• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 16, 2025, 23:42:47 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 16, 2025, 23:42:47 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
[Οργάνωση Υπολογιστών] Γε...
by RAFI
[Today at 22:46:54]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[Today at 19:49:00]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[Today at 16:56:56]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by Λαμπτήρας
[Today at 15:55:08]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[Today at 13:28:21]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[Today at 12:13:45]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Nikos_313
[Today at 12:01:53]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by George_RT
[Today at 10:22:18]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[Today at 01:56:37]

Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Katarameno
[June 15, 2025, 20:08:49 pm]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by nmpampal
[June 15, 2025, 16:25:56 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ανέβασμα θεμά...
by tzortzis
[June 14, 2025, 16:54:08 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by el mariachi
[June 14, 2025, 11:56:45 am]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:55 am]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 09:58:14 am]

Αλέξης Τσίπρας, η επιστρο...
by Yamal
[June 14, 2025, 04:42:23 am]

Έναρξη Δηλώσεων Συμμετοχή...
by IEEE SB
[June 14, 2025, 00:10:19 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9960
Latest: valco08
Stats
Total Posts: 1426677
Total Topics: 31711
Online Today: 226
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 47
Guests: 89
Total: 136
Antreas17
miltan8
tinidou
mayia psarikoglou
DimGeo
Nikos_313
Arakapas
Yamal
mixkats
dinoschalv
cealexop
HlektrikhPatata
menelaras
dimitrisblioumis
aachmet
mavropan
Elliot Alderson
valco08
estoimea
iliaskou
theofr
natavhoo
mariaxalk
jojos
nikolakys
DemetriosL
Nekt
ΦΙδανης Αριστοτελης
Pitkal
Ulmo
Saint_GR
valentini
LelisNiko
geo66
chriskazakos
itsikou
efthmakr
pxanthob
balligeorgia
DimStyl
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Για ανανέωση (ή προσθήκη νέου) avatar, πρέπει η μεγαλύτερη διάσταση της εικόνας να είναι 110 pixels.
THMMY.gr > Forum > Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία > Πανεπιστήμιο και Παιδεία > Η πολιτική για το Πανεπιστήμιο (Moderators: Tasos Bot, PolarBear) > ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ...
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9 Go Down Print
Author Topic: ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ...  (Read 16977 times)
corina
Veteran
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Female
Posts: 4651


summertime


View Profile
Re: ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ...
« Reply #45 on: August 30, 2006, 19:01:45 pm »

Quote from: electroSOK on August 30, 2006, 15:04:41 pm
Η λύση στο πρόβλημα είναι πολύ απλή: Δημιουργία Δημόσιας και Δωρεάν Τεχνικής Εκπαίδευσης στην χώρα μας. Αυτή είναι η λύση. Εννοείται ότι δεν μπορούν να μπαίνουν όλοι στα Πανεπιστήμια (ειλικρινά όμως δεν ξέρω κατά πόσο ένας βαθμός μπορεί να διακρίνει αυτούς που μπορούν παρακολουθήσουν σπουδές στο Πανεπιστήμιο από αυτούς που δεν μπορούν). Αυτοί που δεν καταφεραν να μπουν στο Πανεπιστήμιο δεν είναι απόβλητα της κοινωνίας, τεμπέληδες κτλ. Είναι στην πλειοψηφία τους άνθρωποι οι οποίοι κανονικά θα έπρεπε να ακολουθήσουν την Τεχνική Εκπαίδευση, γιατί κακά τα ψέματα δεν μπορούν (αλλά ούτε και θέλουν) όλοι να γίνουν επιστημονάρες.

Quote from: Junior on August 30, 2006, 17:38:29 pm
Συμφωνώ με τον Τάσο (electrosok) για τη λύση.
Λέμε ότι τα παιδιά που βγάζουν 5 στις πανελλήνιες δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της ανώτατης εκπαίδευσης. Μα, όταν κάτι περιφερειακά ΤΕΙ που απευθύνονται σε τέτοιους μαθητές (γιατί κυρίως τέτοιοι μπαίνουν, άρα αυτοί και βγαίνουν από αυτά) τα ονομάζουμε ανώτατη εκπαίδευση, μπορούμε να ισχυριστούμε ότι αυτοί οι μαθητές δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της;;
Το λάθος είναι ότι ανωτατοποίησαν τα ΤΕΙ. Έτσι έπεσε πολύ το επίπεδο της ανώτατης εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα να μπορούν να πάρουν ανώτατη εκπαίδευση και αυτοί που βγάζουν 5 στο λύκειο. Και όταν η Γιαννάκου μιλάει για επιστήμονες και για προώθηση της έρευνας εμείς συμφωνούμε, γιατί πραγματικά έτσι γίνεται στις γνώριμές μας σχολές. Αλλά δεν είναι έτσι για τα ΤΕΙ που είχαν βάση 5...

Επομένως, αν ξεχωρίζαμε την εκπαίδευση που παρέχει το κράτος σε ανώτατη και τεχνική, τότε και θα μπορούσαμε να πούμε ότι στην ανώτατη δεν μπαίνεις με κάτω από 10 και θα υπήρχε διέξοδος για τα χιλιάδες άτομα που δεν κάνουν για επιστήμονες. Πολύ πιθανό να έγινε επίτηδες όπως λέει και ο Τάσος για να τους στείλουν στα ΙΕΚ-ΚΕΣ.
Quote from: cecs on August 30, 2006, 18:20:51 pm
Εγώ δε συμφωνώ ότι είναι καλή λύση να γίνει η τεχνική εκπαίδευση ιδιωτική.
Η εκπαίδευση,κάθε είδους,θα πρέπει να είναι δημόσια,δωρεάν και προσβάσιμη για όλους.
Πιστεύω ότι αν σε κάποιον δεν "κόβει" έστω και λίγο δεν μπορεί και στο Λύκειο να βγάλει πάνω από ένα συγκεκριμένο βαθμό,φτάνει μέχρι ένα συγκεκριμένο σημείο.Έτσι η αντιληπτική ικανότητα κάποιου και η "σπιρτάδα" που τον διακρίνει παίζουν καθοριστικό ρόλο σε πολλά πράγματα.
Ωστόσο το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό σύστημα μπορούμε να παραδεχτούμε ότι ενισχύει την αποστήθιση και δεν συντελεί στο να αναπτύξουν οι μαθητές κριτική σκέψη,αλλά αντίθετα στο να μαθαίνουν απ'έξω ό,τι τους είναι προσωρινά απαραίτητο.
Αν κάποιος έχει αντίληψη και δεν είναι απλός παπαγάλος,κάποια στιγμή αυτό θα φανεί και θα διακριθεί κάπου.
Αλλά σίγουρα το εκπαιδευτικό μας σύστημα δεν ενισχύει κάτι τέτοιο...

