• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 18, 2025, 19:41:37 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 18, 2025, 19:41:37 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Katarameno
[Today at 19:40:47]

[ΣΗΕ ΙΙ] Γενικές απορίες ...
by chatzikys
[Today at 19:26:00]

Σιδηροδρομικό Δυστύχημα σ...
by Katarameno
[Today at 18:22:39]

H Στοά των Off Topic
by Nikos_313
[Today at 08:53:31]

[Μεταφορά και Διανομή ΗΕ]...
by tzortzis
[Today at 07:55:05]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by chris_p30
[Today at 00:45:33]

[Ψηφιακά Ολοκληρωμένα Κυκ...
by tzortzis
[June 17, 2025, 21:25:42 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by PAPARI69
[June 17, 2025, 20:59:13 pm]

[Γραφική] Λυμένα θέματα
by okanpala
[June 17, 2025, 18:56:22 pm]

Τι ακούτε αυτήν τη στιγμή...
by Katarameno
[June 17, 2025, 14:25:00 pm]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by george14
[June 17, 2025, 13:58:20 pm]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by tzortzis
[June 17, 2025, 13:19:53 pm]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by george14
[June 17, 2025, 12:08:25 pm]

[ΨEE] Γενικές απορίες και...
by Juror8
[June 17, 2025, 12:06:57 pm]

[Οργάνωση Υπολογιστών] Γε...
by RAFI
[June 16, 2025, 22:46:54 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 19:49:00 pm]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 16:56:56 pm]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[June 16, 2025, 13:28:21 pm]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[June 16, 2025, 12:13:45 pm]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[June 16, 2025, 01:56:37 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9965
Latest: Poli
Stats
Total Posts: 1426721
Total Topics: 31711
Online Today: 262
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 80
Guests: 158
Total: 238
Zoifouka
Katarameno
kpapama
tzortzis
vasilikitsatsi
argiris2006
marilita
ariadnipm
tinidou
dimitriskon
Giorgos2222
ELEF
thanosk
dimitris kiziridis
tols1
prigians
okanpala
apapagd
thaliatsk
micelethe
vasilis saitis
tsaliki
kchristoua
andripappa
stavros0201
giorgos_skl
kvas
alex_g
Orgianelis
sigklitiki
gkouskou
_Trob
ntinara
smaragdis
Psychoktonos_
alexlemp
Tim
vaggelis.ntokas
gmpatsol
Βασιλης
evax
marios2912
kmarkad
dkoukn
meliou
idefix
dkatsoul
Nikos_313
vagk
m.renia
chaniotism
nick_slendy
jimalexoud
johnk
theodoradr
mayia psarikoglou
sofaki
Billyskotsikas
ioannisdamantis
andreassifo
dimitris papadopoulos
iakov
chatzikys
Farmengineer
George_RT
κοτζακ
rafa98p
Napoleontas
tasos gourd
Summand
kutsukellis
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Για αλλαγή του public name σας, επικοινωνήστε με έναν από τους Admins.
THMMY.gr > Forum > Χαλαρή συζήτηση - κουβεντούλα > Φιλόσοφοι Μηχανικοί - Μηχανικοί Φιλόσοφοι > Επιστήμες > Φυσική και Αστρονομία (Moderators: Mr Watson, Tasos Bot) > Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 31 Go Down Print
Author Topic: Γρήγορο Φως![aka Βουλίτσα]  (Read 46686 times)
fugiFOX
Veteran
Καταστραμμένος
******
Posts: 8962


Fugi+Fox μια νέα μορφή ζωής...


View Profile
Re: Γρήγορο Φώς!-Οπτικές ίνες- Πιο γρήγορα από το φως γίνεται;
« Reply #60 on: August 24, 2006, 16:05:38 pm »

Επειδή τελευταία το όλο θέμα με τη σχετικότητα, την 4η διάσταση,
το χωροχρόνο κτλ με έχει συνεπάρει και έχω διαβάσει αρκετά πράγματα
θα ήθελα και εγώ να προσθέσω και εγώ την άποψή μου επι του θέματος
και κυρίως συγχωρήστε την λίγη παραπάνω σιγουριά που ίσως θα υπάρχει σε διάφορα σημεία του μηνύματος.


Αρχικά, στον όλο συλλογισμό υπάρχει ένα λάθος και για να το αποφύγουμε
θα πρέπει όπως ειπε και ο Τουράμπρ να ξεφύγουμε από την συνηθισμένη ανθρώπινη λογική.
Το λάθος στην προκειμενη περίπτωση είναι το "ακαριαίο".

ΑΠό την άλλη θεωρώ την τελευταία ερώτηση της Νέσσα
"Αν το λέιζερ καίει τον τοίχο και αφήσει μόνιμο σημάδι, πώς θα το εξηγήσεις αυτό με την ψευδαίσθηση;"
εξαιρετικά επιτυχημένη γιατί δεν θα μπορούσε ίσως να βρεθεί καλύτερο παράδειγμα για να εξηγήσει το φαινόμενο.
Η απάντηση σε αυτήν την ερώτηση θα είναι πολύ εύκολη στο τέλος.


