• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 18, 2025, 15:45:42 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 18, 2025, 15:45:42 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
H Στοά των Off Topic
by Nikos_313
[Today at 08:53:31]

[Μεταφορά και Διανομή ΗΕ]...
by tzortzis
[Today at 07:55:05]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by chris_p30
[Today at 00:45:33]

Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Katarameno
[June 17, 2025, 21:32:50 pm]

[Ψηφιακά Ολοκληρωμένα Κυκ...
by tzortzis
[June 17, 2025, 21:25:42 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by PAPARI69
[June 17, 2025, 20:59:13 pm]

[Γραφική] Λυμένα θέματα
by okanpala
[June 17, 2025, 18:56:22 pm]

Τι ακούτε αυτήν τη στιγμή...
by Katarameno
[June 17, 2025, 14:25:00 pm]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by george14
[June 17, 2025, 13:58:20 pm]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by tzortzis
[June 17, 2025, 13:19:53 pm]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by george14
[June 17, 2025, 12:08:25 pm]

[ΨEE] Γενικές απορίες και...
by Juror8
[June 17, 2025, 12:06:57 pm]

[Οργάνωση Υπολογιστών] Γε...
by RAFI
[June 16, 2025, 22:46:54 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 19:49:00 pm]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 16:56:56 pm]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[June 16, 2025, 13:28:21 pm]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[June 16, 2025, 12:13:45 pm]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[June 16, 2025, 01:56:37 am]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9961
Latest: Poli
Stats
Total Posts: 1426710
Total Topics: 31711
Online Today: 231
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 62
Guests: 116
Total: 178
marnas
georgino
statiris
mkakale
aachmet
gpapmtb
stavros0201
marilita
Δημήτρης Διακολουκάς
ariadnipm
Ast
jh13
stergiosb
stmanzaf
nikos123321
tasos_ntv
asimomyti
tasos gourd
ioannisfa
Mr Watson
andripappa
MrEagle
artemissamaras_
apostchris
kostas1507
EvanTsir
RAFI
taniakrg
Nikos_313
stefpapa21
sofiastrataki
maria.r
Le ece
serafeim
akontel
dleivadi
soti
palladas
gk1234
pavlaras
adamchatz
Denisivo
Anonikos
orestispail51
varvoutis
tmpadasn
AlexKyr
smoul
makis1941
anon
giannischliapas
VagT
1234
chrysaep
dkatsoul
Gray139
Mikekmp
Bit4Thought
tzesi
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Για αλλαγή του public name σας, επικοινωνήστε με έναν από τους Admins.
THMMY.gr > Forum > Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία > Κινητοποιήσεις - Πρωτοβουλίες Φοιτητών > Κατάληψη (Moderator: Starki) > Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 05/02
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: 1 ... 45 46 [47] 48 49 ... 56 Go Down Print
Author Topic: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 05/02  (Read 126446 times)
KorkoLyk
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Gender: Male
Posts: 840


Δεν αντέχω τόση πραγματικότητα


View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 29/01
« Reply #690 on: January 29, 2007, 00:34:13 am »

Ναι, αλλά ψηφίσαν την Παρασκευή κατάληψη για αυτήν την εβδομάδα, οπότε δεν θα γίνει τίποτα.

Το reuters μου από το ΤΕΙ με ενημέρωσε  Wink Tongue
Logged

"The fact that each individual sees apathy in his fellows perpetuates the common reluctance to organize for change."

Port Huron Statement
Wanderer
Καταστραμμένος
********
Gender: Male
Posts: 5230


Othoum Endron Saous


View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 29/01
« Reply #691 on: January 29, 2007, 00:35:38 am »

Μια ερώτηση που την έχω θέσει και αλλού, αλλά εδώ μάλλον είναι το πιο κατάλληλο μέρος:
Αν οι καταλήψεις και οι πορείες σταματήσουν χωρίς να έχει υποχωρήσει η κυβέρνηση, τότε θεωρείτε ότι δεν έχουν πετύχει οι αγωνιζόμενοι απολύτως τίποτα;
Θέλω να πω, το ότι φάνηκε μια αντίδραση, έστω και αν αυτή σταμάτησε χωρίς να υπήρξε υποχώρηση από την κυβέρνηση, και αυτό δεν θεωρείται ένα πρώτο βήμα;


Quote from: KorkoLyk on January 29, 2007, 00:34:13 am
Ναι, αλλά ψηφίσαν την Παρασκευή κατάληψη για αυτήν την εβδομάδα, οπότε δεν θα γίνει τίποτα.

Το reuters μου από το ΤΕΙ με ενημέρωσε  Wink Tongue
Όχι που δε θα ψήφιζαν! Δεν είχαν αρχίσει και τις καταλήψεις πολύ πριν από εμάς;
Logged

Preserve and keep us safe this night     *and our innocence made fun of justice*

Once we dreamt of everything
united by our love
There's a place for everyone
so we scream "Liberta"
Turambar
Veteran
Διεστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 20652

μη νοιάζεσαι


View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 29/01
« Reply #692 on: January 29, 2007, 00:53:52 am »

Quote from: Wanderer on January 29, 2007, 00:35:38 am
Μια ερώτηση που την έχω θέσει και αλλού, αλλά εδώ μάλλον είναι το πιο κατάλληλο μέρος:
Αν οι καταλήψεις και οι πορείες σταματήσουν χωρίς να έχει υποχωρήσει η κυβέρνηση, τότε θεωρείτε ότι δεν έχουν πετύχει οι αγωνιζόμενοι απολύτως τίποτα;
Θέλω να πω, το ότι φάνηκε μια αντίδραση, έστω και αν αυτή σταμάτησε χωρίς να υπήρξε υποχώρηση από την κυβέρνηση, και αυτό δεν θεωρείται ένα πρώτο βήμα;


Το πρώτο βήμα για τι;

Για την ταπείνωση που μας περιμένει στο μέλλον?
Logged

byeeee
Wanderer
Καταστραμμένος
********
Gender: Male
Posts: 5230


Othoum Endron Saous


View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 29/01
« Reply #693 on: January 29, 2007, 01:13:16 am »

Quote from: Turambar on January 29, 2007, 00:53:52 am
Το πρώτο βήμα για τι;

Για την ταπείνωση που μας περιμένει στο μέλλον?
Ε μην το βλέπεις τόσο απαισιόδοξα.
Οι καλοί θα σκεφτούν "αφού υπήρξε τέτοια αντίδραση μήπως όντως κάνουμε λάθος;"
Ενώ οι κακοί "μήπως πρέπει να το ξανασκεφτούμε ώστε να μή χάσουμε ψήφους;"

Ή πάλι μπορεί να φοβηθούν νέες αντιδράσεις. Αν και υπάρχει το ενδεχόμενο να σκεφτούν "όπως οι προηγούμενες δεν κράτησαν μέχρι τέλους, έτσι και αυτές δεν θα κρατήσουν για πολύ."
Αλλά και πάλι, θα το σκεφτούν πολύ πριν ψηφίσουν κάτι, αν όντως οι προτάσεις τους είναι λανθασμένες.
Logged

Preserve and keep us safe this night     *and our innocence made fun of justice*

Once we dreamt of everything
united by our love
There's a place for everyone
so we scream "Liberta"
BOBoMASTORAS
Veteran
Καταστραμμένος
******
Posts: 6082


It just doesn't get any easier! It gets worse...


