• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 18, 2025, 19:58:27 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 18, 2025, 19:58:27 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Katarameno
[Today at 19:40:47]

[ΣΗΕ ΙΙ] Γενικές απορίες ...
by chatzikys
[Today at 19:26:00]

Σιδηροδρομικό Δυστύχημα σ...
by Katarameno
[Today at 18:22:39]

H Στοά των Off Topic
by Nikos_313
[Today at 08:53:31]

[Μεταφορά και Διανομή ΗΕ]...
by tzortzis
[Today at 07:55:05]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by chris_p30
[Today at 00:45:33]

[Ψηφιακά Ολοκληρωμένα Κυκ...
by tzortzis
[June 17, 2025, 21:25:42 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by PAPARI69
[June 17, 2025, 20:59:13 pm]

[Γραφική] Λυμένα θέματα
by okanpala
[June 17, 2025, 18:56:22 pm]

Τι ακούτε αυτήν τη στιγμή...
by Katarameno
[June 17, 2025, 14:25:00 pm]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by george14
[June 17, 2025, 13:58:20 pm]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by tzortzis
[June 17, 2025, 13:19:53 pm]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by george14
[June 17, 2025, 12:08:25 pm]

[ΨEE] Γενικές απορίες και...
by Juror8
[June 17, 2025, 12:06:57 pm]

[Οργάνωση Υπολογιστών] Γε...
by RAFI
[June 16, 2025, 22:46:54 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 19:49:00 pm]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 16:56:56 pm]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[June 16, 2025, 13:28:21 pm]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[June 16, 2025, 12:13:45 pm]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[June 16, 2025, 01:56:37 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9965
Latest: Poli
Stats
Total Posts: 1426721
Total Topics: 31711
Online Today: 262
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 72
Guests: 146
Total: 218
tsaliki
apapagd
Isidora
stavr0s16
anstaik
chriskazakos
sosak
okanpala
coyg
thomasdt
Crainer
EvanTsir
mgrivab
Sotiris_atha
Kyriacos
redwolf
filkilkis
itsikou
mayia psarikoglou
karaths.d
Pastellaki
antreassv
A-TheITGuy
Papalamprous humor
jimalexoud
distillery
Bigie_Cheese
Nekt
Thanos_Bog
melisste22
Giorgos2222
Psychoktonos_
angelos
stolieras
Katarameno
filon05
tzortzis
Petross
ΦΙδανης Αριστοτελης
valentini
agis3
vaggelisx
Κaraflodaimonas
anmata
andreas2000
kourasan!
Evripidis
gkyrodi
Fotis Roukoutakis
PetrosCc
papatmaria
tols1
evax
el1
chrisg
vasilikitsatsi
gkaramp
Pcsc
alexandraskol
Zoifouka
kpapama
argiris2006
marilita
ariadnipm
tinidou
dimitriskon
ELEF
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
  Όταν ανεβάζουμε φωτογραφίες στις Ανακοινώσεις και Έκτακτα νέα, βάζουμε τη μεγαλύτερη πλευρά 400 (width=400 ή height=400 ). π.χ. [img height=400 (κλείνει η αγκύλη) 
THMMY.gr > Forum > Χαλαρή συζήτηση - κουβεντούλα > Φιλόσοφοι Μηχανικοί - Μηχανικοί Φιλόσοφοι > Επιστήμες > Φυσική και Αστρονομία (Moderators: Mr Watson, Tasos Bot) > Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: 1 ... 28 29 [30] 31 Go Down Print
Author Topic: Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]  (Read 46740 times)
Niels
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2358


View Profile
Re: Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]
« Reply #435 on: August 13, 2009, 16:10:10 pm »

Για τη φυσική δεν έχει όντως νόημα, σαν πείραμα, αν με ρωτάς αυτό. Αλλά δεν κάνουμε έρευνα εδώ μέσα
Logged
Megawatt
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3695


...upgrading...


