• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 17, 2025, 22:10:43 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 17, 2025, 22:10:43 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Katarameno
[Today at 21:32:50]

[Ψηφιακά Ολοκληρωμένα Κυκ...
by tzortzis
[Today at 21:25:42]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by PAPARI69
[Today at 20:59:13]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by chris_p30
[Today at 19:46:54]

[Γραφική] Λυμένα θέματα
by okanpala
[Today at 18:56:22]

Τι ακούτε αυτήν τη στιγμή...
by Katarameno
[Today at 14:25:00]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by george14
[Today at 13:58:20]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by tzortzis
[Today at 13:19:53]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by george14
[Today at 12:08:25]

[ΨEE] Γενικές απορίες και...
by Juror8
[Today at 12:06:57]

[Οργάνωση Υπολογιστών] Γε...
by RAFI
[June 16, 2025, 22:46:54 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 19:49:00 pm]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 16:56:56 pm]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[June 16, 2025, 13:28:21 pm]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[June 16, 2025, 12:13:45 pm]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[June 16, 2025, 01:56:37 am]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ανέβασμα θεμά...
by tzortzis
[June 14, 2025, 16:54:08 pm]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9961
Latest: Poli
Stats
Total Posts: 1426698
Total Topics: 31710
Online Today: 242
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 61
Guests: 132
Total: 193
stergiosb
Raphael
vagelismo
iakov
Ioakeim Zisis
Eleniiii
mmikelo
unreasonable
ThanosKoutsoump
pordozoumis
pavlaras
geo66
Giannis Masterio
Soterd52
andreassifo
nikos123321
eirinistyl
elenak
ecevz
mdimitrig
Η ΤΡΑΠΟΥΛΑ ΤΟΥ ΠΑΠΠΟΥ ΜΟΥ
ΦΙδανης Αριστοτελης
alexanton
apapathe
Balourdos
pkoko
giorgosm05
Fenia04
Lemonia
chrisg
Νικη
Local Rider
glavdakis
gpapadimi
zaroumaria
Nekt
Farmengineer
Nikos_313
blacknick
ariadnipm
andyy
difis
Nikikouss
ikallima
swthrhs
Vasilikikr
elias_farhood
akonstb
domb765
george14
theofr
CHRISTOFO CHATZIANTONIOU
CodeBro
andripappa
vajim
0restis
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Επίσημη ενημέρωση για Αντιστοίχηση Μαθημάτων ΝΠΣ με ΠΠΣ και η συζήτηση στο forum.
THMMY.gr > Forum > Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία > Κινητοποιήσεις - Πρωτοβουλίες Φοιτητών (Moderators: Starki, MomostheGreen) > [ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΕΑΑΚ] 18 ΔΕΚΕΜΒΡΗ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: [ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΕΑΑΚ] 18 ΔΕΚΕΜΒΡΗ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ  (Read 479 times)
alexlabis
Νεούλης/Νεούλα
*
Posts: 17


View Profile
[ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΕΑΑΚ] 18 ΔΕΚΕΜΒΡΗ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
« on: December 10, 2021, 11:43:07 am »

        Ο νέος νόμος πλαίσιο που πρόκειται να κατατεθεί πατάει πάνω στην πρόταση που παρουσιάστηκε από την πρόεδρο της Δημοκρατίας και το ίδρυμα Μποδοσάκη  για το «Πανεπιστήμιο του 2030». Πρόκειται για ένα συνολικό σχέδιο για την τριτοβάθμια που πηγάζει από τις διαχρονικές στοχεύσεις όλων των κυβερνήσεων στο τομέα της εκπαίδευσης και πλασάρεται στο όνομα της εκσυγχρόνισης και της προόδου της επιστήμης. Έτσι,  ο νέος νόμος βρίσκει έδαφος για διατάξεις που θα αλλάξουν τα προγράμματα σπουδών καταλήγοντας συνεκτικά στη διάσπαση των πτυχίων και στην διάλυση των επαγγελματικών δικαιωμάτων που αυτά κατοχυρώνουν. Αρχικά αντί για το σύνολο των επαγγελματικών δικαιωμάτων θα κατοχυρώνεις μόνο αυτά που αντιστοιχούν στον τομέα/κατεύθυνση που έχεις επιλέξει. Στη συνέχεια περιγράφεται ένα πανεπιστήμιο που θα εισέρχεσαι σε σχολή(πχ πολυτεχνική) και όχι σε τμήμα, και δε θα υπάρχει ενιαίο πρόγραμμα σπουδών, αντιθέτως κάθε φοιτητής θα διαλέγει μόνος του μαθήματα προσπαθώντας να ορίσει ιδιότητες μηχανικού ‘’φτιάχνοντας’’ το δικό του πτυχίου σαν να είναι λίστα γνώσεων, που όμως στην ουσία δε θα αποτυπώνει τίποτα στην αγορά εργασίας. Εκτός από αυτό εξαγγέλλει και συμβούλια ιδρύματος, που θα απαρτίζονται από κλίκες μεγαλοκαθηγητών, διορισμένα άτομα της κυβέρνησης και ερευνητές και καθώς θα είναι ξεκάθαρα τηλεκατευθυνόμενα από το υπουργείο θα υπακούν και θα εφαρμόζουν πολύ πιο εύκολα τις επιταγές του. Καταρρέει έτσι οποιαδήποτε έννοια αυτοδιοίκητου Πανεπιστημίου αφού τα εκλεγμένα όργανα διοίκησης(πρυτανεία, κοσμητεία κτλ) θα είναι πλέον διακοσμητικά.
   
