δεν έχει 50000 θέσεις πτυχιούχων το χρόνο. Και κάτι ακόμη. Το σύνταγμα (που όλοι το ανάγουν σε ιερό) λέει το πολύ-πολύ ότι είμαστε υποχρεωμένοι να δώσουμε σε κάποιον τη δυνατότητα να σπουδάσει. Όχι να του βρούμε δουλειά σχετική με το πτυχίο που αυτός αποφάσισε να πάρει. Η διαφορά από τη Σοβιετική Ένωση είναι προφανής. Εκεί σου έλεγαν (το κόμμα ήξερε...) τι πρέπει να σπουδάσεις και ήταν εγγυημένη η απασχόληση σου μετά. Εδώ (στην τελευταία κομμουνιστική χώρα) θέλουμε: να μπορεί να σπουδάσει ότι θέλει και μετά να βρει δουλειά σχετική με το πτυχίο. Μάλιστα θυμάστε και εκείνη τη διαφήμιση με το μηχανάκι (ΝΔ προηγούμενες εκλογές). Είναι άραγε όλοι ικανοί να σπουδάσουν γιατροί; Μακάρι να γίνουν 50000 γιατροί. Ο ανταγωνισμός θα ρίξει τις τιμές, θα εξαφανίσει τα φακελάκια, και όποιος έχει την ιδέα να γίνει υδραυλικός θα πλουτίσει. Όποιος κάνει επένδυση σε βιολογική γεωργία ή κτηνοτροφία θα πλουτίσει. Ερώτημα προς παλιούς και νέους αριστερούς: Η διάκριση χειρωνακτικής, πνευματικής εργασίας ισχύει; Ή αλλοιώς: να κάνουμε παρέα με υδραυλικούς και ράφτρες; (Διατυπωμένο αλλοιώς: Δεν είμαι ρατσιστής, αλλά όχι και να πάρει η κόρη μου μαύρο!)
 
Ερώτημα πέμπτο (και τελευταίο) Η διαφορά Αριστεράς-Δεξιάς σήμερα. Η Δεξιά πιστεύει ότι όποιος χρειάζεται κάτι πρέπει να το πληρώνει και η Αριστερά ότι πρέπει να πληρώνουμε όλοι για κοινές απαραίτητες υπηρεσίες.(Είναι συζητήσιμο ποιες είναι). Π.χ. Τα δίκτυα διανομής και τους μηχανισμούς ελέγχου πρέπει να τα έχει το κράτος. Αν δηλαδή έλεγχουμε τους δρόμους δεν μας νοιάζει αν έχουμε ιδιωτικά ΚΤΕΛ. Μάλιστα πρέπει να δίνουμε την δυνατότητα σε πολλούς να έχουν λεωφορεία διατηρώντας τους μηχανισμούς έλέγχου (πόσο συχνά, από πότε μέχρι πότε, με τι κόστος). Για να καταλάβετε τη διαφορά δέστε τα λιμάνια και τα εισητήρια των πλοίων (με τον παρόντα υπουργό που ξεπούλησε -γιατί δεν κράτησε τον έλεγχο- τις θαλάσσιες μεταφορές. Έτσι μειώνει (η Δεξιά) τη φορολογία και την ποιότητα των υπηρεσιών και η Αριστερά αυξάνει τη φορολογία και την ποιότητα των υπηρεσιών. Πλην Ελλάδος. Εδώ όλοι μειώνουν (στα λόγια) την φορολογία. Αυξάνουν την έμεση και γιαυτό έχουμε την ακριβότερη χώρα και 250,000 να κάνουν διακοπές στο εξωτερικό. Όταν από τα 50δις που είναι οι έμεσοι και άμεσοι φόροι το 80% είναι λειτουργικά έξοδα, μισθοί και εξυπηρέτηση προηγούμενων χρεών τι πρέπει να κάνει μιά αριστερά; Ζητούμενο! Πάντως στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό που παρακολούθησα δεν άκουσα τίποτα σαφές. Που θα βρεθούν τα επιπλέον 2,5δις (5% του προϋπολογισμού) που χρειάζεται το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο; Ξέρω. Δεν είναι δική μας δουλειά να βρούμε από που θα κοπούν. Να αγοράσουμε ένα F16 λιγότερο. Η πολλά F16 λιγότερα. Ο Κ. Καραμανλής είπε ότι θα μειώσει τη διαφθορά και τη σπατάλη κατά 10δις. Δεν έκανε (δυστυχώς) τίποτα σε αυτή την κατεύθυνση.
 
