• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 17, 2025, 04:37:05 am

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 17, 2025, 04:37:05 am

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by okan
[Today at 02:33:21]

Τι ακούτε αυτήν τη στιγμή...
by Katarameno
[Today at 02:29:21]

[Οργάνωση Υπολογιστών] Γε...
by RAFI
[June 16, 2025, 22:46:54 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 19:49:00 pm]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 16:56:56 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by Λαμπτήρας
[June 16, 2025, 15:55:08 pm]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[June 16, 2025, 13:28:21 pm]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[June 16, 2025, 12:13:45 pm]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 12:01:53 pm]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by George_RT
[June 16, 2025, 10:22:18 am]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[June 16, 2025, 01:56:37 am]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by nmpampal
[June 15, 2025, 16:25:56 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ανέβασμα θεμά...
by tzortzis
[June 14, 2025, 16:54:08 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by el mariachi
[June 14, 2025, 11:56:45 am]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:55 am]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 09:58:14 am]

Αλέξης Τσίπρας, η επιστρο...
by Yamal
[June 14, 2025, 04:42:23 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9960
Latest: valco08
Stats
Total Posts: 1426680
Total Topics: 31710
Online Today: 169
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 7
Guests: 86
Total: 93
pliroforikarios
kathrin_p
Nikos.kouts
sassi
gogolhs
Yamal
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Για οποιοδήποτε πρόβλημα με register/login, στείλτε email στο contact@thmmy.gr.
THMMY.gr > Forum > Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία > Κινητοποιήσεις - Πρωτοβουλίες Φοιτητών > Κατάληψη (Moderator: Starki) > Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 05/02
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 56 Go Down Print
Author Topic: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 05/02  (Read 125744 times)
Turambar
Veteran
Διεστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 20652

μη νοιάζεσαι


View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 12/01 και 15/01 - 22/
« Reply #510 on: January 19, 2007, 04:17:00 am »

Κάτι ενδιαφέρον που βρήκα (άσχετο με αυτά που έλεγα)

για τους φίλους της Μπολόνιας


ΠΑΙΔΕΙΑ, ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ KAI NEOΛΑΙΑ

Άρθρο 149

1.   Η Κοινότητα συμβάλλει στην ανάπτυξη παιδείας υψηλού επιπέδου, ενθαρρύνοντας τη συνεργασία μεταξύ κρατών μελών και, αν αυτό απαιτείται, υποστηρίζοντας και συμπληρώνοντας τη δράση τους, σεβόμενη ταυτόχρονα πλήρως την αρμοδιότητα των κρατών μελών για το περιεχόμενο της διδασκαλίας και την οργάνωση του εκπαιδευτικού συστήματος, καθώς και την πολιτιστική και γλωσσική τους πολυμορφία.

2.   Η δράση της Κοινότητας έχει ως στόχο:

-
να αναπτύσσει την ευρωπαϊκή διάσταση της παιδείας, μέσω ιδίως της εκμάθησης και της διάδοσης των γλωσσών των κρατών μελών,

-
να ευνοεί την κινητικότητα φοιτητών και εκπαιδευτικών, μεταξύ άλλων και μέσω της ακαδημαϊκής αναγνώρισης διπλωμάτων και περιόδων σπουδών,

-
να προωθεί τη συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών ιδρυμάτων,

-
να αναπτύσσει την ανταλλαγή πληροφοριών και εμπειριών για τα κοινά προβλήματα των εκπαιδευτικών συστημάτων των κρατών μελών,

-
να ευνοεί την ανάπτυξη των ανταλλαγών νέων, καθώς και οργανωτών κοινωνικομορφωτικών δραστηριοτήτων,

-
να ενθαρρύνει την ανάπτυξη της εκπαίδευσης εξ αποστάσεως.

3.   Η Κοινότητα και τα κράτη μέλη ευνοούν τη συνεργασία με τις τρίτες χώρες και τους αρμόδιους διεθνείς οργανισμούς σε θέματα παιδείας, και ειδικότερα με το Συμβούλιο της Ευρώπης.