Παιδιά, τι να πω, με καλύψατε πλήρως!! Δεν είναι πάντως βιώσιμο, ούτε θεμιτό πιστεύω, να είναι η ανώτατη εκπαίδευση δωρεάν (ακόμη και αν θεωρήσουμε μόνο τα ΑΕΙ σε αυτήν την κατηγορία) και η τεχνική εκπαίδευση ιδιωτική. Τα δύο είδη για μένα είναι οι 2 όψεις του ίδιου νομίσματος. Οι επιστήμονες χρειάζονται τους τεχνικούς για να υλοποιήσουν τις μελέτες τους, και οι τεχνικοί χρειάζονται τους επιστήμονες για να τους καθοδηγήσουν με τις μελέτες τους. Δεν υπάρχει πρόοδος χωρίς μία από τις 2 αυτές όψεις. Και γι' αυτό είναι και τραγικά λάθος να υποτιμούμε (όχι εμείς φυσικά, η κοινή γνώμη εννοώ) αυτούς που επιλέγουν την τεχνική αντί για την ανώτατη εκπαίδευση.
Logged

Η συμμετοχή δεν φέρνει ντε και καλά τη νίκη. Αλλά η νίκη δεν μπορεί να έρθει αλλιώς. Ασε που, συμμετέχοντας μπορεί να βγεις απ' τη συντήρηση.
cecs
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Female
Posts: 3560


Είμαι ΠΑΟΚΙ,υπάρχει πρόβλημα;


View Profile
Απ: ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ...
« Reply #46 on: August 30, 2006, 20:34:25 pm »

Πολύ σωστά φιλενάδα!
Logged

Να κοιμηθούμε αγκαλιά...
να μπερδευτούν τα όνειρά μας..
και στων φιλιών τη μουσική..
ρυθμό να δίνει η καρδιά μας..!!
electroSOK
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1648


ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΠΙΣΩ ΔΕΝ ΓΥΡΝΑ!


View Profile
Re: Απ: ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ...
« Reply #47 on: August 30, 2006, 23:18:53 pm »

Quote from: Junior on August 30, 2006, 17:38:29 pm
. Δε συμφέρει κανέναν να γίνονται επιστήμονες αυτοί που έχουν λεφτά έναντι αυτών που αξίζουν. Κι αν οι δικοί μας δεν το βλέπουν, οι ευρωπαίοι σίγουρα το ξέρουν καλά.

Τι εννοεις Juan? Οσο και αν το διαβασα και το ξαναδιαβασα δεν καταλαβα. Μπορεις να μου το κανεις πιο λιανα?
Logged

Ο άνθρωπος πρέπει να περπατάει με το μέτωπο προς τον ήλιο. Για να μπορεί αυτός, καίγοντάς το να το σημαδεύει με αξιοπρέπεια. Αν ο άνθρωπος σκύψει το κεφάλι, χάνει την αξιοπρέπειά του.
Ernesto Che Guevara


Ουτοπία είναι αυτό που όταν κάνεις ένα βήμα για να το φτάσεις εκείνο κάνει δύο πίσω. Όταν κάνεις και δεύτερο βήμα για να το φτάσεις, εκείνο κάνει αλλά δυο πίσω.
Και τότε σε τι χρησιμεύει η ουτοπία???
Σε κάνει να βαδίζεις μπροστά!

Eduardo Galeano Ουρουγουανός ποιητής

Ο κόσμος πάει μπροστά κυνηγώντας την ουτοπία και το όνειρο!
Δυστυχής η κοινωνία που οι νέοι της δεν κάνουν όνειρα.
electroSOK
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1648


ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΠΙΣΩ ΔΕΝ ΓΥΡΝΑ!


View Profile
Re: ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ...
« Reply #48 on: August 30, 2006, 23:25:53 pm »

Quote from: ZiuQ on August 30, 2006, 17:29:22 pm
Τελικά πώς κρίνεις ποιος έχει "κριτική σκέψη και αντιληπτική ικανότητα"; Αυτό θα έπρεπε να είναι το απόλυτο κριτήριο ενός εισαγωγικού συστήματος; Αν κάποιος δε σκοτίστηκε και πολύ για να αριστεύσει στα θετικά μαθήματα αλλά ναυάγησε σε αυτά που απαιτούν αποστήθιση και κάποιος αντίστοιχα με δουλειά αρίστευσε σε όλα, τότε φαινομενικά ο πρώτος θα θεωρούνταν ευφυής, ενώ ο δεύτερος εργατικός.

Η αντιληπτική ικανότητα και η κριτική σκέψη δεν είναι ταυτισμένη με τις θετικές επιστήμες. Δεν ισχύει ότι αυτός που είναι των θετικών επιστημών έχει καλύτερη κριτική σκέψη από αυτον των θεωρητικών επιστημών.

Επίσης, όταν μίλησα για παπαγαλία και αποστήθιση στο μυαλό μου δεν είχα τόσο την Ιστορία, όσο την Φυσική και τα διάφορα φροντιστήρια που το μόνο που κάνανε ήταν να μαθαίνουν μεθοδολογίες για επίλυση συγκεκριμένων προβλημάτων - SOS. Είναι πολλά αυτά τα φροντιστήρια και δυστυχώς πολλοί και οι φοιτητές που έτσι "μαθανε" Φυσική.


