• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 16, 2025, 19:49:51 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 16, 2025, 19:49:51 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[Today at 19:49:00]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[Today at 16:56:56]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by Λαμπτήρας
[Today at 15:55:08]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[Today at 13:28:21]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[Today at 12:13:45]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Nikos_313
[Today at 12:01:53]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by George_RT
[Today at 10:22:18]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[Today at 01:56:37]

Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Katarameno
[June 15, 2025, 20:08:49 pm]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by nmpampal
[June 15, 2025, 16:25:56 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ανέβασμα θεμά...
by tzortzis
[June 14, 2025, 16:54:08 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by el mariachi
[June 14, 2025, 11:56:45 am]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:55 am]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 09:58:14 am]

Αλέξης Τσίπρας, η επιστρο...
by Yamal
[June 14, 2025, 04:42:23 am]

Έναρξη Δηλώσεων Συμμετοχή...
by IEEE SB
[June 14, 2025, 00:10:19 am]

[Δυναμική Συμπεριφορά ΣΗΕ...
by soko_freta
[June 13, 2025, 01:05:36 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9959
Latest: valco08
Stats
Total Posts: 1426676
Total Topics: 31711
Online Today: 221
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 71
Guests: 118
Total: 189
giannis g
Nikos_313
kraxtopoulos
bsp
giannisd
Saint_GR
George_RT
k_tasio_
dimitrisblioumis
Tsomp
tzortzis
gntitsios
3rdDegreeBurn
Κaraflodaimonas
sterlouk
Δημήτρης Διακολουκάς
giorgosss03
vaggelisx
paulxouras
npalami
kkotsopo
gkouskou
akiousia
agapiecon
ore525
zontos
koystravasvasilis
natavhoo
immo
nikitask
kvas
folas
unreasonable
Chrisapostol
ThanosKoutsoump
geoarg
vevi
tecnoteki
akontel
krith
Baggelis
georgy
Nicotre
JoHn!
Petros Ts
GrillOG
christina02
gcheristanidhs
kosovi
athena_apo
georgepana9
IBOURAS
themis01
mmikelo
tinidou
illupo_kd
Balourdos
teosimeon
gmpatsol
Mr Watson
cealexop
Chrisvb17
serafeim
kakousios
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
  Όταν ανεβάζουμε φωτογραφίες στις Ανακοινώσεις και Έκτακτα νέα, βάζουμε τη μεγαλύτερη πλευρά 400 (width=400 ή height=400 ). π.χ. [img height=400 (κλείνει η αγκύλη) 
THMMY.gr > Forum > Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και Τεχνικά Θέματα > Κατασκευές και η... Ηλεκτρολογία στην πράξη. (Moderators: hjalmar, chatzikys, MomostheGreen) > Αισθητήρας για παιχνιδομηχανή
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: Αισθητήρας για παιχνιδομηχανή  (Read 2326 times)
princess_of_the_dawn
Καταστραμμένος
********
Gender: Female
Posts: 5768


με μια σφαίρα στο κεφάλι το μυαλό σου θ αλλάξει!


View Profile
Αισθητήρας για παιχνιδομηχανή
« on: April 19, 2015, 23:14:29 pm »

Φίλος μη ηλεκτρολόγος έχει ηλεκτρολογικές ανησυχίες και θέλει να φτιάξει μία παιχνιδομηχανή, Συγκεκριμένα μία παιχνιδομηχανή για βελάκια. Αυτό που τον απασχολεί κυρίως είναι τί αισθητήρες να χρησιμοποιήσει ή γενικά με ποιόν τρόπο να παίρνει την πληροφορία ότι το βελάκι χτύπησε πχ στου 60 πόντους.
Οι κάμερες για μέτρηση της απόστασης κοστίζουν και δεν είναι σίγουρος αν το αποτέλεσμα θα είναι ακριβές. Δεδομένου ότι ο στόχος χωρίζεται σε 82 τμήματα (20 κομμάτια*4 κυκλικοί δίσκοι+2 κεντρικοί στόχοι), θα πρέπει να χρησιμοποιήσει 82 αισθητήρες;Καμία ιδέα;

