THMMY.gr

Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία => Μαθήματα - Εξεταστικές => Topic started by: aliakmwn on August 27, 2008, 19:33:20 pm



Title: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: aliakmwn on August 27, 2008, 19:33:20 pm
Το παρον μηνυμα αποστελεται δημοσια στα ηλεκτρονικα μεσα επικοινωνιας του Τμηματος ΗΜΜΥ και κοινοποιειται επισης στους κ. Κορτεση και Παγκαλο ως αμεσα ενδιαφερομενους.

Στο Προγραμμα Σπουδων του Τμηματος υπαρχουν 2 μαθηματα προγραμματισμου που διδασκονται απο το Γενικο Τμημα, στο 2ο και 3ο εξαμηνο, ο Δομημενος Προγραμματισμος και οι Προγραμματιστικες Τεχνικες αντιστοιχα. Το πρωτο καλυπτει το αντικειμενο του δομημενου προγραμματισμου με τη γλωσσα C και το δευτερο του αντικειμενοστρεφους με τη γλωσσα C++. Ειναι πραγματικα ακατανοητο, αψυχολογητο, παραλογο, μεχρι και προκλητικο το γεγονος οτι και για τα δυο αυτα μαθηματα οι εξεταζομενοι καλουνται να γραψουν κωδικα στο χαρτι! Η εξεταση δεν γινεται, οπως θα περιμενε καθε λογικος ανθρωπος, σε υπολογιστες, αλλα χειρογραφα, και μαλιστα χωρις τη δυνατοτητα χρησης καποιου manual της γλωσσας, ή εστω των σημειωσεων του διδασκοντα - τουλαχιστον στο Δομημενο Προγραμματισμο, για τις Τεχνικες δεν γνωριζω.

Ιδιαιτερη εντυπωση προκαλει η απαντηση μεγαλυτερων φοιτητων προς τους νεοτερους, οταν ζητειται η γνωμη τους για εναλλακτικο συγγραμμα για ενα απο τα δυο μαθηματα: Η απαντηση δινεται συνηθως μεσω της ερωτησης “Θελεις να μαθεις C/C++, ή να περασεις το μαθημα??” και τα ευκολως εννοουμενα παραλειπονται...

Δεν ξερω κατα ποσον ειναι δυνατο να ξεκινησει “διαλογος” πανω στο θεμα. Προσπαθω απεγνωσμενα να σκεφτω ενα τουλαχιστον επιχειρημα για την υποστηριξη της “επι χαρτου” εξετασης αλλα δεν τα καταφερνω - εαν καποιος μπορει να βοηθησει θα το εκτιμουσα πολυ να μοιραστει τις σκεψεις του μαζι μας... Η μοναδικη ισως ενσταση θα μπορουσε να αναφερεται στον αριθμο των φοιτητων που εξεταζονται καθε φορα, αυτο ομως λυνεται πολυ ευκολα, καθως το Τμημα μας εχει νησιδα 80 υπολογιστων, ενω στο Γενικο Τμημα υπαρχει επισης νησιδα 30 (αν θυμαμαι καλα). Εν τελει, η εξεταση μπορει να γινει σε περισσοτερα απο ενα τμηματα, οπως γινεται σε αλλα μαθηματα με μεγαλα ακροατηρια, ή ισως εαν “δανειζομασταν” νησιδες απο αλλα Τμηματα της Πολυτεχνικης. Στην περιπτωση που υπαρχουν αλλοι λογοι που δεν εχουν πεσει στην αντιληψη μου, ειμαι προθυμος να τους ακουσω και να τους συμμεριστω.

Ο Συλλογος Φοιτητων σε Γενικη Συνελευση του, το χειμωνα που μας περασε, ενεκρινε σχετικο ψηφισμα με το αιτημα που διατυπωνεται κι εδω, το οποιο οπως παντα προωθηθηκε στο Τμημα, αλλα δεν γνωριζω εαν το Τμημα εκανε κατι προς αυτην την κατευθυνση.

Ενας αλλος τροπος διεκδικησης (του αυτονοητου!) θα ηταν εαν, ξεκινωντας απο το φετινο Σεπτεμβρη, ολοι οι εξεταζομενοι αρνουμασταν συλλογικα να μπουμε στις αιθουσες και να εξεταστουμε χειρογραφα στα μαθηματα, απαιτωντας εξεταση σε υπολογιστη.

Θα ηθελα πολυ να ακουσω γνωμες αλλων συναδελφων, καθως και καθηγητων για το θεμα... Δεσμευομαι επισης να κοινοποιησω ενδεχομενες απαντησεις απο τον κ. Κορτεση ή τον κ. Παγκαλο.

Ευσταθιος Α. Παπαδοπουλος



Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: Emfanever on August 27, 2008, 19:40:52 pm
Πραγματικά δεν δικαιολογείται η εξέταση σε χαρτί. Είναι κουραστική και δύσκολα διορθώνονται τα λάθη. Τζάμπα ανακαλύφτηκε το debugging δηλαδή? Ως γνωστό σχεδόν ποτέ δε γράφεται ένα πρόγραμμα σωστά με την πρώτη.

Αλλά ίσως αυτό θέλουν να δουν οι διδάσκοντες. Πόσο λειτουργική θα είναι η λύση με την πρώτη προσπάθεια....   