Και για να ξην παρεξηγιομαστε, δεν ειπα οτι κανείς από όσους βγάλανε πάνω από 18 δεν έχει αντιληπτική ικανότητα ή κριτική σκέψη.

Ούτε είπα ότι το εισαγωγικό σύστημα είναι τελείως άχρηστο. Απλά είναι εντελώς άχρηστο.  Cheesy  Grin (εντάξει, χιούμορ ήταν αυτό)
Logged

Ο άνθρωπος πρέπει να περπατάει με το μέτωπο προς τον ήλιο. Για να μπορεί αυτός, καίγοντάς το να το σημαδεύει με αξιοπρέπεια. Αν ο άνθρωπος σκύψει το κεφάλι, χάνει την αξιοπρέπειά του.
Ernesto Che Guevara


Ουτοπία είναι αυτό που όταν κάνεις ένα βήμα για να το φτάσεις εκείνο κάνει δύο πίσω. Όταν κάνεις και δεύτερο βήμα για να το φτάσεις, εκείνο κάνει αλλά δυο πίσω.
Και τότε σε τι χρησιμεύει η ουτοπία???
Σε κάνει να βαδίζεις μπροστά!

Eduardo Galeano Ουρουγουανός ποιητής

Ο κόσμος πάει μπροστά κυνηγώντας την ουτοπία και το όνειρο!
Δυστυχής η κοινωνία που οι νέοι της δεν κάνουν όνειρα.
Johnny English
Veteran
Καταστραμμένος
******
Posts: 5981


i know nothing


View Profile
Re: Απ: ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ...
« Reply #49 on: August 30, 2006, 23:39:44 pm »

Quote from: electroSOK on August 30, 2006, 23:18:53 pm
Quote from: Junior on August 30, 2006, 17:38:29 pm
. Δε συμφέρει κανέναν να γίνονται επιστήμονες αυτοί που έχουν λεφτά έναντι αυτών που αξίζουν. Κι αν οι δικοί μας δεν το βλέπουν, οι ευρωπαίοι σίγουρα το ξέρουν καλά.

Τι εννοεις Juan? Οσο και αν το διαβασα και το ξαναδιαβασα δεν καταλαβα. Μπορεις να μου το κανεις πιο λιανα?

Εγώ δεν εννοώ τίποτα. Ο junior προφανώς εννοεί κάτι.  Cheesy Grin

ΛΟΛ!
Logged
electroSOK
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1648


ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΠΙΣΩ ΔΕΝ ΓΥΡΝΑ!


View Profile
Re: ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ...
« Reply #50 on: August 31, 2006, 00:07:17 am »

Ωχ!  Cheesy  Cheesy Εντελώς καμμένος....  8)  Tongue  Tongue
Logged

Ο άνθρωπος πρέπει να περπατάει με το μέτωπο προς τον ήλιο. Για να μπορεί αυτός, καίγοντάς το να το σημαδεύει με αξιοπρέπεια. Αν ο άνθρωπος σκύψει το κεφάλι, χάνει την αξιοπρέπειά του.
Ernesto Che Guevara


Ουτοπία είναι αυτό που όταν κάνεις ένα βήμα για να το φτάσεις εκείνο κάνει δύο πίσω. Όταν κάνεις και δεύτερο βήμα για να το φτάσεις, εκείνο κάνει αλλά δυο πίσω.
Και τότε σε τι χρησιμεύει η ουτοπία???
Σε κάνει να βαδίζεις μπροστά!

Eduardo Galeano Ουρουγουανός ποιητής

Ο κόσμος πάει μπροστά κυνηγώντας την ουτοπία και το όνειρο!
Δυστυχής η κοινωνία που οι νέοι της δεν κάνουν όνειρα.
ZiuQ
Θαμώνας
****
Gender: Male
Posts: 389

Είμαι ηλεκτρολόγος, συμβαίνει κάτι;


View Profile
Re: Απ: ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ...
« Reply #51 on: August 31, 2006, 00:30:57 am »

Quote from: Juan on August 30, 2006, 23:39:44 pm
Quote from: electroSOK on August 30, 2006, 23:18:53 pm
Quote from: Junior on August 30, 2006, 17:38:29 pm
. Δε συμφέρει κανέναν να γίνονται επιστήμονες αυτοί που έχουν λεφτά έναντι αυτών που αξίζουν. Κι αν οι δικοί μας δεν το βλέπουν, οι ευρωπαίοι σίγουρα το ξέρουν καλά.

Τι εννοεις Juan? Οσο και αν το διαβασα και το ξαναδιαβασα δεν καταλαβα. Μπορεις να μου το κανεις πιο λιανα?

Εγώ δεν εννοώ τίποτα. Ο junior προφανώς εννοεί κάτι.  Cheesy Grin

ΛΟΛ!

LOL!!!!  Grin

Quote from: electroSOK on August 30, 2006, 23:25:53 pm
Η αντιληπτική ικανότητα και η κριτική σκέψη δεν είναι ταυτισμένη με τις θετικές επιστήμες. Δεν ισχύει ότι αυτός που είναι των θετικών επιστημών έχει καλύτερη κριτική σκέψη από αυτον των θεωρητικών επιστημών.

Παράδειγμα ήταν.... δεν εννοούσα κάτι τέτοιο....

Πιάνεσαι και εσύ από κάτι πράγματα...  Cheesy
Logged
electroSOK
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1648


ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΠΙΣΩ ΔΕΝ ΓΥΡΝΑ!


View Profile
Re: ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ...
« Reply #52 on: August 31, 2006, 01:52:22 am »


Εστω...
Quote from: Junior on August 30, 2006, 17:38:29 pm
Η ανώτατη εκπαίδευση θα παραμείνει δωρεάν. Δε συμφέρει κανέναν να γίνονται επιστήμονες αυτοί που έχουν λεφτά έναντι αυτών που αξίζουν. Κι αν οι δικοί μας δεν το βλέπουν, οι ευρωπαίοι σίγουρα το ξέρουν καλά.