View Profile
deleted
« Reply #694 on: January 29, 2007, 01:18:31 am »

deleted
« Last Edit: June 14, 2015, 21:33:23 pm by BOBoMASTORAS » Logged

Της γενιάς μου βασιλιά,
μην κατέβεις τα σκαλιά.
Πιες αθάνατο νερό
να νικήσεις τον καιρό.

http://tools.ietf.org/html/rfc1149
The only reason we invent robots
Wanderer
Καταστραμμένος
********
Gender: Male
Posts: 5230


Othoum Endron Saous


View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 29/01
« Reply #695 on: January 29, 2007, 01:22:11 am »

Επειδή ακόμα δεν έχω διαμορφώσει άποψη, να τονίσω ότι αυτά που είπα ισχύουν μόνο στην περίπτωση που όντως τα νέα μέτρα είναι αρνητικά για την παιδεία.
Logged

Preserve and keep us safe this night     *and our innocence made fun of justice*

Once we dreamt of everything
united by our love
There's a place for everyone
so we scream "Liberta"
emmanuel
Veteran
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 3830


πλάκα με κανεις?


View Profile WWW
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 29/01
« Reply #696 on: January 29, 2007, 02:13:51 am »

      «Αξίες» δημοσίων ΑΕΙ

* Ας τις εγγυηθεί η κυβέρνηση με τον νόμο-πλαίσιο και μάλλον θα σταματήσει κάθε αντίδραση!

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΙΝΟΣ

Καθώς συνεχίζεται η αντίδραση για την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, ας δούμε μερικές «κατακτήσεις» που κυριαρχούν στα ελληνικά ΑΕΙ, εντελώς άγνωστες σε οποιαδήποτε άλλη χώρα, για τις οποίες ανομολογήτως, αλλά κυρίως, αγωνίζονται οι περισσότεροι υπέρμαχοι του δημόσιου χαρακτήρα του πανεπιστημίου, που είναι καταφανώς πια οι κατευθυνόμενοι καθηγητές και φοιτητές ΚΚΕ και ΣΥΝ και οι αντιεξουσιαστές, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία, δηλαδή ΔΑΚΕ (ΝΔ) και ΠΑΣΚ (ΠαΣοΚ), δεν μετέχει στις συνελεύσεις.

* Οι υποψήφιοι φοιτητές δίνουν εξετάσεις για να μπουν οπουδήποτε. Τους παρέχονται άπειρες επιλογές ώστε να μπορέσουν να πάρουν ένα κάποιο πτυχίο, άσχετα από την κλίση και τις δυνατότητές τους.

* Εισάγονται για ανώτατες σπουδές μολονότι ο μέσος όρος βαθμολογίας τους επιμένουν ότι μπορεί να είναι κάτω από τη βάση, συνεπώς περίπου αγράμματοι.

* Παράλληλα εισάγονται σχεδόν ισάριθμοι αλεξιπτωτιστές, άνευ εξετάσεων (ως δήθεν καρκινοπαθείς, προβληματικοί, ψυχοπαθείς, αθλητές, ομογενείς κ.ά.), με διακομματική συνενοχή.

* Από τη στιγμή της εισαγωγής σε κάποια σχολή δικαιούνται να παραμένουν αιώνιοι φοιτητές μέχρι του θανάτου τους, ακόμη και ύστερα από αυτόν!

* Από της εισαγωγής τους στα ΑΕΙ ωσότου λάβουν το πτυχίο τους οι σπουδάζοντες δικαιούνται να μην παρακολουθήσουν ποτέ οποιοδήποτε διδασκόμενο από έδρας μάθημα. Την απουσία μάθησης συχνά αναπληρώνουν στις εξετάσεις η αντιγραφή, η πλαστοπροσωπία, οι απειλές, τα μέσα, ο κομματικός τσαμπουκάς. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να μη χάνουν εξεταστικές περιόδους.

* Οι φοιτητές δικαιούνται να φθάνουν στις πτυχιακές ακόμη και αν δεν έχουν δώσει επιτυχείς εξετάσεις στα μαθήματα του πρώτου έτους. Ταυτόχρονα δίνουν εξετάσεις στο διηνεκές ώσπου να κουραστεί ο καθηγητής να τους απορρίπτει.

* Οι καθηγητές όλων των βαθμίδων προσέρχονται στο μάθημα μόνο αν έχουν φιλότιμο. Ειδάλλως δεν πατάνε και αυτοί το πόδι τους στις αίθουσες διδασκαλίας - ατιμωρητί, αφού είναι μόνιμοι.

* Οι καθηγητές διόλου σπανίως εκλέγονται και προάγονται με βάση τις γνωριμίες, την οικογενειοκρατία, την κομματική στήριξη και άλλα ανάλογα. Η τυχόν επιστημονική τους επάρκεια δεν βλάπτει, αλλά δεν συνιστά προϋπόθεση.

* Στα ΑΕΙ μας λειτουργούν φοιτητικοί σύλλογοι που οι διοικήσεις τους εκλέγονται ως υποψήφιες κομματικών παρατάξεων με εκλογικές διαδικασίες χωρίς εγγύηση του αδιάβλητου. Οι γνήσιες δημοκρατικές διαδικασίες στα ΑΕΙ είναι άγνωστες και όποιος αντιστέκεται στις δυναμικές μειοψηφίες μπορεί να βρεθεί και στο νοσοκομείο.