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: Aurelius on August 27, 2008, 19:45:54 pm
Πραγματικά δεν έχει κανένα νόημα η εκέταση στο χαρτί. Ο προγραμματισμός δεν είναι απλά να ξέρεις τι κάνει η κάθε εντολή και η ικανότητα να χρησιμοποιείς τις εντολές για να δημιουργείς έναν αλγόριθμο. Ένα σημαντικό κομμάτι του προγραμματισμού είναι και το debugging, δηλαδή η αποσφαλμάτωση του κώδικα. Είναι αδύνατο να γράψει κάποιος κώδικα (ακόμα και αν φαίνεται απλότο πρόβλημα) και να μην έχει κάνει λάθος, είτε λόγω άγνοιας είτε κυρίως λόγω απροσεξίας. Κατά τη γνώμη μου (και από την εμπειρία μου) όταν γράφεις κώδικα τον περισσότερο χρόνο τον χάνεις γιανα βρείς που έχεις κάνει λάθος (στο debugging δηλαδή). Θεωρώ σωστό ο προγραμματισμός να εξετάζεται στο PC γιατί Α) ο προγραμματισμός γίνεται στο PC εν γένει και Β) στο PC μπορεί να ελεγχθεί το κατά πόσο ο φοιτητής μπορεί να γράψει έναν πλήρη κώδικα, δηλαδή κώδικα που να δουλεύει.

Το πόστ έγινε από τον Καμένο. Ο Aurelius είχε ξαχάσει να κάνει logout στο laptop του Καμένου..!


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: alekos on August 27, 2008, 20:20:04 pm
Δεν είναι μόνο αυτά τα μαθήματα
Ας θυμηθούμε την html καθώς και την vhdl που επίσης εξετάζονται σε χαρτί.

Από την άλλη προγραμματισμός δεν μαθαίνεται σε ένα και δύο εξάμηνα, τα μαθήματα
αυτά απλά έχουν τον σκοπό να σε εισάγουν σε βασικές έννοιες τις οποίες θα
συναντήσεις σε όλες σχεδόν τις γλώσσες προγραμματισμού.

Και άντε στο παρελθόν που δεν είχαμε την νησίδα Βεργίνα θα μπορούσα να δικαιολογήσω
την εξέταση σε χαρτί αλλά σήμερα όχι πια.

Πάντως έχω την φοβερή εντύπωση ότι στο μάθημα που διδάσκεται η C++ επιτρέπονται
οι σημειώσεις του διδάσκοντα.


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: TED on August 27, 2008, 21:15:11 pm
Εσάς μόνο αυτό σας ενδιαφέρει; Κανείς από δω δεν διαπίστωσε πως η ύλη του προγραμματισμού που κάνουμε είναι παντελώς ελλιπής;;; STL;; exceptions;;


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: Johnny English on August 27, 2008, 21:28:25 pm
Για μένα το μεγαλύτερο πρόβλημα σε αυτά τα μαθήματα δεν εντοπίζεται ούτε στον τρόπο εξέτασης, ούτε στην έλλειψη συστατικών της κάθε γλώσσας στην so called "ύλη". (Όχι ότι δεν αποτελούν πρόβλημα)

To πρόβλημα είναι ότι διδάσκεσαι 5-6 πράγματα που μπορούν να κάνουν αυτές οι γλώσσες με μια διαδικασία σχεδόν.. setup wizard.. όμως δε διδάσκεσαι σε καμία περίπτωση να σκέφτεσαι προγραμματιστικά, να σκέφτεσαι δηλαδή το πώς αντιμετωπίζεις διάφορα tasks που μπορεί να σου τύχουν με τις 2 επιμέρους μεθόδους (δομημένα ή αντικειμενοστρεφώς).


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: Meloukos on August 27, 2008, 21:38:15 pm
Οντως θα μπορουσε η υλη και των δυο να μπει στο β εξαμηνο και στο γ να μπαινεις σε ποιο καθαρα προγραμματιστικες λογικες.
Για καποιο περιεργο λογο δεν θεωρω το μαθημα ξεφτιλα του προγραμματισου,τουλαχιστον οχι οπως το εννοει ο φιλος αλιακ,θεωρω οτι γινεται μια προσπαθεια και καποια δουλεια,ιδιως απο τους πιτσιρικαδες που κανουν ασκησεις,αν και μου αρεσει ως ιδεα η εξεταση σε pc νομιζω οτι κρυβει κινδυνους,σε τεχνικα και γενικα απροοπτα θεματα(μη με ντοματιασετε :D),μαλλον θα προτημουσα να μην υπαρχει τελικη εξεταση αλλα να βγαινει κατι σαν ΜΟ ολων των εργασιων αφου σε εξεταζουν σε καθεμια για να βεβαιωθουν οτι ειναι οντως δικες σου


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: TED on August 27, 2008, 21:42:29 pm
Για μένα το μεγαλύτερο πρόβλημα σε αυτά τα μαθήματα δεν εντοπίζεται ούτε στον τρόπο εξέτασης, ούτε στην έλλειψη συστατικών της κάθε γλώσσας στην so called "ύλη". (Όχι ότι δεν αποτελούν πρόβλημα)

To πρόβλημα είναι ότι διδάσκεσαι 5-6 πράγματα που μπορούν να κάνουν αυτές οι γλώσσες με μια διαδικασία σχεδόν.. setup wizard.. όμως δε διδάσκεσαι σε καμία περίπτωση να σκέφτεσαι προγραμματιστικά, να σκέφτεσαι δηλαδή το πώς αντιμετωπίζεις διάφορα tasks που μπορεί να σου τύχουν με τις 2 επιμέρους μεθόδους (δομημένα ή αντικειμενοστρεφώς).

Μόλις εντόπισες τη διαφορά του "μαθαίνω γλώσσα προγραμματισμού" από το "μαθαίνω αλγορίθμους". Διαφορετικά πράγματα...


