• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 15, 2025, 21:58:58 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 15, 2025, 21:58:58 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Katarameno
[Today at 20:08:49]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[Today at 18:42:40]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by nmpampal
[Today at 16:25:56]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[Today at 06:43:15]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[Today at 00:50:23]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ανέβασμα θεμά...
by tzortzis
[June 14, 2025, 16:54:08 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by el mariachi
[June 14, 2025, 11:56:45 am]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:55 am]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:18 am]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 09:58:14 am]

Αλέξης Τσίπρας, η επιστρο...
by Yamal
[June 14, 2025, 04:42:23 am]

Έναρξη Δηλώσεων Συμμετοχή...
by IEEE SB
[June 14, 2025, 00:10:19 am]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[June 13, 2025, 14:43:58 pm]

[Δυναμική Συμπεριφορά ΣΗΕ...
by soko_freta
[June 13, 2025, 01:05:36 am]

[Εφ.Θερμοδυναμική]Παλιά θ...
by Giannis Masterio
[June 12, 2025, 22:30:38 pm]

Paid Internships in a Eur...
by okan
[June 12, 2025, 22:30:02 pm]

[ΔΣΗΕ] Γενικές απορίες, α...
by tasos_ntv
[June 12, 2025, 21:38:52 pm]

[Ηλεκτρονική Ι] Απορίες σ...
by RogueSoftware
[June 12, 2025, 12:19:21 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by chris_krkls
[June 12, 2025, 11:20:29 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9957
Latest: valco08
Stats
Total Posts: 1426660
Total Topics: 31711
Online Today: 213
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 64
Guests: 94
Total: 158
akmilios
Sotirisbikos
bougatsa
aachmet
tzesi
aplos paratiritis
spoun
Isidora
witchingHour
BB
Δημητρης Αξιμιωτης
Guts
evangeliaap
theofr
mariaxalk
alex_g
Gaspard
George_RT
Pavloska
BlackBeard
sterxz
Zaxarenia
mdimitrig
Denisivo
mavropan
Anonikos
sotirispo2
Bill g
Oxil
ANDVRONTZOS
manos_diakakis
Ulmo
cpapast
apol
cchristodoulou
pdiamantis
Tserk
asimeniacha
itsikou
xristostsi03
vaggelisx
aggelina
Yamal
johnliko333388
gpr000
swthrhs
ant2946
κοτζακ
vagk
gramniko
DarkMagiK06
thathas12
anna.f
Captain
Annapar
Andreas04
3rdDegreeBurn
Ioannis Apostolikas
thaliatsk
Panagismark
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Για αλλαγή του public name σας, επικοινωνήστε με έναν από τους Admins.
THMMY.gr > Forum > Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία > Πανεπιστήμιο και Παιδεία > Η πολιτική για το Πανεπιστήμιο (Moderators: Tasos Bot, PolarBear) > Συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία (26-5-2006)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: Συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία (26-5-2006)  (Read 1992 times)
Alexkasgr
Honoured Member - Veteran
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
**********
Gender: Male
Posts: 4577


Έτη φωτός μπροστά...


View Profile
Συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία (26-5-2006)
« on: May 27, 2006, 11:26:33 am »

Μόλις διάβαζα το απομαγνητοφωνημένο κείμενο. Το επισυνάπτω σε .pdf που έφτιαξα.
Είναι αρκετά μεγάλο για να διαβαστεί με τη μία, αλλά έχει πιο πολύ ενδιαφέρον από ότι περίμενα.
Επιλέγω μερικά σημεία από τα όσα είπε η Υπουργός:

"Ουδέποτε στην ιστορία της χώρας είχε ανοίξει τέτοια ευκαιρία για διάλογο για όλα τα θέματα στα ζητήματα παιδείας. Και γι' αυτό υπάρχουν απόλυτες αποδείξεις. Κάθε άλλο σχόλιο αποτελεί πρόσχημα."

Τώρα κατάλαβα τι σημαίνει διάλογος για την παιδεία!! Συζήτηση με τους πολιτικούς αρχηγούς στη Βουλή και αν βαρεθούμε επειδή τα έχουμε ξαναπεί, λέμε και τίποτα για εξωτερική πολιτική.

"Είπε ο κ. Αλαβάνος: «Από τρίτους η αξιολόγηση». Κανένας τρίτος. Η εσωτερική αξιολόγηση γίνεται από τους ίδιους τους καθηγητές, αλλά και από τους φοιτητές φυσικά. Μπορεί να μην αρέσει σε ορισμένους καθηγητές η αξιολόγησή τους από τους φοιτητές και σε ορισμένους που δεν είναι εκεί. Αλλά έτσι γίνεται η αξιολόγηση σʼ όλη την Ευρώπη και σʼ όλο τον κόσμο.
Και η εξωτερική αξιολόγηση είναι μέσω της ΑΔΥΠ που είναι ένα όργανο που έχει τους εκπροσώπους της και το μόνο πρόσωπο που διορίζεται από τον Υπουργό είναι ο Πρόεδρος, που στην ουσία προτείνεται από τον Υπουργό στη Βουλή.
Ποια εξωτερική αξιολόγηση και ποιοι οικονομικοί παράγοντες;"

Aς το έχουμε κατά νου...