         Η νέα νομοθετική κίνηση συνδέεται άμεσα με την κατάσταση που επικρατεί τώρα στην αγορά εργασίας και με την αντίφαση που παρουσιάζει αυτή σε σχέση με το ενιαίο(κοινό για όλους ανά σχολή), ισχυρό(πλήρης κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων) πτυχίο που παίρνουν τώρα οι απόφοιτοι. Γιατί, ενώ έχουμε αυτό το πτυχίο, η προοπτική του μηχανικού είναι αυτή των χαμηλών απολαβών, των ελαστικών ωραρίων, της εργασιακής ανασφάλειας, η προοπτική του υπαλλήλου, με το κερασάκι στην τούρτα να είναι η εργασία με μπλοκάκι, που περιλαμβάνει όλα τα παραπάνω.

    Στην πραγματικότητα ο νέος νόμος πετάει το μπαλάκι της ευθύνης για αυτήν την εργασιακή συνθήκη στον απόφοιτο που δεν είναι αρκετά εξειδικευμένος, δεν έχει κάνει μεταπτυχιακό ή σεμινάρια, δεν έχει επιλέξει αρκετά μαθήματα ή τα κατάλληλα για τα σύγχρονα τεχνολογικά θέματα. Ωθούμαστε έτσι από νωρίς στον ανταγωνισμό μέσα στις σπουδές που καλούμαστε να επιλέξουμε πλήρως εξατομικευμένα τα μαθήματα μας για να καταλήξουμε με ένα εξατομικευμένο πτυχίο που δε μας επιτρέπει να αναγνωρίσουμε κοινά συμφέροντα μας και να τα διεκδικήσουμε συλλογικά, αφού ο καθένας θα υπάρχει ατομικά. Στο ίδιο πλαίσιο της εξειδίκευσης λόγω της συνεχούς τεχνολογικής ‘’ανάπτυξης’’ καθιερώνεται η δια βίου επανακατάρτιση και το κυνήγι προσόντων, ακόμα και στην ειδίκευση που υποτίθεται έχεις στο πτυχίο σου, αφού για μια θέση εργασίας αναγκαζόμαστε να κανιβαλιστούμε και να θυσιάσουμε κάθε δικαίωμα μας. Να γίνουμε λάστιχο για να ανταπεξέλθουμε στις απαιτήσεις της εργοδοσίας, να δουλέψουμε σε εξαντλητικά ωράρια με μισθούς πείνας αφού αλλιώς τη θέση μας θα πάρει κάποιος άλλος που βρίσκεται στην ίδια κατάσταση με μας και ας έχει διαφορετικό πτυχίο ‘’μηχανικού’’. Όσον αφορά τα Συμβούλια Ιδρύματος που θα αποφασίζουν για μας χωρίς εμάς, πως θα μπορούμε πλέον να κινητοποιούμαστε στα όργανα διοίκησης για να διεκδικούμε τους όρους μας άμα οι αποφάσεις παίρνονται μακριά από το πανεπιστήμιο;

