Άσχετο, αλλά μάλλον 10ετία του 00 εννοούσες

αφού δεκαετία του 90 σημαίνει από 1980-1989
Προσυπογράφω στο να διαβαστεί όλο το τόπικ διότι παρατίθονται πολλές ενδιαφέρουσες απόψεις (οι συντριπτική πλειονότητα αυτών υπέρ του Ρόσα

)
Διάβαζα και συνεχίζω να διαβάζω ΚΟΜΙΞ, Κλασσικά κ.λ.π.. Πραγματικά εδώ και αρκετό καιρό έχω πάψει πλέον να έχω τον ενθουσιασμό που είχα όταν ξεφύλλιζα τις σελίδες των παλαιότερων τευχών. Και αυτό δεν νομίζω να συμβαίνει επειδή μεγαλώνω

αλλά ακριβώς λόγω της συνεχώς μειωμένης ποιότητας των ιστοριών. Αυτό το φαινόμενο δυστυχώς είναι γενικότερο, στο Μίκυ Μάους, στα Κλασσικά (καλά για το Αλμανάκο δεν το συζητάμε καν...αν και τα πολύυ παλιά τεύχη είχαν εξαιρετικές ιστορίες, με τον Φάντομ Ντακ ή τον Ινδιάνα Γκούφυ). Περάσανε οι εποχές με τις μικρές αλλά τόσο πλούσιες και περιεκτικές ιστοριούλες του Ντόνταλτ, Σκρουτζ, Φέθρυ κ.λ.π. (κυρίως στα Κλασσικά και στο Μίκυ Μάους) ή τις επικές ιστορίες που συνήθως εξέδιδε το ΚΟΜΙΞ. Ιστορίες που τις διάβαζες και σου έμεναν, ήξερες ότι δεν υπάρχει περίπτωση κάποια στιγμή να μην τις ξαναδιαβάσεις!
Προσπαθώ όμως να είμαι αισιόδοξος

Οι ιστορίες του Μπαρξ με πρωταγωνιστή τον Σκρουτζ δεν μπορώ να πω ότι μου άρεσαν ιδιαίτερα though

