• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
August 10, 2025, 02:01:41 am

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
August 10, 2025, 02:01:41 am

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
Νέα Δημοκρατία (and Co. I...
by Katarameno
[Today at 00:10:10]

Σιδηροδρομικό Δυστύχημα σ...
by Katarameno
[August 09, 2025, 19:46:52 pm]

Έτοιμο το starter pack μο...
by Katarameno
[August 09, 2025, 19:28:08 pm]

Αστεία Βίντεο
by Katarameno
[August 09, 2025, 17:50:41 pm]

Μου ήρθε το χαρτί!
by Katarameno
[August 09, 2025, 16:28:00 pm]

Ιντερνετ (Inalan ή HCN)
by chatzikys
[August 08, 2025, 20:16:40 pm]

Καλοκαιρινή προετοιμασία ...
by Mr Watson
[August 08, 2025, 17:06:34 pm]

Τεχνητή Νοημοσύνη
by Katarameno
[August 08, 2025, 00:47:02 am]

[Τομέας Ηλεκτρονικής] Μαθ...
by LowGround
[August 07, 2025, 18:08:42 pm]

ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΑΕ
by Katarameno
[August 07, 2025, 17:41:28 pm]

Οι μπράβοι του πρύτανη
by Katarameno
[August 07, 2025, 12:22:12 pm]

[Τομέας Ενέργειας] Μαθήμα...
by chatzikys
[August 07, 2025, 11:58:36 am]

[Σχεδίαση Συστημάτων VLSI...
by Mr Watson
[August 07, 2025, 11:04:05 am]

[ΨΕΣ] Να επιλέξω το μάθημ...
by cealexop
[August 06, 2025, 23:00:34 pm]

Άδεια ασκήσεως επαγγέλματ...
by Katarameno
[August 06, 2025, 14:06:14 pm]

Χαρακτηριστικά Laptop
by Katarameno
[August 06, 2025, 14:02:06 pm]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by MajorTom
[August 04, 2025, 21:18:05 pm]

Ρύθμιση θερμικού για μοτέ...
by chatzikys
[August 04, 2025, 17:39:31 pm]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by JTS
[August 04, 2025, 17:10:36 pm]

[Διακριτά Μαθηματικά] Γεν...
by georkala
[August 04, 2025, 17:07:05 pm]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9988
Latest: Konlefk
Stats
Total Posts: 1427707
Total Topics: 31743
Online Today: 100
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 4
Guests: 93
Total: 97
superkolios
stavr0s16
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Για αλλαγή του public name σας, επικοινωνήστε με έναν από τους Admins.
  Show Posts
Pages: [1] 2 3 ... 142
1  Μετά τη Σχολή / Στη δουλειά / Re: Άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ΤΕΕ on: August 02, 2025, 13:25:49 pm
Quote from: nmpampal on August 02, 2025, 12:25:45 pm
Γενικά κάνει λάθη πολλά, τουλάχιστον στο free που χρησιμοποιώ. Θέλει συνέχεια να προσέχεις και να του λες τι λάθος έκανε μέχρι να σου πει την σωστή απάντηση.
Για νομικά και διαδικαστικά δεν ξέρω πως μπορείς να το καθοδηγήσεις, θα πρέπει να έχεις κάποια ιδέα από αυτά λογικά, αλλά για μαθήματα της σχολής μας μπορείς
να βγάλεις άκρη ακόμα και αν σου απαντήσει λάθος. Αλλά ναι έχεις δίκαιο, ποτέ δεν παίρνεις τις απαντήσεις ως σωστές, πρέπει να το ψάξεις και μόνος να δεις αν είναι
σωστές!

Ναι, όταν έχεις διάβασμα βοηθάει το chatgpt και μάλιστα είναι σαν να διαβάζεις μαζί με κάποιον φίλο σου, ο οποίος είναι πολύ καλός φοιτητής ! Δεν είναι μικρό πράγμα. Από την άλλη ποτέ δεν θα σου πει "δεν ξέρω" και προτιμάει να γράφει ανακρίβειες. Επίσης ειδικά σε εμένα, το chatgpt με έχει πεθάνει στο γλύψιμο! "τί ωραία που γράφεις, πόσο εύστοχες ερωτήσεις κάνεις, πόσο καταρτισμένος μηχανικός είσαι...". Απαπα !
2  Μετά τη Σχολή / Στη δουλειά / Re: Άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ΤΕΕ on: August 02, 2025, 09:20:00 am
Quote from: nmpampal on August 01, 2025, 20:03:57 pm
Δείτε πόσο απλά βρίσκεις πληροφορίες πλέον:

Μπορείς να μου πεις τώρα που έχω το δίπλωμα ece.auth.gr τι πιστοποιήσεις πρέπει να πάρω για να ασκήσω το επάγγελμα του Μηχανικού;
ChatGPT said:

Αφού έχεις το δίπλωμα του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του ΑΠΘ (ECE AUTH), για να μπορείς να ασκήσεις το επάγγελμα του Μηχανικού στην Ελλάδα, χρειάζονται τα εξής βήματα/πιστοποιήσεις:
1️⃣ Εγγραφή στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ)

    Το δίπλωμα σου είναι ισότιμο με Master (Integrated Master), οπότε έχεις δικαίωμα εγγραφής στο ΤΕΕ.

    Με την εγγραφή σου αποκτάς τον τίτλο Διπλωματούχος Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών και γίνεσαι μέλος ΤΕΕ.

    Το ΤΕΕ σου δίνει και τον Αριθμό Μητρώου Μηχανικού (ΑΜ).

Διαδικασία:

    Κάνεις αίτηση στο site του ΤΕΕ.

    Προσκομίζεις πτυχίο, ταυτότητα και φωτογραφίες.

    Πληρώνεις παράβολα εγγραφής (~70€).

2️⃣ Απόκτηση Άδειας Άσκησης Επαγγέλματος Μηχανικού

   Μετά την εγγραφή στο ΤΕΕ, δίνεις εξετάσεις για άδεια άσκησης επαγγέλματος.

    Οι εξετάσεις περιλαμβάνουν θέματα σχετικά με:

        Τεχνική Νομοθεσία (πολεοδομία, περιβάλλον, εργολαβικά)

        Ειδικότητα (ηλεκτρολογικά / υπολογιστικά / ενεργειακά ανάλογα το αντικείμενο)


    Συνήθως γίνονται 3-4 φορές τον χρόνο.

Με την επιτυχία στις εξετάσεις, αποκτάς την επαγγελματική υπογραφή.
3️⃣ Προαιρετικές Πιστοποιήσεις Ανάλογα με το Αντικείμενο

Ανάλογα με το τι θέλεις να κάνεις, ίσως χρειαστούν και πρόσθετες άδειες:

    Ενεργειακός Επιθεωρητής

        Αν θες να κάνεις ΠΕΑ για κτίρια.

       Χρειάζεται ειδική εκπαίδευση και εξετάσεις.

    Άδεια Εργολήπτη Δημοσίων Έργων

        Αν θες να αναλαμβάνεις έργα ως εργολάβος.

