• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 20, 2025, 02:09:12 am

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 20, 2025, 02:09:12 am

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
H Στοά των Off Topic
by Nikos_313
[June 19, 2025, 23:59:48 pm]

[Μικροκυματική Τεχνολογία...
by Nikos_313
[June 19, 2025, 23:21:54 pm]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by nmpampal
[June 19, 2025, 23:20:10 pm]

Aναζωπύρωση των εχθροπραξ...
by Katarameno
[June 19, 2025, 15:09:50 pm]

[Τεχνολογία Ηλεκτροτεχνικ...
by nectar
[June 19, 2025, 14:46:20 pm]

Ορκομωσία Εαρινού Εξαμήνο...
by Mr Watson
[June 19, 2025, 09:55:52 am]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by tzortzis
[June 19, 2025, 07:09:33 am]

Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Katarameno
[June 18, 2025, 19:40:47 pm]

[ΣΗΕ ΙΙ] Γενικές απορίες ...
by chatzikys
[June 18, 2025, 19:26:00 pm]

Σιδηροδρομικό Δυστύχημα σ...
by Katarameno
[June 18, 2025, 18:22:39 pm]

[Μεταφορά και Διανομή ΗΕ]...
by tzortzis
[June 18, 2025, 07:55:05 am]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by chris_p30
[June 18, 2025, 00:45:33 am]

[Ψηφιακά Ολοκληρωμένα Κυκ...
by tzortzis
[June 17, 2025, 21:25:42 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by PAPARI69
[June 17, 2025, 20:59:13 pm]

[Γραφική] Λυμένα θέματα
by okanpala
[June 17, 2025, 18:56:22 pm]

Τι ακούτε αυτήν τη στιγμή...
by Katarameno
[June 17, 2025, 14:25:00 pm]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by george14
[June 17, 2025, 12:08:25 pm]

[ΨEE] Γενικές απορίες και...
by Juror8
[June 17, 2025, 12:06:57 pm]

[Οργάνωση Υπολογιστών] Γε...
by RAFI
[June 16, 2025, 22:46:54 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 19:49:00 pm]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9965
Latest: Poli
Stats
Total Posts: 1426739
Total Topics: 31711
Online Today: 186
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 22
Guests: 115
Total: 137
Yamal
chriskazakos
Antigoni
engineer2030
makato
Born_Confused
Deviate
Giannis Masterio
arkou
arswagdapro
Michalis Tsialis
ellimoschou
gourgaris
chaniotism
aplos paratiritis
efthmakr
okanpala
Andreas04
Napoleontas
eirinistyl
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Πρόγραμμα Χειμερινής Εξεταστικής 2024-2025
THMMY.gr > Forum > Χαλαρή συζήτηση - κουβεντούλα > ee-art > Cin-ee-ma > Ταινίες που αγαπήσαμε ή... όχι και τόσο (Moderators: Mr Watson, Nikos_313) > '300'
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8 Go Down Print
Author Topic: '300'  (Read 15112 times)
Αρχιμήδης
Ανερχόμενος/Ανερχόμενη
**
Posts: 84



View Profile
Re: '300'
« Reply #45 on: March 15, 2007, 23:22:28 pm »

Το ξέρω ότι είχαν παραδοθεί και ότι είχαν δώσει στρατό 300000? στους Πέρσες. ΑΥτά από τον Ηρόδοτο όμως νομίζω
Μην αποκλείεις όμως ένα τμήμα τους να ήταν ανυπόταχτο και να πήγαν "ενωθούν" με τους υπόλοιπους Έλληνες για δώσουν τη μάχη ή οποία ήταν για τη γη τους εν προκειμένου ώστε να διώξουν τους Πέρσες.
Παρόμοιο "αντάρτικο" είχε γίνει και με την έλευση των Ρωμαίων όταν μερικοί Μακεδόνες έφυγαν προς το Βορρά και έκαναν τα Σκόπια
Logged
xristoforos_
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3049


αλλάζοντας...


View Profile
Re: '300'
« Reply #46 on: March 15, 2007, 23:43:16 pm »

είδα το trailaraki της ταινίας και έχω την εξής απόρια...

οι αρχαίοι σπαρτιάτες είχαν ab flex? ...κι αν όχι, με ποια  μυστική τεχνολογία κατάφεραν τόσο τατράγωνους κυλιακούς;

ixic_
« Last Edit: March 15, 2007, 23:50:13 pm by xristoforos_ » Logged

βαθειά...
xristoforos_
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3049


αλλάζοντας...


View Profile
Re: '300'
« Reply #47 on: March 15, 2007, 23:43:49 pm »

300...

εκεί όπου οι υπερβόρειοι και οι έψιλον συναντούνται...κοκκ...

ixic_
Logged

βαθειά...
Karaμazoβ
Veteran
Επιβεβαρυμένος
******
Gender: Male
Posts: 13335


ad astra, per aspera


View Profile
Re: '300'
« Reply #48 on: March 15, 2007, 23:47:40 pm »

Quote from: xristoforos_ on March 15, 2007, 23:43:49 pm
300...

εκεί όπου οι υπερβόρειοι και οι έψιλον συναντούνται...κοκκ...

ixic_

Διαβάζεις Δανίκα???  Tongue
Logged

xristoforos_
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3049


αλλάζοντας...


View Profile
Re: '300'
« Reply #49 on: March 15, 2007, 23:49:40 pm »

ν
Quote from: Karaμazoβ on March 15, 2007, 23:47:40 pm
Quote from: xristoforos_ on March 15, 2007, 23:43:49 pm
300...

