• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 18, 2025, 23:50:22 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 18, 2025, 23:50:22 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
H Στοά των Off Topic
by Katarameno
[Today at 20:28:39]

Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Katarameno
[Today at 19:40:47]

[ΣΗΕ ΙΙ] Γενικές απορίες ...
by chatzikys
[Today at 19:26:00]

Σιδηροδρομικό Δυστύχημα σ...
by Katarameno
[Today at 18:22:39]

[Μεταφορά και Διανομή ΗΕ]...
by tzortzis
[Today at 07:55:05]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by chris_p30
[Today at 00:45:33]

[Ψηφιακά Ολοκληρωμένα Κυκ...
by tzortzis
[June 17, 2025, 21:25:42 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by PAPARI69
[June 17, 2025, 20:59:13 pm]

[Γραφική] Λυμένα θέματα
by okanpala
[June 17, 2025, 18:56:22 pm]

Τι ακούτε αυτήν τη στιγμή...
by Katarameno
[June 17, 2025, 14:25:00 pm]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by george14
[June 17, 2025, 13:58:20 pm]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by tzortzis
[June 17, 2025, 13:19:53 pm]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by george14
[June 17, 2025, 12:08:25 pm]

[ΨEE] Γενικές απορίες και...
by Juror8
[June 17, 2025, 12:06:57 pm]

[Οργάνωση Υπολογιστών] Γε...
by RAFI
[June 16, 2025, 22:46:54 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 19:49:00 pm]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 16:56:56 pm]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[June 16, 2025, 13:28:21 pm]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[June 16, 2025, 12:13:45 pm]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[June 16, 2025, 01:56:37 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9965
Latest: Poli
Stats
Total Posts: 1426723
Total Topics: 31711
Online Today: 262
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 45
Guests: 133
Total: 178
IoannisMich
stefanos123
thomdodo
kofius
thomasdt
alexandros_and
tasos gourd
npalami
annaparask
PrincessConsuela
vaggelisx
Saint_GR
George15
Anatolim
antontsiorvas
christina02
Captain
kmarkad
Mr Watson
Leou
alexbaroutes
dkoui
JoHn!
victoria
Mr Z
georgepana9
Pakapis5
IBOURAS
vlahakisthodoris
valentini
maik
marnas
manwlakhs
aafroditi
stavros0201
coyg
gkg
ppoug
eleftheria
Laris
Bill g
Chr1sgr
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Η γραμματεία είναι ανοιχτή καθημερινά 12:00-13:30 Tongue
THMMY.gr > Forum > Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία > Πανεπιστήμιο και Παιδεία (Moderators: Tasos Bot, PolarBear) > Για το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων - από έλληνες που σπουδάζουν έξω
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: [1] 2 3 ... 6 Go Down Print
Author Topic: Για το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων - από έλληνες που σπουδάζουν έξω  (Read 9472 times)
fourier
Guest
Για το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων - από έλληνες που σπουδάζουν έξω
« on: September 03, 2011, 11:58:39 am »

Από τη λίστα electroauth, ένα πολύ όμορφο μήνυμα του συναδέλφου μας Θανάση Παπαδόπουλου.
(Τον τίτλο στο τοπικ τον έβαλα εγώ)



Λοιπόν,

Διαβάζοντας τα e-mail του Αναγνώστη και είπα να αναφέρω και εγώ την δικιά μου εμπειρία, κυρίως για τους πρωτοετείς που σίγουρα θα έχουν μπεί σε αυτή τη σχολή πιστεύοντας οτι είναι τιποτένια, οτι "Στο ελληνικό πανεπιστήμιο δεν γίνεται έρευνα" και οτι το επίπεδο του ΑΠΘ δεν συγκρίνεται με αυτό τον "καλών πανεπιστημίων". Διαβάζω και διάφορα σχόλια ελλήνων σε διάφορα άρθρα στο διαδίκτυο για την παιδεία που λένε οτι "Το ελληνικό πανεπιστήμιο ειναι ξοφλημένο" και οτι "Οι έλληνες φοιτητές δεν συγκρίνονται με τους ευρωπαίους" και κοντεύω να εκραγώ.

Είμαι τριτοετής φοιτητής (και απο φέτος τεταρτοετής) και φέτος το καλοκαίρι το πέρασα στο Caltech. Πέρασα καταπληκτικά, αλλά όχι για τους λόγους που περίμενα. Είμουν σ'ενα πρόγραμμα θερινής έρευνας για προπτυχιακούς φοιτητές. Το Caltech μαζί με τη NASA οργανώνουν πολλά τέτοια προγράμματα. Εντυπωσιακό δεν ακούγετε? Τρίχες! Αυτό που αυτοί ονομάζουν research project εμείς θα το ονομάζαμε εργασία για ενα μάθημα. Δεν ακούγετε τόσο cool (που λένε και οι αμερικάνοι) αλλά αυτή είναι η αντιστοιχία.