"Ακούσαμε, παραδείγματος χάρη, για το διάλογο για την παιδεία. Κυρίες και κύριοι, ουδέποτε είχατε κάνει κανένα διάλογο για την παιδεία, θεσμοθετημένο και σαφή, διότι διάλογος για την παιδεία δεν είναι να καλεί ο Υπουργός τις συνδικαλιστικές οργανώσεις να λέει ο καθένας τα δικά του και να βγαίνει ο καθένας έξω στα τηλεοπτικά κανάλια να λέει ό,τι θέλει. Διάλογος είναι να τα λένε όλοι όλα μπροστά σε όλους και να λένε όλες τις φορές τα ίδια, όχι να λέμε άλλα στα επιστημονικά συνέδρια, άλλα στα τηλεοπτικά κανάλια, άλλα στους δικούς μας ανθρώπους και άλλα όπου μπορούμε.
Επομένως, η Κυβέρνηση προχώρησε σε δημόσια διαβούλευση μέσω ενός οργάνου, του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, που ήταν ένα όργανο που είχε συνεδριάσει μία μόνο φορά τυπικά με παρουσία του προηγούμενου Πρωθυπουργού και δεν είχε ενεργοποιηθεί ποτέ, ένα όργανο του οποίου πολιτικά η πλειοψηφία δεν έχει σχέση με την Κυβέρνηση. Όμως εμείς είπαμε επανειλημμένα ότι δεν αμφισβητούμε την επιστημονική επάρκεια οποιουδήποτε Έλληνα ό,τι και αν ψηφίζει. Δεν έχει καμία σχέση το ένα με το άλλο. Στο κάτω-κάτω είμαστε δημοκρατία."

Να το και το ΕΣΥΠ... το οποίο έκανε το διάλογο και κατέληξε στις προτάσεις του.
Τέλος, το βασικό επιχείρημα της Κυβέρνησης για την αλλαγή του άρθρου 16 και του Νόμου Πλαισίου (αναφέρεται στο ότι συμφωνεί και το ΠΑΣΟΚ στα ίδια):

"Βέβαια συμφωνούμε σʼ ένα θέμα: Το περί εσωστρέφειας. Πράγματι ήταν τόση η εσωστρέφεια ώστε απαγορεύονταν τα κοινά μεταπτυχιακά με ξένα πανεπιστήμια. Και απαγορεύονταν τελείως η οποιαδήποτε διδασκαλία ή μεταπτυχιακό σε ξένη γλώσσα. Αυτή ήταν η εσωστρέφεια την οποία καλλιεργήσατε και η οποία δεν υπάρχει πια.
Και φυσικά δεν μπορέσατε να περάσετε από το ελληνικό Κοινοβούλιο, ανταποκρινόμενοι δεν ξέρω σε ποια διάθεση ή στάση έναντι των όποιων αντιδρώντων, αυτά που οφείλατε: Τη «Δια Βίου Εκπαίδευση» που είναι αυτή τη στιγμή όλος ο προγραμματισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο βασικός πυλώνας και την αξιολόγηση.
[...]
 Η πρότασή σας για την αλλαγή στο Σύνταγμα –και προς τιμήν σας και την προηγούμενη φορά είχατε πάρει ανάλογη θέση- είναι ίδια με την πρόταση της Νέας Δημοκρατίας. Προφανέστατα θα ελέγχονται από το κράτος τα όποια κι αν γίνουν μη κερδοσκοπικά μη κρατικά πανεπιστήμια. Αλίμονο!
Η δε πρόταση της Κυβέρνησης σημειώνει ότι και οι καθηγητές αυτών θα έχουν τα ίδια υψηλά προσόντα που έχουν και οι καθηγητές των δημοσίων πανεπιστημίων.
Εγώ δεν ξέρω αν θα έρθουν κάποιοι ιδιώτες να κάνουν πανεπιστήμια. Ξέρω όμως ένα πράγμα. Ότι αν δεν αρθεί αυτή η ιδιότυπη απαγόρευση που δεν υπάρχει σε καμία άλλη χώρα του κόσμου, τότε θα γίνουν αυτά που είπε ο κ. Αλαβάνος. Ότι, δηλαδή, τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών με το franchising θα θεωρηθούν ότι χορηγούν επαγγελματικά δικαιώματα και πτυχία πανεπιστημίου.
Γνωρίζετε άριστα –διότι έχω απαντήσει πολλές φορές σε ερωτήσεις- ότι η στάση της Κυβέρνησης είναι σαφέστατη. Μη ελεγχόμενα ποιοτικώς ιδρύματα δεν μπορούν να αναγνωριστούν. Αυτό είναι σαφές. Πόσο μπορούμε να το βγάλουμε πέρα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο; Θα το δούμε. Αλλά η στάση μας έχει το καλύτερο νομικό οπλοστάσιο και είναι σαφέστατη. Εάν όμως, δεν είχαμε αυτή την απαγόρευση, τότε θα μπορούσαμε μέσω των διαδικασιών να ελέγξουμε την ποιότητα και να μην αφήσουμε να λειτουργούν συστήματα, τα οποία δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους. Τώρα δεν μπορούμε. Είναι πιθανόν να μας το επιβάλλει το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο δια της διαδικασίας του ανταγωνισμού. Αυτή είναι η αλήθεια την οποία γνωρίζετε πάρα πολύ καλά."
Logged
KorkoLyk
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Gender: Male
Posts: 840


Δεν αντέχω τόση πραγματικότητα


View Profile
Απ: Συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία (26-5-2006)
« Reply #1 on: May 27, 2006, 12:35:18 pm »

Στη λίστα έχει βγει και η ομιλία Καραμανλή και Παπαρήγας για το θέμα της Παιδείας.
Logged

"The fact that each individual sees apathy in his fellows perpetuates the common reluctance to organize for change."

