• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
July 19, 2025, 14:49:39 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
July 19, 2025, 14:49:39 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
Ρύθμιση θερμικού για μοτέ...
by chatzikys
[Today at 14:24:44]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by nmpampal
[July 18, 2025, 16:31:38 pm]

Η άχρηστη πληροφορία της ...
by Katarameno
[July 18, 2025, 15:30:22 pm]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by LelisNiko
[July 18, 2025, 10:36:26 am]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by George_RT
[July 17, 2025, 23:41:01 pm]

Aναζωπύρωση των εχθροπραξ...
by Katarameno
[July 17, 2025, 16:48:39 pm]

Σιδηροδρομικό Δυστύχημα σ...
by Katarameno
[July 17, 2025, 15:10:03 pm]

[αραγε attack]Μπλόκο στην...
by nikd
[July 17, 2025, 12:46:49 pm]

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ
by Katarameno
[July 16, 2025, 23:57:16 pm]

Πρόγραμμα Εξεταστικής Σεπ...
by Mr Watson
[July 16, 2025, 14:34:57 pm]

Ποιο τραγούδι ακούσατε 5+...
by The Web
[July 16, 2025, 12:10:18 pm]

Brace yourselves (global ...
by Katarameno
[July 16, 2025, 11:38:28 am]

Τι ακούτε αυτήν τη στιγμή...
by Katarameno
[July 15, 2025, 23:10:04 pm]

Έχεις ή δεν έχεις?
by Elliot Alderson
[July 15, 2025, 21:12:02 pm]

Ρώτα κάτι τον επόμενο
by Nikos_313
[July 15, 2025, 18:31:05 pm]

Νέα Δημοκρατία (and Co. I...
by Katarameno
[July 14, 2025, 14:19:25 pm]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[July 14, 2025, 00:21:05 am]

Βιβλιοθήκη-Πληροφορίες
by Nikos_313
[July 12, 2025, 22:51:26 pm]

Αστεία Βίντεο
by Katarameno
[July 12, 2025, 22:05:16 pm]

[Δίκτυα Ι] Να επιλέξω το ...
by chatzikys
[July 12, 2025, 10:21:44 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9974
Latest: panagiotidoua
Stats
Total Posts: 1427411
Total Topics: 31728
Online Today: 113
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 19
Guests: 55
Total: 74
pipitsenko
Tsomp
stavros0201
domb765
Kwst@ss_
stephaniechatz
christina02
mor
astakos1
alextsigilis
mimaki
xdallas
Δημητρης Αξιμιωτης
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Συμβουλές καλής χρήσης του φόρουμ: Youtube embed code and links, Shoutbox, Notify, ...
Δείτε περισσότερα εδώ...
THMMY.gr > Forum > Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και Τεχνικά Θέματα > Κατασκευές και η... Ηλεκτρολογία στην πράξη. > Ηλεκτρολογικές... απορίες (Moderators: hjalmar, chatzikys) > Ρύθμιση θερμικού για μοτέρ.
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: Ρύθμιση θερμικού για μοτέρ.  (Read 181 times)
chatzikys
Global Moderator
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
***
Gender: Male
Posts: 1672


Nah I'd Win


View Profile
Ρύθμιση θερμικού για μοτέρ.
« on: July 18, 2025, 17:57:44 pm »

Σχεδιάζω εναν πινακα μεταγωγης Υ - Δ για δύο αντλίες, και είμαι στην διαδικασία επιλογής υλικών.
Άνοιξα το βιβλίο Ηλεκτρικές  εγκαταστάσεις  καταναλωτών του  Π.  Ντοκόπουλου (βιβλίο ΕΚΣΗΕ), για να δω τι προβλέπεται.
Στην σελίδα 625 λέει για το ρευμα ρυθμισης του θερμικού.

