• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
August 02, 2025, 16:54:17 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
August 02, 2025, 16:54:17 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
[Τηλεπικοινωνιακά Συστήμα...
by nmpampal
[Today at 16:19:15]

Άδεια ασκήσεως επαγγέλματ...
by The Web
[Today at 13:25:49]

[Τομέας Ηλεκτρονικής] Μαθ...
by Nikos_313
[Today at 09:51:26]

[Τομέας Ενέργειας] Μαθήμα...
by Nikos_313
[Today at 01:40:22]

Οι μπράβοι του πρύτανη
by Διάλεξις
[Today at 01:30:18]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[Today at 01:04:15]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by Διάλεξις
[Today at 00:59:05]

Ηλεκτρομηχανολογικές Μελέ...
by inverter
[August 01, 2025, 20:35:12 pm]

Νέα Δημοκρατία (and Co. I...
by Katarameno
[August 01, 2025, 15:13:09 pm]

Πρόγραμμα Σπουδών Ακαδημα...
by PolarBear
[August 01, 2025, 15:03:05 pm]

Aναζωπύρωση των εχθροπραξ...
by Katarameno
[July 31, 2025, 21:15:48 pm]

Καμμένα...!!
by Godat
[July 31, 2025, 21:07:58 pm]

[ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ] Ανακοίνωση γι...
by Katarameno
[July 31, 2025, 20:31:30 pm]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[July 31, 2025, 15:33:28 pm]

ΤΗΜΜΥ-Σκάκι
by L
[July 31, 2025, 13:24:56 pm]

Τι ακούτε αυτήν τη στιγμή...
by Giopan
[July 30, 2025, 17:07:32 pm]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Mr Watson
[July 30, 2025, 14:19:11 pm]

Τα παράσιτα ανάμεσά μας
by Katarameno
[July 30, 2025, 13:47:28 pm]

Ρώτα κάτι τον επόμενο
by Giopan
[July 29, 2025, 16:04:23 pm]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by chatzikys
[July 29, 2025, 13:52:51 pm]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9988
Latest: kyrlef
Stats
Total Posts: 1427641
Total Topics: 31739
Online Today: 142
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 16
Guests: 94
Total: 110
themis01
Don
johnnypap
Bit4Thought
Giannis Masterio
chris123
bax
sassi
femanak
A-TheITGuy
AZMAGILLIAN
ioannisfa
noimaginationforthis
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Πρόγραμμα Επαναληπτικής Εξεταστικής 2024-2025
THMMY.gr > Forum > Χαλαρή συζήτηση - κουβεντούλα > Φιλόσοφοι Μηχανικοί - Μηχανικοί Φιλόσοφοι > Πολιτικά (Moderators: Mr Watson, Tasos Bot) > Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται μετρό ή μας πουλάνε φούμαρα;
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Poll
Question: Πιστεύετε ότι το μετρό είναι ένα έργο που χρειάζεται η Θεσσαλονίκη και οι κάτοικοι της;  (Voting closed: September 14, 2006, 04:35:31 am)
Ναι, οι συγκοινωνίες πρέπει να βελτιωθούν με αυτόν τον τρόπο. - 39 (45.3%)
Ίσως το τραμ να έκανε καλύτερη δουλειά. - 39 (45.3%)
Όχι, μάλλον δεν θα βοηθήσει σημαντικά. - 4 (4.7%)
Όχι, το κάνουν από κόμπλεξ προς την Αθήνα. - 4 (4.7%)
Total Voters: 45

Pages: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Go Down Print
Author Topic: Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται μετρό ή μας πουλάνε φούμαρα;  (Read 14675 times)
ZiuQ
Θαμώνας
****
Gender: Male
Posts: 389

Είμαι ηλεκτρολόγος, συμβαίνει κάτι;


View Profile
Re: Απ: Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται μετρό ή μας πουλάνε φούμαρα;
« Reply #60 on: September 09, 2006, 16:21:17 pm »

Quote from: apostolos1986 on September 09, 2006, 16:17:10 pm
η μόνη μας ελπίδα είναι το συμβούλιο επικρατείας να το σταματήσει για περιβαλλοντικούς λόγους....

