• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 16, 2025, 22:54:46 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 16, 2025, 22:54:46 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
[Οργάνωση Υπολογιστών] Γε...
by RAFI
[Today at 22:46:54]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[Today at 19:49:00]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[Today at 16:56:56]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by Λαμπτήρας
[Today at 15:55:08]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[Today at 13:28:21]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[Today at 12:13:45]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Nikos_313
[Today at 12:01:53]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by George_RT
[Today at 10:22:18]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[Today at 01:56:37]

Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Katarameno
[June 15, 2025, 20:08:49 pm]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by nmpampal
[June 15, 2025, 16:25:56 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ανέβασμα θεμά...
by tzortzis
[June 14, 2025, 16:54:08 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by el mariachi
[June 14, 2025, 11:56:45 am]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:55 am]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 09:58:14 am]

Αλέξης Τσίπρας, η επιστρο...
by Yamal
[June 14, 2025, 04:42:23 am]

Έναρξη Δηλώσεων Συμμετοχή...
by IEEE SB
[June 14, 2025, 00:10:19 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9960
Latest: valco08
Stats
Total Posts: 1426677
Total Topics: 31711
Online Today: 226
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 61
Guests: 110
Total: 171
theofr
GeorgeGk
taniakrg
gkougeor
Tsomp
mariaxalk
eed
lasef
atampakc
george14
efthmakr
Aristidis Aristidou
gpapailio
ArchieHadCells
Summand
swthrhs
witchingHour
Leftor
DarkMagiK06
andripappa
idchatzi
Σταυρος23
RAFI
Evripidis
ඞ
chaniotism
Fotis
manwlakhs
kourkou
andreaspaper
fopapadopoulos
nikos123321
3rdDegreeBurn
giorgostss
George_RT
geo66
ntina
asimomyti
stelinas
sunagrida
HlektrikhPatata
despoina15
ΡΙΤΟΣΧΑ
charbel
m.renia
Vromofona Kathikia
bit11
Gagauss
Saint_GR
meliou
tasos gourd
stefpapa21
alexlemp
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Πληροφορίες Καθηγητών
THMMY.gr > Forum > Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία > Εσωτερικά Θέματα  > Επικοινωνία με τον Kοσμήτορα!! (Moderators: PolarBear, tzortzis) > Μαθημα σχεδιου Α' εξαμηνου: Αντικειμενο, διδασκαλια, οργανωση...
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: [1] 2 Go Down Print
Author Topic: Μαθημα σχεδιου Α' εξαμηνου: Αντικειμενο, διδασκαλια, οργανωση...  (Read 5728 times)
aliakmwn
Guest
Μαθημα σχεδιου Α' εξαμηνου: Αντικειμενο, διδασκαλια, οργανωση...
« on: June 16, 2005, 21:18:45 pm »

Τελικα με εφαγε κι εμενα το συστημα, με αποπλανησε η εξουσια και εγινα moderator Grin



Ας ξεκινησουμε με ενα θεμα που μας απασχολει ολους οσο ειμαστε στο πρωτο ετος, αλλα μετα το ξεχναμε και αδιαφορουμε: Το μαθημα του σχεδιου.

Το σχεδιο διδασκεται ακομα γραμμικα. Σεμιναρια γινονται για το Autocad, αλλα ο κυριος κορμος διδασκαλιας γινεται με το χερι.

Ενα απο τα βασικοτερα προβληματα ειναι το κοστος της αγορας των υλικων. Ραπιδογραφοι, ταβλες, κολλες κλπ κλπ τελικα καταληγουν να κοστιζουν 100 ευρω για τον καθενα μας. Επιπλεον, καποιοι μαγαζατορες εκμεταλλευονται την ελλιπη μας γνωση, μοσχοπουλωντας μας υλικα "πιο συγχρονα" που τελικα αποδεικνυονται αχρηστα...

Στο νεο προγραμμα σπουδων το μαθημα ονομαζεται "Τεχνικες σχεδιασης με υπολογιστη" αλλα γνωριζουμε ολοι οτι μεχρι και φετος δεν εχει αλλαξει η πατροπαραδοτη διδασκαλια...

Προτεινω:

1) Ειτε με την επομενη αναθεωρηση του Προγραμματος Σπουδων, ειτε στο ενδιαμεσο αν γινεται, να αρχισει το σχεδιο να διδασκεται αποκλειστικα σε υπολογιστη. Τα μαθηματα μπορουν να χωριστουν σε θεωρητικα (οπου οι φοιτητες θα διδασκονται τη θεωρια σχεδιασης γενικα) και σε πρακτικα, οπου, ειτε στο εργαστηριο, ειτε στις αιθουσες με προτζεκτορες κλπ θα βλεπουν στην πραξη πώς υλοποιουνται αυτα που μαθαινουν στη θεωρια.
Αν μαλιστα προχωρησει και η υποθεση των laptop, θα ειναι ακομα πιο ευκολο καθως θα μπορουμε ατυπα να μοιραζουμε και ενα αντιγραφο του Autocad (αν το τμημα δεν μπορει να εμπλακει σε μια τετοια παρανομη διαδικασια, μπορει να γινει απο εμας, μεσω αυτου του forum με καποια οργανωση)

2) Στην περιπτωση που το παραπανω δεν γινεται, ή μεχρι να γινει τελοσπαντων, μπορουμε να οργανωσουμε μια  επιτροπη που θα συνεννοηθει με τους διδασκοντες, και μετα θα κλεισει με εναν συγκεκριμενο προμηθευτη των ειδων γραφικης σχεδιασης, ωστε να πετυχουμε μειωση της τιμης.