"Ιth = In , για συνδεση στην γραμμη του δικτυου,
Ιth = In/√3 , για συνδεση στα τυλιγματα κατά τριγωνο"

Πιστέυω οτι ο τροπος που το έχω σχεδιάσει ειναι στην δευτερη κατηγορία, αλλα το chatgpt μου λεει οτι ειναι στην πρωτη. Sad

Αν καποιος ενεργειακός μπορεί να μου πεί την γνώμη του θα το εκτιμούσα πολύ.
Eπισης αφου εκανα το ποστ προσθέτω και τα υπολοιπα στοιχεια, να μου πειτε την γνωμη σας:

S1 40A (AC23)
F1 - F2 16 η 20Α (καμπυλη Κ ή D)
Ρελε ≥ 12 A (ΑC3)

Εdit: Ξεχασα να αναφερω τα στοιχεια της αντλιας:
In (Δ) 10.1Α , P = 4.8kW, U = 380-415V. cosφ = 0.72.

Παραθέτω και το σχεδιο

« Last Edit: July 18, 2025, 18:18:11 pm by chatzikys » Logged

Quote from: Wibvious on June 26, 2025, 13:04:11 pm
("Mom, what’s the integral of regret?").
Mr Watson
Administrator
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 1552



View Profile
Re: Ρύθμιση θερμικού για μοτέρ.
« Reply #1 on: July 18, 2025, 18:23:23 pm »

Ο K1D πώς ακριβώς λειτουργεί;

Αν διαβάζω σωστά το σχέδιο:

Κατά την εκκίνηση
- Κ1 είναι κλειστός
- Κ1D ανοικτός
- Κ1S κλειστός
Ουσιαστικά το τρίγωνο υφίσταται λόγω του κοινού κόμβου μετά τον K1S.

Στην μόνιμη κατάσταση
- ανοίγει ο K1S
και το ρεύμα των 3 γραμμών θα έπρεπε να επιστρέφει απ τον N (άρα αστέρας).

Το θερμικό είναι για την μόνιμη λειτουργία (καλά δεν λέω; ελπίζω μην λέω χαζομάρες). Άρα "βλέπει" ρεύμα γραμμής σε αστέρα.
« Last Edit: July 18, 2025, 18:29:17 pm by Mr Watson » Logged
chatzikys
Global Moderator
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
***
Gender: Male
Posts: 1672


Nah I'd Win


View Profile
Re: Ρύθμιση θερμικού για μοτέρ.
« Reply #2 on: July 18, 2025, 18:30:16 pm »

Quote from: Mr Watson on July 18, 2025, 18:23:23 pm
Ο K1D πώς ακριβώς λειτουργεί;

Αν διαβάζω σωστά το σχέδιο:

Κατά την εκκίνηση
- Κ1 είναι κλειστός
- Κ1D ανοικτός
- Κ1S κλειστός
Ουσιαστικά το τρίγωνο υφίσταται λόγω του κοινού κόμβου μετά τον K1S.

Στην εκκινηση κλεινουν K1 και K1S, δηλαδη συνδεσμολογια αστέρα.
Μετα απο λιγο χρόνο ανοιγει ο K1S και κλεινει o K1D και εχουμε τριγωνο.

Εμένα με ενδιαφέρει η λειτουργια στην μονιμη κατασταση δηλαδη σε τριγωνο.
Ουδετερος δεν παει στην αντλία.

Quote from: Mr Watson on July 18, 2025, 18:23:23 pm
Στην μόνιμη κατάσταση
- ανοίγει ο K1S
και το ρεύμα των 3 γραμμών θα έπρεπε να επιστρέφει απ τον N (άρα αστέρας).

Αν ανοιξει ο Κ1S (χωρις να κλεισει ο K1D) δεν θα λειτουργει το μοτέρ. Θα εχεις συνδεμένα μονο τα ακρα U1 V1 W1 στην τροφοδοσια και δεν θα εχεις ουτε αστερα ουτε τριγωνο.
Ουσιαστικα η συνδεσμολογία των U2 V2 W2 οριζει τον αστερα η το τριγωνο.


