• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 17, 2025, 16:28:57 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 17, 2025, 16:28:57 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by asemas
[Today at 16:20:27]

Τι ακούτε αυτήν τη στιγμή...
by Katarameno
[Today at 14:25:00]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by george14
[Today at 13:58:20]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by tzortzis
[Today at 13:19:53]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by george14
[Today at 12:08:25]

[ΨEE] Γενικές απορίες και...
by Juror8
[Today at 12:06:57]

Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by okan
[Today at 02:33:21]

[Οργάνωση Υπολογιστών] Γε...
by RAFI
[June 16, 2025, 22:46:54 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 19:49:00 pm]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 16:56:56 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by Λαμπτήρας
[June 16, 2025, 15:55:08 pm]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[June 16, 2025, 13:28:21 pm]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[June 16, 2025, 12:13:45 pm]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[June 16, 2025, 01:56:37 am]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ανέβασμα θεμά...
by tzortzis
[June 14, 2025, 16:54:08 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by el mariachi
[June 14, 2025, 11:56:45 am]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 09:58:14 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9961
Latest: Poli
Stats
Total Posts: 1426690
Total Topics: 31710
Online Today: 201
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 87
Guests: 112
Total: 199
Billyskotsikas
Mardouk75
alice
Anastasiam
ඞ
xeniam
asemas
Fenia04
mavrhs
Giorgossou
tasos_ntv
cealexop
tsaliki
lefterish
jimalexoud
gntitsios
athenamits
artemissamaras_
PolarBear
tzortzis
mixkats
kokkinosgior
marilita
Theislander
cpapadd
HlektrikhPatata
vlasiosv
thomaitheodosiadou
Kyriacos
mrodi
lasef
drimagm
marysmr
mimaki
Vromofona Kathikia
kkalamar
ariadnipm
mmikelo
andripappa
athizoi
victoria
Kaniki
chaniotism
mkoutsouk
Dimos Bachlas
harischris
kpap17
kosovi
pipitsenko
ppoug
Nikos.Ts
gmout
cremidhs
apapagd
filkilkis
anastasis34
spoun
kevangelo
teeeoooo
petralexiou
qwertyuiop
kvas
thathas12
dsaragiotis
DLHERRO
Captain
melisste22
diamanar
Fotis Roukoutakis
giannisdomu
Vmous
konssidiro
Arsen
Spyrtos14
Bill g
diamantis
IBOURAS
Local Rider
chrismzag
giorgos_skl
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Επίσημη ενημέρωση για Αντιστοίχηση Μαθημάτων ΝΠΣ με ΠΠΣ και η συζήτηση στο forum.
THMMY.gr > Forum > Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία > Πανεπιστήμιο και Παιδεία > Παιδεία U18 (Moderators: Tasos Bot, PolarBear) > Η απατη της "βασης του 10"
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: [1] 2 3 ... 7 Go Down Print
Author Topic: Η απατη της "βασης του 10"  (Read 13485 times)
abbis
Guest
Η απατη της "βασης του 10"
« on: July 06, 2006, 17:31:56 pm »

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Ντροπή να βλέπουν τους φοιτητές ως πελάτες!
Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ, με αφορμή τη συζήτηση για τη βάση του 10 στις εισαγωγικές εξετάσεις Πανεπιστημίων και ΤΕΙ και το σχετικό αίτημα της ΚΕΔΚΕ

«Το ΚΚΕ καταδικάζει την εμμονή της κυβέρνησης στην αυθαίρετη απόφασή της για την ύπαρξη της βάσης του 10 στις εξετάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ-ΤΕΙ, που αφήνει έξω από τα ιδρύματα χιλιάδες νέες και νέους που προέρχονται κυρίως από τα φτωχά λαϊκά στρώματα, αφού συνοδεύεται αυτή από μια πολιτική έντασης των ταξικών φραγμών». Το ΚΚΕ, με ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του Κόμματος, καλεί, για μια φορά ακόμα, την κυβέρνηση «να μην εφαρμόσει, τουλάχιστον για φέτος, τη βάση του 10. Αυτή η ενέργεια θα ματαιώσει μια αδικία που γίνεται σε βάρος χιλιάδων νέων και μπορεί να δώσει την ευκαιρία να συζητηθεί σε βάθος αυτό το θέμα, εφόσον δεν πρόκειται για εξετάσεις αποτίμησης του μορφωτικού επιπέδου των μαθητών, αλλά κατατακτήριες».

Ταυτόχρονα, το ΚΚΕ τοποθετείται απέναντι στις φωνές και τις ψευτοπρωτοβουλίες που ξεδιπλώνονται με αφορμή τη βάση του 10, από δημάρχους του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και του ΣΥΝ, οι οποίες ξεκινούν από την πολιτική της ιδιωτικοποίησης και του κατακερματισμού της εκπαίδευσης, από την αντίληψη που θέλει τους φοιτητές να είναι «πελάτες»! Σ' αυτή τη βάση, η ΚΕΔΚΕ συγκαλεί σήμερα σύσκεψη δημάρχων στην Αθήνα.

Το ΚΚΕ «καταγγέλλει τις θέσεις και τη δράση που αναπτύσσουν οι δήμαρχοι και οι νομάρχες της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, αλλά και του ΣΥΝ, καθώς και την Κεντρική Ενωση Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας (ΚΕΔΚΕ), που αξιώνουν να μην ισχύσει η εισαγωγική βάση, όχι όμως από τη σκοπιά του δίκιου των νέων που απορρίπτονται και της αναβάθμισης της δημόσιας δωρεάν Παιδείας, αλλά με βάση τις "αρνητικές συνέπειες που δημιουργούνται για τις πόλεις τους" με τη μείωση του αριθμού των φοιτητών!

Είναι ντροπή και για τους δημάρχους και τα κόμματα που τους στηρίζουν να βλέπουν τους φοιτητές ως πελάτες και να διαμορφώνουν τις θέσεις τους για τα ΑΕΙ-ΤΕΙ, όπως οι βιομήχανοι, με βάση το κέρδος!

Οι δήμαρχοι και οι νομάρχες της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ αποδεικνύεται πως είναι συνυπεύθυνοι για την πολιτική της εμπορευματοποίησης και υποβάθμισης των ΑΕΙ-ΤΕΙ και συνολικά της Παιδείας. Αυτό έκαναν και κάνουν και με τις απαιτήσεις τους να έχει ΑΕΙ και ΤΕΙ η πόλη τους, βοηθώντας έτσι στην πολυδιάσπαση των σχολών και των τμημάτων.

Αντί να διεκδικούν και να παλεύουν για τα δικαιώματα των εργατών, των αγροτών, των μικρομεσαίων και της νεολαίας, στηρίζουν και εφαρμόζουν την αντιλαϊκή πολιτική. Εμπαίζουν το λαό, ενώ υιοθετούν και διεκδικούν τα αιτήματα των επιχειρηματιών, προσποιούμενοι πως το κάνουν για το καλό "της τοπικής κοινωνίας"!

Το ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους να διεκδικήσουν μια Λαϊκή Δημόσια Παιδεία. Μια Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, που θα παρέχει πλήρη επιστημονική και επαγγελματική επάρκεια στους αποφοίτους της. Απόσυρση του νόμου - πλαισίου. Καμία αναθεώρηση στο άρθρο 16 του Συντάγματος. Κατάργηση κάθε ιδιωτικής επιχειρηματικής δραστηριότητας στην Παιδεία».

http://www.rizospastis.gr/page.do?publDate=6/7/2006&id=6761&pageNo=15&direction=1
Logged
lambros
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 170


Mike Oldfield - Ommadawn :)


View Profile
Re: Σχετικά με τη βάση του 10 στα ΑΕΙ-ΤΕΙ
« Reply #1 on: July 06, 2006, 17:52:19 pm »

Βέβαια πέρσι ακούγονταν ειρωνικά σχόλια όταν περνούσαν άτομα σε ΤΕΙ με 3 και 4 Tongue
Logged

Έλευθερος είναι ο άνθρωπος που ζει μέσα στο Αιώνιο , γιατί αυτό είναι Ζωή.

