• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
August 02, 2025, 17:49:33 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
August 02, 2025, 17:49:33 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Ma8hths Indou
[Today at 17:30:47]

[Τηλεπικοινωνιακά Συστήμα...
by Thanasis_pap
[Today at 17:06:37]

Άδεια ασκήσεως επαγγέλματ...
by The Web
[Today at 13:25:49]

[Τομέας Ηλεκτρονικής] Μαθ...
by Nikos_313
[Today at 09:51:26]

[Τομέας Ενέργειας] Μαθήμα...
by Nikos_313
[Today at 01:40:22]

Οι μπράβοι του πρύτανη
by Διάλεξις
[Today at 01:30:18]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[Today at 01:04:15]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by Διάλεξις
[Today at 00:59:05]

Ηλεκτρομηχανολογικές Μελέ...
by inverter
[August 01, 2025, 20:35:12 pm]

Νέα Δημοκρατία (and Co. I...
by Katarameno
[August 01, 2025, 15:13:09 pm]

Πρόγραμμα Σπουδών Ακαδημα...
by PolarBear
[August 01, 2025, 15:03:05 pm]

Aναζωπύρωση των εχθροπραξ...
by Katarameno
[July 31, 2025, 21:15:48 pm]

Καμμένα...!!
by Godat
[July 31, 2025, 21:07:58 pm]

[ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ] Ανακοίνωση γι...
by Katarameno
[July 31, 2025, 20:31:30 pm]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[July 31, 2025, 15:33:28 pm]

ΤΗΜΜΥ-Σκάκι
by L
[July 31, 2025, 13:24:56 pm]

Τι ακούτε αυτήν τη στιγμή...
by Giopan
[July 30, 2025, 17:07:32 pm]

Τα παράσιτα ανάμεσά μας
by Katarameno
[July 30, 2025, 13:47:28 pm]

Ρώτα κάτι τον επόμενο
by Giopan
[July 29, 2025, 16:04:23 pm]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by chatzikys
[July 29, 2025, 13:52:51 pm]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9988
Latest: kyrlef
Stats
Total Posts: 1427643
Total Topics: 31739
Online Today: 142
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 14
Guests: 119
Total: 133
parzival
thathas12
Katarameno
mike1996
Potest
AcDimitri
stefpapa21
mprizakias
Ma8hths Indou
johnnypap
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Για αλλαγή του public name σας, επικοινωνήστε με έναν από τους Admins.
THMMY.gr > Forum > Μαθήματα Ενεργειακού Κύκλου > 7ο Εξάμηνο > Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ (πρώην Ηλεκτρικές Μηχανές B') (Moderators: Mr Watson, Nikos_313) > [Ηλεκτρικές Μηχανές B'] Σημαντικές θεωρητικές ερωτήσεις
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: [1] 2 3 Go Down Print
Author Topic: [Ηλεκτρικές Μηχανές B'] Σημαντικές θεωρητικές ερωτήσεις  (Read 10902 times)
gepeltek
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1564


Paris je t'aime...


View Profile
[Ηλεκτρικές Μηχανές B'] Σημαντικές θεωρητικές ερωτήσεις
« on: September 04, 2007, 15:40:39 pm »

Καλησπέρα..

Σε μία από τις σημαντικότερες ερωτήσεις (πέφτει και στις εξετάσεις αρκετά συχνά) σχετικά με τους επαγωγικούς κινητήρες μας ζητείται να συγκρίνουμε το βαθμό απόδοσης όταν ο κινητήρας λειτουργεί στο κενό και στο πλήρες φορτίο και φυσικά να αιτιολογήσουμε τυχόν διαφορές..

Εξίσου ενδιαφέρουσα (και επίσης συχνή ερώτηση) είναι και  η σύγκριση του cosφ ενός 3φασικού κινητηρα όταν αυτός λειτουργεί με χαμηλό φορτίο (πχ 10% του ονομαστικού) και με μεγάλο φορτίο (πχ 80% του ονομαστικού).

Η αιτιολόγηση είναι το μεγάλο προβλημα.. Εχει κανεις κάποια γνώμη επί του θέματος;
« Last Edit: March 14, 2009, 16:59:57 pm by harris » Logged
gepeltek
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1564


Paris je t'aime...