   Πιστοποίηση Ηλεκτρολόγου Εγκαταστάτη (επίπεδα Α, Β, Γ)

        Αν θες να υπογράφεις υπεύθυνες δηλώσεις ηλεκτρολόγου για ΔΕΔΔΗΕ/ΔΕΗ.

       Ως ΗΜΜΥ συνήθως ξεκινάς απευθείας από την ανώτατη κατηγορία (Γ') μετά από μικρή διαδικασία στο Υπουργείο Ανάπτυξης.

    Μελετητικά Πτυχία

        Αν θέλεις να κάνεις μελέτες για δημόσια έργα, απαιτείται εγγραφή στο Μητρώο Μελετητών.

Εχει αρκετές ανακρίβειες η απάντηση του chatgpt :
Το δικαίωμά σου για εγγραφή στο ΤΕΕ δεν έχει καμία σχέση με το intergrated master.
Οι εξετάσεις του ΤΕΕ έχουν διαδικαστικό ρόλο και δεν θα χρειαστεί να εξεταστείς σε αυτά που αναφέρονται. Είναι 95% γραφειοκρατία + παράβολα και 5% ουσία.
Δεν χρειάζεται κάποια πιστοποίηση από το "Υπουργείο Ανάπτυξης" για να υποβάλλεις Υπεύθυνες Δηλώσεις Εγκαταστάτη προς τον ΔΕΔΔΗΕ.
Οι εξετάσεις για να γίνει κάποιος ενεργειακός επιθεωρητής έχουν καταργηθεί εδώ και τουλάχιστον μία δεκαετία.

Καταλαβαίνω τον ενθουσιασμό που όλοι έχουμε όταν το chatgpt μας δίνει σε μισό λεπτό πληροφορίες που θα έπρεπε να ψάξουμε για ώρες, αλλά οι πληροφορίες παραμένουν εν δυνάμει αναξιόπιστες. Εξηγώ : Όταν του δώσεις μία συνάρτηση να σου βρει ξέρω γω τους πόλους ή τα σημεία καμπής ή να σου γράψει ένα κομμάτι κώδικα για κάπου που έχεις κολλήσει, κατά 99,9% η απάντηση είναι accurate.
Σε θέματα όμως που είναι λογιστικά, νομικά, διαδικαστικά... κάνει αρκετά λάθη. Φτάνει στη σωστή απάντηση με ερωτήσεις του τύπου "είσαι σίγουρος γι αυτό ; Εγώ το ξέρω λίγο διαφορετικά..." στις επιμέρους απαντήσεις οπότε τις ψάχνει εκ νέου και πιο συγκεκριμένα και στο τέλος παίρνεις μία απάντηση κοντά στην πραγματικότητα. Πρέπει να ξέρεις όμως τι σου γίνεται.
3  Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Κινητοποιήσεις - Πρωτοβουλίες Φοιτητών / Re: Τα παράσιτα ανάμεσά μας on: July 30, 2025, 12:46:31 pm
Quote from: Katarameno on July 30, 2025, 03:46:53 am
@dpapavs & συνεργάτες:
 
Ζήτα μια "δεύτερη γνώμη" που λένε για τους γιατρούς αλλά όχι από κάποιον εδώ μέσα και όχι από γιατρό.
Μπες στο site της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (dpgr) και ψάξε το τηλέφωνο επικοινωνίας της Αρχής. Κάλεσέ το και κάνε την εξής ερώτηση αφού εξηγήσεις στη γραμματεία ότι θέλεις να συμβουλευτείς την Αρχή για νομικό θέμα για να σε συνδέσει με κάποιον  Δικαστή / Εισαγγελέα της Αρχής.
"Γεια σας, είμαι ΧΧ χρονών φοιτητής (μη πεις και Τμήμα να μας κάνεις και ρεζίλι), και θέλω να σας ρωτήσω αν έχω το δικαίωμα να βγάλω φωτογραφίες ή βίντεο ή να πάρω screenshots οθόνης στα οποία να φαίνονται τα πρόσωπα των συμφοιτητών μου και των συμφοιτητριών μου κατά την διάρκεια της εξέτασης μέσα στην αίθουσα ή και εξ αποστάσεως για να αποδείξω όπως πιστεύω ότι αντιγράφουν κάποιοι και κάποιες. Έχω δικαίωμα να το κάνω? Είναι νόμιμο? Μπορεί να χρησιμοποιηθεί τέτοιο αποδεικτικό υλικό σε κάποιο δικαστήριο?"
όπου το πιθανότερο είναι να σε κόψει ο/η δικαστής / εισαγγελέας που θα απαντήσει στη λέξη "πρόσωπα" ή στη "συμφοιτητών μου" πριν προχωρήσεις παρακάτω και επίσης πιθανότατα να σου "συστήσει" ευγενικά αν έχεις "υποθετικά" τέτοιο υλικό να το διαγράψεις από όλες τις συσκευές σου. Αμέσως κιόλας. (Με τη λογική ότι εντάξει μωρέ τώρα, μικρός είναι, δεν ήξερε αλλά ρώτησε (και καλά έκανε) δε θα του πάρουμε και το κεφάλι, θα κάνουμε τα στραβά μάτια.) Μη το στείλεις όμως με email γιατί τα email παίρνουν Αριθμό πρωτοκόλλου και παίρνουν αναγκαστικά την άγουσα οπότε και κινδυνεύεις να βρεις τον μπελά σου, αφού όπως και στο 1ο σου ποστ "σε γραπτά που μένουν" όπως είπες και εσύ έχεις ήδη ομολογήσει ότι το έκανες...

sent from mTHMMY 

Αυτή την ερώτηση δεν είναι απαραίτητο να την κάνει. Είναι σίγουρο ότι απαγορεύεται.

Απλώς δεν είναι αδίκημα που διώκεται αυτεπάγγελτα, οπότε πρέπει να γίνει καταγγελία για να υπάρξει δίωξη. Και δε νομίζω ότι ψήνεται ιδιαίτερα κάποιος να κυνηγήσει τον dpapav για τα βιντεάκια που (ίσως) έχει στο κινητό του.


sent from mTHMMY 
4  Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Φοιτητής στο τμήμα ΗΜΜΥ / Re: Το ΤΗΜΜΥ... αλλάζει on: July 28, 2025, 13:35:55 pm
Quote from: vatsia on July 28, 2025, 11:49:13 am



Μπράβο που μας μεταφέρεις τόσα χρόνια πίσω, για να μην αισθάνομαι κι εγώ "ο περίεργος" που θυμάμαι γεγονότα 20+ χρόνια πριν σαν να ήτανε χθες ! Και είναι πράγματι μία άλλη εποχή , που το χαρτί ήταν αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης. Ούτε το πρόγραμμα της εξεταστικής ή των μαθημάτων δεν ανακοινώνονταν στο ίντερνετ, κατεβαίναμε στη σχολή για να τα δούμε ΑΝ δεν είχε προλάβει στο μεταξύ κάποιος συνάδελφος να το πάρει από τον πίνακα ανακοινώσεων! Παραφυλούσε η Σούλα μην παραβιαστεί ο πίνακας ανακοινώσεων !