3) Αλλη μια προταση, την οποια ομως απλα αναφερω και δεν υπερασπιζομαι γιατι αναιρειται αν η πρωτη προταση πραγματοποιηθει, ειναι να αγορασει το τμημα με δικα του εξοδα οργανα σχεδιασης, τα οποια θα δανειζει επωνυμα και υπευθυνα στους φοιτητες. Περισσοτερες λεπτομερειες: Κατα την επιστροφη ο φοιτητης θα υποχρεουται να προσκομισει καινουργια οργανα στην περιπτωση που τα καταστρεψει. Επισης κατι τετοιο μπορει ναοργανωθει με την βοηθεια των παλαιοτερων, αν βασιστουμε στην καλη τους διαθεση (εμενα ας πουμε μου εχουν μεινει καποια οργανα απο το σχεδιο, εκτος απο εκεινα που δανεισα, και μπορω να τα χαρισω στο τμημα για εξυπηρετηση των επομενων)


So,  αυτο μπορεσα να σκεφτω αυτη τη στιγμη...

Γραψτε απο κατω τα σχολια σας, τις προτασεις σας, διορθωσεις........ Θα παρακαλεσω ομως να μη γινει καταχρηση, ας μην ξεκινησουμε διαφωνιες, εξ' αλλου η αποφαση θα ληφθει (αν τελικα υπαρξει κινητοποιηση) απο το αρμοδιο οργανο που θα συσταθει, εδω απλα καταθετουμε τις αποψεις μας.
Ευχαριστω Smiley
Logged
gpap
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1693



View Profile
Απ: Μαθημα σχεδιου Α' εξαμηνου: Αντικειμενο, διδασκαλια, οργανωση...
« Reply #1 on: June 17, 2005, 09:52:38 am »

Φίλε Αλιάκμωνα,

Το πρόβλημα που βάζεις έχει απασχολήσει αρκετά και την Επιτροπή Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος αλλά και το Τμήμα στη ΓΣ του.

Το μάθημα του σχεδίου εξυπηρετεί το βασικό ρόλο της αντίληψης του χώρου. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για ένα Μηχανικό, καθώς σχεδόν οτιδήποτε έχει στο μυαλό του ή στη φαντασία του για να το δείξει σε άλλους πρέπει με κάποιο τροπο να το σχεδιάσει.

Φυσικά πολλοί συνάδελφοι έχουν απεμπολήσει πριν καλά καλά μπουν στο Τμήμα τον τίτλο του Μηχανικού και προτάσσουν μια επιχειρηματολογία  στο στυλ 'και εγώ που θα γίνω Μηχανικός Υπολογιστών (sic) τι το θέλω το σχέδιο'. Για αυτούς δεν υπάρχει απάντηση έξω από το ότι βρίσκονται σε λάθος ...μαγαζί. Για τους υπόλοιπους πρέπει να πούμε πως ότι και να κάνουν κάποτε θα χρειαστεί να 'διαβάσουν' κάποιο σχέδιο ή να φτιάξουν κάποιο σκαρίφημα.

Πάμε τώρα στον τρόπο που διδάσκεται το μάθημα. Η αποκλειστική χρήση υπολογιστή θα είναι σαν να λέμε καταργούμε τη γραφή γιατί έχουμε επεξεργαστές κειμένου. Καταργούμε την αριθμητική γιατί έχουμε κομπιουτεράκια (μήπως το κάναμε ήδη?). Τι θέλω να πω με αυτό. Πριν αρχίσει κανείς να χρησιμοποιεί AutoCad ή κάθε άλλο CAD πρέπει να ξέρει να σχεδιάζει. Δεν θέλουμε να φτιάξουμε χρήστες CAD. Θέλουμε να σας μάθουμε να διαβάζετε και να κάνετε σχέδιο.

Θα μου πεις καλά και με τα μελανώματα του Παπαμητούκα και την κεκλιμένη γραφή θα μάθω σχέδιο? Εδώ έχετε δίκαιο. Το μάθημα αυτό (και όχι μόνο αυτό, διαβάζετε την κουβέντα για τους Λογισμούς στην electroauth) δεν γίνεται όπως θα θέλαμε. Είχαμε ζητήσει από τον Παπαμητούκα να μαθαίνει σκαρίφημα μόνο και προβολές, όψεις, τομές σε πρόχειρο σχέδιο και το τελικό σχέδιο να γίνεται με CAD. Αλλά όταν έχεις έναν και μοναδικό καθηγητή με την αντίληψή του και παράλληλα τα γνωστά προβλήματα υλικοτεχνικής υποδομής σχετικά με τη χρήση υπολογιστή (δεν μιλάω για ένα demonstration του προγράμματος, μιλάω για κανονική χρήση, στο στυλ μιάς και δεν μπορώ να το μοιράσω έχω μια αίθουσα, νησίδα ξενησίδα διαθέσιμη για όποιον θέλει να έρθει να σχεδιάσει) δεν μπορείς να κάνεις αυτό που είχες προγραμματίσει.