Κ.
BOBoMASTORAS
Veteran
Καταστραμμένος
******
Posts: 6082


It just doesn't get any easier! It gets worse...


View Profile
Απ: Σχετικά με τη βάση του 10 στα ΑΕΙ-ΤΕΙ
« Reply #2 on: July 06, 2006, 20:02:07 pm »

Όπως και να χει αυτή τη στιγμή η παιδεία στην ελλάδα περνάει κρίση και κυρίως η δευτεροβάθμια παιδεία. Πρέπει να υπάρχει ουσιαστικός σχεδιασμός τόσο στην κατεύθυνση της παιδείας όσο και στην κατεύθυνση της οικονομίας. Η πανάκεια η τεχνολογία είναι η λύση για τα πάντα και ας μην ξέρει κανείς το γιατί πρέπει να σταματήσει. Ουσιαστικά εκμεταλλεύονται την άγνοια του μεγαλύτερου μέρους του ελληνικού λαού για την τεχνολογία. Τα συστήματα έρχονται και παρέρχονται, και τελικά αυτοί που την πληρώνουν είναι όσοι είναι πάνω στην αλλαγή.

Το πανεπιστήμιο μέχρι τώρα όπως και ο στρατός πέρα από την πρωταρχική τους χρήση αποτελούν και μία αποθήκη ανέργων. Όσοι είναι υπό την σκέπη αυτών των θεσμών σίγουρα δε μπορούν να θεωρηθούν άνεργοι αλλά κανείς δεν εγγυάται ότι όταν θα βγουν από τους θεσμούς αυτούς θα έχουν την δυνατότητα να βρουν εργασία. Αυτή τη στιγμή με το να εκτροχιάζεται η πορεία 35000 φοιτητών προς το πανεπιστήμιο θα δημιουργηθούν σοβαρότατα προβλήματα. Οι περισσότεροι είναι παιδιά χαμηλότερων στρωμάτων που δεν είχαν λεφτά να κάνουν ιδιαίτερα. Κάποιοι θα απορροφηθούν από την αγορά εργασίας άλλοι θα πανε στο εξωτερικό και άλλοι σε ιδιωτικά ΙΕΚ.

Σίγουρα ένα μεγάλο μέρος τους 15-20.000 όμως θα μείνουν άνεργοι ή θα έχουν μερική απασχόληση. Αυτό δε μπορεί να συνεχιστεί και για τα επόμενα χρόνια γιατί η ανεργία θα ανεβεί στο κατακόρυφο. Στα επόμενα χρόνια θα έχουμε την "δημιουργία" 90-100.000 ανέργων.
Logged

Της γενιάς μου βασιλιά,
μην κατέβεις τα σκαλιά.
Πιες αθάνατο νερό
να νικήσεις τον καιρό.

http://tools.ietf.org/html/rfc1149
The only reason we invent robots
!!DUO!!(Αγγίζοντας την τελειότητα..)
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1006


ΠΑΣΠ ΗΜΜΥ 180 φέτος και συνεχίζουμε για την Πρωτιά


View Profile
Απ: Σχετικά με τη βάση του 10 στα ΑΕΙ-ΤΕΙ
« Reply #3 on: July 06, 2006, 21:01:19 pm »

Πολύ ωραία ...το ΚΚΕ κατηγοεί την ΝΔ για το 10, το ΠΑΣΟΚ και τον Συνασπισμό που λένε όχι...

Τί προτείνει μας έχει πεί??

Ας μας πείτε κύριε Ριζοσπάστη τί θέλετε..

Logged

ΠΑΣΠ Ηλεκτρολόγων
http://www.youtube.com/watch?v=rlykK_zd95w


Φτάνει πια.
Φτάνει πια η κοροϊδία.
Φτάνει πια η ανικανότητα.
aliakmwn
Guest
Απ: Σχετικά με τη βάση του 10 στα ΑΕΙ-ΤΕΙ
« Reply #4 on: July 06, 2006, 21:16:49 pm »

Quote from: !!DUO!!(Αγγίζοντας την τελειότητα..) on July 06, 2006, 21:01:19 pm
Τί προτείνει μας έχει πεί??

Ας μας πείτε κύριε Ριζοσπάστη τί θέλετε..

Το τι προτεινει μπορεις να το διαβασεις εδω: http://www.kne.gr/organization/politics/proposal.html

Ειναι οι θεσεις του Κομματος για την Ανωτατη Εκπαιδευση. Θα μπορουσες να ψαξεις και μονος σου, υπαρχουν δημοσιευμενες στο site του ΚΚΕ, της ΚΝΕ, του Ριζοσπαστη... Αλλα δεν σε ενδιαφερει να μαθεις τι εχει να προτεινει το ΚΚΕ, σε ενδιαφερει απλα και μονο να βρεις μια "εξυπναδα" και να την πεταξεις για να προκαλεσεις εντυπωσεις.
Logged
!!DUO!!(Αγγίζοντας την τελειότητα..)
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1006


ΠΑΣΠ ΗΜΜΥ 180 φέτος και συνεχίζουμε για την Πρωτιά


View Profile
Απ: Σχετικά με τη βάση του 10 στα ΑΕΙ-ΤΕΙ
« Reply #5 on: July 06, 2006, 21:21:28 pm »

Δεν ζήτησα τις θέσεις του ΚΚΕ για την Παιδεία αλλά για το τί γνώμη έχει για τη βάση του 10..Γιατί πουθενά δεν είδα ή διάβασα την γνώμη του..

Γι'αυτό σε καλώ να μου τα πείς  από πρώτο χέρι..
Logged

ΠΑΣΠ Ηλεκτρολόγων
http://www.youtube.com/watch?v=rlykK_zd95w


Φτάνει πια.
Φτάνει πια η κοροϊδία.
Φτάνει πια η ανικανότητα.
aliakmwn
Guest
Απ: Σχετικά με τη βάση του 10 στα ΑΕΙ-ΤΕΙ
« Reply #6 on: July 06, 2006, 21:28:59 pm »

Η γνωμη του ΚΚΕ για το συγκεκριμενο θεμα ειναι αυτο που δημοσιευσε ο abbis. Οι θεσεις του, το τι προτεινει δηλαδη, βρισκεται στο link που σου εδωσα εγω.

Διαβασε τα, και αν δεν σε καλυψουν το ξανασυζηταμε...

Για να σε μπασω λιγο στο κλιμα, το ΚΚΕ δεν θεωρει πως η "βαση του 10" ειναι ενα ξεκομμενο, απομονωμενο προβλημα. Ειναι ενα κομματι του ευρυτερου προβληματος που λεγεται "ελληνικη παιδεια". Συνεπως, ακομα και αν το "προβλημα της βασης του 10" αντιμετωπιστει με καποιον τροπο, ειτε διατηρωντας τη βαση, ειτε μειωνοντας την, ειτε καταργωντας την, ειτε οτιδηποτε αλλο, το προβλημα θα ξαναεμφανιστει, ειτε ιδιο ειτε ελαφρως αλλαγμενο, ακριβως γιατι τα αιτια που το γεννανε θα παραμεινουν.

Προτεινει λοιπον να στραφουμε στα αιτια. Δηλαδη στη γενικοτερη καταντια του εκπαιδευτικου συστηματος.
Logged
!!DUO!!(Αγγίζοντας την τελειότητα..)
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1006


ΠΑΣΠ ΗΜΜΥ 180 φέτος και συνεχίζουμε για την Πρωτιά


View Profile
Απ: Σχετικά με τη βάση του 10 στα ΑΕΙ-ΤΕΙ
« Reply #7 on: July 06, 2006, 21:30:44 pm »

Να πω την αλήθεια..δεν τα διάβασα όλα καλά..Αφού τα διαβάσω τα ξαναλέμε.. Wink Smiley
Logged

ΠΑΣΠ Ηλεκτρολόγων
http://www.youtube.com/watch?v=rlykK_zd95w


Φτάνει πια.
Φτάνει πια η κοροϊδία.
Φτάνει πια η ανικανότητα.
abbis
Guest
Re: Σχετικά με τη βάση του 10 στα ΑΕΙ-ΤΕΙ
« Reply #8 on: July 09, 2006, 12:05:19 pm »

Η ανάγκη της επαγγελματικής εκπαίδευσης
... με αφορμή τη βάση του 10

Δεκάδες χιλιάδες παιδιά, που πέρασαν από τη διαδικασία των πανελληνίων εξετάσεων, που προετοιμάστηκαν ενδεχομένως για πολύ καιρό με κόπο και άγχος για αυτή τη διαδικασία, που οι οικογένειές τους φορτώθηκαν το τεράστιο οικονομικό βάρος αυτού του εγχειρήματος... δε θα περάσουν τις πόρτες των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ. Γύρω από αυτό το γεγονός, που δημιουργεί η βάση του 10 στις εξετάσεις, έχει ξεδιπλωθεί το τελευταίο διάστημα μια μεγάλη φιλολογία που κρύβει ακόμα πιο μεγάλη υποκρισία, από την πλευρά τόσο της κυβέρνησης της ΝΔ όσο και του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ.

