• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 15, 2025, 20:27:20 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 15, 2025, 20:27:20 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Katarameno
[Today at 20:08:49]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[Today at 18:42:40]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by nmpampal
[Today at 16:25:56]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[Today at 06:43:15]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[Today at 00:50:23]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ανέβασμα θεμά...
by tzortzis
[June 14, 2025, 16:54:08 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by el mariachi
[June 14, 2025, 11:56:45 am]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:55 am]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:18 am]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 09:58:14 am]

Αλέξης Τσίπρας, η επιστρο...
by Yamal
[June 14, 2025, 04:42:23 am]

Έναρξη Δηλώσεων Συμμετοχή...
by IEEE SB
[June 14, 2025, 00:10:19 am]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[June 13, 2025, 14:43:58 pm]

[Δυναμική Συμπεριφορά ΣΗΕ...
by soko_freta
[June 13, 2025, 01:05:36 am]

[Εφ.Θερμοδυναμική]Παλιά θ...
by Giannis Masterio
[June 12, 2025, 22:30:38 pm]

Paid Internships in a Eur...
by okan
[June 12, 2025, 22:30:02 pm]

[ΔΣΗΕ] Γενικές απορίες, α...
by tasos_ntv
[June 12, 2025, 21:38:52 pm]

[Ηλεκτρονική Ι] Απορίες σ...
by RogueSoftware
[June 12, 2025, 12:19:21 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by chris_krkls
[June 12, 2025, 11:20:29 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9957
Latest: valco08
Stats
Total Posts: 1426660
Total Topics: 31711
Online Today: 213
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 67
Guests: 110
Total: 177
noys
nikos.a
dtzogan
Acad-Mics
zgeorgitz
manos_diakakis
Kyrisan
Katarameno
thanosn
mayia psarikoglou
ThanosKoutsoump
mpaltzak
johnk
melisste22
konsntai
theodorevic
lasef
ElectroShock
Saint_GR
arkou
miltan8
Nikos_313
dimitire
Denisivo
gkaramp
chrisbetas
kchristoua
Le ece
mamalakis
aafroditi
JoHn!
DarkMagiK06
mmikelo
johnnypap
christina02
Thanasis_pap
AcDimitri
elizabeth
kris
kapas
asimomyti
LelisNiko
anthi kotsani
gmpakirtz
Demits
evitzv
apos34
thathas12
Pakapis5
mihanologos
jh13
abunchofcells
kostas1507
Andreas K
iJasonOP
alexandra_
meni
vasilis saitis
distillery
iliaspapam
MarakiT
astakos1
evgns
Τρου Ντετεκτιβ
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads
με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!
THMMY.gr > Forum > Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία > Πανεπιστήμιο και Παιδεία > Πανεπιστήμιο.gr (Moderators: Tasos Bot, PolarBear) > Η Απάντηση του Ρούση στην Διαμαντοπούλου
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: 1 [2] Go Down Print
Author Topic: Η Απάντηση του Ρούση στην Διαμαντοπούλου  (Read 5341 times)
corina
Veteran
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Female
Posts: 4651


summertime


View Profile
Re: Η Απάντηση του Ρούση στην Διαμαντοπούλου
« Reply #15 on: October 08, 2011, 19:54:58 pm »

Quote from: corina on October 08, 2011, 19:10:57 pm


την ευχαριστιέμαι τη φάση.-

Μία φορά είπα να κάνω κι εγώ ποστ του τύπου "+1" στο τημμυ και αναγκάζομαι να το εξηγήσω...

Η ξεφτίλα αυτή για το υπουργείο, τα χρόνια που είμαι εγώ φοιτήτρια, δε θυμάμαι να έχει ξαναγίνει. Μιλάμε για έναν νόμο, ο οποίος όχι απλά βρίσκει κολλήματα στην εφαρμογή του, αλλά κολλάει ολόκληρος, και ιδιαίτερα η πρωταρχική αλλαγή που επιφέρει, που είναι τα συμβούλια.

Αν λάβουμε υπόψη και τις όποιες ιδιοτέλειες, είναι λογικό οι περισσότεροι ΔΕΠ να αρνούνται να συγκροτήσουν συμβούλια, ανεξάρτητα με το αν συμφωνούν με το νόμο ή όχι.