Βασικά από περιβαλλοντική άποψη θα βοηθήσει διότι θα ξυθεί και θα απομακρυνθεί όλος ο μολυσμένος πυθμένας...
Logged
apostolos1986
Veteran
Επιβεβαρυμένος
******
Posts: 13446



View Profile
Απ: Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται μετρό ή μας πουλάνε φούμαρα;
« Reply #61 on: September 09, 2006, 16:22:36 pm »

Quote from: Karaμazoβ on September 09, 2006, 16:18:54 pm
Quote from: apostolos1986 on September 09, 2006, 16:17:10 pm
Quote from: Karaμazoβ on September 09, 2006, 16:15:55 pm
Και προς Θεου μην γινει η υποθαλάσσια!

αυτό είναι όνειρο απατηλό....η μόνη μας ελπίδα είναι το συμβούλιο επικρατείας να το σταματήσει για περιβαλλοντικούς λόγους....


Mα γιατι ρε γμτ!Δεν υπαρχει σοβαρος λόγος! Μαλλον να αποχαιρετουμε σιγα σιγα τους περιπατους στην παραλια... Sad

έχει επιλεχθεί  ο ανάδοχος...ο αρχιερέας της διαπλοκής mr. Mπόμπολας..έχουν απορριφθεί οι ενστάσεις του Εμφιετζόγλου (ο σωτήρας του μπάσκετ του Ηρακλη)....έχει εγκριθεί η χρηματοδότης ευρωπαϊοκή Τράπεζα επενδύσεων...το θέλει ο Παπαγεωργόπουλος ...δεν το θέλει ο Ψωμιάδης (με αυτή του τη μορφή...λέει για να λύσει προβλήματα πρέπει να παέι μέχρι Καλαμαριά..)...όλα είναι υπέρ του...

Quote from: ZiuQ on September 09, 2006, 16:21:17 pm
Quote from: apostolos1986 on September 09, 2006, 16:17:10 pm
η μόνη μας ελπίδα είναι το συμβούλιο επικρατείας να το σταματήσει για περιβαλλοντικούς λόγους....

Βασικά από περιβαλλοντική άποψη θα βοηθήσει διότι θα ξυθεί και θα απομακρυνθεί όλος ο μολυσμένος πυθμένας...

δεν ξέρω ποια είναι ακριβώς τα περιβαλλοντικά προβλήματα που θα δημιουργησει...ξέρω ότι υπάρχει μια κίνηση πολιτών που έχει κάνει ένσταση στο Συμβούλιο της Επικρατείας...για περιβαλλοντικούς λόγους...
Logged

www.twitter.com/apostolos1986
emmanuel
Veteran
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 3830


πλάκα με κανεις?


View Profile WWW
Απ: Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται μετρό ή μας πουλάνε φούμαρα;
« Reply #62 on: September 09, 2006, 16:25:21 pm »

στην οποια κινηση συμμετειχαν και  ικαθηγητες του απθ αν δεν κανω λαθος,ειχε δοθει και διαλεξη σχετικα με το θεμα.
Logged

tu/e
apostolos1986
Veteran
Επιβεβαρυμένος
******
Posts: 13446



View Profile
Απ: Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται μετρό ή μας πουλάνε φούμαρα;
« Reply #63 on: September 09, 2006, 16:27:24 pm »

Quote from: emmanuel on September 09, 2006, 16:25:21 pm
στην οποια κινηση συμμετειχαν και  ικαθηγητες του απθ αν δεν κανω λαθος,ειχε δοθει και διαλεξη σχετικα με το θεμα.

ναι συμμετείχαν..αλλά και στη σχεδίαση της υποθάλασσιας συμμετείχαν καθηγητές του ΑΠΘ και τη στηρίζουν...
Logged

www.twitter.com/apostolos1986
Doctor_Doctor
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1280


When the crowds are gone


View Profile
Re: Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται μετρό ή μας πουλάνε φούμαρα;
« Reply #64 on: September 09, 2006, 16:30:24 pm »

Ρε παιδιά γιατί τέτοιο μίσος για την υποθαλάσσια; Οκ, δεν είμαι και βέβαιος για τη χρησιμότητα του έργου, αλλά από την άλλη δε βλέπω και τους λόγους για το αντίθετο. Δε μας εξήγείτε λίγο κι εμάς;
Logged

Where's the lights, turn 'em on again, one more night, to believe and then
Another note for my requiem, a memory to carry on
The story's over, when the crowds have gone

When the crowds are gone, and I'm all alone, playing the saddest song, now that the lights are gone
Turn them on again, one more time for me my friend, turn 'em on again!