Αθλια κυβερνητικά ψέματα
Από τη μια πλευρά, η κυβέρνηση ισχυρίζεται (χωρίς να μπορεί να πείσει κανέναν) ότι θα βελτιώσει το επίπεδο της ανώτατης εκπαίδευσης με το συγκεκριμένο μέτρο, ότι θα εξασφαλίσει πως όσοι μπαίνουν στα Ιδρύματα θα μπορούν και να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Ομως, ούτε το ένα το άλλο είναι αλήθεια, γιατί:

Πρώτον, οι συγκεκριμένες εξετάσεις είναι σαν μια στιγμιαία φωτογραφία, δεν αντικατοπτρίζουν το πραγματικό επίπεδο των γνώσεων των μαθητών, αλλά την απόδοσή τους σε μια συγκεκριμένη στιγμή, που μπορεί να είναι γι' αυτούς κακή, μπορεί να είναι άτυχη. Το σημερινό σχολείο είναι δομημένο ακριβώς για να βγάλει κάποια στιγμή ο μαθητής αυτή τη φωτογραφία κι όχι για να μορφώσει ουσιαστικά τους νέους. Τα βιβλία, η δομή του προγράμματος, όλη η λειτουργία του Λυκείου είναι προσανατολισμένη σε αποσπασματικές πληροφορίες και δεξιότητες... Ετσι, αυτό το σύστημα μπορεί να στείλει στο πανεπιστήμιο έναν μαθητή που δεν ξέρει κατά πού πέφτει το Αγρίνιο ή πότε έγινε η εισβολή στην Κύπρο, που δεν έχει διαβάσει ποτέ ούτε ένα λογοτεχνικό βιβλίο... αλλά έχει απομνημονεύσει μια σειρά τεχνικές οδηγίες που του δίνονται στα μαθήματα, οδηγίες που αύριο θα έχει ξεχάσει.

Δεύτερον, η δυνατότητα ολοκλήρωσης των σπουδών στην ανώτατη εκπαίδευση δεν εξαρτάται από το βαθμό που είχε πάρει ο φοιτητής όταν έδινε πανελλήνιες, αλλά από μια σειρά άλλους παράγοντες. Εξαρτάται από το ίδιο το πρόγραμμα σπουδών της σχολής, εξαρτάται από το πού βρίσκεται η σχολή και πόσους μισθούς χρειάζεται να πληρώνει η οικογένειά του κάθε χρόνο για στέγαση - σίτιση - μεταφορές, από το αν θα χρειαστεί να δουλεύει παράλληλα, εξαρτάται από το πόσοι στοιβάζονται σε κάθε αμφιθέατρο, από το πόσες θέσεις υπάρχουν στο εργαστήριο, το πώς και αν μπορεί να παρακολουθεί το μάθημα, από το πόσες φορές εμφανίζεται ο καθηγητής στο μάθημα, από το πότε παίρνει τα βιβλία... Εν ολίγοις από το αν έχουν εξασφαλιστεί οι όροι σπουδών.

Είναι λοιπόν μέγιστη υποκρισία οι ισχυρισμοί της κυβέρνησης περί βελτίωσης του επιπέδου! Λένε ψέματα εν γνώσει τους, όταν ισχυρίζονται ότι θα βελτιωθούν τα πράγματα με τη βάση του 10 χωρίς να αλλάξει ο χαρακτήρας και το περιεχόμενο τόσο της βασικής εκπαίδευσης όσο και της ανώτατης εκπαίδευσης.

Ονειδος ΠΑΣΟΚ, ΣΥΝ, δημαρχαίων...
Η άλλη πλευρά του νομίσματος είναι η υποκρισία του ΠΑΣΟΚ, που την τελευταία βδομάδα ενισχύθηκε και από το ΣΥΝ και την Κεντρική Ενωση Δήμων και Κοινοτήτων (ΚΕΔΚΕ). Αυτός ο «θίασος» λοιπόν, έμπηξε τα «κλάματα» γιατί λέει μια σειρά επαρχιακά Τμήματα και ολόκληρα Ιδρύματα (κυρίως των ΤΕΙ) θα μείνουν χωρίς φοιτητές και θα «μαραζώσουν», ενώ μαζί μ' αυτά θα «μαραζώσουν» και οι ίδιες οι επαρχιακές πόλεις... λες και μέχρι τώρα «ανθούσαν» μόνο και μόνο από την ύπαρξη των παραρτημάτων πανεπιστημίων και ΤΕΙ! Το πρόβλημά τους είναι ότι ενδεχομένως να κλείσουν κάποια Τμήματα και μαζί τους κάποιες καφετερίες, σούπερ μάρκετ και κάποιες γκαρσονιέρες θα μείνουν χωρίς ενοικιαστές! Οταν όμως οι νέοι αυτών των πόλεων ξενιτεύονται και οι οικογένειές τους πληρώνουν δεκάδες χιλιάδες ευρώ για να σπουδάσουν δε λένε τίποτα.

Οι ξαφνικά ευαίσθητοι δημαρχαίοι φαίνεται να ξεχνούν ότι η Ηπειρος, έχοντας ολόκληρο πανεπιστήμιο, είναι από τις φτωχότερες περιφέρειες της ΕΕ ή ότι η Πάτρα έχοντας επίσης μεγάλο πανεπιστήμιο χτυπάει σταθερά το κόκκινο στους δείκτες της ανεργίας.

Οταν η ανώτατη εκπαίδευση κοστίζει πανάκριβα και διασπείρεται σε πόλεις και χωριά δεν ωφελεί, αλλά επιβαρύνει τις λαϊκές οικογένειες, σε όποια πόλη κι αν ζουν. Πόσο μάλλον που η πλειοψηφία των Τμημάτων που δημιουργήθηκαν στις μικρές επαρχιακές πόλεις δεν έχουν επιστημονικό αντικείμενο, δεν έχουν καν λόγο ύπαρξης, δίνουν «χαρτιά» χωρίς αντίκρισμα. Γι' αυτό και δεν τις επιλέγουν οι υποψήφιοι παρά ως λύση απελπισίας!

Η ουσία είναι η επαγγελματική εκπαίδευση
Το πραγματικό πρόβλημα που αναδεικνύεται με αφορμή τη βάση του 10 - η οποία δεν έχει κανένα λόγο να υπάρχει σε αυτό το σύστημα, σε εξετάσεις κατάταξης - είναι ότι οι μαθητές σπρώχνονται «σαν πρόβατα επί σφαγή» στο διαγωνισμό εισαγωγής για την ανώτατη εκπαίδευση χωρίς να υπάρχει καμιά εναλλακτική λύση. Για τους χιλιάδες που κόβονται από τη βάση του 10, όπως και όσους κόβονταν παλιότερα χωρίς αυτή, η μόνη διέξοδος είναι τα - κυρίως - ιδιωτικά ΙΕΚ και τα διάφορα προγράμματα κατάρτισης, όπου ακριβοπουλούν δεξιότητες με σύντομη ημερομηνία λήξης.