Junior, τι εννοείς ακριβώς?, γιατί δε σε πιάνω...περασμένη και η ώρα..
Logged

Ο άνθρωπος πρέπει να περπατάει με το μέτωπο προς τον ήλιο. Για να μπορεί αυτός, καίγοντάς το να το σημαδεύει με αξιοπρέπεια. Αν ο άνθρωπος σκύψει το κεφάλι, χάνει την αξιοπρέπειά του.
Ernesto Che Guevara


Ουτοπία είναι αυτό που όταν κάνεις ένα βήμα για να το φτάσεις εκείνο κάνει δύο πίσω. Όταν κάνεις και δεύτερο βήμα για να το φτάσεις, εκείνο κάνει αλλά δυο πίσω.
Και τότε σε τι χρησιμεύει η ουτοπία???
Σε κάνει να βαδίζεις μπροστά!

Eduardo Galeano Ουρουγουανός ποιητής

Ο κόσμος πάει μπροστά κυνηγώντας την ουτοπία και το όνειρο!
Δυστυχής η κοινωνία που οι νέοι της δεν κάνουν όνειρα.
sminias_hlektromhxanikos
Θαμώνας
****
Gender: Male
Posts: 442


COGITO ERGO SUM


View Profile
Re: ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ...
« Reply #53 on: August 31, 2006, 04:14:18 am »

Κοιτώντας τα posts σας, δεν μπορώ να μην πω και εγώ τα δικά μου:
1ον: Γιατί οι Πανελλήνιες να απαιτούν κριτική ικανότητα? Θα μπορούσε κάποιος να πεί πως κριτική ικανότητα αποκτάς αφού γίνεις επιστήμονας. Τι ακριβώς πρέπει να κρίνει ένας 18χρονος μαθητής σε αντικείμενα στα οποία παίρνει μια γενκή παιδεία?
2ον:Και άντε, ας δεχτούμε πως ναί, η κριτική ικανότητα είναι κάτι βασικό για έναν υποψήφιο προκειμένου να εισαχθεί. Η δυνατότητα αποστήθισης δεν είναι?
3ον:Τα Τ.Ε.Ι. είναι μια μεγάλη μπούρδα. Σας το λέω εγώ που προέρχομαι απο αυτά. Υποτίθεται πως τελείωσα και καλό Τ.Ε.Ι., και συνεχίζω να υποστηρίζω πως αυτή η λεγόμενη "ανωτατοποίηση", αν και στην Ευρώπη είχε αντίστοιχο προηγούμενο, κατέστρεψε τελείως τα Τ.Ε.Ι., και μαζί και τα Α.Ε.Ι. κανένας δεν κατανοεί ποιά είναι η θέση του στην παραγωγή. Ο Τ.Ε.Ι.τζης πιστεύει πως μετά την "ανωτατοποίηση' οι διευθυντικές θέσεις του ανήκουν...ο "πανεπιστημιακός', εκβιαζόμενος, αναγκάζεται να κάνει δουλειές που δεν τις σπούδασε, και να αμοίβεται σαν Τ.Ε.Ι.τζης...τελικά, ποιός είναι πού?Τα Τ.Ε.Ι., λειτουργούν με συνθήκες και όρους οι οποίοι είναι πιο κοντά στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, παρά στην πανεπιστημιακή. Διατηρούν δε, την παγκόσμια πρωτοτυπία να διδάσκουν σε αυτά καθηγητές με πτυχία κατώτερα απο αυτά που οι σχολές αυτές χορηγούν (πολλοί καθηγητές εφαρμογών δεν διαθέτουν πτυχίο ανωτάτης σχολής-εννοείται ουτε και μεταπτυχιακά/διδακτορικά, αλλά πτυχία Σχολών Υπομηχανικών, Κ.Α.Τ.Ε. κλπ, τα οποία ανήκαν στην ανώτερη βαθμίδα της εκπαίδευσης, και όχι στην ανώτατη. Με άλλα λόγια, βάζουμε αποφοίτους δημοτικού να κάνουν μάθημα στο Γυμνάσιο...). Για το ζήτημα Τ.Ε.Ι. μπορούμε να μιλάμε μέρες. Το σίγουρο πάντως είναι πως τα Τ.Ε.Ι. είναι θνησιγενή απο την φύση τους, και αυτό θα φανεί, όσο κι αν το Υπ.Ε.Π.Θ. προσπαθεί να τα "πλασάρει". Μια ζωή φτηνό τεχνικό δυναμικό έβγαζαν, και αυτό θα συνεχίσουν να βγάζουν, κοροϊδεύοντας την Ελληνική κοινωνία.
Logged

Μου 'πες θα φύγω χθες το βράδυ ξαφνικά /απλώς κουράστηκα δε φταίω για όλα αυτά /Θεε μου δε θέλει το βλέπω καθαρά /κι όλα γίναν Θεε μου τόσο μα τόσο ξαφνικά /Σηκώθηκα μονάχος το πρωί /χωρίς καφέ χωρίς τσιγάρο και ψυχή /Θεε μου το ξέρω τώρα είμαι μοναχός /κι όμως θα γυρίσει πάλι δεν μπορεί να κάνει αλλιώς  /Το ξέρω είναι λίγο δύσκολο μα εγώ /στο λέω μπορούσα να περιμένω και μπορώ /βλέπεις οι δυο μας μόνοι δε νιώσαμε ποτέ /τώρα, τώρα πες μου ποιόν, /πες μου ποιόν θα 'χεις να τα λες;
corina
Veteran
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Female
Posts: 4651


summertime


View Profile
Re: ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ...
« Reply #54 on: August 31, 2006, 14:35:09 pm »

Quote from: sminias_hlektromhxanikos on August 31, 2006, 04:14:18 am
Για το ζήτημα Τ.Ε.Ι. μπορούμε να μιλάμε μέρες. Το σίγουρο πάντως είναι πως τα Τ.Ε.Ι. είναι θνησιγενή απο την φύση τους, και αυτό θα φανεί, όσο κι αν το Υπ.Ε.Π.Θ. προσπαθεί να τα "πλασάρει". Μια ζωή φτηνό τεχνικό δυναμικό έβγαζαν, και αυτό θα συνεχίσουν να βγάζουν, κοροϊδεύοντας την Ελληνική κοινωνία.

