• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
August 03, 2025, 00:44:42 am

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
August 03, 2025, 00:44:42 am

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
[Τομέας Ενέργειας] Μαθήμα...
by PolarBear
[August 02, 2025, 23:35:57 pm]

Ρύθμιση θερμικού για μοτέ...
by chatzikys
[August 02, 2025, 21:29:19 pm]

Τι ακούτε αυτήν τη στιγμή...
by Katarameno
[August 02, 2025, 19:59:00 pm]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Ma8hths Indou
[August 02, 2025, 17:30:47 pm]

[Τηλεπικοινωνιακά Συστήμα...
by Thanasis_pap
[August 02, 2025, 17:06:37 pm]

Άδεια ασκήσεως επαγγέλματ...
by The Web
[August 02, 2025, 13:25:49 pm]

[Τομέας Ηλεκτρονικής] Μαθ...
by Nikos_313
[August 02, 2025, 09:51:26 am]

Οι μπράβοι του πρύτανη
by Διάλεξις
[August 02, 2025, 01:30:18 am]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[August 02, 2025, 01:04:15 am]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by Διάλεξις
[August 02, 2025, 00:59:05 am]

Ηλεκτρομηχανολογικές Μελέ...
by inverter
[August 01, 2025, 20:35:12 pm]

Νέα Δημοκρατία (and Co. I...
by Katarameno
[August 01, 2025, 15:13:09 pm]

Πρόγραμμα Σπουδών Ακαδημα...
by PolarBear
[August 01, 2025, 15:03:05 pm]

Aναζωπύρωση των εχθροπραξ...
by Katarameno
[July 31, 2025, 21:15:48 pm]

Καμμένα...!!
by Godat
[July 31, 2025, 21:07:58 pm]

[ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ] Ανακοίνωση γι...
by Katarameno
[July 31, 2025, 20:31:30 pm]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[July 31, 2025, 15:33:28 pm]

ΤΗΜΜΥ-Σκάκι
by L
[July 31, 2025, 13:24:56 pm]

Τα παράσιτα ανάμεσά μας
by Katarameno
[July 30, 2025, 13:47:28 pm]

Ρώτα κάτι τον επόμενο
by Giopan
[July 29, 2025, 16:04:23 pm]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9988
Latest: kyrlef
Stats
Total Posts: 1427647
Total Topics: 31739
Online Today: 112
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 14
Guests: 99
Total: 113
Katarameno
tzortzis
johnnypap
iliaspapam
Giannis Masterio
akoil
trelogauros7
dsaragiotis
Billyskotsikas
cealexop
giannnnis23
bit11
immo
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Για αλλαγή του public name σας, επικοινωνήστε με έναν από τους Admins.
THMMY.gr > Forum > Χαλαρή συζήτηση - κουβεντούλα > Φιλόσοφοι Μηχανικοί - Μηχανικοί Φιλόσοφοι > Επιστήμες > Φυσική και Αστρονομία (Moderators: Mr Watson, Tasos Bot) > Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: 1 ... 27 28 [29] 30 31 Go Down Print
Author Topic: Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]  (Read 48312 times)
Niels
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2358


View Profile
Re: Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]
« Reply #420 on: August 12, 2009, 20:45:18 pm »

Μιλάω για το ποστ του Μεγκαβατ
Logged
Megawatt
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3695


...upgrading...


View Profile
Re: Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]
« Reply #421 on: August 12, 2009, 20:52:44 pm »

