THMMY.gr

Μαθήματα Κύκλου Ηλεκτρονικής & Υπολογιστών => Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας => Topic started by: edenaxas on December 23, 2010, 14:39:14 pm



Title: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: edenaxas on December 23, 2010, 14:39:14 pm
όταν λέμε ομοιόμορφο κβαντιστή, εννοούμε πως εαν πχ έχω 8 Bit θα βρώ το εύρος της μεταβλητής και θα βάλω το 0000 0000 να δέιχνει στη minimum τιμή? Δηλαδή έστω οτι στην MxN συνιστόσα βρήκα πως για όλα τα blocks το range ειναι R, τοτε θα βάλω τον 8bit κβαντιστή να χωρίσει το R σε 256 τμήματα που θα αντιστοιχούν στα 256 βήματα του κβαντιστή?


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: pmousoul on January 04, 2011, 14:53:19 pm

έχω κι εγώ παρόμοια απορία..

έστω ότι ένα συγκεκριμένο pixel σε κάθε μετασχηματισμένο με dct2 τμήμα της εικόνας παίρνει τιμές από 15 μέχρι 200 και ότι αυτό το pixel θα πρέπει να κωδικοποιηθεί με 6 bits..

αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να χωρίσουμε το διάστημα [15,200] σε 64 ίσα υποδιαστήματα και να αντιστοιχίσουμε στο κάθε ένα διάστημα μία τιμή από 0 μέχρι 63?


τι γίνεται στην περίπτωση που το pixel παίρνει πάντα την τιμή 255 και θα πρέπει να κωδικοποιήσουμε με 8 bits?

δηλ. το διάστημα τιμών είναι [255,255]?


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: edenaxas on January 04, 2011, 15:15:39 pm
μηπως κατι παιζει και παντα παιρνει την τιμη 255? μηπως τερματιζει το int8? ψαξτο λιγο...


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: Verminoz on January 04, 2011, 16:42:51 pm

έχω κι εγώ παρόμοια απορία..

έστω ότι ένα συγκεκριμένο pixel σε κάθε μετασχηματισμένο με dct2 τμήμα της εικόνας παίρνει τιμές από 15 μέχρι 200 και ότι αυτό το pixel θα πρέπει να κωδικοποιηθεί με 6 bits..

αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να χωρίσουμε το διάστημα [15,200] σε 64 ίσα υποδιαστήματα και να αντιστοιχίσουμε στο κάθε ένα διάστημα μία τιμή από 0 μέχρι 63?

Ομοιόμορφος έχω την εντύπωση ότι σημαίνει ίσα διαστήματα μεταξύ των επιπέδων του κβαντιστή. Από εκεί και πέρα στο παράδειγμα που φέρνεις χωρίζεις το [15,200] σε 64 ίσα διαστήματα. Στην προκειμένη περίπτωση τα επίπεδα κβαντισμού προκύπτουν:

15, 17.9, 20.8, 23.7, 26.6 ... 200

δηλαδή από το 15 μέχρι το 200 με βήμα (200-15)/64 = 2.9 (περίπου).
Από εκεί και πέρα κάθε τιμή αυτού του συγκεκριμένου pixel από κάθε block θα στρογγυλοποιείται στο κοντινότερο επίπεδο κβαντισμού.

τι γίνεται στην περίπτωση που το pixel παίρνει πάντα την τιμή 255 και θα πρέπει να κωδικοποιήσουμε με 8 bits?

δηλ. το διάστημα τιμών είναι [255,255]?

Δε σε νοιάζει, θα προκύψει κακή συμπίεση καθώς θα ξοδεύεις 8 bits για να αναπαραστήσεις 1 μόνο τιμή, αλλά εφόσον σου λέει ότι με τόσα bits θα το κάνεις, με τόσα θα το κάνεις. Γι αυτό υπάρχουν διάφοροι πίνακες κβαντισμού που κοιτάνε να τους βελτιώσουν. Σου προέκυψε κάτι τέτοιο;


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: pmousoul on January 04, 2011, 22:03:20 pm
τι γίνεται στην περίπτωση που το pixel παίρνει πάντα την τιμή 255 και θα πρέπει να κωδικοποιήσουμε με 8 bits?

δηλ. το διάστημα τιμών είναι [255,255]?

Δε σε νοιάζει, θα προκύψει κακή συμπίεση καθώς θα ξοδεύεις 8 bits για να αναπαραστήσεις 1 μόνο τιμή, αλλά εφόσον σου λέει ότι με τόσα bits θα το κάνεις, με τόσα θα το κάνεις. Γι αυτό υπάρχουν διάφοροι πίνακες κβαντισμού που κοιτάνε να τους βελτιώσουν. Σου προέκυψε κάτι τέτοιο;

το πρώτο στοιχείο (πάνω αριστερή γωνία) στους μετασχηματισμένους με dct2 υποπίνακες 8x8 είναι πάντα 255..

