• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 16, 2025, 23:22:47 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 16, 2025, 23:22:47 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
[Οργάνωση Υπολογιστών] Γε...
by RAFI
[Today at 22:46:54]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[Today at 19:49:00]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[Today at 16:56:56]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by Λαμπτήρας
[Today at 15:55:08]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[Today at 13:28:21]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[Today at 12:13:45]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Nikos_313
[Today at 12:01:53]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by George_RT
[Today at 10:22:18]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[Today at 01:56:37]

Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Katarameno
[June 15, 2025, 20:08:49 pm]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by nmpampal
[June 15, 2025, 16:25:56 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ανέβασμα θεμά...
by tzortzis
[June 14, 2025, 16:54:08 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by el mariachi
[June 14, 2025, 11:56:45 am]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:55 am]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 09:58:14 am]

Αλέξης Τσίπρας, η επιστρο...
by Yamal
[June 14, 2025, 04:42:23 am]

Έναρξη Δηλώσεων Συμμετοχή...
by IEEE SB
[June 14, 2025, 00:10:19 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9960
Latest: valco08
Stats
Total Posts: 1426677
Total Topics: 31711
Online Today: 226
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 76
Guests: 120
Total: 196
cealexop
evgns
vpoug
balligeorgia
thaliatsk
akoil
Zaxarenia
dimitrisblioumis
ELEF
Billyskotsikas
tasos gourd
themis01
DemetriosL
angelomp
chaniotism
Gaspard
thpanousis
Δημητρης Αξιμιωτης
andreassifo
pxanthob
aachmet
bsp
melisste22
Stathiss
ggalamat
valco08
LelisNiko
Spyridon01101
stavrospk
evax
asantor
Zoe06
gpr000
gpapailio
miltan8
Petran25
Yamal
stolieras
TheKingInTheNorth
pordozoumis
Aftzidou
iliaspapas
Petross
AODON
gkarapip
kgakisb
AlexKyr
MomostheGreen
Pastellaki
Farmakis Aggelos
Roidos
gkyrodi
ΦΙδανης Αριστοτελης
ThanosKoutsoump
aggp
astepoul
rigas_s
pantoulis
3rdDegreeBurn
gorilaki
DimKaratzas
VaiosG
ant2946
tzortzis
Giorgos2222
chrisdardas
Sotiris_atha
vagk
θσερναμε
npalami
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Η γραμματεία είναι ανοιχτή καθημερινά 12:00-13:30 Tongue
THMMY.gr > Forum > Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία > Πανεπιστήμιο και Παιδεία (Moderators: Tasos Bot, PolarBear) > Μετά την κατάληψη... τι;
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: 1 2 3 [4] Go Down Print
Author Topic: Μετά την κατάληψη... τι;  (Read 9918 times)
abbis
Guest
Re: Μετά την κατάληψη... τι;
« Reply #45 on: September 24, 2006, 11:00:32 am »

ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΑΣ ΓΙΑ ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΠΡΥΤΑΝΗ

Οργανώνουν «κίνημα καθηγητών» και μαζεύουν υπογραφές κατά των καταλήψεων


ΝΙΚΟΣ ΜΑΣΤΟΡΑΣ

Έγγραφο με τίτλο «Για ένα ανοιχτό Πανεπιστήμιο του ελεύθερου διαλόγου και της δημοκρατικής συναίνεσης», που υπογράφεται από τον πρύτανη κ. Γ. Ζέρβα και τους αντιπρυτάνεις κ.κ. Λ. Λουλούδη και Μ. Πολυσίου και ζητείται από όποιον συμφωνεί να συνυπογράψει, αναφέρει ότι «τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά, εφόσον για οποιονδήποτε λόγο επαναληφθεί το φαινόμενο των καταλήψεων, δεν πρόκειται να υποστηρίξουμε αποφάσεις υπέρ της αναπλήρωσης των απολεσθέντων μαθημάτων» 

ΚΙΝΗΣΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ που διαφωνούν με τις απεργίες και τις καταλήψεις, προκειμένου να σχηματιστεί αντίρροπη δύναμη στους πανεπιστημιακούς που συμφωνούν με τις κινητοποιήσεις και σκοπεύουν να τις επαναλάβουν, διαμορφώνεται το τελευταίο διάστημα.

Σύμφωνα με πληροφορίες των «ΝΕΩΝ», το «κίνημα των καθηγητών» σχηματίζεται με συλλογές υπογραφών σε διάφορα κείμενα εναντίον των φοιτητικών καταλήψεων, αλλά και με προσωπικές συμμετοχές πανεπιστημιακών στον διάλογο για τις αλλαγές στα ΑΕΙ που έχει ανοίξει το υπουργείο Παιδείας, κατόπιν πρόσκλησης του υφυπουργού Παιδείας κ. Σπ. Ταλιαδούρου.