Quote from: Niels on August 12, 2009, 20:43:27 pm
Βασικά η καμπύλωση θα έρθει λόγω της περιστροφής του χεριού. Το κάθε φωτόνιο ξεχωριστά, ευθύγραμμα δε θα πηγαίνει?
Μα το διευκρινησα αυτο.
Η καμπύλωση συμβαινει στον χωροχρονο. Το φως, καθως κινειται σε αυτον τον καμπυλωμενο χωροχρονο, ναι παει ευθεια. Ομως διαγραφει καμπυλη τροχια στην προσπαθεια του να παει ευθεια ή αλλιως:
 το φως προσπαθωντας να διανυσει την ελαχιστη αποσταση (αυτη ειναι μια ιδιοτητα του φωτος που πηγαζει απο την αναγκη μη αλλοιωσης των χαρακτηριστικων της κυματικης φυσης του οπως η σταθερα 'c') διαλεγει τον συντομοτερο δρομο (τωρα η συντομοτερη αποσταση μεταξυ δυο σημειων δεν ειναι πλεον η ευθεια οπως συμβαινει στο επιπεδο, αλλα η καμπυλη ακριβως οπως συμβαινει στην επιφανεια σφαιρας)
« Last Edit: August 12, 2009, 20:57:16 pm by Megawatt » Logged


...........
Niels
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2358


View Profile
Re: Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]
« Reply #422 on: August 12, 2009, 21:04:00 pm »

Μιλάω για τον εξωτερικό παρατηρητή. Αν βάλλουμε σαν παρατηρητή το φως, τότε πάντα πηγαίνει ευθεία. Ο παρατηρητής σε ένα επιταχυνομενο σύστημα ή ένα σύστημα που βρίσκεται σε βαρυτικό πεδίο αντιλαμβάνεται έναν παραμορφωμένο χωροχρόνο. Ο τυπάς με το λειζεράκι αντιλαμβάνεται έναν ευκλείδιο χωροχρόνο και ευθύγραμμη την πορεία του φωτός. Δηλαδή βλέπει κάθε φωτόνιο να κινείται ευθύγραμμα, αλλά όλα τα φωτόνια μαζί λόγω της περιστροφης του χεριού έχουν πάρει τέτοια θέση που σχηματίζουν καμπύλη
Logged
Megawatt
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3695


...upgrading...


View Profile
Re: Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]
« Reply #423 on: August 12, 2009, 21:21:58 pm »

Ναι και εγω για εξωτερικο παρατηρητη μιλαω. Συμφωνω σε οσα λες.

Δες: Το φως κινειται ευθυγραμμα. Ακριβως οπως κινουμαστε εμεις οι ανθρωποι πανω στην γη, οταν θελουμε να παμε πχ απο το ενα δοκαρι ενος τερματος σε ενα γηπεδο ποδοσφαιρου στο απεναντι δοκαρι του αλλου τερματος. Εμεις νοιωθουμε οτι παμε ευθεια, αλλα για εξωτερικο παρατηρητη που βρισκεται στην σεληνη, φαινομαστε να διαγραφουμε καμπυλη τροχια πανω στην γη ή γενικα στο τρισδιαστατο συμπαν.

Το φως δηλαδη ναι παει ευθεια οπως ακριβως λες, αλλα μονο αυτο το ξερει! Ή οπως λες  αν βάλλουμε σαν παρατηρητή το φως, τότε πάντα πηγαίνει ευθεία .Σε εμας, τους εξωτερικους παρατηρητες διαγραφει καμπυλη τροχια βρισκομενο σε καμπυλομενο χωροχρονο ή αλλιως:

Το καμπυλομενο φως ειναι εγκλωβισμενο στην μαυρη τρυπα. Δεν φευγει απο μεσα της αφου διαρκως διαγραφει καμπυλη. Σαν εξωτερικος παρατηρητης δεν το βλεπεις επειδη η ταχυτητα του δεν φτανει για να  διαφυγει απο την μαυρη ττρυπα. Ομως ξερεις οτι ειναι εκει μεσα. Αμα περασεις τον οριζοντα γεγονοτων της μαυρης τρυπας, τοτε πριν πεθανεις θα σε τυφλωσει αυτο το φως και τοτε θα επαληθευθει η υποψια σου.