Α! Προτιμά φυσικό στόχο και όχι ηλεκτρονικό, όπως αυτό (το ομολογουμένως ασχημούλικο)
http://people.ece.cornell.edu/land/courses/ece4760/FinalProjects/s2005/mfc24/final%20project/Electronic_Dartboard_or_How_I_Learned_to_Stop_Worrying_and_Love_ECE_476.html#program
Αυτός ο αφρός που αναφέρει, τί ακριβώς είναι;

Θέλει γενικά να μη βγει πολύ ακριβό, οπότε ψάχνουμε κάτι value for money

υγ. θα επανέλθω με περισσότερη συνοχή και σαφήνεια μέχρι αύριο
Logged

λευκά κελιά για σένα

https://www.behance.net/Thomas_Kef
princess_of_the_dawn
Καταστραμμένος
********
Gender: Female
Posts: 5768


με μια σφαίρα στο κεφάλι το μυαλό σου θ αλλάξει!


View Profile
Re: Αισθητήρας για παιχνιδομηχανή
« Reply #1 on: April 22, 2015, 12:42:15 pm »

γιού τί άρ
Logged

λευκά κελιά για σένα

https://www.behance.net/Thomas_Kef
Apostolof
WebSlave
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
***
Gender: Male
Posts: 2660


Κεραυνοί, φωτιές, ece


View Profile WWW
Re: Αισθητήρας για παιχνιδομηχανή
« Reply #2 on: June 10, 2015, 17:57:43 pm »

Τελικά το έφτιαξε; Αν ναι πώς;
Logged

All these moments will be lost in time, like tears in rain.
In the meanwhile, life goal.
princess_of_the_dawn
Καταστραμμένος
********
Gender: Female
Posts: 5768


με μια σφαίρα στο κεφάλι το μυαλό σου θ αλλάξει!


View Profile
Re: Αισθητήρας για παιχνιδομηχανή
« Reply #3 on: June 10, 2015, 18:49:35 pm »

oxi, afou de boithate
Logged

λευκά κελιά για σένα

https://www.behance.net/Thomas_Kef
Apostolof
WebSlave
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
***
Gender: Male
Posts: 2660


Κεραυνοί, φωτιές, ece


View Profile WWW
Re: Αισθητήρας για παιχνιδομηχανή
« Reply #4 on: June 10, 2015, 19:06:39 pm »

Τι διάμετρο θα έχει ο στόχος;
Logged

All these moments will be lost in time, like tears in rain.
In the meanwhile, life goal.
princess_of_the_dawn
Καταστραμμένος
********
Gender: Female
Posts: 5768


με μια σφαίρα στο κεφάλι το μυαλό σου θ αλλάξει!


View Profile
Re: Αισθητήρας για παιχνιδομηχανή
« Reply #5 on: June 10, 2015, 19:09:08 pm »

θα τονε ρωτήσω και θα σου πω αυριοο
Logged

λευκά κελιά για σένα

https://www.behance.net/Thomas_Kef
4Dcube
Veteran
Καταστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 9068


just.do.it.cut.carrots.


View Profile
Re: Αισθητήρας για παιχνιδομηχανή
« Reply #6 on: June 10, 2015, 19:56:49 pm »

Αν θέλει να χρησιμοποιήσει φυσικό στόχο, που τρυπιέται δηλαδη από τις μύτες από τα βελάκια, όπως αυτά τα απλά που αγοράζουμε, τότε πρέπει να φτιάξει κάτι δικό του.
Λέω γω ας πούμε, να φτιάξει πλέγμα από αγωγούς κάθετους και οριζόντιους (κάτω από το ύφασμα), όπως έχει η breadboard ή ράστερ στο εργαστήριο, που να σχηματίζουν τετραγωνάκια ίσου μεγέθους με τις μύτες από τα βελάκια. Έτσι ώστε όταν πέσει το βελάκι κάπου, θα γίνεται το βραχυκύκλωμα (κλείνει το κύκλωμα από την αγώγιμη μύτη του βελακιού) και θα γίνονται γνωστές οι συντεταγμένες του βέλους στον πίνακα.
Κάποιος μικροελεγκτής θα μεταφράζει αυτές τις συντεταγμένες σε πόντους και θα εμφανίζονται ως π.χ. ενδείξεις μιας οθόνης με led.
Ο παίχτης σημειώνει τους πόντους του και παίζει ο άλλος.
Logged

https://www.youtube.com/watch?v=6CAzdawCzhg
Apostolof
WebSlave
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
***
Gender: Male
Posts: 2660


