• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 16, 2025, 21:50:34 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 16, 2025, 21:50:34 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[Today at 19:49:00]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[Today at 16:56:56]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by Λαμπτήρας
[Today at 15:55:08]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[Today at 13:28:21]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[Today at 12:13:45]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Nikos_313
[Today at 12:01:53]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by George_RT
[Today at 10:22:18]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[Today at 01:56:37]

Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Katarameno
[June 15, 2025, 20:08:49 pm]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by nmpampal
[June 15, 2025, 16:25:56 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ανέβασμα θεμά...
by tzortzis
[June 14, 2025, 16:54:08 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by el mariachi
[June 14, 2025, 11:56:45 am]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:55 am]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 09:58:14 am]

Αλέξης Τσίπρας, η επιστρο...
by Yamal
[June 14, 2025, 04:42:23 am]

Έναρξη Δηλώσεων Συμμετοχή...
by IEEE SB
[June 14, 2025, 00:10:19 am]

[Δυναμική Συμπεριφορά ΣΗΕ...
by soko_freta
[June 13, 2025, 01:05:36 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9960
Latest: valco08
Stats
Total Posts: 1426676
Total Topics: 31711
Online Today: 226
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 74
Guests: 86
Total: 160
giorgos_skl
Carot1456
RedSkyline
picklebeanburger
Gaspard
George15
Captain
pliroforikarios
evangeliaap
Σταυρος23
pavlos2003
immo
kaskas12
aalmpanb
mixkats
iliaspapas
Roidos
ggalamat
AgaG
kkotsopo
aachmet
gkougeor
akoil
1234
glavdakis
soph553
Pcsc
0restis
Deviate
alexlemp
themis01
thathas12
ppapadoe
johnk
jojos
kpapama
Toaoutplasedakitoubiseswa
atampakc
apsathas
dleivadi
BossiTsif
Argiris
ellimoschou
theofr
gkyrodi
stolieras
theresnocur3
amprozos
DK06
dorapangeiou
ΦΙδανης Αριστοτελης
alexbaroutes
stefpapa21
giannisd
jim_sklab
tasos gourd
KZerenidis
eleftheria
cealexop
Notac
christinabisdeki
Spyros.kleanthous
superkolios
Nikos_313
grethem
bougatsa
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Η γραμματεία είναι ανοιχτή καθημερινά 12:00-13:30 Tongue
THMMY.gr > Forum > Μαθήματα Βασικού Κύκλου > 4ο Εξάμηνο > Αριθμητική Ανάλυση (Moderators: chatzikys, tzortzis, Nekt) > Παράπονο: Γιατί δεν τα μαθαίνουμε αυτά;
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: 1 [2] Go Down Print
Author Topic: Παράπονο: Γιατί δεν τα μαθαίνουμε αυτά;  (Read 4924 times)
Ολύμπιος
Ανιάτων
Θαμώνας
****
Gender: Male
Posts: 458


Μη μου αντιμιλάς


View Profile
Re: Παράπονο: Γιατί δεν τα μαθαίνουμε αυτά;
« Reply #15 on: October 01, 2006, 17:28:45 pm »

Quote from: Junior on October 01, 2006, 17:14:54 pm
Δεν πρέπει να μαθαίνουμε πολλά, αλλά πρέπει να μαθαίνουμε να μαθαίνουμε.

Στα μαθηματικά πρέπει να μαθαίνουμε να σκεφτόμαστε, όχι θεωρίες κλπ. Αν μαθαίναμε πως να σκεφτόμαστε, τότε αυτός ο αλγόριθμος δε θα ήταν τίποτα να το μάθουμε. Δε θα ήταν επιπλέον βάρος, δε θα ήταν μεγάλωμα της ύλης, θα ήταν μόνο μια σελίδα. Θα διαβάζαμε τη μέθοδο, θα παίρναμε μια ιδέα του πως εξηγείται και αμέσως θα τον είχαμε καταλάβει, ακριβώς όπως κάναμε κι εμείς τώρα (το κάναμε όμως στα 20 μας, όχι στα 13 μας). Σε 10 λεπτά το έχεις μάθει και δύσκολα θα το ξεχάσεις (ειδικά αν το εφαρμόσεις μια-δυο φορές).


Σωστά τα λες με τη διαφορά ότι τέτοιοι αλγόριθμοι υπάρχουν πολλοί =>πολλές σελίδες!
Σαν ασκήσεις καλά και θα είχαμε τότε βιβλία τύπου SCHAUM' S!
Παράπονα όμως υπάρχουν για πολύ πιο καλογραμμένα βιβλία από άποψη εύκολου διαβάσματος για τον εξεταζόμενο όμως!