Port Huron Statement
Alexkasgr
Honoured Member - Veteran
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
**********
Gender: Male
Posts: 4577


Έτη φωτός μπροστά...


View Profile
Απ: Συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία (26-5-2006)
« Reply #2 on: May 27, 2006, 12:51:34 pm »

...και του Παπανδρέου και του Αλαβάνου... Wink
Logged
NetBuster
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1716



View Profile
Re: Συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία (26-5-2006)
« Reply #3 on: May 27, 2006, 13:36:47 pm »

Εγω θεωρω οτι η πρωτολογια του Παπανδρεου ηταν παρα πολυ σωστη...Αντιθετα η θεση του Αλαβανου ηταν (οπως παντα imho) περι ανεμων και υδατων σε μια σουρρεαλιστικη βαση.
Logged
emmanuel
Veteran
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 3830


πλάκα με κανεις?


View Profile WWW
Απ: Συζήτηση σε Άλλη Βάση
« Reply #4 on: May 27, 2006, 13:56:39 pm »

νομίζω είνα το κατάλληο τόπικ εδώ για το σχόλιο:
ανεξάρτητα απο καταλήψεις ή όχι,συμφωνίες ή διαφωνίες,θέλω να αναφερθώ αποκλειστικά στο άρθρο 16
και να το συνδυάσω με τα παρακάτω λόγια του πρωθυπουργού.

"Οι μεταρρυθμίσεις που προωθούνται και στις δύο περιπτώσεις, αποβλέπουν σε ξεκάθαρους αναπτυξιακούς και κοινωνικούς στόχους.

Πρώτον, στην αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και την προσαρμογή της στα ευρωπαϊκά και τα διεθνή πρότυπα. Οι πτυχιούχοι μας να αξιοποιούν τη γνώση που αποκτούν, οπουδήποτε και αν βρεθούν.

Δεύτερον,.. την σύνδεση της παιδείας με την παραγωγική διαδικασία και την αγορά εργασίας. Οι πτυχιούχοι μας με άλλα λόγια να βρίσκουν δουλειά στο χώρο που επιλέγουν, αντί να βάζουν τα πτυχία τους στο ράφι.

Τέταρτον, στη συγκράτηση της μετανάστευσης φοιτητών, η Ελλάδα να εισάγει αντί να εξάγει φοιτητές.

Πέμπτον, στη διευκόλυνση της πρόσβασης όλων στην ανώτατη εκπαίδευση. Οι νέες και οι νέοι να έχουν περισσότερες εκπαιδευτικές επιλογές.

κτλ


Προσωπικά σαν τημμυ και σαν πολυτεχνείο μπορώ να πώ ότι δε με συμφέρει και είμαι κατά των ιδιωτικών,αλλα...


και ρωτάω:σε ένα βαθμό συμφωνούμε ότι αυτοί είναι στόχοι πυο πρέπει αν πραγματοποιηθούν?κι αν όχι,τότε -αυτο έχει να κάνει με τη γενικότερη πολιτική όσον αφορα και την ΕΕ.
άν πραγματικά πρέπει να ανταποκριθούμε στα παραπάνω,ΔΥΣΤΥΧΩΣ-και το τονίζω-εκεί που έχουν φτάσει τα πράγματα σε επίπεδο ευρώπης,ή θα αναγκαστούμε να τα δεχτούμε,ή περήφανα θα αρνηθούμε,δεχόμενοι τις συνέπειες,δλδ την μη πραγματοποίηση των παραπάνω στόχων....

σίγουρα βέβαια υπάρχουν και άλλοι δρόμοι,εγώ αυτούς σκέφτομαι...
« Last Edit: May 27, 2006, 14:22:30 pm by emmanuel » Logged

tu/e
Vulcan
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Posts: 245



View Profile
Re: Συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία (26-5-2006)
« Reply #5 on: May 27, 2006, 14:07:51 pm »

Quote from: N3+Bu$+3R on May 27, 2006, 13:36:47 pm
Εγω θεωρω οτι η πρωτολογια του Παπανδρεου ηταν παρα πολυ σωστη...Αντιθετα η θεση του Αλαβανου ηταν (οπως παντα imho) περι ανεμων και υδατων σε μια σουρρεαλιστικη βαση.

Γιατί υποτιμάς τον εαυτό σου;
Πρόκειται για γελοίο δεκάρικο που δεν κατάφερε καν να πει αυτά που σχεδίαζε γιατι αναλώθηκε σε λεονταρισμούς και εξυπνάδες, που δεν τα κατφέρνει κιόλας.
Δες για παράδειγμα την ολοφάνερη αδυναμία του, όταν ξεκινά να αναφέρει τις επτά προτάσεις του, αρχίζει να τις αριθμεί, χάνεται, δεν ολοκληρώνει, και στο τέλος επανέρχεται στις εφτά (?) προτάσεις του. Όποιος κατάλαβε ποιες είναι, ας το πει και στους υπόλοιπους.
Μην εκτίθεσαι, δεν αξίζει τον κόπο.  
Logged
Zarathoustra
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1436



View Profile
Απ: Συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία (26-5-2006)
« Reply #6 on: May 27, 2006, 14:45:49 pm »