το οποίο είναι λογικό, εφόσον με την χρήση του μετασχηματισμού του συνημιτόνου υποθέτουμε ότι η ενέργεια του σήματος (υποπίνακα 8x8) συγκεντρώνεται στις χαμηλότερες συχνότητες

πρώτα χωρίζουμε την εικόνα σε τμήματα και έπειτα κάνουμε dct2 σε κάθε τμήμα - έτσι λέει η εργασία


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: pmousoul on January 04, 2011, 22:10:24 pm
μηπως κατι παιζει και παντα παιρνει την τιμη 255? μηπως τερματιζει το int8? ψαξτο λιγο...

μπορεί να φταίει αυτό..

ίσως πρέπει να κάνω την εικόνα double πριν την κόψω και μετασχηματίσω το κάθε τμήμα.. μια και η dct2 θέλει όρισμα numeric ή logical..


υ.γ. ευχαριστώ Verminoz και edenaxas για τις απαντήσεις σας :)


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: edenaxas on January 04, 2011, 22:16:45 pm
τι γίνεται στην περίπτωση που το pixel παίρνει πάντα την τιμή 255 και θα πρέπει να κωδικοποιήσουμε με 8 bits?

δηλ. το διάστημα τιμών είναι [255,255]?

Δε σε νοιάζει, θα προκύψει κακή συμπίεση καθώς θα ξοδεύεις 8 bits για να αναπαραστήσεις 1 μόνο τιμή, αλλά εφόσον σου λέει ότι με τόσα bits θα το κάνεις, με τόσα θα το κάνεις. Γι αυτό υπάρχουν διάφοροι πίνακες κβαντισμού που κοιτάνε να τους βελτιώσουν. Σου προέκυψε κάτι τέτοιο;

το πρώτο στοιχείο (πάνω αριστερή γωνία) στους μετασχηματισμένους με dct2 υποπίνακες 8x8 είναι πάντα 255..

το οποίο είναι λογικό, εφόσον με την χρήση του μετασχηματισμού του συνημιτόνου υποθέτουμε ότι η ενέργεια του σήματος (υποπίνακα 8x8) συγκεντρώνεται στις χαμηλότερες συχνότητες

πρώτα χωρίζουμε την εικόνα σε τμήματα και έπειτα κάνουμε dct2 σε κάθε τμήμα - έτσι λέει η εργασία
oxi, oxi... panta to 1o stoixeio exei times se mena >1000! opote sou termatizei to int8..


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: pmousoul on January 04, 2011, 22:22:02 pm

Κοίταξε.. τώρα που δοκίμασα αυτό :


ίσως πρέπει να κάνω την εικόνα double πριν την κόψω και μετασχηματίσω το κάθε τμήμα.. μια και η dct2 θέλει όρισμα numeric ή logical..


οι τιμές της πάνω αριστερής γωνίας του κάθε τμήματος είναι περίπου 4 με 6


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: pmousoul on January 04, 2011, 23:02:14 pm
τελικά καταλήγουμε στα εξής..

αφού διαβάσεις μία εικόνα με την imread()

x= imread('lena256.bmp');

μετά την κάνεις double με

x = double(x);

ή

x = im2double(x);



εγώ μέχρι τώρα το έκανα με την im2double()



edit : Επίσης εάν ξέρει κανείς τίποτα πάνω σε αυτό το θέμα.. ας δώσει τα φώτα του. :)


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: edenaxas on January 05, 2011, 03:54:34 am
diavazeis tin eikona me imread, xwrizeis se blocks 8x8, kaneis gia to ka8eena dct2 kai meta kaneis quantize.

apo tin alli exw piei tosi tequila pou den eimai k sigourogeg epgjerpg


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: Social_waste on January 05, 2011, 04:18:55 am
(pantws an kaneis imread kai meta dct2 sou bgazei automatws double)


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: pmousoul on January 05, 2011, 12:05:37 pm
(pantws an kaneis imread kai meta dct2 sou bgazei automatws double)

σου βγάζει double μόνο εάν δημιουργήσεις νέα μεταβλητή που είτε θα έχει τον κάθε υποπίνακα ή όλους τους υποπίνακες

εάν επεξεργαστείς την ίδια την εικόνα παίρνοντας dct2 στο κάθε 8χ8 τμήμα της και αποθηκεύοντάς το αποτέλεσμα στην ίδια μεταβλητή της εικόνας, σου δίνει uint8

