• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 16, 2025, 19:20:04 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 16, 2025, 19:20:04 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[Today at 16:56:56]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by nmpampal
[Today at 16:30:35]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by Λαμπτήρας
[Today at 15:55:08]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[Today at 13:28:21]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[Today at 12:13:45]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Nikos_313
[Today at 12:01:53]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by George_RT
[Today at 10:22:18]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[Today at 01:56:37]

Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Katarameno
[June 15, 2025, 20:08:49 pm]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by nmpampal
[June 15, 2025, 16:25:56 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ανέβασμα θεμά...
by tzortzis
[June 14, 2025, 16:54:08 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by el mariachi
[June 14, 2025, 11:56:45 am]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:55 am]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 09:58:14 am]

Αλέξης Τσίπρας, η επιστρο...
by Yamal
[June 14, 2025, 04:42:23 am]

Έναρξη Δηλώσεων Συμμετοχή...
by IEEE SB
[June 14, 2025, 00:10:19 am]

[Δυναμική Συμπεριφορά ΣΗΕ...
by soko_freta
[June 13, 2025, 01:05:36 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9959
Latest: valco08
Stats
Total Posts: 1426674
Total Topics: 31711
Online Today: 208
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 93
Guests: 119
Total: 212
christina02
ANDVRONTZOS
stefpapa21
elias_farhood
tzortzis
gkaramp
Η ΤΡΑΠΟΥΛΑ ΤΟΥ ΠΑΠΠΟΥ ΜΟΥ
itsikou
papaane
George15
alice
akiousia
gcheristanidhs
gkyrodi
tasakis
kourkou
AlexKyr
Pcsc
thegreekbaron
papajohnn06
mkakale
ftheo11
3rdDegreeBurn
george14
tasos_ntv
kokkinosgior
annaparask
akoil
thathas12
noimaginationforthis
WeirdAlex
sofoklhs_pizza
akontel
Sanaia
BCosT
Κaraflodaimonas
Spyros.kleanthous
marwt
Kaniki
Arakapas
evtrents
vasilis saitis
Kenedy
alexlemp
acapulco
adamchatz
elischat
georgepana9
Mikekmp
npalami
angelos
adelaine
stelinas
simosilias
PanosPapaspirou
nick_slendy
PurpleWitch
Ma8hths Indou
grosdanis
Alex Kosmas
DimKaratzas
vastridam
hacky
Konstantina Karamani
Captain
Nefeli Nikita
NickSpan
kstavroulis
melisste22
Carot1456
stavros0201
chondrosp
kzmekos
lina_zs
apal
kraxtopoulos
Giorgos2222
La
Tasaris
Annapar
Petros Ts
almpandr
A-TheITGuy
chryssana
kevangelo
despoina15
Soto Gonzalez
thomasdt
Saint_GR
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Συμβουλές καλής χρήσης του φόρουμ: Youtube embed code and links, Shoutbox, Notify, ...
Δείτε περισσότερα εδώ...
THMMY.gr > Forum > Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία > Πανεπιστήμιο και Παιδεία > Η πολιτική για το Πανεπιστήμιο (Moderators: Tasos Bot, PolarBear) > ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: [1] 2 3 ... 5 Go Down Print
Author Topic: ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ  (Read 10228 times)
sminias_hlektromhxanikos
Θαμώνας
****
Gender: Male
Posts: 442


COGITO ERGO SUM


View Profile
ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
« on: May 02, 2006, 11:55:46 am »

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ ΣΗΜΕΡΑ 2/5/06:

Mάστερ τα πενταετή πτυχία

Tι προτείνει το Eθνικό Συμβούλιο Παιδείας για τις αλλαγές στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση

ΝΙΚΟΣ ΜΑΣΤΟΡΑΣ

Να αναγνωριστούν ως μάστερ (μεταπτυχιακά διπλώματα) τα πενταετή πτυχία που χορηγούν τα Πολυτεχνεία και η Γεωπονική Σχολή, τα οποία σήμερα αναγνωρίζονται ως απλά πτυχία, εισηγείται μεταξύ άλλων το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας (ΕΣΥΠ) στο τελικό πόρισμά του για τις αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

 
 
Το Συμβούλιο επίσης προτείνει να δοθεί η δυνατότητα σε όσους φοιτητές κόβονται σε μάθημα τρεις συνεχόμενες φορές από τους καθηγητές τους να εξετάζονται από τριμελή επιτροπή ζητώντας εξαίρεση του καθηγητή που τους έκοψε, ενώ εισηγείται να θεσπιστεί ανεξάρτητη αρχή που θα λέγεται Συνήγορος της Πανεπιστημιακής Κοινότητας στο πρότυπο του Συνηγόρου του Πολίτη!

Το πόρισμα του ΕΣΥΠ περιλαμβάνει και άλλες προτάσεις όπως επιβολή πλαφόν στα έτη φοίτησης, εισαγωγή οικονομικού διευθυντή στα AEI, τροποποιήσεις στο πανεπιστημιακό άσυλο - οι οποίες είχαν δημοσιευθεί αναλυτικά στα «NEA» στις 18 Απριλίου. Το πόρισμα πρόκειται να παραδοθεί σήμερα στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

Μεταπτυχιακά

Μία από τις προτάσεις του ΕΣΥΠ, που αποτελεί και πάγιο αίτημα όλων των Πολυτεχνικών Σχολών της χώρας, είναι η αναγνώριση των πτυχίων τους ως μεταπτυχιακών τίτλων καθώς οι σπουδές τους έχουν 5ετή διάρκεια. Το αίτημα αυτό το είχε αποδεχθεί μάλιστα η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας υπό τον κ. Π. Ευθυμίου, όμως μετά την αλλαγή της κυβέρνησης το θέμα πάγωσε. Το ΕΣΥΠ το επαναφέρει με την εξής πρόταση: «Προγράμματα πενταετούς διάρκειας, ενιαίας και αδιάσπαστης δομής, θετικο-εφαρμοσμένα (τεχνολογικά) με προχωρημένου επιπέδου μαθήματα (π.χ., Μηχανικοί, Γεωπονικές Σχολές) οδηγούν στην αναγνώριση του διπλώματος ως μεταπτυχιακού τίτλου».

Επίσης, σχετικά με τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, το ΕΣΥΠ προτείνει μεταξύ άλλων να μπορούν να ενισχυθούν οι συμπράξεις μεταξύ AEI, ελληνικών αλλά και ξένων για κοινά προγράμματα, να γίνονται διδασκαλίες και διατριβές και σε άλλες γλώσσες, να δοθεί δυνατότητα διδασκαλίας σε ξένους καθηγητές και να ιδρυθεί σε κάθε AEI ειδικό Τμήμα μεταπτυχιακών σπουδών, για καλύτερο συντονισμό των διαφόρων προγραμμάτων.

Εξαίρεση καθηγητή

Στο πόρισμα ακόμη προβλέπεται η δυνατότητα των φοιτητών να ζητούν εξαίρεση του καθηγητή που τους κόβει κατ' επανάληψη στην εξέταση: «Μετά από τρεις αποτυχημένες εξετάσεις σε ένα μάθημα, ο φοιτητής, αν το ζητήσει εγγράφως ένα μήνα τουλάχιστον πριν από την επόμενη εξεταστική περίοδο, εξετάζεται κατά την περίοδο αυτή από τριμελή επιτροπή. Δικαιούται να ζητήσει την εξαίρεση του εξεταστή από την τριμελή αυτή επιτροπή». Επίσης ο φοιτητής δικαιούται να ζητήσει να δει το διορθωμένο γραπτό του.