Είναι απολύτως φυσικό ότι όσοι τελειώνουν το Λύκειο δε θα γίνονται επιστήμονες. Το θέμα είναι τι θα γίνονται; Τι, πώς και πού θα το μαθαίνουν, τι αντίκρισμα θα έχει αυτή η εκπαίδευσή τους μετά τη βασική εκπαίδευση. Για να έχει ουσιαστικό αντίκρισμα, πρέπει αρχικά η βασική εκπαίδευση να είναι πράγματι τέτοια, να υπάρχει ένα 12χρονο βασικό υποχρεωτικό σχολείο για όλους, που μέλημά του θα είναι η ολόπλευρη στοιχειώδης γενική μόρφωση των παιδιών και η διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους. Γιατί η μόρφωση χτίζεται σκαλί σκαλί. Επομένως, η στέρεη επαγγελματική εκπαίδευση δεν μπορεί να δομηθεί στην αποσπασματική σπορά δεξιοτήτων του σημερινού σχολείου.

Η ανάγκη ενός συστήματος δημόσιων και δωρεάν «μεταλυκειακών» επαγγελματικών σχολών, ενταγμένων στο εκπαιδευτικό σύστημα - κι όχι αδιαβάθμητων και ελεγχόμενων από τις επιχειρήσεις όπως τα σημερινά κέντρα κατάρτισης - αποκτά ιδιαίτερη σημασία, γίνεται απολύτως κατανοητή σήμερα. Γίνεται κατανοητή η ανάγκη επαγγελματικής μόρφωσης - μόρφωσης με όλη τη σημασία της λέξης κι όχι κατάρτισης με αντίκρισμα λίγα χρόνια στην παραγωγή - για όσους δεν προχωρούν στην ανώτατη εκπαίδευση.

Γιάννα ΣΤΡΕΒΙΝΑ

http://www.rizospastis.gr/page.do?publDate=9/7/2006&id=6781&pageNo=2&direction=1
Logged
abbis
Guest
Re: Σχετικά με τη βάση του 10 στα ΑΕΙ-ΤΕΙ
« Reply #9 on: July 22, 2006, 23:38:08 pm »

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Μοιράζει υποσχέσεις στα ΤΕΙ και τους δημάρχους

«Δεσμεύσεις» και υποσχέσεις ότι κανένα ΤΕΙ δε θα κλείσει και, παράλληλα, ότι θα προχωρήσει ολοταχώς η πολιτική υποβάθμισης και ιδιωτικοποίησης της ανώτατης εκπαίδευσης, μοίρασε χθες η υπουργός Παιδείας, Μ. Γιαννάκου, μετά τις διαδοχικές συναντήσεις που είχε με τον πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή και με αντιπροσωπεία προέδρων των ΤΕΙ.

«Τα ΤΕΙ τόσο από πλευράς εκπαιδευτικού προσωπικού, όσο και από πλευράς προέδρων, είναι φανατικοί υποστηρικτές της αξιολόγησης και της ποιότητας στην εκπαίδευση και αυτό, γιατί, με τις ενέργειες του υπουργείου, τους εξασφαλίζεται πραγματικά και επάξια η θέση στην Ανώτατη Εκπαίδευση», δήλωσε χαρακτηριστικά η Μ. Γιαννάκου. Και γι' αυτήν τη «φανατική» υποστήριξη εκπαιδευτικών και προέδρων στις αναδιαρθρώσεις που προωθούνται, η κυβέρνηση κάνει «δώρο» στα ΤΕΙ την υπόσχεση για μελλοντικό νομοσχέδιο, που θα δίνει στα ΤΕΙ τη δυνατότητα διενέργειας μεταπτυχιακών προγραμμάτων με δική τους ευθύνη.

Παράλληλα, στο πλαίσιο των αναδιαρθρώσεων που θα οδηγήσουν στην ιδιωτικοποίηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης και στην υποβάθμισή της στο επίπεδο της κατάρτισης, η κυβέρνηση εξετάζει τις δυνατότητες συγχωνεύσεων, μετονομασιών και αναδιατάξεων των Τμημάτων των ΤΕΙ, ώστε μετά την εφαρμογή της «βάσης του 10» να μην ...ξεμείνουν από φοιτητές - πελάτες. Με αυτό τον τρόπο, σπεύδει να καθησυχάσει και τους δημάρχους και νομάρχες (ενόψει των επερχόμενων εκλογών) ότι δε θα χάσουν τη φοιτητική πελατεία στις πόλεις τους, την ίδια ώρα που η αναγκαστική μετανάστευση για σπουδές σε διάφορες απομακρυσμένες περιοχές, κοστίζει εκατομμύρια στις λαϊκές οικογένειες!

Γ. Μαυρίκος: «Περισσεύει η υποκρισία»

Για το κρίσιμο ζήτημα της Παιδείας, τοποθετήθηκε ο Γιώργος Μαυρίκος, υποψήφιος πρόεδρος της διευρυμένης νομαρχίας Αθήνας - Πειραιά, με τη «Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία», με αφορμή τη χθεσινή συνάντηση της υπουργού Παιδείας με τον πρωθυπουργό και τις σχετικές δηλώσεις διαφόρων παραγόντων. Ο Γ. Μαυρίκος δήλωσε:

«Περισσεύει η υποκρισία από την κυβέρνηση της ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ τις τελευταίες μέρες, με αφορμή τη βάση του "10" και τους δεκάδες χιλιάδες μαθητές, που, μένοντας εκτός ανώτατης εκπαίδευσης, έχουν ως μόνη λύση να πληρώσουν περιουσίες για μια ψευτοκατάρτιση "της πλάκας", για μια ελπίδα χωρίς αντίκρισμα. Η υπουργός Παιδείας παίρνει σβάρνα πόλεις και χωριά για να υποσχεθεί ότι δε θα κλείσει κανένα ΤΕΙ και να καθησυχάσει τους δημάρχους και τους νομάρχες που βλέπουν τους φοιτητές ως πελάτες για τα εμπορικά και τις καφετέριές τους.

Μέσα σ' όλα, κι ο υποψήφιος υπερνομάρχης Αθήνας - Πειραιά του ΣΥΝ, Γ. Πανούσης, βρήκε ευκαιρία να προτείνει να ανοίξουν "προπαρασκευαστικά έτη" στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ για ένα ποσοστό των παιδιών που έμειναν εκτός, λόγω της βάσης του "10". Μ' άλλα λόγια, συμφωνεί με την κυβέρνηση ότι αυτοί οι μαθητές είναι ανίκανοι για την ανώτατη εκπαίδευση (λες και οι πανελλαδικές εξετάσεις μετρούν πράγματι την εξυπνάδα και τις γνώσεις των μαθητών) και προτείνει ...να τους κάνουν φροντιστήρια τα πανεπιστήμια! Να ανοίξει, δηλαδή, άλλη μια "μπίζνα" για τα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης, που κυβέρνηση και ΠΑΣΟΚ τα σπρώχνουν ολοταχώς προς την ιδιωτικοποίηση
».

http://www.rizospastis.gr/story.do?id=3472619&publDate=21/7/2006
Logged
abbis
Guest
Re: Σχετικά με τη βάση του 10 στα ΑΕΙ-ΤΕΙ
« Reply #10 on: September 03, 2006, 18:30:49 pm »

ΕΠΑΡΧΙΑΚΑ ΤΕΙ
Από την ίδρυσή τους τα είχαν υπονομεύσει
ΝΔ και ΠΑΣΟΚ εμπαίζουν σπουδαστές και κατοίκους όταν υπόσχονται «ελκυστικά» ΤΕΙ στην επαρχία, που δήθεν θα φέρουν ανάπτυξη. Το πρόβλημα είναι ο ίδιος ο χαρακτήρας των ΤΕΙ ως υποβαθμισμένων σχολών
 
Ενα φαινόμενο που από πέρσι αναμενόταν, οι κενές θέσεις σε δεκάδες Τμήματα των ΤΕΙ, κυριάρχησε στην επικαιρότητα την περασμένη βδομάδα και έγινε αντικείμενο άθλιας, επικοινωνιακής, προεκλογικής εκμετάλλευσης από δημάρχους του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και του ΣΥΝ.

