• Downloads
  • ! Read Me !
  • Μαθήματα
  • Φοιτητικά
  • Τεχνικά Θέματα
  • Συζητήσεις
  • Happy Hour!
  • About THMMY.gr
 V  < 
Search:  
Welcome, Guest. Please login or register.
June 17, 2025, 17:22:47 pm

Login with username, password and session length
Links
  Thmmy.gr portal
   Forum
   Downloads
   Ενεργ. Λογαριασμού
   Επικοινωνία
  
  Χρήσιμα links
   Σελίδα τμήματος
   Βιβλιοθήκη Τμήματος
   Elearning
   Φοιτητικά fora
   Πρόγραμμα Λέσχης
   Πρακτική Άσκηση
   Ηλεκτρονική Εξυπηρέτηση Φοιτητών
   Διανομή Συγγραμμάτων
   Ψηφιακό Καταθετήριο Διπλωματικών
   Πληροφορίες Καθηγητών
   Instagram @thmmy.gr
   mTHMMY
  
  Φοιτητικές Ομάδες
   ACM
   Aristurtle
   ART
   ASAT
   BEAM
   BEST Thessaloniki
   EESTEC LC Thessaloniki
   EΜΒ Auth
   IAESTE Thessaloniki
   IEEE φοιτητικό παράρτημα ΑΠΘ
   SpaceDot
   VROOM
   Panther
  
Πίνακας Ελέγχου
Welcome, Guest. Please login or register.
June 17, 2025, 17:22:47 pm

Login with username, password and session length

Αναζήτηση

Google

THMMY.gr Web
Πρόσφατα
Πρακτική Άσκηση ΤΗΜΜΥ 201...
by asemas
[Today at 16:20:27]

Τι ακούτε αυτήν τη στιγμή...
by Katarameno
[Today at 14:25:00]

Αντικατάστασης πυκνωτή σε...
by george14
[Today at 13:58:20]

Πότε θα βγει το μάθημα; -...
by tzortzis
[Today at 13:19:53]

Αποτελέσματα Εξεταστικής ...
by george14
[Today at 12:08:25]

[ΨEE] Γενικές απορίες και...
by Juror8
[Today at 12:06:57]

Ισραήλ - Ιράν: Πόλεμος στ...
by okan
[Today at 02:33:21]

[Οργάνωση Υπολογιστών] Γε...
by RAFI
[June 16, 2025, 22:46:54 pm]

[Σ.Π.Η.Ε.] Γενικές απορίε...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 19:49:00 pm]

[ΘΤΠΑ] Γενικές απορίες κα...
by Nikos_313
[June 16, 2025, 16:56:56 pm]

[Εφ.Θερμοδυναμική] Γενικέ...
by Λαμπτήρας
[June 16, 2025, 15:55:08 pm]

[Αρχές Οικονομίας] Να επι...
by _Trob
[June 16, 2025, 13:28:21 pm]

[Σ.Α.Π.Γ.] Εργασία 2025
by Nikos_313
[June 16, 2025, 12:13:45 pm]

[Διανεμημένη Παραγωγή] Γε...
by Διάλεξις
[June 16, 2025, 01:56:37 am]

[Σ.Π.Η.Ε.] Παλιά θέματα -...
by nmpampal
[June 15, 2025, 06:43:15 am]

Το thmmy.gr στο instagram...
by Mr Watson
[June 15, 2025, 00:50:23 am]

[Λογισμός ΙΙ] Απορίες σε...
by el mariachi
[June 14, 2025, 20:47:07 pm]

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ανέβασμα θεμά...
by tzortzis
[June 14, 2025, 16:54:08 pm]

Ρυθμίσεις Θεμάτων της Ανώ...
by el mariachi
[June 14, 2025, 11:56:45 am]

Αρχείο Ανακοινώσεων [Arch...
by Nikos_313
[June 14, 2025, 09:58:14 am]
Στατιστικά
Members
Total Members: 9961
Latest: Poli
Stats
Total Posts: 1426690
Total Topics: 31710
Online Today: 218
Online Ever: 2093
(April 17, 2025, 08:47:49 am)
Users Online
Users: 90
Guests: 118
Total: 208
G.V.
dkoukn
fungi
Ioannakoliou
iJasonOP
vasillikiiiiii
Gianbou
thaliatsk
kostas1507
Konstantinoy
Annapar
ioathemar
ANDVRONTZOS
Pcsc
jimalexoud
geftihiakos
maestros
mkakale
karadimitras
lemonjuicy
Gray139
mgrivab
george14
gp6
noimaginationforthis
mpournaz
rafa98p
jojos
kostaspap
Yamal
Zoifouka
Thalasotsanta
Nekt
dimitrisadamou
anon
Vaantoniadis
Vangelan
apob
vasilis saitis
MomostheGreen
stnanou
aachmet
hacky
Saint_GR
Roidos
anastas1a
asemas
angelos
savvastzan
giorgosss03
Evripidis
evangeliaap
Η ΤΡΑΠΟΥΛΑ ΤΟΥ ΠΑΠΠΟΥ ΜΟΥ
tmpadasn
myrto
gsifnio
victoria
athenamits
Τρου Ντετεκτιβ
chaniotism
EvP
Toaoutplasedakitoubiseswa
gpapailio
Bill g
thathas12
Giannis Masterio
lefterish
kchatziae
georkala
nikolith
kakousios
akyros51h
nataliakara
Belafonte
mailon
pkoko
Ntinomanolo123
AODON
soktas
evtrents
stefpapa21
Εμφάνιση