Πάντως διευκρίνιση: Δεν σου μαθαίνει κανείς να σκέφτεσαι αλλά αποκτιέται με την τριβή!

Και η ικανότητα σκέψης δεν φαίνεται στην ικανότητα λύσης ασκήσεων και προβλημάτων που έχουν λυθεί αλλά στα άλυτα και σε αυτά που διερευνούνται ακόμα!
Έμπρακτη εφαρμογή η διπλωματική!
« Last Edit: October 01, 2006, 17:30:53 pm by Ολύμπιος » Logged

Αν κάποιος δεν αντιλαμβάνεται τις επιλογές του, είναι κυρίως δικό του πρόβλημα ...δεν είναι δικό μου
Τόξιν τζένεραλ σπείκινγκ
Καμένος
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2322


View Profile
Απ: Παράπονο: Γιατί δεν τα μαθαίνουμε αυτά;
« Reply #16 on: October 01, 2006, 17:51:31 pm »

Quote from: Νessa on October 01, 2006, 16:02:06 pm
Όντως, έχετε δίκιο κ. Δημάκη! Το συζητούσα σήμερα με τη μητέρα μου που είναι μαθηματικός - η οποία εξεπλάγη που δεν ήξερα τον αλγόριθμο αυτό, καθώς αυτή πάντα τον δίδασκε στους μαθητές της! (Βέβαια εξεπλάγη ακόμα περισσότερο που δε μου τον είχε μάθει η ίδια Tongue). Απλά τα ιστορικά σημειώματα δεν τα κοιτούσαμε ως μαθητές, όχι τόσο λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος για το μάθημα, αλλά περισσότερο γιατί συνήθως δεν είχαν παρά ελάχιστα μαθηματικά.

Το τραγικό είναι ότι η εξήγηση είναι απίστευτα απλή, καθώς χρειάζεται μόνο γνώσεις άλγεβρας γυμνασίου για να εξηγηθεί το "κόλπο"! Δηλ. προσφέρεται όχι μόνο για πρακτική χρήση, αλλά - μαζί με την ανάλυση - και για βαθύτερη κατανόηση της άλγεβρας (για τους πιο ψαγμένους αυτό). Θα μπορούσε να είναι μια ενδιαφέρουσα πνευματική άσκηση για όποιον θέλει να ασχοληθεί παραπάνω. Sad
Quote from: Καμένος on October 01, 2006, 10:33:45 am
Τέλως πάντων,δεν είναι τίποτα τρομερό... ο κόσμος γύρω γεματός κομπιουτεράκια είναι, παντόυ την βρίσκεις την ρίζα... Στο κάτω κάτω την προσεγγίζεις αρκετά και με το μυαλό...

Έχουμε σημαντικότερα πράγματα να μάθουμε...!!
Καμένε από τα λεγόμενά σου συμπεραίνω ότι δεν έχεις δώσει ποτέ αριθμητική ανάλυση! Δες λίγο τι κάνουμε σ'αυτό το μάθημα... αυτή ακριβώς είναι η ουσία του μαθήματος, να καταλάβεις πώς ο υπολογιστής βρίσκει αυτά που βρίσκει!

Έχω δώσει ανάλυση, πήρα 8,5.
Τον αλγόριθμο που είπες για την ρίζα τον ξέρω εδώ και πολλά χρόνια, και συγκεκριμένα τον είχα διαβάσει από το σχολικό βιβλίο.

Μην βγάζεις συμπεράσματα αν δεν ξέρεις τα δεδομένα.

Πολλοί διάβαζαν αυτά τα "εκτός ύλης" γιατί ήταν τα πιο ενδιαφέροντα. Δηλαδή επειδή δεν στο είπε ο δάσκαλος, δεν το διάβασες?
Logged
Νessa
Guest
Απ: Παράπονο: Γιατί δεν τα μαθαίνουμε αυτά;
« Reply #17 on: October 01, 2006, 18:41:25 pm »

Quote from: Καμένος on October 01, 2006, 17:51:31 pm
Πολλοί διάβαζαν αυτά τα "εκτός ύλης" γιατί ήταν τα πιο ενδιαφέροντα. Δηλαδή επειδή δεν στο είπε ο δάσκαλος, δεν το διάβασες?
Την απάντηση την έχω δώσει στο ίδιο το κομμάτι που έκανες quote από πάνω. Αν το διάβαζες αντί να προσπαθείς να μου την πεις θα την έβλεπες:

Quote
Απλά τα ιστορικά σημειώματα δεν τα κοιτούσαμε ως μαθητές, όχι τόσο λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος για το μάθημα, αλλά περισσότερο γιατί συνήθως δεν είχαν παρά ελάχιστα μαθηματικά.
Logged
dimakis
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 609


Είμαι μέλος ΔΕΠ....Δεν πειράζει!