Ο τυπας με το λειζερ ειναι εξωτερικος παρατηρητης. Το χερι του που κραταει το λειζερ θεωρειται πως βρισκεται μεσα σε μαυρη τρυπα.
« Last Edit: August 12, 2009, 21:24:53 pm by Megawatt » Logged


...........
Niels
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2358


View Profile
Re: Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]
« Reply #424 on: August 12, 2009, 21:29:35 pm »

Πάλι δε με κατάλαβες. Το φως στη συγκεκριμμένη περίπτωση ευθεία θα πηγαίνει ΚΑΙ για τον εξωτερικό παρατηρητή. Η καμπύλη θα οφείλεται στις θέσεις που έχουν τα φωτόνιά του, όχι στην τροχιά τους.
Logged
Megawatt
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3695


...upgrading...


View Profile
Re: Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]
« Reply #425 on: August 12, 2009, 21:31:05 pm »

οπα κατσε.
Δηλαδη ο εξωτερικος παρατηρητης θα βλεπει φως? Αυτο λες?

EDIT:Ειπα: "Σε εμας, τους εξωτερικους παρατηρητες διαγραφει καμπυλη τροχια βρισκομενο σε καμπυλομενο χωροχρονο"
Δηλαδη για ολους τους παρατηρητες - αδρανιακους και μη - το φως παει ευθεια. Εκ γεννετης.
Τωρα, οταν το φως βρισκεται σε ευκλειδιο χωροχρονο φαινεται και σε μας τους εξωτερικους αδρανειακους παρατηρητες οτι παει ευθεια.
Οταν το φως βρισκεται σε καμπυλο χωροχρονο, φαινεται πως διαγραφει καμπυλη σε εμας. Αυτο συμβαινει εδω με το λειζερ.

Σε καταλαβα απολυτως και συμφωνω. Εσυ κολας στην λεξη τροχια? Μα τροχια και θεσεις σε χρονικες στιγμες ειναι το ιδιο! Το φως παντα ευθεια παει ασχετα σε ποιο χωροχρονο βρισκεται.
« Last Edit: August 12, 2009, 21:41:53 pm by Megawatt » Logged


...........
Niels
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2358


View Profile
Re: Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]
« Reply #426 on: August 12, 2009, 21:34:58 pm »

Γιατί να μη βλέπει?
Logged
Megawatt
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3695


...upgrading...


View Profile
Re: Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]
« Reply #427 on: August 12, 2009, 21:47:57 pm »

εκανα edit στο πανω ποστ.

Εν τελει, το φως εχει τροχια καμπυλη επειδη το συστημα χερι-λειζερ βρισκεται σε καμπυλωμενο χωροχρονο.
Επισπροσθετα, η καμπυλη της ΤΡΟΧΙΑΣ του ειναι τοσο μεγαλη, που δεν φευγει απο το λειζερ, αν περιστραφει το χερι με ταχυτητα ιση με αυτην του φωτος. Με ταχυτητες κλασματους της c, θα διαφυγει το φως και θα σχηματιστει βουλιτσα σε πιο πανω θεση απο την οριζοντια των 0 μοιρων (διαβασε το ποστ μου στην προηγουμενη σελιδα) λογω της καμπυλομενης τροχιας του.

Γενικα που διαφωνουμε δεν καταλαβα. Δεν σαρεσει η φραση "καμπυλη τροχια" αλλα προτιμας "διαφορετικες θεσεις σε διαφορετικες στιγμες"?
Logged


...........
Niels
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2358


View Profile
Re: Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]
« Reply #428 on: August 12, 2009, 22:01:06 pm »

