• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
August 01, 2025, 18:46:54 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
August 01, 2025, 18:46:54 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
Άδεια ασκήσεως επαγγέλματ...
by MajorTom
[Today at 18:00:39]

Νέα Δημοκρατία (and Co. I...
by Katarameno
[Today at 15:13:09]

[Τομέας Ηλεκτρονικής] Μαθ...
by PolarBear
[Today at 15:05:18]

Πρόγραμμα Σπουδών Ακαδημα...
by PolarBear
[Today at 15:03:05]

[Τομέας Ενέργειας] Μαθήμα...
by chatzikys
[Today at 13:53:11]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by MajorTom
[Today at 11:34:38]

Aναζωπύρωση των εχθροπραξ...
by Katarameno
[July 31, 2025, 21:15:48 pm]

Καμμένα...!!
by Godat
[July 31, 2025, 21:07:58 pm]

Οι μπράβοι του πρύτανη
by okan
[July 31, 2025, 20:32:45 pm]

[ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ] Ανακοίνωση γι...
by Katarameno
[July 31, 2025, 20:31:30 pm]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[July 31, 2025, 15:33:28 pm]

ΤΗΜΜΥ-Σκάκι
by L
[July 31, 2025, 13:24:56 pm]

Τι ακούτε αυτήν τη στιγμή...
by Giopan
[July 30, 2025, 17:07:32 pm]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Mr Watson
[July 30, 2025, 14:19:11 pm]

Τα παράσιτα ανάμεσά μας
by Katarameno
[July 30, 2025, 13:47:28 pm]

Ρώτα κάτι τον επόμενο
by Giopan
[July 29, 2025, 16:04:23 pm]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by chatzikys
[July 29, 2025, 13:52:51 pm]

[ΣΗΕ ΙΙ] Γενικές απορίες ...
by Διάλεξις
[July 29, 2025, 01:00:00 am]

Η άχρηστη πληροφορία της ...
by Katarameno
[July 28, 2025, 23:50:00 pm]

Αναβαθμολόγιση??
by Katarameno
[July 28, 2025, 23:20:48 pm]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9987
Latest: Kwtininatheod
Stats
Total Posts: 1427627
Total Topics: 31739
Online Today: 147
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 19
Guests: 104
Total: 123
simosilias
tzortzis
nick_slendy
tony123
stavros0201
George_RT
qwertyuiop
PrincessConsuela
Mr Watson
chris123
sassi
aliceouzou
Thanos_Bog
JoHn!
hevidis3524
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Για αλλαγή του public name σας, επικοινωνήστε με έναν από τους Admins.
THMMY.gr > Forum > Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία > Πανεπιστήμιο και Παιδεία > Η πολιτική για το Πανεπιστήμιο (Moderators: Tasos Bot, PolarBear) > ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: [1] 2 Go Down Print
Author Topic: ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ  (Read 7318 times)
ChrisKaloy-Kakou
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 554


View Profile
ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
« on: August 10, 2017, 18:49:56 pm »

Πριν 6 μέρες, πέρασε μέσα στο κατακαλόκαιρο ο νόμος Γαβρόγλου για την παιδεία, τον οποίο επισυνάπτω.

https://www.esos.gr/sites/default/files/articles-legacy/nomos_44852017.pdf

Logged
megali mpougatsa
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1377



View Profile
Re: ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
« Reply #1 on: August 10, 2017, 20:12:53 pm »

Quote from: ChrisKaloy-Kakou on June 10, 2017, 21:06:40 pm
Είναι ξεκάθαρο όμως ότι πρέπει να αγωνίζεσαι μέσα και έξω από το πανεπιστήμιο για να διεκδικείς μια εργασιακή προοπτική. Και ο νέος νόμος είναι κάτι που δεν μπορεί να περάσει.  

Δεν βγήκαν και πολύ έγκυρες οι προβλέψεις σου συνάδελφε... Undecided
Logged
Argirios
Veteran
Επιβεβαρυμένος
******
Gender: Male
Posts: 11211



View Profile
Re: ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
« Reply #2 on: August 10, 2017, 20:35:01 pm »

Καμιά περίληψη?  Smiley
Logged

vanhelsing
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Gender: Male
Posts: 516


Sounds like I have nothing to worry about.


View Profile
Re: ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
« Reply #3 on: August 11, 2017, 13:43:35 pm »

ChrisKaloy-Kakou,

χωρις καμια διαθεση αντιπαραθεσης απλα και μονο απο περιεργια
εσυ που εγραψες οτι ο νεος νομος δεν μπορει να περασει, εισαι υπερμαχος του νομου Διαμαντοπουλου;

Φιλικα
To Δεξι χερι του Θεου
Logged
Κονσερβοκούτης
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Posts: 140


35χρονος χουλιγκαν


View Profile
Re: ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
« Reply #4 on: August 11, 2017, 14:35:34 pm »

Quote from: vanhelsing on August 11, 2017, 13:43:35 pm
ChrisKaloy-Kakou,

χωρις καμια διαθεση αντιπαραθεσης απλα και μονο απο περιεργια
εσυ που εγραψες οτι ο νεος νομος δεν μπορει να περασει, εισαι υπερμαχος του νομου Διαμαντοπουλου;

Φιλικα
To Δεξι χερι του Θεου

Ο νεος νομος δεν μπορει να περασει = δεν μπορουμε να του επιτρεψουμε να περασει. Οχι οτι εχει νομικα κολληματα και δεν μπορει να κατεβει στη Βουλη (αν και το αρθρο 16 του συνταγματος προβλεπει την αποκλειστικα δημοσια και δωρεαν παιδεια, αλλα το κανουμε και κωλοχαρτο αν μας συμφερει να πουμε)

Ο Νομος Γαβρογλου σε μεγαλο βαθμο αποτελειται απο μεγαλα "μαστορεματα" του νομου Διαμαντοπουλου (απ ο,τι τον διαβασα καπως διαγωνια προς το παρον), επομενως δεν μπορουμε να τον βλεπουμε ξεκομμενα.