Καταρχάς τα πράγματα είναι όπως τα είπε πολύ ωραία ο Ραττλε και ο ΜΒ.

θεωρούμε λοιπόν δύο σημεία σε αυτόν τον πολύ μεγάλο τοίχο
το Α που είναι ακριβώς μπροστά μας και το Β που είναι σε γωνία 89,9999999ο και απέχει μια απόσταση
έστω 10 lsecs (lightseconds δλδ η απόσταση που διανύει το φως σε 10 δευτ.).

Έστω ότι αρχικά φωτίζουμε το σημείο Α.
Εάν τώρα στρέψουμε τη δέσμη στο σημείο Β ΔΕΝ θα δούμε τελίτσα στο Β
παρά μόνο μετά από 10 secs.
Αυτό είναι το λαθος του ακαριαίου που είπα στην αρχή.
Το φως δεν μεταδίδεται ακαριαία αλλά χρειάζεται κάποιον χρόνο για να φτασει εκεί.

Μετά από 10" λοιπόν βλέπουμε λοιπόν μια ωραιότατη τελιτσα στον τόιχο.
Σωστά;
Λάθος!
Γιατί σε 10" το φως απλώς έφτασε στον τοίχο και εάν έχουμε έναν παρατηρητή στο Β,
θα δει την τελίτσα.
Εμείς όμως θα χρειαστούμε άλλα 10" για να την δούμε.

Εάν τώρα σβήσουμε το λέηζερ, θα δούμε την τελίτσα να παραμένει αναμμενη για άλλα 20".
Κορυφαίο έτσι; (το ίδιο ισχύει και με τους αστέρες στο σύμπαν).
Άρα λοιπόν όταν κοιτάμε την τελίτσα στο σημείο Β, δεν βλέπουμε την τελίτσα τώρα αλλά την τελίτσα όπως ήταν πριν 10".

Στρεφουμε πολύ γρήγορα (όχι ακαριαία) το λέηζερ σε γωνία κάθετη στον τοίχο.
Τι βλέπουμε τώρα;
Μα την βουλίτσα μροστά μας.
Σωστά;
Ουπς λάθος παλι!
Αυτό που βλέπουμε είναι 2 τελίτσες!!
Για άλλα 20" θα βλέπουμε 2 τελίτσες στον τοίχο!
Την τωρινή και την παρελθοντική, αυτή που είχε εκπεμφθεί πριν από κάποια δευτερόλπτα.

Τώρα λοιπόν νομίζω πως η ερώτηση της Νέσσα μπορεί εύκολα να απαντηθεί.
Logged

http://www.mozilla.org/en-US/firefox/new/
Larry_Flynt
Καταστραμμένος
********
Gender: Male
Posts: 5403



View Profile WWW
Απ: Γρήγορο Φώς!-Οπτικές ίνες
« Reply #61 on: August 24, 2006, 16:21:20 pm »

Το Α πόσο απέχει απο τον τοίχο;
Logged

void DrawShadow()
        {
            shadow = Matrix.CreateShadow(-directionalLight0Direction, game.functions.GetPlane(ref game.player.position, 5));
            Matrix[] bones = game.heroPlayer.GetSkinTransforms();
            Matrix[] shadowBones = new Matrix[bones.Length];

            for (int i = 0; i < shadowBones.Length; i++)
            {
                shadowBones = bones * shadow;
            }

            foreach (ModelMesh mesh in game.heroModel.Meshes)
            {
                foreach (Effect effect in mesh.Effects)
                {
                    effect.CurrentTechnique = effect.Techniques["Shadow"];
effect.Parameters["Bones"].SetValue(shadowBones);  effect.Parameters["View"].SetValue(game.viewMatrix);
effect.Parameters["Projection"].SetValue(game.projectionMatrix);
                }
                mesh.Draw();
            }
           
        }
fugiFOX
Veteran
Καταστραμμένος
******
Posts: 8962


Fugi+Fox μια νέα μορφή ζωής...


View Profile
Re: Γρήγορο Φώς!-Οπτικές ίνες
« Reply #62 on: August 24, 2006, 16:35:09 pm »

Το Α είναι αρκούντως κοντά ώστε να μην μπορούμε να αντιληφθούμε καμία διαφορά.
Ας πούμε μερικά εκατοστα;
Logged

http://www.mozilla.org/en-US/firefox/new/
Larry_Flynt
Καταστραμμένος
********
Gender: Male
Posts: 5403



View Profile WWW
Απ: Γρήγορο Φώς!-Οπτικές ίνες
« Reply #63 on: August 24, 2006, 16:43:38 pm »

Λάθος μου! Εδώ νόμιζα έλεγες απο το Β στο Α

Quote
Έστω ότι αρχικά φωτίζουμε το σημείο Α.
Εάν τώρα στρέψουμε τη δέσμη στο σημείο Β ΔΕΝ θα δούμε τελίτσα στο Β
παρά μόνο μετά από 10 secs.
Αυτό είναι το λαθος του ακαριαίου που είπα στην αρχή.
Το φως δεν μεταδίδεται ακαριαία αλλά χρειάζεται κάποιον χρόνο για να φτασει εκεί.