Το ΚΚΕ, εξαρχής, έχει δηλώσει την αντίθεσή του στο σύστημα επιλογής για τα ΑΕΙ - ΤΕΙ που υπηρετεί και αναπαράγει τους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση. Παράλληλα, με αφορμή τη συζήτηση για τα παιδιά που δεν έπιασαν τη βάση του «10», με ανακοίνωσή του σημείωσε: «Το ΚΚΕ δεν έχει αντίρρηση να εγγραφούν φέτος όσοι θα έμπαιναν σε ΤΕΙ - ΑΕΙ αν δεν υπήρχε η βάση του δέκα. Ωστόσο, αυτό δεν αποτελεί λύση του προβλήματος».

Το ΚΚΕ υπενθύμισε και πάλι ότι «οι επιδόσεις των υποψηφίων στο πλαίσιο αυτού του συστήματος δεν αποτελούν αντικειμενικό δείκτη του επιπέδου των γνώσεων και των ικανοτήτων τους. Πρόκειται για σύστημα που ήταν και παραμένει άδικο».

Η πρόταση του ΚΚΕ για Ενιαία Λαϊκή Παιδεία, που απαντά στην ανάγκη για υψηλότερη γενική μόρφωση, επαγγελματική και επιστημονική ειδίκευση για όλους, κινείται σε διαμετρικά αντίθετη κατεύθυνση από αυτή των δημάρχων και νομαρχών της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. «Οι δυνάμεις αυτές, τονίστηκε στη σχετική ανακοίνωση, αντιμετωπίζουν με ψηφοθηρικά κριτήρια τα ΤΕΙ και τους σπουδαστές τους, θεωρώντας τους πηγή κερδοφορίας και οικονομικής εκμετάλλευσης και αδιαφορώντας για το επίπεδο και το κόστος των σπουδών, για το δικαίωμά τους σε δωρεάν σίτιση, στέγαση και γενικότερα στη δωρεάν Παιδεία».

Το πρόβλημα όπως εκφράστηκε φέτος: Οι κενές θέσεις σε Τμήματα των ΤΕΙ είναι 16.860. Οι περισσότερες από αυτές, οι 13.967, ήταν θέσεις που προορίζονταν για αποφοίτους Ενιαίου Λυκείου που έδωσαν φέτος εξετάσεις, δηλαδή τη λεγόμενη κατηγορία του 90%. Οι υπόλοιπες 2.893 κενές θέσεις προορίζονταν για αποφοίτους του προηγούμενου έτους που ξανακατέθεσαν μηχανογραφικό (κατηγορία του 10%) και για αποφοίτους των ΤΕΕ.



Η ακριβής κατανομή των κενών θέσεων στα ΤΕΙ ανά πόλη παρουσιάζεται στο διπλανό πίνακα. Στην πρώτη στήλη εμφανίζεται ο συνολικός αριθμός των θέσεων που προορίζονταν για τους πρωτοετείς στην πόλη αυτή και στη δεύτερη στήλη φαίνεται πόσες από αυτές τις θέσεις έμειναν τελικά κενές. Σημειώνουμε ότι υπάρχουν και κάποιες πόλεις που φιλοξενούν Τμήματα των ΤΕΙ αλλά δεν εμφανίζονται στο διπλανό πίνακα, καθώς όλες οι θέσεις τους καλύφθηκαν κανονικά. Κενές θέσεις εμφανίζουν και Τμήματα των Πανεπιστημίων, αλλά πολύ λιγότερες σε απόλυτους αριθμούς και σε αναλογία με το σύνολο των εισακτέων στα Πανεπιστήμια.

Αυτό το φαινόμενο ξεσήκωσε ανησυχία στα ΤΕΙ, που εμφανίζουν τα μεγαλύτερα κενά και στους σπουδαστές τους, η οποία δεν καταλάγιασε, παρά τις δηλώσεις της υπουργού Παιδείας ότι φέτος θα λειτουργήσουν όλα τα Τμήματα κανονικά και οι όποιες συγχωνεύσεις ή αλλαγές αντικειμένου σπουδών σε Τμήματα θα γίνουν την επόμενη χρονιά. Στην πραγματικότητα, ακόμα κι αν λειτουργήσουν φέτος κανονικά, κάποια από αυτά τα Τμήματα ενδέχεται και να καταργηθούν του χρόνου ως «ειδικότητες», πράγμα που σημαίνει ότι ο κόπος και το τεράστιο κόστος που θα έχουν καταβάλει οι σπουδαστές που τα παρακολούθησαν κινδυνεύει να πάει χαμένος και να μείνουν με ένα πτυχίο στο χέρι που μεθαύριο δε θα υφίσταται, δε θα σημαίνει τίποτα!

Η κυβέρνηση, απέναντι σ' αυτά τα προβλήματα, έριξε το «μπαλάκι» στα ίδια τα ιδρύματα. Παράλληλα, υπονοεί ότι θα δώσουν λύση στα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης οι αντιδραστικές αλλαγές που έχει ανακοινώσει με το νόμο - πλαίσιο. Δηλαδή, ειδικά για τα ΤΕΙ αφήνει να εννοηθεί ότι αν υποταχθούν στις αναδιαρθρώσεις, αν υποβιβαστούν ακόμα περισσότερο σε επίπεδο «κατάρτισης» και υποταχθούν πλήρως στις απαιτήσεις των επιχειρήσεων, θα γίνουν πιο... «ελκυστικά» και δε θα έχουν προβλήματα «ζήτησης» από τους υποψηφίους. Στην πραγματικότητα όμως, αν υποταχθούν τα ΤΕΙ στο μοντέλο που τους ετοιμάζουν, η «μοίρα» τους θα είναι να ανοίγουν και να κλείνουν σαν τα «μανιτάρια» ανάλογα με τις πρόσκαιρες απαιτήσεις των επιχειρήσεων. Μόνο αν εξελιχθούν σε πραγματικά ανώτατες σχολές, με επιστημονικά αντικείμενα σπουδών που θα ανταποκρίνονται στις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και στην εξέλιξη της επιστήμης, θα αποφύγουν τα ΤΕΙ αυτά τα προβλήματα. Οσο για τα Τμήματα που δεν έχουν επιστημονικό αντικείμενο, μπορούν να γίνουν επαγγελματικές σχολές και να αποσυνδεθούν πλήρως από τη διαδικασία επιλογής για την ανώτατη εκπαίδευση.

Υποσχέσεις και διαμαρτυρίες στην περιφέρεια
Αιτία, του όλου προβλήματος που δημιουργήθηκε, είναι ότι τόσο η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ προηγούμενα, όσο και η κυβέρνηση της ΝΔ τώρα δημιούργησαν και διατήρησαν Τμήματα ΤΕΙ σε διάφορες μικρές - και απομακρυσμένες από τα μεγάλα αστικά κέντρα - πόλεις, τα περισσότερα από τα οποία δεν είχαν επιστημονική υπόσταση, ούτε αντίκρισμα στην παραγωγή.

Αποκαλύφθηκε έτσι, περίτρανα, ότι η «ανάπτυξη» που υπόσχονταν οι κυβερνήσεις στην επαρχία μέσω της ίδρυσης σχολών ανώτατης εκπαίδευσης είχε πολύ «κοντά ποδάρια». Επιβεβαιώθηκε έτσι το ΚΚΕ και οι δυνάμεις της Πανσπουδαστικής ΚΣ και της ΔΗΠΑΚ στους εκπαιδευτικούς ανώτατης εκπαίδευσης, που είχαν αντιταχθεί από την πρώτη στιγμή στη σπορά αυτών των Τμημάτων σε κωμοπόλεις και χωριά.

