• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 19, 2025, 00:43:07 am

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 19, 2025, 00:43:07 am

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
H Στοά των Off Topic
by Katarameno
[June 18, 2025, 20:28:39 pm]

Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Katarameno
[June 18, 2025, 19:40:47 pm]

[ΣΗΕ ΙΙ] Γενικές απορίες ...
by chatzikys
[June 18, 2025, 19:26:00 pm]

Σιδηροδρομικό Δυστύχημα σ...
by Katarameno
[June 18, 2025, 18:22:39 pm]

[Μεταφορά και Διανομή ΗΕ]...
by tzortzis
[June 18, 2025, 07:55:05 am]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by chris_p30
[June 18, 2025, 00:45:33 am]

[Ψηφιακά Ολοκληρωμένα Κυκ...
by tzortzis
[June 17, 2025, 21:25:42 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by PAPARI69
[June 17, 2025, 20:59:13 pm]

[Γραφική] Λυμένα θέματα
by okanpala
[June 17, 2025, 18:56:22 pm]

Τι ακούτε αυτήν τη στιγμή...
by Katarameno
[June 17, 2025, 14:25:00 pm]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by george14
[June 17, 2025, 13:58:20 pm]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by tzortzis
[June 17, 2025, 13:19:53 pm]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by george14
[June 17, 2025, 12:08:25 pm]

[ΨEE] Γενικές απορίες και...
by Juror8
[June 17, 2025, 12:06:57 pm]

[Οργάνωση Υπολογιστών] Γε...
by RAFI
[June 16, 2025, 22:46:54 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 19:49:00 pm]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 16:56:56 pm]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[June 16, 2025, 13:28:21 pm]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[June 16, 2025, 12:13:45 pm]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[June 16, 2025, 01:56:37 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9965
Latest: Poli
Stats
Total Posts: 1426723
Total Topics: 31711
Online Today: 187
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 47
Guests: 116
Total: 163
Papalamprous humor
apos34
Captain
aurora
pdiamantis
eleftheria
kofius
antreassv
_Stef
mitsos753905
estoimea
Giannis Masterio
tasos gourd
faidonchatz
spoun
geftihiakos
aafroditi
kostas1507
unreasonable
Thanoskask
vasilis saitis
Stelios Leivas
soktas
Billyskotsikas
stephystam
nikosmonov
qwertyuiop
sterxz
eli_k
Le ece
coyg
mayia psarikoglou
kkuro123
AlexKyr
aachmet
ggalamat
arswagdapro
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads
με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!
THMMY.gr > Forum > Μαθήματα Βασικού Κύκλου > 4ο Εξάμηνο > 4ο Εξάμηνο - ΠΠΣ > Εισαγωγή στην Ενεργειακή Τεχνολογία Ι (Moderators: chatzikys, tzortzis) > [ΕΕΤ Ι] Απορίες σε Ασκήσεις
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: 1 ... 28 29 [30] 31 32 Go Down Print
Author Topic: [ΕΕΤ Ι] Απορίες σε Ασκήσεις  (Read 64205 times)
Grecs
Καταστραμμένος
********
Gender: Male
Posts: 6379


Lived in the air died on asphalt


View Profile
Re: [ΕΕΤ Ι] Απορίες σε Ασκήσεις
« Reply #435 on: June 22, 2009, 07:31:26 am »

Μπορει καποιος να εξηγησει στις ασκησεις της μοσαφετ γιατι το cosφ στο τελος της εικονας 19 ειναι 0,82?

edit¨: το βρηκα
« Last Edit: June 22, 2009, 07:43:25 am by Grecs » Logged

"I wish punk, pizza, coke, and skateboarding could be combined into one thing that I could taste, look at or play with."
Andreas_T
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Gender: Male
Posts: 595


View Profile
Re: [ΕΕΤ Ι] Απορίες σε Ασκήσεις
« Reply #436 on: June 22, 2009, 12:27:14 pm »

ανεβάζω ένα τυπολόγιο που έκανα(pdf για εκτύπωση σε Α4)....
πειτε κ καμια ιδέα για εξτρα προσθήκη (αν κ αυτά πιστεύω φτάνουν)

