• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 18, 2025, 19:31:38 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 18, 2025, 19:31:38 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
[ΣΗΕ ΙΙ] Γενικές απορίες ...
by chatzikys
[Today at 19:26:00]

Σιδηροδρομικό Δυστύχημα σ...
by Katarameno
[Today at 18:22:39]

Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by okan
[Today at 18:22:08]

H Στοά των Off Topic
by Nikos_313
[Today at 08:53:31]

[Μεταφορά και Διανομή ΗΕ]...
by tzortzis
[Today at 07:55:05]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by chris_p30
[Today at 00:45:33]

[Ψηφιακά Ολοκληρωμένα Κυκ...
by tzortzis
[June 17, 2025, 21:25:42 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by PAPARI69
[June 17, 2025, 20:59:13 pm]

[Γραφική] Λυμένα θέματα
by okanpala
[June 17, 2025, 18:56:22 pm]

Τι ακούτε αυτήν τη στιγμή...
by Katarameno
[June 17, 2025, 14:25:00 pm]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by george14
[June 17, 2025, 13:58:20 pm]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by tzortzis
[June 17, 2025, 13:19:53 pm]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by george14
[June 17, 2025, 12:08:25 pm]

[ΨEE] Γενικές απορίες και...
by Juror8
[June 17, 2025, 12:06:57 pm]

[Οργάνωση Υπολογιστών] Γε...
by RAFI
[June 16, 2025, 22:46:54 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 19:49:00 pm]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 16:56:56 pm]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[June 16, 2025, 13:28:21 pm]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[June 16, 2025, 12:13:45 pm]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[June 16, 2025, 01:56:37 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9965
Latest: Poli
Stats
Total Posts: 1426720
Total Topics: 31711
Online Today: 242
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 81
Guests: 178
Total: 259
Psychoktonos_
_Trob
dkatsoul
gmpatsol
Nikos_313
Giorgos2222
vagk
dkoukn
marios2912
m.renia
prigians
chaniotism
nick_slendy
jimalexoud
johnk
theodoradr
mayia psarikoglou
vasilis saitis
sofaki
vaggelis.ntokas
Billyskotsikas
ariadnipm
ioannisdamantis
tzortzis
andreassifo
thanosk
dimitris papadopoulos
iakov
chatzikys
Farmengineer
George_RT
κοτζακ
rafa98p
Napoleontas
andripappa
tasos gourd
kmarkad
Summand
kutsukellis
chrysa.tsilika
George15
alexandraskol
dionmant
christina02
acapulco
Captain
xdallas
thomaitheodosiadou
DimGeo
tpt
Βασιλης
Fenia04
Denisivo
Tasaras
mimaki
PolarBear
chriskazakos
adaskopo
fpapat
vasilikitsatsi
noimaginationforthis
Antonis Mak
Roidos
alexlabis
andrkott
JTS
apob
koystravasvasilis
thegreekbaron
andreaspaper
thomasdt
stavros0201
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Για αλλαγή του public name σας, επικοινωνήστε με έναν από τους Admins.
THMMY.gr > Forum > Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία > Πανεπιστήμιο και Παιδεία (Moderators: Tasos Bot, PolarBear) > Για το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων - από έλληνες που σπουδάζουν έξω
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: 1 ... 4 5 [6] Go Down Print
Author Topic: Για το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων - από έλληνες που σπουδάζουν έξω  (Read 9437 times)
thanasiskehagias
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 293

Matlab Rules!!!


View Profile WWW
Re: Για το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων - από έλληνες που σπουδάζουν έξω
« Reply #75 on: September 04, 2011, 15:07:26 pm »

Quote from: pandora on September 04, 2011, 03:38:06 am
... για μια ακόμη φορά πάντως μιλάμε εμέις για τα πορτοκάλια μας και στο ΜΙΤ για τον ανανά τους... πάλι μη συγκρίσιμες ποσότητες...
Το θέμα είναι "Για το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων..." και κάποια στιγμή έγινε η σύγκριση ΑΠΘ (ΤΗΜΜΥ) και ΜΙΤ. Εγώ αυτό που είπα και πιστεύω είναι: το ΤΗΜΜΥ είναι αρκετά καλό αλλά υπολείπεται πολύ του ΜΙΤ Elec Eng.

Τα παρακάτω μάλλον ξεφεύγουν από το θέμα, ίσως οι συντονιστές θέλουν να τα μεταφέρουν αλλού.

