• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
September 17, 2025, 01:47:34 am

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
September 17, 2025, 01:47:34 am

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
Εργασία στην METLEN, Γνώμ...
by ChrisKaloy-Kakou
[Today at 00:51:50]

Συμβάσεις και εταιρείες
by Nikos_313
[September 16, 2025, 23:02:05 pm]

[Στοχαστικά Σήματα και Δι...
by Nikos_313
[September 16, 2025, 22:54:08 pm]

Πρόγραμμα Σπουδών Ακαδημα...
by Fraser
[September 16, 2025, 20:35:03 pm]

Μέλος του μήνα - Ιούλιος ...
by Katarameno
[September 16, 2025, 19:37:40 pm]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by le papillon
[September 16, 2025, 17:05:17 pm]

[Τηλεπικοινωνιακά Συστήμα...
by Mr Watson
[September 16, 2025, 10:31:04 am]

Ευρωμπάσκετ 2025
by Katarameno
[September 16, 2025, 02:46:49 am]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by Katarameno
[September 16, 2025, 01:08:33 am]

Τι ακούτε αυτήν τη στιγμή...
by Katarameno
[September 15, 2025, 22:10:40 pm]

Users <=22 OR >=222
by Mr Watson
[September 14, 2025, 19:36:18 pm]

[ΑΡΑΓΕ Attack] ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕ...
by Aris★
[September 14, 2025, 14:31:33 pm]

[Τομέας Ηλεκτρονικής] Μαθ...
by Nikos_313
[September 14, 2025, 13:29:36 pm]

Των συνειρμών το παίγνιο....
by chatzikys
[September 14, 2025, 13:20:18 pm]

Καλός βαθμός στην σχολή
by Σουλης
[September 14, 2025, 13:00:41 pm]

Τα παράσιτα ανάμεσά μας
by okan
[September 14, 2025, 03:20:17 am]

Αυνανισμος: Κινδυνοι, προ...
by Nikolaras
[September 13, 2025, 20:57:09 pm]

Ποιο τραγούδι ακούσατε 5+...
by Katarameno
[September 13, 2025, 17:33:17 pm]

[Λογική Σχεδίαση] Γενικές...
by mdimitrig
[September 13, 2025, 17:25:47 pm]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[September 13, 2025, 10:53:14 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 10012
Latest: MichelRiemann
Stats
Total Posts: 1428124
Total Topics: 31765
Online Today: 424
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 24
Guests: 277
Total: 301
Giopan
Thanasiscon1
AristeidisM
manek
superkolios
Nikos.kouts
cealexop
jimalexoud
soktas
athena_apo
kav-liaris
alexandros_and
Axilleas_Nt
anastasis34
Captain
alexlabis
jkara
Επίδοξος
melisste22
Ulmo
dionmant
kostas.13v
Kwstas
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Συμβουλές καλής χρήσης του φόρουμ: Youtube embed code and links, Shoutbox, Notify, ...
Δείτε περισσότερα εδώ...
THMMY.gr > Forum > Μαθήματα Ενεργειακού Κύκλου > 7ο Εξάμηνο > Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ (πρώην Ηλεκτρικές Μηχανές B') (Moderators: Mr Watson, Nikos_313) > [Ηλεκτρικές Μηχανές B'] Εργασίες 2008
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: [1] 2 Go Down Print
Author Topic: [Ηλεκτρικές Μηχανές B'] Εργασίες 2008  (Read 5017 times)
pandora
Καταστραμμένος
********
Gender: Female
Posts: 6443


madness


View Profile
[Ηλεκτρικές Μηχανές B'] Εργασίες 2008
« on: April 13, 2008, 12:17:43 pm »

Καλημέρα !
έχω μια ερώτηση για την εργαστηριακή άσκηση 2 στις Μηχανές :

7.4 Υπολογίστε τον συντελεστή ισχύος υπό πλήρες φορτίο. Εξηγείστε τη χαμηλή
του τιμή, σε σχέση με τον συντελεστή ισχύος επαγωγικών κινητήρων
μεγαλύτερης ισχύος.


Μήπως κάποιος έχει απαντήσει σ' αυτό το ερώτημα? Υπό πλήρες φορτίο τί εννοούμε? έψαξα στο βιβλίο αλλά δεν βρήκα κάτι σχετικό....

Γενικά έχει απαντήσει κάποιος στο ερώτημα?

Ευχαριστώ.....

