• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 16, 2025, 00:44:54 am

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 16, 2025, 00:44:54 am

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by nmpampal
[Today at 00:16:23]

Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Katarameno
[June 15, 2025, 20:08:49 pm]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by nmpampal
[June 15, 2025, 16:25:56 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ανέβασμα θεμά...
by tzortzis
[June 14, 2025, 16:54:08 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by el mariachi
[June 14, 2025, 11:56:45 am]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:55 am]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:18 am]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 09:58:14 am]

Αλέξης Τσίπρας, η επιστρο...
by Yamal
[June 14, 2025, 04:42:23 am]

Έναρξη Δηλώσεων Συμμετοχή...
by IEEE SB
[June 14, 2025, 00:10:19 am]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[June 13, 2025, 14:43:58 pm]

[Δυναμική Συμπεριφορά ΣΗΕ...
by soko_freta
[June 13, 2025, 01:05:36 am]

[Εφ.Θερμοδυναμική]Παλιά θ...
by Giannis Masterio
[June 12, 2025, 22:30:38 pm]

Paid Internships in a Eur...
by okan
[June 12, 2025, 22:30:02 pm]

[ΔΣΗΕ] Γενικές απορίες, α...
by tasos_ntv
[June 12, 2025, 21:38:52 pm]

[Ηλεκτρονική Ι] Απορίες σ...
by RogueSoftware
[June 12, 2025, 12:19:21 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by chris_krkls
[June 12, 2025, 11:20:29 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9957
Latest: valco08
Stats
Total Posts: 1426661
Total Topics: 31711
Online Today: 201
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 47
Guests: 124
Total: 171
stloukas
mariia
kkotsopo
mike_x
thunder
ddantono
stefpapa21
nick_slendy
akmilios
Vasilis Koudounis
tank
fpapat
kapas
mmamougiorgi
elctricalbill
skoloni
mrotskos
mimaki
Notac
chidi anagonye
thaliatsk
cchel
Filpan10
cealexop
mpaltzak
andreaspaper
bougatsa
gkougeor
Nikos_313
dimitris585
tasos gourd
karadimitras
pdiamantis
Lazaros8585
chaniotism
al3xts
Tasos Bot
Guts
m.renia
gtapalis
Mr Watson
mavropan
Nmparkas
Gaspard
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
  Όταν ανεβάζουμε φωτογραφίες στις Ανακοινώσεις και Έκτακτα νέα, βάζουμε τη μεγαλύτερη πλευρά 400 (width=400 ή height=400 ). π.χ. [img height=400 (κλείνει η αγκύλη) 
THMMY.gr > Forum > Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία > Πανεπιστήμιο και Παιδεία (Moderators: Tasos Bot, PolarBear) > Διαλογος για τα πανεπιστήμια
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: [1] 2 Go Down Print
Author Topic: Διαλογος για τα πανεπιστήμια  (Read 3620 times)
gpap
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1693



View Profile
Διαλογος για τα πανεπιστήμια
« on: March 26, 2006, 14:33:54 pm »

Γνωρίζουμε όλοι ότι το πανεπιστήμιο βρίσκεται σε μια περίοδο κρίσης, αλλαγών. πυρετού και πιθανών δραστικών εξελίξεων.Ανοίγω αυτό το topic ξεκινώντας με αποδελτιώσεις δημοσιευμάτων σχετικών με το θέμα. Φυσικά κάθε βοήθεια στην αποδελτίωση αλλά και σχολιασμός είναι ευπρόσδεκτα.

Για να μην μας πιάσει ..κανένας στον ύπνο. Το 'δεν γνωρίζω/δεν απαντώ' δεν πρέπει να αποτελεί επιλογή για κανέναν από εμάς.

Γρηγόρης Παπαγιάννης


Και ξεκινώ με τον Βένιο. Ξέρετε ότι έχω αδυναμία στον άνθρωπο και στον τρόπο που εκφράζει τις σκέψεις του.  Ας τον διαβάσουμε.

 

Ανάλυση στα γεγονότα

Πάλι απεργούν οι πανεπιστημιακοί! Μα τι θέλουν τέλος πάντων;

Του ΒΕΝΙΟΥ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ*

Για κάποιους (όχι για όλους) το ερώτημα είναι ρητορικό, γιατί έχουν την απάντηση στο τσεπάκι: Οι πανεπιστημιακοί υπερασπίζονται τα κακώς κείμενα, ενώ η κυβέρνηση επιχειρεί να τα διορθώσει με μεταρρυθμίσεις.

Λάθος. Οι πανεπιστημιακοί μάχονται τα κακώς κείμενα εδώ και δεκαετίες, άλλοτε με επιτυχία κι άλλοτε όχι. Κατάφεραν να γκρεμίσουν τον αναχρονιστικό θεσμό της καθηγητικής έδρας, που καθήλωνε ανθρώπους και καταστάσεις σε φεουδαρχικές σχέσεις υποτέλειας. Νέο αίμα μπήκε στα πανεπιστήμια τα τελευταία χρόνια, αναπτύχθηκαν νέα γνωστικά αντικείμενα πρωτόγνωρα για τον ελληνικό χώρο καθώς και μεταπτυχιακές σπουδές· νησίδες δημιουργικότητας και ακαδημαϊκής πρωτοβουλίας έφεραν τους Ελληνες επιστήμονες σε ισότιμη θέση στο διεθνή χώρο. Υπάρχουν πλέον αρκετοί συνάδελφοι χωρίς ξένα πτυχία, αλλά με διεθνή αναγνώριση στον κλάδο τους. Και σε πολλές περιπτώσεις τα προσόντα των υποψήφιων λεκτόρων είναι ανώτερα από πολλών καθηγητών προ τριακονταετίας.

Είναι δηλαδή όλα ρόδινα; Βεβαίως όχι. Και δεν φταίει μόνον η Πολιτεία, αλλά και αρκετοί συνάδελφοι που βλέπουν το λειτούργημα κυρίως ως μέσο για να αποκτήσουν εξουσία, φήμη, προβολή -όπως και παλιότερα. Κυκλώματα και κλίκες διαιωνίζονται και δημιουργούνται, επιβραβεύονται οι υπάκουες μετριότητες και τιμωρούνται ικανοί επιστήμονες που έχουν το θάρρος της γνώμης τους. Εχω δει να προάγονται συνάδελφοι με ελάχιστο έργο, ποιοτικά και ποσοτικά, και να απορρίπτονται άλλοι που είχαν συνεργασίες με νομπελίστα. Από τους ίδιους εκλέκτορες, υπέρμαχους κατά τα άλλα της «αξιοκρατίας».