Quote from: pandora on September 04, 2011, 03:38:06 am
Και κάτι τελευταίο κ. Κεχαγιά, από απορία... σε ποιό πανεπιστήμιο στην Αμερική ήσασταν και ποιά θεωρείτε τα καλύτερα εκεί ? (εκτός από το ΜΙΤ) Θα ήταν χρήσιμο να μάθουμε και κάτι παραπάνω για τα υπόλοιπα πανεπιστήμια ( όχι τπτ άλλο γιατί ο μέσος ηλεκτρολόγος φέρνει ως πρώτο του παράδειγμα το ΜΙΤ  Tongue)
Να μιλήσουμε για τμήματα ΗΜΜΥ. Σίγουρα top: ΜΙΤ, STanford, CalTech. Εγώ βάζω και το Carnegie Mellon (στο οποίο πηγαίνω συχνά, άρα ίσως δεν είμαι αμερόληπτος). Μια κατάταξη υπάρχει εδώ: http://worldranking.blogspot.com/2009/04/us-top-electrical-engineering-ranking.html . Δεν ξέρω ποιος και πως την έβγαλε, γκουγκλάρισε το, βγάλε 3-4 τέτοιες κατατάξεις και από αυτές βγάλε τον μέσο όρο. Πρέπει όμως να το ψάξεις πιο πολύ, μάλλον ενδιαφέρεσαι για master / PhD οπότε η κατάταξη αλλάζει πολύ ανάλογα με το αντικείμενο που σε ενδιαφέρει.

Εγώ έκανα PhD (και δίδαξα ως βοηθός) στο Applied Math του Brown, μιλάμε λοιπόν για άλλο αντικείμενο.

Σχετικά με την αντιγραφή στις εξετάσεις, την λογοκλοπή κτλ.

Quote from: SolidSNK on September 04, 2011, 03:05:36 am
Δεν είναι πολύ δύσκολο να βγάλεις επιχειρήματα υπέρ της αντιγραφής στη σχολή μας: το να μαθαίνεις απ' έξω περίπλοκους τύπους δεν έχει κανένα νόημα και μαθήματα όπως οι διαφορικές (τις οποίες και κατεδείξατε ως αντι-παράδειγμα απ' όσο κατάλαβα) απαιτούν να γνωρίζουμε αρκετούς από αυτούς. Φαντάζομαι συμφωνείτε πως σε τέτοιου είδους μαθήματα η κατανόηση είναι αυτή που μετράει. Στο συγκεκριμένο ζήτημα, δηλαδή περί αντιγραφής τύπων του βιβλίου, έχω άσχημες εμπειρίες από εσάς συγκεκριμένα και μάλιστα σε μάθημα του Κανάκη.

Δεν είναι αυτό που λέμε παράδοξη τοποθέτηση, έτσι? Από την άλλη, είναι αντιπροσωπευτικό παράδειγμα των προβλημάτων της σχολής.
Η σχολή (και ειδικά τα τμήματα, ΤΗΜΜΥ και Γενικό) έχουν προβλήματα, συμφωνότατοι. (Πιστεύω ότι) Η αντιγραφή δεν λύνει κανένα από αυτά τα προβλήματα. Αν έχεις αντίθετα επιχειρήματα που να δείχνουν ότι η αντιγραφή βοηθάει την απόκτηση γνώσης ΗΜΜΥ / Μαθηματικών θα χαρώ να τα ακούσω / διαβάσω. Έχει δίκιο ο Fourier, καλό θα μας κάνει να ξαναδιαβάσουμε το ποστ του και όλο εκείνο το τοπικ. (Όπα, μου ήρθε και μένα ένα τέτοιο επιχείρημα: αν γράψεις αρκετά σκονάκια μπορεί και να σου καρφωθεί κανένας τύπος στο μυαλό).

Ξαναλέω αυτό που είχα πει κι εδώ: https://www.thmmy.gr/smf/index.php?topic=30623.msg578849#msg578849 το πτυχίο σας είναι τόσο καλό όσο αυτοί που το παίρνουν, δηλ. εσείς.

Θ

ΥΓ: Δύο πολύ ενδιαφέροντα άρθρα για λογοκλοπή:
http://chronicle.com/article/The-Shadow-Scholar/125329/
http://www.thesmartset.com/print/article/article10100801.aspx
Διαβάστε τα ...
Logged

fourier
Guest
Re: Για το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων - από έλληνες που σπουδάζουν έξω
« Reply #76 on: September 04, 2011, 15:21:50 pm »

Quote from: panos13 on September 04, 2011, 14:57:01 pm
Συγνώμη που επεμβαίνω αλλά να πώ και γω την άποψη μου! Smiley
Δεν αμφισβητώ στο ελάχιστο την άποψη σου και το κατα πόσο ήταν έτσι η παρουσίαση,και γιατί δεν έχω άλλη μαρτυρία και γιατί δεν μου φαίνεται καθόλου παράξενο να συνέβη και γιατί δεν έχω λόγο να σε αμφισβητήσω.Αλλά πώς,ακόμα και το γεγονός πως ήταν χυδαία και εντελώς εμπορική,σου δίνει το 'δικαίωμα' να την σπάσεις?Και γιατί να το κάνεις?Με φαντάζομαι και εμένα να με αηδιάζει εύκολα το "αυτο το προγραμματάκι μας είναι τέλειο και πολύ καλύτερο απο του δίπλα και πάρτε και το demo δωρεάν κτλ" αλλά δεν παύει να έχει το διακίωμα να πει την βλακεία του.Τί πιο "ωραίο" από το να μπορεί ο οποιοσδήποτε να έρθει στο πανεπιστήμιο και να θέσει σε ανοιχτή κριτική το oτιδήποτε θέλει να παρουσιάσει?Δεν είναι και μία απο τις πτυχές του άσυλου και της ελεύθερης διακίνησης ιδεών?Και με τον ίδιο τρόπο θα μπορέσει να έρθει και ο απέναντι να παρουσιάσει το δικό του και όλα αυτά είναι καθαρά θέμα επιλογής του οποιουδήποτε να τα παρακολουθήσει.Και με όλο αυτό θα υπάρξουν αρκετές αξιόλογες παρουσιάσεις που με την υπάρχουσα κατάσταση χάνονται.Και θα μπορούσε μετα να γίνει από φοιτητές π.χ. μία συζήτηση-παρουσίαση ελεύθερων (αντίστοιχων ή μη) προγραμμάτων.Όπως επίσης -νομίζω πως ειπώθηκε κιόλας- αν φανεί πως δεν είχε κάτι να προσφέρει η όλη παρουσίαση θα απαξιωνόταν από τους ίδιους τους φοιτητές και δεν θα ξανακαλούνταν η συγκεκριμένη εταιρία.(Προφανώς μιλάμε για καταστάσεις που δεν είσαι υποχρεωμένος να χρησιμοποιήσεις το τάδε εργαλείο της τάδε εταιρίας για να περάσεις το όποιο μάθημα,εκεί αλλάζει το θέμα αλλά δεν νομίζω πως τέθηκε τέτοιο ζήτημα.)