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: Emfanever on August 27, 2008, 22:15:10 pm
Εσάς μόνο αυτό σας ενδιαφέρει; Κανείς από δω δεν διαπίστωσε πως η ύλη του προγραμματισμού που κάνουμε είναι παντελώς ελλιπής;;; STL;; exceptions;;

Και αυτό. Αλλά ένα εξάμηνο δεν αρκεί με τίποτα για να τα μάθει κανείς όλα αυτά. Πόσο μάλλον όταν η συνέλευση έπεφτε κάθε φορά την ώρα του Δομημένου Προγραμματισμού.


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: Johnny English on August 27, 2008, 22:37:40 pm
Μόλις εντόπισες τη διαφορά του "μαθαίνω γλώσσα προγραμματισμού" από το "μαθαίνω αλγορίθμους". Διαφορετικά πράγματα...

Με παρερμήνευσες..

δε θέλω να μαθαίνουμε να λύνουμε συγκεκριμένους αλγόριθμους.

Θέλω να μαθαίνουμε να σκεφτόμαστε τον ιδιαίτερο (προγραμματιστικό) τρόπο επίλυσης που απαιτεί οποιοσδήποτε αλγόριθμος ή γενικά πρόβλημα (μαθηματικό και μη) ο οποίος διαφέρει αρκετά από τον αναλυτικό..


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: Matzika on August 27, 2008, 22:54:56 pm
Και εγω συμφωνώ να δίνουμε σε υπολογιστές...ελέος ρε παιδια ηλεκτρολόγοι είμαστε!
Η πλάκα είναι ότι ο κ. Κορτέσης μας είχε πεί στην αρχή του 3ου εξαμήνου στις Προγραμματιστικές Τεχνικές ότι πρέπει στις εξετάσεις να γράφουμε τον κώδικα όπως τον γράφουμε στον κομπάιλερ (δλδ να ξεκινάει πιο μέσα η γραμμη όταν έχουμε loop κτλ)...ασε που αυτό το άτιμο το "&" δεν μπορώ να το ζωγραφίσω πανω στο χαρτί και πιο πολύ με μουτζούρα μοιάζει παρά με σύμβολο... :Ρ Όσον αφορά το ότι προγραμματισμός δεν είναι να έχεις τον κώδικα γράμμενο στο μυαλό σου πριν ακόμα τον γράψεις σε υπολογιστή ή σε χαρτί αυτό το είπατε και μόνοι σας...


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: Verminoz on August 27, 2008, 23:13:06 pm
Για να μην παρασυρόμαστε και να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους. Στις προγραμματιστικές τεχνικές, επιτρέπεται να έχεις ανοιχτές της σημειώσεις του κου Κορτέση. Επίσης πάνω σε αυτό που είπε ο Furious Angel στις Προγραμματιστικές Τεχνικές τουλάχιστον εμένα μου φάνηκε πως με τις εργασίες ο κος Κορτέσης προσπαθεί να δείξει την πρακτική αξία του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού. Εγώ τουλάχιστον νιώθω ότι απ αυτό το μάθημα, που για μένα ήταν και επιλογής, κάτι κέρδισα.

Κατά τα άλλα, θα συμφωνήσω. Και τα δύο μαθήματα θα πρέπει να εξετάζονται σε υπολογιστή για τους λόγους στους οποίους με κάλυψε κυρίως ο Καμένος-Aurelius. Πρέπει να διδάσκεται και να χρησιμοποιείται ένας σύγχρονος και μη-εμπορικός compiler (πχ. gcc) και ο κώδικας που διδάσκεται να εναρμονίζεται με τις απαιτήσεις των ISO C και ISO C++, γιατί τι σκατά μηχανικοί θέλουμε να λεγόμαστε αν δεν ακολοθούμε τα παγκοσμίως αποδεκτά πρότυπα. Ακόμα καλό θα ήταν οι ύλες να εμβαθύναν λίγο περισσότερο στις βασικές βιβλιοθήκες αν και αυτό δε το θεωρώ απαραίτητο αφού οι αρχές του προγραμματισμού μπορούν να διδαχθούν έξυπνα και χωρίς αυτές.

Αυτά από μένα :)


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: Johnny English on August 27, 2008, 23:20:39 pm
Ναι.. στις Τεχνικές είναι κάπως καλύτερα τα πράγματα σε σχέση με τα προηγούμενα προγραμματιστικά που είχα κάνει..


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: Krono on August 27, 2008, 23:44:11 pm
   Τί έγινε ρε aliakmwn; Σε κόψανε στη C;
   Η λογική πίσω από την απόφαση της συνέλευσης είναι να βελτιωθούν αν είναι δυνατόν τα πράγματα. Αν με ρωτήσεις, κι εγώ συμφωνώ απόλυτα να γράφουμε σε υπολογιστή. Άλλωστε και οι ίδιοι οι καθηγητές το θέλουν αυτό. Αλλά δεν ξέρω σε τί εξυπηρετεί το πομπώδες, προκλητικό και άκρως ενοχλητικό υφάκι σου!
   Άλλωστε υπάρχουν σημαντικότερα προβλήματα στη σχολή από αυτά τα 2 μαθήματα.


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: Aurelius on August 28, 2008, 00:43:43 am
Οταν υπαρχει ενα πραγματικο και σχετικα σοβαρο προβλημα, πρεπει να κοιταμε πως να το λυσουμε και οχι να την πουμε σε αυτον που το ανεφερε, που μπορει να μην ειναι καν ο πρωτος.