Τώρα η κατάσταση είναι λίγο περίεργη. Εχουμε πάρει μια νέα δασκάλα σχεδίου, συναδέλφισσα Ηλεκτρολόγο Μηχανικό αλλά ένας συνυποψήφιος της έκανε προσφυγή στην εκλογή και η υπόθεση κόλλησε. Ο Παπαμητούκας έφυγε πια με σύνταξη (κάποιοι αναστέναξαν ή έτσι μου φάνηκε) και φέτος το μάθημα μάλλον θα γίνει με ειδικούς επιστήμονες. Ολα αυτά πάνε με το γνωστο χαλαρό υπουργικό ρυθμό (ο οποίος τώρα που έγινε ακόμη πιο σεμνός και ταπεινός απέκτησε ακόμη πιο αργές ιδιοτιμές) και αναμένουμε στα επόμενα 5-6 (10?) χρόνια να το φτιάξουμε το μάθημα.


Χαλαρά έ? Αντε γιατί αρχίζουν και οι ζέστες.

Γρηγόρης Παπαγιάννης

ΥΓ. Για να καταλάβετε πόοοοοσο παλιός είναι ο Παπαμητούκας να σας πω ότι και σε εμένα άυτός δίδασκε σχέδιο!!! Καταλάβατε τώρα! Jurassic!!
Logged
fugiFOX
Veteran
Καταστραμμένος
******
Posts: 8962


Fugi+Fox μια νέα μορφή ζωής...


View Profile
Απ: Μαθημα σχεδιου Α' εξαμηνου: Αντικειμενο, διδασκαλια, οργανωση...
« Reply #2 on: June 17, 2005, 11:39:05 am »

Quote from: gpap on June 17, 2005, 09:52:38 am

ΥΓ. Για να καταλάβετε πόοοοοσο παλιός είναι ο Παπαμητούκας να σας πω ότι και σε εμένα άυτός δίδασκε σχέδιο!!! Καταλάβατε τώρα! Jurassic!!

Μα και στον πατέρα μου δίδασκε!!!
Μαθουσαλίξ!!

Εγώ να προσθέσω σε αυτά που ελέχθησαν μια απορία.
Το ηλεκτρολογικό σχέδιο που είναι;
Εντάξει καλές οι βίδες και οι κοχλίες, αλλά και κάτι από ηλεκτρολογία σε τμήμα ηλεκτρολόγων δεν βλάπτει έτσι;

Ο Αλιάκμων έχει δίκιο. Θυμάμαι είχε γίνει παλιότερα μια κίνηση επί προεδρίας κ.Ντοκόπουλου
με δραστηριοποίηση μιας μερίδας φοιτητών (2-3 Shocked )  για την ανάληψη του κόστους γραφικής ύλης από το ίδιο το τμήμα, αλλά κάπου κόλλησε η διαδικασία. ΑΚούστηκε ότι ο Παπαμητούκας στη συνελευση είχε πει επί του θέματος.
"Λεφτά έχουν (οι φοιτητές), τι είναι 100Ε,
ας τα πληρώσουν!"
Logged

http://www.mozilla.org/en-US/firefox/new/
gpap
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1693



View Profile
Απ: Μαθημα σχεδιου Α' εξαμηνου: Αντικειμενο, διδασκαλια, οργανωση...
« Reply #3 on: June 17, 2005, 13:05:30 pm »

Quote
Εγώ να προσθέσω σε αυτά που ελέχθησαν μια απορία.
Το ηλεκτρολογικό σχέδιο που είναι;
Εντάξει καλές οι βίδες και οι κοχλίες, αλλά και κάτι από ηλεκτρολογία σε τμήμα ηλεκτρολόγων δεν βλάπτει έτσι;

Επίσης πολύ παλιά η απορία Γιώργο. Και η απάντηση πολύ απλή. Το ηλεκρολογικό σχέδιο είναι μονογραμμικό για πίνακες και εγκαταστάσεις, οδεύσεις γραμμών και καλωδίων σε αρχιτεκτονικά και κλεμμοσχέδια εγκαταστάσεων. Το πρώτο είναι θέμα κυρίως γνώσεων ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων και συμβόλων. Αναπτύσσεται σε ικανοποιητικό βαθμό στα Ειδικά Κεφάλαια ΣΗΕ για όποιον ενδιαφέρεται (και τολμά). Το δεύτερο δεν το σχολιάζω, αν μπορείς να καταλάβεις μια κάτοψη, τραβάς γραμμές. Όσο για το τελευταίο εμ εκεί είναι τα δύσκολα. Εκεί προυποτίθενται και γνώσεις εγκαταστάσεων.

Συνεπώς το βασικό του  ηλεκτρολογικού, που είναι το μονογραμμικό, γίνεται στα πλαίσια του αντίστοιχου μαθήματος για όσους το χρειάζονται. Τα υπόλοιπα του σχεδίου αφορούν σε όσα ανέφερα νωρίτερα.