Συνεχές είναι το φάσμα από τη θεμιτή φιλοδοξία μέχρι την απατεωνιά, και κανείς κοινωνικός χώρος δεν είναι προφυλαγμένος: μέχρι και στην Ακαδημία Αθηνών υπάρχει άτομο που δημοσίευσε βιβλίο αντιγραφή ενός ξενόγλωσσου, και τόλμησε μάλιστα να το εκδώσει στη γλώσσα του πρωτοτύπου, όποτε κι έγινε ρεζίλι (και η χώρα μας μαζί του). Μέχρι να αλλάξουν οι νοοτροπίες, η αντιπαράθεση ανάμεσα στους «ηλίθιους που θέλουν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους» και τους «έξυπνους που κοιτάνε την πάρτη τους» θα συνεχίζεται.

Χτυπιούνται η διαπλοκή και η διαφθορά με τη σκανδαλοθηρία ή με την αστυνόμευση; Οχι. Η πρώτη δημιουργεί αποδιοπομπαίους τράγους που την πληρώνουν για τους υπόλοιπους (οι οποίοι φροντίζουν να είναι πιο προσεκτικοί για κάποιο διάστημα). Η δεύτερη δημιουργεί σώματα «αδιάφθορων», προ-σθέτοντας νέα κυκλώματα στα προϋπάρχοντα - για τον απλούστατο λόγο ότι στελεχώνονται από αυτούς που ήδη έχουν πιάσει τα πόστα ή αυτούς που συνωθούνται στους προθαλάμους της εξουσίας.

Τα όπλα μας ενάντια στα παρακμιακά φαινόμενα είναι άλλα. Πρώτα απ' όλα να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας, τη δουλειά που επιλέξαμε, που μας αρέσει, που μας γεμίζει. Να δίνουμε στους φοιτητές μας αυτό που μπορούμε κι αυτό που πρέπει: να γυμνάσουμε την ικανότητά τους να σκέφτονται, να ρωτούν, να κρίνουν, να αποφασίζουν, να αμφιβάλλουν, να αμφισβητούν. Ούτε να τους χαϊδεύουμε ούτε να τους εκπαιδεύουμε να εκτελούν απλά οδηγίες ή να αποστηθίζουν κεφάλαια. Και να υπηρετούμε την επιστήμη μας με συνέπεια. Οσοι μπορούμε, όσο μπορούμε, το κάνουμε.

Αλλά δεν αρκεί η προσωπική στάση του καθενός να 'ναι σωστή. Ο ακαδημαϊκός χώρος αποτελείται από οργανωμένα σύνολα, όχι από μοναχικούς ερευνητές, και τα παρακμιακά φαινόμενα στις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων φωλιάζουν. Για να τα αντικρούσουμε χρειάζεται διαφάνεια, δημοκρατικότητα, ελευθερία γνώμης - και κατοχύρωσή τους, ει δυνατόν και θεσμικά. Χρειάζεται να προκρίνουμε το γενικό καλό (όπως ο καθείς το αντιλαμβάνεται) απέναντι στο προσωπικό συμφέρον.

Με γνώμονα λοιπόν τα παραπάνω κρίνουμε και τις παρεμβάσεις της Πολιτείας. Και διαπιστώνουμε ότι, κατά κανόνα, οδηγούν στο χειρότερο και όχι στο καλύτερο. Ας μην ξεχνάμε ότι το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των ΑΕΙ είναι δεδομένο και η κηδεμονία από το υπουργείο Θρησκευμάτων ασφυκτική: πάγιο φαινόμενο η καθυστέρηση διορισμών, πλήθος επιστροφών για επανάληψη κρίσεων με αστείες δικαιολογίες - αλλά και επιτάχυνση διαδικασιών για μερικούς. Ενώ η ανεπαρκής χρηματοδότηση ιδρυμάτων και προσωπικού εξωθεί αρκετούς σε κυνηγητό συμπληρωματικών λύσεων (και με τις ευλογίες της Πολιτείας).

Τα πρόσφατα και τα επερχόμενα κυβερνητικά μέτρα δεν χτυπούν την υποβάθμιση, τη μετριότητα και τη διαπλοκή. Τις επιτείνουν. Οι μετεγγραφές παραμένουν καθεστώς και τα ονόματα των μετεγγραφομένων δεν δημοσιοποιούνται για να μη δυσκολευτούν οι βουλευτές. Προαλείφεται μείωση του φοιτητικού ποσοστού στις πρυτανικές εκλογές, αλλά όχι κατάργηση των εκλεκτόρων: για να χτυπηθεί ο εκμαυλισμός ή για να είναι λιγότεροι οι εξαγοράσιμοι;

Και βέβαια τα μέτρα αυτά εντάσσονται στη διεθνή τεχνοκρατική αντίληψη, που θέλει την Παιδεία εμπόρευμα, τους φοιτητές πελάτες ή προϊόντα. Που αναθέτει τις ισοδυναμίες διπλωμάτων σε ιδιωτικούς οργανισμούς ανεξέλεγκτους. Που εξισώνει τις πενταετείς σπουδές του Πολυτεχνείου με τις τριετείς κάποιων αγγλικών ΤΕΙ. Που οδηγεί στην εμπορευματοποίηση του δημόσιου πανεπιστήμιου, δηλαδή την εξάρτησή του από τους όποιους σπόνσορες και την πνευματική του ισοπέδωση.

Κερασάκι στην τούρτα τα ιδιωτικά ΑΕΙ, ανάγκη τόσο επιτακτική που χρειάζεται επείγουσα συνταγματική τροποποίηση. Επειδή, λέει, ο ανταγωνισμός θα εξωθήσει τα δημόσια σε βελτίωση. Μπούρδες. Από πού κι ώς πού θα 'ναι καλύτερα; Οταν στα δημόσια ΑΕΙ ανακαλύπτονται κατά καιρούς μηχανές αγοράς πτυχίων, δεν θα ανθήσουν αυτά στα επιχειρηματικά ΑΕΙ, αδιαφανή και ανεξέλεγκτα; Ας μην ξεχνάμε ότι η γνώση δεν είναι εμπόρευμα, το πτυχίο είναι. Το είπε εξάλλου η υπουργός: «Τόσα λεφτά έχουν επενδύσει οι άνθρωποι, ας τους διευκολύνουμε». Δίνοντάς τους τις υποτροφίες που δεν δίνουμε στα δημόσια ΑΕΙ.

Μα δεν θα είναι κερδοσκοπικά, λένε κάποιοι. Θα τα κάνουν οι δήμοι, η ΓΣΕΕ, η ΠΑΣΕΓΕΣ. Ας προσθέσω το στρατό, την αστυνομία και τη Halliburton. Πολλοί οργανισμοί, πολυεθνικές, συνδικάτα, τράπεζες κ.τ.λ. έχουν σχολές επιμόρφωσης στελεχών, εσωτερικές ή διεθνείς. Με γεια τους με χαρά τους. Για ποιο λόγο να εξισωθούν με πανεπιστήμια, όπως πρόσφατα οι εκκλησιαστικές σχολές; Μυστήριο.

