Το να βγάζει το αφεντικό (πιπέρι πιπέρι) διπλάσιο τζίρο σε σχέση με την αμοιβή του εργαζόμενου είναι συνηθισμένο και λογικό.
Το να βγάζει 100.000 από 1 αμοιβή 560 είναι εξωφρενικό και ειλικρινά είμαι περίεργος που το είδες;
Φαντάζομαι έχεις κάποιο συγκεκριμένο παράδειγμα κατά νου γιατί γράφεις "τα νούμερα δεν είναι υπερβολικά"
Καλά, έχω όρεξη για ξεθάψιμο παλιών τόπικ σήμερα
ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ | ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ | ΕΛΛΑΔΑ«Υπερδύναμη στις οφ σορ η Ελλάδα»
Τουλάχιστον 10.000 υπεράκτιες διακινούν 500 δισ. ευρώ σύμφωνα με το Παγκόσμιο Δίκτυο Φορολογικής ΔικαιοσύνηςΡΕΠΟΡΤΑΖ: Χάρης Καρανίκας
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Δευτέρα 11 Μαΐου 2009
Ως μία από τις πλέον δραστήριες χώρες στον τομέα της υπεράκτιας οικονομίας περιγράφει την Ελλάδα το Παγκόσμιο Δίκτυο Φορολογικής Δικαιοσύνης. Όπως επισημαίνει ο επικεφαλής του διεθνούς τμήματος της οργάνωσης κ. Τζον Κρίστενσεν σε τηλεφωνική συνέντευξη που παραχώρησε στα «ΝΕΑ», «γνωρίζουμε ότι υπάρχουν πάρα πολλές υπεράκτιες εταιρείες ελληνικών συμφερόντων που φοροδιαφεύγουν ή αποφεύγουν να πληρώσουν φόρους».
«Ωστόσο, δεν έχουμε πλήρη εικόνα για το μέγεθος της φοροαποφυγής και της φοροδιαφυγής από οφ σορ στην Ελλάδα».
Σύμφωνα με εκτιμήσεις ελεγκτικών αρχών και τραπεζικών πηγών, οι οφ σορ ελληνικών συμφερόντων ξεπερνούν κατά πολύ τις 10.000. «Οι υπεράκτιες εταιρείες που έχουν στα περιουσιακά τους στοιχεία μόνο ένα ακίνητο μεγάλης αξίας και τίποτα άλλο υπολογίζονται σήμερα στις 1.500. Κατά την εκτίμησή μου αυτές που δραστηριοποιούνται στα χρηματιστηριακά και στις επενδύσεις υπερβαίνουν τις 10.000», λέει στα «ΝΕΑ» ο κ. Παναγιώτης Δουβής, πρώην διευθυντής Οικονομικών Ερευνών του ΣΔΟΕ και συγγραφέας του βιβλίου «Οffshore δραστηριότητες». Βάσει μη επιβεβαιωμένων εκτιμήσεων, το μέγεθος της απώλειας εσόδων του κράτους ανέρχεται στα 6 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ οι ελληνικών συμφερόντων υπεράκτιες διακινούν περί τα 500 δισ. ευρώ.
Ωστόσο, δεν είναι μόνο η φοροδιαφυγή και η φοροαποφυγή που προβληματίζουν τους ελεγκτικούς μηχανισμούς: όπως αναφέρουν πηγές της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων- πρώην ΣΔΟΕ- από τις 15.000 αναφορές για ύποπτες συναλλαγές που έχουν γίνει τα τελευταία 12 χρόνια στην αρμόδια επιτροπή για το ξέπλυμα βρώμικου χρήματος, σε περίπου 10.500 εμπλέκονταν είτε άμεσα είτε έμμεσα οφ σορ εταιρείες.
Δεν δίνουν στοιχεία
«Για ξέπλυμα προτιμώνται οι Μπαχάμες, οι Γρεναδίνες και ο Άγιος Βικέντιος, τα νησιά Μάρσαλ και γενικότερα οι απομακρυσμένοι από την Ευρώπη φορολογικοί παράδεισοι που δεν συνεργάζονται με τις Αρχές», επισημαίνουν οι ίδιες πηγές.
