• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 18, 2025, 18:59:10 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 18, 2025, 18:59:10 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
[ΣΗΕ ΙΙ] Γενικές απορίες ...
by tzortzis
[Today at 18:44:36]

Σιδηροδρομικό Δυστύχημα σ...
by Katarameno
[Today at 18:22:39]

Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by okan
[Today at 18:22:08]

H Στοά των Off Topic
by Nikos_313
[Today at 08:53:31]

[Μεταφορά και Διανομή ΗΕ]...
by tzortzis
[Today at 07:55:05]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by chris_p30
[Today at 00:45:33]

[Ψηφιακά Ολοκληρωμένα Κυκ...
by tzortzis
[June 17, 2025, 21:25:42 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by PAPARI69
[June 17, 2025, 20:59:13 pm]

[Γραφική] Λυμένα θέματα
by okanpala
[June 17, 2025, 18:56:22 pm]

Τι ακούτε αυτήν τη στιγμή...
by Katarameno
[June 17, 2025, 14:25:00 pm]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by george14
[June 17, 2025, 13:58:20 pm]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by tzortzis
[June 17, 2025, 13:19:53 pm]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by george14
[June 17, 2025, 12:08:25 pm]

[ΨEE] Γενικές απορίες και...
by Juror8
[June 17, 2025, 12:06:57 pm]

[Οργάνωση Υπολογιστών] Γε...
by RAFI
[June 16, 2025, 22:46:54 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 19:49:00 pm]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 16:56:56 pm]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[June 16, 2025, 13:28:21 pm]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[June 16, 2025, 12:13:45 pm]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[June 16, 2025, 01:56:37 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9965
Latest: Poli
Stats
Total Posts: 1426717
Total Topics: 31711
Online Today: 242
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 72
Guests: 139
Total: 211
tzortzis
gmout
athena_apo
tmpadasn
PolarBear
George_RT
alexlabis
vasilis saitis
Fenia04
Nikos_313
Saint_GR
noimaginationforthis
geo66
Maria balogianni
bigmort
fkagk
Orgianelis
Thanasiscon1
thomasdt
jimalexoud
KZerenidis
fivosfivos1
chaniotism
Sanaia
geoarg
kostasf
ariadnipm
Carot1456
DPARASIOU
thanos_voucharas
marilita
VagsS
filon05
ggalamat
domb765
antonis_giad
andripappa
Gray139
micelethe
Billyskotsikas
soule
Xontroulis
elias_farhood
theodoridoueu
koystravasvasilis
giorgosm05
maranageo
apal
Nefeli Nikita
Joaakim
sassi
fkaravi
Rithan
Aris★
AODON
cealexop
stefpapa21
eleftheria
mrotskos
simos
Theo_24
apapagd
pxanthob
Annapar
mamalakis
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Για αλλαγή του public name σας, επικοινωνήστε με έναν από τους Admins.
THMMY.gr > Forum > Χαλαρή συζήτηση - κουβεντούλα > Φιλόσοφοι Μηχανικοί - Μηχανικοί Φιλόσοφοι > Πολιτικά (Moderators: Mr Watson, Tasos Bot) > Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: [1] 2 3 Go Down Print
Author Topic: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος  (Read 4387 times)
aliakmwn
Guest
Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος
« on: May 23, 2007, 23:17:05 pm »

  Κατηγορείται για "ανθελληνική παραποίηση" γιατί μοίρασε ως υλικό προβληματισμού άρθρο του Ανδρέα Παπά στο "Βήμα" με τίτλο "10 μικροί μύθοι για το 1821".

"Απαράδεκτη, αντιπαιδαγωγική και αυταρχική" χαρακτηρίζει η ΟΛΜΕ την παρέμβαση του προϊσταμένου του Γραφείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Ε.) Κιάτου σε βάρος της \Έλενας Αγγέλου\, φιλολόγου εκπαιδευτικού του Γυμνασίου Βέλου Κορινθίας.

Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ: Η εν λόγω φιλόλογος, διδάσκοντας θέματα σχετικά με την ελληνική επανάσταση του 1821, χρησιμοίησε ως στοιχείο προβληματισμού των μαθητών της, μεταξύ άλλων, φωτοτυπία του άρθρου "10 μικροί μύθοι για το 1821" του Αν. Παπά, που είχε δημοσιευτεί στην εφημερίδα "Το Βήμα" (23.5.2006). Μετά από λίγες μέρες επισκέφθηκε το σχολείο της ο προϊστάμενος του Γραφείου Δ.Ε. Κιάτου για να προειδοποιήσει τη φιλόλογο, και μάλιστα ενώπιον συναδέλφων και μαθητών του σχολείου, ότι εκκρεμούν ανώνυμες καταγγελίες εις βάρος της, τονίζοντας ότι το θέμα θα φτάσει μέχρι την υπουργό Παιδείας, αν δεν "συμμορφωθεί".