Χρειάζεται να σημειώσουμε ότι η φιλολογία της κυβέρνησης περί «μη ελκυστικότητας» των Τμημάτων που έχουν κενά, σε αντίθεση δήθεν με άλλα ΤΕΙ που τα προτιμούν οι υποψήφιοι είναι εντελώς παραπλανητική, γιατί δεν αναφέρει ότι τα πιο... «ελκυστικά» Τμήματα βρίσκονται στα ιδρύματα της Αθήνας, του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και δυο τρεις ακόμα μεγάλες πόλεις, που αντικειμενικά συγκεντρώνουν τα τρία τέταρτα του πληθυσμού της χώρας. Γιατί, όσο «ελκυστική» κι αν είναι μια ειδικότητα, κανένας δεν προτιμάει να ξενιτευτεί και να πληρώνει δυο μισθούς το μήνα για να σπουδάσει, όταν το κόστος σπουδών έχει αρχίσει να γίνεται πολύ βαρύ ακόμα κι αν σπουδάζει κανείς στην πόλη που μένει η οικογένειά του. Για παράδειγμα, στη «μηχανολογία», τα Τμήματα Πειραιά, Χαλκίδας, Λάρισας και Πάτρας είναι πλήρη, ενώ τα Τμήματα Κοζάνης, Καβάλας, Σερρών και Κρήτης έχουν κενά. Ακόμα και σε ειδικότητες που δεν έχουν μεγάλη ζήτηση, π.χ. «Τουριστικές Επιχειρήσεις» το Τμήμα της Αθήνας είναι γεμάτο, αλλά όλα τα υπόλοιπα επαρχιακά Τμήματα έχουν πολλά κενά, με αποκορύφωμα αυτό της Ηγουμενίτσας που δεν έχει ούτε έναν πρωτοετή σπουδαστή!

Και μέσα σε αυτό το κλίμα, εμφανίστηκαν να υπερασπίζουν την πολιτική του «κάθε πόλη και πανεπιστήμιο, κάθε χωριό και ΤΕΙ» μια σειρά δήμαρχοι του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και του ΣΥΝ, που αντί να ασχοληθούν με το ίδιο το πρόβλημα της παιδείας, στρέφουν την προσοχή στο ότι... χάνουν οι πόλεις τους χρήματα από τους λιγότερους εισακτέους, γιατί θα πέσουν τα ενοίκια (!) και οι καφετέριες δε θα έχουν τόση πελατεία...

Κανένας από αυτούς δεν ακούστηκε να απαιτεί να φτιαχτούν φοιτητικές εστίες και λέσχες, να έχουν οι σπουδαστές δωρεάν σίτιση, στέγαση και συγκοινωνίες στις πόλεις τους, δεν τους ακούσαμε καν να διαμαρτύρονται που πολλά από αυτά τα Τμήματα δεν έχουν κτίρια, εργαστήρια, που η πλειοψηφία του διδακτικού προσωπικού είναι ωρομίσθιοι κ.τ.λ.

Ακόμα, δε διαμαρτυρήθηκαν ούτε τώρα λένε κουβέντα για τις διάφορες απίθανες ειδικότητες που έχουν δημιουργηθεί και που δεν έχουν αντίκρισμα, για το τι θα κάνουν μεθαύριο οι σπουδαστές που ξοδεύουν περιουσίες για να σπουδάσουν στις πόλεις τους και που το χαρτί που παίρνουν δεν είναι τίποτε άλλο από διαβατήριο ανεργίας...

Γιάννα ΣΤΡΕΒΙΝΑ
http://www.rizospastis.gr/page.do?publDate=3/9/2006&id=6833&pageNo=11&direction=1
Logged
dimakis
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 609


Είμαι μέλος ΔΕΠ....Δεν πειράζει!


View Profile
Re: Σχετικά με τη βάση του 10 στα ΑΕΙ-ΤΕΙ
« Reply #11 on: September 06, 2006, 18:10:43 pm »

Μου φαίνεται σαν μια από τις πιο σοβαρές προσεγγίσεις σε επίπεδο άρθρου εφημερίδας,
Σημείωσα με κόκκινο μια συνοπτική προσέγγιση-κριτική του ζητήματος της 'αξιολόγησης'.
Ας την προσέξουν όσοι αναζητούν αλήθειες και δεν αναλώνονται σε στείρες αντιπαραθέσεις, όπου περισσεύουν οι προσωπικές απόψεις αλλά λείπουν οι γνώσεις και η υποδομή.

http://www.enet.gr/online/online_fpage_text/id=85131492
................................................. ................................................. ....................................
Ανάλυση στα γεγονότα

Η αξιοπιστία του αποκλεισμού από τα ΑΕΙ

Η συζήτηση για τη βάση «10»

Του ΝΙΚΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ(*)

Η «αξιολόγηση» αποτελεί ένα από τα φετίχ της εποχής. Αφηρημένα παραπέμπει σε μια διαδικασία αυτονόητης σημασίας, τόσο για τον ιδιωτικό όσο και για τον δημόσιο χώρο, στην αξιοκρατία και στην παραγωγικότητα· γι' αυτό, η όποια υποστήριξή της είναι απλή υπόθεση. Η συγκεκριμένη εμφάνισή της, ωστόσο, ως διαδικασίας-εργαλείου της νέας οικονομικής τάξης, διαφέρει από τις θεωρητικές κατασκευές. Η αγορά προωθεί διαρκώς έναν συγκεκριμένο τύπο αξιολόγησης, που προτάσσει πάντοτε την οικονομική αποτελεσματικότητα. Είτε πρόκειται για αξιολόγηση επιχειρήσεων είτε για βαθμολόγηση προνοιακών ή εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, τα κριτήρια-αξίες αποβλέπουν βασικά σε οικονομικά προϊόντα, αγνοώντας άλλες κοινωνικοπολιτικές ανάγκες (δημοκρατικές δομές, πτυχές κράτους δικαίου, ισότητα κ.λπ.).

Η θέσπιση της βάσης «δέκα» για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ κατ' αρχάς δεν αποκλίνει από το παραπάνω μοντέλο: ως άμεσο και βέβαιο αποτέλεσμά της ανακύπτει η εξυπηρέτηση ιδιωτικών εκπαιδευτικών επιχειρήσεων, που θα απορροφήσουν μια νέα πολυπληθή πελατεία σπουδαστών, ενώ αβέβαια είναι η όποια μελλοντική επίδραση της καινοτομίας στο εθνικό πεδίο των σπουδών.

Οπως είναι γνωστό, η νέα ρύθμιση για τη βαθμολογική βάση της εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση δεν στηρίχθηκε σε προεκλογικές εξαγγελίες. Αξιοποίησε με ταχύτητα την κριτική άλλων (κομμάτων, ειδικών κ.λπ.) για την απογοητευτική δυνατότητα εισαγωγής με χαμηλούς βαθμούς. Το δεδομένο ότι με το νέο αυστηρό κατώφλι απομένουν περίπου 19.000 θέσεις για σπουδαστές κενές, ότι αναμένεται να ωφεληθούν ιδιωτικές επιχειρήσεις εκπαίδευσης ή ότι κάποιοι θα κατευθυνθούν στο εξωτερικό, εμφανίστηκε ως ανακλαστική παρασυνέπεια. Το ίδιο ισχύει για την επελθούσα εξυπηρέτηση των συντακτών του κρατικού προϋπολογισμού, που στο μέλλον θα περιορίσουν ή θα μεταφέρουν αλλού κάποιες δαπάνες προβλεπόμενες για την ανώτατη εκπαίδευση.

Το γεγονός ότι το βασικό μέτωπο των αντιδράσεων σχηματίζεται από τοπικούς προύχοντες και επαγγελματίες, που χάνουν φοιτητική πελατεία σε εστιατόρια, ενοικιαζόμενα δωμάτια κ.λπ., διευκόλυνε την κυβερνητική επιχειρηματολογία απέναντι στους αμέτοχους. Η απάντηση στις αιτιάσεις έγινε απλή: η ενίσχυση τοπικών οικονομικών συμφερόντων δεν αποτελεί βασική -ούτε καν δευτερεύουσα- αποστολή της εθνικής παιδείας. Ως πόλοι της σύγκρουσης παρουσιάστηκαν έτσι η αξιοκρατία από τη μια, ο λαϊκισμός από την άλλη.

Μήπως όμως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά; Ας προσπαθήσουμε να απαντήσουμε εδώ στο ακόλουθο ερώτημα: είναι άραγε κανείς βέβαιος, με βάση το ισχύον εξεταστικό σύστημα, ότι όσοι π.χ. κινούνται περί το οκτώ είναι αποκλειστέοι και όσοι περί το δώδεκα άξιοι για σπουδές; Προς το παρόν, η εισαγωγή συνεχίζει να στηρίζεται κατά κύριο λόγο σε μία εφ άπαξ εξέταση, με αναπόφευκτες τις συγκυριακές παραμέτρους (τύχη, άγχος) και με κρίσιμη την «παπαγαλία». Η αποδοτικότητα μάλιστα της τελευταίας ενισχύθηκε με τη μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων.