εκεί όπου οι υπερβόρειοι και οι έψιλον συναντούνται...κοκκ...

ixic_

Διαβάζεις Δανίκα???  Tongue

ω ναι Tongue

ιχιψ_
Logged

βαθειά...
4Dcube
Veteran
Καταστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 9068


just.do.it.cut.carrots.


View Profile
Re: '300'
« Reply #50 on: March 16, 2007, 00:26:53 am »

Ποιος είναι ο Δανίκας οεο? Δλδ τι λέει? Για φιλομιλιταρισμούς και στρατόγκαυλους κι ετς?
Logged

https://www.youtube.com/watch?v=6CAzdawCzhg
xristoforos_
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3049


αλλάζοντας...


View Profile
Re: '300'
« Reply #51 on: March 16, 2007, 00:28:41 am »

πως μπορεί να συνδεθούν οι 300...οι ναζί ...ο αποχαυνωμένος έλληνας ...και η επέμβαση στο ιράκ;

δανίκας rulez ρε!

ixic_
Logged

βαθειά...
4Dcube
Veteran
Καταστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 9068


just.do.it.cut.carrots.


View Profile
Re: '300'
« Reply #52 on: March 16, 2007, 00:34:42 am »

Quote from: Αρχιμήδης on March 15, 2007, 23:02:38 pm
Quote from: Karaμazoβ on March 15, 2007, 22:51:11 pm
Quote from: Αρχιμήδης on March 15, 2007, 19:36:48 pm
Quote from: JAs0n-X on March 14, 2007, 22:43:38 pm
Quote from: Αρχιμήδης on March 14, 2007, 22:27:09 pm
Ναι την είδα... και εγώ κυρίως από περιέργεια.
Ξέχασα να πω ότι είναι και πολύ βαρετή
Τι δεν σου αρεσε?

Η ταινια σαν ταινια ή οι ιστορικες ανακριβιες?

Είναι και οι ιστορικές ανακρίβειες και το ότι θυμίζει άρχοντα των δαχτυλιδιών με τα ορκ και τα ούρουκ χάι έτσι όπως παρουσιάζουν τους Πέρσες.
Επιπλέον  οι Πέρσες φοράνε τερατόμορφες μάσκες και δεν ξέρω κατά πόσο ήταν έτσι , γιατί τους κάνει να φαίνονται μη ανθρώπινους σε αντίθεση με τους Σπαρτιάτες που πολεμάν σχεδόν γυμνοί.
Τέλος είναι και η φλυαρία που βαράει το Λεωνίδα ... και φρίνταμ και γκλόρυ και φρίνταμ και γκλόρυ και φρίνταμ και γκλόρυ...



Μα...δεν προκειται για ιστορική ταινία...απο κομικ προερχεται βασισμένο στην ιστορία...

Εμείς το ξέρουμε αυτό αλλά ο περισσότερος κόσμος δεν το ξέρει. Μπορεί να το είπαν τα κανάλια αλλά αυτό η εικόνα είναι που μένει.
Δεν έχεις ακούσει το "ένα ψέμα βασισμένο στην αλήθεια καμιά φορά είναι πιο δυνατό από την αλήθεια" ...κάπως έτσι το είχα ακούσει? ή διαβάσει
Πάντως την ύπαρξη του συγκέκριμένου κόμικ με την ταινία το έμαθα και αν κρίνω από την ταινία πρόκειτε για βλακεία κόμικ
Απάντηση για τη δικιά μας συμπεριφορά:
Quote from: Kenny on March 08, 2007, 12:01:14 pm
Την καλλιτεχνική άποψη και την δημιουργία την ονομάζουμε έλλειψη σεβασμού προς την Ιστορίας "μας". Την αδυναμία της κακής σχολικής παιδείας μας την ονομάζουμε Χολυγουντιανή συνομωσία για την πλύση εγκεφάλου του αθώου παιδικού Ελληνικού νου. Την έλλειψη αξιών και συνολικής, πανανθρώπινου χαρακτήρα, παιδείας στην κοινωνία μας την εκσφενδονίζουμε ως κατηγορία στους ξένους δήθεν άσχετους από Ιστορία παραγωγούς ταινιών και στις κοινωνίες άλλων χωρών.
Logged

https://www.youtube.com/watch?v=6CAzdawCzhg
xristoforos_
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3049


αλλάζοντας...


View Profile
Re: '300'
« Reply #53 on: March 16, 2007, 00:49:06 am »

επειδή βαριέμαι αφόρητα....θα κάνω ένα κόπο να το γράψω με το χέρι μιας και δεν μπόρεσα να το βρω στην σελίδα των νέων...(και να σταματήσω να αυτοικανοποιούμαι σε άλλα τόπικ)

ΟΙ ΤΡΙΑΚΟΣΙΟΙ ΤΟΥ ΧΙΤΛΕΡ
<<300>>

Εξωτερικά, χαβαλές με Λεονάιντας, hotgates και ζόμπι. Εσωτερικά, ο τέλειος ορισμός της ναζιστικής αρίας φυλης. Α, ου, κραυγάζουν οι <<300>> του Ζακ Σνάιντερ και Φρανκ Μίλλερ. Ουστ, εγώ!

Sparta: Ουδεμία σημασία αν χρονολογικά και επιδερμικά είναι σωστή ιστορικά. Για εμένα, όχι για τον Καρατζαφέρη. Πρωτίστως η ουσία. Δηλαδή όση σχέση έχει η χαλκομανία με τη Σπάρτη και την Αυτοκρατορία των Αχαιμενιδών - που έφεραν γραφή, τεχνολογία και πολιτισμό - άλλη τόση έχω εγώ με τον Ντικ Τσέινι και το Αφγανιστάν. Να εξηγούμαστε.