Ωστόσο εγώ δεν είμαι αισιόδοξη ότι δε θα εφαρμοστεί σε καμία επόμενη φάση ο νόμος...Άρα μπορώ να χαρώ το μπάχαλο που επικρατεί στην παρούσα φάση με το νόμο, ανεξάρτητα με τους - ανιδιοτελείς ή όχι - λόγους που το προκαλούν.


@Grecs  Έπεσε σε δύσκολη περίπτωση, και επιπλέον μου "πάτησε τον κάλο". "αθώα"...


εδιτ:

@ACE αν ήσουν καθηγητής, δε θα έκανες αυτά που λες. Γιατί για να φτάσεις μέχρι εκεί, θα είχες μάθει να παίζεις πολλά "παιχνίδια", και θα ήξερες επίσης πότε οι πράξεις σου θα σου δημιουργούσαν προβλήματα ντόμινο... Κοινώς αν είχες γίνει καθηγητής, θα ήσουν ήδη συμβιβασμένος με διάφορα πράγματα.
Logged

Η συμμετοχή δεν φέρνει ντε και καλά τη νίκη. Αλλά η νίκη δεν μπορεί να έρθει αλλιώς. Ασε που, συμμετέχοντας μπορεί να βγεις απ' τη συντήρηση.
ACE
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1270


The lost art of trolling.


View Profile WWW
Re: Η Απάντηση του Ρούση στην Διαμαντοπούλου
« Reply #16 on: October 08, 2011, 20:00:18 pm »

Βσκ δεν ζητησα εξηγηση για κατι.
Συμφωνω σε ολα..
Logged

Ερχεται μια μερα...
Grecs
Καταστραμμένος
********
Gender: Male
Posts: 6379


Lived in the air died on asphalt


View Profile
Re: Η Απάντηση του Ρούση στην Διαμαντοπούλου
« Reply #17 on: October 08, 2011, 20:04:27 pm »

 @Αce γαμω παντα λαθος τα γραφω αυτο και το ησυχα κατι παθαινω με τα η και υ.

 @Κορινα Αποτυχημενη νυξη για εναρξη καμακιου με σκοπο τον εντυπωσιασμο. Που κατελληξε σε φειλ, οπως βλεπουμε.
Quote from: ACE on October 08, 2011, 20:00:18 pm
Βσκ δεν ζητησα εξηγηση για κατι.
Συμφωνω σε ολα..

 Τσαμπα το σεντονι σου.
« Last Edit: October 08, 2011, 20:10:35 pm by Grecs » Logged

"I wish punk, pizza, coke, and skateboarding could be combined into one thing that I could taste, look at or play with."
corina
Veteran
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Female
Posts: 4651


summertime


View Profile
Re: Η Απάντηση του Ρούση στην Διαμαντοπούλου
« Reply #18 on: October 08, 2011, 20:08:04 pm »

Quote from: ACE on October 08, 2011, 20:00:18 pm
Βσκ δεν ζητησα εξηγηση για κατι.
Συμφωνω σε ολα..

Δε ζήτησες. Αλλά προτιμώ μια αμφισβήτηση ή μια νορμάλ απάντηση αν έχεις να πεις κάτι (διαφορετικό), και όχι ένα απλό, εύκολα παρεξηγήσιμο - σχολιάκι/υπονοούμενο. Και για χάρην της συζήτησης μετά από αυτό, έπρεπε να εξηγήσω...

Υ.Γ. Είμαι λίγο ευέξαπτη. Το πήρα από την πανδώρα.

@Grecs Καλά ρε, στην παλιά?  Tongue Δεν είναι τζάμπα, απλά βαριόμουν λιγάκι Tongue
Logged

Η συμμετοχή δεν φέρνει ντε και καλά τη νίκη. Αλλά η νίκη δεν μπορεί να έρθει αλλιώς. Ασε που, συμμετέχοντας μπορεί να βγεις απ' τη συντήρηση.
ACE
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1270


The lost art of trolling.