επειδή η αρχική μεταβλητή είναι uint8

έτσι εάν κάνεις την εικόνα double από την αρχή και πάρεις dct2 σε κάθε τμήμα της, αποθηκεύοντάς το στην ίδια μεταβλητή.. έχεις το αποτέλεσμα που θες


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: pmousoul on January 06, 2011, 02:45:17 am

έστω ότι το κάνουμε αυτό :


Ομοιόμορφος έχω την εντύπωση ότι σημαίνει ίσα διαστήματα μεταξύ των επιπέδων του κβαντιστή. Από εκεί και πέρα στο παράδειγμα που φέρνεις χωρίζεις το [15,200] σε 64 ίσα διαστήματα. Στην προκειμένη περίπτωση τα επίπεδα κβαντισμού προκύπτουν:

15, 17.9, 20.8, 23.7, 26.6 ... 200

δηλαδή από το 15 μέχρι το 200 με βήμα (200-15)/64 = 2.9 (περίπου).
Από εκεί και πέρα κάθε τιμή αυτού του συγκεκριμένου pixel από κάθε block θα στρογγυλοποιείται στο κοντινότερο επίπεδο κβαντισμού.

τι γίνεται στην περίπτωση που ο πίνακας κβαντισμού έχει μηδενικά για κάποια pixel?

αφήνουμε τις τιμές ως έχουν?


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: Verminoz on January 06, 2011, 03:40:57 am

έστω ότι το κάνουμε αυτό :


Ομοιόμορφος έχω την εντύπωση ότι σημαίνει ίσα διαστήματα μεταξύ των επιπέδων του κβαντιστή. Από εκεί και πέρα στο παράδειγμα που φέρνεις χωρίζεις το [15,200] σε 64 ίσα διαστήματα. Στην προκειμένη περίπτωση τα επίπεδα κβαντισμού προκύπτουν:

15, 17.9, 20.8, 23.7, 26.6 ... 200

δηλαδή από το 15 μέχρι το 200 με βήμα (200-15)/64 = 2.9 (περίπου).
Από εκεί και πέρα κάθε τιμή αυτού του συγκεκριμένου pixel από κάθε block θα στρογγυλοποιείται στο κοντινότερο επίπεδο κβαντισμού.

τι γίνεται στην περίπτωση που ο πίνακας κβαντισμού έχει μηδενικά για κάποια pixel?

αφήνουμε τις τιμές ως έχουν?

Φαντάζομαι πως...οι τιμές αυτές κατασφάζονται. Αφού σου λέει ότι το κωδικοποιείς με 0 bits τότε ουσιαστικά δεν κωδικοποιείς αυτές τις τιμές. Ας με διορθώσει κάποιος αν κάνω λάθος αλλά η λογική αυτό λέει.

Να ρωτήσω κι εγώ κάτι: Πως υπολογίζουμε MSE και PSNR μιας RGB εικόνας; Για κάθε κανάλι ξεχωριστά ή κάτι άλλο;


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: edenaxas on January 06, 2011, 14:09:35 pm
1. gia ta 0 bits, den asxolisai me tis times aftes kai sti 8esi tous vazeis 0. O pinakas kvantismou edw paizei ligo kai to rolo tou filtrou pou kovei tis psiles syxnotites...

2. mse :
e = a - b;
e = e .^2;
s = sum(e, 1);
s = sum(s, 2);
mse = s/64;

psnr = 10 * log10( 255^2 / mse);

i think so.. min sas parw kai sto laimo mou
           


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: Verminoz on January 06, 2011, 15:05:02 pm
s = sum(e, 1);
s = sum(s, 2);
mse = s/64;

Εδώ με προβληματίζει λίγο. Αφού πρέπει να βρεις το μέσο όρο (mean) γιατί δεν κάνεις απλά
mse = mean2(e);
?

Πάντως τον τρόπο τον ήξερα. Απλά για RGB που είναι τρικάναλο το κάνεις για κάθε κανάλι ξεχωριστά και το αφήνεις έτσι?


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: edenaxas on January 06, 2011, 17:23:10 pm
s = sum(e, 1);
s = sum(s, 2);
mse = s/64;

Εδώ με προβληματίζει λίγο. Αφού πρέπει να βρεις το μέσο όρο (mean) γιατί δεν κάνεις απλά
mse = mean2(e);
?
e nai mporeis kai etsi!
Quote
Πάντως τον τρόπο τον ήξερα. Απλά για RGB που είναι τρικάναλο το κάνεις για κάθε κανάλι ξεχωριστά και το αφήνεις έτσι?
nai egw afto ekana...