Αυτά τα γεγονότα μου φέρνουν αναμνήσεις και νοσταλγία, παρόλα αυτά δεν μπορώ να πω ότι οι νεότεροι "χάνουν πολλά" που δε θα τα δούνε. Μου θύμισες τον Παναγιωτακόπουλο που πραγματικά δεν περνούσε ούτε τη μάνα του στις εξετάσεις. Φυσική πρώτου έτους, έτσι ;
Τί θέλω να πω, υπήρχαν καθηγητές που είχαν κατσικωθεί στις καρέκλες, έπαιρναν 20 χρόνια το ίδιο μάθημα και αν ανήκαν στους παράξενους μπορούσαν να σου δημιουργήσουν τεράστιο πρόβλημα.
Οπότε αυτήν η κινητικότητα που παρατηρώ τα τελευταία χρόνια είναι πιθανόν να βλάπτει σε κάποιους τομείς π.χ. στην έρευνα που παράγει η σχολή, αλλά τον μέσο φοιτητή ένας Παναγιωτακόπουλος τον πειράζει πολύ παραπάνω. Οκ, καλά κάνεις και καταθέτεις ότι ο Μάργαρης σου άλλαξε το βαθμό για να μη χάσεις μια ολόκληρη χρονιά λόγω του τομέα. Από την άλλη, το ότι γέμιζε αμφιθέατρα τεσσάρων σχολών σε δύο βάρδιες για να χωρέσει τους φοιτητές που χρωστούν Κυκλώματα δεν το έβλεπε ; Ότι δίπλα, στο Παιδαγωγικό, κόβουν 8ρια σε βασικά τους μαθήματα γιατί θεωρούν ότι τους χαλάν το γενικό δεν το ξέρει ; Να πάει να το μάθει. Ίδιου Πανεπιστημίου δίπλωμα παίρνουνε.
Δηλαδή γιατί να φτάσει ο φοιτητής να παρακαλάει την αυτού μεγαλειότητα για ένα 5, ενώ έχει ξεπατωθεί στο διάβασμα ;
Αυτά δε θα λείψουν ούτε σε εμάς, ούτε στους φετινούς πρωτοετείς. Και  Όχι, το ελληνικό πανεπιστήμιο όπως το γνώρισα εγώ δεν έχει μηχανισμούς να συνετίσει ή να περιορίσει αυτές τις συμπεριφορές.
5  Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Φοιτητής στο τμήμα ΗΜΜΥ / Re: Το ΤΗΜΜΥ... αλλάζει on: July 27, 2025, 00:29:03 am
Quote from: Nikos_313 on July 25, 2025, 20:27:28 pm
Με έπιασε σήμερα μια ξαφνική νοσταλγία για το ΤΗΜΜΥ, κάτι που είχα καιρό να αισθανθώ. Ολοκληρώνοντας το 5ο έτος των σπουδών μου, πλέον και ειδικά μετά το 4ο έτος που μπήκα στον τομέα και ησύχασα λίγο και κοιτώντας πίσω θυμάμαι όλες τις παλιές καλές στιγμές παράνοιας που μου πρόσφερε αυτό το τμήμα και παρατηρώ ότι πλέον το τμήμα... αλλάζει.  Tongue

Αρχικά ίσως έχει να κάνει ότι μετά από τέσσερα-πέντε χρόνια στο ΤΗΜΜΥ πλέον χάνεται οποιοδήποτε ενδιαφέρον για την σχολή, πλέον δεν σε ενδιαφέρει π.χ. να κάνεις νέες παρέες και να γνωρίσεις νέα άτομα γενικά, να παρακολουθήσεις τα μαθήματα ή να μάθεις την ύλη και τι θα διδαχτείς στο επόμενο εξάμηνο... Ίσως κιόλας να πέφτει από τα μάτια σου το ΤΗΜΜY με το πέρασμα του χρόνου, δεν ξέρω.

Παρατηρώντας λοιπόν πίσω και βλέποντας τους νέους πρωτοετείς που μπήκαν εχθές επίσημα στο ΤΗΜΜΥ, μπορώ να διακρίνω μια μεγάλη σταδιακή αλλαγή στο τμήμα σε αυτά τα 5 χρόνια στα οποία φοιτώ. Οι νέοι φοιτητές δεν πρόλαβαν ΣΔΟΚ να κάνει το μάθημα με τις ιστορίες του, ούτε θα περιμένουν 6 μήνες για να βγει ο βαθμός τους στην Λογική Σχεδίαση... Οι νέοι φοιτητές δεν πρόλαβαν ΣΔΟΚ να τους βάζει Μαρία Βέμπο μετά το μάθημα... Οι νέοι φοιτητές δεν θα γνωρίσουν τον Γκανούλη και ούτε θα έχουν την δυνατότητα να πάρουν το μάθημα της Κβαντικής, για έξτρα εύκολο βαθμό... Οι νέοι φοιτητές δεν θα γνωρίσουν ποτέ ούτε τον Χατζηαθανασίου, ούτε την Καδή στο 2ο εξάμηνο, με τον πρώτο να κάνει το μάθημα με εκείνες τις ίδιες διαφάνειες κάθε χρονιά (άρα και ίδια θέματα χαχα) και να σχολιάζει στο τέλος κάθε μαθήματος την επικαιρότητα... Οι νέοι φοιτητές δεν θα ξέρουν την έννοια της πατατομπαταρίας και της Ιθάκης στο 1ο έτος, δεν θα ξέρουν πόσο δύσκολο είναι να ανεβάσεις την εργασία σου σε μόλις 100 MB... Οι νέοι φοιτητές δεν θα δουν ποτέ τον Παπαγιάννη να κάνει μάθημα και να γελάει μόνος του με τα αστεία του, ούτε θα έχουν την εμπειρία του vevox με τις ψηφοφορίες.  Sad
Η κατάσταση θα γίνει ακόμα χειρότερη τα επόμενα χρόνια, με την συνταξιοδότηση της Καδής και του Χατζόπουλου και την παράδοση της Ηλεκτρονικής στους νέους καθηγητές... Στο μέλλον οι φοιτητές δεν θα κάνουν μάθημα ασκήσεων με Καδή, ούτε εργαστήρια με τον Κωνσταντινίδη. Το μόνο μάθημα που θυμίζει ακόμα παλιό καλό ΤΗΜΜΥ θα αντικατασταθεί από νέους καθηγητές χωρίς κάποια ιδιαιτερότητα, χωρίς κάποιον ενδιαφέρον χαρακτήρα.
 Undecided

Εγώ μπήκα στο ΤΗΜΜΥ πριν... 23 χρόνια, όχι 5, και μπορώ να πω ότι πολλά από αυτά που αναφέρεις σου δίνουν ένα δυνατό συναίσθημα γιατί είναι οι αναμνήσεις σου, αλλά αντικειμενικά αν το δεις δεν χάνουν και πολλά οι νέοι φοιτητές που δε θα τα δούνε.