4.   Προκειμένου να συμβάλει στην υλοποίηση των στόχων του παρόντος άρθρου, το Συμβούλιο:
-
αποφασίζοντας με τη διαδικασία του άρθρου 251 και μετά από διαβούλευση με την Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή και με την Επιτροπή των Περιφερειών, θεσπίζει δράσεις ενθάρρυνσης, χωρίς να εναρμονίζει τις νομοθετικές και κανονιστικές διατάξεις των κρατών μελών,

-
αποφασίζοντας με ειδική πλειοψηφία προτάσει της Επιτροπής, διατυπώνει συστάσεις.




Άρθρο 150

1.   Η Κοινότητα εφαρμόζει πολιτική επαγγελματικής εκπαίδευσης, η οποία στηρίζει και συμπληρώνει τις δράσεις των κρατών μελών, σεβόμενη ταυτόχρονα πλήρως την αρμοδιότητα των κρατών μελών για το περιεχόμενο και την οργάνωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης.
2.   Η δράση της Κοινότητας έχει ως στόχο:

-
να διευκολύνει την προσαρμογή στις μεταλλαγές της βιομηχανίας, ιδίως μέσω της επαγγελματικής εκπαίδευσης και του επαγγελματικού αναπροσανατολισμού,

-
να βελτιώνει την αρχική επαγγελματική εκπαίδευση και τη συνεχή κατάρτιση, για να διευκολύνεται η επαγγελματική ένταξη και επανένταξη στην αγορά της εργασίας,

-
να διευκολύνει την πρόσβαση στην επαγγελματική εκπαίδευση και την ενίσχυση της κινητικότητας των εκπαιδευτών και των εκπαιδευομένων και ιδίως των νέων,

-
να τονώνει τη συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και επιχειρήσεων στον τομέα της κατάρτισης,

-
να αναπτύσσει την ανταλλαγή πληροφοριών και εμπειριών για τα κοινά προβλήματα των συστημάτων κατάρτισης των κρατών μελών.


3.   Η Κοινότητα και τα κράτη μέλη ευνοούν τη συνεργασία με τις τρίτες χώρες και τους αρμόδιους διεθνείς οργανισμούς σε θέματα επαγγελματικής εκπαίδευσης.

4.   Το Συμβούλιο, αποφασίζοντας με τη διαδικασία του άρθρου 251 και μετά από διαβούλευση με την Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή και την Επιτροπή των Περιφερειών, θεσπίζει μέτρα για να συμβάλει στην υλοποίηση των στόχων που αναφέρονται στο παρόν άρθρο, χωρίς να εναρμονίζει τις νομοθετικές και κανονιστικές διατάξεις των κρατών μελών.
Logged

byeeee
electroSOK
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1648


ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΠΙΣΩ ΔΕΝ ΓΥΡΝΑ!


View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 12/01 και 15/01 - 22/01
« Reply #511 on: January 19, 2007, 04:39:45 am »

Τουραμπαρ δεν χρειαζεται τοσο ψαξιμο οσο εκανες. Η Πορτογαλια ειναι κλασσικο παραδειγμα χωρας οπου η κρατικη χρηματοδότηση πάει όχι μόνο στα κρατικά πανεπιστήμια, αλλά και στα ιδιωτικά, λόγω του "ανόθευτου" και "ελεύθερου" ανταγωνισμού που πρέπει να επικρατεί..

Τώρα το κατάλαβες ότι πρόκειται για παράνοια? Ιδιωτική επενδυση με τα λεφτά του κράτους...Όπως βέβαια συμβαίνει και σε ένα σωρό άλλες απελευθερωμένες αγορές (πχ. ενέργεια) του "υγιούς" και "ανόθευτου" σύγχρονου καπιταλισμού..