«Αυτήν τη στιγμή στον πλανήτη υπάρχουν περισσότεροι από 70 φορολογικοί παράδεισοι. Οι εκτιμήσεις για το σύνολο των ευρωπαϊκών χωρών όσον αφορά τη φοροαποφυγή και τη φοροδιαφυγή μέσω οφ σορ ανέρχονται στο 2,25% του ΑΕΠ της Ε.Ε.», λέει στα «ΝΕΑ» ο κ. Κρίστενσεν.
Οι λόγοι για τους οποίους πολλοί Έλληνες προτιμούν να ιδρύσουν μια υπεράκτια εταιρία αντί μιας ελληνικής ανώνυμης ή ομόρρυθμης είναι πολλοί: κατ΄ αρχάς, μια υπεράκτια εταιρεία μπορεί να συσταθεί μέσα σε μία μόλις ημέρα, από έναν και μόνο μέτοχο και με ελάχιστο κόστος. Μάλιστα, εξειδικευμένα δικηγορικά γραφεία αναλαμβάνουν και μέσω Ίντερνετ την ταχύτατη σύστασή της. Αντίθετα για μία ελληνική ανώνυμη εταιρεία απαιτούνται πάνω από 70.000
ευρώ, ανάμειξη δικηγόρου, συμβολαιογράφου και εποπτευουσών αρχών, δύο μέτοχοι το λιγότερο και χρονικό διάστημα τουλάχιστον μιας εβδομάδας.
Ακόμα πιο σημαντικό προνόμιο των υπεράκτιων εταιρειών θεωρείται η δυνατότητα διατήρησης της ανωνυμίας: ανάλογα με τον φορολογικό παράδεισο όπου έχει έδρα η υπεράκτια, είτε δεν υπάρχει υποχρέωση γνωστοποίησης των πραγματικών μετόχων είτε είναι δυνατή η γνωστοποίηση «ονομαστικών» μετόχων, οι οποίοι κατέχουν τις μετοχές για λογαριασμό άλλων. Υπό κανονικές συνθήκες, για να γνωστοποιηθούν τα στοιχεία των πραγματικών μετόχων των υπεράκτιων απαιτείται αίτημα δικαστικής συνδρομής προς τον φορολογικό παράδεισο όπου εδρεύει η οφ σορ. «Είναι μεγάλο πρόβλημα το γεγονός ότι οι περισσότεροι φορολογικοί παράδεισοι δεν συνεργάζονται επί της ουσίας με τις Αρχές- ακόμα και όταν υποβάλλονται αιτήματα δικαστικής συνδρομής. Ακόμα όμως και στην περίπτωση του Λονδίνου και των “δορυφόρων” του φορολογικών παραδείσων, τα αιτήματα δικαστικών συνδρομών αντιμετωπίζονται με “ψυχρότητα”», λέει ο κ. Κρίστενσεν.
«Τα τελευταία τρία χρόνια ελήφθησαν στοιχειώδη μέτρα ούτως ώστε οι Αρχές των φορολογικών παραδείσων να συγκεντρώνουν κάποια στοιχεία για τα φυσικά πρόσωπα. Ανάλογα δε με τον τόπο όπου εδρεύουν οι οφ σορ υπάρχει διαφορετική αντιμετώπιση των αιτημάτων δικαστικής συνδρομής. Για παράδειγμα στο Άιλ οφ Μαν, στη Βρετανία, δίνουν ευκολότερα στοιχεία φυσικών προσώπων- κατόπιν αιτήματος πάντα. Πολύ πιο δύσκολα μπορείς να βρεις πληροφορίες για τους ιδιοκτήτες μιας υπεράκτιας στο Ναούρου», αναφέρουν πηγές της ΥΠΕΕ.
Ωστόσο, δικηγόροι που γνωρίζουν σε βάθος το σύστημα αναφέρουν ότι το προνόμιο της «υπεράκτιας» ανωνυμίας είναι... διάτρητο: «Με μερικές χιλιάδες ευρώ μπορεί κανείς να βρει όχι μόνο ποιοι είναι οι πραγματικοί ιδιοκτήτες οφ σορ, αλλά και παραστατικά των εντολών που δίνουν», επισημαί- νουν.