και ΟΧΙ, το να λες να μην περασει ενας νεος νομος ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ οτι υπερασπιζεσαι το παλιο συστημα (ετσι κι αλλιως ο συλλογος μας σηκωσε κινητοποιησεις 5 βδομαδων εναντια στον ν. Διαμαντοπουλου). Σημαινει οτι αρνεισαι να γινουν τα πραγματα χειροτερα. Αρα αυτο που πρεπει να κανεις ειναι (1) να εναντιωνεσαι στον νεο νομο και να αγωνιζεσαι να μην περασει και (2) να σκιαγραφησεις εναν τροπο εκπαιδευσης που να καλυπτει τις αναγκες και τις επιθυμιες μας ως φοιτητες και φοιτητριες, βασισμενο στην ενιαια πανεπιστημιακη μορφωση
Logged

Στα παλιά μας παπούτσια κι αν δε βρίσκονται
στους Ομήρους και στους Οβίδιους
ανθρώποι σαν και μας
vanhelsing
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Gender: Male
Posts: 516


Sounds like I have nothing to worry about.


View Profile
Re: ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
« Reply #5 on: August 11, 2017, 14:43:52 pm »

Συμφωνω στο οτι το να μην θες τον νομο Γαβρογλου δεν σημαινει οτι θελεις τον νομο διαμαντοπουλου. Για αυτο και ρωτησα
Οσο για το αν ειναι μπαλωμα του εκτρωματος της αννουλας νομιζω οτι το κανουν ξεκαθαρο οι δηλωσεις της οπως και τον κομματων που ειχαν στηριξει το 2011 τον συγκεκριμενο νομο
Τωρα για το αν ειναι καλος κακος ή χειροτερος δεν το εχω μελετησει αρκετα ωστε να εχω αποψη αν και πραγματικα δυσκολευομαι να πιστεψω οτι οπως γραφεις ειναι (η μπορει οτιδηποτε να ειναι) χειροτερο απο τον νομο της διαμαντοπουλου.
Logged
Κονσερβοκούτης
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Posts: 140


35χρονος χουλιγκαν


View Profile
Re: ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
« Reply #6 on: August 11, 2017, 15:18:10 pm »

Quote from: vanhelsing on August 11, 2017, 14:43:52 pm
Τωρα για το αν ειναι καλος κακος ή χειροτερος δεν το εχω μελετησει αρκετα ωστε να εχω αποψη αν και πραγματικα δυσκολευομαι να πιστεψω οτι οπως γραφεις ειναι (η μπορει οτιδηποτε να ειναι) χειροτερο απο τον νομο της διαμαντοπουλου.

Μαλλον μπορω να συμπερανω οτι η Αννουλα δεν εχει διαβασει τον νομο και οι δηλωσεις της ειναι απλα μια σαπια πασοκικη αντιπολιτευση. λεει πχ οτι ο νομος επαναφερει την συνδιοικηση (που ενα φεγγαρι ζητουσαν οι καθεστωτικες παραταξεις - με εναν χαζο τροπο προϋποθεση εχει τις ενιαιες φοιτητικες εκλογες, αρα ν. Διαμαντοπουλου) και το ασυλο ( που ειναι αποκλειστικα για την ακαδημαϊκη λειτουργια, δηλαδη ο,τι ελεγε και η Αννουλα). Χειροτερη - καλυτερη αντιπολιτευση δεν μπορουσε να βρει ο Τσιπρας ουτε κι αν τους πληρωνε.
 Κατα τα αλλα ο πυρηνας της λογικης του νεου νομου με αυτον της αννουλας ειναι ιδιος. Δεν ειναι ηθικο ζητημα (καλος κακος κλπ), ειναι εμβαθυνση επειδη (α) εντεινει την επιχειρηματικοποιηση του πανεπιστημιου (β) διαλυει ο,τι απεμεινε απο σιτιση - στεγαση (γ) οριζει σχεδον καθολικα διδακτρα στα μεταπτυχιακα, ενω παραλληλα (δ) συνεχιζει την διαλυση των πτυχιων και τα αντικαθιστα με τον ατομικο φακελο προσοντων. Επομενως δεν μπορω να πω οτι ειναι ουτε καλυτερος ουτε χειροτερος, ειναι απλα η λογικη συνεχεια του προηγουμενου
« Last Edit: August 11, 2017, 15:24:56 pm by Κονσερβοκούτης » Logged

Στα παλιά μας παπούτσια κι αν δε βρίσκονται
στους Ομήρους και στους Οβίδιους
ανθρώποι σαν και μας
GiannisM
Νεούλης/Νεούλα
*
Posts: 45


View Profile
Re: ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
« Reply #7 on: August 11, 2017, 20:37:20 pm »

Ο ν. Διαμαντοπούλου δεν έλεγε τίποτα για άσυλο. Αυτός ο νόμος το επαναφέρει, αν και πιο συντηρητικό από την διατύπωση του 82 γιατί τώρα μπορεί να επιτρέψει στην αστυνομία να μπει το πρυτανικό συμβούλιο, ενώ πριν αποφάσιζε επιτροπή 3 ατόμων, που 1 ήταν φοιτητής, και αν δεν ήταν ομόφωνο πήγαινε στη σύγκλητο.
Ο ν. Διαμαντοπούλου είχε διαγραφές φοιτητών. Καταργούνται.
Ο ν. Διαμαντοπούλου είχε Συμβούλιο Ιδρύματος (8 καθηγητές του ΑΕΙ, 1 φοιτητής και 6 που δεν είναι του ΑΕΙ) που είχε τελικό λόγο περίπου για όλα, ειδικά για τα οικονομικά. Το 11 λέγαμε στις κινητοποιήσεις ότι είναι αυταρχικό και φέρνει εμπορευματοποίηση. Καταργείται.
Ο ν. Διαμαντοπούλου καταργούσε την συμμετοχή στις συν. σχολών, άφηνε 1 φοιτητή στη σύγκλητο και 2 στην συν. τμήματος, και έλεγε ότι όλες οι εκλογικές διαδικασίες των φοιτητών θα είναι με ονόματα σε ενιαίο ψηφοδέλτιο. Αυτός επαναφέρει την συμμετοχή των φοιτητών σε σχολή και τμήμα (10% και 15% αντίστοιχα χωρίς ενιαίο ψηφοδέλτιο), και στη σύγκλητο οι φοιτητές είναι 10% με ενιαίο, ενώ πιο παλιά βγαίνανε ανά τμήμα. Επίσης για την ιστορία, τη συνδιοίκηση δεν την ζητούσαν οι "καθεστωτικές παρατάξεις", όλες την ζητούσαν το 11, ήταν κεντρικό αίτημα των κινητοποιήσεων. Στη βάση ότι δικαιούμαστε λόγο και ψήφο για τις σπουδές μας όπως πχ για το πρόγραμμα σπουδών κλπ.
Ο ν. Διαμαντοπούλου έλεγε ότι μπορούν τα τμήματα να κάνουν μικρότερους κύκλους σπουδών που να δίνουν πιστοποιητικά αντί για πτυχία (από εκεί προέκυπτε ο φόβος για διάσπαση του πτυχίου, ότι θα υπήρχαν πλήρεις και ντεμί τίτλοι σπουδών). Καταργείται.