Το εξεταστικό μας σύστημα, αδιάβλητο στο μέτρο του εφικτού, έχει σταθερά χαρακτηριστικά αξιολογικού διαγωνισμού. Ως εξέταση, όμως, επιτρέπει τη διάγνωση μόνο αισθητών αποκλίσεων του διαμορφωμένου γνωστικού και κριτικού εξοπλισμού των υποψηφίων. Ασφαλώς, όσοι βαθμολογούνται με δεκαοκτώ ή δεκαεννέα βρίσκονται σε μια σαφή απόσταση, ως προς το πραγματικό επίπεδο, σε σχέση με όσους δεν φθάνουν στο δέκα. Δεν ισχύει όμως το ίδιο για την απόσταση από το δώδεκα στο οκτώ. Οι μικρές βαθμολογικές διαφορές δικαιολογούν ιεράρχηση σε διαγωνισμό, αλλά όχι αυθεντικές διαγνώσεις επιπέδου, απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς και αποκλεισμό. Η εντύπωση εξάλλου που κυριαρχεί είναι ότι την αποπεράτωση των σπουδών τους καθυστερούν ιδίως όσοι αφοσιώνονται σε άλλες παράλληλες ενασχολήσεις (εργαζόμενοι κ.λπ.), κι όχι όσοι είχαν εισαχθεί με μικρό βαθμό.

Τι σημαίνουν τα παραπάνω; Οχι, βέβαια, ότι η ισχύουσα βαθμολόγηση των εξεταζομένων αποτελεί ένα διαχρονικά απρόσφορο σύστημα αξιολόγησης, αλλά ότι εδώ συντρέχει μια συγκεκριμένη δυσλειτουργία: προς το παρόν, ειδικά στο μέτρο που οι μικρές βαθμολογικές αποκλίσεις δεν διαθέτουν σαφές αξιοκρατικό αντίκρυσμα, αδυνατούν να προσφέρουν ένα αξιόπιστο κριτήριο αποκλεισμού από διαθέσιμες μετά τον διαγωνισμό θέσεις σπουδών.

Εν τω μεταξύ, η θέσπιση της βάσης του δέκα αποκάλυψε αντιφάσεις και εικονικότητες της εκπαιδευτικής πολιτικής και των δύο μεγάλων κομμάτων.

Η κυβέρνηση (με διακριτική στήριξη της αξιωματικής αντιπολίτευσης) προωθεί τη μεταρρύθμιση του άρθρου 16 του Συντάγματος, ώστε να ανοίξει ο χώρος της ανώτατης εκπαίδευσης σε ιδιωτικούς παρόχους υπηρεσιών. Στερεότυπο το επιχείρημα: θα απορροφηθεί έτσι εδώ η ζήτηση σπουδών και θα αποφευχθεί η διαρροή συναλλάγματος στο εξωτερικό. Με την εισαγωγή της βάσης δημιουργούνται, ωστόσο, οι όροι για ένα νέο (έστω, όχι σαρωτικό) κύμα εξόδου και διαρροής φοιτητικού συναλλάγματος.

Το ΠΑΣΟΚ, επίσης, τέθηκε αντιμέτωπο με την εικονικότητα ή έστω αστοχία, μιας δικής του προηγούμενης πολιτικής. Αρκετά από τα πληττόμενα τώρα ΤΕΙ ιδρύθηκαν πανηγυρικά στην περίοδο 1995-2000. Τότε είχαν προσανατολιστεί τα κονδύλια του επιχορηγούμενου από την Ευρωπαϊκή Ενωση προγράμματος ΕΠΕΑΕΚ στην ίδρυση νέων τμημάτων, αντί να προτιμηθούν άλλοι ποιοτικοί στόχοι. Πολλαπλά κίνητρα είχαν εμπνεύσει την επιλογή εκείνη: θεματικός προσανατολισμός των τμημάτων σε ειδικότητες που ενδιαφέρουν την αγορά, αποφυγή εξαγωγής φοιτητικού συναλλάγματος, τόνωση ζωής επαρχιακών πόλεων. Πρώτη διάψευση των προσδοκιών ήλθε με την απροθυμία των υποψηφίων να εντάξουν τα τμήματα αυτά στις προτεραιότητές τους. Τώρα, με το έλλειμμα εισαγομένων, η διάψευση ολοκληρώνεται και επικυρώνεται.

Η ελληνική κοινωνία δεν πειθάρχησε στους άνωθεν στρατηγικούς σχεδιασμούς για την ανώτατη εκπαίδευση. Προφανώς, όχι λόγω επαναστατικότητας. Η επιλογή Σχολής εκ μέρους των υποψηφίων επηρεάζεται αναπόφευκτα από τον οικογενειακό προγραμματισμό, ιδίως μέσα σε συνθήκες αυξημένης ανεργίας. Ο συγκεντρωμένος στις μεγάλες πόλεις πληθυσμός απέστρεψε το βλέμμα από τα νεότευκτα τμήματα της επαρχίας, ιδίως για να αποφύγει έξοδα εκτός έδρας διαμονής των φοιτητών. Κάποιοι, άλλωστε, προτιμούν ειδικότητες με ασαφείς προοπτικές μεταγενέστερης ένταξης στην αγορά, αλλά με εχέγγυα παροχής ενός ευπρόσωπου κοινωνικού status (κοινωνιολογία, καλές τέχνες κ.λπ.), καθώς η οικογένεια τούς προσφέρει τα αναγκαία.

Με δυο λόγια: ο αποκλεισμός περίπου 19.000 φοιτητών που δεν έφθασαν στη βάση δεν προσκρούει σε θέματα αρχής, αλλά έγινε βεβιασμένα και αντιμετωπίζει σημαντικές ενστάσεις μεθόδου. Η βάση θα αποτελούσε έγκυρο κριτήριο αποκλεισμού, αν είχε συντονιστεί με τη θέσπιση ενός πιο ουσιαστικού εξεταστικού συστήματος, που να εξασφαλίζει έλεγχο της κριτικής γνώσης. Επίσης, η χώρα δεν θα αντιμετώπιζε αιφνίδια το φαινόμενο αλλού να λείπουν οι αναγκαίες για την ανώτατη εκπαίδευση υποδομές και αλλού να μένουν πλέον κενές οι διαθέσιμες, αν είχαν έγκαιρα μελετηθεί συγχωνεύσεις ή αναπροσανατολισμοί των τμημάτων.

Θα χρειαζόταν, βέβαια, καιρός για να οργανωθούν οι παρεμβάσεις αυτές. Στον χώρο της παιδείας, όμως, ο χρόνος προετοιμασίας συνιστά αυτονόητη συνταγή για τη σοβαρότητα και την επιτυχία των αλλαγών.

* Καθηγητής
 Νομικής στο ΑΠΘ

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 06/09/2006
Logged
Ολύμπιος
Ανιάτων
Θαμώνας
****
Gender: Male
Posts: 458


Μη μου αντιμιλάς


View Profile
Re: Σχετικά με τη βάση του 10 στα ΑΕΙ-ΤΕΙ
« Reply #12 on: September 08, 2006, 07:51:19 am »



Με κριτήριο τις εξετάσεις που έδωσα εγώ το 2001 η βάση θα έπρεπε να ήταν κάπου στο 14 και όχι στο 10!

Αν κάποιος δεν μπορεί να πιάσει το 10 αναρωτιέμαι τι θα πάει να κάνει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση?!
Εδώ η δικιά μας σχολή του 19 και δεν έχει τίποτα το ιδιαίτερο!
Και από φίλους φοιτητές που έχω σε άλλες σχολές η κατάσταση εκεί είναι πολύ χειρότερη, γεγονός πολύ φυσικό!

Για τις εξετάσεις που είναι μία φόρα και τέλειωσε να θυμίσω ότι με τη μεταρρύθμιση του Αρσένη οι εξετάσεις κρατούσαν 2 χρόνια βασικά, αφού μετρούσε και ο προφορικός!Αλλά όλοι θυμόμαστε τι έγινε και τότε και μετά και άλλαξε στην πορεία!