Όσο για τα ects συμφωνώ απόλυτα μαζί σου και με godhatesusall. Smiley

Πρώτα απ' όλα, μη ζητάς συγνώμη!!

Δε συμφωνώ ούτε με την άποψη (την οποία εξέφρασε και ο gpap) να γίνει το πανεπιστήμιο πασαρέλα εταιριών και η καθεμιά να δείχνει τα δικά της καλούδια.

Επίσης ο gpap αναφέρθηκε σε ενδεχόμενο να κερδιθούν κάποιες θέσεις πρακτικής, κάποιες διπλωματικές κλπ.

Η διαδικασία διείσδυσης των εταιριών στα πανεπιστήμια και η απόκτηση ρυθμιστικού ρόλου δεν γίνεται από τη μια μέρα στην άλλη. Ιδίως στο εξωτερικό, ήταν μια διαδικασία που κράτησε ίσως και 20 χρόνια. Στην Ελλάδα όλα αυτά έρχονται πάντα με διαφορά φάσης.

Στο παράδειγμα του gpap: Τη μια χρονιά η εταιρία θα έρθει για μια απλή παρουσίαση. Δεν θα ζητήσει τίποτε άλλο πλην αυτού που αναφέρθηκε, να μπει το λογότυπο στις παρουσιάσεις. Ως εδώ καμία αντίρρηση, και πιστεύω ότι θα είναι και αρκετά ευαισθητοποιημένη για να μην αρχίσει την εμπορική διαφήμιση.
Όταν μετά από λίγο καιρό η διαδικασία αυτή θα ενσωματωθεί στην εκπαιδευσική διαδικασία, όταν δλδ πλέον θα θεωρείται αυτονόητο ότι για την επιτυχία των φοιτητών στα ΕΚΣΗΕ πρέπει να γίνει το εν λόγω σεμινάριο, που εν τω μεταξύ θα έχει εμπλουτιστεί ενδεχομένως με κάποιο κινητό εργαστήριο ή φορητό εξοπλισμό, η εταιρία μπορεί να αρχίσει να αλλάζει τους όρους, απαιτώντας π.χ. να μην επιτραπεί σε άλλες εταιρίες να κάνουν το ίδιο.
Αν μάλιστα σε όλο αυτό το διάστημα έχει δώσει και 2-3 διπλωματικές, και μερικές θέσεις πρακτικής, και κοννέ για θέσεις εργασίας, αν έχει κάνει και κάποιες δωρεές εργαστηριακού εξοπλισμού, και απειλήσει όλα αυτά να τα κόψει, η θέση του διδάσκοντα θα είναι πολύ δύσκολη. Δεν θεωρώ ότι ο gpap είναι "ξεπουλημένος στο κεφάλαιο, πράχτορας του καπιταλισμού", αλλά ο επιστημονισμός του δεν τον αφήνει να δει το ενδεχόμενο μιας τέτοιας εξέλιξης, καθώς και την τεράστια δυναμική που θα αποκτήσει.
Γιατί, σε μία τέτοια περίπτωση, αν η εν λόγω εταιρία πει "τα μαζεύω και φεύγω", τότε (λογικότατα!) ακόμα και ο φοιτητόκοσμος θα ξεσηκωθεί, και θα θεωρήσει ότι κάτι τέτοιο συνιστά υποβάθμιση των σπουδών του. Εγώ συμφωνώ με την άποψη αυτή, αλλά την τοποθετώ χρονικά λίγο πιο πίσω: Η υποβάθμιση έγινε τότε που πρωτομπήκε η εταιρία με τα καθρεφτάκια και τις χάντρες της, και όχι όταν θα σηκωθεί να φύγει.

