• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 17, 2025, 00:42:24 am

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 17, 2025, 00:42:24 am

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by Yamal
[June 16, 2025, 23:46:31 pm]

[Οργάνωση Υπολογιστών] Γε...
by RAFI
[June 16, 2025, 22:46:54 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 19:49:00 pm]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 16:56:56 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by Λαμπτήρας
[June 16, 2025, 15:55:08 pm]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[June 16, 2025, 13:28:21 pm]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[June 16, 2025, 12:13:45 pm]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 12:01:53 pm]

Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by George_RT
[June 16, 2025, 10:22:18 am]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[June 16, 2025, 01:56:37 am]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by nmpampal
[June 15, 2025, 16:25:56 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ανέβασμα θεμά...
by tzortzis
[June 14, 2025, 16:54:08 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by el mariachi
[June 14, 2025, 11:56:45 am]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 10:00:55 am]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 09:58:14 am]

Αλέξης Τσίπρας, η επιστρο...
by Yamal
[June 14, 2025, 04:42:23 am]

Έναρξη Δηλώσεων Συμμετοχή...
by IEEE SB
[June 14, 2025, 00:10:19 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9960
Latest: valco08
Stats
Total Posts: 1426678
Total Topics: 31711
Online Today: 164
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 56
Guests: 98
Total: 154
Kwst@ss_
daphnenik
kimxnas
el mariachi
freskoulhs
Chr1sgr
george polymeros
Deviate
Elenit
aalmpanb
Northern Eagle
andyy
miltan8
acolak
Mikekmp
Giorgos2222
DemetriosL
Giannis Masterio
Saint_GR
tasos gourd
superkolios
m.renia
dkonst
alex_samaras_
EiriniGeo
vagk
babis.o.sougias
Maximos7
sigklitiki
arisap
Spyridon01101
mpizos
antontsiorvas
Ulmo
Βασιλης
Yamal
Christina_R
Zaxarenia
maria.r
apol
anon
akoil
satsok
VaiosG
vastridam
leolam
Carot1456
soph553
kouf
Born_Confused
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Πληροφορίες Καθηγητών
THMMY.gr > Forum > Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία > Κινητοποιήσεις - Πρωτοβουλίες Φοιτητών (Moderators: Starki, MomostheGreen) > [ΕΣΗΜ] Κάλεσμα σε συγγραφή ανοιχτού πλαισίου 15/1 στις 18:30 για την αυριανή ΓΣ
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: [ΕΣΗΜ] Κάλεσμα σε συγγραφή ανοιχτού πλαισίου 15/1 στις 18:30 για την αυριανή ΓΣ  (Read 402 times)
nickevang
Νεούλης/Νεούλα
*
Posts: 23


View Profile
[ΕΣΗΜ] Κάλεσμα σε συγγραφή ανοιχτού πλαισίου 15/1 στις 18:30 για την αυριανή ΓΣ
« on: January 15, 2024, 16:22:56 pm »

Κάλεσμα σε συγγραφή ανοιχτού πλαισίου την Δευτέρα 15/1 στις 18:30  στο καμαράκι ΗΛ-ΜΗΧ για την συνέλευση του συλλόγου την Τρίτη 16/1 στις 17:00 στην Α5

ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΦ ΗΛ-ΗΧ 16/11 17:00
ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΠΕΜΠΤΗ 18/12


Το επόμενο διάστημα πρόκειται να κατατεθεί προς ψήφιση το νομοσχέδιο για τα «ελεύθερα πανεπιστήμια». Μιλάμε για ένα νομοσχέδιο ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων με ξεκάθαρη προσπάθεια για αρχική παράκαμψη του άρθρου 16 και έπειτα την αναθεώρηση του. Πιο συγκεκριμένα μιλάμε για το επιστέγασμα της κατάργησης της δημόσιας δωρεάν παιδείας και μια ξεκάθαρη υποβάθμιση της παιδείας όπως την ξέρουμε. Θα ήταν υπεραπλουστευτικό και παραπλανητικό να πιστεύουμε πως η ύπαρξη του άρθρου αποτρέπει την αντίληψη κερδοφορίας γύρω από την γνώση ή την αλλοτριωμένη και εμπορευματοποιημένη λειτουργία των πανεπιστημίων, ωστόσο, η αναθεώρησή του θα νομιμοποιήσει έναν νέο κύκλο αυθαιρεσιών σε βάρος των κοινωνικών μας αγαθών. Στην ουσία, και, συγκεκριμένα, ως προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση, με την νομιμοποίηση της λειτουργίας ιδιωτικών ιδρυμάτων ανοίγεται ο δρόμος αφενός για την υποβάθμιση και επακόλουθη όξυνση της -ήδη υφιστάμενης- υποχρηματοδότησης των δημόσιων πανεπιστημίων και αφετέρου για την εντατικότερη εισροή ιδιωτικών κεφαλαίων και εξάρτησης των πανεπιστημίων από αυτά. Συγκεκριμένα, έχει ενδιαφέρον να παρατηρήσουμε ότι το 2007 που είχε κινηθεί αντίστοιχη διαδικασία αναθεώρησης του άρθρου, η κρατική χρηματοδότηση για την εκπαίδευση σημειώνεται μειωμένη. Η μείωση αυτή της χρηματοδότησης, ωθεί τα πανεπιστήμια στο να λειτουργήσουν με όρους επιχειρηματικούς,  προκειμένου να δείχνουν “ελκυστικά”, να προσαρμοστούν στην αγορά εργασίας και να εξασφαλίσουν την αυτοχρηματοδότηση τους, όπως ήδη έχουμε δει στην Ιατρική του ΑΠΘ, μαζί με τα ξενόγλωσσα επί πληρωμή προπτυχιακά.