Η φιλόλογος ζήτησε τη συμπαράσταση της Β' ΕΛΜΕ Κορινθίας. Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ με απόφασή του χαρακτήρισε την παρέμβαση του προϊσταμένου εξωθεσμική και εκτός ορίων των καθηκόντων του, θεωρώντας, ορθά, ότι δημιουργεί προηγούμενο παρέμβασης και ελέγχου των διοικητικών προϊσταμένων σε ζητήματα διδασκαλίας. Επίσης εκτίμησε ότι ο τρόπος της παρέμβασης του προϊσταμένου, παρουσία συναδέλφων εκπαιδευτικών και μαθητών, δημιούργησε επιπλέον προβλήματα.

"Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ θεωρεί ότι περιλαμβάνεται στις αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών η δυνατότητα να χρησιμοποιούν κατάλληλο διδακτικό υλικό το οποίο κατά την κρίση τους, στο πλαίσιο της παιδαγωγικής τους ευθύνης, συμβάλλει στην καλλιέργεια της σκέψης και του προβληματισμού των μαθητών-τριών και αναπτύσσει την κρίση και την πρωτοβουλία τους. Θα ήταν, εξάλλου, πρόδηλη αντίφαση από τη μια πλευρά η πολιτεία μέσω των επίσημων οδηγιών να παρακινεί τους εκπαιδευτικούς να ανατρέχουν σε κατάλληλες πηγές πληροφοριών και να τις αξιοποιούν επωφελώς κατά τη διδασκαλία και από την άλλη διοικητικοί προϊστάμενοι, αναρμόδιοι από κάθε άποψη για την άσκηση ελέγχου σε παιδαγωγικά θέματα, να πιέζουν και απειλούν τους/τις εκπαιδευτικούς ασκώντας επιλεκτική λογοκρισία με πρόσχημα, κατά τον προϊστάμενο, καταγγελίες γονέων για 'ανθελληνική παραποίηση της ιστορίας'.

Εκφράζουμε τη συμπαράστασή μας στη συνάδελφο φιλόλογο και καλούμε όλους τους θεσμικούς φορείς και παράγοντες της εκπαίδευσης να διασφαλίσουν με κάθε τρόπο μια σύγχρονη παιδεία χωρίς αναχρονισμούς και προκαταλήψεις".

http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=707367
Ως πηγη αναφερεται η Αυγη
« Last Edit: May 24, 2007, 02:12:12 am by Karaμazoβ » Logged
Johnny English
Veteran
Καταστραμμένος
******
Posts: 5981


i know nothing


View Profile
Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος
« Reply #1 on: May 23, 2007, 23:56:55 pm »

Που να μοίραζε και ριζοσπάστη δηλαδή...  Grin (δεν είναι για γέλια)

Του χρόνου θα καλύψει τις κενές θέσεις στην Αστυπάλαια..
Logged
DhP
Guest
Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος
« Reply #2 on: May 24, 2007, 00:02:54 am »

Κάτω η Ελλάδα! Πάνω όλοι οι άλλοι!
Logged
Turambar
Veteran
Διεστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 20652

μη νοιάζεσαι


View Profile
Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος
« Reply #3 on: May 24, 2007, 04:22:29 am »

Quote from: DhP on May 24, 2007, 00:02:54 am
Κάτω η Ελλάδα! Πάνω όλοι οι άλλοι!

Κάτω όλοι!

Πάνω κανείς!


(άλλοι ψάχνουν αφεντικά, άλλοι υπηκόους)
Logged

byeeee
Jalk
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1647


all people use bad words,what's burried in blood?


View Profile WWW
Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος
« Reply #4 on: May 24, 2007, 06:03:46 am »

Quote from: Turambar on May 24, 2007, 04:22:29 am
Quote from: DhP on May 24, 2007, 00:02:54 am
Κάτω η Ελλάδα! Πάνω όλοι οι άλλοι!

Κάτω όλοι!

Πάνω κανείς!


(άλλοι ψάχνουν αφεντικά, άλλοι υπηκόους)

κι άλλοι απλά την ηρεμία τους...
Logged

http://www.erepublik.com/en/referrer/Jalk+Go
Turambar
Veteran
Διεστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 20652

μη νοιάζεσαι


View Profile
Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος
« Reply #5 on: May 24, 2007, 21:19:34 pm »

που την άφησα αλήθεια?
Logged

byeeee
Jalk
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1647


all people use bad words,what's burried in blood?


