Δημόσιος, Δωρεάν και Ακαδημαϊκός χαρακτήρας της Παιδείας

(1/11) > >>

abbis:
Δραστικές αλλαγές απαιτούνται στο εκπαιδευτικό σύστημα, λέει η Alpha Bank

Στην ανάγκη δραστικών αλλαγών στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας προκειμένου να γίνει πιο ανταγωνιστικό αναφέρεται το τελευταίο οικονομικό δελτίο της Alpha Bank, παρουσιάζοντας σχετική μελέτη.

Στη μελέτη επισημαίνεται ότι η δωρεάν παιδεία μπορεί να αποτελεί κεντρική επιλογή της κυβέρνησης μιας χώρας, αυτό, όμως, δεν μπορεί να σημαίνει την άκρατη και άκριτη προστασία των εγχώριων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και των στελεχών τους από οποιασδήποτε μορφής ανταγωνισμό ή αξιολόγηση και την απουσία αυτονομίας τους.

Επίσης, δεν μπορεί να σημαίνει αδυναμία επιλογής του επιθυμητού γνωστικού αντικειμένου για μεγάλο μερίδιο χρηστών ή του τόπου φοίτησης, ενώ απαραίτητες είναι περισσότερες υποτροφίες και χρηματοδότηση για μεταπτυχιακές σπουδές.

Στη μελέτη αναφέρεται ότι οι χρήστες του συστήματος θα πρέπει να είναι ελεύθεροι να επιλέξουν το πανεπιστήμιο στο οποίο επιθυμούν να σπουδάσουν και την επιστήμη που τους ενδιαφέρει, χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να καταφεύγουν σε πανεπιστήμια του εξωτερικού. Θα αναλαμβάνουν ένα σημαντικό μέρος του κόστους των υπηρεσιών που τους προσφέρονται και της επιλογής που κάνουν, ενώ το κράτος μέσω επιχορηγήσεων και χρηματοδοτικών διευκολύνσεων θα τους προσφέρει ουσιαστική βοήθεια στην επιδίωξή τους για μόρφωση.

Με την κρατική επιχορήγηση και τυχόν χρηματοδοτικές διευκολύνσεις ο κάθε φοιτητής εξασφαλίζει τη δυνατότητα πληρωμής των διδάκτρων και της αξίας των συγγραμμάτων που απαιτούνται, καθώς και τα βασικά έξοδα διαβίωσής του. Η επιχορήγηση των σπουδών από το κράτος θα χορηγείται σε σπουδαστές που συμμετέχουν ενεργά στην εκπαιδευτική διαδικασία και τελειώνουν τις σπουδές τους σε ένα συγκεκριμένο εύλογο χρονικό διάστημα ανάλογα με το είδος των σπουδών. Το πρόβλημα των «αιώνιων φοιτητών» θα πρέπει να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά, σημειώνεται.

Οι εκπαιδευτικοί οργανισμοί από την πλευρά τους θα είναι ελεύθεροι να προσδιορίσουν το εκπαιδευτικό έργο που θα προσφέρουν (προγράμματα σπουδών), τον αριθμό και τις κατηγορίες των σπουδαστών που θα δεχθούν σε κάθε περίοδο, τους γενικότερους κανόνες λειτουργίας τους, τους τρόπους πρόσθετης χρηματοδότησής τους, τις συνεργασίες που επιθυμούν να έχουν με άλλους εκπαιδευτικούς οργανισμούς (εγχώριους και ξένους), τα ερευνητικά προγράμματα που θα αναπτύξουν κ.ά.

Χρηματοδοτούνται με δίδακτρα και άμεσες κρατικές επιχορηγήσεις και ανταγωνίζονται στην προσέλκυση σπουδαστών και εκπαιδευτικού-ερευνητικού έργου με αντίστοιχους εκπαιδευτικούς οργανισμούς που λειτουργούν στην ελληνική επικράτεια. Η κατάργηση των εμποδίων για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων και η προσέλκυση ξένων πανεπιστημίων θα πρέπει να αποτελούν πολιτικές υψηλής προτεραιότητας για τη χώρα.