Το κόλπο με τα ακίνητα
ΟΙ ΠΛΕΟΝ βασικοί λόγοι για τους οποίους προτιμώνται οι υπεράκτιες είναι η αποφυγή τού πόθεν έσχες, είτε πρόκειται για απόκτηση μεγάλης περιουσίας είτε για έσοδα από παράνομες δραστηριότητες, καθώς και η αποφυγή καταβολής φόρων κατά τη μεταβίβαση ακινήτων, αφού ο εκάστοτε κάτοχος των μετοχών της υπεράκτιας εταιρείας αποκτά και την κυριότητα του ακινήτου. Ο φορολογικός νόμος του 2002 προσπάθησε να βάλει φρένο στη φοροαποφυγή στα ακίνητα των υπεράκτιων, επιβάλλοντας ειδικό ετήσιο φόρο 3% επί της αντικειμενικής τους αξίας. Πράγμα που εν μέρει κατάφερε:
«Πριν από το 2003 υπήρχαν τουλάχιστον 3.000 υπεράκτιες εταιρείες με μοναδικό περιουσιακό στοιχείο ένα ακίνητο μεγάλης αξίας. Υπολογίζεται ότι μετά την εφαρμογή του νόμου του 2002- κατά την προθεσμία των έξι μηνών που δινόταν τότε- ο αριθμός αυτών των οφ σορ μειώθηκε κατά 50%. Όμως, εξαιρέθηκαν οι ασχολούμενοι με τη ναυτιλία», επισημαίνει ο πρώην διευθυντής Οικονομικών Ερευνών του ΣΔΟΕ κ. Δουβής. Επιπλέον, ο νόμος του 2002 επιχείρησε να περιορίσει τα φαινόμενα των τριγωνικών συναλλαγών και των υπερτιμολογήσεων με την κατάργηση της έκπτωσης των δαπανών που πραγματοποιούνταν από επιχειρήσεις που εδρεύουν στην Ελλάδα προς υπεράκτιες.
Σε αυτήν τη ρύθμιση όμως οι ενδιαφερόμενοι εντόπισαν ένα «παραθυράκι»: «Από το 2003 και μετά, στις ελληνικές επιχειρήσεις δεν αναγνωρίζονται οι δαπάνες όταν τα τιμολόγια έχουν εκδοθεί από οφ σορ. Βρέθηκε όμως μία μέθοδος, ώστε στα τιμολόγια μεταξύ της υπεράκτιας και του Έλληνα επιχειρηματία να μεσολαβεί μία εταιρεία “αντιπροσώπευσης” (nominee company), που συνήθως έχει έδρα στη Μεγάλη Βρετανία και έτσι να χάνονται τα ίχνη της οφ σορ», λέει ο κ. Δουβής. Και στον τομέα των ακινήτων όμως έχει ήδη δημιουργηθεί πατέντα για χαμηλότερο φορολογικό συντελεστή, μείωση φόρου μεταβίβασης και άλλες ελαφρύνσεις.
Δημιουργούνται κτηματομεσιτικές εταιρείες (real estate) οι οποίες έχουν στην κατοχή τους τα ακίνητα και ως ιδιοκτήτης των εταιρειών αυτών εμφανίζεται μία υπεράκτια. Ωστόσο, επειδή η σύσταση των κτηματομεσιτικών εταιρειών και των υπεράκτιων για τη συγκεκριμένη πατέντα υπολογίζεται ότι κοστίζει τουλάχιστον 5.000 ευρώ τον πρώτο χρόνο και 3.000-4.000 ευρώ ετησίως για τα επόμενα, απευθύνονται στα υψηλότερα εισοδηματικά κλιμάκια.