View Profile
Re: Παράπονο: Γιατί δεν τα μαθαίνουμε αυτά;
« Reply #18 on: October 01, 2006, 19:44:49 pm »

Quote from: Νessa on October 01, 2006, 18:41:25 pm
Απλά τα ιστορικά σημειώματα δεν τα κοιτούσαμε ως μαθητές, όχι τόσο λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος για το μάθημα, αλλά περισσότερο γιατί συνήθως δεν είχαν παρά ελάχιστα μαθηματικά.

Δηλαδή τα μαθηματικά είναι μόνον εκείνα τα ωραία και ακατανόητα για τους πολλούς σύμβολα; Smiley
Καταλαβαίνω πώς το είπες, αλλά άσε με να πω τα δικά μου.  Wink

Άλλη μια στρεβλή αντίληψη που ριζώνει βαθιά μέσα στο μυαλό των ελληνοπαίδων από τη μαγική δεκαετία του 90 κι εντεύθεν.

Όταν πήγαινα στο Δημοτικό, αρχές του 60, μου έμαθαν να διατυπώνω το πρόβλημα, τη 'σκέψη' δηλ. τη μέθοδο της λύσης, τη (με σύμβολα μαθηματικά) λύση και τέλος την απάντηση (ρώτησε τη μητέρα σου). 
Αυτό με οδήγησε στο να μάθω να χρησιμοποιώ την γλώσσα και να μην την υποτιμώ,να εξαντλώ τις δυνατότητες της τόσο στη διατύπωση ερωτημάτων, όσο και στην ανάπτυξη τεχνικών διερεύνησης και επίλυσης, και κυρίως στο να την ... αγαπήσω.

Η αλήθεια ήταν ότι ήταν μια βάρβαρη, βίαιη και καταναγκαστική παιδαγωγική μέθοδος.
Το πρόβλημα είναι οτι μαζί με την βία της που πέταξαν οι σύγχρονοι παιδαγωγοί, έχασαν και την ουσία της.

Πώς να σε συγκινήσει εκείνος ο άτιμος άγνωστος x, αν δεν τον ταυτίσεις με πράγματα φυσικά και αληθινά;
Και πώς να γίνει αυτό χωρίς την γλώσσα;
Logged
Νessa
Guest
Απ: Παράπονο: Γιατί δεν τα μαθαίνουμε αυτά;
« Reply #19 on: October 01, 2006, 20:59:02 pm »

Γιατί, ο μαθηματικός συμβολισμός δεν είναι γλώσσα;

Όταν αρχίζεις να μαθαίνεις μια ξένη γλώσσα, σου έρχεται φυσικό να μεταφράζεις από μέσα σου στη μητρική σου. Έτσι μόνο γίνονται κατανοητά αυτά που διαβάζεις. Αργότερα όμως, μαθαίνεις να σκέφτεσαι σε αυτήν τη γλώσσα.

Τελοσπάντων, δεν έχει και τόση σημασία αυτό... στα μαθηματικά παίζουν ρόλο οι έννοιες, και όχι το πώς τις συμβολίζεις. Στο κάτω κάτω η γλώσσα είναι πάντα μια σύμβαση, κάτι έξω από εμάς, και δε μπορούμε πάντα (ή μήπως ποτέ;) να εκφράσουμε ακριβώς τη σκέψη μας. Από τη δυσκολία αυτή ορμώνται κάποιοι τολμηροί και εξελίσσουν τη γλώσσα ώστε να μπορεί να εκφράζει και καινούριες σκέψεις, τις δικές τους πρωτότυπες σκέψεις. Αυτό ισχύει τόσο για τις γλώσσες που μιλάμε όσο και για τη γλώσσα των μαθηματικών.

Βέβαια όπως θα καταλάβετε όταν μίλησα πριν για "ελάχιστα μαθηματικά" δεν εννοούσα απαραίτητα εκφρασμένα με το συγκεκριμένο συμβολισμό Wink
Logged
Θάνος
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Gender: Male
Posts: 646


bb


View Profile
Απ: Παράπονο: Γιατί δεν τα μαθαίνουμε αυτά;
« Reply #20 on: October 02, 2006, 01:12:52 am »

Η μεγάλη χαζομάρα βέβαια είναι το ότι αργούμε τρομερά να προσαρμοστούμε στο σύστημα του Πανεπιστημίου, αφού οι καθηγητές θεωρούν γνωστά πολλά πράγματα σε μας... και φυσικά δεν τα αναφέρουν καν, λες και θα πείραζε να γίνει μια εισαγωγή..... Αυτό με ενοχλεί απίστευτα.. Γιατί πιστεύω ότι γίνεται από αντίδραση στο σύστημα του Λυκείου με θύματα εμάς φυσικά..
Logged
4Dcube
Veteran
Καταστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 9068


just.do.it.cut.carrots.