Έγραψα και πιο πριν ότι οι σύγχρονοι υποστηρικτές του οικονομικού φιλελευθερισμού στηρίζουν τις απόψεις τους στην ανάδειξη της μισής αλήθειας και στην εξαπάτηση..η οικονομική θεωρία τους πνέει πλέον τα λήσθεια..
Logged

Ο άνθρωπος πρέπει να περπατάει με το μέτωπο προς τον ήλιο. Για να μπορεί αυτός, καίγοντάς το να το σημαδεύει με αξιοπρέπεια. Αν ο άνθρωπος σκύψει το κεφάλι, χάνει την αξιοπρέπειά του.
Ernesto Che Guevara


Ουτοπία είναι αυτό που όταν κάνεις ένα βήμα για να το φτάσεις εκείνο κάνει δύο πίσω. Όταν κάνεις και δεύτερο βήμα για να το φτάσεις, εκείνο κάνει αλλά δυο πίσω.
Και τότε σε τι χρησιμεύει η ουτοπία???
Σε κάνει να βαδίζεις μπροστά!

Eduardo Galeano Ουρουγουανός ποιητής

Ο κόσμος πάει μπροστά κυνηγώντας την ουτοπία και το όνειρο!
Δυστυχής η κοινωνία που οι νέοι της δεν κάνουν όνειρα.
Turambar
Veteran
Διεστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 20652

μη νοιάζεσαι


View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 12/01 και 15/01 - 22/01
« Reply #512 on: January 19, 2007, 04:45:32 am »

Quote from: electroSOK on January 19, 2007, 04:39:45 am
Η Πορτογαλια ειναι κλασσικο παραδειγμα χωρας οπου η κρατικη χρηματοδότηση πάει όχι μόνο στα κρατικά πανεπιστήμια, αλλά και στα ιδιωτικά, λόγω του "ανόθευτου" και "ελεύθερου" ανταγωνισμού που πρέπει να επικρατεί..


πηγή?
Logged

byeeee
electroSOK
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1648


ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΠΙΣΩ ΔΕΝ ΓΥΡΝΑ!


View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 12/01 και 15/01 - 22/01
« Reply #513 on: January 19, 2007, 04:52:14 am »

http://195.251.20.34/ekswteriko/Portugal.htm


Συγκεκριμένα γίνεται μέσω των υποτροφιών. Το κράτος πληρώνει τα δίδακτρα του ιδιωτικού πανεπιστημίου έτσι ώστε να πάνε να σπουδάσουν εκεί οι φοιτητές.

Σημειωτέον ότι μ' αυτό που αναφέρει "όλα τα επίπεδα της ανώτατης εκπαίδευσης" συμπεριλαμβάνει και την ιδιωτική εκπαίδευση σύμφωνα με τα προαναφερθέντα σ'αυτό το site. Επίσης, αξιοσημείωτο είναι και το εξής: Οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να μετακινούνται από το ένα ίδρυμα στο άλλο. Αυτό είναι εφικτό να γίνει μεταξύ ενός κρατικού και ιδιωτικού ιδρύματος.

« Last Edit: January 19, 2007, 04:54:42 am by electroSOK » Logged

Ο άνθρωπος πρέπει να περπατάει με το μέτωπο προς τον ήλιο. Για να μπορεί αυτός, καίγοντάς το να το σημαδεύει με αξιοπρέπεια. Αν ο άνθρωπος σκύψει το κεφάλι, χάνει την αξιοπρέπειά του.
Ernesto Che Guevara


Ουτοπία είναι αυτό που όταν κάνεις ένα βήμα για να το φτάσεις εκείνο κάνει δύο πίσω. Όταν κάνεις και δεύτερο βήμα για να το φτάσεις, εκείνο κάνει αλλά δυο πίσω.
Και τότε σε τι χρησιμεύει η ουτοπία???
Σε κάνει να βαδίζεις μπροστά!

Eduardo Galeano Ουρουγουανός ποιητής

Ο κόσμος πάει μπροστά κυνηγώντας την ουτοπία και το όνειρο!
Δυστυχής η κοινωνία που οι νέοι της δεν κάνουν όνειρα.
Turambar
Veteran
Διεστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 20652

μη νοιάζεσαι


View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 12/01
« Reply #514 on: January 19, 2007, 04:58:18 am »

Το γεγονός ότι γίνεται έτσι, δεν σημαίνει ότι αυτό γίνεται λόγω του νομικού πλαισίου περί ανταγωνισμού.