Αγαπητοί φίλοι, συγνώμη για την έκταση και την μη ηρωϊκή διατύπωση (ξέρετε, θα πεθάνουμε όλοι για το ηρωϊκό δημόσιο πανεπιστήμιο). ʼραγε το σημερινό πανεπιστήμιο είναι δημόσιο; Ή ανήκει σε γραφειοκρατίες που το διαχειρίζονται χωρίς κανένα απολύτως έλεγχο όπως αυτές θέλουν; Αλλά αυτό είναι μια άλλη (πονεμένη) ιστορία...
 
Θόδωρος Χατζηπαντελής (από μικρός πάντα υπέρ του κανονικού δημόσιου πανεπιστημίου)
Logged
Wanderer
Καταστραμμένος
********
Gender: Male
Posts: 5230


Othoum Endron Saous


View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 12/01 και 15/01 - 22/01
« Reply #606 on: January 22, 2007, 01:12:50 am »

Μάλλον το πρόβλημα οφείλεται στο ότι γίνονται τα πράγματα λίγο "ανάποδα".
Δηλαδή λένε "ας ψηφίσουμε το άρθρο 16 και μετά βλέπουμε τις ρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν για να αποβεί ωφέλιμη η ίδρυση μή κρατικών πανεπιστημίων" ενώ κανονικά πρέπει να γίνει το αντίθετο.
π.χ. πρώτα θα πρέπει να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της ανεργείας και αυτό που είπε ο Τούραμπαρ περι εκβιομηχάνισης και μετά να αναθεωρηθεί το άρθρο 16, δηλαδή μετά να "σφραγιστεί" η μοίρα της παιδείας ("σφραγιστεί" με ουδέτερη έννοια).
Διότι, τουλάχιστον από αυτά που ακούω και διαβάζω, κατάλαβα ότι ακόμα είναι αρκετά "ρευστά" τα σχέδια της Κυβέρνησης στο ζήτημα της ιδιωτικοποίησης.

Τούραμπαρ, για αυτό που ρώτησες, αν το ότι υπάρχει η σχολή όχι μόνο στην Θεσσ/νίκη είναι καλό ή όχι, υποθέτω πως αφού τόσοι χρειάζονται για την ευημερία του τόπου (όσες είναι δηλαδή οι θέσεις συνολικά όλων των αντίστοιχων τμημάτων ΗΜΜΥ), δεν υπάρχει πρόβλημα. Ενώ με την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, αν δεν υπάρξει ενημέρωση για το ενδεχόμενο υπερκορεσμού, υπάρχει περίπτωση οι μισοί φοιτητές να βρίσκονται στο Πολυτεχνείο (τραβηγμένο παράδειγμα, αλλά καταλαβαίνεις τί θέλω να πω).
Και μετά αρχίζουν άλλα προβλήματα.
Logged

Preserve and keep us safe this night     *and our innocence made fun of justice*

Once we dreamt of everything
united by our love
There's a place for everyone
so we scream "Liberta"
Turambar
Veteran
Διεστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 20652

μη νοιάζεσαι


View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 12/01 και 15/01 - 22/01
« Reply #607 on: January 22, 2007, 01:29:49 am »

1ον Δεν συσχέτισα πουθενά την ανεργία με το άρθρο 16. Αυτό που γράφω, είναι ότι αρχική προϋπόθεση για οποιαδήποτε συζήτηση πάνω στην αναθεώρηση (γιατί πέρα του να επιτρέπουμε τα μη δημόσια πανεπιστήμια, θα πρέπει να υπάρξει και ένα συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο), είναι να εξυγιανθεί το πανεπιστήμιο.

2ον Εγώ είπα ότι όσο δεν υπάρξουν αλλαγές στην οικονομία, το πτυχίο μας δε θα μπορεί να αξιοποιηθεί κατάλληλα, με αποτέλεσμα την ανεργία.
Το ότι υπάρχουν ΤΗΜΜΥ, πέραν του δικού μας, το θεωρώ καλό γιατί δημιουργεί ένα κλίμα "ανταγωνισμού" και συνεργασίας.