View Profile
Re: Παράπονο: Γιατί δεν τα μαθαίνουμε αυτά;
« Reply #21 on: October 03, 2006, 01:04:43 am »

Quote from: Junior on October 01, 2006, 17:14:54 pm
Δεν πρέπει να μαθαίνουμε πολλά, αλλά πρέπει να μαθαίνουμε να μαθαίνουμε.

Στα μαθηματικά πρέπει να μαθαίνουμε να σκεφτόμαστε, όχι θεωρίες κλπ. Αν μαθαίναμε πως να σκεφτόμαστε, τότε αυτός ο αλγόριθμος δε θα ήταν τίποτα να το μάθουμε. Δε θα ήταν επιπλέον βάρος, δε θα ήταν μεγάλωμα της ύλης, θα ήταν μόνο μια σελίδα. Θα διαβάζαμε τη μέθοδο, θα παίρναμε μια ιδέα του πως εξηγείται και αμέσως θα τον είχαμε καταλάβει, ακριβώς όπως κάναμε κι εμείς τώρα (το κάναμε όμως στα 20 μας, όχι στα 13 μας). Σε 10 λεπτά το έχεις μάθει και δύσκολα θα το ξεχάσεις (ειδικά αν το εφαρμόσεις μια-δυο φορές).
Το σκεφτόμουν αυτό που λες Junior, αλλά τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά με τους αλγορίθμους.
Τα μαθηματικά (οι αναλύσεις δλδ- διαφορική, ολοκληρωτική, διανυσματική κλπ κλπ) σε μαθαίνουν κάποιες φόρμες που βρήκαν άλλοι για να οργανώνεις τη σκέψη σου και να την καταλαβαίνουν οι άλλοι.
Στους αλγόριθμους είναι πιο φλου τα πράγματα και υπάρχουν και άλλες απαιτήσεις (μεγιστοποιήσεις αποδοτικότητας, μέγιστη απλοποίηση και άλλοι συντελεστές). Δηλαδή μπαίνουμε σε χωράφια λογικής και χρήσης μιας γλώσσας ίσως διαφορετικής από μαθηματικά. Προφανώς το έχεις παρατηρήσει με τον προγραμματισμό.
Λοιπόν, ο συγκεκριμένος αλγόριθμος που δε θυμόταν η Νέσσα δε νομίζω ότι έχει να κάνει τόσο με τη δημιουργική σκέψη τη δική σου ή τη δική μου.
Γιατί είναι ο αλγόριθμος που ο συγκεκριμένος τύπος (euler?) χρησιμοποιούσε!

Χρηστικά μπορούσες κι εσύ να φτιάξεις έναν και να σε εξυπηρετεί. Όμως ο καθένας αλγόριθμος έχει κάποια χαρακτηριστικά όπως είπα και πριν(ήταν και κομμάτι των Υπολογιστικών Συστ. αν δεν κάνω λάθος). Για τον συγκεκριμένο δεν ξέρω τι το σημαντικό έχει, καθώς η Νέσσα στάθηκε περισσότερο στο ότι δεν τον διδασκόμαστε από το γιατί να είναι τόσο σημαντικός.
Logged

https://www.youtube.com/watch?v=6CAzdawCzhg
Zarathoustra
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1436



View Profile
Απ: Παράπονο: Γιατί δεν τα μαθαίνουμε αυτά;
« Reply #22 on: October 03, 2006, 08:14:11 am »

Πάντως στο δημοτικό ένα από τα πρώτα πράγματα που διδάσκεται είναι οι αλγόριθμοι των 4 πράξεων στο δεκαδικό σύστημα.Τα παιδάκια είναι σε θέση να πολλαπλασιάσουν αριθμούς πολλών ψηφίων,αλλά δεν γνωρίζουν ότι η μέθοδος που χρησιμοποιούν είναι εφαρμογή της επιμεριστικής ιδιότητας των φυσικών αριθμών.

Δηλαδή διδασκόμαστε αλγόριθμους(το πώς) πριν ασχοληθούμε με καθαρά μαθηματικά(το γιατί).
Logged
Pages: 1 [2] Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...