* Οι φοιτητές και οι φίλοι τους κουκουλοφόροι, γύφτοι, έμποροι ναρκωτικών και άλλες «δημοκρατικές δυνάμεις» δικαιούνται να εισβάλλουν και να παρεμποδίζουν το μάθημα, να προπηλακίζουν καθηγητές και συμφοιτητές τους που δεν υποκύπτουν στη βία, να κάνουν καταλήψεις, να καταστρέφουν γραφεία, επιστημονικές εργασίες, την πανεπιστημιακή περιουσία, να κατασκευάζουν και να εκσφενδονίζουν βόμβες μολότοφ. Το πανεπιστημιακό άσυλο έχει μεταλλαχθεί σε άσυλο ασυδοσίας, παραβατικότητας και εγκλημάτων, με κατάλυση του διαλόγου και της ελεύθερης διακίνησης των ιδεών, με την ανίερη ανοχή όλου σχεδόν του πολιτικού φάσματος, των πρυτανικών αρχών και της δικαστικής εξουσίας.

Αυτά είναι μερικά μόνο από τα απαράδεκτα χαρακτηριστικά του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου, υπέρ των οποίων κυρίως αγωνίζονται (χωρίς να το ομολογούν) οι αντιτιθέμενοι σε κάθε αλλαγή. Αν αυτές τις «αξίες», άγνωστες στα δημόσια πανεπιστήμια των άλλων χωρών, τις κατοχύρωνε το καθεστώς που θα επιβληθεί και στα μη κρατικά πανεπιστήμια, τότε θα κόπαζε η αντίδραση των πολλών. Αλλά φυσικά κανένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο δεν θα ιδρυόταν.



Πηγή: Το ΒΗΜΑ



Δημοσκόπηση VPRC: Οχι σε καταστροφές και καταλήψεις

72% όχι στις καταλήψεις. Λένε oχι: 99% στην καταστροφή δημόσιας και ιδιωτικής περιουσίας, 79% στις καταλήψεις και τα μπλόκα στις εθνικές οδούς, 72% στις καταλήψεις σχολείων και πανεπιστημίων, 34% στις αφίσες και στις προκηρύξεις διαμαρτυρίας. H κοινή γνώμη απορρίπτει τις ακραίες μορφές διαμαρτυρίας.

ΠANEΠIΣTHMIA: Περίπου 1 δισ. ευρώ ετησίως για την αποκατάσταση των καταστροφών

ΦOITHTEΣ: Aγχος για την απώλεια της εξεταστικής

ΠOΣΔEΠ: Πώς «καπελώνει» τους καθηγητές

 

 

Οχι στις καταστροφές και στις καταλήψεις
 Αντίθετοι οι πολίτες στις ακραίες μορφές διαμαρτυρίας, αλλά ευαίσθητοι για τα ατομικά δικαιώματα, σύμφωνα με έρευνα της VPRC
Του Κ. Η. Φαφουτη

Η κοινή γνώμη απορρίπτει τις ακραίες μορφές διαμαρτυρίας ως μέσο διεκδίκησης αιτημάτων ή έκφρασης διαφωνίας με τις επιλογές της πολιτικής εξουσίας. Παράλληλα, υπό το βάρος προφανώς των βίαιων επεισοδίων που σημειώθηκαν στο Πολυτεχνείο και της αδυναμίας των αρμόδιων φορέων να προστατεύσουν τα πανεπιστημιακά ιδρύματα, δείχνει έτοιμη να δεχθεί αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο για το πανεπιστημιακό άσυλο, εμφανίζεται όμως ευαίσθητη στην ανάγκη προστασίας των δικαιωμάτων και των ελευθεριών του πολίτη. Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από την έρευνα της VPRC, που δημοσιεύει σήμερα η «Κ». Οπως προκύπτει από αυτή, σχεδόν το σύνολο των πολιτών (99%) απορρίπτει την πρακτική των καταστροφών ως μορφή διαμαρτυρίας. Εξίσου συντριπτικά είναι τα ποσοστά αυτών που αποδοκιμάζουν τη διακοπή της κυκλοφορίας των εθνικών δρόμων, στην οποία καταφεύγουν συνήθως οι αγρότες και τις καταλήψεις σχολείων και πανεπιστημίων, στις οποίες προχωρούν συχνά μαθητές και φοιτητές (79% και 72% αντιστοίχως). Αντιθέτως, δείχνουν ιδιαίτερη ανεκτικότητα στην πραγματοποίηση πορειών και διαδηλώσεων (76% τις εγκρίνουν) και απεργιών (76%), παρά την ταλαιπωρία που προκαλούν.

Οι απαντήσεις στα ερωτήματα της έρευνας αναδεικνύουν σαφώς τη συκοφάντηση, που έχει υποστεί η έννοια του πανεπιστημιακού ασύλου με τις συνεχείς παραβιάσεις του από τους γνωστούς αγνώστους και την ανοχή που δείχνουν οι αστυνομικές αρχές με αποτέλεσμα και τη στροφή της κοινωνίας σε πιο συντηρητικές απόψεις. Παρότι η πλειοψηφία (51%) θεωρεί ακόμη αναγκαία την ύπαρξη του ασύλου, το σχετικό ποσοστό εμφανίζει σημαντική κάμψη σε σχέση με τον περασμένο Ιούνιο, που ήταν 65%. Στο μεσοδιάστημα μεσολάβησαν δύο «επεισοδιακά» κύματα κινητοποιήσεων στον εκπαιδευτικό χώρο, που, όπως φαίνεται, έπαιξαν ρόλο στο να αυξηθεί κατά πολύ το ποσοστό αυτών που θεωρούν ότι δεν πρέπει να υπάρχει καθόλου άσυλο (40%).

Ενδεικτικό των τάσεων που δημιουργούνται είναι ότι το 53% θεωρεί πως όταν γίνονται καταλήψεις η αστυνομία πρέπει να παρεμβαίνει κατόπιν αδείας των πανεπιστημιακών αρχών, το 21% θέλει επέμβαση ακόμη και χωρίς άδεια και μόνο το 21% απορρίπτει τις επεμβάσεις. Ωστόσο, οι περισσότεροι (5 στους 10) τονίζουν ότι το άσυλο είναι από τα λιγότερο σημαντικά προβλήματα, που αντιμετωπίζει η παιδεία. Την ίδια στιγμή, όμως, στο δίλημμα εφαρμογή των νόμων και της τάξης ή προστασίας των ατομικών δικαιωμάτων, η πλειοψηφία τάσσσεται υπέρ της δεύτερης. Το 46% επιλέγει την προστασία των προσωπικών ελευθεριών, έναντι του 26% που ιεραρχεί στην πρώτη θέση τους νόμους. Τέλος, από την έρευνα προκύπτει και η ανησυχία της κοινής γνώμης για το επίπεδο σεβασμού των δικαιωμάτων αυτών, καθώς το 70% πιστεύει ότι «αρκετές φορές» παραβιάζονται.