Όταν λέω "ανταγνωνισμό" εννοώ ότι το κάθε τμήμα επιθυμεί να είναι το καλύτερο, και για αυτό προσπαθεί να βελτιωθεί. Ακόμα, αυτό που είπα για το πρεστίζ, εννοούσα ακαδημαϊκό πρεστίζ και όχι ποιός θα έχει το καλύτερο φουαγιέ ή τα πιο ντιζαϊνάτα θρανία στις αίθουσες.
Logged

byeeee
napoli2004
Ανερχόμενος/Ανερχόμενη
**
Gender: Male
Posts: 61


Ωωωωωωωχ!


View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 12/01 και 15/01 - 22/01
« Reply #608 on: January 22, 2007, 02:23:39 am »

Quote from: nikosm on January 21, 2007, 17:43:18 pm
Φίλε napoli2004,
   Προφανώς θεωρείς ότι η μόνη εξυγίανση των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί από λανθασμένες  πολιτικές κυβερνήσεων μπορεί  να τις καλύψει η ιδιωτική πρωτοβουλία, εφόσον τάσσεσαι υπέρ της ίδρυσης των ιδιωτικών πανεπιστημίων.(Πρόσφατα παραδείγματα το ξεπούλημα του ΟΤΕ και της ΔΕΗ, ακολουθεί και το ξεπούλημα της παιδείας ). Αναγνωρίζω ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει έντονο πρόβλημα στο χώρο της παιδείας και πρέπει να ληφθούν κάποια μέτρα αλλά στην κατεύθυνση που θέλουμε εμείς και όχι απ?αυτούς (ΝΔ και ΠΑΣΟΚ) που οδήγησαν τα πανεπιστήμια στο σημερινό τους χάλι.
          Όλοι ξέρουμε τον μεγάλο πόθο που έχουν οι Έλληνες ,τα παιδιά τους  να αποκτήσουν ένα πτυχίο μήπως αυτά ζήσουν καλύτερες μέρες απ?τους ίδιους. Τα  ιδιωτικά πανεπιστήμια αποτελούν το καλύτερο σούπερ μάρκετ για τέτοιου είδους αγορές και με την ευλογία του κράτους. Οι επιχειρηματίες που θα βρουν ξανά τέτοιο λαβράκι(εδώ αγοράζουν ΔΕΗ, ΟΤΕ ,Ολυμπιακή που νοσούν οικονομικά σύμφωνα με τα κυβερνητικά στελέχη). Η παιδεία ήταν Δικαίωμα  και τώρα μετατρέπεται σε πρώτης τάξης εμπόρευμα ,ευκαιρία λοιπόν να επενδύσουν, να αυξήσουν τα κέρδη τους και να μεγαλώσουν το σούπερ μάρκετ (πανεπιστήμιο) , να ανοίξουν και κανένα μπακάλικο (παραρτήματα).Να υποταχθούμε όλοι στον βωμό του κεφαλαίου και των κερδών?
           Θα ήθελα να φέρω κι ένα παράδειγμα μη κερδοσκοπικού πανεπιστημίου όπως γράφει στην σελίδα του. το ALBA είναι μια μη κερδοσκοπική εκπαιδευτική ένωση περισσότερων από 60 ελληνικών εταιρειών.. Ανάμεσα στις εταιρείες που συγκροτούν τη «μη κερδοσκοπική εκπαιδευτική ένωση» είναι και τράπεζες, κανάλια, πετρελαϊκές εταιρίες? (Δηλαδή έχει 60 μεγαλομετόχους που σημαίνει ότι σε λίγο καιρό μπορεί να δούμε καμία μετοχή στο χρηματιστήριο αξιών αν δεν έχει ήδη γίνει) Για την παρακολούθηση ενός μεταπτυχιακού προγράμματος ο φοιτητής μπορεί να πληρώσει μέχρι και 18.400 ευρώ!
            Σ?αυτό το σημείο κρίνω αναγκαίο να επισημάνω την διαφορά του «μη κερδοσκοπικού» απ?το «ιδιωτικό».Για να μην λες πως καταλαβαίνω επιλεκτικά αυτά που θέλω σου αναφέρω κατά λέξη τις δηλώσεις του υφυπουργού παιδείας για την τόσο ξεχωριστή διαφορά : «ο μη κερδοσκοπικός χαρακτήρας των ιδρυμάτων σημαίνει ότι αυτά θα έχουν τη μορφή του ιδρύματος ή του σωματείου και θα διευκολύνονται έτσι τυχόν δωρεές, κληροδοτήματα και παροχές διαφόρων φορέων προς αυτά τα ιδρύματα».
Απ?αυτή την δήλωση δεν κατάλαβα ότι οι φοιτητές δε θα πληρώνουν δίδακτρα, ούτε ότι οι επιχειρήσεις δε θα χρηματοδοτούν τα ιδρύματα. Όσο για το θεσμικό πλαίσιο που λες το άρθρο 16 απαγορεύει ρητά την ίδρυση των ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα και τα παραρτήματα των ιδιωτικών που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή υπάγονται στο Υπουργείο Εμπορίου (οπότε αν θες κάνεις και κανένα παζάρι με τον πρύτανη  για την τιμή ).Οπότε δεν υπάρχει κανένα θεσμικό πλαίσιο εκ μέρους της πολιτείας  για τα ιδιωτικά και αν καταργηθεί τελείως το άρθρο 16 θα γίνει «μπάτε σκύλοι αλέστε».Θα επικαλούνται το αυτοδιοίκητο του πανεπιστημίου και καθένα πανεπιστήμιο θα θεσπίζει τον τρόπο εισαγωγής, τα δίδακτρα και όλα τα εσωτερικά ζητήματα του πανεπιστημίου. Συμπέρασμα  μη κερδοσκοπικό = ιδιωτικό +επιχορηγήσεις? με ότι αυτό συνεπάγεται??. 