View Profile
Re: Σημαντικές θεωρητικές ερωτήσεις
« Reply #1 on: September 04, 2007, 23:21:14 pm »

Δεν βλέπω να γνωρίζει κανείς κάτι παραπάνω..   Undecided
Πάντως λειτουργία σε υψηλό-χαμηλό φορτίο συνεπάγεται αντίστοιχα λειτουργία σε υψηλή-χαμηλή ολίσθηση, οπότε είχαμε μία ανάλογη θεωρητική ερώτηση στην πρώτη εργαστηριακή άσκηση.. Στην οποία τουλάχιστον η ομάδα μου είχαμε σχετικά ελλειπή απάντηση..

Anyway ας ελπίσουμε να μην μπει τέτοια ερώτηση αύριο...   Wink
Logged
mixailidis
Νεούλης/Νεούλα
*
Posts: 12


View Profile
Re: Σημαντικές θεωρητικές ερωτήσεις
« Reply #2 on: September 04, 2007, 23:53:33 pm »

σελ. 462 λεει οτι οση μεγαλυτερη ειναι η ολισθηση τοσο μικροτερο τμημα της ισχυος διακενου μετατρεπεται σε μηχανικη ισχυ αρα και τοσο μικροτερη αποδοση εχουμε.το ιδιο πανω κατω λεει και στο μεσο της σελ.484 οτι αν η ολισθηση παρει μεγαλυτερη τιμη πεφτει η αποδοση.ελπιζω αυτο να απανταει οσο αφορα την ερωτηση για χαμηλη και υψηλη φορτιση
 
Logged
gepeltek
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1564


Paris je t'aime...


View Profile
Re: Μηχανές Β' - Σημαντικές θεωρητικές ερωτήσεις
« Reply #3 on: September 05, 2007, 00:00:29 am »

Το θέμα είναι σε ποιά περίπτωση είναι χαμηλότερη η απόδοση.....
Στο υψηλό ή στο χαμηλό φορτίο....;
Logged
Καλλισθένης
Veteran
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2479

I'm not insane! My mother had me tested


View Profile WWW
Re: Σημαντικές θεωρητικές ερωτήσεις
« Reply #4 on: September 05, 2007, 00:02:03 am »

Σχετικά με την μεταβολή του βαθμού απόδοσης σε σχέση με την φόρτιση του κινητήρα, φαντάζομαι ότι καθοριστικό ρόλο παίζουν οι απώλειες σιδήρου που παραμένουν σταθερές γιατί το ρεύμα μαγνήτισης είναι σταθερό και ανεξάρτητο της ολίσθησης. Έτσι, σε χαμηλή φόρτιση έχουμε πτώση του βαθμού απόδοσης.

Επιπλέον, θυμάμαι ότι ο κ. Μαδεμλής είχε αναφέρει ότι είναι "κανόνας της αγοράς" το ότι ο βέλτιστος βαθμός απόδοσης επιτυγχάνεται στην ονομαστική φόρτιση.
Logged

Σούλααααα!!! Τα λέμε!!!
mixailidis
Νεούλης/Νεούλα
*
Posts: 12


View Profile
Re: Μηχανές Β' - Σημαντικές θεωρητικές ερωτήσεις
« Reply #5 on: September 05, 2007, 00:22:13 am »

σε χαμηλη φορτιση εχουμε μεγαλυτερη ολισθηση απο οτι σε υψηλη αρα και χαμηλοτερη αποδοση.
Logged
gepeltek
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1564


Paris je t'aime...


View Profile
Re: Σημαντικές θεωρητικές ερωτήσεις
« Reply #6 on: September 05, 2007, 00:28:03 am »

Quote from: Καλλισθένης on September 05, 2007, 00:02:03 am
Σχετικά με την μεταβολή του βαθμού απόδοσης σε σχέση με την φόρτιση του κινητήρα, φαντάζομαι ότι καθοριστικό ρόλο παίζουν οι απώλειες σιδήρου που παραμένουν σταθερές γιατί το ρεύμα μαγνήτισης είναι σταθερό και ανεξάρτητο της ολίσθησης. Έτσι, σε χαμηλή φόρτιση έχουμε πτώση του βαθμού απόδοσης.

Επιπλέον, θυμάμαι ότι ο κ. Μαδεμλής είχε αναφέρει ότι είναι "κανόνας της αγοράς" το ότι ο βέλτιστος βαθμός απόδοσης επιτυγχάνεται στην ονομαστική φόρτιση.