http://www.tanea.gr/ellada/article/?aid=4515967+
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
11,5 τρισ. δολ. σε 70 φορολογικούς παραδείσους
22 Ιούλιου 2007Οικονομικές Ειδήσεις
Βάσει μίας έρευνας, το 2005, έχει υπολογιστεί ότι πλούσιοι ιδιώτες και εταιρείες έχουν αποκρύψει άνω των 11,5 τρισ. δολ. σε off shore φορολογικούς παράδεισους! Σύμφωνα με το Tax Justice Network (Δίκτυο Φορολογικής Δικαιοσύνης), έναν σύνδεσμο που ασκεί πίεση σε φορολογικούς παραδείσους, μόνο μέσα στο 2006 οι off shore φορολογικοί παράδεισοι «προστάτευσαν» πάνω από 225 δισ. δολ. σε φορολογικές αποδόσεις παγκοσμίως, ποσό σχεδόν ίσο με το 1/3 του ΑΕΠ της Ινδίας! Το IRS, Δημόσια Φορολογική Υπηρεσία των ΗΠΑ, δήλωσε μέσα στο 2003 ότι γύρω στα 300 δισ. δολ. εισόδημα από επενδύσεις και επιχειρήσεις μεταφέρθηκε εκτός των ΗΠΑ. Από τότε, αναλυτές της Joint Committee on Taxation υπολογίζουν ότι η ετήσια εκροή κεφαλαίου ξεπερνά τα 400 δισ. δολ. Ενώ σύμφωνα με τον Max Baucus, δημοκράτη γερουσιαστή από τη Μοντάνα, και πρόεδρο της Επιτροπής Οικονομικών του Κογκρέσου, τα ποσά των συναλλαγών που εκρέουν από τις ΗΠΑ κάθε χρόνο -έννομα και παράνομα- ανέρχονται σε τρισεκατομμύρια δολάρια! Το Tax Justice Network υπολογίζει ότι η παγκόσμια διαφυγή φορολογικών εσόδων είναι πάνω από 255 δισ. δολ. τον χρόνο. Ο ΟΟΣΑ υποστηρίζει ότι μέχρι το 2007 το κεφάλαιο που μετετράπη σε off shore επενδύσεις ανέρχεται μεταξύ 5-7 τρισ. δολ. και αποτελεί 6%-8% της συνολικής παγκόσμιας υπό διαχείριση επένδυσης. Από αυτά περίπου 1,4 τρισ. δολ. υπολογίζεται ότι πήγε αποκλειστικά και μόνο στα Κέιμαν Αϊλαντς.
Εντός των «συνόρων» της ή σε «στενή σχέση» με την Ευρωπαϊκή Ένωση λειτουργούν πάνω από εξήντα φορολογικοί παράδεισοι! Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με το Savings Tax Directive (STD) κινείται προς την επιβολή ενιαίου φορολογικού καθεστώτος στο σύνολο των χωρών της Ενωσης. Εντονες ήταν οι αντιδράσεις των παραδοσιακά ανεξάρτητων φορολογικά χωρών με μακρά παράδοση μυστικισμού σε τέτοια θέματα. Ετσι, η Επιτροπή αναγκάστηκε να επιτρέψει ευελιξία σε Αυστρία, Λουξεμβούργο και Βέλγιο με την επιβολή φόρου παρακράτησης ύψους 15% μέχρι το 2009. Σε πολλά από τα off shore οικονομικά κέντρα επιβλήθηκε να ακολουθήσουν τις νόρμες της Ε.Ε., όπως οι Ολλανδικές Αντίλλες, η Αρούμπα και μερικά ευρωπαϊκά κέντρα, όπως η Ανδόρα, το Μονακό, το Λιχτενστάιν και το Σαν Μαρίνο. Πολλά από αυτά τα κέντρα θα ακολουθήσουν τον δρόμο του παρακρατηθέντος φόρου, ακόμη και η Ελβετία που αποτέλεσε τον γόρδιο δεσμό σε αυτόν τον τομέα.