Για τον σχεδιαστικό εξοπλισμό θα συμφωνήσω και εγώ. Αν και εφόσον το σχέδιο γίνει έτσι όπως το φανταζόμαστε δεν θα χρειάζονται ραπιδογράφοι, στενσιλ, μελάνια κλπ. κανά 2-3 μολύβια, κανένα schoeller κανένα ριζόχαρτο ψιλοπράγματα δηλαδή.

BTW Οι ραπιδογράφοι και λοιπός εξοπλισμός συνήθως ,,,πετιούνται μετά. Οι δικοί μου ξεχάστηκαν με μελάνια καμμιά δεκαετία και όταν τους ξαναχρειάστηκα ως Μηχανικός (ναι ναι έγινε και αυτό) ήταν πια άχρηστοι. Μήπως μια καλή ιδέα θα ήταν να οργανωθεί κανένα παζάρι μεταχειρισμένων ειδών σχεδίασης? Για τους νέους πρωτοετείς ..θα μπορούσαν να το αναλάβουν και ....οι παρατάξεις στα γνωστά τραπεζάκια υποδοχής...(βλέπεις aliakmwn νέος πιο κοινωνικός ρόλος για τις παρατάξεις στο ίδρυμα).

Γρηγόρης Παπαγιάννης
Logged
Alexkasgr
Honoured Member - Veteran
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
**********
Gender: Male
Posts: 4577


Έτη φωτός μπροστά...


View Profile
Re: Μαθημα σχεδιου Α' εξαμηνου: Αντικειμενο, διδασκαλια, οργανωση...
« Reply #4 on: June 17, 2005, 15:50:17 pm »

Η πρόταση με τα όργανα που θα δανείζει το τμήμα δεν νομίζω να είναι υλοποιήσιμη ακριβώς γιατί οι ραπιδογράφοι πάνω από 2 εξάμηνα δε θα πάνε, ενώ και τα υπόλοιπα θα έχουν φθορές. Θα μου πείτε αν είναι να τα πληρώνει το τμήμα θα τα γλιτώνουν οι φοιτητές, αλλά έτσι κι αλλιώς το μεγαλύτερο ποσοστό τα δανείζεται από παλαιότερους ήδη. Πιο ουσιαστικές είναι οι προτάσεις για την αλλαγή του τρόπου διαξαγωγής του μαθήματος.
Συμφωνώ ότι αν δεν ξέρεις να κάνεις ένα σκαρίφημα δεν ωφελεί το να μάθεις να δουλεύεις το AutoCAD. Σίγουρα θα χρειαστεί κάποτε να διαβάσουμε ένα σχέδιο, αλλά και οι ιδέες της Γεωμετρικής εποπτείας που δίνει η τριβή με το σχέδιο είναι σημαντικές. Το θέμα είναι ότι είμαστε Ηλεκτρολόγοι και εκ των πραγμάτων δεν έχει νόημα η μεγάλη ενασχόληση με το Μηχανολογικό Σχέδιο. Θα μπορούσαμε όμως αυτά που μαθαίνουμε (έστω τα λίγα) να είναι και σωστά. Πρακτικά δε μαθαίνουμε τίποτα και δεν το λέω ελαφρά τη καρδία. Έκανα σύγκριση με το Σχέδιο των Μηχανολόγων που είναι 2 εξάμηνα. Ούτε να βάζουμε διαστάσεις, ούτε να κάνουμε τομές ούτε τίποτα δε μαθαίνουμε σωστά με το ότι πηγαίνουμε ένα 2ωρο στον Παπαμητούκα ο οποίος απλά μας ζωγραφίζει στον πίνακα το επόμενο σχέδιο που πρέπει να κάνουμε και μας λέει... τι θα μας πει στα επόμενα μαθήματα. Εκτός της απαράδεκτης τακτικής του να μας αφήνει να κάνουμε πχ τομές χωρίς να μας έχει πει τους κανόνες, να βάζουμε διαστάσεις και μετά να μας λέει ότι είναι όλα λάθος και να διορθωθεί. Από ότι κατάλαβα και το Ειδικά Κεφάλαια ΣΗΕ είναι επιλογής. Δηλ. αν κάποιος δεν ξέρει ότι εκεί θα μάθει Ηλεκτρολογικό σχέδιο θα τελειώσει τη σχολή και δε θα ξέρει να κάνει ένα απλό σχέδιο, κι όμως θα είναι και ισότιμος με έναν μηχανολόγο ο οποίος ήδη ξέρει και ηλεκτρολογικό σχέδιο στο 3ο εξάμηνο, στο μάθημα της Ηλεκτροτεχνίας. Γιαυτό θα πω το τολμηρό που έχω ξανααναφέρει ότι από τη στιγμή που γίναμε "...και Υπολογιστών" έχουμε χάσει στο "Μηχανικοί".
Για το AutoCAD σε εμάς πέρυσι έγινε καλή προσπάθεια αλλά με 45΄λεπτά τη βδομάδα δε γίνεται. Στην υλοποίηση αυτού βέβαια μπαίνιουν και τα γνωστά πληθυσμιακά προβλήματα. Πάντως αν και υποτίθεται δε θα μπορούσες να δώσεις εξετάσεις στο σχέδιο αν δεν παιρνούσες το "Εργαστήριο", ακόμα και άσχετος να ήσουν δεν υπήρχες τέτοια περίπτωση.
Πιστεύω ότι Μηχανολογικό σχέδιο πρέπει να μας κάνει κάποιος Μηχανολόγος και επίσης να κάνουμε περισσότερες ώρες AutoCAD (έστω και σεμιναριακά να γίνει κάτι!) και να δούμε λίγο και το Ηλεκτρολογικό σχέδιο, υπάρχουν και ειδικά προγράμματα για αυτό!
Υ.Γ: Γιατί μου έρχεται ένα συγκεκριμένο άτομο στο μυαλό όταν ακούω ότι έκανε προσφυγή;  ;)Μήπως παραείμαι κακός;;    Grin
Logged
aliakmwn
Guest
Απ: Μαθημα σχεδιου Α' εξαμηνου: Αντικειμενο, διδασκαλια, οργανωση...
« Reply #5 on: June 17, 2005, 16:14:23 pm »