Γι' αυτό ακριβώς αν προσπαθούν να τα αλλάξουν, δεν πρέπει να το κάνουν με νόμους που έχουν σχεδιαστεί πρόχειρα, στο πόδι που λέμε, και ακόμη περισσότερο να προσπαθούν να τους πλασάρουν ως καινοτόμους νόμους. Οκ ρε παιδιά, έτσι τα αλλάζω κι εγώ τα ΤΕΙ!! Cheesy Grin
  Αλλά ούτε μπορούμε να επαναπαυόμαστε λέγοντας ότι τα ΤΕΙ δεν μπορούν να διορθωθούν με καμία Παναγία! Γιατί έτσι δεχόμαστε κάτι όπως είναι, που και δε μας αρέσει και δεν έχει μέλλον. Απλά οποιαδήποτε μεταρρύθμιση - που συμφωνώ ότι είναι αναγκαία - πρέπει να γίνει από μηδενική βάση. Και ερχόμαστε στο σημαντικότερο θέμα: Ποια κυβέρνηση θα δεχθεί να κάνει μια τέτοια μεταρρύθμιση, δεχόμενη ταυτόχρονα και το πολιτικό κόστος; Γιατί, κακά τα ψέμματα, θα είναι τεράστιο...
Logged

Η συμμετοχή δεν φέρνει ντε και καλά τη νίκη. Αλλά η νίκη δεν μπορεί να έρθει αλλιώς. Ασε που, συμμετέχοντας μπορεί να βγεις απ' τη συντήρηση.
sminias_hlektromhxanikos
Θαμώνας
****
Gender: Male
Posts: 442


COGITO ERGO SUM


View Profile
Re: ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ...
« Reply #55 on: August 31, 2006, 20:28:01 pm »

Για να καταλάβεις κάτι: Στα Τ.Ε.Ι., όπως προείπα, υπάρχει η βαθμίδα του καθηγητή εφαρμογών. Κάτι σαν τους Ανθυπασπισδτές του Στρατού δηλαδή. Ούτε Καθηγητές Καθηγητές, ούτε βοηθοί. Ο τίτλος είναι "καθηγητής", αλλά ούτε τα προσόντα καθηγητή Α.Ε.Ι. αγγίζουν, ούτε και οι υπόλοιποι καθηγητές τους εκτιμούν ιδιαίτερα. Αυτοί λοιπόν, απο το 2001 με την ανωτατοποίηση των Τ.Ε.Ι. έχασαν το δικαίωμα να κρίνουν συναδέλφους τους κατά την σύσταση εκλεκτορικού, εφ'όσον διατηρούσαν προσωποπαγή θέση (όσοι δηλαδή δεν είχαν Μεταπτυχιακό. Δηλαδή όλοι). Τυπικά, δεν ασκούν καμμία επιρροή, και ούτε να βάλουν τους "δικούς" τους μπορούν...έλα όμως που στα λοιπά κοινά συμμετέχουν...και οταν πλησιάζουν εκλογές οι δοσοληψίες δίνουν και παίρνουν, ανακυκλώνοντας τις ίδιες νοοτροπίες και "χούγια". Όσοι δε είναι εξυπνότεροι, πήγανε και πήραν μεταπτυχιακούς τίτλους απο όπου μπορούσαν...Ηλεκτρολόγοι με Μεταπτυχιακό στην βιολογία απο αλλοδαπά πανεπιστήμια κλπ, συμμετέχοντας πλέον κανονικά στην διοίκηση των Τμημάτων και αναπαράγοντας μια πολύ κακή νοοτροπία, που θ'αργήσει πολύ ν'αλλάξει, αν αλλάξει.

Και για να γελάσετε λίγο, σας λέω το εξής: κάποτε εργαζόμουν σε έναν Καθηγητή Εφαρμογών ως γραμματέας-έμμισθος σπουδαστής στο εργαστήριο του. Αυτός λοιπόν ισχυριζόταν πως κατασκεύαζε κάτι με απόδοση 98%, που ο Τάδε που ητανε του Πολυτεχνείου δεν μπορούσε. Το αποδείκνυε δε με δύο τρείς απλούς τύπους, χαχανίζοντας που ο άλλος δεν συμφωνούσε. Μου λέει λοιπόν "Ο Τάδε λέει πως αυτό που κάνω δεν γίνεται, καλά, πώς το βγάζει οτι δεν γίνεται, αφού εγώ το βγάζω πως γίνεται?". "Δεν ξέρω" απάντησα, "αλλά κάτι παραπάνω θα ξέρει ο κ. Ταδε, άλλωστε το αποδεικνύει με μαθηματικά", "σοβαρά?" με ρωτάει έκπληκτος. "Μαθηματικά?και που τα μάθε τα μαθηματικά ο Τάδε?". "εεεε... στο Πολυτεχνείο" απαντώ.."Α, ναί στο Πολυτεχνείο μάθαινε μαθηματικά, αλλά όταν πηγαίναμε στις Ντίσκο, ούτε ένα σεϊκ δεν ήξερε να χορέψει, ο άχρηστος".....Άφωνος απο την σύγκριση εγώ! (Πρόταση λοιπόν: Να αλλάξουμε τα μαθηματικά στο πρόγραμμα σπουδών με μαθήματα χορού: 1ο εξάμηνο δημοτικοι και παραδοσιακοί, 2ο Ρετρό - ντίσκο τσα τσα μποσανόβα κλπ - και 3ο κατευθύνσεις ανάλογα με την κλίση του καθενός!)
Logged