Ο Χατζηαθανασίου και η Χριστίνα Καδή δεν μου λείπουν καθόλου, δεν μου φαίνονται άτομα με ουσιαστικό ενδιαφέρον για τον φοιτητή. Νομίζω ούτε εμείς θα τους λείψουμε!
Ο ΣΔΟΚ είναι αντικειμενικά κάτω του μετρίου σαν καθηγητής.
Ο Παπαγιάννης έχει "γράψει" σε όλους μας, είναι μια έντονη προσωπικότητα, αλλά είχε μπει στο τμήμα αφού είχε κάνει μια καριέρα ως ελεύθερος επαγγελματίας (απ' ότι γνωρίζω) οπότε δεν θα μπορούσε να κάτσει... για πάντα.
Ο Γκανούλης κοιμάται όρθιος.
Ο Χατζόπουλος μου φέρνει ανάμικτα συναισθήματα, σίγουρα σε κάποιους θα λείψει, αλλά έχει συμπληρώσει τον κύκλο του σαν καθηγητής. Έχει βγάλει γενιές και γενιές.

Ο βασικός λόγος που γράφω δεν είναι για να πω τα προσωπικά μου συναισθήματα για τους καθηγητές του τμήματος, που είναι άλλωστε υποκειμενικά. Είναι επειδή η ανάρτησή σου αφήνει την αίσθηση ότι "κάθε πέρσι και καλύτερα" με την οποία κάθετα διαφωνώ. Όταν μπήκα στη σχολή υπήρχαν συγκεκριμένα προαπαιτούμενα για τον τομέα. Για αυτά εξαρτόσουν άμεσα από τους εξής : Μάργαρης, Κοντολέων, Αντωνόπουλος, Παπαγιαννάκης, Τσιμπούκης,  Χατζόπουλος.
Ο Χατζόπουλος ήταν νορμάλ. Οι υπόλοιποι κόβαν όλο τον κόσμο. Τα αποτελέσματα βγαίναν στον 4ο όροφο του κτιρίου των καθηγητών, όχι ηλεκτρονικά. Θυμάμαι άπειρες βαθμολογίες * από Κυκλώματα, όπου υπήρχαν 1 ή 2 επιτυχόντες (και αυτοί με 5) και όλοι οι άλλοι κάτω από τη βάση. Ο Κοντολέωντας ήταν νορμάλ καθηγητής (απ' ότι είχα ακούσει) στα νιάτα του, αλλά στη φάση που τον είχα πετύχει εγώ 3-4 χρόνια πριν τη σύνταξη κερνούσε αβέρτα άσσους και δυάρια, ενώ παράλληλα ασχολούνταν μηδενικά με το Πανεπιστήμιο γενικά και με τους φοιτητές ειδικότερα.
Σε κάποια φάση τα κυκλώματα τα είχε αφήσει ο Μάργαρης και τα πήρε ο (πολύ νέος τότε) Ροβιθάκης. Άλλος απαράδεκτος. Τί να πρωτοαναφέρω.
Η πολύ μονιμότητα βλάπτει. Αν ο καθηγητής είναι καλός είναι οκ. Αν είναι μάπα όμως και κάνει υπέρβαση εξουσίας μπορεί να δημιουργήσει τεράστιο ψυχολογικό και πρακτικό πρόβλημα σε νέους ανθρώπους και τις οικογένειές τους.
Το ζήτημα των διαγραφών που αναφέρεται πολύ στο φόρουμ αυτόν τον καιρό ως επίκαιρο, είναι παρόλα αυτά διαχρονικό. Το 2007 ψηφίστηκε ο νόμος Μαριέττας Γιαννάκου και από τότε... μετρούσαμε αντίστροφα. Μπορώ να πω από προσωπική εμπειρία ότι καθηγητές που κόβαν όλο τον κόσμο, επειδή μάλλον πίστευαν ότι είναι και πολύ γαμάτοι, διόλου δεν επηρεάστηκαν από επικείμενες διαγραφές. Ανθρωπιά έβρισκες από καθηγητές που ούτως ή άλλως δεν κόβαν πολύ κόσμο, οπότε δεν ήταν σκόπιμο να την επικαλεστείς. Οι υπόλοιποι... στο θρόνο τους. Και μιλάμε για σχολή που μαζεύει τα καλύτερα μυαλά και τους πιο διαβαστερούς φοιτητές από όλη την Ελλάδα, δεν βρίσκω καθόλου λογικό να παρακαλάει ένας άνθρωπος με αυτό το προφίλ για ένα 5ρι. Αντιθέτως το βλέπω ως ένδειξη απόλυτης ανεπάρκειας από πλευράς του διδάσκοντος.

Οπότε Ναι, το ΤΗΜΜΥ αλλάζει, όπως κάθε εκπαιδευτικό ίδρυμα, Ναι κάποια άτομα που ανήκαν στο προσωπικό του τμήματος θα λείψουν, αλλά  Όχι, δεν είναι κάθε πέρυσι και καλύτερα. Θα έρθουν άλλοι, πιο ορεξάτοι και πιο ανοιχτόμυαλοι. Κάποιοι από τους απόφοιτους του τμήματος που ενδιαφέρονται να γίνουν εκπαιδευτικοί, θα παρακολουθήσουν το πρόγραμμα εκπαιδευτικής επάρκειας της Ασπαιτε ή άλλο ανάλογο. Εκεί θα καταλάβουν τις αρχές και τις μεθόδους που πρέπει να ακολουθεί ένας εκπαιδευτικός και θα δυσκολευτούν πολύ να τα εντοπίσουν αυτά στους διδάσκοντες που είχαν στο ΤΗΜΜΥ. Αν εντοπίσουν τέτοια στοιχεία, θα είναι από το νεότερο προσωπικό κυρίως και όχι... από τους μαθουσάλες του τμήματος.

* εννοώ καμιά 20ρια σελίδες κολλημένες η μία δίπλα στην άλλη, που ήταν αποτελέσματα εξετάσεων αλφαβητικά, όπου σε κάθε σελίδα υπήρχαν 1-2 φοιτητές με προβιβάσιμο βαθμό. Και κάναν και ενάμιση μήνα για να τα βγάλουν...

6  Χαλαρή συζήτηση - κουβεντούλα / Μουσική / Re: Ποιο τραγούδι ακούσατε 5+ φορές σήμερα? on: July 16, 2025, 12:10:18 pm

Χριστίνα Σαμαρά - Τόξικ πρώην

https://music.youtube.com/watch?v=GMTMZjra5Kk&si=8uYzr458FQOLVDDu

https://youtu.be/0CHPmZmzmVg?si=6BFklYC4LYexx8YC

7  Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Κινητοποιήσεις - Πρωτοβουλίες Φοιτητών / Re: Τα παράσιτα ανάμεσά μας on: July 04, 2025, 23:56:54 pm
Quote from: Katarameno on July 04, 2025, 23:36:48 pm
Διακρίνω μια "ερωτική απογοήτευση" ή ιδέα μου είναι? Γιατί ξαναματα(7η φορά?)πέρασε και ο "έρωτάς" σου, η συμπάθειά σου εννοώ, ο Kiroi_Senko, δεν ξέρω αν το πήρες χαμπάρι (και σε είπε και μαλάκα).
sent from mTHMMY 

Όχι, δεν το πήρα χαμπάρι, έχω πολύ καιρό να μπω στο φόρουμ. Άμα με είπε και μαλ... να τον βγάλω από την υπογραφή μου, δεν την αξίζει. Απλώς αναρωτιέμαι γιατί να με χαρακτηρίσει έτσι, δεν υπήρξε κάποια τριβή μου με τον Kiroi.