Μας εγκαλούν ορισμένοι ότι βολευόμαστε στη μετριότητα, αρνιόμαστε την αλλαγή και φοβόμαστε τους ξένους. Και μάλιστα αποκαλούν την ΠΟΣΔΕΠ «ομάδα». Δεν είναι προσβλητικό να είσαι ομάδα, εξάλλου «ομάδες» είναι και τα διάφορα λόμπι που πιέζουν για τα συμφέροντά τους. Απλώς η ομάδα αυτή είναι συνδικάτο και οι επικεφαλείς του είναι οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι του κλάδου. Την ομάδα αυτή την ακολουθούν και απεργούν σχεδόν όλες οι σχολές. Μαζί μας αρκετές διοικήσεις, άλλοι κλάδοι εργαζομένων στα πανεπιστήμια και οι ίδιοι οι φοιτητές μας. Οσο για τους «ξένους», δεν είμαστε μόνοι. Σε πολλές χώρες της Ευρώπης η αντίσταση στην ισοπέδωση οργανώνεται. Ας κοιτάξει την ιστοσελίδα της ΠΟΣΔΕΠ (http://www.ntua.gr/posdep) όποιος ενδιαφέρεται για περισσότερα.

Απεργούμε λοιπόν. Γιατί θέλουμε να εκτελούμε με αξιοπρέπεια το λειτούργημα που η κοινωνία μάς έχει αναθέσει. Γιατί αυτό απειλείται. Γι' αυτό απεργούμε.

* Πανεπιστημιακός (ΕΜΠ) Ηλ.ταχ.: ang@math.ntua.gr


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 24/03/2006
Logged
fugiFOX
Veteran
Καταστραμμένος
******
Posts: 8962


Fugi+Fox μια νέα μορφή ζωής...


View Profile
Re: Διαλογος για τα πανεπιστήμια
« Reply #1 on: March 26, 2006, 14:39:34 pm »

Quote from: gpap on March 26, 2006, 14:33:54 pm

Απεργούμε λοιπόν. Γιατί θέλουμε να εκτελούμε με αξιοπρέπεια το λειτούργημα που η κοινωνία μάς έχει αναθέσει. Γιατί αυτό απειλείται. Γι' αυτό απεργούμε.


Δεν διαφωνώ με όλα αυτά, αλλά γιατί πάντα στα αιτήματα μιας απεργίας μπαίνει το οικονομικό κυρίαρχο
και προστίθενται μετά και τα υπόλοιπα;
Φυσικά κανείς δεν διαφωνεί με όλα αυτά τα ζητήματα περι υποχρηματοδότησης κτλ,
αλλά πολύ θα ήθελα να δω (και πιστεύω και όλοι οι υπόλοιποι) μια απεργία με ένα και μοναδικό αίτημα
το οποίο να μην σχετίζεται ούτε άμεσα ούτε έμμεσα με χρήματα
Logged

http://www.mozilla.org/en-US/firefox/new/
gpap
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1693



View Profile
Απ: Διαλογος για τα πανεπιστήμια
« Reply #2 on: March 26, 2006, 14:43:16 pm »

Πάμε στο β' άρθρο του διήμερου. Αυτή τη φορά ο συγγραφέας είναι ...ο εκδότης του Βήματος ο κ. Ψυχάρης. Το  άρθρο είναι το editorial του κυριακάτικου Βήματος. O μπαμπάς μου έλεγε, όταν ένα θέμα γίνεται πρωτοσέλιδο στο Βήμα, καλύετρα ...κλείνε τα ..παντζούρια. Για να δούμε....

ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΔΗΜΟΣΙΑ KAI ΙΔΙΩΤΙΚΗ

ΣΤΑΥΡΟΣ Π. ΨΥΧΑΡΗΣ

H αναστάτωση στον φοιτητικό κόσμο και σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα δεν θα καταλαγιάσει με τις (τουλάχιστον ελαφρές...) δηλώσεις της κυρίας Γιαννάκου ότι δήθεν φταίνε «βολεμένοι» καθηγητές και ευέξαπτοι νέοι που επηρεάζονται από τον Τύπο, την τηλεόραση και από το κακό παράδειγμα που δίνουν οι ξεσηκωμένοι νέοι της Γαλλίας.

Υπεκφυγές απελπισίας ή εθελοτυφλία;

Μάλλον και τα δύο! Γιατί το πρόβλημα δεν βρίσκεται τόσο στον φόβο που προκαλεί ο θεσμός των ιδιωτικών πανεπιστημίων όσο στη συνεχιζόμενη υποβάθμιση των ανωτάτων σπουδών από το ελληνικό κράτος.

Το μόνο που θα μπορούσε να επικαλεσθεί η σημερινή πολιτική ηγεσία είναι ότι ΟΥΔΕΠΟΤΕ οι ελληνικές κυβερνήσεις (με εξαίρεση... τον Καποδίστρια) έδωσαν την προτεραιότητα που ανήκει στην Παιδεία, ως βασικό μοχλό της κοινωνικής και οικονομικής ανάπτυξης του τόπου. Αντί λοιπόν για προκλητικές υπουργικές δηλώσεις, ας αναγνωρίσει ο πολιτικός μας κόσμος την πικρή αλήθεια: χώρες ευρωπαϊκές που επιμένουν επιδεικτικά να αγνοούν την αλληλένδετη σχέση Εκπαίδευσης, Απασχόλησης και Ανάπτυξης ποτέ δεν θα κατορθώσουν να καταστούν μακροπρόθεσμα ανταγωνιστικές.

Και η απάντηση ασφαλώς δεν βρίσκεται μόνο στην εισαγωγή του θεσμού των ιδιωτικών πανεπιστημίων. Το να υπάρχουν KAI ιδιωτικά Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα δεν βλάπτει, αλλά ΜΟΝΟΝ ΕΦΟΣΟΝ η δημόσια παρεχομένη πανεπιστημιακή εκπαίδευση στηριχθεί οικονομικά και οργανωτικά, έτσι ώστε να επιτρέψει σε κάθε νέο φοιτητή στη δημόσια εκπαίδευση να εξοπλισθεί για να δώσει τη μάχη του στον ελληνικό και στον ευρωπαϊκό χώρο.

Με άλλα λόγια, δίλημμα «ιδιωτική ή δημόσια εκπαίδευση» είναι απατηλό. Το κοινωνικό μας σύστημα επιτάσσει πρώτα τη στήριξη της δημόσιας εκπαίδευσης, προτού προχωρήσομε στη διεύρυνσή της.

Εδώ θα τεθεί το ερώτημα: Πού θα βρεθούν οι πόροι για τη στήριξη και την αναβάθμιση αυτή; Μα, ασφαλώς στην αναθεώρηση των προτεραιοτήτων του προϋπολογισμού του Κράτους και, δευτερευόντως βέβαια, στην άντληση όσων πόρων προσφέρονται ακόμη από την Ευρωπαϊκή Ενωση· πόρων που είμαστε συχνά ανίκανοι να απορροφήσομε και να αξιοποιήσομε εγκαίρως.

Ολα τα άλλα, τα περί επηρεασμού από τα MME, του κατεστημένου των «βολεμένων» του ελληνικού εκπαιδευτικού χώρου, είναι φληναφήματα ανάξια σχολιασμού.