 Smiley
« Last Edit: March 14, 2009, 16:59:31 pm by harris » Logged
akis
Veteran
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 4005


View Profile
Απ: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008
« Reply #1 on: April 13, 2008, 12:33:26 pm »

Ίσως εννοεί τον συντελεστή ισχύος για τις ονομαστικές τιμές του κινητήρα που γράφει στο ταμπελάκι (Pmax κτλ).
Logged
pandora
Καταστραμμένος
********
Gender: Female
Posts: 6443


madness


View Profile
Re: Απ: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008
« Reply #2 on: April 13, 2008, 12:46:48 pm »

Quote from: akis on April 13, 2008, 12:33:26 pm
Ίσως εννοεί τον συντελεστή ισχύος για τις ονομαστικές τιμές του κινητήρα που γράφει στο ταμπελάκι (Pmax κτλ).
Χμ.... ναι... αυτό ήταν η πρώτη μας σκέψη... αλλά σκεφτήκαμε μήπως εννοεί κάτι άλλο τελικά...

(πάντως δεν έχω παράπονο, τηλέπ και ηλεκτρονικάριοι στέκονται πάντα στο πλευρό μας !  Smiley Wink)

Logged
Andrikos
Guest
Re: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008
« Reply #3 on: April 14, 2008, 07:39:20 am »

Θεωρωντας λοιπον οτι συγκρινουμε το ονομαστικο cosφ μιας μικρης και μιας μεγαλης ισχυος μηχανης εχουμε οτι:

ο συντελεστης ισχυος cosφ στις μικρής ισχύος μηχανες, ειναι μικρότερος (χειροτερος) απο το συντελεστή ισχύος των μεγαλύτερης ισχύος μηχανών, διοτι το μέγεθος του διακένου της μηχανής, στο οποίο διάκενο οφείλεται η αντίσταση αντίδρασης της μηχανής, είναι σχετικά μεγαλύτερο στις μικρής ισχύος μηχανές, σε σχέση με τις μεγαλύτερης ισχύος μηχανές. Έτσι ο λόγος X/R στις μικρής ισχύος μηχανές είναι μεγαλύτερος απο τον ιδιο λόγο στις μεγαλύτερος ισχύος μηχανές, άρα, επειδή φ = tan-1 (Χ/R), για μεγαλύτερο X/R έχουμε και μεγαλύτερο φ, συνεπώς μικρότερο cosφ.

Αυτα!
Logged
pandora
Καταστραμμένος
********
Gender: Female
Posts: 6443


madness


View Profile
Re: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008
« Reply #4 on: April 14, 2008, 10:33:01 am »

Quote from: RuLeZ on April 14, 2008, 07:39:20 am
Θεωρωντας λοιπον οτι συγκρινουμε το ονομαστικο cosφ μιας μικρης και μιας μεγαλης ισχυος μηχανης εχουμε οτι:

ο συντελεστης ισχυος cosφ στις μικρής ισχύος μηχανες, ειναι μικρότερος (χειροτερος) απο το συντελεστή ισχύος των μεγαλύτερης ισχύος μηχανών, διοτι το μέγεθος του διακένου της μηχανής, στο οποίο διάκενο οφείλεται η αντίσταση αντίδρασης της μηχανής, είναι σχετικά μεγαλύτερο στις μικρής ισχύος μηχανές, σε σχέση με τις μεγαλύτερης ισχύος μηχανές. Έτσι ο λόγος X/R στις μικρής ισχύος μηχανές είναι μεγαλύτερος απο τον ιδιο λόγο στις μεγαλύτερος ισχύος μηχανές, άρα, επειδή φ = tan-1 (Χ/R), για μεγαλύτερο X/R έχουμε και μεγαλύτερο φ, συνεπώς μικρότερο cosφ.

Αυτα!

Ευχαριστωω!! Smiley
Logged
pstp
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Female
Posts: 206



View Profile
Re: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008
« Reply #5 on: April 15, 2008, 18:14:00 pm »

Καλησπέρα,
έχω και εγώ μια ερώτηση πάνω στην εργααστηριακή άσκηση 2..
Στο μέρος Β', στο 8.6 πρέπει να υπολογίσουμε τις απώλειες στο δρομέα, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να ξέρουμε το ονομαστικό ρεύμα του δρομέα...από που όμως  ξέρουμε την τιμή του??