Για παράδειγμα, στην Ισπανία έχουν οικονομική χρηματοδότηση τα ιδιωτικά σχολεία, ενώ στην ελλάδα δεν έχουν.


Σίγουρα, δεν θα απαγορεύεται η χρηματοδότηση των ιδιωτικών πανεπιστημίων, αλλά ακόμα δεν έχουμε δει ότι θα επιβάλλεται. Τουλάχιστον από όσα έχουν ειπωθεί.
Logged

byeeee
Turambar
Veteran
Διεστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 20652

μη νοιάζεσαι


View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 12/01 και 15/01 - 22/01
« Reply #515 on: January 19, 2007, 05:03:13 am »

Quote from: electroSOK on January 19, 2007, 04:52:14 am
http://195.251.20.34/ekswteriko/Portugal.htm


Αυτό το link δεν λέει τίποτα για χρηματοδότηση των ιδιωτικών πανεπιστημίων από το κράτος.

Εκτός αν μιλάς για τις υποτροφίες?
Logged

byeeee
Νessa
Guest
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 12/01 και 15/01 - 22/
« Reply #516 on: January 19, 2007, 15:02:40 pm »

Zarathoustra: Επιλέγω το είδος της παιδείας που θα λάβει το παιδί μου=επιλέγω πώς και τι θα διδαχθεί. Το ποιος έχει ιδρύσει το εκπαιδευτήριο τι σχέση έχει με το είδος της παιδείας που παρέχει;
Logged
george97
Νεούλης/Νεούλα
*
Posts: 12


I'm a llama!


View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 12/01 και 15/01 - 22/01
« Reply #517 on: January 19, 2007, 18:24:08 pm »

Γιατί τα μεταφέρατε τα χτεσινά post ρε παιδιά?
Φωτιές ανάψανε, εεε?  Cheesy
Logged
Νessa
Guest
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 12/01 και 15/01 - 22/
« Reply #518 on: January 19, 2007, 19:12:21 pm »

Λοιπόν αρχίζω... καταρχάς επισυνάπτω κάποια στοιχεία για τα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων όπως υποτίθεται ότι αναρτήθηκαν στο site του υπουργείου Εμπορίου. Βέβαια εγώ δεν τα βρήκα εκεί, αλλά σε μία έκδοση της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρίας (ουσιαστικά διαφήμιση για το Αρσάκειο), οπότε δε μπορώ να εγγυηθώ 100% ότι ισχύουν και δεν έγινε μπαγαποντιά...
Logged
pada
Νεούλης/Νεούλα
*
Posts: 14


View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 12/01 και 15/01 - 22/
« Reply #519 on: January 19, 2007, 20:36:32 pm »

ΖΗΤΩ Η Ο.Η.Ε
[/color][/color]
Logged
electroSOK
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1648


ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΠΙΣΩ ΔΕΝ ΓΥΡΝΑ!


View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 12/01 και 15/01 - 22/01
« Reply #520 on: January 19, 2007, 23:59:13 pm »

Quote from: Turambar on January 19, 2007, 05:03:13 am
Quote from: electroSOK on January 19, 2007, 04:52:14 am
http://195.251.20.34/ekswteriko/Portugal.htm


Αυτό το link δεν λέει τίποτα για χρηματοδότηση των ιδιωτικών πανεπιστημίων από το κράτος.

Εκτός αν μιλάς για τις υποτροφίες?