Αν το κράτος δεν αποφασίσει τώρα να δώσει την αναγκαία προτεραιότητα στην Εκπαίδευση, θα είναι σαν να αναζητεί θεραπείες ξένες προς την πληγή που πυορροεί!

Το ΒΗΜΑ, 25/03/2006 , Σελ.: A01
Κωδικός άρθρου: B14722A011
Logged
gpap
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1693



View Profile
Απ: Διαλογος για τα πανεπιστήμια
« Reply #3 on: March 26, 2006, 14:47:02 pm »

Τρίτο και τελευταίο γαι σήμερα (ή μέχρι να τσιμπήσω κανένα καινούργιο). Συγγραφέας ο κ. Τιβέριος, συνάδελφος μέλος ΔΕΠ στο ΑΠΘ. Δεν ξέρω γιατί το άρθρο αυτό μου θύμισε εκείνη την κινέζικη παροιμία που ήταν αγαπημένο graffiti το Μάη του 68 και έλεγε 'Όταν το δάκτυλο δείχνει το φεγγάρι ο ηλίθιος κοιτάζει το δάκτυλο'. Περίεργοι συνειρμοί....

Γρηγόρης Παπαγιάννης


Δύο πληγές της Ανώτατης Παιδείας
* Στα τμήματα έχουν σχηματισθεί «παρεούλες» που επηρεάζουν αποφασιστικά τις εκλογικές διαδικασίες


M. A. ΤΙΒΕΡΙΟΣ

Θα ήταν ασφαλώς πιο ταιριαστό, λόγω της επετείου της ελληνικής Εθνεγερσίας και σε συνδυασμό με το ότι τα θέματα της Παιδείας είναι εδώ και χρόνια στην ημερησία διάταξη, να ασχοληθώ σήμερα με την εκπαιδευτική πολιτική της ελληνικής πολιτείας στη διάρκεια της Επανάστασης και στα πρώτα χρόνια του ελεύθερου βίου της. Επειδή όμως ο κόσμος της εκπαίδευσης, και κυρίως της ανώτατης, βρίσκεται την περίοδο αυτή σε αναβρασμό εν όψει των νέων μέτρων που πρόκειται να αναγγελθούν και να ισχύσουν άμεσα, προτίμησα να στραφώ στο παρόν. Θέλω ωστόσο να υπενθυμίσω ότι ήδη από το 1824 η επιτροπή που είχε συσταθεί υπό την προεδρία του Ανθιμου Γαζή για να συντάξει σχέδιο οργάνωσης της «κοινής παιδείας του Εθνους», είχε κάνει προτάσεις που έχουν εφαρμογή ακόμη και στις ημέρες μας, ενώ ο Καποδίστριας με έργα και όχι με λόγια συνέδεε την ανόρθωση και πρόοδο του έθνους με μια ποιοτική παιδεία.

Εχω πολλές φορές στο παρελθόν αναφερθεί σε θέματα ανώτατης παιδείας. Από τα αρνητικά που ταλανίζουν εδώ και χρόνια το ελληνικό πανεπιστήμιο επιλέγω σήμερα, λόγω έλλειψης χώρου, μόνον δύο, που συμβαίνει μάλιστα να μη με έχουν απασχολήσει άλλη φορά. Το ένα σχετίζεται με το διδακτικό ερευνητικό προσωπικό (ΔΕΠ) και το άλλο με τις φοιτητικές παρατάξεις. Θα αρχίσω με το δεύτερο. Ολοι συγκλονιστήκαμε πριν από μερικές εβδομάδες από την είδηση ότι ένας φοιτητής κατά τη διάρκεια ενός πάρτι σε πανεπιστημιακό χώρο τραυματίστηκε βαρύτατα από αγνώστους στην προσπάθειά του να τους εμποδίσει να λεηλατήσουν πανεπιστημιακή - κρατική περιουσία. Με άλλα λόγια, ο φοιτητής έκανε αυτό που θα έπρεπε να κάνουν τα πανεπιστημιακά όργανα και, δεδομένου ότι τα AEI της χώρας είναι κρατικά, το ίδιο το κράτος. Κανένα ωστόσο μέσο μαζικής ενημέρωσης, από όσα βέβαια υπέπεσαν στην αντίληψή μου, δεν ανέφερε ότι ο άτυχος αυτός φοιτητής συμμετείχε σε πάρτι για το οποίο δεν είχε δοθεί άδεια από τις αρμόδιες πανεπιστημιακές αρχές. H απαξίωση των τελευταίων είναι εδώ και καιρό ένα σύνηθες φαινόμενο, χωρίς να υπάρχει εκ μέρους τους κάποια σοβαρή αντίδραση. Αν το νομοθετικό πλαίσιο είναι ανεπαρκές και δεν επιτρέπει την αποτροπή τέτοιων απαράδεκτων ενεργειών, θα έπρεπε να συμβεί κάτι πολύ απλό: να παραιτηθούν τα πανεπιστημιακά όργανα καλώντας συγχρόνως τα κόμματα του Κοινοβουλίου - το κόστος λειτουργίας των οποίων, όπως και αυτό των πανεπιστημίων, φέρει στις πλάτες του ο ελληνικός λαός - να αναλάβουν τα ίδια, μέσω π.χ. μιας διακομματικής επιτροπής, τη διοίκηση των πανεπιστημίων, έτσι ώστε το ΔΕΠ να περιορισθεί στα καθαρά εκπαιδευτικά και ερευνητικά καθήκοντά του. Μήπως τελικά για την απαξίωση του κρατικού πανεπιστημίου, έτσι ώστε το ιδιωτικό να προβάλλεται σήμερα από ορισμένους ως μονόδρομος, «εργάζονται», ακόμη και ακουσίως, και άτομα που αντιμάχονται την ιδιωτική ανώτατη εκπαίδευση;