Συνήγορος του Πανεπιστημίου

Μία νέα πρόταση προβλέπει τη σύσταση ανεξάρτητης αρχής, όπως ο Συνήγορος του Πολίτη, που θα ρυθμίζει αντιδικίες μέσα στα πανεπιστήμια: «Προτείνεται η θεσμοθέτηση Συνηγόρου της Πανεπιστημιακής Κοινότητας που, για λόγους μεγαλύτερης αντικειμενικότητας, προτείνεται να είναι τριμελές όργανο. Σκοπός του θα είναι η διασφάλιση των δικαιωμάτων όλων των μελών του Πανεπιστημίου, η προστασία τους έναντι ενδεχόμενων αδικιών και η τήρηση των κανόνων της νομιμότητας στη λειτουργία των πανεπιστημιακών αρχών. Θα λειτουργεί ως αρχή εξωδικαστικής διευθέτησης των ενδοπανεπιστημιακών διαφορών και διασφάλισης της τήρησης της νομιμότητας στα Πανεπιστήμια. Αν κρίνει την καταγγελία ως βάσιμη, μπορεί να αναπέμψει το ζήτημα για λήψη απόφασης στο ίδιο πανεπιστημιακό όργανο ή να το παραπέμψει στο Πειθαρχικό».


Υπηρεσία υποδοχής για τους πρωτοετείς φοιτητές
TO ΕΣΥΠ προτείνει να καθιερωθούν ανταποδοτικές υποτροφίες για οικονομικά ασθενείς φοιτητές οι οποίοι θα εργάζονται 40 ώρες την εβδομάδα μέσα στα ιδρύματα και επίσης να δημιουργηθεί σε κάθε Πανεπιστήμιο υπηρεσία υποδοχής πρωτοετών φοιτητών, που θα τους βοηθούν σε θέματα εύρεσης στέγης, εργασίας, θα παρέχουν ψυχολογική υποστήριξη, κ.ά. Τέλος, ενώ στο προσχέδιο του πορίσματος προτεινόταν διαχωρισμός διδασκόντων σε πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης και σε μερικής απασχόλησης με σημαντική αύξηση μισθού στους πρώτους, τώρα διαπιστώνεται πως κάτι τέτοιο είναι αδύνατο λόγω των περιορισμένων οικονομικών και προτείνεται να παραμείνει το καθεστώς της πλήρους (αλλά όχι και αποκλειστικής) και της μερικής απασχόλησης. Όμως όσοι προτιμήσουν τη μερική απασχόληση δεν θα έχουν δικαιώματα εκλογής σε διοικητικές θέσεις.


« Last Edit: May 22, 2006, 23:41:25 pm by aliakmwn » Logged

Μου 'πες θα φύγω χθες το βράδυ ξαφνικά /απλώς κουράστηκα δε φταίω για όλα αυτά /Θεε μου δε θέλει το βλέπω καθαρά /κι όλα γίναν Θεε μου τόσο μα τόσο ξαφνικά /Σηκώθηκα μονάχος το πρωί /χωρίς καφέ χωρίς τσιγάρο και ψυχή /Θεε μου το ξέρω τώρα είμαι μοναχός /κι όμως θα γυρίσει πάλι δεν μπορεί να κάνει αλλιώς  /Το ξέρω είναι λίγο δύσκολο μα εγώ /στο λέω μπορούσα να περιμένω και μπορώ /βλέπεις οι δυο μας μόνοι δε νιώσαμε ποτέ /τώρα, τώρα πες μου ποιόν, /πες μου ποιόν θα 'χεις να τα λες;
dimakis
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 609


Είμαι μέλος ΔΕΠ....Δεν πειράζει!


View Profile
Re: ΚΑΤΑΤΙΘΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ Ε.ΣΥ.Π. ΓΙΑ ΤΑ MASTER ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΩΝ
« Reply #1 on: May 02, 2006, 12:30:12 pm »

Η πρόταση συνημμένη
Logged
lars
Θαμώνας
****
Gender: Male
Posts: 419



View Profile
Απ: ΚΑΤΑΤΙΘΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ Ε.ΣΥ.Π. ΓΙΑ ΤΑ MASTER ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΩΝ
« Reply #2 on: May 02, 2006, 15:09:00 pm »

Να και ένα από τα λίγα θετικά μέσα στα υπόλοιπα αρνητικά..
Logged
NetBuster
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1716



View Profile
Re: ΚΑΤΑΤΙΘΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ Ε.ΣΥ.Π. ΓΙΑ ΤΑ MASTER ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΩΝ
« Reply #3 on: May 02, 2006, 21:38:07 pm »

Quote
Mάστερ τα πενταετή πτυχία
clap
Quote
Το Συμβούλιο επίσης προτείνει να δοθεί η δυνατότητα σε όσους φοιτητές κόβονται σε μάθημα τρεις συνεχόμενες φορές από τους καθηγητές τους να εξετάζονται από τριμελή επιτροπή ζητώντας εξαίρεση του καθηγητή που τους έκοψε
Ναι, καλα... kaloe

Quote
επιβολή πλαφόν στα έτη φοίτησης, εισαγωγή οικονομικού διευθυντή στα AEI, τροποποιήσεις στο πανεπιστημιακό άσυλο
argue
Logged
BOBoMASTORAS
Veteran
Καταστραμμένος
******
Posts: 6082


It just doesn't get any easier! It gets worse...


View Profile
Απ: ΚΑΤΑΤΙΘΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ Ε.ΣΥ.Π. ΓΙΑ ΤΑ MASTER ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΩΝ
« Reply #4 on: May 02, 2006, 23:21:23 pm »

Quote from: sminias_hlektromhxanikos on May 02, 2006, 11:55:46 am
ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ ΣΗΜΕΡΑ 2/5/06:

Mάστερ τα πενταετή πτυχία

Tι προτείνει το Eθνικό Συμβούλιο Παιδείας για τις αλλαγές στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση

 [...]

Το πόρισμα του ΕΣΥΠ περιλαμβάνει και άλλες προτάσεις όπως επιβολή πλαφόν στα έτη φοίτησης, εισαγωγή οικονομικού διευθυντή στα AEI, τροποποιήσεις στο πανεπιστημιακό άσυλο - οι οποίες είχαν δημοσιευθεί αναλυτικά στα «NEA» στις 18 Απριλίου. Το πόρισμα πρόκειται να παραδοθεί σήμερα στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.