Συγκεκριμένα, στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο της Αθήνας τις τελευταίες ημέρες διανεμήθηκε σε ορισμένους μόνο καθηγητές ένα έγγραφο, που είναι σχέδιο δημόσιας δήλωσης, με τίτλο «Για ένα ανοιχτό Πανεπιστήμιο του ελεύθερου διαλόγου και της δημοκρατικής συναίνεσης». Το έγγραφο αυτό υπογράφεται από τον πρύτανη κ. Γ. Ζέρβα και τους αντιπρυτάνεις κ.κ. Λ. Λουλούδη και Μ. Πολυσίου και ζητείται από όποιον συμφωνεί να συνυπογράψει.

Στο κείμενο, μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι οι υπογράφοντες στο εξής «θα απέχουν από κάθε συζήτηση» με όσους τυχόν μπουν απρόσκλητοι σε συνεδριάσεις οργάνων της διοίκησης του ιδρύματος, και ότι «τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά, εφόσον για οποιονδήποτε λόγο επαναληφθεί το φαινόμενο των καταλήψεων, δεν πρόκειται να υποστηρίξουν (όσοι το υπογράψουν) αποφάσεις υπέρ της αναπλήρωσης των απολεσθέντων μαθημάτων και εργαστηρίων».
 
«Το νόημα είναι να σχηματιστεί μια ομάδα μελών ΔΕΠ που συμφωνούμε για τη στάση που θα κρατήσουμε στο μέλλον», είπε στα «ΝΕΑ» ο αντιπρύτανης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου κ. Λ. Λουλούδης 

Δεσμεύονται επίσης όσοι υπογράψουν το κείμενο για συμμετοχή στον διάλογο για τις αλλαγές στα ΑΕΙ βάσει όλων των προτάσεων που έχουν ήδη κατατεθεί, μεταξύ των οποίων και το προσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που έχει ήδη απορριφθεί ως βάση διαλόγου από φοιτητές και συνδικαλιστές πανεπιστημιακούς.

Ωστόσο ο επιλεκτικός τρόπος με τον οποίον διανεμήθηκε το κείμενο, μόνον προς ορισμένα μέλη του Πανεπιστημίου με σημείωμα του πρύτανη κ. Ζέρβα που δεν πέρασε από το πρωτόκολλο και με το οποίο καλεί τον κάθε παραλήπτη «να γνωστοποιήσεις (το κείμενο) στους συναδέλφους που εσύ θα κρίνεις και να σημειώσεις τα ονόματα αυτών που συμφωνούν», προκάλεσε αντιδράσεις μέσα στο ίδρυμα, αλλά και στη συνδικαλιστική ηγεσία των πανεπιστημιακών (ΠΟΣΔΕΠ).

«Το νόημα είναι να σχηματιστεί μια ομάδα μελών ΔΕΠ που συμφωνούμε για τη στάση που θα κρατήσουμε στο μέλλον», είπε στα «ΝΕΑ» ο αντιπρύτανης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου κ. Λ. Λουλούδης - που έχει συνυπογράψει το κείμενο. «Είναι απλό το θέμα, μαζευτήκαμε μια μέρα μερικοί καθηγητές που δεν μας αρέσει η διάλυση του Πανεπιστημίου σε μια φιλική άτυπη συνάντηση, και είπαμε να φτιάξουμε το κείμενο και ο καθένας να το δείξει και σε φίλους του ώστε όσοι συμφωνούν να υπογράψουν. Όσοι θα το υπογράψουμε, είμαστε απογοητευμένοι από τη στάση της ΠΟΣΔΕΠ, από την αναταραχή του καλοκαιριού που διέλυσε το Πανεπιστήμιο, από την απαίτηση των καθηγητών και να απεργούν και να πληρώνονται, και από την καθυστερημένη τριτοκοσμική Αριστερά, που στηρίζει τη διάλυση των θεσμών. Το Πανεπιστήμιο δεν αντέχει άλλες τέτοιες περιπέτειες», πρόσθεσε χαρακτηριστικά.

ΤΑ ΝΕΑ , 21/09/200
http://ta-nea.dolnet.gr/print_article.php?e=A&f=18645&m=N12&aa=2
Logged
gpap
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1693



View Profile
Απ: Μετά την κατάληψη... τι;
« Reply #46 on: September 24, 2006, 12:00:57 pm »

Quote
«Το νόημα είναι να σχηματιστεί μια ομάδα μελών ΔΕΠ που συμφωνούμε για τη στάση που θα κρατήσουμε στο μέλλον», είπε στα «ΝΕΑ» ο αντιπρύτανης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου κ. Λ. Λουλούδης

Φέρτε το μου ρε να το υπαγράψω και εγώ από βδομάδα (μαζ'ι με κανένα μπλέ μαρέν κουστουμάκι).
Πού ξέρετε, σαν παιδί και εγώ, αμά γίνω και ..γαλάζιο .. μπορεί να βρεθεί και για μένα το φτωχό καιμμιά
θεσούλα διευθύνοντος συμβούλου (για περισσότερο από ένα 24ωρο βέβαια).

