• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 25, 2026, 20:01:05 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 25, 2026, 20:01:05 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
Άτομα που άφησαν ιστορία ...
by Anstasia
[Today at 17:49:43]

Των συνειρμών το παίγνιο....
by Μπιγκόνια
[Today at 15:53:57]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by LelisNiko
[Today at 15:20:50]

[Αντικειμενοστραφής Πρ.] ...
by Lalson
[Today at 11:20:27]

[Η/Μ Πεδίο ΙΙ] Γενικές απ...
by georkala
[June 23, 2026, 15:02:45 pm]

[Δομημένος Προγραμματισμό...
by PolarBear
[June 23, 2026, 14:04:44 pm]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by chatzikys
[June 22, 2026, 23:17:08 pm]

[Ισχύος II] Γενικές απορί...
by Nikos_313
[June 22, 2026, 12:15:31 pm]

[Δ.Υ.Σ.] Γενικές απορίες ...
by Nekt
[June 22, 2026, 11:47:27 am]

[Συστήματα Μετρήσεων] Γεν...
by rigas_s
[June 22, 2026, 11:25:27 am]

[Αριθμητική Ανάλυση] Γενι...
by Petross
[June 21, 2026, 12:15:38 pm]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by george14
[June 19, 2026, 23:19:07 pm]

[Ηλεκτρονική ΙΙ] Γενικές ...
by nmpampal
[June 18, 2026, 07:37:37 am]

[Οργάνωση Υπολογιστών] Γε...
by Lalson
[June 17, 2026, 10:37:39 am]

Κάμερες στην Πρυτανεία το...
by RivenT
[June 16, 2026, 23:48:23 pm]

[Μικροεπεξεργαστές] Γενικ...
by G.V.
[June 16, 2026, 15:31:13 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by femanak
[June 16, 2026, 11:11:17 am]

H Στοά των Off Topic
by χηρουλα Αλεξίου
[June 15, 2026, 17:39:58 pm]

Γιατί οι ΤΗΜΜΥδες έχουν μ...
by Karaμazoβ
[June 15, 2026, 14:31:16 pm]

[ΣΗΕ ΙΙ] Γενικές απορίες ...
by Λαμπτήρας
[June 12, 2026, 13:36:19 pm]
Στατιστικά
Members
Total Members: 10404
Latest: OzB
Stats
Total Posts: 1431522
Total Topics: 32025
Online Today: 2314
Online Ever: 18918
(April 06, 2026, 16:05:31 pm)
Users Online
Users: 46
Guests: 1002
Total: 1048
ZontanosThrylos
eplysia
panagiotisv
iliaskou
George_RT
high_pres
Dimos Bachlas
vaggelis.ntokas
Christofanis
kskou
femanak
Stauros
klaintit
stavros0201
apob
Stathis Ioannidis
kakousios
VagsS
jason6157
Stavkan
vpoug
Ulmo
Haralampos
ThanosKoutsoump
sinakos
Jim4
vasilikitsatsi
vasilis saitis
acolak
Papakas
Alex Kosmas
eliannaantonarou
diesel
PAPARI69
birimfoukios
johnnypap
EvanTsir
dsaragiotis
mdimitrig
basbas
Hyperlaz02
babistso
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Πρόγραμμα Εξεταστικής Εαρινού Εξαμήνου 2025-2026
THMMY.gr > Forum > Μαθήματα Βασικού Κύκλου > 4ο Εξάμηνο > Ηλεκτρονική ΙΙ (Moderators: RivenT, tony stank) > [Ηλεκτρονική ΙΙ] Απορίες στις ασκησεις 2014/15
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: [Ηλεκτρονική ΙΙ] Απορίες στις ασκησεις 2014/15  (Read 2555 times)
Napoleon
Θαμώνας
****
Gender: Male
Posts: 369



View Profile
[Ηλεκτρονική ΙΙ] Απορίες στις ασκησεις 2014/15
« on: October 07, 2014, 12:32:37 pm »

Ο σκοπός του τόπικ αυτού είναι να καταγράφουμε τις απορίες που έχουμε στις ακήσεις της Ηλεκτρονικής ΙΙ ώστε να γίνεται διάλογος που θα βοηθάει όλους. Κάθε απορία για οποιαδήποτε άσκηση θα την γράφουμε εδώ μέσα.
Logged
Meh
Guest
Re: [Ηλεκτρονική ΙΙ] Απορίες στις ασκησεις 2014/15
« Reply #1 on: October 12, 2014, 11:53:35 am »

vxd
« Last Edit: May 13, 2015, 03:07:14 am by Meh » Logged
johnnykost
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Posts: 282


View Profile
Re: [Ηλεκτρονική ΙΙ] Απορίες στις ασκησεις 2014/15
« Reply #2 on: October 12, 2014, 13:05:56 pm »