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: TeeKay on January 06, 2011, 18:06:28 pm
Περίπου τι αποτελεσματα σας βγαινουν στο τελος?
Η τελικη εικονα μοιαζει με την αρχικη η ειναι πολυ πιο μαυρη???


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: pmousoul on January 06, 2011, 21:56:06 pm
s = sum(e, 1);
s = sum(s, 2);
mse = s/64;

Εδώ με προβληματίζει λίγο. Αφού πρέπει να βρεις το μέσο όρο (mean) γιατί δεν κάνεις απλά
mse = mean2(e);
?
e nai mporeis kai etsi!

Παίδες.. γιατί 64 και όχι 65536..

Θέλω να πω.. δεν πρέπει να το κάνουμε για όλη την εικόνα?

έτσι e=a-b

όπου a η ανακατασκευασμένη και b η αρχική..


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: pmousoul on January 06, 2011, 22:27:28 pm

για το PSNR δείτε και λίγο αυτό :

http://en.wikipedia.org/wiki/Peak_signal-to-noise_ratio



Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: edenaxas on January 07, 2011, 03:27:00 am
einai 64, gia ta 64 pixel ka8e 8x8 block pou xwrizeis tin eikona


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: pmousoul on January 07, 2011, 09:02:08 am
einai 64, gia ta 64 pixel ka8e 8x8 block pou xwrizeis tin eikona

δηλ. βρίσκεις ένα mse για κάθε τμήμα?

τι νόημα έχει για κάθε τμήμα - για την εικόνα δεν είναι που μας ενδιαφέρει?


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: pmousoul on January 07, 2011, 11:33:27 am
RGB 2 YUV :

Y = ( (  66 * R + 129 * G +  25 * B + 128) >> 8) +  16
U = ( ( -38 * R -  74 * G + 112 * B + 128) >> 8) + 128
V = ( ( 112 * R -  94 * G -  18 * B + 128) >> 8) + 128

"a >> b" denotes a / 2^b

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms893078
http://en.wikipedia.org/wiki/YUV

E? :)


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: edenaxas on January 07, 2011, 12:21:20 pm
einai 64, gia ta 64 pixel ka8e 8x8 block pou xwrizeis tin eikona

δηλ. βρίσκεις ένα mse για κάθε τμήμα?

τι νόημα έχει για κάθε τμήμα - για την εικόνα δεν είναι που μας ενδιαφέρει?
nai sorry, twra to 3anaeida. vriskeis mse kai psnr gia oli tin eikona, kai gia ka8e kanali xwrista.


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: pmousoul on January 07, 2011, 14:17:51 pm

έστω ότι το κάνουμε αυτό :


Ομοιόμορφος έχω την εντύπωση ότι σημαίνει ίσα διαστήματα μεταξύ των επιπέδων του κβαντιστή. Από εκεί και πέρα στο παράδειγμα που φέρνεις χωρίζεις το [15,200] σε 64 ίσα διαστήματα. Στην προκειμένη περίπτωση τα επίπεδα κβαντισμού προκύπτουν:

15, 17.9, 20.8, 23.7, 26.6 ... 200

δηλαδή από το 15 μέχρι το 200 με βήμα (200-15)/64 = 2.9 (περίπου).
Από εκεί και πέρα κάθε τιμή αυτού του συγκεκριμένου pixel από κάθε block θα στρογγυλοποιείται στο κοντινότερο επίπεδο κβαντισμού.

τι γίνεται στην περίπτωση που ο πίνακας κβαντισμού έχει μηδενικά για κάποια pixel?

αφήνουμε τις τιμές ως έχουν?

Φαντάζομαι πως...οι τιμές αυτές κατασφάζονται. Αφού σου λέει ότι το κωδικοποιείς με 0 bits τότε ουσιαστικά δεν κωδικοποιείς αυτές τις τιμές. Ας με διορθώσει κάποιος αν κάνω λάθος αλλά η λογική αυτό λέει.

πάντως εάν τις αφήσουμε όπως είναι έχουμε καλύτερα αποτελέσματα - καλύτερη ποιότητα στις ψηλές συχνότητες

εάν μηδενίσουμε, η εικόνα περνάει από χαμηλοπερατό και το αποτέλεσμα είναι αισθητά θολό

τι λέτε?


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: edenaxas on January 07, 2011, 14:55:31 pm
σωστα, το θεμα ειναι πως οσο πιο κατω και δεξια πας απο το πανω αριστερο στοιχειο (dc συνιστώσα) τοσο λιγοτερη σημασια πρεπει να δίνεις.