Οι προτάσεις του Παπανδρέου είναι παρόμοιες με τις προτάσεις του ΕΣΥΠ.
Εξάλλου οι επίσημες θέσεις του ΠΑΣΟΚ υπάρχουν στην ιστοσελίδα του κόμματος.
Logged
NetBuster
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1716



View Profile
Re: Συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία (26-5-2006)
« Reply #7 on: May 27, 2006, 15:01:20 pm »

Mαλλον αναφερεσαι στον Αλαβανο...Ποτε εκτεθηκα και πως?Και γιατι δεν αξιζει τον κοπο?
Quote from: Vulcan on May 27, 2006, 14:07:51 pm

Γιατί υποτιμάς τον εαυτό σου;
Πρόκειται για γελοίο δεκάρικο που δεν κατάφερε καν να πει αυτά που σχεδίαζε γιατι αναλώθηκε σε λεονταρισμούς και εξυπνάδες, που δεν τα κατφέρνει κιόλας.
Δες για παράδειγμα την ολοφάνερη αδυναμία του, όταν ξεκινά να αναφέρει τις επτά προτάσεις του, αρχίζει να τις αριθμεί, χάνεται, δεν ολοκληρώνει, και στο τέλος επανέρχεται στις εφτά (?) προτάσεις του. Όποιος κατάλαβε ποιες είναι, ας το πει και στους υπόλοιπους.
Μην εκτίθεσαι, δεν αξίζει τον κόπο. 
« Last Edit: May 27, 2006, 15:50:29 pm by N3+Bu$+3R » Logged
gpapanik
Ανερχόμενος/Ανερχόμενη
**
Posts: 57


View Profile
Re: Συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία (26-5-2006)
« Reply #8 on: May 27, 2006, 16:34:11 pm »

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (Πρόεδρος της Κυβέρνησης):

Έχουμε, όμως, απόλυτη σιγουριά ότι οι μεταρρυθμίσεις που προωθούμε με τις δυο αυτές κεντρικές πολιτικές επιλογές, εγγυώνται όφελος για όλους τους πολίτες, ιδίως μάλιστα για τους οικονομικά ασθενέστερους.
Η πρωτη κεντρικη πολιτικη επιλογη ειναι το αρθρο 16. Και ποιος δεν συμφωνει οτι η ιδιωτικοποιηση των πανεπιστημιων εγγυαται οφελος για τους οικονομικα ασθενεστερους? Η δευτερη ειναι ο νομος πλαισιο οπου εδω πια το οφελος ειναι προκλητικο. Αν εισαι ξυσαρχιδης και δεν τελειωσεις σε 1,5ν χρονια σε διωχνουμε και το λεμε και στο μπαμπα σου. Τον απαλυνουμε το φουκαρα απ΄τα εξοδα του ανευθυνου γιου/κορης του. Αν δεν καταφερει ο σκραπας να περασει μεσα σε 4 φορες το πεδιο τον απαλυνουμε και παλι. Και φυσικα καταργουμε το δωρεαν συγγραμα για να καταλαβει την αξια του χρηματος και να το γυρισει στην αποταμιευση. Βρε τι καλος ανθρωπος. Βρε ουστ..

Πάνε όμως και παραπέρα, πάνε την παιδεία μας πιο ψηλά. Αναβαθμίζουν την ποιότητά της, διασφαλίζουν ουσιώδεις προϋποθέσεις για τη βελτίωσή της, ανοίγουν το δρόμο για την ανταπόκρισή της στο ευρωπαϊκό και το διεθνές περιβάλλον.
...ανοιγουν το δρομο για το ΣΤΗΣΙΜΟ της στο στο ευρωπαϊκό και το διεθνές περιβάλλον

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, παραδοσιακά τα συστήματα ανώτατης εκπαίδευσης και ειδικότερα τα πανεπιστήμια αντανακλούν την εθνική διάσταση της εκπαίδευσης και της έρευνας σε κάθε χώρα, συντελούν στην κοινωνική συνοχή και την οικονομική ανάπτυξη, ανοίγουν δρόμους σε νέα γνωστικά πεδία, εξοπλίζουν τις νέες και τους νέους με τα εφόδια που απαιτούνται για την επαγγελματική τους πορεία, τη συμμετοχή τους στην παραγωγική διαδικασία, τη διεκδίκηση υψηλού επιπέδου θέσεων στην αγορά εργασίας.

Ακριβως επειδη αυτο το εχουμε καταλαβει καλα, το υποστηριζουμε υποχρηματοδοτωντας τα. Και τα οποια χρηματα βαζουμε στην ακρη απ΄την υποχρηματοδοτηση αυτη παλι στην "εκπαιδευση" σας τα ριχνουμε. Χρηματοδοτουμε eurovision, Ολυμπιακο και Παναθηναικο. Κι αν τα χωσει λιγο κι ο ιδιωτης και εξασφαλισουμε κι αλλα θα δωσουμε και στην Μπαοκαρα μας. Εχουμε οραμα...

Το ερώτημα που τίθεται είναι απλό. Το ελληνικό σύστημα ανταποκρίνεται με επάρκεια σε όλα αυτά; Όλοι οι Έλληνες ξέρουμε πολύ καλά ποια είναι η κατάσταση που διαμορφώθηκε τα προηγούμενα χρόνια. Όλοι ξέρουμε τα προβλήματα που υπάρχουν, ξέρουμε τις απαιτήσεις της νέας εποχής. Είναι κοινός τόπος ότι ο εικοστός πρώτος αιώνας βρήκε το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα να λειτουργεί με χρόνιες αδυναμίες, με έλλειμμα πνεύματος άμιλλας και κριτικής σκέψης, με απουσία αξιολόγησης για τους εκπαιδευτικούς και τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, με μειωμένες σε σύγκριση με τα διεθνή στοιχεία μαθησιακές επιδόσεις, με υψηλό κόστος δαπάνης για τις οικογένειες των μαθητών.