View Profile
Re: Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]
« Reply #436 on: August 14, 2009, 16:58:17 pm »

Larry, στα πλαισια της θεωρητικης φυσικης, μπορουμε να συζηταμε για το πως λειτουργουν οι φυσικοι νομοι.
Αλλωστε, καποιοι προβληματισμοι θεωρητικης φυσικης, εκαναν τον Αινσταιν να αμφισβητισει τον Νευτωνα με τον πιο γνωστο που μου ρχεται στο μυαλο τωρα τον εξης:
"Εστω το εξης πειραμα. Αν ο ηλιος εξαφανιστει (πιχι λεμε ενα τζινι να τον εξαφανισει), τι θα αισθανθουν οι γηινοι πρωτα? Την γη να παιρνει τροχια εφαπτομενη της κυκλικης(ελλειπτικης) τροχιας που ειχε πριν ή τον ηλιο να σβηνει? Φυσικα θα πει κανεις την γη να φευγει απο την τροχια της και μετα απο 8 λεπτα τον ηλιο να σβηνει. Αρα η βαρυτικη δυναμη ΘΑ ΠΕΙ Η ΝΕΣΣΑ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΧΙΓΙΩΡΓΗΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ, τρεχει πιο γρηγορα απο το φως και αρα να ενα ακομα παραδειγμα γρηγορου φωτος!"

Ομως οπως με το παραδειγμα με το χερι-λειζερ , ετσι και με τον ηλιο που εξαφανιζεται κατι δεν παει καλα.
Η εξισωση του Αινσταιν E=mc^2 μας δειχνει οτι για να εξαφανιστει ο Ηλιος, για να εξαφανιστει η τεραστια μαζα του,  αυτο θα απαιτησει τεραστια ποσα ενεργειας που θα αλλαξουν τελειως τα δεδομενα του προβληματος που εγραψα παραπανω και αρα αυτο πρακτικα δεν εχει καμια αξια.(πιχι ενα σουπερνοβα δλδ ενας ηλιος που σκαει-  θα εκανε σκονη οτιδηποτε απεχει απο αυτον ενα ετος φωτος και αρα δεν θα υπηρχε γη) Το ιδιο συμβαινει με το χερι -λειζερ. Συμφωνα με την ειδικη θεωρια της σχετικοτητας ,η μαζα ενος αντικειμενου αυξανει αναλογα με την ταχυτητα του σχετικα με τον παρατηρητη, απαιτωντας ακομα περισσοτερη ενεργεια για να κινηθει γρηγοροτερα. Για να κινηθει ενα αντικειμενο με την ταχυτητα του φωτος θα χρειαζεται εξορισμου, απειρο χρονο και δυναμη- πραγμα προφανως αδυνατο. Γιαυτο η ταχυτητα του φωτος - τα 300.000 Km/s-  οχι μονο ειναι μια σταθερα που παραμενει απολυτη ασχετα απο το συτημα αναφορας του παρατηρητη, αλλα αντιπροσωπευει και ενα ανώτερο οριο ταχυτητας. Ο Αινσταιν, μεσα απο την εξισωση την παραπανω που εγραψα, ειδε οτι καθε αυξηση στην κινηση ενος αντικειμενου ή της κινητικης ενεργειας του, μεταφραζεται σε αυξηση της μαζας του. Παραδειγμα, η μαζα ενος υποθετικου οχηματος που ταξιδευει με το μισο της ταχυτητας του φωτος -δλδ σχεδον 20.000 φορες την ταχυτητα περιφορας του διαστημικου λεοφωρειου - αυξανει κατα 5%, ενω για ταχυτητα μεγαλυτερη απο το 90% της c, η μαζα εχει υπερδιπλασιαστει. Για ταχυτητα =c η μαζα ειναι απειρη,  με την εννοια οτι η αντισταση στην μεταβολή της κινησης του θα ειναι απειρη.
Αρα μιλαμε για εναν ανθρωπο του οποιου το χερι που κραταει το λειζερ θα εχει απειρη μαζα  Tongue ή αλλιως θα μοιαζει με τον ποπαυ που ηταν μικροσκοπικος και ειχε τεραστια χερια.

Niels, με χαρα βλέπω οτι συμφωνουμε πως το συστημα χερι-λειζερ βρισκεται σε "επιταχυνόμενη περιοχη".