Άκυρη ερώτηση, συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Σβήσε τα άχρηστα πόστ αν το κρίνεις ορθό.
Logged

void DrawShadow()
        {
            shadow = Matrix.CreateShadow(-directionalLight0Direction, game.functions.GetPlane(ref game.player.position, 5));
            Matrix[] bones = game.heroPlayer.GetSkinTransforms();
            Matrix[] shadowBones = new Matrix[bones.Length];

            for (int i = 0; i < shadowBones.Length; i++)
            {
                shadowBones = bones * shadow;
            }

            foreach (ModelMesh mesh in game.heroModel.Meshes)
            {
                foreach (Effect effect in mesh.Effects)
                {
                    effect.CurrentTechnique = effect.Techniques["Shadow"];
effect.Parameters["Bones"].SetValue(shadowBones);  effect.Parameters["View"].SetValue(game.viewMatrix);
effect.Parameters["Projection"].SetValue(game.projectionMatrix);
                }
                mesh.Draw();
            }
           
        }
Megawatt
Guest
Re: Γρήγορο Φώς!-Οπτικές ίνες
« Reply #64 on: August 25, 2006, 06:09:18 am »

Είναι 5 η ώρα το πρωί και κουράστικα από το διάβασμα. Λέω να ξεκουραστώ παίζοντας πάλι με τα παράδοξα της θεωρίας της σχετικότητας!!

ΚΑΤΑΡΧΗΝ ας πάρουμε το πρόβλημα από την αρχή:

Η Νέσσα λέει ότι έχουμε ένα λέιζερ και έναν τοίχο. Το λέιζερ απέχει από τον
τοίχο (η συσκευή-αυτό το μπρελόκ) έστω 1m σε κάθετη απόσταση. Στρέφουμε το λέιζερ
σχεδόν παράλληλα με τον τοίχο πχ στις 89 μοίρες. Περιμένουμε (Fugi εδώ δεν είναι
το πρόβλημα) το πρώτο φωτόνιο που βγήκε από το λέιζερ να χτυπήσει τον τοίχο ώστε
να αφήσει το ίχνος του πάνω σαυτόν και να παραχθεί μια βουλίτσα.
Περιμένουμε (ξαναλέω εδώ δεν υπάρχει θέμα) μέχρι το φως της βουλίτσας επιστρέψει
στα μάτια του παρατηρητή που κρατάει το λέιζερ. Ο παρατηρητής είδε πλέον την
βουλίτσα και δεν τον ενδιαφέρει ούτε πόσο μακριά είναι αυτή, ούτε πόσο χρόνο
έκανε το φως της να έρθει πίσω στα μάτια του παρατηρητή.

Το φώς χρειάζεται χρόνο t=απόσταση /c = 1m / 3*108 m/sec =3*10-8 sec για να διανύσει την απόσταση παρατηρητής-τοίχος κάθετα που έστω ότι είναι 1m. Έστω αυτόν
τον χρόνο τον ονομάζουμε Τ. Αν ο παρατηρητής που κρατάει το λέιζερ, στρέψει το
χέρι του με ταχύτητα τέτοια που να διαγράψει την γωνία των 89 μοιρών σε χρόνο
πάρα πολύ μεγαλύτερο από τον Τ, τότε δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα και καμιά
ταχύτητα του φωτός δεν παραβιάζεται.

Τί θα γίνει όμως αν ο παρατηρητής στρέψει το χέρι του μέσα σε χρόνο Τ ?
Αυτό ήταν το ερώτημα της Νέσσας εξ αρχής,η απάντηση του οποίου ΦΑΙΝΕΤΑΙ να
παραβιάζει το όριο της ταχύτητας του φωτός! Δηλαδή η Νέσσα υποστηρίζει ότι το
σημείο τομής της ευθείας του λέιζερ με αυτό του τοίχου, φαίνεται πως τρέχε_
3; με
ταχύτητα μεγαλύτερη του φωτός, αφού στον χρόνο Τ που χρειάζεται το φως για να διανύσει απόσταση 1m,
το σημείο τομής (δλδ η βουλίτσα) έχει διανύσει στον ίδιο χρόνο απόσταση πάρα πολύ
μεγαλύτερη!!!!

Σε όλες τις προηγούμενες σελίδες αυτού του τόπικ, προσπαθούσα να εξηγήσω ότι το
σημείο τομής δεν είναι αυτό καθαυτό, αλλά αυτό που η Νέσσα ονομάζει σημείο τομής,
στην ουσία δεν υπάρχει-είναι μια ψευδαίσθηση! Και δεν υπάρχει επειδή παράγεται από διαφορετικά φωτόνια
κάθε φορά, θέλωντας έτσι να τονίσω την διαφορετικότητα της βουλίτσας.
Όμως αυτό δεν ήταν και τόσο καλή εξήγηση και μετά επικαλέστηκα την 4 διάσταση-τον χρόνο-
για να ερμηνεύσω την διαφορετικότητα της βουλίτσας ως διαφορετικά χωροχρονικά συμβάντα.
Ούτε έτσι έδωσα ικανοποιητική απάντηση για να πείσω την Νέσσα μέχρι που μελετώντας παραπάνω
(ναι ναι μέσα στην περίοδο της εξεταστικής) την ειδική θεωρία της σχετικότητας
ΒΡΗΚΑ ΤΗΝ ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ!