 


Αναζητείται έξοδος από την κρίση
 Ποιοι ευθύνονται για την πόλωση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ? τι λένε καθηγητές και φοιτητές που διαφωνούν με τις κινητοποιήσεις
Του Αποστολου Λακασα

Παρά τις προ δύο εβδομάδων δηλώσεις στην «Κ»  της υπουργού Παιδείας κ. Μαριέττας Γιαννάκου για «την ανάγκη διακομματικής συνεννόησης» και του αρμόδιου του ΠΑΣΟΚ για σχετικά θέματα κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη ότι «η συζήτηση για την Παιδεία δεν χωράει κομματικούς χειρισμούς», δεν έχει βρεθεί ακόμη ο κεντρικός πολιτικός άξονας,
που θα δημιουργήσει το πλαίσιο εξόδου από την κρίση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στα πανεπιστήμια η αναταραχή είναι μεγάλη, καθώς περίπου 300 σχολές τελούν υπό κατάληψη από αριστερούς φοιτητικούς συλλόγους, με κίνδυνο όχι μόνο να χαθεί η εξεταστική περίοδος του Φεβρουαρίου αλλά και όλο το χειμερινό εξάμηνο. Ταυτόχρονα, οι σύλλογοι δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους. Βέβαια, η πίεση των φοιτητών που θέλουν να επανέλθει η ηρεμία και να επιστρέψουν στα μαθήματα είναι έντονη. Μαζί τους έχουν μια μεγάλη μερίδα πανεπιστημιακών, που παρατηρούν αγωνιώντας τις εξελίξεις και αποστασιοποιούνται από την απαξιωμένη ηγεσία της ομοσπονδίας τους (ΠΟΣΔΕΠ).

 


Τι «κρύβεται» πίσω από τις απεργίες της ΠΟΣΔΕΠ
Η ΠΟΣΔΕΠ απεργεί! Με? επαναστατικό ύφος, κάθε τόσο η ομοσπονδία των πανεπιστημιακών αναγγέλλει απεργίες αντιδρώντας πότε στις αλλαγές στον νόμο-πλαίσιο, πότε στην αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος. Μήπως όμως θα έπρεπε να ανακοινώνει και τα ποσοστά συμμετοχής στην απεργία; Το ίδιο κάνουν σε ανάλογες κινητοποιήσεις οι ομοσπονδίες των δασκάλων (ΔΟΕ) και των καθηγητών (ΟΛΜΕ). Μήπως κάτι κρύβει η ηγεσία των πανεπιστημιακών; Μήπως κρύβει την απαξίωσή της -συνδικαλιστική αλλά και ακαδημαϊκή- από το σώμα των περίπου 8.500 πανεπιστημιακών;

Στη θέση του προέδρου της ΠΟΣΔΕΠ βρίσκεται ο αναπληρωτής καθηγητής του ΕΜΠ κ. Λάζαρος Απέκης, και «δεξί του χέρι» και γενικός γραμματέας είναι ο επίκουρος στο ΕΜΠ κ. Γιάννης Μαΐστρος. Και οι δύο προέρχονται πολιτικά από την ευρύτερη Αριστερά και αποτελούν την πλειοψηφία μαζί με ακόμη 3 μέλη από τον Συνασπισμό - ευρύτερη Αριστερά. Τα υπόλοιπα μέλη της εκτελεστικής γραμματείας εντάσσονται 3 στο ΠΑΣΟΚ, 2 στο ΚΚΕ, 1 στη Νέα Δημοκρατία. Η ΠΟΣΔΕΠ είναι το ανώτερο συνδικαλιστικό όργανο των πανεπιστημιακών, αφού υπάρχουν πρωτοβάθμιοι σύλλογοι διδασκόντων ανά σχολή ή ίδρυμα. Η εκτελεστική γραμματεία της ΠΟΣΔΕΠ μόνο να καταθέσει πρόταση προς τους συλλόγους (π.χ. για απεργία) νομιμοποιείται, και όχι να αποφασίσει.

Ποσοστά συμμετοχής

Η ανακοίνωση ποσοστών συμμετοχής στην απεργία δεν είναι απλώς θέμα τήρησης μιας συνδικαλιστικής πρακτικής. Με την ανακοίνωση η ΠΟΣΔΕΠ θα απαντούσε σε όσους ισχυρίζονται ότι η εκτελεστική γραμματεία της «κρύβεται» πίσω από τις καταλήψεις των σχολών από τις αριστερές φοιτητές παρατάξεις. «Με υπό κατάληψη από φοιτητές 300 τόσων σχολών, όλοι εύκολα απεργούν?» είναι το απολύτως εύλογο επιχείρημα όσων υποστηρίζουν ότι η απήχηση της ΠΟΣΔΕΠ στην πανεπιστημιακή κοινότητα είναι πολύ μικρή.

Μάλιστα, ασφαλείς πληροφορίες της «Κ» αναφέρουν ότι στις συνεδριάσεις των πρωτοβάθμιων συλλόγων διδασκόντων σε κάθε ίδρυμα η συμμετοχή δεν ξεπερνάει κατά μέσο όρο το 15% με 20%! Αντίστοιχα είναι τα ποσοστά συμμετοχής στις διεργασίες για το επικείμενο συνέδριο της ομοσπονδίας. Μετά από αυτό, τα περί μαζικότητας του κλάδου καταρρίπτονται ευθύς!

Αδυναμία συσπείρωσης

Πρόκειται για μια σαφή αδυναμία της ΠΟΣΔΕΠ να συσπειρώσει τους πανεπιστημιακούς, ακόμη και στην τρέχουσα κρίσιμη περίοδο. Μήπως, όμως, δεν θέλει τη μαζικότητα; Μήπως τα κομματικά επιτελεία μετρούν τα? κουκιά και δεν τους βγαίνουν; Είναι χαρακτηριστικό ότι υπάρχουν αναφορές ότι οι τελευταίες συνεδριάσεις των πρωτοβάθμιων συλλόγων γίνονται «εν κρυπτώ», αφού ελλοχεύει ο κίνδυνος η μαζικότερη συμμετοχή να φέρει ακριβώς το αντίθετο από το επιθυμητό αποτέλεσμα. Δηλαδή, την απόρριψη της πρότασης για απεργία.