τέλος να ρωτήσω στις αναλυτικές σχέσεις που έχω στις ασυγχρονες μηχανες επειδή δεν είδα πολλές ασκήσεις να τις δουλέυουν κ δεν έχω καλή εξοικίωση μου εξηγεί κάποιος τι παίζει με τα ρεύματα (Ι σκέτο έχω αυτό που απορροφά-δουλέυει κινητήρας και μπαίνει στα Pjs, τύπο Ι-Ιεκκ...με το Ι2 δεν ξέρω ακριβώς τι γίνεται)

Logged
sΚονταριτσα
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Female
Posts: 3652



View Profile
Re: [ΕΕΤ Ι] Απορίες σε Ασκήσεις
« Reply #437 on: June 22, 2009, 12:53:24 pm »

πολυ νωρις το ανεβασες ρε συ αντρεα!! Cheesy
edit:παντως καλη δουλεια...  Wink
« Last Edit: June 22, 2009, 12:56:31 pm by EL MOSaFET » Logged

sprich mir nicht wenn du nicths wichtiges zu sagen hast.
Angie_Ann
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Gender: Female
Posts: 233



View Profile
Re: [ΕΕΤ Ι] Απορίες σε Ασκήσεις
« Reply #438 on: June 22, 2009, 13:03:37 pm »

Εξαιρετικό τυπολόγιο, ευχαριστούμε ΠΑΡΑ πολύ!  Smiley

Δυστυχώς την απάντηση στην απορία σου δεν την ξέρω, αν κάποιος μπορεί να μας απαντήσει θα ήταν χρήσιμο  Smiley
Logged
Merlin
Μόνιμος κάτοικος ΤΗΜΜΥ.gr
******
Gender: Male
Posts: 1377


The Phantom Blot


View Profile
Re: [ΕΕΤ Ι] Απορίες σε Ασκήσεις
« Reply #439 on: June 22, 2009, 13:33:51 pm »

Quote from: Andreas_T on June 22, 2009, 12:27:14 pm
ανεβάζω ένα τυπολόγιο που έκανα(pdf για εκτύπωση σε Α4)....
πειτε κ καμια ιδέα για εξτρα προσθήκη (αν κ αυτά πιστεύω φτάνουν)

τέλος να ρωτήσω στις αναλυτικές σχέσεις που έχω στις ασυγχρονες μηχανες επειδή δεν είδα πολλές ασκήσεις να τις δουλέυουν κ δεν έχω καλή εξοικίωση μου εξηγεί κάποιος τι παίζει με τα ρεύματα (Ι σκέτο έχω αυτό που απορροφά-δουλέυει κινητήρας και μπαίνει στα Pjs, τύπο Ι-Ιεκκ...με το Ι2 δεν ξέρω ακριβώς τι γίνεται)


NotWorthy
Logged
Άγνωστος Χ
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Posts: 190


View Profile
Re: [ΕΕΤ Ι] Απορίες σε Ασκήσεις
« Reply #440 on: September 19, 2009, 12:33:57 pm »

Σειρά ασκήσεων 6, 5η άσκηση. Στις λύσεις που έχουν ανέβει, η αντίσταση στο στάτη 0.1Ω μεταξύ δύο ακροδεκτών ισοδυναμεί λέει με 0.1/2 σε κάθε γραμμή. Γιατί; 0.1/3 δεν είναι το λογικό;  Sad
Logged
vasso
Καταστραμμένος
********
Gender: Female
Posts: 6672


Overambitious doer


View Profile WWW
Re: [ΕΕΤ Ι] Απορίες σε Ασκήσεις
« Reply #441 on: September 20, 2009, 17:53:55 pm »

