• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 17, 2025, 00:39:43 am

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 17, 2025, 00:39:43 am

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Yamal
[June 16, 2025, 23:46:31 pm]

[Οργάνωση Υπολογιστών] Γε...
by RAFI
[June 16, 2025, 22:46:54 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 19:49:00 pm]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 16:56:56 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by Λαμπτήρας
[June 16, 2025, 15:55:08 pm]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[June 16, 2025, 13:28:21 pm]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[June 16, 2025, 12:13:45 pm]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 12:01:53 pm]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by George_RT
[June 16, 2025, 10:22:18 am]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[June 16, 2025, 01:56:37 am]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by nmpampal
[June 15, 2025, 16:25:56 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ανέβασμα θεμά...
by tzortzis
[June 14, 2025, 16:54:08 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by el mariachi
[June 14, 2025, 11:56:45 am]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:55 am]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 09:58:14 am]

Αλέξης Τσίπρας, η επιστρο...
by Yamal
[June 14, 2025, 04:42:23 am]

Έναρξη Δηλώσεων Συμμετοχή...
by IEEE SB
[June 14, 2025, 00:10:19 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9960
Latest: valco08
Stats
Total Posts: 1426678
Total Topics: 31711
Online Today: 164
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 55
Guests: 102
Total: 157
Kwst@ss_
Chr1sgr
el mariachi
george polymeros
Deviate
Elenit
aalmpanb
Northern Eagle
andyy
miltan8
acolak
Mikekmp
Giorgos2222
DemetriosL
Giannis Masterio
Saint_GR
tasos gourd
superkolios
m.renia
dkonst
alex_samaras_
EiriniGeo
vagk
babis.o.sougias
Maximos7
sigklitiki
arisap
Spyridon01101
mpizos
antontsiorvas
Ulmo
Βασιλης
Yamal
Christina_R
Zaxarenia
maria.r
apol
anon
akoil
satsok
VaiosG
vastridam
leolam
Carot1456
soph553
kouf
Born_Confused
ELEF
sassi
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads
με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!
THMMY.gr > Forum > Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία > Πανεπιστήμιο και Παιδεία > Παιδεία U18 (Moderators: Tasos Bot, PolarBear) > Ειδικό σχολείο για υπερευφυή παιδιά
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: [1] 2 3 ... 20 Go Down Print
Author Topic: Ειδικό σχολείο για υπερευφυή παιδιά  (Read 28041 times)
Nessa NetMonster
Καταστραμμένος
********
Posts: 7044


Ιούνιος 1999 - 19/7/2009


View Profile
Ειδικό σχολείο για υπερευφυή παιδιά
« on: April 18, 2008, 17:59:55 pm »

Το επαναφέρω γιατί καμιά φορά το σκέφτομαι πολύ...

Θα πρέπει κάποια στιγμή να ιδρυθεί ειδικό σχολείο για υπερευφυή παιδιά (κατά τα πρότυπα του Μουσικού που είναι για παιδιά με μουσικό αυτί) όπου θα κάνουν ανώτερου επιπέδου μάθημα στα μαθηματικά και στη φυσική. Η εισαγωγή θα πρέπει να γίνεται με τεστ IQ (πάλι κατά τα πρότυπα του τεστ μουσικών δεξιοτήτων στο Μουσικό) από μικρή ηλικία.

Παλιότερα το είχα ξαναπεί ότι θα πρέπει τα παιδιά να κάνουν τεστ IQ από μικρά και αναλόγως να πηγαίνουν στο κατάλληλο τμήμα, και μου την έπεσαν κάποιοι που έλεγαν για ρατσισμούς και μαλακίες. Ωστόσο αν δεχτούμε ότι το ζητούμενο είναι το ίσο δικαίωμα όλων στην ευτυχία μέσω της αυτοανάπτυξης, η ενιαία αντιμετώπιση είναι παράλογη.

Τα χαρισματικά παιδιά γίνονται δυστυχισμένα όταν δε μπορούν να προχωρήσουν με το φυσικό τους ρυθμό. Παθαίνουν ένα σωρό ψυχολογικά προβλήματα: κατάθλιψη λόγω μονοτονίας και διανοητικής απραξίας (το "διάβασμα"(=γράψιμο) αντί να ισοδυναμεί με μάθηση γίνεται ανούσια χειρωνακτική εργασία), διάσπαση προσοχής, απομόνωση από το περιβάλλον που δεν τους καταλαβαίνει, εχθρότητα προς τους μέσους ανθρώπους (καθώς τους δημιουργείται η ασυνείδητη εντύπωση ότι οι τελευταίοι ευθύνονται για τον εξαναγκασμό τους σε μια ανούσια ζωή), παραίτηση, ίσως και προδιάθεση για Αλτσχάιμερ (αν δε χρησιμοποιείς το μυαλό σου αυξάνονται οι πιθανότητες να ασθενήσεις). Είναι σκληρό και άδικο.