Μα, φυσικά για τις υποτροφίες μιλάω. Δηλαδή όταν δεν πάνε πολλοί φοιτητές σε ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο στην Πορτογαλία για να σπουδάσουν λόγω των υψηλών διδάκτρων και έρχεται μετά το κράτος και λέει "να πας παλίκαρι μου να σπουδάσεις, να πας, θα στα πληρώσω εγώ τα δίδακτρα μέσω της υποτροφίας" αυτό δεν είναι χρηματοδότηση και υποστήριξη του ιδιωτικού πανεπιστημίου από το κράτος? Για ρώτα όσους γνωρίζουν από το εκπαιδευτικό σύστημα στην Πορτογαλία να σου πουν πώς κατάφεραν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια εκεί να έχουν εντέλει φοιτητές λόγω των κρατικών υποτροφιών.. Και βεβαίως το κράτος δίνει αυτές τις υποτροφίες για να μπορέσουν να έχουν και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια φοιτητές και να λειτουργεί "σωστά" ο ανταγωνισμός. Ακριβώς όπως σήμερα στην Ελλάδα το κράτος επιδοτεί τους ιδιώτες επενδυτές στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας έτσι ώστε να μπορέσουν να στηθούν ιδιωτικές μονάδες παραγωγής και να αρχίσει να λειτουργεί "σωστά" ο ανταγωνισμός (να σπάσει το μονοπώλιο της ΔΕΗ).


« Last Edit: January 20, 2007, 00:41:26 am by electroSOK » Logged

Ο άνθρωπος πρέπει να περπατάει με το μέτωπο προς τον ήλιο. Για να μπορεί αυτός, καίγοντάς το να το σημαδεύει με αξιοπρέπεια. Αν ο άνθρωπος σκύψει το κεφάλι, χάνει την αξιοπρέπειά του.
Ernesto Che Guevara


Ουτοπία είναι αυτό που όταν κάνεις ένα βήμα για να το φτάσεις εκείνο κάνει δύο πίσω. Όταν κάνεις και δεύτερο βήμα για να το φτάσεις, εκείνο κάνει αλλά δυο πίσω.
Και τότε σε τι χρησιμεύει η ουτοπία???
Σε κάνει να βαδίζεις μπροστά!

Eduardo Galeano Ουρουγουανός ποιητής

Ο κόσμος πάει μπροστά κυνηγώντας την ουτοπία και το όνειρο!
Δυστυχής η κοινωνία που οι νέοι της δεν κάνουν όνειρα.
electroSOK
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1648


ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΠΙΣΩ ΔΕΝ ΓΥΡΝΑ!


View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 12/01 και 15/01 - 22/01
« Reply #521 on: January 20, 2007, 00:00:43 am »

Για πείτε λίγο, το παρακάτω τι σας λέει??....:

Quote from: electroSOK on January 19, 2007, 04:09:30 am
Για δείτε και αυτό το ιδιαιτέρως ενδιαφέρον που το βρήκα εδώ
http://neodynamiko.gr/forum/viewtopic.php?p=2300



Παρεμβάσεις

Kώστας Kαρκανιάς, πρόεδρος του Συνδέσμου Eλληνικών Kολεγίων

Θα πρέπει να απαλειφθεί η αμαρτωλή παράγραφος 8
Παρακολουθούμε με ενδιαφέρον τη συζήτηση σχετικά με την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, που θα δώσει τη δυνατότητα ίδρυσης μη κρατικών πανεπιστημίων. H αισιοδοξία μας όμως μετριάζεται ή και εξαφανίζεται όταν ακούμε ότι τα δύο μεγάλα κόμματα σχεδιάζουν τη δημιουργία μόνο μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων. Πιστεύουμε ότι εάν γίνει κάτι τέτοιο θα έχουμε οπισθοδρόμηση αντί πρόοδο στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Aλλωστε αυτή η περιοριστική εξαγγελία από πλευράς των κ. Kαραμανλή και Παπανδρέου είναι αντίθετη προς τη σημερινή κατάσταση στην παγκόσμια πανεπιστημιακή εκπαίδευση, στην οποία ο ιδιωτικός τομέας αποκτά καθημερινώς μεγαλύτερη σημασία. H δική μας πρόταση για την αναθεώρηση του άρθρου 16 είναι η απάλειψη από την παράγραφο 8 του άρθρου της τελικής φράσης σύμφωνα με την οποία «H σύσταση ανώτατων σχολών από ιδιώτες απαγορεύεται».