Είμαστε από τις λίγες χώρες στις οποίες παρατηρείται το εξής τραγελαφικό να δεχόμαστε να πληρώνουμε οικονομικό σύμβουλο για να μας λέει πως να διαχειριζόμαστε να λεφτά που δεν έχουμε......
Logged

Της γενιάς μου βασιλιά,
μην κατέβεις τα σκαλιά.
Πιες αθάνατο νερό
να νικήσεις τον καιρό.

http://tools.ietf.org/html/rfc1149
The only reason we invent robots
sminias_hlektromhxanikos
Θαμώνας
****
Gender: Male
Posts: 442


COGITO ERGO SUM


View Profile
Re: ΚΑΤΑΤΙΘΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ Ε.ΣΥ.Π. ΓΙΑ ΤΑ MASTER ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΩΝ
« Reply #5 on: May 03, 2006, 03:09:56 am »

Το ξέρω πως πολλές απο τις προτάσεις του Ε.ΣΥ.Π. σας προβληματίζουν, ίσως δε να σας βρίσκουν αναφανδόν κατά τους. Έχοντας ζήσει το σπουδαστικό-φοιτητικό κίνημα απο το 1997 και μετά απο πολύ κοντά, ένα έχω να πω, χωρίς να σημαίνει πως τάσσομαι υπέρ ή κατά των μέτρων αυτών: Οι προσταγές της Ε.Ε. είναι αυτές, και θα περάσουν είτε με το καλό, είτε με το κακό (βλέπε Μ.Α.Τ.) δεν είμαι (πλέον) μαχητικός φοιτητής, και εδώ που τα λέμε, σε πολλά προοδευτικά που υποστήριζα κάποτε, είδα και τα χαϊρια μου, οταν πέρασε λίγο ο καιρός. Τα απλά τα ξέρουμε όλοι, έγω μπορεί και να ξέρω κάτι παραπάνω λόγω της μακρόχρονης ενασχολησής μου με τα (φοιτητικά) κοινά. Αυτό όμως που πιστεύω, είναι πως όταν μέσα στην γενική "αναμπουμπούλα" σου δίνεται η ευκαιρία να αρπάξεις κάτι, το κάνεις. Και εδώ που τα λέμε, εγώ ειδικά και για αυτόν τον λόγο ήρθα στο ΤΗΜΜΥ. Για να πάρω ένα δίπλωμα ισότιμο με Master, αφού δεν μπορούσα να φύγω έξω, και τα σχετικά μεταπτυχιακά δεν δέχονταν αποφοίτους Τ.Ε.Ι. μάλιστα, πίστευα πως το Δίπλωμα ήδη ηταν ισότιμο με Μεταπτυχιακό, αφού εδώ και χρόνια στην ευρώπη ισχύει οτι τα 5ετή προγράμματα σπουδών στους Μηχανικούς οδηγούν σε Master.
Logged

Μου 'πες θα φύγω χθες το βράδυ ξαφνικά /απλώς κουράστηκα δε φταίω για όλα αυτά /Θεε μου δε θέλει το βλέπω καθαρά /κι όλα γίναν Θεε μου τόσο μα τόσο ξαφνικά /Σηκώθηκα μονάχος το πρωί /χωρίς καφέ χωρίς τσιγάρο και ψυχή /Θεε μου το ξέρω τώρα είμαι μοναχός /κι όμως θα γυρίσει πάλι δεν μπορεί να κάνει αλλιώς  /Το ξέρω είναι λίγο δύσκολο μα εγώ /στο λέω μπορούσα να περιμένω και μπορώ /βλέπεις οι δυο μας μόνοι δε νιώσαμε ποτέ /τώρα, τώρα πες μου ποιόν, /πες μου ποιόν θα 'χεις να τα λες;
abbis
Guest
Re: ΚΑΤΑΤΙΘΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ Ε.ΣΥ.Π. ΓΙΑ ΤΑ MASTER ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΩΝ
« Reply #6 on: May 03, 2006, 11:31:32 am »


ΠΟΡΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟ - ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ
Ενα «κοστούμι» για ιδιωτικά ιδρύματα!

Καμιά αμφιβολία δεν άφησε η Επιτροπή για την Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ), για το ότι οι προτάσεις της για το νέο νόμο - πλαίσιο των πανεπιστημίων οδηγούν σε πλήρη ιδιωτικοοικονομική λειτουργία των ιδρυμάτων, απευθείας έλεγχό τους από την αγορά, εντατικοποίηση των σπουδών και ένταση των ταξικών φραγμών για τους φοιτητές που προέρχονται από τα φτωχά λαϊκά στρώματα. Προσπαθώντας να υποβαθμίσει τη σημασία των προτάσεών της, προφανώς για να πέσει στα... «μαλακά» η «επιχείρηση ιδιωτικοποίησης των πανεπιστημίων» και να υπάρχουν λιγότερες αντιδράσεις, η επιτροπή έδωσε χτες στη δημοσιότητα και κατέθεσε στο υπουργείο Παιδείας το τελικό πόρισμά της για το νόμο - πλαίσιο των πανεπιστημίων, το οποίο προτείνει μια σειρά αλλαγές στον υπάρχοντα νόμο - πλαίσιο (1268/82).

Η επιτροπή υιοθέτησε την πρόταση του προέδρου του ΠΑΣΟΚ, Γ. Παπανδρέου, για δημιουργία «εδρών» κατά παραγγελία επιχειρήσεων - χορηγών στα ιδρύματα, επανέλαβε τις προτάσεις της για κατάργηση της δωρεάν διανομής συγγραμμάτων, «απλήρωτη» εργασία των οικονομικά ασθενέστερων φοιτητών μέσα στο πανεπιστήμιο, κατάργηση των μετεγγραφών, μετέβαλε την πρότασή της για καθιέρωση θέσης «μάνατζερ» στα ιδρύματα, αλλά ενίσχυσε σε όλο το πνεύμα και το γράμμα του πορίσματος τη θέση: να μπορούν τα ιδρύματα να χρηματοδοτούνται και να συναλλάσσονται απευθείας με τις επιχειρήσεις, σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων τους. Μάλιστα, ο Μ. Σταθόπουλος (πρώην υπουργός και καθηγητής της Νομικής), που είναι μέλος της επιτροπής, είπε χτες ότι η δυνατότητα να αντλούν τα ιδρύματα πόρους από οποιεσδήποτε πηγές, είναι προτιμότερη από το να ιδρυθούν ιδιωτικά πανεπιστήμια... Δηλαδή, είναι προτιμότερη η ιδιωτικοποίηση των δημόσιων από την απευθείας ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων! Ομως με ένα τέτοιο νόμο - πλαίσιο θα μπορούν να λειτουργούν τόσο τα «δημόσια», όσο και τα ιδιωτικά ιδρύματα.

Φυσικά, σε ένα τέτοιο μοντέλο ιδιωτικοποιημένων πανεπιστημίων, το ακαδημαϊκό άσυλο αποτελεί τροχοπέδη, γι' αυτό και η επιτροπή ανοίγει τη συζήτηση για τον περιορισμό του, προτείνοντας: η απόφαση για άρση του ασύλου να παίρνεται από το πρυτανικό συμβούλιο με πλειοψηφία και να καταργηθεί η επιτροπή ασύλου και η απαίτηση ομοφωνίας για ενδεχόμενη άρση του.

Ενταση των ταξικών φραγμών
Παράλληλα, προτείνονται μια σειρά μέτρα που δήθεν θα εξασφαλίσουν τη «διαφάνεια» και την «τάξη» στα ιδρύματα, αλλά στην ουσία απλώς θα βελτιώσουν τη «βιτρίνα» τους, καθιστώντας παράλληλα πιο ασφυκτικό και αποτελεσματικό τον έλεγχο των ιδρυμάτων από την αγορά. Τέτοια μέτρα είναι η λεγόμενη «αξιολόγηση» και η δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων της, η δημιουργία ανεξάρτητης αρχής («Συνήγορος της Πανεπιστημιακής Κοινότητας») που θα γνωμοδοτεί στα ακαδημαϊκά όργανα όταν υπάρχουν διαφωνίες, ή, παρατυπίες, ακόμα και η κατάργηση των λεγόμενων «αιώνιων φοιτητών», που οι εκπρόσωποι της επιτροπής παραδέχτηκαν ότι δεν αποτελούν «βάρος» στα ιδρύματα, αλλά η κατάργησή τους... δίνει «ένα μήνυμα στην κοινωνία», παίζει ρόλο «διαπαιδαγωγητικό». Στην πραγματικότητα το μήνυμα προς τους υποψήφιους φοιτητές από τα φτωχά λαϊκά στρώματα είναι: μην κάνετε καν τον κόπο να προσπαθήσετε να πάτε στο πανεπιστήμιο, γιατί οι σπουδές θα είναι και πανάκριβες και εντατικές και δε θα 'ναι εύκολο να τα καταφέρετε!