Law and order: Η πασίγνωστη επωδός της σύγχρονης ρωμαϊκής παντοκρατορίας. Αυτό και το σύνθημα του Λεονάιντας (Τζέραλντ Μπάτλερ) εναντιών των βαρβάρων, τεράτων, κανιβάλων Περσών. Καταλάβαμε; Όχι;

Supermen: E, τότε τι σας λένε οι τριακόσιοι αυτοί φουσκωμένοι, τετράγωνοι, αιμοδιψείς, ευσταλείς λεβέντες; Τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια; Η χάρτινη εικονογράφηση - ώστε να εντυπωθεί στο νιονιό κάθε νινιού - της ανωτερότητας της ινδοευρωπαϊκής φυλής. ΟΙ σύγχρονοι Αμερικανοί, που για το νόμο και τη τάξη πολεμούν τρομοκρατία και Βαγδάτη, είναι οι γνήσιοι συνεχιστές ενός Λεονάιντας της Σπάρτης. Καταλάβαμε; Όχι;

Havales: Μωρέ κατάλαβες και παρακατάλαβες. Τι να κάνεις κι εσύ! Άνθρωπος είσαι, να ξεχαρμανιάσεις θέλεις. Όλα τ άλλα είναι κουλτουριάρικα χαϊβάνια!

Μίκυ Μάους: Αδιάφορος εσύ για την ουσία, αδιάφορος κι εγώ για την προϊστορία. Χέστηκα αν πρόκειται για θρυλίκό κόμικς του Φρανκ Μίλερ και της Λιν Βάρλεϊ. Χέστηκα αν καταναλώθηκε σε εκατομμύρια αντίτυπα και χέστηκα για την άρτια τεχνική επεξεργασία. Άντε γεια!

Βαθμολογία: Πέντε με ανοιχτή παλάμη

Δημήτρης Δανίκας, Ταχυδρόμος, Τα Νέα
10/3/2007

gia tin antigrafi,
ixic_
« Last Edit: March 16, 2007, 00:51:34 am by xristoforos_ » Logged

βαθειά...
gerdi
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Gender: Male
Posts: 722


..............


View Profile
Re: '300'
« Reply #54 on: March 16, 2007, 00:59:33 am »

Υπερβολικός.....όπως πάντα!!!
Logged

Μα ποτέ μην ξεχάσεις, πως κι εσύ θα πληρώσεις, στο Θεό όταν φτάσεις, κάποιο λόγο θα δώσεις!

Η ζωή είναι άδικη και η τύχη πόρνη.
paris
Καταξιωμένος/Καταξιωμένη
***
Posts: 149



View Profile
Re: '300'
« Reply #55 on: March 16, 2007, 00:59:44 am »

Να πω κι εγώ την μαλ..την γνώμη μου Smiley

Η ταινία είναι βασισμένη στο ομόνυμο κόμικ του Miller, για να μην πω ότι είναι ξεπατικοσούρα. Χωρίς αυτό να είναι κακό. Ίσα ίσα...Αποτελεί την τρίτη μεταφορά κόμικ στον κινηματόγραφο, μετά το "Sin City" και το "V", καθώς οι κάθε λογής ταινίες με τους Μπάτμαν, Πούλμαν και Σούπερ Γκούφη, δεν βασίζονται σε κάποιο συγκεκριμένο κόμικ.

Κατ' αρχήν το κόμικ είναι υπερεπιτυχημένο, τόσο εμπορικά όσο και καλλιτεχνικά. Που το χάνεις, που το βρίσκεις, γύρναει συνέχεια σε κάτι top 100 κομκς και τέτοιες συναφείς μεζούρες.

Τώρα αν με ρωτήσετε αν μου αρέσει κιόλας, η αλήθεια είναι ότι δεν ξέρω ακόμα...ελπίζω να έχω την απάντηση προς το τέλος. Αλλά να δούμε κάποια πράγματα. Ο Miller δεν είχε σκοπό να κάνει κάνει μία ιστορία βασισμένη στην..ιστορία. Για την ιστορία, ο Μιller είναι ψιλοανιστόριτος και έμαθε για τους Σπαρτίατες όχι διαβάζοντας Ηρόδοτο αλλά από μία αμερικάνικη ταινία. Αλλά η ιστορική συνέπεια δεν τον απασχόλησε καθόλου Ο Miller ήθελε να πει και δείξει άλλα πράγματα μέσα από το έργο του. Ποια ήταν αυτά?