Νέα για πρωτοετείς
Είσαι πρωτοετής;... Καλώς ήρθες! Μπορείς να βρεις πληροφορίες εδώ. Βοήθεια για τους καινούργιους μέσω χάρτη.
Κατεβάστε εδώ το Android Application για εύκολη πρόσβαση στο forum.
Ανεβάζετε τα θέματα των εξετάσεων στον τομέα Downloads με προσοχή στα ονόματα των αρχείων!

Νέα!
Συμβουλές καλής χρήσης του φόρουμ: Youtube embed code and links, Shoutbox, Notify, ...
Δείτε περισσότερα εδώ...
THMMY.gr > Forum > Τμήμα-Πανεπιστήμιο-Παιδεία > Κινητοποιήσεις - Πρωτοβουλίες Φοιτητών > Κατάληψη (Moderator: Starki) > Η μεγαλη απατη του "κειμενου των 1.000 πανεπιστημιακων"
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: Η μεγαλη απατη του "κειμενου των 1.000 πανεπιστημιακων"  (Read 830 times)
aliakmwn
Guest
Η μεγαλη απατη του "κειμενου των 1.000 πανεπιστημιακων"
« on: February 10, 2007, 21:48:06 pm »

Συντονιστική συνομιλητών

"Αρχισε η αντίστροφη μέτρηση στα ΑΕΙ"
(«Καθημερινή»,1/2/2007)


Μας είχαν προετοιμάσει: όπου να 'ναι θα σημάνει στα ΑΕΙ η ώρα της «σιωπηρής πλειοψηφίας». Αφού οι φοιτητές της ΔΑΠ δεν κατάφεραν να σπάσουν τις καταλήψεις, η σκυτάλη πέρασε στο κίνημα των «υπεύθυνων καθηγητών»: τη «Συντονιστική Επιτροπή των Πανεπιστημιακών Κινήσεων Πρωτοβουλίας για τη Μεταρρύθμιση και Αναβάθμιση του Πανεπιστημίου», οκτώ μέλη της οποίας συναντήθηκαν την 1η Φεβρουαρίου με την υπουργό Παιδείας και εν συνεχεία έδωσαν συνέντευξη Τύπου, απαιτώντας το «άνοιγμα των πανεπιστημίων» και την άμεση ψήφιση μιας εικοσάδας «μεταρρυθμίσεων» που σε μεγάλο βαθμό ταυτίζονται με τις εξαγγελίες του υπουργείου. Οπως ανακοινώθηκε, η «Συντονιστική» εκπροσωπεί 991 («περίπου 1.000») καθηγητές.

Η υποδοχή της υπήρξε αυτονόητη. «Η πλειονότητα των πανεπιστημιακών δασκάλων διαφοροποιείται εμφατικά από τη συνδικαλιστική ηγεσία της ομοσπονδίας πανεπιστημιακών (ΠΟΣΔΕΠ), η οποία εμμένει να αρνείται τις αλλαγές στα ΑΕΙ», διακήρυξε π.χ. πρωτοσέλιδα η «Καθημερινή» (1.2.07), ενώ ακόμη πιο εύγλωττη ήταν η «Βραδυνή» της επομένης: «Η αντιδιαστολή του προχθεσινού άτονου, άνευρου και μικρού σε αριθμό διαδηλωτών συλλαλητηρίου, με τη δυναμική πρωτοβουλία των περίπου 1.500 πανεπιστημιακών που γυρνούν την πλάτη στη στείρα άρνηση μερίδας συνδικαλιστών της ΠΟΣΔΕΠ, είναι χαρακτηριστική της δυναμικής που αναπτύσσεται μέσα από τις ίδιες τις ανάγκες της Παιδείας». Βέβαια, ούτε 991 πανεπιστημιακοί αποτελούν «πλειοψηφία» στους περίπου 7.800, ούτε μια υπογραφή είναι συγκρίσιμη με τη συμμετοχή σ' ένα συλλαλητήριο. Το πρόβλημα όμως του «κινήματος των χιλίων» δεν περιορίζεται στις συνήθεις δημοσιογραφικές υπερβολές.