Ελπίζω πλέον να έχετε πειστεί ότι είχα δίκιο σ'αυτά που έλεγα τότε...
Logged

Διεθνιστική Εργατική Αριστερά
Διεθνιστική Αριστερά
Εργατική Αριστερά
RedNet Θεσσαλονίκης
smo
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1929


aoum


View Profile
Ειδικό σχολείο για υπερευφυή παιδιά
« Reply #1 on: April 19, 2008, 01:32:00 am »

Quote from: Nessa NetMonster on April 18, 2008, 17:59:55 pm
Παλιότερα το είχα ξαναπεί ότι θα πρέπει τα παιδιά να κάνουν τεστ IQ από μικρά και αναλόγως να πηγαίνουν στο κατάλληλο τμήμα,

Τα τεστ iq ειναι αναξιοπιστα απανθρωπα και πανω απο ολα τελευταια αποδειχτικε οτι ειναι απολυτως αναποτελεσματικα για τον σκοπο που δημιουργηθηκαν.
(θα μπορουσα να παραεθεσω και σχετικο link αλλα δεν το κανω για να μην δημιουργηθει παλι κλιμα αντιπαραθεσης νομιζω οτι ολοι οι συνομιλουντες μπορουν να αντιλειφθουν την αναποτελεσματικοτητα τετοιων τεστ)

Οσο για τα υπολοιπα συμφωνω εν μερη αλλα θα θελα να πω οτι ενα σχολειο για αυτα τα ιδιαιτερα παιδια θα ειχε και πολλα αρνητικα θα επικεντρωνοταν πολυ στις δεξιοτητες τους στεροντας τους αλλες κοινωνικες δραστηριοτητες η ισως στεροντας μια πολυπλευρη γνωση.Το ιδανικο θα ηταν απλα αυτα τα μαθηματα πχ μαθηματικα να τα κανουν εκτος ταξης με αλλους καθηγητες θα ηταν αρκετο νομιζω.
Logged

oblivion
^^DaRk_HunTeR
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2149


0001 0010 0100 0010


View Profile
Ειδικό σχολείο για υπερευφυή παιδιά
« Reply #2 on: April 19, 2008, 07:21:42 am »

Οσον αφορα τις Ολυμπιαδες και γενικα την διαδικασια προετοιμασιας...ειχαμε κανει μια κουβεντα στο σχολειο θυμαμαι με εναν καθηγητη ο οποιος ειχε αναλαβει και παλιοτερα να προετοιμασει  παιδια τα οποια σκοπευαν να συμμετασχουν.Ο ιδιος μας ειχε αναφερει το θεματακι που υπηρχε και υπαρχει με τους Αθηναιους...
Περα απο την προσωπικη θεληση ομως, λειπει η κρατικη μεριμνα και αυτο φαινεται και στην οργανωση των ομαδων και στα τελικα αποτελεσματα.

Θεωρω οτι στο θεμα των τεστ με καλυψε ο/η smo...


Quote from: Nessa NetMonster on April 18, 2008, 17:59:55 pm

Τα χαρισματικά παιδιά γίνονται δυστυχισμένα όταν δε μπορούν να προχωρήσουν με το φυσικό τους ρυθμό. Παθαίνουν ένα σωρό ψυχολογικά προβλήματα: κατάθλιψη λόγω μονοτονίας και διανοητικής απραξίας (το "διάβασμα"(=γράψιμο) αντί να ισοδυναμεί με μάθηση γίνεται ανούσια χειρωνακτική εργασία), διάσπαση προσοχής, απομόνωση από το περιβάλλον που δεν τους καταλαβαίνει, εχθρότητα προς τους μέσους ανθρώπους (καθώς τους δημιουργείται η ασυνείδητη εντύπωση ότι οι τελευταίοι ευθύνονται για τον εξαναγκασμό τους σε μια ανούσια ζωή), παραίτηση, ίσως και προδιάθεση για Αλτσχάιμερ (αν δε χρησιμοποιείς το μυαλό σου αυξάνονται οι πιθανότητες να ασθενήσεις). Είναι σκληρό και άδικο.

Ελπίζω πλέον να έχετε πειστεί ότι είχα δίκιο σ'αυτά που έλεγα τότε...
εμενα παντως με επεισες οτι περιγραφεις τον ευατο σου... Grin

οχι αλλο καρβουνο...

Quote from: Nessa
Θα πρέπει κάποια στιγμή να ιδρυθεί ειδικό σχολείο για υπερευφυή παιδιά

Παλιότερα το είχα ξαναπεί ότι θα πρέπει τα παιδιά να κάνουν τεστ IQ από μικρά και αναλόγως να πηγαίνουν στο κατάλληλο τμήμα, και μου την έπεσαν κάποιοι που έλεγαν για ρατσισμούς και μαλακίες. Ωστόσο αν δεχτούμε ότι το ζητούμενο είναι το ίσο δικαίωμα όλων στην ευτυχία μέσω της αυτοανάπτυξης, η ενιαία αντιμετώπιση είναι παράλογη.

Zig Hail!!!
δωρακι
Logged

Without order nothing can exist without chaos nothing can evolve

Timeo hominem unius libri
The minstrel
Nessa NetMonster
Καταστραμμένος
********
Posts: 7044


Ιούνιος 1999 - 19/7/2009


View Profile
Ειδικό σχολείο για υπερευφυή παιδιά
« Reply #3 on: April 21, 2008, 07:32:41 am »

Dark Hunter, πέρα από ειρωνίες και προσβολές έχεις να πεις τίποτα;

Τι σου φαίνεται ναζιστικό σ'αυτά που λέω; Ότι πρέπει να ιδρυθεί ειδικό σχολείο για τα υπερευφυή παιδιά μου φαίνεται αυτονόητος σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην ιδιαίτερη προσωπικότητα του κάθε ανθρώπου. Ναζιστές είναι άνθρωποι σαν εσένα, που μισούν τη διαφορετικότητα και προσπαθούν με κάθε τρόπο να ποδοπατήσουν την προσωπικότητα των γύρω τους.