Νομιζω πως εδω διαφωνουμε:
Quote
θα βλέπει μία φωτεινή καμπύλη, η οποία δεν οφείλεται σε καμπύλη τροχιά των φωτονίων αλλά στη θέση τους και την κατεύθυνση της ταχύτητάς τους. Να δώσω ένα παράδειγμα. Εγώ κινούμαι με ευθύγραμμα ομαλά επιταχυνόμενη κίνηση στον άξονα x’x και πετάω πετρούλες στη διεύθυνση του y’y. Επειδή επιταχύνομαι αντιλαμβάνομαι έναν παραμορφωμένο χωροχρόνο και γι αυτό το λόγο βλέπω τις πετρούλες να φεύγουν προς τα πίσω . Ο Megawatt, κάθεται ακίνητος και με βλέπει. Γι αυτόν ο χωροχρόνος είναι ευκλείδειος οπότε βλέπει τις πετρούλες να κινούνται στη διεύθυνση y’y ευθύγραμμα και ομαλά. Αν ενώσει όλες τις πετρούλες με μια γραμμή αυτή θα είναι καμπύλη. Στο πρόβλημά μας εγώ είμαι ένας παρατηρητής που περιστρέφεται μαζί με το λέιζερ ενώ ο Megawatt αυτός που το κρατάει. Νομίζω ότι είναι σαφές τώρα.
Στο παραδειγμα που εδωσες, εσυ που κινεισαι (επιταχυνεσαι ας πω καλύτερα), βλέπεις τις πέτρες να ταξιδευουν κατα μήκος ενος καμπύλου ίχνους, αυτού που αποτελεί το σύνολο των ενδιαμεσων θεσεών τους,καθως αυτες ταξιδευουν προς την κατευθυνση της κινησης τους. Ετσι, η πλησιεστερη αποσταση μεταξυ του κεντρου των αξονων και ενος τυχαιου σημειου y' πανω στον yy', δεν ειναι ευθεία γραμμή αλλά καμπύλη. Επομενως, εσυ θα βλέπεις μια καμπύλη από φωτονια.  Αντιλαμβάνεσαι λοιπον τότε πως λόγω της επιταχυνσης, βρίσκεσαι σε έναν παραμορφωμένο χωροχρόνο.  
Εγώ, σαν αδρανιακος εξωτερικος παρατηρητης, βρισκομαι σε ευκλείδιο χωρόχρονο και βλέπω τις πέτρες να πηγαινουν ευθεια, με την έννοια οτι ακολουθουν τον αξονα yy' στην προσπάθειά τους να διανύσουν την ελάχιστη απόσταση μεταξυ του κεντρου των αξονων και ενος τυχαιου σημειου y' πανω στον yy', Αυτη ομως η ευθεια που βλέπω εγω, βρίσκεται σε επιταχυνομενη περιοχη (ή αλλιως σε επιφανεια σφαιρας ή αλλιως σε καμπύλο χωρόχρονο) και αρα θα βλέπω φωτονια να κινούνται σε μια καμπύλη.

Και για να δεις ακριβως τι εννοω:

Quote from: Niels on August 12, 2009, 22:01:06 pm
Κατ αρχάς στο συγκεκριμένο πρόβλημα είναι λάθος να ανακατέψουμε τη μάζα του χεριού και μάζες γενικότερα.......Όσο για τη μάζα και την καμπύλωση που θα προκαλέσει όπως είπα είναι λάθος να τη λάβουμε υπόψη μας. Αν όμως αλλάξουμε το ζητούμενο του προβλήματος  και τη λάβουμε, αυτό που δεν γνωρίζω είναι αν προκαλείται παραμόρφωση στο χωροχρόνο από μάζα που προέρχεται από μεγάλες ταχύτητες.
και μετα γραφεις:
Quote from: Niels on August 12, 2009, 22:31:07 pm
Επιταχύνομαι με a. Όταν βρίσκεσαι σε σύστημα που επιταχύνεται με a τότε είναι σαν να βρίσκεσαι σε βαρυτικό πεδίο έντασης g= -a.(Αρχή Ισοδυναμίας της ΓΘΣ.

Καθολου λαθος! Και μαλιστα χωρις να το ξερεις απαντησες στην απορια σου. Γενικα εχω την εντυπωση οτι δεν καταλαβες την αρχη της ισοδυναμιας και τα κοκκινα που εγραψα παραπανω θα σε βοηθησουν.