Ευχαριστώ πολύ!!
Logged

Χαμήλωσε,από ψηλά δεν ζωγραφίζονται τα όνειρα....
ikoufis
Veteran
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1052



View Profile WWW
Re: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008
« Reply #6 on: April 15, 2008, 19:07:51 pm »

Quote from: RuLeZ on April 14, 2008, 07:39:20 am
Θεωρωντας λοιπον οτι συγκρινουμε το ονομαστικο cosφ μιας μικρης και μιας μεγαλης ισχυος μηχανης εχουμε οτι:

ο συντελεστης ισχυος cosφ στις μικρής ισχύος μηχανες, ειναι μικρότερος (χειροτερος) απο το συντελεστή ισχύος των μεγαλύτερης ισχύος μηχανών, διοτι το μέγεθος του διακένου της μηχανής, στο οποίο διάκενο οφείλεται η αντίσταση αντίδρασης της μηχανής, είναι σχετικά μεγαλύτερο στις μικρής ισχύος μηχανές, σε σχέση με τις μεγαλύτερης ισχύος μηχανές. Έτσι ο λόγος X/R στις μικρής ισχύος μηχανές είναι μεγαλύτερος απο τον ιδιο λόγο στις μεγαλύτερος ισχύος μηχανές, άρα, επειδή φ = tan-1 (Χ/R), για μεγαλύτερο X/R έχουμε και μεγαλύτερο φ, συνεπώς μικρότερο cosφ.

Αυτα!
Πού το έχω ξαναδεί γραμμένο αυτό? Roll Eyes
Θα σε βάλει μέσα ο γπαπ για λογοκλοπή αγαπητέ Rulez Cheesy
Logged
pandora
Καταστραμμένος
********
Gender: Female
Posts: 6443


madness


View Profile
Re: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008
« Reply #7 on: April 15, 2008, 21:00:42 pm »

Καλησπέρα !

Κι εγώ μια ερώτηση !

Μήπως γνωρίζει κανείς πώς βρίσκουμε το Pτριβών (στο μέρος Γ της Ασκησης 2)?

ευχαριστώ ! Smiley

(ps δώστε και σώστε)

Logged
cecs
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Female
Posts: 3560


Είμαι ΠΑΟΚΙ,υπάρχει πρόβλημα;


View Profile
Re: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008
« Reply #8 on: April 15, 2008, 23:43:22 pm »

Άλλη απορία δικιά μου...
Στο ερώτημα 7.3 που ζητάει για Τ=0 τι ολίσθηση έχουμε και γιατί,τι ακριβώς εννοεί?
Ότι η ολίσθηση πλησιάζει το μηδέν,γιατί η μηχανή μας προσεγγίζει σε συμπεριφορά τη σύγχρονη μηχανή;;;;  Huh
Logged

Να κοιμηθούμε αγκαλιά...
να μπερδευτούν τα όνειρά μας..
και στων φιλιών τη μουσική..
ρυθμό να δίνει η καρδιά μας..!!
Andrikos
Guest
Re: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008
« Reply #9 on: April 16, 2008, 15:01:25 pm »

@ ikoufis
Δε μασαω Tongue Ειναι μεσο πλεον ο gpap  Grin

@ pandora
Θα πρεπει να κανεις το διαγραμμα , να το προεκτεινεις για U=0 και σε αυτο το σημειο βρισκεις το Pτρ. Διαγραμματικα δηλαδη, ο τυπος που δινει δε βοηθα.

@ cecs
Για ωφελιμη T=0 εχεις μια πολυ μικρη ολισθηση s λογω των τριβων που δημιουργουν παντα μια μικρη Tτρ.
Οταν s->0 ή ακομα καλυτερα s=0 τοτε η μηχανικη ταχυτητα περιστροφης τεινει στην συγχρονη ή ακομα καλυτερα ειναι ιδια με την συγχρονη που ειναι ο ορισμος της συγχρονης μηχανης. Φυσικα αυτο δε σημαινει οτι τοτε η μηχανη δουλευει... Απεναντιας, δεν επαγει τιποτα στο δρομεα.

Αυτα.
« Last Edit: April 16, 2008, 15:05:44 pm by RuLeZ » Logged
pandora
Καταστραμμένος
********
Gender: Female
Posts: 6443


madness


View Profile
Re: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008
« Reply #10 on: April 16, 2008, 15:15:49 pm »

Quote from: RuLeZ on April 16, 2008, 15:01:25 pm

@ pandora
Θα πρεπει να κανεις το διαγραμμα , να το προεκτεινεις για U=0 και σε αυτο το σημειο βρισκεις το Pτρ. Διαγραμματικα δηλαδη, ο τυπος που δινει δε βοηθα.

@ cecs
Για ωφελιμη T=0 εχεις μια πολυ μικρη ολισθηση s λογω των τριβων που δημιουργουν παντα μια μικρη Tτρ.
Οταν s->0 ή ακομα καλυτερα s=0 τοτε η μηχανικη ταχυτητα περιστροφης τεινει στην συγχρονη ή ακομα καλυτερα ειναι ιδια με την συγχρονη που ειναι ο ορισμος της συγχρονης μηχανης. Φυσικα αυτο δε σημαινει οτι τοτε η μηχανη δουλευει... Απεναντιας, δεν επαγει τιποτα στο δρομεα.