Και για τα δίδακτρα λέει ότι, ενώ με Διαμαντοπούλου μπαίνουν μόνο με έγκριση του Συμβουλίου, τώρα θέλουν έγκριση συγκλήτου, μιας επιτροπής και του υπουργού, δημόσιο προυπολογισμό για να δικαιολογούνται, μέχρι το 30% των φοιτητών να είναι δωρεάν ανάλογα με εισοδηματικά κριτήρια, και οι καθηγητές απαγορεύεται να βγάζουν συνολικά από μεταπτυχιακά πάνω από το 30% του μισθού τους. Βάζει περιοριστικό πλαίσιο. Ούτε τα καταργεί βέβαια που θα έπρεπε.

Γενικά δεν βλέπω πολλά κοινά. Άσχετα με τις πολλές ελλείψεις που έχει ο νόμος Γαβρόγλου, είναι ακριβώς στην αντίθετη κατεύθυνση με τον ν. Διαμαντοπούλου.
Logged
Katarameno
Διεστραμμένος
**********
Posts: 23706


Music@ ♫♪♯ https://mixupload.com/u/Katarameno/ ♫♪♯


View Profile WWW
Re: ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
« Reply #8 on: August 11, 2017, 21:43:25 pm »

Απο τα λίγα που διάβασα, το πανεπιστημιακό άσυλο επαναφέρεται, και αν δε με απατά η μνήμη μου, και με πιο ευρεία έννοια από τον ορισμό του νόμου του 1982, με τον οποίο πρωτοκαθιερώθηκε και επίσημα. Επίσης αφήνει ένα παραθυράκι για κάθε λογής φοιτητική εκδήλωση που προάγει τον πολιτισμό, την αλληλεγγύη και την ισότητα, κοινώς party time :-P Για πιο περίπλοκα θέματα διοίκησης, κτλ δεν γκνωρίζω
Logged

©2008-2025, Καταραμένο Αροξόλ™ | Μουσικούλα για να (μην) διαβάζετε (καλύτερα) ♫♪♯ https://mixupload.com/u/Katarameno/creative ♫♪♯ & https://www.patreon.com/Katarameno ♫♪♯ ή από καλύτερους dj: https://www.bassdrive.com/ / https://mixing.dj/ / https://lifefm.tv/ / https://nubreaks.com/stream-links/nubreaks-podcast/ ♫♪♯
ΝΔ: Στα Εξάρχεια (στους πρόσφυγες, στους φοιτητές, στους φτωχούς) μαγκιές, στο Μαρινάκη πίπες
ChrisKaloy-Kakou
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 554


View Profile
Re: ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
« Reply #9 on: August 11, 2017, 23:11:25 pm »

Γενικά οι νόμοι δε διαβάζονται σε μπούλετς και με όποιο μπούλετ διαφωνείς, προτείνεις να αλλάξει. Πρώτα εντοπίζεις το βασικό τους πνεύμα και μετά βλέπεις τα μπούλετς υπό αυτό το βασικό πνεύμα.

Ο νόμος Γαβρόγλου, δεδομένου ότι περάστηκε από μία κυβέρνηση που μιλάει για παραγωγική ανασυγκρότηση και παραμονή στην ΕΕ, έχει ως βασικό πνεύμα την πλήρη υπαγωγή του πανεπιστημίου στην αγορά εργασίας και έρευνας, διότι έτσι λέει η ΕΕ και ο ΣΕΒ. Αυτά τα 2 οδηγούν σε ότι λέει ο νόμος και είναι ακριβώς η λογική με την οποία πήγαινε και ο ν. Διαμαντοπούλου. Πάμε τώρα λοιπόν σε αυτά που αναφέρεις.

Για το άσυλο: είναι άσυλο των εταιριών, των επιχειρηματικών ομάδων και συμφερόντων. Αυτό καθορίζεται απ' το ότι το πανεπιστήμιο για να φέρει επενδύσεις θέλει ασφαλές επενδυτικό περιβάλλον, άρα τέρμα ο συνδικαλισμός, η πολιτική, οι συνελεύσεις, οι καταλήψεις, οι πορείες, τα πάρτυ, οι εκδηλώσεις, η επανοικειοποίηση του πανεπιστημίου.

Για τις διαγραφές: δίνεις δυνατότητα στον συνάδελφο που τα παράτησε πριν 20 χρόνια να συνεχίσει σήμερα. Οκ, απλά εσύ είσαι που αναγκάζεις σήμερα κόσμο να τα παρατήσει. Γιατί η πραγματική διαγραφή είναι το να διαλύεις τη φοιτητική μέριμνα και να διώχνεις όποιον δεν έχει να πληρώνει επειδή θες μικρό, ευέλικτο, οικονομικά αυτοδύναμο ίδρυμα. Να στέλνεις τον άλλο πίσω στο χωριό του επειδή του έκοψες επιδόματα, λέσχη, εστίες κι επειδή οι γονείς του είχαν ΕΝΦΙΑ, χαράτσια κλπ και δεν μπορούσαν να τον σπουδάσουν. Ή να τον στείλεις στο μπαρ, στο voucher, το 8μηνο, στο Μασούτη να κόβει σαλάμια, να επιβιώνει πλέον υπό τις χειρότερες συνθήκες, να νιώθει και σπουπίδι και να παρατήσει τις σπουδές του. Αυτό είναι το πραγματικό πρόβλημα και αυτό δεν καταργήθηκε γιατί είναι η κοινωνική κατάσταση της χώρας σήμερα και δεν αλλάζει με υπογραφή σε ένα κωλόχαρτο. Τελικά δεν καταλαβαίνω. Διώχνεις κόσμο από τα πανεπιστήμια απλά δε διαγράφεις το όνομα και τα στοιχεία του από τους καταλόγους;

Quote
Ο ν. Διαμαντοπούλου είχε Συμβούλιο Ιδρύματος (8 καθηγητές του ΑΕΙ, 1 φοιτητής και 6 που δεν είναι του ΑΕΙ) που είχε τελικό λόγο περίπου για όλα, ειδικά για τα οικονομικά. Το 11 λέγαμε στις κινητοποιήσεις ότι είναι αυταρχικό και φέρνει εμπορευματοποίηση. Καταργείται.