Μου 'πες θα φύγω χθες το βράδυ ξαφνικά /απλώς κουράστηκα δε φταίω για όλα αυτά /Θεε μου δε θέλει το βλέπω καθαρά /κι όλα γίναν Θεε μου τόσο μα τόσο ξαφνικά /Σηκώθηκα μονάχος το πρωί /χωρίς καφέ χωρίς τσιγάρο και ψυχή /Θεε μου το ξέρω τώρα είμαι μοναχός /κι όμως θα γυρίσει πάλι δεν μπορεί να κάνει αλλιώς  /Το ξέρω είναι λίγο δύσκολο μα εγώ /στο λέω μπορούσα να περιμένω και μπορώ /βλέπεις οι δυο μας μόνοι δε νιώσαμε ποτέ /τώρα, τώρα πες μου ποιόν, /πες μου ποιόν θα 'χεις να τα λες;
Junior
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1349


View Profile
Απ: ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ...
« Reply #56 on: August 31, 2006, 21:53:53 pm »

Quote from: electroSOK on August 31, 2006, 01:52:22 am
Quote from: Junior on August 30, 2006, 17:38:29 pm
Η ανώτατη εκπαίδευση θα παραμείνει δωρεάν. Δε συμφέρει κανέναν να γίνονται επιστήμονες αυτοί που έχουν λεφτά έναντι αυτών που αξίζουν. Κι αν οι δικοί μας δεν το βλέπουν, οι ευρωπαίοι σίγουρα το ξέρουν καλά.
Junior, τι εννοείς ακριβώς?, γιατί δε σε πιάνω...περασμένη και η ώρα..

Σε οποιαδήποτε κοινωνία (είτε καπιταλιστική είτε κομμουνιστική είτε οτιδήποτε) σημαντικό ρόλο για την ανάπτυξη παίζουν οι επιστήμονες. Είναι προτιμότερο (για το συμφέρον ολόκληρης της κοινωνίας) να επενδύσουν σε αυτό (δηλαδή να είναι η ανώτατη εκπαίδευση δημόσια δωρεάν, ή δεν ξέρω πως το χειρίζονται στο εξωτερικό) παρά το κριτήριο για να γίνει επιστήμονας κάποιος να είναι η οικονομική του κατάσταση (δηλαδή να είναι ιδιωτική η ανώτατη εκπαίδευση και προσβάσιμη μόνο από λίγους).

Ακόμα και αν πούμε ότι οι Έλληνες πολιτικοί είναι κοντόφθαλμοι και δεν το βλέπουν, στο εξωτερικό το ξέρουν.
Και να πω τη γνώμη μου, νομίζω ότι οι Αμερικάνοι το συνειδητοποίησαν νωρίς, γι' αυτό και είναι τόσο μπροστά.
Logged
corina
Veteran
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Female
Posts: 4651


summertime


View Profile
Re: ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ...
« Reply #57 on: September 01, 2006, 20:47:10 pm »

Quote from: sminias_hlektromhxanikos on August 31, 2006, 20:28:01 pm
Πρόταση λοιπόν: Να αλλάξουμε τα μαθηματικά στο πρόγραμμα σπουδών με μαθήματα χορού: 1ο εξάμηνο δημοτικοι και παραδοσιακοί, 2ο Ρετρό - ντίσκο τσα τσα μποσανόβα κλπ - και 3ο κατευθύνσεις ανάλογα με την κλίση του καθενός!

Καλό!! Cheesy Grin

Δε διαφώνησα με κάτι από αυτά που γράφεις, ούτε λέω ότι δεν γίνονται. Νομίζω ότι γίνονται πολλά περισσότερα από αυτά που φανταζόμαστε!!! Αλλά μου φαίνεται ότι κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας όταν λέμε ότι έτσι ήταν πάντα, έτσι θα είναι και δεν αλλάζουν τα ΤΕΙ....
Logged

Η συμμετοχή δεν φέρνει ντε και καλά τη νίκη. Αλλά η νίκη δεν μπορεί να έρθει αλλιώς. Ασε που, συμμετέχοντας μπορεί να βγεις απ' τη συντήρηση.
sminias_hlektromhxanikos
Θαμώνας
****
Gender: Male
Posts: 442


COGITO ERGO SUM


View Profile
Re: ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ...
« Reply #58 on: September 01, 2006, 23:28:37 pm »

Επειδή όμως Κορινάκι βγαίνουμε εκτός τόπικ, ας το αφήσουμε...όποτε θέλετε, μιλάμε για τα Τ.Ε.Ι. ξανά
Logged

Μου 'πες θα φύγω χθες το βράδυ ξαφνικά /απλώς κουράστηκα δε φταίω για όλα αυτά /Θεε μου δε θέλει το βλέπω καθαρά /κι όλα γίναν Θεε μου τόσο μα τόσο ξαφνικά /Σηκώθηκα μονάχος το πρωί /χωρίς καφέ χωρίς τσιγάρο και ψυχή /Θεε μου το ξέρω τώρα είμαι μοναχός /κι όμως θα γυρίσει πάλι δεν μπορεί να κάνει αλλιώς  /Το ξέρω είναι λίγο δύσκολο μα εγώ /στο λέω μπορούσα να περιμένω και μπορώ /βλέπεις οι δυο μας μόνοι δε νιώσαμε ποτέ /τώρα, τώρα πες μου ποιόν, /πες μου ποιόν θα 'χεις να τα λες;
emmanuel
Veteran
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 3830


πλάκα με κανεις?