So I play and I plan, and hope and I scheme, to the lure of a night, filled with unfinished dreams
And I'm holding on tight, to a world gone astray, as they charge me for years... I can  no  longer  pay!

And the lights, turn them off my friend. And the ghosts? Well just let them in
Cause in the dark, it's easier ...to see.
apostolos1986
Veteran
Επιβεβαρυμένος
******
Posts: 13446



View Profile
Απ: Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται μετρό ή μας πουλάνε φούμαρα;
« Reply #65 on: September 09, 2006, 16:53:43 pm »

μπορείς να δεις εδώ....τα προβλήματα ...
http://tamystikatoukolpou.blogspot.com/2006/05/blog-post_28.html

θέλω να επισημάνω δυο-τρία σχόλια τα οποία τα θεωρώ κορυφαία:

1)
Αξιοσημείωτη είναι η απάντηση που δόθηκε κατα την διάρκεια της παρουσίασης της μελέτης της υποθαλλάσιας αρτηρίας στο ερώτημα "και τί θα γίνει εκεί στην Ανθέων οπου θα μεταφερθεί το μποτιλιάρισμα;"
- Μα εκει πέρα τελειώνει η μελέτη μας.


2)
Ναι, αλλά μέχρι την Ανθεών θα διαθέτωμεν γαμάουα αστικό αυτοκινητόδρομο ταχείας  (;;) κυκλοφορίας (για λίγες εκατοντάδες μέτρα). Τσιμέντο κι άσφαλτος ΟΛΕ!

3)
Γιατί παραπονιέστε για την αποβιομηχάνιση του πολεοδομικού συγκροτήματος και άλλες τέτοιες αηδίες; Ορίστε! Σβήνουμε τα φουγάρα στη Σίνδο και τα φέρνουμε στην νέα παραλία να τα θαυμάζετε όλοι. Α! τι ψηλάαααα

« Last Edit: September 09, 2006, 16:57:10 pm by apostolos1986 » Logged

www.twitter.com/apostolos1986
miss_elec
Θαμώνας
****
Posts: 486



View Profile
Απ: Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται μετρό ή μας πουλάνε φούμαρα;
« Reply #66 on: September 09, 2006, 18:03:54 pm »

Παραθέτω το άρθρο του προέδρου του τμήματος των Αρχιτεκτόνων του ΑΠΘ σχετικά με την υποθαλάσσια αρτηρία. Τα όσα διάβασα είναι ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ.
Έχω θυμώσει απίστευτα με αυτά που σχεδιάζουν να φτιάξουν! Δεν μπορώ να διανοηθώ πώς εγκρίνεται τέτοιο έργο!!! Ηλίθιοι και πουλημένοι άνθρωποι........
Διαβάστε και μόνοι σας να φρίξετε.


Ο γρίφος της υποθαλάσσιας αρτηρίας: λύση ή καταστροφή;

 

            Η υποθαλάσσια αρτηρία διαμπερούς κυκλοφορίας που θα παρακάμπτει το ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης προβάλλεται με επιμονή ως ένα «μεγάλο» και «εμβληματικό» έργο που θα επιλύσει τα κυκλοφοριακά προβλήματα της κεντρικής περιοχής. Στην πραγματικότητα από μια ενδεχόμενη υλοποίηση του έργου όπως αυτό τουλάχιστον σχεδιάζεται, προκύπτουν σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις που θα επιδεινώσουν τις περιβαλλοντικές και κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες στην κεντρική Θεσσαλονίκη.