ΛΥΣΗ ΚΑΙ ΕΞΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΟΥ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΝΕΣΣΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΓΡΗΓΟΡΟ ΦΩΣ

Η λύση του προβλήματος βασίζεται σε μια παράδοξη πλευρά της θεωρίας της σχετικότητας

η οποία υποστηρίζει ότι η επιτάχυνση και η βαρύτητα, εκτός από την επίδρασή τους στην μέτρηση του χρόνου, προκαλούν περίεργα γεγονότα στις διαστάσεις και τη γεωμετρία του χώρου.
ΣΕ ΜΙΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΟΜΕΝΗ ΠΕΡΙΟΧΗ η πλησιέστερη απόσταση μεταξύ 2 σημείων μπορεί να μην είναι η ευθεία γραμμή-δεδομένου ότι ο παρατηρητής βρίσκεται επίσης στο επιταχυνόμενο σύστημα αναφοράς.

Όμοια είναι και η επίδραση της βαρύτητας. Αφού η βαρύτητα είναι ιδιότητα της μάζας, οι επιστήμονες γενικά ψάχνουν για διατα
ραχές του χώρου κοντά σε ογκώδη σώματα, όπως αστέρες ή ακόμα και γαλαξίες.
Είναι πολύ δύσκολο να παρατηρηθεί άμεσα η καμπύλη γεωμετρία, οι αστρονόμοι όμως μπορούν να την απαντήσουν έμμεσα παρακολουθώντας φαινόμενα όπως η διέλευση του φωτός από πιθανολογούμενες περιοχές.
Κάτω από συνήθεις συνθήκες το φως διαδίδεται  σε ευθεία γραμμή, την συντομότερη διαδρομή μεταξύ 2 σημείων. Οποιαδήποτε ένδειξη ότι το φως έχει ακολουθήσει καμπύλη τροχιά υποννοεί ότι, για κάποιο λόγο,
η συντομότερη διαδρομή δεν είναι πλέον η ευθεία, επομένως ο χώρος στην περιοχή αυτή θα πρέπει να έχει παραμορφωθεί.


Μια πρώτη επιβεβαίωση της γενικής θεωρίας της σχετικότητας ήταν η επιτυχής προσπάθεια το 1919 να παρατηρηθεί καμπυλομένο αστρικό φως κατά την διάρκεια μιας ηλιακής έκλειψης.
Τα άστρα κοντά στο χείλος του αφανούς Ήλιου φωτογραφήθηκαν φια να σημειωθούν οι θέσεις τους. Αυτές οι θέσεις συγκρίθικαν κατόπιν με τις θέσεις των άστρων που παρατηρούνται συνήθως-τη νύχτα όταν ο Ήλιος δεν βρισκόταν στην διεύθυνσή τους.
Κατά την διάρκει ατης έκλειψης, τα άστρα φάνηκαν να έχουν μετακινηθεί από τις κανονικές τους θέσεις, διότι η διαδρομή του φωτός τους προς την Γη καμπυλώθηκε (δες πρώτη φωτό) καθώς πέρασε κοντά από το ογκώδες σώμα του Ήλιου.


Στο πρόβλημά μας λοιπόν ο παρατηρητής του λέιζερ, ο οποίος καλείται να στρέψει το λέιζερ ακαριαία (σε χρόνο Τ), βρίσκεται σε μια "επιταχυνόμενη περιοχή", στην οποία πλέον η συντομότερη διαδρομή μεταξύ 2 σημείων δεν είναι η ευθεία, αλλά η καμπύλη.
Έτσι το φως του λέιζερ, δεν θα ακολουθεί ευθεία γραμμή κοντά στην επιταχυνόμενη περιοχή, αλλά καμπ&#
973;λη τροχιά. Άρα, το σημείο τομής δεν θα είναι εκεί που λέει η Νέσσα, αλλά εκεί που ΠΡΕΠΕΙ.(φωτό) Άρα λοιπόν θα έπεται από το υποτιθέμενο-μή υπαρκτό σημείο τομής που επικαλείται η Νέσσα και άρα γιαυτό το λόγο θα υπακούει
στον νόμο της ταχύτητας του φωτός και δεν θα το ξεπερνάει.
Logged
Nessa
Guest
Απ: Γρήγορο Φώς!-Οπτικές ίνες
« Reply #65 on: August 25, 2006, 09:50:46 am »

Ρε Μεγκαβάτ... ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ.