Αν και με τόσους κουμπάρους στη γύρα, χλωμό το βλέπω.....
(εδώ μέχρι και ο Δημάκης .... έχει ..κουμπάρο στο ..σύστημα!! )
Logged
dimakis
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 609


Είμαι μέλος ΔΕΠ....Δεν πειράζει!


View Profile
Re: Μετά την κατάληψη... τι;
« Reply #47 on: September 24, 2006, 12:40:14 pm »

Quote from: gpap on September 24, 2006, 12:00:57 pm
(εδώ μέχρι και ο Δημάκης .... έχει ..κουμπάρο στο ..σύστημα!! )

Εννοείς προφανώς τον ... γνωστό κουμπάρο, έτσι; Grin Grin

Δεν πιστεύω να έμαθες και τους άλλους; kremala

Logged
gpap
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1693



View Profile
Απ: Μετά την κατάληψη... τι;
« Reply #48 on: September 24, 2006, 12:55:52 pm »

..προφανώς και εννοώ τον ...γνωστό!  Grin Grin Grin

Είμαι πολύ ... άχρωμος ακόμη για να γνωρίσω και ... τους υπόλοιπους..  Wink Wink Wink

Logged
Turambar
Veteran
Διεστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 20652

μη νοιάζεσαι


View Profile
Re: Μετά την κατάληψη... τι;
« Reply #49 on: September 24, 2006, 18:19:15 pm »

να επιλέγετε με μεγαλύτερη οξυδέρκια τους νονούς των τέκνων σας...


Logged

byeeee
dimakis
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 609


Είμαι μέλος ΔΕΠ....Δεν πειράζει!


View Profile
Re: Μετά την κατάληψη... τι;
« Reply #50 on: October 07, 2006, 20:45:20 pm »

Η ένταση με τους εκπαιδευτικούς δεν θα εκτονωθεί ακόμα και αν οι δάσκαλοι επιστρέψουν στα σχολεία, αφού ο Πρωθυπουργός επέλεξε να τη συντηρήσει

Η σύγκρουση για την Παιδεία πρόσχημα για πρόωρες εκλογές

Στρατηγική αδιαλλαξίας και υψηλού κινδύνου από Καραμανλή

ΠΑΝΑΓΗΣ ΓΑΛΙΑΤΣΑΤΟΣ

Στρατηγική υψηλού ρίσκου, η οποία προκαλεί ανησυχία σε πολλούς στη Ν.Δ., έχει επιλέξει ο Κώστας Καραμανλής στον χώρο της Παιδείας. Κορυφαία στελέχη της κυβέρνησης εκτιμούν πως η ένταση με τους εκπαιδευτικούς δεν θα εκτονωθεί ακόμα και αν - όπως ελπίζει η κυβέρνηση - οι δάσκαλοι επιστρέψουν ηττημένοι στα σχολεία τους.

   
Κάνουν λόγο για συνειδητή επιλογή συντήρησης της έντασης στην Παιδεία, μέσω της συνταγματικής αναθεώρησης και του νομοσχεδίου για την Ανώτατη Εκπαίδευση, το οποίο θα μπορεί να χρησιμεύσει ως πρόσχημα για πρόωρη προσφυγή στις κάλπες στον κ. Καραμανλή, εάν αποφασίσει κάτι τέτοιο το καλοκαίρι του 2007.

Η σύγκρουση με την εκπαιδευτική κοινότητα δείχνει να είναι ειλημμένη απόφαση στο Μαξίμου. Η επίδειξη αδιαλλαξίας του Πρωθυπουργού απέναντι στους δασκάλους την περασμένη Τετάρτη στην Κοινοβουλευτική Ομάδα δεν άφηνε περιθώρια για παρερμηνείες. Για όσους γνωρίζουν τις σκέψεις στα υψηλά κλιμάκια της κυβέρνησης, η ομιλία αυτή δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία. Άλλωστε, τις τελευταίες δεκαπέντε ημέρες το Μαξίμου στέλνει με κάθε τρόπο το μήνυμα, πως δεν πρόκειται να υποχωρήσει στην αντιπαράθεση με τους εκπαιδευτικούς.

Ο ασκός του Αιόλου

Για την επιλογή αυτή υπήρχαν προφανείς λόγοι: Η υποχώρηση της κυβέρνησης στα αιτήματα των δασκάλων θα μπορούσε - λένε κυβερνητικοί κύκλοι - να ανοίξει τον ασκό του Αιόλου για τις διεκδικήσεις άλλων κοινωνικών ομάδων. Η προοπτική αυτή τρομάζει το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών και γι' αυτό ο Γιώργος Αλογοσκούφης - όπως λένε οι ίδιες πηγές - ήταν ένας από τους πλέον φανατικούς υπέρμαχους της σκληρής γραμμής απέναντι στους δασκάλους - στην Πλατεία Συντάγματος χαρακτηρίζουν αυτήν την αντιπαράθεση σαν το κρας τεστ για την ομιλία του Πρωθυπουργού στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης όπου διεμήνυσε σε όλους τους τόνους ότι δεν θα υποθηκεύσει με παροχές την πορεία της οικονομίας.