            Η λύση που προκρίθηκε δημιουργεί εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες στα άκρα της αρτηρίας. Συγκεκριμένα στο νοτιοανατολικό όριο η αρτηρία εκβάλλει στην περιοχή του ξενοδοχείου «Μακεδονία – Παλάς»  στη Λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου η οποία αμφιδρομείται, διαπλατύνεται σε 8 και τοπικά σε 9 λωρίδες κυκλοφορίας, καταλαμβάνοντας μεγάλο μέρος του πρασίνου της παραλίας και διαχωρίζεται με μόνιμα διαφράγματα – ηχοπετάσματα που αποκρύπτουν τη θάλασσα, αποκτά δηλαδή ουσιαστικά χαρακτήρα αυτοκινητόδρομου. Επίσης αμφιδρομείται η ήδη συμφορημένη οδός Ανθέων. Ένα άλλο σκέλος της αρτηρίας στρέφεται προς το πεδίο του Άρεως καταστρέφοντας ένα σημαντικό χώρο πρασίνου. Δεν χρειάζεται να είναι κανείς ειδικός για να αντιληφθεί ότι θα προκύψει μια συνολική υποβάθμιση της ευρύτερης περιοχής της νέας παραλίας. Αυτή πέρα από τον κυκλοφοριακό φόρτο, το θόρυβο, τη ρύπανση, τις αναγκαίες ουρές αναμονής στους σταθμούς διοδίων και τις προβληματικές στροφές προς τα αριστερά, θα προέλθει και από μια πλήρη αποκοπή του παραθαλάσσιου χώρου πρασίνου, άθλησης και αναψυχής που θα απομείνει, καθώς οι πεζοί θα έχουν προσπέλαση προς αυτόν μόνο από τρεις προβλεπόμενες πεζογέφυρες.

            Αντίστοιχα προβλήματα θα δημιουργηθούν στο βορειοδυτικό άκρο της αρτηρίας που η αρτηρία συνδέεται με τις οδούς Κουντουριώτη και Πολυτεχνείου οι οποίες διακόπτονται πλήρως στα σημεία αυτά οδηγώντας όλη την υπόλοιπη κίνηση στην ήδη εξαιρετικά συμφορημένη πλατεία Δημοκρατίας (Βαρδάρι). Η προτεινόμενη λύση θα καταστρέψει σε μεγάλο βαθμό το χώρο του κεντρικού Λιμένα καταλαμβάνοντας μεγάλους ανοιχτούς χώρους και οδηγώντας στην κατεδάφιση ιστορικών αποθηκών και ακόμη τριών πρόσφατα ανακαινισμένων κτιρίων στα Λαδάδικα έξω από την περίφραξη του λιμανιού. Έτσι υποβαθμίζεται συνολικά μια ιστορική περιοχή, ακριβώς στο σημείο όπου απολήγει ο δυτικός αρχαιολογικός περίπατος, ο οποίος παρά τις συνεχείς εξαγγελίες ουδέποτε προχώρησε σε φάση εφαρμογής, ενώ χάνεται μια ακόμη ευκαιρία για τη οργανική ένταξη αυτής της περιοχής (Βαρδάρι, Λαδάδικα, Λιμάνι) στους ζωντανούς χώρους του ιστορικού κέντρου της Θεσσαλονίκης.

            Πέρα από τις παραπάνω άμεσα ορατές συνέπειες αναμένονται και πολλές σημαντικές επιπτώσεις οι οποίες παραμένουν αδιευκρίνιστες, καθώς η τελική μελέτη ενός τόσο σημαντικού έργου θα συνταχθεί από τον ανάδοχο με γνώμονα προφανώς όχι τη βέλτιστη για την πόλη, αλλά την πιο συμφέρουσα για τον ίδιο λύση. Οι περισσότερο ορατοί κίνδυνοι προκύπτουν στα ακόλουθα σημεία:

-         Στα άκρα της σήραγγας (στο λιμάνι και στο πάρκο του Λευκού Πύργου προβλέπονται δύο μεγάλα μηχανοστάσια με υψηλούς καπναγωγούς που προτείνονται να αποκρυφτούν μέσα σε πολυώροφα κτίρια γραφείων της αναδόχου εταιρίας κτισμένα κατά «παρέκκλιση» μέσα σε κοινόχρηστους χώρους. Αυτό θα έχει ως άμεσες συνέπειες την οπτική και ακουστική ρύπανση, πέρα από τη μεγάλη συγκέντρωση καυσαερίων σε δύο ανοιχτούς χώρους που είναι τόσο δημοφιλείς στους Θεσσαλονικείς.