Eπίσης να προσθέσω οτι βρήκα την σωστή απάντηση σε ενα βιβλίο αυτοματισμων για επαλ. Cheesy Cheesy
Τελικα αυτο που νομιζα γινεται.
« Last Edit: July 18, 2025, 18:48:59 pm by chatzikys » Logged

Quote from: Wibvious on June 26, 2025, 13:04:11 pm
("Mom, what’s the integral of regret?").
Mr Watson
Administrator
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 1552



View Profile
Re: Ρύθμιση θερμικού για μοτέρ.
« Reply #3 on: July 18, 2025, 20:32:00 pm »

Πωωω τώρα κατάλαβα. Ελπίζω μην δουν οι καθηγητές μηχανών την απάντησή μου  Tongue
Logged
RíoGrande
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 158



View Profile
Re: Ρύθμιση θερμικού για μοτέρ.
« Reply #4 on: Today at 00:06:01 »

@chatzikys καλή επιτυχία στο project. Παρακάτω μερικά σχόλια-προτάσεις:

* Τον "Γενικό" Διακόπτη S1 βάλε τον 25Α. Τα 40Α παραείναι μεγάλο.
* Tα θερμομαγνητικά "αυτοματάκια" (MCB) F1, F2 βάλε τα 16Α (Κ). Δεν χρειάζεται παραπάνω.
* Το Θερμικό ρύθμισέ το στο 1.0*I_nominal ή αν πέφτει συχνά τότε στο 1.1*I_nominal.

** Επίσης, μετά τον "Γενικό" S1 πιθανώς να χρειαστείς τυκτές ασφάλειες  (λογικά 25Α). Αυτό εξαρτάται από το "Ρεύμα Βραχυκύκλωσης" στο σημείο και αν τα αυτοματάκια το "αντέχουν".

Αν το κάνεις το πινακάκι, ανέβασε φώτο!
Logged

♪ "Εσύ που κάνεις όλα πως τα ξέρεις, κι όλο εξυπνάδες έχεις στο μυαλό
πες μου για να μάθω κι εγώ ποιό έχει γίνει, πρώτα η κότα ή τ' αυγό;;" ♪
chatzikys
Global Moderator
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
***
Gender: Male
Posts: 1672


Nah I'd Win


View Profile
Re: Ρύθμιση θερμικού για μοτέρ.
« Reply #5 on: Today at 08:06:33 »

Ευχαριστώ για την απάντηση.
Για τον κύριο διακόπτη συμφωνώ ότι το 40Α είναι μεγάλο αλλά πρακτικά δεν υπάρχει κάποια διαφορά, καθώς δεν αποτελεί μετρό προστασίας και απλα είναι ένας αποζευκτης, για την απομόνωση του κυκλώματος από το δίκτυο.

Πιστεύω ότι τα αυτοματακια θα αντέξουν (οι αντλίες έχουν ρεύμα εκκίνησης 65Α που σε αστέρα ειναι ~32Α = 2In το οποίο σίγουρα το αντέχουν για λίγο)

Θέλω να αποφύγω την χρήση ασφαλειών τήξεως.

Θέλω την γνώμη σου όμως στο κύριο πρόβλημα το οποίο υποτίθεται έλυσα.

Εφόσον τα θερμικά στοιχεία βλέπουν τα ρεύματα εντός του τριγώνου/ ρεύματα τυλιγματων, δεν θα έπρεπε η ρύθμιση να γίνει για 1*I_nominal/√3 ?

Έτσι είδα και στα δύο βιβλία που διάβασα.