για να κανεις μια πετυχημενη συμπίεση πρεπει να βρείς την καταλληλη τομή για να κόψεις AC συνιστώσες χωρίς να μειώσεις αισθητά την πληροφορία σου. πχ τα γενια του μπαμουινου εχουν υψηλή χωρική συχνότητα οποτε και λιγο κα κοψεις θα χασουν την διακριτικότητά τους. Ενω η μύτη του ( μονοτονη γραμμική περιοχή) δεν επηρεάζεται τοσο.


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: Verminoz on January 07, 2011, 15:21:29 pm
RGB 2 YUV :

Y = ( (  66 * R + 129 * G +  25 * B + 128) >> 8) +  16
U = ( ( -38 * R -  74 * G + 112 * B + 128) >> 8) + 128
V = ( ( 112 * R -  94 * G -  18 * B + 128) >> 8) + 128

"a >> b" denotes a / 2^b

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms893078
http://en.wikipedia.org/wiki/YUV

E? :)

MATLAB documentation:
- rgb2ycbcr()
- ycbcr2rgb()

:P


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: Verminoz on January 07, 2011, 15:26:32 pm

έστω ότι το κάνουμε αυτό :


Ομοιόμορφος έχω την εντύπωση ότι σημαίνει ίσα διαστήματα μεταξύ των επιπέδων του κβαντιστή. Από εκεί και πέρα στο παράδειγμα που φέρνεις χωρίζεις το [15,200] σε 64 ίσα διαστήματα. Στην προκειμένη περίπτωση τα επίπεδα κβαντισμού προκύπτουν:

15, 17.9, 20.8, 23.7, 26.6 ... 200

δηλαδή από το 15 μέχρι το 200 με βήμα (200-15)/64 = 2.9 (περίπου).
Από εκεί και πέρα κάθε τιμή αυτού του συγκεκριμένου pixel από κάθε block θα στρογγυλοποιείται στο κοντινότερο επίπεδο κβαντισμού.

τι γίνεται στην περίπτωση που ο πίνακας κβαντισμού έχει μηδενικά για κάποια pixel?

αφήνουμε τις τιμές ως έχουν?

Φαντάζομαι πως...οι τιμές αυτές κατασφάζονται. Αφού σου λέει ότι το κωδικοποιείς με 0 bits τότε ουσιαστικά δεν κωδικοποιείς αυτές τις τιμές. Ας με διορθώσει κάποιος αν κάνω λάθος αλλά η λογική αυτό λέει.

πάντως εάν τις αφήσουμε όπως είναι έχουμε καλύτερα αποτελέσματα - καλύτερη ποιότητα στις ψηλές συχνότητες

εάν μηδενίσουμε, η εικόνα περνάει από χαμηλοπερατό και το αποτέλεσμα είναι αισθητά θολό

τι λέτε?

Δίκιο έχεις, απλά το θέμα είναι ότι έχεις πληροφορία την οποία δεν πρέπει να έχεις γιατί έχεις αφιερώσει bits για pixels στα οποία δεν έπρεπε. Οπότε αλοιώνεται η προβλεπόμενη συμπίεση. Ξέρω γω... :???:


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: pmousoul on January 07, 2011, 16:03:04 pm
RGB 2 YUV :

Y = ( (  66 * R + 129 * G +  25 * B + 128) >> 8) +  16
U = ( ( -38 * R -  74 * G + 112 * B + 128) >> 8) + 128
V = ( ( 112 * R -  94 * G -  18 * B + 128) >> 8) + 128

"a >> b" denotes a / 2^b

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms893078
http://en.wikipedia.org/wiki/YUV

E? :)

MATLAB documentation:
- rgb2ycbcr()
- ycbcr2rgb()

:P

σωστός ο παίκτης!

και να φανταστείς ότι έψαξα..  ::)


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: TeeKay on January 07, 2011, 16:03:30 pm
Ουσιαστικα δηλαδη αναιρεις την ολη χρησιμοποιηση του κβαντιστή, γιατι αν εκει που πρεπει να κωδικοποιησεις με 0 bits εσυ πας και οτι τιμη εχεις την περνας απο αντιστροφο μετασχηματισμο...
μαλλον λογικα μπορουμε να θεωησουμε οτι οι τιμες αυτες μηδενιζονται, ε?