Επιπρόσθετα, σώματα διαφορετικης μαζας πεφτουν με τον ιδιο ρυθμο (επιταχυνση g) υπο την επίδραση της βαρυτητας επειδή συμπεριφέρονται ακριβως σαν να ηταν σε ενα οχημα μεσα σε χωρο χωρις βαρυτητα και το οχημα επιταχυνοταν προς αυτα.
'Οπως η ομοιόμορφη κίνηση σε ταχύτητες που πλησιαζουν εκεινη του φωτος επηρεαζει μετρησεις οπως το μηκος των αντικειμενων ή η διαρκεια των γεγονοτων, το ιδιο κανει και η επιταχυνομενη κινηση, το ιδιο κανει λογω της αρχης της ισοδυναμιας και η βαρύτητα. Ενα ρολοι κοντα σε ενα ογκώδες σώμα πηγαινει πισω σε σχεση με ενα αλλο που βρίσκεται μακρύτερα.
Ο Α. ειδε (Ε=mc^2) οτι καθε αυξηση στην κινηση ενος αντικειμενου ή της κινητικης ενεργειας του, μεταφραζεται σε αυξηση της μαζας του. H μαζα και η ενέργεια πρεπει κατα συνεπεια να ειναι ισοδυναμες. Ενα αντικειμενο που κινειται με την ταχυτητα του φωτος εχει θεωρητικα τοσο μεγαλη μαζα , ωστε η αντίσταση του στην αλλαγη της κινησης του θα ειναι άπειρη.
Οπως φανηκε εδω με το παραδειγμά σου, η πλησιεστερη αποσταση μεταξυ δυο σημειων σε μια επιταχυνομενη περιοχη δεν ειναι η ευθεια γραμμή. Όμοια ειναι και η επίδραση της βαρύτητας. Αφού η βαρύτητα ειναι ιδιοτητα της μαζας, οι ααστρονομοι ψαχνουν για διαταραχες του χωρου κοντα σε ογκώδη σωματα οπως αστερες ή ακομη και γαλαξιες. Είναι πολύ δύσκολο να παρατηρηθει άμεσα η καμπύλη γεωμετρια, οι αστρονομοι ομως μπορουν να την πρατηρησουν εμμεσα παρακολουθωντας φαινομενα οπως η διελευση του φωτος απο πιθανολογουμενες περιοχες: Κάτω απο συνηθεις συνθηκες το φως διαδιδεται σε ευθεια γραμμη, τη συντομοτερη αποσταση μεταξυ δυο σημειων. Οποιαδήποτε ένδειξη οτι το φως εχει ακολουθησει καμπύλη τροχια υπονοεί ότι, για κάποιο λόγο η συντομότερη διαδρομή δεν ειναι πλέον η ευθεια, επομενως ο χωρος στην περιοχη αυτη θα πρεπει να εχει παραμορφωθει.
Κλασσικο παραδειγμα ειναι το καμπυλομενο αστρικο φως κατα την διαρκεια μιας ηλιακης έκλειψης. Τα άστρα κοντα στο χειλος του αφανους ηλιου φωτογραφιζονται για να σημειωθουν οι θεσεις τους. Αυτες οι θεσεις συγκρινονται κατοπιν με τις θεσεις των αστρων που παρατηρουνται συνηθως -την νυχτα οταν ο Ηλιος δεν βρισκεται στην διευθυνση τους. Κατα την διαρκεια της εκλειψης, τα αστρα φαινοτναι να εχουν μετακινηθει απο τις κανονικες τους θεσεις, διοτι η διαδρομη του φωτος τους προς την γη καμπυλώθηκε, καθως περασε κοντα απο το ογκώδες σώμα του Ηλιου.
« Last Edit: August 14, 2009, 17:03:07 pm by Megawatt » Logged


...........
Niels
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2358


View Profile
Re: Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]
« Reply #437 on: August 14, 2009, 18:38:14 pm »

Η απορία μου είναι η εξής: Έστω ένα σώμα με μάζα ηρεμίας m και ταχύτητα v. H μάζα που θα καθορίζει το βαρυτικό του πεδίο θα είναι m ή m/(1-(v/c)^2)^1/2?
Noμίζω ότι το σωστό είναι το δεύτερο λόγω ισοδυναμίας βαρυτικής-αδρανειακής μάζας. Αυτό θα απαντούσα χωρίς να είμαι σίγουρος. Από κει και πέρα επειδή δεν καταλαβαίνω τελικά αν συμφωνούμε ή αν διαφωνούμε κάνω ένα σχηματάκι και πες μου τη γνώμη σου
Logged
Megawatt
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3695


...upgrading...