Είμαι σε ελαφρά απόγνωση γιατί τα έχω κάνει αχταρμά. Αν μπορεί κάποιος να βρεθεί βιβλιοθήκη να μου δείξει πώς να λύνω απλές ασκήσεις (δεδομένου ότι ξέρω θεωρία), μπορώ να τον καθοδηγήσω και να τον βοηθήσω σε καμιά 10αριά μαθήματα που έχω κατανοήσει άψογα.
Ενδεικτικά, προσφέρω Αρχιτεκτονική, Ψηφιακά 1, C, C++, Συστήματα Υπολογιστών, Δομές Δεδομένων ακόμη και Κυκλώματα 1 για την επόμενη εξεταστική. Sad desperate...
Logged

Είναι τα βλέφαρά μου
διάφανες αυλαίες.
Όταν τα ανοίγω βλέπω
μπρος μου ό,τι κι αν τύχει.
Όταν τα κλείνω βλέπω
μπρος μου ό,τι ποθώ.
Left_Behind
Θαμώνας
****
Posts: 342



View Profile
Re: [ΕΕΤ Ι] Απορίες σε Ασκήσεις
« Reply #442 on: September 20, 2009, 18:18:23 pm »

Εχω βρεί ένα παλιότερο θέμα από τις σημειώσεις του Α4,μπορεί κανείς να βοηθήσει με την λύση του??

Ένας τετραπολικός τριφασικός επαγωγικός  κινητήρας με ονομαστικά στοιχεία 8KW και συντελεστή ισχύος 0,85 επαγωγικό συνδέεται με το δίκτυο  χαμηλής τάσης της ΔΕΗ(400V) και λειτουργεί στα ονομαστικά του στοιχεία απορροφώντας 15Α/φάση.Οι απώλειες χαλκού στο στάτη είναι 350W οι απώλειες τριβών και αερισμού είναι 200W και οι απώλειες χαλκού στο δρομέα θεωρούνται αμελητέες.Να υπολογιστεί η ροπή που αναπτύσσεται στο φορτίο.F=50Hz
Logged
haas
Θαμώνας
****
Gender: Male
Posts: 495



View Profile
Re: [ΕΕΤ Ι] Απορίες σε Ασκήσεις
« Reply #443 on: September 21, 2009, 00:30:19 am »

Quote from: Left_Behind on September 20, 2009, 18:18:23 pm
Εχω βρεί ένα παλιότερο θέμα από τις σημειώσεις του Α4,μπορεί κανείς να βοηθήσει με την λύση του??

Ένας τετραπολικός τριφασικός επαγωγικός  κινητήρας με ονομαστικά στοιχεία 8KW και συντελεστή ισχύος 0,85 επαγωγικό συνδέεται με το δίκτυο  χαμηλής τάσης της ΔΕΗ(400V) και λειτουργεί στα ονομαστικά του στοιχεία απορροφώντας 15Α/φάση.Οι απώλειες χαλκού στο στάτη είναι 350W οι απώλειες τριβών και αερισμού είναι 200W και οι απώλειες χαλκού στο δρομέα θεωρούνται αμελητέες.Να υπολογιστεί η ροπή που αναπτύσσεται στο φορτίο.F=50Hz
μια προχειρη γρηγορη λυση
η ροπη φορτιου TL μπορει να θεωρηθει ιση με τη ροπη δρομεα Tm.
απο τυπο Τm=PL/wm οπου PL ισχυς στον κινητηρα που μας την δινει 8kw .πρεπει να βρουμε wm.
wm=(1-s)ws/p =(1-s)100π/2<<2 επειδη εχουμε τετραπολο αρα 2 ζευγη>>
απο Pm=Pg(1-s) οπου Pm=PL+Pv=8kw+200w και Pg=Pel-Pjs=(3^(1/2))UIcosφ-350w
οποτε βρισκεις s μετα wm και τελος Τm
« Last Edit: September 21, 2009, 00:33:18 am by haas » Logged
Left_Behind
Θαμώνας
****
Posts: 342



View Profile
Re: [ΕΕΤ Ι] Απορίες σε Ασκήσεις
« Reply #444 on: September 21, 2009, 01:01:53 am »

Όταν μας δίνει τα ονομστικά στοιχεία ενός κινητήρα και μέσα σε αυτά μας δίνει και ισχύ τότε αυτή η ισχύς είναι η PL,σωστά?
Logged
haas
Θαμώνας
****
Gender: Male
Posts: 495



View Profile
Re: [ΕΕΤ Ι] Απορίες σε Ασκήσεις
« Reply #445 on: September 21, 2009, 01:10:10 am »

ναι ονομαστικη ισχυς ειναι η PL
Logged
Megawatt
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3695


...upgrading...