Μάλιστα, επειδή η επιτροπή γνωρίζει καλά την εμπειρία χωρών που έχουν ήδη εφαρμόσει τέτοια μοντέλα (π.χ. στην Αγγλία έχουν υπάρξει ακόμα και αυτοκτονίες φοιτητών που είχαν υπερχρεωθεί για να αντεπεξέλθουν οικονομικά στις σπουδές τους) προτείνει και σχετικά υποστηρικτικά μέτρα του τύπου: να φτιαχτούν στα πανεπιστήμια υπηρεσίες ψυχολογικής υποστήριξης των φοιτητών!!

Αλωση του διδακτικού προσωπικού
Η επιτροπή, στο τελικό πόρισμά της περιλαμβάνει ακόμα προτάσεις που διευκολύνουν το στενότερο έλεγχο της εργασίας των πανεπιστημιακών εντός των ιδρυμάτων. Στην πραγματικότητα, η «επιχείρηση ιδιωτικοποίησης των πανεπιστημίων» δεν μπορεί να εφαρμοστεί με απρόθυμους πανεπιστημιακούς. Γι' αυτό και η επιτροπή προτείνει μέτρα που ουσιαστικά θα διευκολύνουν τον έλεγχο της σύνθεσης του Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) των ιδρυμάτων: «Κατάργηση της διαδικασίας μονιμοποίησης στη βαθμίδα του επίκουρου καθηγητή» (μετατροπή του επίκουρου σε καθηγητή επί θητεία και μονιμοποίησή του μόνο με την εξέλιξή του στη βαθμίδα του αναπληρωτή καθηγητή), διάθεση μόνιμων πιστώσεων για επισκέπτες καθηγητές από το εξωτερικό, συμμετοχή εξωτερικών αξιολογητών στα εκλεκτορικά σώματα για την κρίση των καθηγητών και συστατικές επιστολές (από «έγκριτους διεθνείς ερευνητές») ως επιπλέον κριτήριο για την εξέλιξη των μελών ΔΕΠ πέρα από τις ίδιες τις επιστημονικές εργασίες τους!

Η πρόταση δε, για αποκλειστική απασχόληση του ΔΕΠ στο πανεπιστήμιο απορρίφθηκε από την επιτροπή ως «ισοπεδωτική» και αποκλίνουσα από την «Ευρωπαϊκή και διεθνή εμπειρία».

Είναι γνωστό ότι στις χώρες που εφαρμόζεται ήδη η λεγόμενη «αξιολόγηση» το πρώτο πράγμα που μετράει για το ΔΕΠ δεν είναι η επιστημονική επάρκεια, αλλά το πόσους οικονομικούς πόρους προσελκύει για το πανεπιστήμιο - επιχείρηση. Με δεδομένο αυτό, γίνεται κατανοητό πού οδηγεί η επίκληση της ευρωπαϊκής και διεθνούς εμπειρίας.

http://www.rizospastis.gr/page.do?publDate=3/5/2006&id=6665&pageNo=13&direction=1
Logged
NetBuster
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1716



View Profile
Re: ΚΑΤΑΤΙΘΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ Ε.ΣΥ.Π. ΓΙΑ ΤΑ MASTER ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΩΝ
« Reply #7 on: May 03, 2006, 12:32:44 pm »

Αντιδράσεις δύο ταχυτήτων από τους πανεπιστημιακούς

Θετικές ήταν οι αντιδράσεις της πανεπιστημιακής κοινότητας στο τελικό πόρισμα που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα. Eίναι ενδεικτικό, άλλωστε, ότι οι προτάσεις των πρυτάνεων, οι οποίες θα παρουσιαστούν στη σύνοδό τους την προσεχή Παρασκευή στη Mυτιλήνη κινούνται στην ίδια κατεύθυνση. «Nόμοι υπάρχουν. Oμως παρατηρήσαμε ότι πλέον δεν εφαρμόζονταν σωστά. Θελήσαμε να αναδείξουμε τις αιτίες γιʼ αυτό και να προτείνουμε λύσεις» ανέφερε στην «K»  ο ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Aθηνών και μέλος της επιτροπής, κ. Mιχάλης Σταθόπουλος. «Σημασία έχει να δώσουμε περισσότερη διαφάνεια στη λειτουργία των ιδρυμάτων και να αποτρέψουμε την χαλάρωση τόσο των καθηγητών όσο και των φοιτητών».

Aπό την πλευρά του, ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, κ. Kωνσταντίνος Mπαγιάτης, μιλώντας χθες στην «K»,  τόνισε ότι «νόμοι υπάρχουν, σημασία έχει να εφαρμόζονται. Aυτό που λείπει είναι η προσπάθεια, η διάθεση προσφοράς, η διάθεση ευθύνης όλων των πλευρών για να πάνε μπροστά τα ελληνικά πανεπιστήμια». Πάντως, σύμφωνα με τον ίδιο, οι βασικές προτάσεις των 8 «σοφών» είναι θετικές για την επίλυση των προβλημάτων των πανεπιστημίων.

Κριτική από ΠΟΣΔΕΠ

«Tο πόρισμα έχει πολλές λεπτομέρειες. Mας παραπέμπει στο βιβλίο της διδακτέας ύλης, που ενημερώνουν οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» αναφέρει στην «K»  ο γενικός γραμματέας της ομοσπονδίας των πανεπιστημιακών (ΠOΣΔEΠ) κ. Iωάννης Mαΐστρος, προσθέτοντας ότι «η λεπτομερής αντιμετώπιση ζητημάτων πλήττει την ακαδημαϊκή ελευθερία και όλες αυτές οι ρυθμίσεις ήδη αντιμετωπίζονται από τα συλλογικά όργανα των πανεπιστημίων. Aντιθέτως, τα ουσιώδη ζητήματα (π.χ. ιδιωτικά πανεπιστήμια) συζητούνται εκτός επίσημου διαλόγου».



Πηγή:http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_100026_03/05/2006_182566 Καθημερινή
« Last Edit: May 03, 2006, 12:35:17 pm by N3+Bu$+eR » Logged
abbis
Guest
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ Ε.ΣΥ.Π.
« Reply #8 on: May 07, 2006, 17:38:33 pm »

ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ανάγκη απάντησης στον οδοστρωτήρα των αναδιαρθρώσεων

Τη βδομάδα που μας πέρασε δημοσιεύτηκε το τελικό πόρισμα της επιτροπής πανεπιστημιακής εκπαίδευσης του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ) για το νόμο - πλαίσιο των πανεπιστημίων. Το πόρισμα έδωσε μια σαφή εικόνα όχι μόνο της πολιτικής κατεύθυνσης που θα έχει αυτός ο νόμος, αλλά και αρκετών λεπτομερειών για τη λειτουργία των πανεπιστημίων στο μέλλον. Η εμπειρία έχει δείξει ότι το πλαίσιο λειτουργίας των πανεπιστημίων ακολουθείται από αντίστοιχες ρυθμίσεις και στα ΤΕΙ (ένα χρόνο μετά τον προηγούμενο νόμο πλαίσιο του 1982 ψηφίστηκε και ο ιδρυτικός νόμος των ΤΕΙ), από αναδιαρθρώσεις στην εργασία (υπάρχουν άμεσες συνέπειες για την επαγγελματική προοπτική των αποφοίτων ανώτατης εκπαίδευσης και συνολικότερα για τα εργασιακά δικαιώματα), από συνέπειες συνολικότερα στην κοινωνική ζωή, μέσω της κατεύθυνσης που έχει η αναπαραγωγή επιστημονικού δυναμικού και επιστημονικής σκέψης.