Το πολιτικό κόστος

Κορυφαίο κυβερνητικό στέλεχος επισημαίνει ωστόσο πως η σκληρή στάση απέναντι στους δασκάλους αποτελεί τμήμα μιας συνολικής στρατηγικής με υψηλό πολιτικό συμβολισμό, η οποία θέλει να περάσει το μήνυμα στην κοινή γνώμη πως ο Κώστας Καραμανλής είναι διατεθειμένος να επωμιστεί το πολιτικό κόστος - και όπως αναφέρουν να συγκρουστεί με τις συντεχνίες - για να προχωρήσει σε αλλαγές στην Παιδεία. Το στέλεχος αυτό επισημαίνει πως η «μεταρρυθμιστική ατζέντα» του Πρωθυπουργού έχει εξαντληθεί - η ιδιωτικοποίηση του ΟΤΕ, λέει, ήταν ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα για τις ανάγκες της ΔΕΘ - και μόνο στην Παιδεία η κυβέρνηση έχει μέτωπο ανοικτό και μπορεί να δείξει ότι επιμένει στις μεταρρυθμίσεις.

Στελέχη του επικοινωνιακού επιτελείου χαρακτηρίζουν την Παιδεία προνομιακό πεδίο για να κάνει μεταρρυθμίσεις μια κεντροδεξιά κυβέρνηση, αφού αυτές έχουν μεγάλη απήχηση στους ψηφοφόρους της. Επικαλούνται μάλιστα και μελέτες που δείχνουν πως μια κυβέρνηση κερδίζει πιο εύκολα εκλογές με ανοικτό μέτωπο στην Παιδεία από ό,τι σε άλλα θέματα που θίγουν την οικονομική κατάσταση του πολίτη, όπως π.χ. το Ασφαλιστικό. Θεωρούν επίσης πως η άτακτη υποχώρηση απέναντι στις καταλήψεις το καλοκαίρι, αν και ήταν επιβεβλημένη, ζημίωσε το μεταρρυθμιστικό προφίλ του Πρωθυπουργού.


Τελευταίο χαρτί ο νόμος πλαίσιο στα Πανεπιστήμια

Στέλεχος του επικοινωνιακού επιτελείου εκτιμά πως ο Πρωθυπουργός θα διατηρήσει με κάθε τρόπο το μέτωπο της Παιδείας ανοικτό, αφού μετά τη σύγκρουση με τους δασκάλους σειρά θα πάρει η αναθεώρηση του Συντάγματος, στην οποία η Ν.Δ. θα προσπαθήσει να εστιάσει στα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Και για να διατηρηθεί το μέτωπο ανοικτό, όπως υποστηρίζουν οι ίδιες πηγές, υπάρχει πάντα το νομοσχέδιο για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, για το οποίο η κυβέρνηση έχει προαναγγείλει εξαντλητικό διάλογο, αλλά και την υπερψήφισή του από τη Βουλή μέσα στην τετραετία, όπως κατέστησε σαφές ο κ. Καραμανλής τόσο στη ΔΕΘ όσο και στην πρόσφατη ομιλία του στην Κοινοβουλευτική Ομάδα. Υπό αυτές τις συνθήκες, δεν αποκλείεται η κυβέρνηση να καθυστερήσει το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ ώς την άνοιξη, ώστε να μπορεί να επικαλεστεί τις «αντιδράσεις των συντεχνιών» ως πρόσχημα για εκλογές τον Ιούνιο, αν ο Κώστας Καραμανλής αποφασίσει κάτι τέτοιο. Το ότι ο κ. Καραμανλής μελετά ένα τέτοιο σενάριο το γνωρίζουν όλοι, αφού έχει πει σε συνομιλητές του - όπως λένε κυβερνητικά στελέχη - πως από τον Μάρτιο αρχίζει μια οιονεί προεκλογική περίοδος.