View Profile
Re: Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]
« Reply #438 on: August 14, 2009, 19:29:43 pm »

Το σχήμα σου ειναι τέλειο!! Εξηγει πολύ ωραια αυτα που λεμε.

Βασικα λεμε το ιδιο πραμα με αλλα λογια. Στην ουσια δεν διαφωνουμε στο τι βλέπουμε, αλλα διαφωνουμε στο πως ονομαζουμε αυτο που βλέπουμε.

Ειδικα το πανω τμημα για το τι βλέπω εγω, εξηγει αυτο που λεω:
Quote
Αυτη ομως η ευθεια που βλέπω εγω, βρίσκεται σε επιταχυνομενη περιοχη (ή αλλιως σε επιφανεια σφαιρας ή αλλιως σε καμπύλο χωρόχρονο) και αρα θα βλέπω φωτονια να κινούνται σε μια καμπύλη.
Απλα εσυ λες οτι το σωστο θα ηταν να πω πως εγω βλέπω μια καμπύλη από φωτονια

Στο κατω τμημα:
Quote
Ετσι, η πλησιεστερη αποσταση μεταξυ του κεντρου των αξονων και ενος τυχαιου σημειου y' πανω στον yy', δεν ειναι ευθεία γραμμή αλλά καμπύλη. Επομενως, εσυ θα βλέπεις μια καμπύλη από φωτονια. 

Εσυ λες οτι βλέπεις φωτονια να κινούνται σε μια καμπύλη, πραγμα που ακουγεται  πιο σωστο αφου ο χωροχρονος ειναι καμπυλομενος. Ενταξει συμφωνω μαζι σου.  Smiley

Οσο για το ερωτημα με την μαζα που λες και εγω λεω οτι το σωστο ειναι το δευτερο

« Last Edit: August 14, 2009, 19:32:32 pm by Megawatt » Logged


...........
Niels
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2358


View Profile
Re: Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]
« Reply #439 on: August 14, 2009, 19:33:11 pm »

Χαίρομαι Cheesy
Logged
Megawatt
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3695


...upgrading...


View Profile
Re: Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]
« Reply #440 on: August 14, 2009, 19:38:04 pm »

Cheesy
Logged


...........
Nessa NetMonster
Καταστραμμένος
********
Posts: 7044


Ιούνιος 1999 - 19/7/2009


View Profile
Re: Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]
« Reply #441 on: August 14, 2009, 20:09:27 pm »

Καλά ποιον παραμορφωμένο χωροχρόνο μου τσαμπουνάτε εσείς οι δύο; Το χέρι που κρατάει το λέιζερ κινείται τόσο αργά, και επιταχύνεται τόσο λίγο, που είναι σχεδόν σαν να μην επιταχύνεται καθόλου. Πρακτικά, δεν αυξάνεται καθόλου η μάζα του.
Logged

Διεθνιστική Εργατική Αριστερά
Διεθνιστική Αριστερά
Εργατική Αριστερά
RedNet Θεσσαλονίκης
Megawatt
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3695


...upgrading...


View Profile
Re: Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]
« Reply #442 on: August 14, 2009, 20:21:40 pm »

αρα τι κινειται παρα πολυ γρηγορα στην ολη φαση??
τζαμπα τριαντα σελιδες? Shocked  Tongue Tongue Tongue Tongue Tongue

το χερι μην το ξεκινας απο τον ωμο! Φυσικα ο ωμος μενει ακινητος Tongue Tongue
Με τα νυχια των δαχτυλων ομως που κρατανε το λειζερ τι συμβαινει? Tongue Tongue Tongue

ΔΙΟΡΘΩΝΩ για οσους δεν καταλαβαν:

Ετσι οπως λεει η νεσσα ξεκινησε το προβλημα αρχικα. Το λυσαμε εξαρχης αυτο λεγοντας οτι προκειται για αλλο φωτονιο που σχηματιζει μια αλλη βουλιτσα. (Διαβασε την πρωτη σελιδα.) ΑΡΑ ΔΕΝ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.