'Οταν πήγα το πρώτο πράγμα που ρώτησα στον καθηγητή που με διάλεξε απο εκεί είναι γιατί με διάλεξε. (τι βλάκας που είμαι!) Δεν μπορούσα να καταλάβω γιατί. Έλεγα μάλλον επειδή έχω μεγάλους βαθμούς, αλλά απο τη συνέντευξη είχα καταλάβει οτι δεν είχε δει καν τους βαθμούς μου. Και δεν έχω τίποτα άλλο στο βιογραφικό μου. Το ότι φοιτούσα σε ελληνικό πανεπιστήμιο του αρκούσε. Και απ'ότι εμαθα αργότερα το αμερικάνικο κράτος χρηματοδοτεί κατα το ήμισυ τους αμερικάνους που κάνουν έρευνα το καλοκαίρι και καθόλου τους ξένους. Δηλαδή, στη θέση μου θα μπορούσε να είχε πάρει δύο φοιτητές απο το Caltech ή το MIT για να δουλέψουν πάνω σε αυτό το project. Αν το είχα μάθει αυτό τις πρώτες μέρες που είχα πάει, θα πήγαινα και θα του έλεγα "Είσαι τρελός?" 'Οχι δεν είναι τρελός. Ήξερε. Εμείς δεν το ξέρουμε!

Στην τρίμηνη διαμονή μου εκεί, γνώρισα computer scientists απο το MIT, απο τους οποιούς ήξερα κάλυτερο προγραμματισμό. Και δεν είμαι και απο τους ειδικούς στον προγραμματισμό στο τμήμα μας. Γνώρισα μαθηματικούς απο το Cambridge, απο τους οποιούς ήξερα καλύτερα μαθηματικά. Και δεν είμαι και ο καλύτερος στα μαθηματικά στο τμήμα μας. Γνώρισα ηλεκτρολόγους μηχανικούς απο MIT και Harvard απο τους οποιούς ήξερα καλύτερα κυκλώματα-ηλεκτρονική-ενεργειακή τεχνολογία. Και σίγουρα δεν είμαι απο τους καλύτερους σε αυτά τα αντικείμενα στο τμήμα μας. (είμαι τηλέπ) Και δεν μιλάω μόνο για την "ποσότητα" των γνώσεων, αλλά κυρίως για το βάθος κατανόησης.

Γνώρισα Ιταλούς που φοιτούσαν σε ένα καθόλου γνώστο πανεπηστήμιο στην Ιταλία που με εντυπωσίασαν. Αλλά, αυτοί το ήξεραν οτι το πανεπιστήμιο τους είναι απο τα καλύτερα στον κόσμο και ας μην είναι ψηλά στα "Rankings". Εμείς γιατί δεν το ξέρουμε? Και όλα αυτά αφορούν τις θετικές επιστήμες. Στις θεωρητικές υποθέτω οτι το ΑΠΘ είναι με διαφορά καλύτερο. Νομίζω δεν εχούμε την παραμικρή συναίσθηση σε ποιό πανεπιστήμιο φοιτούμε.

Η διαφορά με τα αγγλόφωνα πανεπιστήμια είναι στο marketing. Οι αμερικάνοι και άγγλοι διαφημίζουν πάρα πολύ το παραμικρό που κάνουν. Το μισό τους χρόνο τον σπαταλούν δουλεύοντας και τον άλλο μισό για να ετοιμάσουν τα "διαφημιστικά", τα οποία σχεδόν πάντα είναι αναντίστοιχα της ποιότητας της δουλειάς. Στην αμερική αν κάνεις και κάτι σχετικά καλό θα το πουν στις ειδήσεις όλου του κόσμου, ενώ στην Ελλάδα δεν θα το μάθει ούτε αυτός πού είναι στο δίπλα γραφείο. (ντροπή μας!)

Συζητούσα με έναν καθηγητή του ΜΙΤ που μου έλεγε οτι το έχει διαπιστώσει και αυτός οτι οι έλληνες ξέρουν περισσότερα και τα κατανοούν βαθύτερα. (Μόνο εμείς δεν το ξέραμε!) Αρκετοί φοιτητές αυτών των "κορυφαίων" πανεπιστημίων την ξέρουν αλήθεια. Οπότε γιατί? Γιατί επιλέγουν να φοιτήσουν σε αυτά τα πανεπιστήμια? Είναι κάτι σαν franchising. Για να γραφτεί στο βιογραφικό τους ότι έχουν undergraduate degree απο το Caltech και PhD απο το ΜΙΤ. Yeea! Θεωρείται καλύτερο να κάνεις το διδακτορικό σου σε διαφορετικό πανεπιστήμιο για να γεμίσει το βιογραφικό σου με περισσότερα "ονόματα". 'Ετσι, όταν θα πάνε ψάξουν για δουλεία θα βρούν αμέσως και θα τους πληρώνουν και 10.000$ το μήνα αρχικό μισθό. Θα μου πεις οι εργοδότες δεν την ξέρουν την αλήθεια? Μπορεί να την ξέρουν, αλλά δεν θα μπούν στον κόπο να το ψάξουν τόσο πολύ. Σκέψου, θες να φας και βλέπεις δύο σαντουιτσάδικα, το ένα έχει την ταμπέλα "everest" και το άλλο "Ο Μπάρμπα Μίτσος", σε ποιό θα πας? Το ξέρεις οτι "Ο Μπάρμπα Μίτσος" μπορεί να είναι πολύ καλύτερος, αλλά δεν έχεις χρόνο και διάθεση να το ψάξεις. Θα πας στο "everest" που ξέρεις οτι θα είναι τουλάχιστον μέτριο. Για τον "Μπαρμπα Μιτσο¨ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος. Χρειάζεται να το ψάξεις. Αυτή είναι η λογική και στα πανεπιστήμια. Μόνο που σε αυτή την περίπτωση μιλάμε για franchising ανθρώπων.