8  Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Κινητοποιήσεις - Πρωτοβουλίες Φοιτητών / Re: Τα παράσιτα ανάμεσά μας on: July 04, 2025, 22:58:59 pm
Quote from: dpapav on June 25, 2025, 21:10:05 pm
Πόσες φορές ξενύχτησες για να βγάλεις ένα μάθημα;
Πόσους καφέδες κατέβασες, πόσες σελίδες διάβασες, πόσες φορές απελπίστηκες μέχρι να μάθεις εκείνη τη θεωρία, να λύσεις εκείνη την άσκηση; Θυμάσαι όταν σε έκοψε με εκείνο το 4,9; Το σοκ, το πάγωμα. Έκλαψες. Σκέφτηκες να τα παρατήσεις.

Πήγες στην αίθουσα έτοιμος, με όρεξη. Θα σκίσεις! Και βλέπεις τα θέματα… ΤΙ ΣΚΕΦΤΗΚΕ; ΠΟΥ ΤΟ ΒΡΗΚΕ; ΠΩΣ ΘΑ ΤΟ ΛΥΣΩ; Δεν βγαίνει, το παλεύεις δύο ώρες και στα τελευταία λεπτά ακούς τον καθηγητή να λέει:
"Βρήκαμε στο Β2 ότι σας δώσαμε λάθος προδιαγραφή. Δεν μπορούμε όμως να σας δώσουμε χρόνο γιατί στη δίπλα αίθουσα κάποιος το βρήκε. Αν είχατε διαβάσει, θα το βρίσκατε και εσείς."
Παρα τους κοπους σου δεν περασες, για λιγο Κι όμως, πιο κάτω στο βαθμολόγιο… κάποιος πήρε 10.
Όχι εκείνος που ξέρεις ότι αγωνίζεται κάθε μέρα. Κάποιος άγνωστος. Κάποιος… ανύπαρκτος. Που πρωτη φορα βλεπεις. δεν πέρασε ποτέ από αίθουσα ή εργαστήριο. Που η μόνη του επαφή με τη σχολή είναι το κυλικείο.

Θυμάσαι την πανδημία;
Το απόλυτο χάος. Κανόνες που κανείς δεν μπορούσε να επιβάλει. Υπηρεσίες με λεζάντες "Περνάμε μαθήματα για εσάς".
Άγνωστα πρόσωπα, απων στα μαθήματα, σε Zoom που ξαφνικά… με πτυχίο στα χέρια.
"ομαδικές συνεργασίες"... Πόσα κοινά Google Docs…
Κι εκείνο το βαθμολόγιο του Δοκουζγιάννη; 328 ίδια γραπτά. Τέτοια τηλεπάθεια; Ή μήπως κάτι άλλο;


Ανοίξαμε. Επιστρέψαμε στη κανονικότητα ; Όχι.
Οι free riders της ζωης πήραν θάρρος. Είδαν ότι τους έπαιρνε και ακόμα τους παίρνει. Αίθουσες χωρίς επίβλεψη. Επιτηρητές-φαντάσματα. Μπαίνεις στην αίθουσα και βλέπεις κινητά κάτω από τα γραπτά. Chat σε real time. Messenger. Λύσιμο θεμάτων από LLMs (ChatGPT, DeepSeek). Σαν να είμαστε σε chat room, όχι σε εξέταση.
Όχι μόνο δε ντρέπονται. Κάνουν και επίδειξη. Κανείς δεν ελέγχει. Αντί να παραδίδονται κινητά και προσωπικά αντικείμενα, τα έχουν δίπλα τους.

Με τι ηθικό συνεχίζεις να γράφεις; Πόσο να αντέξει ένας τίμιος;

Τέσσερα άτομα είπαμε: αρκετά. Δεν σπουδάζουμε πέντε χρόνια για να πάρουμε το ίδιο χαρτί με αυτούς που "έδωσαν" δεκα μαθήματα σε 2 ημερες με… remote υποστήριξη.

Εμείς αγαπάμε το δημόσιο πανεπιστήμιο. Δεν θα το αφήσουμε στα χέρια των τεμπέληδων και των καιροσκόπων.

Μαζέψαμε στοιχεία. Όχι για να "καρφώσουμε". Δεν θεωρουμε τη πραξη ρουφιανια. Αλλά για να αποδείξουμε πως υπάρχουν ακόμα φοιτητές που δεν ανέχονται αυτή τη σαπίλα.
Φωτογραφίες την ώρα της πράξης. Screenshots από άτομα που ενώ εξετάζονταν, έγραφαν και στο Messenger. Τα συγκεντρώσαμε και to Σάββατο 6 Ιουλ 2024  έγινε η πρώτη επικοινωνία με τον Πρόεδρο της σχολής, αξιότιμο κ. Ρέκανο, με CC προς κάθε καθηγητή. Συνοδευτικό αρχείο με φωτογραφίες και αναλυτική περιγραφή του τι συμβαίνει.

Σιγή ραδιοφώνου.Οι μέρες περνούσαν και η εξεταστική τελείωσε. Σε μια ύστατη προσπάθεια να λάβουμε απάντηση, πιέσαμε μέσω του τοπικού τύπου (RThess, Voria κ.ά.). Ούτε από τον κ. Πρόεδρο, ούτε από τον τύπο υπήρξε καμία αντίδραση, καμία ανταπόκριση.

Έπρεπε να γίνει. Ενημερώσαμε την Πρυτανεία.

Μόνο τότε αντέδρασε ο κ. Πρόεδρος: “Παρακαλώ καλέστε με στο νούμερο του γραφείου μου… για να συζητήσουμε το ζήτημα.” Φυσικά, δεν ήθελε paper trail. Εμείς όμως θέλαμε.  Όπως έλεγαν και οι Ρωμαίοι, "scripta manent" (τα γραπτά μένουν).

Λίγο πριν την εξεταστική του Σεπτεμβρίου, ήρθε το περίφημο email… για την τουαλέτα. Λες και εκεί γινόταν η αντιγραφή. Οχι κατω απο τη μυτη της επιτήρησης. Ο κ. Καραγιαννίδης συμπλήρωσε: “Ντροπιάζετε το Τμήμα.” Μόνο αυτό; Καμία ουσιαστική δράση;

Δεν ζητάμε εκδίκηση. Ζητάμε:

  • Aκύρωση της γραπτής εξεταστικής του Ιουνιου 2024 και λεπτομερή έλεγχο των γραπτών με χρήση εργαλείων τύπου Turnitin.
  • Υποχρεωτική παράδοση κάθε προσωπικού αντικειμένου (πλην αυτών που απαιτούνται για την εξέταση).
  • Ισχυρότερα μέτρα και ποινές κατά των αντιγραφέων.


Ζητάμε αξιοπρέπεια.