View Profile WWW
Re: Η Απάντηση του Ρούση στην Διαμαντοπούλου
« Reply #19 on: October 08, 2011, 20:10:15 pm »

Καμακι??  Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked
Σε κοπελα που δεν εχω κοζαρει?? Χαχαχχα, εχεις παει ποτε σε blind date Γιαννη??
Quote
Βσκ δεν ζητησα εξηγηση για κατι.
Συμφωνω σε ολα..
Βαριεμαι να μπω στην διαδικασια να επιχειρηματολογησω.
Logged

Ερχεται μια μερα...
Paf1984
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 232


View Profile
Re: Η Απάντηση του Ρούση στην Διαμαντοπούλου
« Reply #20 on: October 09, 2011, 16:10:07 pm »

Ανεβάζουν το θερμόμετρο οι τροπολογίες της Αννας

ΑΕΙ-ΤΕΙ: ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΩΡΑΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟ-ΠΛΑΙΣΙΟ

Η αυτοδιοίκηση των πανεπιστημίων εκχωρείται στο υπουργείο, καταγγέλλουν οι πρυτάνεις, ενώ επικρατεί σύγχυση με τη σωτηρία εξαμήνου και εξεταστικής

Της ΜΑΡΙΑΣ ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ

Οι πρυτάνεις λένε χαρακτηριστικά ότι πλέον η υπουργός «θέλει να πάρει η ίδια τα κλειδιά των πανεπιστημίων και να διοικεί εκείνη στη θέση τους. Θα μας οδηγήσει τελικά να κλείσουμε έστω και για λόγους συμβολισμού τα ιδρύματα».

Αφορμή για τη νέα αυτή αντιπαράθεση είναι η τροπολογία που ορίζει ότι μέχρι να ολοκληρωθεί ο Οργανισμός και ο Εσωτερικός Κανονισμός των Πανεπιστημίων (κάτι που απαιτεί τουλάχιστον ένα χρόνο) η ίδια η υπουργός θα ορίζει ολόκληρη την εσωτερική ζωή των ιδρυμάτων, που έχει σχέση με εκλογική διαδικασία. Δηλαδή:

*Την ανάδειξη εκπροσώπων καθηγητών, φοιτητών και κάθε είδους προσωπικού στα συλλογικά όργανα.

*Τον τρόπο διεξαγωγής των εκλογικών διαδικασιών, την ανάδειξη των οργάνων, την υποβολή υποψηφιοτήτων, την ανακήρυξη υποψηφίων, τους εκλογικούς καταλόγους, τα εκλογικά τμήματα, τη συγκρότηση των εφορευτικών επιτροπών, τα ψηφοδέλτια, τη διεξαγωγή της ψηφοφορίας, την καταμέτρηση των ψηφοδελτίων και των ψήφων, τις ενστάσεις, τα πρακτικά καταμέτρησης κ.λπ.

«Πριν καλά καλά εφαρμοσθεί ο νέος νόμος το υπουργείο προέβη σε τροπολογίες» μας είπε ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Γ. Μυλόπουλος. «Κι αυτό γίνεται επειδή διαπιστώνει πλέον ότι δεν εφαρμόζεται ο νέος νόμος, όπως λέγαμε εμείς τόσο καιρό. Με τη συγκεκριμένη τροπολογία που κατατέθηκε επιδεινώνεται η ήδη βεβαρημένη κατάσταση στα πανεπιστήμια. Προκαλείται περαιτέρω σύγχυση και αναταραχή. Γιατί στην ουσία, εκχωρείται η αυτοδιοίκηση των ιδρυμάτων στο υπουργείο, κι αυτό δεν έχει προηγούμενο. Κάποιος πρέπει να σταματήσει το υπουργείο στον κατήφορο που έχει πάρει...».

Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Θ. Παπαθεοδώρου, τονίζει: «Επιβεβαιώνεται ότι ο νόμος δεν ήταν προετοιμασμένος. Αλλά το χειρότερο είναι ότι με την τροπολογία το υπουργείο ολοκληρώνει τις προσπάθειες χειραγώγησης και παρέμβασης στη ζωή των ιδρυμάτων, κάτι που είναι βέβαιον πως θα αποτύχει. Πάντως, σε κάθε περίπτωση μία νομοθετική ρύθμιση, όπως η συγκεκριμένη, δεν μπορεί να καταλύει ή να περιορίζει την ασφάλεια δικαίου, ούτε να παραδίδει με νομοθετική εξουσιοδότηση τις εκλογικές διαδικασίες των πανεπιστημίων στο υπουργείο Παιδείας».