View Profile
Re: [ΕΕΤ Ι] Απορίες σε Ασκήσεις
« Reply #446 on: September 21, 2009, 01:23:55 am »

haas εχεις μερικα λαθη:
καταρχην η PL που γραφεις δεν ειναι η απορροφουμενη απο το δικτυο ισχυς, αλλα η αποδιδομενη στον αξονα ισχυς.
Επισης το Ωm=(1-s)Ωs οπου Ωs=2πf/p=100π/2 με p ο αριθμος ζευγων πολων.
Αποτελεσμα ειναι να συγχεεις το PL με το Pel

Η λυση που δινω εγω ειναι η παρακατω:
ο κινητηρας απορροφα απο το δικτυο 8000watt για να λειτουργησει.
Απο αυτα καποια αφαιρονται και εκφραζονται ως ιπποδυναμη πλεον στον αξονα του κινητηρα.
8000-350-200-0=7450

Τα 7450watt ειναι η ισχυς που πρεπει να εκφραστει σε ιππους επειδη χρησιμοποιειται για παραγωγη μηχανικου εργου.Πληροφοριακα αυτο, ασχετο αυτο στο προβλημα μας. Σε watt θα δουλευεις παντα αρα εισαι οκ.

Ο βαθμος αποδοσης ενος κινητηρα ειναι ο  λογος της αποδιδομενης ισχυς στον αξονα(συνηθως εκφραζεται σε ιππους και πρεπει να μετατραπει σε watt) προς την ισχυ που απορροφα απο το δικτυο(ηλεκτρικη ισχυς). Το πηλικο αυτο θα μας βγαλει την αποδοση του κινητηρα στο ονομαστικο φορτιο. Αρα n=7450/8000=0.93 Ομως εδω δεν ξερουμε αν εχουμε ονομαστικο φορτιο. To καταλαβαινουμε απο το οτι το ρευμα σε ονομαστικες συνθηκες θα ηταν Ι=Pe/ριζα3*V*cosφ= 13.58Α . Τωρα τραβαει ομως ρευμα απο το δικτυο 15Α.  Δηλαδη Αμεσως βγαινει η νεα αποδοση του κινητηρα απο τον τυπο
n=Pm/ριζα3*V*I*cosφ=7450/ριζα3*400*15*0.85=84.33%

Βλεπουμε δηλαδη οτι η αποδοση  του κινητηρα απο το 93% επεσε στο 84% λογω του οτι αυξηθηκε το φορτιο προφανως. Αυξηση του φορτιου πανω απο το ονομαστικο, οδηγει σε μειωση της αποδοσης του κινητηρα και αυτο φανηκε εδω.

Η αποδιδομενη ροπη στον αξονα θα βγει απο τοον τυπο:
Μ=Pm*p/2πf*(1-s)
στον παραπανω τυπο ,
Pm=7450watt
p τα ζευγη των πολων: 4 πολοι αρα 2 ζευγη
f=50Ηz
s η ολισθηση.

Η ολισθηση δινεται απο τον τυπο:
s=(ταχυτητα συγχρονισμου-ταχυτητα υπο φορτιο) / ταχυτητα συγχρονισμου