Αν συμφωνείς, μίλα. Αν έχεις δει, κατήγγειλε. Ή είμαστε με τους τίμιους, ή είμαστε τα παράσιτα.

Δεν μας αξίζει αυτός ο εξευτελισμός.
Η αριστεία δεν είναι ντροπή. Είναι απαίτηση.

Κι αν κάποιοι ενοχλούνται από την αξιοκρατία, ας αλλάξουν σχολή – ή ας διαβάσουν επιτέλους.

Το Πανεπιστήμιο ανήκει σε όσους το σέβονται και το τιμούν. Όχι σε όσους το εκμεταλλεύονται.
Φτάνουν πια οι τζαμπατζήδες και οι μπαχαλάκηδες που έχουν κάνει το πανεπιστήμιο κτήμα τους. Ήρθε η ώρα ο κόπος μας να αναγνωριστεί.



Καταρχήν να σου γράψω ότι σέβομαι όσους αγωνίζονται για αυτά που πιστεύουν. Διαφωνώ με πολλούς εδώ μεσα, που επικεντρώθηκαν στο ότι έγραψες πως είστε μόνο 4 άτομα. Και 4, και 2, και ένας μόνος του να είναι ακόμη, δεν είναι πρόβλημα όταν αγωνίζεται για αυτά που πιστεύει.
Αυτά που αιτείσαι είναι υπερβολικά, αυτήν είναι η άποψή μου. Κυρίως επειδή αιτείσαι ποινές αναδρομικές και οριζόντιες, οι οποίες αν ισχυαν, θα τιμωρούνταν και πολύ συνεπείς φοιτητές.
Η πραγματική πρόκληση όταν αγωνίζεσαι για κάτι στο οποίο πιστεύεις, είναι... να μην αρρωστήσεις. Πράγματι, αν κάθε λίγο κάνεις refresh στον υπολογιστή σου να δεις αν απάντησε ο Ρέκανος, ο Καραγιαννίδης, ο Δημουλιάς ή οποιοσδήποτε άλλος, αυτό μπορεί να σε εξαντλήσει ψυχικά. Να αφήσεις το διάβασμα και όλες τις άλλες υποχρεώσεις σου, και στο μυαλό σου να κάνει κατάληψη η σκέψη "μα γιατί, δεν ενδιαφέρεται κανείς, αφού έχω δίκιο..." με διάφορες παραλλαγές. Οπότε πρώτη μέριμνα είναι η αυτοπροστασία - κυρίως η ψυχολογική. Δεν κινδυνεύεις να σε δείρουν, κινδυνεύεις να σε αγνοήσουν.
Τα Πανεπιστήμια έχουν το αυτοδιοίκητο, λαμβάνουν χρηματοδότηση απο το κρατος η οποία περιλαμβάνει και τους μισθούς των καθηγητών και του προσωπικού, αλλά από εκεί και πέρα η Πολιτεία θεωρεί ότι πρέπει να λύνουν τα εσωτερικά τους προβλήματα μόνα τους. Η αντιγραφή σε ένα τμήμα του Πανεπιστημίου - αυτό είναι ουσιαστικά που "καταγγέλεις", είναι εσωτερικό πρόβλημα.
Ο πιο αρμόδιος για να υιοθετήσει κάτι από αυτά που προτείνεις είναι πράγματι ο Πρόεδρος του τμήματος. Αν δει κάτι θεμιτό και εφικτό, μπορεί να το περάσει ως πρόταση από το ΔΣ του τμήματος και να το κάνει κανονισμό. Οπότε πήγαινε συνάντησέ τον, εάν στο πρότεινε. Δε θα σε βλάψει. Ούτε "θα σε βάλει στο μάτι". Το πολύ πολύ να μην σου (σας) ικανοποιήσει τα αιτήματα.
Εάν πράγματι έχεις φωτογραφήσει συμφοιτητές σου την ώρα που αντιγράφουν και θέλεις να "διακινήσεις" αυτές τις φωτογραφίες (μάλλον το έχεις κάνει ήδη) κάλυψε τουλάχιστον με κάποιο φίλτρο τα πρόσωπα. Σκοπός σου, από όσο έχω καταλάβει, είναι να δείξεις ότι "πέφτει πολύ αντιγραφή". Όχι ότι "ο Δημήτρης, η Ελένη, ο Κώστας αντέγραφαν στο Πεδίο, τιμωρήστε τους". Οπότε το σκοπό σου τον εξυπηρετούν μια χαρά και οι φωτογραφίες με φίλτρο, που κρύβουν τα πρόσωπα.
Τα μέλη ΔΕΠ και οι εκπαιδευτικοί γενικώς πληρώνονται, μεταξύ των άλλων, για να αξιολογούν τους εκπαιδευόμενους. Κάποιοι το κάνουν εντελώς χάλια. Τόσο ο διδάσκοντας που "βάζει σε όλους 10" όσο και ο διδάσκοντας που πετσοκόβει όλο τον κόσμο είναι εξίσου αποτυχημένοι στο να αξιολογήσουν σωστά τους φοιτητές. Οπότε αν έπρεπε να χαρακτηρίσω κάποιον "παράσιτο" θα ήταν τον τραχανά (η την τραχανού) που αμοίβεται για να κάνει σωστή, δίκαιη, έντιμη αξιολόγηση, αλλά δεν το κάνει, και στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν έχει και καμία επίπτωση από αυτή του την ανικανότητα. Αυτός που πληρώνεται με δημόσιο χρήμα για να κάνει μια δουλειά και δεν την κάνει είναι το παράσιτο, και πολύ λιγότερο ο φοιτητής που το εκμεταλλεύεται. Είναι οι ίδιοι διδάσκοντες που προσπαθούν με κάθε τρόπο και με επιχειρήματα στα όρια της γελοιότητας, να αποφύγουν τη δική τους αξιολόγηση, όταν αυτή προκύπτει.
Έθιξες ένα διαχρονικό θέμα, τους φοιτητές - φαντάσματα. Αυτούς που πηγαίνουν στο Πανεπιστήμιο όσο λιγότερο μπορούν... αν είναι δυνατόν μόνο τη μέρα των εξετάσεων. Στα μεταπτυχιακά, αλλά και στη μεγάλη πλειοψηφία των ξένων πανεπιστημίων υπάρχει αυτό που ονομάζεται διαμορφωτική αξιολόγηση. Σε αυτήν ο φοιτητής εξετάζεται με ποικίλους τρόπους μέσα στο εξάμηνο, εργασία ή πρόοδο, κάποια παρουσίαση σε κομμάτι του μαθήματος ενώπιον των συμφοιτητών του, διάσπαρτες υποχρεωτικές παρουσίες - έστω κυκλικά - και ο τελικός βαθμός είναι η συνιστώσα των παραπάνω και της τελικής εξέτασης. Σε αυτό το μοντέλο, τα θέματα στην τελική εξέταση δεν είναι "αγγούρια", και δεν χρειάζεται να είναι, αφού ο φοιτητής/σπουδαστής/μαθητής έχει περάσει στο ενδιάμεσο από διάφορα φίλτρα.
Σε αυτό το μοντέλο ο φοιτητής - φάντασμα έχει μεγάλο πρόβλημα και αναγκάζεται να αλλάξει. Στο μοντέλο της "τελικής αξιολόγησης", που είναι αυτό στο οποίο έχουμε μάθει να λειτουργούμε, ο φοιτητής - φάντασμα όχι μόνο επιβιώνει, αλλά μπορεί να γίνει ακόμη και πρότυπο. Οπότε να μία καλή πρόταση, αν αποφασίσετε να συναντηθείτε με τον κ. Ρέκανο :
- κύριε Ρέκανε, πώς μπορούμε, μέσα στο τμήμα μας, να εφαρμόσουμε περισσότερο τη διαμορφωτική αξιολόγηση και λιγότερο την τελική, που αδικεί τους φοιτητές οι οποίοι είναι ενεργοί στο Πανεπιστήμιο ;
Η παραπάνω πρόταση δείχνει άνθρωπο που ξέρει τί του γίνεται, ενώ παράλληλα δεν είναι εκδικητική - δεν κυνηγάει να "κόψει κεφάλια". Αντιθέτως κάποια από αυτά που προτείνεις στο κείμενό σου είναι ακραία, γραμμένα με πολύ θυμό, κάποια από αυτά αντιβαίνουν και τον Εσωτερικό Κανονισμό του ΑΠΘ.
Τελικά όλοι τη γουστάρουν τη διαμορφωτική αξιολόγηση, εκτός από τους εκπαιδευτικούς που δεν ψήνονται να διενεργήσουν καμία απολύτως αξιολόγηση, που κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να βρίσκονται στο σπίτι τους, όσο και επαρκείς αν είναι ακαδημαϊκά ή ως επιστήμονες.
Αυτά είχα να σου γράψω φίλε/φίλη μου, υπογραμμίζοντας ιδιαίτερα τη σημασία της ψυχολογικής αυτοπροστασίας. Είναι το πρώτο μέλημα όταν ασχολείσαι με κάτι χρονοβόρο ή πολύπλοκο, κάτι που δεν εξαρτάται από εσένα, όποιας φύσεως και αν είναι αυτό.