This is america! Ο Miller, αμερικανάκι γαρ, ήθελε να κάνει μία ιστορία που να πιάνει τον σφυγμό της Αμερικής. Για να πουλήσει? Δεν ξέρω...Το θέμα είναι ότι τα κατάφερε. Το κόμικ-και η ταινία- είναι μία γνήσια αμερικανιά. Γνήσια όμως. Εκφράζει τον αμερικάνο του σήμερα, μέσα απο τον Σπαρτιάτη του παραπροχτές. Γιατί αμερικάνος δεν είναι αυτός που πίνει coca cola. Αμερικανισμός -και αυτό είναι καθαρά υποκειμενικό- είναι αυτό που βγάζουν οι Σπαρτίατες στην ταινία. "Παιδιά είμαστε οι πιο γαμάτοι τύποι του διαστήματος και γι αυτό όλοι οι άλλοι που είναι χαζοί και άσχημοι μας μισούν". Αυτό. Αυτός ο ηθελημένος απομονωτισμός και η πίστη σε μία θεόσταλτη αποστολή για την εξολόθρευση του άξονα του κακού είναι διάχυτα σε όλη την ταινία. Χαρακτηριστικό της μονομερούς αντιμετώπισης των πραγμάτων από τον Miller-και κατ΄επέκταη του μέσου αμερικάνου- είναι δεν υπάρχει ούτε ένας φυσιολογικός Πέρσης! Θυμίζουν όλοι Ούρουκ Χάι, εκτός από τον Ξέρξη, ο οποίος είναι άφυλος...κάτι σαν τον Γαβαλά της εποχής.Έτσι ο Miller έψαξε -και βρήκε τυχαία- μία ιστορική πλατφόρμα για πει τα παραπάνω. Και αφού την βρήκε, την διαμόρφωσε όπως ήθελε για να περάσει πιο εύκολα τα νοήματα του. Γι αυτό και οι πιο καλοδουλμένοι κοιλιακοί από την εποχή της μαζικής παραγωγής gay πορνοταινιών. Γι αυτό και τόση -ηθελημένη- ανακρίβεια. Η αλήθεια είναι η ιστορία έχει παρει μυθικές διαστάσεις, οπότε και ιστορία να ήθελε να κάνει ο άνθρωπος θα ήταν μάλλον..αδύνατο. Ο ίδιος ο Ηρόδοτος κάνει λόγο για... 5 μυριάκια Πέρσες!

Μάλιστα, όλα αυτά εξηγούν την εμπορική επιτυχία, στην Αμερική τουλάχιστον. Η καλλιτεχνική όμως? Ας μιλήσω για μένα γιατί αρχίζω να καταλήγω...Το κόμικ-και κατά δεύτερο λόγο η ταινία- μου άρεσε, με τα μειονεκτήματα του. Δεν μπορώ με τίποτα να συμφωνήσω με τα frames που επιβάλλονται, ορίστε, από δω ο τέλειος καλός, απο δω κει ο τέλειος κακός. Οι χαρακτήρες είναι χάρτινοι...με κάθε έννοια. Αλλά δεν μπορείς παρά να μην αναγνωρίσεις ότι ο Miller έπιασε το κλίμα της εποχής. Γιατί δυστυχώς, αυτός ο αμερικανισμός είναι που επικρατεί σήμερα. Οι Σπαρτιάτες του Miller πεθαίνουν για τους ίδιου λόγους που πεθαίνουν και οι αμερικάνοι στο ιράκ. Οι Σπαρτιάτες του Λεωνίδα μπορεί να πέθαναν και για ιδανικά όπως τιμή ή η φιλοπατρία. Αλλά αυτά ήταν στα παλιά τα χρόνια. Και αυτό ακριβώς είναι που εκτιμάς στην ιστορία αυτή. Ότι μεσα στον εμπορικότατο σενάριό της, βγάζει τελικά μία ειλικρίνια. Γιατί όταν θα την βλέπεις 50 χρόνια μετα, θα σου θυμίζει ότι γυρίστηκε στην εποχή του Bush. Παίρνει μία παλιά ιστορία και την κάνει σύγχρονη. Φανταστείτε ας πούμε, να γυρίζαμε εμείς οι Έλληνες μία ταινία με το ίδιο θέμα, με τα ίδια λεφτά και δυνατότητες...Εγώ ούτε που θέλω να το φανταστώ...

Και η συμβουλή της ημέρας. Όταν κανουμε κριτική σε κάτι -ας πούμε για την ταινία- να κάνουμε κριτική σε αυτό που βλέπουμε, όχι σε αυτό που θα θέλαμε να δουμε...Δεν έχει νόημα δηλαδή να λέμε ότι το σενάριο είναι εκτός ιστορικού τόπου και χρόνου. Αν το έλεγες αυτό στον Miller θα σου απαντούσε κάτι στο πολύ σοφιστικε "χέστηκα".
Logged


http://www.pefkoshouses.gr/
dimakis
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 609


Είμαι μέλος ΔΕΠ....Δεν πειράζει!


View Profile
Re: '300'
« Reply #56 on: March 16, 2007, 01:00:36 am »


 http://www.enet.gr/online/online_fpage_text/id=81623540
...

Βρε σεις (ωρέ!), λέτε να 'χουν δίκιο όσοι ομιλούν για την ασυνέχεια των Ελλήνων;

Καθ' ότι, αν η Σπάρτη έβαλε τα καλά της, εόρτασε και τίμησε τους «300» του Λεωνιδ..., σόρυ, του Μίλερ, τότε τι Σπαρτιάτες κατοικούν στη Σπάρτη;

................................................. ....

«Σπαρτιάτες πλην Λακεδαιμονίων», όπως ίσως να 'λεγε κι ο δάσκαλος Σαράντος Καργάκος κινδυνεύοντας να χαρακτηρισθεί τρέσας απ' τους Ελ και εθνικιστής απ' τους «σοφούς του κράτους»...

Μαύρο χιούμορ, μαύρο δάκρυ, μαυρονέρι όπως λένε ακόμη τα νερά της Στυγός οι βοσκοί στα Ζήρεια το πώποτε Κυλλήνη, δάσκαλε, ακριβέ μου δάσκαλε.

Κι όπως λένε επίσης ακόμα οι Ανωγειανοί για κάτι το όμορφο που βλέπουν ή ακούνε ή τρώνε «σα θεός αξεβράκωτος!», δηλαδή ωραίο σαν αρχαίο άγαλμα γυμνό -α ρε ασυνέχεια καργάτη, δάσκαλέ μου, καλέ μου δάσκαλε...
 