Αντί για συμβούλιο σε ένα ίδρυμα, ιδρύονται Ακαδημαϊκά Συμβούλια Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας (ΑΣΑΕΕ) τα οποία κάνουν σχεδιασμό, μπίζνες και συνδέσεις μεταξύ πανεπιστημίων, ΤΕΙ, ερευνητικών κέντρων και γενικότερα της τοπικής κοινωνίας, με στόχο την ακόμα μεγαλύτερη σύνδεση του πανεπιστημίου με την αγορά εργασίας-έρευνας σε τοπικό επίπεδο. Άρθρο 49. Πρόκειται για γενίκευση των συμβουλίων ιδρύματος.

Για τη συνδιοίκηση: προφανώς και τη ζητάνε μόνο οι καθεστωτικές παρατάξεις, αφού όποιος θέλει να ανατρέψει το σημερινό μοντέλο πανεπιστημίου, καταλαβαίνει ότι δεν είναι ούτε ζήτημα ψήφου, ούτε ακαδημαϊκής κοινότητας στενά.

Για τα πτυχία: το πτυχίο μας γίνεται master που σημαίνει ότι μπαίνει στην τελική ευθεία για να σπάσει σε 3+2. Εκτός κι αν ο Σύριζα ξαφνικά αποφάσισε να φύγει από την ΕΕ και να μην εφαρμόσει την Μπολόνια. Επίσης, στην πρώτη σελίδα του νόμου αναφέρονται διετή προγράμμα για αποφοίτους ΕΠΑΛ, πράγμα που σημαίνει κατακερματισμός, ανταγωνιστικότητα, ατομικός φάκελος κλπ.

Δίδακτρα στα μεταπτυχιακά:
Quote
Άρθρο 35
[...]
2.Απαλλάσσονται από τα τέλη φοίτησης, όπου αυτά προβλέπονται, οι φοιτητές Π.Μ.Σ., των οποίων το ατομικό εισόδημα, εφόσον διαθέτουν ίδιο εισόδημα, και το οικογενειακό διαθέσιμο ισοδύναμο εισόδημα δεν υπερβαίνουν αυτοτελώς, το μεν ατομικό το εκατό τοις εκατό (100%), το δε οικογενειακό το εβδομήντα τοις εκατό (70%) του εθνικού διάμεσου διαθέσιμου ισοδύναμου εισοδήματος, σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα κάθε φορά δημοσιευμένα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ.)

Άρα δε λέει μέχρι το 30% των φοιτητών, αλλά το 35% των φτωχότερων συνολικά στην κοινωνία. Οι οποίοι μην ξεχνάμε ότι στο λύκειο κατά 70% θα πηγαίνουν ΕΠΑΛ, άρα δε θα κάνουν μεταπτυχιακό για να είναι και δωρεάν.

Είναι και πολλά άλλα, αλλά καλύτερα ας βγουν όλα μαζί σε καμιά ανακοίνωση.

Τελειώνω εκεί απ' όπου ξεκίνησα: έχεις τις ίδιες κατευθυντήριες γραμμές με Διαμαντοπούλου-ΕΕ-ΣΕΒ. Δε θα μπορούσες να κάνεις αλλιώς γιατί υπάρχει μια αγορά εργασίας και έρευνας που τα πανεπιστήμια που δεν της υποτάσσονται πλήρως, τα υποχρηματοδοτεί όπως γίνεται σήμερα σε 'μας. Άρα, ακόμα κι αν γράψεις σε ένα χαρτί ότι καταργείς κάτι κακό, αυτό μένει λόγω των συνθηκών. Η συνολική λογική του νόμου είναι αντιδραστικότατη. Αυτά που φέρνει είναι αντιδραστικότατα. Πρέπει να πέσει ολόκληρος.
Logged
ChrisKaloy-Kakou
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 554


View Profile
Re: ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
« Reply #10 on: August 11, 2017, 23:14:34 pm »

Quote
ChrisKaloy-Kakou,

χωρις καμια διαθεση αντιπαραθεσης απλα και μονο απο περιεργια
εσυ που εγραψες οτι ο νεος νομος δεν μπορει να περασει, εισαι υπερμαχος του νομου Διαμαντοπουλου;

Φιλικα
To Δεξι χερι του Θεου

Όχι και θεωρώ ότι η ρήξη με το επιχειρηματικό πανεπιστήμιο θα οδηγήσει (και ήδη οδηγεί) στο να ζητάμε ένα πανεπιστήμιο διαφορετικό το οποίο ανταποκρίνεται στις ανάγκες μας και τοποθετείται σε άλλο κοινωνικοοικονομικό σύστημα. Ίσως ανοίξω κανά τόπικ για το πως θέλουμε το πανεπιστήμιο.
Logged
GiannisM
Νεούλης/Νεούλα
*
Posts: 45


View Profile
Re: ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
« Reply #11 on: August 12, 2017, 00:10:26 am »

Quote from: ChrisKaloy-Kakou on August 11, 2017, 23:11:25 pm
Γενικά οι νόμοι δε διαβάζονται σε μπούλετς και με όποιο μπούλετ διαφωνείς, προτείνεις να αλλάξει. Πρώτα εντοπίζεις το βασικό τους πνεύμα και μετά βλέπεις τα μπούλετς υπό αυτό το βασικό πνεύμα.

Σύμφωνοι, αρκεί να μην διαλέξεις πνεύμα και μετά διαβάζεις όπως θέλεις τα μπούλετς για να το δικαιολογήσεις.

Quote from: ChrisKaloy-Kakou on August 11, 2017, 23:11:25 pm
Για το άσυλο: είναι άσυλο των εταιριών, των επιχειρηματικών ομάδων και συμφερόντων. Αυτό καθορίζεται απ' το ότι το πανεπιστήμιο για να φέρει επενδύσεις θέλει ασφαλές επενδυτικό περιβάλλον, άρα τέρμα ο συνδικαλισμός, η πολιτική, οι συνελεύσεις, οι καταλήψεις, οι πορείες, τα πάρτυ, οι εκδηλώσεις, η επανοικειοποίηση του πανεπιστημίου.

Το άσυλο είναι το άσυλο και επανέρχεται νομικά όπως υπήρχε παλιότερα. Αυτό κάνει ο νόμος, άσχετα με το αν λόγω πολιτικών συσχετισμών χρησιμοποιηθεί διαφορετικά σε σχέση με παλιότερα. Αλλά ο νόμος το επαναφέρει.