Αυτό που βλέπω με μεγάλη μου έκπληξη είναι το ότι το πρώτο μου μήνυμα παρερμηνεύθηκε τόσο πολύ και με τόσους διαφορετικούς τρόπους που έχει χάσει πλέον τη φιλοσοφία του και δεν πέρασε ίχνος από αυτά που πραγματικά ήθελα να πω.Και αυτό γιατί απομονώνεις φίλε nikosm μία φράση που γράφω και υποθέτεις το υπόλοιπο που έχω πει (ακριβώς αυτό που είπε ο elektrosok για στερότυπα).Θα ξεκαθαρίσω για τελευταία φορά τί ήθελα να πω γιατί μετά έχει απόλυτο δίκιο η pandora ότι μερικοί γράφουν 100 φορές το ίδιο μήνυμα.Ένας από αυτούς δυστυχώς είμαι και εγώ αλλά έχω αναγκαστεί πολλαπλές φορές νααποσαφηνίσω το μήνυμά μου γιατί δεν διαβάστηκε με προσοχή.
 
1ον Δεν ανέφερα πουθενά ότι ΘΕΛΩ να ιδρυθούν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και ότι κάποιες ελλείψεις θα καλυφθούν.Αυτό που είπα είναι ότι δεν έχω καταλάβει ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΛΟΓΟ ΝΑ ΜΗΝ ΙΔΡΥΘΟΥΝ ΑΝ ΓΙΝΟΥΝ ΚΑΠΟΙΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ.Αν ξαναδιαβάσεις το πρώτο μου μήνυμα ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ θα καταλάβεις τί είπα.

2ον ΔΕΝ είπα ότι οι φοιτητές δεν θα πληρώνουν δίδακτρα. ΕΔΩΣΑ ένα παράδειγμα που ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ να είναι δική μας πρόταση αντί του  "όχι".
Logged
pandora
Καταστραμμένος
********
Gender: Female
Posts: 6443


madness


View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 12/01 και 15/01 - 22/
« Reply #609 on: January 22, 2007, 02:45:44 am »

Πράγματι πολύ ενδιαφέρον το άρθρο του κ. Χατζηπαντελή. Καταδεικνύει με πυκνότητα και διαύγεια την παθογένεια της Ελληνικής κοινωνίας ειδικά απέναντι στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση και το Πανεπιστήμιο.