Το πανεπιστήμιο κερδίζει απο αυτούς την δουλεία που θα κάνουν, την οποία θα δημοσιόποιησει με κάθε δυνατό τρόπο και με μεγάλη υπερβολή για να ανέβει στα "Rankings" και στην εκτίμηση του κόσμου. Ετσι, θα θέλουν τα παιδιά τους να φοιτούν σε αυτά τα πανεπιστήμια και θα πλήρωνουν τα 40.000$ το χρόνο για τα δίδακτρα. Και αν δεν έχεις δεν πειράζει. Μπορείς να πάρεις φοιτητικά δάνεια, τα οποία θα εξοφλήσεις όταν πιάσεις την πολύ ακριβοπληρωμένη δουλεία σου. Όλη η οργάνωση της κοινωνίας είναι στημένη για να βγάζουν τα χρήματά τους τα πανεπιστήμια.

Αλλά όμως έχουν στήσει και γαμώ της ψευδαισθήσεις. Είναι τόσο πειστικοί οτι είναι φοβεροί. Και αυτός είναι ο λόγος πιστεύω της αμερικάνικης κυριαρχίας στον πλανήτη. Είναι αυτό που ονομάζουν cultural dominance. Γιατί ακόυμε αμερικάνικη μουσική, βλέπουμε ταινίες hollywood και προσπαθούμε να τους μοίασουμε, να αποκτήσουμε το δικό τους στύλ? Επειδή μας το πλάσαραν τόσο ωραία. Είναι τόσο καλοί σ'αυτό!

Αν υστερεί σε δυο πράγματα το ΑΠΘ είναι οι υποδομές/προσωπικό και η οργάνωση. Για το πρώτο μην ανησυχείτε, όπως είπε και ο παγκοσμίου φήμης George Papandreou "Λεφτά υπάρχουν…". Ναι κι'όμως, όλοι τον ξέρουν και όλοι γελάνε μαζί του. Έχουμε γίνει ρεζίλι! Για το δεύτερο, όμως, δεν υπάρχει δικαιολογία. Και όταν λέω οργάνωση δεν εννοώ μόνο τα μαθήματα, αλλά και την κοινωνική οργάνωση (τα πάρτυ των κομμάτων δεν είναι κοινωνική οργάνωση) και την οργάνωση δραστηριοτήτων που δεν συνδέονται απόλυτα με μαθήματα (όπως πχ η φωτογραφική ομάδα). Αλλά φυσικά και δεν νοιαζόμαστε να το οργανώσουμε γιατί δεν το εκτιμούμε. Το φτύνουμε γιατί έτσι μας έχουν μάθει. Έτσι έχουμε μεγαλώσει. Υποτιμώντας οτιδήποτε ελληνικό και θαυμάζοντας οτιδήποτε ευρωπαϊκό ή αμερικάνικο.

Και εάν κάτσουμε και το σκεφτούμε πριν 30 χρόνια τα πανεπιστήμια ήταν καλύτερα στην Ελλάδα. Το επίπεδο ήταν υψηλότερο. Και όχι μόνο τα πανεπιστήμια, αλλά όλο το εκπαιδευτικό σύστημα. Και όχι μονο το εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά ολόκληρη η κοινωνία ήταν ποιό υγιής (ψυχολογικά, κοινωνικά, πολιτισμικά). Ποιός μας έπεισε οτι οι Ευρωπαίοι και οι Αμερικάνοι είναι καλύτεροι απο εμάς?

Εντέλει, για να επανέλθω στον λόγω για τον οποίο έγραψα αυτό το mail, αν αυτό που σ'ένδιαφέρει στη ζωή σου είναι να βγάλεις πολλά χρήματα και να ανελυχθείς όσο γίνεται περισσότερο επαγγελματικά είσαι στο λάθος πανεπιστήμιο (και στη λάθος χώρα). Αν αυτό που σ'ενδιαφέρει είναι να μάθεις, να κατανοήσεις και να διευρύνεις το μυαλό σου είσαι σε ένα απο τα καλύτερα πανεπιστήμια στον κόσμο. Αυτό ειναι το ΑΠΘ και όποιος έχει αντίθετη γνώμη στείλτε τον ένα ταξιδάκι στην Αμερική στα "καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου" για να συνέλθει.

Το αστείο είναι οτι αν πριν απο 3 μήνες άνοιγα τον υπολογιστή μου και διάβαζα αυτό το mail θα έλεγα "Ποιός καραγκίοζης τα έγραψε αυτά! Είναι η αλλαζωνία του έλληνα που πάει στο εξώτερικο και δεν μπορεί να εκτιμήσει τίποτα. Ουού βλάχο, τσομπάνη!"

Και κατι τελευταίο. Σήμερα είχα μια συζήτηση με τους Ιταλούς (πολύ τους πάω). Και σε αυτούς το σύστημα είναι σε 5 χρόνια πτυχίο. Βρήκαν ένα τρικ ώστε και να λένε ότι υπακούουν στην Μπολόνια και να κρατήσουν τα 5 χρόνια. Είναι 3+2 αλλά στα 3 χρόνια δεν παίρνεις πτύχιο, παίρνεις απλά Grade. Τους έλεγα ότι εμείς δεν υπακούουμε στην Μπολόνια. Και μου λένε: "You did they right thing". -"Yes we did!" Τώρα κατανοώ πιά! Μέχρι πρίν 3 μήνες έλεγα "Μα τι μαλάκες είναι αυτοί που λένε όλο για τη Μπολόνια. Ποιά Μπολόνια ρε παπάρες!"