Καθώς τα ενεργειακά δεν τα κατέχω και δεν με συγκινούσαν ποτέ, πάω στην αναφορά στο Matlab και γενικά στα λογισμικά πακέτα (μη εξαιρουμένου του LabView).
Το να έρθει η εταιρία και να κάνει μια παρουσίαση αυτού του τύπου είναι παντελώς άχρηστο από εκπαιδευτική άποψη. Νομίζω το έγραψα και πιο πάνω, κατά τη γνώμη μου ένα tutorial λίγων σελίδων ή ένα βιντεάκι μπορούν να σου δώσουν ό,τι χρειάζεσαι για μια εισαγωγή.
Ούτως ή άλλως, η εταιρία δεν πρόκειται να σου κάνει διάλεξη hardcore, θα σου πεί τα πολύ βασικά, και θα σου κλείσει το μάτι δίνοντας το χαρτί που θα λέει "έκπτωση 70% στα σεμινάριά μας μόνο για τους φοιτητές του ΤΗΜΜΥ που παρακολούθησαν τη διάλεξη".

Θα έβρισκα νόημα σε μια τέτοιου τύπου παρουσίαση, εάν το περιεχόμενό της ήταν η καινοτομία π.χ. του Α πακέτου, με την οποία λύνει τις διαφορικές στο 10% του χρόνου που κάνει το Β πακέτο.
Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει για δύο λόγους:
1) Είναι τόσο μεγάλο το βάθος της έρευνας στον κλάδο της αριθμητικής ανάλυσης, είναι τόσο μεγάλη η εξειδίκευση, που ένα τέτοιο σεμινάριο ο προπτυχιακός φοιτητής δεν μπορεί να το παρακολουθήσει. Επιπλέον, θα δράσει και αποπροσανατολιστικά, γιατί θυμίζω πως τα πακέτα αυτά τα χρησιμοποιούμε ως εργαλεία για την επίλυση άλλων προβλημάτων.
2) Μα, αυτό είναι το εμπορικό της μυστικό, η βιομηχανική της καινοτομία, θα έρθει να την πει ανοιχτά στους φοιτητές του ΤΗΜΜΥ για την καλή της την καρδιά?

Quote from: thanasiskehagias on September 04, 2011, 15:07:26 pm
Η σχολή (και ειδικά τα τμήματα, ΤΗΜΜΥ και Γενικό) έχουν προβλήματα, συμφωνότατοι. (Πιστεύω ότι) Η αντιγραφή δεν λύνει κανένα από αυτά τα προβλήματα. Αν έχεις αντίθετα επιχειρήματα που να δείχνουν ότι η αντιγραφή βοηθάει την απόκτηση γνώσης ΗΜΜΥ / Μαθηματικών θα χαρώ να τα ακούσω / διαβάσω. Έχει δίκιο ο Fourier, καλό θα μας κάνει να ξαναδιαβάσουμε το ποστ του και όλο εκείνο το τοπικ. (Όπα, μου ήρθε και μένα ένα τέτοιο επιχείρημα: αν γράψεις αρκετά σκονάκια μπορεί και να σου καρφωθεί κανένας τύπος στο μυαλό).

Ξαναλέω αυτό που είχα πει κι εδώ: https://www.thmmy.gr/smf/index.php?topic=30623.msg578849#msg578849 το πτυχίο σας είναι τόσο καλό όσο αυτοί που το παίρνουν, δηλ. εσείς.

Ούτε ο fourier υποστήριξε ότι η αντιγραφή λύνει τα προβλήματα. Συμφωνεί απόλυτα με αυτό.
Θέλει να το προχωρήσει όμως κι ένα βήμα παραπέρα: Ούτε η αποτροπή/πάταξη της αντιγραφής τα λύνει.
Γενικά διαφωνεί με το να αναγάγεται σε κεντρικό ζήτημα.

Κι επίσης διαφωνεί με το τελευταίο: Το πόσο καλό είναι το πτυχίο μας δεν εξαρτάται από το πόσο καλοί είμαστε εμείς. Το παράδειγμα που φέρατε για το ΧημΜηχ στα χρόνια των σπουδών σας είναι χαρακτηριστικό: Θεωρείτε ότι ξαφνικά άρχισαν να βγαίνουν "χειρότεροι" Χημικοί Μηχανικοί, και γι' αυτό απαξιώθηκε?
Εγώ νομίζω ότι φταίει η συστηματική αποβιομηχάνιση που δρομολογήθηκε από την ένταξη της χώρας στην τότε ΕΟΚ το1980.

« Last Edit: September 04, 2011, 15:24:19 pm by fourier » Logged
panos13
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Gender: Male
Posts: 835


View Profile
Re: Για το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων - από έλληνες που σπουδάζουν έξω
« Reply #77 on: September 04, 2011, 16:03:34 pm »

Quote from: fourier on September 04, 2011, 15:21:50 pm
Πρώτα απ' όλα, μη ζητάς συγνώμη!!

Δε συμφωνώ ούτε με την άποψη (την οποία εξέφρασε και ο gpap) να γίνει το πανεπιστήμιο πασαρέλα εταιριών και η καθεμιά να δείχνει τα δικά της καλούδια.

Επίσης ο gpap αναφέρθηκε σε ενδεχόμενο να κερδιθούν κάποιες θέσεις πρακτικής, κάποιες διπλωματικές κλπ.