Μα καμία σχέση λέμε. Δεν υπάρχει επιταχυνόμενη περιοχή στο παράδειγμα!

(Και δεν είναι παράδοξο. Δεν παραβιάζεται η αρχή της αιτιότητας γιατί δε μεταφέρεται πληροφορία.)
Logged
Megawatt
Guest
Re: Γρήγορο Φώς!-Οπτικές ίνες
« Reply #66 on: August 25, 2006, 15:01:05 pm »

Τί εννοείς δεν υπάρχει επιταχυνόμενη περιοχή στο παράδειγμα? Γιατί δεν υπάρχει? Εξήγησέ το.

Η πληροφορία τί σχέση έχει? Διάβάσες τα ποστ μου? Κοιτάς τις φωτος?

Logged
Nessa
Guest
Απ: Re: Γρήγορο Φώς!-Οπτικές ίνες
« Reply #67 on: August 25, 2006, 15:08:25 pm »

Quote from: Megawatt (ptolemaida.gr) on August 25, 2006, 15:01:05 pm
Τί εννοείς δεν υπάρχει επιταχυνόμενη περιοχή στο παράδειγμα? Γιατί δεν υπάρχει? Εξήγησέ το.
Δεν πρόκειται να κάτσω να σου εξηγήσω το αυτονόητο... εσύ κάτσε και σκέψου ποια μάζα επιταχύνεται και πόσο.

Quote from: Megawatt (ptolemaida.gr) on August 25, 2006, 15:01:05 pm
Η πληροφορία τί σχέση έχει? Διάβάσες τα ποστ μου? Κοιτάς τις φωτος?
Τα διάβασα, που να μην τα διάβαζα, και τις είδα που να μην τις έβλεπα... η πληροφορία είναι όλο το ζουμί. Χωρίς μεταφορά πληροφορίας δεν υπάρχει παράδοξο.
Logged
bakeneko
Veteran
Καταστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 7702


?


View Profile WWW
Απ: Γρήγορο Φώς!-Οπτικές ίνες
« Reply #68 on: August 25, 2006, 15:23:48 pm »

Quote from: Nessa on August 23, 2006, 22:11:30 pm
Quote from: Megawatt (ptolemaida.gr) on August 23, 2006, 19:20:30 pm
ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΒΟΥΛΙΤΣΑ! Μόνο που η τελευταία ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΥΛΙΚΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ, αλλά οφείλει την ύπαρξή της στην 4η διάσταση...
Πότε είπα ότι η βουλίτσα έχει υλική υπόσταση;
Αν δεν έχει υλική υπόσταση πως έχει ταχύτητα;
Logged

Megawatt
Guest
Re: Γρήγορο Φώς!-Οπτικές ίνες
« Reply #69 on: August 25, 2006, 16:46:57 pm »

Quote from: Rattlehead on August 25, 2006, 15:23:48 pm
Quote from: Nessa on August 23, 2006, 22:11:30 pm
Quote from: Megawatt (ptolemaida.gr) on August 23, 2006, 19:20:30 pm
ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΒΟΥΛΙΤΣΑ! Μόνο που η τελευταία ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΥΛΙΚΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ, αλλά οφείλει την ύπαρξή της στην 4η διάσταση...
Πότε είπα ότι η βουλίτσα έχει υλική υπόσταση;
Αν δεν έχει υλική υπόσταση πως έχει ταχύτητα;
Μετά το εξήγησε καλύτερα λέγοντας ότι η βουλίτσα "καίει" τον τοίχο και άρα μετράμε την ταχύτητα των σημείων τομής, ως την ταχύτητα παραγωγής των "ίχνών" δλδ των καμμένων σημείων.
Αλλά ακόμα και έτσι, πάλι η Νέσσα έχει άδικο αφού θα μορούσαμε να πούμε με παρόμοιο τρόπο, ότι ένας που περπατάει στο χιόνι αφήνει τα ίχνη του και άρα τα ίχνη του που υπάρχουν όλα την ίδια στιγμή γίνανε όλα ταυτόχρονα και άρα περπατάει με ταχύτητα τρελή? Όχι φυσικά, αφού τα ίχνη γίνανε σε διαφορετικά βήματα, όπως και η βουλίτσα έγινε σε διαφορετικές χρονικές στιγμές. Πάντως η εξήγηση νομίζω δεν βρίσκεται εκεί, αλλά στα τελευταία ποστ.
Quote from: Nessa on August 25, 2006, 15:08:25 pm
Quote from: Megawatt (ptolemaida.gr) on August 25, 2006, 15:01:05 pm
Τί εννοείς δεν υπάρχει επιταχυνόμενη περιοχή στο παράδειγμα? Γιατί δεν υπάρχει? Εξήγησέ το.
Δεν πρόκειται να κάτσω να σου εξηγήσω το αυτονόητο... εσύ κάτσε και σκέψου ποια μάζα επιταχύνεται και πόσο.
Δεν πρόκειται να κάτσεις να μου εξηγήσεις ακριβώς επειδή ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ ή ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ. Και αυτό φαίνεται από αυτό που λες: ΚΑΜΙΑ ΜΑΖΑ ΔΕΝ ΕΠΙΤΑΧΥΝΕΤΑΙ! Εγώ αυτό είπα? Αυτό που επιταχύνεται είναι το ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΑΦΟΡΑΣ του παρατηρητή του λέιζερ! Εγώ και εσύ που παρακολουθούμε το παράδειγμα με το λέιζερ, ανήκουμε στο ΙΔΙΟ σύστημα αναφοράς-ΤΟ ΑΔΡΑΝΕΙΑΚΟ. Όμως ο παρατηρητής του λέιζερ βρίσκεται σε άλλο σύτημα αναφοράς και μάλιστα σε `
3;ύτημα αναφοράς που βρίσκεται σε επιταχυνόμενη περιοχή και αυτό ακριβώς προκαλεί την καμπύλη του χώρου του.
Αυτό που μάλλον ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ ή ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ και μου λες φράσεις όπως "καμιά σχέση" ή "η πληροφορία είναι όλο το ζουμί-χωρίς μεταφορά πληροφορίας δεν υπάρχει παράδοξο", είναι ότι μιλάμε πάντα σε σχέση με την ταχύτητα του φωτός και άρα με την μέγιστη ταχύτητα μετάδοσης μιας οποιαδήποτε πληροφορίας. Δεν γίνεται να μου λες ότι κάτι ξεπερνάει την ταχύτητα του φωτός από την μια και από την άλλη να μου λες να μην λάβω υπόψη μεταφορά πληροφορίας-δηλαδή ταχύτητα του φωτός- για να μην υπάρξει παράδοξο!!! Πάς καλά? Ξαναρωτάω! ΕΣΥ ΑΥΤΟΑΝΑΙΡΕΙΣΑΙ!