Quote from: gpap on January 21, 2007, 21:34:50 pm
Αν κάποιος σπουδάσει γιατρός ή δικηγόρος (ας μην κοροιδευόμαστε αυτά πάνε να σπουδάσουν στο εξωτερικό) και καταφέρει να γίνει γιατρός εκεί ή δικηγόρος μπορεί να ασκήσει το επάγγελμα στη Ελλάδα. Κόλπο πρώτο: υποβάλλεις στο ΔΟΑΤΑΠ, παίρνεις ακαδημαϊκή ισοτιμία και μετά από μερικά μαθήματα ισότιμο πτυχίο! Γιατί άραγε;


Ναί αλλά το θέμα είναι πώς θα τελειώσει εκεί γιατρός ή δικηγόρος... προσωπικά ξέρω γιατρό που τελείωσε Ιατρική στην Ρουμανία και έδωσε 10 φορές για να περάσει το ΔΙΚΑΤΣΑ. Δεν σημαίνει κάτι αυτό? (και στο τέλος ή πήγε φροντιστήριο για να το περάσει - πολύ συνηθισμένο φαινόμενο για το ΔΙΚΑΤΣΑ,ακόμη και διαφημιστικά φυλλάδια φροντιστηρίων για ΔΙΚΑΤΣΑ μας μοιράζουνε στο δρόμο, ή πλήρωσε τα μαλλιά της κεφαλής του για κάτι "σημειώσεις" με τα θέματα που είναι sos, κάτι τέτοιο, δεν θυμάμαι). Μπορεί να μπορεί να ασκήσει το επάγγελμα αυτό στην Ελλάδα άμα περάσει το ΔΙΚΑΤΣΑ, αλλά σίγουρα άλλος γιατρός θα γινόταν εδώ και άλλος έγινε στην Ρουμανία, ας μην κοροϊδευόμαστε, που θα λεγε και ο συγγραφέας του άρθρου.

Τελευταία έχω ακούσει και κάτι άλλο... πήγαν λέει και γράφτηκαν φοιτητές από εδώ σε Πανεπιστήμιο της Γερμανίας στην Ιατρική και δεν μπορούσαν να το τελειώσουν γιατί κοβόντουσαν συνέχεια σε κάποια μαθήματα και τελικά 
οι καθηγητές τους ανακάλυψαν ότι είχαν μέσο όρο στο απολυτήριο 10, 11, 12... κτλ. Κάθεσαι μετά να σε εγχειρίσει αυτός ο ..."γιατρός"?? WinkΚαι επειδή είμαι κατά της αναθεώρησης του άρθρου 16, θα θέσω το ερώτημα: στο αντίστοιχο τέτοιο (ιδιωτικό) πανεπιστήμιο που θ'ανοίξει στην Ελλάδα ή στο αντίστοιχο παράρτημα του συγκεκριμένου Πανεπιστημίου, θα ρωτάνε τον εισακτέο τί βάσεις γνωστικές έχει για να μπεί ή πόσα ευρώ έχει το πορτοφόλι του?Γιατί η Υπουργός μας παραμυθιάζει ότι θα υπάρχουν "όροι και προϋποθέσεις" για να εισαχθεί κάποιος σε "μή κρατικό" πανεπιστήμιο. Έτσι έγινε και στο πανεπιστήμιο αυτό της Γερμανίας? Grin

Quote from: gpap on January 21, 2007, 21:34:50 pm
  Γιατί ενώ έχουμε πάνω από το μέσο όρο δαπάνη τριτοβάθμιας έχουμε χαμηλές δαπάνες ανά φοιτητή; Γιατί έχουμε πολλούς φοιτητές! 110% κάθε γενιάς. (70,000 απολυτήρια από το Λύκειο, 82,000 θέσεις) Ενώ οι χαζοί έχουν 25%, 40% μέχρι 65% (Φιλανδία).
 

Πράγματι... σ'αυτή τη χώρα έχουμε το "σύνδρομο της Τουρκοκρατίας". Άμα το παιδί μας δεν πάει πανεπιστήμιο να σπουδάσει και κάνει κάτι άλλο στη ζωή του το θεωρούμε αποτυχημένο, χαμηλού επιπέδου κτλ. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα του γιατρού που ανέφερα παραπάνω. Το παιδί αυτό ξόδεψε τη μισή του ζωή να ζορίζεται για να ικανοποιήσει τους γονείς του... δεν ήθελε να διαβάσει για Ιατρική, δεν τα κατάφερνε και στα μαθήματα, αυτό δεν έχει σημασία, σημασία έχει ότι ήθελε να κάνει κάτι άλλο στη ζωή του και να μην γίνει γιατρός. Ωστόσο οι γονείς του (και το περιστατικό έγινε - και όμως! - πρίν λίγα χρόνια και όχι το 1821!) το θεωρούσαν κάτι πέρα από τη λογική το παιδί τους να μην θέλει να γίνει "μορφωμένο", "σπουδαγμένο". Δεν θα κυκλοφορούσαν με καθαρό το κούτελο στην κοινωνία την άλλη μέρα βρε αδερφέ αν το παιδί τους γινόταν ας πούμε υδραυλικός. Μα δεν είναι τελείως ηλίθια αυτή η νοοτροπία??Και δυστυχώς την έχουν πολλοί γονείς εν έτει 2006 στη Ελλάδα.... και ίσως να την έχουμε κι εμείς όταν θα κάνουμε παιδιά γιατί μ'αυτή την ενοχή έχουμε μεγαλώσει. Έτσι αναγκάζουμε τα παιδιά μας για να μάθουν "γράμματα, σπουδάματα, του θεού τα πράγματα" όπως θα λεγε και η γιαγιά μου, να κάνουν το εξής παρανοϊκό:

1)Να πάνε φροντιστήριο στην 3η γυμνασίου γιατί δεν τα καταφέρνουν στα Μαθηματικά (και πώς θα μπούν
αύριο μεθαύριο σε πρωτοκλασσάτη σχολή χωρίς μαθηματικά)
2)να κάνουν ιδιαίτερο στην πρώτη Λυκείου στην έκθεση και στη φυσική, γιατί "πώς θα γράψεις στις Πανελλήνιες παιδί μου"?άλλοι συμμαθητές σου προετοιμάζονται από τώρα κτλ
3)Να πάνε τα χίλια μύρια φροντιστήρια στην 2α και 3η λυκείου σε 6 τώρα, και σε 9 ή και 14 μαθήματα παλιότερα μήν τυχόν και αποτύχουν στις Πανελλήνιες... ο μπαμπούλας της μαθητικής ζωής αυτές οι Πανελλήνιες... Grin
4)Να κάνουν φροντιστήρια για να τελειώσουν την πρωτοκλασσάτη σχολή στην οποία έχουνε μπεί
5)Να κάνουν και ένα μεταπτυχιακό γιατί το παιδί του γείτονα έχει κι αυτό, και όλοι έχουν και πώς θα βρεί δουλειά ο κανακάρης μας άμα έχουν όλοι - πλήρωνε γονιέ
6)Να κάνουν κι ένα φροντιστήριο για τον ΑΣΕΠ γιατί αλλιώς δεν περνιέται βρε παιδιά θα σου πούν οι υποψήφιοι(πχ 1 στους 60 για οικονομολόγους), γιατί το κράτος δεν εμπιστεύεται ότι το πτυχίο που έχεις πάρει σε καθιστά ικανό για μιά δουλειά
στο Δημόσιο (άλλη παράνοια κι αυτή, άμα ήταν να μην στο δινε το πτυχίο)

... και τελικά φτάνεις 30, έχεις ρίξει το διάβασμα του κερατά, έχεις σχεδόν ψυχολογικά προβλήματα, οι γονείς γκρινιάζουν που δεν βρίσκεις δουλειά αλλά άλλο σου λέν άνεργος με 10 χαρτιά, έχει άλλο πρεστίζ, και συνειδητοποιείς ότι ήθελες να γίνεις υδραυλικός και δεν έγινες λόγω αυτής της ηλίθιας νοοτροπίας του πρεστίζ. Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Grin Grin Grin

Δέν είναι παρανοϊκό?

Οι ευρωπάιοι - λιγότερο παρανοϊκοί από μας - έχουν άλλες διεξόδους για μετά το λύκειο εκτός από το πανεπιστήμιο, στο οποίο πάει ένα πολύ μικρότερο ποσοστό από εδώ, και σε κατευθύνουν και σε βοηθάνε να διαλέξεις από το Γυμνάσιο ακόμα.
Ενώ εδώ η Γιαννάκου προσπαθεί κάνοντας Ιδιωτικά Πανεπιστήμια για να "εξυγειάνει" (υποβαθμίσει θα έλεγα εγώ) τα Δημόσια που έχουν τόσους φοιτητές να πάνε και μερικοί εκεί (αυτοί που γουστάρουν να πληρώνουν μιά ζωή ενώ κατά βάθος παραδέχονται ότι ίσως θα ταν πιό ευτυχισμένοι σαν υδραυλικοί  Cheesy θα βγάζαν και 3000 το μήνα στην ξεφτίλα και λίγα λέω) και γενικώς επιβραβεύει την "λογική της τουρκοκρατίας". Άμα σου λέει ο έλληνας είναι μαζόχας άς πληρώνει από την τσέπη του να μην πληρώνω εγώ σαν κράτος (δεξιά νοοτροπία).
Και για να απαντήσω στο ερώτημα που τσακίζει κόκκαλα όπως θα λεγαν και οι δαπίτες, στο "τι προτείνω", θα παραθέσω σε επόμενο πόστ (εδώ θα πιάσει πολύ χώρο) το εκπαιδευτικό σύστημα της Ολλανδίας σαν αντίδοτο στην ελληνική παράνοια.