Ξερουμε και τα προβληματα τους ομως. Γι'αυτο σκυψαμε το κεφαλι κατω καλεσαμε και τους σοφους σε... διαλογο και σας τα λυσαμε. Εσας δεν σας καλεσαμε γιατι ειχατε διαβασμα για την εξεταστικη.  Με ενα νομο πλαισιο που χτυπα ακριβως  στη ριζα του προβληματος. Τους αιωνιους φοιτητες, τα δωρεαν συγγραματα και την ελλεψη managers απ'τη διοικηση των πανεπιστημιων. Μα τι ματι ειναι αυτο? Ολα τα βρηκανε οι πουστηδες με τη μια (συμπεριλαμβανεται και ο δημοσιος χαρακτηρας των πανεπιστημιων μεχρι τωρα ως ενα απ'τα κυριοτερα προβληματα - μαλιστα αυτον τον ειδε και το αλλο το τσακαλι ο Γιωργακης). Μια μικρη παρεμβαση της υπουργινας για τα του διαλογου (ζητω συγγνωμη απ'τον προεδρα): "Ακούσαμε, παραδείγματος χάρη, για το διάλογο για την παιδεία. Κυρίες και κύριοι, ουδέποτε είχατε κάνει κανένα διάλογο για την παιδεία, θεσμοθετημένο και σαφή, διότι διάλογος για την παιδεία δεν είναι να καλεί ο Υπουργός τις συνδικαλιστικές οργανώσεις να λέει ο καθένας τα δικά του και να βγαίνει ο καθένας έξω στα τηλεοπτικά κανάλια να λέει ό,τι θέλει. Διάλογος είναι να τα λένε όλοι όλα μπροστά σε όλους και να λένε όλες τις φορές τα ίδια, όχι να λέμε άλλα στα επιστημονικά συνέδρια, άλλα στα τηλεοπτικά κανάλια, άλλα στους δικούς μας ανθρώπους και άλλα όπου μπορούμε.
Επομένως, η Κυβέρνηση προχώρησε σε δημόσια διαβούλευση μέσω ενός οργάνου, του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, που ήταν ένα όργανο που είχε συνεδριάσει μία μόνο φορά τυπικά με παρουσία του προηγούμενου Πρωθυπουργού
(τς τς τς) και δεν είχε ενεργοποιηθεί ποτέ, ένα όργανο του οποίου πολιτικά η πλειοψηφία δεν έχει σχέση με την Κυβέρνηση (κλαπ κλαπ κλαπ - αληθεια, τους ρωτησατε ή το γνωριζατε απο πριν?). Όμως εμείς είπαμε επανειλημμένα ότι δεν αμφισβητούμε την επιστημονική επάρκεια οποιουδήποτε Έλληνα ό,τι και αν ψηφίζει (γιατι τυχαινει να το ξερουμε αυτο). Δεν έχει καμία σχέση το ένα με το άλλο (προς θεου κυρια μου ποιος ισχυριστηκε το αντιθετο?). Στο κάτω-κάτω είμαστε δημοκρατία (Νεα κιολας - ασχετο αλλα ειμαστε και ωραια ατμοσφαιρα εκτος απο δημοκρατια, ετσι?)."

Μετά από μια σειρά πειραματισμών που κράτησαν ένα τέταρτο του αιώνα, η παιδεία στον τόπο μας έφτασε, δυστυχώς, να είναι το πιο βαρύ οικονομικό φορτίο σχεδόν για κάθε ελληνική οικογένεια. Έφτασε στο σημείο που το κάθε παιδί στο λύκειο στοιχίζει στην οικογένειά του γύρω στις 4.000 ευρώ το χρόνο. Έφτασε η χώρα στο σημείο να κατέχει  κατ  αναλογίαν του πληθυσμού- το παγκόσμιο ρεκόρ στην εξαγωγή φοιτητών. Έχουμε περισσότερους από εξήντα χιλιάδες φοιτητές στα πανεπιστήμια του εξωτερικού. Μας πνίγει η ανεργία, αλλά χρηματοδοτούμε με το φοιτητικό μας συνάλλαγμα τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης στο εξωτερικό. Αναγνωρίζουμε στην πράξη τα μη κρατικά πανεπιστήμια που λειτουργούν ακόμα και στα Βαλκάνια, αλλά δεν επιτρέπουμε την ίδρυσή τους στη χώρα μας. Έχουμε μη κρατικά σχολεία, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά απαγορεύουμε την ίδρυση μη κρατικών, μη κερδοσκοπικών Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.
Γι'αυτο παιδια ολοι μεσα. Ας αυξησουμε λιγο ακομα τους εισαχθεντες (μας παιρνει ενα 30-40% ακομα τι λετε?) ας ιδρυσουμε και κανα ιδιωτικο και παιδια: ΣΠΟΥΔΑΣΤΕ. Αλλα προσοχη μην τεμπελιασετε θα φατε ποδι. Και μετα θα σας βρουμε και δουλεια εμεις μην ανησυχειται (ανεξαρτητα τι ψηφιζουμε κυρια υπουργε, ετσι? Δεν εχει καμια σχεση το ενα με το αλλο, ετσι?)