Μήπως να ρωτήσω κάποιον καθηγητή για σίγουρα. Ποιον θα προτείνατε για τέτοια ερώτηση;
« Last Edit: Today at 08:12:00 by chatzikys » Logged

Quote from: Wibvious on June 26, 2025, 13:04:11 pm
("Mom, what’s the integral of regret?").
RíoGrande
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 158



View Profile
Re: Ρύθμιση θερμικού για μοτέρ.
« Reply #6 on: Today at 12:29:04 »

Ναι, έχεις δίκιο για τον γενικό διακόπτη, δεν πειράζει να είναι 40Α. Ωστόσο στα ΕΚΣΗΕ οι καθηγητές επιμένουν ακόμη και οι γενικοί διακόπτες να μην υπερδιαστασιολογούνται. Αυτό γιατί 5 χρόνια αφού κάνεις εσύ την εγκατάσταση μπορεί να έρθει ένας άλλος ηλεκτρολόγος και να δει γενικό 40Α και να πει "άντε να βάλουμε και μία υποβρύχια αντλία εδώ να πετάει κάτι νερά" αλλά το καλώδιο να μην αντέχει, γιατί διαστασιολογήθηκε μόνο για τις δύο αντλίες.


Για τα αυτοματάκια, το ρεύμα βραχυκύκλωσης (Ι_k) υπολογίζεται πρόχειρα ως εξής: S_k = sqrt3*c*Vn*I_k, όπου Vn=400V, c=0.95 και S_k = 250MVA για τη Θεσσαλονίκη.
Οπότε μπορείς να λάβεις υπόψιν σου ένα ρεύμα βραχυκύκλωσης Ι_k=38kA.

Τα πιο πολλά αυτοματάκια έχουν αντοχή σε έως Ι_k=6kA, οπότε σίγουρα θα χρειαστείς ασφάλειες για να προστατευτείς από ένα "δυνατό" βραχυκύκλωμα (π.χ. στερεό τριφασικό). Αλλιώς, σε ένα τέτοιο βραχυκύκλωμα είναι πιθανό να κωλύσουν κυριολεκτικά οι πόλοι από το αυτοματάκι ανοικτοί και δεν θα έχεις καμία προστασία.

Επισημένω ότι είναι απαραίτητες οι τυκτές ασφάλειες. Και εγώ νόμιζα ότι είναι παροχημένες, αλλά στα ΕΚΣΗΕ βλέπεις ότι για μικρά αυτοματάκια που δεν αντέχουν μεγάλα ρεύματα βραχυκύκλωσης είναι άκρως απαραίτητες.

 



Όσον αφορά το επίμαχο, κατάλαβα τι λες. Ουσιαστικά για την ονομαστική ισχύ το ρεύμα στα τυλίγματα είναι I_d < I_y. Αυτό συμβαίνει διότι για τα τυλίγματα ισχύει Ι_d = I_y/sqrt3, αφού I_ph = I_line/sqrt3, και Ι_d=I_ph και I_y=I_line !!

Η ρύθμιση του θερμικού γίνεται με βάση το ονομαστικό ρεύμα γραμμής (Ι_line,n) που προκύπτει από τον τύπο: P_3φ = sqrt3*V_line*I_line*cosφ.

Οπότε, διευκρινίζουμε ότι το ρεύμα των τυλιγμάτων είναι μικρότερο στο Δ από ότι στον Υ. ΔΕΝ ισχύει ότι αφού τα τυλίγματα βλέπουν μεγαλύτερη τάση στο Δ θα διαρρέονται και από μεγαλύτερο ρεύμα!! Αυτό διότι θεωρούμε την ισχύ σταθερή.
Logged

♪ "Εσύ που κάνεις όλα πως τα ξέρεις, κι όλο εξυπνάδες έχεις στο μυαλό
πες μου για να μάθω κι εγώ ποιό έχει γίνει, πρώτα η κότα ή τ' αυγό;;" ♪
RíoGrande
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 158



View Profile
Re: Ρύθμιση θερμικού για μοτέρ.
« Reply #7 on: Today at 12:33:08 »

Για καθηγητή, ο Ανδρέου ασχολείται με αυτά. Και αν δεν σε αφήσει ικανοποιημένο πας στον θεό Δημουλία
Logged