Ερχομαι στο δεύτερο θέμα μου. Οπως είναι γνωστό, όταν ένα τμήμα προχωρεί σε πλήρωση μιας θέσης διδακτικού προσωπικού, ορίζει τριμελή επιτροπή από ειδικούς για να εισηγηθούν σχετικά στο εκλεκτορικό σώμα. Σε περίπτωση που δεν διαθέτει το ίδιο τους ειδικούς αυτούς, τους αναζητεί σε άλλα πανεπιστήμια. Παρατηρείται όμως συχνά το εξής παράδοξο: όταν ανάμεσα στους υποψηφίους για την προκηρυχθείσα θέση υπάρχει πρόσωπο που υπηρετεί ήδη στο τμήμα, οι μη ειδικοί, που αποτελούν εκ των πραγμάτων και την πλειονότητα, το προκρίνουν αυτόματα, μη λαμβάνοντας υπόψη την αντίθετη άποψη που ενδέχεται να έχουν οι ειδικοί εισηγητές τους οποίους το ίδιο το τμήμα είχε επιλέξει! Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι στις περιπτώσεις αυτές οι προσωπικές σχέσεις υπερτερούν των οποιωνδήποτε ακαδημαϊκών κριτηρίων. Αυτό σημαίνει ότι στα τμήματα έχουν σχηματισθεί, ίσως όχι πάντοτε με συνειδητούς στόχους, «παρεούλες» που επηρεάζουν αποφασιστικά τις εκλογικές διαδικασίες. Πρόκειται για ένα αρνητικό φαινόμενο που έχει επισημανθεί και από την επιτροπή των πρυτάνεων - πώς θα ήταν άλλωστε δυνατόν ένα τέτοιο καρκίνωμα να μη γίνει αντιληπτό -, αν κρίνω από αυτό που σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες εισηγείται στο αρμόδιο υπουργείο. Προτείνει στα εκάστοτε εκλεκτορικά σώματα των τμημάτων να συμμετέχουν κατά πλειοψηφία εξωτερικοί κριτές, ενώ και στις τριμελείς εισηγητικές επιτροπές το ένα μέλος να προέρχεται επίσης από άλλο πανεπιστήμιο. H λύση αυτή κρίνω όμως ότι είναι γραφειοκρατική, χρονοβόρα και πολυδάπανη, άρα και δυσλειτουργική. Θεωρώ προτιμότερο οι εκλογές να μη γίνονται από τα τμήματα αλλά από κεντρικά σώματα πανεπιστημιακών, εξυπακούεται ένα για κάθε ειδικότητα, που θα έχουν συγκροτηθεί από τα ίδια τα πανεπιστήμια. Τα σώματα αυτά θα συνεδριάζουν μία ή δύο φορές τον χρόνο και θα προχωρούν στις εκλογές για όλα τα ελληνικά πανεπιστήμια. Πρόκειται για λύση που εφαρμόζεται σε γενικές γραμμές σε ορισμένα κράτη, όπως π.χ. στην Ιταλία, χώρα με μεσογειακό επίσης... ταμπεραμέντο, αλλά και που σε ζητήματα πανεπιστημίων έχει μια ασύγκριτα μεγαλύτερη παράδοση από μας.

Ο κ. Μιχάλης A. Τιβέριος είναι καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Το ΒΗΜΑ, 25/03/2006 , Σελ.: B53
Κωδικός άρθρου: B14722B532
Logged
gpap
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1693



View Profile
Απ: Διαλογος για τα πανεπιστήμια
« Reply #4 on: March 26, 2006, 14:52:22 pm »

Quote
αλλά πολύ θα ήθελα να δω (και πιστεύω και όλοι οι υπόλοιποι) μια απεργία με ένα και μοναδικό αίτημα
το οποίο να μην σχετίζεται ούτε άμεσα ούτε έμμεσα με χρήματα

Και εγώ Γιώργο μου πολύ θα ήθελα να δω μια απεργία καθηγητών πανεπιστημίου ΜΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΑΙΤΗΜΑ να πάρουμε περισσότερα χρήματα. Γιατί αυτό θα σήμαινε δύο τουλάχιστον κεφαλαιώδεις κατακτήσεις.

Πρώτον ότι έχουμε λύσει τα θεμικά και λειτουργικά μας προβλήματα και
δεύτερον ότι συνειδητοποιήσαμε επιτέλους το ..οικονομικό χάλι και τη μιζέρια μας.

Αλλά ...μετά ξύπνησα.

Γρηγόρης Παπαγιάννης


Logged
Starr
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 247



View Profile
Απ: Διαλογος για τα πανεπιστήμια
« Reply #5 on: March 26, 2006, 15:15:33 pm »

Κι εγώ πολύ θα ήθελα να δω μια απεργία καθηγητών πανεπιστημίου...σκέτο. Grin
Logged

Αν δεν στηρίζεις το ένα σου πόδι έξω απ' τη Γη, ποτέ σου δεν θα μπορέσεις να σταθείς απάνω της.
gpap
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1693



View Profile
Απ: Διαλογος για τα πανεπιστήμια
« Reply #6 on: March 26, 2006, 15:20:36 pm »

Σωστός Starr, πολύ σωστός!!!   Grin Grin

Να βάλω και καμμιά πορεία μέσα...για πιο surreal...... Wink

ΓΠ
Logged
fugiFOX
Veteran
Καταστραμμένος
******
Posts: 8962


Fugi+Fox μια νέα μορφή ζωής...


View Profile
Re: Διαλογος για τα πανεπιστήμια
« Reply #7 on: March 26, 2006, 15:37:28 pm »

να δω τον gpap να πλακώνει τα ματ και τι στον κόσμο! Tongue

(λίγο πιο) σοβαρά τώρα
δεν μπορώ να καταλάβω αυτή το αντιφατικό σχήμα.
Σε κάθε απεργία μπαίνει μέσα και το οικονομικό ζήτημα, αλλά απ'την άλλη gpap λετε
"θα ήθελα να δω μια απεργία καθηγητών πανεπιστημίου ΜΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΑΙΤΗΜΑ να πάρουμε περισσότερα χρήματα.
...
ότι συνειδητοποιήσαμε επιτέλους το ..οικονομικό χάλι και τη μιζέρια μας"

Όπως είπα και στην αρχή δεν είμαι εναντίον, αλλά στο τέλος καταντάει κλισέ,
και έτσι χάνετ-ε/αι το παιχνίδι. Γιατί η κοινή γνώμη σε μεγάλο βαθμό το αντιλαμβάνεται πλέον ως
"πάλι απεργία για την μπάκα τους κανουν".
Εάν όμως γινόταν, έτσι για αλλαγή μια απεργία με αποκλειστικό αίτημα κάτι άσχετο με χρήματα,
θα έδειχνε την αληθινή εικόνα.
Logged

http://www.mozilla.org/en-US/firefox/new/
NetBuster
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1716



View Profile
Re: Διαλογος για τα πανεπιστήμια
« Reply #8 on: March 26, 2006, 15:46:58 pm »

Quote from: fugitive on March 26, 2006, 15:37:28 pm
Όπως είπα και στην αρχή δεν είμαι εναντίον, αλλά στο τέλος καταντάει κλισέ,
και έτσι χάνετ-ε/αι το παιχνίδι. Γιατί η κοινή γνώμη σε μεγάλο βαθμό το αντιλαμβάνεται πλέον ως
"πάλι απεργία για την μπάκα τους κανουν".
Εάν όμως γινόταν, έτσι για αλλαγή μια απεργία με αποκλειστικό αίτημα κάτι άσχετο με χρήματα,
θα έδειχνε την αληθινή εικόνα.