Το έλλειμμα ποιότητας, η απουσία αξιολόγησης, η φοβία μπροστά στην πρόοδο είναι ζημιά για όλους. Η κληρονομιά του χθες είναι πιο βαριά για τους οικονομικά ασθενέστερους και όχι για τους ισχυρούς. Και την κληρονομιά αυτή είναι απόφασή μας να την αλλάξουμε. Αυτό δεσμευτήκαμε, αυτό οφείλουμε να πράξουμε και αυτό κάνουμε. Είναι απαίτηση της κοινωνίας, είναι αξίωση του μέλλοντος που μας προκαλεί επιτακτικά όλες και όλους.
Η μεγαλη αληθεια. Αυτο δεσμευτηκαν να κανουνε οταν οι μισοι απο μας τους ψηφιζανε. Αλλα μας δωσαν και "φθηνο" adsl, ετσι?

Ο κόσμος έχει περάσει, εδώ και καιρό, το κατώφλι μιας νέας εποχής. Από τη μια διψάει για αρχές, για αξίες και από την άλλη απαιτεί να επενδύσουμε στην τεχνολογία, την έρευνα, την καινοτομία. Τα νέα δεδομένα, η παγκοσμιότητα, η ψηφιακή επανάσταση, η ταχύτητα των εξελίξεων, η ένταση του διεθνούς ανταγωνισμού, επηρεάζουν ολοένα και περισσότερο τις οικονομικές και κοινωνικές δομές σε ολόκληρο τον κόσμο. Προκαλούν επιδράσεις, καταλυτικές επιδράσεις, στην οικονομία, την παραγωγή, τη διακίνηση προϊόντων και υπηρεσιών, την επικοινωνία.
Οι οικονομικές και κοινωνικές σταθερές που μέχρι πρόσφατα θεωρούνταν δεδομένες, μετεξελίσσονται ραγδαία.

Γι'αυτο θα σας παρουμε και υπολογιστες.

Η συζήτηση αυτή ήδη βρίσκεται στην επικαιρότητα, στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Αφορά, όμως, ακόμη πιο πολύ τη δική μας χώρα. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Και αυτό για δυο πολύ σοβαρούς λόγους. Πρώτον, γιατί μείναμε πίσω στα χρόνια που πέρασαν. Κα
ι δεύτερον, γιατί έχουμε ανθρώπινο δυναμικό ικανό να βρίσκεται στην πρωτοπορία.

Αλλα με 12ευρο 384dsl, υπολογιστες και με το ικανο δυναμικο μας θα τους δειξουμε εμεις. Ταραραρα ταραρατατα... Ποιος μας πιανει τωρα ...Ελληνες. (συγγνωμη αν γινομαι κουραστικος αλλα μην τα ξυνεται θα σας διωξω). Ολοι μαζι να ξαναφερουμε την Ελλαδαρα μας στη θεση που της ανηκει.

Τα κεντρικά ερωτήματα, ερωτήματα που τίθενται εδώ και καιρό, είναι ξεκάθαρα: Τι παιδεία θέλουμε; Πως την πετυχαίνουμε; Με ποιες πολιτικές; Απαντάμε στις προκλήσεις της εποχής ή μένουμε απαθείς και αδρανείς; Εφαρμόζουμε πολιτικές που εξασφαλίζουν την πρόοδο ή μένουμε καθηλωμένοι στη συντηρητική διαχείριση ξεπερασμένων πολιτικών; [....] Στα ερωτήματα αυτά απαντούν ήδη οι πολίτες με τα αιτήματά τους. Απαντά η μεγάλη κοινωνική συμμαχία των αλλαγών και των μεταρρυθμίσεων.
Ακριβως. Οι φοιτητες με τα 3/4 των σχολων κατηλλειμενες και οι καθηγητες με απεργια διαρκειας.

Όταν ένα σύστημα παιδείας παράγει σε μεγάλο βαθμό, άνεργους πτυχιούχους, χρειάζεται αλλαγές γενναίες, τολμηρές αλλαγές. Αυτή είναι η προοδευτική πολιτική, οι στοχευμένες αλλαγές, οι τολμηρές μεταρρυθμίσεις. Βρισκόμαστε ήδη σε ένα κρίσιμο σημείο, στο σημείο των αποφάσεων που οδηγούν σε ουσιαστικές λύσεις, στο σημείο που υποχρεούμαστε να μετατρέψουμε το σκεπτικισμό, τη φοβία για το καινούργιο, σε βούληση και σε δημιουργία.
Ρε παιδια για τον ιδιο νομο πλαισιο μιλαμε? Μηπως κανουμε λαθος καπου? Ως εκει φτανει η προοδευτικη πολιτικη και οι τολμηρες μεταρρυθμισεις?  Αυτες ειναι οι ουσιαστικες λυσεις? Καιρο εχω να ακουσω τον προεδρα να μιλαει ή να διαβασω καποια ομιλια του. εχει λαλησει ο ανθρωπος? Ως ποτε θα προσβαλλει τη νοημοσυνη μας τοσο προκλητικα? Δεν ξερω εγω παντως ακομη και αν συμφωνουσα με το νομο πλαισιο στο συνολο του παλι θα του υψωνα το μεσσαιο δαχτυλο (διπλα στης Κατερινας) που ΤΟΛΜΑ και τα λεει αυτα.