Quote from: ChrisKaloy-Kakou on August 11, 2017, 23:11:25 pm
Για τις διαγραφές: δίνεις δυνατότητα στον συνάδελφο που τα παράτησε πριν 20 χρόνια να συνεχίσει σήμερα. Οκ, απλά εσύ είσαι που αναγκάζεις σήμερα κόσμο να τα παρατήσει. Γιατί η πραγματική διαγραφή είναι το να διαλύεις τη φοιτητική μέριμνα και να διώχνεις όποιον δεν έχει να πληρώνει επειδή θες μικρό, ευέλικτο, οικονομικά αυτοδύναμο ίδρυμα. Να στέλνεις τον άλλο πίσω στο χωριό του επειδή του έκοψες επιδόματα, λέσχη, εστίες κι επειδή οι γονείς του είχαν ΕΝΦΙΑ, χαράτσια κλπ και δεν μπορούσαν να τον σπουδάσουν. Ή να τον στείλεις στο μπαρ, στο voucher, το 8μηνο, στο Μασούτη να κόβει σαλάμια, να επιβιώνει πλέον υπό τις χειρότερες συνθήκες, να νιώθει και σπουπίδι και να παρατήσει τις σπουδές του. Αυτό είναι το πραγματικό πρόβλημα και αυτό δεν καταργήθηκε γιατί είναι η κοινωνική κατάσταση της χώρας σήμερα και δεν αλλάζει με υπογραφή σε ένα κωλόχαρτο. Τελικά δεν καταλαβαίνω. Διώχνεις κόσμο από τα πανεπιστήμια απλά δε διαγράφεις το όνομα και τα στοιχεία του από τους καταλόγους;

Οι διαγραφές είναι διαγραφές και καταργούνται νομικά. Το αν είναι εύκολο ή όχι να σπουδάσεις είναι ένα θέμα. Το αν σε διαγράφουν αν δεν τελειώσεις στα 7 χρόνια είναι άλλο.

Quote from: ChrisKaloy-Kakou on August 11, 2017, 23:11:25 pm
Αντί για συμβούλιο σε ένα ίδρυμα, ιδρύονται Ακαδημαϊκά Συμβούλια Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας (ΑΣΑΕΕ) τα οποία κάνουν σχεδιασμό, μπίζνες και συνδέσεις μεταξύ πανεπιστημίων, ΤΕΙ, ερευνητικών κέντρων και γενικότερα της τοπικής κοινωνίας, με στόχο την ακόμα μεγαλύτερη σύνδεση του πανεπιστημίου με την αγορά εργασίας-έρευνας σε τοπικό επίπεδο. Άρθρο 49. Πρόκειται για γενίκευση των συμβουλίων ιδρύματος.

Καμία σχέση το ένα με το άλλο. Τα Συμβούλια Διοίκησης του ν. Διαμαντοπούλου ήταν μέσα στο κάθε ίδρυμα και μπορούσαν να ασκούν βέτο στην διοίκηση του πανεπιστημίου. Και καταργήθηκαν. Τα ΑΣΕΕ είναι μόνο συμβουλευτικά και εκτός ιδρύματος, σε επίπεδο περιφέρειας. Όχι ότι συμφωνώ με την κατεύθυνσή τους, αλλά δεν μπορούν πχ να μπλοκάρουν τον προυπολογισμό του ΑΠΘ όπως θα μπορούσε ένα ΣΔ.

Quote from: ChrisKaloy-Kakou on August 11, 2017, 23:11:25 pm
Για τη συνδιοίκηση: προφανώς και τη ζητάνε μόνο οι καθεστωτικές παρατάξεις, αφού όποιος θέλει να ανατρέψει το σημερινό μοντέλο πανεπιστημίου, καταλαβαίνει ότι δεν είναι ούτε ζήτημα ψήφου, ούτε ακαδημαϊκής κοινότητας στενά.

Εγώ πάντως με εαακίτες την διεκδικούσα το 2011. Με μια επιφύλαξη ότι μπορεί να μην συμφωνούσε το αραγε με αυτό το αίτημα του κινήματος. Αλλά καταλαβαίνεις ότι αυτό σημαίνει πχ ότι δεν θέλεις και δικαίωμα ψήφου για το πρόγραμμα σπουδών ας πούμε.

Quote from: ChrisKaloy-Kakou on August 11, 2017, 23:11:25 pm
Για τα πτυχία: το πτυχίο μας γίνεται master που σημαίνει ότι μπαίνει στην τελική ευθεία για να σπάσει σε 3+2. Εκτός κι αν ο Σύριζα ξαφνικά αποφάσισε να φύγει από την ΕΕ και να μην εφαρμόσει την Μπολόνια. Επίσης, στην πρώτη σελίδα του νόμου αναφέρονται διετή προγράμμα για αποφοίτους ΕΠΑΛ, πράγμα που σημαίνει κατακερματισμός, ανταγωνιστικότητα, ατομικός φάκελος κλπ.

Άρθρο 46:
Η επιτυχής ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου σπουδών, που οργανώνεται σε Τμήματα Α.Ε.Ι. και διαρκεί κατ’ελάχιστον δέκα (10) ακαδημαϊκά εξάμηνα (υποχρεωτικά εξάμηνα για τη λήψη πτυχίου ή διπλώματος σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών), οδηγεί στην απονομή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) στην ειδικότητα του Τμήματος, αν στο πρόγραμμα σπουδών:
α) περιλαμβάνονται μαθήματα ώστε να διασφαλίζεται: αα) η θεμελίωση στις βασικές επιστήμες και τέχνες, ββ) η ανάπτυξη των μαθημάτων κορμού της ειδικότητας σε όλο το εύρος του σχετικού γνωστικού αντικειμένου, γγ) η εμβάθυνση και η εμπέδωση σε υψηλό επίπεδο των γνώσεων στο εύρος του γνωστικού αντικειμένου της ειδικότητας, β) προβλέπεται η εκπόνηση πτυχιακής ή διπλωματικής εργασίας διάρκειας ενός (1) ακαδημαϊκού εξαμήνου κατ’ ελάχιστον.

Μάστερ μόνο σε 5ετές. Αίτημα της σχολής από πάντα, και με σαφή αναφορά στο εννιαίο και αδιάσπαστο. Τώρα αυτό για τα επαλ, κατακερματισμό και ανταγωνιστικότητα με ποιόν? Επιτρέπει στα ΑΕΙ να οργανώνουν προγράμματα για να πηγαίνει κόσμος από επαλ που αλλιώς τον γδέρνουν τα ιεκ.