Η διαδικασία διείσδυσης των εταιριών στα πανεπιστήμια και η απόκτηση ρυθμιστικού ρόλου δεν γίνεται από τη μια μέρα στην άλλη. Ιδίως στο εξωτερικό, ήταν μια διαδικασία που κράτησε ίσως και 20 χρόνια. Στην Ελλάδα όλα αυτά έρχονται πάντα με διαφορά φάσης.

Στο παράδειγμα του gpap: Τη μια χρονιά η εταιρία θα έρθει για μια απλή παρουσίαση. Δεν θα ζητήσει τίποτε άλλο πλην αυτού που αναφέρθηκε, να μπει το λογότυπο στις παρουσιάσεις. Ως εδώ καμία αντίρρηση, και πιστεύω ότι θα είναι και αρκετά ευαισθητοποιημένη για να μην αρχίσει την εμπορική διαφήμιση.
Όταν μετά από λίγο καιρό η διαδικασία αυτή θα ενσωματωθεί στην εκπαιδευσική διαδικασία, όταν δλδ πλέον θα θεωρείται αυτονόητο ότι για την επιτυχία των φοιτητών στα ΕΚΣΗΕ πρέπει να γίνει το εν λόγω σεμινάριο, που εν τω μεταξύ θα έχει εμπλουτιστεί ενδεχομένως με κάποιο κινητό εργαστήριο ή φορητό εξοπλισμό, η εταιρία μπορεί να αρχίσει να αλλάζει τους όρους, απαιτώντας π.χ. να μην επιτραπεί σε άλλες εταιρίες να κάνουν το ίδιο.
Αν μάλιστα σε όλο αυτό το διάστημα έχει δώσει και 2-3 διπλωματικές, και μερικές θέσεις πρακτικής, και κοννέ για θέσεις εργασίας, αν έχει κάνει και κάποιες δωρεές εργαστηριακού εξοπλισμού, και απειλήσει όλα αυτά να τα κόψει, η θέση του διδάσκοντα θα είναι πολύ δύσκολη. Δεν θεωρώ ότι ο gpap είναι "ξεπουλημένος στο κεφάλαιο, πράχτορας του καπιταλισμού", αλλά ο επιστημονισμός του δεν τον αφήνει να δει το ενδεχόμενο μιας τέτοιας εξέλιξης, καθώς και την τεράστια δυναμική που θα αποκτήσει.
Γιατί, σε μία τέτοια περίπτωση, αν η εν λόγω εταιρία πει "τα μαζεύω και φεύγω", τότε (λογικότατα!) ακόμα και ο φοιτητόκοσμος θα ξεσηκωθεί, και θα θεωρήσει ότι κάτι τέτοιο συνιστά υποβάθμιση των σπουδών του. Εγώ συμφωνώ με την άποψη αυτή, αλλά την τοποθετώ χρονικά λίγο πιο πίσω: Η υποβάθμιση έγινε τότε που πρωτομπήκε η εταιρία με τα καθρεφτάκια και τις χάντρες της, και όχι όταν θα σηκωθεί να φύγει.

Καθώς τα ενεργειακά δεν τα κατέχω και δεν με συγκινούσαν ποτέ, πάω στην αναφορά στο Matlab και γενικά στα λογισμικά πακέτα (μη εξαιρουμένου του LabView).
Το να έρθει η εταιρία και να κάνει μια παρουσίαση αυτού του τύπου είναι παντελώς άχρηστο από εκπαιδευτική άποψη. Νομίζω το έγραψα και πιο πάνω, κατά τη γνώμη μου ένα tutorial λίγων σελίδων ή ένα βιντεάκι μπορούν να σου δώσουν ό,τι χρειάζεσαι για μια εισαγωγή.
Ούτως ή άλλως, η εταιρία δεν πρόκειται να σου κάνει διάλεξη hardcore, θα σου πεί τα πολύ βασικά, και θα σου κλείσει το μάτι δίνοντας το χαρτί που θα λέει "έκπτωση 70% στα σεμινάριά μας μόνο για τους φοιτητές του ΤΗΜΜΥ που παρακολούθησαν τη διάλεξη".