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: edenaxas on January 07, 2011, 16:15:53 pm
Quote
From: theosem@olympus.ee.auth.g

    Subject: Re: dip4

    αν δεν σου είναι δύσκολο θα ήθελα να χρησιμοποιήσεις τους μετασχηματισμούς που
    δίνουν οι σημειώσεις του κ. Στρίντζη

    Θοδωρής

    On 12/27/2010 3:40 PM, βαγγέλης δεναξάς wrote:

        Την αλλαγή βάσης χρωματικότητας την έχω κάνει με την built in συναρτηση του Μatlab στην εργασια που ανέβασα, υπάρχει πρόβλημα με αυτό?

        dnx.vag
         


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: pmousoul on January 07, 2011, 16:32:48 pm

θέλω φωτό τους μτσχ. από τις σημειώσεις.. γιατί δεν τις έχω μαζί μου και είμαι Κύπρο :P

εκτός και αν είναι σε ηλεκτρονική μορφή.. και δεν τις είδα

ευχαριστώ :)


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: pmousoul on January 07, 2011, 16:37:25 pm
Ουσιαστικα δηλαδη αναιρεις την ολη χρησιμοποιηση του κβαντιστή, γιατι αν εκει που πρεπει να κωδικοποιησεις με 0 bits εσυ πας και οτι τιμη εχεις την περνας απο αντιστροφο μετασχηματισμο...
μαλλον λογικα μπορουμε να θεωησουμε οτι οι τιμες αυτες μηδενιζονται, ε?

για να θεωρείς ότι κάνεις συμπίεση λογικά θα πρέπει να τις μηδενίσεις

δηλ. λογικά τις τιμές που μηδενίζεις.. δεν θα πρέπει να τις αποθηκεύσεις καν (σε μία πραγματική εφαρμογή) και όταν προβάλεις την εικόνα να συμπληρώνεις με μηδενικά όπου απαιτείται


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: Verminoz on January 07, 2011, 19:08:03 pm
Στο trade-off ποιότητα vs συμπίεση νομίζω ότι ο σκοπός της εργασίας είναι να παρατηρήσουμε την αλλοίωση που υπόκεινται οι εικόνες προκειμένου να συμπιεστούν οπότε δεν τίθεται θέμα. Εκεί που πρέπει να κωδικοποιήσουμε με 0 bits ουσιαστικά μηδενίζουμε, πετάμε δηλαδή την πληροφορία αυτή. Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος η αλλοίωση της εικόνας μου φαίνεται ανεκτή δεδομένου του κέρδους σε αποθηκευτικό χώρο. Αυτή είναι και η όλη ιδέα του lossy compression.

Εμένα πάντως ο πίνακας Β μου φαίνεται λίγο πιο μάπα από τον Α. Θολώνει λιγότερο αλλά συνολικά μου βγάζει χειρότερη ποιότητα. Τι λέτε;

Έχουμε κάπου αυτούς τους πίνακες μετασχηματισμού ρε παιδιά; Από ποιες σημειωσεις λέει να τους πάρουμε;


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: pontiki on January 07, 2011, 21:50:28 pm
Εμένα πάντως ο πίνακας Β μου φαίνεται λίγο πιο μάπα από τον Α. Θολώνει λιγότερο αλλά συνολικά μου βγάζει χειρότερη ποιότητα. Τι λέτε;

Έχουμε κάπου αυτούς τους πίνακες μετασχηματισμού ρε παιδιά; Από ποιες σημειωσεις λέει να τους πάρουμε;

για τον πίνακα Β και εμένα μου βγαίνει αρκετά χειρότερη

Στις σημειώσεις "Κωδικοποίηση - Συμπίεση διδιάστατου σήματος" σελ 51 έχει τον μετασχηματισμό:

Y      0.299       0.587        0.114             R
U =  -0.1687   -0.3313          0.5       *     G
V         0.5      -0.4187     -0.0813           B


ελπίζω να φανεί σωστά όπως το γράφω γιατί βαριέμαι να βγάζω φωτό :P


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: Dimitroula on January 07, 2011, 21:54:17 pm
Παιδιά, μήπως μπορεί να μου στείλει κάποιος την εκφώνηση της εργασίας? Γτ δεν δουλεύει το e-thmmy:(


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: pontiki on January 07, 2011, 21:57:18 pm
Παιδιά, μήπως μπορεί να μου στείλει κάποιος την εκφώνηση της εργασίας? Γτ δεν δουλεύει το e-thmmy:(

Δουλεύει το e-thmmy...
Τελείως off-topic αλλα επειδή με ενδιαφέρει. Υπάρχει περίπτωση να έχεις σύνδεση wind-tellas και να έχεις πρόβλημμα μόνο να κατεβάσεις αρχεία από το e-thmmy??