Το κράτος προσδιορίζει τις βασικές αρχές της πολιτικής του για την εκπαίδευση, το ποσοστό της συμμετοχής του στη χρηματοδότησή της, το ποσοστό της χρηματοδότησης που θα κατανεμηθεί απευθείας στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς και το ποσοστό που θα κατανεμηθεί στους χρήστες των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, τα βασικά ποιοτικά πρότυπα που θα πρέπει να εκπληρώνουν οι εκπαιδευτικοί οργανισμοί για να αποκτήσουν την άδεια λειτουργίας στην επικράτεια της χώρας κ.ά.

Επιπλέον, σήμερα το κράτος έχει στην ιδιοκτησία του μια τεράστια περιουσία στην οποία στεγάζονται οι εκπαιδευτικοί οργανισμοί όλων των βαθμίδων, ή που ανήκει σε πανεπιστήμια ή άλλους εκπαιδευτικούς οργανισμούς. Η διαχείριση και συντήρηση της περιουσίας αυτής, πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο ιδιαίτερης μέριμνας του κράτους.

Η κρατική επιχορήγηση θα αποτελεί τον κινητήριο μοχλό για την ανάπτυξη των εγχώριων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων τα οποία θα πρέπει να αναπτύξουν τη δική τους δυναμική, να προσδιορίσουν το εύρος και τα είδη των εκπαιδευτικών υπηρεσιών που θα προσφέρουν, τις κατηγορίες και την ποιότητα των μελών του διδακτικού προσωπικού, τον τρόπο κάλυψης του κόστους αυτών των υπηρεσιών (στο βαθμό που δεν θα καλύπτεται από την κρατική επιχορήγηση) και τους διαζευκτικούς τρόπους χρηματοδότησής τους για την πραγματοποίηση των επενδυτικών τους πρωτοβουλιών σε τομείς προσφοράς εκπαιδευτικού έργου.

Στα ανωτέρω πλαίσια, η αξιολόγηση των πανεπιστημίων και των τεχνολογικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και των σχολείων όλων των κατηγοριών, καθώς και των εκπαιδευτικών λειτουργών, θα είναι ουσιαστική και θα πραγματοποιείται ενδογενώς από το εκπαιδευτικό σύστημα, καταλήγει η μελέτη.


news.in.gr, με πληροφορίες από ΑΠΕ


http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=673871&lngDtrID=251

Alexkasgr:
Ανοίγει μεγάλη κουβέντα αυτή η μελέτη. Όλοι σε αυτήν την χώρα μιλάμε για τα προβλήματα της Παιδείας και πώς αυτά θα επιλυθούν και όλοι νομίζουμε πώς τα πράγματα είναι απλά και τόσο καιρό δε λύνονται επειδή απλά οι κυβερνήσεις δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους.
Το βασικό πρόβλημα για μένα είναι η (νεο)ελληνική νοοτροπία στην εκπαίδευση. Δεν θα μπω τώρα σε περαιτέρω αναλύσεις, αλλά ο τρόπος σκέψης μας είναι ώρες-ώρες τέτοιος που οποιοδήποτε εκπαιδευτικό σύστημα θα αποτύγχανε παταγωδώς. Ενδεικτικά να αναφέρω το γαλλικό σύστημα που εμμέσως επικαλείται η μελέτη παραπάνω, ότι όλοι δηλαδή πρέπει να μπορούν να διαλέξουν αυτό που θέλουν να σπουδάσουν, κοινώς καταργούμε τις εισαγωγικές εξετάσεις. Τι θα γινόταν εδώ? Εκτός του ότι θα είχαμε 10.000 να θέλουν να γίνουν γιατροί, άλλοι τόσοι δικηγόροι κτλ., όταν θα ερχόταν η στιγμή να φύγουν όσοι δεν ανταπεξήλθαν στις απαιτήσεις θα αρχίσουν τα γνωστά λαδώματα, αγοράζω μαθήματα κτλ.

abbis:
Για τη συνταγματική αναθεώρηση
Μη κερδοσκοπικά και υπό την εποπτεία του κράτους τα ιδιωτικά ΑΕΙ, λέει ο υπ.Εσωτερικών
 