Ας μου επιτραπει να επαναλαβω λιγο την πρωτη προταση γιατι νομιζω πως δεν εγινε απολυτα κατανοητη:

Quote from: aliakmwn on June 16, 2005, 21:18:45 pm

Προτεινω:

1) Ειτε με την επομενη αναθεωρηση του Προγραμματος Σπουδων, ειτε στο ενδιαμεσο αν γινεται, να αρχισει το σχεδιο να διδασκεται αποκλειστικα σε υπολογιστη. Τα μαθηματα μπορουν να χωριστουν σε θεωρητικα (οπου οι φοιτητες θα διδασκονται τη θεωρια σχεδιασης γενικα) και σε πρακτικα, οπου, ειτε στο εργαστηριο, ειτε στις αιθουσες με προτζεκτορες κλπ θα βλεπουν στην πραξη πώς υλοποιουνται αυτα που μαθαινουν στη θεωρια.

Αυτο ακριβως εννοουσα με τη λεξη "θεωρητικο" κομματι, το να διδασκομαστε δηλαδη τι ειναι σκαριφημα, γωνιες σχεδιασης, τομες, γραμμες κλπ κλπ

Ισα ισα πιστευω πως αν ενα κομματι του μαθηματος αποκοπει απο τον πραξη και γινει σκετη θεωρια, θα μαθουμε πολυ περισσοτερα απο τα επιφανειακα και ελλιπη που παθαινουμε τωρα...

Τοσα χρονια ο κ. Παπαμητουκας στην ουσια δεν διδασκε σχεδιο. Επαιρνε ενα αντικειμενο που ηθελε να σχεδιασουμε και απλα εδειχνε στον πινακα πώς θα το κανουμε, με ελαχιστα συμπληρωματα θεωριας (που πολλες φορες δεν επαρκουσαν κιολας)...


Πιστευω πως καταλυτικος παραγοντας για τις αλλαγες στο μαθημα του Σχεδιου θα ειναι και το θεμα των Laptop, μολις με το καλο περασει...
Logged
Καλλισθένης
Veteran
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 2479

I'm not insane! My mother had me tested


View Profile WWW
Απ: Μαθημα σχεδιου Α' εξαμηνου: Αντικειμενο, διδασκαλια, οργανωση...
« Reply #6 on: June 18, 2005, 02:01:40 am »

Quote from: gpap on June 17, 2005, 13:05:30 pm
Επίσης πολύ παλιά η απορία Γιώργο. Και η απάντηση πολύ απλή. Το ηλεκρολογικό σχέδιο είναι μονογραμμικό για πίνακες και εγκαταστάσεις, οδεύσεις γραμμών και καλωδίων σε αρχιτεκτονικά και κλεμμοσχέδια εγκαταστάσεων. Το πρώτο είναι θέμα κυρίως γνώσεων ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων και συμβόλων. Αναπτύσσεται σε ικανοποιητικό βαθμό στα Ειδικά Κεφάλαια ΣΗΕ για όποιον ενδιαφέρεται (και τολμά). Το δεύτερο δεν το σχολιάζω, αν μπορείς να καταλάβεις μια κάτοψη, τραβάς γραμμές. Όσο για το τελευταίο εμ εκεί είναι τα δύσκολα. Εκεί προυποτίθενται και γνώσεις εγκαταστάσεων.

Ουσιαστικά, όσο παραμένει το σχέδιο στο 1ο εξάμηνο, είναι περισσότερο "ζωγραφική" (καλλιτεχνική αντιγραφή του ζητούμενου αντικειμένου σύμφωνα με τις οδηγίες) παρά "σχεδίαση" (υπολογισμοί σύμφωνα με την αντίστοιχη θεωρία που καλύπτει το προς σχεδίαση αντικείμενο, αναπαράσταση υπολογισμών με τυποποιημένα σχήματα και μεγέθη διαγραμμίσεων)

Το μόνο που μου έμεινε από το μάθημα είναι η εξόφθαλμη ευνοϊκή μεταχείριση που παρατηρούσα να επιδεικνύουν οι 3 εξεταστές προς το γυναικείο φύλο.