Διαφορετικα το κομπλεξ μας ειναι μεγαλυτερο και απο το εγω μας...

Και αυτος ειναι ο κανονικος aurelius  8) :P


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: panos13 on August 28, 2008, 01:17:41 am
Οταν υπαρχει ενα πραγματικο και σχετικα σοβαρο προβλημα, πρεπει να κοιταμε πως να το λυσουμε και οχι να την πουμε σε αυτον που το ανεφερε, που μπορει να μην ειναι καν ο πρωτος.
+1

Αλλά δεν ξέρω σε τί εξυπηρετεί το πομπώδες, προκλητικό και άκρως ενοχλητικό υφάκι σου!
Xαλαρώστε λίγο παιδια! ;) (Εξ'άλλου δεν μου φάνηκε και ιδιαίτερα προκλητικό-ενοχλητικό αυτό που έγραψε)


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: Megawatt on August 28, 2008, 01:19:38 am
Αυτο το μαθημα ειναι το μονο μαθημα που αμα κανεις λαθος δεν χρειαζεται να σβησεις με διορθωτικο , ούτε να κανεις μουτζουρα!!!

Απλώς βαζεις τους χαρακτηρες // μπροστα
ή αν οι μαλακιες σου ξεπερναν την μια γραμμη τις βαζεις αναμεσα σε /* ...*/ κκαι ο δασκαλος αγνοει οτι εγραψες εκει μεσα!

Μπορεις αυτο να το κανεις σε αλλο μαθημα??
Δεν ειναι εκπληκτικο?  :D :D :D


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: Krono on August 28, 2008, 01:40:56 am
Οταν υπαρχει ενα πραγματικο και σχετικα σοβαρο προβλημα, πρεπει να κοιταμε πως να το λυσουμε και οχι να την πουμε σε αυτον που το ανεφερε, που μπορει να μην ειναι καν ο πρωτος.

Διαφορετικα το κομπλεξ μας ειναι μεγαλυτερο και απο το εγω μας...

Και αυτος ειναι ο κανονικος aurelius  8) :P

    Αυτό δεν είναι καν σχετικά σοβαρό πρόβλημα, μιας και η κατάσταση αυτή ήταν πάντα έτσι και μιας και αυτό που ζητάει δεν έχει ξαναγίνει σε κανένα απολύτως άλλο μάθημα προγραμματισμού: Δομές Δεδομένων, Μίκρο Ι και ΙΙ, ASIC. Παρόλο που κατά τη γνώμη μου οι καθηγητές θα το θέλανε αλλά μάλλον δεν είναι τόσο εύκολο όσο νομίζουμε.
    Ο υπολογιστής μας μάρανε στα μαθήματα προγραμματισμού. Εδώ δεν έχουμε άλλα κι άλλα πιο σημαντικά!

    Υ.Γ. :-X Σσσσ! Μη μιλάς για κόμπλεξ την ώρα που το topic έχει ανοίξει από τον μετρ του είδους!



Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: Ex_Mechanus on August 28, 2008, 01:56:44 am
In Soviet Russia, party members mock you!


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: Karaμazoβ on August 28, 2008, 01:58:43 am
    Ο υπολογιστής μας μάρανε στα μαθήματα προγραμματισμού. Εδώ δεν έχουμε άλλα κι άλλα πιο σημαντικά!



Aπο κάπου δεν πρέπει να αρχίζουμε πάντα, δε νομίζεις?? Λιγο λιγο  και απο τις λεπτομέρειες κρίνεται το ολικό αποτέλεσμα. Και απο τη χρήση των νησίδων και απο το εργαστήριο της ηλεκτρονικής και απο όλα.

Αμα λέγαμε συνεχώς "ελα μωρε, υπάρχουν και πιο σημαντικά" στο τέλος ουτε αυτά τα "σημαντικά" δε θα καταφέρναμε να αλλαξουμε.



...αν και πιστεύω οτι το πρόβλημα σου ειναι οτι ανοιξε το τοπικ ο Αλιακμωνας...


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: smo on August 28, 2008, 04:12:22 am
Ετυχε τον ιουνιο να δινω το μαθημα σε μια αιθουσα που ετυχε να ερωτηθει ο mr κορτεσης για τον τροπο εξετασης και η απαντηση σου του ηταν οτι δεν υπαρχουν αρκετοι υπολογιστες για να δωσουμε ολοι ταυτοχρονα .Τωρα βεβαια δεν ξερω γιατι πρεπει να δινουμε ολοι ταυτοχρονα . . .? :???:

Η γνωμη μου παντως ειναι οτι οι εξετασεις κυριως σε μαθηματα προγραματισμου ειναι ανουσιες μιας και οι αλγοριθμοι που μπορεις να αναπτυξεις σε τοσο συγκεκριμενο χρονο ειναι τουλαχιστον αχριστοι ας βαλει μια (δυο ο καθενας την δικη του) εργασια βαρβατη και ας βαθμολογησει μαυτη αλλο να προγραμματιζεις 2 εβδομαδες και αλλο 2 ωρες και ενα τεταρτο.


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: fantomas on August 28, 2008, 11:00:27 am
εξέταση στο PC εδώ και τώρα...............αλλά πως να συννενοηθείς με έναν άνθρωπο(Πάγκαλος) που μοιράζει ένα βιβλίο του 1940 κ με έναν άνθρωπο που δεν παίρνει από λόγια(Κορτέσης)?
Δύσκολα τα πράγματα..........μακάρι να άλλαζε κάτι.............