Εχει ένα κατατοπιστικότατο διάγραμμα στο βιβλίο του Ντοκόπουλου Ηλ. εγκαταστάσεις καταναλωτών σελ 613, αλλά όχι και τοσο κατατοπιστική εξήγηση του διαγράμματος...

Quote from: mixailidis on September 05, 2007, 00:22:13 am
σε χαμηλη φορτιση εχουμε μεγαλυτερη ολισθηση απο οτι σε υψηλη αρα και χαμηλοτερη αποδοση.

Οχι σε χαμηλή φόρτιση έχουμε μικρότερη ολίσθηση...
Logged
gepeltek
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1564


Paris je t'aime...


View Profile
Re: Μηχανές Β' - Σημαντικές θεωρητικές ερωτήσεις
« Reply #7 on: September 05, 2007, 00:29:20 am »

Επιπλέον δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ο cosφ εμφανίζει τέτοια αύξηση, όσο αυξάνεται το φορτίο...   Undecided
Logged
gepeltek
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1564


Paris je t'aime...


View Profile
Re: Μηχανές Β' - Σημαντικές θεωρητικές ερωτήσεις
« Reply #8 on: September 05, 2007, 11:58:17 am »

Quote from: gepeltek on September 05, 2007, 00:29:20 am
Επιπλέον δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ο cosφ εμφανίζει τέτοια αύξηση, όσο αυξάνεται το φορτίο...   Undecided

Τελικά μπήκε το θέμα αυτό σήμερα... Εγώ προσωπικά σκόνταψα στην αιτιολόγηση.. Απ'οτι μου είπε ο κ. Μαδεμλής μετά, ο cosφ αυξάνεται με την αύξηση του φορτίου διότι μειώνεται πολύ το ρεύμα μαγνήτισης! Ή τουλάχιστον αυτό κατάλαβα εγώ από τα λεγόμενα του...

Τέλοσπάντων, γενικότερα τα σημερινά θέματα θα τα χαρακτήριζα ούτε εύκολα,αλλά ούτε και αρκετά δύσκολα.. Το σίγουρο είναι ότι κάποιος που θα το είχε ψάξει το θεμα αρκετά, είχε την ευκαιρία σήμερα να γράψει άριστα, αλλά και αυτοί που δεν πρόλαβαν να διαβάσουν τόσο καλά, πιστευω ότι θα μπορούσαν να περάσουν το μάθημα...


Επόμενο ραντεβού των ενεργειακών στις Υψηλές 2!   Wink
Logged
chpapak
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Female
Posts: 140


Κι αν είμαι ηλεκτρολόγος?... πάντα συμβαίνει κάτι


View Profile
Re: Μηχανές Β' - Σημαντικές θεωρητικές ερωτήσεις
« Reply #9 on: June 11, 2008, 09:41:48 am »

Ερώτηση: είναι δυνατόν ένας επαγωγικός κινητήρας που τροφοδοτείται από αντιστροφέα ισχύος (inverter) να αναπτύξει ταχύτητες μεγαλύτερες από τη σύγχρονη ταχύτητα? με αιτιολόγηση
κάποιος- κάποια καμιάν ιδέα?

(από την εργαστηριακή άσκηση: ο μετατροπέας “κλειστού βρόχου” συγκρίνει την πραγματική ταχύτητα του κινητήρα με την ταχύτητα του σήματος εντολής και αυξομειώνει την σύγχρονη ταχύτητα (συχνότητα της τάσης του στάτη), ώστε πάντοτε η ταχύτητα του κινητήρα να είναι ίση με τη ταχύτητα εντολής ανεξάρτητα του φορτίου.)??? Undecided
Logged
CounterSpell
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 256


UU


View Profile
Re: Μηχανές Β' - Σημαντικές θεωρητικές ερωτήσεις
« Reply #10 on: June 11, 2008, 12:33:55 pm »

Quote from: chpapak on June 11, 2008, 09:41:48 am
Ερώτηση: είναι δυνατόν ένας επαγωγικός κινητήρας που τροφοδοτείται από αντιστροφέα ισχύος (inverter) να αναπτύξει ταχύτητες μεγαλύτερες από τη σύγχρονη ταχύτητα? με αιτιολόγηση
κάποιος- κάποια καμιάν ιδέα?