ταχυτητα συγχρονισμου ή ns=60*f/p=60*50/2=...
ταχυτητα υπο φορτιο ή nc=ns(1-s) ...error φαυλου κυκλου. Δεν λεει τιποτε για μηχανικες στροφες.
Αλλαγη σκεψης:
απο το τυπολογιου του Andreas_T εχεις:
O κινητηρας απορροφα απο το δικτυο ισχυ Pe=ριζα3*400*15*0.85=8833watt
Αν απο αυτην την ισχυ αφαιρεσεις τις απώλειες του στατη(=Pjs), εχεις την ισχυ που μεταφερεται στον δρομεα(=Pg). Δηλαδη: Pg=Pe-Pjs=8833-350=8083watt
Οι απωλειεες χαλκου στον δρομεα που θεωρουνται αμελητεες ειναι Pjr=s*Pg
Ετσι, αν απο την Pg αφαιρεσεις την Pjr (δηλαδη τις απώλειες χαλκου του δρομεα) και απο αυτο που μεινει αφαιρεσεις και τις απώλειες αερισμου και τριβων (=Pv) θα παρεις την αποδιδομενη στον αξονα ισχυ Pm. Αρα εχεις:  με  Pv=200watt
Pm=(1-s)Pg-Pv=>7450=(1-s)*8083-200=>1-s=0.946
Μ=Pm*p/(2πf*(1-s))=50.13Νm
Logged


...........
Left_Behind
Θαμώνας
****
Posts: 342



View Profile
Re: [ΕΕΤ Ι] Απορίες σε Ασκήσεις
« Reply #447 on: September 21, 2009, 01:37:42 am »

Quote from: Megawatt on September 21, 2009, 01:23:55 am
haas εχεις μερικα λαθη:
καταρχην η PL που γραφεις δεν ειναι η απορροφουμενη απο το δικτυο ισχυς, αλλα η αποδιδομενη στον αξονα ισχυς.
Επισης το Ωm=(1-s)Ωs οπου Ωs=2πf/p=100π/2 με p ο αριθμος ζευγων πολων.
Αποτελεσμα ειναι να συγχεεις το PL με το Pel

Η λυση που δινω εγω ειναι η παρακατω:
ο κινητηρας απορροφα απο το δικτυο 8000watt για να λειτουργησει.
Απο αυτα καποια αφαιρονται και εκφραζονται ως ιπποδυναμη πλεον στον αξονα του κινητηρα.
8000-350-200-0=7450

Τα 7450watt ειναι η ισχυς που πρεπει να εκφραστει σε ιππους επειδη χρησιμοποιειται για παραγωγη μηχανικου εργου.Πληροφοριακα αυτο, ασχετο αυτο στο προβλημα μας. Σε watt θα δουλευεις παντα αρα εισαι οκ.

Ο βαθμος αποδοσης ενος κινητηρα ειναι ο  λογος της αποδιδομενης ισχυς στον αξονα(συνηθως εκφραζεται σε ιππους και πρεπει να μετατραπει σε watt) προς την ισχυ που απορροφα απο το δικτυο(ηλεκτρικη ισχυς). Το πηλικο αυτο θα μας βγαλει την αποδοση του κινητηρα στο ονομαστικο φορτιο. Αρα n=7450/8000=0.93 Ομως εδω δεν ξερουμε αν εχουμε ονομαστικο φορτιο. To καταλαβαινουμε απο το οτι το ρευμα σε ονομαστικες συνθηκες θα ηταν Ι=Pe/ριζα3*V*cosφ= 13.58Α . Τωρα τραβαει ομως ρευμα απο το δικτυο 15Α.  Δηλαδη Αμεσως βγαινει η νεα αποδοση του κινητηρα απο τον τυπο
n=Pm/ριζα3*V*I*cosφ=7450/ριζα3*400*15*0.85=84.33%

Βλεπουμε δηλαδη οτι η αποδοση  του κινητηρα απο το 93% επεσε στο 84% λογω του οτι αυξηθηκε το φορτιο προφανως. Αυξηση του φορτιου πανω απο το ονομαστικο, οδηγει σε μειωση της αποδοσης του κινητηρα και αυτο φανηκε εδω.

Η αποδιδομενη ροπη στον αξονα θα βγει απο τοον τυπο:
Μ=Pm*p/2πf*(1-s)
στον παραπανω τυπο ,
Pm=7450watt
p τα ζευγη των πολων: 4 πολοι αρα 2 ζευγη
f=50Ηz
s η ολισθηση.