Αχ οι ευγενικοί μας Πέρσες! Τι τραβάνε στην ταινία «300»! Αλλά και οι Λακεδαιμόνιοι δεν τραβάνε λιγότερα. Τελικώς, δύστηνος κατά την υστεροφημία της η Σπάρτη. Οχι μόνον υπέστη επιλεκτική ανάγνωση από πολλά παιδιά του Διαφωτισμού (ρομαντική εξιδανίκευση των πρώιμων μετεπεναστατικών πολιτικών αναζητήσεων της αστικής τάξης στη Δύση), όχι μόνον κακοποιήθηκε αργότερα άγρια η πολιτική της παρακαταθήκη από τους ακροδεξιούς και τους ναζί, αλλά στη σύγχρονη εποχή, η πλέον διαδεδομένη εικόνα της ιστορεί ένα μάλλον μιλιταριστικό μόρφωμα. Οχι βεβαίως στην ιστορική βιβλιογραφία κι όσα αυτή επηρεάζει, αλλά στη λαϊκιστική χρήση της ιστορικότητας (συνήθως για προπαγάνδα), η Σπάρτη συχνά προβάλλει μέσα από μια τευτονική ομίχλη παρόμοια με εκείνην που κυριαρχεί σε έργα όπως οι «Πύλες της Φωτιάς» του Πρέσσφιλντ -κάτι δηλαδή σαν στρατόπεδο εκπαίδευσης πεζοναυτών- ένα «φαιό νταμάρι που ασκούνται βρίζοντας ξένοι φαντάροι»...

Οι «300» του Μίλερ, ένα διάσημο πλέον κόμικ υπερβαίνει αυτό το κλίμα. Η καθόλου κρυπτοφασιστική αλλά αγνά και ευθέως διατυπωμένη φασιστική αντίληψη για τον άνθρωπο διαπερνάει το κόμικ σε όλη του τη δομή: τα γεγονότα, τους διαλόγους, τα «διδάγματα» και πάνω απ' όλα την αισθητική. Η πολιτική πλατφόρμα αυτής της αισθητικής δεν διακρίνεται από καμμία απλοϊκότητα, άγνοια ή εξαπλούστευση, αντιθέτως προβάλλει σχεδόν τέλεια το φασιστικό ιδεώδες σε όλην του τη σκοτεινή γοητεία. Μια υπερήφανη καταδήλωση ταυτότητας με θεϊκή αξίωση αποδέσμευσης από κάθε συμβατικότητα, κυρίως αστική συμβατικότητα.

Πολλοί σε αυτό το κόμικ του Μίλερ, ίσως να βλέπουν την αποθέωση του ηρωισμού, είτε στην εξιδανίκευση της συλλογικότητας, είτε στην εξιδανίκευση της προσωπικής δυνατότητας, αναλόγως της ανάγκης. Ενα παιχνίδι ανάμεσα στις δύο έννοιες (συλλογικότητα - ατομικότητα) που ο φασισμός έπαιξε με μαεστρία σε όλη του την πολιτική διαδρομή, για να καθιερώνει ως νομιμότητα (για τους υπηκόους) το δικαίωμά του να υπερβαίνει κάθε νόμο ο ίδιος.

Η απολύτως ά-νομη εσωτερική ιεραρχία του φασισμού, βασισμένη στην κατά το δοκούν αίσθηση ισχύος του ενός φασίστα για τον άλλον, ήταν ο μόνος μηχανισμός εξουσίας που μπορούσε να παράγει νομιμότητα αναγνωρίσιμη και ταυτοχρόνως υποχρεωτική για τις μάζες. Ο κομφορμισμός του φασισμού είναι πράγματι ελευθεριακός για τον φασίστα, όσον πιο κοντά βρίσκεται στην κορυφή της πυραμίδας, κι άλλο τόσον πιο θανάσιμος, όσον πιο κοντά βρίσκεται στη βάση της. Για τους μη-φασίστες δεν τίθεται θέμα, είναι απλώς κάτω απ' την πυραμίδα.

Ετσι ο φασίστας ήρωας του Μίλερ, ο «Λεωνίδας», βρίσκεται στον αντίποδα του Ομηρικού ήρωα, στον αντίποδα του κλασικού πολίτη-οπλίτη αργότερα, στον αντίποδα του σημερινού ανθρώπου-πολίτη. Δεν φέρει μέσα του καμμιάν Ιλιάδα (πόσο μάλλον δυο και τρεις), κανένα πένθος, δεν υπακούει σε κανέναν «νόμον της πόλης», ούτε, αντιθέτως, μπαίνει στον πειρασμό (ή την επιλογή) της Αντιγόνης. Είναι απλώς μια μηχανή θέλησης (να γίνει θεός, και γίνεται θηρίο).

Ο πραγματικός ηρωισμός, δηλαδή να τηρείς τους νόμους της πόλης, αν η συνείδησή σου τους βρίσκει δίκαιους, είναι ξένος με τη μωρία που λατρεύει τον θάνατο (των άλλων ένεκεν ισχύος, αλλά και) του ήρωα ένεκεν δόξας.

Αυτός ο «ένδοξος θάνατος» είναι η καθαίρεση του Εκτορα, δηλαδή του αμύνεσθαι περί πάτρης, δηλαδή της ένδοξης ζωής. Αυτός ο «ένδοξος θάνατος» είναι στον αντίποδα του θανάτου ως στρατηγήματος ελευθερίας, της υπέρτατης δηλαδή θυσίας στην οποία μπορεί να φθάσει ένας πολίτης για να παραμείνει άνθρωπος. Ηγουν ελεύθερος.