Quote from: ChrisKaloy-Kakou on August 11, 2017, 23:11:25 pm
Δίδακτρα στα μεταπτυχιακά:
2.Απαλλάσσονται από τα τέλη φοίτησης, όπου αυτά προβλέπονται, οι φοιτητές Π.Μ.Σ., των οποίων το ατομικό εισόδημα, εφόσον διαθέτουν ίδιο εισόδημα, και το οικογενειακό διαθέσιμο ισοδύναμο εισόδημα δεν υπερβαίνουν αυτοτελώς, το μεν ατομικό το εκατό τοις εκατό (100%), το δε οικογενειακό το εβδομήντα τοις εκατό (70%) του εθνικού διάμεσου διαθέσιμου ισοδύναμου εισοδήματος, σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα κάθε φορά δημοσιευμένα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ.)

Άρα δε λέει μέχρι το 30% των φοιτητών, αλλά το 35% των φτωχότερων συνολικά στην κοινωνία. Οι οποίοι μην ξεχνάμε ότι στο λύκειο κατά 70% θα πηγαίνουν ΕΠΑΛ, άρα δε θα κάνουν μεταπτυχιακό για να είναι και δωρεάν.

Νομίζω ότι το έχασες κάπου. Το εθνικό διαθέσιμο ισοδύναμο εισόδημα είναι ένα ποσό όπως ο κατώτατος μισθός. Αυτό που πόσταρες λέει ότι το εισοδηματικό κριτήριο είναι να έχει ο/η φοιτητής εισόδημα κάτω από ένα Χ ποσό που καθορίζεται έτσι. Και συνεχίζει μετά:
"Σε κάθε περίπτωση, οι απαλλασσόμενοι φοιτητές δεν ξεπερνούν το ποσοστό του τριάντα τοις εκατό (30%) του συνολικού αριθμού των φοιτητών που εισάγονται στο Π.Μ.Σ."
Δηλαδή ΑΝ πείσει το ΠΜΣ το τμήμα, την σύγκλητο και το υπουργείο ότι χρειάζεται δίδακτρα ποσού Χ, είναι υποχρεωμένο να πάρει τσάμπα φοιτητές που πληρούν τα εισοδηματικά κριτήρια μέχρι το 30% των φοιτητών του. Δηλαδή αν παίρνει 9 φοιτητές και οι 2 πληρούν τα κριτήρια μπαίνουν δωρεάν οι 2. Αν είναι 4 μπαίνουν οι 3.
« Last Edit: August 12, 2017, 00:17:52 am by GiannisM » Logged
The Web
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2170


μπορει και οχι


View Profile
Re: ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
« Reply #12 on: August 12, 2017, 00:26:17 am »

Quote from: GiannisM on August 11, 2017, 20:37:20 pm
Ο ν. Διαμαντοπούλου δεν έλεγε τίποτα για άσυλο. Αυτός ο νόμος το επαναφέρει, αν και πιο συντηρητικό από την διατύπωση του 82 γιατί τώρα μπορεί να επιτρέψει στην αστυνομία να μπει το πρυτανικό συμβούλιο, ενώ πριν αποφάσιζε επιτροπή 3 ατόμων, που 1 ήταν φοιτητής, και αν δεν ήταν ομόφωνο πήγαινε στη σύγκλητο.
Ο ν. Διαμαντοπούλου είχε διαγραφές φοιτητών. Καταργούνται.
Ο ν. Διαμαντοπούλου είχε Συμβούλιο Ιδρύματος (8 καθηγητές του ΑΕΙ, 1 φοιτητής και 6 που δεν είναι του ΑΕΙ) που είχε τελικό λόγο περίπου για όλα, ειδικά για τα οικονομικά. Το 11 λέγαμε στις κινητοποιήσεις ότι είναι αυταρχικό και φέρνει εμπορευματοποίηση. Καταργείται.
Ο ν. Διαμαντοπούλου καταργούσε την συμμετοχή στις συν. σχολών, άφηνε 1 φοιτητή στη σύγκλητο και 2 στην συν. τμήματος, και έλεγε ότι όλες οι εκλογικές διαδικασίες των φοιτητών θα είναι με ονόματα σε ενιαίο ψηφοδέλτιο. Αυτός επαναφέρει την συμμετοχή των φοιτητών σε σχολή και τμήμα (10% και 15% αντίστοιχα χωρίς ενιαίο ψηφοδέλτιο), και στη σύγκλητο οι φοιτητές είναι 10% με ενιαίο, ενώ πιο παλιά βγαίνανε ανά τμήμα. Επίσης για την ιστορία, τη συνδιοίκηση δεν την ζητούσαν οι "καθεστωτικές παρατάξεις", όλες την ζητούσαν το 11, ήταν κεντρικό αίτημα των κινητοποιήσεων. Στη βάση ότι δικαιούμαστε λόγο και ψήφο για τις σπουδές μας όπως πχ για το πρόγραμμα σπουδών κλπ.
Ο ν. Διαμαντοπούλου έλεγε ότι μπορούν τα τμήματα να κάνουν μικρότερους κύκλους σπουδών που να δίνουν πιστοποιητικά αντί για πτυχία (από εκεί προέκυπτε ο φόβος για διάσπαση του πτυχίου, ότι θα υπήρχαν πλήρεις και ντεμί τίτλοι σπουδών). Καταργείται.

Και για τα δίδακτρα λέει ότι, ενώ με Διαμαντοπούλου μπαίνουν μόνο με έγκριση του Συμβουλίου, τώρα θέλουν έγκριση συγκλήτου, μιας επιτροπής και του υπουργού, δημόσιο προυπολογισμό για να δικαιολογούνται, μέχρι το 30% των φοιτητών να είναι δωρεάν ανάλογα με εισοδηματικά κριτήρια, και οι καθηγητές απαγορεύεται να βγάζουν συνολικά από μεταπτυχιακά πάνω από το 30% του μισθού τους. Βάζει περιοριστικό πλαίσιο. Ούτε τα καταργεί βέβαια που θα έπρεπε.

Γενικά δεν βλέπω πολλά κοινά. Άσχετα με τις πολλές ελλείψεις που έχει ο νόμος Γαβρόγλου, είναι ακριβώς στην αντίθετη κατεύθυνση με τον ν. Διαμαντοπούλου.