9  Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Διοίκηση τμήματος / Re: Επιτροπές τμήματος 2024/25 on: September 16, 2024, 00:27:11 am
Quote from: Nikos_313 on September 15, 2024, 14:34:12 pm
Ξέρει κανείς τι εννοεί όταν λέει "Εκπρόσωπος Π/Φ" ή "Εκπρόσωπος Μ/Φ"; Ποιος τους ορίζει αυτούς;

Α, ρε... Παλιά είχαμε Καδή Στέλλα για την επιτροπή φοιτητικών ζητημάτων. Ήταν πραγματικά, ένα άτομο κοντά στους φοιτητές που νοιαζόταν να ακούσει τα προβλήματα όλων  Smiley  heart

Ετσι ακριβώς είναι. Ακόμη και όταν η ίδια είχε σοβαρά προσωπικά προβλήματα.
Το θέμα είναι να είναι σε θέση το τμήμα να προσελκύσει νεότερους διδάσκοντες με αυτό το χαρακτήρα. Δε θα μπορούσε η κ. Καδή να καθίσει μέχρι τα 80 στο Πανεπιστήμιο, για να βοηθάει φοιτητές που βρίσκουν δυσκολίες. Πρέπει να υπάρξουν καινούριοι, που να πιστεύουν ότι κάτι τέτοιο χρειάζεται.
10  Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Νομοσχέδιο για την Παιδεία / Re: Ίδρυση Ιδιωτικών Πανεπιστημίων = τα πλουσιόπαιδα θα αγοράζουν πτυχίο. "40%" on: February 13, 2024, 19:54:38 pm
Quote from: okan on February 13, 2024, 17:06:05 pm
Η έρευνα δεν είναι σπουδές. Είναι εργασία.


     Όταν παίρνεις διδακτορικό από μεγάλο πανεπιστήμιο και πραγματοποιείς δημοσιεύσεις σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά, επέτρεψέ μου να το θεωρώ τουλάχιστον υβριδικό. Δεν είναι καθαρά εργασία.

Βασικά και από μικρό πανεπιστήμιο αν παίρνεις διδακτορικό, πάλι δεν μπορείς να το θεωρήσεις ως καθαρή εργασία (αν πληρώνεσαι)
Υπάρχει συνιστώσα σπουδών μέσα.

11  Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Νομοσχέδιο για την Παιδεία / Re: Ίδρυση Ιδιωτικών Πανεπιστημίων = τα πλουσιόπαιδα θα αγοράζουν πτυχίο. "40%" on: February 13, 2024, 15:45:02 pm
Quote from: okan on February 13, 2024, 13:58:11 pm
Στα ιδιωτικά κυπριακά πανεπιστήμια, για να κάνεις διδακτορικό έχει δίδακτρα. Στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας (αυτό που θα έρθει για να κάνει Ιατρική στο Ελληνικό σε συνεργασία με το CVC) είναι 13.500€ και στο Πανεπιστήμιο Φρέντερικ είναι 12.060€ για τριετές διδακτορικό.

Στα κυπριακά πανεπιστήμια πολύ πιθανόν, αλλά σε άλλα πανεπιστήμια της Ευρώπης και της Αμερικής πληρώνεσαι όταν κάνεις διδακτορικό. Ο πρώτος μου ξάδερφος που είναι και απόφοιτος της σχολής μας πληρώνεται (σε λίρες) περίπου 5.500 ευ/μήνα για το διδακτορικό του σε αγγλικό πανεπιστήμιο, που είναι και μέσα στα φημισμένα και αναγνωρίσιμα πανεπιστήμια, το συγκεκριμένο. Αυτό το ποσό είναι μικρό για ηλεκτρολόγο μηχανικό που θα δούλευε στην Αγγλία στην ελεύθερη αγορά, αλλά πολύ καλό για κάποιον που ουσιαστικά σπουδάζει.

Προφανώς και η έρευνα που παράγει είναι κάπως στοχευμένη, δηλαδή κάποιος φορέας πληρώνει για να παράγεις έρευνα εντός συγκεκριμένου πεδίου, και προσδοκά ενδεχομένως συγκεκριμένα αποτελέσματα. Δεν θα σε πληρώσουν για να κάνεις διδακτορικό πάνω στο αποχετευτικό σύστημα στο Βυζάντιο.
12  Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Νομοσχέδιο για την Παιδεία / Re: Ίδρυση Ιδιωτικών Πανεπιστημίων = τα πλουσιόπαιδα θα αγοράζουν πτυχίο. "40%" on: February 09, 2024, 18:12:27 pm

Δεν πιστεύω ότι περιμένεις κάποιο επιχείρημα διότι η άποψη σου είναι κατασταλαγμένη και "δεν την παζαρεύεις".