Ομως συγχρόνως οι πρυτάνεις παρατηρούν ότι το υπουργείο δεν ακολουθεί ούτε το δικό του χρονοδιάγραμμα, αφού δεν ανακοίνωσε ακόμη το σύστημα με το οποίο θα γίνουν οι εκλογές των νέων μελών του Συμβουλίου, παρά το γεγονός ότι έπρεπε να το είχε κάνει ώς την προηγούμενη Πέμπτη. Σύμφωνα με πληροφορίες, το σύστημα είναι τόσο περίπλοκο που θα χρειασθεί ειδικό λογισμικό για να αναλύσει την κάθε ψήφο.

Ομως τα προβλήματα με την εφαρμογή του νέου νόμου είναι απλώς το «κερασάκι στην τούρτα», λένε πρυτάνεις, αφού, παρά το γεγονός ότι φθίνουν οι καταλήψεις, σύγχυση, ασάφεια και αβεβαιότητα επικρατούν σε όλα τα ιδρύματα.

Το πρώτο πρόβλημα που προσπαθούν να λύσουν είναι η εξεταστική του Σεπτεμβρίου. Αλλα ιδρύματα αποφάσισαν να ακολουθήσουν τον παλιό νόμο και άλλα τον καινούριο. Ετσι σε άλλα χάνεται η εξεταστική, ενώ σε ορισμένα αποφασίζεται ακόμη και να παραταθεί το ακαδημαϊκό έτος για να μη χαθούν και η εξεταστική και το εξάμηνο. Κι όλα αυτά επειδή, σύμφωνα με τον νέο νόμο, δεν μπορεί να γίνονται ταυτόχρονα διδασκαλία και εξετάσεις όπως γινόταν στο παρελθόν. Μάλιστα σε ορισμένα τμήματα για να μη χαθεί το νέο εξάμηνο θα αρχίσουν τη διδασκαλία, και τα Σάββατα θα κάνουν τις εξετάσεις του παλιού εξαμήνου.

Ηαπόλυτη σύγχυση, όμως, προκλήθηκε στους επί πτυχίω φοιτητές για τις εξετάσεις με τις αλλεπάλληλες εγκυκλίους του υπουργείου Παιδείας. Αρχικά ο ειδικός γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης, Β. Παπάζογλου, έστειλε εγκύκλιο ότι όσοι είναι στο πτυχίο και χρωστούν μέχρι πέντε μαθήματα μπορούν να τα δώσουν. Την ίδια ώρα ανακοίνωση του Πολιτικού της Νομικής ειδοποιούσε τους επί πτυχίω φοιτητές ότι μπορούν να εξεταστούν μέχρι και σε οκτώ μαθήματα, αλλά υπό την προϋπόθεση να φέρουν δικαιολογητικά ότι έχουν γίνει δεκτοί σε μεταπτυχιακές σπουδές ή χρειάζονται το πτυχίο γιατί εργάζονται και απαιτείται από τον εργοδότη τους.

Τελικά, με νέα εγκύκλιο του το υπουργείο αναγκάσθηκε να υποχωρήσει και επέτρεψε την εξέταση των συγκεκριμένων φοιτητών σε όσα μαθήματα αποφασίσει το τμήμα στο οποίο φοιτούν...

«Με δυο λόγια», τονίζει ο Γ. Μυλόπουλος, «η κατάσταση πάει από το κακό στο χειρότερο»...

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, το πρόβλημα της περικοπής κονδυλίων, κυρίως των μειώσεων εκπαιδευτικού προσωπικού, που επιβάλλουν οι νέες οικονομικές συνθήκες, απειλεί να τινάξει στον αέρα τη στοιχειώδη λειτουργία των ιδρυμάτων.

Οπως λέει ο Θ. Παπαθεοδώρου, «η οριζόντια μείωση των συμβασιούχων εκπαιδευτικών κατά 50% έχει δημιουργήσει συνθήκες αδυναμίας στα προγράμματα σπουδών, που μεταφράζεται ακόμη και σε μείωση των μαθημάτων επιλογής. Πέρυσι, στο δικό μας ίδρυμα είχαμε 30 συμβασιούχους και φέτος μόνον οχτώ. Πέρυσι, τα πράγματα "μπαλώθηκαν" γιατί δεν επαρκούσαν ούτε οι 30, φανταστείτε τι γίνεται φέτος...».