Και για διευκρίνηση, δεν είμαι υπέρ της ατέρμονης κατάληψης γιατί δεν πιστεύω οτι απο μόνη της λύνει τα προβλήματα. Μπορούμε, πιστεύω, να σκεφτούμε και κάτι ποιό έξυπνο και αποτελεσματικό.

Ναί έτσι είναι. Το καλύτερο πανεπιστήμιο στον κόσμο δεν έχει κόκκινα χαλιά και χρυσές πόρτες, άλλα έχει ανθρώπους που σκέφτονται πέρα απο αυτά που τους δίνουν να καταπιούν αμάσητα. Μπορεί να μην έχει εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας αλλά έχει επιστήμονες που προσπαθούν να κατανοούν και όχι να εφαρμόζουν τυφλά. Μπορεί να μην διαφημίζει το κάθε μικρό του επίτευγμα, αλλά έχει ερευνητές που ψάχνουν την ουσία των πραγμάτων και όχι το πώς να βγάλουν χρήματα. Έχει μερακλίδες που το ψάχνουν γιατί τους αρέσει και όχι γιατί θέλουν να ανεβούν στα μάτια του κόσμου. Ψάξτε τους να τους βρείτε! Δεν θα σας διαφημιστούν...

(Το παραπάνω κείμενο μπορείτε να το διαβάσετε σε όσες συνελεύσεις θέλετε (με ανθρώπινη φωνή και όχι γκαρίζοντας). Κάλο θα ήταν μάζι με αυτά που έγραψε ο Αναγνώστης να πάνε σε ένα thread στο thmmy στην κατηγορία για τους πρωτοετείς για να εχούν συναίσθηση σε ποιό πανεπιστήμιο φοιτούν και να ζήσουν όλα τα χρόνια τους εδώ εκτιμώντας αυτό που έχουν.)


« Last Edit: September 03, 2011, 12:00:42 pm by fourier » Logged
fourier
Guest
Re: Για το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων - η σύγκριση με αμερικάνικα
« Reply #1 on: September 03, 2011, 11:59:41 am »

Το περί ου ο λόγος μήνυμα του Αναγνώστη (για τους φίλους Άγη):



Αγαπητή Ηλιάνα,

Σε σχέση με το Συμβούλιο που ρώτησες μπορώ να σε ενημερώσω ποιος είναι ο ρόλος του στο Πανεπιστήμιο που είμαι τώρα (University of Southampton). To Συμβούλιο διασφαλίζει ότι το πανεπιστήμιο θα έχει λεφτά να λειτουργήσει. Όλες οι αποφάσεις παίρνονται με βάση την αύξηση των κερδών. Τμήματα με προγράμματα σπουδών που δεν είναι δημοφιλή παύονται, το ίδιο ισχύει και με τα μεταπτυχιακά. Προγράμματα σπουδών σε νέα αντικείμενα στήνονται σε χρονικό διάστημα μηνών, μπορεί να λειτουργήσουν για ένα - δύο χρόνια και μετά σταματούν.

Πέρυσι όταν ανακοινώθηκε η μείωση της κρατικής χρηματοδότησης για τα ιδρύματα, το πανεπιστήμιο ακολούθησε μια διαδικασία αναμόρφωσης απολύοντας το 40% των διοικητικών του υπαλλήλων μέσα από τη συγχώνευση σχολών. Υποχρέωσε όλα τα ερευνητικά κέντρα που είναι 5* στην αξιολόγηση να δημιουργήσουν προγράμματα master. Το κυριότερο, όμως, άλλαξε τις αναλογίες των φοιτητών. Αύξησε τους international students υπέρμετρα (non-UK non-EU) διότι πληρώνουν υψηλότερα δίδακτρα. Με αποτέλεσμα το 40% των φοιτητών να είναι Ασιάτες. Αυτό από μόνο του δεν είναι πρόβλημα, αλλά σε μια χώρα που ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού είναι αμόρφωτο και φτωχό, ζει στην εξαθλίωση, ενώ έχουν χιλιάδες κενές θέσεις στα πανεπιστήμιά τους, αντί να βοηθήσουν τον λαό τους να μορφωθεί, πωλούν τις θέσεις σε όποιον μπορεί να πληρώσει. Πρόκειται για επιχείρηση. Το αστείο είναι ότι τα λεφτά της έρευνας στο μεγαλύτερο μέρος δε διατίθονται από το πανεπιστήμιο, αλλά από το κράτος.

Όσο για το επίπεδο θα μιλήσω μόνο για όσα προσωπικά έζησα. Τρίτο έτος φυσικοί και ηλεκτρολόγοι (για την ακρίβεια electronics and computer science) σε τμήματα που είναι στο top 5 της χώρας, προσπαθούσα να πείσω σε αίθουσα ότι άπειρο-απειρο δε κάνει μηδέν, ότι η παράγωγος του ημιτόνου είναι συνημίτονο, και ότι το μέγιστο είναι εκεί που η παράγωγος είναι μηδέν. Και δε μιλάω για ένα ή δύο άτομα. Άλλωστε από πρόχειρες στατιστικές πόσους ξέρει κάποιος που αποτύγχανε σε master στην Αγγλία?

Βέβαια όντως υστερούμε σε ένα μόνο. Στο κομμάτι των υλικοτεχνικών υποδομών, όπου αυτό οφείλεται.

Πραγματικά είναι λυπηρό το πόσο απαξιώνουμε ως κοινωνία το ελληνικό πανεπιστήμιο.       