Τελευταίες εξελίξεις
Το Γιβραλτάρ πρόκειται να πραγματοποιήσει μία σημαντική μεταρρύθμιση στην φορολογική του νομοθεσία. Θα εξαλείψει τον μηδενικό φόρο στις εταιρείες και θα επιβάλει χαμηλούς φόρους. Το καθεστώς αυτό είναι γνωστό ως «Στρατηγική μηδέν-10» (zero-10 strategy). Το Αϊλ οφ Μαν και το Γιβραλτάρ ήταν από τους πρώτους υποστηρικτές αυτής της στρατηγικής. Η κυβέρνηση του Αϊλ οφ Μαν εισήγαγε τον Ιούλιο του 2006 τη νομοθεσία που καθορίζει ότι όλες οι εταιρείες μπορούν να απαλλαγούν πλήρως από τον φόρο εκτός από εταιρείες οικονομικών υπηρεσιών που θα υποβάλλονταν σε φόρο ύψους 10%. Όσον αφορά στα νησιά Channel, το Guernsey θα εισάγει τη νομοθεσία τον Ιανουάριο του 2008, ενώ το Jersey θα ακολουθήσει ένα χρόνο μετά. Για να αντισταθμίσουν το χαμένο έσοδο από φόρους στο εγχώριο εισόδημα προτάθηκε σαν εναλλακτική να υιοθετήσουν έναν έμμεσο φόρο. Το Guernsey αποφάσισε αρνητικά, ενώ το Jersey αποφάσισε να επιβάλλει ένα γενικό φόρο πωλήσεων μετά από μεγάλες αντιπαραθέσεις με τον τουριστικό τομέα. Το Αϊλ οφ Μαν, από την άλλη, επιβάλει φόρο προστιθέμενης αξίας εδώ και χρόνια. Ο πρωθυπουργός του Γιβραλτάρ, Peter Caruana, δήλωσε: «Απομακρυνόμαστε από τον μηδενικό φόρο στον χαμηλό φόρο. Ενα διεθνώς ανταγωνιστικό φορολογικό επιτόκιο είναι σημαντικό για την προσέλευση επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η φιλοσοφία μας παραμένει ότι ο χαμηλός φόρος ενθαρρύνει τις επενδύσεις και διανέμει πλούτο». Συμπλήρωσε ότι η νομοθεσία αναμένει διάταγμα του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου σχετικά με θέματα φορολογικών μεταρρυθμίσεων, αλλά έχει ήδη συμφωνήσει να αποσύρει σταδιακά τη δυνατότητα πλήρους απαλλαγής φόρου για τις εταιρείες (exempt company status) μέχρι το 2010.
Η Ανδόρα έφτασε πρόσφατα σε νέο ρεκόρ ζήτησης ακινήτων. Θεωρείται ο δεύτερος σε προτίμηση φορολογικός παράδεισος για κατοικία μετά το Μονακό στην Ευρώπη, προσφέροντας σχεδόν τις ίδιες ελαφρύνσεις και οφέλη όπως και το Μονακό. Οι τιμές των ακινήτων, όμως, φτάνουν στην Ανδόρα μόλις στο ένα τέταρτο αυτών του Πριγκιπάτου. Όλως παραδόξως, για φορολογικό παράδεισο, τα δάνεια που προσφέρονται για τέτοιου είδους αγορές είναι συγκρίσιμα με αυτά πολλών άλλων ευρωπαϊκών χωρών, με επιτόκια σε πολύ κοντινά επίπεδα. Η αγορά ακίνητης περιουσίας ή κατοικίας στην Ανδόρα, όπως και αλλού, είναι ο δρόμος προς την απόκτηση υπηκοότητας εκεί και φυσικά και προς τη χαμηλή φορολόγηση. Το ίδιο ισχύει και για τους κατοίκους του Μονακό που δεν φορολογούνται για το εισόδημά τους. Το Δουκάτο προσελκύει συνεχώς επιχειρηματίες, άνδρες και γυναίκες.
Σημαντική ανάπτυξη
Στο Λουξεμβούργο, τραπεζικά μερίδια και τόκοι, μερίσματα και κέρδη από κεφαλαιοποίηση που ανήκουν σε αλλοδαπούς δεν φορολογούνται ούτε από την κυβέρνηση του Λουξεμβούργου ούτε από άλλη ξένη κυβέρνηση που συνδέεται με την προέλευση του αλλοδαπού. Αυτό το καθεστώς προκάλεσε μία τεράστια ανάπτυξη στον οικονομικό τομέα που έφτασε το 28% του ΑΕΠ. Στο μικρό Δουκάτο υπάρχουν επίσημα δηλωμένες 12.000 εταιρείες μετοχών (holding) μαζί με 1.300 εταιρείες επενδύσεως διαθεσίμων από όλον τον κόσμο. Το Λουξεμβούργο αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο προορισμό στον κόσμο της βιομηχανίας διαχείρισης ομολόγων και έχει τον μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης παγκοσμίως, με καθαρά κέρδη που φτάνουν τα 1,7 τρισ. δολάρια.