Συμφωνω..Και επαυξανω:Με τι πλαισιο κατεβαινουν σε απεργια οι καθηγητες καθε φορα;;Να το δουμε να το σχολιασουμε.
Logged
gpap
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1693



View Profile
Απ: Διαλογος για τα πανεπιστήμια
« Reply #9 on: March 26, 2006, 15:53:28 pm »

Ρε fugi τα πράγματα είναι πολύ απλά. Μιάς και οι θέσεις μας (των περισσοτέρων δηλαδή) είναι εξασφαλισμένες λόγω της μονιμότητας, τι σου μένει να διεκδικήσεις? Το αυτονόητο, δηλαδή ένα μισθό που να σου εξασφαλίζει ένα αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης. Αυτό δεν ισχύει για τους πανεπιστημιακούς μόνο. Ισχύει για κάθε εργαζόμενο.

Τώρα γιατί είναι λογικό και θεμιτό ο τραπεζοϋπάλληλος των 3000 Ε το μήνα να διεκδικεί 13% αύξηση, ενώ ο καθηγητής πανεπιστημίου των 2000 Ε το μήνα να μην μπορεί να διεκδικήσει παραπάνω από το 1% που του δίνει στο συνολικό του μισθό η (όποια) κυβέρνηση, πραγματικά δεν το καταλαβαίνω.

Και τα θεσμικά αιτήματα είναι βασικά, πολύ βασικά αλλά όπως λέει και ένας παλιότερος στοχαστής "Μέσα σε ένα σπίτι που καίγεται δεν μπορείς να γράφεις δοκίμια για το πράσινο χρώμα των τριζονιών". Αρα τι πιο λογικό, μια διεκδίκηση να ξεκινά από το χρήμα και μετά να έρχονται τα υπόλοιπα.

Από την άλλη βλέπεις πώς μεθοδεύονται πια τα πράγματα στον εργασιακό χώρο. Οι κρατικές επιθέσεις γίνονται επιλεκτικά σε τμήματα εργαζομένων. Πιάνουμε τις ΔΕΚΟ και λέμε. Πότε προσληφθήκατε? πρίν τις ..ΧΧΧΧΧ, ωραία εσείς δεν έχετε πρόβλημα, λουφάξτε και αφήστε να καθαρίσουμε ..τους νεώτερους. Και πάει λέγοντας.

Και να ξέρεις η κλιμάκωση των διεκδικήσεων (περα από τα λεγόμενα και γραφόμενα) πάντοτε είναι.

Να μη χάσουμε τη δουλειά μας,
Να μπορούμε να ζούμε με τα λεφτά που παίρνουμε,
Να έχουμε μια αξιοπρεπή ιατροφαρμακευτική και κοινωνική ασφάλιση.

Τα άλλα ...μετά.

Γρηγόρης Παπαγιάννης
   
Logged
Cyberkat
Guest
Απ: Διαλογος για τα πανεπιστήμια
« Reply #10 on: March 26, 2006, 16:06:52 pm »

Quote
Λάθος. Οι πανεπιστημιακοί μάχονται τα κακώς κείμενα εδώ και δεκαετίες, άλλοτε με επιτυχία κι άλλοτε όχι. Κατάφεραν να γκρεμίσουν τον αναχρονιστικό θεσμό της καθηγητικής έδρας, που καθήλωνε ανθρώπους και καταστάσεις σε φεουδαρχικές σχέσεις υποτέλειας. Νέο αίμα μπήκε στα πανεπιστήμια τα τελευταία χρόνια, αναπτύχθηκαν νέα γνωστικά αντικείμενα πρωτόγνωρα για τον ελληνικό χώρο καθώς και μεταπτυχιακές σπουδές· νησίδες δημιουργικότητας και ακαδημαϊκής πρωτοβουλίας έφεραν τους Ελληνες επιστήμονες σε ισότιμη θέση στο διεθνή χώρο. Υπάρχουν πλέον αρκετοί συνάδελφοι χωρίς ξένα πτυχία, αλλά με διεθνή αναγνώριση στον κλάδο τους. Και σε πολλές περιπτώσεις τα προσόντα των υποψήφιων λεκτόρων είναι ανώτερα από πολλών καθηγητών προ τριακονταετίας.

Φοβερό! Η ανανέωση έγινε γιατί οι γέροι πέθαναν και ήρθαν νέοι που μοιραία ήταν ικανότεροι και πιο καταρτισμένοι. Αν δεν ανανεωνόταν πότε πότε (όταν δηλαδή ο διδάσκων συνταξιοδοτείται και αναλαμβάνει το μάθημα κάποιος άλλος) και το γνωστικό αντικείμενο, δεν θα ήταν πανεπιστήμιο, θα ήταν εκκλησιαστική σχολή.
Η στάση των καθηγητών (ακόμη και των συγγραφέων των άρθρων) είναι αφελής. Τα προβλήματα τα ξέρουμε κι εμείς και ξέρουμε επίσης να τα διατυπώνουμε με μεγαλόσχημο τρόπο. Όπως επίσης ξέρουμε να προτείνουμε λύσεις που δεν πρόκειται ποτέ να διεκδικήσουμε. Γι' αυτό και ποτέ τα τελευταία χρόνια το φοιτητικό κίνημα δεν έχει υποστηρίξει τις διεκδικήσεις σας. Τι εννοώ: οι θεσμοί υπάρχουν και τυπικά είναι σωστοί αλλά δεν λειτουργούν. Υποτίθεται ότι οι τριμελείς επιτροπές εκλογής των μελών ΔΕΠ είναι αντικειμενικές, υποτίθεται ότι οι μετεγγραφές γίνονται με δίκαια κριτήρια, υποτίθεται ότι υπάρχει κρατική χρηματοδότηση και υποτίθεται ότι η κυβέρνηση ενδιαφέρεται για την παιδεία (ακόμη για την ιδιωτική, δεν πειράζει). Το γεγονός ότι τίποτε από τα παραπάνω δεν λειτουργεί ικανοποιητικά σημαίνει ότι δεν αρκεί να αντικαταστήσουμε τις υπάρχουσες επιτροπές με άλλες (και καλά πιο αδιάφθορες) ούτε ότι αν αλλάξει το πλαίσιο χορήγησης μεταγγραφών, δεν θα εξακολουθήσουν να τις εκμεταλλεύονται τα ίδια άτομα. Δηλαδή οι λύσεις πρέπει να διαπνέονται από διαφορετικό πνεύμα αν επιθυμούμε την αλλαγή, αλλιώς απλώς συζητάμε για να συζητάμε όπως πάντα στον ακαδημαϊκό χώρο. Το πρόβλημα είναι ότι ενώ οι καθηγητές είναι δημόσιοι λειτουργοί συμπεριφέρονται ως δημόσιοι υπάλληλοι και ως τέτοιους τους αντιμετωπίζει και το κράτος. Έχουμε καταντήσει το πανεπιστήμιο να είναι ένα δυσλειτουργικό παράρτημα της εφορίας. Ο μόνος τρόπος να σωθεί το πανεπιστήμιο από την λαίλαπα των μεταρυθμίσεων είναι να αποκτήσει διοικητική αυτονομία. Αν υπάρξει αυτή, και τα οικονομικά θα διορθωθούν, και πιο ορθολογικά θα αξιοποιούνται τα ευρωπαικά πακέτα, και οι θεσμοί θα αλλάξουν γιατί πλεόν τα διοικητικά όργανα του πανεπιστημίου θα έχουν αυξημένη ευθύνη και δεν θα τρέχουν στον πρύτανη, τον κοσμήτορα, τον υπουργό για να εγκρίνουν οτιδήποτε. Για να γίνουν αυτά, όμως, χρειάζεται το σθένος του λειτουργού και όχι η προσκόλληση στο μαλακό μας μαξιλάρι.
Κάντε μια απεργία με μοναδικό αίτημα την διοικητική αυτονομία του πανεπιστημίου, έχοντας πρώτα καταρτίσει το πλαίσιο εφαρμογής της με διαπανεπιστημιακές συναντήσεις-επιτροπές κλπ. Τότε και θα σας στηρίξουμε, και θα κάνουμε καταλήψεις και πορείες για το κοινό μας αίτημα. Αλλά όταν μεταξύ των 5 αιτημάτων των ακαδημαϊκών το 1 είναι το μισθολογικό και όταν σε κάθε τηλεοπτική συζήτηση παρουσιάζεται αυτό ως κυρίαρχο, όχι δεν θα πάρουμε. Δεν έχουν πια οι ακαδημαικοί καμία ευθύνη για την κατάσταση?
Μόνο οι νωθροί, αδιάφοροι και απαίσιοι φοιτητές?
Γιατί να θεωρείται surreal η κοινή πορεία φοιτητών και καθηγητών?
Στο Παρίσι πάντως δεν φαινόταν καθόλου surreal.