Αυτα.


Για το δικό μου ερώτημα.... thanks!! Τελικά έτσι το κάναμε

Για της cecs, η απάντηση που δώσαμε είναι πολύ κοντά ....
Σ' ευχαριστούμε.... Smiley
Logged
bitsiaek
Ανερχόμενος/Ανερχόμενη
**
Posts: 59


View Profile
Re: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008
« Reply #11 on: April 16, 2008, 17:51:46 pm »

Καλησπέρα...  Μια ακόμα ερώτηση και εγώ γιατί έχω <<φάει κόλλημα..>>

Στους υπολογισμούς στο μέρος Β' , στο 8,6 που ζητά απώλειες για ονομαστικό ρεύμα..

Ποιο είναι το ονομαστικό ρεύμα δρομέα..? Το υπολογίζουμε απο τον τύπο Ir=Us(1/sprt(Rs+Rr/s+ ωe^2*Lσ^2))...?

Ευχαριστώ προκαταβολικά όποιον απαντήσει..!!!
Logged
Andrikos
Guest
Re: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008
« Reply #12 on: April 17, 2008, 08:33:44 am »

@ bitsiaek
Αυτο που λες δυστυχως δε μας κανει. Διοτι αυτο που θα βρεις με αυτο το τυπο ειναι το ΑΝΗΓΜΕΝΟ ρευμα του δρομεα στο στατη. Δηλαδη το I'rον, με την οποια παραδοχη του ισοδυναμου μοντελου φυσικα.
Εμεις ομως θελουμε το Irον δηλαδη το πραγματικο ρευμα δρομεα και οχι το ανηγμενο για να βρουμε τις απωλειες σε ψυκτρες κλπ.

Το μονο που σκεφτομαι ειναι να βρεις το λογο Μ/Σ απο τη δοκιμη σε κενο (για R=0) (*δυστυχως!) και θα βρεις το Iso / Iro (απο το πρωτο πινακακι δηλαδη). Απο αυτο εφοσον ξερεις το Isον μπορεις να βρεις το Irον.

*Εχω μια αμφιβολια για την ισχυ του λογου μετασχηματισμου στη κατασταση λειτουργιας του κενου αλλα δε μου ερχεται και τιποτα αλλο τωρα. 3 βιβλια ειδα και ο καθενας αλλα κι αλλα λεει. Τεσπα εγω εμπιστευομαι κατι ρωσσικα μεταπτυχιακα που λενε οτι δεν ισχυει ο λογος Μ/Σ αλλα δεν εχουμε και αλλη λυση νομιζω. Μιλωντας για το τυπο του λογου Μ/Σ που εμπλεκει τα ρευματα παντα!!
« Last Edit: April 17, 2008, 08:44:03 am by RuLeZ » Logged
minister
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Posts: 114



View Profile
Re: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008
« Reply #13 on: April 17, 2008, 16:07:39 pm »

@bitsiaek

Το ρεύμα του δρομέα είναι 3.7 Α. Αυτο αναγράφεται στο κινητήρα μαζί με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του
Logged

I was made of snow I melt easily, I was made of fire I burnt myself, I was made of glass now brake me I will scar your heart
alsk
Ανερχόμενος/Ανερχόμενη
**
Gender: Male
Posts: 51


To the moon and back


View Profile
Re: [Μηχανές Β'] Εργασίες 2008
« Reply #14 on: April 17, 2008, 23:14:57 pm »

Και γω μια απορια πριν το Πασχα  8)

Στην ασκηση 2 στο ερωτημα 9.5 που ζητειται να βρεθει η ροπη εκκινησης...
Κανουμε καινουριο διαγραμμα Ρ=f(Us) και προεκτεινουμε μεχρι τα 220 V οπως κάναμε με το ρεύμα?
Η απο την ασκηση της ενεργειακης τεχνολογίας ακολουθούμε τα βήματα 3,4 3,5 3,6 και χρησιμοποιουμε τον τύπο του 3,7.
Το τελευταιο (αν εκανα σωστα τις πραξεις) δεν βγαζει "λογικο" αποτελεσμα (οπου λογικο
Τεκ=(1,2-2,4)*Τον, σελ 8 του ιδιου φυλλαδιου)

Ευχαριστω εκ των προτερων
Logged
Pages: [1] 2 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...