Να συμπληρώσω σε όσα πολύ εύστοχα συνοψίζεις , ότι ο νόμος Διαμαντοπούλου κινούνταν στο ιδιο πλαίσιο με τον νόμο Μαριεττας  Γιαννάκου, μόνο που ήταν ελαφρώς χειρότερος ! Δηλαδή "επνιγε" τα θετικά και όξυνε τα αρνητικά , οπότε μπορεί καλλιστα ο νόμος  Διαμαντοπούλου να ανακυρηχθει στο χειρότερο νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση ever !  Αμα θέλετε κάνουμε και ένα σχετικό πολλ , για την πλάκα μας βέβαια, αφού ποιος έχει κάτσει να μελετήσει ολόκληρα νομοσχέδια για να έχει πλήρη εικόνα...
Τώρα που το σκέφτομαι υπήρχε και ο νόμος  Αρσένη  που προέβλεπε την ανωτατοποίηση των ΤΕΙ χωρίς παράλληλα να έχει κάνει κάποια κίνηση για την ανωτατοποίηση του επιπέδου σπουδών τους. Στα ΤΕΙ υπάρχουν αρκετοί καθηγητές χωρίς διδακτορικό ή μεταπτυχιακό που μεταπήδησαν από επιστημονικοι συνεργάτες ή βοηθοι εργαστηρίων σε μέλη ΔΕΠ με διάφορες τροπολογίες νόμων. Αυτοι δεν "υποβιβάστηκαν" όταν τα ΤΕΙ έγιναν Ανώτερα Ιδρύματα. Και πολλά αλλα βέβαια.

Ενα πολύ θετικό που θυμάμαι από τον νόμο Μαριέττας  Γιαννάκου ήταν ότι όριζε ότι το άσυλο στα Πανεπιστήμια ίσχυε στους χώρους "διδασκαλίας και έρευνας" και το κάθε ιδρυμα όριζε ποιοι είναι αυτοι. Σταμάτησε δηλαδή να υπάρχει άσυλο σε οποιοδήποτε μέρος , μόνο και μόνο επειδή ήταν περιουσία του Πανεπιστημίου (κατασκήνωση, γυμναστήριο, αίθουσα συνεδριάσεων , γρασίδια...)
Logged

Kiroi senko @ thmmy : 22-12-2016 / 27-06-2017     Sad
Katarameno
Διεστραμμένος
**********
Posts: 23706


Music@ ♫♪♯ https://mixupload.com/u/Katarameno/ ♫♪♯


View Profile WWW
Re: ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
« Reply #13 on: August 12, 2017, 02:51:50 am »

Εεεεε,συγνώμη, τα replies #9,11,12  δεν τα δείχνει το mThmmy :-(
Αρζίζω να υποχιάζομαι οτι τα πειραχτήρια οι developers βάλανε έναν random post number generator και ένα if username like Katarameno then post.visibility = hidden αι γελάνε πίνοντας μοχίτα σε κανένα μπιτσόμπαρο :-P
Logged

©2008-2025, Καταραμένο Αροξόλ™ | Μουσικούλα για να (μην) διαβάζετε (καλύτερα) ♫♪♯ https://mixupload.com/u/Katarameno/creative ♫♪♯ & https://www.patreon.com/Katarameno ♫♪♯ ή από καλύτερους dj: https://www.bassdrive.com/ / https://mixing.dj/ / https://lifefm.tv/ / https://nubreaks.com/stream-links/nubreaks-podcast/ ♫♪♯
ΝΔ: Στα Εξάρχεια (στους πρόσφυγες, στους φοιτητές, στους φτωχούς) μαγκιές, στο Μαρινάκη πίπες
ChrisKaloy-Kakou
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 554


View Profile
Re: ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
« Reply #14 on: August 12, 2017, 20:46:00 pm »

Quote
Quote
Για το άσυλο: είναι άσυλο των εταιριών, των επιχειρηματικών ομάδων και συμφερόντων. Αυτό καθορίζεται απ' το ότι το πανεπιστήμιο για να φέρει επενδύσεις θέλει ασφαλές επενδυτικό περιβάλλον, άρα τέρμα ο συνδικαλισμός, η πολιτική, οι συνελεύσεις, οι καταλήψεις, οι πορείες, τα πάρτυ, οι εκδηλώσεις, η επανοικειοποίηση του πανεπιστημίου.

Το άσυλο είναι το άσυλο και επανέρχεται νομικά όπως υπήρχε παλιότερα. Αυτό κάνει ο νόμος, άσχετα με το αν λόγω πολιτικών συσχετισμών χρησιμοποιηθεί διαφορετικά σε σχέση με παλιότερα. Αλλά ο νόμος το επαναφέρει.

Το άσυλο δεν είναι νομική έννοια. Δεν έχει σημασία το αν απλά το πανεπιστήμιο είναι άσυλο, έχει σημασία το για ποιον είναι και αυτό καθορίζεται από τον υπόλοιπο νόμο και τον συσχετισμό που διαμορφώνει στο πανεπιστήμιο. Άρα άσυλο για τις εταιρίες, που κλείνει εμάς έξω. Ακόμα και ο νόμος να μην έλεγε τίποτα για άσυλο, πάλι αυτή η κατάσταση θα διαμορφώνονταν, απλά τώρα έδωσε ένα τυράκι μπας και φανεί φιλολαϊκός.

Quote
Quote
Για τις διαγραφές: δίνεις δυνατότητα στον συνάδελφο που τα παράτησε πριν 20 χρόνια να συνεχίσει σήμερα. Οκ, απλά εσύ είσαι που αναγκάζεις σήμερα κόσμο να τα παρατήσει. Γιατί η πραγματική διαγραφή είναι το να διαλύεις τη φοιτητική μέριμνα και να διώχνεις όποιον δεν έχει να πληρώνει επειδή θες μικρό, ευέλικτο, οικονομικά αυτοδύναμο ίδρυμα. Να στέλνεις τον άλλο πίσω στο χωριό του επειδή του έκοψες επιδόματα, λέσχη, εστίες κι επειδή οι γονείς του είχαν ΕΝΦΙΑ, χαράτσια κλπ και δεν μπορούσαν να τον σπουδάσουν. Ή να τον στείλεις στο μπαρ, στο voucher, το 8μηνο, στο Μασούτη να κόβει σαλάμια, να επιβιώνει πλέον υπό τις χειρότερες συνθήκες, να νιώθει και σπουπίδι και να παρατήσει τις σπουδές του. Αυτό είναι το πραγματικό πρόβλημα και αυτό δεν καταργήθηκε γιατί είναι η κοινωνική κατάσταση της χώρας σήμερα και δεν αλλάζει με υπογραφή σε ένα κωλόχαρτο. Τελικά δεν καταλαβαίνω. Διώχνεις κόσμο από τα πανεπιστήμια απλά δε διαγράφεις το όνομα και τα στοιχεία του από τους καταλόγους;

Οι διαγραφές είναι διαγραφές και καταργούνται νομικά. Το αν είναι εύκολο ή όχι να σπουδάσεις είναι ένα θέμα. Το αν σε διαγράφουν αν δεν τελειώσεις στα 7 χρόνια είναι άλλο.