View Profile WWW
Απ: ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ...
« Reply #59 on: September 03, 2006, 23:32:59 pm »

ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ




«Λύκειο γνώσης, όχι πληροφοριών»



συνέντευξη στον ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΣΙΟΔΡΑ


Κανένα περιθώριο ν' αλλάξει η βάση του 10 για τα ΤΕΙ δεν αφήνει η Μαριέττα Γιαννάκου. Η υπουργός Παιδείας αναφέρεται στον νέο «οδικό χάρτη» που ετοιμάζεται και στα νέα τμήματα που θα δημιουργηθούν. Για τον νόμο-πλαίσιο για τα ΑΕΙ αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να μην κατατεθεί ούτε μέχρι το τέλος της ακαδημαϊκής χρονιάς, ενώ περιγράφει τις σκέψεις της για αλλαγές στο λύκειο, για τις οποίες θα ξεκινήσει διάλογος. «Θέλουμε λύκειο γνώσης κι όχι πληροφοριών», λέει. Τέλος, επιτίθεται εναντίον των «επιτηδείων ουδετέρων», όπως τους χαρακτηρίζει, που της ψιθυρίζουν στο αφτί «προχώρα» και δημοσίως μιλούν για λάθος χειρισμούς.


 
* Το ξεκίνημα δείχνει ότι θα είναι δύσκολη χρονιά. Οι δάσκαλοι ετοιμάζουν απεργία, οι καθηγητές συζητούν αν θα προχωρήσουν κι αυτοί, για τα ΤΕΙ γίνονται κινητοποιήσεις, ο νόμος για τα ΑΕΙ είναι υπό συζήτηση.

- Υπάρχουν κάποιοι που θέλουν να δυσκολέψουν τη χρονιά. Ομως ειδικά η φετινή χρονιά έχει όλες τις προοπτικές να είναι πολύ καλύτερη. Οσον αφορά την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες, όπως είναι διορισμοί μονίμων αναπληρωτών κ.λπ., επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών στα νέα βιβλία που θα δοθούν από φέτος, εκπληρώθηκαν με εξαιρετική ταχύτητα. Είμαστε ευχαριστημένοι από τους εκπαιδευτικούς. Και διάθεση και κέφι βλέπουμε. Από την άλλη πλευρά, στην Ανώτατη Εκπαίδευση διανύουμε ήδη τον 19ο μήνα διαλόγου. Το λέω γιατί διάβασα ότι τάχα πήγα να περάσω έναν νόμο μέσα στη νύχτα...

* Να ξεκινήσουμε από τα ΤΕΙ. Εχει αρχίσει η συζήτηση για την αναμόρφωση του «χάρτη». Τι θα γίνει;

- Στα ΤΕΙ έχει γίνει εξαιρετική δουλειά στα δύο χρόνια και το ξέρουν όσοι εργάζονται σ' αυτά. Κάναμε ακαδημαϊκή αναβάθμιση. Ομως, δεν μπορεί χωρίς ποιοτικά κριτήρια να μπαίνει οποιοσδήποτε. Αυτοί που έμπαιναν με βαθμούς κάτω από τη βάση του 10 συνήθως δεν τελείωναν ποτέ. Πού συνέβαιναν όμως αυτά; Στα ΤΕΙ που έγιναν σε μία νύχτα. Εχουμε φέτος τμήματα ΤΕΙ στα οποία μπήκε ο τελευταίος με περισσότερους βαθμούς από ό,τι σε νομικές σχολές. Το πρόβλημα εμφανίζεται σε τμήματα, όπως για παράδειγμα ζωικής παραγωγής, ιχθυοκαλλιέργειας που σχεδιάστηκαν με προχειρότητα και χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό. Εγώ κατανοώ ότι για να δώσουν κάτι στην περιφέρεια τα δημιούργησαν γρήγορα. Απεδείχθη, όμως, ότι ήταν λάθος.

* Σε ποιους τομείς υπάρχει ζήτηση και θα δημιουργηθούν νέα τμήματα;

- Είναι πάρα πολλοί. Σας αναφέρω ενδεικτικά τα Τμήματα Διακόσμησης, Φυσικοθεραπείας, Λογιστικής. Σε πολλές περιπτώσεις όσοι φοιτούν σ' αυτά τα Τμήματα, ήδη από το τρίτο έτος έχουν συμφωνήσει για δουλειά. Υπάρχουν καινούριοι τομείς, πολύ ενδιαφέροντες. Μπορούν να γίνουν συγχωνεύσεις Τμημάτων με κατευθύνσεις στο τέλος και παράλληλα να δημιουργηθούν άλλα Τμήματα σε τομείς που είναι ενδιαφέροντες. Υπάρχει Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού, η οποία προετοιμάζει ήδη τις σχετικές προτάσεις. Στη συνέχεια θα γίνει ένας «οδικός χάρτης», θα περάσει από το αρμόδιο Τμήμα του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας και όσα αποφασιστούν θα υλοποιηθούν. Δεν κλείνει κανένα ΤΕΙ επειδή στο πρώτο έτος, σε κάποια Τμήματα, μπήκαν λιγότεροι.

* Με τα νέα μέτρα μένουν κάποιες χιλιάδες ανθρώπων εκτός εκπαιδεύσεως. Αυτοί δεν είναι προτιμότερο να βρίσκονται στην εκπαίδευση παρά να μείνουν με το απολυτήριο λυκείου;

- Κατ' αρχάς εμείς δώσαμε πολύ περισσότερες θέσεις από τις 40.000 που ζήτησαν τα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Θα μπορούσε το υπουργείο να πει: «Αποδέχομαι τις προτάσεις των Ανωτάτων Ιδρυμάτων» και να μη φωνάζει κανένας σήμερα. Δεν είναι όμως αυτός ο στόχος. Είδαμε ότι ένα 3% παραπάνω από το ποσοστό της περσινής χρονιάς έγραψε πάνω από τη βάση. Συνεπώς ο νόμος δημιουργεί κίνητρο. Οσο για τη θεωρία ότι τα παιδιά που δεν μπήκαν στα ΑΕΙ θα πάνε στα πανεπιστήμια του εξωτερικού, είναι λάθος. Κανένας δεν μπορεί να πάει σε πανεπιστήμιο του εξωτερικού χωρίς International Baccalaureate, ή άλλα αντίστοιχα προσόντα που ορίζονται από τις διοικήσεις των πανεπιστημίων αυτών.