 
Διευκρινίσεις για τις προτάσεις της κυβέρνησης σχετικά με την αναθεώρηση του Συντάγματος έδωσε ο υπουργός Εσωτερικών Πρ.Παυλόπουλος. Ειδικότερα για τα ιδιωτικά, μη κρατικά, πανεπιστήμια τόνισε ότι θα είναι μη κερδοσκοπικά και θα τελούν υπό την εποπτεία του κράτους.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΙ, ο υπουργός Εσωτερικών επανέλαβε ότι η κυβέρνηση δεν προτίθεται να θέσει θέμα για τις σχέσεις Κράτους - Εκκλησίας και για την εκλογή του προέδρου της Δημοκρατίας και των αρμοδιοτήτων του, στο πλαίσιο της κοινοβουλευτικής διαδικασίας, κατά την οποία θα διαμορφωθεί η συνολική πρόταση για την αναθεώρηση του Συντάγματος.

Για τη δυνατότητα ίδρυσης ιδιωτικών, μη κρατικών, ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ο κ. Παυλόπουλος τόνισε ότι αυτά τα ιδρύματα δεν θα έχουν κερδοσκοπικό χαρακτήρα και θα τελούν υπό την εποπτεία του κράτους.

«Θα μπορούν, παραδείγματος χάριν, να είναι παραρτήματα είτε άλλων πανεπιστημίων του εξωτερικού, τα οποία επίσης έχουν μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα, είτε μπορεί να πρόκειται για ιδρύματα που ιδρύονται το πρώτον στην Ελλάδα και τα οποία, το τονίζω, δεν θα έχουν κερδοσκοπικό χαρακτήρα. Επιπλέον, αυτά θα τελούν, όπως και τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τα λοιπά, δηλαδή, εκπαιδευτικά ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης υπό την εποπτεία του κράτους. Και θα ορίζεται με νομοθετική ρύθμιση και ο τρόπος εισαγωγής των φοιτητών και, βεβαίως, ο τρόπος με τον οποίο θα εκλέγονται οι καθηγητές» διευκρίνισε.

Όσον αφορά στο θέμα του παράνομου πολιτικού χρήματος, ο υπουργός Εσωτερικών επισήμανε: «Η ρύθμιση θα αφορά τρία, κατά βάση, πράγματα», χωρίς ωστόσο να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες, και πρόσθεσε ότι «είναι θέμα διαλόγου και συλλογικής προσπάθειας».

«Ένα είναι βέβαιο: ότι χρειάζεται να μπουν ασφαλιστικές δικλείδες και σε ό,τι αφορά την χρηματοδότηση των κομμάτων από ιδιώτες, και σε ό,τι αφορά τις προεκλογικές δαπάνες των υποψήφιων Βουλευτών, και σε ό,τι αφορά αυτό καθεαυτό το 'πόθεν έσχες'. Αυτό είναι το τρίπτυχο το οποίο αφορά το πολιτικό χρήμα. Και είναι μια άλλη καινοτομία την οποία θέλουμε να εισαγάγουμε στο πλαίσιο της αναθεώρησης αυτής» παρατήρησε.

Επίσης, για το θέμα του «βασικού μετόχου», ο κ. Παυλόπουλος δεν θέλησε να εκφράσει τις απόψεις του πριν ολοκληρωθεί ο διάλογος εντός της ΝΔ, ενώ υπενθύμισε ότι η σχετική διάταξη, το άρθρο 14 παράγραφος 9, διαμορφώθηκε στο πλαίσιο της προηγούμενης αναθεώρησης και ψηφίστηκε από το μεγαλύτερο τμήμα της Βουλής. Κατηγόρησε, δε, το ΠΑΣΟΚ ότι ψήφισε αυτή τη διάταξη και από την άλλη την εγκατέλειψε.


news.in.gr, με πληροφορίες από ΑΠΕ
 
http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=675904&lngDtrID=244

abbis:
Για πιο αποτελεσματική εξυπηρέτιση των επιχειρήσεων

Ορισμένες επισημάνσεις με αφορμή σχετική παρέμβαση της τράπεζας «Alpha Bank»