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: Dimitroula on January 07, 2011, 22:03:51 pm
thx anyway:)


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: TeeKay on January 07, 2011, 22:10:06 pm
Παιδιά, μήπως μπορεί να μου στείλει κάποιος την εκφώνηση της εργασίας? Γτ δεν δουλεύει το e-thmmy:(

Δουλεύει το e-thmmy...
Τελείως off-topic αλλα επειδή με ενδιαφέρει. Υπάρχει περίπτωση να έχεις σύνδεση wind-tellas και να έχεις πρόβλημμα μόνο να κατεβάσεις αρχεία από το e-thmmy??
Εμενα μου εμφανιζει προβλημα παντως που εχω τετοια συνδεση...
Τι να φταιει?


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: pontiki on January 07, 2011, 22:42:37 pm
Παιδιά, μήπως μπορεί να μου στείλει κάποιος την εκφώνηση της εργασίας? Γτ δεν δουλεύει το e-thmmy:(

Δουλεύει το e-thmmy...
Τελείως off-topic αλλα επειδή με ενδιαφέρει. Υπάρχει περίπτωση να έχεις σύνδεση wind-tellas και να έχεις πρόβλημμα μόνο να κατεβάσεις αρχεία από το e-thmmy??
Εμενα μου εμφανιζει προβλημα παντως που εχω τετοια συνδεση...
Τι να φταιει?

Άντε συνεχίζω εδώ και ας τα στείλει κάποιος μοδεράτορας εκεί που πρέπει.

Για αρχή θέλω να δοκιμάσω να αλλάξω ρουτεράκι μπας και φταίει αυτό. Απλά έχω χάσει τους κωδικούς και είναι μια διαδικασία να τους αλλάξω κτλ.
Διαφορετικά δεν μπορώ να φανταστώ τι κόμπλεξ μπορεί να 'χει η wind με το e-thmmy συγκεκριμένα.
btw μήπως έχεις αντίστοιχο θέμα με τα emoticon στο msn?? Δεν ψήνεται να έρθει κανένα απ'αυτά που μου στέλνουν.

Κανένας άλλος καμιά ιδέα??


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: Verminoz on January 08, 2011, 18:34:36 pm
Δες μήπως φταίνε οι DNS. Δοκίμασε κι άλλους.

Κάτι για την εργασία, στο 3α προφανώς πρέπει ν' ακολουθήσουμε τη διαδικασία για κάθε κανάλι ξεχωριστά. Πρέπει να κάνουμε όμως και την οπτική σύγκριση για κάθε κανάλι ξεχωριστά ή σύγκριση μόνο αρχικής και τελικής συνολικής εικόνας (δλδ έγχρωμης εικόνας); Ομοίως ρωτάω και για το 3β.


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: pmousoul on January 08, 2011, 20:00:33 pm

Κάτι για την εργασία, στο 3α προφανώς πρέπει ν' ακολουθήσουμε τη διαδικασία για κάθε κανάλι ξεχωριστά. Πρέπει να κάνουμε όμως και την οπτική σύγκριση για κάθε κανάλι ξεχωριστά ή σύγκριση μόνο αρχικής και τελικής συνολικής εικόνας (δλδ έγχρωμης εικόνας); Ομοίως ρωτάω και για το 3β.

Αρχικής και τελικής πρέπει να είναι..


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: pontiki on January 08, 2011, 20:07:33 pm
Δες μήπως φταίνε οι DNS. Δοκίμασε κι άλλους.

Κάτι για την εργασία, στο 3α προφανώς πρέπει ν' ακολουθήσουμε τη διαδικασία για κάθε κανάλι ξεχωριστά. Πρέπει να κάνουμε όμως και την οπτική σύγκριση για κάθε κανάλι ξεχωριστά ή σύγκριση μόνο αρχικής και τελικής συνολικής εικόνας (δλδ έγχρωμης εικόνας); Ομοίως ρωτάω και για το 3β.

Δεν φταίει το DNS  :-\ :-\
Και απ'ότι βλέπω και στη λίστα έχουν πολλοί προβλήματα...

Για την εργασία, δεν μου φαίνεται λογικό να συγκρίνουμε το κάθε κανάλι ξεχωριστά. Την έγχρωμη εικόνα θέλει να δούμε. Ειδικά στο β έχει περισσότερο νόημα αυτό καθώς κόβοντας bit από τις χρωμματικές συνιστώσες εκτός από τις συνήθεις αλλοιώσεις (εμφάνιση των 8*8 τετραγώνων, χαμηλοπερατό φίλτρο κτλ) παρατηρείς και χρωμματικές αλλοιώσεις.