Smo δεν ξέρω κάτι πιο αξιόπιστο από τα τεστ IQ. Κάποιο κριτήριο πρέπει να χρησιμοποιηθεί πάντως.
Logged

Διεθνιστική Εργατική Αριστερά
Διεθνιστική Αριστερά
Εργατική Αριστερά
RedNet Θεσσαλονίκης
Nessa NetMonster
Καταστραμμένος
********
Posts: 7044


Ιούνιος 1999 - 19/7/2009


View Profile
Ειδικό σχολείο για υπερευφυή παιδιά
« Reply #4 on: April 21, 2008, 08:25:52 am »

Ε λοιπόν βίδωσα τώρα. Ορισμένοι έχουν τεράστιο κόμπλεξ με όσους έτυχε να γεννηθούν ικανότεροι από αυτούς. Για τη δυστυχία και την απομόνωση των παιδιών που προανέφερα ευθύνονται στενόμυαλοι άνθρωποι σαν τον Dark Hunter. Άνθρωποι που μισούν την ελευθερία, γιατί φαντάζονται ότι αν αφήσουν τους ανθρώπους να αναπτυχθούν ελεύθερα τότε οι πιο ταλαντούχοι θα τραβήξουν την προσοχή πάνω τους, θα αποκτήσουν κύρος και... κάτι θα γίνει τελοσπάντων. Λες και ενοχλεί κανέναν αν επιλέγει ο καθένας το ρυθμό μάθησης που ταιριάζει στο μυαλό του, ή αν διευκολυνθούν οι υπερευφυείς άνθρωποι να γίνουν επιστήμονες και ίσως ερευνητές. Λες και φταίνε σε κάτι όσοι γεννήθηκαν διαφορετικοί ώστε να πρέπει να το "διορθώσουμε", και μάλιστα επώδυνα.

Είναι πολύ μικρόψυχο να αισθάνεσαι ότι απειλείσαι από κάποιον μόνο και μόνο επειδή έχει περισσότερες ικανότητες. Αυτός ο άνθρωπος αν του φερθείς σωστά, αν γίνει ευτυχισμένος και προσαρμοσμένος στο περιβάλλον του, το μόνο που θα έχει στο μυαλό του θα είναι να κάνει κάτι καλό για την ανθρωπότητα - και θα τα καταφέρει, γιατί μπορεί. Αν του φερθείς σκάρτα όπως γίνεται σήμερα, αν τον βάλεις σε ένα ισοπεδωτικό περιβάλλον που δεν του ταιριάζει και δεν τον αφήνει να αναπτυχθεί σύμφωνα με τη φύση του, θα γίνει δυστυχής, μίζερος και εχθρικός. Και θα έχει μέσα του πικρία και μίσος. Συγχαρητήρια, μόλις δημιούργησες έναν επικίνδυνο άνθρωπο - πανέξυπνο και με αισθήματα εκδίκησης.

Καλά, δε ντρέπεστε λίγο; Όλοι σας. Και λέω τον Dark Hunter, τον aliakmwn, το Δημάκη, τον chggr, το jimi, τη Cyberkat και γενικά όλους όσους ξινίζουν τα μούτρα τους μ'αυτά που λέω. Τι φοβάστε ρε; Μη μορφωθεί ο άλλος παραπάνω; Αφού τόσο μπορεί, τόσο να κάνει. Δεν κατάλαβα δηλαδή. Γκρινιάζω εγώ για το Αθλητικό, επειδή κάνουν παραπάνω αθλήματα; Αφού εγώ ούτε σε πέντε ζωές δε θα μπορούσα να κάνω αυτά που κάνουνε. Γκρινιάζω για τα αδέρφια μου που πάνε στο Μουσικό και μαθαίνουνε τόσα όργανα; Αφού έχουνε μουσικό αφτί, καλώς να πάνε εκεί και να παίζουν μουσική από το πρωί μέχρι το βράδυ άμα γουστάρουνε. Η φυσική ευφυΐα γιατί να μην καλλιεργηθεί; Γιατί να καταπιεστεί; Τι φοβάστε; Ε λοιπόν σας πληροφορώ ότι αυτοί οι άνθρωποι καταλήγουν να φοβούνται και να μισούν πολύ περισσότερο από ό,τι εσείς αυτούς. Και ότι με τη νοοτροπία σας τους ωθείτε να γίνουν πολύ περισσότερο ελιτιστές από ό,τι αν τους επιτρεπόταν να διαχωριστούν όταν και σε ό,τι ήθελαν. Τους ωθείτε να γίνουν ακραία αντικοινωνικοί, ακριβώς γιατί τους ρίχνετε από μικρούς σε ένα περιβάλλον όπου απομονώνονται. Τους ωθείτε να υιοθετήσουν ακραίες απόψεις από καθαρή άμυνα. Τους ωθείτε να απορρίψουν εντελώς τη συλλογικότητα. Δεν το καταλαβαίνετε;
Logged

Διεθνιστική Εργατική Αριστερά
Διεθνιστική Αριστερά
Εργατική Αριστερά
RedNet Θεσσαλονίκης
Alexkasgr
Honoured Member - Veteran
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
**********
Gender: Male
Posts: 4577


Έτη φωτός μπροστά...