Η ολισθηση δινεται απο τον τυπο:
s=(ταχυτητα συγχρονισμου-ταχυτητα υπο φορτιο) / ταχυτητα συγχρονισμου

ταχυτητα συγχρονισμου ή ns=60*f/p=60*50/2=...
ταχυτητα υπο φορτιο ή nc=ns(1-s) ...error φαυλου κυκλου. Δεν λεει τιποτε για μηχανικες στροφες.
Αλλαγη σκεψης:
απο το τυπολογιου του Andreas_T εχεις:
O κινητηρας απορροφα απο το δικτυο ισχυ Pe=ριζα3*400*15*0.85=8833watt
Αν απο αυτην την ισχυ αφαιρεσεις τις απώλειες του στατη(=Pjs), εχεις την ισχυ που μεταφερεται στον δρομεα(=Pg). Δηλαδη: Pg=Pe-Pjs=8833-350=8083watt
Οι απωλειεες χαλκου στον δρομεα που θεωρουνται αμελητεες ειναι Pjr=s*Pg
Ετσι, αν απο την Pg αφαιρεσεις την Pjr (δηλαδη τις απώλειες χαλκου του δρομεα) και απο αυτο που μεινει αφαιρεσεις και τις απώλειες αερισμου και τριβων (=Pv) θα παρεις την αποδιδομενη στον αξονα ισχυ Pm. Αρα εχεις:  με  Pv=200watt
Pm=(1-s)Pg-Pv=>7450=(1-s)*8083-200=>1-s=0.946
Μ=Pm*p/(2πf*(1-s))=50.13Νm

Νομίζω πως έχεις το εξής λάθος,τα 8KW είναι η ισχύς στο φορτίο (PL) η ισχύς στον κινητήρα είναι Pm=PL+PV=8300W
κατα τα άλλα όντως το Pel=ριζα3*400*15*0.85=8833watt
To Pel=Pg+Pjs <=> Pg=Pel-Pjs=8483,46watt
Pm=Pg-sPg
και από εδώ βγάζουμε το s
Logged
haas
Θαμώνας
****
Gender: Male
Posts: 495



View Profile
Re: [ΕΕΤ Ι] Απορίες σε Ασκήσεις
« Reply #448 on: September 21, 2009, 01:46:07 am »

Quote from: Left_Behind on September 21, 2009, 01:37:42 am
Quote from: Megawatt on September 21, 2009, 01:23:55 am
haas εχεις μερικα λαθη:
καταρχην η PL που γραφεις δεν ειναι η απορροφουμενη απο το δικτυο ισχυς, αλλα η αποδιδομενη στον αξονα ισχυς.
Επισης το Ωm=(1-s)Ωs οπου Ωs=2πf/p=100π/2 με p ο αριθμος ζευγων πολων.
Αποτελεσμα ειναι να συγχεεις το PL με το Pel

Η λυση που δινω εγω ειναι η παρακατω:
ο κινητηρας απορροφα απο το δικτυο 8000watt για να λειτουργησει.
Απο αυτα καποια αφαιρονται και εκφραζονται ως ιπποδυναμη πλεον στον αξονα του κινητηρα.
8000-350-200-0=7450

Τα 7450watt ειναι η ισχυς που πρεπει να εκφραστει σε ιππους επειδη χρησιμοποιειται για παραγωγη μηχανικου εργου.Πληροφοριακα αυτο, ασχετο αυτο στο προβλημα μας. Σε watt θα δουλευεις παντα αρα εισαι οκ.

Ο βαθμος αποδοσης ενος κινητηρα ειναι ο  λογος της αποδιδομενης ισχυς στον αξονα(συνηθως εκφραζεται σε ιππους και πρεπει να μετατραπει σε watt) προς την ισχυ που απορροφα απο το δικτυο(ηλεκτρικη ισχυς). Το πηλικο αυτο θα μας βγαλει την αποδοση του κινητηρα στο ονομαστικο φορτιο. Αρα n=7450/8000=0.93 Ομως εδω δεν ξερουμε αν εχουμε ονομαστικο φορτιο. To καταλαβαινουμε απο το οτι το ρευμα σε ονομαστικες συνθηκες θα ηταν Ι=Pe/ριζα3*V*cosφ= 13.58Α . Τωρα τραβαει ομως ρευμα απο το δικτυο 15Α.  Δηλαδη Αμεσως βγαινει η νεα αποδοση του κινητηρα απο τον τυπο
n=Pm/ριζα3*V*I*cosφ=7450/ριζα3*400*15*0.85=84.33%