Εξ ορισμού, λοιπόν, οι όποιες προτάσεις για τη λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης αφορούν το σύνολο της κοινωνίας, όλο το λαό κι όχι μόνο τη νεολαία ή τις οικογένειες που έχουν παιδιά στα πανεπιστήμια. Πόσο μάλλον που οι παρούσες προτάσεις για το νέο νόμο - πλαίσιο των πανεπιστημίων:

Σφραγίζουν και ενισχύουν την οργανική σύνδεση των πανεπιστημίων με τα συμφέροντα του κεφαλαίου
Οδηγούν τα ιδρύματα να λειτουργούν ως καπιταλιστικές επιχειρήσεις, εντείνουν τους ταξικούς φραγμούς
Εντείνουν τη διαπαιδαγώγηση στις αξίες του κεφαλαίου
Καταργούν ή χτυπούν καίρια δημοκρατικά δικαιώματα που διατηρούνταν μέχρι τώρα στα πανεπιστήμια


Η ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης δεν είναι μια παροδική καταιγίδα για τα πανεπιστήμια, αλλά ένας οδοστρωτήρας για όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Τα πανεπιστήμια παίζουν καίριο και καθοριστικό ρόλο στην αναπαραγωγή της μηχανής του καπιταλισμού σε όλα της τα επίπεδα. Γι' αυτό και οι καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις που έχει ανάγκη το σύστημα για την επιβίωσή του, περνούν με τέτοια ένταση τώρα μέσα στα πανεπιστήμια.


http://www.rizospastis.gr/page.do?publDate=7/5/2006&id=6661&pageNo=6&direction=1
Logged
abbis
Guest
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ Ε.ΣΥ.Π.
« Reply #9 on: May 07, 2006, 17:40:59 pm »

Μιλούν για Πανεπιστήμια - αποδοτικές επενδύσεις!
 
Από την εισαγωγή του ακόμα, το πόρισμα της επιτροπής του ΕΣΥΠ εκτοξεύει απειλές προς όποια ιδρύματα, σχολές ή Τμήματα αποφασίσουν να αντιδράσουν και να μην εφαρμόσουν τις αναδιαρθρώσεις. Μιλά για ανάγκη αύξησης της κρατικής χρηματοδότησης προς τα ιδρύματα κι αμέσως μετά προσθέτει: «Εξυπακούεται, βέβαια, πως μια γενναιόδωρη τέτοια πολιτική θα συνοδεύεται από τη συναίνεση και συνεργασία της ευρύτερης πανεπιστημιακής κοινότητας στην τακτική αξιολόγηση όλων των Πανεπιστημίων και των Τμημάτων τους, ώστε να εξασφαλιστεί ο απολογισμός της αποδοτικότητας αυτής της επένδυσης, μέσω της μέτρησης της προόδου προς την επίτευξη των επιμέρους στόχων κάθε Ιδρύματος». Δηλαδή, επαναλαμβάνεται η απειλή της υπουργού Παιδείας ότι όποιο ίδρυμα δεν εφαρμόσει την «αξιολόγηση» θα στραγγαλιστεί οικονομικά. Κοινώς, όποιος δεν προσαρμόζεται τιμωρείται!

«Η Επιτροπή θεωρεί σημαντική την αποτελεσματική κατοχύρωση της οικονομικής αυτοτέλειας των Πανεπιστημίων. Προς την κατεύθυνση αυτή συνιστά θετική εξέλιξη το προταθέν από το ΥΠΕΠΘ τετραετές σύμφωνο μεταξύ Πανεπιστημίου και Πολιτείας, με εξειδίκευση των εκατέρωθεν υποχρεώσεων», λέει παρακάτω. Μέσα από το τετραετές επιχειρησιακό πλαίσιο, τα ιδρύματα θα «δένονται» και θα ελέγχονται για το κατά πόσον εφαρμόζουν τις αναδιαρθρώσεις. Η όποια «αξιολόγηση» της απόδοσής τους θα δημοσιεύεται κι έτσι θα ελέγχεται και από τους υπόλοιπους χρηματοδότες τους (βλ. ιδιώτες). Γίνεται φανερό ότι: Οχι μόνο δεν εξασφαλίζεται αυτοτέλεια των ιδρυμάτων στο σχεδιασμό της ανάπτυξης της επιστήμης, αλλά θα επιτυγχάνεται ακόμα μεγαλύτερη εξάρτησή τους, ακόμα ασφυκτικότερος έλεγχός τους από τους χρηματοδότες τους.

Στη γύρα για φράγκα και έδρες με όνομα - περιεχόμενο το χορηγό
Προτείνεται «θέσπιση διεύθυνσης οικονομικής ανάπτυξης του πανεπιστημίου με αρμοδιότητα την προσέλκυση συμπληρωματικών πόρων (όπως χορηγιών) για το Πανεπιστήμιο. Στο αντικείμενο αυτό συμπεριλαμβάνεται και η ίδρυση ακαδημαϊκών θέσεων ειδικών γνωστικών αντικειμένων, με όρους κοινώς αποδεκτούς από το πανεπιστήμιο και το χορηγό...». Αντί για μια θέση μάνατζερ, προτείνεται δηλαδή, να δημιουργηθεί μια ολόκληρη ομάδα από «πλασιέ» που θα έχουν ως αποστολή την αναζήτηση πόρων (τι άλλο, παρά ιδιωτικών;) για την «ανάπτυξη» του κάθε ιδρύματος. Παράλληλα, υιοθετείται και η πρόταση του προέδρου του ΠΑΣΟΚ, Γ. Παπανδρέου για δημιουργία «εδρών» κατά παραγγελία διαφόρων χορηγών, με τους όρους που θα θέσουν οι ίδιοι οι χορηγοί. Ούτε λίγο, ούτε πολύ, αισιοδοξούν να δουν π.χ. μια «έδρα» «Κόκα - Κόλα» σ' ένα Τμήμα διατροφής, μια «έδρα» «Μπάγιερ» στην ιατρική κ.ο.κ. Να μπαίνουν, δηλαδή, οι ίδιες οι πολυεθνικές και να ...κάνουν μάθημα στους φοιτητές!

Ακόμα προτείνουν: «Τα εισοδήματα των πανεπιστημίων από οποιαδήποτε πηγή και αν προέρχονται απαλλάσσονται της φορολογίας», πράγμα που θα δώσει περισσότερα κίνητρα στις επιχειρήσεις να «επενδύσουν» στα ιδρύματα και θα δημιουργήσει ένα περιβάλλον διευκόλυνσης για να λειτουργούν και τα ίδια τα ιδρύματα ως επιχειρήσεις.