Κεραυνοί, φωτιές, ece


View Profile WWW
Αισθητήρας για παιχνιδομηχανή
« Reply #7 on: June 10, 2015, 20:16:10 pm »

Θα φτιάξει μία κατασκευή σε σχήμα τετράγωνο μέσα στην οποία θα τοποθετήσει το δίσκο. Η κατασκευή θα έχει δύο ir led σε δύο συνεχόμενες πλευρές και δύο ir δέκτες στις απέναντι πλευρές του τετραγώνου. Τα led και οι δέκτες θα μπορούν να κινούνται πάνω στις πλευρές του τετραγώνου.

Η ιδέα είναι ότι το led θα εκπέμπει μία δέσμη υπέρυθρου φωτός που θα χτυπάει πάνω στο δέκτη εκτός αν υπάρχει κάποιο εμπόδιο ανάμεσα (βελάκι). Οι δέκτες χρειάζεται να είναι μονωμένοι από εξωτερικές παρεμβολές. Επίσης πρέπει να κινούνται ταυτόχρονα και το led και ο δέκτης και με την ίδια ταχύτητα ώστε η ευθεία που τα ενώνει να παραμένει κάθετη στις διευθύνσεις κίνησής τους. Ένας μικρο-ελεγκτής θα διαβάζει τις τιμές του δέκτη και όταν διαπιστώσει ότι δε το χτυπάει η δέσμη θα πρέπει να κρατάει τη τωρινή του θέση. Για να γνωρίζει ποια είναι η θέση του συστήματος led-δέκτη χρειάζεται ένας encoder ή η χρήση stepper motors ή και τα 2 για μεγαλύτερη ακρίβεια. Αφού γίνει αυτό και για τα δύο συστήματα led-δέκτη τότε θα έχει τις συντεταγμένες του βελακίου. Από εκεί και πέρα διαχειρίζεται τα δεδομένα ο μικρο-ελεγκτής και τυπώνει τους πόντους.

Ελπίζω να βοήθησα! Smiley
« Last Edit: November 29, 2015, 18:41:51 pm by Tolis _tmo_ » Logged

All these moments will be lost in time, like tears in rain.
In the meanwhile, life goal.
Apostolof
WebSlave
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
***
Gender: Male
Posts: 2660


Κεραυνοί, φωτιές, ece


View Profile WWW
Re: Αισθητήρας για παιχνιδομηχανή
« Reply #8 on: June 10, 2015, 20:47:47 pm »

Quote from: Νυχτερίδα Φλόμπα on April 19, 2015, 23:14:29 pm
...
Αυτός ο αφρός που αναφέρει, τί ακριβώς είναι;
...

Σχετικά με τους αφρούς:
http://electronics.stackexchange.com/questions/103797/anti-static-vs-conductive-vs-dissipative-foam

Αυτό είναι αφρός που χρησιμοποιείται για την αποθήκευση και μεταφορά ευαίσθητων ηλεκτρονικών. Είναι πολύ ενδιαφέρων υλικό, είναι αγώγιμο και κάπου διάβασα ότι μεταβάλλεται η αντίσταση του ανάλογα με τη πίεση που δέχεται!
Αυτό που έκαναν αυτοί είναι ίδιο με αυτό που προτείνει ο 4Dcube απλά με τον αφρό πετυχαίνεις καλύτερα αποτελέσματα αφού δεν υπάρχει περίπτωση το βέλος να μη κάνει καλή επαφή και να μη κλείσει το κύκλωμα.
Logged

All these moments will be lost in time, like tears in rain.
In the meanwhile, life goal.
4Dcube
Veteran
Καταστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 9068


just.do.it.cut.carrots.