View Profile WWW
Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος
« Reply #6 on: May 25, 2007, 16:57:00 pm »

Quote from: Turambar on May 24, 2007, 21:19:34 pm
που την άφησα αλήθεια?

στην εξώπορτα του νηπιαγωγείου θαρρώ...
Logged

http://www.erepublik.com/en/referrer/Jalk+Go
koslazio
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 225



View Profile
Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος
« Reply #7 on: May 25, 2007, 17:14:35 pm »

Aliakmwn εκφράζεις τη συμπαράσταση σου χωρίς να ξέρεις τι έλεγαν αυτά που μοίρασε. Είσαι μεροληπτικός και γεμάτος προκατάληψη. Βρες τι μοίρασε, δημοσίευσε το στην ιστοσελίδα και μετά τοποθετήσου.
Logged

Hence we will not say that Greeks fight like heroes, but that heroes fight like Greeks.
Nessa NetMonster
Καταστραμμένος
********
Posts: 7044


Ιούνιος 1999 - 19/7/2009


View Profile
Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος
« Reply #8 on: May 25, 2007, 17:39:53 pm »

Εσύ πού το ξέρεις ότι δεν το ξέρει;
Logged

Διεθνιστική Εργατική Αριστερά
Διεθνιστική Αριστερά
Εργατική Αριστερά
RedNet Θεσσαλονίκης
aliakmwn
Guest
Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος
« Reply #9 on: May 25, 2007, 17:43:41 pm »

Quote from: koslazio on May 25, 2007, 17:14:35 pm
Aliakmwn εκφράζεις τη συμπαράσταση σου χωρίς να ξέρεις τι έλεγαν αυτά που μοίρασε. Είσαι μεροληπτικός και γεμάτος προκατάληψη. Βρες τι μοίρασε, δημοσίευσε το στην ιστοσελίδα και μετά τοποθετήσου.

Φυσικα και ειμαι μεροληπτικος.
Μεροληπτω= μέρ(ος) -ο- + ληπ- (θ. ληψ- του αρχ. ρ. λαμβάνω) δηλαδη "παιρνω το μερος", και προφανως ειμαι με το μερος της. Δεν θεωρω το "μεροληπτικος" ως εν γενει αρνητικο χαρακτηρισμο.



Παρε και το αρθρο:

Δέκα μικροί μύθοι για το 1821

* Οταν μιλάμε συνεχώς και με τόση ευκολία για «χαμένες πατρίδες», καλό θα είναι να μην ξεχνάμε πως «χαμένες πατρίδες» υπάρχουν για όλους εκείνους τους οποίους αφορούσε η ανταλλαγή πληθυσμών,και όχι μόνο για τους Ελληνες


A. ΠΑΠΠΑΣ

Επειδή υποθέτω πως όσα ακολουθούν είναι ενδεχόμενο να προκαλέσουν αντιδράσεις, σπεύδω να καταθέσω, ως εκ των προτέρων απάντηση, την πασίγνωστη ρήση του Σολωμού πως το έθνος πρέπει να μάθει να θεωρεί εθνικό ό,τι είναι αληθινό. Καλό θα είναι να τη θυμόμαστε αυτή τη φράση κάθε φορά που η μισαλλοδοξία και ο φανατισμός, η εθνική τύφλωση και μυθολογία οδηγούν σε απώλεια του κριτικού πνεύματος, ακρογωνιαίου λίθου του Διαφωτισμού αλλά και του δυτικού πολιτισμού γενικότερα, συκοφαντημένου από έναν τυφλό και στρεψόδικο αντιδυτικισμό, δεξιό και «αριστερό». Δύση και δυτικός πολιτισμός δεν είναι μόνο ο Μπους, αλλά και η δυνατότητα που έχει ο Μάικλ Μουρ να εμφανίζεται στη σκηνή κατά την απονομή των Οσκαρ, και να λέει στον Μπους «Ντροπή σας, κύριε πρόεδρε», υπό το (τηλεοπτικό) βλέμμα μερικών δισεκατομμυρίων κατοίκων του πλανήτη, δίχως κανείς να διανοείται ότι θα μπορούσε να τον συλλάβει, να τον εξορίσει, να τον στείλει σε «στρατόπεδο αναμόρφωσης» ή απλώς να του κλείσει το μικρόφωνο. Σε ό,τι αφορά λοιπόν ορισμένους «πατριωτικούς» ή/και «αντιιμπεριαλιστικούς» μύθους που διακονούνται και διακινούνται συστηματικά στη χώρα μας, ιδού - δυστυχώς για όσους βολεύονται με αυτούς - ορισμένες «διορθωτικές επισημάνσεις».

1. Κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας δεν υπήρξαν βίαιοι εξισλαμισμοί στη μετέπειτα ελληνική επικράτεια. Οι Οθωμανοί, εφόσον οι υπόδουλοι λαοί κατέβαλλαν κανονικά τους φόρους που τους αναλογούσαν, δεν ασχολούνταν ιδιαίτερα με τις θρησκευτικές πεποιθήσεις τους. Οι μαζικοί εξισλαμισμοί που παρατηρούνται στα Βαλκάνια (Βοσνία, Αλβανία κ.λπ.) έγιναν, κατά κανόνα, με τη θέληση εκείνων που αλλαξοπίστησαν, και ειδικότερα με σκοπό να έχουν καλύτερες σχέσεις με τον κατακτητή και να συμμετέχουν από καλύτερη θέση στη νομή και άσκηση της εξουσίας.

2.. H επάνδρωση των Γενιτσάρων, από ένα χρονικό σημείο και έπειτα τουλάχιστον, δεν γινόταν βιαίως, μέσω «παιδομαζώματος». Αντίθετα μάλιστα, όσο το σώμα αυτό αποκτούσε εξέχουσα θέση στην Οθωμανική Αυτοκρατορία, αρκετοί γονείς προσπαθούσαν να εξασφαλίσουν τη «σταδιοδρομία» των παιδιών τους μέσω της κατάταξής τους στους Γενίτσαρους.

3. Ουδέποτε κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας υπήρξε - ή συνέτρεχε λόγος να υπάρξει - «κρυφό σχολείο», όπως τουλάχιστον αυτό έχει καταγραφεί στο εθνικό συλλογικό ασυνείδητο. Οποιος ήθελε μπορούσε να μάθει ελληνικά, σερβικά, βουλγαρικά κ.ο.κ. χωρίς να παρενοχλείται από τους κατακτητές, οι οποίοι - επαναλαμβάνω - ενδιαφέρονταν πρωτίστως, αν όχι σχεδόν αποκλειστικά, για την ομαλή καταβολή των κάθε είδους φόρων προς τον σουλτάνο.

4. Ο ρόλος της Εκκλησίας καθ' όλη αυτή την περίοδο υπήρξε τουλάχιστον αμφιλεγόμενος, αν όχι και αρνητικός σε αρκετές περιπτώσεις (προσοχή: της Εκκλησίας, όχι της θρησκείας). Τα παραδείγματα, πολλά και γνωστά, ξεκινούν από τους ανθενωτικούς της εποχής της Αλωσης και φθάνουν ως τις παραμονές του 1821, με τον λυσσαλέο πόλεμο κατά των οπαδών του Διαφωτισμού, των Φιλικών κ.λπ.

5. H εξέγερση που άρχισε το 1821 είχε ουσιαστικά κατασταλεί (μόνο μικρές εστίες αντίστασης απέμεναν, οι οποίες ήταν θέμα χρόνου να σβήσουν και αυτές), όταν τον Ιούλιο του 1827 οι Αγγλοι, οι Γάλλοι και οι Ρώσοι αποφάσισαν να δημιουργηθεί ελληνικό κράτος, με αποτέλεσμα να ακολουθήσει λίγους μήνες μετά η Ναυμαχία του Ναυαρίνου.

6. Μπορεί αυτό να μην αρέσει διόλου σε ορισμένους και να μην ταιριάζει με την εθνική μας μυθολογία, αλλά στους «δόλιους», «αναξιόπιστους» κ.ο.κ. Συμμάχους οφείλει, λοιπόν, εν πολλοίς η Ελλάδα την ανεξαρτησία της και την κρατική της (προσοχή: όχι την εθνική) υπόσταση. Οι ίδιοι αυτοί Σύμμαχοι, με την ίδια ή διευρυμένη «σύνθεση», ήταν επίσης εκείνοι που - και για δικούς τους βέβαια λόγους, αλλά το γεγονός παραμένει - προσέφεραν στην Ελλάδα τη Θεσσαλία το 1881, απέτρεψαν την προέλαση των Τούρκων προς την Αθήνα το 1897, έβαλαν την υπογραφή τους στη Συνθήκη των Σεβρών το 1920.