-         Ο θαλάσσιος χώρος του όρμου του Θερμαϊκού θα επιβαρυνθεί άμεσα με ενδεχόμενες σημαντικές συνέπειες που ίσως οδηγήσουν σε ειδικούς κανόνες πλεύσης για να προστατευτεί η οροφή της σήραγγας, χωρίς να αποκλείονται ακόμη μονιμότερες επιπτώσεις από τη διατάραξη του εδάφους και της άμμου του πυθμένα και την ανάγκη δημιουργίας αντλιοστασίων απορροών της σήραγγας κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας για την απαγωγή υδάτων και άλλων υγρών ρύπων. Σε περίπτωση σοβαρών ατυχημάτων η φυσικών καταστροφών δεν είναι βέβαιο ότι εξασφαλίζονται επαρκείς έξοδοι διαφυγής προς το χερσαίο χώρο.

 

Στο σημείο αυτό πρέπει να επισημανθεί ότι τα πολλαπλά αυτά μειονεκτήματα θα μπορούσαν να αμβλυνθούν εάν τουλάχιστον αντισταθμίζονταν από σημαντικά πλεονεκτήματα. Οι υπέρμαχοι του έργου υποστηρίζουν ότι θα αποσυμφορηθεί σημαντικά το κέντρο της πόλης από την εκτροπή της διερχόμενης κυκλοφορίας. Στην πραγματικότητα οι εκτιμήσεις του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Θεσσαλονίκης ανεβάζουν το ποσοστό των διαμπερών κινήσεων μόλις στο 25% του συνόλου. Με δεδομένη την επιδείνωση της κυκλοφορίας στα άκρα του κέντρου από τις προτεινόμενες ρυθμίσεις (στη νέα παραλία, την Βασιλέως Γεωργίου, τη Λεωφόρο Στρατού, το Βαρδάρι, την Κουντουριώτη και την Πολυτεχνείου), καθώς και με την αναμενόμενη αύξηση και ενθάρρυνση της κυκλοφορίας δεν αναμένεται ουσιαστική  αποσυμφόρηση της κεντρικής περιοχής. Η προτεινόμενη πεζοδρόμηση της παραλιακής λεωφόρου Νίκης και η μείωση του πλάτους της Τσιμισκή είναι προβληματικής λειτουργικότητας και εξυπηρετούν κυρίως την επιθυμία του αναδόχου να οδηγήσει υποχρεωτικά τους οδηγούς στην υποθαλάσσια αρτηρία πληρώνοντας το ακριβό αντίτιμο των διοδίων, ή να υποστούν μεγάλη ταλαιπωρία σε περίπτωση επιλογής της επίγειας οδού. Με δεδομένη όμως την εκβολή της διαμπερούς αρτηρίας πέρα από τα όρια της κεντρικής περιοχής θα οδηγηθούμε σε ένα ανεξέλεγκτο καθεστώς παλινδρομήσεων και μεγάλων διαδρομών που συνεπάγονται μεταξύ άλλων και περαιτέρω αύξηση των ρύπων. Οι εναλλακτικές απόψεις που διατυπώθηκαν για επιμήκυνση της αρτηρίας προς την Καλαμαριά πέρα από την αύξηση της δαπάνης και των διοδίων θα οδηγήσουν σε αντίστοιχα ανυπέρβλητα προβλήματα και σε άλλα σημεία της πόλης χωρίς να δώσουν καλύτερη συνολική λύση στο κυκλοφοριακό.