Αλλα στην πορεια, για να εχουμε ζητημα και να θελουμε να συζηταμε για την ΙΔΙΑ βουλιτσα, το πρόβλημα μετατοποστηκε στο εξης:
Αν εχεις ενα σπαθι-λειζερ οπως αυτα στο STAR WARS που η ακρη του σπαθιου τους σχηματιζει βουλίτσα, και το γυρισεις  απο τις 90 μοιρες στις 0 με ταχυτητα φωτος, τοτε η αάκρη του σπαθιου θα τρεξει με ταχύτητα μεγαλύτερη του φωτος?
 
« Last Edit: August 14, 2009, 21:01:35 pm by Megawatt » Logged


...........
Niels
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2358


View Profile
Re: Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]
« Reply #443 on: August 15, 2009, 07:19:40 am »

Ασ το Νεσσα αλλού πήγε η συζήτηση, καμία σχέση με τη βουλίτσα Tongue
Logged
Larry_Flynt
Καταστραμμένος
********
Gender: Male
Posts: 5403



View Profile WWW
Re: Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]
« Reply #444 on: August 15, 2009, 10:21:34 am »

Πως ορίζεις τη στρέψη με ταχύτητα φωτός;
Logged

void DrawShadow()
        {
            shadow = Matrix.CreateShadow(-directionalLight0Direction, game.functions.GetPlane(ref game.player.position, 5));
            Matrix[] bones = game.heroPlayer.GetSkinTransforms();
            Matrix[] shadowBones = new Matrix[bones.Length];

            for (int i = 0; i < shadowBones.Length; i++)
            {
                shadowBones = bones * shadow;
            }

            foreach (ModelMesh mesh in game.heroModel.Meshes)
            {
                foreach (Effect effect in mesh.Effects)
                {
                    effect.CurrentTechnique = effect.Techniques["Shadow"];
effect.Parameters["Bones"].SetValue(shadowBones);  effect.Parameters["View"].SetValue(game.viewMatrix);
effect.Parameters["Projection"].SetValue(game.projectionMatrix);
                }
                mesh.Draw();
            }
           
        }
supernova2.0
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 280

Ο άντρας της ζωής μου είμαι εγώ .-


View Profile
Re: Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]
« Reply #445 on: August 15, 2009, 14:27:02 pm »

Προφανως εννοει εδω οτι ενα σημειο της λαβης του σπαθιου διαγραφει μηκος τοξου 90 μοιρων ακτινας R=10cm (ας  πουμε οτι η λαβη του σπαθιου εχει τοσο μηκος). Παρε αυτο το τοξο και ισιαξε το. Το φως για να διανυσει (ευθυγραμμα)αυτο το μηκος, χρειαζεται ταδε χρονο. Ε, σε αυτον τον χρονο περιστρεφεται το σπαθι-το λειζερ δλδ.
« Last Edit: August 15, 2009, 14:31:53 pm by supernova2.0 » Logged



Κάπου ανάμεσά τους με... αναγνώρισα...
Larry_Flynt
Καταστραμμένος
********
Gender: Male
Posts: 5403



View Profile WWW
Re: Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]
« Reply #446 on: August 15, 2009, 15:41:39 pm »

Μα δε θα στρίψει το σπαθί.
Logged

void DrawShadow()
        {
            shadow = Matrix.CreateShadow(-directionalLight0Direction, game.functions.GetPlane(ref game.player.position, 5));
            Matrix[] bones = game.heroPlayer.GetSkinTransforms();
            Matrix[] shadowBones = new Matrix[bones.Length];

            for (int i = 0; i < shadowBones.Length; i++)
            {
                shadowBones = bones * shadow;
            }

            foreach (ModelMesh mesh in game.heroModel.Meshes)
            {
                foreach (Effect effect in mesh.Effects)
                {
                    effect.CurrentTechnique = effect.Techniques["Shadow"];
effect.Parameters["Bones"].SetValue(shadowBones);  effect.Parameters["View"].SetValue(game.viewMatrix);
effect.Parameters["Projection"].SetValue(game.projectionMatrix);
                }
                mesh.Draw();
            }
           
        }
EAJ
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Gender: Male
Posts: 576


Αντιλαμβάνεσαι τις επιλογές σου? Ξανασκέψου το...