Και αυτό εξηγείται από δύο λόγους:

- Κατά πρώτον, η ηγεσία της ΠΟΣΔΕΠ απαρτίζεται ως επί το πλείστον από πανεπιστημιακούς με πολύχρονη διαμονή εντός των ιδρυμάτων, η οποία τώρα ολοκληρώνεται. Προέρχονται από τις τάξεις των παλαιών βοηθών των καθηγητών της έδρας (καθεστώς εντός των ιδρυμάτων που ίσχυε πριν από τον νόμο-πλαίσιο 1268 του 1982). Εντάχθηκαν στις 4 βαθμίδες του διδακτικού προσωπικού (λέκτορα, επίκουρου, αναπληρωτή καθηγητή και καθηγητή) αφού ολοκλήρωσαν το διδακτορικό τους, σύμφωνα με την «απαίτηση» του 1268. Η πλειονότητα των προσώπων βρίσκεται ηλικιακά κοντά στη δεκαετία των 60. Χωρίς να υπάρχει η πρόθεση και η δυνατότητα να κριθεί το επιστημονικό έργο των μελών της ηγεσίας της ΠΟΣΔΕΠ, καθώς και οι λόγοι που συνέβαλαν στην αργοπορία ή και την επιτάχυνση μιας καριέρας, είναι δεδομένο ότι βρίσκουν συνοδοιπόρους στην γενιά που μπήκε στα πανεπιστήμια πριν από το ?80. Δεν λείπουν, άλλωστε, και όσοι ευθέως αμφισβητούν το επιστημονικό έργο των μελών της ηγεσίας και εκτιμούν ότι «υπολείπονται των στοιχειωδών ακαδημαϊκών χαρακτηριστικών». Αρα, η νέα γενιά πανεπιστημιακών δεν έχει πολλά κοινά με την ΠΟΣΔΕΠ.

- Ο δεύτερος λόγος σχετίζεται με τη στείρα άρνηση της ηγεσίας της ΠΟΣΔΕΠ να καταθέσει ουσιαστικές προτάσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι ενδεικτικό ότι υπάρχουν κινήσεις πανεπιστημιακών -οι περισσότεροι στη δυναμική ηλικία των 40 και των 50- οι οποίοι, έστω και αν διαφωνούν με το προσχέδιο του υπ. Παιδείας, παραδέχονται την ανάγκη αλλαγών και έχουν καταθέσει προτάσεις.

Εν κατακλείδει προκύπτει ότι η ΠΟΣΔΕΠ με την υπάρχουσα μορφή της είναι ένας απαξιωμένος φορέας εντός των ιδρυμάτων, που στηρίζεται στα δεκανίκια των φοιτητικών παρατάξεων είτε για να υπηρετήσει κομματικές γραμμές είτε για να ολοκληρώσει ασθμαίνοντας μια πανεπιστημιακή καριέρα είτε για να? δηλώσει ότι συμμετέχει σε συλλαλητήρια και ότι απεργεί!

 

 

Νίκος Σταυρακάκης: Γιατί διαφωνώ με τη στείρα άρνηση της ΠOΣΔEΠ
Χρειάζεται αξιολόγηση, δημιουργία Κέντρων Αριστείας, κατάρτιση νέου νόμου - πλαισίου. Ο αναπληρωτής καθηγητής του ΕΜΠ κ. Νίκος Σταυρακάκης διατηρεί τη θέση του αντιπροέδρου της ομοσπονδίας των πανεπιστημιακών (ΠΟΣΔΕΠ). Αντιπροσωπεύει, όμως, το κομμάτι εκείνο που αποστασιοποιείται από τη στείρα άρνηση, την οποία εκφράζει η ηγεσία της ΠΟΣΔΕΠ και -μιλώντας σήμερα στην «Κ»- κάνει προτάσεις για το μέλλον των ιδρυμάτων.

? Πώς κρίνετε τη στάση της ηγεσίας της ΠΟΣΔΕΠ σε όσα προτείνονται για αλλαγές στα ΑΕΙ;

? Είναι περίεργο ότι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι αρνούνται τον διάλογο. Η στάση των συναδέλφων της πλειοψηφίας είναι για μένα δύσκολα εξηγήσιμη. Βρισκόμαστε σε πολύ κρίσιμη και ενδιαφέρουσα περίοδο και πρέπει να βοηθήσουμε στη διαμόρφωση ενός πανεπιστημίου που το έχουν ανάγκη οι νέες γενιές.

? Τί προτείνετε;

? Πρέπει να ξεκινήσει η αξιολόγηση. Ομως πώς; Πριν από λίγο καιρό το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας άρχισε τη διαδικασία της αξιολόγησης και η ηγεσία της ΠΟΣΔΕΠ το κατήγγειλε. Εφόσον η τριτοβάθμια εκπαίδευση άνοιξε σε περισσότερους εισακτέους, θα υπάρξουν και δυσλειτουργίες. Για να τις αποφύγουμε, θα πρέπει να διασφαλιστεί η αναβάθμιση και η ανάπτυξη. Με εργαλείο την αξιολόγηση, πρέπει να βελτιώσουμε την κατάσταση και να εμπλέξουμε και Ελληνες της διασποράς και ξένους πανεπιστημιακούς με τα ελληνικά ιδρύματα. Ταυτόχρονα, εκτιμώ ότι πρέπει να δημιουργηθούν τα Κέντρα Αριστείας. Υπάρχουν σε όλες τις χώρες. Μπορεί Κέντρο να είναι ένα εργαστήριο, ένας τομέας, ένα πανεπιστήμιο. Πρέπει να βρει τον τρόπο η Ελλάδα να ενισχύσει κομμάτια των πανεπιστημίων με διαφορετική πολιτική. Είναι απαράδεκτο, π.χ., η Ελλάδα να μην έχει ένα Κέντρο Αριστείας στην Αρχαιολογία. Είναι και ζήτημα εθνικής πολιτικής.

? Πώς κρίνετε τις βασικές προτάσεις στο προσχέδιο νόμου;

? Η κατάργηση των «αιώνιων» φοιτητών είναι σωστή. Το άσυλο πρέπει να υπάρχει. Αλλά έχουμε ένα θεσμικό πλαίσιο που επί 25 χρόνια δεν έχει εφαρμοστεί. Αυτό και μόνο δείχνει ότι υπάρχει πρόβλημα στον θεσμό. Για τις πρυτανικές εκλογές προτείνω καθολική ψηφοφορία με ποσόστωση επί του συνόλου των ψήφων κάθε ομάδας (διοικητικοί, φοιτητές, πανεπιστημιακοί). Ευρύτερα, πιστεύω ότι χρειάζεται ένας καινούργιος νόμος-πλαίσιο, με βάση τις εξελίξεις της τελευταίας 25ετίας. Ομως, έστω και εάν κατά περίπτωση στο προσχέδιο υπάρχουν λύσεις, οι προτάσεις του υπουργείου είναι αποσπασματικές και εμβαλωματικές στο υπάρχον προβληματικό θεσμικό πλαίσιο. Δεν υπάρχει όραμα που να αποτυπώνεται σε ένα νέο θεσμικό πλαίσιο.