Τώρα το να μιλάμε για φροντιστήρια για να πιάσεις το 10 ή το 14 είναι τουλάχιστον κωμικό, εκτός από τις περιπτώσεις που κάποιος έχει πολλά κενά!Αλλά για τα κενά αυτά δεν του φταίει κανείς!Παρόλα αυτά υπάρχει και εδώ η λύση της δωρεάν ενισχυτικής διδασκαλίας, η οποία υπήρχε όταν ήμουν εγώ και τη σνομπάραν όλοι.Δεν ξέρω αν άλλαξε!

Και στο κάτω κάτω το κράτος υπάρχει για να δίνει εγγυήσεις σχετικά με το επίπεδο εκπαίδευσης των νέων, και το να τροφοδοτεί (το κράτος) με φρούδες ελπίδες κάποιους γονείς αλλά και τους νέους ότι θα σπουδάσουν , ενώ ουσιαστικά δεν μαθαίνουν και τίποτα και απλά χάνουν χρόνο,χρήμα και ενέργεια για ένα χαρτί χωρίς εγγυήσεις, είναι τουλάχιστον εγκληματικό!
Logged

Αν κάποιος δεν αντιλαμβάνεται τις επιλογές του, είναι κυρίως δικό του πρόβλημα ...δεν είναι δικό μου
Τόξιν τζένεραλ σπείκινγκ
anonymous-root
Veteran
Καταστραμμένος
******
Posts: 8574


What do you want to troll today?


View Profile
Απ: Σχετικά με τη βάση του 10 στα ΑΕΙ-ΤΕΙ
« Reply #13 on: September 08, 2006, 08:55:18 am »

Quote from: Ολύμπιος on September 08, 2006, 07:51:19 am

Με κριτήριο τις εξετάσεις που έδωσα εγώ το 2001 η βάση θα έπρεπε να ήταν κάπου στο 14 και όχι στο 10!


Έντελώς υποκειμενικό, και αναξιόπιστο κριτήριο.

Quote from: Ολύμπιος on September 08, 2006, 07:51:19 am

Τώρα το να μιλάμε για φροντιστήρια για να πιάσεις το 10 ή το 14 είναι τουλάχιστον κωμικό, εκτός από τις περιπτώσεις που κάποιος έχει πολλά κενά!Αλλά για τα κενά αυτά δεν του φταίει κανείς!Παρόλα αυτά υπάρχει και εδώ η λύση της δωρεάν ενισχυτικής διδασκαλίας, η οποία υπήρχε όταν ήμουν εγώ και τη σνομπάραν όλοι.Δεν ξέρω αν άλλαξε!


Ο τρόπος διδασκαλίας και η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης δεν φταίει καθόλου για τα κενά;
Να υποθέσω ότι ούτε ενισχυτική διδασκαλία έχεις κάνει (αφού σίγουρα δεν τη χρειαζόσουν), αλλιώς θα έβλεπες τι χάλι επικρατούσε και εκεί.


Quote from: Ολύμπιος on September 08, 2006, 07:51:19 am

Και στο κάτω κάτω το κράτος υπάρχει για να δίνει εγγυήσεις σχετικά με το επίπεδο εκπαίδευσης των νέων, και το να τροφοδοτεί (το κράτος) με φρούδες ελπίδες κάποιους γονείς αλλά και τους νέους ότι θα σπουδάσουν , ενώ ουσιαστικά δεν μαθαίνουν και τίποτα και απλά χάνουν χρόνο,χρήμα και ενέργεια για ένα χαρτί χωρίς εγγυήσεις, είναι τουλάχιστον εγκληματικό!

Εδώ τα λες σωστά. Μόνο που η εγγύηση του κράτους είναι ληγμένη...
Logged
Alexkasgr
Honoured Member - Veteran
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
**********
Gender: Male
Posts: 4577


Έτη φωτός μπροστά...


View Profile
Απ: Σχετικά με τη βάση του 10 στα ΑΕΙ-ΤΕΙ
« Reply #14 on: September 08, 2006, 10:41:06 am »

Quote from: Ολύμπιος on September 08, 2006, 07:51:19 am
Τώρα το να μιλάμε για φροντιστήρια για να πιάσεις το 10 ή το 14 είναι τουλάχιστον κωμικό, εκτός από τις περιπτώσεις που κάποιος έχει πολλά κενά!Αλλά για τα κενά αυτά δεν του φταίει κανείς!Παρόλα αυτά υπάρχει και εδώ η λύση της δωρεάν ενισχυτικής διδασκαλίας, η οποία υπήρχε όταν ήμουν εγώ και τη σνομπάραν όλοι.Δεν ξέρω αν άλλαξε!

Παραβλέποντας το κόλλημα σου για τα φροντηστήρια, θέλω να απαντήσω για την ενισχυτική. Δυστυχώς από ότι διάβασα πέρυσι η ενισχυτική ουσιαστικά έχει καταργηθεί και δεν την στηρίζει το κράτος. Δηλαδή δεν πληρώνει κάποιες επιπλέον ώρες κάποιους καθηγητές για να την κάνουν.
Εμείς στο σχολείο μας, είχαμε την τύχη να έχουμε φιλότιμους (μερικούς από τους) καθηγητές και έτσι την ενισχυτική παρακολουθούσαν αρκετά άτομα. Μπορώ δε να θυμηθώ και ένα μάθημα Αρχαίων στη Β' Λυκείου που ήταν ότι καλύτερο έχω κάνει στα σχολικά μου χρόνια, μιλάμε για πολύ επίπεδο και βοήθησε σημαντικά (βέβαια ήμαστε 3 άτομα τότε και οι 2 καταλήξαμε ΗΜΜΥ... Tongue).

Aυτό όμως δε σημαίνει ότι παντού ήταν έτσι. Γι' αυτό και δεν περπάτησε παντού.

Επίσης δεν μπορώ να καταλάβω τι κόλλημα έχεις με τα φροντηστήρια, αφού λες για τη λύση της ενισχυτικής. Είναι και αυτή φροντηστήριο απλά δεν πληρώνεις εσύ. Και μη μου πεις ότι θεωρητικά ήταν για να βοηθήσει τους αδύναμους μαθητές να καλύψουν τα κενά τους γιατί θα γελάσω. Εγώ δεν έχω κανένα πρόβλημα με τον άλλον που θέλει να ξοδέψει τα λεφτά του στα φροντηστήρια για να προετοιμαστεί καλύτερα στις Πανελλήνιες, αν και προσωπικά πιστεύω ότι ο καθένας έχει το σύστημά του για να επιτύχει.

Επειδή όμως δεν πρέπει να ξεσκίσουμε και αυτό το τόπικ με το αντιφροντηστηριακό μένος, επί της ουσίας για τη βάση του 10 συμφωνώ απόλυτα με την τελευταία σου παράγραφο.
Γενικά από κάθε σύστημα υπεισέρχεται μια αδικία ως προς μια μερίδα ατόμων, αυτό δεν μπορούμε να το αποφύγουμε. Το θέμα είναι ότι δε γίνεται προς τη σωστή κατεύθυνση λόγω... νοοτροπίας. Δηλαδή η υπουργός όταν είναι να κριθεί μαζί με την υπόλοιπη κυβέσνησε σε 1,5 χρόνο, θα έχει να παρουσιάσει αλλαγές στην Παιδεία, μερικές από τις οποίες θα ακούγονται ιδιαιτέρως βαρύγδουπες στους αδαείς (θα πει ότι περάσαμε την γαμάτη αξιολόγηση κτλ. τα γνωστά.). Δηλαδή και πάλι αυτό το μέτρο, αν και με μια σωστή λογική, δε θα μείνει παρά μόνο ένα προεκτλογικό τσιτάτο για την αναβάθμιση του επιπέδου της ανώτατης εκπαίδευσης και θα εγκαταλείψει την πραγματική αναβάθμιση της εκπαίδευσης από την 1βάθμια ως την 3βάθμια στο έλεος του Θεού.
Logged
Pages: [1] 2 3 ... 7 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...