Logged

Ο άνθρωπος πρέπει να περπατάει με το μέτωπο προς τον ήλιο. Για να μπορεί αυτός, καίγοντάς το να το σημαδεύει με αξιοπρέπεια. Αν ο άνθρωπος σκύψει το κεφάλι, χάνει την αξιοπρέπειά του.
Ernesto Che Guevara


Ουτοπία είναι αυτό που όταν κάνεις ένα βήμα για να το φτάσεις εκείνο κάνει δύο πίσω. Όταν κάνεις και δεύτερο βήμα για να το φτάσεις, εκείνο κάνει αλλά δυο πίσω.
Και τότε σε τι χρησιμεύει η ουτοπία???
Σε κάνει να βαδίζεις μπροστά!

Eduardo Galeano Ουρουγουανός ποιητής

Ο κόσμος πάει μπροστά κυνηγώντας την ουτοπία και το όνειρο!
Δυστυχής η κοινωνία που οι νέοι της δεν κάνουν όνειρα.
chggr005
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 2566


Free ...as a bird (Beatles)


View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 12/01 και 15/01 - 22/01
« Reply #522 on: January 20, 2007, 00:15:44 am »

Τι να πει?
Αναμενόμενο δεν είναι?

Σε λίγο θα πουλάνε τα πτυχία στην λαϊκή... Sad
Logged

Goodbye to you, my trusted friend.
We've known each other since we were nine or ten.
Together we 've  climbed hills or trees.
Learned of love and ABC's,
skinned our hearts and skinned our knees.

Goodbye my friend, it's hard to die,
when all the birds are singing in the sky,
Now that the spring is in the air.
Ο λογαριασμός έχει παραβιαστεί, μην ανοίξετε το link. are everywhere.
When you see them I'll be there.

We had joy, we had fun, we had seasons in the sun.
But the hills that we climbed
were just seasons out of time.

Terry Jacks - Seasons In The Sun


Οι πρωτοετείς φοιτητές μπορούν να ενημερωθούν για τον Σύλλογο Φοιτητών Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων Μηχανικών από εδώ:  Σύλλογος Φοιτητών
Turambar
Veteran
Διεστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 20652

μη νοιάζεσαι


View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 12/01 και 15/01 - 22/
« Reply #523 on: January 20, 2007, 00:36:48 am »