Θα έβρισκα νόημα σε μια τέτοιου τύπου παρουσίαση, εάν το περιεχόμενό της ήταν η καινοτομία π.χ. του Α πακέτου, με την οποία λύνει τις διαφορικές στο 10% του χρόνου που κάνει το Β πακέτο.
Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει για δύο λόγους:
1) Είναι τόσο μεγάλο το βάθος της έρευνας στον κλάδο της αριθμητικής ανάλυσης, είναι τόσο μεγάλη η εξειδίκευση, που ένα τέτοιο σεμινάριο ο προπτυχιακός φοιτητής δεν μπορεί να το παρακολουθήσει. Επιπλέον, θα δράσει και αποπροσανατολιστικά, γιατί θυμίζω πως τα πακέτα αυτά τα χρησιμοποιούμε ως εργαλεία για την επίλυση άλλων προβλημάτων.
2) Μα, αυτό είναι το εμπορικό της μυστικό, η βιομηχανική της καινοτομία, θα έρθει να την πει ανοιχτά στους φοιτητές του ΤΗΜΜΥ για την καλή της την καρδιά?
Καταρχάς ευχαριστώ για την αναλυτική απάντηση! Smiley Έτσι όπως το διάβασα,εκεί που διαφωνώ είναι στο ότι πιστεύω πως η όποια εταιρία δεν έχει την δυνατότητα να εισέλθει στην εκπαιδευτική διαδικασία και να γίνει τόσο απαραίτητη αν δεν της το επιτρέψουμε εμείς(δηλαδή πως μπορούμε να ελέγξουμε τα διάφορα στάδια που περιέγραψες ώστε να μην φτάσουμε σε αυτή την κατάσταση-αρκεί να το θέλουμε βέβαια-).Δεν ξέρω κατά πόσο είναι εφικτό ή όχι,και δυστυχώς δεν έχω τον χρόνο αυτή την στιγμή να απαντήσω εξίσου λεπτομερώς με το που συμφωνώ ή που διαφωνώ οπότε το κρατάω όλο αυτό σαν αφορμή για σκέψη και θα επανέλθω με τις όποιες διαφωνίες/αντιρρήσεις κτλ Smiley
Logged
megapixel
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Gender: Male
Posts: 777


θέλω φρέσκο κρέας!!!


View Profile
Re: Για το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων - από έλληνες που σπουδάζουν έξω
« Reply #78 on: September 04, 2011, 19:27:20 pm »

Quote from: fourier on September 04, 2011, 15:21:50 pm

Κι επίσης διαφωνεί με το τελευταίο: Το πόσο καλό είναι το πτυχίο μας δεν εξαρτάται από το πόσο καλοί είμαστε εμείς. Το παράδειγμα που φέρατε για το ΧημΜηχ στα χρόνια των σπουδών σας είναι χαρακτηριστικό: Θεωρείτε ότι ξαφνικά άρχισαν να βγαίνουν "χειρότεροι" Χημικοί Μηχανικοί, και γι' αυτό απαξιώθηκε?
Εγώ νομίζω ότι φταίει η συστηματική αποβιομηχάνιση που δρομολογήθηκε από την ένταξη της χώρας στην τότε ΕΟΚ το1980.


Mα ατομα με ιδιες ιδεολογιες σαν τη δικια σου δε λενε καθε λιγο, εξω εταιρειες, μας τρωνε τα λεφτα, αφεντικα στην ασφαλτο κλπ?
Logged

Godhatesusall
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3123



View Profile
Re: Για το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων - από έλληνες που σπουδάζουν έξω
« Reply #79 on: September 04, 2011, 19:41:57 pm »

Η σωστή απάντηση είναι

Έτσι είναι, αν έτσι νομίζεις.
Logged

YARRRRRRRRRRRRRR
Turambar
Veteran
Διεστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 20652

μη νοιάζεσαι


View Profile
Re: Για το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων - από έλληνες που σπουδάζουν έξω
« Reply #80 on: September 04, 2011, 19:42:47 pm »

Quote from: megapixel on September 04, 2011, 19:27:20 pm
Quote from: fourier on September 04, 2011, 15:21:50 pm

Κι επίσης διαφωνεί με το τελευταίο: Το πόσο καλό είναι το πτυχίο μας δεν εξαρτάται από το πόσο καλοί είμαστε εμείς. Το παράδειγμα που φέρατε για το ΧημΜηχ στα χρόνια των σπουδών σας είναι χαρακτηριστικό: Θεωρείτε ότι ξαφνικά άρχισαν να βγαίνουν "χειρότεροι" Χημικοί Μηχανικοί, και γι' αυτό απαξιώθηκε?
Εγώ νομίζω ότι φταίει η συστηματική αποβιομηχάνιση που δρομολογήθηκε από την ένταξη της χώρας στην τότε ΕΟΚ το1980.


Mα ατομα με ιδιες ιδεολογιες σαν τη δικια σου δε λενε καθε λιγο, εξω εταιρειες, μας τρωνε τα λεφτα, αφεντικα στην ασφαλτο κλπ?
Ξαναδιάβασε τι έβαλες στην παράθεση.
Βρες τι πρέπει να διορθώσεις.
Αν δε βρεις ξανάρχισε από την αρχή
Logged

byeeee
fourier
Guest
Re: Για το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων - από έλληνες που σπουδάζουν έξω
« Reply #81 on: September 06, 2011, 10:05:44 am »

Κι άλλο μήνυμα από συνάδελφο που σπουδάζει έξω. Είναι μέλος του φόρουμ αλλά έχει σταματήσει να γράφει οπότε το μεταφέρω εγώ.



Καλησπέρα κι από μένα,

ο Άγης περιέγραψε καλά την κατάσταση που επικρατεί με τα διδακτορικά και τους μη ντόπιους (international) φοιτητές εδώ στην Αγγλία.
Η κατάσταση γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρουσα εν μέσω κρίσης.