Επειδή το σκέφτηκα ξανά όλο…
Κατ αρχάς στο συγκεκριμένο πρόβλημα είναι λάθος να ανακατέψουμε τη μάζα του χεριού και μάζες γενικότερα. Το ζητούμενο του προβλήματος είναι η συμπεριφορά του φωτός από μια περιστρεφόμενη πηγή(η οποία εκπέμπει μόνο προς μια κατεύθυνση κάθε στιγμή) Αν η κεντρομόλος επιτάχυνση είναι συγκρίσιμη με αυτή της έντασης του βαρυτικού πεδίου της μαύρης τρύπας τότε όντως θα παγιδευτεί το φως. Αν δε γίνει αυτό θα φεύγουν τα φωτόνια ευθύγραμμα για τον εξωτερικό παρατηρητή, αφού αυτός δεν έχει κανένα λόγο να αντιλαμβάνεται παραμορφωμένο χωροχρόνο. Ούτε επιταχύνεται ο ίδιος  ούτε σε βαρυτικό πεδίο είναι. Παρ όλα αυτά θα βλέπει μία φωτεινή καμπύλη, η οποία δεν οφείλεται σε καμπύλη τροχιά των φωτονίων αλλά στη θέση τους και την κατεύθυνση της ταχύτητάς τους. Να δώσω ένα παράδειγμα. Εγώ κινούμαι με ευθύγραμμα ομαλά επιταχυνόμενη κίνηση στον άξονα x’x και πετάω πετρούλες στη διεύθυνση του y’y. Επειδή επιταχύνομαι αντιλαμβάνομαι έναν παραμορφωμένο χωροχρόνο και γι αυτό το λόγο βλέπω τις πετρούλες να φεύγουν προς τα πίσω . Ο Megawatt, κάθεται ακίνητος και με βλέπει. Γι αυτόν ο χωροχρόνος είναι ευκλείδειος οπότε βλέπει τις πετρούλες να κινούνται στη διεύθυνση y’y ευθύγραμμα και ομαλά. Αν ενώσει όλες τις πετρούλες με μια γραμμή αυτή θα είναι καμπύλη. Στο πρόβλημά μας εγώ είμαι ένας παρατηρητής που περιστρέφεται μαζί με το λέιζερ ενώ ο Megawatt αυτός που το κρατάει. Νομίζω ότι είναι σαφές τώρα. Όσο για τη μάζα και την καμπύλωση που θα προκαλέσει όπως είπα είναι λάθος να τη λάβουμε υπόψη μας. Αν όμως αλλάξουμε το ζητούμενο του προβλήματος  και τη λάβουμε, αυτό που δεν γνωρίζω είναι αν προκαλείται παραμόρφωση στο χωροχρόνο από μάζα που προέρχεται από μεγάλες ταχύτητες.
Κατάλαβες που διαφωνούμε?
« Last Edit: August 12, 2009, 22:05:15 pm by Niels » Logged
Niels
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2358


View Profile
Re: Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]
« Reply #429 on: August 12, 2009, 22:10:46 pm »

Να το πω πιο απλά. Θα έχουμε μια καμπύλη από φωτόνια, και όχι φωτόνια που κινούνται πάνω σε μια καμπύλη
Logged
Megawatt
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3695


...upgrading...


View Profile
Re: Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]
« Reply #430 on: August 12, 2009, 22:17:53 pm »

ΛΑΘΟΣ! ΘΑ εχουμε φωτόνια που κινούνται πάνω σε μια καμπύλη!

Quote from: Niels on August 12, 2009, 22:01:06 pm
Να δώσω ένα παράδειγμα. Εγώ κινούμαι με ευθύγραμμα ομαλά επιταχυνόμενη κίνηση στον άξονα x’x και πετάω πετρούλες στη διεύθυνση του y’y. Επειδή επιταχύνομαι αντιλαμβάνομαι έναν παραμορφωμένο χωροχρόνο και γι αυτό το λόγο βλέπω τις πετρούλες να φεύγουν προς τα πίσω . Ο Megawatt, κάθεται ακίνητος και με βλέπει. Γι αυτόν ο χωροχρόνος είναι ευκλείδειος οπότε βλέπει τις πετρούλες να κινούνται στη διεύθυνση y’y ευθύγραμμα και ομαλά.
Το αντιθετο συμβαινει! Εσυ πετας τις πετρες στην διευθυνση yy' ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΑ και ομαλά και εγω που βρισκομαι σε ευκλείδειο χωροχρονο βλέπω τις πετρούλες να φεύγουν προς τα πίσω!