7. Στον ένοπλο αγώνα κατά των Τούρκων μετείχαν ποικίλων εθνικών προελεύσεων κάτοικοι του ευρύτερου γεωγραφικού χώρου, των οποίων η εθνική συνείδηση βρισκόταν εν πολλοίς στο στάδιο της διαμόρφωσης. Τόσο ο «Θούριος» του Ρήγα, με τις αναφορές του στο πλήθος των υπόδουλων στους Οθωμανούς εθνοτήτων, όσο και η καταγωγή αρκετών πρωταγωνιστών της Επανάστασης (Αρβανίτες της Υδρας και των Σπετσών, Σουλιώτες, Βλάχοι, σλαβόφωνοι κ.ά.) βεβαιώνουν «του λόγου το ασφαλές».

8. Και πάλι όχι επειδή οι Σύμμαχοι είναι εξ ορισμού «φιλέλληνες» ή «μεγαλόψυχοι», αλλά επειδή η χώρα ευτύχησε να ακολουθήσει τότε πολιτική σωστών συμμαχιών και ανοιχτών οριζόντων (αντί να παίξει τον ρόλο της μικρής «ανάδελφης» που κάθεται και κλαίει), η Ελλάδα υπήρξε η μεγάλη ευνοημένη από τη «μοιρασιά» στα Βαλκάνια μεταξύ 1910 και 1920. Ετσι η Θεσσαλονίκη έγινε «συμπρωτεύουσα» της Ελλάδας, αν και το 1912 ο πληθυσμός τής πόλης περιλάμβανε περίπου 40% Εβραίους, 25% Τούρκους, 20% Ελληνες και 15% άλλους.

9. Οταν μιλάμε συνεχώς και με τόση ευκολία για «χαμένες πατρίδες», καλό θα είναι να μην ξεχνάμε πως «χαμένες πατρίδες» υπάρχουν για όλους εκείνους τους οποίους αφορούσε η ανταλλαγή πληθυσμών, και όχι μόνο για τους Ελληνες. Χρήσιμη, από αυτή την άποψη, θα ήταν και η παράθεση ορισμένων στοιχείων που συστηματικά αγνοούμε ή αποσιωπούμε, όπως ότι στα τέλη του 19ου αιώνα στο Ρέθυμνο οι μουσουλμάνοι ήταν περισσότεροι από τους χριστιανούς, ότι τα Γιαννιτσά ήταν μία από τις ιερές πόλεις των Τούρκων ή ότι το 1913 ο ελληνικός πληθυσμός του Κιλκίς ήταν λιγότερο από 5%!

10. Τέλος, όταν γίνεται λόγος για την εκδίωξη των ελληνικών πληθυσμών από την «προαιώνια κοιτίδα» τους Μικρά Ασία, μπορεί το σχήμα αυτό να χαϊδεύει τα αφτιά των κάθε λογής «ελληνόψυχων» και «πατριδολάγνων», αλλά - δυστυχώς και πάλι γι' αυτούς - η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική. Με εξαίρεση ορισμένους συμπαγείς ελληνικούς πληθυσμούς, κυρίως στον Πόντο και στην Καππαδοκία, οι περισσότεροι από τους Ελληνες που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν κάτω από δραματικές συνθήκες τη Μικρά Ασία το 1922-23 ήταν οικογένειες που, αναζητώντας καλύτερη τύχη, είχαν μεταναστεύσει εκεί από την ηπειρωτική Ελλάδα και από τα νησιά του Αιγαίου κατά τον 19ο αιώνα.

Αυτά, και μην ξεχνάμε: κάθε φορά που ο πειρασμός, με το πρόσωπο ενός αγγελικού στην όψη αλλά ιδιαίτερα επικίνδυνου ψευδοπατριωτισμού, χτυπά την πόρτα, ας τον ξορκίζουμε... με τη φράση του Σολωμού.

Ο κ. Ανδρέας Παππάς είναι επιμελητής εκδόσεων και μεταφραστής. Διδάσκει στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Μετάφρασης (ΕΚΕΜΕΛ). Από τις εκδόσεις Καστανιώτη κυκλοφόρησε πρόσφατα το βιβλίο του «Υπο-γλώσσια, B´».

Link άρθρου : http://tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=14722&m=A17&aa=1
Logged
Verminoz
Veteran
Καταστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 8236


I smoke my friends down to the filter


View Profile WWW
Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος
« Reply #10 on: May 25, 2007, 18:04:12 pm »

...οπότε και διαπιστώσαμε ποιος είναι ο προκατειλλημένος! Roll Eyes
Logged



Englab - Open source scientific/engineering platform
Rebetologion - Contemporary/Experimental


Κακούργα ύπαρξις!
aika
Θαμώνας
****
Gender: Female
Posts: 424

mein gott


View Profile
Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος
« Reply #11 on: May 25, 2007, 19:03:09 pm »

Quote
...ότι τα Γιαννιτσά ήταν μία από τις ιερές πόλεις των Τούρκων..