Δεν πρόλαβε η «επιτροπή σοφών», που διόρισε το υπουργείο Παιδείας, να βγάλει το πόρισμά της για τις νέες ανατροπές -"μεταρρυθμίσεις" τις ονομάζουν - στην ανώτατη εκπαίδευση και το νέο νόμο πλαίσιο, και έσπευσαν οι «κοινωνικοί εταίροι» να ενισχύσουν την επιχειρηματολογία για το επιχειρούμενο σάρωμα της ανώτατης εκπαίδευσης. Ανάμεσά τους και η «ALPHA BANK», η οποία στο τελευταίο Οικονομικό Δελτίο της, επικροτεί τόσο τις κατευθύνσεις της κυβέρνησης όσο και τις πρώτες σκέψεις της «επιτροπής σοφών».

Η χρονική συγκυρία που επιλέγει ο τραπεζικός κολοσσός να πάρει θέση δεν είναι τυχαία. Ηδη, η κυβέρνηση έχει κάνει σαφή την πρόθεσή της, μέχρι το τέλος του ακαδημαϊκού έτους να έχει περάσει μια σειρά ανατροπές, κύρια μέσα από το νέο νόμο - πλαίσιο που θα σαρώσει τη λειτουργία των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και η «επιτροπή σοφών» έχει βγάλει τις πρώτες κατευθύνσεις. Αρωγός στην όλη υπόθεση το ΠΑΣΟΚ που έχει - προεκλογικά ακόμα - δώσει την έγκρισή του για τη νομιμοποίηση της λειτουργίας των λεγόμενων «μη κρατικών» πανεπιστημίων. Ηδη, πρώτο προβαλλόμενο θέμα με όρους εξασφαλισμένης δικομματικής συναίνεσης στη συζητούμενη αναθεώρηση του Συντάγματος είναι αυτό της αλλαγής του άρθρου 16 του Συντάγματος, ώστε να επιτραπεί η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων.

Ολα είναι ...μονόδρομος
Η τράπεζα παρουσιάζει στοιχεία για το επίπεδο των δαπανών για την εκπαίδευση, τις επιδόσεις μαθητών σε εξετάσεις μαθηματικών, του επιπέδου των αποφοίτων ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, συγκρίνοντας τα ελληνικά στοιχεία με τα αντίστοιχα άλλων χωρών της ΕΕ, της ζώνης του ευρώ και του ΟΑΣΑ. Ισχυρίζεται ότι για τις χαμηλές δαπάνες για την Παιδεία φταίει το γεγονός ότι αποκλειστικός χρηματοδότης της ανώτατης εκπαίδευσης είναι το κράτος και κατά συνέπεια προβάλλει ως δυνατότητα αύξησης της δαπάνης για την Παιδεία τη συμμετοχή και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στην ...«επένδυση»! Τονίζει ότι πρέπει η ανώτατη εκπαίδευση στην Ελλάδα - για να «αναβαθμιστεί» - να ακολουθήσει την παγκόσμια τάση, δηλαδή, την τάση «για διεθνοποίηση της εκπαίδευσης, για αποκέντρωση, για κατάργηση του προστατευτισμού των εγχώριων (κρατικών) εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και για άνοιγμα της εκπαίδευσης στην παγκόσμια αγορά και για ελεύθερη διακίνηση των γνώσεων και των ιδεών σε παγκόσμιο επίπεδο».

Μιλώντας για «διεθνοποίηση», στρέφονται αφενός στη διαπλοκή επιχειρήσεων, στη συγκεντροποίηση κεφαλαίων απο διαφορετικές χώρες, ή και στην εξαγωγή κεφαλαίων ή στην είσοδό τους στην Ελαδα, που απαιτεί ανάλογο εργατικό αλλά και στελεχικό δυναμικό. Και αφετέρου στην προσέλκυση κεφαλαίων με τη μορφή διδάκτρων από αλλοδαπούς φοιτητές και την ανεμπόδιστη λειτουργία ξένων ιδιωτικών ιδρυμάτων στην εκπαίδευση κι όλα αυτά ενταγμένα στο πλαίσιο της «ελεύθερης διακίνησης εργατικού δυναμικού» (σ.σ. μία από τις τέσσερις ελευθερίες που προβλέπει η Συνθήκη του Μάαστριχτ).