Είναι σαφές πως οι ιδιωτικοποιήσεις κυριαρχούν πλέον σε όλες τις κοινωνικές ανάγκες. Όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα βρεθήκαμε απέναντι σε απτά παραδείγματα της κρατικής θανατοπολιτικής. Με αυτό προφανώς δεν εννοούμε απλά τις πάρα πολλές κρατικές δολοφονίες, στα Τέμπη, την Πύλο, τις δολοφονίες από μπάτσους, αλλά συνολικά την διαρκή και εντεινόμενη υποβάθμιση της ανθρώπινης ζωής σε κάθε πτυχή της καθημερινότητας. Διαφαίνεται αυτό, από τις προσπάθειες ιδιωτικοποίησης του νερού, των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, καταργείται η φοιτητική μέριμνα και γενικότερα βλέπουμε την υποβάθμιση και απαξίωση όλων των δημόσιων δομών, πάντα με απώτερο σκοπό το κέρδος των ιδιωτών, χωρίς καμία μέριμνα για τις ανάγκες της κοινωνικής βάσης.

Είναι απαραίτητο λοιπόν να υπερασπιστούμε τις δημόσιες δομές, έτσι και τη δημόσια και δωρεάν παιδεία, σε καμία περίπτωση όμως από προσκόλληση σε κάποια αντίληψη για την κρατική διαχείριση. Αντίθετα, είναι σαφής η ανικανότητα του κρατικού μηχανισμού, η οποία προκύπτει από τις εγγενείς αντιφάσεις του κοινωνικού σχηματισμού, του θεσμού της εξουσίας, γενικότερα της κρατικής και καπιταλιστικής βαρβαρότητας. Υπερασπιζόμαστε τις δημόσιες δομές από την αντίληψή μας γύρω από τον σχηματισμό της αυριανής κοινωνίας, της κοινωνίας για την οποία παλεύουμε. Μία κοινωνία διαχείρισης του δημοσίου έξω και πέρα από το κράτος, από την ίδια την κοινωνική βάση, «Από τον καθένα σύμφωνα με τις ικανότητές του, στον καθένα σύμφωνα με τις ανάγκες του».

 Βλέπουμε δηλαδή έναν νόμο στην ίδια κατεύθυνση των προηγούμενων συνεχίζοντας την εκπαιδευτική αναδιάρθρωση που θέτει ως βασικούς στόχους την εμπορευματοποίηση της παιδείας – ακόμη και της ίδια της γνώσης, την ένταση των ταξικών φραγμών και της κερδοφορίας, ακόμη και την καταστολή εντός των πανεπιστημίων μέσα από την κατάργηση του ασύλου και την εγκατάσταση αστυνομικών δυνάμεων μέσα στα πανεπιστήμια. Έρχεται σαν μία ακόμη κίνηση όπως ο νόμος 4777 που έφερε τα πειθαρχικά, τις διαγραφές, την ΕΒΕ (Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής) και την ΟΠΠΙ. Σε όλα αυτά το φοιτητικό κίνημα απάντησε δυναμικά, με διαδικασίες αυτοοργάνωσης, ανοιχτά πλαίσια, μαζικές γενικές συνελεύσεις, καταλήψεις διαρκείας σχολών καθώς και με την κατάληψη της πρυτανείας. Μέσα από όλες αυτές τις διαδικασίες αναπτύχθηκαν όλες οι αντιστάσεις και εμποδίστηκαν σημαντικές πτυχές του ίδιου του νόμου παρά την σκληρή καταστολή και τις κρατικές μεθοδεύσεις. Σήμερα, είναι απαραίτητο να εμπνευστούμε από τους αγώνες του φοιτητικού κινήματος, από τους αντίστοιχους αγώνες του 2006-2007 ενάντια στην αναθεώρηση του άρθρου 16, όχι για να πράξουμε ακριβώς τα ίδια, αλλά για να αντλήσουμε εργαλεία και εμπειρίες και να αντιληφθούμε τον τρόπο κίνησης στο σήμερα. Να βρεθούμε μαζικά σε διαδικασίες ανοιχτών πλαισίων μακριά από την πολυδιάσπαση των ριζοσπαστικών δυνάμεων του κινήματος, ώστε έτσι να ριζοσπαστικοποιηθούν και οι ίδιες οι διαδικασίες των Γενικών Συνελεύσεων! Με αγωνιστικές αποφάσεις, καταλήψεις και μαζικές - από τα κάτω συντονιστικές επιτροπές να αμφισβητήσουμε συνολικά την εκπαιδευτική αναδιάρθρωση, να υπερασπιστούμε την δημόσια και δωρεάν παιδεία!

ΚΑΜΙΑ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ - ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΎΣΕΙΣ
ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΟΥΣ ΔΡΌΜΟΥΣ

Logged
Pages: [1] Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...