Quote from: Meh on October 12, 2014, 11:53:35 am
Από τη στιγμή που δεν υπάρχει topic με απορίες πάνω στη θεωρία, το γράφω εδώ.
Εκεί που λέει για το κέρδος κοινού σήματος και τον CMRR, το vid ποιά τάση είναι;
γιατί, αν vid είναι η διαφορική τάση εισόδου(η οποία δεν θα'ναι ίση με 0 όταν έχω κοινό σήμα???), δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ο CMRR είναι πεπερασμένος στην περίπτωση μη-ταιριάσματος των Rd.
To vid είναι η διαφορική είσοδος όπως στη σελίδα 13 του pdf του χατζόπουλου. Ουσιαστικά στη μια περίπτωση θεωρείς διαφορική είσοδο vid=vg1-vg2, ενώ στην άλλη θεωρείς είσοδο vicm=vg1=vg2. Στο κέρδος τάσης στον παρονομαστή βάζεις πάντα την είσοδο που θεωρείς. Γι αυτό δεν είναι 0 το vid και είναι πεπερασμένος ο CMRR.
Logged
Meh
Guest
Re: [Ηλεκτρονική ΙΙ] Απορίες στις ασκησεις 2014/15
« Reply #3 on: October 12, 2014, 13:33:57 pm »

sc
« Last Edit: May 13, 2015, 03:07:21 am by Meh » Logged
Marco
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Posts: 226



View Profile
Re: [Ηλεκτρονική ΙΙ] Απορίες στις ασκησεις 2014/15
« Reply #4 on: October 12, 2014, 13:46:12 pm »

Quote from: Meh on October 12, 2014, 11:53:35 am
Από τη στιγμή που δεν υπάρχει topic με απορίες πάνω στη θεωρία, το γράφω εδώ.
Εκεί που λέει για το κέρδος κοινού σήματος και τον CMRR, το vid ποιά τάση είναι;
γιατί, αν vid είναι η διαφορική τάση εισόδου(η οποία δεν θα'ναι ίση με 0 όταν έχω κοινό σήμα???), δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ο CMRR είναι πεπερασμένος στην περίπτωση μη-ταιριάσματος των Rd.
εε όχι...
αρχικά έχεις την περίπτωση της σελ4 των παρουσιάσεων

το διαφορικό ζεύγος λειτουργεί ως εξής

1)οι πύλες των 2 τρανζίστορ έχουν το ίδιο δυναμικό που είναι ίσο με VCM
2)επειδή το κύκλωμα είναι συμμετρικό το ρεύμα στις 2 αντιστάσεις είναι το ίδιο και ίσο με Ι/2 αν εφαρμόσεις νόμο Kirchhoff στον κόμβο πάνω από την ιδανική πηγή ρεύματος
3)άρα και η πτώση τάσης στις αντιστάσεις θα είναι ίση
4)συνεπώς η διαφορά των τάσεων στις υποδοχές είναι vD1-vD2=0

ποιο είναι το συμπέρασμα; Αν πάρουμε την έξοδο διαφορικά, δηλαδή vo=vD1-vD2=0, θα μετρήσουμε 0. Αν πάλι εκτός της VCM έχουμε διαταραχή vicm ίση και στις 2 πύλες των τρανζίστορ τότε πάλι 0 θα μετρήσουμε διότι θα ισχύει η ίδια ανάλυση. Το κέρδος κοινού σήματος ορίζεται ως Acm=vo(διαφορική έξοδος)/vicm (διαταραχές που είναι ίσες και στις 2 πύλες (είσοδος))
 Άρα απορρίπτουμε τις διαταραχές κοινού σήματος (common mode – απ’ όπου βγαίνει και το CMRR)

Στην περίπτωση που η μία αντίσταση δεν είναι ακριβώς ίση με την άλλη η πτώση τάσης πάνω της δεν είναι ίση με την πτώση τάσης στην άλλη άρα το vo=vD1-vD2 δεν είναι 0 που σημαίνει πως ούτε και το Acm είναι 0

Τι είναι τώρα αυτό το Αid και το vid στον τύπο του CMRR; Σκέψου λίγο και αν δεν το βρεις πες μου να γράψω δυο λόγια και γι’ αυτό.*

*Hint: σκέψου τι είναι R του CMRR
Logged
johnnykost
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Posts: 282


View Profile
Re: [Ηλεκτρονική ΙΙ] Απορίες στις ασκησεις 2014/15
« Reply #5 on: October 12, 2014, 13:57:03 pm »