Κάτι αρκετά θετικό που θα βγει αν λειτουργήσουν μη κρατικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα είναι η απορρόφηση κάποιων - αρκετών - παιδιών με πολύ υψηλά τυπικά προσόντα (διδακτορικό κτλ.) οι οποίοι φεύγουν εκτός χώρας, για να εργαστούν ως διδακτικό προσωπικό στα ξένα πανεπιστήμια. Υπάρχει πολύ μεγάλο πλεόνασμα σε τέτοια άτομα στην Ελλάδα. Έχουμε και πολλούς συναδέλφους ηλεκτρολόγους μηχανικούς που έχουν ακολουθήσει ακαδημαϊκή καριέρα στο εξωτερικό.  Πηγαίνουν σε χώρες όπου το ποσοστό των ντόπιων που έχουν υψηλή εκπαίδευση είναι μικρό, όχι επειδή είναι υποανάπτυκτες, η νοοτροπία είναι διαφορετική, και αξιοποιούν έτσι τα χρόνια που δαπάνησαν (στην Ελλάδα) για μόρφωση.
Τα κρατικά ελληνικά πανεπιστήμια κάνουν τα τελευταία χρόνια πολύ λίγες προσλήψεις διδακτικού προσωπικού (σε σημείο να αναρωτιέμαι πώς βγαίνουν τα προγράμματα σπουδών) με μία χρονοβόρα, γραφειοκρατική διαδικασία.

Δεν είναι εύκολο να φτιάξεις τη silicon valley ή μια NASA στην Ελλάδα, για να απορροφήσεις επιστήμονες μεγάλης μόρφωσης, αλλά αν υπάρχει πρόσφορο έδαφος να γίνουν μερικά ακόμα πανεπιστήμια, απορροφείς ένα μέρος. Υπάρχει πλεόνασμα, το οποίο μάλιστα απασχολείται σε κάτι ΚΕΚ που κάνουν σεμινάρια σε ανέργους ή σε φοιτητικά φροντιστήρια κτλ. και θεωρώ ότι αυτήν η απασχόληση δεν είναι οκ για αυτά τα παιδιά.  Υποαπασχολούνται και βγάζουν λιγότερα από έναν υδραυλικό.

Για την κόρη του Μητσοτάκη κάνε τη χάρη στον εαυτό σου να μην σκας. Δεν έχουν τα παιδιά τέτοιων υψηλόβαθμων πολιτικών τις ίδιες ευκαιρίες που έχουμε εμείς οι υπόλοιποι, η πλεμπα. Προφανώς και πήρε τη θέση κυρίως επειδή είναι κόρη του Μητσοτάκη , και το ίδιο συμβαίνει και με τα παιδιά του Τσίπρα, του Σημίτη, του Βαρβιτσιώτη, του Γείτονα, του Λοβέρδου, του Λιάπη...
13  Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Νομοσχέδιο για την Παιδεία / Re: Ίδρυση Ιδιωτικών Πανεπιστημίων = τα πλουσιόπαιδα θα αγοράζουν πτυχίο. "40%" on: February 09, 2024, 02:52:07 am
Quote from: Katsavidi on February 08, 2024, 21:31:17 pm
Πάντως δεν είναι και σοβαρό επιχείρημα το "ναι μεν είναι προβληματικό, αλλά αφού γίνεται και αλλού πλαγίως γιατί να μην το διευρύνουμε/κάνουμε πιο εύκολο και εδω". Σόρρυ δηλαδή αλλά δεν μπορώ να καταλάβω πως σου φαίνεται οκ. Αν κάτι είναι πρόβλημα είναι πρόβλημα. Δεν λεμε ας γίνει και εδώ επειδή κάποιοι το κάνουν.

Όχι, να μη γίνει και εδώ. Ανέφερα κάποια παραδείγματα μόνο αρνητικά για να δείξω ότι μια οικογένεια που θέλει ντε και καλά το βλαστάρι της να αποκτήσει πτυχίο (παρόλο που είναι μαθητής του 3) το πετυχαίνει και με τα σημερινά δεδομένα. Δεν χρειάζεται να περιμένει την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα.

Αν τα αντι-παραδείγματα που ανέφερα έρθουν με παρόμοια μορφή στη χώρα μας, προφανώς και είναι πρόβλημα. Αλλά υπάρχουν και πολύ καλά ξένα πανεπιστήμια και χώρες που κρατάνε σε καλό επίπεδο την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Έχει να κάνει με τις δικλείδες ασφαλείας που βάζει η Πολιτεία.
sent from mTHMMY 
14  Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Κατάληψη / Re: Κατάληψη - Χειμερινή Εξεταστική 2024 on: February 08, 2024, 02:01:39 am
Quote from: scania on February 07, 2024, 13:24:44 pm
η εξεταστικη για τους υπολοιπους φοιτητες λογικα χάθηκε , έτσι? και πιστευετε θα παει ιουνιο-ιουλιο ή σεπτεμβριο?


Πριν περίπου 10 χρόνια είχαν γίνει εκτενείς καταλήψεις που κάλυψαν το Γενάρη και το Φεβρουάριο. Μετά τη λήξη της κατάληψης, η σχολή αποφάσισε να προχωρήσει στις παραδόσεις και τα εργαστήρια του εαρινού εξαμήνου, παρακάμπτοντας τη χειμερινή εξεταστική. Τον Ιούνιο λοιπόν υπήρξε διπλή εξεταστική , ενώ ο Σεπτέμβριος δεν επηρεάστηκε καθόλου. Κατ ' ουσίαν υπήρξαν εκείνο το ακαδημαϊκό έτος δύο εξεταστικές, μία τον Σεπτέμβριο και μία τον Ιούνιο που έμοιαζε με Σεπτεμβρίου. Εγιναν εξετάσεις περίπου ως τις 10 Ιουλίου, δηλαδή σχολάσαμε καμιά βδομάδα αργότερα, για καλοκαίρι.

Κάπως έτσι το βλέπω να γίνεται.
15  Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία / Νομοσχέδιο για την Παιδεία / Re: Ίδρυση Ιδιωτικών Πανεπιστημίων = τα πλουσιόπαιδα θα αγοράζουν πτυχίο. "40%" on: February 07, 2024, 15:39:43 pm

Τα πλουσιόπαιδα ήδη αγοράζουν πτυχίο. Πηγαίνουν στη Βουλγαρία, σε αγγλόφωνο πρόγραμμα, και το ελληνικό κράτος τα αναγνωρίζει χωρίς προϋποθέσεις. Γράφονται στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου και παίρνουν πτυχίο με 3 μαθήματα ανά εξάμηνο, εξ αποστάσεως, χωρίς να μετακινηθούν καθόλου από το σπίτι τους. Σε πιο μακρινές χώρες, τα εγγλέζικα πανεπιστήμια έχουν δώσει πτυχίο σε πάμπολλους συναδέλφους, εδώ και δεκαετίες. Έχουμε αυτούς τους συναδέλφους τριγύρω μας στους εργασιακούς μας χώρους.
Είναι δικαίωμα του καθενός να υπερασπίζεται ότι το κράτος πρέπει να έχει την αποκλειστικότητα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ότι αυτό είναι προς όφελος της κοινωνίας, αν το πιστεύει. Το επιχείρημα όμως που περιγράφεται στον τίτλο "μπάζει από παντού" και λέγεται μόνο για να λέγεται.
sent from mTHMMY 
Pages: [1] 2 3 ... 142
Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...