View Profile
Ειδικό σχολείο για υπερευφυή παιδιά
« Reply #5 on: April 21, 2008, 10:46:21 am »

Nessa διάβασε κανένα βιβλίο Παιδαγωγικής πρώτα, και μετά τα ξαναλέμε.
Αυτό που λες κάλλιστα θα μπορούσε να επεκταθεί στο να κάνουμε όλοι ένα test IQ (ασχολίαστο) και μετά να παίρνουμε τον κατάλληλο δάσκαλο του επιπέδου μας στο σπίτι και να προχωράμε με το ρυθμό που μας επιτρέπει η ευφυΐα μας, για να μην καταπιεζόμαστε.

Τόσα χρόνια, αυτό κατάλαβες ότι είναι το νόημα του σχολείου?
Logged
Aurelius
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Posts: 4056


Τρια πουλακια καθονταν, στον κηπο και λαλούσαν...


View Profile
Ειδικό σχολείο για υπερευφυή παιδιά
« Reply #6 on: April 21, 2008, 11:08:30 am »

Καλα, Nessa, δεν διαφωνω οτι θα επρεπε να υπαρχει καταλληλοτερη φροντιδα για αυτους που διαφερουν ειτε προς τα πανω ειτε προς τα κατω. Αλλα αν γινονται διαχωρισμοι, ακομη περισσοτερο με βαση ενα τεστ IQ, τοτε θα δημιουργησεις πολλα περισσοτερα προβληματα. Αυτα δεν ειναι θεματα τα οποια μπορεις τοσο ευκολα να τα αναλυσεις, και σιγουρα οσο εξυπνος-η και αν εισαι τοσο ευκολα να λυσεις. Οση εξυπναδα και να εχεις, ουτε εισαι παιδαγωγος ουτε κατι αντιστοιχο για να γνωριζεις επιστημονικα(οπως πολυ σωστα παντα προσπαθεις) να δωσεις λυση και απαντηση.

Το σχολειο, δεν ειναι ζωντανη εγκυκλοπαιδεια, ουτε το μερες στο οποιο ανατρεφουμε τους αυριανους πρωταθλητες. Και συμφωνω οτι θα επρεπε να υπαρχουν διαφορετικων ειδων σχολεια. Σχολεια τα οποια να επικεντρωνονται πιο πολυ σε φυσικες επιστημες, σχολεια που να στοχευουν σε ανθρωπολογικες επιστημες κοκ. Και να υπαρχουν ταξεις, οπου ισως με σωστο τροπο να γινεται καταλληλοτερς τροπος διαχωρισμου των παιδιων σε τμηματα, εκτος του αλφαβητικου. Αλλα αυτο απεχεις παρασαγγας απο ολα οσα εσυ προτεινεις. Και αυτα τα οποια προτεινεις ειναι ακραια ταξικα. Σε αυτες τις περιπτωσεις ειναι που δημιουργεις καστες εξυπνοτερων, οι οποιοι ανατρεφονται για να γινουν οι μελλοντικοι ηγετες ή επιστημονες κτλ, προκαθοριζοντας την μοιρα ολων των υπολοιπων.

Γιατι αν εχεις τους σουπερ πανεξυπνους ανθωπους συγκεντρωμενους, για ποιο λογο να υπαρχουν ή να σπουδαζουν οι υπολοιποι?
Logged

My website: http://staff.science.uva.nl/~gavves/
My blog: http://stratisgavves.blogspot.com/

Και τελος, το νεο site που φτιαχνω, www.antoniagavve.com. Αν υπαρχουν τιποτα ιδεες, ή προτασεις ειναι ιδιαιτερως ευπροσδεκτες. Αν καποιος ξερει και νορβηγικα, ακομα καλυτερα Tongue
Nessa NetMonster
Καταστραμμένος
********
Posts: 7044


Ιούνιος 1999 - 19/7/2009


View Profile
Ειδικό σχολείο για υπερευφυή παιδιά
« Reply #7 on: April 21, 2008, 11:40:50 am »

@Alex: Αν ήταν να παίρνεις δάσκαλο στο σπίτι τότε προφανώς δε θα χρειαζόταν το τεστ IQ, θα προχωρούσες όπως ήθελες έτσι κι αλλιώς.

Δηλαδή ποιο είναι το νόημα του σχολείου;

Δε χρειάζεται να διαβάσω κανένα βιβλίο παιδαγωγικής για να καταλάβω ότι η ενιαία αντιμετώπιση προσβάλλει την προσωπικότητα του ατόμου, δημιουργώντας αποστροφή και απελπισία τόσο στους καλύτερους όσο και στους χειρότερους (προσωπικά έχω βρεθεί και στις δύο θέσεις, σε διαφορετικούς φυσικά τομείς), ενώ ικανοποιεί μόνο όσους βρίσκονται κάπου στη μέση.