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: vag on January 09, 2011, 01:57:45 am
για την RGB εφαρμόζουμε τον πίνακα κβαντισμού αυτούσιο και για τις 3 συνιστώσες?


και για την YUV??
ας πούμε με παράδειγμα..
για το πρώτο στοιχείο του 8*8 block έχουμε διαθέσιμα 24 bits?? και δίνουμε περισσότερα στη Y συνιστώσα και λιγότερα στις U και V?


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: pmousoul on January 09, 2011, 03:19:19 am
ναι

και

ναι


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: edenaxas on January 09, 2011, 10:14:31 am
Δες μήπως φταίνε οι DNS. Δοκίμασε κι άλλους.

Κάτι για την εργασία, στο 3α προφανώς πρέπει ν' ακολουθήσουμε τη διαδικασία για κάθε κανάλι ξεχωριστά. Πρέπει να κάνουμε όμως και την οπτική σύγκριση για κάθε κανάλι ξεχωριστά ή σύγκριση μόνο αρχικής και τελικής συνολικής εικόνας (δλδ έγχρωμης εικόνας); Ομοίως ρωτάω και για το 3β.

Δεν φταίει το DNS  :-\ :-\
Και απ'ότι βλέπω και στη λίστα έχουν πολλοί προβλήματα...

Για την εργασία, δεν μου φαίνεται λογικό να συγκρίνουμε το κάθε κανάλι ξεχωριστά. Την έγχρωμη εικόνα θέλει να δούμε. Ειδικά στο β έχει περισσότερο νόημα αυτό καθώς κόβοντας bit από τις χρωμματικές συνιστώσες εκτός από τις συνήθεις αλλοιώσεις (εμφάνιση των 8*8 τετραγώνων, χαμηλοπερατό φίλτρο κτλ) παρατηρείς και χρωμματικές αλλοιώσεις.
βασικα, μην περιμενεις χρωματικες αλλοιωσεις. Στην ουσια υποδειγματοληπτεις ομοιομορφα και τις δυο χρωματικες συνιστωσες αυξανοντας την αναλυση της φωτεινοτητας. το αποτέλεσμα σου θα σου φανει οπτικα καλυτερο μιας και το ματι εχει μεγαλυτερη ευαισθησια στη Luma συνστωσα παρα στην Chroma


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: Social_waste on January 10, 2011, 07:12:04 am
έστω ότι ένα συγκεκριμένο pixel σε κάθε μετασχηματισμένο με dct2 τμήμα της εικόνας παίρνει τιμές από 15 μέχρι 200 και ότι αυτό το pixel θα πρέπει να κωδικοποιηθεί με 6 bits..

αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να χωρίσουμε το διάστημα [15,200] σε 64 ίσα υποδιαστήματα και να αντιστοιχίσουμε στο κάθε ένα διάστημα μία τιμή από 0 μέχρι 63?
νομιζω αυτο ειναι λαθος.

ετσι οπως το λες, για να κανεις αποκωδικοποιηση πχ το 200 δεν αρκει να ξερεις
οτι αντιστοιχει στο 111111, αλλα πρεπει να σου δινονται και τα [15,200]. οποτε
εχεις λιγοτερη συμπιεση απο οτι θα ηθελες.

νομιζω οτι ο κβαντιστης πρεπει να οριζεται πληρως(δηλαδη και τα ακρα του)
ανεξαρτητα απο την εικονα της εισοδου.


Title: Re: [ΨΕΕ] Εργασία 4 - Απορίες
Post by: pmousoul on January 10, 2011, 11:31:53 am
ναι είναι λάθος..

τελικά ακολούθησα αυτό :


έχω κι εγώ παρόμοια απορία..

έστω ότι ένα συγκεκριμένο pixel σε κάθε μετασχηματισμένο με dct2 τμήμα της εικόνας παίρνει τιμές από 15 μέχρι 200 και ότι αυτό το pixel θα πρέπει να κωδικοποιηθεί με 6 bits..

αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να χωρίσουμε το διάστημα [15,200] σε 64 ίσα υποδιαστήματα και να αντιστοιχίσουμε στο κάθε ένα διάστημα μία τιμή από 0 μέχρι 63?

Ομοιόμορφος έχω την εντύπωση ότι σημαίνει ίσα διαστήματα μεταξύ των επιπέδων του κβαντιστή. Από εκεί και πέρα στο παράδειγμα που φέρνεις χωρίζεις το [15,200] σε 64 ίσα διαστήματα. Στην προκειμένη περίπτωση τα επίπεδα κβαντισμού προκύπτουν:

15, 17.9, 20.8, 23.7, 26.6 ... 200