Quote from: Meh on October 12, 2014, 13:33:57 pm
κάτσε, πεπερασμένος CMRR δεν προκύπτει λόγω της επίδρασης της Rd στο κοινό σήμα εισόδου;;;
γιατί εδώ να έχω vid=vg1-vg2; αφού το σήμα είναι κοινό στην είσοδο, τι διαφοροποίηση θα υπάρξει στις τιμές των vg1 και vg2;
To CMRR είναι Ad/Acm. Το Ad είναι όταν έχεις διαφορική είσοδο όπως στη σελ. 13 του pdf, με vg1=vid/2 και vg2=-vid/2.
Ουσιαστικά το CMRR εξαρτάται μόνο από το Αcm λόγω επίδρασης Rd. Το Αd είναι δεδομένο.
« Last Edit: October 12, 2014, 14:00:44 pm by johnnykost » Logged
Meh
Guest
Re: [Ηλεκτρονική ΙΙ] Απορίες στις ασκησεις 2014/15
« Reply #6 on: October 12, 2014, 14:52:58 pm »

bcf
« Last Edit: May 13, 2015, 03:07:31 am by Meh » Logged
johnnykost
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Posts: 282


View Profile
Re: [Ηλεκτρονική ΙΙ] Απορίες στις ασκησεις 2014/15
« Reply #7 on: October 12, 2014, 15:35:59 pm »

Quote from: Meh on October 12, 2014, 14:52:58 pm
Σωστά, νόμιζα πως το Ad ήταν στον παρονομαστή και όχι το Αcm.
Εξήγησε λίγο και τι παίζει με το vid, εκεί έχω κολλήσει.
Το vo2 - vo1 είναι διάφορο του μηδενός, αυτό το καταλαβαίνω, αφού τα δύο CM ημικυκλώματα δεν είναι απολύτως συμμετρικά.  Αλλά με τι ισούνται τα vgs1 και vgs2; (που στην ουσία αυτή τη διαφορά δεν θέλω για να βρω το vid?) Δεν ισούνται και τα δύο με vicm? Αφού δεν έχω κάποια άλλη τάση στην πύλη των Q1,Q2.
Για το vid δες σελ. 697-699 στο Sendra και για το CMRR που λες σελ. 700-702
Logged
elefmylo
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 720



View Profile
Re: [Ηλεκτρονική ΙΙ] Απορίες στις ασκησεις 2014/15
« Reply #8 on: January 24, 2015, 21:40:19 pm »

Sedra Smith, ασκηση 5.165 καταλαβαίνει κανείς πως το λύνει στα λυμένα του Sedra...?


edit:οκ το βρήκα~!
« Last Edit: January 24, 2015, 21:58:51 pm by elefmylo » Logged
elefmylo
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 720



View Profile
Re: [Ηλεκτρονική ΙΙ] Απορίες στις ασκησεις 2014/15
« Reply #9 on: January 25, 2015, 16:06:59 pm »

σελ. 496 παράδειγμα 5.18, τον τύπο του Am που τον βρήκε?  Huh
Logged
vasilis94
Veteran
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1511



View Profile
Re: [Ηλεκτρονική ΙΙ] Απορίες στις ασκησεις 2014/15
« Reply #10 on: January 25, 2015, 17:53:57 pm »

Quote from: elefmylo on January 25, 2015, 16:06:59 pm
σελ. 496 παράδειγμα 5.18, τον τύπο του Am που τον βρήκε?  Huh

Είναι ο 5,174 από πισω χωρίς τον όρο της συχνότητας. Όπως λέει και η πρόταση από κάτω από τον τύπο, είναι ίδιος με τον πιο "φυσιολογικό" 5,164 με τη διαφορά ότι βάζει και την Rx (με κάποιες πράξεις, όντως ίδιοι είναι)
Logged
elefmylo
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 720



View Profile
Re: [Ηλεκτρονική ΙΙ] Απορίες στις ασκησεις 2014/15
« Reply #11 on: January 25, 2015, 18:14:25 pm »

Quote from: vasilis94 on January 25, 2015, 17:53:57 pm
Quote from: elefmylo on January 25, 2015, 16:06:59 pm
σελ. 496 παράδειγμα 5.18, τον τύπο του Am που τον βρήκε?  Huh

Είναι ο 5,174 από πισω χωρίς τον όρο της συχνότητας. Όπως λέει και η πρόταση από κάτω από τον τύπο, είναι ίδιος με τον πιο "φυσιολογικό" 5,164 με τη διαφορά ότι βάζει και την Rx (με κάποιες πράξεις, όντως ίδιοι είναι)

α ναι σωστός! ευχαριστώ!
Logged
elefmylo
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 720



View Profile
Re: [Ηλεκτρονική ΙΙ] Απορίες στις ασκησεις 2014/15
« Reply #12 on: January 25, 2015, 18:27:32 pm »

Άλλη μια απορία...Στο παράδειγμα 6.13 σελ642 για τον τρίτο όρο του κέρδους Vo/Vb2=....  πως τον σκαρφίζεται?
Logged
Pages: [1] Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...