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: pmousoul on August 28, 2008, 17:43:44 pm
εξέταση στο PC εδώ και τώρα...............αλλά πως να συννενοηθείς με έναν άνθρωπο(Πάγκαλος) που μοιράζει ένα βιβλίο του 1940 κ με έναν άνθρωπο που δεν παίρνει από λόγια(Κορτέσης)?
Δύσκολα τα πράγματα..........μακάρι να άλλαζε κάτι.............

Αυτό για να γίνει θέλει ποοοολλή δουλειά και ποοολλή οργάνωση.

Συγκεκριμένα θα πρέπει :

1. Να βγούνε θέματα για πολλές ομάδες (περίπου 6 ομάδες των 60 ατόμων = 360 άτομα)... τα οποία θα πρέπει να διαφέρουν σε μεγάλο βαθμό για να μην αδικούνται αυτοί που εξετάστηκαν πρώτοι.

2. Σε κάθε εξέταση θα πρέπει να υπάρχουν 4 επιτηρητές στην Βεργίνα  και 2 στην νησίδα της γραμματείας. Οι επιτηρητές θα πρέπει να γνωρίζουν από προγραμματισμό.

3. Τώρα έχουμε την παράμετρο χρόνο.. Πόση ώρα θα διαρκεί η εξέταση? Ας πούμε 1 ώρα.

4. Τώρα έχουμε την παράμετρο αξιολόγηση. Θεωρώντας αδύνατο να ελέγχονται τα προγράμματα την ώρα που τα γράφει ο κάθε φοιτητής, στο τέλος της εξέτασης θα πρέπει ο φοιτητής να ανεβάζει τον κώδικα στο pc του διδάσκοντα για να το διορθώσει. Επιπλέον θα πρέπει κατά την εξέταση ο φοιτητής να παραδίδει και μία Α4 με την σκέψη του - σκελετό του προγράμματος, ώστε ακόμα και εάν ο φοιτητής δεν καταφέρει να το κάνει να δουλέψει.. ο διδάσκων να γνωρίζει ότι η σκέψη ήταν ενδεχομένως σωστή.


Πώς σας φαίνεται? Σενάριο επιστημονικής φαντασίας?


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: Guybrush on August 28, 2008, 17:50:03 pm
Δεν είναι και τόοοσο δύσκολα αυτά, αλλά εγώ εάν το δίδασκα, θα έβαζα ερωτήσεις θεωρίας αξίας 5 μονάδων στα γραπτά
και εργασίες μέσω email. Και για να μην αρχίσουμε τα γνωστά περί αντιγραφής, η αντιγραφή πιάνεται εύκολα.


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: pmousoul on August 28, 2008, 17:54:38 pm
Δεν είναι και τόοοσο δύσκολα αυτά, αλλά εγώ εάν το δίδασκα, θα έβαζα ερωτήσεις θεωρίας αξίας 5 μονάδων στα γραπτά
και εργασίες μέσω email. Και για να μην αρχίσουμε τα γνωστά περί αντιγραφής, η αντιγραφή πιάνεται εύκολα.

5 μονάδες θεωρία είναι πολλές για προγραμματισμό... θα μπορούσες να έβαζες 2 μονάδες θεωρία κατά την εξέταση (όλη η εξέταση να παίρνει 6) και να έδινες 4 μονάδες για 4 εργασίες που θα παραδίδονταν κατά την διάρκεια του εξαμήνου.

:)


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: Guybrush on August 28, 2008, 18:02:35 pm
Κόλλησες στο νούμερο. Προτείνω καθόλου πρόγραμμα στην εξέταση. Όλοι οι βαθμοί από τις εργασίες.

3 θεωρία + 7 εργασίες


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: pmousoul on August 28, 2008, 18:06:37 pm

Και αυτό γίνεται.. και ίσως απαιτεί λιγότερη οργάνωση και ανθρώπινο δυναμικό. Πώς θα γνωρίζεις όμως ότι τις εργασίες δεν τις έκανε ένας φίλος του εξεταζόμενου που είναι και ένα έτος μεγαλύτερος?


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: Mikros_Nikolas on August 28, 2008, 18:15:21 pm
Με μια σοβαρή προφορική εξέταση..
Μόλις τελειώσουν οι εργασίες, υπάρχει άπλετος χρόνος να εξεταστούν όλοι σωστά.


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: Guybrush on August 28, 2008, 18:17:11 pm
Την περίμενα την ερώτηση.
Αναγκαστικά θα πρέπει να κάνεις ερώτηση επί της εργασίας. Αν ο φόρτος είναι μεγάλος, θα δειγματοληπτήσεις, ώστε κάθε φοιτητής να περάσει τυχαία τουλάχιστον 2 φορές από το γραφείο.
Κάποιοι θα τη γλιτώσουν. Αν ενσταλάξεις όμως έστω και λίγο άγχος-φόβο σε πρώτη φάση (ενώ αργότερα, με τη μακροπρόθεσμη στρατηγική σου κάνεις το μάθημα βατό και ενδιαφέρον), θα έχεις πετύχει.


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: pmousoul on August 28, 2008, 18:22:55 pm

Δηλ. μιλάμε για σενάριο με εργασίες μόνο και υποχρεωτική προφορική εξέταση στο τέλος... και αυτό ίσως να γίνεται... και ακούγεται πιο απλό στην υλοποίηση από την εξέταση στον υπολογιστή. 


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: Guybrush on August 28, 2008, 18:29:19 pm
και πιο λογικό θα προσθέσω, εκτός από απλό.