Επί της ουσίας, αξιώνουν να ενταχτούν ολοκληρωτικά τα εκπαιδευτικά ιδρύματα στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς, να είναι «φυτώρια» εκείνης της έρευνας, εκείνου του δυναμικού, εκείνης της γνώσης, που αντιστοιχεί στις επιδιώξεις του ιμπεριαλισμού.

«Πακέτο» προβάλλουν και την «αποκέντρωση», την απόλυτη περιχαράκωση των σπουδών στο πλαίσιο που θα εξυπηρετεί τα συμφέροντα του κεφαλαίου. Με το κάθε ίδρυμα να παίρνει τη θέση του στο σχεδιασμό του κεφαλαίου για ανάπτυξη δράσης σε περιφερειακό επίπεδο, και με βάση αυτή του τη θέση να καθορίζει το περιεχόμενο σπουδών, το επίπεδο της παρεχόμενης γνώσης, το ύψος των διδάκτρων, τις σχολές, την ίδια την αποστολή του.Για παράδειγμα εκπαιδευτικό ίδρυμα στη Θεσσααλία με περιεχόμενο σπουδών προσαρμοσμένο στην οικονομία της περιοχής.

Οσο για την περιβόητη «κατάργηση του προστατευτισμού», ενίοτε λεγόμενη και «ανεξάρτητη» λειτουργία των ιδρυμάτων, δεν είναι παρά μια ακόμα περιγραφή της ιδιωτικοποίησης. Αλλωστε είναι ξεκάθαρο το συμπέρασμα της τράπεζας, ότι θα πρέπει να αναλαμβάνουν οι φοιτητές «μέρος του κόστους των υπηρεσιών (!) που τους προσφέρονται», με το ρόλο του κράτους να περιορίζεται στην καταβολή «διευκολύνσεων και επιχορηγήσεων». Είναι περισσότερο από προφανές ότι μια τέτοια εξέλιξη έρχεται σε κάθετη αντίθεση με τα συμφέροντα του λαού και της νεολαίας, που θα νιώσουν στην άδεια τους τσέπη ότι «κατάργηση προστατευτισμού» θα πει απόλυτη κατάργηση της όποιας δημόσιας και δωρεάν Παιδείας έχει απομείνει.

Απ' όποια πλευρά και αν το κοιτάξει κανείς, κανένα επιμέρους μερεμέτι δεν αναιρεί ότι στο ανταγωνιστικό περιβάλλον που ευαγγελίζονται, η τιμή των διδάκτρων θα αναπτύσσεται παράλληλα με το επίπεδο σπουδών - και την προοπτική ανάλογης επαγγελματικής αποκατάστασης - στη βάση του δόγματος «ό,τι πληρώσεις παίρνεις».

Και επειδή το κεφάλαιο χρειάζεται μεν τα κατάλληλα στελέχη για να διαχειριστούν την ανάπτυξή του, αλλά χρειάζεται και εργάτες με εκείνες τις δεξιότητες ώστε να ανταποκρίνονται στο επίπεδο ανάπτυξης των παραγωγικών δυνάμεων, δηλαδή στην ικανότητα της χρήσης των εξελισσόμενων μηχανών, της τεχνολογίας θα υπάρχει και η μεγάλη μάζα με τα δεύτερης κατηγορίας σχολές, που θα παρέχουν γνώσεις κομμένες και ραμμένες στα «προσόντα» των θέσεων εργασίας που... αναλογούν στα παιδιά των κατώτερων λαϊκών στρωμάτων.

Η απόλυτη μετατροπή της ανώτατης εκπαίδευσης σε εμπόρευμα, όσο και αν δε χρησιμοποιείται ως όρος, είναι εμφανής σε πολλά σημεία του σχετικού Οικονομικού Δελτίου: «Υπηρεσίες που παρέχονται» είναι η εκπαιδευτική διαδικασία, «χρήστες» είναι οι φοιτητές, «στελέχη» είναι οι καθηγητές - και οι μάνατζερ βέβαια που θα βρουν τη θέση τους στα «ανταγωνιστικά» ιδρύματα.