         Τα παραπάνω εντάσσονται στο γενικότερο πλαίσιο της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης και σε μια συνολική πολιτική της κυβέρνησης που αναφέρεται στην εκπαίδευση και την εργασία. Ο νόμος Κεραμέως-Χρυσοχοΐδη με τη διάταξη της ΕΒΕ εξατομικεύει τους υποψήφιους και προσθέτει εμπόδια για την είσοδο στη τριτοβάθμια στέλνοντας κόσμο σε άλλες δομές και υποστελεχώνοντας πολλά τμήματα, ενώ με τις υπόλοιπες διατάξεις όπως διαγραφές, πειθαρχικά, κάμερες, κάρτες εισόδου, πανεπιστημιακή αστυνομία εντατικοποιεί τους φοιτητές, φιμώνει κάθε φωνή αμφισβήτησης και διαλύει κάθε έννοια συλλογικής διεκδίκησης χτυπώντας στο τέλος τους ίδιους τους φοιτητικούς συλλόγους. Στη συνέχεια ο νέος νόμος έρχεται να εξατομικεύσει ακόμα και το πρόγραμμα σπουδών και το πτυχίο που παίρνει στο τέλος κάθε φοιτητής, αφήνοντας τον μόνο και αβοήθητο στην αγορά εργασίας. Εκεί η κατάσταση οξύνεται ολοένα περισσότερο από τον νόμο του Χατζηδάκη, ο οποίος, ειδικότερα στους μηχανικούς, φέρνει διπλασιασμό των υπερωριών, αντικαθιστά την χρηματική απολαβή τους με ρεπό, καταργεί το κεκτημένο από αγώνες οκτάωρο, χτυπά τα σωματεία(συλλογικούς φορείς των εργαζομένων) με ηλεκτρονικό φακέλωμα των μελών τους και τις πρακτικές τους, όπως η απεργία, θεσπίζοντας μόνιμο προσωπικό ασφαλείας στο ένα τρίτο των εργαζομένων της εκάστοτε επιχείρησης. Άρα, άρει όλα όσα κατακτήθηκαν με αγώνα και αίμα. Στην πραγματικότητα μας προδιαγράφεται μια πλήρη εξατομικευμένη λογική από το πως μπαίνουμε στο πανεπιστήμιο μέχρι το πως υπάρχουμε σε αυτό και εν τέλει το πως κατοχυρώνουμε τα εργασιακά μας δικαιώματα

         Σε αυτήν την επίθεση της κυβέρνησης δε θα περιμένουμε με το σταυρό στο χέρι! Στην αντιπαράθεση με το νέο σχέδιο για το πανεπιστήμιο του 2030 έχουμε μπροστά μας έναν κρίσιμο κόμβο στις 18 Δεκέμβρη. Εκείνη τη μέρα οι πρυτάνεις θα συνεδριάσουν με την υπουργό παιδείας για να καθορίσουν πως θα διαρθρωθεί το πρόγραμμα σπουδών σε κάθε σχολή για να κατατεθεί ο νέος νόμος πλαίσιο στη Βουλή. Δε θα αποδεχτούμε τον κατακερματισμό των πτυχίων μας και τον εργασιακό μεσαίωνα που μας προδιαγράφεται. Καθίσταται αναγκαίο για να έχουμε μια αξιοπρεπή προοπτική να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων και να δώσουμε μια δυναμική απάντηση μέσα από τους συλλογικούς μας φορείς.

         Γιατί διαχρονικά μέσα από τους φοιτητικούς συλλόγους - και όχι από τον ατομικό δρόμο – μπορούσαμε να διεκδικήσουμε και να κερδίσουμε ουσιαστικές αλλαγές για την βελτίωση των ζωών μας. Από ένα ζήτημα που χτυπούσε την καθημερινότητα μας μέσα στη σχολή μέχρι την ανατροπή ολόκληρων αντιλαϊκών νόμων. Τέτοια παραδείγματα είναι η εμβόλιμη εξεταστική στους ηλεκτρολόγους στο 9 εξάμηνο, η πρόσφατη μετατροπή της προόδου σε εργασίες για το 1 και 2 έτος των μηχανολόγων( κάνοντας την καθημερινότητα των φοιτητών αυτών των δυο ετών πιο βιώσιμη ) μέχρι τα μαζικά κινήματα όπως του 6-7 όπου η νεολαία αμφισβήτησε στην πράξη τον νόμο Γιαννάκου μέσα από μαζικές γενικές συνελεύσεις και από κινητοποιήσεις και διαδηλώσεις στο δρόμο.

        Επειδή δεν θα ανεχτούμε να μας κάνουν την ζωή μας πατίνι μέσα στης σχολές πόσο μάλλον όταν ξέρουμε ότι αυτό που μας προδιαγράφεται είναι η ανεργία, θα δώσουμε την απάντησή μας συλλογικά και μαζικά μέσα από τον φοιτητικό μας σύλλογο στα σχέδια της κυβέρνησης και στις 18 Δεκεμβρίου θα είμαστε όλοι στους δρόμους .
Logged
Pages: [1] Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...