Καλλισθένης
Logged

Σούλααααα!!! Τα λέμε!!!
xristoforos_
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3049


αλλάζοντας...


View Profile
Απ: Μαθημα σχεδιου Α' εξαμηνου: Αντικειμενο, διδασκαλια, οργανωση...
« Reply #7 on: June 18, 2005, 18:38:52 pm »

θα συμφωνήσω σχεδόν σε όλα με το φίλο αλιάκμονα (sic)....

και θα προσθέσω μια παρατήρηση....

όταν εγώ βγω μηχανικός το 2010 (με τις πιο ευνοϊκές προβλέψεις)....
μάλλον δεν πρόκειται να αντικρίσω χειρόγραφο σχέδιο...πολύ περισσότερο να χρειαστεί να κάνω ο ίδιος...

πριν βιαστεί να πει κάποιος ότι φυγοπονώ...σνομπάρω...ή απεμπολώ το "μηχανικών" από το δίπλωμα μου...
δεν λέω σαφέστατα να μην σχεδιάζουμε καθόλου...κάτι τέτοιο άλλωστε είναι αδύνατο... και πρέπει πρώτα στο χαρτί να μάθεις τα βασικά ...τον τρόπο σκέψης...αντίληψης...να αποκτήσεις χωροθετικές ικανότητες όπως είπε κάποιος...και τέσπα...όλα τα γνωστά πρέπει...
αλλά πρέπει να δωθεί πολύ μεγαλύτερη έως τεράστια βάση στο autocad....
το οποίο θα είναι εν τέλει κι αυτό που θα λειτουργούμε....

...λέμε να μην ξεχνάμε ότι είμαστε μηχανικοί και ξεχνάμε το υπολογιστών απ την αντίστροφη...

χριστόφορος
« Last Edit: June 18, 2005, 18:45:25 pm by xristoforos_ » Logged

βαθειά...
gpap
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Posts: 1693



View Profile
Απ: Μαθημα σχεδιου Α' εξαμηνου: Αντικειμενο, διδασκαλια, οργανωση...
« Reply #8 on: June 18, 2005, 19:40:14 pm »

Quote
όταν εγώ βγω μηχανικός το 2010 (με τις πιο ευνοϊκές προβλέψεις)....
μάλλον δεν πρόκειται να αντικρίσω χειρόγραφο σχέδιο...πολύ περισσότερο να χρειαστεί να κάνω ο ίδιος...

2010 τέτοια αισιοδοξίας ρε χριστόφορε!! Χειρόγραφό μπορεί να μη δεις, σχέδιο όμως θα δεις θες δεν θες. Για τα υπόλοιπα τα είπαμε. Όσο παράλογο είναι να θεωρήσει κανείς ένα λογοτεχνικό έργο αποτέλεσμα της ...γραφίδας άλλο τόσο παράλογο είναι να νομίζει κανείς ότι μπορεί να σχεδιάσει τεχνικό σχέδιο επειδή ξέρει CAD!

Στο κάτω κάτω αν ήταν έτσι λίγο το CAD λίγο τα πακέτα που κάνουν τις μελέτες τι τους θέλουμε τους Μηχανικούς? Χειριστές πρέπει να εκπαιδεύουμε και εκεί μας τρώνε κάτι σχολεία ταχύρρυθμης πληκτρολόγησης!


Γρηγόρης Παπαγιάννης
Logged
chggr005
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 2566


Free ...as a bird (Beatles)


View Profile
Re: Απ: Μαθημα σχεδιου Α' εξαμηνου: Αντικειμενο, διδασκαλια, οργανωση...
« Reply #9 on: June 18, 2005, 23:24:01 pm »

Quote from: gpap on June 17, 2005, 13:05:30 pm
Αναπτύσσεται σε ικανοποιητικό βαθμό στα Ειδικά Κεφάλαια ΣΗΕ για όποιον ενδιαφέρεται (και τολμά).

Συγγνώμη, αλλά εάν δεν κάνω λάθος το μάθημα "Ειδικά Κεφάλαια ΣΗΕ" γίνεται μόνο στους Ενεργειακούς. Εγώ που είμαι Ηλεκτρονικός, πως θα μάθω να σχεδιάζω? Και μην μου πείτε τώρα ότι δεν θα μου χρειαστεί! Κανείς δεν ξέρει τι πρόκειται να του χρειαστεί στην μετέπειτα επαγγελματική του σταδιοδρομία...
Logged

Goodbye to you, my trusted friend.
We've known each other since we were nine or ten.
Together we 've  climbed hills or trees.
Learned of love and ABC's,
skinned our hearts and skinned our knees.

Goodbye my friend, it's hard to die,
when all the birds are singing in the sky,
Now that the spring is in the air.
Ο λογαριασμός έχει παραβιαστεί, μην ανοίξετε το link. are everywhere.
When you see them I'll be there.

We had joy, we had fun, we had seasons in the sun.
But the hills that we climbed
were just seasons out of time.