Στελέχη φοβούνται το «σύνδρομο Τεμπονέρα»

Κορυφαίοι υπουργοί της κυβέρνησης πάντως δεν κρύβουν την ανησυχία τους, καθώς θεωρούν ότι όλη αυτή η σύλληψη για σύγκρουση στην Παιδεία πάσχει στην εφαρμογή και εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους. Το «σύνδρομο Τεμπονέρα» βασανίζει πολλούς στην κυβέρνηση, που θεωρούν ότι αν ξεσπάσει θύελλα στην Παιδεία με καταλήψεις και διαδηλώσεις δύσκολα θα ελέγχεται και ότι όλη η υπόθεση θα γυρίσει μπούμερανγκ για την κυβέρνηση σε περίπτωση που χάσει τον έλεγχο και υπάρξουν σοβαρές συγκρούσεις στα πανεπιστήμια με άγνωστη κατάληξη. Υπάρχουν όμως και εκείνοι που φοβούνται άμεσα αρνητικές επιπτώσεις. «Πόσο μας παίρνει να βαδίζουμε έτσι; Αυτή η εικόνα φθείρει και ξυπνάει μνήμες περίεργες. Απομακρυνόμαστε από το κέντρο και εισπράττουμε πολιτικό κόστος που θα φανεί στις δημοτικές εκλογές», λέει ένας από αυτούς, ο οποίος μάλιστα επισημαίνει πως μέχρι στιγμής η κ. Γιαννάκου δεν έχει καταφέρει να πείσει την κοινωνία ότι κάνει διάλογο, ενώ θεωρεί πως η επιλογή να οδηγηθούν τα πράγματα στα άκρα δεν ήταν επεξεργασμένη στρατηγική αλλά λύση ανάγκης για να αποπροσανατολιστεί η δημόσια συζήτηση από τα σκάνδαλα.

Δεν είναι τυχαίο ότι εκείνοι που το καλοκαίρι ζητούσαν να περάσει το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ με συνοπτικές διαδικασίες στη θερινή περίοδο, όπως οι κ.κ. Γιώργος Σουφλιάς και Βαγγέλης Μεϊμαράκης, δεν κρύβουν σε κατ' ιδίαν συζητήσεις τον προβληματισμό τους για τους κινδύνους της ρήξης με τους εκπαιδευτικούς. Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ άφησε μάλιστα και δημοσίως αιχμές, λέγοντας ότι για την Παιδεία δεν θέλει να μιλήσει. Όσοι συμμερίζονται τις επιφυλάξεις τους λένε ότι το σχέδιο ρήξης έχει δύο πολύ σημαντικά μειονεκτήματα. Τόσο την αδυναμία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας να ελιχθεί - τους χειρισμούς της κ. Γιαννάκου στην κρίση με τους δασκάλους επικρίνουν κατ' ιδίαν όλοι στην κυβέρνηση - όσο και την αδυναμία του υπουργού Δημόσιας Τάξης κ. Πολύδωρα να ελέγξει τα σώματα ασφαλείας. Αυτό το τελευταίο, λένε, μπορεί να στοιχίσει πολύ ακριβά στην κυβέρνηση.

http://ta-nea.dolnet.gr/print_article.php?e=A&f=18659&m=N09&aa=1

ΤΑ ΝΕΑ , 07/10/2006 , Σελ.: N09

Logged
dimakis
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 609


Είμαι μέλος ΔΕΠ....Δεν πειράζει!


View Profile
Re: Μετά την κατάληψη... τι;
« Reply #51 on: October 29, 2006, 10:17:48 am »

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_100049_28/10/2006_203200

--------------------------------------------------------------------------------

Μεταρρύθμιση ΑΕΙ; Ισως τον Ιανουάριο...
 Η αρχική απόφαση για κατάθεση του νομοσχεδίου τον Νοέμβριο δεν ισχύει πλέον, λόγω της αναταραχής στην Παιδεία
Της Ελλης Τριανταφυλλου

Για τα τέλη Ιανουαρίου -αν όχι γι' αργότερα- αναβάλλεται η κατάθεση του νομοσχεδίου-πλαισίου για τα ΑΕΙ, το οποίο αποτελούσε την αιχμή της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Ο χειρισμός αυτός, ο οποίος, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, κρίνεται αναγκαίος προκειμένου να αποφευχθεί οποιαδήποτε κίνηση θα μπορούσε να πυροδοτήσει μεγαλύτερο κύμα έντασης, καταδεικνύει ότι η κυβέρνηση παρακολουθεί τις εξελίξεις στον ευαίσθητο χώρο της παιδείας με μεγάλη προσοχή και ακόμη μεγαλύτερη νευρικότητα απ' όση αφήνεται δημοσίως να εννοηθεί. Ταυτοχρόνως, η συγκεκριμένη επιλογή επιβεβαιώνει το μέγεθος του προβληματισμού που επικρατεί τόσο για τα πραγματικά πολιτικά οφέλη από τους μέχρι σήμερα χειρισμούς, όσο και για το πού θα οδηγήσει η υπάρχουσα κατάσταση.