Η Κύπρος εξακολουθεί να επιβάλει χαμηλούς φόρους σε εταιρείες και έχει το ατού του off shore προορισμού εντός Ε.Ε. Στη Μάλτα η επίσης χαμηλή φορολογία όλο και προσελκύει νέους επενδυτές. Οι φόροι είναι κάτω του μισού από αυτούς πολλών χωρών της Ε.Ε. Το να αγοράσει κανείς ακίνητη περιουσία εκεί φαίνεται αν μη τι άλλο λογικό. Ειδικότερα κάτοικοι της Μεγάλης Βρετανίας έλκονται κυρίως από το γενικότερο καθεστώς χαμηλής φορολογίας. Οι αγοραστές αυξήθηκαν κατά 10% από το 2006 μέχρι το 2007 και προκάλεσαν σημαντική επίδραση στις τιμές των κατοικιών. Και ενώ Ευρωπαϊκή Ένωση και ΟΟΣΑ προσπαθούν να συντονιστούν και να επιβάλλουν νέο καθεστώς στα εντός συνόρων και δικαιοδοσιών τους, χώρες όπως η ΠΓΔΜ, η Εσθονία, η Ρωσία, η Βοσνία Ερζεγοβίνη και η Βουλγαρία αποτελούν εναλλακτικούς προορισμούς απαλλαγής φόρων.
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΙ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΙ
Αγ. Μαρίνος
Αγ. Κιτς
Αγ. Βίνσεντ και Γρεναδίνες
Αϊλ οφ Μαν: Δεν επιβάλλει εταιρικό φόρο, φόρο από κεφαλαιοποίηση, φόρο κληρονομιάς ή φόρο (πλούτου, περιουσίας, τεκμήριο). Ο φόρος προσωπικού εισοδήματος είναι φιξ στο 18%, μέχρι ένα μάξιμουμ φορολογητέο ύψους 100.000 δολ. Το τραπεζικό εισόδημα φορολογείται με 10%.
Αμερικάνικες Παρθένες Νήσοι: Προσφέρουν 90% απαλλαγή σε εισοδήματα από τις ΗΠΑ και 100% απαλλαγή σε όλους τους άλλους φόρους και τελωνειακούς δασμούς σε συγκεκριμένους εγκεκριμένους φορολογούμενους.
Ανδόρα: Δεν επιβάλει φόρο εισοδήματος.
Ανκίλα: Βρετανική αποικία και off shore τραπεζικό κέντρο.
Αντίγκουα και Μπαρμπούντα
Αρούμπα
Βανουάτου
Βερμούδες: Δεν επιβάλλει φόρο σε ξένο εισόδημα ή κέρδη και επιτρέπει σε ξένες εταιρείες να έχουν στάτους «απαλλαγής». Δεν επιτρέπει κατοχή ακίνητης περιουσίας ή πραγματοποίηση συναλλαγών ούτε και εμπλοκή σε τομείς όπως τραπεζικός, ασφαλιστικός και χρηματιστηριακός. Δεν προσφέρει οφέλη για ιδιώτες, τουναντίον οι ξένοι φορολογούνται υψηλά με μίνιμουμ φόρο γης 15.000 δολ. τον χρόνο!
Βοσνία-Ερζεγοβίνη: Η Republika Srpska τμήμα της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης επιβάλλει μόνο 10% φόρο κέρδους.
Βρετανικές Παρθένοι Νήσοι: Το 2000 έρευνα της KPMG έδειξε ότι οι νήσοι ήταν η έδρα του 41% των παγκόσμιων off shore εταιρειών. Θεωρείτο ο μεγαλύτερος φορολογικός παράδεισος στον κόσμο σε αριθμό εταιρειών.