Συνεχίζεται...

http://www.rizospastis.gr/story.do?id=3196935&publDate=15/1/2006

abbis:
..Συνέχεια...

Απόλυτη ταύτιση στόχων και θέσεων

Η επιχειρηματολογία του κεφαλαίου, όπως και της κυβέρνησης σε μεγάλο βαθμό, ακολουθεί την ήδη δοκιμασμένη επιχειρηματολογία σε άλλους δημόσιους τομείς που έχουν υποστεί το σάρωμα των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων. Λέει ότι με βάση στοιχεία ερευνών «στην ουσία δε μας λείπουν τόσο τα εξειδικευμένα στελέχη, όσο η κατάλληλη νοοτροπία και το πλαίσιο που θα κάνει τα άτομα παραγωγικά μέσα σε ένα αξιοκρατικό περιβάλλον». Η νοοτροπία - μας λένε - λείπει, και είναι γεγονός ότι «στο μυαλό είναι ο στόχος», στη διαμόρφωση εκείνης της συνείδησης που δε θα διακρίνει πέρα από το μονόδρομο του καπιταλισμού, θα υποτάσσεται και θα ακολουθεί πιστά τους σχεδιασμούς του κεφαλαίου, θεωρώντας οτι για να έχει καλύτερη ζωή πρέπει να δουλεύει για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων. Εχοντας δε διαμορφώσει στην κοινωνία την άποψη ότι εκείνο που φταίει και οι δημόσιες υπηρεσίες δε λειτουργούν καλά, είναι η μονιμότητα των υπαλλήλων και τα ρουσφέτια, η επανάληψη του επιχειρήματος για την ανώτατη εκπαίδευση έρχεται να πατήσει σε διαμορφωμένο έδαφος. Αλλο ένα δείγμα ότι οι όποιες αλλαγές στην εκπαίδευση συνοδεύουν και εξυπηρετούν τις αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις.

Δεν προκαλεί έκπληξη η ταύτιση των προτάσεων της τράπεζας με την ατζέντα που έχει καθορίσει το υπουργείο και τους βασικούς άξονες των προτάσεων της «επιτροπής σοφών». Εκείνο που αμφισβητείται, από όλες τις παραπάνω πλευρές, είναι η δημόσια και δωρεάν Παιδεία, το επίπεδο των προγραμμάτων σπουδών, το δικαίωμα στη μόρφωση και φυσικά το δικαίωμα στη δουλιά με δικαιώματα. Με αυτούς τους όρους, πράγματι, ο λόγος της όποιας τράπεζας είναι ...βαρύνουσας σημασίας, δεδομένου ότι διεκδικεί να ακούγεται η φωνή της όταν πρόκειται για το αυριανό εργατικό δυναμικό, για τη συνείδηση που θα έχουν οι εργαζόμενοι. Αλλά και βραχυπρόθεσμα, αφού διεκδικεί ρόλο σπόνσορα «ανταγωνιστικών» ιδρυμάτων και πιστωτή φοιτητικών δανείων.

Οι προωθούμενες αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση, με γνώμονα τις παραγγελιές του μεγάλου κεφαλαίου, του ιμπεριαλισμού, είναι ιδιαίτερα επικίνδυνες για το λαό και τη νεολαία. Οι ίδιες οι εξελίξεις επιβάλλουν το λαϊκό και νεολαιίστικο κίνημα να ορθώσουν ρωμαλέο ανάστημα υπεράσπισης των δικαιωμάτων τους, να αντισταθούν στην απόπειρα κατάργησης του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, να βάλουν τρικλοποδιά στα σχέδια του κεφαλαίου και των πολιτικών εκφραστών του. Να διεκδικήσουν εκείνη την ανώτατη εκπαίδευση που χωρίς ταξικούς περιορισμούς, θα παρέχει υψηλού επιπέδου επιστημονική μόρφωση, με μόνη προϋπόθεση να τεθεί ο πλούτος της γνώσης στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών.


Ελένη ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ

http://www.rizospastis.gr/story.do?id=3196935&publDate=15/1/2006

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page