View Profile
Re: Αισθητήρας για παιχνιδομηχανή
« Reply #9 on: June 11, 2015, 02:56:25 am »

Το σκεφτόμουν, αυτό που λέω
Quote from: 4Dcube on June 10, 2015, 19:56:49 pm
[...]Έτσι ώστε όταν πέσει το βελάκι κάπου, θα γίνεται το βραχυκύκλωμα (κλείνει το κύκλωμα από την αγώγιμη μύτη του βελακιού) και θα γίνονται γνωστές οι συντεταγμένες του βέλους στον πίνακα.
Κάποιος μικροελεγκτής θα μεταφράζει αυτές τις συντεταγμένες σε πόντους [...]
δε χρειάζεται ολοκληρωμένο με πολλά pins, χρειάζεται ένα μόνο κανάλι ADC που θα μετράει την αντίσταση των αγωγών με διαιρέτη τάσης (και ενισχυτή τάσης μετά). Όποτε γίνεται το βραχυκύκλωμα, θα ενώνονται οι αγωγοί και η αντίσταση από άπειρη θα είναι  ορισμένη.


Πάντως, η ιδέα για τον κινούμενο αισθητήρα πιστεύω ότι είναι δύσκολα υλοποιησιμη με μικρό μπάτζετ γιατί θέλεις έναν καλό σερβοκινητήρα-άριστη ακρίβεια (όχι μερικών ευρώ, ίσως μάλιστα βηματικό κινητηρα, που έχουν ακρίβεια κάτι μικρόμετρα αλλά έχουν όγκο) και έναν αισθητήρα καλό - πομπό γραμμής και όχι δέσμης, ίσως δίοδο λέιζερ με τον ανάλογο δέκτη.
Λεφτάκια και γνώσεις.

Πιστεύω ότι μια λύση με διακόπτες όπως οι αγωγοί που είπα πιο πάνω ή η έξοχη τεχνική capacitive switching που έχουν τα smartphones/tablets είναι τελεσίδικα η πιο οικονομική. Δεν έχω ψάξει το θεμα όμως αν αξιοποιείται αυτή η τεχνολογία (το φτιάχνεις πανεύκολα) με αντικείμενα και όχι με το ανθρώπινο σώμα, οπότε δεν ξέρω αν γίνεται το capacitive switch για τα βελάκια. Απλό switch σίγουρα, αλλά δεν ξέρω με τι ευκολία θα κολλάνε τα βελάκια.
« Last Edit: June 11, 2015, 03:12:02 am by 4Dcube » Logged

https://www.youtube.com/watch?v=6CAzdawCzhg
Apostolof
WebSlave
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
***
Gender: Male
Posts: 2660


Κεραυνοί, φωτιές, ece


View Profile WWW
Re: Αισθητήρας για παιχνιδομηχανή
« Reply #10 on: June 11, 2015, 10:47:40 am »

Σίγουρα η λύση που προτείνεις είναι πιο απλή και πιο εφικτή, αλλά παρακολουθώντας το θέμα αυτό και σε άλλα φόρουμ είδα ότι την αποφεύγουν, είτε είναι με αφρό είτε με καλώδια, γιατί ο στόχος χαλάει πολύ γρήγορα ή τα καλώδια δε κάνουν επαφή πολλές φορές. Σκέψου ότι με το καιρό τα καλώδια θα μετατοπιστούν από το βέλος και θα δημιουργηθούν μεγάλα κενά στο πλέγμα.

Μία πολύ ενδιαφέρουσα εργασία είναι αυτή:
http://www.ce.rit.edu/research/projects/2011_spring/Pub_Pro/docs/FinalPaper.pdf
εδώ χρησιμοποιούν κάμερες και confused μικρόφωνα! Πάντως η εκδοχή με τη κάμερα είναι πιο εύκολη πλέον (δες τη processing) εφόσον βέβαια έχει έναν υπολογιστή κοντά (ή ίσως και με ένα raspberry pi).

PS: δες και αυτό, έχει και κώδικα έτοιμο:
http://users.ece.gatech.edu/~hamblen/489X/S13PROJ/AutoDarts/home.html
PS 2: η λύση με τα μικρόφωνα είναι πολύ ενδιαφέρουσα!
« Last Edit: June 11, 2015, 10:54:16 am by Tolis _tmo_ » Logged

All these moments will be lost in time, like tears in rain.
In the meanwhile, life goal.
Pages: [1] Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...