Επανέρχομαι στο θέμα της επιταχυνόμενης περιοχής, για να απαντήσω στο γιατί υπάρχει επιταχυνόμενη περιοχή στο παράδειγμά μας. Για να το εξηγήσω αυτό, θα χρησιμοποιήσω της ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΙΣΟΔΥΝΑΜΙΑΣ που δεν αναφέρθηκε καθόλου πιο πριν.

Η ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΙΣΟΔΥΝΑΜΙΑΣ

Κάθε αλλαγή στην ταχύτητα ή την διεύθυνση λέγεται επιτάχυνση, που μπορεί να σημαίνει μείωση ή αύξηση της ταχύτητας ή αλλαγή διεύθυνσης. Συνήθως ένας παρατηρητής σε ένα επιταχυνόμενο σύτημα αναφοράς μπορεί να αντιληφθεί την κίνησή του. Για παράδειγμα, οι επιβάτες ενός αυτοκινήτου, αισθάνονται να πιέζονται προς τα πίσω όταν ξεκινάει. Η εμπειρία τους φαίνεται να υποννοεί ότι η επιτάχυνση είναι απόλυτη και όχι σχετική. Δεν χρειάζεται να βασιστούν σε κάτι έξω από το σύστημά τους για να αντιληφθούν την κίνησή τους.

(όπως συμβαίνει όταν βρίσκεσαι μέσα σένα τρένο που επιταχύνεται. Καταλαβαίνεις ότι επιταχύνεται επειδή κολλάς στο κάθισμα. Αν το τρένο όμως κινείται ομαλά (δλδ δεν επι
;ταχύνεται αλλά κινείται με σταθερή ταχύτητα) και βρίσκεται πχ στον σταθμό ανάμεσα σε 2 άλλα τρένα, δεν μπορείς να καταλάβεις αν το δικό σου τρένο κινείται, επειδή δεν μπορείς να δεις το ακίνητο σύστημα αναφοράς που είναι η Γη, ώστε να βασιστείς σαυτό και να καταλάβεις ότι κινείται το τρένο σου).

Όμως αν η επιταχυνόμενη κίνηση είναι απόλυτη, θα έπρεπε να υπόκειται σε διαφορετικό σύτημα νόμων από εκείνους που ισχύουν στην ομοιόμορφη κίνηση-πρόταση που ο Αινστάιν έκρινε απορριπτέα. Έτσι βάλθηκε να επινοήσει , μια γενική θεωρία που θα εφαρμοζόταν σε όλα τα είδη της κίνησης.

Αφετηρία ήταν η ανακάλυψη του Γαλιλαίου ότι τα σώματα που πέφτουν έχουν την ίδια επιτάχυνση παρά τη διαφορετική μάζα. Αν πέσουν στο κενό από το ίδιο ύψος, μια μπάλα κανονιού και ένα μπιζέλι θα χτυπήσουν το έδαφος ταυτόχρονα. Ο Αινστάιν αμφισβητούσε τη εξήγηση του Νεύτωνα ότι η δύναμη της βαρυτικής έλξης είναι ακριβώς ίση με την μάζα αδράνειας ενός αντικειμένου. Απέρριψε την εκδοχή με την διακιολογία ότι αυτή η παράδοξη σύμπτωση ήταν απλώς ένα τυχαίο συμβάν.