Από τα συνοπτικά αυτά σχόλια διαφαίνεται το ουσιαστικό πρόβλημα του προτεινόμενου έργου, που δυστυχώς έχει αποκτήσει εμβληματικό πολιτικό χαρακτήρα ως μοναδική και αξιόπιστη λύση «οφειλόμενη» στη Θεσσαλονίκη για επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην κεντρική περιοχή. Όπως ισχύει για κάθε σημαντικό έργο, η ενδεχόμενη υλοποίηση μιας αρτηρίας διαμπερούς κυκλοφορίας δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται απομονωμένη από μια ολοκληρωμένη πολεοδομική πολιτική που πρέπει να το εξετάζει ενταγμένο σε ένα συνολικό όραμα για την πόλη. Αναφερθήκαμε στις επιπτώσεις από την ενδεχόμενη υλοποίηση του έργου που αφορούν στις περιβαλλοντικές και κοινωνικο-οικονομικές παραμέτρους. Ένα δεύτερο πιο σημαντικό ερώτημα αφορά τη συνέργεια ή την αντίθεση με άλλα έργα που έχουν παράλληλους στόχους (προαστιακός σιδηρόδρομος, μετρό, τραμ, θαλάσσια συγκοινωνία). Με την οπτική αυτή εύκολα μπορεί να αναλυθεί μακροσκοπικά το έργο και να αποδειχθεί ότι η λύση που προωθείται έστω και αν με ημίμετρα πετύχει μια βραχυπρόθεσμη μείωση σε κάποια από τα κυκλοφοριακά προβλήματα του ιστορικού κέντρου, θα έχει άμεσες αρνητικές επιπτώσεις στην ευρύτερη κεντρική Θεσσαλονίκη και μάλιστα μη αναστρέψιμες. Συνολικά εύκολα διαπιστώνεται ότι η προτεινόμενη αρτηρία δεν ακολουθεί μιαν ευρύτερη πολιτική αειφόρου διαχείρισης της πόλης ιδιαίτερα εάν θεωρηθεί ενταγμένη σ’ ένα ευρύτερο πολεοδομικό πλαίσιο για το μέλλον της Θεσσαλονίκης σε σχέση όχι μόνο με την κυκλοφορία αλλά και τις χρήσεις, το χαρακτήρα και την αρχιτεκτονική φυσιογνωμία της πόλης.

Δεν είναι τυχαίο ότι τις τελευταίες δεκαετίες η υλοποίηση αστικών αυτοκινητόδρομων εγκαταλείφθηκε στις περισσότερες
αναπτυγμένες χώρες, ενώ πυκνώνουν τα παραδείγματα κατάργησης και κατεδάφισης υφιστάμενων αρτηριών σε πολλές πόλεις που επιλέγουν την ενίσχυση της δημόσιας μεταφοράς στο κέντρο με παράλληλη πολιτική εξωτερικών παρακαμπτήριων σε μεγάλη απόσταση από τα ευρύτερα πολεοδομικά συγκροτήματα. Σ’ αυτό το πλαίσιο θα ήταν ίσως πιο σκόπιμο να διερευνηθεί η ενδεχόμενη ευρύτερη παράκαμψη της Θεσσαλονίκης με ζεύξη του Θερμαϊκού Κόλπου από το Μεγάλο Έμβολο προς το Καλοχώρι, κάτι που πραγματικά θα μπορούσε να οδηγήσει σε ουσιαστική αναδιάρθρωση του πολεοδομικού συγκροτήματος ανοίγοντας πολλές και ενδιαφέρουσες προοπτικές (μεταφορά του αεροδρομίου δυτικά, άμεση προσπέλαση της Χαλκιδικής, αποτελεσματική σύνδεση των περιοχών κατοικίας ανατολικά με τις περιοχές βιομηχανικές περιοχές και τις ζώνες εργασίας δυτικά κλπ.).