Φιλικά,
Άγης
Logged
fourier
Guest
Re: Για το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων - η σύγκριση με αμερικάνικα
« Reply #2 on: September 03, 2011, 12:00:17 pm »

Κι ένα ακόμα του Άγη, απάντηση στη συζήτηση:



Δημήτρη,

Θα σου απαντήσω για τα διδακτορικά μηχανικών ή σε θετικές επιστήμες, διότι στις θεωρητικές επιστήμες τα πράγματα είναι διαφορετικά και δε γνωρίζω. Στη πρώτη κατηγορία, λοιπόν, στην οποία και ανήκω τα περισσότερα διδακτορικά έιναι χρηματοδοτούμενα ουσιαστικά από το κράτος (υποτροφία διαβίωσης, δίδακτρα προς το πανεπιστήμιο και κάποια λεφτά για συνέδρια). Για το λόγο αυτό υπάρχουν συνήθως ενδιάμεσες αξιολογήσεις (στη περίπτωσή μου δύο) από διμελή επιτροπή, χωρίς ή με τη συμμετοχή του επιβλέποντα -αναλόγως- που αποφασίζει για τη συνέχιση του διδακτορικού και κατ'επέκταση της χρηματοδότησης.

Υπάρχουν σαφώς και αυτοχρηματοδοτούμενα διδακτορικά (με αμφίβολες διαδικασίες επιλογής), στα οποία και πάλι υπάρχουν αυτές οι αξιολογήσεις. Ωστόσο, δε γνωρίζω  πολλές περιπτώσεις στις οποίες κάποιος παύεται ανεξαρτήτως χρηματοδότησης. Αυτό που γνωρίζω είναι πως σε αρκετές περιπτώσεις, αν κάποιος δεν έχει τον απαιτούμενο όγκο δουλειάς στο πέρας της κανονικής διάρκειας, οι επιβλέποντες προτείνουν την επέκταση κατά ένα ή δύο χρόνια για την ολοκλήρωση του διδακτορικού.

Βέβαια, όλα αυτά είναι σαφώς και συνάρτηση του πανεπιστημίου. Συνήθως, όμως, τα "καλά" πανεπιστήμια θέλουν να γίνεται δουλειά στην έρευνα για να βγαίνουν ψηλά στις αξιολογήσεις, ώστε να προσελκύουν πολύ κόσμο σε προγράμματα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά. Δηλαδή η μεγάλη μπίσνα είναι σε αυτά τα προγράμματα, που κάποιος πληρώνει πολλά λεφτά για ένα χρόνο -που είναι ουσιαστικά δύο τρίμηνα-, χωρίς να απαιτούνται εξοπλισμοί που κοστίζουν.

Τώρα αν κάποιος έχει λεφτά, στάνταρ θα βρει και ένα πανεπιστήμιο να του χορηγήσει ένα τίτλο διδάκτορα, είτε εδώ είτε Ελλάδα, είτε αλλού. Αν και αυτό που νομίζω ότι συμβαίνει είναι ότι αν έχεις λεφτά, συνήθως πας για προγράμματα σπουδών σε οικονομικά MBA, Project Management, κτλ. σε πολύ ακριβά πανεπιστήμια και δε μπαίνεις καν στο κόπο για διδακτορικά. Και σε εκείνους τους χώρους όσα περισσότερα διαθέσεις τόσο πιο "valid" είναι το πτυχίο που θα πάρεις. 

Προς αποφυγή κάθε παρεξήγησης αυτή είναι η προσωπική μου εικόνα επί του θέματος.       

Άγης
Logged
Karaμazoβ
Veteran
Επιβεβαρυμένος
******
Gender: Male
Posts: 13335


ad astra, per aspera


View Profile
Re: Για το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων - από έλληνες που σπουδάζουν έξω
« Reply #3 on: September 03, 2011, 12:43:33 pm »

αξιζει να διαβαστούν όλα.  αυτό είναι το μοντέλο του "αγγλοσαξονικού" πανεπιστημίου
Logged

madmetal
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 2086



View Profile
Re: Για το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων - από έλληνες που σπουδάζουν έξω
« Reply #4 on: September 03, 2011, 12:57:58 pm »

ένα ενδιαφέρον άρθρο από την ΙΕΕΕ που εξηγεί αυτό που στην Ελλάδα ξεχνάμε
"Who comes out on top is really about who is doing the ranking."

http://spectrum.ieee.org/at-work/education/mit-youre-not-all-that

Logged

τι μου λες για αγαπη και αρρωσταινω.... καρδια μου εγω...

Χρωστάω τόσα πολλά σε αυτούς που δεν αγαπώ,
την ανακούφιση καθώς αποδέχομαι ότι είναι οι αγαπημένοι κάποιων άλλων,η χαρά ότι δεν είμαι εγώ ο λύκος για τα πρόβατα τους.

!video spam aoua!
ACE
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1270


The lost art of trolling.