Ειδικότερα, παρά τη συγκρατημένη ικανοποίηση για το κλίμα που δημιουργήθηκε μετά την προσωπική παρέμβαση του πρωθυπουργού Κων. Καραμανλή και τις επίμονες διακηρύξεις περί της αμετακίνητης βούλησης της κυβέρνησης να προωθήσει την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, τα τελευταία εικοσιτετράωρα το κλίμα έχει αλλάξει σημαντικά στο κυβερνητικό στρατόπεδο. Είναι ενδεικτικό ότι μέχρι και τις αρχές της εβδομάδας οι περισσότεροι εκ των συνδιαμορφωτών της κυβερνητικής στρατηγικής διέβλεπαν εκτόνωση της κατάστασης μετά τη συνάντηση του πρωθυπουργού με τους εκπαιδευτικούς και επέμεναν ότι δεν τίθεται λόγος περαιτέρω αναβολής της κατάθεσης του νομοσχεδίου για τα ΑΕΙ. Υπενθύμιζαν, μάλιστα, ότι από το καλοκαίρι μέχρι σήμερα, σε όλες τις δημόσιες τοποθετήσεις του ο πρωθυπουργός Κων. Καραμανλής σημείωνε με έμφαση ότι «άμεση προτεραιότητα της κυβέρνησης στο επόμενο διάστημα, είναι η αναβάθμιση της δημόσιας ανώτατης εκπαίδευσης».

Φόβος για προβοκάτσιες

Από τα μέσα της εβδομάδας, ωστόσο, η εκτίμηση αυτή άρχισε να υποχωρεί υπό το βάρος του φόβου για τα μελλούμενα. Ιδιαίτερα, μάλιστα, στις παραμονές της σημερινής εθνικής επετείου, ο φόβος για επεισόδια ή προβοκάτσιες ήταν ορατός διά γυμνού οφθαλμού. Προ διημέρου, μάλιστα, σημειώθηκε ένα περιστατικό, το οποίο, κατά την άποψη έμπειρου κυβερνητικού στελέχους, καταδεικνύει ότι κάτω από τη φαινομενικά ήρεμη επιφάνεια εξακολουθούν να υπάρχουν επικίνδυνες εστίες έντασης. Το περιστατικό αφορούσε την αναβολή ημερίδας που είχε προγραμματιστεί για την παρουσίαση των νέων βιβλίων στην Αθήνα. Η απόφαση συνοδεύτηκε από εμπρηστικά συνθήματα εκπαιδευτικών κατά της υπουργού Παιδείας κ. Μαριέττας Γιαννάκου, η οποία εξακολουθεί να βρίσκεται στο στόχαστρο πολλών, ενώ εσχάτως δέχθηκε και κριτική περί «αδειάσματός» της από τον πρωθυπουργό, με αφορμή τη συνάντηση της προηγούμενης Δευτέρας, για την οποία η αρμόδια υπουργός απλώς ενημερώθηκε.

Το κυβερνητικό επιτελείο προσδιορίζει ως κρίσιμο διάστημα αυτό που θα ακολουθήσει έως την επέτειο του Πολυτεχνείου. Το χρονικό αυτό σημείο έχουν θέσει και οι φοιτητές ως σημείο κορύφωσης των καταλήψεων και λοιπών κινητοποιήσεων.

«Δεν θέλουμε να οξύνουμε περισσότερο τα πνεύματα και δεν πρόκειται να προβούμε σε οποιαδήποτε κίνηση η οποία θα μπορούσε να λειτουργήσει ως άλλοθι για νέες συσπειρώσεις» σημειώνουν κυβερνητικά στελέχη, επιβεβαιώνοντας ότι η αρχική απόφαση για κατάθεση του νομοσχεδίου για τα ΑΕΙ εντός του Νοεμβρίου δεν ισχύει πλέον.

Οι ίδιοι κύκλοι επιμένουν, πάντως, ότι οι μέχρι σήμερα χειρισμοί, με κορύφωση την πρωτοβουλία του πρωθυπουργού, υπήρξαν επιτυχείς και εν τέλει πολιτικά ωφέλιμοι για την κυβέρνηση. Για να ενισχύσουν την επιχειρηματολογία τους, μάλιστα, επικαλούνται τα αποτελέσματα των δημοτικών και νομαρχιακών εκλογών, καθώς και όλες τις δημοσκοπήσεις που καταγράφουν ως κυρίαρχη στην κοινωνία την τάση στήριξης του μεταρρυθμιστικού έργου της κυβέρνησης. «Ο Κ. Καραμανλής ορθώς επένδυσε για μια ακόμη φορά στην υπευθυνότητα. Αυτό είναι το προνομιακό του πεδίο. Οχι εκείνο του λαϊκισμού, στο οποίο λανθασμένα ποντάρει ο Γ. Παπανδρέου» τονίζει χαρακτηριστικά συνεργάτης του, εξ αυτών που συμμετείχαν στη διαμόρφωση του πλαισίου που όρισε τελικά το Μέγαρο Μαξίμου για την πολυσυζητημένη συνάντηση του πρωθυπουργού με τους εκπαιδευτικούς.