? Πώς κρίνετε την κατάσταση που υπάρχει σήμερα στα ιδρύματα;

? Δραματική. Ως πανεπιστημιακός δάσκαλος οφείλω να ζητήσω συγγνώμη από τους φοιτητές και τις οικογένειές τους. Στους
πρωτοετείς θα πρέπει να συστήσω υπομονή και να τους διαβεβαιώσω ότι το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο έχει να τους προσφέρει πολλά.

? Το προσεχές συνέδριο της ΠΟΣΔΕΠ θα δρομολογήσει εξελίξεις;

? Θεωρώ πως ναι. Κάνω έκκληση στους συναδέλφους να συμμετάσχουν στις προσυνεδριακές εκλογικές διαδικασίες. Η μαζική συμμετοχή αποτελεί τη μόνη εγγύηση για γνήσια εκπροσώπηση.

 


Πάνω από ένα δισ. ευρώ οι καταστροφές στα ΑΕΙ
Ξεπερνάει το ένα δισ. ευρώ ετησίως το ποσό που καλούνται να καταβάλουν τα μεγάλα ιδρύματα της χώρας για να αποκαταστήσουν τις ζημιές που προκαλούν διάφορα άτομα σε πάρτι εντός των ιδρυμάτων ή καταλήψεις έπειτα από πορείες.

- Στο ΕΜΠ, σύμφωνα με τις πρυτανικές αρχές, το ίδρυμα το 2006 ξόδεψε περί τις 500.000 ευρώ για να αποκαταστήσει τις ζημιές που προκλήθηκαν μέσα στη χρονιά. Το περασμένο φθινόπωρο, και κατά τη διάρκεια καταλήψεων, το ίδρυμα δεινοπάθησε! Οι καταστροφές σε πόρτες, τοίχους, τζαμαρίες, αίθουσες, εργαστηριακό υλικό και οι κλοπές υπολογιστών ήταν συχνές, και ήταν αυτές που εκτίναξαν το συνολικό ετήσιο ποσό. Το 2007 άρχισε με μια... επιταγή 150.000 ευρώ. Τόσα χρειάστηκε να καταβάλει το ίδρυμα για να αποκαταστήσει πριν από λίγες ημέρες τις ζημιές σε κτίριο της φοιτητικής εστίας, που ήταν υπό κατάληψη.

- Στο Αριστοτέλειο Θεσσαλονίκης, στις 9 Σεπτεμβρίου 2006 κάηκαν 22 αυτοκίνητα εντός του πανεπιστημιακού ασύλου από διάφορα άτομα. Επίσης, κινδύνεψε αλσύλλιο στον χώρο, ενώ συχνά καταστρέφονται μικρά υποκαταστήματα τραπεζών που βρίσκονται στον χώρο. Πανεπιστημιακοί και φοιτητές έχουν έντονα στη μνήμη τις εικόνες καταστροφής στο ίδρυμα μετά τη νύχτα της 17ης Νοεμβρίου 2005. Κατεστραμμένα κυλικεία, αίθουσες, γραφεία, πόρτες, κομπιούτερ... Οι ζημιές προσέγγισαν τις 200.000 ευρώ.

- Συχνές είναι οι καταστροφές και στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Πέρυσι το συνολικό ποσό για την αποκατάσταση των ζημιών προσέγγισε τις 150.000 ευρώ.

 

 

Αγχος για την εξεταστική εν μέσω καταλήψεων
Της Ελενας Καρανατση

Το πνεύμα των καταλήψεων και των αγωνιστικών κινητοποιήσεων φαίνεται ότι δεν διακατέχει όλη τη φοιτητική κοινότητα, καθώς δεν είναι λίγοι εκείνοι που αγχώνονται για την εξεταστική που κινδυνεύει να χαθεί, ενώ θεωρούν ότι η μορφή αυτών των καταλήψεων απαξιώνει και ευτελίζει το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο. Η «Κ» μίλησε με πέντε φοιτητές, οι οποίοι παρακολουθούν όσα μαθήματα διδάσκονται φέτος στα αμφιθέατρα των σχολών και απέχουν από τις καταλήψεις.

Γιώργος Στέγκος - 4ο έτος, Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ

Το ακαδημαϊκό έτος ξεκίνησε από τον Νοέμβριο και το εξάμηνο συρρικνώθηκε σε ένα μήνα. Το 2007 δεν έχουμε κάνει κανένα μάθημα. Αν δεν αναπληρωθούν τα μαθήματα, θα χαθεί η εξεταστική. Από την άλλη, δεν είναι σωστό να εξεταστούμε σε μαθήματα που δεν έχουμε διδαχθεί, έτσι υποβαθμίζεται η αξία του πτυχίου.

Είμαι κατά των καταλήψεων. Είναι το έσχατο μέσο. Ετσι όπως γίνονται, υποβαθμίζουν την αξία του δημόσιου πανεπιστημίου. Το πρόβλημα είναι ότι πήγαμε σε καταλήψεις χωρίς διάλογο, ώστε να εκφράσει και η άλλη πλευρά τις διαφωνίες της. Πιστεύω ότι το προσχέδιο νόμου κινείται σε καλές γραμμές. Οσο για το περίφημο αρθρο 16, θλίβομαι διότι ορισμένοι έχουν παρανοήσει και μιλούν για κατάργηση ενώ πρόκειται για αναθεώρηση.