Βουλγαρία: Εταιρικοί φόροι 10% από 1η Ιανουαρίου 2007, φόροι μερισμάτων 7%.
Γιβραλτάρ
Ελβετία: Φορολογικός παράδεισος για ξένους που γίνονται κάτοικοι με διαπραγμάτευση του ποσού εισοδήματός τους που θα τεθεί υπό φορολόγηση ανάλογα με το καντόνι στο οποίο θα μείνουν. Το Vaud είναι το πιο δημοφιλές καντόνι γι αυτόν τον διακανονισμό. Στο καντόνι Zug που είναι δημοφιλές στις εταιρείες έχουν την έδρα τους 6.000 εταιρείες holding
Ινδία: Με τις ευλογίες της κυβέρνησης χρησιμοποιούνται παραθυράκια στις διμερείς συμφωνίες με τον Μαυρίκιο στην προσπάθεια για να προσέλκυση ξένων επενδυτών.
Ιρλανδία: Ο εταιρικός φόρος είναι 10% ή 12%. Εισόδημα που εμβάζεται στην Ιρλανδία από Ιρλανδούς που δε διαμένουν εκεί ή στο Ηνωμένο Βασίλειο μπορεί να απαλλαχθεί από φόρο.
Καμπιόνε Ιτάλια: Ιταλικό Καντόνι στην Ελβετία.
Κύπρος: Είναι τελευταία πολύ δημοφιλής και περιμένει περισσότερη ανάπτυξη στο μέλλον. Off shore προορισμός εντός Ε.Ε.
Λιχτενστάϊν
Λουξεμβούργο
Μακάο
Μάλτα: Μέτοχοι ορισμένων εταιρειών πληρώνουν φόρους κάτω από 5%.
Μαυρίκιος: Εδρεύουν εικονικές εταιρείες-βιτρίνα ξένων επενδυτών για αποφυγή φόρου.
Μ. Βρετανία: Φορολογικός παράδεισος για ξένους ακόμη και αν διαμένουν στην Αγγλία, διότι διαχωρίζεται νομικά ο όρος κατοικία από τη διαμονή. Δεν πληρώνουν φόρο σε ξένο εισόδημα ακόμη και αν αυτό εμβάζεται στην Αγγλία.
Μονακό: Δεν επιβάλλει φόρο εισοδήματος.
Μπαχάμες: Δεν εισπράττουν φόρο προσωπικού εισοδήματος, κεφαλαίου ή κληρονομιάς.
Μπαρμπάντος: Προτιμά να αναφέρεται ως «καθεστώς χαμηλής φορολόγησης».
Μπελίζ
Ναουρού
Νέβις
Ν. Ζηλανδία: Δεν φορολογεί ξένο εισόδημα από νεοζηλανδέζικα trusts που ιδρύθηκαν από ξένους και των οποίων οι δικαιούχοι είναι επίσης ξένοι. Επιπλέον δε φορολογεί ξένο εισόδημα ή νέους κατοίκους για τέσσερα χρόνια.
Νήσοι Μάχης
Νήσοι Τσάνελ: Δεν αποδίδονται φόροι ξένου εισοδήματος προσωπικού ή εταιρικού. Οι αλλοδαποί δεν φορολογούνται για εγχώριο εισόδημα. Η τοπική φορολογία είναι φιξ στο 20% και 0% στο Σαρκ.
Νήσοι Κουκ
Νησί Νόρφολκ: Δεν επιβάλλει φόρο εισοδήματος.
Νήσοι Τουρκς και Κάικος
ΗΠΑ: Κάποιες πολιτείες -ειδικά το Ντελαγουέαρ- προσφέρουν κίνητρα σε επιχειρήσεις να κάνουν εκεί την έδρα τους. Πολλές τράπεζες και άλλες οικονομικές εταιρείες εδρεύουν στη μικρή πολιτεία.
Ντουμπάι
Παναμάς
ΠΓΔΜ: Εταιρικοί φόροι 10% από το 2008 (τώρα 12%), φόρος εισοδήματος 10% 2008 (τώρα 12%), φόρος επανεπένδυσης κερδών 0%.