Quote
Μιάς και οι θέσεις μας (των περισσοτέρων δηλαδή) είναι εξασφαλισμένες λόγω της μονιμότητας, τι σου μένει να διεκδικήσεις? Το αυτονόητο, δηλαδή ένα μισθό που να σου εξασφαλίζει ένα αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης. Αυτό δεν ισχύει για τους πανεπιστημιακούς μόνο. Ισχύει για κάθε εργαζόμενο.

Η διαφορά είναι ότι οι υπόλοιποι εργαζόμενοι δεν έχουν ευθύνη για τον χώρο στον οποίο εργάζονται, τι τους νοιάζει κι αν δεν λειτουργεί σωστά η πολεοδομία? Εσείς έχετε ή τουλάχιστον θα έπρεπε. Άλλωστε με αυτόν τον τρόπο δεν πρόκειται να πάρετε ποτέ τίποτε, ενώ αν προχωρήσετε στην ουσία του ζητήματς και πάρετε μαζί σας τους φοιτητές έχετε κάποια ελπίδα.
Επίσης, συγνώμη, αλλά με 2000 ευρώ ζεις μια χαρά ενώ με 700 πεινάς. Γι' αυτό και οι πεινασμένοι δικαιούνται να παίρνουν μεγαλύτερες αυξήσεις.
« Last Edit: March 26, 2006, 16:11:58 pm by Cyberkat » Logged
jimi
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1273


Live Free or Die...


View Profile
Απ: Διαλογος για τα πανεπιστήμια
« Reply #11 on: March 26, 2006, 16:16:06 pm »

Quote from: gpap on March 26, 2006, 15:53:28 pm
Τώρα γιατί είναι λογικό και θεμιτό ο τραπεζοϋπάλληλος των 3000 Ε το μήνα να διεκδικεί 13% αύξηση, ενώ ο καθηγητής πανεπιστημίου των 2000 Ε το μήνα να μην μπορεί να διεκδικήσει παραπάνω από το 1% που του δίνει στο συνολικό του μισθό η (όποια) κυβέρνηση, πραγματικά δεν το καταλαβαίνω.

Μάλλον μιλάτε για τραπεζουπάλληλο δημόσιας τράπεζας.........Μήπως γιατί δουλεύει περισσότερες τυπικές ώρες????Πιστεύετε ότι όλοι οι πανεπιστημιακοί αξίζουν τόσα λεφτά???(Θα μου πείτε τα αξίζουν όλοι οι τραπεζουπάλληλοι????Τέσπα....Λέμε τώρα....!!!).Γιατί δε φτάνουν 2000 Ε να ζήσει κανείς????

Θα ήθελα να ξέρω πόσες ώρες διδασκαλίας δηλώνει ένας μέσος πανεπιστημιακός και πόσες ώρες δουλεύει πραγματικά.......
« Last Edit: March 26, 2006, 16:18:11 pm by jimi » Logged

Καιρός να  αφήσουμε τους εγωισμούς και να κοιτάξουμε λίγο τον εαυτό μας.....
Nessa NetMonster
Guest
Απ: Διαλογος για τα πανεπιστήμια
« Reply #12 on: March 26, 2006, 16:28:19 pm »

Εντάξει, δεν είναι και τόσο απλά τα πράγματα. Υπάρχει και το ερευνητικό έργο που μπορεί να τρώει πολύ χρόνο. Ο άλλος μπορεί να είναι όλη μέρα κλεισμένος σε ένα υπόγειο και να κάνει τρελά πειράματα με τον Igor (=κανένας μεταπτυχιακός)... ειδικά για τους καθηγητές είμαι της άποψης δώσ'τους λεφτά να έχουνε...

Αντίθετα, αν θέλεις, ο άλλος που παίρνει 3000 ευρώ το μήνα κάπου δε μου κάθεται καλά... πού του χρειάζονται 3000 ευρώ το μήνα; Απλά δεν κοιτάμε αυτόν, γιατί παραδίπλα υπάρχει και ο βιομήχανος που βγάζει της Παναγιάς τα μάτια! Κι εκεί είναι η μεγάλη αδικία.
Logged
Zarathoustra
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1436



View Profile
Απ: Διαλογος για τα πανεπιστήμια
« Reply #13 on: March 26, 2006, 16:54:55 pm »

Το σύστημα της παραγωγής ακαδημαϊκού έργου στην Ελλάδα έχει στον πυρήνα του μια ανεξέλεγκτη ολιγαρχική δομή η οποία έχει καβαλήσει και καπελώσει όλα τα κανάλια πρόσβασης σε αυτο. Αντικειμενικός σκοπός της παρούσας κατάστασης είναι οι επωφελούμενοι αφʼ ενός να συνεχίσουν να επωφελούνται εις το διηνεκές (ad perpetuum) και αφʼ ετέρου, να μην δυναται κανείς να απειλήσει το συνεχιζόμενο σφετερισμό των χρηματων του Ελληνικού απο μέρους τους αμφισβητώντας την παντοδυναμια τους.