Υπενθυμίζω το νόμο για τη διασφάλιση της ποιότητας στην ανώτατη εκπαίδευση. Εισάγει σταδιακά την αξιολόγηση, ώστε να εντοπίζονται και να αντιμετωπίζονται υπαρκτές αδυναμίες, αλλά και να προάγεται ο ανταγωνισμός προσφοράς και ποιότητας. Εξασφαλίζει την ανάπτυξη συνεργασιών μεταξύ ελληνικών και ξένων Α.Ε.Ι., συνδέει τα πτυχία με την εσωτερική και την ευρωπαϊκή αγορά εργασίας.
Υπενθυμίζω την αναδιοργάνωση του συστήματος και την επανίδρυση του Οργανισμού Αναγνώρισης Πανεπιστημιακών Τίτλων. Εξυγιαίνει, απλοποιεί, επισπεύδει τις ακολουθητέες διαδικασίες, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα διαφάνεια και αντικειμενικότητα.
Θυμίζω τη θεσμοθέτηση ολοκληρωμένου συστήματος υποδομών για τη δια βίου εκπαίδευση, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά δεδομένα.
Υπενθυμίζω το νόμο για την ίδρυση διεθνούς πανεπιστημίου με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Συνιστά το πρώτο άνοιγμα της ελληνικής ανώτατης εκπαίδευσης πέρα από τα σύνορά μας.
Υπενθυμίζω το νόμο για την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση. Δίνει στα Τεχνολογικά Ιδρύματα της χώρας τη δυνατότητα να αναπτύξουν νέα δυναμική.[...]
Το νερό μπήκε ήδη στο αυλάκι, χρειάζονται, όμως, πολλά ακόμη. Χρειάζεται τώρα να συνεχίσουμε τις αλλαγές και τις μεταρρυθμίσεις για να δώσουμε τέλος στις παθογένειες του χθες.

Σου παραπονεθηκαμε εμεις βρε πουλακι μου οτι δεν μας γ@μ@ς τοσο καιρο? Αλλα αν νομιζεις οτι χρειαζεται πολυ ακομη εδω ειμαστε. Μαλλον δεν μας γ@μ@ς καλα, ομως, μεγαλωσε κι αυτη η κοιλιτσα και κουραζεσαι και γρηγορα και λεμε να το γυρισουμε σε "οχι αλλο sex, μονο φιλοι". Ή να στησεις εσυ λιγο αυτη τη φορα να σου στειλουμε συστημενο το κωλοδαχτυλο της Κατερινας.

Πράγματι το Υπουργείο Παιδείας προετοιμάζει εδώ και καιρό, από τον περασμένο Οκτώβριο, την αναμόρφωση του νόμου-πλαισίου για τα Α.Ε.Ι.. Η επεξεργασία των σχετικών νέων ρυθμίσεων βρίσκεται ήδη σε προχωρημένο στάδιο. Επιζητήσαμε στο διάστημα που πέρασε και συνεχίζουμε να επιζητούμε κάθε γόνιμη άποψη και ιδέα. Ήμασταν και είμαστε ανοικτοί στο διάλογο, διάλογο ουσίας, διάλογο για να αλλάξουμε τα πράγματα, για να κάνουμε βήματα προς τα μπρος, για να μπορέσουν τα πανεπιστήμιά μας να ανταποκριθούν στην πρόκληση της κοινωνίας της γνώσης.
Ε οχι δα. Η ιδια σου η υπουργος τα λεει οχι εγω (ζητω συγγνωμη, ξαναμανα οι δηλωσεις της υπουργεσσας):"Ακούσαμε, παραδείγματος χάρη, για το διάλογο για την παιδεία. Κυρίες και κύριοι, ουδέποτε είχατε κάνει κανένα διάλογο για την παιδεία, θεσμοθετημένο και σαφή, διότι διάλογος για την παιδεία δεν είναι να καλεί ο Υπουργός τις συνδικαλιστικές οργανώσεις να λέει ο καθένας τα δικά του και να βγαίνει ο καθένας έξω στα τηλεοπτικά κανάλια να λέει ό,τι θέλει. Διάλογος είναι να τα λένε όλοι όλα μπροστά σε όλους και να λένε όλες τις φορές τα ίδια, όχι να λέμε άλλα στα επιστημονικά συνέδρια, άλλα στα τηλεοπτικά κανάλια, άλλα στους δικούς μας ανθρώπους και άλλα όπου μπορούμε."

Για τον ίδιο σκοπό, συναντήθηκα και ο ίδιος πολύ πρόσφατα, πριν από λίγες ημέρες, με τους πρυτάνεις και πρέπει να σας πω ότι είχαμε μία πολύ γόνιμη συζήτηση, ποιότητας συζήτηση, ουσίας συζήτηση, για το μέλλον των πανεπιστημίων. Βασικοί άξονες της μεταρρύθμισης που προτείνουμε, είναι: Πρώτον, η ενίσχυση της συνταγματικά κατοχυρωμένης αυτοδιοίκησης των Α.Ε.Ι. με την κατάρτιση οργανισμών και εσωτερικών κανονισμών λειτουργίας. .
Κατι λεει και το δελτιο τυπου της Π.Ο.Σ.Δ.Ε.Π. για τον "ακραιο παραμβατισμο στις ακαδημαικες υποθεσεις των πανεπιστημιων"

Δεύτερον, η καθιέρωση τετραετούς ακαδημαϊκού αναπτυξιακού προγραμματισμού για την επίτευξη των στόχων και την ανταπόκριση στην αποστολή τους.
Να ετοιμαστουμε για πολυ σεξ δηλαδη...