Ο πρόεδρος του ΤΕΙ Αθήνας, Δ. Νίνος, δηλώνει ότι αν δεν ληφθεί μέριμνα για πρόσληψη έκτακτου προσωπικού, τότε στο μεγαλύτερο ΤΕΙ της χώρας δεν θα αρχίσουν μαθήματα στις 17 Οκτωβρίου.

«Φέτος για όλα τα ΤΕΙ δόθηκαν 1.300 θέσεις έκτακτου προσωπικού, ενώ πέρυσι 2.800. Είναι δυνατόν να γίνουν μαθήματα και να λειτουργήσουν τα εργαστήρια για χιλιάδες σπουδαστές με αυτό τον τρόπο, τη στιγμή μάλιστα που συνταξιοδοτούνται πολλοί και δεν καλύπτονται οι θέσεις τους;».

http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=316573
Logged

http://foithtikokinhma.blogspot.com
corina
Veteran
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Female
Posts: 4651


summertime


View Profile
Re: Η Απάντηση του Ρούση στην Διαμαντοπούλου
« Reply #21 on: October 09, 2011, 16:28:51 pm »

Quote from: Paf1984 on October 09, 2011, 16:10:07 pm

«Με δυο λόγια», τονίζει ο Γ. Μυλόπουλος, «η κατάσταση πάει από το κακό στο χειρότερο»...


Αυτό ήταν το μοναδικό πολύτιμο σχόλιό του?  Tongue
Logged

Η συμμετοχή δεν φέρνει ντε και καλά τη νίκη. Αλλά η νίκη δεν μπορεί να έρθει αλλιώς. Ασε που, συμμετέχοντας μπορεί να βγεις απ' τη συντήρηση.
Paf1984
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 232


View Profile
Re: Η Απάντηση του Ρούση στην Διαμαντοπούλου
« Reply #22 on: October 09, 2011, 16:55:12 pm »

Άλλα θέλω κι άλλα κάνω…

του Σταύρου Παναγιωτίδη

Διαφάνεια, ποιότητα, κύρος. Η κυβέρνηση «καταφέρνει» με τον νόμο να μην πετύχει τίποτα από τα τρία. Δεν δικαιούμαστε να πούμε πως άλλος είναι ο σκοπός της;

Ο στίχος από το τραγούδι του Σωκράτη Μάλαμα αποδίδει εξαιρετικά την αναντιστοιχία ανάμεσα σε όσα εξαγγέλλει η κυβέρνηση ως στόχους για το πανεπιστήμιο και σε όσα θα αποτελέσουν τις συνέπειες του νέου νόμου. Η υπουργός υπόσχεται ένα πανεπιστήμιο χωρίς διαφθορά, με καλύτερη ποιότητα και μεγαλύτερο κύρος. Αυτό που τελικά θα φτιάξει είναι ένα πανεπιστήμιο περισσότερο διεφθαρμένο, πολύ χαμηλής ποιότητας και με κατακρημνισμένο κύρος.

Η «πάταξη» της διαφθοράς. Η κυβέρνηση βάζει μπροστά το «πιασάρικο» ζήτημα της διαφθοράς και υπόσχεται πως θα το αντιμετωπίσει μεταβιβάζοντας όλες τις εξουσίες από τη Σύγκλητο στο Συμβούλιο Διοίκησης.  

Ερώτημα πρώτο: Γιατί ένα σώμα 15 ανθρώπων, δηλαδή το Συμβούλιο, θεωρείται πως διαφθείρεται πιο δύσκολα από ένα σώμα 50 ή και 100 ανθρώπων, όπως η Σύγκλητος, στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι όλων των φορέων του πανεπιστημίου;  

Ερώτημα δεύτερο: Τα μισά μέλη του Συμβουλίου θα είναι εξωτερικά, με στόχο να αποτελούν κατά βάση εκπροσώπους του επιχειρηματικού κόσμου, μέλη θεσμών που πρόσκεινται στην κυβέρνηση ή θα ελέγχονται από αυτήν, ακόμη και πολιτικά πρόσωπα. Πώς λοιπόν, φέρνοντας μέσα στα πανεπιστήμια τους ανθρώπους και τους θεσμούς που αποτελούν την ίδια τη διαπλοκή, αντιμετωπίζεις το πρόβλημα της διαφθοράς;  