Του Ρόσα όμως σίγουρα όλες τους ήταν 1 και 1.. άψογες (ειδικά εκείνες που ήταν συνέχειες ιστοριών του Μπαρκς!)
Όσων αφορά τον Ρόσα και το Κόμιξ, κατα καιρούς δημοσιεύονταν σε αυτό συνεντεύξεις με τον Ρόσα, γράμματα του Ρόσα ειδικά για τους έλληνες αναγνώστες του περιοδικού, αναλύσεις των ιστοριών του γραμμένες από τον ίδιο, έτσι είχε δωθεί η εντύπωση ότι οι σχέσεις του περιοδικού με εκείνον ήταν άριστες.
Από το τόπικ που παρέθεσε ο emmanuel, το μέλος Birch που από όσο καταλαβαίνω είναι γνωστό και δημοφιλές μέλος εκείνου του φόρουμ δύο απαντήσεις του Ρόσα σε e-mails που του είχε στείλει. Δεν ξέρω βέβαια αν είναι αλήθεια, αλλά μπορείτε να διαβάσετε μετά όλο το τόπικ και να κρίνετε μόνοι σας..
...
1.
Έστειλα ένα γράμμα στον Ρόσα για να μου πει τί ακριβώς έγινε, και δείτε την απάντηση του:
Don Rosa Wrote:
My NAME & LIKENESS are my property, and I’ve started trying to prevent publishers from thinking they can exploit me freely to sell their comics. I simply tell them that they can’t use my name without my permission, which I would give them if they SIMPLY ASKED. But these Disney publishers will NEVER do that. They refuse to admit they need my permission even though the law says they do. Some publishers like Brazil and France keep publishing all-Rosa books and albums, but without using my name... anonymous collections. And that’s okay with me! But Greece is one of two publishers that simply ignore my requests for a discussion, and (so I’m told) they continue to publish books of my work with my name. Maybe they figure that when my name is written in Greek, I can’t claim it’s “my” name. But I can’t say what their idea is since they simply ignore my mails, even though we’d previously had such an EXCELLENT relationship! Apparently friendship means nothing when it comes to business ethics.
But they naturally don’t send me copies of the Rosa books they publish, so I’m not sure what’s going on. Do they still use my name to promote their books?
But yes, it’s absolutely true that it’s due to the attitude of the Greek and French and Brazilian and Dutch publishers that is one of the reasons I finally got fed up with the system and quit.
Τι έχετε να πείτε;
EDIT:
http://www.komixmag.gr/news.php?a=16 ...
...
2.
Μου απάντησε στο email που του στειλα μετά το πρώτο...
Don Rosa Wrote:
>>>>>Thank you for your quick response.
You caught me sitting at the computer answering mails.
>>>>>During the last month, there was a book named "KOMIΞ Library", where they published your first 15 stories, but without your name written anywhere in the book... We were curious about why did they omitted to mention it, but now we understand the reason.....
That’s “good” news. I’m glad they paid attention to the law even if I’m sorry that there is NO REASON they leave my name off their books of my work other than their corporate stubbornness.
But, if I may ask: their books are legal “swipes” of the contents of a series of books I help edit for Egmont called the HALL OF FAME series that reprints all of my Duckwork chronologically. Egmont and I have an agreement, and they use my name, likeness and my new texts with my permission. And the Greek’s publishing license gives them the rights to “swipe” all the work organized by Egmont. But do the Greek books also use my texts and extra features? They are not allowed to do that, either -- THAT material IS under MY copyright. But... if they aren’t using my name, I can’t imagine how they could use the texts and extra material. It wouldn’t make any sense. “And here is a text contributed by an anonymous author”, “Here is some old comic art by an unknown artist”.
>>>> I have to ask Mr. Terzopoulous about this case. I will contact you If I have any news
YOU KNOW MR. T??? He and his wife and his son are SUCH WONDERFUL PEOPLE!!! As are ALL the people I met there at his company! My trip to Greece 4 years ago was possibly the NICEST trip to visit a European Disney publisher that I’ve ever had! Never before did I meet nicer people at the company, or see nicer fans at the bookstores, or (of course!) see more wondrous sights or eaten such magnificent food! I don’t think another publisher ever treated me better! And KOMIX is the best Disney comic publication on this planet! I enjoyed contributing interviews to it every issue.
I hope Mr. T knows all that, but he must, because I would always tell him so in my e-mails to him, even when I was saying that we *still* needed to discuss his use of my name in his books. It’s a lot like Finland -- my other favorite Disney publisher, also one I had the BEST relation with and which treated me so well... then when I simply suggested they needed to have an agreement with me to use my name, it all suddenly disappeared with no explanation. It makes no sense! But... after 20 years I finally got TOO TIRED of the constant frustration to care anymore. They finally destroyed my enthusiasm...