Τρίτον, η καθιέρωση του θεσμού του Συνηγόρου των Α.Ε.Ι., τα καθήκοντα του οποίου θα ασκούνται από τον Συνήγορο του Πολίτη.
Αυτο μας ελειπε...

Τέταρτον, η προώθηση μέτρων για τη διαφάνεια και τη δημοσιότητα και η συγκρότηση επιτροπής δεοντολογίας σε κάθε ίδρυμα.
Σε πιστεψαμε...

Έκτον, η κατάργηση του μοναδικού διανεμόμενου συγγράμματος για κάθε μάθημα και η καθιέρωση ειδικής κάρτας που δίνει τη δυνατότητα επιλογής από συγκεκριμένο κατάλογο συγγραμμάτων.
Βρε ουστ.. Οχι στο μοναδικο συγγραμα, ΝΑΙ στο δωρεαν συγγραμα.

Έβδομον, ο ορισμός ανώτατου χρονικού ορίου για τις προπτυχιακές σπουδές και η εισαγωγή εγγυήσεων αδιάβλητης εξέτασης.
Όγδοον, η διασφάλιση ουσιαστικού σεβασμού στο πανεπιστημιακό άσυλο, που δεν μπορεί ούτε να θίγει την ελευθερία ούτε να υποθάλπει εγκληματικές ενέργειες, καταστροφικές δράσεις ή βίαιες επιθέσεις εναντίον διδασκόντων και διδασκομένων.

Βρε ουσττ.. χυδαιε χοντρε. Η διασφαλιση ειναι η καταργηση στην ουσια (με την πλειοψηφια του πρυτανικου συμβουλιου)?

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, έρχομαι τώρα στο δεύτερο από τα θέματα που θίγει η Γενική Γραμματέας του Κομμουνιστικού κόμματος, στην πρότασή μας δηλαδή για την μεταρρύθμιση του άρθρου 16 του Συντάγματος. Οι θέσεις μας στο θέμα αυτό είναι γνωστές εδώ και πολλά χρόνια. Μάλιστα, θέλω να υπογραμμίσω ότι η υιοθέτησή τους από τη σημερινή ηγεσία του ΠΑ.ΣΟ.Κ είναι θετική εξέλιξη.
Ρε παιδια οχι και μαγκες οι της πασπ γιατι υποστηριζουν ενα κοινο πλαισιο υπερ της καταληψης. Μπορουν να υποστηριξουν οτι θελουν αλλα σχολια τυπου "μπραβο ειστε μαγκες" μηπως δεν ανταποκρινονται στην πραγματικοτητα?

Η αναβάθμιση της ποιότητας των σπουδών, αλλά και το επίσημο άνοιγμα της πόρτας για την ίδρυση μη κρατικών, μη κερδοσκοπικών ανώτατων ιδρυμάτων, είναι ζητήματα πολιτικής και κοινωνικής ευθύνης. Οι μεταρρυθμίσεις που προωθούνται και στις δύο περιπτώσεις, αποβλέπουν σε ξεκάθαρους αναπτυξιακούς και κοινωνικούς στόχους.
Πρώτον, στην αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και την προσαρμογή της στα ευρωπαϊκά και τα διεθνή πρότυπα. Οι πτυχιούχοι μας να αξιοποιούν τη γνώση που αποκτούν, οπουδήποτε και αν βρεθούν.
Δεύτερον, στην ενίσχυση της έρευνας και της παραγωγής νέας γνώσης, αλλά και την σύνδεση της παιδείας με την παραγωγική διαδικασία και την αγορά εργασίας. Οι πτυχιούχοι μας με
άλλα λόγια να βρίσκουν δουλειά στο χώρο που επιλέγουν, αντί να βάζουν τα πτυχία τους στο ράφι.
Τρίτον, στο δραστικό περιορισμό της παραπαιδείας. Οι οικογένειες των μαθητών του λυκείου να μην επιβαρύνονται με το σημερινό τεράστιο κόστος.
Τέταρτον, στη συγκράτηση της μετανάστευσης φοιτητών, η Ελλάδα να εισάγει αντί να εξάγει φοιτητές.
Πέμπτον, στη διευκόλυνση της πρόσβασης όλων στην ανώτατη εκπαίδευση. Οι νέες και οι νέοι να έχουν περισσότερες εκπαιδευτικές επιλογές.
Έκτον, στην αξιοποίηση του επιστημονικού δυναμικού της χώρας και τη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης σε τομείς έντασης γνώσης.
Έβδομον, στην προώθηση του κοινού μας στόχου να γίνει η Ελλάδα κέντρο παιδείας και πολιτισμού στην ευρύτερη περιοχή.
Όγδοο, στην έγκυρη και οργανωμένη εναρμόνιση της χώρας με τις πολιτικές και τις στάσεις που αναπτύσσονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Ελλάδα να περάσει στην πρωτοπορία. Έχουμε τις δυνατότητες, έχουμε τις ικανότητες, έχουμε και την πολιτική βούληση γι  αυτό.

Δε θελει τροπο (βλεπε ογδοο), θελει κοπο, πολυ κοπο (βλεπε υπολοιπα 7).  Θελει και χρημα και διακοπη της πολιτικης οικονομικης εξαθλιωσης και απαξιωσης του πανεπιστημιου.

Παπανικας Γιωργος.
Logged
Pages: [1] Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...