View Profile
Re: Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]
« Reply #447 on: February 03, 2010, 14:50:09 pm »

Quote from: Megawatt on August 14, 2009, 20:21:40 pm
ΔΙΟΡΘΩΝΩ για οσους δεν καταλαβαν:

Ετσι οπως λεει η νεσσα ξεκινησε το προβλημα αρχικα. Το λυσαμε εξαρχης αυτο λεγοντας οτι προκειται για αλλο φωτονιο που σχηματιζει μια αλλη βουλιτσα. (Διαβασε την πρωτη σελιδα.) ΑΡΑ ΔΕΝ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.

Αλλα στην πορεια, για να εχουμε ζητημα και να θελουμε να συζηταμε για την ΙΔΙΑ βουλιτσα, το πρόβλημα μετατοποστηκε στο εξης:
Αν εχεις ενα σπαθι-λειζερ οπως αυτα στο STAR WARS που η ακρη του σπαθιου τους σχηματιζει βουλίτσα, και το γυρισεις  απο τις 90 μοιρες στις 0 με ταχυτητα φωτος, τοτε η αάκρη του σπαθιου θα τρεξει με ταχύτητα μεγαλύτερη του φωτος?
 

Δεν είμαι σίγουρος ότι έχουν πειστεί όλοι για το θέμα της βουλίτσας  Cheesy Grin
Όσο για το φωτόσπαθο προφανώς και δεν κινείται πιο γρήγορα από το φως η άκρη τους σπαθιού γιατί δεν είναι στέρεο σώμα η δέσμη λέιζερ που το δημιουργεί...ισχύει η ίδια απάντηση με τη βουλίτσα, μόνο που εδώ πρέπει να φανταστούμε άπειρες βουλίτσες οι οποίες θα μπορούσαν να δημιουργηθούν αν τέμναμε με ένα επίπεδο τη δέσμη σε διάφορα σημεία (μάλλον όμως θα τρυπούσε το επίπεδο  Tongue)

αλλά και εσείς στο ίδιο αποτέλεσμα πάνω κάτω με αυτό

Quote from: Megawatt on August 14, 2009, 16:58:17 pm
Larry, στα πλαισια της θεωρητικης φυσικης, μπορουμε να συζηταμε για το πως λειτουργουν οι φυσικοι νομοι.
Αλλωστε, καποιοι προβληματισμοι θεωρητικης φυσικης, εκαναν τον Αινσταιν να αμφισβητισει τον Νευτωνα με τον πιο γνωστο που μου ρχεται στο μυαλο τωρα τον εξης:
"Εστω το εξης πειραμα. Αν ο ηλιος εξαφανιστει (πιχι λεμε ενα τζινι να τον εξαφανισει), τι θα αισθανθουν οι γηινοι πρωτα? Την γη να παιρνει τροχια εφαπτομενη της κυκλικης(ελλειπτικης) τροχιας που ειχε πριν ή τον ηλιο να σβηνει? Φυσικα θα πει κανεις την γη να φευγει απο την τροχια της και μετα απο 8 λεπτα τον ηλιο να σβηνει. Αρα η βαρυτικη δυναμη ΘΑ ΠΕΙ Η ΝΕΣΣΑ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΧΙΓΙΩΡΓΗΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ, τρεχει πιο γρηγορα απο το φως και αρα να ενα ακομα παραδειγμα γρηγορου φωτος!"