Quote from: gpap on January 21, 2007, 21:34:50 pm
Ερώτημα πέμπτο (και τελευταίο) Η διαφορά Αριστεράς-Δεξιάς σήμερα. Η Δεξιά πιστεύει ότι όποιος χρειάζεται κάτι πρέπει να το πληρώνει και η Αριστερά ότι πρέπει να πληρώνουμε όλοι για κοινές απαραίτητες υπηρεσίες.(Είναι συζητήσιμο ποιες είναι). Π.χ. Τα δίκτυα διανομής και τους μηχανισμούς ελέγχου πρέπει να τα έχει το κράτος. Αν δηλαδή έλεγχουμε τους δρόμους δεν μας νοιάζει αν έχουμε ιδιωτικά ΚΤΕΛ. Μάλιστα πρέπει να δίνουμε την δυνατότητα σε πολλούς να έχουν λεωφορεία διατηρώντας τους μηχανισμούς έλέγχου (πόσο συχνά, από πότε μέχρι πότε, με τι κόστος). Για να καταλάβετε τη διαφορά δέστε τα λιμάνια και τα εισητήρια των πλοίων (με τον παρόντα υπουργό που ξεπούλησε -γιατί δεν κράτησε τον έλεγχο- τις θαλάσσιες μεταφορές. Έτσι μειώνει (η Δεξιά) τη φορολογία και την ποιότητα των υπηρεσιών και η Αριστερά αυξάνει τη φορολογία και την ποιότητα των υπηρεσιών. Πλην Ελλάδος. Εδώ όλοι μειώνουν (στα λόγια) την φορολογία. Αυξάνουν την έμεση και γιαυτό έχουμε την ακριβότερη χώρα και 250,000 να κάνουν διακοπές στο εξωτερικό. Όταν από τα 50δις που είναι οι έμεσοι και άμεσοι φόροι το 80% είναι λειτουργικά έξοδα, μισθοί και εξυπηρέτηση προηγούμενων χρεών τι πρέπει να κάνει μιά αριστερά; Ζητούμενο! Πάντως στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό που παρακολούθησα δεν άκουσα τίποτα σαφές. Που θα βρεθούν τα επιπλέον 2,5δις (5% του προϋπολογισμού) που χρειάζεται το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο; Ξέρω. Δεν εί
ναι δική μας δουλειά να βρούμε από που θα κοπούν. Να αγοράσουμε ένα F16 λιγότερο. Η πολλά F16 λιγότερα. Ο Κ. Καραμανλής είπε ότι θα μειώσει τη διαφθορά και τη σπατάλη κατά 10δις. Δεν έκανε (δυστυχώς) τίποτα σε αυτή την κατεύθυνση.


+++++  όταν κάποιοι κερδίζουν εκατομμύρια μέσα σε ένα βράδυ και κάθε μέρα που περνάει αυξάνουν τις τιμές και εμείς παίρνουμε τον μισθουλάκο μας που δεν φτάνει για όλα τα ψώνια, από αυτούς μάλλον πρέπει να βγεί η φορολογία για να δοθούν λεφτά στην παιδεία. Έλεγχος να υπάρξει και εφαρμογή των νόμων. Οι νόμοι του ελληνικού κράτους ίσως θα ήταν αρκετοί - ίσως - όπως και το Σύνταγμα για να γίνουν τα πράγματα καλύτερα, αν δεν κοιτούσαμε την αρπακόλλα κι αν δεν ήμασταν ευθυνόφοβοι και καλοπερασάκηδες.
Logged
pmousoul
Guest
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 12/01 και 15/01 - 22/
« Reply #610 on: January 22, 2007, 02:55:05 am »

Αισθητική παρέμβαση...