Βλεπουμε δηλαδη οτι η αποδοση  του κινητηρα απο το 93% επεσε στο 84% λογω του οτι αυξηθηκε το φορτιο προφανως. Αυξηση του φορτιου πανω απο το ονομαστικο, οδηγει σε μειωση της αποδοσης του κινητηρα και αυτο φανηκε εδω.

Η αποδιδομενη ροπη στον αξονα θα βγει απο τοον τυπο:
Μ=Pm*p/2πf*(1-s)
στον παραπανω τυπο ,
Pm=7450watt
p τα ζευγη των πολων: 4 πολοι αρα 2 ζευγη
f=50Ηz
s η ολισθηση.

Η ολισθηση δινεται απο τον τυπο:
s=(ταχυτητα συγχρονισμου-ταχυτητα υπο φορτιο) / ταχυτητα συγχρονισμου

ταχυτητα συγχρονισμου ή ns=60*f/p=60*50/2=...
ταχυτητα υπο φορτιο ή nc=ns(1-s) ...error φαυλου κυκλου. Δεν λεει τιποτε για μηχανικες στροφες.
Αλλαγη σκεψης:
απο το τυπολογιου του Andreas_T εχεις:
O κινητηρας απορροφα απο το δικτυο ισχυ Pe=ριζα3*400*15*0.85=8833watt
Αν απο αυτην την ισχυ αφαιρεσεις τις απώλειες του στατη(=Pjs), εχεις την ισχυ που μεταφερεται στον δρομεα(=Pg). Δηλαδη: Pg=Pe-Pjs=8833-350=8083watt
Οι απωλειεες χαλκου στον δρομεα που θεωρουνται αμελητεες ειναι Pjr=s*Pg
Ετσι, αν απο την Pg αφαιρεσεις την Pjr (δηλαδη τις απώλειες χαλκου του δρομεα) και απο αυτο που μεινει αφαιρεσεις και τις απώλειες αερισμου και τριβων (=Pv) θα παρεις την αποδιδομενη στον αξονα ισχυ Pm. Αρα εχεις:  με  Pv=200watt
Pm=(1-s)Pg-Pv=>7450=(1-s)*8083-200=>1-s=0.946
Μ=Pm*p/(2πf*(1-s))=50.13Νm

Νομίζω πως έχεις το εξής λάθος,τα 8KW είναι η ισχύς στο φορτίο (PL) η ισχύς στον κινητήρα είναι Pm=PL+PV=8300W
κατα τα άλλα όντως το Pel=ριζα3*400*15*0.85=8833watt
To Pel=Pg+Pjs <=> Pg=Pel-Pjs=8483,46watt
Pm=Pg-sPg
και από εδώ βγάζουμε το s
ανα μπραβο..η ονομαστικη ισχυς που δινει ειναι η ισχυς PL...μπορεις να κοιταξεις και στις λυσεις του ιουνιου ομαδα Β θεμα 1ο..it makes sense
Logged
Megawatt
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3695


...upgrading...


View Profile
Re: [ΕΕΤ Ι] Απορίες σε Ασκήσεις
« Reply #449 on: September 21, 2009, 01:55:50 am »

Οντως! Δικο μου λαθος. Ηλεκτρονικος βλεπεις  Tongue

Η ονομαστικη ισχυς ειναι η μηχανική ισχυς η αποδιδομενη στον αξονα. Αρα οντως PL=8000watt





η εκφωνηση δεν δινει τις απώλειες του στατη(=Pjs) στην τιμη 350watt και Pv=200watt?
Αυτο πως το βρισκεις : Pg=Pel-Pjs=8483,46watt Shocked ???





Logged


...........
Pages: 1 ... 28 29 [30] 31 32 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...