Ομως οπως με το παραδειγμα με το χερι-λειζερ , ετσι και με τον ηλιο που εξαφανιζεται κατι δεν παει καλα.
Η εξισωση του Αινσταιν E=mc^2 μας δειχνει οτι για να εξαφανιστει ο Ηλιος, για να εξαφανιστει η τεραστια μαζα του,  αυτο θα απαιτησει τεραστια ποσα ενεργειας που θα αλλαξουν τελειως τα δεδομενα του προβληματος που εγραψα παραπανω και αρα αυτο πρακτικα δεν εχει καμια αξια.(πιχι ενα σουπερνοβα δλδ ενας ηλιος που σκαει-  θα εκανε σκονη οτιδηποτε απεχει απο αυτον ενα ετος φωτος και αρα δεν θα υπηρχε γη) Το ιδιο συμβαινει με το χερι -λειζερ. Συμφωνα με την ειδικη θεωρια της σχετικοτητας ,η μαζα ενος αντικειμενου αυξανει αναλογα με την ταχυτητα του σχετικα με τον παρατηρητη, απαιτωντας ακομα περισσοτερη ενεργεια για να κινηθει γρηγοροτερα. Για να κινηθει ενα αντικειμενο με την ταχυτητα του φωτος θα χρειαζεται εξορισμου, απειρο χρονο και δυναμη- πραγμα προφανως αδυνατο. Γιαυτο η ταχυτητα του φωτος - τα 300.000 Km/s-  οχι μονο ειναι μια σταθερα που παραμενει απολυτη ασχετα απο το συτημα αναφορας του παρατηρητη, αλλα αντιπροσωπευει και ενα ανώτερο οριο ταχυτητας. Ο Αινσταιν, μεσα απο την εξισωση την παραπανω που εγραψα, ειδε οτι καθε αυξηση στην κινηση ενος αντικειμενου ή της κινητικης ενεργειας του, μεταφραζεται σε αυξηση της μαζας του. Παραδειγμα, η μαζα ενος υποθετικου οχηματος που ταξιδευει με το μισο της ταχυτητας του φωτος -δλδ σχεδον 20.000 φορες την ταχυτητα περιφορας του διαστημικου λεοφωρειου - αυξανει κατα 5%, ενω για ταχυτητα μεγαλυτερη απο το 90% της c, η μαζα εχει υπερδιπλασιαστει. Για ταχυτητα =c η μαζα ειναι απειρη,  με την εννοια οτι η αντισταση στην μεταβολή της κινησης του θα ειναι απειρη.
Αρα μιλαμε για εναν ανθρωπο του οποιου το χερι που κραταει το λειζερ θα εχει απειρη μαζα  Tongue ή αλλιως θα μοιαζει με τον ποπαυ που ηταν μικροσκοπικος και ειχε τεραστια χερια.


Σωστά τα λες αλλά ακόμα και αν υποθέταμε ότι ο ήλιος εξαφανιζόταν ως δια μαγείας, πάλι 8 λεπτά θα χρειαζόντουσαν να περάσουν για να το αντιληφθούμε στη γη (και λόγω βαρύτητας και λόγω φωτός) γτ σύμφωνα με τις επικρατούσες απόψεις στη φυσική τα πεδία δυνάμεων που δημιουργούνται διαδίδονται και αυτά με πεπερασμένη ταχύτητα (αυτή του φωτός) και όχι άπειρη όπως νόμιζε ο Νεύτωνας
Logged

Αν ανατρέξεις στα ποστ μου θα βρεις:
Τη φωνή της επιστήμης, της αλήθειας και της ελευθερίας...

Νόμπελ Οικονομικών
Megawatt
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3695


...upgrading...


View Profile
Re: Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]
« Reply #448 on: February 03, 2010, 16:32:20 pm »

συμφωνα με τις επικρατουσες αποψεις, ναι.
Μα αυτο τονιζω: Η ελλειπής γνώση, ή η γνωση που ειναι" μή updated " απο την εποχή του ΝΕύτωνα Cheesy - (δες πχ χιγιωργης), κανει καποιους να ανακαλύπτουν παραδείγματα 'γρηγορου φωτος'.
Logged


...........
Καλλισθένης
Veteran
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2479

I'm not insane! My mother had me tested


View Profile WWW
Re: Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]
« Reply #449 on: September 23, 2011, 02:45:08 am »

https://www.thmmy.gr/smf/index.php?topic=47488.0

???
Logged

Σούλααααα!!! Τα λέμε!!!
Pages: 1 ... 28 29 [30] 31 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...