Οι στρατηγικές μπλοκαρίσματος των όποιων αντιδράσεων είναι οι εξής:

1. Με τη δημιουργία μονοεδρικών μονοκρατοριών μέσα στα εκπαιδευτικά ιδρύματα όπου για κάθε θεματικό αντικείμενο ή υποαντικείμενο να υπάρχουν οι ολίγοι και εκλεκτοί ή ο εξής ένας, ο οποίος για να φτάσει εκεί που έφθασε έχει δοκιμαστεί, πολλές φορές απάνθρωπα και έχει πάρει το χρήσμα και έχει διαπιστευτεί μέσω διαδικασιών στις οποίες έχει δείξει πίστη και υποταγή στο σύστημα μέσω του οποίου αναδεικνύεται. Ισως αυτο να συμβαίνει και στα πανεπιστημια του εξωτερικού αλλά στην Ελλάδα σπάει κόκκαλα. Αν δεν δε υποστηρίζει κάποιος,το διδακτορικό (και το διαβατήριο για την ακαδημαϊκή καριέρα) γίνεται άπιαστο όνειρο.

2. Με τον αποκλεισμό των πιθανών ανταγωνιστών “απέξω”. Αυτο επιτυγχάνεται μέσω του αμαρτωλού ΔΙΚΑΤΣΑ ή ΔΟΑΤΑΠ ή δεν ξέρω κιʼ εγώ πως λέγεται. Εκεί, αν αντέξεις τη γραφειοκρατία και το σπάσιμο του να δίνεις έτσι για πλάκα ένα, δύο πέντε, δέκα μαθήματα ενώ μπορει να προέρχεσαι από πανεπιστήμιο πολλαπλάσιας αξίας από τα Ελληνικά, ή το γεγονός ότι το σύστημα τεχνηέντως κοιτάει να σε εξουθενώσει πρίν καν σου δοθεί η ευκαιρία να ερευνήσεις ή να εργαστείς, αν μετα από χρόνια κάποια στιγμή καταφέρεις (και πολλοί τα καταφερνουν) τότε πιθανόν να σου δοθεί το δικαίωμα να υπάρξεις.

Η τακτική αυτή της εξουθένωσης, ενώ σε ορισμένα αντικείμενα έχει νόημα, ιδίως για αποφοίτους από πανεπιστήμια ανατολικών χωρών των οποίων η μόνη παραγωγή είναι ιερόδουλες τριχοφυΐας ανοικτού χρώματος, φαίνεται από χαζη έως ύποπτη όταν αφορά πανεπιστήμια τα οποία αποδεδειγμένα είναι καλύτερα στο κρινόμενο αντικείμενο από τα Ελληνικά.

Φυσικά, ουτε συζήτηση για ιδιωτικά (Φτού κακά!!!), μη κερδοσκοπικά (τη στιγμή που και μόνο από τα αποκλειστικά συγγράμματα πολλοί καθηγητές κερδοσκοπούν ασύστολα) ιδωτικά πανεπιστήμια. Αλλοίμονο μας σου λέει αν κάνει ο Κοντομηνάς ένα Οικονομικό Πανεπιστήμιο, Ο Βαρδινογιάννης ένα ναυτιλιακό και ο Κόκκαλης με τη Microsoft ένα ΜΙΤ της ανατολικής Μεσογείου, κάτι η υπογεννητικότητα, κάτι το χαμηλό επίπεδο των υποψηφίων (εδω ήδη μπαίνουν με τρία -3-!!! και πάλι δεν φτάνουν) πάει τα κλείσαμε τα μαγαζιά.

3. Με την άρνηση της αμφισβήτησης της αξίας τους. Σου λέει κύριε, εγω ΔΕΝ ΘΕΛΩ αξιολόγηση και ιστορίες, που να τρέχω να παράξω έργο στα γεράματα. Εδώ ιδρώσαμε να μπούμε, ιδρωσαμε να βγούμε, πού να ξεβολέυεσαι τώρα. Όντως τα Ελληνικά πανεπιστήμια μπορεί να έχουν πολλές φορές απαρχαιωμένα αλλά σίγουρα “βαριά” ύλη και σε συνδιασμό με την απουσία ελέγχου από μέρους κανενός, μπορεί να κουραστείς ΠΟΛΥ για να πάρεις πτυχίο άσχετα αν οι γνώσεις είναι σύγχρονες, πράγμα για το οποίο διαμαρτυρονται εργοδότες και η αγορά - αλλά ποιός τους ακούει αυτούς τους… τρισκατάρατους.

4. Τέλος, κερασάκι στην τούρτα, για να δέσει η κρέμα έχουμε και τους κατα τον Λένιν “χρήσιμους ηλίθιους” δηλαδή διάφορα μειράκια τα οποία με παβλοβιανές ψυχοτεχνικές τα αφιονίζουν και τα βγάζουν στο δρόμο για “επαναστατική γυμναστική κάθε φορά που οι άτολμες κυβερνήσεις πάνε να ανακατέψουν αυτο το κομμάτι του χυλού της νεο-ελληνιοκής πραγματικότητας. Και βλέπεις φοιτητές που υποτίθεται ότι έχουν μέσα τους το σαράκι της δημιουργίας και καινοτομίας να μεταβάλλονται σε αφιονισμένα φερέφωνα χωρίς κανένα ουσιαστικό όφελος αλλά με μακροχρόνια ζημία ενώ οι πραγματικοί ωφελούμενοι γελάνε στην υγεία των κοροϊδων που φωνάζουν για δηθεν δημόσια παιδεία ενώ στην πραγματικότητα προστατέυθουν τα μικρά παραγκοειδή μαγαζάκια τους.

Δε θα κλείσω με την υποκριτική φράση “αυτα όλα φυσικά δεν αφορούν τους άξιους λειτουργούς” κλπ κλπ γιατι αυτοί που έιναι άξιοι δεν ανέχουν σίγουρα αυτή την υποβάθμιση των σπουδών βάσει της οποίας στις διεθνείς αξιολογήσεις τα Ελληνικά πανεπιστήμια αργκομαχουν να σκαρφαλώσουν πάνω από το νούμερο… 500 παγκοσμίως ή το νούμερο 200 πανευρωπαϊκά… Δεν αντέχουν τις αδικίες που πανθομολογούνται, δεν αντεχουν τις καταλήψεις από εξωακαδημαϊκά στοιχεία, τις καταστροφές της δημόσιας περιουσίας, ή/ και του ερευνητικού τους έργου. Αυτοί λοιπόν είναι το κλειδί για να αλλάξει κάτι σε αυτή την υπόθεση. Αλλοιώς, τα πτυχία τους, οι γνώσεις τους και η ακαδημαϊκή ιδιότητα, ιδίως όταν είναι εμπλεκόμενοι σε αδιαφανείς διαδικασίες, είναι για τα μπάζα.

Όπως λέει και ο Πλάτων: “Η επιστήμη χωριζομένη της αρετης, πανουργία, ού σοφία φαίνεται”

Αιδώς αργείοι…

Σχόλιο από Γρηγόρης Μαλούκος
Logged
Cyberkat
Guest
Απ: Διαλογος για τα πανεπιστήμια
« Reply #14 on: March 26, 2006, 17:01:54 pm »

Ε ρε Παρίσι που μας χρειάζεται.....



    


   



« Last Edit: March 26, 2006, 17:06:18 pm by Cyberkat » Logged
Pages: [1] 2 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...