***

Οι Θεσπιείς και οι Λακεδαιμόνιοι όμοιοι διέπραξαν αυτό το στρατήγημα θανάτου χάριν της ελευθερίας όσων Ελλήνων δεν είχαν μηδίσει - στο πλαίσιο δηλαδή μιας συλλογικής στρατηγικής ενός συγκεκριμένου τρόπου ζωής που διεκδίκησε το αυτεξουσιό του. Θαυμαστό επίτευγμα...

Στο κόμικ του Μίλερ το επίτευγμα περιορίζεται στο μπρα ντε φερ των φαιών κυττάρων του φασισμού ή στο χυδαίο σχήμα ενός πολέμου πολιτισμών, διαλέγουμε και παίρνουμε. Η ταινία είναι συνεπέστατη με το κόμικ, αποδίδει πλήρως και την αισθητική του, και την πολιτική του.

................................................. .........

Λένε πολλοί ότι το Χόλυγουντ δεν κάνει ιστορία. Κατ' αρχήν πολύ συχνά κάνει, ενίοτε δε επιτυχημένα, μάλιστα ορισμένες φορές με εξαιρετικά φιλμ. Αλλά κι όταν δεν κάνει το Χόλυγουντ ιστορία, κάνει πάντα πολιτική. Το ερώτημα με τους «300» του Μίλερ κατά Ζακ Σνάιντερ δεν είναι η ιστορικότητα της ταινίας, αλλά η πολιτική της εμβέλεια. Καθόλου αμελητέα. Ακόμα κι ως παραμύθι η ταινία, ένα δω, ένα 'κει, ένα παρα 'κεί, από παραμύθι σε παραμύθι, από μπουρδίτσα σε μπουρδάρα, πέντε χρόνια, δέκα-είκοσι-τριάντα, τι είναι η ζωή του ανθρώπου; Αν ώσπου να ξυπνήσει, έχουν ανεβοκατέβει καμμιά δεκαριά φορές τα επιτόκια, πιασ' τ' αυγό και χαίρετε.



ΣΤΑΘΗΣ Σ. 15.ΙΙΙ.2007 stathis@enet.gr



ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 15/03/2007
Logged
4Dcube
Veteran
Καταστραμμένος
******
Gender: Male
Posts: 9068


just.do.it.cut.carrots.


View Profile
Re: '300'
« Reply #57 on: March 16, 2007, 01:05:57 am »

Μπράβο χριστόφορε που μας έδωσες τα φώτα, σε ευχαριστούμε Smiley

Σχετικά με αυτά που γράφει ο δανίκας, μου φαίνεται υπερβολικά σαρκαστικός, σε επικίνδυνο βαθμό. Κοντεύει να γίνει τρέντυ. Αυτή την εποχή φοριούνται πιο μεσαιωνικά συνολάκια.
Η αρία φυλή ή οι ηρακλειδείς (οι σπαρτιάτες θεωρούν τους εαυτούς τους τέτοιους) είναι πιο kewl?
Το law and order είναι σειρά, άσχετε!
Πάντως ισχύει αυτό που λέει ο Καραμαζόφ, δεν καταλαβαίνει ο κόσμος ότι πρόκειται για κόμικ. Και μάλιστα είναι ιεροσυλία ο δανίκας να λέει "μικυ μάους" (!!!) για τα σχέδια του μίλερ!!!!! Απαράδεκτα βάρβαρο!!!
Σας βάζω τγία για τη μεροληπτική κγιτική σας μουσιού.
Logged

https://www.youtube.com/watch?v=6CAzdawCzhg
dimakis
Εθισμένος στο ΤΗΜΜΥ.gr
*****
Posts: 609


Είμαι μέλος ΔΕΠ....Δεν πειράζει!


View Profile
Re: '300'
« Reply #58 on: March 16, 2007, 01:06:24 am »

http://www.enet.gr/online/online_text/c=113,dt=10.03.2007,id=22465828
................................................. ........................

Ο «Λέων της Σπάρτης», η «υπερπαραγωγή» που γυρίστηκε στην Ελλάδα πριν από 45 χρόνια

Η ταινία που γέννησε τους «300»


Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ


Ηταν η ταινία που είδε μικρός ο Φρανκ Μίλερ και δημιούργησε το κόμικς στο οποίο βασίστηκε η κινηματογραφική ταινία των «300» που, από προχθές, προβάλλεται στους ελληνικούς κινηματογράφους, προκαλώντας αμφιλεγόμενα σχόλια. Ωστόσο, «Ο Λέων της Σπάρτης» (όπως κυκλοφόρησε το 1962 στα ελληνικά η ταινία «The 300 Spartans») ήταν κάτι εντελώς διαφορετικό, μια υπερπαραγωγή στο επικό στιλ που ήταν δημοφιλές στο Χόλιγουντ εκείνα τα χρόνια.

Αρχές Ιανουαρίου 1961, Λίμνη της Βουλιαγμένης, 20 χιλιόμετρα έξω από το Λουτράκι. Στο σκηνικό κυριαρχούν οι πολύχρωμες στολές, λοφία, θώρακες, ασπίδες, βέλη, σπαθιά, ιαχές, κραυγές, θρήνοι, αναποδογυρισμένα άρματα, καπνοί. Πλησίον του «πεδίου της μάχης» έχουν εκδράμει πολυάριθμοι φωτογράφοι και δημοσιογράφοι ξένων πρακτορείων και περιοδικών -«Life», «Paris Match»- καθώς και εκατοντάδες περίεργοι που είναι μάλλον δύσκολο να περιοριστούν. Πρόκειται για την περιοχή όπου γυρίζεται η αμερικανική ταινία της 20th Century Fox «The 300 Spartans», με θέμα τη μάχη των Θερμοπυλών.