@Aurelius: Ο καθένας σπουδάζει καταρχάς για τον εαυτό του, και από εκεί και πέρα χρησιμοποιεί τις σπουδές του για να προσφέρει όσα μπορεί. Περί "κάστας" τώρα: καταλαβαίνω πολύ καλά ότι για εντελώς υλικούς λόγους θα πρέπει ο καθένας να αποφασίζει για τη δική του μοίρα, ακριβώς επειδή κανένας δεν είναι δυνατόν να αναλάβει να υπερασπίσει τα δικά σου συμφέροντα και να μην προωθήσει τα δικά του. Παραδέχομαι ότι θα μου άρεσε αν μπορούσε να υπάρξει μία απόλυτα ανιδιοτελής "κάστα" ευφυών ατόμων που θα φρόντιζε με αυτοθυσία για το καλό των υπολοίπων, και στο παρελθόν (πριν συνειδητοποιηθώ πολιτικά) αναρωτιόμουν αν θα μπορούσε κάπως να διασφαλιστεί κάτι τέτοιο... αλλά δυστυχώς είναι ιδεαλιστικό. Όποια "κάστα" αναλάβει υπεύθυνες θέσεις, δε θα έχει κανένα συμφέρον να φροντίσει για τους υπόλοιπους πριν από τον εαυτό της, ή να καθίσει και να σκεφτεί τις επιθυμίες και ανάγκες των άλλων πάνω από τις δικές της. Όμως εδώ δε λέω για τη δημιουργία κάποιας κάστας, δε μιλώ για παραπάνω δικαιώματα. Μιλώ για υγιή μόρφωση, που θα εκλαμβάνεται από κάθε παιδί ως σύμφωνη με τη φύση του και τις ανάγκες του. Έτσι κι αλλιώς το αν θα δημιουργηθεί μία κάστα εξαρτάται από άλλους κοινωνικούς παράγοντες και δεν πάει ανάλογα με την εκπαίδευση που πήρε κάποιος.
Logged

Διεθνιστική Εργατική Αριστερά
Διεθνιστική Αριστερά
Εργατική Αριστερά
RedNet Θεσσαλονίκης
Wade
Veteran
Καταστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 5795



View Profile WWW
Ειδικό σχολείο για υπερευφυή παιδιά
« Reply #8 on: April 21, 2008, 11:46:21 am »

Συμφωνώ κατά βάση με την Νέσσα στο ότι καλό είναι να δίνονται στα χαρισματικά παιδιά μια ευκαιρία να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους, και να αξιοποιήσουν στο μέγιστο τις νοητικές τους ικανότητες.  Κάποια παιδιά μπορεί να έχουν εξαιρετικές ικανότητες σε διάφορους τομείς, όπως για παράδειγμα αυξημένη μαθηματική ευφυϊα.  Δεν πιστεύω πως είναι ρατσιστικό το να βοηθιούνται αυτά τα παιδιά να αναπτύξουν το μαθηματικό τους μυαλό!

Αυτό όμως στο οποίο θα διαφωνήσω με την Νέσσα είναι το τεστ IQ, τα οποία είναι αναξιόπιστα, όπως προαναφέρθηκε.  Δεν νομίζω πως μπορούν να δώσουν ασφαλή απάντηση σχετικά με το πού εντοπίζεται η ευφυΐα του παιδιού.  Αυτό που θα μπορούσε να γίνει είναι να πηγαίνουν όλα τα παιδιά στο ίδιο σχολείο, αλλά να κρίνεται από τους δασκάλους σε ποιον τομέα έχει κάποιο παιδί μεγάλη εμφυτη ικανότητα.  Από κει και πέρα, μπορεί να δοθεί στο παιδί η ευκαιρία να ασχοληθεί μ' αυτό περισσότερο.
Logged

Aurelius
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Posts: 4056


Τρια πουλακια καθονταν, στον κηπο και λαλούσαν...


View Profile
Ειδικό σχολείο για υπερευφυή παιδιά
« Reply #9 on: April 21, 2008, 11:55:02 am »

Εγω ουτε πιστευω ουτε θελω καποιος πιο εξυπνος απο τον μεσο ορο,  να πρεπει και μπορει να αποφασιζει για το κοινωνικο συνολο. Κανεις δεν ειναι τοσο εξυπνος, οσο μια κοινωνια αθροιστικα.

Αυτες οι αποψεις συναδουν με ολιγαργια και ιδανικη κοινωνια του Πλατωνα και οχι με Διεθνιστικη Αριστερα.

Το ξαναλεω. Η κοινωνια και η πολιτεια ως επισημη και γραφειοκρατικη εκφανση αυτης, οφειλει να προσφερει, να βοηθα, αλλα και να παιρνει τα μεγιστα απο καθε ατομο ξεχωριστα, αλλα χωρις να το διαχωριζει απο την υπολοιπη κοινωνια. Δεν ειμαστε γραναζια ανα κατηγοριες: εγω ειμαι καλυτερος στην ταχυτητα, εσυ καλυτερος στην αντοχη, ο τριτος καλυτερος στην κατανομη ροπης.
« Last Edit: April 21, 2008, 12:24:38 pm by Aurelius » Logged

My website: http://staff.science.uva.nl/~gavves/
My blog: http://stratisgavves.blogspot.com/

Και τελος, το νεο site που φτιαχνω, www.antoniagavve.com. Αν υπαρχουν τιποτα ιδεες, ή προτασεις ειναι ιδιαιτερως ευπροσδεκτες. Αν καποιος ξερει και νορβηγικα, ακομα καλυτερα Tongue
DhP
Guest
Ειδικό σχολείο για υπερευφυή παιδιά
« Reply #10 on: April 21, 2008, 12:01:44 pm »

Οι ιδιοφυϊες δεν χρειάζονται ειδικά σχολεία.
Οι ιδιοφυϊες, όπως το αποδεικνύει και η ιστορία, ξεχωρίζουν χωρίς "σπρώξιμο" από "ειδικά" σχολεία.
Logged
pandora
Καταστραμμένος
********
Gender: Female
Posts: 6443


madness


View Profile
Ειδικό σχολείο για υπερευφυή παιδιά
« Reply #11 on: April 21, 2008, 12:11:14 pm »

Χωρίς καμία διάθεση να εμπλεκώ στο επερχόμενο ξεκατίνιασμα ελλείψει γνώσεων, παραθέτω το μοναδικό πράγμα για το οποίο έχω - κάποια στοιχειώδη - γνώση.