Φαίη Κ. - Επί πτυχίω στη Νομική Αθηνών

Εχουμε ήδη χάσει τρεις εβδομάδες μαθημάτων και μία εβδομάδα από την εξεταστική. Προσωπικά δεν βρίκω ποιο το όφελος από την απώλεια σημαντικών διδακτικών ωρών. Αν έπρεπε οπωσδήποτε να γίνει κατάληψη, γιατί να μην αποφασιζόταν για μετά τις εξετάσεις. Θεωρώ ότι είναι πιο σημαντικές οι διαδηλώσεις από το κλείσιμο της σχολής, το οποίο ουσιαστικά αποφασίζεται από μειοψηφία φοιτητών. Στις γενικές συνελεύσεις δεν ακούγονται όλες οι απόψεις, ενώ η κατάσταση μέσα στον υπό κατάληψη χώρο είναι τριτοκοσμική. Οι καταληψίες ψήνουν λουκάνικα και βάφουν τους τοίχους απαξιώνοντας το ίδιο το νόημα της κατάληψης αλλά και το δημόσιο πανεπιστήμιο, για το οποίο υποτίθεται ότι αγωνίζονται. Παρ? όλα αυτά, δεν είμαι υπέρ της ίδρυσης μη κρατικών ιδρυμάτων, διότι πιστεύω ότι πρέπει η πολιτεία να δώσει έμφαση και περισσότερα χρήματα στα δημόσια.

Β. Τσιατσιάμης - Επί πτυχίω στο Οικονομικό Νομικής

Εχουμε ήδη χάσει 4 ημέρες από την εξεταστική και καταφέραμε να δώσουμε μόνο ένα μάθημα. Μάλιστα κατά την ώρα της γραπτής εξέτασης εισέβαλαν κάποιοι άλλοι φοιτητές και προσπαθούσαν να βγάλουν έξω τους υπόλοιπους που έδιναν το μάθημα, οπότε τελικά χάθηκε και αυτή η εξέταση. Είναι κρίμα, γιατί υπάρχουν και φοιτητές από επαρχία που ήρθαν για να δώσουν τα μαθήματα, ταλαιπωρήθηκαν, ξόδεψαν χρήματα.

Δεν συμφωνώ με τις καταλήψεις ως μορφή κινητοποίησης. Καλό είναι το φοιτητικό κίνημα να διεκδικεί με διαδηλώσεις και άλλες εκδηλώσεις. Τάσσομαι υπέρ της αναθεώρησης του άρθρου 16 υπό όρους. Θέλουμε ένα πιο δυνατό και ευέλικτο ελληνικό πανεπιστήμιο με ερευνητικά προγράμματα που δεν θα υπολειτουργούν όπως σήμερα. Με την αναθεώρηση του άρθρου πιστεύω ότι τα ελληνικά ΑΕΙ θα γίνουν πιο ανταγωνιστικά.

Δέσποινα Ρεμιγιάκη - Οικονομικό Νομικής

Ευτυχώς στο τμήμα μου είναι ζήτημα αν χάσαμε δύο ημέρες μαθημάτων, οπότε η εξεταστική θα διεξαχθεί. Σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε να ξαναπεράσουμε αυτά που ζήσαμε το περσινό καλοκαίρι με την πίεση της διπλής εξεταστικής. Από την άλλη θεωρώ ότι υπάρχει λόγος για να κάνει κανείς κατάληψη, διότι δεν πιστεύω στην αναγκαιότητα των ιδιωτικών πανεπιστημίων.

Τζορτζίνα Ασημάκη - Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, Πάντειο

Πότε κάνουμε μάθημα και πότε όχι. Διαφωνώ με το μέτρο των καταλήψεων διότι η ύλη δύσκολα αναπληρώνεται. Ηδη έχουμε χάσει σημαντικά εργαστήρια.



Πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
« Last Edit: January 29, 2007, 02:16:12 am by emmanuel » Logged

tu/e
Turambar
Veteran
Διεστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 20652

μη νοιάζεσαι


View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 29/01
« Reply #697 on: January 29, 2007, 02:18:46 am »

Quote from: emmanuel on January 29, 2007, 02:13:51 am
      «Αξίες» δημοσίων ΑΕΙ

* Ας τις εγγυηθεί η κυβέρνηση με τον νόμο-πλαίσιο και μάλλον θα σταματήσει κάθε αντίδραση!

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΙΝΟΣ



εξυπνάκιας...
Logged

byeeee
Turambar
Veteran
Διεστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 20652

μη νοιάζεσαι


View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 29/01
« Reply #698 on: January 29, 2007, 02:21:56 am »

απόστολε μπορούμε να βρούμε το email του παραπάνω συγγραφέα λιβέλων?
Logged

byeeee
apostolos1986
Veteran
Επιβεβαρυμένος
******
Posts: 13446



View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 29/01
« Reply #699 on: January 29, 2007, 02:22:21 am »

Quote from: Turambar on January 29, 2007, 02:21:56 am
απόστολε μπορούμε να βρούμε το email του παραπάνω συγγραφέα λιβέλων?

να το ψάξουμε..
Logged

www.twitter.com/apostolos1986
Turambar
Veteran
Διεστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 20652

μη νοιάζεσαι


View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 29/01
« Reply #700 on: January 29, 2007, 02:23:39 am »

21/01/2007 ,

Quote
Εκατοντάδες γάλλοι διαδηλωτές - διαβάζω στο «Βήμα» - συγκεντρώθηκαν υπό βροχήν την παραμονή της Πρωτοχρονιάς στη Νάντη για να πουν «όχι στο 2007». Και ζήτησαν από τον ΟΗΕ (για πλάκα φυσικά) να σταματήσει «την τρελή πορεία του χρόνου» και «να παγώσει το μέλλον»! Στην Αθήνα 2.000 - 3.000 φοιτητές και καθηγητές ΑΕΙ, κυρίως στρατευμένοι στις τάξεις του ΠΑΜΕ (δηλαδή του ΚΚΕ), συνεπικουρούμενοι από απελπιστικά (γι' αυτούς) περιορισμένο αριθμό συνδικαλιστών της ΑΔΕΔΥ, της ΓΣΕΕ, των καθηγητών μέσης και δασκάλων της στοιχειώδους εκπαίδευσης και πρόθυμους για χαβαλέ και σκασιαρχείο μαθητές, διαδηλώνουν κάθε τόσο, στα σοβαρά, αλλά όταν δεν έχουν διακοπές και αργίες. Αίτημά τους «να μην αλλάξει τίποτε και να μην υποβαθμιστεί ο σημερινός χαρακτήρας της δημόσιας εκπαίδευσης». Αυτά που ισχύουν τα θεωρούν καλύτερα.