Οφφ-τόπικ αλλά δεν κρατήθηκα: τουλάχιστον διακρίθηκε και σε κάτι αυτή η πόλη!  Cheesy
Logged
koslazio
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 225



View Profile
Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος
« Reply #12 on: May 25, 2007, 20:07:44 pm »

Quote from: aliakmwn on May 25, 2007, 17:43:41 pm



Παρε και το αρθρο:


A. ΠΑΠΠΑΣ



1. Κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας δεν υπήρξαν βίαιοι εξισλαμισμοί στη μετέπειτα ελληνική επικράτεια. Οι Οθωμανοί, εφόσον οι υπόδουλοι λαοί κατέβαλλαν κανονικά τους φόρους που τους αναλογούσαν, δεν ασχολούνταν ιδιαίτερα με τις θρησκευτικές πεποιθήσεις τους. Οι μαζικοί εξισλαμισμοί που παρατηρούνται στα Βαλκάνια (Βοσνία, Αλβανία κ.λπ.) έγιναν, κατά κανόνα, με τη θέληση εκείνων που αλλαξοπίστησαν, και ειδικότερα με σκοπό να έχουν καλύτερες σχέσεις με τον κατακτητή και να συμμετέχουν από καλύτερη θέση στη νομή και άσκηση της εξουσίας.

Δηλαδή καλοπερνούσανε οι υπόδουλοι λαοί στους Τούρκους. Απλά πληρώνανε φόρους σκέφτηκαν ας επαναστατήσουμε στους Τούρκους να μην πληρώνουμε σε αυτούς αλλά σε Έλληνες τους φόρους.'Οχι ότι ο απλός Έλληνας πολίτης δε μπρούσε να σηκώσει το κεφάλι με τίποτα. Και προς θεού η οργή των Ελλήνων όταν επαναστάτησαν οφείλονταν όχι στο ότι υπέφεραν αλλά στο ότι δεν ήθελαν να πληρώνουν Τούρκους.

2.. H επάνδρωση των Γενιτσάρων, από ένα χρονικό σημείο και έπειτα τουλάχιστον, δεν γινόταν βιαίως, μέσω «παιδομαζώματος». Αντίθετα μάλιστα, όσο το σώμα αυτό αποκτούσε εξέχουσα θέση στην Οθωμανική Αυτοκρατορία, αρκετοί γονείς προσπαθούσαν να εξασφαλίσουν τη «σταδιοδρομία» των παιδιών τους μέσω της κατάταξής τους στους Γενίτσαρους.

Κάτι σαν το πανεπιστήμιο δηλαδή.Πήγαινε παιδί μου να γίνεις Γενίτσαρος και να κινδυνεύεις να σκοτωθείς και να γίνεις και μουσουλμάνος. Πήγαινε να εξασφαλιστείς μέσω μιας τόσο ώραιας σταδιοδρομίας.

3. Ουδέποτε κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας υπήρξε - ή συνέτρεχε λόγος να υπάρξει - «κρυφό σχολείο», όπως τουλάχιστον αυτό έχει καταγραφεί στο εθνικό συλλογικό ασυνείδητο. Οποιος ήθελε μπορούσε να μάθει ελληνικά, σερβικά, βουλγαρικά κ.ο.κ. χωρίς να παρενοχλείται από τους κατακτητές, οι οποίοι - επαναλαμβάνω - ενδιαφέρονταν πρωτίστως, αν όχι σχεδόν αποκλειστικά, για την ομαλή καταβολή των κάθε είδους φόρων προς τον σουλτάνο.
Στα κρυφά σχολεία μάθαιναν μόνο 1+1=2 και την Ελληνική γλώσσα. Δε θα μάθαιναν τίποτα από το οποίο να κινδύνευε η ασφάλεια του σουλτάνου. Όπως έννοιες ελευθερία και ιστορική συνέχεια του Ελληνισμού.

4. Ο ρόλος της Εκκλησίας καθ' όλη αυτή την περίοδο υπήρξε τουλάχιστον αμφιλεγόμενος, αν όχι και αρνητικός σε αρκετές περιπτώσεις (προσοχή: της Εκκλησίας, όχι της θρησκείας). Τα παραδείγματα, πολλά και γνωστά, ξεκινούν από τους ανθενωτικούς της εποχής της Αλωσης και φθάνουν ως τις παραμονές του 1821, με τον λυσσαλέο πόλεμο κατά των οπαδών του Διαφωτισμού, των Φιλικών κ.λπ.
Συμφωνώ.