Νέσσα έχω σπουδάσει μουσική από μικρή (7χρονών περίπου), και αυτό που ξέρω από την εμπειρία μου και από τους μουσικούς που συναναστράφηκα και που με δίδαξαν είναι ότι αυτό που λές με το "αυτί", είναι ουσιαστικά ένα 5% των επαγγελματιών μουσικών. Για την ακρίβεια υπάρχει αυτό που λέμε το ταλέντο του "απόλυτου αυτιού",  δηλαδή ότι κάποιος με κλειστά τελείως μάτια ακούει απλά μία νότα στο πιάνο (ή σε οποιοδήποτε άλλο όργανο) και λέει πχ "αυτό είναι ντό". Πρόκειται για το ταλέντο αυτού που ονομάζουν οι μουσικοί, κυρίως των ωδείων, "απόλυτο αυτΙ". Είχα μια δασκάλα, εξαίρετη τραγουδίστρια της jazz πρίν κάποια χρόνια, η οποία μου δίδασκε dictee. Μπορούσε να αναγνωρίσει ότι η συχνότητα του χτύπου του κινητου της ήταν πχ Re#. Αυτό όμως είναι εξαιρετικά σπάνιο. Η συγκεκριμένη κατηγορία ανθρώπων ίσως και να είναι απλώς ένα 2% των μουσικών, ούτε κάν ένα 5%.

Από κει και πέρα, η επόμενη κατηγορία "μουσικών αυτιών", που είναι και η πλειοψηφία των ταλαντούχων και επιτυχημένων μουσικών, είναι όσοι έχουν "σχετικό αυτί". Το σχετικό αυτί σημαίνει ότι μπορείς να γράψεις άριστο dictee, με βάση την πρώτη νότα που σου δίνεται. Δηλαδή, σε αντίθεση με την προηγούμενη κατηγορία των "απόλυτων αυτιών", ο μουσικός χωρίς εξαντλητική εξάσκηση δεν μπορεί να αναγνωρίσει με κλειστά μάτια αν μία μόνο νότα που του παίζουν στο πιάνο είναι ντό ή ρε, πράγμα που μπορεί να κάνει ο..."απόλυτος".  Γι'αυτό και στο dictee που γράφεται στις Πανελλήνιες, που απευθύνεται φυσικά σε όλο τον κόσμο που θέλει να σπουδάσει μουσική και όχι μόνο στα "απόλυτα αυτιά", δίνεται η πρώτη νότα πάντα (πχ το κομμάτι που παίζεται αρχίζει με την νότα ρε - αν ξέρει κάποιος κάτι άλλο ας με διορθώσει). Το ίδιο γίνεται ακόμη και στις πιό δύσκολες εξετάσεις των ωδείων για dictee και σολφέζ, δηλαδή δίνεται αρχικά η πρώτη νότα, και μετά με σημείο αναφοράς αυτήν,γράφεις με "σχετικό" τρόπο το υπόλοιπο κομμάτι, και αν έχεις πολύ καλό σχετικό αυτί μπορείς να πάρεις 10.

Τι θέλω να πώ με όλα αυτά. Ότι το μουσικό σχολείο δεν έχει μόνο το 2% των ¨απόλυτων" που περιέγραψα παραπάνω μέσα, ούτε είναι φτιαγμένο μόνο γι'αυτούς, τουλάχιστον το δημόσιο μουσικό σχολείο που υπάρχει σήμερα. Το να πιστεύουμε κάτι τέτοιο είναι πλάνη. Έχω φίλους που σπούδασαν και αρίστευσαν σε μουσικά σχολεία και μουσικές σχολές χωρίς να έχουν απόλυτο αυτί, και σήμερα κάνουν καρριέρα στο εξωτερικό. Το σχολείο είναι φτιαγμένο και για τους κάπως προικισμένους, αλλά κυρίως για όσους έχουν κλίση στη μουσική και είναι πολύ πολύ καλά διαβασμένοι.

Το είδος σχολείου "ειδικών δεξιοτήτων" που περιγράφεις Νέσσα, αυτή τη στιγμή ίσως να υπάρχει μόνο στο εξωτερικό. Πχ η καθηγήτριά μου του πιάνου είχε μια γνωστή της σολίστ σε ένα τέτοιο σχολείο στη Γερμανία που ήταν ειδικά σχεδιασμένο μόνο για σολίστ. Δηλαδή για ανθρώπους πυ δεν κάνουν λάθη όταν παίζουν νότες, παίζουν τη μεγάλη πλειοψηφία των κομματιών που τους δίνονται απ' έξω (πράγμα πάρα πάρα πολύ δύσκολο, ειδικά πχ αν παίζεις σονάτα μπετόβεν που είναι 20 πυκνογραμμένες σελίδες, ή ακόμη χειρότερα αν παίζεις Λίστ), και απλά θελουν να βελτιώσουν το χρώμα και την έκφασή τους πιανιστικά. Αυτά τα σχολεία δεν υπάρχουν στην Ελλάδα, αλλά ακόμη και στο εξωτερικό ξέρω ότι απευθύνονται σε μεγαλύτερες ηλικίες και όχι σε παιδιά. Δηλαδή σε άτομα με διαμορφωμένο χαρακτήρα και με μεγάλη σιγουριά για τις επιλογές σταδιοδρομίας που έχουν κάνει, με την αντίστοιχη ωριμότητα να μπορούν να αντέξουν τις πιέσεις που έχει το κυνήγι του "πρωταθλητισμού" σε οποιοδήποτε επαγγελματικό χώρο, αλλιώς θα καταλήξουν ή με τσεκούρια και μπαλτάδες ή να παίρνουν ψυχοφάρμακα.