Ο Καημένος... κάηκε από την φιλικότητα που δείχνει σε όλους...
...
Και παρακάτω έχει απάντηση σε e-mail που έστειλε στον κ.Τερζόπουλο, διευθυντή του ΚΟΜΙΞ:
...
Επιτέλους ήρθε η απάντηση από τον κ. Τερζόπουλο.
Quote:
Αγαπητέ Μάνο,
Ουδεμία σχέση και ευθύνη έχουμε εμείς με την επιθυμία του φίλου μας Ντον να αποσυρθεί από την ενεργό συμμετοχή του στην ομάδα σχεδιαστών της Ντίσνεϋ. Τον θαυμασμό μας και την εκτίμηση που τρέφουμε για το έργο και το πρόσωπό τους αποτυπώθηκε στην φιλοξενία που του προσφέραμε στον τόπο μας φροντίζοντας να μείνει στο καλύτερο ξενοδοχείο που διαθέτουμε στην Αθήνα, που όπως είπε και ίδιος έμεινε εντυπωσιασμένος και ενθουσιασμένος. Επιπροσθέτως προσωπικά ανέλαβα την ξενάγησή του και της συζύγου του όλο τον χρόνο που έμεινε στην Αθήνα.
Θα πρέπει να γνωρίζεται μερικά πράγματα πως διαμορφώνονται οι εμπορικές σχέσεις μας με την Ντίσνεϋ. Από το 1966 που εκδίδουμε τα περιοδικά Ντίσνεϋ στην Ελλάδα έχουμε συμβόλαιο με την ίδια την Εταιρεία Ντίσνεϋ και ποτέ δεν υπήρξε κάτι παρόμοιο ή παραπλήσιο με τους σχεδιαστές της. Μάλιστα πριν από την έκδοση του Κόμιξ τα ονόματα των σχεδιαστών ήταν άγνωστα όχι μόνον σε μας αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο.
Τα πνευματικά δικαιώματα που καταβάλουμε στην Ντίσνεϋ είναι υψηλά όπως υψηλά είναι και τα ποσά που πληρώνουμε για την αγορά του υλικού. Εμείς δεν θα μπορούσαμε να δημοσιεύσουμε ιστορίες του Ντόν αν δεν μας τις προμήθευε η Ντίσνεϋ. Τώρα τις οικονομικές σχέσεις που είχε και έχει ο Ντον με την Ντίσνεϋ δεν τις γνωρίζουμε. Όπως δεν γνωρίζουμε τις νομικές σχέσεις που έχουν οι σχεδιαστές με την Ντίσνεϋ για να τους δοθεί η άδεια να σχεδιάζουν φιγούρες που της ανήκουν. Ο Καρλ Μπαρκς δημιούργησε ήρωες και σχεδίασε ιστορίες των οποίων τα πνευματικά δικαιώματα περιήλθαν στην Ντίσνεϋ. Ο Ντον χρησιμοποίησε τους ήρωες και τα σενάρια ιστοριών του Μπαρκς για να δημιουργήσει τις δικές του ιστορίες.
Ως γνωστόν στην Αμερική τα πνευματικά δικαιώματα είναι απόλυτα προστατευμένα, έτσι μια προσφυγή εναντίον της Ντίσνεϋ στα αμερικανικά δικαστήρια θα έλυναν τον Γόρδιο Δεσμό. Άρα το θέμα πρέπει να είναι αρκετά περίπλοκο και αμφισβητήσιμο. Αν έχει παράπονα και προβλήματα με την Ντίσνεϋ, ή μετάνιωσε για τα συμβόλαια συνεργασίας του εμείς δεν μπορούμε να τα λύσουμε. Ούτε, εξ άλλου, μας πέφτει λόγος. Όσον αφορά τον σχεδιασμό του ονόματός του και την φωτογραφία του προσώπου του από τότε που μας ειδοποίησε ότι δεν μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε χωρίς την άδειά του, σεβαστήκαμε την επιθυμία του και δεν τα χρησιμοποιήσαμε.
Μας στενοχωρεί το γεγονός ότι διατυπώνει παράπονα εναντίον μας, αλλά αλλού είναι το πρόβλημα και αλλού πρέπει να βρει την λύση. Εμείς θα είμαστε παντοτινά φίλοι του.
Με εκτίμηση,
Χρήστος Τερζόπουλος
Πιστεύω ότι έτσι λύνεται οριστικά το θέμα της Βιβλιοθήκης ΚΟΜΙΞ, και ότι τελικά ο Ρόσα έκανε κάποιους λανθασμένους χειρισμούς. Ελπίζω, όπως και όλοι μας, να βρει ο Ρόσα λύση σε αυτό το θέμα.
...
Ένα ποστ που δημοσιεύτηκε μετά:
"Οσον αφορα τισ ιστοριες που βαζουν του Ροσα στο Κομιξ, το ονομα αναφερεται μεσα στα περιεχομενα. Μαλλον τους εχει απαγορευσει να το βαζουν στο εξωφυλλο και στα κειμενα που γραφουν. Θυμαμαι προσφατα σχετικα σ ε ενα αρθρο σε ενα τευχος γραφαν μεσα "ο σχεδιαστης του Βιου και της Πολιτειας" αντι για το ονομα του ...δεν μου κανε εντυπωση, αλλα μετα απο οσα μαθαμε για την κοντρα με τον Τερζοπουλο, οταν επεσε ξανα στα χερια μου το τευχος αυτο και το διαβασα πεθανα στα γελια!!!Γραψαν ο σχεδιαστης του Βιου και της Πολιτειας για να μη γραψουν το ονομα του!!!!!!!!Τραγικο, ετσι??
Μαλλον το ονομα του μπορουν να το γραφουν μονο μια φορα σε καθε τευχος, στα περιεχομενα, οταν βεβαια υπαρχει ιστορια του Ροσα μεσα. Αλλα στο εξωφυλλο πλεον οχι!!Ουτε στα αρθρα!!!Τωρα, για ποιο λογο στη βιβλιοθηκη κομιξ δεν αναφερουν πουθενα το ονομα του σχεδιαστη, αλλη ιστορια...Οι ιστοριες παντως σημερα τελειωσαν. Αυτη με τους καμπαλερος στο σημερινο Κομιξ (αν το πηρε καποιος ας γραψει τι λεει το τευχος!) ειναι η τελευταια που τους ειχε απομεινει του μεγαλου Ροσα. Υπαρχει αλλη μια που ειχε γραψει για τη σειρα παπιοπεριπετειες, αλλα δεν ξερω αν σκοπευουν να βαλουν την εν λογω ιστορια και στο κομιξ. Οποτε, πρακτικα, αυτο σημαινει οτι Ροσα θα βλεπουμε μονο στη βιβλιοθηκη Κομιξ απο δω και περα..."
Και ένα ακόμη
"Ναι ρε παιδια, εχου λαβει τοσα γραμματα. Κ γω εχω στειλει κατα καιρους και αλλοι, επιδιωκοντας να αλλαξει προς το καλυτερο το περιοδικο, με παραπονα αλλα και προτασεις. Μας εγραψαν κανονικοτατα ομως. Προτιμοτερο να στειλουμε τη συμπαρασταση μας στο Ροσα τουλαχιστον, μη νομιζει οτι ολοι ο Ελληνες ειναι απληστοι και τον εκμεταλλευονται. Εμεις τον αγαπαμε τον Ροσα μεσα απτη δουλεια του και τον θαυμαζουμε. "