Στο ίδιο πνεύμα, σημειώνεται σχετικά με την έρευνα ότι θα πρέπει να διατηρηθούν οι Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Ερευνας στα πανεπιστήμια (ακόμα και το όνομά τους παραπέμπει σε «διπλά τεφτέρια»!) ώστε να εξασφαλίζεται η «παροχή στα Πανεπιστήμια της δυνατότητας διαχείρισης των κονδυλίων που προέρχονται από χρηματοδοτούμενα ερευνητικά έργα και από παροχή υπηρεσιών με ευέλικτο τρόπο». «Σκοπός (...) να αποφευχθούν οι καθυστερήσεις που συχνά προκύπτουν από τον προληπτικό έλεγχο των δημοσίων πόρων, κάτι που θα δυσχέραινε την εκτέλεση των υποχρεώσεων που το πανεπιστήμιο έχει αναλάβει προς τους εκάστοτε χρηματοδότες του». Δηλαδή, το πανεπιστήμιο θα αναλώνεται σε μελέτες για την αύξηση των κερδών της εκάστοτε επιχείρησης - χρηματοδότη και θα διευκολύνεται από το νόμο για να κλείνει επιχειρηματικές συμφωνίες με ευέλικτο τρόπο, χωρίς πολλούς ελέγχους.

Η επιστήμη στο καλάθι του σούπερ - μάρκετ
Με μια φόρμουλα δημοσιοποίησης στο διαδίκτυο των δραστηριοτήτων του κάθε ιδρύματος, προτείνεται ουσιαστικά η διαφήμιση των πανεπιστημίων, Τμημάτων και προγραμμάτων σα να είναι προϊόντα προς πώληση. Ετσι, θα «ψωνίζει» κανείς υπηρεσίες εκπαίδευσης (ο υποψήφιος φοιτητές) και υπηρεσίες έρευνας (ο υποψήφιος χορηγός) όπως ψωνίζει από το σούπερ - μάρκετ, διαλέγοντας δηλαδή προϊόντα ανάλογα με το κόστος τους και τις οικονομικές του δυνατότητες.

Αυτό θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε μια κατάταξη των ιδρυμάτων και των Τμημάτων σε «καλά», «μέτρια», και «κακά», με αντίστοιχη κατάταξη των πτυχίων που παρέχουν. Τα «μέτρια» και «κακά» Τμήματα, προκειμένου να επιβιώσουν, θα μετονομάζονται, θα αλλάζουν αντικείμενο και περιεχόμενο, με αποτέλεσμα τα πτυχία τους να καταργούνται ή απλώς να απαξιώνονται γρήγορα και οι απόφοιτοί τους να καταδικάζονται στην «επανακατάρτιση».

Συνεχίζεται...

http://www.rizospastis.gr/page.do?publDate=7/5/2006&id=6661&pageNo=6&direction=1
Logged
abbis
Guest
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ Ε.ΣΥ.Π.
« Reply #10 on: May 07, 2006, 17:44:34 pm »

Συνέχεια...

Ταξικοί φραγμοί και ... ψυχολογική υποστήριξη

Κατάργηση της δωρεάν διανομής συγγραμμάτων, πρόβλεψη για δίδακτρα στα μεταπτυχιακά, μαύρη εργασία των φοιτητών μέσα στο πανεπιστήμιο, κατάργηση των μετεγγραφών και περιορισμός του δικαιώματος παράτασης του χρόνου σπουδών, με παράλληλη εκκωφαντική σιωπή για τις ανάγκες σε φοιτητική μέριμνα (δωρεάν στέγαση, σίτιση, μετακινήσεις), όλα αυτά συνθέτουν ένα μέρος της εικόνας της έντασης των ταξικών φραγμών μέσα στα ιδρύματα που θα επιφέρει ο νέος νόμος - πλαίσιο, αν εφαρμοστούν οι προτάσεις της επιτροπής του ΕΣΥΠ.

«Η εισαγωγή ανταποδοτικών υποτροφιών σημαίνει ότι ο/η φοιτητής/τρια θα εργάζεται για περιορισμένο αριθμό ωρών (π.χ. 40 ώρες μηνιαίως μέσα στο Πανεπιστήμιο, προσφέροντας τις υπηρεσίες του/της σε βιβλιοθήκες, σπουδαστήρια, εργαστήρια, φοιτητική λέσχη, φοιτητικές εστίες κτλ.», λέει η πρόταση της επιτροπή του ΕΣΥΠ και προτείνει αυτή τη μαύρη φοιτητική εργασία στους φοιτητές με τις λιγότερες οικονομικές δυνατότητες, σε θέσεις που θα έπρεπε να καλύπτονται πλήρως από μόνιμο διοικητικό προσωπικό. Θεωρούν δεδομένο, δηλαδή, ότι οι φτωχοί φοιτητές πρέπει να δουλεύουν για να σπουδάζουν κι όχι να υπάρχουν κοινωνικές παροχές που θα τους αφήνουν να ασχοληθούν αδιάσπαστοι με τις σπουδές τους.

Μάλιστα, εμφανίζονται να κάνουν κι ένα «δώρο» στους εργαζόμενους φοιτητές: να μπορούν να τελειώνουν τις σπουδές τους σε 8 χρόνια (για τις τετραετείς σχολές) αντί για 6 χρόνια που θα ισχύει για όλους τους υπόλοιπους. Ποιους όμως θα θεωρούν εργαζόμενους; «Εργαζόμενος θεωρείται ο φοιτητής που κατά τη διάρκεια των σπουδών του είχε, αθροιστικά επί τουλάχιστον ένα έτος, πλήρη απασχόληση, σε συνδυασμό με δυσχερή οικονομική κατάσταση του φοιτητή, όπως προκύπτει από την ατομική και οικογενειακή φορολογική δήλωση»! Αλήθεια, γνωρίζουν πολλούς φοιτητές που να δουλεύουν με πλήρη απασχόληση και ασφάλιση; Γνωρίζουν πολλούς εργοδότες που να προσλαμβάνουν φοιτητές με τέτοιους όρους, όταν η μαύρη εργασία και οι δουλιές του «ποδαριού» είναι καθεστώς για τους φοιτητές;

Ο περιορισμός των ετών φοίτησης σε συνδυασμό με την κατάργηση των μετεγγραφών σημαίνει ακόμα ότι μένουν εκτός πανεπιστημίων όσοι φοιτητές αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας που τους αναγκάζουν να βρίσκονται κοντά στην οικογένειά τους ή να ακολουθούν πιο αργούς ρυθμούς στις σπουδές τους.

Στην ουσία, οι λεγόμενοι «αιώνιοι φοιτητές» δεν επιβαρύνουν σε τίποτα τα πανεπιστήμια κι αυτό το γνωρίζουν καλά οι «παροικούντες την Ιερουσαλήμ». Ομως τους καταργούν, γιατί οι φοιτητές που καθυστερούν στις σπουδές, τους χαλάνε τη μόστρα του πανεπιστημίου - επιχείρηση, χαλάνε τη «βιτρίνα του μαγαζιού». Εξάλλου, δε φαίνεται να νοιάζονται για την ουσία του προβλήματος, δηλαδή για τους όρους που πρέπει να εξασφαλίζονται, ώστε να μην καθυστερεί ένας φοιτητής τις σπουδές του (έγκαιρη διανομή συγγραμμάτων, ύπαρξη ικανού αριθμού εργαστηρίων και γενικότερα υποδομών, ολοκληρωμένες σπουδές που να προκαλούν το ενδιαφέρον και την αγάπη των φοιτητών για την επιστήμη τους κ.τ.λ).

Και ως κερασάκι στην τούρτα προτείνουν: «Στις επιμέρους Σχολές και Τμήματα θα πρέπει να ιδρυθούν υπηρεσίες υποδοχής των πρωτοετών φοιτητών, ανεξάρτητες από τις γραμματείες (...) θα έχουν συμβουλευτικό ρόλο σε θέματα στέγασης, ενημέρωσης για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των φοιτητών, ανεύρεσης εργασίας μέσα στο Πανεπιστήμιο (π.χ. εργασία στη Βιβλιοθήκη) και τυχόν ψυχολογικής και κοινωνικής υποστήριξης»!