Ένα πρόγραμμα μπορεί να μην τρέχει στην εξέταση σε υπολογιστή, να χρειάζεται διορθώσεις χωρίς να υπάρχει ο απαραίτητος χρόνος. Στο σπίτι σου έχεις την άνεση να το τριπλοτσεκάρεις και να διαπιστώσεις ότι τρέχει (στην περίπτωση που όλοι τρέχουν κοινό IDE και compiler - must).
Παραλλαγή, η ερώτηση θεωρίας μπορεί να γίνει και κατά τη διάρκεια της προφορικής εξέτασης, είτε προφορικά είτε ηλεκτρονικά με 10 πολλαπλής πχ από ένα pool 100 (στον υπολογιστή και αυτό, έτσι? ;) )


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: pandora on August 28, 2008, 18:32:59 pm
Με μια σοβαρή προφορική εξέταση..


Μακάρι να γινόταν μια τέτοια αλλά.... σώθηκες !! ;D

Η εξέταση της Αρχιτεκτονικής - η προφορική - δεν θα πρέπει να ταν και πολύ αξιόπιστη (ανατρέξτε όσοι θέλετε στα αντίστοιχα τόπικ, που είναι φούλ στα παράπονα).

Βασικός κύκλος σπουδών και σοβαρή προφορική εξέταση απλά δε συμβαδίζουν.
Τί να κάνουμε.... δεν ξέρω αν φταίει ο πολύς κόσμος ή κάτι άλλο, ή το μπάχαλο του δεν-ξερω-σε- ποιο-εξάμηνο-βρίσκομαι-και-τι-μαθημα-κανω, τόσο από τους φοιτητές όσο και από τους καθηγητές, δεν ξέρουμε τί φταίει, μέσα στη χαώδη κατάσταση που ίσως είναι και εγγενές χαρακτηριστικό του πανεπιστημίου, είναι δύσκολο να βρούμε τί φταίει. Προσπάθειες γίνονται πάντως και αυτό είναι το ενθαρρυντικό.

Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας για βελτίωση, ας αφήσουμε τα κόμπλεξ (++ aurelius) και ας επιτρέψουμε στον καθένα να καταθέσει την εμπειρία του - ασχέτως αν έχει περάσει ή όχι το μάθημα.



Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: fugiFOX on August 28, 2008, 18:35:09 pm
Ας έχουμε όμως λιγάκι υπόψη μας και τους αριθμούς.

Σοβαρή προφορική εξέταση δεν γίνεται με λιγότερο από 10 λεπτά χρόνο.
Θεωρώντας 400 προς εξάταση φοιτητές (και λίγους λέω) σημαίνει 4000 λεπτά ~= 65 ώρες.
Εξετάζοντας συνολικά 3 ώρες την ημέρα, θα χρειαστεί στην καλύτερη περίπτωση
20 εργάσιμες ημέρες οι οποίες μαζί με Σ/Κ και αργίες σημαίνουν τελικά

~30 ημέρες εξέτασης για ένα μάθημα!


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: Guybrush on August 28, 2008, 18:42:20 pm
Ας έχουμε όμως λιγάκι υπόψη μας και τους αριθμούς.

Σοβαρή προφορική εξέταση δεν γίνεται με λιγότερο από 10 λεπτά χρόνο.
Θεωρώντας 400 προς εξάταση φοιτητές (και λίγους λέω) σημαίνει 4000 λεπτά ~= 65 ώρες.
Εξετάζοντας συνολικά 3 ώρες την ημέρα, θα χρειαστεί στην καλύτερη περίπτωση
20 εργάσιμες ημέρες οι οποίες μαζί με Σ/Κ και αργίες σημαίνουν τελικά

~30 ημέρες εξέτασης για ένα μάθημα!
Και για τα γραπτά οι ίδιες εργατοώρες δεν είναι;
Ας βρεθεί ένας έξυπνος τρόπος καταμερισμού του φόρτου. Πιο πριν πρότεινα έναν απλό. Είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν πολλοί και καλύτεροι.

Μία σκέψη: Διορθώνει ο καθηγητής μία από τις πολλές εργασίες ενός φοιτητή. Παρατηρεί κάτι στην εργασία που αξίζει να καταγραφεί ως ερώτηση. "Εδώ τι κάνεις; Γιατί;". Το σημειώνει, ενώ παράλληλα απονέμει βαθμολογία.
Έρχεται μετά από 2 μήνες ο φοιτητής να εξεταστεί προφορικά και ο καθηγητής έχει έτοιμη την ερώτηση. 3 λεπτά υπόθεση για 5 ερωτήσεις ώστε να βεβαιωθεί πως ο φοιτητής παρέδωσε δική του δουλειά. Εγκρίνει ή όχι τη βαθμολογία και τέλος.


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: pmousoul on August 28, 2008, 18:43:14 pm
pandora στον προγραμματισμό δεν είναι δύσκολο να γίνει προφορική εξέταση.

Ο διδάσκων έχει μπροστά του τα προγράμματα που παρέδωσες κατά την διάρκεια του εξαμήνου, επιλέγει να ανοίξει ένα και σε ρωτάει κάτι για τον κώδικά σου...

Π.χ. Τι είναι αυτό που ορίζεις σε αυτήν την γραμμή του κώδικα και σε τι χρησιμεύει? (μου είχε γίνει αυτή η ερώτηση όταν το έδωσα... απλή ερώτηση, αποτελεσματική εξέταση).

Ας έχουμε όμως λιγάκι υπόψη μας και τους αριθμούς.