Terry Jacks - Seasons In The Sun


Οι πρωτοετείς φοιτητές μπορούν να ενημερωθούν για τον Σύλλογο Φοιτητών Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων Μηχανικών από εδώ:  Σύλλογος Φοιτητών
JAs0n-X
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 2861


Rhodes [Sattelite image]


View Profile
Απ: Μαθημα σχεδιου Α' εξαμηνου: Αντικειμενο, διδασκαλια, οργανωση...
« Reply #10 on: June 19, 2005, 00:49:14 am »

Να προσθεσω οτι το συγκεκριμενο μαθημα μαθαινει κ πολλα αλλα μιας και σ αυτο βρισκει εφαρμογη το τουβλο-βιβλιο του Ντοκοπουλου που πηραμε μεσα απο μια εργασια ηλεκτρολογικης μελετης! Ειναι οντως κριμα να μην μπορουν αλλοι τομεις να παρουν αυτο το μαθημα!
Logged

J=X
--------------------------------------------
Ο Χριστος πεθανε
Ο Μαρξ πεθανε...
και εγω τελευταια δεν αισθανομαι καλα !
xristoforos_
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3049


αλλάζοντας...


View Profile
Απ: Μαθημα σχεδιου Α' εξαμηνου: Αντικειμενο, διδασκαλια, οργανωση...
« Reply #11 on: June 19, 2005, 00:59:47 am »

@gpap : πριν βιαστεί να πει κάποιος ότι φυγοπονώ...σνομπάρω...ή απεμπολώ το "μηχανικών" από το δίπλωμα μου...mpla mpla mpla...

xristoforos_
Logged

βαθειά...
lars
Θαμώνας
****
Gender: Male
Posts: 419



View Profile
Απ: Μαθημα σχεδιου Α' εξαμηνου: Αντικειμενο, διδασκαλια, οργανωση...
« Reply #12 on: June 19, 2005, 03:18:35 am »

Quote from: gpap on June 18, 2005, 19:40:14 pm

2010 τέτοια αισιοδοξίας ρε χριστόφορε!! Χειρόγραφό μπορεί να μη δεις, σχέδιο όμως θα δεις θες δεν θες. Για τα υπόλοιπα τα είπαμε. Όσο παράλογο είναι να θεωρήσει κανείς ένα λογοτεχνικό έργο αποτέλεσμα της ...γραφίδας άλλο τόσο παράλογο είναι να νομίζει κανείς ότι μπορεί να σχεδιάσει τεχνικό σχέδιο επειδή ξέρει CAD!

Στο κάτω κάτω αν ήταν έτσι λίγο το CAD λίγο τα πακέτα που κάνουν τις μελέτες τι τους θέλουμε τους Μηχανικούς? Χειριστές πρέπει να εκπαιδεύουμε και εκεί μας τρώνε κάτι σχολεία ταχύρρυθμης πληκτρολόγησης!


Γρηγόρης Παπαγιάννης


 Δεν νομίζω ότι είπε κάποιος να έχουμε το Autocad σαν αντικείμενο μαθήματος αλλά να το χρησιμοποιούν οι φοιτητές για να παραδίδουν τα σχέδια(μηχανολογικά ή όχι Smiley).Η θεωρία θα είναι η ίδια.Όμως άλλο ο χάρακας και ο διαβήτης και άλλο το ποντίκι.Αν δε ξέρω πώς να κάνω τομή και που να βάλω τις διαστάσεις είτε το κάνω με το χέρι έιτε με το Autocad,το σχέδιο θα είναι το ίδιο χάλια.Εξάλλου, η τεχνολογία δεν υποτίθεται πως επιννοήθηκε για να μας βοηθάει??Και επειδή θεωρητικά είμαστε τμήμα όπου πρέπει να εφαρμόζεται αυτή,γιατί να μην το κάνουμε??
Το μόνο κόλλημα που βλέπω είναι αυτό της εύκολης αντογραφής με τον Η/Υ.Αλλά και πάλι στο τέλος θα  φαίνεται ποιος έχει αντιγράψει και ποιος όχι.
Και κάτι σχετικό με τα παραπάνω.Όσον αφορά τα περί Autocad σεμινάρια, να πω ότι δεν καταλαβαίνω γιατί από τη στιγμή που προστέθηκε το Autocad σαν εργαστήριο στο νέο πρόγραμμα σπουδών, αυτά καταργήθηκαν?Εμείς του 3ου  και τα παιδιά του 4ου έτους ούτε σεμινάριο ούτε μάθημα δλδ.
Τεσπά,δεν είναι τόσο σημαντικό,τα έχουμε ξαναπει, ό,τι δε μαθαίνουμε εδώ,θα τα μάθουμε όταν έρθει η ώρα κτλ κτλ αλλά το έχω καιρό απορία.

Τέλος κι εγώ συμφωνω ότι το μάθημα "Ειδικά Κεφάλαια ΣΗΕ" πρέπει να μπει σαν επιλογής και στους άλλους τομείς.Δε  ξέρω όμως τι υπόβαθρο μαθημάτων χρειάζεται, οπότε δεν επιμένω.Αν μπορείτε να μας διαφωτίσετε κι εσείς λίγο.. Smiley


P.S.:Μερικές φορές γινόμαστε λίγο επιθετικοί(τουλάχιστον εγώ Smiley) και σας βάζουμε να απαντήσετε σε θέματα που θα έπρεπε όλοι οι καθηγητές να εκφράσουν άποψη αλλά δεν εγγράφεται και κανένας άλλος στο forum(πέραν της έμμεσης συμμετοχής του κ.προέδρου)!
Logged
4Dcube
Veteran
Καταστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 9068


just.do.it.cut.carrots.