Το να γίνουν τέτοια σχελεία για μικρές ηλικίες δεν ξέρω αν θα ήταν καλό ή όχι, όπως είπα και στην αρχή του μηνυματός μου δεν έχω τις απαραίτητες γνώσεις ψυχολογίας και παιδαγωγικής για να το κρίνω. Αυτό που φαντάζομαι, και που συμφωνώ μαζί σου, είναι ότι πολλές φορές στην χωρα μας δεν δίνεται η ευκαιρία στις ιδιαιτερότητες να "ξεχωρίσουν". Από την άλλη, αν τις κλείσουμε αυτές τις ιδιαιτερότητες σε μία γυάλα με άλλες "ιδιαιτερότητες", ίσως θα μπορούσαμε να έχουμε αρκετά παρατράγουδα στον τομέα της κοινωνικοποίησης. Γιατί το σχολείο στις μικρές ηλικίες δεν μορφώνει απλώς, αλλά κοινωνικοποιεί.
Η ιδανική λύση για ένα παιδί με ειδικές ικανότητες - δεν είμαι και δεν ήμουν ποτέ κάτι τέτοιο βεβαια, οπότε φυσικά μιλάω από την "απ' εξω" - θα ήταν να παρακολουθεί το συνηθισμένο σχολείο, για να έχει μια ομαλή διαδικασία κοινωνικοποίησης, όσο είναι αυτό δυνατό για ιδιαίτερες περιπτώσεις, απλά ίσως με λιγότερες ώρες, και παράλληλα να παρακολουθεί και ένα σχολείο ειδικών δεξιοτήτων.

Για όσους αναφερθήκατε στο τεστ iq, καλώς ή κακώς αυτό ήδη χρησιμοποιείται σαν ασφαλής μεθοδος για το ποιό σχολείο θα πάνε τα παιδιά, σε σοβαρά εκπαιδευτικά συστήματα της Ευρώπης (πολύ σοβαρότερα από το δικό μας), όπως πχ στην Ολλανδία.

@Νεσσα, ναι πιστευω ότι όλοι για να κρίνουμε τόσο απόλυτα θέματα παιδαγωγικής, ε, χρειάζεται να διαβάσουμε και κανένα βιβλίο.  Wink

 
« Last Edit: April 21, 2008, 12:53:01 pm by pandora » Logged
pandora
Καταστραμμένος
********
Gender: Female
Posts: 6443


madness


View Profile
Ειδικό σχολείο για υπερευφυή παιδιά
« Reply #12 on: April 21, 2008, 12:12:48 pm »

εδιτ : Νεσσα, με κάλυψε και ο αουρέλιους εδώ :

Quote from: Aurelius on April 21, 2008, 11:08:30 am
Καλα, Nessa, δεν διαφωνω οτι θα επρεπε να υπαρχει καταλληλοτερη φροντιδα για αυτους που διαφερουν ειτε προς τα πανω ειτε προς τα κατω. Αλλα αν γινονται διαχωρισμοι, ακομη περισσοτερο με βαση ενα τεστ IQ, τοτε θα δημιουργησεις πολλα περισσοτερα προβληματα. Αυτα δεν ειναι θεματα τα οποια μπορεις τοσο ευκολα να τα αναλυσεις, και σιγουρα οσο εξυπνος-η και αν εισαι τοσο ευκολα να λυσεις. Οση εξυπναδα και να εχεις, ουτε εισαι παιδαγωγος ουτε κατι αντιστοιχο για να γνωριζεις επιστημονικα(οπως πολυ σωστα παντα προσπαθεις) να δωσεις λυση και απαντηση.

Το σχολειο, δεν ειναι ζωντανη εγκυκλοπαιδεια, ουτε το μερες στο οποιο ανατρεφουμε τους αυριανους πρωταθλητες. Και συμφωνω οτι θα επρεπε να υπαρχουν διαφορετικων ειδων σχολεια. Σχολεια τα οποια να επικεντρωνονται πιο πολυ σε φυσικες επιστημες, σχολεια που να στοχευουν σε ανθρωπολογικες επιστημες κοκ. Και να υπαρχουν ταξεις, οπου ισως με σωστο τροπο να γινεται καταλληλοτερς τροπος διαχωρισμου των παιδιων σε τμηματα, εκτος του αλφαβητικου. Αλλα αυτο απεχεις παρασαγγας απο ολα οσα εσυ προτεινεις. Και αυτα τα οποια προτεινεις ειναι ακραια ταξικα. Σε αυτες τις περιπτωσεις ειναι που δημιουργεις καστες εξυπνοτερων, οι οποιοι ανατρεφονται για να γινουν οι μελλοντικοι ηγετες ή επιστημονες κτλ, προκαθοριζοντας την μοιρα ολων των υπολοιπων.

Γιατι αν εχεις τους σουπερ πανεξυπνους ανθωπους συγκεντρωμενους, για ποιο λογο να υπαρχουν ή να σπουδαζουν οι υπολοιποι?
Logged
Nessa NetMonster
Καταστραμμένος
********
Posts: 7044


Ιούνιος 1999 - 19/7/2009


View Profile
Ειδικό σχολείο για υπερευφυή παιδιά
« Reply #13 on: April 21, 2008, 12:17:10 pm »

Quote from: Aurelius on April 21, 2008, 11:55:02 am
Εγω ουτε πιστευω ουτε θελω καποιος πιο εξυπνος απο τον μεσο ορο πρεπει και μπορει να αποφασιζει για το κοινωνικο συνολο. Κανεις δεν ειναι τοσο εξυπνος, οσο μια κοινωνια αθροιστικα.