Συνεχίζεται...

http://www.rizospastis.gr/page.do?publDate=7/5/2006&id=6661&pageNo=6&direction=1
Logged
abbis
Guest
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ Ε.ΣΥ.Π.
« Reply #11 on: May 07, 2006, 17:47:26 pm »

Συνέχεια...

Μαζί και η υποβάθμιση των σπουδών

Το πόρισμα της επιτροπής δε θα μπορούσε να αφήσει αλώβητες τις σπουδές. Εξάλλου και η ίδια η λογική του μάνατζμεντ που εισάγεται ποικιλοτρόπως, υπακούει στη λογική «απόκτησης του μεγαλύτερου δυνατού κέρδους με το μικρότερο δυνατό κόστος». Αυτό πρακτικά σημαίνει σπουδές χαμηλού κόστους, άρα όσο το δυνατόν περισσότερο υποβαθμισμένες.

Στο κεφάλαιο «πρόγραμμα σπουδών» σημειώνεται: «Τα Πανεπιστήμια θα πρέπει να διαθέτουν έναν πιο ευέλικτο τρόπο προκειμένου να ανταποκρίνονται άμεσα στις απαιτήσεις και προκλήσεις της μεταβαλλόμενης κοινωνικής και τεχνολογικής πραγματικότητας». Δηλαδή, σπουδές που θα μοιάζουν περισσότερο με ταχύρυθμη κατάρτιση.

Αντίστοιχα εισάγεται η οριστική διάσπαση των σπουδών σε δυο κύκλους σύμφωνα με τις επιταγές της Μπολόνια, μέσα από το κεφάλαιο που αφορά στις μεταπτυχιακές σπουδές. Η πρόβλεψη για δυο ειδών μεταπτυχιακά προγράμματα επιπέδου μάστερ και για ίδρυση μεταπτυχιακού σε κάθε Τμήμα, σημαίνει αυτόματα ότι ένα μέρος της εκπαίδευσης και της έρευνας, που θα έπρεπε να είναι ενταγμένο στις σπουδές πριν από το πτυχίο, εξοστρακίζεται, με παράλληλη υποβάθμιση των προπτυχιακών σπουδών.

Οσο για την πρόταση να ισοτιμηθεί με μάστερ το πτυχίο που παρέχουν οι αδιαίρετες πενταετείς σχολές (π.χ. πολυτεχνεία, γεωπονικές), πέφτει απλά στο τραπέζι για να κάμψει τις αντιδράσεις των σχολών που πιο έντονα έχουν αντιταχθεί στις αναδιαρθρώσεις (οι πολυτεχνικές σχολές έχουν πάρει πιο αιχμηρές θέσεις απέναντι στην αξιολόγηση, τη διά βίου εκπαίδευση κλπ.).
 
Στο στόχαστρο και οι συνειδήσεις των πανεπιστημιακών

Οι αναδιαρθρώσεις στα πανεπιστήμια δεν πρόκειται να προχωρήσουν αν δε γίνει ένθερμος υποστηρικτής τους το Διδακτικό και Ερευνητικό Προσωπικό (ΔΕΠ) των ιδρυμάτων. Αυτό το γνωρίζουν καλά τα επιτελεία της ΕΕ, η κυβέρνηση της ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, που σπρώχνουν στη γρηγορότερη εφαρμογή των αναδιαρθρώσεων. Φαίνεται να το καταλαβαίνει όμως και η επιτροπή του ΕΣΥΠ, που στο πόρισμά της μέσα από διαφορετικά επιμέρους σημεία δημιουργεί μοχλούς πίεσης προς το ΔΕΠ.

«Κατάργηση της διαδικασίας μονιμοποίησης στη βαθμίδα του επίκουρου καθηγητή», και μεταφορά της μονιμοποίησης στην επόμενη, τη βαθμίδα του αναπληρωτή καθηγητή, είναι μια από αυτές τις ρυθμίσεις που προτείνει η επιτροπή.

Παράλληλα, κάτω από τη δικαιολογία της διαπανεπιστημιακής συνεργασίας και το βαρύγδουπο τίτλο περί «έγκριτων» ερευνητών, επιχειρείται να ανοίξουν πολλές... πόρτες στα ιδρύματα για πανεπιστημιακούς από το εξωτερικό, που είτε θα έρχονται ως «επισκέπτες καθηγητές» είτε θα «αξιολογούν» το ΔΕΠ στις κρίσεις για την εξέλιξή του.

Αν και κάτι τέτοιο ακούγεται θετικό, πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι στα λεγόμενα μεγάλα και καλά πανεπιστήμια της Δυτικής Ευρώπης, της Αμερικής, της Αυστραλίας κοκ έχουν εφαρμοστεί ήδη οι αναδιαρθρώσεις που προωθούνται τώρα στα ελληνικά πανεπιστήμια. Οι πανεπιστημιακοί της Βρετανίας και των ΗΠΑ, για παράδειγμα, μπορούν να «κουβαλήσουν» από τις χώρες τους ως βασικό κριτήριο αξιολόγησής τους το πόσα κονδύλια συγκεντρώνουν για το Τμήμα τους. Αυτές τις πρακτικές θέλουν να εισάγουν και στη χώρα μας για το ΔΕΠ, γι' αυτό και «ευλογείται» συνεχώς στο πόρισμα το «άνοιγμα προς το εξωτερικό».

Την ίδια στιγμή, απέναντι στην προοδευτική πρόταση του πιο πρωτοπόρου τμήματος των πανεπιστημιακών για πλήρη και αποκλειστική απασχόληση του ΔΕΠ στα πανεπιστήμια, η επιτροπή απαντάει: «δε θα ήταν σκόπιμη η υιοθέτηση από το νόμο - πλαίσιο μιας απαγορευτικής και ισοπεδωτικής λογικής που θα οδηγούσε σε απόκλιση, αντί για σύγκλιση, του ελληνικού Πανεπιστημίου με την ευρωπαϊκή και διεθνή πρακτική»! Δηλαδή, το μοντέλο του πανεπιστημιακού που είναι παράλληλα και μεγαλοστέλεχος σε μια επιχείρηση, το επικροτεί, αφού είναι σύμφωνο με τη διεθνή πρακτική και απορρίπτει το μοντέλο του καθηγητή που απασχολείται αποκλειστικά στο πανεπιστήμιο, προφανώς για να διευκολύνει την οργανική σύνδεση του πανεπιστημίου με τα συμφέροντα του κεφαλαίου.

http://www.rizospastis.gr/page.do?publDate=7/5/2006&id=6661&pageNo=6&direction=1
Logged
sminias_hlektromhxanikos
Θαμώνας
****
Gender: Male
Posts: 442


COGITO ERGO SUM


View Profile
Re: ΚΑΤΑΤΙΘΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ Ε.ΣΥ.Π. ΓΙΑ ΤΑ MASTER ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΩΝ
« Reply #12 on: May 09, 2006, 02:44:12 am »

Πώωωωπω! Μα τι μας λές?? Καλά ρε παιδί μου... ΠΟΤΕ, μα ΠΟΤΕ σου λέω, δεν τα είχα σκεφτεί όλα αυτά τα πολύπλοκα και φοβερά πράγματα!!!! Ειλικρινά ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ στους συντάκτες του "ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ" που δημοσίευσαν ένα πρωτότυπο άρθρο, και ένα δυνατό χειροκρότημα για τον abbis που ας το μετέφερε. Κυριολεκτικά, μας άνοιξες τα μάτια!!!!
Logged