Σοβαρή προφορική εξέταση δεν γίνεται με λιγότερο από 10 λεπτά χρόνο.
Θεωρώντας 400 προς εξάταση φοιτητές (και λίγους λέω) σημαίνει 4000 λεπτά ~= 65 ώρες.
Εξετάζοντας συνολικά 3 ώρες την ημέρα, θα χρειαστεί στην καλύτερη περίπτωση
20 εργάσιμες ημέρες οι οποίες μαζί με Σ/Κ και αργίες σημαίνουν τελικά

~30 ημέρες εξέτασης για ένα μάθημα!

Τόσες μέρες δεν κάνουν συνήθως να βγουν τα αποτελέσματα?


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: pandora on August 28, 2008, 18:44:31 pm
pandora στον προγραμματισμό δεν είναι δύσκολο να γίνει προφορική εξέταση.

Ο διδάσκων έχει μπροστά του τα προγράμματα που παρέδωσες κατά την διάρκεια του εξαμήνου, επιλέγει να ανοίξει ένα και σε ρωτάει κάτι για τον κώδικά σου...


Δεν αμφιβάλλω καθόλου....
Θέληση δεν ξέρω αν υπάρχει
Αν κάνεις τη δουλειά σου θεωρώντας ότι τραβάς γκασμά και όχι ότι είσαι δάσκαλος, δλδ λειτουργός, γίονται τα πάντα αγγαρεία, και κατά συνέπεια, ίσως και άδικα για τον εξεταζόμενο.
Το θέμα είναι ότι σε 10 λεπτά όντως δεν μπορεί κάποιος να κρίνει αν ξέρεις ή όχι.


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: pmousoul on August 28, 2008, 18:47:18 pm
pandora στον προγραμματισμό δεν είναι δύσκολο να γίνει προφορική εξέταση.

Ο διδάσκων έχει μπροστά του τα προγράμματα που παρέδωσες κατά την διάρκεια του εξαμήνου, επιλέγει να ανοίξει ένα και σε ρωτάει κάτι για τον κώδικά σου...


Δεν αμφιβάλλω καθόλου....
Θέληση δεν ξέρω αν υπάρχει
Αν κάνεις τη δουλειά σου θεωρώντας ότι τραβάς γκασμά και όχι ότι είσαι δάσκαλος, δλδ λειτουργός, γίονται τα πάντα αγγαρεία, και κατά συνέπεια, ίσως και άδικα για τον εξεταζόμενο.
Το θέμα είναι ότι σε 10 λεπτά όντως δεν μπορεί κάποιος να κρίνει αν ξέρεις ή όχι.

Μπορεί όμως να καταλάβει εάν πράγματι έκανες εσύ τις εργασίες που παρέδωσες... οι οποίες τελικά πιστοποιούν εάν πράγματι ξέρεις! ;)


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: Godhatesusall on August 28, 2008, 18:50:10 pm
Ας έχουμε όμως λιγάκι υπόψη μας και τους αριθμούς.

Σοβαρή προφορική εξέταση δεν γίνεται με λιγότερο από 10 λεπτά χρόνο.
Θεωρώντας 400 προς εξάταση φοιτητές (και λίγους λέω) σημαίνει 4000 λεπτά ~= 65 ώρες.
Εξετάζοντας συνολικά 3 ώρες την ημέρα, θα χρειαστεί στην καλύτερη περίπτωση
20 εργάσιμες ημέρες οι οποίες μαζί με Σ/Κ και αργίες σημαίνουν τελικά

~30 ημέρες εξέτασης για ένα μάθημα!

Πάντως ο αδερφός μου ,στα πλαίσια του master του στο πολυτεχνείο κρήτης,εξέτασε προφορικά αρκετές φορές φοιτητές και μου είπε ότι όταν ένας φοιτητής έχει αντιγράψει εργασία,αυτό κάνει μπαμ από τα 10 χιλιόμετρα,καθώς το στυλ με το οποίο γράφει κανείς ακόμα και τα πιο απλά προγράμματα είναι μοναδικό.

Άσε δε που είχανε στο εργαστήριο και ένα προγράμματα που ελέγχε αν υπήρξε αντιγραφή κομματιών κώδικα.

Έτσι αν δεν μπορεί να γίνεται αντιγραφή ανάμεσα σε φοιτητές(παρά μόνο ανταλλαγή απόψεων,πράμα θεμιτό),η μόνη διέξοδος για έναν άσχετο είναι να γράψει τον κώδικα ένας από μεγαλύτερο έτος......Όμως όταν θα πάει στην προφορική εξέταση θα τον πιάσουν αρκετά εύκολα


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: Guybrush on August 28, 2008, 18:59:22 pm
Άσε δε που είχανε στο εργαστήριο και ένα προγράμματα που ελέγχε αν υπήρξε αντιγραφή κομματιών κώδικα.

MOSS

http://www.cs.berkeley.edu/~aiken/moss.html


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: Junior on August 29, 2008, 16:48:19 pm
4. Τώρα έχουμε την παράμετρο αξιολόγηση. Θεωρώντας αδύνατο να ελέγχονται τα προγράμματα την ώρα που τα γράφει ο κάθε φοιτητής, στο τέλος της εξέτασης θα πρέπει ο φοιτητής να ανεβάζει τον κώδικα στο pc του διδάσκοντα για να το διορθώσει. Επιπλέον θα πρέπει κατά την εξέταση ο φοιτητής να παραδίδει και μία Α4 με την σκέψη του - σκελετό του προγράμματος, ώστε ακόμα και εάν ο φοιτητής δεν καταφέρει να το κάνει να δουλέψει.. ο διδάσκων να γνωρίζει ότι η σκέψη ήταν ενδεχομένως σωστή.