Οι ταξικοί φραγμοί είναι ταξικοί φραγμοί και οι διαγραφές μία από τις πολλές εκφάνσεις τους. Η οποία όντως φεύγει, αλλά έχεις φέρει εντωμεταξύ άλλες 100, αφού όπως ξαναλέω στόχος σου είναι λιγότερος κόσμος στο πανεπιστήμιο. 30% ΓΕΛ, 70% ΕΠΑΛ. Οπότε και χωρίς τις διαγραφές μια χαρά θα τα καταφέρεις.

Quote
Quote
Αντί για συμβούλιο σε ένα ίδρυμα, ιδρύονται Ακαδημαϊκά Συμβούλια Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας (ΑΣΑΕΕ) τα οποία κάνουν σχεδιασμό, μπίζνες και συνδέσεις μεταξύ πανεπιστημίων, ΤΕΙ, ερευνητικών κέντρων και γενικότερα της τοπικής κοινωνίας, με στόχο την ακόμα μεγαλύτερη σύνδεση του πανεπιστημίου με την αγορά εργασίας-έρευνας σε τοπικό επίπεδο. Άρθρο 49. Πρόκειται για γενίκευση των συμβουλίων ιδρύματος.

Καμία σχέση το ένα με το άλλο. Τα Συμβούλια Διοίκησης του ν. Διαμαντοπούλου ήταν μέσα στο κάθε ίδρυμα και μπορούσαν να ασκούν βέτο στην διοίκηση του πανεπιστημίου. Και καταργήθηκαν. Τα ΑΣΕΕ είναι μόνο συμβουλευτικά και εκτός ιδρύματος, σε επίπεδο περιφέρειας. Όχι ότι συμφωνώ με την κατεύθυνσή τους, αλλά δεν μπορούν πχ να μπλοκάρουν τον προυπολογισμό του ΑΠΘ όπως θα μπορούσε ένα ΣΔ.

Προφανώς ο αυταρχισμός δεν είναι κάτι που γράφεται σε έναν νόμο, αλλά κάτι που καθορίζεται από τις συνθήκες. Ένα πανεπιστήμιο αναγκάζεται έτσι κι αλλιώς να συνδέεται με την αγορά εργασίας-έρευνας σε τοπικό επίπεδο. Αν δεν το κάνει, δεν παίρνει καλή αξιολόγηση, άρα δεν έχει λεφτά. Οπότε, το πανεπιστήμιο αναγκάζεται το ίδιο να είναι αυστηρό με τον εαυτό του. Το αυταρχικό πεδίο υπάρχει ήδη, απλώς τώρα σιγά-σιγά έχεις ένα επιχειρηματικό πανεπιστήμιο που αποκτά περισσότερες δομές να το συνδέουν με έξω και εδραιώνεται. Και με τα συμβούλια ιδρύματος αυτό ήταν το πρόβλημα, όχι ότι εδραιωνόταν "αυταρχικά". Το αν θα μπλοκάρει τον προϋπολογισμό το ΣΙ ή η σύγκλητος είναι ψιλοκλάιν.

Quote
Quote
Για τη συνδιοίκηση: προφανώς και τη ζητάνε μόνο οι καθεστωτικές παρατάξεις, αφού όποιος θέλει να ανατρέψει το σημερινό μοντέλο πανεπιστημίου, καταλαβαίνει ότι δεν είναι ούτε ζήτημα ψήφου, ούτε ακαδημαϊκής κοινότητας στενά.

Εγώ πάντως με εαακίτες την διεκδικούσα το 2011. Με μια επιφύλαξη ότι μπορεί να μην συμφωνούσε το αραγε με αυτό το αίτημα του κινήματος. Αλλά καταλαβαίνεις ότι αυτό σημαίνει πχ ότι δεν θέλεις και δικαίωμα ψήφου για το πρόγραμμα σπουδών ας πούμε.

Τα προγράμματα σπουδών, όπως και ότι έρχεται στη σχολή, είναι επεξεργασμένο από τις ΜΟΔΙΠ, την ΑΔΙΠ κλπ με βάση και τις Ευρωπαϊκές κατευθύνσεις. Οπότε δεν καταψηφίζονται, ανατρέπονται. Εκτός κι αν η ΕΕ ψήνεται να κάνει μια εξαίρεση για τη γραμμή της πάνω στους μηχανικούς επειδή ο Σ.Φ. Ηλ-Μηχ ψήφισε κατά.

Quote
Μάστερ μόνο σε 5ετές. Αίτημα της σχολής από πάντα, και με σαφή αναφορά στο εννιαίο και αδιάσπαστο.

Δε με νοιάζει η σαφής αναφορά, με νοιάζει ότι η ΕΕ έχει άλλη γραμμή την οποία και θα εφαρμόσεις εκτός κι αν θες να φύγεις. Το πτυχίο πάει για σπάσιμο 3+2, το λέει η Μπολόνια, όπως έλεγε η ΕΕ και τόσα άλλα που μια χαρά τα κάνατε γαργάρα. Σημείωση: το αίτημα για ισχυρό πτυχίο δε βγάζει νόημα γιατί πριν περάσει ο νόμος Γαβρόγλου είχαμε όντως ισχυρό πτυχίο, αλλά η ανεργία στους νέους μηχανικούς ήταν 60%.

Quote
Τώρα αυτό για τα επαλ, κατακερματισμό και ανταγωνιστικότητα με ποιόν? Επιτρέπει στα ΑΕΙ να οργανώνουν προγράμματα για να πηγαίνει κόσμος από επαλ που αλλιώς τον γδέρνουν τα ιεκ.

Επίσης, το αίτημα για ισχυρά πτυχία γαμάει τους ΤΕΙτζίδες και τους ΕΠΑΛίτες και είναι συντεχνιακό μέχρι αηδίας. Ενώ τώρα, εξίσωση προς τα κάτω και ταυτόχρονα κατακερματισμός-ανταγωνιστικότητα επειδή έχεις 2-3 διαφορετικές βαθμίδες εξισωμένες προς τα κάτω να τρώγονται μεταξύ τους.

Τα υπόλοιπα later.
Logged
Pages: [1] 2 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...