Αυτες οι αποψεις συναδουν με ολιγαργια και ιδανικη κοινωνια του Πλατωνα και οχι με Διεθνιστικη Αριστερα.

Εμένα θα μου επιτρέψεις να πιστεύω ότι - αν κοιτάξεις αποκομμένα τον παράγοντα ευφυΐα - μία ομάδα προικισμένων ανθρώπων, με στοιχειώδη εμπειρία, θα μπορέσει να αναπτύξει σωστότερες ιδέες από το άθροισμα της κοινωνίας. Ο λόγος που δεν στηρίζω την ολιγαρχία είναι το προφανές πρόβλημα που ενέχει: οι λίγοι θα καταλήξουν να υπερασπίζονται τα δικά τους συμφέροντα σε βάρος των άλλων. Συμφωνώ μαζί σου λοιπόν στο συμπέρασμα, ότι κάτι τέτοιο είναι ανεδαφικό και ιδεαλιστικό, και πράγματι αν υποστήριζα ένα τέτοιο σύστημα δε θα είχα θέση στη ΔΕΑ. Ωστόσο, αν και συμφωνούμε στο τελικό συμπέρασμα, διαφωνούμε στα επιμέρους επιχειρήματα. Από την άποψη της θεωρητικής ικανότητας για διακυβέρνηση, κάποιοι άνθρωποι με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά (ευφυΐα, στρατηγική, οργάνωση) υπερέχουν. Απλά αυτό είναι ήσσονος σημασίας μπροστά στα διαφορετικά υλικά συμφέροντα που θα ανέπτυσσε αυτό το άτομο ως άρχων.

Ελπίζω βέβαια να έχεις καταλάβει και από το προηγούμενο ποστ μου ότι δεν υποστηρίζω ολιγαρχικά συστήματα... αυτό το έχω κάνει σαφές πιστεύω. Η κουβέντα μας είναι καθαρά θεωρητική, χωρίς καμία πρακτική προέκταση, γιατί μιλάμε για μια υποθετική κοινωνία όπου όλοι θα λειτουργούσαν αλτρουιστικά. Εφόσον μια τέτοια κοινωνία δε μπορεί να υπάρξει, η ολιγαρχία απορρίπτεται σαν ιδέα.

Επίσης ελπίζω να έγινε κατανοητό ότι όλα αυτά δεν έχουν καμία σχέση με τη συζήτηση περί εκπαίδευσης.

Quote from: Aurelius on April 21, 2008, 11:55:02 am
Το ξαναλεω. Η κοινωνια και η πολιτεια ως επισημη και γραφειοκρατικη εκφανση αυτης, οφειλει να προσφερει, να βοηθα, αλλα και να παιρνει τα μεγιστα απο καθε ατομο ξεχωριστα, αλλα χωρις να το διαχωριζει απο την υπολοιπη κοινωνια. Δεν ειμαστε γραναζια ανα κατηγοριες: εγω ειμαι καλυτερος στην ταχυτητα, εσυ καλυτερος στην αντοχη, ο τριτος καλυτερος στην κατανομη ροπης.
ΟΚ, δε μπορώ να διαφωνήσω. Η δική μου ανησυχία είναι αν η σημερινή απομόνωση στην πράξη των ατόμων αυτών τους διαχωρίζει με χειρότερο και πιο οδυνηρό τρόπο από την κοινωνία, μη επιτρέποντάς τους να προσαρμοστούν.
Logged

Διεθνιστική Εργατική Αριστερά
Διεθνιστική Αριστερά
Εργατική Αριστερά
RedNet Θεσσαλονίκης
Aurelius
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Posts: 4056


Τρια πουλακια καθονταν, στον κηπο και λαλούσαν...


View Profile
Ειδικό σχολείο για υπερευφυή παιδιά
« Reply #14 on: April 21, 2008, 12:30:55 pm »

Αν συνεχισεις με αυτη την λογικη(και για ποιο λογο να μην συνεχισεις, απο την στιγμη που την ξεκινησες), δεν μπορεις να πεις οτι θα πρεπει να αναπαραγονται οι πανεξυπνοι αυτοι ανθρωποι μεταξυ τους για να βγουν ακομα πιο εξυπνοι. Και να τους κλωνοποιουμε κιολας, για να μην χαθει η εξυπναδα.

Αλοιμονο, αν νομιζει καποιος οτι η εξυπναδα στα μαθηματικα συσχετιζεται τοσο στενα με την εξυπναδα στην πολιτικη και στους υπολοιπους τομεις της ζωης εν γενει. Αν ισχυε κατι τετοιο, οι πιο εξυπνοι θα ηταν και οι πιο πλουσιοι.
Logged

My website: http://staff.science.uva.nl/~gavves/
My blog: http://stratisgavves.blogspot.com/

Και τελος, το νεο site που φτιαχνω, www.antoniagavve.com. Αν υπαρχουν τιποτα ιδεες, ή προτασεις ειναι ιδιαιτερως ευπροσδεκτες. Αν καποιος ξερει και νορβηγικα, ακομα καλυτερα Tongue
Pages: [1] 2 3 ... 20 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...