View Profile
Re: Μαθημα σχεδιου Α' εξαμηνου: Αντικειμενο, διδασκαλια, οργανωση...
« Reply #13 on: September 15, 2005, 03:02:52 am »

Με την ευκαιρία της καινούργιας φουρνιάς φοιτητών στο τμήμα, τους οποίους προκαταβολικά λυπάμαι για την κούραση που θα τραβήξουν για το συγκεκριμένο μάθημα, να κάνω και κάποια εμπειρικά σχόλια:

Σχέδιο στο χέρι ΝΑΙ! ΟΧΙ στα 100 άτομα σε μια αίθουσα! Η σχεδίαση πρέπει να γίνεται στη σχολή και όχι στο σπίτι, έτσι μόνο μαθαίνει σωστά κανείς τέτοια πρακτικά πράγματα. Στην παρούσα κατάσταση, είναι δυνατό για ένα σχέδιο να κοντέψεις να φτάσεις διψήφιο αριθμό ωρών στην ενασχόληση στο σπίτι και να πας στη διόρθωση και να σε κάνει κουρέλι (αντικειμενικά απαράδεκτα ανοργάνωτη διόρθωση btw). Αν δεν υπάρχουν εγκαταστάσεις, ΝΑΙ στα laptop στην αίθουσα και ΝΑΙ στο CAD!

Έχω σημαντικές επισημάνσεις για τη διδασκαλία μέσω Η/Υ.

Δε χρειάζεται όλη τη χρονιά να μαθαίνουν οι φοιτητές να χρησιμοποιούν εντολές στο CAD (όπως έγινε με τη δική μου φουρνιά). Γι' αυτό υπάρχουν άλλωστε τα help και το διαδίκτυο. Δικαιολογίες του τύπου "υπάρχουν κάποιοι που δεν έχουν εξοικίωση με τους Η/Υ" δε στέκουν γιατί αυτά τα άτομα που έχουν περάσει σε τέτοια σχολή (...και ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ) και δεν έχουν έστω ψάξει το αντικείμενο να δουν πώς κινείται το ποντίκι θα είναι 99,95% εκείνοι που θα κάθονται πίσω στην ομάδα (η διαφορά 0,05 είναι σε περίπτωση που δεν πατήσει κανείς άλλος στο εργαστήριο).
 
Είναι όμως απολύτως απαραίτητο να δίνονται εργασίες συχνά και οι καθηγητές να τις διορθώνουν (όχι μια χαζοεργασία στην αρχή σε δισκέτα που τελικά ούτε η δισκέτα δεν επιστράφηκε) και η τελική εργασία να βασίζεται στις γνώσεις τις χρονιάς!!

Ειδικά με την τελευταία εργασία έχασα πάσα ιδέα για την οργάνωση στο πανεπιστήμιό μας. Τι να πρωτογράψω... Φαντάζομαι τα έχετε ξανακούσει. ->Ηλεκτρολογικό σχέδιο εγκατάστασης αγωγών σε διαμέρισμα κύριοι (και κυρίες/δεσποινίδες)! Οδηγίες από τον καθηγητή (όχι τον Παπαμητούκα, υποτίθεται από άλλον που ξέρει): στη σελίδα τάδε του βιβλίου του Π., δείτε το σχήμα για να πάρετε ιδέα. Σημείωση: Μετά από διατριβή όλη τη χρονιά στο ηλεκτρολογικό σχέδιο (1 ώρα που μας έδειξε τα σύμβολα), τελική εργασία πάνω σε αυτές τις κατεκτημένες γνώσεις. Και το κορυφαίο: είχε και αλγόριθμο που με στοιχεία το επίθετο και άλλα τροποποιούσε τις διαστάσεις για τον καθένα "για να μην αντιγράψουμε" (που έκανε το σχέδιο χάλια). Ήταν που θα ήξερε κάποιος για να μας πει.

Πραγματικά ντρέπομαι για την τελευταία παράγραφο που έγραψα, κυρίως διότι οι προτάσεις μου για επανόρθωση είναι μηδενικές, χωρίς ίχνος δημιουργικού πνεύματος συνεργασίας: "ολική διαγραφή/επαναφορά".
Logged

https://www.youtube.com/watch?v=6CAzdawCzhg
anonymous-root
Veteran
Καταστραμμένος
******
Posts: 8574


What do you want to troll today?


View Profile
Απ: Μαθημα σχεδιου Α' εξαμηνου: Αντικειμενο, διδασκαλια, οργανωση...
« Reply #14 on: September 15, 2005, 08:48:14 am »

Καλά για το τελευταίο το ηλεκτρολογικό το εξής ήταν ΟΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ: "Άν κάνετε λάθος και δε βάλετε καμμιά μπρίζα δεν τρέχει τίποτα, αν κάνετε όμως λάθος στις διαστάσεις των τοίχων είναι σημαντικό και θα σας κόψουμε".

 ΕΛΕΟΣΣΣΣ!
Logged
Pages: [1] 2 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...