♪ "Εσύ που κάνεις όλα πως τα ξέρεις, κι όλο εξυπνάδες έχεις στο μυαλό
πες μου για να μάθω κι εγώ ποιό έχει γίνει, πρώτα η κότα ή τ' αυγό;;" ♪
chatzikys
Global Moderator
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
***
Gender: Male
Posts: 1672


Nah I'd Win


View Profile
Re: Ρύθμιση θερμικού για μοτέρ.
« Reply #8 on: Today at 13:36:28 »

Η ισχύς όμως δεν ειναι σταθερή, καθώς P = U^2/R, οπότε όταν αλλάζει η τάση (κατά √3) αλλάζει και η ισχύς κατά 3.

Το θέμα μου είναι ότι έχει που βρίσκεται το θερμικό διαρρέεται από το ρεύμα τυλίγματος και όχι το ρεύμα γραμμής.
 
Παραθέτω την μια εικόνα από το βιβλίο Συστήματα Αυτοματισμών (ΕΠΑΛ), που με βοήθησε να καταλάβω αυτό που εννοώ.

Επίσης το βιβλίο λέει
""Το κύκλωμα ισχύος του
θερμικού τοποθετείται σε σειρά με τα τυλίγματα του κινητήρα και διαρρέεται από το ρεύμα
των τυλιγμάτων ΙτΔ και όχι από το ρεύμα γραμμής IγΔ΄ που είναι το ονομαστικό ρεύμα του
κινητήρα (Ιον). Άρα, το θερμικό πρέπει να ρυθμισθεί στο ρεύμα που διαρρέει τα τυλίγματα
του κινητήρα.""

Τέλος θα στείλω ένα μήνυμα στον κ. Ανδρέου να ρωτήσω την γνώμη του.
« Last Edit: Today at 14:21:55 by chatzikys » Logged

Quote from: Wibvious on June 26, 2025, 13:04:11 pm
("Mom, what’s the integral of regret?").
RíoGrande
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 158



View Profile
Re: Ρύθμιση θερμικού για μοτέρ.
« Reply #9 on: Today at 14:03:32 »

Ναι, πολύ ενδιαφέρον. Δεν το έχω ξαναδεί αυτό. Όλα τα θερμικά που έχω δει μπαίνουν στο πινακάκι και είναι κουμπομένα πάνω σε ένα ρελέ ισχύος. Δηλαδή δεν μπαίνουν μέσα στα τυλίγματα. Μου φαίνεται πολύ εξειδικευμένο το θερμικό στοιχείο να είναι μέσα στα τυλίγματα.

Αν σου απαντήσει ο Ανδρέου, πες μας να μάθουμε
Logged

♪ "Εσύ που κάνεις όλα πως τα ξέρεις, κι όλο εξυπνάδες έχεις στο μυαλό
πες μου για να μάθω κι εγώ ποιό έχει γίνει, πρώτα η κότα ή τ' αυγό;;" ♪
chatzikys
Global Moderator
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
***
Gender: Male
Posts: 1672


Nah I'd Win


View Profile
Re: Ρύθμιση θερμικού για μοτέρ.
« Reply #10 on: Today at 14:24:44 »

Αν δεις καλά την κοινή συνδεσμολογία ρελέ με μεταγωγή θα δεις ότι η γραμμή "σπάει" πριν το ρελέ Κ1

Το θερμικό είναι τοποθετημένο πριν τα τυλίγματα U1 V1 W1.

Αν θυμάσαι από ΣΗΕ2, θα έλεγα είναι το αντίστοιχο με τα ρεύματα στον μετασχηματιστή σε τρίγωνο που είχαμε τα γραμμής Iu Iv Iw και τα ρεύματα τριγώνου
Idu Idv Idw.

Logged

Quote from: Wibvious on June 26, 2025, 13:04:11 pm
("Mom, what’s the integral of regret?").
Pages: [1] Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...