 

 

Νίκος Καλογήρου

μέλος της Ένωσης Πολιτών Θεσσαλονίκης

για το Περιβάλλον και τον Πολιτισμό

πρόεδρος του τμήματος Αρχιτεκτόνων Α.Π.Θ.
Logged

www.thmmy.gr/smf/index.php?action=dlattach;topic=639.0;attach=33889
poso sas bariemai!
miss_elec
Θαμώνας
****
Posts: 486



View Profile
Απ: Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται μετρό ή μας πουλάνε φούμαρα;
« Reply #67 on: September 09, 2006, 18:07:19 pm »


Θορυβηθήκατε αρκετά?
Εγώ δεν είχα γνώση του θέματος, μόνο άκουγα το υποθαλάσσια αρτηρία και εντυπωσιαζόμουν...Σιγά σιγά συντίθεται το παζλ...
Όι Θεσσαλονικείς δεν είναι ενημερωμένοι. Αλλιώς δεν μπορώ να διανοηθώ πως θα ήταν ευχαριστημένοι με αυτό το έργο....
Κάπου πήρε το μάτι μου ότι η πρώτη σύμβαση με την ιδιωτική κοινοπραξία κατασκευαστών θα υπογραφεί στις 29 Σεπτέμβρη.........
Τι μπορούμε να κάνουμε για αυτο??
Logged

www.thmmy.gr/smf/index.php?action=dlattach;topic=639.0;attach=33889
poso sas bariemai!
NetBuster
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1716



View Profile
Re: Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται μετρό ή μας πουλάνε φούμαρα;
« Reply #68 on: September 09, 2006, 18:09:15 pm »

Θελετε να σηκωσουμε στο Internet μια διαμαρτυρια για την αρτηρια μαζι με οτι επιχειρηματα κατα αυτης αλλα και υπερ της(για να ειμαστε σωστοι)?

Ειναι ισχυρο μεσο πιεσης...Και ακομα και αν δεν τα καταφερουμε τουλαχιστον θα εχουμε μαθει παρα πολλα για το ζητημα και ισως πειστουμε οτι κανουμε λαθος...Ποτε δεν ξερεις το αποτελεσμα...
Logged
Alexkasgr
Honoured Member - Veteran
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
**********
Gender: Male
Posts: 4577


Έτη φωτός μπροστά...


View Profile
Απ: Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται μετρό ή μας πουλάνε φούμαρα;
« Reply #69 on: September 09, 2006, 21:24:29 pm »

Mέσα κι εγώ!! Από όσα έχω διαβάσει μέχρι τώρα για το έργο είναι πεταμένα λεφτά.
Logged
miss_elec
Θαμώνας
****
Posts: 486



View Profile
Απ: Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται μετρό ή μας πουλάνε φούμαρα;
« Reply #70 on: September 09, 2006, 22:02:45 pm »


Χμ...νομίζω ότι πιο αποτελεσματικό θα ήταν μια εκστρατεία ενημέρωσης των Θεσσαλονίκεων μέσα στην πόλη. Στο στυλ των εξορμήσεων που κάναμε στις καταλήψεις!
Πιστεύω ότι αν ενημερωθεί ο απλός πολίτης θα το κάνει μεγάλο θέμα και έτσι θα ασκηθεί μαζική πίεση.
Μόνο να ακούσουν κάποια πραγματάκια, όπως αυτό το αμίμητο ότι πάει η περαντζάδα και η Μεγ.Αλεξάνδρου θα γίνει 'κλειστός' δρόμος ταχείας κυκλοφορίας με άκουσον άκουσον τσιμεντένια παραπετάσματα, θα τους πέσουν τα μαλλιά...
Ρε παιδιά, όσο σκέφτομαι την υπέροχη εικόνα της νέας παραλίας το απόγευμα να χαλάει από τα μπουριά...
Logged

www.thmmy.gr/smf/index.php?action=dlattach;topic=639.0;attach=33889
poso sas bariemai!
fugiFOX
Veteran
Καταστραμμένος
******
Posts: 8962


Fugi+Fox μια νέα μορφή ζωής...