Παρουσία του διαδόχου

Κατόπιν προσκλήσεως της αμερικανικής εταιρείας Fox, ο διάδοχος Κωνσταντίνος μαζί με τις πριγκίπισσες Σοφία και Ειρήνη, τον τέως βασιλέα της Ρουμανίας Μιχαήλ μετά της συζύγου του και του πρίγκιπος Μιχαήλ του Χριστοφόρου επισκέπτονται τη Λίμνη της Βουλιαγμένης για να παρακολουθήσουν τα τελευταία γυρίσματα και να γνωρίσουν τους συντελεστές της χολιγουντιανής υπερπαραγωγής. Εχουν ήδη προηγηθεί τρεις μήνες εντατικής δουλειάς υπό εκπληκτικό για την εποχή καιρό που βοήθησε τους Αμερικανούς παραγωγούς να εξοικονομήσουν χρόνο και χρήμα.


Ουσιαστικός υπεύθυνος για το ότι ένα τέτοιο μεγάλο πρότζεκτ «εγκαταστάθηκε» στην Ελλάδα είναι ο Σπύρος Σκούρας, ο Ελληνας πρόεδρος της 20th Century Fox. Η ταινία είχε αρχικά προγραμματιστεί να γυριστεί στην Ιταλία με ένα πρόχειρο σενάριο. Τελικά, προκειμένου να αποφευχθούν οι δυσάρεστες για τους Ελληνες ιστορικές ανακρίβειες, ο Σκούρας άσκησε τη σημαντική επιρροή του και αγόρασε όλη την προπαρασκευαστική εργασία των Ιταλών, δηλώνοντας πως «όταν θ' αρχίσει να προβάλλεται η ταινία σε όλες τις πρωτεύουσες του κόσμου, το όνομα της Ελλάδας θα δοξαστεί για μία ακόμη φορά».

Από ελληνικής πλευράς παρασχέθηκε στη Φοξ ό,τι ήταν δυνατό για τη διευκόλυνση του έργου των ανθρώπων της, ακίνητα και ...κινητά της περιοχής (περίπτερα-μπαρ και 12 ψαροπούλες που μεταμορφώθηκαν σε ...πλοία του περσικού στόλου). Ενώ 2.500 άντρες του 523 Τ.Π., υπό την ηγεσία του αντισυνταγματάρχη Σπήλιου, χρησιμοποιήθηκαν για το γύρισμα των πολεμικών σκηνών. Το οικονομικό όφελος των φαντάρων ήταν 2 δραχμές χαρτζιλίκι. Ενας μικρός σουρεαλισμός στην υλοποίηση του όλου κόνσεπτ δεν απεφεύχθη, γεννώντας απρόβλεπτες αλλά και χαριτωμένες εικόνες.

Στα διαλείμματα οι Ελληνες φαντάροι, ως αρχαίοι πολεμιστές με πολύχρωμες στολές, σπεύδουν προς το πατροπαράδοτο... αχνιστό καζάνι της φασολάδας προκειμένου να σιτιστούν. Ενώ τις απογευματινές ώρες, «Ελληνες και Πέρσες», αδελφωμένοι, εγκαταλείπουν το πεδίο της μάχης τραγουδώντας εμβατήρια του Πεζικού και των ΛΟΚ αντί για τους τυρταιικούς παιάνες... Αλλη ενδιαφέρουσα εικόνα: κάποια στιγμή ο Ρίτσαρντ Ιγκαν-Λεωνίδας κάθεται σε μια πλιάν και, καπνίζοντας, παρακολουθεί το σκηνικό. Ενώ λίγα βήματα παραπέρα αναπαύεται ο... θανάσιμος εχθρός του Ξέρξης (Ντέιβιντ Φαράρ), φορώντας ένα καμηλό παλτό πάνω από τη λαμπρή στολή του και πίνοντας νες καφέ...


Οι δικοί μας

Εκτός από τους λαμπερούς ξένους συντελεστές, στους «300 Spartans» συμμετέχουν και Ελληνες: Μιχάλης Νικολινάκος, Αννα Συνοδινού, Δήμος Σταρένιος, Γιώργος Μούτσιος, Νίκος Παπακωνσταντίνου, Αννα Ραυτοπούλου, Φαίδων Γεωργίτσης. Τη μουσική έχει γράψει ο Μάνος Χατζιδάκις, ενώ ο Ελληνας σταρ της ταινίας είναι ο Μιχάλης Νικολινάκος. Καταγόμενος από τη Σπάρτη, με εντυπωσιακό παράστημα και φυσική ομορφιά, ο Ελληνας ζεν πρεμιέ (και πρωταγωνιστής σε ταινίες όπως το «Εγκλημα στο Κολωνάκι», «Ο άγνωστος του τρένου» κ.ά.) υποδύεται τον Μύρωνα, αξιωματικό των Σπαρτιατών. «Νι-κο-λι-νά-κος, Νι-κο-λι-νά-κος» κραυγάζουν οι κληρωτοί όποτε κάνει την εμφάνισή του ο Ελληνας ηθοποιός.