* Το 10 θα το ξανασυζητήσετε;

- Δεν υπάρχει καμία περίπτωση.

* Ας πάμε στα ΑΕΙ, ο διάλογος για τον νόμο-πλαίσιο πώς πάει; Με ποιον τρόπο θα γίνει η διαβούλευση με τους φοιτητές;

- Προσωπικώς ζήτησα να έρθουν στη Βουλή και οι καταληψίες, παρότι υπήρχαν πολλές ενστάσεις από διάφορες πλευρές. Το ζήτησα αυτό, διότι στην Ελλάδα δεν πρέπει να ενοχοποιούμε το διάλογο. Ο καθένας έχει δικαίωμα να λέει ό,τι θέλει και αυτό θα κριθεί δημόσια. Η Βουλή θα τα κωδικοποιήσει όλα αυτά. Στο παρελθόν, η Βουλή έχει ψηφίσει νόμους που δεν έχουν εφαρμοστεί. Αυτό που έχει σημασία για μας είναι το νομικό πλαίσιο που θα περάσει να εφαρμοστεί. Και γι' αυτό η κοινωνία πρέπει να λάβει γνώση για την πραγματικότητα στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.

* Πότε θα κατατεθεί ο νόμος;

- Θα εξαντλήσουμε το διάλογο. Δεν μπορώ να σας πω χρόνο.

* Πριν από το τέλος της ακαδημαϊκής χρονιάς, υποθέτω.

- Ούτε αυτό μπορώ να σας το πω. Θα εξαντλήσουμε τα όρια.

* Κριτική περί χειρισμών δεχθήκατε κι εκ των έσω. Πώς κρίνετε αυτές τις αντιδράσεις στελεχών της Ν.Δ.;

- Εγώ δεν γνωρίζω καμία αντίδραση στελεχών της Ν.Δ. Οι προτάσεις για την αλλαγή στο θεσμικό πλαίσιο των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα της κυβέρνησης που έχει εγκρίνει ο ελληνικός λαός. Τα περί χειρισμών που αναφέρονται σε διάφορα έντυπα είναι η γνωστή και συνήθης δικαιολογία που εφευρίσκουν πάντα οι «επιτήδειοι ουδέτεροι». Οι οποίοι στο αφτί μάς λένε «προχωρήστε γρήγορα όλες τις αλλαγές» και δημόσια ισχυρίζονται ότι φταίνε οι διαδικασίες και οι χειρισμοί.

* Οι δάσκαλοι ετοιμάζονται να κατέβουν σε απεργία. Τι απαντάτε στα αιτήματά τους;

- Εχω πει για τα οικονομικά αιτήματα, και κυρίως για τα 103 ευρώ, που μένουν από τα 176, ότι η καταβολή θα αρχίσει από τη νέα χρονιά σε δόσεις. Θα συνεννοηθούμε με το υπουργείο Οικονομικών. Για όλα τα άλλα, θέλω να σας πω ότι το υπουργείο έχει κάνει άλματα στις προσπάθειες για τους διορισμούς. Ξεμπλοκάραμε τη λίστα αναπληρωτών. Ολα γίνονται πιο γρήγορα. Γίνεται πρώτη φορά πραγματική επιμόρφωση στα νέα σχολικά βιβλία κι εγώ θεωρώ απαράδεκτο ορισμένοι, για κάποιους άγνωστους σε μένα λόγους, να μη λένε την αλήθεια. Το συνολικό κόστος επιμόρφωσης για δύο χρόνια ανέρχεται στα 170 εκατομμύρια ευρώ. Είναι εξαιρετικά μεγάλο ποσό...

* Επικρίνουν το υπουργείο ότι λίγες ημέρες πριν από την εισαγωγή των νέων βιβλίων οι εκπαιδευτικοί δεν τα έχουν δει.

- Αυτό είναι απολύτως ψευδές! Ντρέπομαι για λογαριασμό όσων τα λένε. Εχει αρχίσει η επιμόρφωση από τον Μάρτιο. Τα βιβλία μπήκαν στο Ιντερντετ. Οι εκπαιδευτικοί έχουν εκπαιδευτεί σε δεξιότητες και έχουν πάρει και προσωπικό υπολογιστή. Τους δόθηκε DVD και 800 σελίδες υλικό για το πώς θα προσεγγίζουν το κάθε θέμα. Και, βεβαίως, πήραν και τα βιβλία την ώρα που άρχισαν να πηγαίνουν στα σχολεία.

* Αλλαγές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα γίνουν;

- Γίνονται διάφορες συζητήσεις που έχουν σχέση με διάφορες προσαρμογές, αναλυτικά προγράμματα κ.λπ. Θα γίνει κουβέντα και στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας. Αυτά θα μπουν σε δημόσιο διάλογο. Δεν πρόκειται να γίνει ξαφνική αλλαγή με κάποιο αυθαίρετο τρόπο.

* Αυτό που έχετε στο μυαλό σας ως βασική αλλαγή σε σχέση με τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ποιο είναι;

- Κατ' αρχήν να αυτονομηθεί η Δευτεροβάθμια, σε σχέση με την Τριτοβάθμια, Εκπαίδευση ώστε η γνωστική οντότητα, κυρίως του Λυκείου, να αποκτήσει ισχυρό χαρακτήρα. Το σχολείο πρέπει να γίνει σχολείο γνώσης. Δεν μπορεί να είναι σχολείο πληροφοριών. Εγώ καταλαβαίνω την ανάγκη ότι πρέπει να μιλήσουμε στο σχολείο για το περιβάλλον, για τα ατομικά δικαιώματα, για χιλιάδες πράγματα. Εχουμε όλο τον παλαιό όγκο της γνώσης και προσθέτουμε διαρκώς καινούργιο. Απαιτούντα
ι πάντως κεντρικές, βασικές γνώσεις. Μαθηματικά, Φυσική, Γλώσσα. Πάνω σ' αυτά οικοδομείται και η νέα γνώση.




ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ - 03/09/2006
Logged

tu/e
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...