Ερώτημα τρίτο: Στον νόμο δεν προβλέπεται το εκλογικό μέτρο, κι αυτό είναι απολύτως ενδεικτικό για το ότι εκείνο που πραγματικά ενδιαφέρει τους συντάκτες του δεν είναι η εξάλειψη της διαφθοράς. Αν το εκλογικό μέτρο, λ.χ., είναι 100% (δηλαδή αν για τις 8 θέσεις πανεπιστημιακών στο Συμβούλιο μπορεί ο κάθε ψηφοφόρος-καθηγητής να βάλει 8 σταυρούς) ή πάντως αρκετά μεγαλύτερο από το 50% --όπως ξέρουμε πως επιδιώκεται συχνά σε αντίστοιχες περιπτώσεις-,- τότε ακόμη και μια σχετική πλειοψηφία, π.χ. του 30%, θα μπορεί με ελεγχόμενη σταυροδοσία να ορίσει το 100% των εσωτερικών μελών του Συμβουλίου, αποκτώντας θεσμική παντοδυναμία. Έτσι γίνεται ακόμη πιο κλειστή η νέα διαχειριστική ελίτ (που ούτως ή άλλως δημιουργείται με το Συμβούλιο Διοίκησης), με προνομιακή πρόσβαση σε πληροφορίες και ερευνητικά αποτελέσματα και μονοπωλιακή θέση στην επιχειρηματική τους εκμετάλλευση. Είναι αυτό μέτρο υπέρ της διαφάνειας;  

Ερώτημα τέταρτο: Ξέρουμε καλά τι θα συμβεί στην πράξη στο ζήτημα της φοιτητικής εκπροσώπησης στο Συμβούλιο. Η ΔΑΠ και η ΠΑΣΠ θα εμφανίζουν ένα δικό τους μέλος ως ανεξάρτητο υποψήφιο, θα τον στηρίζουν με τον εκλογικό μηχανισμό καθώς και οικονομικά, και τελικά θα εκπροσωπούνται και πάλι στο Συμβούλιο (αφού κανένας ανεξάρτητος υποψήφιος δεν θα μπορεί να τυπώσει χιλιάδες φυλλάδια και αφίσες, όπως άτυπος εκπρόσωπος των ΔΑΠ-ΠΑΣΠ), αλλά χωρίς να εκτίθενται. Αυτή η εξέλιξη είναι υπέρ της διαφάνειας;  

Ερώτημα πέμπτο: Οι επίκουροι καθηγητές χάνουν την εργασιακή τους ασφάλεια, αφού πλέον θα εκλέγονται για τετραετή θητεία, με δυνατότητα ανανέωσης μόνο για άλλη μία θητεία. Αν η θητεία τους δεν ανανεωθεί ή δεν εξελιχθούν σε αναπληρωτές θα φεύγουν από το πανεπιστήμιο. Άρα, θα γίνονται περισσότερο ευάλωτοι σε πιέσεις οργανωμένων ομάδων στις οποίες είναι πιθανό να προσκολλώνται για να μη χάσουν τη θέση τους. Αυτό δεν πλήττει την ανεξαρτησία των διδασκόντων και τη διαφάνεια στα ιδρύματα;  

Ερώτημα έκτο: Προβλέπεται η δυνατότητα ίδρυσης ονομαστικών εδρών. Η προοπτική του να εξαγοράζουν τα πανεπιστήμια οι μεγάλοι επιχειρηματίες μέσω «δωρεών» και να τα κάνουν να λειτουργούν εν μέρει ως θυγατρικές τους αποφορτίζει το πανεπιστήμιο και γενικώς τη δημόσια ζωή από το βάρος της διαπλοκής και των ποικίλων εξαρτήσεων ή επιδεινώνει την κατάσταση;  

Ερώτημα έβδομο: Προβλέπεται πως η επιτροπή που θα κρίνει την εξέλιξη ενός καθηγητή μπορεί να μην περιλαμβάνει ούτε έναν καθηγητή από το ίδιο πανεπιστήμιο. Μάλιστα, αυτή την επιτροπή την ορίζει ο κοσμήτορας μόνος του. Με αυτή τη ρύθμιση η διαφθορά αποδυναμώνεται ή απλώς μετατοπίζεται στα χέρια του κοσμήτορα που γίνεται παντοδύναμος καθορίζοντας ακόμη και τις εξελίξεις των καθηγητών;

Η βελτίωση της ποιότητας. Η κυβέρνηση μιλάει για την ανάγκη αναβάθμισης της ποιότητας των πανεπιστημίων, χωρίς να συζητά καθόλου για αύξηση της χρηματοδότησής τους, προσλήψεις προσωπικού και βελτίωση των υποδομών.  