Επακολούθησε η καταπληκτική ενόρασή του που σήμερα γνωρίζουμε ως αρχή της ισοδυναμίας. Όπως φαίνεται στις φώτο, ο Αινστάιν φαντάστηκε έναν παρατηρητή στο μακρινό διάστημα που δεν ήταν σε θέση να αντιληφθεί αν ήταν στο έδαφος ενός πλανήτη -υποκείμενος στην βαρύτητά του- ή σε επιταχυνόμενη κίνηση με ρυθμό αντίστοιχο με την δύναμη της βαρύτητας στον πλανήτη. ΆΝ ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΙΑΚΡΙΘΟΥΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ, ΤΟΤΕ Η ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΗ. Και αν οι επιπτώσεις της βαρύτητας είναι ισοδύναμες με εκείνες της επι&#
964;άχυνσης, τότε το μυστήριο της πτώσης των σωμάτων έχει λυθεί:
Σώματα διαφορετικής μάζας πέφτουν με τον ίδιο ρυθμό υπό την επίδραση της βαρύτητας, επειδή συμπεριφέρονται ακριβώς σαν να ήταν σε ένα όχημα μέσα σε χώρο χωρίς βαρύτητα και το όχημα επιταχυνόταν προς αυτά.


Όπως η ομοιόμορφη κίνηση σε ταχύτητες που πλησιάζουν αυτή του φωτός επηρεάζει μετρήσεις όπως το μήκος των αντικειμένων ή η διάρκεια των γεγονότων, (δες ποστ προηγούμενης σελίδας)  το ίδιο κάνει και η επιταχυνόμενη κίνηση-το ίδιο κάνει, λόγω της αρχής της ισοδυναμίας και η βαρύτητα. Στις φωτογραφίες κάτω φαίνεται ότι ο χρόνος επιβραδύνεται ως αποτέλεσμα της επιτάχυνσης. Συγκεκριμένα παραδείγματα έχουν επανειλημμένα επιβεβαιώσει ότι η βαρύτητα δημιόυργεί το ίδιο αποτέλεσμα: Ένα ρολόι κοντά σε ένα ογκώδες σώμα πηγαίνει πίσω(καθυστερεί) σε σχέση με ένα άλλο που βρίσκεται μακρύτερα. Άρα αυτοί που ζουν στο επίπεδο της θάλασσας, ζουν περισσότερο από εκείνους που προτιμούν να κατοικούν στις Άλπεις ή αυτοί που ζουν στο ισόγειο ενός κτηρίου με ύψος 25 μέτρα ζουν περισσότερο από εκείνους που κατοικούν στον τελευταίο όροφο!!

Στο παράδειγμά μας λοιπόν ο παρατηρητής του λέιζερ καλείται να επιταχυνθεί ώστε να κινηθεί με ταχύτητα που πλησιάζει αυτήν του φωτός και άρα  βρίσκεται σε σύστημα αναφοράς που ανήκει σε επιταχυνόμενη περιοχή και άρα καμπυλώνεται ο χώρος γ'υρω του (δηλαδή καμπυλώνεται το φως), όπως ακριβώς θα καμπυλωνόταν το φως γύρω από έναν πλανήτη επειδή θα υποκειντω στην επιτάχυνση της βαρύτητας του πλανήτη, υποθέτωντας ότι αυτή η επιτά
χυνση θα έχει ρυθμό αντίστοιχο με αυτόν της επιτάχυνσης του παρατηρητή του λέιζερ.
« Last Edit: August 25, 2006, 16:49:22 pm by Megawatt (ptolemaida.gr) » Logged
bakeneko
Veteran
Καταστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 7702


?


View Profile WWW
Απ: Γρήγορο Φώς!-Οπτικές ίνες
« Reply #70 on: August 25, 2006, 16:58:34 pm »

Quote from: Megawatt (ptolemaida.gr) on August 25, 2006, 16:46:57 pm
Quote from: Rattlehead on August 25, 2006, 15:23:48 pm
Quote from: Nessa on August 23, 2006, 22:11:30 pm
Quote from: Megawatt (ptolemaida.gr) on August 23, 2006, 19:20:30 pm
ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΒΟΥΛΙΤΣΑ! Μόνο που η τελευταία ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΥΛΙΚΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ, αλλά οφείλει την ύπαρξή της στην 4η διάσταση...
Πότε είπα ότι η βουλίτσα έχει υλική υπόσταση;
Αν δεν έχει υλική υπόσταση πως έχει ταχύτητα;
Μετά το εξήγησε καλύτερα λέγοντας ότι η βουλίτσα "καίει" τον τοίχο και άρα μετράμε την ταχύτητα των σημείων τομής, ως την ταχύτητα παραγωγής των "ίχνών" δλδ των καμμένων σημείων.
Συγνώμη αν γίνομαι κουραστικός σε αυτό το θέμα αλλά πάλι δεν κατάλαβα. Ο τοίχος καίγεται και κάθε φορά καίγονται διαφορετικά σημεία του τοίχου καθώς κουνάμε το λέιζερ. Είναι το ίδιο πράγμα με τη βουλίτσα ακριβώς. Αν το πάρεις έτσι όπως το βλέπεις είναι σαν να βλέπεις το "κάψιμο" / σημείο τομής (όπως πριν τη βουλίτσα) να μετακινείται, αλλά στην πραγματικότητα βλέπεις κάθε φορά διαφορετικά αντικείμενα, όχι το ίδιο που μετακινείται.
Logged

fugiFOX
Veteran
Καταστραμμένος
******
Posts: 8962


Fugi+Fox μια νέα μορφή ζωής...