View Profile WWW
Re: Για το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων - από έλληνες που σπουδάζουν έξω
« Reply #5 on: September 03, 2011, 14:06:17 pm »

Συμφωνω απολυτα για το υψηλο επιπεδο των Ελληνων φοιτητων (και καθηγητων), την ελλειψη οργανωσης, και υλικοτεχνικων υποδομων. Σιγουρα δεν ειναι τυχαιο που οι συναδελφοι που πηγαινουν στο εξωτερικο γινονται δεκτοι σε πολυ καλα ιδρυματα, το ΜΙΤ ειναι γεματο Ελληνες , Ινδους, Ασιατες κτλ.
ΑΛΛΑ, αυτο προερχεται απο το υψηλο επιπεδο των Ελληνων μαθητων (λογω πανελληνιων, τεραστιας πιεσης κτλ) η απο το ελληνικο πανεπιστημιο ?????
Quote from: madmetal
ένα ενδιαφέρον άρθρο από την ΙΕΕΕ που εξηγεί αυτό που στην Ελλάδα ξεχνάμε
"Who comes out on top is really about who is doing the ranking."

http://spectrum.ieee.org/at-work/education/mit-youre-not-all-that
 
Το ΜΙΤ παρολαυτα εχει καμια 60αρια Νομπελ και γυρω στα 30 εχει το Caltech. Ολα τα ελληνικα ΑΕΙ μαζι, δεν εχουν ουτε ενα Νομπελ. Ας μην τα κανουμε ολα ισιωμα... Μπορει να παιζουν ρολο τα κριτηρια τους να που δεν μας ταιριαζουν, αλλα με τα δικα τους κριτηρια απεχουνε παααρα πολυ απο την κορυφη.  http://www.webometrics.info/top100_europe.asp?country=gr
Logged

Ερχεται μια μερα...
Godhatesusall
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3123



View Profile
Re: Για το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων - από έλληνες που σπουδάζουν έξω
« Reply #6 on: September 03, 2011, 14:17:38 pm »

Quote from: ACE on September 03, 2011, 14:06:17 pm
Συμφωνω απολυτα για το υψηλο επιπεδο των Ελληνων φοιτητων (και καθηγητων), την ελλειψη οργανωσης, και υλικοτεχνικων υποδομων. Σιγουρα δεν ειναι τυχαιο που οι συναδελφοι που πηγαινουν στο εξωτερικο γινονται δεκτοι σε πολυ καλα ιδρυματα, το ΜΙΤ ειναι γεματο Ελληνες , Ινδους, Ασιατες κτλ.
ΑΛΛΑ, αυτο προερχεται απο το υψηλο επιπεδο των Ελληνων μαθητων (λογω πανελληνιων, τεραστιας πιεσης κτλ) η απο το ελληνικο πανεπιστημιο ?????
Quote from: madmetal
ένα ενδιαφέρον άρθρο από την ΙΕΕΕ που εξηγεί αυτό που στην Ελλάδα ξεχνάμε
"Who comes out on top is really about who is doing the ranking."

http://spectrum.ieee.org/at-work/education/mit-youre-not-all-that
 
Το ΜΙΤ παρολαυτα εχει καμια 60αρια Νομπελ και γυρω στα 30 εχει το Caltech. Ολα τα ελληνικα ΑΕΙ μαζι, δεν εχουν ουτε ενα Νομπελ. Ας μην τα κανουμε ολα ισιωμα... Μπορει να παιζουν ρολο τα κριτηρια τους να που δεν μας ταιριαζουν, αλλα με τα δικα τους κριτηρια απεχουνε παααρα πολυ απο την κορυφη.  http://www.webometrics.info/top100_europe.asp?country=gr

Ναι βέβαια με στοιχεία του 2006, το harvard έχει έσοδα 3 δις δολλάρια, τα οποία είναι πολύ περισσότερα απ'όσα παίρνουν ΟΛΑ τα ελληνικά πανεπιστήμια ΜΑΖΙ. Για να μην μιλήσουμε για την περιουσία του που είναι 10πλάσια.


Και επίσης μην λες χαζομάρες, ηλεκτρονική και υψηλές τάσης δεν σου μαθαίνουν στο λύκειο.
Logged

YARRRRRRRRRRRRRR
ACE
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1270


The lost art of trolling.


View Profile WWW
Re: Για το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων - από έλληνες που σπουδάζουν έξω
« Reply #7 on: September 03, 2011, 14:40:16 pm »

Ρε σεις γιατι πρεπει καθε επιχειρημα σας να ξεκιναει με την φραση: "ΛΕΣ ΒΛΑΚΕΙΕΣ" ακολουθουμενη απο το δικο σας επιχειρημα.
Που πηγαν οι τροποι σας ρε γμτ????
Εχω θειο ηλεκτρολογο μηχανικο,  καθηγητη στην Αμερικη, ο οποιος μου ειπε οτι οι Ελληνες κανουν μαζι με τους Ρωσους τα πιο πολλα μαθηματικα σε παγκοσμιο επιπεδο. Ηλεκτρονικη και Υψηλες Τασεις λοιπον, δεν σου μαθαινουν στο λυκειο, αλλα σου μαθαινουν μαθηματικα, που ειναι η βαση για να μαθεις Ηλεκτρονικη, Υψηλες Τασεις, Αντοχη Υλικων, Θερμοδυναμικη και γενικα οτιδηποτε εχει σχεση με την επιστημη του μηχανικου (το γενικευσα γιατι ειμαι μηχανολογος, επομενως η προταση σου που περιελαμβανε μονο ηλεκτρολογικου ενδιαφεροντος μαθηματα ηταν ρατσιστικη για μενα  Smiley). Απο προσωπικη εμπειρια να πω (αν και φανταζομαι οτι θα το εχει δει κι εσυ), οτι οποιος ξερει καλα μαθηματικα, εχει πολυ μεγαλυτερη ευχερεια στα μαθηματα..., Δεν ειπα οτι το ελληνικο πανεπιστημιο ειναι αχρηστο. Ειπα, οτι δεν ξερω που σταματαει η συνεισφορα του σχολειου και που αρχιζει η συνεισφορα του ΑΕΙ σε αυτο το καλο επιπεδο των φοιτητων.