Η άλλη όψη του νομίσματος

Αυτή, ωστόσο, είναι η μία όψη του νομίσματος. Η άλλη, την οποία αναδεικνύουν άλλα κυβερνητικά και κομματικά στελέχη, είναι ότι μια σημαντική κατηγορία πολιτών κατηγορεί την κυβέρνηση για καθυστέρηση στη λήψη αποφάσεων για παρέμβαση στην κρίση, για λανθασμένες εκτιμήσεις σχετικά με το εύρος και τη διάρκεια των απεργιακών κινητοποιήσεων των δασκάλων και για την επιλογή ενός τελικού χειρισμού, ο οποίος, υπό ορισμένες συνθήκες, θα μπορούσε ν' ανοίξει τον ασκό του Αιόλου. Η τελευταία αυτή επισήμανση, την οποία σημειωτέον προσυπογράφουν αρκετά κυβερνητικά στελέχη, αφορά την απόφαση της κυβέρνησης να καταβάλει ποσό που αγγίζει τα 60 εκατ. ευρώ για την πληρωμή των πρόσθετων ωρών διδασκαλίας που θα γίνουν για την αναπλήρωση των χαμένων μαθημάτων. «Η απόφαση αυτή ουσιαστικά επιβραβεύει ηθικά αλλά και υλικά τους δασκάλους για τη μακρά αποχή από τις αίθουσες διδασκαλίας και στην πραγματικότητα τους διαχωρίζει από τις υπόλοιπες κατηγορίες εργαζομένων που όταν απεργούν καταβάλλουν ως τίμημα για την επιλογή τους τα ημερομίσθια που χάνουν» παρατηρούσε κορυφαίο στέλεχος με εμπειρία στα οικονομικά.

Ανεξάρτητα από τις εκτιμήσεις για την αποτίμηση του όλου χειρισμού, πάντως, υπάρχουν και ορισμένοι στο κυβερνητικό στρατόπεδο που επιμένουν ότι η παρούσα χρονική συγκυρία είναι κατάλληλη για την κατάθεση του νομοσχεδίου για τα ΑΕΙ, διότι, όπως εκτιμούν, ο φόβος απώλειας του εξαμήνου θα μειώσει τις διαθέσεις αντίστασης των φοιτητών.

Hμερομηνία δημοσίευσης: 28-10-06

© 2006 H KAΘHMEPINH

Logged
dimakis
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 609


Είμαι μέλος ΔΕΠ....Δεν πειράζει!


View Profile
Re: Μετά την κατάληψη... τι;
« Reply #52 on: October 29, 2006, 10:19:00 am »

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_100050_28/10/2006_203199

--------------------------------------------------------------------------------

Η πλειοψηφία δεν θέλει άλλες καταλήψεις
Του Αποστολου Λακασα

«Η μεταρρύθμιση θα γίνει». Αυτό υποστηρίζουν στελέχη του υπουργείου Παιδείας. Βέβαια θα υπάρξει καθυστέρηση. Η μετάθεση για τα τέλη Ιανουαρίου της κατάθεσης στη Βουλή του νομοσχεδίου για τις μεταρρυθμίσεις στα πανεπιστήμια οφείλεται στην αναζήτηση του κατάλληλου χρόνου, ώστε να είναι αμβλυμένες οι αντιδράσεις. Ολοι θυμούνται τις καταλήψεις των σχολών τον περασμένο Ιούνιο, που οδήγησαν το υπουργείο σε αναδίπλωση και παράταση του διαλόγου επί του σχετικού προσχεδίου νόμου. Κι επειδή, πλησιάζει η περίοδος περί της επετείου της 17ης Νοεμβρίου ενώ είναι ακόμη νωπή στη μνήμη η πολυήμερη απεργία δασκάλων, στο υπουργείο εκτιμούν ότι θα δημιουργηθούν στα πανεπιστήμια ευνοϊκότερες συνθήκες για προώθηση των μεταρρυθμίσεων στις αρχές του νέου έτους

Αλλάζει η ισορροπία

Τον περασμένο Ιούνιο διαμορφώθηκε εύκολα μία πλειοψηφία υπέρ των καταλήψεων στα πανεπιστήμια. Πλειοψηφία που είχε σκληρό πυρήνα τα φοιτητικά σχήματα, τα οποία πρόσκεινται στην εξωκοινοβουλευτική αριστερά. Ομως πλέον η κατάσταση στα πανεπιστήμια έχει αλλάξει. Και αυτό διότι κινητοποιήθηκε η πλειοψηφία που αντιδρά στις καταλήψεις. Ταυτόχρονα, όμως, η αλλαγή τόσο στις τάξεις των πανεπιστημιακών όσο και των φοιτητικών συλλόγων προκαλεί σήμερα συσπειρωτικές κινήσεις από όσους αρνούνται τα σχέδια του υπουργείου Παιδείας.