View Profile
Re: Γρήγορο Φώς!-Οπτικές ίνες
« Reply #71 on: August 25, 2006, 19:21:15 pm »

Παιδιά σας έχασα πραγματικά.
Δεν καταλαβαίνω που βλέπετε το παράδοξο.

Νέσσα εάν σου είναι εύκολο μπορείς να επαναδιατυπώσεις, με βάση το μήνυμά μου,
το παράδοξο που διαπιστώνεις και την απορία σου γενικότερα;
Γιατί από εκεί και κάτω χάθηκα πραγματικά.
Ο ΜΒ γράφει 1 σελίδα κείμενο, το διαβάζω, μετά εσύ απαντάς "καμία απολύτως σχέση"
και πραγματικά δεν καταλαβαίνω τι γίνεται!
Logged

http://www.mozilla.org/en-US/firefox/new/
Larry_Flynt
Καταστραμμένος
********
Gender: Male
Posts: 5403



View Profile WWW
Απ: Γρήγορο Φώς!-Οπτικές ίνες
« Reply #72 on: August 25, 2006, 19:28:54 pm »

Ποια είναι η διαφωνία;  Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy

Μπερδεύτηκε το πράγμα! Απο μια διαφωνία πήγαμε σε άπειρες!  Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy

Εγώ έχω μπερδευτεί άπειρα !  Smiley
Logged

void DrawShadow()
        {
            shadow = Matrix.CreateShadow(-directionalLight0Direction, game.functions.GetPlane(ref game.player.position, 5));
            Matrix[] bones = game.heroPlayer.GetSkinTransforms();
            Matrix[] shadowBones = new Matrix[bones.Length];

            for (int i = 0; i < shadowBones.Length; i++)
            {
                shadowBones = bones * shadow;
            }

            foreach (ModelMesh mesh in game.heroModel.Meshes)
            {
                foreach (Effect effect in mesh.Effects)
                {
                    effect.CurrentTechnique = effect.Techniques["Shadow"];
effect.Parameters["Bones"].SetValue(shadowBones);  effect.Parameters["View"].SetValue(game.viewMatrix);
effect.Parameters["Projection"].SetValue(game.projectionMatrix);
                }
                mesh.Draw();
            }
           
        }
Nessa
Guest
Απ: Re: Γρήγορο Φώς!-Οπτικές ίνες
« Reply #73 on: August 25, 2006, 21:30:05 pm »

Quote from: Megawatt (ptolemaida.gr) on August 25, 2006, 16:46:57 pm
Αλλά ακόμα και έτσι, πάλι η Νέσσα έχει άδικο αφού θα μορούσαμε να πούμε με παρόμοιο τρόπο, ότι ένας που περπατάει στο χιόνι αφήνει τα ίχνη του και άρα τα ίχνη του που υπάρχουν όλα την ίδια στιγμή γίνανε όλα ταυτόχρονα και άρα περπατάει με ταχύτητα τρελή? Όχι φυσικά, αφού τα ίχνη γίνανε σε διαφορετικά βήματα, όπως και η βουλίτσα έγινε σε διαφορετικές χρονικές στιγμές.
Μα εγώ δεν είπα ότι η βουλίτσα έχει άπειρη ατχύτητα!
Quote from: Megawatt (ptolemaida.gr) on August 25, 2006, 16:46:57 pm
Αυτό που επιταχύνεται είναι το ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΑΦΟΡΑΣ του παρατηρητή του λέιζερ!
Μα αφού ο παρατηρητής είναι ακίνητος!

Quote from: Megawatt (ptolemaida.gr) on August 25, 2006, 16:46:57 pm
Δεν γίνεται να μου λες ότι κάτι ξεπερνάει την ταχύτητα του φωτός από την μια και από την άλλη να μου λες να μην λάβω υπόψη μεταφορά πληροφορίας-δηλαδή ταχύτητα του φωτός- για να μην υπάρξει παράδοξο!!!
Δε σου λέω "μην τη λάβεις υπόψη για να μην υπάρχει παράδοξο", σου λέω ότι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ!!!

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ μεταφορά πληροφορίας!!!
Logged
Nessa
Guest
Απ: Γρήγορο Φώς!-Οπτικές ίνες
« Reply #74 on: August 25, 2006, 21:31:28 pm »

Fugitive, δεν υπάρχει παράδοξο.
Logged
Pages: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 31 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...