Ερώτημα πρώτο: Όταν η αναλογία καθηγητών-φοιτητών και διοικητικών υπαλλήλων φοιτητών παραμένει σε επίπεδα χειρότερα από όλες σχεδόν τις χώρες της Ευρώπης, πώς μπορεί να βελτιωθεί η ποιότητα των ΑΕΙ;  

Ερώτημα δεύτερο: Όταν δεν δίνονται υποτροφίες στους υποψήφιους διδάκτορες, ενώ οι καθηγητές είναι υποχρεωμένοι να κάνουν και διοικητική «λάντζα», πώς θα υπάρχει δυνατότητα για ερευνητικό έργο;  

Ερώτημα τρίτο: Οι υποψήφιοι διδάκτορες θα πρέπει όλο και περισσότερο να συνδέουν την έρευνά τους με τα προγράμματα που παραγγέλνουν οι επιχειρήσεις στα πανεπιστήμια. Τι νέοι επιστήμονες θα προκύπτουν από αυτές τις διαδικασίες και με τι γνώσεις; Ο περιορισμός της έρευνας και της εκπαίδευσης από τα επιχειρηματικά συμφέροντα βελτιώνει ή επιδεινώνει την ποιότητα τους;

Ερώτημα τέταρτο: Τα εξωτερικά μέλη του Συμβουλίου, αν είναι πανεπιστημιακοί, δεν προέρχονται ποτέ από πανεπιστήμια του εσωτερικού. Ποιος ξένος πανεπιστημιακός με περγαμηνές θα έρθει να δουλέψει με ελληνικό μισθό; Προφανώς, πολλοί από αυτούς θα είναι χαμηλού επιστημονικού επιπέδου και βολικοί αφού θα κάνουν τη «δουλειά» που θα τους αναθέτουν εκείνοι που θα τους επιλέγουν, και θα αντιμετωπίζουν το ελληνικό πανεπιστήμιο απλώς ως μια προσθήκη στο βιογραφικό τους και μια ενίσχυση της τσέπης τους. Δεν είναι καν απαραίτητη για αυτούς η γνώση της ελληνικής γλώσσας. Όλα αυτά δεν συνιστούν de facto υποβιβασμό της ποιότητας των πανεπιστημίων;  

Ερώτημα πέμπτο: Με την κατάργηση των λεκτόρων πάμε σε ένα μοντέλο όπου οι διδακτικές ανάγκες θα καλύπτονται από εντεταλμένους διδασκαλίας (ουσιαστικά εποχιακούς εργαζόμενους με πενιχρούς μισθούς) και επίκουρους που δεν θα έχουν καμία εγγύηση παραμονής στο πανεπιστήμιο. Η ύπαρξη τόσο μεγάλου αριθμού εργασιακά επισφαλών και κακοπληρωμένων διδασκόντων, βελτιώνει ή επιδεινώνει την ποιότητα του διδακτικού έργου;  

Ερώτημα έκτο: Αντί να προσλαμβάνονται διοικητικοί υπάλληλοι δίνονται σε υποψήφιους διδάκτορες ανταποδοτικές υποτροφίες. Έτσι, αντί να ασχολούνται με τις σπουδές τους θα καλούνται να καλύψουν τα διοικητικά κενά του πανεπιστημίου δουλεύοντας ως και 40 ώρες την εβδομάδα. Βελτιώνει κάτι τέτοιο το επίπεδο της έρευνας και των διοικητικών υπηρεσιών;  

Ερώτημα έβδομο: Οι καθηγητές καλούνται να δουλεύουν περισσότερο εκτός παρά εντός πανεπιστημίου, να κυνηγούν προγράμματα, να συμμετέχουν σε δεκάδες επιτροπές και Δ.Σ. για να φέρνουν λεφτά στα ιδρύματα τους. Το να απασχολούνται οι καθηγητές ουσιαστικά ως μάνατζερ αφήνει κανένα περιθώριο για την αναβάθμιση του διδακτικού έργου;  