Κατ' αρχάς, το όλο διάβημα βασίστηκε σε μια μικρή «επικοινωνιακή» απάτη: δεν υπάρχει κανένα ενιαίο κείμενο 991 πανεπιστημιακών, πολύ περισσότερο εξουσιοδότηση προς τους 8 συγκεκριμένους καθηγητές να διαπραγματευθούν με το ΥΠΕΠΘ. Το μαγικό νούμερο των 991 προέκυψε από το άθροισμα 763 και 275 ατόμων που υπέγραψαν πέρυσι δύο διαφορετικά κείμενα, μείον 47 που έχουν υπογράψει ταυτόχρονα και τα δύο. Σ' αυτά προστέθηκε ένα τρίτο, που υπογράφεται μόνο από το συντάκτη του.

Μάταια θ' αναζητήσει κανείς σ' αυτά τα τρία κείμενα την προγραμματική βάση κάποιου συνεκτικού «κινήματος». Εντυπωσιακή είναι άλλωστε η εκ μέρους τους παράκαμψη του μείζονος διακυβεύματος της τρέχουσας αναμέτρησης. Το πρώτο περιορίζεται στην έκκληση ν' αλλάξει ο νόμος πλαίσιο με «αφετηρία διαβούλευσης» τις προτάσεις του ΥΠΕΠΘ, χωρίς την παραμικρή αναφορά στο άρθρο 16. Το δεύτερο υποστηρίζει παρεμπιπτόντως ότι τα ιδιωτικά ΑΕΙ «αποτελούν περιθωριακό ζήτημα». Οσο για το τρίτο κείμενο, ισχυρίζεται ότι «ένα ισχυρό θεσμικό πλαίσιο σεβαστό απ' όλους θα καταστήσει το φαινόμενο απολύτως περιθωριακό». Παραμένει έτσι αμφίβολο πόσοι από τους 991 υπογράψαντες αναγόρευσαν αυτόματα τους διακινητές των αντίστοιχων κειμένων σε εκπροσώπους τους, εξουσιοδοτημένους να διαπραγματεύονται στο όνομά τους εφ' όλης της ύλης. Οι δημόσιες πάντως διαφοροποιήσεις περιορίζονται, μέχρι στιγμής, στα δάχτυλα του ενός χεριού.

Κι όμως, ουσία του εγχειρήματος ήταν ακριβώς αυτή: η επικοινωνιακή υποκατάσταση ενός νόμιμου σωματείου, η διοίκηση του οποίου έχει εκλεγεί με τις συνήθεις εγγυήσεις της δημοκρατικής νομιμότητας (προγραμματική αντιπαράθεση, μυστική ψηφοφορία) από ένα νεοπαγές υβρίδιο χωρίς οποιαδήποτε θεσμική νομιμοποίηση, με άπλετη όμως προβολή από τον προπαγανδιστικό μηχανισμό τόσο της κυβέρνησης όσο και των ιδιωτικών συγκροτημάτων που φιλοδοξούν να ηγεμονεύσουν στο χώρο των «μη κερδοσκοπικών» ΑΕΙ. Οπως εξηγεί περιχαρές το «Βήμα» (1.2.07), «η υπουργός Παιδείας βρήκε επιτέλους τους συνομιλητές που επί μήνες αναζητούσε».

Καθόλου περίεργο, συνεπώς, που αυτοί οι συνομιλητές τής προσέφεραν το μάξιμουμ: την ταύτιση του «ενδιαφέροντος για το δημόσιο πανεπιστήμιο» με την καταγγελία κάθε αντίστασης στο νεοφιλελεύθερο ξεθεμέλιωμά του. Δεν χρειάζεται να καταφύγουμε στο ενθουσιώδες ρεπορτάζ του «Αδέσμευτου Τύπου» (2.2.07), σύμφωνα με το οποίο «οι 1.000 πανεπιστημιακοί καθηγητές οι οποίοι συναντήθηκαν το πρωί με την υπουργό Παιδείας κ. Μαριέττα Γιαννάκου [sic], κατήγγειλαν ανοικτά ότι οι καταλήψεις τελούνται από εξωπανεπιστημιακούς». Ο εκ των επικεφαλής της πρωτοβουλίας, καθηγητής Αντώνης Λιάκος, είναι εξαιρετικά σαφής στην «Καθημερινή» της ίδιας μέρας: «Λένε ότι όποιος χτίζει κερκίδες, σπέρνει χούλιγκαν. Σπείρετε λοιπόν αμφιθέατρα και θα θερίσετε βιαιότητες» («Καθημερινή» 2.2.07). «Αμφιθέατρο» ίσον «βία». Ο όποιος «διάλογος» νομιμοποιείται μόνο στους προθαλάμους των υπουργείων και τα σαλόνια των ΜΜΕ...


www.iospress.gr
http://www.enet.gr/online/online_fpage_text/id=80273148,72370556,66708476
Logged
Pages: [1] Go Up Print
Jump to:  

Powered by SMF | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
Scribbles2 | TinyPortal © Bloc | XHTML | CSS
Loading...