83
Scholarships and Social support
6.13 Higher education has developed in Portugal on the assumption that the family rather than the
state is responsible for the sustenance of students. This understanding reflects another assumption, that the
state is primarily responsible for sustaining the fabric of the public higher education system. Slightly more
than half of Portugalʼs higher education students currently come from the relatively better-off families.
Around 40% come from families in the lower-middle socioeconomic groups. Some 70% of students
derive their income from their families, and about 50% of students live at home. Only 20% of students
undertake some form of paid work.
6.14 Following the introduction of tuition fees in 1994, and the consequent shift in the balance of
funding responsibilities for the supply of higher education as between student beneficiaries and general
taxpayers, the Government has increased student support expenditure. Student support has been increased
primarily in the form of means-tested grants for tuition and living costs. The Government also has
extended coverage to students in private as well as public institutions. State funding for scholarships and
student social support is provided in a separate budget. Funds go for direct support (means tested
scholarships to needy students), and indirect support (housing or housing subsidies, subsidies for meals,
and other student services). Total public funding for scholarships and social support in 2006 was slightly
EDU/EC(2006)25
over ?204 million, ?155 million from state funds and the remainder from private revenues, predominantly
tuition fees (Ministry of Science, Technology and Higher Education, 2006). According to the Background
Report, approximately 53% of the state budget for scholarships and social support in public institutions
went for grants to students; another 27% went to student support personnel (Ministry of Science,
Technology and Higher Education, 2006).
6.15 Scholarship aid is provided on a means-tested basis to pay for tuition costs for needy students.
The formula for the student grants is based on student (or family) income, and cannot exceed the minimum
wage. Scholarship awards to pay for tuition fees go directly to the institution rather than to the students.
Scholarships are available for students attending private institutions as well, through a formula that
provides more for students in that sector in order to recognise the higher tuition levels in private
institutions. Approximately 17% of students in public institutions receive some form of grant assistance,
compared to around 14% in private institutions. The average scholarship for students in public universities
was ?1,481 per student, in contrast to just ?1,201 for students in the polytechnics, and ?1,698 in private
institutions. This is a source of concern, as polytechnic students on average have lower incomes (Ministry
of Science, Technology and Higher Education, 2006).
6.16 Government policy has notionally targeted the means-tested grants for tuition and living costs to
the 15-25% of students most in need. A recent study undertaken for the Higher Education Directorate has
found that while 29% of students receive some support, including those who receive only a waiver of their
tuition fees, only 10% obtain income support from the state. The amount of the grant for living costs is
modest by comparison with other EU countries, and is intended as a supplement to family support, rather
than a replacement of it. A student is not expected to survive on the state support alone.
6.17 Allocations of scholarship and student social support funding are based on a formula newly
introduced in 2006 as part of the performance-based methodology. The formula is designed to somewhat
equalise scholarship funding between the universities and polytechnics, and to reduce administrative costs.
The formula for social support services has two elements:
− the service level of each support service, measured through the number and average cost of
scholarships, meals and occupied places in residences, and
− The efficiency of each support service, in terms of direct support grants given to students as a
percentage of overall service expenditures (Ministry of Science, Technology and Higher
Education, 2006).
Logged

byeeee
Turambar
Veteran
Διεστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 20652

μη νοιάζεσαι


View Profile
Re: Ενάντια στην αναθεώρηση του Άρθρου 16. ΚΑΤΑΛΗΨΗ 9/01 - 12/01
« Reply #524 on: January 20, 2007, 00:47:32 am »

Προτρέπω να διαβάσετε και το pdf που έχω επισυνάψει στο προηγούμενο ποστ, όπου υπάρχει μια αναλυτική περιγραφή του πορτογαλικού εκπαιδευτικού συστήματος καθώς και κάποια ιστορικά δεδομένα.


Η δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση φαίνεται να υπολειτουργούσε και για αυτό καλύφθηκαν κάποιες ανάγκες από τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.
Γιατί όταν εμφανίστηκε η ανάγκη, αντί να γίνουν νέα πανεπιστήμια προώθησε τη δημιουργία ιδιωτικών.

Οι υποτροφίες τώρα, δεν αφορούν τους φοιτητές που πάνε στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, αλλά όλους τους φοιτητές, είτε πηγαίνουν σε δημόσια είτε σε ιδιωτικά. Σημειωτέων ότι τα δίδακτρα στην Πορτογαλία, υπάρχουν και στα δημόσια πανεπιστήμια, αλλά είναι περίπου στο 10% των διδάκτρων των ιδιωτικών.

Θεωρώ λοιπόν, από ότι βρήκα, ότι τα ιδιωτικά πανεπιστήμια στην Πορτογαλία κάλυψαν μια υπάρχουσα ανάγκη, την οποία το κράτος αμέλησε να καλύψει

Το να ακολουθούσαμε όμως το παράδειγμα της Πορτογαλίας στην παρούσα φάση, θα ήταν τραγικό.



Από το ρεπορτάζ που έδωσες electroSOK, φαίνεται ότι τα ιδιωτικά πανεπιστήμια ελάχιστα μπορούν να επηρεάσουν τα δημόσια. Συνήθως είναι λίγα, και σπάνια θεωρούνται σημαντικά.
Δεν αναφέρεται όμως σε πόσες από αυτές τις χώρες, υπάρχουν δίδακτρα στα δημόσια πανεπιστήμια... Κρίμα.

Οι απόψεις που φιλοξενούνται από την άλλη, είναι πολύ ενδιαφέρουσες.
Logged

byeeee
Pages: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 56 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...