Τίτλος Μαθήματος:Υψηλές Τάσεις Ι (ΥΤ Ι)
Διδάσκοντες (ακαδημαϊκό έτος 2006-07):α) κ. Μικρόπουλος Παντελής (Επίκουρος Καθηγητής) pnm[at]eng.auth.gr (Θεωρία)
β) κ. Μαυροειδής Πέτρος (Μεταπτυχιακός Φοιτητής) pmavr[at]auth.gr (Ασκήσεις και Εργαστήριο)
γ) κ. Λαζαρίδης Λάζαρος (Μεταπτυχιακός Φοιτητής) lal[at]auth.gr (Ασκήσεις και Εργαστήριο)
δ) κ. Τσοβίλης Θωμάς (Μεταπτυχιακός Φοιτητής) (Ασκήσεις και Εργαστήριο)
ε) κ. Ζιάκας Δημήτρης (ΕΕΔΙΠ ΙΙ) dziakas[at]auth.gr (Εργαστήριο)
Αντικείμενο μαθήματος:Εισαγωγή στις υψηλές τάσεις.
Εισαγωγή στην τεχνολογία του εργαστηρίου των υψηλών τάσεων.
Παραγωγή και μετρήσεις εναλλασσομένων υψηλών τάσεων.
Παραγωγή και μετρήσεις συνεχών υψηλών τάσεων.
Παραγωγή και μετρήσεις κρουστικών υψηλών τάσεων.
Παραγωγή και μετρήσεις ισχυρών ρευμάτων.
Ώρες διδασκαλίας μαθήματος για το έτος 2006-2007:11.00-13.00->Θεωρία
18.00-20.00->Ασκήσεις
κάθε Δευτέρα και τα δύο.
Ωστόσο πολλές φορές την ώρα των ασκήσεων γίνεται θεωρία ή και το ανάποδο.
Σύγγραμμα:"Τεχνολογία των Υψηλών Τάσεων"
Κ.Α. Στασινόπουλος
Εκδόσεις Ζήτη
ΠΡΟΣΟΧΗ!Το παρόν βιβλίο χρησιμοποιείται και στα μαθήματα:
Υψηλές Τάσεις ΙΙ (7ο εξάμηνο - Τομέας Ενέργειας - Υποχρεωτικό)
Υψηλές Τάσεις ΙΙΙ (8ο εξάμηνο - Τομέας Ενέργειας - Επιλογής)
Υψηλές Τάσεις ΙV (9ο εξάμηνο - Τομέας Ενέργειας - Επιλογής)
Διανομή (ακαδ. έτος 2006-07):Γραμματεία Τομέα Ηλεκτρικής Ενέργειας, 5ος όροφος κτηρίου Δ' ΗΜΜΥ
Ύλη μαθήματος (ακαδ. έτος 2006-07):Κεφ. 1 ΟΛΟ
Κεφ. 3 ΟΛΟ (εκτός 3-9, 3-12, 3-13)
Τρόπος εξέτασης:Εξέταση Θεωρίας και Ασκήσεων (κλειστά βιβλία και σημειώσεις)
Επιπλέον πληροφορίες:To μάθημα διδάσκεται 4 ώρες κάθε εβδομάδα, 2 από αυτές αντιστοιχούν στη θεωρία και οι άλλες 2 στις ασκήσεις.
Το μάθημα περιλαμβάνει και 5 υποχρεωτικά εργαστήρια.