5. H εξέγερση που άρχισε το 1821 είχε ουσιαστικά κατασταλεί (μόνο μικρές εστίες αντίστασης απέμεναν, οι οποίες ήταν θέμα χρόνου να σβήσουν και αυτές), όταν τον Ιούλιο του 1827 οι Αγγλοι, οι Γάλλοι και οι Ρώσοι αποφάσισαν να δημιουργηθεί ελληνικό κράτος, με αποτέλεσμα να ακολουθήσει λίγους μήνες μετά η Ναυμαχία του Ναυαρίνου.

Περίμενες ότι σε μια τέτοια περίοδο απέναντι σε μια αυτοκρατορία ολόκληρη οι εστίες των Ελλήνων και οι λιγοστοί Έλληνες θα μπορούσαν να διώξουν τον τούρκο? Σημασία έχει πως παρά το ότι ήταν λίγοι σήκωσαν κεφάλι πρώτοι από τους υπόδουλους στους τούρκους. Και κέρδισαν καίριες μάχες. Συν Αθηνά και χείρα κίνει. Το χέρι κουνήθηκε και η τύχη ευνοεί τους τολμηρούς.

6. Μπορεί αυτό να μην αρέσει διόλου σε ορισμένους και να μην ταιριάζει με την εθνική μας μυθολογία, αλλά στους «δόλιους», «αναξιόπιστους» κ.ο.κ. Συμμάχους οφείλει, λοιπόν, εν πολλοίς η Ελλάδα την ανεξαρτησία της και την κρατική της (προσοχή: όχι την εθνική) υπόσταση. Οι ίδιοι αυτοί Σύμμαχοι, με την ίδια ή διευρυμένη «σύνθεση», ήταν επίσης εκείνοι που - και για δικούς τους βέβαια λόγους, αλλά το γεγονός παραμένει - προσέφεραν στην Ελλάδα τη Θεσσαλία το 1881, απέτρεψαν την προέλαση των Τούρκων προς την Αθήνα το 1897, έβαλαν την υπογραφή τους στη Συνθήκη των Σεβρών το 1920.

Οι σύμμαχοι ήταν μοιρασμένη και όταν είδαν τη θέληση των Ελλήνων και επανεξέτασαν τα συμφέροντα τους βοήθησαν την Ελλάδα. Όπως επίσης την πρόδωσαν στην Κύπρο και την άφησαν έξω από μεγάλες εδαφικές κτήσεις μετά το Β Παγκόσμιο Πόλεμο (σαυτό βέβαια έβαλε και ο εμφύλιος το χεράκι του)

7. Στον ένοπλο αγώνα κατά των Τούρκων μετείχαν ποικίλων εθνικών προελεύσεων κάτοικοι του ευρύτερου γεωγραφικού χώρου, των οποίων η εθνική συνείδηση βρισκόταν εν πολλοίς στο στάδιο της διαμόρφωσης. Τόσο ο «Θούριος» του Ρήγα, με τις αναφορές του στο πλήθος των υπόδουλων στους Οθωμανούς εθνοτήτων, όσο και η καταγωγή αρκετών πρωταγωνιστών της Επανάστασης (Αρβανίτες της Υδρας και των Σπετσών, Σουλιώτες, Βλάχοι, σλαβόφωνοι κ.ά.) βεβαιώνουν «του λόγου το ασφαλές».

Σαφέστατα υπήρχανε και άλλοι υπόδουλοι που επεδίωκαν την απελευθέρωση τους(παρά όπως αναφέραμε από την καλοσύνη του τούρκου). Οι Έλληνες όμως πρωτοστατούσαν σχεδόν σε κάθε προσπάθεια. Και προσπαθούσαν για το όφελος όλων να κάνουν μια πιο ευρεία επαναστάση σε συνεργασία με τους άλλους.

8. Και πάλι όχι επειδή οι Σύμμαχοι είναι εξ ορισμού «φιλέλληνες» ή «μεγαλόψυχοι», αλλά επειδή η χώρα ευτύχησε να ακολουθήσει τότε πολιτική σωστών συμμαχιών και ανοιχτών οριζόντων (αντί να παίξει τον ρόλο της μικρής «ανάδελφης» που κάθεται και κλαίει), η Ελλάδα υπήρξε η μεγάλη ευνοημένη από τη «μοιρασιά» στα Βαλκάνια μεταξύ 1910 και 1920. Ετσι η Θεσσαλονίκη έγινε «συμπρωτεύουσα» της Ελλάδας, αν και το 1912 ο πληθυσμός τής πόλης περιλάμβανε περίπου 40% Εβραίους, 25% Τούρκους, 20% Ελληνες και 15% άλλους.