Δε νομίζω ότι χρειάζονται όλα αυτά. Όπως γράφαμε στο χαρτί έτσι μπορούμε να γράφουμε και στον υπολογιστή. Συνήθως γράφαμε τον κώδικα και μόνο. Αλλά και κάποια σχόλια να θέλουμε να κάνουμε, μπορούμε να τα προσθέσουμε σαν... σχόλια!

Ακόμα και να μη δουλεύει το πρόγραμμα ο καθηγητής κρίνει από αυτά που έγραψε ο φοιτητής, όπως γίνεται και με την εξέταση στο χαρτί.


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: Emfanever on August 29, 2008, 16:55:58 pm
4. Τώρα έχουμε την παράμετρο αξιολόγηση. Θεωρώντας αδύνατο να ελέγχονται τα προγράμματα την ώρα που τα γράφει ο κάθε φοιτητής, στο τέλος της εξέτασης θα πρέπει ο φοιτητής να ανεβάζει τον κώδικα στο pc του διδάσκοντα για να το διορθώσει. Επιπλέον θα πρέπει κατά την εξέταση ο φοιτητής να παραδίδει και μία Α4 με την σκέψη του - σκελετό του προγράμματος, ώστε ακόμα και εάν ο φοιτητής δεν καταφέρει να το κάνει να δουλέψει.. ο διδάσκων να γνωρίζει ότι η σκέψη ήταν ενδεχομένως σωστή.

Δε νομίζω ότι χρειάζονται όλα αυτά. Όπως γράφαμε στο χαρτί έτσι μπορούμε να γράφουμε και στον υπολογιστή. Συνήθως γράφαμε τον κώδικα και μόνο. Αλλά και κάποια σχόλια να θέλουμε να κάνουμε, μπορούμε να τα προσθέσουμε σαν... σχόλια!

Ακόμα και να μη δουλεύει το πρόγραμμα ο καθηγητής κρίνει από αυτά που έγραψε ο φοιτητής, όπως γίνεται και με την εξέταση στο χαρτί.

Όταν όμως έχεις τη δυνατότητα να ελέγξεις την ορθότητα του προγράμματος με το debugging και το run σε βοηθάει να τελειώσεις πολύ πιο γρήγορα και πολύ πιο σωστά και πολλές φορές να φτάσεις στη λύση, κάτι που ίσως ποτέ δεν θα έκανες με το χέρι. Δεν είναι δυνατόν να γράψει κάποιος κατευθείαν το πρόγραμμα μονοκοπανιά στο χέρι. Στο τέλος θα μπερδέψει τα μπούτια του


Title: deleted
Post by: BOBoMASTORAS on August 29, 2008, 17:13:16 pm
deleted


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: djifos on August 31, 2008, 11:38:54 am
edit: null


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: aliakmwn on September 01, 2008, 13:58:48 pm
Οπως ειχα υποσχεθει, προωθω την απαντηση που ελαβα απ' τον κ. Κορτεση:



Αν κάτι είναι πέρα από κάθε αμφισβήτηση αυτονόητο είναι το γεγονός ότι πριν η όλη διαδικασία χαρακτηριστεί ως ακατανόητη, αψυχολόγητη, παράλογη, μέχρι και προκλητική να ερωτηθεί ο διδάσκων γιατί την ακολουθεί. Ίσως έχει κάποια πράγματα υπόψη του που διαφεύγουν πράγματι από την απεγνωσμένη αναζήτηση των λόγων για τους οποίους ακολουθείται η εν λόγω διαδικασία. Σε τελική ανάλυση έχει τουλάχιστον το δικαίωμα πριν χαρακτηρισθεί προκλητικός να ερωτηθεί γιατί.
 
Σ. Κορτέσης



Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: smo on September 01, 2008, 14:56:44 pm
Και καλα δεν απαντησε σαυτο το γιατι? :???: :o


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: pandora on September 01, 2008, 15:07:20 pm
Οπως ειχα υποσχεθει, προωθω την απαντηση που ελαβα απ' τον κ. Κορτεση:



Αν κάτι είναι πέρα από κάθε αμφισβήτηση αυτονόητο είναι το γεγονός ότι πριν η όλη διαδικασία χαρακτηριστεί ως ακατανόητη, αψυχολόγητη, παράλογη, μέχρι και προκλητική να ερωτηθεί ο διδάσκων γιατί την ακολουθεί. Ίσως έχει κάποια πράγματα υπόψη του που διαφεύγουν πράγματι από την απεγνωσμένη αναζήτηση των λόγων για τους οποίους ακολουθείται η εν λόγω διαδικασία. Σε τελική ανάλυση έχει τουλάχιστον το δικαίωμα πριν χαρακτηρισθεί προκλητικός να ερωτηθεί γιατί.
 
Σ. Κορτέσης



Εχω βαρεθεί από τέτοιες απαντήσεις.... 6 χρόνια εδώ μέσα και πραγματικά είναι ελάχιστες οι εξαιρέσεις - που δυστυχώς επιβεβαιώνουν τον κανόνα.....


Title: Re: Η γελοιοποιηση του προγραμματισμου
Post by: TED on September 01, 2008, 15:15:26 pm
Όλως παραδόξως, τα μαθήματα αυτά (δομημένος και προγραμματιστικές τεχνικές) αποτέλεσαν έμπνευση για μένα, και έχω ασχοληθεί όσο μου επιτρέπει ο χρόνος μου με αυτές. Για μένα το μάθημα αυτό έκανε το καλύτερο που θα μπορούσε, ανεξάρτητα από το αν έδωσα σε χαρτί, σε υπολογιστή ή σε πάπυρο (!!)