Logged


...........
Niels
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2358


View Profile
Re: Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]
« Reply #431 on: August 12, 2009, 22:31:07 pm »

Επιταχύνομαι με a. Όταν βρίσκεσαι σε σύστημα που επιταχύνεται με a τότε είναι σαν να βρίσκεσαι σε βαρυτικό πεδίο έντασης g= -a.(Αρχή Ισοδυναμίας της ΓΘΣ. Από αυτή την αρχή προκύπτει η Γενική Θεωρία της Σχετικότητας) Άρα το να πετάω πέτρες στη διεύθυνση y'y είναι σαν να είμαι στο μπαλκόνι μου και πετάω πέτρες στην απέναντι οικοδομή. Αυτές θα φύγουν προς τα κάτω. Έτσι και στο παράδειγμα που έδωσα, οι πέτρες θα φύγουν προς τα πίσω. Κάποιος πάλι που τον πετάξαν απ το μπαλκόνι θα βλέπει τις πέτρες μου να κινούνται ευθύγραμμα και ομαλά, διότι για αυτόν ο χωροχρόνος δεν είναι παραμορφωμένος. Ένας παρατηρητής σε ελεύθερη πτώση δεν αντιλαμβάνεται βαρύτητα
Logged
Larry_Flynt
Καταστραμμένος
********
Gender: Male
Posts: 5403



View Profile WWW
Re: Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]
« Reply #432 on: August 13, 2009, 11:09:01 am »

Εγώ συνεχίζω να πιστεύω πως το πείραμα δεν έχει καμία αξία. Τα φωτόνια πάνε ακτινικά και για διάφορες ακτίνες έχουν φύγει απλά από το φακό άλλα φωτόνια.
Logged

void DrawShadow()
        {
            shadow = Matrix.CreateShadow(-directionalLight0Direction, game.functions.GetPlane(ref game.player.position, 5));
            Matrix[] bones = game.heroPlayer.GetSkinTransforms();
            Matrix[] shadowBones = new Matrix[bones.Length];

            for (int i = 0; i < shadowBones.Length; i++)
            {
                shadowBones = bones * shadow;
            }

            foreach (ModelMesh mesh in game.heroModel.Meshes)
            {
                foreach (Effect effect in mesh.Effects)
                {
                    effect.CurrentTechnique = effect.Techniques["Shadow"];
effect.Parameters["Bones"].SetValue(shadowBones);  effect.Parameters["View"].SetValue(game.viewMatrix);
effect.Parameters["Projection"].SetValue(game.projectionMatrix);
                }
                mesh.Draw();
            }
           
        }
Niels
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2358


View Profile
Re: Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]
« Reply #433 on: August 13, 2009, 12:19:22 pm »

έχει πλάκα όμως να το συζητάμε 8)
Logged
Larry_Flynt
Καταστραμμένος
********
Gender: Male
Posts: 5403



View Profile WWW
Re: Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]
« Reply #434 on: August 13, 2009, 15:04:35 pm »

Εσύ τι νομίζεις;
Logged

void DrawShadow()
        {
            shadow = Matrix.CreateShadow(-directionalLight0Direction, game.functions.GetPlane(ref game.player.position, 5));
            Matrix[] bones = game.heroPlayer.GetSkinTransforms();
            Matrix[] shadowBones = new Matrix[bones.Length];

            for (int i = 0; i < shadowBones.Length; i++)
            {
                shadowBones = bones * shadow;
            }

            foreach (ModelMesh mesh in game.heroModel.Meshes)
            {
                foreach (Effect effect in mesh.Effects)
                {
                    effect.CurrentTechnique = effect.Techniques["Shadow"];
effect.Parameters["Bones"].SetValue(shadowBones);  effect.Parameters["View"].SetValue(game.viewMatrix);
effect.Parameters["Projection"].SetValue(game.projectionMatrix);
                }
                mesh.Draw();
            }
           
        }
Pages: 1 ... 27 28 [29] 30 31 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...