Βέβαια, όπως πάντα, στη ζωή ξεπηδούν, ενίοτε από το πουθενά, λαμπρά αστέρια. Ενα τέτοιο λαμπρό αστέρι απεδείχθη πως ήταν ο ταγματάρχης Δαμιανός, ο οποίος είχε τοποθετηθεί υπεύθυνος για τα γυρίσματα των μαχών. Με στεντόρεια φωνή ο Δαμιανός καθοδηγεί τους συμπλεκόμενους. Αρχικά, προσπαθεί να βάλει μια τάξη: «Οι "Πέρσαι" να σβήσουν τα τσιγάρα τους και να βγάλουν τα ρολόγια τους»... Εν συνεχεία περνάει στη δράση: πυκνώνει και αραιώνει τις φάλαγγες, διατάζει επίθεση ή υποχώρηση, ζητάει περισσότερους «νεκρούς» και αγριότερα χτυπήματα. Ακόμη, παρατηρεί με ιερή αγανάκτηση τους Πέρσες «αθάνατους» που έχουν πάρει στα σοβαρά την προσωνυμία τους: «Εσύ, παιδί μου, αθάνατε», φωνάζει, «έχεις φάει 17 σπαθιές! Πότε σκέπτεσαι να πεθάνεις;»...

Η παρατήρηση αποδεικνύεται θαυματουργή και, πάντως, αποτελεσματικότερη από τις αλλεπάληλες σπαθιές. Ο «αθάνατος» Πέρσης, επιτέλους, πεθαίνει.

Οικονομικά οφέλη


Τις τελευταίες ημέρες, η συνύπαρξη «κοινών θνητών» και... εστεμμένων στο σετ των γυρισμάτων προκαλεί σπαρταριστά περιστατικά. Κάποια στιγμή φθάνει και ο δάσκαλος του χωριού. Παρουσιάζεται στον διάδοχο και του ζητεί να φωτογραφηθούν μαζί. Η χάρη τού γίνεται αλλά ο δάσκαλος θέλει και φόντο... Δίνεται λοιπόν η σχετική εντολή και 6 ιππείς δημιουργούν το απαραίτητο φόντο. Η φωτογραφία πετυχαίνει. Ο δάσκαλος χαιρετά και φεύγει ευχαριστημένος.

Ο Τύπος της εποχής καταγράφει τα οφέλη της Ελλάδας από το γύρισμα της ταινίας: «Για την οικονομικώς δυσπραγούσα περιφέρειάν μας η ταινία αυτή υπήρξε από κάθε άποψη σωτηρία. Από τα περίπου 22 εκατ. δολάρια που προβλέπεται ως στόχος της ταινίας (εκτός των μισθών των ηθοποιών) υπολογίζεται ότι πλέον των 14 εκατ. διετέθησαν ενταύθα. Εκατοντάδες εργατοτεχνίτες απησχολήσθησαν επί τρίμηνον με ικανοποιητικό ημερομίσθιον, το εμπόριον εκινήθη λίαν επικερδώς και τα ξενοδοχεία του Λουτρακίου και του Ξυλοκάστρου απέκτησαν πρωτοφανή χειμερινήν κίνησιν. Χαρακτηριστικόν της γενικής οικονομικής ωφελείας των κατοίκων είναι ότι διά τας ανάγκας των στούντιο της Λίμνης Βουλιαγμένης ηγοράσθη όλη η διαθέσιμος ξυλεία από τα ξυλεμπορικά καταστήματα του Λουτρακίου, Κορίνθου, Κιάτου και Ξυλοκάστρου».

Τελικά, η όλη ιστορία γυρίσματος του «Λέοντα της Σπάρτης» στην Ελλάδα των αρχών του '60 είναι προφανές ότι, όσο την ανασκαλεύουμε, αφήνει μια μελαγχολική γεύση. Γιατί αυτό που συνέβαινε πριν από 45 χρόνια, και ήταν όμορφο αλλά και προσοδοφόρο για τη χώρα, τώρα να μη συμβαίνει; Γιατί δεν υπάρχουν πια εμπνευσμένοι Ελληνες όπως ο Σκούρας; 'Η γιατί, εάν υπάρχουν, δεν διευκολύνονται από το ελληνικό κράτος, παρά εγκλωβίζονται στις γραφειοκρατικές και μικροπολιτικές δαγκάνες του; (του Βενιζέλου που είχε τον Ολιβερ Στόουν να τον περιμένει επί ώρες έξω από το γραφείο του μέχρι που ο Στόουν είπε ένα μεγαλοπρεπέστατο «fuck off!» και έφυγε, του Βουλγαράκη που εστιάζει την προσοχή του στο να φωτογραφηθεί ξεκαρδισμένος στο Βερολίνο δίπλα στη Βλαντή, του Τατούλη που προκάλεσε γενική θυμηδία με την αλλοπρόσαλλη πολιτική του και του Αβραμόπουλου ο οποίος, πιστός στις στομφώδεις εξαγγελίες του και συμβουλευόμενος τον Μαστοράκη(!), έφερε όλους τους μεγάλους δημιουργούς του Χόλιγουντ και -ήδη- γυρίζουν ταινίες στην Ελλάδα. Μάλιστα, προχθές, «τράκαρα» στο σουπερμάρκετ την Τζολί...).

giannis@enet.gr

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 10/03/2007
Logged
xristoforos_
Αbsolute ΤΗΜΜΥ.gr
*******
Gender: Male
Posts: 3049


αλλάζοντας...


View Profile
Re: '300'
« Reply #59 on: March 16, 2007, 01:12:25 am »



"ο ερώτημα με τους «300» του Μίλερ κατά Ζακ Σνάιντερ δεν είναι η ιστορικότητα της ταινίας, αλλά η πολιτική της εμβέλεια."

αυτό τα συνοψίζει όλα..

ixic_
« Last Edit: March 16, 2007, 01:14:56 am by xristoforos_ » Logged

βαθειά...
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8 Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...