Quote
Ναι βέβαια με στοιχεία του 2006, το harvard έχει έσοδα 3 δις δολλάρια, τα οποία είναι πολύ περισσότερα απ'όσα παίρνουν ΟΛΑ τα ελληνικά πανεπιστήμια ΜΑΖΙ. Για να μην μιλήσουμε για την περιουσία του που είναι 10πλάσια
Συμφωνω απολυτα. Απλα κατα την αποψη μου, πρεπει να αρχισουμε να δεχομαστε λεφτα απο ιδιωτες για να δουμε ασπρη μερα γιατι με τα ψιχουλα του δημοσιου, δεν ειμαστε για πουθενα. Κατα την δικη σου αποψη το κρατος πρεπει να πληρωσει. Σεβαστη, αλλα εγω λεω οτι δεν προκειται να το κανει.
Logged

Ερχεται μια μερα...
Groucho
Veteran
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 879



View Profile
Re: Για το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων - από &#
« Reply #8 on: September 03, 2011, 14:49:52 pm »

Quote from: ACE on September 03, 2011, 14:06:17 pm
Συμφωνω απολυτα για το υψηλο επιπεδο των Ελληνων φοιτητων (και καθηγητων), την ελλειψη οργανωσης, και υλικοτεχνικων υποδομων. Σιγουρα δεν ειναι τυχαιο που οι συναδελφοι που πηγαινουν στο εξωτερικο γινονται δεκτοι σε πολυ καλα ιδρυματα, το ΜΙΤ ειναι γεματο Ελληνες , Ινδους, Ασιατες κτλ.
ΑΛΛΑ, αυτο προερχεται απο το υψηλο επιπεδο των Ελληνων μαθητων (λογω πανελληνιων, τεραστιας πιεσης κτλ) η απο το ελληνικο πανεπιστημιο ?????


Ναι γι αυτο οταν μπαινουμε ολοι οι καθηγητες γκρινιαζουν που στο λυκειο μας μαθανε οτι ο κοσμος εχει μονο 2 διαστασεις και μολις βλεπουμε τρισδιαστατο σ.σ γινεται χαμος! Υπερβολικα υψηλο το επιπεδο του λυκειου εχεις δικιο!
Κι επισης τα μαθηματικα σε κυκλωματα,ηλεκτρονικη κτλ που ανεφερες δε στα μαθαινουν στο λυκειο!Ουτε αφηνουν υπονοια οτι υπαρχουν τετοια μαθηματικα!
« Last Edit: September 03, 2011, 14:53:26 pm by ale26 » Logged
png
Veteran
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Female
Posts: 2101



View Profile
Re: Για το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων - από έλληνες που σπουδάζουν έξω
« Reply #9 on: September 03, 2011, 14:52:44 pm »

Quote from: fourier on September 03, 2011, 11:58:39 am
Από τη λίστα electroauth, ένα πολύ όμορφο μήνυμα του συναδέλφου μας Θανάση Παπαδόπουλου.

+inf

είμαστε σα γκόμενοι με χαμηλή αυτοεκτίμηση. αν δεν πιστέψουμε στον εαυτό μας δεν θα πηδήξουμε ποτέ.
Logged

τακτοποιημένο χάος
bjork
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Female
Posts: 4996



View Profile
Re: Για το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων - από έλληνες που σπουδάζουν έξω
« Reply #10 on: September 03, 2011, 15:57:15 pm »

Λοιπόν...στο ΜΙΤ και αλλού κάνουν τα ίδια πράγματα με μας αλλά με πολύ καλύτερους καθηγητές. Τι σημαίνει αυτό? Ότι προχωρούν αργά και ορθολογιστικά, σου εξηγούν κάθε άγνωστο σημείο και δεν περιμένουν να μυρίσεις τα δάχτυλά σου για να το καταλάβεις. Από κει και πέρα είναι στο χέρι σου να τα αφομοιώσεις και, αν θες, να πας παραπέρα.

Εδώ οι καθηγηταράδες μας, πλην εξαιρέσεων, σε στήνουν στον τοίχο και σου πετάνε την γνώση. Γιατί είναι ανίκανοι ή απλά η διδασκαλία δεν είναι προτεραιότητά τους. Οι περισσότεροι φοιτητές επιβιώνουν της διαδικασίας, αλλά όσα έχουν καταφέρει είναι δική τους επιτυχία και όχι του πανεπιστημίου!! Φυσικό είναι να είναι πολύ καλοί, αφού κατάλαβαν δύσκολα πράγματα με το δύσκολο τρόπο.

Για να μη μιλήσω για το ότι σε άλλα πανεπιστήμια μαθαίνουν καλύτερα πώς εφαρμόζονται οι θεωρητικές γνώσεις στην πράξη. Που εδώ για να το κάνεις αυτό πρέπει να φτύσεις αίμα με προαιρετικές εργασίες, στις οποίες όπως είπαμε σε στήνουν στον τοίχο και σου πετάνε τα δεδομένα χωρίς καμιά βοήθεια.