Η Ελλάδα κάποτε είχε όλη την περιοχή υπό τον έλεγχο της. Πάντα θα έχει κάτι να διεκδικήσει. Με αυτή τη λογική και η Σμύρνη έπρεπε αμαχητί να δοθεί στην Ελλάδα το 1919.

9. Οταν μιλάμε συνεχώς και με τόση ευκολία για «χαμένες πατρίδες», καλό θα είναι να μην ξεχνάμε πως «χαμένες πατρίδες» υπάρχουν για όλους εκείνους τους οποίους αφορούσε η ανταλλαγή πληθυσμών, και όχι μόνο για τους Ελληνες. Χρήσιμη, από αυτή την άποψη, θα ήταν και η παράθεση ορισμένων στοιχείων που συστηματικά αγνοούμε ή αποσιωπούμε, όπως ότι στα τέλη του 19ου αιώνα στο Ρέθυμνο οι μουσουλμάνοι ήταν περισσότεροι από τους χριστιανούς, ότι τα Γιαννιτσά ήταν μία από τις ιερές πόλεις των Τούρκων ή ότι το 1913 ο ελληνικός πληθυσμός του Κιλκίς ήταν λιγότερο από 5%!
Ψάξε λίγο και τα ποσοστά των Ελλήνων στην Μικρά Ασία την ίδια περίοδο.

10. Τέλος, όταν γίνεται λόγος για την εκδίωξη των ελληνικών πληθυσμών από την «προαιώνια κοιτίδα» τους Μικρά Ασία, μπορεί το σχήμα αυτό να χαϊδεύει τα αφτιά των κάθε λογής «ελληνόψυχων» και «πατριδολάγνων», αλλά - δυστυχώς και πάλι γι' αυτούς - η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική. Με εξαίρεση ορισμένους συμπαγείς ελληνικούς πληθυσμούς, κυρίως στον Πόντο και στην Καππαδοκία, οι περισσότεροι από τους Ελληνες που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν κάτω από δραματικές συνθήκες τη Μικρά Ασία το 1922-23 ήταν οικογένειες που, αναζητώντας καλύτερη τύχη, είχαν μεταναστεύσει εκεί από την ηπειρωτική Ελλάδα και από τα νησιά του Αιγαίου κατά τον 19ο αιώνα.

Και οι Τούρκοι ήρθανε από του διαόλου τη μάνα. Ποιος λοιπόν έχει μεγαλύτερες δικαιοδοσίες στην περιοχή?



Logged

Hence we will not say that Greeks fight like heroes, but that heroes fight like Greeks.
Nessa NetMonster
Καταστραμμένος
********
Posts: 7044


Ιούνιος 1999 - 19/7/2009


View Profile
Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος
« Reply #13 on: May 25, 2007, 21:24:29 pm »

Καταρχάς το θέμα μας δεν είναι κατά πόσο είναι ή όχι σωστό το κείμενο, αλλά αν έπρεπε να μοιραστεί στους μαθητές.

Παρ'όλ'αυτά θα πω ότι τα επιχειρήματά σου είναι παιδαριώδη. Το κρυφό σχολειό δεν υπήρξε σου λένε, άλλα αντί άλλων απαντάς. Οι οικογένειες του Πόντου που εκδιώχτηκαν ήταν μετανάστες σου λένε, εσύ απαντάς ότι οι... πρόγονοι(!!!!) των Τούρκων που ζούσαν εκεί ήρθαν από αλλού, λες και είναι το ίδιο (όχι ότι είναι θεμιτή η εκδίωξη μεταναστών, αλλά δεν είναι το ίδιο με το να σε διώχνουν από τον τόπο που γεννηθήκες). Γενικώς ό,τι να'ναι είσαι.
Logged

Διεθνιστική Εργατική Αριστερά
Διεθνιστική Αριστερά
Εργατική Αριστερά
RedNet Θεσσαλονίκης
SolidSNK
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 4617


free()'d and attuned


View Profile
Re: Φιλόλογος διώκεται γιατί μοίρασε αντιεθνικιστικό άρθρο του Βήματος
« Reply #14 on: May 25, 2007, 21:55:32 pm »

Μια φορά βγήκε μια φιλόλογος ναι δείξει μια άλλη (και κατ' εμε ΤΗΝ) αληθεια και πέσαν να τη φάνε. Ε αφού θέλουν έτσι το σχολείο τους μες στα 'ψέμματα υψίστου εθνικού συμφέροντος' ας το έχουν!
Logged

"Savior, conqueror, hero, villain. You are all things, Revan, and yet you are nothing. In the end you belong to neither the light nor the darkness. You will forever stand alone."
Pages: [1] 2 3 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...