1) Περιγραφή, κανονισμός ασφαλείας και λειτουργία του Εργαστηρίου Υψηλών Τάσεων - Μ/Σ δοκιμής και φαινόμενο Ferranti
2) Παραγωγή και μέτρηση Εναλλασσόμενων Υψηλών Τάσεων (ΕΥΤ)
3) Παραγωγή και μέτρηση Συνεχών Υψηλών Τάσεων (ΣΥΤ) και διερεύνηση της λειτουργίας των διαφόρων ανορθωτικών διατάξεων
4) Παραγωγή και μέτρηση Κρουστικών Υψηλών Τάσεων (ΚρΥΤ) και διερεύνηση της λειτουργίας των μονοβάθμιων γεννητριών ΚρΥΤ
5) Μέτρηση Κρουστικών Υψηλών Τάσεων με ωμικό και χωρητικό καταμεριστή τάσης - Μελέτη της απόκρισης των καταμεριστών τάσης
Και τα 5 εργαστήρια πραγματοποιούνται στο εργαστήριο των ΥΤ στο υπόγειο του κτιρίου Δ και οι γραπτές εργασίες παραδίνονται στον ίδιο χώρο εντός μιας εβδομάδας από την διεξαγωγή της εκάστοτε άσκησης.
Οι προφορικές εξετάσεις του εργαστηρίου πραγματοποιούνται σε μέρες που ανακοινώνονται από τους υπεύθυνους, οι φοιτητές προσέρχονται με τις ομάδες τους αλλά οι ερωτήσεις και ο βαθμός είναι προσωπικός.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Η 5η εργαστηριακή άσκηση
δεν θα πραγματοποιηθεί το ακαδ. έτος
2006-07 λόγω του περιορισμένου χρόνου του εξαμήνου.
Ο βαθμός του μαθήματος προκύπτει ως εξής:
Βαθμός μαθήματος = 0,24*(Βαθμός προφορικής εξέτασης) + 0,015*(βαθμός 1ης εργασίας) + ... + 0,015*(βαθμός 4ης εργασίας) + 0,7*(βαθμός γραπτού)
Σε περίπτωση κοψίματος και στις 2 εξεταστικές το εργαστήριο πρέπει να επαναληφθεί από την αρχή.
Επιπλέον υλικό:Στον τομέα downloads, και συγκεκριμένα
εδώ μπορείτε να βρείτε παλιά θέματα (ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Για να αποκτήσετε πρόσβαση στα θέματα πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του forum. Οι απλοί επισκέπτες δεν έχουν πρόσβαση.)
Στην ιστοσελίδα του μαθήματος περιέχονται προγράμματα προσομοίωσης κυκλωμάτων.
Ιστοσελίδες:Iστοσελίδα μαθήματος στο eTHMMYΣχόλια - απόψεις - συμβουλές:RuLeZ: Το πρώτο απο την "τετραλογία" των Υψηλων Τάσεων. Και αυτή η σειρά μαθημάτων αποτελεί ένα βασικό κομμάτι του τομέα ενέργειας. Το μάθημα θεωρείται απο τα "βαρβάτα" του εξαμήνου για αυτό οι φοιτητές πρέπει να δείξουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Απαιτείται αρκετή δουλειά στο σπίτι μιας και το μάθημα περιλαμβάνει εργαστήρια που συνοδεύονται απο εργασίες αλλά και απο προφορική εξέταση στο τέλος του εξαμήνου, η οποία χαρακτηρίζεται από το "ψαρωτικό" της στυλ! Η δυσκολία του μαθήματος έγκειται στο οτι σε περίπτωση κοψίματος το εργαστήριο επαναλαμβάνεται ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ, πράγμα επώδυνο για τους φοιτητές. Επίσης η θεωρία που πέφτει στις εξετάσεις χαρακτηρίζεται από συνδυαστικές ερωτήσεις οι οποίες και αποτελούν ένα μεγάλο ποσοστό του βαθμού γι αυτό και ο φοιτητής πρέπει να έχει μια σφαιρική εικόνα του όλου μαθήματος. Οι ασκήσεις θεωρούνται αναμενόμενες αφού παρόμοιες γίνονται στις ώρες των ασκήσεων.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Το παρόν topic θα παραμείνει κλειδωμένο και η διαχείρισή του θα γίνεται απο τους εκάστοτε συντονιστές. Αν θέλετε να "ποστάρετε" την άποψή σας στο τμήμα "
Σχόλια - απόψεις - συμβουλές" παρακαλείσθε να την εκφράσετε σε άλλο
ξεχωριστό topic και αυτή θα μεταφερθεί στο παρόν από κάποιον συντονιστή.