Ερώτημα όγδοο: Δίνεται η δυνατότητα να οργανώνονται προγράμματα σπουδών εξ ολοκλήρου σε ξένη γλώσσα. Προφανώς ο στόχος είναι να σηκώσουν τα ΑΕΙ σημαίες ευκαιρίας, να μαζέψουν δίδακτρα απευθυνόμενα σε ξένους φοιτητές που δεν μπόρεσαν να σπουδάσουν σε χώρες με ανώτερο ακαδημαϊκό περιβάλλον και να γίνουν «πτυχιοπωλεία» χαμηλού επιπέδου σαν τα ιδιωτικά IEK. Ποια βελτίωση της ποιότητας των σπουδών συντελείται μέσα σε αυτό το πανεπιστήμιο;

Η ανύψωση του κύρους των ελληνικών ΑΕΙ. Τελευταίο ζήτημα, το κύρος των πανεπιστημίων. Από τα παραπάνω γίνεται σαφές πως αυτό κάθε άλλο παρά ευνοείται. Καταθέτω δύο τελευταία στοιχεία, και πάλι υπό τη μορφή ερωτημάτων, ως κατακλείδα.  

Ερώτημα πρώτο: Τα εξωτερικά μέλη των επιτροπών εξέλιξης των καθηγητών προβλέπεται πως θα παίρνουν αμοιβή για το έργο τους. Πέρα από το προκλητικό του πράγματος, αφού οι έλληνες πανεπιστημιακοί που ταξιδεύουν ανά την Ελλάδα για εξελίξεις συναδέλφων τους βάζουν τα έξοδα μεταφοράς και σίτισης από την τσέπη τους αφού το υπουργείο ακόμη τους τα χρωστάει, αυτή η ρύθμιση θα ανοίξει μια «βιομηχανία αξιολόγησης καθηγητών». Η Ελλάδα θα προσφέρει σε ξένους πανεπιστημιακούς γρήγορα και εύκολα λεφτά, θα είναι κάτι σαν ένα μικρό Ελντοράντο, όπου κατά βάσει χαμηλού ακαδημαϊκού επιπέδου καθηγητές θα έρχονται για εύκολα και γρήγορα λεφτά, για «αρπαχτές». Ποιο κύρος μένει σε ένα πανεπιστήμιο και μια χώρα που δημιουργεί τέτοια εικόνα στο εξωτερικό;  

Ερώτημα δεύτερο: Είπαμε ήδη αρκετά για την είσοδο των επιχειρήσεων στα πανεπιστήμια. Η εξάρτηση της κρατικής χρηματοδότησης των ΑΕΙ από τις σχέσεις τους με τις επιχειρήσεις, αλλά και η δυνατότητα των επιχειρήσεων να χρηματοδοτήσουν εξολοκλήρου μεταπτυχιακά προγράμματα, έχει και μία ακόμη επίπτωση: τον έλεγχο των αποτελεσμάτων της επιστημονικής έρευνας -- ακόμη και οι New York Times παραδέχονται σε πρόσφατο άρθρο τους πως η πανεπιστημιακή έρευνα στις ΗΠΑ απαξιώνεται διότι σε μεγάλο βαθμό έχει καταστεί ελεγχόμενη από επιχειρηματικούς κολοσσούς. Ποιος λοιπόν θα μείνει να υπερασπίζεται το καταρρακωμένο κύρος του πανεπιστημίου αν όταν, ενδεχομένως, αρχίσουν να αυξάνονται τα κρούσματα καρκίνου, προκύψει πως κάποια πανεπιστημιακά τμήματα είχαν «τεκμηριώσει» πως η ακτινοβολία των κινητών τηλεφώνων ή τα γενετικά τροποποιημένα προϊόντα είναι ακίνδυνα;

Διαφάνεια, ποιότητα, κύρος. Η κυβέρνηση «καταφέρνει» με τον νόμο να μην πετύχει τίποτα από τα τρία. Δεν δικαιούμαστε να πούμε πως άλλος είναι ο σκοπός της;


Ο Σταύρος Παναγιωτίδης είναι υποψήφιος δρ Ιστορίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, μέλος του ΚΣ της Νεολαίας ΣΥΝ. Μια συντομότερη εκδοχή του παραπάνω άρθρου μπορείτε να βρείτε στα Ενθέματα της Κυριακάτικης Αυγής


http://foithtikokinhma.blogspot.com/2011/10/blog-post_1608.html#more
Logged

http://foithtikokinhma.blogspot.com
Pages: 1 [2] Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...