Τα τελευταία δύο χρόνια η αγγλική κυβέρνηση έχει ουσιαστικά αποσυρθεί σχεδόν ολοκληρωτικά από τη χρηματοδότηση προπτυχιακών σπουδών. Για να καλύψουν το κενό τα πανεπιστήμια τριπλασιάζουν τα δίδακτρα και αυξάνουν κατακόρυφα τον αριθμό των διεθνών φοιτητών. Το αποτέλεσμα; Διαφαίνεται ότι πολλοί ντόπιοι φοιτητές θα επιλέξουν να σπουδάσουν κοντύτερα στον τόπο διαμονής τους ή/και σε χειρότερα πανεπιστήμια ή ακόμα και να εγκαταλείψουν τις σπουδές έναντι κάποιας επαγγελματικής κατάρτισης. Τα "κορυφαία" πανεπιστήμια βέβαια δεν προβληματίζονται: υπάρχουν πολλοί διαθέσιμοι υποψήφιοι που μπορούν να γεμίσουν τις διαθέσιμες θέσεις, έστω και αν αυτό συνεπάγεται κάποιες μικρές εκπτώσεις στα κριτήρια επιλογής. Τα έσοδα των πανεπιστημίων αυξάνονται, ο αριθμός των φοιτητών αυξάνεται και είναι όλοι ευχαριστημένοι!

Στο τμήμα μου, πριν 4 χρόνια που ξεκίνησα, η χρονιά είχε πάνω κάτω 50 άτομα προπτυχιακούς. Αυτοί σπάγανε σε 2 τμήματα των 25 και μπορούσαν άνετα να χωρέσουν σε ένα εργαστήριο με 25 πάγκους με 3 επιβλέποντες διδακτορικούς. Φέτος το τμήμα φαίνεται ότι θα πάρει πλέον των 100! Φυσικά δεν έχει αυξηθεί ο αριθμός των διδασκόντων για ένα μάθημα. Κάτι μου λέει ότι θα βλέπω όλο και περισσότερους απογοητευμένους φοιτητές να μου χτυπάνε την πόρτα και να παραπονιούνται ότι δεν μπορούν να βρουν τους διδάσκοντες και δεν καταλαβαίνουν...

Αντίστοιχα, σε επίπεδο διδακτορικών φοιτητών, η μία στις δύο κρατικές υποτροφίες καταργείται. Αυτές οι υποτροφίες αποτελούν τη βασική πηγή χρημάτων για διδακτορική έρευνα (παρά τις φανφάρες για σύνδεση πανεπιστημίου και βιομηχανίας, τα έσοδα από βιομηχανίες για διδασκαλία και έρευνα αποτελούσαν πέρυσι λιγότερο από 10% των εσόδων του πανεπιστημίου!). Ολοένα και περισσότερο βλέπω γύρω μου να ξεκινάνε διδακτορικά αυτοχρηματοδοτούμενα. Τώρα το πόσο αξιοκρατική είναι η διαδικασία για ένα διδακτορικό που απαιτεί τουλάχιστον 60000 ευρώ για 3 χρόνια, το αφήνουμε σαν άσκηση στον αναγνώστη..!

Και για να πάμε και λίγο και στα επί της ουσίας. Πολλούς από τους προπτυχιακούς μου φοιτητές τους λυπάμαι. Όχι γιατί δεν είναι έξυπνοι ή γιατί δεν θα έχουν ευκαιρίες στη ζωή τους. Και ξύπνιοι είναι και το όνομα του πτυχίου θα τους ανοίξει πολλές πόρτες. Αλλά γιατί τους βλέπω να κοιτάνε σαν χαμένοι μέσα σε ένα τεράστιο όγκο πληροφοριών που τους βομβαρδίζει! Πεδίο 10 2ωρα, ηλεκτρονική άλλα τόσα, κυκλώματα άλλα τόσα. Η ύλη; Σε επίπεδο εννοιών που καλύπτονται άνετα στο 60-70% των δικών μας. Σε επίπεδο βάθους, καμία σχέση. Η γνώση θέλει χρόνο και το ρημάδι το 3ετές δεν αφήνει χώρο για αναπνοές.

Με κάποιους το σύστημα δουλεύει. Έχω παιδιά που ζηλεύω το εύρος των γνώσεων με το οποίο φεύγουν, έστω και αν είναι σε κάποιο βαθμό επιφανειακές. Ο μέσος όρος όμως σκουντουφλάει ανάμεσα σε αποσπασματικές έννοιες και σκόρπιες πληροφορίες. Ευτυχώς η (ακόμα) καλή υποστήριξη από διδακτορικούς και κάποιους διδάσκοντες, και η αναμάσηση ασκήσεων-εφαρμογών τύπων σε εξετάσεις τους επιτρέπουν να τελειώσουν με ένα μέτριο βαθμό και να προχωρήσουν στα graduate programs που τους ανοίγει το όνομα του πανεπιστημίου και το πλούσιο CV. Εκεί θα καταρτιστούν για να καλύψουν τις ανάγκες της δουλειάς, εκ των υστέρων ως είθισται.