Ρωσία: 11% φόρος εισοδήματος.
Σαμόα
Σεϋχέλλες
Ουρουγουάη: Δεν επιβάλλει φόρο εισοδήματος.
Χονγκ Κονγκ: Με πολύ χαμηλά επιτόκια φορολόγησης μπορεί να θεωρηθεί φορολογικός παράδεισος.
Μερικοί φορολογικοί παράδεισοι απαιτούν φόρο εισοδήματος όπως και άλλους φόρους κεφαλαίου και κληρονομιάς. Τα κριτήρια που χαρακτηρίσουν κάποιον ως φορολογούμενο ή μη περιλαμβάνουν υπηκοότητα, τόπο διαμονής και προέλευση εισοδήματος.
Από το Βατικανό ως τις τράπεζες της Ελβετίας
Η προσπάθεια φοροαπαλλαγής με διάφορες μεθόδους υφίσταται από τότε που βγήκαν οι φόροι. Σύμφωνα με κάποιους ιστορικούς, τα κρατίδια του Βατικανού αποτέλεσαν ένα από τους πρώτους φορολογικούς παράδεισους λίγο μετά το 756 μ.Χ.! Πολλές χώρες ανταγωνίζονται μεταξύ τους για το ποια αποτέλεσε τον παλαιότερο φορολογικό παράδεισο. Τα Channel Islands διεκδικούν φορολογική ανεξαρτησία από την εποχή των Νορμανδών (1066), ενώ το Isle of Man αρχειοθετεί την οικονομική του ανεξαρτησία νωρίτερα ακόμη. Παρ όλα αυτά, η μοντέρνα αντίληψη του φορολογικού παράδεισου είναι γενικά αποδεκτό ότι ξεκίνησε κάπου μετά τον Α Παγκόσμιο Πόλεμο. Οι Βερμούδες είναι πιθανότατα από τους πρώτους φορολογικούς παράδεισους με τη δημιουργία νομοθεσίας off shore εταιρειών το 1935. Το Λιχτενστάιν από την άλλη αντιπαραθέτει τη νομοθεσία των Trust το 1926 για να προσελκύσει off shore κεφάλαια. Πολλοί ειδικοί, όμως, υποστηρίζουν ότι ο πρώτος πραγματικός φορολογικός παράδεισος είναι η Ελβετία. Στις αρχές του 20ού αιώνα.
Οι ελβετικές τράπεζες αποτέλεσαν ένα καταφύγιο κεφαλαίου για ανθρώπους που ήθελαν να ξεφύγουν από την κοινωνική αναταραχή σε Ρωσία, Γερμανία, Νότιο Αμερική και αλλού. Επίσης, αποτέλεσε παράδεισο για όσους θέλησαν να αποφύγουν τους υψηλούς φόρους που επιβλήθηκαν για αναδόμηση μετά τις καταστροφές του Α Παγκοσμίου Πολέμου. Στην πορεία. κρατώντας ουδετερότητα και ίδιο φορολογικό καθεστώς. συνέχισε να δέχεται μία μόνιμη εισροή κεφαλαίων αποκλειστικά και μόνο για λόγους φοροαπαλλαγής.
Η χρήση φορολογικών παραδείσων πέρασε διάφορες φάσεις. Από το 1920 ως το 1950 αναφέρονται κυρίως ως μέσα απαλλαγής από προσωπικούς φόρους. Από το 1950 και μετά ακολουθήθηκε η χρήση φορολογικών παραδείσων από εταιρείες με τη μέθοδο της διπλής φορολόγησης. Από τη δεκαετία του 70 και μετά, και ιδιαίτερα μέσα στη δεκαετία του 80, εξελίχθηκαν σε καταφύγια για εταιρείες που ήθελαν να αποφύγουν τελείως τη φορολογία, αλλά και για εισροή επενδύσεων με πλήρη μυστικότητα.
Πηγή Ημερησία
https://www.taxheaven.gr/news/2582/115-tris-dol-se-70-forologikoys-paradeisoys••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••