Μου 'πες θα φύγω χθες το βράδυ ξαφνικά /απλώς κουράστηκα δε φταίω για όλα αυτά /Θεε μου δε θέλει το βλέπω καθαρά /κι όλα γίναν Θεε μου τόσο μα τόσο ξαφνικά /Σηκώθηκα μονάχος το πρωί /χωρίς καφέ χωρίς τσιγάρο και ψυχή /Θεε μου το ξέρω τώρα είμαι μοναχός /κι όμως θα γυρίσει πάλι δεν μπορεί να κάνει αλλιώς  /Το ξέρω είναι λίγο δύσκολο μα εγώ /στο λέω μπορούσα να περιμένω και μπορώ /βλέπεις οι δυο μας μόνοι δε νιώσαμε ποτέ /τώρα, τώρα πες μου ποιόν, /πες μου ποιόν θα 'χεις να τα λες;
sminias_hlektromhxanikos
Θαμώνας
****
Gender: Male
Posts: 442


COGITO ERGO SUM


View Profile
Re: ΚΑΤΑΤΙΘΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ Ε.ΣΥ.Π. ΓΙΑ ΤΑ MASTER ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΩΝ
« Reply #13 on: May 09, 2006, 03:00:42 am »

Και τώρα, μετά την πλάκα, να μιλήσουμε λίγο πιο σοβαρά. Το ότι το χρήμα κινεί τα πάντα δεν είναι κάτι καινούργιο, και μάλιστα δεν αποτελεί καν χαρακτηριστικό των "δυτικών" κοινωνιών. Το έχει πεί και ο Μάρξ στο "Κεφάλαιο", αντιγράφοντας τον Ξενοφώντα και τα "Οικονομικά" του. Με άλλα λόγια η ανθρωπότητα γνωρίζει αυτά που εσύ τώρα μόλις ανακαλύπτεις προφανώς και σου κάνουν εντύπωση, τα τελευταία 2000-2500 χρόνια. Μήπως ακόμη νομίζεις πως οι πόλεμοι στην αρχαιότητα γίνονταν για την ωραία Ελένη?? Μπάαα, για τον ίδιο ακριβώς λόγο που γίνονται και σήμερα γίνονταν και τότε. Το θέμα είναι με ποιούς είσαι. Δίκαιο και άδικο δεν υπάρχει. Υπάρχουν μόνο νικητές και ηττημένοι, και οι νικητές γράφουν την Ιστορία. Και αυτή η αναταραχή στα Πανεπιστήμια θα έχει νικητές και ηττημένους. Ποίοι θα είναι αυτοί, δεν με ενδιαφέρει πλέον. Πρωτα απ'όλα και εγώ το κεφάλαιο εκπροσωπώ με τον τρόπο μου. είχα φράγκα, έκανα φροντιστήρια, μπήκα στο ΤΗΜΜΥ. Το ίδιο κι εσύ υποθέτω. Έπειτα, έχω εναντιωθεί πολλές φορές στο σύστημα και δεν κέρδισα και τίποτα. Μόνο κάνα δύο ρεμάλια μεγαλοσυνδικαλιστές "τα βρήκανε" με το σύστημα, τα τσεπώσανε και μας "μαζέψανε". Και αυτοί άνηκαν σε όλες τις παρατάξεις. Καμία δεν εξαιρείται. Πάντως ειλικρινά οι ειδήσεις είναι ειδήσεις και ποστάρονται με copy-paste. Οι απόψεις ενός κομματικού οργάνου σε απάντηση με προσβάλλει ή μάλλον με θλίβει διότι με αναγκάζει να σκεφτώ πως (ακόμα) υπάρχουν άνθρωποι που προτιμούν να μιλάνε με αποσπάσματα απο φυλλάδες, παρά να αρθρώνουν την δική τους φωνή. Αν ήθελα να μάθω την άποψη του ΚΚΕ ή της ΝΔ ή του ΝΑΡ ή του ΠΑΣΟΚ, θα ανέτρεχα στις αντίστοιχες σελίδες.
Logged

Μου 'πες θα φύγω χθες το βράδυ ξαφνικά /απλώς κουράστηκα δε φταίω για όλα αυτά /Θεε μου δε θέλει το βλέπω καθαρά /κι όλα γίναν Θεε μου τόσο μα τόσο ξαφνικά /Σηκώθηκα μονάχος το πρωί /χωρίς καφέ χωρίς τσιγάρο και ψυχή /Θεε μου το ξέρω τώρα είμαι μοναχός /κι όμως θα γυρίσει πάλι δεν μπορεί να κάνει αλλιώς  /Το ξέρω είναι λίγο δύσκολο μα εγώ /στο λέω μπορούσα να περιμένω και μπορώ /βλέπεις οι δυο μας μόνοι δε νιώσαμε ποτέ /τώρα, τώρα πες μου ποιόν, /πες μου ποιόν θα 'χεις να τα λες;
Vulcan
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Posts: 245



View Profile
Re: ΚΑΤΑΤΙΘΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ Ε.ΣΥ.Π. ΓΙΑ ΤΑ MASTER ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΩΝ
« Reply #14 on: May 09, 2006, 10:17:36 am »

Quote from: sminias_hlektromhxanikos on May 09, 2006, 03:00:42 am
Το θέμα είναι με ποιούς είσαι. Δίκαιο και άδικο δεν υπάρχει. Υπάρχουν μόνο νικητές και ηττημένοι, και οι νικητές γράφουν την Ιστορία. Και αυτή η αναταραχή στα Πανεπιστήμια θα έχει νικητές και ηττημένους. Ποίοι θα είναι αυτοί, δεν με ενδιαφέρει πλέον. Πρωτα απ'όλα και εγώ το κεφάλαιο εκπροσωπώ με τον τρόπο μου. είχα φράγκα, έκανα φροντιστήρια, μπήκα στο ΤΗΜΜΥ. Το ίδιο κι εσύ υποθέτω. Έπειτα, έχω εναντιωθεί πολλές φορές στο σύστημα και δεν κέρδισα και τίποτα. Μόνο κάνα δύο ρεμάλια μεγαλοσυνδικαλιστές "τα βρήκανε" με το σύστημα, τα τσεπώσανε και μας "μαζέψανε".
.................................
Οι απόψεις ενός κομματικού οργάνου σε απάντηση με προσβάλλει ή μάλλον με θλίβει διότι με αναγκάζει να σκεφτώ πως (ακόμα) υπάρχουν άνθρωποι που προτιμούν να μιλάνε με αποσπάσματα απο φυλλάδες, παρά να αρθρώνουν την δική τους φωνή. Αν ήθελα να μάθω την άποψη του ΚΚΕ ή της ΝΔ ή του ΝΑΡ ή του ΠΑΣΟΚ, θα ανέτρεχα στις αντίστοιχες σελίδες.

Δηλαδή οι α-νοησίες και οι κοινοτοπίες της πρώτης παραγράφου είναι η δική σου φωνή; Μετά τον Γαλιλαίο περίμενα κάτι παραπάνω….Κρίμα.
Σκέφτηκες άραγε, ότι τα κόκκινα λεγόμενά σου μπορούν να προσβάλουν ... την αισθητική μου;
« Last Edit: May 09, 2006, 11:04:52 am by Vulcan » Logged
Pages: [1] 2 3 ... 5 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...