Τα είπα αρκετά μαύρα παραπάνω. Μάλλον από διάθεση να συνεισφέρω μια σταλιά παραπάνω στην...ένεση ηθικού. Σας αφήνω με μια τελευταία σκέψη, που μπορούμε να την αναπτύξουμε παραπάνω αν συνεχιστεί η συζήτηση. Όταν με ρωτάνε εάν εκ των υστέρων θα σπούδαζα στην Αγγλία ή στην Ελλάδα, συνήθως απαντάω: εάν έχεις το κουράγιο να βασιστείς κυρίως πάνω σου, να επενδύσεις τουλάχιστον δυο χρόνια παραπάνω φοίτησης και να μάθεις σε βάθος, πήγαινε Ελλάδα. Εάν θες ένα σύστημα που σε υποστηρίζει για να τελειώσεις με έναν αποδεκτό βαθμό και επίπεδο γνώσεων και σου ανοίγει το δρόμο για καριέρα νωρίς, πήγαινε Αγγλία. Τον μέσο όρο. Εκείνον πρέπει να κοιτάξουμε.

Καλό βράδυ,

Κώστας

ΥΓ. Για να μην παραπλανώ, το τμήμα στο οποίο αναφέρομαι είναι Bioengineering και όχι ηλεκτρολόγων, με δυνατή ειδίκευση ηλεκτρολόγου ωστόσο.
ΥΓ2. Και το όνομα αυτού Imperial College London.
Logged
fourier
Guest
Re: Για το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων - από έλληνες που σπουδάζουν έξω
« Reply #82 on: September 06, 2011, 10:09:49 am »

Κι ένα ακόμα κείμενο, σε συνέχεια της συζήτησης για τις εταιρίες στο πανεπιστήμιο:

http://www.sigmalive.com/inbusiness/news/services/415308

Certified Manager: Αρχίζει ο δεύτερος κύκλος

Μετά την ολοκλήρωση τον περασμένο Μάιο του προγράμματος Certιfied Manager, το οποίο έγινε για πρώτη φορά στην Κύπρο, προγραμματίζεται η έναρξη στις 23 Σεπτεμβρίου του δεύτερου κύκλου.

Το Πρόγραμμα, το οποίο είναι διάρκειας 90 εκπαιδευτικών ωρών, και γίνεται κάτω από την αιγίδα του Institute of Certified Professional Managers των ΗΠΑ, θα διεξαχθεί και πάλι στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας και θα καλύψει ένα μεγάλο φάσμα θεμάτων που ενδιαφέρουν τον σύγχρονο manager.

Όλοι οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία, μετά από την ολοκλήρωση κάθε ενός από τα τρία μέρη του Προγράμματος, να παρακαθίσουν σε εξετάσεις για να αποκτήσουν το δίπλωμα του Certified Manager, όπως ακριβώς χιλιάδες άλλοι managers σε ολόκληρο τον κόσμο.

Ο Δρ. Κώστας Κονής, Γενικός Διευθυντής της εταιρείας Innovage Consulting, η οποία διοργανώνει το Πρόγραμμα σημείωσε πως ο σύγχρονος manager βρίσκεται σήμερα κάτω από συνεχείς πιέσεις και την ανάγκη να επιλαμβάνεται πολλών και πολύπλοκων θεμάτων που προϋποθέτουν γνώσεις αλλά και ικανότητες και δεξιότητες.

«Πολλοί managers, τόσο στην Κύπρο, όσο και στο εξωτερικό, έχουν ανέλθει ιεραρχικά σε οργανισμούς αλλά και σε μικρότερες επιχειρήσεις, χωρίς να έχουν μια ολοκληρωμένη εκπαίδευση στα θέματα που ενδιαφέρουν ένα σύγχρονο manager. Η αποσπασματική εκπαίδευση την οποία είχαν σε διάφορα θέματα τα οποία ούτε συνδέονται ούτε συμπίπτουν χρονικά δεν αποβαίνουν δυστυχώς  ωφέλιμα και χρήσιμα όσο θα έπρεπε. Ακόμη περισσότερο οι συνεχείς αλλαγές και η ανάγκη για ενημέρωση δημιουργούν επιπρόσθετες πιέσεις. Χρειάζεται λοιπόν ένα ολοκληρωμένο, πρόγραμμα, το οποίο να αντικρίζει τα θέματα σφαιρικά και να καλύπτει, μέσα σε ένα  σύντομο χρονικό διάστημα, χωρίς αχρείαστη εμβάθυνση και υπερβολική θεωρητική δομή, αλλά χωρίς να αφήνει ακάλυπτα σημαντικά θέματα όλα όσα χρειάζεται ένας σύγχρονος manager για να επιτύχει στον καθημερινό του αγώνα».

Αυτά ακριβώς προσφέρει το Πρόγραμμα Certified Manager, πρόσθεσε ο κ. Κονής και σημείωσε πως η σύνδεση των συμμετεχόντων, μέσω της διδακτέας ύλης με τη διεθνή πραγματικότητα και πρακτική, η δικτύωση, και το επαγγελματικού προσόν το οποίο αποκτούν έχουν επίσης μεγάλη σημασία.

Στη ιστοσελίδα www.cmprogram.com μπορεί κανείς να βρει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται για το επιδοτημένο από την ΑνΑΔ Πρόγραμμα Certified Manager.
Logged
Pages: 1 ... 4 5 [6] Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...