View Profile
Re: Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται μετρό ή μας πουλάνε φούμαρα;
« Reply #71 on: September 11, 2006, 12:58:39 pm »

Quote from: Odys on September 09, 2006, 12:47:02 pm
Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι ότι τελικά μας είναι τόσο χρήσιμο το μετρό? Βλέπω αρκετά πόστς, ε όλες οι πόλεις αντίστοιχου μεγέθους έχουν μετρό, μήπως με τραμ και καλύτερη χρηματοδότηση/σχεδιασμό των λεωφορίων θα κάναμε την δουλειά μας? Δεν λέω πως το μετρό όταν θα επεκταθεί σε όλη την θεσσαλονίκη θα είναι πολύ χρήσιμο, αλλά μήπως είναι too much για μια πόλη 1,5 εκατομ κατοίκων? Η

Στη Γερμανία έχουν μετρό πόλεις με 0,5 εκατομμύρια,
και μάλιστα πριν από κάτι χρόνια
Logged

http://www.mozilla.org/en-US/firefox/new/
fugiFOX
Veteran
Καταστραμμένος
******
Posts: 8962


Fugi+Fox μια νέα μορφή ζωής...


View Profile
Re: Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται μετρό ή μας πουλάνε φούμαρα;
« Reply #72 on: September 11, 2006, 13:08:35 pm »

Quote from: miss_elec on September 09, 2006, 22:02:45 pm

Χμ...νομίζω ότι πιο αποτελεσματικό θα ήταν μια εκστρατεία ενημέρωσης των Θεσσαλονίκεων μέσα στην πόλη. Στο στυλ των εξορμήσεων που κάναμε στις καταλήψεις!
Πιστεύω ότι αν ενημερωθεί ο απλός πολίτης θα το κάνει μεγάλο θέμα και έτσι θα ασκηθεί μαζική πίεση.
Μόνο να ακούσουν κάποια πραγματάκια, όπως αυτό το αμίμητο ότι πάει η περαντζάδα και η Μεγ.Αλεξάνδρου θα γίνει 'κλειστός' δρόμος ταχείας κυκλοφορίας με άκουσον άκουσον τσιμεντένια παραπετάσματα, θα τους πέσουν τα μαλλιά...
Ρε παιδιά, όσο σκέφτομαι την υπέροχη εικόνα της νέας παραλίας το απόγευμα να χαλάει από τα μπουριά...

Είμαι μέσα σε όποια εξόρμηση γίνει για αυτό το θέμα.
Ετοιμάστε το κείμενο που θα μοιράσουμε και τρέχω να το εκτυπώσω
Logged

http://www.mozilla.org/en-US/firefox/new/
apostolos1986
Veteran
Επιβεβαρυμένος
******
Posts: 13446



View Profile
Απ: Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται μετρό ή μας πουλάνε φούμαρα;
« Reply #73 on: September 11, 2006, 14:07:35 pm »

Quote from: fugiFOX on September 11, 2006, 12:58:39 pm
Quote from: Odys on September 09, 2006, 12:47:02 pm
Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι ότι τελικά μας είναι τόσο χρήσιμο το μετρό? Βλέπω αρκετά πόστς, ε όλες οι πόλεις αντίστοιχου μεγέθους έχουν μετρό, μήπως με τραμ και καλύτερη χρηματοδότηση/σχεδιασμό των λεωφορίων θα κάναμε την δουλειά μας? Δεν λέω πως το μετρό όταν θα επεκταθεί σε όλη την θεσσαλονίκη θα είναι πολύ χρήσιμο, αλλά μήπως είναι too much για μια πόλη 1,5 εκατομ κατοίκων? Η

Στη Γερμανία έχουν μετρό πόλεις με 0,5 εκατομμύρια,
και μάλιστα πριν από κάτι χρόνια

να ρωτήσω ποιες πόλεις είναι που έχουν στη γερμανία μετρό..;;;

προσωπικά γνωρίζω... το Βερολίνο ..τη Φρανκφούρτη ..το Μόναχο..τη Νυρεμβέργη και το Αμβούργο...

υπάρχουν κι άλλες με υπόγειο;;
Logged

www.twitter.com/apostolos1986
fugiFOX
Veteran
Καταστραμμένος
******
Posts: 8962


Fugi+Fox μια νέα μορφή ζωής...


View Profile
Re: Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται μετρό ή μας πουλάνε φούμαρα;
« Reply #74 on: September 11, 2006, 14:21:19 pm »

Μπίλεφελντ.
Ντόρτμουντ,
και έαν θυμάμαι καλά και η Κολωνία
Logged

http://www.mozilla.org/en-US/firefox/new/
Pages: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...