Τι απειλεί λοιπόν τον χαρακτήρα της δημόσιας εκπαίδευσής μας; Νομίζω ότι η απάντηση προκύπτει από το λεχθέν από τον εγγονό μιας αγαπητής φίλης: « Γιατί δεν με εγγράφετε και εμένα σε δημόσιο γυμνάσιο (αντί του ιδιωτικού) για να κάνω κι εγώ καταλήψεις, διαδηλώσεις και λούφα;»! Αν οι περισσότεροι διαδηλούντες νέοι μας ήταν περισσότερο έξυπνοι και λιγότερο εξυπνάκηδες (δυστυχώς κατ' απομίμηση των περισσότερων γονιών τους που υπό την επήρεια πονηρών πολιτευτών και κομματαρχών ανέδειξαν ως δημοκρατικές αρετές την αναξιοκρατία, τη διαφθορά, την απάτη και το «να περνάμε καλά χωρίς να κοπιάζουμε»), θα είχαν αντιληφθεί το δίδαγμα που προκύπτει από τον εγγονό της ιστορίας μας. Οτι στην ιδιωτική εκπαίδευση εργάζονται σκληρά και ευσυνείδητα δάσκαλοι και μαθητές, χωρίς κοπάνες, καταλήψεις και απεργίες και συνεπώς μαθαίνουν καλύτερα γράμματα. Θα είχαν επίσης αντιληφθεί ότι είναι τέτοια τα χάλια της δωρεάν δημόσιας εκπαίδευσης, ώστε όλοι σχεδόν πια οι μαθητές να είναι αναγκασμένοι να συμπληρώνουν τα κενά της προσφεύγοντας στα άγνωστα σε οποιαδήποτε άλλη χώρα φροντιστήρια. Με αποτέλεσμα και η υποτιθέμενη δωρεάν εκπαίδευση να κοστίζει όσο και η ακριβοπληρωμένη ιδιωτική, αλλά και να επιβαρύνονται καθημερινά με πρόσθετες ώρες μαθημάτων εις βάρος του πολύτιμου ελεύθερου χρόνου και της ψυχικής υγείας τους.

Δεν μπορούν τα καημένα τα παιδιά, ακόμη και οι υποτίθεται ωριμότεροι φοιτητές (πλην των σκεπτόμενων αλλά ανεχόμενων) να αντιληφθούν ότι βάζουν πλάτες για να μην εκπορθηθεί το φέουδο των κομματικών μπράβων που λυμαίνονται και τρομοκρατούν τα ΑΕΙ και που από αυτούς εξαρτάται η εκλογή των πρυτανικών αρχών, ώστε αυτές να είναι υποχείριες της ιδιωτικής συντεχνίας (καθηγητών και συνδικαλιστών σπουδαστών), που δημιούργησε και συντηρεί ο φαυλότερος και καταστρεπτικότερος νόμος της πρώτης περιόδου διακυβέρνησης του ΠαΣοΚ: Ο περιβόητος νόμος-πλαίσιο για τα ΑΕΙ που εν μιά νυκτί ανέδειξε ως τιτλούχους καθηγητές τους συχνά ημιμαθείς υπηρέτες των τότε τακτικών καθηγητών και ταυτόχρονα επέτρεψε να εισβάλουν στα ΑΕΙ τα κόμματα και η αναρχία.

Ας υπενθυμίσω ότι οι δύο καθηγητές που με καλές προθέσεις εκπόνησαν τον νόμο-πλαίσιο τον έχουν από χρόνια αποκηρύξει, πλην ματαίως. Γιατί είχε μεν και θετικά στοιχεία, όπως η κατάργηση της παντοδυναμίας της καθηγητικής έδρας, αλλά κατά τ' άλλα μετέτρεψε τα ΑΕΙ σε ιδιωτικές ανεξέλεγκτες επιχειρήσεις (καθηγητών και κομμάτων), όπου κυριαρχεί αριβισμός, οικογενειοκρατία, αλληλοϋποστήριξη μετριοτήτων (με αρκετές, ευτυχώς, φωτεινές εξαιρέσεις, που όμως τρομοκρατούν οι θορυβούντες) και ο χυδαιότερος κομματισμός στον οποίο έκτοτε έχουν παραδοθεί τα πανεπιστήμια, παρέχοντας ταυτόχρονα άσυλο στη βία και στο έγκλημα.



είναι βλάκας...
Logged

byeeee
Wanderer
Καταστραμμένος
********
Gender: Male
Posts: 5230


Othoum Endron Saous


View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 29/01
« Reply #701 on: January 29, 2007, 02:25:37 am »

Πάντως το να είναι κάποιος αιώνιος φοιτητής δεν επιβαρύνει κανέναν, και φυσικά ούτε το παν/μιο, αφού τα βιβλία μια φορά τα δίνει στον κάθε φοιτητή.
Και μην πείτε τη λέσχη, η οποία έτσι και αλλιώς είναι μπάχαλο, όποιος θέλει μπαίνει, όποιος θέλει τρώει!
Επίσης, το πάσο νομίζω ότι έχει ημερομηνία λήξεως, οπότε και 100 χρόνια να φοιτάς στη σχολή, δεν μπορεία να το χρησιμοποιείς πάνω από ένα ορισμένο χρονικό περιθώριο.
Άρα γιατί τόση συζήτηση να μπουν διαγραφές;
Logged

Preserve and keep us safe this night     *and our innocence made fun of justice*

Once we dreamt of everything
united by our love
There's a place for everyone
so we scream "Liberta"
apostolos1986
Veteran
Επιβεβαρυμένος
******
Posts: 13446



View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 29/01
« Reply #702 on: January 29, 2007, 02:28:11 am »

ή μάλλον να το θέσω αλλιώς..υπάρχει και ένα Μαρίνος που ήταν ευρωβουλευτής της ΝΔ
Logged

www.twitter.com/apostolos1986
Turambar
Veteran
Διεστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 20652

μη νοιάζεσαι


View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 29/01
« Reply #703 on: January 29, 2007, 02:42:47 am »

αυτός είναι;
Logged

byeeee
fugiFOX
Veteran
Καταστραμμένος
******
Posts: 8962


Fugi+Fox μια νέα μορφή ζωής...


View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 29/01
« Reply #704 on: January 29, 2007, 02:46:07 am »


Quote from: emmanuel on January 29, 2007, 02:13:51 am
      «Αξίες» δημοσίων ΑΕΙ

* Ας τις εγγυηθεί η κυβέρνηση με τον νόμο-πλαίσιο και μάλλον θα σταματήσει κάθε αντίδραση!

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΙΝΟΣ

Πότε πέρασε τελευταία φορά έστω πανεπιστημιακή αυλη ο εν λόγο κύριος;
Logged

http://www.mozilla.org/en-US/firefox/new/
Pages: 1 ... 45 46 [47] 48 49 ... 56 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...