Σε αντίθεση με τον Ιούνιο, πολλοί περισσότεροι φοιτητές στις γενικές συνελεύσεις των σχολών τους συσπειρώνονται κάτω από τις προτάσεις που δεν προκρίνουν την κατάληψη ως μέσο αντίδρασης. Ο κύριος λόγος είναι ότι λόγω καταλήψεων κινδυνεύει να χαθεί το εξάμηνο. Βάσει του νόμου, για να θεωρηθεί ότι ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα σπουδών σε ένα εξάμηνο πρέπει να γίνουν τουλάχιστον 9 (από τις συνολικά 13) εβδομάδες μαθήματος. Ηδη, ο υπόλοιπος χρόνος έως τα τέλη Φεβρουαρίου καλύπτει οριακά το μίνιμουμ του χρόνου σπουδών. Ετσι, παρατηρείται ότι στις γενικές συνελεύσεις ψηφίζουν κατά των καταλήψεων φοιτητές διαφόρων πολιτικών αποχρώσεων και σχημάτων. Μάλιστα, παρατηρούνται και συγκυριακές συμμαχίες με ΔΑΠ και ΠΑΣΚ. Βέβαια, κινητήριος δύναμη είναι η ΔΑΠ, η οποία διαθέτει και ισχυρή πλειοψηφία σε πολλές σχολές.

Από την άλλη, βέβαια, η φθινοπωρινή εγρήγορση των μελών της ΔΑΠ (που διαφοροποιείται πλήρως, όπως υποστηρίζουν πολλοί, από τη στάση την οποία κράτησε η ΔΑΠ κατά τη θερινή ραστώνη του Ιουνίου) έχει προκαλέσει συμμαχίες στην «άλλη πλευρά». Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», έχει εκδηλωθεί πρόθεση συνεργασίας (που ευνοήθηκε από τη στάση της ΔΑΠ) ανάμεσα στα μέλη της Πανσπουδαστικής (φοιτητικής παράταξη της ΚΝΕ) και των Αριστερών Σχημάτων (φοιτητικές παρατάξεις από την εξωκοινοβουλευτική αριστερά). Ταυτόχρονα, κρίνεται ότι το μέτωπο απαιτείται να είναι αραγές ενόψει της αποφασιστικότητας της κυβέρνησης να προωθήσει τις μεταρρυθμίσεις.

Να σημειωθεί ότι οι αριστεροί φοιτητικοί σύλλογοι ζητούν να μην προωθηθεί καμία αλλαγή, έστω κι αν πολλοί πανεπιστημιακοί θεωρούν ότι όσα προτείνει το υπουργείο Παιδείας είναι αλλαγές που θα νοικοκυρέψουν τη λειτουργία των ιδρυμάτων. Το πανεπιστημιακό άσυλο, η κατάργηση της αιώνιας φοίτησης, η ύπαρξη προαπαιτούμενων μαθημάτων για να περάσει ο φοιτητής σε ένα δυσκολότερο μάθημα, η καθιέρωση ανώτατου χρόνου σπουδών για τους νεοεισακτέους, η καθολική ψηφοφορία των φοιτητών στις πρυτανικές εκλογές θεωρούνται αλλαγές εκ των «ων ουκ άνευ», που θέτουν το ελάχιστο πλαίσιο για την ορθολογικότερη λειτουργία των ιδρυμάτων.

Οι 500 πανεπιστημιακοί

Είναι ενδεικτικό ότι περίπου 500 πανεπιστημιακοί δάσκαλοι με ανοιχτή διακήρυξή τους τονίζουν ότι είναι απαραίτητες οι μεταρρυθμίσεις στα πανεπιστήμια. «Η μεταρρύθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου αφορά το σύνολο του λαού και το μέλλον της Ελλάδας στην Ευρώπη. Είναι απαίτηση της κοινωνίας και ευθύνη ολόκληρου του πολιτικού συστήματος. Δεν πρέπει να ανακοπεί από την αντίσταση των δυνάμεων εκείνων που επιδιώκουν την επ’ αόριστο διατήρηση της υφιστάμενης κατάστασης. Η ευρύτατη βούληση της πανεπιστημιακής κοινότητας υπάρχει. Τώρα είναι η ιστορική ευκαιρία να αλλάξουμε την πορεία του ελληνικού Πανεπιστημίου», αναφέρουν. Και είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», πολλοί πανεπιστημιακοί υπέγραψαν τη διακήρυξη χωρίς να προσυπογράφουν απαραιτήτως και τις αλλαγές που προτείνει το υπουργείο Παιδείας. Απλά θέλησαν να πάρουν αποστάσεις από την απόλυτη άρνηση των όποιων μεταρρυθμίσεων, που υιοθετείται από μερίδα πανεπιστημιακών και το συνδικαλιστικό όργανο του κλάδου (ΠΟΣΔΕΠ).

Hμερομηνία δημοσίευσης: 28-10-06

© 2006 H KAΘHMEPINH
Logged
Pages: 1 2 3 [4] Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...