« Last Edit: January 22, 2007, 03:00:19 am by ngine13 » Logged
Αρχιμήδης
Ανερχόμενος/Ανερχόμενη
**
Posts: 84



View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του ʼρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 12/01 και 15/01 - 22/
« Reply #611 on: January 22, 2007, 12:01:51 pm »

Quote from: dimakis on January 16, 2007, 15:05:19 pm
Quote from: BOBoMASTORAS on January 16, 2007, 14:22:50 pm
Θα μου πείτε υπάρχουν και τα φροντιστήρια, τα ιδιαίτερα.

Τα ιδιωτικά σε καμιά περίπτωση δεν καταργούν φροντιστήρια και ιδιαίτερα.

Η σύγκριση αν γίνει, να γίνει αντικειμενικά. Tα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα αποτελούν κοινή παράμετρο και για τα δυο.


Όταν έγραψα σχετικά με τα ιδιωτικά που είναι καλύτερα από τα δημόσια (σε γενικές γραμμές πάντα και όχι απόλυτα) είχα υπόψιν μου συγκεκριμένο φροντιστήριο που με τη μεταρρύθμιση Αρσένη και τη κοσμοσυρροή μαθητών σε αυτό "εξελίχθηκε-μετατράπηκε" σε ιδιωτικό σχολέιο και εννοώ ότι άνοιξε ιδιωτικό σχολείο με ιδιοκτήτες αυτούς του φροντιστηρίου. Από εκεί και πέρα το φροντιστήριο είχε ενσωματωθεί στο ιδιωτικό σχολείο το οποίο έχει και τρομερές αθλητικές  εγκαταστάσεις!
Το μάθημα γίνεται το ίδιο καλά όπως και στο φροντιστήριο και μάλιστα άκουσα ότι στην ενισχυτική διδασκαλία αντί για Θρησκευτικά γίνονταν μαθηματικά και κάτι τέτοια αλλά αυτά τα άκουσα δεν τα είδα

Δεν έχω χρόνο να γράψω και άλλα
Logged
tsak
Ανερχόμενος/Ανερχόμενη
**
Posts: 78


View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 12/01 και 15/01 - 22/01
« Reply #612 on: January 22, 2007, 13:28:41 pm »

Παιδια απλα να πω πως ο κ. Μαδεμλης ειπε οτι αν μπορεσει να παει στο γραφειο του, γινει δεν γινει καταληψη, θα εξετασει κανονικα στο εργαστηριο Μηχανων β.......
Keep that in mind....
 
Logged
anonymous-root
Veteran
Καταστραμμένος
******
Posts: 8574


What do you want to troll today?


View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 12/01 και 15/01 - 22/01
« Reply #613 on: January 22, 2007, 13:42:04 pm »

Το ποστ σου μεταφέρθηκε σε καταλληλότερο τοπικ.


Ευχαριστώ.
Logged
Johnny English
Veteran
Καταστραμμένος
******
Posts: 5981


i know nothing


View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 29/01
« Reply #614 on: January 22, 2007, 22:03:00 pm »

Ο Σύλλογος φοιτητών Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων, ανανέωσε την αγωνιστική του απόφαση, ψηφίζοντας ΟΧΙ στην αναθεώρηση του άρθρου 16, ΟΧΙ στην κατάθεση του νέου Ν. Πλαίσιου και ΟΧΙ στους νόμους Αξιολόγισης, ΙΔΒΕ, ΔΟΑΤΑΠ.

Τα ΟΧΙ αυτά τα διεκδικούμε με ΚΑΤΑΛΗΨΗ της σχολής μέχρι και τις 29/01, μέρα που θα γίνει εκ νέου γενική Συνέλευση.

Η απόφαση πέρασε με 433 ψήφους, πάνω από 5 φορές περισσότερες από το δεύτερο πλαίσιο.

Η συμμετοχή κυμάνθηκε στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη συνέλευση, γεγονός που συνηγορεί στο ότι οι μη-παρόντες δέχονται το αποτέλεσμα και την κατάληψη.

Αύριο, 12μμ, ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 5 για το συντονιστικό της υλοποίησης της απόφασης. Τώρα είναι η ώρα να φτιάξουμε το πανεπιστήμιο έτσι όπως το θέλουμε, έτσι όπως χρειάζεται για την κοινωνία.
« Last Edit: January 23, 2007, 03:08:57 am by Juan » Logged
Pages: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 56 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...