Quote from: ale26 on September 03, 2011, 14:49:52 pm
Ναι γι αυτο οταν μπαινουμε ολοι οι καθηγητες γκρινιαζουν που στο λυκειο μας μαθανε οτι ο κοσμος εχει μονο 2 διαστασεις και μολις βλεπουμε τρισδιαστατο σ.σ γινεται χαμος! Υπερβολικα υψηλο το επιπεδο του λυκειου εχεις δικιο!
Κι επισης τα μαθηματικα σε κυκλωματα,ηλεκτρονικη κτλ που ανεφερες δε στα μαθαινουν στο λυκειο!Ουτε αφηνουν υπονοια οτι υπαρχουν τετοια μαθηματικα!

Αυτή τη μαλακία που σας λένε οι καθηγητές και την καταπίνετε κόψτε την πια! Δε γίνεται να μας τα μαθαίνει όλα το λύκειο ώστε να κρύβεται η δική τους ανικανότητα να διδάξουν!


Με τα παραπάνω δεν αρνούμαι τα προβήματα του αγγλοσαξωνικού συστήματος. Απλά εστίασα στο δικό μας πανεπιστήμιο.
Logged

It's alright
Karaμazoβ
Veteran
Επιβεβαρυμένος
******
Gender: Male
Posts: 13335


ad astra, per aspera


View Profile
Re: Για το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων - από έλληνες που σπουδάζουν έξω
« Reply #11 on: September 03, 2011, 16:10:48 pm »

αραγε ένας καθηγητης φυσικος ή ηλεκτρολόγος πρέπει να κανει λογισμό ΙΙ και στερεομετρία? δεν πρεπει αν σου τα έχουν μάθει αυτά?
Logged

Groucho
Veteran
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 879



View Profile
Re: Για το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων - από έλληνες που σπουδάζουν έξω
« Reply #12 on: September 03, 2011, 16:13:13 pm »

Quote from: bjork on September 03, 2011, 15:57:15 pm
Λοιπόν...στο ΜΙΤ και αλλού κάνουν τα ίδια πράγματα με μας αλλά με πολύ καλύτερους καθηγητές. Τι σημαίνει αυτό? Ότι προχωρούν αργά και ορθολογιστικά, σου εξηγούν κάθε άγνωστο σημείο και δεν περιμένουν να μυρίσεις τα δάχτυλά σου για να το καταλάβεις. Από κει και πέρα είναι στο χέρι σου να τα αφομοιώσεις και, αν θες, να πας παραπέρα.

Εδώ οι καθηγηταράδες μας, πλην εξαιρέσεων, σε στήνουν στον τοίχο και σου πετάνε την γνώση. Γιατί είναι ανίκανοι ή απλά η διδασκαλία δεν είναι προτεραιότητά τους. Οι περισσότεροι φοιτητές επιβιώνουν της διαδικασίας, αλλά όσα έχουν καταφέρει είναι δική τους επιτυχία και όχι του πανεπιστημίου!! Φυσικό είναι να είναι πολύ καλοί, αφού κατάλαβαν δύσκολα πράγματα με το δύσκολο τρόπο.

Για να μη μιλήσω για το ότι σε άλλα πανεπιστήμια μαθαίνουν καλύτερα πώς εφαρμόζονται οι θεωρητικές γνώσεις στην πράξη. Που εδώ για να το κάνεις αυτό πρέπει να φτύσεις αίμα με προαιρετικές εργασίες, στις οποίες όπως είπαμε σε στήνουν στον τοίχο και σου πετάνε τα δεδομένα χωρίς καμιά βοήθεια.

Quote from: ale26 on September 03, 2011, 14:49:52 pm
Ναι γι αυτο οταν μπαινουμε ολοι οι καθηγητες γκρινιαζουν που στο λυκειο μας μαθανε οτι ο κοσμος εχει μονο 2 διαστασεις και μολις βλεπουμε τρισδιαστατο σ.σ γινεται χαμος! Υπερβολικα υψηλο το επιπεδο του λυκειου εχεις δικιο!
Κι επισης τα μαθηματικα σε κυκλωματα,ηλεκτρονικη κτλ που ανεφερες δε στα μαθαινουν στο λυκειο!Ουτε αφηνουν υπονοια οτι υπαρχουν τετοια μαθηματικα!

Αυτή τη μαλακία που σας λένε οι καθηγητές και την καταπίνετε κόψτε την πια! Δε γίνεται να μας τα μαθαίνει όλα το λύκειο ώστε να κρύβεται η δική τους ανικανότητα να διδάξουν!


Με τα παραπάνω δεν αρνούμαι τα προβήματα του αγγλοσαξωνικού συστήματος. Απλά εστίασα στο δικό μας πανεπιστήμιο.

Ναι σωστα! Το λυκειο ειναι φαρος γνωσης, που καλλιεργει την κριτικη σκεψη.Ο δε θεσμος των πανελληνιων ειναι αυτος που μας εξολπιζει με τα απαραιτητα εφοδια, ετσι ωστε να διαπρεψουμε στα μιτ και στα χαρβαρντ
Logged
gpap
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1693



View Profile
Re: Για το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων - από έλληνες που σπουδάζουν έξω
« Reply #13 on: September 03, 2011, 16:17:55 pm »

Να δούμε λιγο και πόσα άτομα είναι στην τάξη με τον καθηγητή?  Roll Eyes
Logged
gpap
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1693



View Profile
Re: Για το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων - από έλληνες που σπουδάζουν έξω
« Reply #14 on: September 03, 2011, 16:18:59 pm »

Να δούμε λίγο πώς αξιολογούνται στη διάρκεια του εξαμήνου?  Roll Eyes
Logged
Pages: [1] 2 3 ... 6 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...