Ως απάντηση θα έδινα αυτή, χωρίς να είμαι βέβαιος, οπότε όποιος έχει να σχολιάσει κάτι ας το κάνει.

Εάν ο επαγωγικός κινητήρας αναπτύξει ταχύτητα ίση με τη σύγχρονη τότε σταματά να ασκείται ροπή στρέψης στο δρομέα. Αν αναπτύξει ταχύτητα μεγαλύτερη από τη σύγχρονη τότε η ροπή αντιστρέφεται και λειτουργεί ως γεννήτρια (ή έχουμε πέδηση). Οπότε η απάντηση είναι όχι. Αυτό που μπορεί να αυξηθεί με χρήση inverter (αυξάνοντας την ηλεκτρική συχνότητα του ρεύματος εισόδου) είναι η βασική ταχύτητα (η σύγχρονη ταχύτητα στις ονομαστικές συνθήκες) του κινητήρα.
Logged

"I’d be happy to stop contradicting you, just as soon as you start being right."
gepeltek
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1564


Paris je t'aime...


View Profile
Re: Μηχανές Β' - Σημαντικές θεωρητικές ερωτήσεις
« Reply #11 on: June 12, 2008, 01:03:11 am »

Quote from: chpapak on June 11, 2008, 09:41:48 am
Ερώτηση: είναι δυνατόν ένας επαγωγικός κινητήρας που τροφοδοτείται από αντιστροφέα ισχύος (inverter) να αναπτύξει ταχύτητες μεγαλύτερες από τη σύγχρονη ταχύτητα? με αιτιολόγηση
κάποιος- κάποια καμιάν ιδέα?

Διαβασε καλα απο σελιδα 488 στον Chapman, ελεγχος ταχυτητας με μεταβολή της συχνότητας. Εκει οριζει τη βασική ταχύτητα και αυτη μας ενδιαφέρει να καταφέρουμε να ξεπεράσουμε με τον inverter. Αμα πέσει τέτοιο ερώτημα θα μιλήσεις προς αποφυγή παρεξηγήσεων για τη βασική ταχύτητα. Δες και το διάγραμμα στη σελίδα 490.

υγ: η απάντηση του Counterspell ειναι ολόσωστη! Τωρα την ειδα...
Logged
mixtsir
Ανερχόμενος/Ανερχόμενη
**
Gender: Male
Posts: 90



View Profile
Re: Μηχανές Β' - Σημαντικές θεωρητικές ερωτήσεις
« Reply #12 on: June 12, 2008, 11:25:07 am »

Ναι κ εγω συμφωνω με την απαντηση του Counterspell
Εχω και εγω μια απορια. Στα θεματα του 2004 εχει μια ερωτηση που λεει:
Τριφασικός επαγωγικός κινητήρας κινεί μηχανικό φορτίο σταθερής ροπής 20% του ονομαστικού. Αν η τάση τροφοδοσίας μειωθεί μέσω αυτομετασχηματιστού κατά 10%, εξηγείστε αν θα μεταβληθούν οι απώλειες σιδήρου.
Ξερει κανεις τι γινεται σε αυτην την περιπτωση?
Logged
CounterSpell
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Male
Posts: 256


UU


View Profile
Re: Μηχανές Β' - Σημαντικές θεωρητικές ερωτήσεις
« Reply #13 on: June 12, 2008, 11:49:00 am »

PFe=3*E1^2/RFe. Μειώνοντας την τάση τροφοδοσίας κατά 10%, η Ε1 θα μειωθεί και αυτή κατά περίπου 10%. Έτσι, οι απώλειες σιδήρου θα περιοριστούν στο 0,92=0,81=81% περίπου των αρχικών.
« Last Edit: June 12, 2008, 11:54:32 am by CounterSpell » Logged

"I’d be happy to stop contradicting you, just as soon as you start being right."
mixtsir
Ανερχόμενος/Ανερχόμενη
**
Gender: Male
Posts: 90



View Profile
Re: Μηχανές Β' - Σημαντικές θεωρητικές ερωτήσεις
« Reply #14 on: June 12, 2008, 12:22:22 pm »

ΟΚ, thanx. Απλα με μπερδεψε αυτο που δινει στην αρχη, οτι λειτουργει στο 20% της ονομαστικης ροπης. Αυτο τελικα δεν εχει καμια σημασια
Logged
Pages: [1] 2 3 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...